Alla kategorier Lägga golv Västra Götaland Kungälv Kungälvs Natursten AB

Rattgatan 17, 442 40 Kungälv — Visa karta

Läs vad 1 kund tycker om Kungälvs Natursten AB

• Christian R
    Christian R skrev om Kungälvs Natursten AB
    Vi beställde flera granit skivor av företaget och blev lovade bla en skiva med ett snitt i. (för att minska risken för sprickor)

När väl skivan levererades så var det OLIKA TJOCKLEKAR på bänken. Fick informationen i EFTERHAND att en viss tolerans måste det få finnas. (Detta står dock inte i avtalet som vi skrev under)

Vi har under resans gång fått höra:
    Vi kommer förbi om vi har tid någon gång och tittar på det.

Fina lokaler, fina bilar, inställsam personal tills dess att det blir problem då får man knappt respons och när den väl kommer så är den inte till kunds fördel trots att det finns papper på det.

Kan tyvärr inte rekommendera företaget.
    2013-01-11 Representant för Kungälvs Naturs svarar Christian R
    Måste som ägare kommentera detta inlägg.
    Vår ambition är alltid att sätta kunden i fokus och leverera med yttersta kvalitet på hantverk och material.
    Natursten är ett naturmaterial som tillverkas av maskiner och av människor så finns det ändå en tillverknings tolerans med.
    Och dessa toleranser finns i dom flesta tillverkningar.
    Det står bestämt i inlägget att vi levererat OLIKA TJOCKLEKAR på skivorna. Men kunden skriver inte hur olika skivorna är levererade.
    Enligt kundens egna mätningar så skiljer det 1 mm mellan två st skivor. Och detta har vi inte kunnat kontrollera så det kan lika väl kanske till och med kan vara något mindre !!
    Det som heller inte nämns är att kunden via en affärs kollega till oss fått högsta återförsäljar rabatt. Självklart är detta inget försvar för att det skiljer så pass mycket som 1 mm mellan skivorna.
    Men detta känns mer som om att det handlade om att få ytterligare rabatter "hade vi reducerat priset så kunde man leva med detta" (enligt kundens svars mejl. Och det har fler än vi råkat ut för.
    Kan inte låta bli och tänka på hur det skulle bli om kunden skulle handlat virke till t.e.x en altan ??
    Hälsningar
    Christer Olsson