Kungsbacka Begravningsbyrå AB

Snittbetyg
4.8
Ring 0300-52 04 47 Dela

Om företaget

Välkommen till Kungsbacka Begravningsbyrå! Vi är en auktoriserad begravningsbyrå vilket betyder att vi jobbar enligt Sveriges Begravningsbyråers Förbunds krav på kvalitet. I och med vår långa erfarenhet inom begravningsbranschen har vi mött många människor i sorg. Vi kan hjälpa dig med att planera begravning, bouppteckning,...

667 omdömen om Kungsbacka Begravningsbyrå AB

Sedan starten hos Reco 2021

Visar 667 omdömen med 4.8 i snittbetyg
Crister J
Skrev om Kungsbacka Begravningsbyrå AB

Mycket missnöjd! Ett flertal saker som blev mindre bra samt att det debiteras stora summor som vid förfrågan inte kan redovisas utan kallas schablonbaserade. Tyvärr kan jag inte rekommendera denna byrå!

Barbro S
Skrev om Kungsbacka Begravningsbyrå AB

Bemötandet var fantastiskt. Allt blev precis som vi önskade. De hjälpte oss på ett fantastiskt sätt mitt i allt det svåra

Peter S
Skrev om Kungsbacka Begravningsbyrå AB

Oerhört proffsiga från första kontakten!

Ulf Willy Joachim D
Skrev om Kungsbacka Begravningsbyrå AB

Allt var mycket bra. Värdigt bemötande och en hjälpande hand för att ordna allt det innebär när någon går bort.

Peter J
Skrev om Kungsbacka Begravningsbyrå AB

Jag har bara gott att säga om och positiva erfarenheter av Jonas Bertilsson på Kungsbacka Begravningsbyrå AB och det arbete som han har utfört.

Charlotte Å
Skrev om Kungsbacka Begravningsbyrå AB

Fungerade bra! Mycket nöjd med all hjälp i en svår och ovan situation!

Catharina Å
Skrev om Kungsbacka Begravningsbyrå AB

Vi fick ett väldigt fint bemötande av Kungsbacka Begravningsbyrå. Förväntningarna är ju att allt ska fungera in i minsta detalj och att man inte ska oroa sig under begravningsceremonin. Vi kunde släppa alla detaljer för personalen levde upptill dessa förväntningar. Vi är positiva och tacksamma för all hjälp och stöd som vi fått i samband med åra föräldrars bortgång. Vi köpte de vanliga tjänsterna, men ordnade själv med bärare, solosång och samling efter begravningen. OBS: vi vill fylla i högsta betyg i ovanstående cirklar, men något har hängt upp sig så det går inte att markera.

Viktoria H
Skrev om Kungsbacka Begravningsbyrå AB

Vi blev mycket väl mottagna av Magnus Gunnarsson som genom sitt varma bemötande gjorde mötet till ett fint minne! Vi kände till honom sedan tidigare eftersom han bar ansvaret för en begravning vi varit på nyligen. Vi var angelägna om att få just honom och han levde verkligen upp till våra förväntningar! Hans lugn och tydlighet kändes viktigt i den svåra stunden. Han var även mycket delaktig i begravningsakten och det bidrog till att det hela kändes så värdigt! Stort tack till Magnus!

Gullan L
Skrev om Kungsbacka Begravningsbyrå AB

Jag var mycket nöjd. Fick all den hjälp och stöd som jag kunde önska. Topp tio

Gith F
Skrev om Kungsbacka Begravningsbyrå AB

Vi blev bemötta med omtanke och respekt, samarbetet var toppen och enkelt då det är många bitar i pusslet som skall lösas. Vi är jätte nöjda, Tack.

Urban S
Skrev om Kungsbacka Begravningsbyrå AB

Min erfarenhet av begravningstjänster är tack och lov begränsade. Kungsbacka begravningsbyrå levde upp till mina förväntningar på ett professionellt bemötande av mig och mina syskon i den situation av sorg vi befann oss i. Magnus mötte oss med empati och förståelse. Vi kände förtroende att de olika detaljerna inför och under begravningen samt vid den efterföljande minnesstunden skulle bli bra. Efter begravningen kan vi summera att det blev en fin mycket fin och värdig stund där Kbabb levererat både inför och under begravningsgudstjänsten då Magnus med fast och vänlig hand guidade oss fram.

Pernilla G
Skrev om Kungsbacka Begravningsbyrå AB

Andra gången vi anlitade er & har vid båda tilfällena haft Magnus som kontakt person. Fungearat mkt bra. Lyhört, smidigt & proffsigt. Magnus förmåga att balansera & möta oss i sorg & praktikaliteter har varit mkt uppskattat. Vi kunde helt vara deltagare under begravniningn & behövde inte hantera ngt praktiskt, framförallt vid minnesstunden efteråt.

Lill-Britt W
Skrev om Kungsbacka Begravningsbyrå AB

Upplevelsen var mycket bra. Bra service på ett proffsigt sätt.

Daniel S
Skrev om Kungsbacka Begravningsbyrå AB

Magnus, som vi har anlitat bägge tillfällen hos Kungsbacka begravningsbyrå arbetar med en fingertoppskänsla. Hans närvaro gör att man känner sig trygg. Gjorde över våra förväntningar. Alltid närvarande och såg till att allt flöt på bra. Allt från första mötet till det sista med tackkorten har Magnus funnits där med oss hela tiden. Mycket nöjd med Kungsbacka begravningsbyrå. Kan varmt rekommendera dem. Mvh, Daniel

Pia L
Skrev om Kungsbacka Begravningsbyrå AB

Vi kände stort förtroende och vänligt bemötande direkt. Ingen stress kunde lugnt och fint gå igenom hur vi ville ha det. Det blev ett väldigt fint avsked mycket fint ordnat. Tack!

Dolores E
Skrev om Kungsbacka Begravningsbyrå AB

Ett fantastiskt fint bemötande av Jonas Bertilsson, hans omtanke om att mammas borgerliga begravning skulle bli så varm och stämningsfull som det går. Han var även vår begravningsförrättare och det gjorde han så fint, att få till talet om mamma och vem hon var med några stödord från oss samt att han lade till lite vackra och talande dikter var så oväntat men otroligt uppskattat. Uppskattade också att han hört av sig i efterhand för att höra hur vi mår osv. Man kände sig så sedd och omtanken värmer gott. Jag tror att...

Marie N
Skrev om Kungsbacka Begravningsbyrå AB

I de mörkaste stunderna är man extra tacksam för empatiska, vänliga, omtänksamma och hjälpsamma människor! Bemötandet och hjälpen vi fick av Sebastian på Kungsbacka begravningsbyrå var helt enkelt exceptionell ❤️ Sån värme och vänlighet samtidigt som han var otroligt effektiv och engagerad att hjälpa oss få precis det personliga avsked vi ville ha av min älskade man och barnens älskade far. Tack än en gång! Kan varmt rekommendera Kungsbacka begravningsbyrå! ❤️❤️❤️

Kersthin H
Skrev om Kungsbacka Begravningsbyrå AB

När min man dog kontaktade vi Magnus Gunnarsson på Kba begravningsbyrån o blev bemötta med värme o förståelse i den svåra stunden. Vi hade specifika önskemål och allt blev kanonbra.

Torbjörn S
Skrev om Kungsbacka Begravningsbyrå AB

Mycket bra med ett trevligt bemötande.

Ingrid C
Skrev om Kungsbacka Begravningsbyrå AB

Väldigt proffsigt vänliga och vi fick ett bra bemötande

Sofia E
Skrev om Kungsbacka Begravningsbyrå AB

En bra upplevelse, proffesionellt och man fick stöd i stunder det behövdes!

Björn A
Skrev om Kungsbacka Begravningsbyrå AB

Mycket nöjd. Helt fantastiskt bemötande mm. Magnus helt fantastiskt kompetent. Björn

Lena J
Skrev om Kungsbacka Begravningsbyrå AB

Vi blev mycket väl bemötta i den svåra situationen från första samtalet till bouppteckning. Vi valde att dem skulle hjälpa oss med allt som rör begravningen. Vi rekommenderar varmt kungsbacka begravningsbyrå .

Birgitta S
Skrev om Kungsbacka Begravningsbyrå AB

Trevligt och hjälpsamt. Det är ju inte klart ännu så jag vet inte vad jag ska skriva mer. Jag är nöjd hittills iaf.

Cecilia H
Skrev om Kungsbacka Begravningsbyrå AB

Trevligt bemötande i vår svåra stund. Fick fin hjälp att planera begravningen. Särskilt stort tack till Magnus som hämtade vår far efter att han gått bort I hemmet. Magnus var även en stor hjälp och hade ett mycket fint bemötande på vår fars begravning i Vallda Kyrka.

Roy N
Skrev om Kungsbacka Begravningsbyrå AB

Trevligt bemötande. Lyssnade på våra önskemål utan att påtvinga oss något annat. Vi var ute efter en liten begravning för vår gamla mor, hennes egna önskan var en enkel begravning. jag tycker aqtt vi fick ihop det till ett väldigt värdigt avslut på vår mammas liv . Med mycket trevlig musik som mamma gillade samt även några psalmer. Vi tre bröder är mycket nöjda med hur vi blev bemötta av er. På begravningen kom det många fler gäster än vi hade beräknat, men jag hoppas att de flesta ändå insåg att vi var tacksamma att de...

Lise-Lotte S
Skrev om Kungsbacka Begravningsbyrå AB

Mycket tillmötesgående. Hjälp med frågor man behöver. De känndes tryggt.

Ulf M
Skrev om Kungsbacka Begravningsbyrå AB

Vi blev bemötta på bästa sätt och man lösta alla saker på ett tillfredsställande sätt. Vi har inget att tillägga.

Jan-Olof K
Skrev om Kungsbacka Begravningsbyrå AB

Blev bemött på ett mycket bra sätt så som jag hade förväntat mig Dom till mötesgick mina förväntningar till 100% Köpte en komplett begravning med allt

Bruno A
Skrev om Kungsbacka Begravningsbyrå AB

Vi blev oerhört väl bemötta från första mötet. Representanten Magnus gav ett mycket gott intryck och var otroligt flexibel vilket vi uppskattade i den situation vi befann oss. Vi hade iof sig rätt höga förväntningar eftersom man gjort motsvarande då vår far gick bort 2014. Men det sätt som allt sköttes på kan inte utföras på ett bättre sätt. Vi kommer att rekommendera Kungsbacka Begravningsbyrå till alla som kommer i vår väg. Vad beträffar Magnus erbjöd han sig att sjunga två sånger under begravning utan ersättning vilket uppskattades otroligt. Många tack//Bruno Andersson

Birgitta N
Skrev om Kungsbacka Begravningsbyrå AB

Fick ett fantastiskt fint avslut för vår älskade mamma.Allt från miljön när man kommer in på er hemtrevliga byrå och det varma mottagandet vi fick.Och ett stort tack till Magnus som gjorde att allt blev så bra.Hans lugna fina sätt o personlighet som gör att man känner sig trygg i såna här situationer. Fick hjälp med allt som hör till, annons,kista ,blommor, mat,solosång ,psalmer,präst.Vi var alla i familjen så tacksamma för hur fint allting blev. Med varma hälsningar Birgitta.

Anne C
Skrev om Kungsbacka Begravningsbyrå AB

Vi var väldigt nöjda med hur uppdraget utfördes och deras tillmötesgående sätt av utförande av begravning.

Christina L
Skrev om Kungsbacka Begravningsbyrå AB

Väldigt bra, och fint bemötande.

Gudrun K
Skrev om Kungsbacka Begravningsbyrå AB

Kunde inte blivit bättre i samband med mammas bortgång. Magnus ledde oss genom hela planeringen på ett lugnt och sakligt sätt. Gav oss vägledning tills vi kände oss nöjda i varje moment. Rosor till byrån

Margareta J
Skrev om Kungsbacka Begravningsbyrå AB

Bemötandet av anhöriga var professionell

Anna P
Skrev om Kungsbacka Begravningsbyrå AB

Tack Magnus Lindström för din naturliga fallenhet för att möta oss i familjen i sorg, då vår mamma Gunnel Ek gick bort. Du var med från det att mamma somnade in och ända fram till minnesstunden i Kyrkans hus. Ditt naturliga sätt och din omsorg av mig och mina syskon går inte att beskriva. Du gjorde en sorgens och saknadens dag lite lättare att bära. Mammas begravning blev ljus, vacker och full av kärlek. Precis som hon var. Kungsbacka begravningsbyrå får 100 stjärnor 🌟 av tio. Anna Petersson Ek

Jonas B gillar detta
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Christina Å
Skrev om Kungsbacka Begravningsbyrå AB

Trevligt och personligt bemötande! Väl förberett i kapellet.

Putte H
Skrev om Kungsbacka Begravningsbyrå AB

Det var fint på alla sätt. Vi fick ett bra avslut. Tack för allt!

Marie B
Skrev om Kungsbacka Begravningsbyrå AB

Jättebra, VII blev bemöta med mycket värme, det va så trevliga människor som jobbade där..

Lena N
Skrev om Kungsbacka Begravningsbyrå AB

Bra bemötande och hjälp. Bra när mail-ckontakt fungerar eftersom jag inte bor i Kungsbacka. Lyhörd för våra önskningar.

Fredrik T
Skrev om Kungsbacka Begravningsbyrå AB

Vi är mycket nöjda med allt som Magnus och KB AB gjorde för oss i samband med vår mors bortgång. Välskött, balanserat, noggrant och proffesionellt i alla avseende. Vi tackar, Fredrik och Louise Trägårdh

Urban B
Skrev om Kungsbacka Begravningsbyrå AB

Mycket bra bemötande och proffsiga. En bra förmåga att anpassa uppgiften utefter kunden. Ett stooooort tack.

Louise T
Skrev om Kungsbacka Begravningsbyrå AB

Kungsbacka Begravningsbyrå är fantastiska och proffsiga. Har anlitat dem två gånger angående våra föräldrars bortgång. Båda gånger har varit så fint genomfört. Ett varmt och trevligt bemötande samt så otroligt väl skött allting. Varje detalj är så genomtänkt och blir så vackert o fint. Begravningen blev så fin. Kungsbacka Begravningsbyrå är bäst.

Karin J
Skrev om Kungsbacka Begravningsbyrå AB

Kan varmt rekommendera Kungsbacka begravningsbyrå, har blivit väldigt bra bemött. Jag anlitade dom för 2 år sedan när min mamma gick bort och nu när pappa gick bort så var det självklart att välja dom igen. Skall även anlita dom för att få hjälp med bouppteckningen.

Henrik H
Skrev om Kungsbacka Begravningsbyrå AB

Från första mötet till själva begravningen har skötts utmärkt.

Helen O
Skrev om Kungsbacka Begravningsbyrå AB

Magnus Lundström hjälpte oss igenom allt det praktiska som uppstår vid ett dödsfall. Vi är väldigt nöjda och kan varmt rekommendera Kungsbacka Begravningsbyrå.

Madde L
Skrev om Kungsbacka Begravningsbyrå AB

Vi kontaktade Kungsbacka begravningsbyrå då vi varit i kontakt med Magnus Gunnarsson Vid tidigare begravningar, och han har lyckats att göra de tyngsta dagarna till att bli lite lättare så därför var det en självklarhet att ställa frågan till Magnus om han kunde tänka sig att ta sig an Gunvors minnesstund. Det är alltid med stor vördnad och respekt som han bemöter människor i djup sorg, han lyssnar och förstår och sätter ord på sånt som vi i sorg och saknad inte lyckas med. Från att man stiger in genom dörrarna hos er tills...

Lotta N
Skrev om Kungsbacka Begravningsbyrå AB

Jag blev väldigt trevligt bemött. Jag anlitade dom för 3 år sedan, så därför var det lätt att välja dom igen. Behövde inga förväntningar, blev så gott omhändertagen redan förra gången när jag var där, så valet var lätt. För 3 år sedan var det Mammas begravning och nu var det dax för min Pappa. Det är viktigt vem man träffar när man har sorgen nära, och att då känna sig ”hemma” är allt i den stunden. En bra sammanfattning tycker jag.

Olle M
Skrev om Kungsbacka Begravningsbyrå AB

Kändes som man tar mycket betalt för att man kan snarare än till arbetsinsatsen

Veronica G
Skrev om Kungsbacka Begravningsbyrå AB

Ett proffsigt och omtänksamt bemötande från första telefonsamtalet till sista mötet. Allt runt vår begravning sköttes mycket väl av Kungsbacka Begravningsbyrå. Vi är nöjda och tacksamma för omhändertagandet vi fått från Kungsbacka Begravningsbyrå. Kostnaden blev stor men också vår nöjdhet. Bra hjälp i en svår stund, tack!

Filtrera omdömen