Vi köpte en säng som vid leveransen visade sig vara slarvigt o fult producerad. Dessutom var det stor färgskillnad mellan sängar (botten) och vändexmadrassen. Vi reklamerade detta och fick efter ett par veckor en ny säng där tillverkningen av sängdelarna var ok. Däremot var färgskillnaderna nu ännu tydligare än på den första leveransen. Vi kontaktade Kungsängen som kom, representerade av kvalitetsansvarig plus ytterligare en person. De hann knappt innanför dörren innan de påstod att det inte var någon färgskillnad mellan botten och vändexmadrassen. Detta trots att vi, och besökare som vi haft, direkt reagerade på den stora färgskillnaden. Det ledde till en diskussion där vi stod emot varandra och där Kungsängens representanter lämnade en missnöjd kund. När vi närmare undersökte varför det var så stor färgskillnad upptäckte vi att om vi vände på en säng i botten ändrade sig färgen, så färgskillnaden i stort sett försvann. Detta borde tillverkaren/leverantören av sängen kunnat förklara för oss i stället för att hävda att det inte var någon färgskillnad. Färg- skillnaden består dock eftersom det inte spelar någon roll hur vi vänder på vändexmadrassen.
1. Vi är inte alls nöjda med det bemötande vi fick. Om Kungsängens representanter erkänt att det var stor färgskillnad (vilket är helt osannorlikt att de inte såg) och själva försökt ta reda på varför, hade det inte behövt bli någon infekterad diskussion. Vi meddelade dem senare att vi upptäckt anledningen till färgskillnaden.
2. Vi köpte sängen här i Enköping där vi bor och företaget verkar och tillverkar sängarna för att det skulle vara praktiskt och tryggt. Tyvärr visade det sig inte vara någon fördel.
3. Vi borde naturligtvis ha tagit reda på vilken policy Kungsängen har när kunden inte är nöjd. De flesta andra säljare av sängar har "öppet köp" eller motsvarande, vilket Kungsängen alltså inte har. Vi tvingas alltså att acceptera en produkt som vi inte är nöjda med.
4. Vi kommer naturligtvis inte att rekommendera någon annan att köpa sin säng hos Kungsängen eftersom vi inte upplever att deras ambition är att kunden ska vara helt nöjd.
5. Om våra synpunkter på vårt köp skulle nå fram till ledningen för Kungsängen skulle vi vilja rekommendera er att se till att leveranskontrollen fungerar bättre. Kunden ska inte behöva vara den som upptäcker felen eller anledningarna till felen. Dessutom måste man påtala för sin personal att de inte ska fara med osanning för att försvara en misslyckad färgmatchning. Det gjorde oss ännu mer irriterade.
Läs mer
gillar detta