KungSängen Kalmar

KungSängen Kalmar

4.5

About company

Hos oss på KungSängen kan du köpa varje detalj till ditt nya sovrum. Allt från kuddar och filtar till platsbyggda garderober och tapeter. Prova dig fram till en säng som passar dig, eller låt specialbygga en direkt hos oss i butiken, och utgå sedan från den när du designar ditt nya favoritrum. Vi som jobbar i butiken här i...

39 omdömen om KungSängen Kalmar

Linus W
Wrote about KungSängen Kalmar

Fick bra och trevlig hjälp i butiken, säljaren var närvarande och förklarade fördelar och nackdelar, inlyssnande utan att pracka på merförsäljning eller påträngande säljsnack. Det gjorde oss trygga med att handla. Vi hittade en bra säng för oss och blev väldigt nöjda.

Viktoria I
Wrote about KungSängen Kalmar

Smidigt, enkelt, kunnig trevlig personal.

Mathilda B
Wrote about KungSängen Kalmar

Blev ifrågasatt ”mellan raderna” varför vi inte köpte alla tillval som fanns att välja på till sängen. Sa från början att vi endast ville ha sängen, inget annat. Ändå fick vi stanna kvar ca 30 min o gå igenom alla extra val o än en gång säga nej till allt ”extra”. Med en hungrig bebis ville vi bara enkelt köpa den säng vi valde men kände en oförståelse för det.

Rose-marie P
Wrote about KungSängen Kalmar

Mycket brabemltande i butik. Bra leverans Mensaknade guide för hur sängen ska stå. Kanske självklart för er men inte för iss. Vi vet fortfarande inte om vi har den rätt. Bäddmadrass känns lite B, som vi inte räknat med för detta priset. Inte helt supernöjda ännu men sover på lite till, innan vi ev kommer tillbaka gör diskussion.

Bo L
Wrote about KungSängen Kalmar

Mycket bra personal stressade ej fram ett köp Kunnig fick rätt säng Liten brist ang transport fick ej sängen inburen i huset Annars inga klagomål

Annika S
Wrote about KungSängen Kalmar

Konstigt försäljningssätt och lite otydligt om ångerrätten.

Johanna F
Wrote about KungSängen Kalmar

Vi köpte en komplett kontinentalsäng. Bemötandet vi fick va bra och vi fick hjälp med att komma fram till något som verkade bra. Dock blev det lite frågetecken efteråt så vi gick tillbaka för att dubbelkolla. Vilket ledde till att vi fick börja om från början med vad vi var ute efter. Och det ledde till en utmärkt affär. Vi är jättenöjda! Vi rekomenderar absolut KungSängen.

Svar från KungSängen Kalmar

Roligt att höra att ni är nöjda med ert besök hos oss, och att ni är nöjda med er nya säng. Med vänlig hälsning KungSängen, Kalmar

Anna E
Wrote about KungSängen Kalmar

Beställde sängar via telefon och hemsida och fick utmärkt service. Leveransen av sängarna kom när det utlovats och servicen var utmärkt.

Fredrik H
Wrote about KungSängen Kalmar

Bra service och trevlig säljare

Peter J
Wrote about KungSängen Kalmar

Trevliga! Köpte ny skön säng. bra säljare som kunde hjälpa oss välja en säng som passade oss inte bara vad vi ville ha!

Doris E
Wrote about KungSängen Kalmar

Bra bemötande. Köpte kontinentalsängar. Har inte provat dem än. Fick svar på frågor och hjälp att hitta svar vilket var enkelt ochvänligt.

Svar från KungSängen Kalmar

Hej Doris. Vad roligt att du blev nöjd med ditt besök hos oss, och hoppas att ni sover riktigt gott i er nya säng. Med vänlig hälsning KungSängen Kalmar

Nina N
Wrote about KungSängen Kalmar

Bra bemötta i affären och kunnig personal. Fick tips om bra kuddar

Svar från KungSängen Kalmar

Hej Nina. Vad kul att du har en positiv upplevelse om oss och butiken. Vi vill såklart alltid stå till tjänst, ibland behöver man lite tips och råd. Hoppas att du nu har hittat den perfekta kudden och sover gott. Med vänlig hälsning KungSängen Kalmar.

Allan K
Wrote about KungSängen Kalmar

Trevliga försäljare och bra bemötande.

Svar från KungSängen Kalmar

Hej Allan. Tack för din kommentar. Det värmer att läsa en sådan bedömning. Vi önskar dig en Underbar sommar! Med vänlig hälsning KungSängen kalmar.

Erik M
Wrote about KungSängen Kalmar

Bemötandet i butiken var alldeles fantastiskt. Fick prova ett gäng olika sängar och fick fram den perfekta för mig. Leverans hem gick som smort och fick förklarat för mig hur sängen skulle monteras ihop.

Svar från KungSängen Kalmar

Hej Erik. Tack för din feedback. Vad kul att vi lyckades hitta rätt säng för dig. Att pröva ut en säng kan vara lite bekymrande och svårt. Men med rätt behovsfrågor och hjälp så brukar det gå vägen. Hoppas du är fortsatt nöjd med ditt köp hos oss. Med vänlig hälsning KungSängen Kalmar

Anna B
Wrote about KungSängen Kalmar

Jag är jättenöjd bra service kort leveranstid

Svar från KungSängen Kalmar

Hej Anna. Vad skönt att du är nöjd med ditt köp och även ditt besök i våran butik. Med vänlig hälsning KungSängen Kalmar.

Hans L
Wrote about KungSängen Kalmar

Fick en kanonsäng tack vare en kunnig säljare som med stort engagemang lyssnade av vårat behov.

Svar från KungSängen Kalmar

Hej Hans, Tack för dom fina orden. Vad glada vi blir, det är alltid lika kul att få en värmande kommentar av en nöjd kund! Med vänlig hälsning KungSängen Kalmar

Anders K
Wrote about KungSängen Kalmar

Lite strul och missförstånd vid beställning! Men detta blev jag kompenserad för och säger därför att jag är nöjd allt från beställning till leverans! Och som den viktigaste kommentarer ! Jag sover gott!

Svar från KungSängen Kalmar

Hej Anders, Tack för din feedback. Vi vill såklart att alla våra kunder skall vara nöjda.Vad härligt att du blev kompenserad och är nöjd med den lösning vi erbjöd dig.. Det viktigaste för oss är att du blivit nöjd och sover gott. Med vänlig hälsning KungSängen Kalmar

Conny J
Wrote about KungSängen Kalmar

Mycket bra bemötande hos personalen, vi tittade på sängar. väldigt kunnig personal visste vad han talade om.

Svar från KungSängen Kalmar

Hej Conny Tack för dina värmande ord. Roligt att höra att du är nöjd med ditt besök hos oss. Med vänlig hälsning KungSängen Kalmar

Mats R
Wrote about KungSängen Kalmar

Bra bemötande från trevlig personal. Supernöjd med våra nyinköpta madrasser. PS: Ge Louisa en guldstjärna!

Svar från KungSängen Kalmar

Hej Mats Roligt att höra att ni är nöjda. Vi vidarebefordrar din guldstjärna till Luisa. Med vänlig hälsning KungSängen Kalmar

Lars-göran H
Wrote about KungSängen Kalmar

bra, bra bemötande, sover gott,

Svar från KungSängen Kalmar

Hej Lars-Göran Härligt att höra att du är nöjd med ditt besök hos oss, och att du sover gott i din nya säng. Med vänlig hälsning KungSängen Kalmar

Elisabeth I
Wrote about KungSängen Kalmar

Vi hade pratat om att det var dags för sängbyte och gick in bara av en impuls till affären. Vi blev väl mottagna, provade oss fram med sängläge och vi bestämde oss för ett köp. Allt har gått smidigt. Sängarna med tillbehör kom på utsatt dag. Allt bars in i huset. Vi är mycket nöjda. Vi skulle bara mätt höjden bättre. Jag är inte så lång så jag hade lite problem i början att komma upp i sängen.

Svar från KungSängen Kalmar

Hej Elisabeth Roligt att höra att ni är nöjda med ert val av säng och ert besök hos oss i butiken. Vårat mål är alltid att ha nöjda kunder, och det är alltid roligt att höra att vi har lyckats. Med vänlig hälsning KungSängen Kalmar

Göran W
Wrote about KungSängen Kalmar

Bra bemötande och proffsig rådgivning i affären. Ej bra instruktioner hur säng-gavlarna skulle monteras

Svar från KungSängen Kalmar

Hej Göran. Roligt att du är nöjd med ditt besök hos oss, och tack för feedbacken angående gaveln. Vi tar det till oss och vi ska se hur vi kan förbättra instruktionerna. Med vänlig hälsning KungSängen Kalmar

Göran S

Bra bemötande, underbar personal

Svar från KungSängen Kalmar

Hej Göran. Roligt att höra att du är nöjd med ditt besök hos oss. Med vänlig hälsning KungSängen Kalmar

Martin J
Wrote about KungSängen Kalmar

Jag var super nöjd med bemötande ifrån personalen på kungssäng i Kalmar.

Svar från KungSängen Kalmar

Hej Martin, Vad roligt att du känner så, det är vårat mål att kunderna skall vara i fokus och få rätt hjälp. Med vänlig hälsning KungSängen Kalmar

Niklas Å
Wrote about KungSängen Kalmar

Kunnig och trevlig personal. Bättre bemötande än hos konkurrenterna.

Svar från KungSängen Kalmar

Hej Niklas! Det var roligt att höra, vi vill alltid ge kunden ett minnesvärt besök och bra service. Med vänlig hälsning KungSängen Kalmar.

Magnus Z
Wrote about KungSängen Kalmar

Bra service bra bemötande bra sängar

Svar från KungSängen Kalmar

Hej Magnus, Tack för dina värmande ord. Härligt att höra att du är nöjd ditt besök hos oss. Välkommen åter. Med vänlig hälsning Kungsängen Kalmar

Mats E
Wrote about KungSängen Kalmar

Utmärkt bemötande och god hjälp vid val av säng!

Svar från KungSängen Kalmar

Hej Mats, Vi strävar efter att hitta rätt produkt för just dig och dina behov. Vad härligt att höra om din positiva upplevelse i våran butik. Med vänlig hälsning Kungsängen Kalmar

Mats E
Wrote about KungSängen Kalmar

Bra, inget överdrivande säljsnack.

Ingela H
Wrote about KungSängen Kalmar

Mycket trevligt bemötande. Härliga hjälpsamma personer som levererade. Dessutom en underbar säng!

Svar från KungSängen Kalmar

Hej Ingela, Tack för dom värmande orden. Vad roligt att du är nöjd med oss och din nya säng! Mvh Kungsängen Kalmar

Mikael J
Wrote about KungSängen Kalmar

Mycket hjälpsam och tillmötesgående. Tyvärr funkade inte sängen med min taskiga rygg.

Svar från KungSängen Kalmar

Hej Mikael, Tack för din rekommendation! Tråkigt att höra att det inte blev rätt för ryggen, du är varmt välkommen in till butiken så gör vi vårt bästa för att hitta rätt hårdhet/säng för just dig! Varmt välkommen. KungSängen Kalmar.

Christofer T
Wrote about KungSängen Kalmar

Ända sängbolget för mig.bäst service, enkla att ha och göra med. Och enkla när det blir strul.

Svar från KungSängen Kalmar

Hej Christofer, Tack för din rekommendation, väldigt kul att läsa att du är nöjd med ditt köp och bemötande av personal. Varmt välkommen åter!

Christer B
Wrote about KungSängen Kalmar

Lång väntetid innan vi fick kontakt med säljare. Därefter bra bemötande med som vi tyckte kunnig personal.

Svar från KungSängen Kalmar

Tack Christer, Ibland har vi lite extra att göra i butiken. Får även tacka för ert tålamod. Härligt att se att ni fick god service. Önskar även er många nätters god sömn. Med vänlig hälsning Luisa

Stefan A
Wrote about KungSängen Kalmar

Har inget att klaga på. Beställde via telefon av en kvinna vars namn jag tyvärr glömt, men hon var väldigt hjälpsam och klockren. Supernljd

Svar från KungSängen Kalmar

Tack Stefan, Härligt att jag kunde hjälpa dig! Önskar er många nätters god sömn. Med vänlig hälsning Luisa ( kvinnan i telefonen)

Simon A

Allt till belåtenhet. Alla punkter 10/10! :D

Svar från KungSängen Kalmar

Tack Simon, härligt att du är nöjd på alla punkter. Vi önskar dig många nätters skön sömn. Med vänlig hälsning Luisa

Ann-britt E
Wrote about KungSängen Kalmar

När jag skulle köpa en ny säng gick jag först till Sova, men blev så besviken. När jag kom till Kungsängen så visade de olika alternativ och att jag fick pröva vilken fasthet min säng skulle ha. Jag köpte sängen när det var rea, då jag tycker att priset på sängarna är lite för högt, men nu har jag min säng och fick den levererad in i sovrummet och jag är jättenöjd med både säng och personalen på Kungsängen i Kalmar.

Svar från KungSängen Kalmar

Hej Ann-Britt! Vad härligt att du är nöjd med ditt besök hos oss, det gör oss väldigt glada! Skulle det finnas något mer vi kan hjälpa dig med är du varmt välkommen tillbaka. Ha en trevlig dag! Med vänlig hälsning Magnus

Sandra P
Wrote about KungSängen Kalmar

Bra bemötande, trevlig personal och toppen service!

Svar från KungSängen Kalmar

Hej Sandra! Tack för din fina feedback! Vad härligt att du är nöjd med bemötandet. Hoppas du sover gott! Välkommen åter! Med vänlig hälsning Magnus

Mailene L
Wrote about KungSängen Kalmar

Mycket trevlig och engagerad personal som vi fick förtroende för redan vid första mötet i butiken. Trots en olycklig start vid leveransen av sängen har Kungsängen mer än motsvarat vad man kan förvänta sig genom ett stort engagemang och viljan att lösa våra problem. Sängen har också mycket väl motsvarat våra förväntningar och efter att ha provat igenom sortimentet i alla sängaffärer i både Karlskrona och Kalmar kan vi även säga att personalen är bland den mest kunniga vi mött. Butiken kan mycket väl rekommenderas.

Svar från KungSängen Kalmar

Hej Mailene! Vad härligt att du är nöjd med ditt köp, och stort tack för din fantastiska feedback! Hoppas du sover som en drottning! :) Med vänlig hälsning Magnus, KungSängen Kalmar

Bo J
Wrote about KungSängen Kalmar

Bemötandet helt ok men mycket dyrare en jag hade förväntat mig.

Svar från KungSängen Kalmar

Hej Bo! Tack för din Reko! Jätteroligt att du är nöjd med oss i butiken och att vi fick förtroendet vid ditt val av säng! Vi på KungSängen Kalmar önskar dig många, många år med god nattsömn! Med vänlig hälsning Magnus

Ingemar S
Wrote about KungSängen Kalmar

Väldigt kundvänligt bemötande. Bra service. Lätta att föra samtal med vidproblem.

Hej Ingemar! Tack för din härliga feedback. Med vänlig hälsning Magnus