Konditori Hollandia

2.6

10 omdömen om Konditori Hollandia

Wissam D
Skrev om Konditori Hollandia

Vi satt idag ett stort gäng stamgäster sedan 12 år tillbaka som är där varje dag. Vi flyttade ett av lediga borden för att få plats. Ägaren Ulf kommer och skäller ut oss och är extremt arg och hotfull. Vi lämnar stället och kommer aldrig att sätta vår fot där igen.

KHALIL J
Skrev om Konditori Hollandia

Hollandias olika kaffesorter och deras hemmalagade bakverk och tårtor som Oftast är lagade av klass A eller ekologiska ingredienser, utmärker konditorin. Det är Malmös bästa Café och konditori trots att är kostar lite mer än andra ställen men klart ”får det smaka gott så får det kosta!”

Petra L
Skrev om Konditori Hollandia

Hollandias ägare meddelade idag att vårt stickgäng, som träffats där en gång i månaden i många år, inte är välkomna längre. De tillåter tydligen inga ”aktiviteter” på fredagar, lördagar och söndagar längre. En i gruppen räknade ut att vi nog lagt ut 15 000 kr var på Hollandia genom åren, men det är det slut med nu. Har också fått reda på att rullstolar inte är välkomna in. Tur att jag inte behövt använda min vid något av mina besök! Vi har hittat ett annat ställe där vi är väldigt välkomna och som gärna ville göra...

Ewa Annette A
Skrev om Konditori Hollandia

Tunnt kaffe som kostade 38kr. Beställde och betalade en macka med ost och skinka fick bara ost och inget smör. Sa till och fick skinka också. Ingen ursäkt. Inga glutenfria bullar bara vanligt bröd som var torrt efter för lång tid i micron. Bad om rostat bröd men det fanns ingen på konditoriet. Tiggare sprang omkring och tiggde med en burk inne på konditoriet . Tråkigt att han får lov till detta. Ska vara Malmös bästa kafé men det tyckte inte vi. Nonchalant personal och ingen förståelse för glutenintolerans, Aldrig mer!

Gunvor Å
Skrev om Konditori Hollandia

Han är ett svin mot sin personal. Han behandlar provanställda förfärligt hänsynslöst och bryr sig inte om att han bryter kontrakt som han dåligt fyllt i.

dagensdatum gillar detta
Qpaqex
Skrev om Konditori Hollandia

Här finns ett av Malmös få klassiska konditori. De har många av mina favoriter. Köper ofta med mig hem. Dock så känns det som tiden stått stilla här, fast det är helt ok. Skönt att slippa barnvagnar som skall ta plats!

Rocky R
Skrev om Konditori Hollandia

Föråldrad och stofilaktig inställning, Inte bara barnovänligt utan t.o.m. barnförbjudet. löjligt!

Kerstin A
Skrev om Konditori Hollandia

I detta inlägg kommer jag bedömma bakverken, servicen samt miljön. Detta är ett ställe om du gillar bakelser som är en klass för sig. Jag har testat de flesta tårtbitarna och rekommenderar dom starkt. servicen är alltid bra, dock är här lång kö, vilket ibland kan få dig att tappa intresset, men ta då bara en titt i kassan så lär hålla ut ;). Här är alltid fullt, men ändå lätt att få plats, alltid någon som reser sig så trots det ser fullt ut så lär du ändå få plats i slutändan. Miljön är en klassisk äldre inredning som nog...

Johanna L gillar detta
Ami H
Skrev om Konditori Hollandia

Klassiskt café och konditori! Här hittar du inte någon latte eller espresso och det är väl gott att det får vara så, nej här är det tillbaka till den gamla goda konditoritrenden. Underbara bakverk och ett gott kaffe. Måste rekomendera chokladtårtan, den går inte av för hackor! Men du får ibland (speciellt lördagar) slåss med damer i hatt om platserna.

Johanna L
Skrev om Konditori Hollandia

Centralt och bra. Fantastiskt goda kakor och bakverk. Lite "gammaldags" inredning, ganska mysigt. Kan vara lång väntetid/kö vid populära tidpunker. Inte ett café som attraherar de yngsta "fikarna" kanske. Priserna är aningen höga. Men vill man unna sig något gott rekommenderas Hollandia. Blir "3/5 recos". Långa väntetider och priser drar ner mitt betyg. Dock hade jag givit bakverken i sig en klar femma:)

Kerstin A och Kerstin A gillar detta