Tränarakademin

Tränarakademin

Tränarakademin utbildar passionerade människor till att bli kompetenta och unika tränare så de kan skapa glädje, fysisk förmåga och ökad hälsa för andra.

Det gör vi genom att leverera evidensbaserade utbildningar och utvecklingsprogram tillsammans med några av Sveriges mest kompetenta lärare i en unik utbildningsmiljö på Bosön.

Med våra utbildningar utmanar vi våra studenters sätt att tänka, så att de kan ligga steget före sina konkurrenter och fortsätta utvecklas i rollen som tränare.

Anmäl dig idag!

Läs vad 97 kunder tycker om Tränarakademin 2

• 2020-11-12
    God PT utbildning med bra lärare Och fina lokaler ute på Bosön
    2020-11-11
    Bra utbildning med fantastiska lärare, att utbildningen är på Bosön är ju ett extra plus. Kan verkligen rekommendera denna utbildning till alla som tänker bli tränare.
    2020-11-11
    Bra utbildning med engagerade utbildare
  • 2020-11-10
    Jag gick grundkurs PT Tränare. Så proffsigt upplägg superkunniga föreläsare. Så otroligt tacksam att jag haft möjligheten att gå denna utbildning. Blev så inspirerad att jag även bokat in mig på fördjupningskurserna Endurance och även styrkekursen i Januari. Perfekt kombination med online föreläsningar, föreläsningar på plats på Bosön och även mycket praktiska prova på uppgifter. Ett fantastiskt tillfälle att skapa och bygga ett kontaktnät med alla man träffar. Supernöjd
    2020-11-10
    Gedigen kompetent utbildning med de där extra fokuset. Hög professionell nivå på lärarna. Och utbildningscentret Bosön var fantastiskt att vara på.
  • Olof L
    2020-10-15
    Nu har jag gått del ett på Tränarakademins Löpcoachutbildning. Fick ett grymt bemötande och. Mina förväntningar var höga. Vilket infriades. Hög kunskap, pedagogiskt upplägg och bra variation mellan teori och praktik.
    Ser fram emot att gå Del två på kursen!
    2020-10-10
    Jag köpte kursen "Löpcoach steg 1". Företagets bemötande och kursen motsvarade mina förväntningar. Kursen var komprimerad och jag lärde mig mycket, även om jag personligen skulle önska mer tid för att smälta och integrera all kunskap och färdigheter.
    2020-10-07
    Utbildningen uppfyllde mina förväntningar mycket bra. Jag fick med mig både teori samt konkreta verktyg och praktisk tillämpning i en bra mix.
    Bemötandet var proffsigt och trevligt.
    Jag är mycket nöjd med utbildningen och kommer rekommendera den till andra!
    2020-10-06
    Deltog i löpcoach steg 1+2. Steg 1 var mycket bra. Innehållsrikt och bra variation mellan teori och praktik. Löpanalys praktisk och löpskolning var kanon.
    Steg 2 tyckte jag tyvärr var mindre bra. Hade förväntat mig flera löprelaterade styrkeövningar. Önskar att vi inte testat alla så länge praktiskt då jag ändå tänker att vi som går bör ha viss förkunskap om träning. dag 4 gav mig ingenting. Jag uttryckte i början av dagen vid presentationen att jag jobbar med motionärer och förväntar mig att kunna lägga upp träning med målsättning att bibehålla hälsa. I princip allt handlade om träning på elitnivå. Mycket några meningar och grundprinciper på motionsnivå och det hade jag redan som baskunskap. Träningspasset som låg i schemat var oplanerat och jag åker inte på en så dyr kurs för att få lite allmän träning... I slutändan ställde vi in träningen för att kunna sluta tidigare. Tyvärr dåligt betyg till den föreläsaren.
    2020-10-02
    Har gått tränarakademins Utbildning. Har varit en fantastisk resa för mig både kunskapsmässigt och känslomässigt. Kan varmt rekommendera TA:s utbildningar och deras utbildningsupplägg med mycket praktik på bosön. Kommer verkligen att sakna alla! Tack alla som var med :)
    2020-05-17
    Väldigt kunniga och engagerade lärare och helt fantastiska klasskamrater ute på Bosön som givit mig minnen för livet. Jag har haft stor nytta av utbildningen i min roll som tränare och är väldigt glad att jag valde just denna utbildning.
    2020-05-08
    Jag köpte utbildningen med de bästa experterna inom kondition idrott i Sverige.Allt från anatomi till de övriga grenen inom kondition. Jag hittade företaget på nätet. Jag förväntade mig att kunna utveckla mina kunskaper inom kondition som gör att jag kan använda den i profissionnelal sammanhang senare
    2020-05-07
    Har fått ut mer än vad jag någonsin kunde tänka av både kurs och personligträning. Bemötandet är proffsigt och samtidigt mycket personligt och närvarande.
    2020-05-07
    Bra bemött, Bra uppföljning.
    Kanske ha en annan ordning på kunskaperna. De olika lektionerna skulle följa mer Ax till Limpa.
    2020-05-07
    Jag gick Endurance Personal Trainer, en fantastiskt bra utbildning för dig som vill bli PT. Utbildarna håller högsta nationella klass, enligt mig. En fantastik upplevelse från första till sista sekund av utbildningen. Klassen bestod av människor med alla möjliga bakgrunder och ålder med ett stort intresse för träning och konditionsträning i synnerhet.
  • Johan N
    2020-05-06
    Det är inte ofta i vuxen ålder man sätts ihop i en grupp där ingen känner någon sen innan. Men vilken fantastisk upplevelse att gå tillbaka till skolbänken med ett härligt gäng likasinnade som stöttar varandra. Jag gick Endurance Personal Trainer utbildningen och är mäkta imponerad av den höga kvaliteten. Det kändes verkligen som att alla utbildare var handplockade för att hitta dom bästa och mest pedagogiska på varje område. Sjukt bra uppbyggnad under utbildningen där man börjar från grunden med anatomi och avslutar mer mot grenspecifik teknik. Jag är supernöjd med utbildningen och har verkligen hittat nya styrkor hos mig själv. Innan jag anmälde mig var jag osäker på om PT var rätt för mig, men jag har inte ångrat en sekund att jag gick kursen då jag verkligen hittat min drivkraft i att få coacha andra :D
    2020-05-06
    Jag har gått utbildningen Endurance Personal Trainer genom konditionsidrott. Mycket professionella med ett stort fokus på bra lärare och föreläsare! Utbildningen uppfyllde mina förväntningar.
  • Johan B
    2020-05-05
    Jag sökte en PT utbildning som riktar sig mot konditionsidrott.

När jag fick kontakt med Konditionsidrott online och efter ett samtal med personalen var jag säker på att jag kommit rätt.

Utbildningen var krävande men väldigt inspirerande och lärorik. Detta tack vare den höga kvaliteten på utbildarna.
    2019-10-19
    En inspirerande och högkvalitativ utbildning, med överlag bra utbildare. Ett bra utarbetat material som uppdaterades löpande med senaste vetenskap.
    Endurance Personal Trainer
    Magnus Svensson
  • Evelina E
    2019-10-19
    Fick ett stipendie hos en annan utbildare med betald PT-utbildning - valde att följa hjärtat och få ännu mer kunskap kring uthållighetsidrott och då var det enkla valet Konditionsidrotts Endurance Personal Trainer. Har inte ångrat mig en sekund. Proffsigt, jordnära, fantastiska föreläsare! Önskar jag bodde närmre Stockholm så jag kunde ta del av workshops och andra kvällsaktiviteter!
    2019-10-19
    Bra upplägg av på kursen, Mycket hög klass på undervisningen samt deras kunskaper.

Mycket bra bemötande. Är mycket nöjd.
    2019-10-17
    Jag köpte en PT utb med inriktning på endurence.
    2019-10-17
    Otroligt proffsig bemötande och utförande från dag ett och in i mål under tiden jag gick min utbildning hos dem! Och vi fortsätter såklart att hålla kontakten även efteråt. De överträffade mina förväntningar och jag rekommenderar därför Konditionsidrott det allra varmaste.
    2019-05-13
    Jag har gått ETS under våren.
    Jag är mycket nöjd med utbildningen överlag, förväntningarna möttes och föreläsarna var grymma, om något hade jag gärna haft en längre utbildning, så att jag hade fått ställa fker frågor, gå djupare i ämnet och lärt mig mer. en ETS-2 skulle inte sitta fel.

Jag pratade lite med Malin under en av helgerna ang. tydlighet och det skulle kunna förbättras. Jag ser värdet i en den flexibilitet och individanpassning som det talas mycket om under föreläsningarna, men jag tror att en aning mer bestämdhet och tydlighet kring ex. "big 5", övningar att göra för att korrigera dem, cues att använda för att komma åt rätt håll mm skulle ge det lilla extra.

Annars grym kurs!
    2019-04-18
    Endurance trainer specialist
    Bemöttes mycket väl
    Förväntningar Att det skulle vara bra Men det blev mycket Bättre.
    Önskar att alla dagar var 8-17, ibland blev det lite stressat för att hinna med.
    2019-04-17
    Jag gick endurance training specialist utbildning hos konditionsidrott och är mycket nöjd!

Känner att jag fått en bra grund att stå på tillsammans med en verktygslåda som jag tryggt kan arbeta med och fördjupa mig vidare i mina nya kunskaper!
  • Helena F
    2019-03-29
    Endurance Personal Trainer

Jag är mycket nöjd med hela utbildningen, bemötandet av företaget, kvalitén på materialet och föreläsarna.

Mina förväntningar bestod mycket av att fördjupa mig inom träningsplanering och jag tycker jag fick mycket bra svar av utbildarna och intressanta diskussioner i gruppen.

Det var 9 intensiva dagar med ett innehåll som varierades av praktik och teori. Utbildningen ger en bra bredd inom området men även möjlighet att dyka djupare där intresset fanns bland deltagarna.
    2019-03-25
    En riktigt bra utbildning som ligger helt rätt i tiden!
  • Jonas F
    2019-03-25
    En riktigt bra utbildning som var över mina högt ställda förväntningar. Att få kunskap om helheten om kroppen på ett sätt som ger möjligheten till att coacha och hjälpa klienter för att optimera sin träning och hälsa, ger en säkerhet och bra grund för långa samarbeten.
    Gett en helt ny yrkesmöjlighet, och samtidigt värdefull kunskap till mitt nuvarande jobb, och för mig personligen.
    Funderar du på en PT-ubildning så rekommenderar jag Konditionsidrott för dess helhet och inriktning på just kondition, och funktionell träning. Uppskattade att inte behöva gå igenom några maskiner för styrketräning, även om vi fick förståelse för när de kan vara bra.
    Mycket väl investerad tid!
    2019-03-25
    Gick Endurance Training Specialist och fick en mycket gedigen utbildning som på kort tid hann fördjupa mig inom resp ämne!! Bra lärare - rekommenderar varmt!
    2019-03-25
    EPT-utbildningen kan vara bland det roligaste jag gjort! Kunniga lärare som pedagogiskt förklarar har gett en gedigen helförståelse. Dessutom gav utbildningen mig ett gäng nya och likasinnade vänner! Funderar du på att gå utbildningen? Sluta fundera och bara gör det!
  • Thomas L
    2019-03-24
    Jag valde att utbilda mig till Endurance Personal Trainer, då jag vet att lärarna har egen erfarenhet av det som de lär ut, samt att teorin skulle vara grymt bra! Jag blev inte besviken och hårt arbete var det...men det var det värt!
    Lärarna var så inspirerande och vi i gruppen såg fram mot varje lärarledd timme! Sade jag att vi hade sjukt kul också!
    EPT- for the future!
  • 2019-03-24
    Endurance Personal Trainer. Bra bemötande och duktiga utbildare. Mycket givande utbildning.
    2019-03-22
    Väldigt kunniga lärare och roliga kurser med rika innehåll som bidrar till ett rikt kunskapsbas för oss studenter.

De ämnen och kurser som vi lärde oss under utbildningen ger försmak av ett djupare intresse för att vilja ha mer.
  • Dan L
    2019-03-22
    Konditionsidrotts EPT utbildning är en komplett tränar utbildning. Även om utbildningen profilerar sig på uthållighetsprestationer så får du minst lika mycket kunskap på hur du tränar och lägger upp pass för andra idrottsprestationer. Konditionsidrott handplockar sina lärare som alla håller mycket hög pedagogisk kvalitet och kunskapsnivå.
    2019-03-20
    Superbra utbildning för dig som vill bli personlig tränare med inriktning mot konditionsidrott. Hög kvalitet på utbildningens innehåll och grymma lärare!
  • Morgan N
    2018-07-12
    Jag köpte Konditionsidrotts utbildning "Endurance Personal Trainer".
    Jag har blivit väldigt bra bemött av företaget både inför, under och efter utbildningen. Kursansvariga och utbildare är både väldigt kompetenta och brinner för sina områden vilket märks under utbildningens gång.
    Mina förväntningar var att fördjupa mina kunskaper inom konditionsidrott vilka uppfylldes väl!
    Trots intensiva perioder var kursen totalt en väldigt positiv energikick och man såg fram emot varje utbildningshelg!
    2018-07-02
    En fantastisk utbildning som blev klart bättre än förväntat. Jag har träffat flertalet extremt duktiga, kunniga och pedagogiska lärare som gjorde utbildningen grym. Jag rekommenderar starkt denna utbildning.
    2018-06-29
    Deltog i kursen PT endurance trainer i syfte att utöka min kunskap inom konditionsträning. Mina förväntningar på utbildningen var höga och jag menar att de är i hög grad uppfyllda. denna utbildning träffar väl, den har givit mig mycket goda förutsättningar att arbeta med att coacha inom konditionsidrott.

Jag tycker att 80% i utbildningen är mycket bra och 20% ok, det tycker jag är en mycket lyckad utbildning.
    2018-06-29
    Gick EPT-utbildningen vårterminen 2018 och är generellt mycket nöjd med utbildningens kvalitet och specifikt med upplägg, lärare, utbildningsplats, innehåll och kursdeltagare!
  • Lisa E
    2018-06-29
    Jag är otroligt glad och tacksam över att ha gått denna EPT-utbildning (Endurance Personl Trainer) hos just Konditionsidrott. Ett riktigt proffsigt och seriöst upplägg med en enormt meriterad och kunnig lärarkår. Jag hade aldrig kunnat drömma om att få så mycket lärdom i ämnet efter ett halvårs studier. En väl värd investering!
  • Måns L
    2018-06-29
    Jag gick utbildningen till Endurance Personal Trainer och har bara bra saker att säga om Konditionsidrott. De är hängivna och anpassningsbara samtidigt som de gör sitt yttersta för att få oss elever att lära oss allt på rätt sätt.

Lärarkåren som Konditionsidrott samlat är några av de bästa inom sina områden och det finns hög kompetens hos lärarna. De har även bra förmåga att lära ut och skapa förutsättningar för att vi elever verkligen tar till oss kunskapen.

Jag kan verkligen rekommendera att gå en kurs eller utbildning hos Konditionsidrott.
  • Bengt W
    2018-05-07
    Kan varmt rekommendera Endurance Personal Trainer utbildningen - fantastisk miljö, utmärkta lärare och brinnande entusiasm...
    2018-05-06
    Fin och unik utbildning jag har stor nytta av. Rekommenderas till er som vill jobba primärt med konditionsidrotter.
    2018-05-04
    Suverän och unik utbildning som öppnar nya möjligheter!
  • Jane N
    2018-05-04
    Supernöjd med min utbildning Endurance Personal Trainer hos Konditionsidrott.
    Bra upplägg, inspirerande träningsmiljöer runt Bosön och klockrena föreläsare. Inga jättestora klasser så det blir väldigt personligt, man blir som en liten familj under studietiden.

Rekommenderar varmt deras utbildningar
    2017-12-15
    Inspirationsdag för löpning och coachning på Bosön.
  • Liselott S
    2017-12-14
    Var med på en temadag på Bosön om coachning av löpare. Superfint ordnat och mycket kunniga och inspirerande föreläsare! Det var också spännande att få göra ett konditionstest på den fina inomhusbanan tillsammans med gruppen. Jag kan verkligen rekommendera Konditionsidrott när du vill utveckla din kompetens inom träning - antingen som coach eller motionär. Jag kommer gärna att gå kurs för dem igen!
    2017-12-13
    Grymt bra kurs med både praktik blandat med teori. Det var trevliga och väldigt kunniga kursledare och Bosön var en perfekt plats för kursen. Tack för en grym dag!
    2017-12-13
    En strålande dag med fin grupp och utmärkta coacher/föreläsare. Gillar mixen av aktiva och sittande aktiviteter.