Kungsportshuset

Östra Larmgatan 18, 411 07 Göteborg — Visa karta

Kungsportshuset är Göteborgs självklara mötesplats. Hos oss hittar du både den stora mångsidiga eventarenan och den härligt gemytliga restaurangen Matbaren.
Huset är fullt utav liv och varesig du tar en mysig AW en fredag eller går på en sprakande julshow lämnas du inte oberörd.

Letar du lokal för festen, galan, kick-offen eller frukostmötet hjälper vi dig. Möjligheterna är oändliga och vi finns med från start till mål.

Vi finns för dig, oavsett privatperson eller företag & stora grupper - Välkommen!

Christmas By Wallmans
Tisdag – Lördag 18:00-24:00
Mån: Stängt
Tis-Lör: 18:00-00:00
Sön: Stängt

Läs vad 559 kunder tycker om Kungsportshuset

Eleonor L skrev om Kungsportshuset
    Fantastisk helhetsupplevelse från det att vi kom in genom porten och genom hela kvällen. God mat, gott vin, trevliga servitörer och otroligt duktiga artister. Mycket bra och genomtänkt evenemang på Kungsportshuset med Wallmans. Läs mer

Erling A skrev om Kungsportshuset
    Besökte Wallmans salonger. Fantastiskt uppträdande och underbar mat. Allt bara kanonbra Läs mer

Kristin S skrev om Kungsportshuset
    var en väldigt bra upplevelse, god mat och trevlig bemötande. Vi hade en matallergiker i sällskapet som fick väldigt bra service. Trevlig show. Läs mer

Ewa G skrev om Kungsportshuset
    Bra och prisvärt. Proffsig show och bra sittplatser på balkong. Läs mer

Henrik R skrev om Kungsportshuset
    Fantastisk mat och underhållning av allra högsta kvalitet! Läs mer

Lars N skrev om Kungsportshuset
    En mycket trevlig kväll, med fantastisk god mat och underhållning i världsklass. Läs mer
  • Nina B

2019-12-09

Nina B skrev om Kungsportshuset
    Så fantastisk bra! Underbar personal och god mat Läs mer

Margartea V skrev om Kungsportshuset
    Premium. Allt var bra förutom att vi satt lite dumt precis när man kommer in och till höger i hörnet. Skymt. Inte vad vi väntat oss. Upplevelsen och naten var vi tillfredsställda med. Läs mer

Lill A skrev om Kungsportshuset
    Trevlig underhållning och gullig personal men maten var inte så bra Läs mer

Susanna D skrev om Kungsportshuset
    Det var en fantastiskt bra show med spänning under hela kvällen. Väldigt proffsiga artister och bra blandning på musik så att alla fick sin favoritlåt. Väldigt god vegetarisk meny. Läs mer
  • 2019-12-08

Knut S skrev om Kungsportshuset
    En trevlig kväll med sång musik och god mat med goa vänner. Läs mer
  • 2019-12-08

Torbjörn T skrev om Kungsportshuset
    Mycket go mat och trevlig servering personal och ett fantastiskt jul show ni våra kväll fantastiskt och kan rekomdera denna jul upplevelse Läs mer

Berit A skrev om Kungsportshuset
    Trevligt men trångt, Wallmans, Läs mer

Jenny S skrev om Kungsportshuset
    Trevlig stämning, god mat, bra artister och underhållande nummer. Läs mer

Lena W skrev om Kungsportshuset
    Cristmas by Wallmans
    Maten var en klass för sig 👌super god både för ögat och magen ,
    Showen och alla servitörer/servitriser var kanon , det som var negativt var att det var trångt mellan borden , helt omöjligt att gå på toa , man fick försöka klättra på grannen 😒.... Läs mer

Ilona J skrev om Kungsportshuset
    Jag köpte två Platinum men tomtemors dryckespaket. Vi blev väldigt väl bemötta, den bästa showen någonsin. Allt var så välordnat och personalen var helt grym! Jag är sååååå nöjd!!! Kommer att gå varje år om dem är i Göteborg.

Mvh Ilona Jensen Läs mer
  • 2019-12-04

Carina B skrev om Kungsportshuset
    Christmas by Wallmans en show med mat och dryck. Lokalerna är kul inredda. Personalen trevlig, kunniga och roliga
    Vårt bord stod bakom en stolpe så vi hade svårt att se scenen och showen vilket drog ned helhetsintrycket som annars hade varit perfekt. Läs mer

John O skrev om Kungsportshuset
    Vi hade en mycket trevlig kväll med mat, dryck och fantastiskt uppträdande av Wallmans.
    Trevlig personal möte oss och visade oss till våra platser och sköte serveringen utmärkt hela kvällen.
    Har själv varit på Wallmans tidigare och dom levererar alltid på högsta nivå.
    Tack för en trevlig kväll i mycket vackra lokaler i Kungsportshuset. Läs mer

Magnus E skrev om Kungsportshuset
    Bra personal men ingen vidare mat. Läs mer

Kjell E skrev om Kungsportshuset
    Jag fick ett bra bemötande av personalen. Uppträdandet var bra. Läs mer
  • 2019-12-01

Eva A skrev om Kungsportshuset
    Vi köpte show+ mat o vinpaket
    Trevligt bemötande av personalen och mycket god mat o vin som passade perfekt
    Mycket bra underhållning, supeduktiga sångare/artister med bred repertoar.
    Kul med kareokee och därefter dans vid borden.
    Enda nackdelan var att det var trångt mellan borden, svårt för personalen att severa mat o dryck och för oss att komma ut till dam/herr rum. Läs mer
  • Eva L

2019-12-01

Eva L skrev om Kungsportshuset
    Jätterolig och mysig julshow som rekommenderas. Både bra musik och rolig trollkarl 😃 Läs mer
  • Karin J

2019-12-01

Karin J skrev om Kungsportshuset
    Biljetter till Wallmans för 6 personer med mat och dryck.
    Blev trevligt bemött och vi hade alla en trevlig kväll.

Vi satt lite för långt bak och det gjorde att det blev delvis skymd sikt. Vilket som jag minns hade vi köpt med fri sikt. Läs mer
  • 2019-11-30

Sofie L skrev om Kungsportshuset
    Julshow med middag.
    Mycket god mat, fantastisk servis som var proffesionell och trevlig! Bra underhållning, svårt att se vad som hände i ”taket” då vi satt för långt in. Läs mer

Emelie E skrev om Kungsportshuset
    Fantastiks bra show och god mat
    Serveringspersonal kanske något underbemannade Läs mer

Lotta V skrev om Kungsportshuset
    Besökte Christmas by Wallmans, fin lokal, bra service hög klass på underhållningen och god mat! Läs mer

Roland C skrev om Kungsportshuset
    Mina upplevelser var över förväntan, mycket trevliga o duktig personal och artister 🤗 Läs mer

Sven T skrev om Kungsportshuset
    Sammanfattat så var det en härlig show hela tiden. Det var en upplevelse från början till slut. Alla på restaurangen levererade och vi vill gärna komma tillbaka......:) Läs mer

Hasse P skrev om Kungsportshuset
    WaLLMANS JULSHOW. ok MEN FÖR TRÅNGT MELLAN BORDEN. För mycket folk insläppta. Hade större förväntningar på mat och uppträde. Läs mer

Therese N skrev om Kungsportshuset
    Julfest med företaget.
    Allt var topp, enda klagomål var att volymen var hög.
    Maten och underhållningen var av högsta kvalité.

Services, allt från när vi först kom in genom dörren, blev mottagna vid garderoben, eskorterade till vårt bord och hur vi blev omhändertagna under middagen. Kanon, högsta betyg. Läs mer

Göran V skrev om Kungsportshuset
    Jag köpte Platinum (=bästa platser) men blev besviken på placering vid utgången till köket. Artisterna sågs snett bakifrån. Fick dock efter halva showen byta platser.

Fantastiskt bemötande av Marcus som hade hand om vårt bord
    Vi hade stora förväntningar och showen och allt runt omkring var väldigt proffsigt och bra

En lyckad helg i Göteborg Läs mer

Thomas A skrev om Kungsportshuset
    Wallmans
    Trotts att vi köpte bättre biljetter/platser satt vi dålig, vi såg dåligt, det var trångt, mao mycket dåliga platser. Underhållningen var ok, inte mer. Serveringen tog lång tid. fick vänta på dryck alldeles för länge.
    Vi är mycket besvikna. Läs mer

Jan C skrev om Kungsportshuset
    Julshowen är fantastisk
    Med bra mat och trevligt bemötande
    En kanonkväll !! Läs mer

Ekberg Michael E skrev om Kungsportshuset
    Julbord med uppträdande. Maten var fantastiskt god, och vår artist Veronica tog väl hand om oss, samt att showen var görbra!! Läs mer

Kristine D skrev om Kungsportshuset
    Wallmans
    Toppen mottagning
    Bra
    Hele vårt foretak er veldig fornøyd. Vårt beste julebord noensinne! Läs mer

Eva W skrev om Kungsportshuset
    Vi var nöjda med både mat och underhållningen. Läs mer

Marga F skrev om Kungsportshuset
    Tomtenisse paketet
    Maten var fantastiskt god.Hade inte höga förväntningar på maten...men förrätterna knockade mig. Köttet mört och fint.
    Tyvärr kom fördrinken nästan innan förrätten. Den fördröjningen hängde i under middagen.
    Bemötandet från personal, inga problem. Mycket vänliga och snabba när vi frågade efter drycken.
    Den sammanlagda upplevelsen... kanon. ” vilka sångare” fick gåshud vid några tillfällen.
    Har rekommenderat showen till flera. Tack för en härlig upplevelse// Marga Läs mer

Katarina S skrev om Kungsportshuset
    bra bemötande, lite synd med en pelare framför Läs mer
  • Anders F

Underhållning
    Miljö
    ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️ Läs mer

Diana P skrev om Kungsportshuset
    För trångt mellan borden. Kunde inte gå ifrån bordet utan att 10-15 personer skulle resa på sig och gå ut till änden av bordet. Huvudrätten OK men inte varm när man fick den. Läs mer

Hans G skrev om Kungsportshuset
    OK men för trångt, inte roligt att skicka maten när man betalar så mycket Läs mer

Maria Z skrev om Kungsportshuset
    Bra mat och framförallt en bra show! Vi är nöjda med kvällen! Läs mer

Åsa O skrev om Kungsportshuset
    Wallmans julshow, väldigt trevligt mottagande av alla. Show med fart och mycket underhållande. Vi hade jättetrevligt.

Stort minus är toaletterna. Inte ens hela. behöver städas kontinuerligt under en sådan här kväll. Läs mer

Åsa T skrev om Kungsportshuset
    Var på Wallmans show.
    En show i världsklass - show, service, dukning och stämning Läs mer

Mona H skrev om Kungsportshuset
    En fantastisk kväll med god mat och mycket sevärd underhållning.
    Kvällen bara försvann! Läs mer

Kalle H skrev om Kungsportshuset
    Gick på Wallmans julshow.
    Fick sitta så långt från scenen man kunde och precis där alla servitörer sprang förbi hela tiden plus att man knappt såg showen därifrån. Otroligt trångt mellan borden med så va inte jättenöjd med kvällen. Läs mer

Ingemar S skrev om Kungsportshuset
    Fantastisk kväll, med god mat och underhållning Läs mer

Michael M skrev om Kungsportshuset
    Christmas by Wallmans

Fantastik bemötandet

Hade förväntat mer uppträden och inte bara artister som sjunger. Artisterna var definitivt grymma, men hade villat se mer show med mer roliga uppträdande

Sammanfatning;
    4 av 5 Läs mer

Lisbeth O skrev om Kungsportshuset
    Underhållningen och maten var alldeles utmärkt. Däremot var lokalen "trång" för tätt mellan borden. vi hade biljetter på bottenvåningen, men där fanns ingen plats. Vi blev hänvisade till balkongen (400 kr billigare biljetter utan kompensation). vi upplevde dock att balkongplatserna var bättre än att sitta granne med baren. Läs mer

Göran C skrev om Kungsportshuset
    Bra mat och show. Vi satt lite trångt. Läs mer