Tränarakademin

Tränarakademin

tranarakademin.se
  • BadgeNineYears

Tränarakademin utbildar passionerade människor till att bli kompetenta och unika tränare så de kan skapa glädje, fysisk förmåga och ökad hälsa för andra. Det gör vi genom att leverera evidensbaserade utbildningar och utvecklingsprogram tillsammans med några av Sveriges mest kompetenta lärare i en unik utbildningsmiljö på Bosön....

161 omdömen om Tränarakademin

Björn L
Skrev om Tränarakademin

Så otroligt roligt att jag 62 år gammal genomfört denna utbildning till PT/Tränare med professionella instruktörer i alla ämnen och en fantastisk träningsmiljö för träffarna ute på Bosön. De teoretiska delarna både digitala och IRL var breda och djupa samt kompletterades mycket bra med de praktiska passen på Bosön. Hamnade i en härlig klass med 22 stycken med människor med blandade bakgrunder, åldrar och mål med utbildningen. Om du funderar på en PT-utbildning så kommer Tränarakademins utbildning inte inte göra dig besviken.

Cecilia K
Skrev om Tränarakademin

En mycket lärorik, inspirerande och framförallt motiverande utbildning. Rekommenderar alla som vill börja jobba som PT men också som bara vill utveckla sin egna förståelse för träning och hälsa

Jesper S
Skrev om Tränarakademin

Oerhört bra kombination mellan teoretiskt och praktiskt lärande. Flexibelt upplägg med egna studier i portalen, kvällsföreläsningar och praktiskt lärande på Bosön. Framförallt otroligt pedagogiska och kompetenta lärare. Rekommenderar starkt!

Hedvig S
Skrev om Tränarakademin

Så jäkla gött och trevligt gäng med uppenbar passion området! Stefan är en riktig tiopoängare, otroligt pedagogisk och vältalig!

Eva S
Skrev om Tränarakademin

Jag har gått tränarakademins PT-utbildning. Överlag är min upplevelse mycket bra! Det har varit en lärorik, intressant o intensiv tid. Bosön är en fantastisk miljö att vara i, helt klart ett stort plus! Instruktörer som varit kunniga och hjälpsamma! Jag tycker att utbildningen kunde varit något längre, så man fått in två helger till med praktisk undervisning. Det blev mkt intensivt när man hade utbildning på plats, med långa dagar. Några utbildnings-helger till hade jag uppskattat. Sista helgen då det...

Elin F
Skrev om Tränarakademin

Väldigt nöjd med utbildningen! Bra upplägg och kompetenta och inkluderande lärare!

Thomas K
Skrev om Tränarakademin

Super bra allt var bra igenom . Rekommenderar till andra som vill bli pt .

Gabriel D
Skrev om Tränarakademin

Det har varit väldigt lärorikt och inspirerande på så många olika plan!

Pontus L
Skrev om Tränarakademin

Genom Tränarakademin lyckades jag ta min PT licens. Vi blev alla varmt välkomnade och väll bemötta och jag trivdes mycket väl med utbildningen på plats och på distans. Det är ett högt pris för en student och nu i efterhand känner jag att det till 100 % är värt den investeringen, då inte bara kunskaperna utan även de kontakter jag fått kommer vara med oss otroligt länge. Jag kan rekommendera den här utbildningen till alla som bestämt sig för att ta den här vägen och det är få platser där du kan få en så bra start som med Tränarakademin.

Alfons A
Skrev om Tränarakademin

Väldigt härliga tränare/lärare som jag har fått lära känna samt ta del av. Väldigt fin och bra anläggning dem utför utbildningen på. Kan starkt rekommendera!

Tobias N
Skrev om Tränarakademin

Väldigt hög nivå på utbildarna och det material som använts.

Jonathan B
Skrev om Tränarakademin

Extremt bra och professionell utbildning. Jonathan och Christian är extremt bra coacher och pedagoger.

Jeanette F
Skrev om Tränarakademin

Trevligt, proffesionellt och inkluderande. Väldigt kompetent lärarteam!

Miranda E
Skrev om Tränarakademin

Jag är överlag mycket nöjd med utbildningen. Framför allt uppskattade jag de kompetenta och engagerade lärarna!

Jacob O
Skrev om Tränarakademin

Väldigt proffsig utbildning som va väl uppstyrd och hade mycket kompetenta lärare. Online utbildningen va väldigt bra och man kände sig väl förbered för den fysiska träffen! Kan varmt rekommendera!

Martin D
Skrev om Tränarakademin

Otroligt bra tränarutbildning! Kan verkligen rekommenderas om du vill plugga till personlig tränare eller vi gå vidareutbildningar inom träning.

Alexander F
Skrev om Tränarakademin

Jag läste TAs tränarutbildning under HT23 - mycket nöjd med utbildningen. Upplevde att samtliga lärare höll hög kvalitet och att jag fått med mig mycket kunskap både praktiskt och teoretiskt. Fick också ett väldigt trevligt bemötandet från utbildningsansvariga. Min upplevelse är att TA har en grundad och ambitiös syn på vad tränaryrket innebär/kan innebära vilket genomsyrar utbildningen. Jag kommer säkerligen återvända till TA vid tillfälle framöver för att fördjupa mina kunskaper genom någon av deras mer nischade utbildningar/kurser. Mvh, Alexander

Amir T
Skrev om Tränarakademin

Från första början upplevde jag kontakten och upplägget som proffsigt. Det var fint att få det bekräftat även då vi började med alla föreläsare. Hög nivå och högt tempo men med medmänskligt aura över alltihop.

Nick H
Skrev om Tränarakademin

Jag blev bemött oerhört proffsigt av Carl och Jakob, jag stod i valet mellan ett par tränar utbildningar men efter några samtal med Jakob så kändes det helt rätt att välja TränarAkademin. Jag fick känslan av att det var mer än en ”vanlig” PT utbildning, och det stämde verkligen! Jag är otroligt nöjd att jag valde att gå TränarAkademins pt/tränar utbildning, har lärt mig otroligt mycket, träffat fantastiska människor och känner mig redo att ta nästa kliv i rollen som tränare.

Anders D
Skrev om Tränarakademin

Blev bra bemött. Tränarakademin överträffade mina förväntningar. Den utbildning jag köpte var PT utbildning och fördjupning Endurance Coach

Hampus T
Skrev om Tränarakademin

Tränarakademin är en otroligt bra skola för den som vill ha det lilla extra när man pluggar till PT. Man får möjlighet att lära sig från de bästa inom varje område och massvis av praktiska tillfällen så all kunskap verkligen sätter sig. Behöver man lite extra hjälp så finns alltid lärarna tillgängliga med svar på frågor och övrig hjälp. Utöver det så är man även som utbildad PT hos tränar akademin väldigt attraktiv på marknaden både under och efter utbildning!

Mattias G
Skrev om Tränarakademin

En mycket lärorik utbildning fyllt av både teoretisk och praktisk kunskap utsatt för att få dig som blivande PT att lyckas.

Rebecca R
Skrev om Tränarakademin

Den var toppen. Finns något för alla. Styrketräning, kondition eller rörlighet. Väldigt pedagogiskt lärande då vi fick komma ut till Bosön varannan helg för att praktiskt utföra det vi lärt oss. Rekommenderar starkt Tränarakademin ⭐️

Christopher Z
Skrev om Tränarakademin

Jag gick PT utbildningen VT2023 och kan inte annat än gratulera teamet på Tränarakademin till en otroligt gedigen utbildning. En otrolig blandning av kunniga och inspirerande lärare, ett gediget inlärningsmaterial och ett suveränt upplägg där online, teori och praktik varvades i en lagom mix. Det enda negativa var att kursen hade ett slutdatum, den hade gärna gått hålla på ännu längre då det hela tiden öppnades nya dörrar och intressanta vinklar och diskussioner som man gärna hade grävt ännu mer i. En helt suverän...

Maria I
Skrev om Tränarakademin

Senaste halvåret har jag gått PT utbildningen hos Tränarakademin. Innan dess har träningen alltid varit ett stort intresse men nu med utbildningen så känner jag att jag fått ännu mer kunskap och en bredare syn på vad träning kan vara. I och med PT utbildning har jag upptäckt en annan glädje och nyfikenhet för träning. Fantastiska lärare, levande undervisning och en trygg läromiljö. Du kommer inte ångra att du valt att utbilda dig hos Tränarakademin.

Lars K
Skrev om Tränarakademin

Tufft men väldigt kul och lärorikt utbildning

Carina R
Skrev om Tränarakademin

En fantastiskt bra utbildning med genomgående professionella och inspirerande lärare/coacher. Jag rekommenderar varmt alla som är intresserade av träning och hälsa och som funderar på en framtid inom yrket att gå denna utbildning!

Sakari T
Skrev om Tränarakademin

Gick PT utbildningen våren 2023 och kan verkligen rekommendera Tränarakademin. Samtliga lärare besitter en gedigen kunskap och ett stort engagemang att dela med sig av sina kunskaper, ingen fråga blev obesvarad. Ett väldigt professionellt bemötande och upplägg av utbildningen från start till mål.

Barnabas K
Skrev om Tränarakademin

Jag köpte PT utbildningen och är väldigt glad över att jag tog just den skolan. Väldigt trevlig och kompetent personal (lärare). Man känner sig välkommen och får all hjälp man behöver. Otroligt duktiga på att skapa en trevlig och lättsam men samtidigt professionell miljö.

Helen L
Skrev om Tränarakademin

Proffsigt och ödmjuk bemötande redan från start! Ett lärarteam med hög kompetens och en mycket god förmåga att på ett pedagogiskt sätt lära ut kunskaper. Kan mycket varmt rekommendera Tränarakademins utbildningar!

Per Dennis A
Skrev om Tränarakademin

Mycket bra utbildning, fantastiska lärare, rekommenderar verkligen!

Elin J
Skrev om Tränarakademin

Väldigt proffsigt bemötande genom hela utbildningen. Kunniga lärare, pedagogiska. Väldigt nöjd med en högkvalitativ utbildning

Carina S
Skrev om Tränarakademin

Jag har gått kursen diplomerad Endurance coach och har fått ett fantastiskt bra bemötande hela vägen från kursanmälan till uppföljning efter avslutad kurs. Jag har alltid fått snabba svar och de har hjälpt mig med de frågor jag haft. Kursledarna har hög kompetens och kunskap i ämnet och kan förmedla detta på ett pedagogiskt sätt med glimten i ögat.

Björn Q
Skrev om Tränarakademin

Gick Dipl. Endurance Coach och den innehöll väldigt bra online studie material och den fysiska kursen på Bosön var väldigt lärorik. Inspirerande och kunniga kursledare. Åkte hem med nya kunskaper och nya vänner! / Björn 74 MX Fitness

Elin C
Skrev om Tränarakademin

Jag kan verkligen rekommendera Tränarakademins utbildning till personlig tränare. En gedigen och väl sammansatt utbildning om man tar tränaryrket och coaching på allvar! Engagerade lärare med stor erfarenhet från sina respektive yrken. Mycket praktik ute på Bosön varvat med onlinestudier och föreläsningar. Ångrar inte en sekund att jag valde just Tränarakademin!

Linda H
Skrev om Tränarakademin

Tränarakademin har verkligen motsvarat mina förväntningar på utbildningen. Innehållet i utbildningen är brett för att man sedan ska kunna specialisera sig om man vill. Lärarna är duktiga, välmeriterade och engagerade och alltid öppna för frågor och stöttning till sina elever. Rekommenderar starkt!

Jonas B
Skrev om Tränarakademin

En fantastisk kunskaps resa som varvats med teori och praktik. Har fått uppleva fantastiska helger på Bosön tillsammans med kurskamrater och fantastiskt duktiga lärare! Att möjligheten finns att kunna göra denna resa utan att behöva göra avkall på arbete i övrigt har varit kanon. Det har funkat bra med de egna studierna via plattformen och online föreläsningarna inför varje träff. Om man behövt hjälp så har den funnits endast ett mejl bort. Det har varit en resa med nya kunskaper och bekantskaper som kommer leva vidare....

Ida H
Skrev om Tränarakademin

Väldigt lärorik utbildning med kunniga och trevliga lärare. Kan rekommendera 🌟

Robert J
Skrev om Tränarakademin

Tränarakademin och dess lärare är professionella och gör verkligen sitt bästa för att utveckla sina elever! Lärarna är auktoriteter inom sina områden vilket märks tydligt i nivån på undervisningen.

Madelen C
Skrev om Tränarakademin

Proffsiga lärare, väl planerad utbildning med relevant innehåll. Otroligt nöjd med samtliga utbildningar jag läst via Tränarakademin. Onlinestudierna enkelt att tillgå och upplagda på ett pedagogiskt sätt. De fysiska träffarna blir givande av att varva teori och praktik under dagarna. Jag har läst löpcoach steg 1, 2 samt lic. Endurance Trainer: Kan varmt rekommendera dessa utbildningar!

Per H
Skrev om Tränarakademin

Jag är supernöjd och mycket imponerad av hur Tränarakademin driver sin verksamhet! Deras kommunikation/marknadsföring är superb, bland det bästa jag stött på. Deras diverse erbjudande om fria föreläsningar är en bonus och att de tar sig tid till one-on-one samtal vid tillfälle likaså. 10 utav 10 där! Online materialet väldigt bra och enkelt att jobba sig igenom. Carl och de övriga tre kurslärarna likaså 10 utav 10, väldigt imponerande och inspirerande. Vilka följdfrågor som än kom upp så var responsen från lärarna...

Sara T
Skrev om Tränarakademin

Gick PT-utb i vår och de har verkligen fått tag i de bästa lärarna. Vi har fått så mycket kunskap och en otroligt bra grund att stå på som nylicensierad PT. Kan verkligen rekommendera Tränarakademin och deras utbildningar. Jag har gått andra utbildningar hos dem med och de är proffsiga och besitter så mycket kunskap i allt de lär ut.

Tobias B
Skrev om Tränarakademin

Tränarkakademins utbildning på Bosön motsvarade mina höga förväntningar. Varje lärare är expert på sitt område. Bra upplägg med blockindelning, online, digital träff och fysisk träff på Bosön. Bra pedagogiskt upplägg.

Thomas P
Skrev om Tränarakademin

Jag blev bemött så bra man kan bli på alla sätt och vis. De förväntningarna jag hade var att få nya kunskaper och insikter samt skaffa mig ett större kontaktnät vilket tränarakademin uppfyller med bravur. Är verkligen glad att jag tog beslutet att hoppa på utbildningen det har varit så fantastiskt roligt givande och lärorikt. Med fantastiska lärare kurskamrater samt oförglömliga minnen jag kommer ta med mig för resten av livet vilket jag är evigt tacksam över. Kommer rekommendera utbildningen utan att tveka. Jag köpte tränarakademins pt tränarutbildning.

Timo K
Skrev om Tränarakademin

Utbildningen vad kanon! Riktigt bra lärare inom alla områden.

Fredric A
Skrev om Tränarakademin

Tränarakademin levererar en utmanande och rolig utbildning. Där praktik och teori hänger ihop på ett utmärkt sätt.

Niclas L
Skrev om Tränarakademin

Ett års upplägg på utbildningen, med kunniga lärare. Rekomenderar verkligen Tränarakademin

Eva Stina B
Skrev om Tränarakademin

Alltid trevligt bemötande! Jag har höga förväntningar på TAs utbildningar och de lever alltid upp till dem.

Joakim K
Skrev om Tränarakademin

Snyggt och proffsigt från början till slut. Kursen levde upp till förväntningarna och mer därtill.

Josefin S
Skrev om Tränarakademin

Kan rekommendera Tränarakademin starkt! Grymma lärare och härlig miljö. Roligt och lärorikt! 5 av 5 ⭐️