Tränarakademin

Hälsingegatan 49, 113 31 Stockholm — Visa karta

Vill du jobba som personlig tränare inom uthållighetsträning? Eller vill du förbättra din egen uthållighet? Genom utbildning, coaching och rehabilitering för både motionärer och elitidrottare ökar vi kunskapen och intresset för konditionsidrotten!

På Konditionsidrott tror vi att passion är det som driver framgångsrikt idrottande och våra engagerade och framstående coacher och lärare jobbar ständigt med att utveckla konditionsidrotten i alla aspekter.
Tack vare att vi samlat Sveriges elit inom utbildning av personliga tränare och att vi håller våra kurser på Bosön på Lidingö kan vi erbjuda utbildningar som ger dig en ordentlig grund för din framtida karriär som personlig tränare.

Anmäl dig idag!

Läs vad 87 kunder tycker om Tränarakademin

• 2020-05-17

Elton D skrev om Tränarakademin
    Väldigt kunniga och engagerade lärare och helt fantastiska klasskamrater ute på Bosön som givit mig minnen för livet. Jag har haft stor nytta av utbildningen i min roll som tränare och är väldigt glad att jag valde just denna utbildning. Läs mer
  • 2020-05-08

Daniel P skrev om Tränarakademin
    Jag köpte utbildningen med de bästa experterna inom kondition idrott i Sverige.Allt från anatomi till de övriga grenen inom kondition. Jag hittade företaget på nätet. Jag förväntade mig att kunna utveckla mina kunskaper inom kondition som gör att jag kan använda den i profissionnelal sammanhang senare Läs mer

Robert S skrev om Tränarakademin
    Har fått ut mer än vad jag någonsin kunde tänka av både kurs och personligträning. Bemötandet är proffsigt och samtidigt mycket personligt och närvarande. Läs mer

Per L skrev om Tränarakademin
    Bra bemött, Bra uppföljning.
    Kanske ha en annan ordning på kunskaperna. De olika lektionerna skulle följa mer Ax till Limpa. Läs mer

Magnus E skrev om Tränarakademin
    Jag gick Endurance Personal Trainer, en fantastiskt bra utbildning för dig som vill bli PT. Utbildarna håller högsta nationella klass, enligt mig. En fantastik upplevelse från första till sista sekund av utbildningen. Klassen bestod av människor med alla möjliga bakgrunder och ålder med ett stort intresse för träning och konditionsträning i synnerhet. Läs mer
  • Johan N

2020-05-06

Johan N skrev om Tränarakademin
    Det är inte ofta i vuxen ålder man sätts ihop i en grupp där ingen känner någon sen innan. Men vilken fantastisk upplevelse att gå tillbaka till skolbänken med ett härligt gäng likasinnade som stöttar varandra. Jag gick Endurance Personal Trainer utbildningen och är mäkta imponerad av den höga kvaliteten. Det kändes verkligen som att alla utbildare var handplockade för att hitta dom bästa och mest pedagogiska på varje område. Sjukt bra uppbyggnad under utbildningen där man börjar från grunden med anatomi och avslutar mer mot grenspecifik teknik. Jag är supernöjd med utbildningen och har verkligen hittat nya styrkor hos mig själv. Innan jag anmälde mig var jag osäker på om PT var rätt för mig, men jag har inte ångrat en sekund att jag gick kursen då jag verkligen hittat min drivkraft i att få coacha andra :D Läs mer
  • 2020-05-06

Caroline H skrev om Tränarakademin
    Jag har gått utbildningen Endurance Personal Trainer genom konditionsidrott. Mycket professionella med ett stort fokus på bra lärare och föreläsare! Utbildningen uppfyllde mina förväntningar. Läs mer
  • Johan B

2020-05-05

Johan B skrev om Tränarakademin
    Jag sökte en PT utbildning som riktar sig mot konditionsidrott.

När jag fick kontakt med Konditionsidrott online och efter ett samtal med personalen var jag säker på att jag kommit rätt.

Utbildningen var krävande men väldigt inspirerande och lärorik. Detta tack vare den höga kvaliteten på utbildarna. Läs mer
  • 2019-10-19

Magnus S skrev om Tränarakademin
    En inspirerande och högkvalitativ utbildning, med överlag bra utbildare. Ett bra utarbetat material som uppdaterades löpande med senaste vetenskap.
    Endurance Personal Trainer
    Magnus Svensson Läs mer
  • Evelina E

2019-10-19

Evelina E skrev om Tränarakademin
    Fick ett stipendie hos en annan utbildare med betald PT-utbildning - valde att följa hjärtat och få ännu mer kunskap kring uthållighetsidrott och då var det enkla valet Konditionsidrotts Endurance Personal Trainer. Har inte ångrat mig en sekund. Proffsigt, jordnära, fantastiska föreläsare! Önskar jag bodde närmre Stockholm så jag kunde ta del av workshops och andra kvällsaktiviteter! Läs mer
  • 2019-10-19

Emil W skrev om Tränarakademin
    Bra upplägg av på kursen, Mycket hög klass på undervisningen samt deras kunskaper.

Mycket bra bemötande. Är mycket nöjd. Läs mer
  • 2019-10-17

Tina W skrev om Tränarakademin
    Jag köpte en PT utb med inriktning på endurence. Läs mer
  • 2019-10-17

Ulrika W skrev om Tränarakademin
    Otroligt proffsig bemötande och utförande från dag ett och in i mål under tiden jag gick min utbildning hos dem! Och vi fortsätter såklart att hålla kontakten även efteråt. De överträffade mina förväntningar och jag rekommenderar därför Konditionsidrott det allra varmaste. Läs mer
  • 2019-05-13

Elias O skrev om Tränarakademin
    Jag har gått ETS under våren.
    Jag är mycket nöjd med utbildningen överlag, förväntningarna möttes och föreläsarna var grymma, om något hade jag gärna haft en längre utbildning, så att jag hade fått ställa fker frågor, gå djupare i ämnet och lärt mig mer. en ETS-2 skulle inte sitta fel.

Jag pratade lite med Malin under en av helgerna ang. tydlighet och det skulle kunna förbättras. Jag ser värdet i en den flexibilitet och individanpassning som det talas mycket om under föreläsningarna, men jag tror att en aning mer bestämdhet och tydlighet kring ex. "big 5", övningar att göra för att korrigera dem, cues att använda för att komma åt rätt håll mm skulle ge det lilla extra.

Annars grym kurs! Läs mer
  • 2019-04-18

Kristian S skrev om Tränarakademin
    Endurance trainer specialist
    Bemöttes mycket väl
    Förväntningar Att det skulle vara bra Men det blev mycket Bättre.
    Önskar att alla dagar var 8-17, ibland blev det lite stressat för att hinna med. Läs mer
  • 2019-04-17

Emelie H skrev om Tränarakademin
    Jag gick endurance training specialist utbildning hos konditionsidrott och är mycket nöjd!

Känner att jag fått en bra grund att stå på tillsammans med en verktygslåda som jag tryggt kan arbeta med och fördjupa mig vidare i mina nya kunskaper! Läs mer
  • Helena F

2019-03-29

Helena F skrev om Tränarakademin
    Endurance Personal Trainer

Jag är mycket nöjd med hela utbildningen, bemötandet av företaget, kvalitén på materialet och föreläsarna.

Mina förväntningar bestod mycket av att fördjupa mig inom träningsplanering och jag tycker jag fick mycket bra svar av utbildarna och intressanta diskussioner i gruppen.

Det var 9 intensiva dagar med ett innehåll som varierades av praktik och teori. Utbildningen ger en bra bredd inom området men även möjlighet att dyka djupare där intresset fanns bland deltagarna. Läs mer

Johanna D skrev om Tränarakademin
    En riktigt bra utbildning som ligger helt rätt i tiden! Läs mer
  • Jonas F

2019-03-25

Jonas F skrev om Tränarakademin
    En riktigt bra utbildning som var över mina högt ställda förväntningar. Att få kunskap om helheten om kroppen på ett sätt som ger möjligheten till att coacha och hjälpa klienter för att optimera sin träning och hälsa, ger en säkerhet och bra grund för långa samarbeten.
    Gett en helt ny yrkesmöjlighet, och samtidigt värdefull kunskap till mitt nuvarande jobb, och för mig personligen.
    Funderar du på en PT-ubildning så rekommenderar jag Konditionsidrott för dess helhet och inriktning på just kondition, och funktionell träning. Uppskattade att inte behöva gå igenom några maskiner för styrketräning, även om vi fick förståelse för när de kan vara bra.
    Mycket väl investerad tid! Läs mer

Lena Ö skrev om Tränarakademin
    Gick Endurance Training Specialist och fick en mycket gedigen utbildning som på kort tid hann fördjupa mig inom resp ämne!! Bra lärare - rekommenderar varmt! Läs mer

Sofie A skrev om Tränarakademin
    EPT-utbildningen kan vara bland det roligaste jag gjort! Kunniga lärare som pedagogiskt förklarar har gett en gedigen helförståelse. Dessutom gav utbildningen mig ett gäng nya och likasinnade vänner! Funderar du på att gå utbildningen? Sluta fundera och bara gör det! Läs mer
  • Thomas L

2019-03-24

Thomas L skrev om Tränarakademin
    Jag valde att utbilda mig till Endurance Personal Trainer, då jag vet att lärarna har egen erfarenhet av det som de lär ut, samt att teorin skulle vara grymt bra! Jag blev inte besviken och hårt arbete var det...men det var det värt!
    Lärarna var så inspirerande och vi i gruppen såg fram mot varje lärarledd timme! Sade jag att vi hade sjukt kul också!
    EPT- for the future! Läs mer
  • 2019-03-24

Christian B skrev om Tränarakademin
    Endurance Personal Trainer. Bra bemötande och duktiga utbildare. Mycket givande utbildning. Läs mer
  • 2019-03-22

Romel B skrev om Tränarakademin
    Väldigt kunniga lärare och roliga kurser med rika innehåll som bidrar till ett rikt kunskapsbas för oss studenter.

De ämnen och kurser som vi lärde oss under utbildningen ger försmak av ett djupare intresse för att vilja ha mer. Läs mer
  • Dan L

2019-03-22

Dan L skrev om Tränarakademin
    Konditionsidrotts EPT utbildning är en komplett tränar utbildning. Även om utbildningen profilerar sig på uthållighetsprestationer så får du minst lika mycket kunskap på hur du tränar och lägger upp pass för andra idrottsprestationer. Konditionsidrott handplockar sina lärare som alla håller mycket hög pedagogisk kvalitet och kunskapsnivå. Läs mer
  • 2019-03-20

Sarah S skrev om Tränarakademin
    Superbra utbildning för dig som vill bli personlig tränare med inriktning mot konditionsidrott. Hög kvalitet på utbildningens innehåll och grymma lärare! Läs mer
  • Morgan N

2018-07-12

Morgan N skrev om Tränarakademin
    Jag köpte Konditionsidrotts utbildning "Endurance Personal Trainer".
    Jag har blivit väldigt bra bemött av företaget både inför, under och efter utbildningen. Kursansvariga och utbildare är både väldigt kompetenta och brinner för sina områden vilket märks under utbildningens gång.
    Mina förväntningar var att fördjupa mina kunskaper inom konditionsidrott vilka uppfylldes väl!
    Trots intensiva perioder var kursen totalt en väldigt positiv energikick och man såg fram emot varje utbildningshelg! Läs mer
  • 2018-07-02

David W skrev om Tränarakademin
    En fantastisk utbildning som blev klart bättre än förväntat. Jag har träffat flertalet extremt duktiga, kunniga och pedagogiska lärare som gjorde utbildningen grym. Jag rekommenderar starkt denna utbildning. Läs mer
  • 2018-06-29

Max P skrev om Tränarakademin
    Deltog i kursen PT endurance trainer i syfte att utöka min kunskap inom konditionsträning. Mina förväntningar på utbildningen var höga och jag menar att de är i hög grad uppfyllda. denna utbildning träffar väl, den har givit mig mycket goda förutsättningar att arbeta med att coacha inom konditionsidrott.

Jag tycker att 80% i utbildningen är mycket bra och 20% ok, det tycker jag är en mycket lyckad utbildning. Läs mer
  • 2018-06-29

Mattias Z skrev om Tränarakademin
    Gick EPT-utbildningen vårterminen 2018 och är generellt mycket nöjd med utbildningens kvalitet och specifikt med upplägg, lärare, utbildningsplats, innehåll och kursdeltagare! Läs mer
  • Lisa E

2018-06-29

Lisa E skrev om Tränarakademin
    Jag är otroligt glad och tacksam över att ha gått denna EPT-utbildning (Endurance Personl Trainer) hos just Konditionsidrott. Ett riktigt proffsigt och seriöst upplägg med en enormt meriterad och kunnig lärarkår. Jag hade aldrig kunnat drömma om att få så mycket lärdom i ämnet efter ett halvårs studier. En väl värd investering! Läs mer
  • Måns L

2018-06-29

Måns L skrev om Tränarakademin
    Jag gick utbildningen till Endurance Personal Trainer och har bara bra saker att säga om Konditionsidrott. De är hängivna och anpassningsbara samtidigt som de gör sitt yttersta för att få oss elever att lära oss allt på rätt sätt.

Lärarkåren som Konditionsidrott samlat är några av de bästa inom sina områden och det finns hög kompetens hos lärarna. De har även bra förmåga att lära ut och skapa förutsättningar för att vi elever verkligen tar till oss kunskapen.

Jag kan verkligen rekommendera att gå en kurs eller utbildning hos Konditionsidrott. Läs mer
  • Bengt W

2018-05-07

Bengt W skrev om Tränarakademin
    Kan varmt rekommendera Endurance Personal Trainer utbildningen - fantastisk miljö, utmärkta lärare och brinnande entusiasm... Läs mer
  • 2018-05-06

Daniel W skrev om Tränarakademin
    Fin och unik utbildning jag har stor nytta av. Rekommenderas till er som vill jobba primärt med konditionsidrotter. Läs mer
  • 2018-05-04

Annette S skrev om Tränarakademin
    Suverän och unik utbildning som öppnar nya möjligheter! Läs mer
  • Jane N

2018-05-04

Jane N skrev om Tränarakademin
    Supernöjd med min utbildning Endurance Personal Trainer hos Konditionsidrott.
    Bra upplägg, inspirerande träningsmiljöer runt Bosön och klockrena föreläsare. Inga jättestora klasser så det blir väldigt personligt, man blir som en liten familj under studietiden.

Rekommenderar varmt deras utbildningar Läs mer
  • 2017-12-15

Anna L skrev om Tränarakademin
    Inspirationsdag för löpning och coachning på Bosön. Läs mer
  • Liselott S

2017-12-14

Liselott S skrev om Tränarakademin
    Var med på en temadag på Bosön om coachning av löpare. Superfint ordnat och mycket kunniga och inspirerande föreläsare! Det var också spännande att få göra ett konditionstest på den fina inomhusbanan tillsammans med gruppen. Jag kan verkligen rekommendera Konditionsidrott när du vill utveckla din kompetens inom träning - antingen som coach eller motionär. Jag kommer gärna att gå kurs för dem igen! Läs mer
  • 2017-12-13

Mattias K skrev om Tränarakademin
    Grymt bra kurs med både praktik blandat med teori. Det var trevliga och väldigt kunniga kursledare och Bosön var en perfekt plats för kursen. Tack för en grym dag! Läs mer
  • 2017-12-13

Sanna H skrev om Tränarakademin
    En strålande dag med fin grupp och utmärkta coacher/föreläsare. Gillar mixen av aktiva och sittande aktiviteter. Läs mer
  • 2017-12-12

Joakim E skrev om Tränarakademin
    Jag fick ett oerhört trevligt och varmt välkomnande! Dagen fortlöpde sedan med en ytterst familjär och härlig stämning.
    Jag lärde mig allt jag förväntade mig sett till vad som skulle läras ut, men tycker jag även fick med mig många bonus"nycklar" för att utvecklas både som löpare själv och även som coach!
    Mycket trevliga, kompetenta och pedagogiska lärare var grundbulten för den här lyckade utbildningsdagen för min del! Läs mer
  • 2017-12-12

Åsa B skrev om Tränarakademin
    Människor som kan det de jobbar med! Maxat och jordnära. Läs mer
  • 2017-12-11

Mari E skrev om Tränarakademin
    En kurs jag varmt kommer rekommendera andra! Tydligt, intrsssnt och bra ledare 👍 Läs mer
  • 2017-12-11

Jonathan M skrev om Tränarakademin
    Kurs - coacha och motiver löpare Läs mer
  • Daniel E

2017-08-14

Daniel E skrev om Tränarakademin
    Fantastiskt proffsigt med oerhört bred kompetens Läs mer
  • 2017-08-14

Karl S skrev om Tränarakademin
    Jättebra bemötande och en kanonbra utbildning Läs mer
  • Lina B

2017-07-24

Lina B skrev om Tränarakademin
    JA, skulle absolut rekommendera denna utbildning. Den håller hög kvalitet med kompetenta passionerade lärare. Mycket bra och genomtänkt! Läs mer
  • Jannica W

2017-07-05

Jannica W skrev om Tränarakademin
    Mitt val av konditionsidrott som leverantör av en utbildning inom Kondition och uthållighet (Endurance Personal Trainer), var lätt, då jag sedan tidigare har fått hjälp med såväl träningsmässiga råd som rehab och kiropraktor relaterade tjänster.

Erbjudandet gällande utbildningen som Konditionsidrott har är unikt i sitt slag. Konditionsidrott har kompetenta och väldigt ödmjuka personer i sin organisation som lägger stort värde i att vi som elever/kunder ska få den bästa upplevelsen.

Jag kan varm rekommendera Konditionsidrott vidare till mina vänner och bekanta. Läs mer
  • 2017-03-09

paulus w skrev om Tränarakademin
    Bra och kunniga människor! Rekommenderas! Läs mer
  • 2017-02-28

Urban J skrev om Tränarakademin
    Ville inte att den skulle ta slut! Mycket bra utbildning med kompetenta lärare och härlig stämning! Läs mer

Hälsingegatan 49, 113 31 Stockholm