Alla kategorier Sängar Örebro Örebro KungSängen KungSängen Örebro

KungSängen Örebro

Bolagsvägen 7, 702 31 Örebro — Visa karta

Kungsängen - när du vill ha en skön kvalitetssäng utan att betala för mycket.

Vår filosofi är att maskiner inte kan bygga lika bekväma sängar som mänskliga händer. Därför är alla våra sängar handgjorda, vissa tillverkar vi till och med direkt i butiken, och vi kan specialbygga en säng efter dina specifika önskemål.

Personalen här på Kungsängen i Örebro gör alltid sitt bästa för att du ska göra ett sängköp du är nöjd med under lång tid framöver. Kom förbi oss i handelsområdet Marieberg Syd och prova dig fram till just din perfekta säng!

Välkommen!

Läs vad 112 kunder tycker om KungSängen Örebro

• Ulf G
    Ulf G skrev om KungSängen Örebro
    Vi fick ett mycket bra bemötande av en engagerad säljare vid vårt första besök. Hon redogjorde för de olika typer av sängar som fanns. Lämnade oss att prova och känna oss för och återkom sedan och vi diskuterade oss fram till ett lämpligt val.
    Vi beställde två sängar med en leveranstid på 6 veckor, men redan efter 5 veckor var de klara.
    Vi hämtade sängarna och fick hjälp med lastning.
    Nu efter drygt 2 månader har vi utnyttjat sov gott-garantin och skall byta fasthet på en säng. Vi fick även nu ett mycket bra bemötande av personalen.
    2017-03-28 KungSängen Örebro svarar Ulf G
    Hej Ulf!
    Tack för din utförliga reco. Det glädjer oss att du fått en trygg resa genom hela ditt köp.
    Vi värnar om våra kunder och det är precis din beskrivning som visar att vi utför vårt arbete på rätt sätt.
    Vi ska se till att ditt Sovgott-byte går lika smidigt.
    Ha en fortsatt trevlig dag och varmt välkommen åter.
  • Per Ö
    Per Ö skrev om KungSängen Örebro
    Trevligt och vänligt bemötande. Blev bra informerade om vilka sängar som var extra höga och extra fasta vilket vi eftersökte.
    2017-03-26 KungSängen Örebro svarar Per Ö
    Hej Per,
    Kul att se att ni tillsammans med er säljare hittade just den produkt som passade er. Vi tackar även för att ni gav oss förtroendet att hjälpa er med ert sängköp och hoppas ni sover gott om nätterna framöver. Välkomna tillbaka till oss.

• Christian C
    Christian C skrev om KungSängen Örebro
    Jag var på jakt efter en dubbelsäng och besökte Kungsängen i Örebro samt några andra ställen. Jag fick ett trevligt bemötande på Kungsängen, blev visad olika alternativ i den prisklass jag tänkte mig. Möjligen hade hjälpen kunnat fokusera lite mer på sovergonomi, tex genom att noggrannare titta hur jag låg i sängen. Jag fick själv be säljaren att titta om jag låg bra. Men när jag gjorde det så fick jag bra hjälp. Jag valde Kungsängen över de andra ställena för att jag tyckte jag fick mer säng för samma pengar. Jag är väldigt nöjd med mitt köp och sover gott om nätterna.
    2017-03-25 KungSängen Örebro svarar Christian C
    Hej Christian, vad roligt att Du finner bemötandet i butiken bra. Din respons betyder mycket för oss varför vi i framtiden ska fokusera ännu mer på sovergonomin vid kundsamtal. Tack för att Du gav oss förtroendet att hjälpa Dig med Din nya sängaffär. Hoppas Du ska sova gott om natten många år framöver, i Din nya sköna säng. Du är varmt välkommen tillbaka till oss.

Med vänlig hälsning,
  • Marina E
    Marina E skrev om KungSängen Örebro
    Toppen personal och bemötade, har köpt 4 sängar där, under en 15 års period.
    Varför vi har köpt fler/nya sängar?
    Pga att barnen har tagit med sig dom när flyttat hemifrån, och pga att när man blir äldre ( och kanske lite tjockare) så krävs det en annan sorts hård/mjukhet i madrassen.
    Kvalitet och pris passar mig perfekt.
    Kan varmt rekommendera denna affär och dess utbud,
    Och sängkläderna är såååå sköna, att om man inte drömmer sig bort och sover som en drottning ( eftersom jag är en kvinna 😊) så vet jag inte vad som skulle få en att göra det.
    2017-03-25 KungSängen Örebro svarar Marina E
    Hej Marina,
    Som säljare blir man oerhört glad av att läsa ditt omdöme. Tack för att Du delar med dig angående din upplevelse gällande Era sängar. Varmt välkommen in till butiken för att kika på våra nya sängkläder som är riktigt vårfina! Tills dess önskar vi på KungSängen Marieberg Dig en riktigt god nattssömn. Hoppas Du fortsätter sova som en drottning i många år framöver.

• Ingemar N
    Ingemar N skrev om KungSängen Örebro
    Vi var på jakt efter två sängar med specialmått.Det var svårt att hitta.Men på kungs sängen i örebro träffade vi Carolina som löste problemet. Ingemar o Karin
    2017-03-23 KungSängen Örebro svarar Ingemar N
    Hej Ingemar och Karin!
    Vilken tur att ni kom in till oss på KungSängen så ni fick hjälp. Måttbeställning är vår specialitet.
    Härligt att Carolina var på plats och gav er vägledning.
    Ha en fortsatt bra dag och hoppas att ni sover gott.
    Varmt välkomna åter.
  • Jan L
    Jan L skrev om KungSängen Örebro
    BRA BEMÖTANDE ,VÄNLIGT OCH HJÄLPSAMT,INGET ATT KLAGA PÅ.
    2017-03-23 KungSängen Örebro svarar Jan L
    Hej Jan!
    Vad härligt att höra att du är nöjd med din vistelse i vår butik.
    Hoppas du sover gott och varmt välkommen åter.
  • Gabriella P
    Gabriella P skrev om KungSängen Örebro
    Bra service och bemötande dock vart det något strul med smsat när min produkt hade kommit.
    2017-03-23 KungSängen Örebro svarar Gabriella P
    Hej Gabriella.
    Trist att det vart strul. Vi ska se över smsfunktionen så att det inte händer igen.
    Tack för din reco. Service är något vi verkligen brinner för.
    Varmt välkommen åter.
  • Emma Å
    Emma Å skrev om KungSängen Örebro
    Bra service och väldigt skön säng!
    2017-03-23 KungSängen Örebro svarar Emma Å
    Hej Emma!
    Tack för du tog dig tid att besvara. Skönt att höra att du är nöjd med både service och säng.
    Varmt välkommen åter.
  • Anna B
    Anna B skrev om KungSängen Örebro
    superskön säng, dessutom tillräckligt lång efter att vi förlängt den. Mycket uppskattat!
    2017-03-23 KungSängen Örebro svarar Anna B
    Hej Anna!
    Vad roligt att du är nöjd med sängarna.
    Du är varmt välkommen åter!
  • Anna L
    Anna L skrev om KungSängen Örebro
    Vi har under de senaste åren köpt 5 sängar hos er och kan konstatera att bemötandet alltid har varit det bästa. Vi har även fått bra hjälp med information som gjort att våra val av sängar har uppfyllt våra förväntningar.
    2017-02-27 KungSängen Örebro svarar Anna L
    Hej Anna!
    Vad roligt att ni är återkommande kunder. Tack för fina ord och för att du tog dig tid att svara.
    Ha en fortsatt bra dag och varmt välkommen åter!
    Med vänliga hälsningar KungSängen Marieberg
  • May S
    May S skrev om KungSängen Örebro
    Bra bemötande när vi köpte en dubbelsäng och en enkelsäng. Personalen beskrev olika typer av sängar på ett bra sätt
    2017-02-21 KungSängen Örebro svarar May S
    Kära kund.
    Tack för att du tog dig tiden att skriva en rekommendation om oss. Det är glädjande att läsa att ni känner att samtalen med personalen hjälpte er i letandet efter den perfekta sängen.

Vi önskar er en fortsatt trevlig dag,
    Personalen på KungSängen Marieberg
  • Inger S
    Inger S skrev om KungSängen Örebro
    Det var en bra upplevelse. Vi fick den hjälp vi behövde och nu har vi två underbara sängar.
    2017-02-21 KungSängen Örebro svarar Inger S
    Hej Inger,
    Tack för Ditt omdöme. Roligt att Ni är nöjda mer Era nya sängar. Varmt välkomna tillbaka till oss på KungSängen Marieberg.

Personalen på KungSängen Marieberg
  • Martin T
    Martin T skrev om KungSängen Örebro
    Mycket bra service. Från säljaren i butiken till lagerpersonal som monterade sängtyg.
    2017-02-16 KungSängen Örebro svarar Martin T
    Hej Martin, kul att höra ifrån dig-och att allt blev bra. Nu blev din säng precis lika fin som den andra ni köpte :) , varmt välkommen tillbaka till oss på Kungsängen, Med vänlig hälsning Carolina
  • Emma B
    Emma B skrev om KungSängen Örebro
    Jag känner mig nöjd med kundbemötandet. Säljaren vi pratade med hade kunnat veta mer om era produkter. Vi är nöjda med bemötandet men känner oss inte helt nöjda med valet av säng!
    2017-02-16 KungSängen Örebro svarar Emma B
    Hej Emma, tack för att du tog dig tiden att skriva en reco angående ditt köp hos oss. Vi hoppas du sover gott i din nya säng många år framåt. Med vänlig hälsning Andreas
  • Eva K
    Eva K skrev om KungSängen Örebro
    God service, höll utlovad leveranstid och sängen är mkt bra än så länge
    2017-02-15 KungSängen Örebro svarar Eva K
    Hej, Eva. Vi på Kungsängen i Marieberg/Örebro tackar för dina vänliga ord om din upplevelse gällande ditt köp hos oss. Vi hoppas att du sover gott många många år framöver. Känn dig varmt välkommen tillbaka till oss. Med vänlig hälsning Andreas
  • Karl-anders L
    Karl-anders L skrev om KungSängen Örebro
    Mycket vänligt bemötande. Bra service
    2017-02-15 KungSängen Örebro svarar Karl-anders L
    Hej Karl-Anders, tack för att du tog dig tid att skriva några rader om oss. Det värmer oss en kylig-men vacker vinterdag.
    Varmt välkommen åter till oss på Kungsängen, Med vänlig hälsning Carolina
  • Bo W
    Bo W skrev om KungSängen Örebro
    När det blev fel och garantin inte täckte det fick jag ett mycket rimligt pris för ombyggnad.

Trevlig person och bra kommunikation.
    2017-02-15 KungSängen Örebro svarar Bo W
    Hej Bo, tack för att att du tog dig tiden att skriva till oss; så även vi fick ett kvitto på att allt blev till belåtenhet när sängen blev ombyggd. Känn dig varmt välkommen tillbaka till oss på Kungsängen, Med vänlig hälsning Alma
  • Jan B
    Jan B skrev om KungSängen Örebro
    Fick hjälp med val av säng och madrass sängben kuddar av en trevlig och kunnig
    försäljare.
    2017-02-14 KungSängen Örebro svarar Jan B
    Hej Jan, hoppas du har fått hem din säng när jag skriver detta till dig-och att du sover gott om nätterna.
    Stort tack för dina varma ord.
    Ha en fortsatt fin kväll, Med vänlig hälsning Carolina
  • Johan L
    Johan L skrev om KungSängen Örebro
    Bra service. Kunnig personal. Hon som inte kunde lämnade snabbt över till en annan som kunde allt. Bra tips utan att vara alltför påstridiga. Nu köpte vi sängarna till halva priset men vi hade inte köpt till ordinarie pris. Då hade vi valt annat fabrikat.
    Betyget är baserat på halva priset.
    2017-02-14 KungSängen Örebro svarar Johan L
    Hej Johan , vi tackar varmt för dina tankar gällande ditt köp av säng. Hoppas de skall vara till belåtenhet.
    Varmt välkommen tillbaka till oss på Kungsängen, Med vänlig hälsning Carolina
  • Ralph G
    Ralph G skrev om KungSängen Örebro
    Proffsigt bemötande och positiv reaktion när vi behövde byta sängens hårdhet.
    2017-02-14 KungSängen Örebro svarar Ralph G
    Hej Ralph, så trevligt att du delar med dig av din upplevelse gällande ditt sängköp. Tack för det. Hoppas att allt blev till belåtenhet efter att du bytt hårdhet på sängen. Ha en fortsatt fin dag, vänligen Andreas
  • Mattias A
    Mattias A skrev om KungSängen Örebro
    Vi köpte ett komplett sängpaket i Örebro. Vi fick jättebra hjälp med att prova ut hårdhet osv samt att styra om leverans via Stockholm. Toppbetyg till alla inblandade!
    2017-02-14 KungSängen Örebro svarar Mattias A
    Hej Mattias, trevligt att läsa att allt klaffade hela vägen- nu hoppas vi på många års god nattsömn i er nya säng. Varmt välkommen tillbaka till oss på Kungsängen. Med vänlig hälsning Carolina
  • Carl-johan L
    Carl-johan L skrev om KungSängen Örebro
    Det var precis som man kunde förvänta sig. Sängen var bra, fattas bara annat med det priset!
    2017-02-14 KungSängen Örebro svarar Carl-johan L
    Hej Carl-Johan, tack för att du tog dig tiden att skriva några rader om oss. Vi önskar dig många sköna nätter i din nya säng. Varmt välkommen tillbaka till oss på Kungsängen. Med vänlig hälsning Carolina
  • Annamaria K
    Annamaria K skrev om KungSängen Örebro
    Väl bemötta. Trevlig och hjälpsam personal.
    2016-12-09 KungSängen Örebro svarar Annamaria K
    Kära kund,
    Tack för att du tog dig tiden att skriva en rekommendation om oss. Det är roligt att läsa att du känner att samtalen med personalen hjälpte er i letandet efter den perfekta sängen. Fortsätt sova gott i era fina sängar!

Vi önskar er en fortsatt trevlig dag,
    Personalen på KungSängen Marieberg.
  • Anna G
    Anna G skrev om KungSängen Örebro
    Jag köpte en ny säng, resårmadrass, ben, bäddmadrass och madrasskydd. Personalen var suverän. Väldigt hjälpsam så att jag skulle få en säng som passade mig. Även vid hämtning av sängen så hjälpte de mig. Sängen är underbar o jag sover gott.
    2016-12-05 KungSängen Örebro svarar Anna G
    Hej Anna . fantastisk läsning att du trivs så bra med din nya säng. Vi tackar även för berömmet, även om det är vårt jobb att stå till tjänst-är dina skrivna rader angående helhetsupplevelsen ett kvitto på att du fick de råd du behövde för att välja säng. Hoppas du sover gott många många år framöver. Med vänlig hälsning Carolina
  • Eva-lena F
    Eva-lena F skrev om KungSängen Örebro
    Ett trevligt och proffsigt bemötande
    2016-12-03 KungSängen Örebro svarar Eva-lena F
    Hej, kära kund!
    Tack för dina varma ord. Fint att läsa att du är nöjd med bemötandet när du besökte oss -varmt välkommen åter till oss på Kungsängen Örebro. Med vänlig hälsning Carolina
  • Catharina C
    Catharina C skrev om KungSängen Örebro
    Kunnig och engagerad personal.
    2016-12-03 KungSängen Örebro svarar Catharina C
    Hej Catharina!
    Tusen tack för ditt fina omdöme. Hoppas du sover gott i din säng.

• Ulla N
    Ulla N skrev om KungSängen Örebro
    Vi upplevde bra bemötande när vi handlade. Trevliga tycker vi.
    2016-12-01 KungSängen Örebro svarar Ulla N
    Hej Ulla , tack för dina varma ord. Fint att läsa att du är nöjd med bemötandet när du besökte oss -varmt välkommen åter till oss på Kungsängen Örebro. Med vänlig hälsning Andreas
  • Ebbe N
    Ebbe N skrev om KungSängen Örebro
    Vi träffade en mycket sympatisk tjej som vi handlade sängarna av! Har dessvärre glömt hennes namn! Hon är intresserad av hästar!
    2016-12-01 KungSängen Örebro svarar Ebbe N
    Hej Ebbe, intresset av hästar här prickas av Carolina :) Hon hälsar; att det är väldigt trevligt att höra att ni blev så nöjda med de nya sängarna . Samt att hon hoppas att bytet av bäddmadrass till annan sort gjorde pricken över i. Önskar Er en fortsatt trevlig dag. Med vänlig hälsning Alma
  • Kajsa S
    Kajsa S skrev om KungSängen Örebro
    Bra service, trevligt bemötande. Vi är nöjda med varan.
    2016-11-30 KungSängen Örebro svarar Kajsa S
    Hej Kajsa!
    Vad roligt att ta del av responsen Du så snällt givit oss. Det värmer. Särskilt då Ni är nöjda med Era sängar. Vi på KungSängen Marieberg önskar Er många nätters god sömn och hoppas att få ses snart igen. Troligtvis lär Ni då inte vara på jakt efter en ny säng, men kanske några mjuka julklappar?! Varmt välkomna in i värmen.

• Daniel K
    Daniel K skrev om KungSängen Örebro
    Bra bemötande och service. Kände sig aldrig övertalad till något utan fick själv känna och tänka vad som var bäst.
    2016-11-30 KungSängen Örebro svarar Daniel K
    Bästa Daniel,
    Det är glädjande att höra att Ni är nöjda med oss och servicen vi erbjuder Er kunder. Personalen på KungSängen Örebro önskar er många nätter med god sömn.

Vänligen,
    Personalen på KungSängen, Örebro.
  • Britt-inger H
    Britt-inger H skrev om KungSängen Örebro
    Blev tillfrågade direkt om vi ville ha hjälp. Personalen tog sig tid trots att det var fler kunder i butiken
    2016-11-30 KungSängen Örebro svarar Britt-inger H
    Hej Britt-Inger,

Vi tackar ödmjukast för Din positiva respons. Det är glädjande att höra att Du som kund kände dig sedd. Det är något Vi eftersträvar och jobbar för varje dag. Från besöket hos oss i butiken till att Ni sover gott om natten.

Varmt välkommen tillbaka till oss på Kungsängen Örebro.
    Ha en fortsatt fin dag,
  • Birgitta A
    Birgitta A skrev om KungSängen Örebro
    Bra bemötande och kunnig personal vid val av säng. Är mycket nöjd med mitt köp.
    2016-11-30 KungSängen Örebro svarar Birgitta A
    Kära Birgitta,

Vad trevligt att du är nöjd med bemötandet i butik och gillar din Sunnerbo-säng. Vi säljare på KungSängen Marieberg mår som bäst när Ni kunder känner er nöjda. Jag vill passa på att tipsa om att vi har 50 % på en mängd olika påslakanset som skulle gå alldeles utmärkt ihop med Er färg Brown. Välkommen in i värmen.

Bästa hälsningar,
  • Maria J
    Maria J skrev om KungSängen Örebro
    Jag orkar inte skriva något om det
    2016-11-30 KungSängen Örebro svarar Maria J
    Kära Maria,

Tack för omdömet du lämnat. Varmt välkommen in till oss på KungSängen Marieberg, kanske för att köpa julklappar eller fynda bäddset till er fina säng? Just nu finns mängder av fina påslakanset nedsatta med 50 %.

Ha en fin fortsatt dag önskar,
  • Cecilia L
    Cecilia L skrev om KungSängen Örebro
    Tycker att utprovningen av sängen var bra, god service och bra bemötande! men inte riktigt nöjd med att behöva hämta sängen själv, och servicen i samband med detta. Många andra företag har hemkörning gratis, fet borde ni också ha!
    2016-11-30 KungSängen Örebro svarar Cecilia L
    Kära Cecilia,
    Vad trevligt att Du fann servicen och bemötandet i butiken bra. Det är en fröjd för oss att möta Er kunder i butik.

Beklagligt att servicen i samband med hämtningen upplevdes som mindre bra. Vi gör vårt bästa för att hinna hjälpa alla kunder (både i butik och på lager) och ska ta till oss av din synpunkt vad gäller detta.
    KungSängen har fri hemleverans inom Örebro. Att Du inte fick ta del av detta erbjudande beror på kupongen Du använde vi köpet (Restaurangchansen). Rabatten om 50 % på säng och gavel var ej förenlig med erbjudandet om fri hemkörning. Förhoppningsvis klargör detta saken för Er.

Jag vill avslutningsvis önska Er många nätter med god nattssömn i Er fantastiska säng. Välkomna åter!

Varma hälsningar,
  • Helena J
    Helena J skrev om KungSängen Örebro
    alltid proffsigt vänligt bemötande kunniga köpte min första säng 2001 köpt madrasser tillbehör alltid valt kung sängen som alt nr 1 det har räckt köpte ny fin madrass 120cm sover som en kung tack för att ni finns i Örebro
    2016-11-29 KungSängen Örebro svarar Helena J
    Hej Helena, trevligt att du tar dig tiden och skriver dessa rader. Det är härligt med stamkunder som ger oss förtroende när det gäller att förnya sovrummet. Välkommen tillbaka till oss på Kungsängen i Marieberg, kanske för att köpa julklappar?! Just nu finns mängder av fina påslakanset nedsatta med 50%. Ha en fortsatt fin kväll, Med vänlig hälsning Carolina
  • Majvor E
    Majvor E skrev om KungSängen Örebro
    vi köpte jättesköna bäddmadrasser . vi fick ett mycket bra bemötande i affären
    2016-11-29 KungSängen Örebro svarar Majvor E
    Hej Majvor, underbart att läsa att ni blev belåtna med de nya bäddmadrasserna. Visst är dom sköna :) Tack för berömmet, och varmt välkommen tillbaka till oss på Kungsängen Marieberg, ha en fortsatt fin kväll, Med vänlig hälsning Carolina
  • Caroline F
    Caroline F skrev om KungSängen Örebro
    Bra bemötande och hjälp av kunden.
    2016-11-29 KungSängen Örebro svarar Caroline F
    Hej Caroline tack för ditt omdöme - du är varmt välkommen tillbaka till oss på Kungsängen, Med vänlig hälsning Andreas
  • Tony K
    Tony K skrev om KungSängen Örebro
    Underbar säng, men bristande bemötande. Personalen var trevlig men fick bättre bemötande i andra sängbutiker när vi provade olika sängar på olika ställen.
    Största problemen var dock kring leveransen:
    1. Fick (efter att ha köpt en säng för över 25000) reda på att andra sängbutiker erbjöd gratis utkörning i närområdet. Dålig service av Kunsängen.
    2. När vi hämtade sängen fick vi ingen som helst information om hur sängen skulle "monteras" (kontinentalsäng), vilket slutade med att underdelen blev felvänd. Efter två månaders av konstant ryggont började vi fundera på byte av säng. Lyckligtvis ringde jag Kungsängens fabrik och fick prata med en MYCKET serviceinriktad kille som per telefon felsökte inte bara den stora madrassen utan även underdelen, vilket gjorde att vi kunde rätta till problemet.
    All heder till personalen i fabriken och till personalen i Örebro säger vi: Åk till fabriken för en utbildning!
    2016-11-29 KungSängen Örebro svarar Tony K
    Hej Tony, trevligt att läsa att du tycker om den säng du köpt. Däremot var det synd att det i efterhand uppkom problem gällande leverans av säng. Anledningen till att du ej fick fri hemleverans var pga att den säng du köpte hade vid köptillfället ett kampanjpris, som baserades på att sängen hämtades i butik. Möjligheten till hemleverans mot ett pristillägg fanns som tillval.
    Gällande monteringsanvisningen skall dessa vara bifogade på framsidan av ditt garantibevis och om detta saknades beklagar vi detta.
    Kul att du i slutänden fick bra hjälp att rätta till problemet, vi passar även på att tacka för ditt råd gällande utbildningsbehovet. Dina tankar är viktiga i vårt arbete mot förbättring.
    Ha en fortsatt trevlig dag, Med vänlig hälsning Carolina
  • Mikael A
    Mikael A skrev om KungSängen Örebro
    Hej. Vi blev väldigt bra bemötta i butiken, det var en tjej som jobbade extra där. Vi provade lite olika sängar, vi köpte en dubbelsäng och en 140 cm säng och tillbehör till dottern och vi är jättenöjda med sängarna.
    2016-11-29 KungSängen Örebro svarar Mikael A
    Hej Mikael, tack för att du delar med dig av din upplevelse efter ditt köp hos oss. Jag lovar att förmedla dina tankar vidare till Alma, som var den tjejen i butiken som hjälpte er att prova ut de nya sängarna. Hoppas ni ska sova gott många nätter framöver, jag passar även på att tipsa om att , fram till jul, har vi mängder av påslakanset nedsatta till halva priset, Ha en fortsatt trevlig dag, Med vänlig hälsning Andreas
  • Tobias B
    Tobias B skrev om KungSängen Örebro
    Otroligt proffsiga och allt från första bemötandet till leverans fungerade som en dans.
    2016-11-29 KungSängen Örebro svarar Tobias B
    Hej Tobias, tack för betyget. Trevligt att läsa att vi får full pott hela vägen-från ert första besök i vår butik, fram till att varan du beställde var färdig att leverera. Jag passar även på att tipsa, att fram till julafton finns det mängder med påslakanset i butik-nedsatta med 50%. Välkommen åter till oss, Med vänlig hälsning Alma
  • Göran K
    Göran K skrev om KungSängen Örebro
    Jag och min fru tänkte köpa nya sängar och eftersom vi ändå var i grannbutiken och handlade lampor så kunde vi ju göra ett besök för att se vad som fanns på Kungsängen.
    Där möts vi av en väldigt trevlig och tillmötesgående kvinnlig expedit.
    Hon fick oss att efter några provningar att direkt bestämma oss för en höj o sänkbar dubbelsäng. Vi som bara skulle titta idag blev direkt av med ca 40 000 kr.
    Vi är väldigt nöjda med köpet och expediten.
    2016-11-28 KungSängen Örebro svarar Göran K
    Hej Göran, tänk vad ett besök i grannbutiken kan leda till :) Trevligt att ni besökte även oss, och att upplevelsen blev positiv för er, både i samband med att ni provade ut er nya säng och att den passade er väl. Nu när mörkret och kylan kryper på så är det extra skönt att lägga sig en stund och hissa sängen och vila lite extra. Jag passar på att önska er en fortsatt trevlig kväll. Med vänlig hälsning Carolina
  • Hanna E
    Hanna E skrev om KungSängen Örebro
    Bemötandet vid köp av sängen var jätte trevligt och posetivt..dock var det inte lika trevliga när vi skulle hämta ut sängen
    2016-11-28 KungSängen Örebro svarar Hanna E
    Hej Hanna , tack för du delar med dig av din upplevelse hos oss. Det är synd att din positiva upplevelse vid köp av din säng ändrades något i samband med att du hämtade dina varor. Du får gärna maila mig på marieberg@kungsangen.com eller ringa på telnr 019-223160 om du önskar vidare återkoppling gällande när du hämtade dina varor. Jag hoppas ni ska sova många sköna nätter i den nya sängen, och önskar en fortsatt trevlig kväll. Med vänlig hälsning Carolina
  • Ingalill L
    Ingalill L skrev om KungSängen Örebro
    Om Kungsängen tycker jag är ganska bra. Hem leveransen är i dyraste laget 1500 för att få in sängen i sovrummet och ben på plats samt kontakten i väggen
    Halkplattan som ska ligga under madrassen den är värdelös kostade
    " bara " 495. Efter att ha lagt den tillrätta under madrassen har den på morgonen åkt ut och sticker fram under madrassen fast jag ligger stilla. Då jag har haft sängen några veckor så börjar resårmadrassen vecka sig under bäddmadrassen ska det vara så. Resårmadrassen kommer att bli sliten i dom vecken.
    Annars är jag nöjd tack.
    2016-11-28 KungSängen Örebro svarar Ingalill L
    Hej Ingalill, tack för din reco. Hemleveransen på 1500 kr berodde på att kampanjpriset var baserat på att sängen hämtades i butik, för de kunder som önskade hemtransport fanns detta tillval att beställa. Glidskyddet som sticker fram på morgonen är något stort på en del sängar, detta kan klippas ned lite om du upplever besvär med detta. Resårerna inuti din ställbara säng är konstruerade för att kunna vikas när du höjer upp din säng, så att det har blivit veck efter några veckors användande är normalt. Om du önskar ringa in till butiken så hjälper jag dig gärna vidare, Med vänlig hälsning Carolina 019-223160.
  • Johan S
    Johan S skrev om KungSängen Örebro
    Bra bemötande, hjälpsam säljare, hjälpsamma utkörare.
    2016-11-28 KungSängen Örebro svarar Johan S
    Hej Johan, trevligt att läsa att du är nöjd från besöket i butik-fram till att sängen står färdig hemma hos dig. Jag meddelar våra chaufförer dina tankar, så de får ta del av den reco. Fortsätt sov gott, Med vänlig hälsning Carolina
  • Eva S
    Eva S skrev om KungSängen Örebro
    Underbar säng. Sover som en kung eller som en drottning i den.
    2016-12-06 KungSängen Örebro svarar Eva S
    Hej Eva, tack för att du delar med dig angående din upplevelse gällande din nya säng. Hoppas du fortsätter sova som en drottning många många år framöver. Varmt välkommen åter till oss-sov gott- Med vänlig hälsning Andreas
  • Ann-sofie G
    Ann-sofie G skrev om KungSängen Örebro
    Har precis pratat med butiken om missnöje med en mycket dyr (1700 kr) kudde jag köpte häromdagen och som tyvärr inte fungerar för mig . Den fick jag inte byta eller lämna tillbaka, trots att jag nyligen köpt en säng för drygt 20 000 och varit i kontakt med dom flera gånger på grund ont i ryggen och osäkerhet om fasthet på säng Blev besviken på att de inte kunde erbjuda mig någon lösning! Så tyvärr är mitt betyg för dagen lågt
    2016-11-28 KungSängen Örebro svarar Ann-sofie G
    Hej Ann-Sofie, det är tråkigt att höra att du inte är nöjd med den kudde du köpte i butiken för en dryg vecka sedan. Efter att du och jag talat med varandra per telefonen fick du informationen, att en huvudkudde som varit använd hemma hos kund är en produkt som vi ej kan returnera och sälja vidare till någon annan kund, pga hygien skäl. Återkom gärna till oss om du har sov-gott garanti på din säng och önskar nyttja möjligheten att ändra hårdhetsgrad på sängen. , detta kan du göra inom 90 dagar från att du fått hem din säng. Ha en fortsatt fin dag, Med vänlig hälsning Carolina
  • Sören H
    Sören H skrev om KungSängen Örebro
    Vi har nyligt köpt 4 sängar varav en blivit ombyggd från mjuk till medium. Vi har blivit mkt väl bemötta, leveranstiderna har hållit och vi är nöjda.
    2016-11-28 KungSängen Örebro svarar Sören H
    Hej Sören, vi tackar och bockar för din reco. Hoppas ni blev mer än nöjda över den säng ni bytte hårdhetsgrad på. Skönt att ni hade möjligheten att kunna testa sängen hemma. Ha en fortsatt trevlig dag, Med vänlig hälsning Carolina
  • Eva J
    Eva J skrev om KungSängen Örebro
    Mycket bra bemötande när jag köpte en Lyckås ställbar säng. Den är allt som jag förväntade den skulle vara - en liten anmärkning; under natten glider bäddmadrassen lite åt sidan mot själva sängen, det orsakar inget obehag men ett "kardborrebandsliknande" yta emellan kanske skulle förhindra detta. Annars är jag mycket nöjd.
    2016-07-15 KungSängen Örebro svarar Eva J
    Hej Eva.
    Vad kul att du är nöjd med din säng. Tack för dina åsikter dom är viktiga för oss.
    Med vänlig hälsning.
    Andreas.
  • Inger G
    Inger G skrev om KungSängen Örebro
    Köpte sänggavel, bäddmadrasser och ny kappa runt sängen. Vi fick god service och bra bemötande
    2016-07-13 KungSängen Örebro svarar Inger G
    Hej Inger. Tack för erat omdöme, vad roligt att höra att ni är nöjda. Hoppas ni blir nöjda med er nya gavel, madrass och kappa också. Känn er alltid välkomna åter. Med vänlig hälsning, personalen på KungSängen Marieberg, Örebro.
  • Julia T
    Julia T skrev om KungSängen Örebro
    Jag är väldigt nöjd med min service! Fick en bra personlig service när jag provade ut sängen, samt att de gick väldigt smidigt att hämta den & leveransen vart tidigare än utlovat.
    2016-07-07 KungSängen Örebro svarar Julia T
    Hej Julia!
    Vi tackar ödmjukast för din positiva respons. Det glädjer oss att se att du känner dig nöjd med servicen och leveransen.
    Vi önskar dig många sköna nätter i din nya Haga säng.

Känn dig varmt välkommen åter till oss på Kungsängen Örebro

Bolagsvägen 7, 702 31 Örebro