Kungsportshuset

Östra Larmgatan 18, 411 07 Göteborg — Visa karta

Kungsportshuset är Göteborgs självklara mötesplats. Hos oss hittar du både den stora mångsidiga eventarenan och den härligt gemytliga restaurangen Matbaren.
Huset är fullt utav liv och varesig du tar en mysig AW en fredag eller går på en sprakande julshow lämnas du inte oberörd.

Letar du lokal för festen, galan, kick-offen eller frukostmötet hjälper vi dig. Möjligheterna är oändliga och vi finns med från start till mål.

Vi finns för dig, oavsett privatperson eller företag & stora grupper - Välkommen!

Läs vad 455 kunder tycker om Kungsportshuset

• 2019-07-04

Lotta W skrev om Kungsportshuset
    Helt fantastisk show, grym personal och bra service!
    Tyvärr kändes det som vi satt bakom scenen då de ofta stod med ryggen mot oss trots. Att vi köpt dom dyraste platserna Läs mer
  • 2019-06-29

Sabina Jaqueline P skrev om Kungsportshuset
    Dinnershow. Fantastisk miljö, mat och underhållning. Över ALL förväntan! Passar alla åldrar, vårt sällskap var mellan 25-75 år gamla och alla var lika nöjda. Kommer definitivt tillbaka! Läs mer
  • 2019-06-27

Magnus F skrev om Kungsportshuset
    Jag köpte ett mat och uppträdande för två och gav bort som present. De blev kontaktade per mail och fick berättat vilken kypare de skulle få, och vilken mat osv. Förväntningarna var höga, men väl där verkar det som om informationen de fått endast gällde dem som hade bord på nedre våningen. Den presenterade kyparen var inte han, och maten var inte som det stod i mailet. Kanske att de kände sig lite åtsidosatta av detta. Förmodligen var det ett missförstånd, och förmodligen fick de precis det jag hade beställt. Jag vet inte.
    Däremot var min fru och jag på The Concept på "Young & Heart", vilket överträffade alla våra förväntningar. Det var alldeles fantastiskt bra i allt, mat, miljö, upp-passning, underhållning. 10 STJÄRNOR !!! Läs mer
  • 2019-06-27

Johan B skrev om Kungsportshuset
    Väldigt trevlig kväll och kanonshow! Läs mer
  • 2019-06-26

Annelie N skrev om Kungsportshuset
    Middag för 6 personer med underhållning.
    mkt trevligt
    bra mat - över förväntan
    roliga överraskningar Läs mer

Lawin Salar F skrev om Kungsportshuset
    Fantastik upplevelse med härlig underhållning och musik. Men maten va tyvärr något av det hemskaste jag hat blivit serverad. Gick knappt att äta. Så maten va en stor besvikelse och förstörde lite av upplevelsen. Läs mer

Christian S skrev om Kungsportshuset
    Föreställning i världsklass & maten va utmärkt! Läs mer

Linn S skrev om Kungsportshuset
    Maten var helt makalös. Den godaste vegetariska mat jag någonsin ätit. Underhållningen var även den förstaklassig.
    Lite tråkigt att vi inte kunde få pengar tillbaka på biljetten då min mamma skadade sig och tyvärr inte kunde följa med. Läs mer

Panagiotis K skrev om Kungsportshuset
    Jag hade köpt Platinum paketet. Jag fick ett bra bemötande redan från början. Trevligt att föreställningen började med mingel och att ”trollkarlen” presenterade ett fint nummer redan då för olika sällskap. Sättet som middagen serverades var en positiv överraskning. Föreställningen innehöll bra variation av artister. Att vi inte visste exakt vad som skulle hända på föreställningen var något som jag tyckte om. Sammanfattningsvis vill jag konstatera att jag var nöjd med The Concept 2019 och ser fram emot nästa ”utgåva” som förhoppningsvis presenteras 2020 med ännu bättre program. Läs mer

Lotta E skrev om Kungsportshuset
    Gruppbokning för 20 personer middag + show. Allt sköttes jätteproffsigt av bokningen trots lite velande fram och tillbaka med antal personer osv. Mottagandet på restaurangen var jättetrevligt, hela upplevelsen väldigt speciell och gav helt klart mersmak. Fantastisk lokal!
    Det enda som i princip alla inte var jätteförtjusta i var hela handske-puré-manövern. Visst, speciell och överraskande.. Go känsla? mja. Toppbetyg för underhållning och mat i övrigt. Vi kommer gärna tillbaka! Läs mer

Tanja Kristina O skrev om Kungsportshuset
    Bra service. God mat och bra uppträdande. Läs mer

Maria H skrev om Kungsportshuset
    Trevlig kväll och bra underhållning. Läs mer
  • Emma C

2019-06-24

Emma C skrev om Kungsportshuset
    Härlig stämning, spännande mat och riktigt bra underhållning ! 👍 Läs mer

Göran Fredrik V skrev om Kungsportshuset
    Maten var originell och kul. Servicen var jättebra. Showen var också jättebra. Läs mer

Juan Miguel P skrev om Kungsportshuset
    Jag hade platinun paketet. Förväntat mig en hel show men det va inte. Det va flera små shower bara. Maten smakade ok men efter 6 rätter fick vi köpa en kebab rulle utanför då vi va fortfarande hungriga. Hela konceptet är att vara snål. Snål med maten snål med showen och snål med drickor. Betale nästan 3000kr när jag bokade plus 900kr på plats för lite extra drinckar. 3900kr för 2 personer för 1 middag är lite för mycket. Och vi va inte äns mäta. Det är värd att betala mycket när man får mycket tillbaka men inte hos er.
    Vi kommer aldrig tillbaka och jag tror verkligen inte att jag kommer att rekommendera er med mina vänner. Läs mer
  • 2019-06-16

Madelen H skrev om Kungsportshuset
    Fantastisk kväll, både show och mat! Satt med ett leende på läpparna hela kvällen och verkligen nöjt av alla bra uppträdande och vi ska inte tala om maten. Maten var långt över förvänta både som upplevelse och till smaken. Det du inte tror kan hända under en middag händer på The Concept. Hög standard på allt och de har inte tullat på något! Verkligen värt ett besök! Läs mer
  • 2019-06-16

Richard B skrev om Kungsportshuset
    Hej!
    Köpte ett platinum bord 2 st. Vi var ett gäng på
    12 personer. Det var kul med konceptet.
    Minus var att vissa satt bakom scen, sig ibland dåligt..
    Ett stort stort minus var maten och dryckespacketet. Maten var inte god eller smaka ingenting. Kör då hellre 3-4 rätter och bättre mat.
    Det andra var proffsigt. Servering uppträde, sp ackrobaterna. Maten drog ner det rejält. Kul men rekommenderar ER INTE till någon för det priset... Läs mer
  • 2019-06-15

Emma Linnéa V skrev om Kungsportshuset
    Jättekul! Bra show med proffsiga artister. Läs mer
  • 2019-06-13

Marianne Helene U skrev om Kungsportshuset
    Balkong tre rätters för 13 personer.
    Vi fick ett mejl först (ngn dag innan) om hur det skulle gå till och vem som skulle ta hand om oss på plats. Kommer dit och får info om att vi skall till övervåningen där ngn skall ta emot oss.
    Ingen vid det namn jag fick i mejlet fanns på plats då, som det lovades, fanns annat folk men ingen som tog hand om oss. Lite besviken över det. Inga förbokade platser på balkongen var också ett minus då vi fick slå oss ner där det passade. vore bra att det stod det då man bokar att det var så på balkongplatserna.
    Showen var bra. ungefär vad vi hade förväntat oss.
    Bra musik.
    Lagom lång show. Läs mer
  • 2019-06-13

Elin Josephine F skrev om Kungsportshuset
    Riktigt trevlig upplevelse. Bra bemötande och underhållande kväll. Lite tråkig vegetarisk meny där köttet i rätterna enbart bytts ut mot någon grönsak eller svamp. Hade varit kul om de ansträngt sig lite mer. Läs mer

Nasim L skrev om Kungsportshuset
    Det var helt fantastiskt och personalen var så hjälpsamma och service inriktade! Läs mer

Rose-marie J skrev om Kungsportshuset
    Köpte med överraskningsmeny och var mycket nöjda.. Hade inga förväntningar då vi inget visste mer än att det var annorlunda.
    Mat, show, ja konceptet var fantastiskt! Läs mer

Ulrika Helena Caroline F skrev om Kungsportshuset
    Riktigt häftig upplevelse med en fantastisk smakupplevelse. Rekommenderas verkligen!😍 Läs mer

Kevin F skrev om Kungsportshuset
    Väldigt trevligt med showerna och bra mat. Läs mer

Olof L skrev om Kungsportshuset
    Allt flöt på bra, akterna var imponerande och maten jättegod Läs mer

Jessica B skrev om Kungsportshuset
    Grymt trevligt o mysigt. Fin miljö. Läs mer
  • Liseloth W

2019-06-12

Liseloth W skrev om Kungsportshuset
    Vi besökte the concept för en möhippa! Vi hade såå trevligt, personalen var outstanding och maten helt fantastisk.
    Underhållningen var också världsklass på! Dock lnskar vi att pauserna mellan akterna varit lite kortare så att det blev mer underhållning. Ibland kändes det lite väl långt imellan. Den enda besvikelsen var nattklubben efter. När det svinnades om till dansgolv tog det lång tid och vi kände oss mest i vägen. Dessutom var det en skiva med Michael Jackson på bara, vilket betydde att låt efter låt var michael jackson så efter 1 timme beslöt vi oss för att gå vidare. Lite synd. Läs mer

Lauri R skrev om Kungsportshuset
    Dålig bord plasering kunnde inte se showen , scenen, Annas allting var underbar Läs mer
  • 2019-06-03

Mats E skrev om Kungsportshuset
    Var på The Concept två gånger och tyckte att det var bra och proffsigt båda gångerna. Ett toppenbra koncept med god mat, bra service samt härlig underhållning i häftiga lokaler :-)
    Kommer gärna tillbaka till hösten igen. Läs mer
  • 2019-06-03

Hilda K skrev om Kungsportshuset
    Biljett premium hade jag bokat.
    Fick ett jättefint bemötande.
    Vi var åtta stycken som gick in med ett öppet sinne då vi inte visste vad vi skulle förvänta oss. Underhållningen höll väldigt hög klass.
    Överlag en rolig och härlig kväll där mat och underhållning bildade en bra helhet. Kommer rekommendera det till vänner. Läs mer
  • 2019-05-31

Rebecka E skrev om Kungsportshuset
    Vilken härlig rolig kväll vi hade!
    Maten var supergod, dock lite för lite kanske. Men verkligen god. Showen var fantastik! 90-tals Discot efteråt var super!
    Rekommenderar verkligen detta ställe. Läs mer

Andrea Maria C skrev om Kungsportshuset
    Premium middag. Blev jättebra bemött, det var både gott och trevligt och jag hade en härlig kväll. Mycket god stämning! Jag kommer tillbaks! Läs mer

Bo Anders K skrev om Kungsportshuset
    Vi tycker att det var klockrent allting .Uppträdande, maten och musiken. Så vältajmat och bra. Sen känner vi både Åsa och Gretchen sen tidigare då de jobbat med våran son. Läs mer

Maria Clara Lilia M skrev om Kungsportshuset
    Vi besökte The Concept för middag, show och stannade för klubben. Upplevelsen var underbar från början till slut, från maten till stämningen till musiken och showen, en överraskning efter den andra! Vi hade internationella gäster med oss men den internationella, vänliga och mångspråkiga staff klarade uppgiften väldigt bra. Läs mer

Cecilia Erika Brüel G skrev om Kungsportshuset
    Jag köpte platinum med all night meny plus två glas prosecco.
    Dock tog dom betalt igen för samma glas på dryckes fakturan. Så jag betalade för prosecco två gånger.

Jag tycker överlag att det var bra. Men jag tycker inte att det var värt över 4000 kronor vilket vi fick betala för kvällen om jag skall vara helt ärlig..

Grymt duktiga akrobat killar. Läs mer
  • Patrik B

2019-05-29

Patrik B skrev om Kungsportshuset
    Helt magisk kväll med grymma artister jättetrevlig och proffsig personal bra service och underbar mat. Dryckespaketet tog maten till en fantastisk nivå.
    Denna upplevelse ihop med min käraste va magisk.
    Tack // Patrik & Lotta Läs mer

Susanne Annelie K skrev om Kungsportshuset
    Hela företaget inkl respektive var på The Concept i Göteborg. Vilken mat, vilken service och vilken show!! Allt var helt klart över förväntan. Kan starkt rekommendera The Concpt till alla olika målgrupper. Läs mer

Mladen M skrev om Kungsportshuset
    Det var roligt, akrobaterna var enastående Läs mer

Malin B skrev om Kungsportshuset
    Inför vårt besök på The Concept hade vi höga förväntningar och var beredda på att det skulle vara en annorlunda upplevelse men jag måste säga att det överträffade alla förväntningar. Personalen var helt underbar, maten fantastisk och showen spektakulär. Ett stort tack till er alla som bidrog till att vi fick uppleva en fantastisk kväll:) Läs mer
  • Frida Maria Karoline P

2019-05-28

Frida Maria Karoline P skrev om Kungsportshuset
    Vi fick bra personlig service vid ankomst och bra information. Vi åt sharing dinner och hade beställt dryckespaket till. Servitrisen var väldigt trevlig och uppvaktade oss hela tiden. Underhållningen och maten var topp. Så vi är jättenöjda med hela upplevelsen! Läs mer

Stefan G skrev om Kungsportshuset
    Kvällsshow. Mycket bra personal rakt igenom.
    Artisterna mycket bra, lagom av allt. Välsmakande mat och dryck.
    Förväntningarna var höga och infriades med råge och lite till. Lokaler var/är också ett mästerverk med sin detaljrikedom. Jag säger bara: A great show! Läs mer

Tarja Monika H skrev om Kungsportshuset
    Trevlig mysig atmosfär.
    Man kände sig härligt välkommen och bra service.
    Vi var tre tjejer som åt på balkongen, funka jättebra. Nästa gång testar vi nere på golvet.
    Återkommer gärna Läs mer
  • Linda Linnea K

2019-05-24

Linda Linnea K skrev om Kungsportshuset
    Jag och min vän var på The Concept och åt en trerätters middag! Vi hade väldigt trevlig kväll med god mat och trevlig underhållning! Läs mer

Tanja S skrev om Kungsportshuset
    Trevligt bemötande
    Bra service
    Rolig underhållning Läs mer

Hanna C skrev om Kungsportshuset
    Köpte premium bord. Beställde dricka på plats, vilket tydligen inte var bra, dåman inte kunde köpa dryckes paket på plats? Vinet vi fick ta istället serverades till matservering nr 2? Läs mer
  • Yvonne Marianne E

Yvonne Marianne E skrev om Kungsportshuset
    Glädje, humor och överraskningar hela kvällen. Såväl mat, dryck och personal var extra allt.
    Kommer gärna tillbaka! Läs mer

Tom Krister H skrev om Kungsportshuset
    Helkväll med god mat och trevlig underhållning Läs mer

Glenn Anders Sven-erik M skrev om Kungsportshuset
    Hej

Lokalen, Ljussättningen, allt detta var toppenbra. Artisterna var bra, det vi såg....

Men vi/jag köpte Platinum biljetter och dryckespaket, så våra förväntningar på att se showen var höga. Men sikten var katastrofalt dålig, vi hade en stor bred stolpe mellan oss och den runda scenen i mitten.....

Så vår totalupplevelse är tyvärr enormt låg....

Jag och min Fru, reser mycket, vi går på många konserter och shower, såväl i Sverige som utomlands. Vi köper alltid dom bästa tillgängliga biljetterna för att få en härlig upplevelse. Denna gång var dom bästa biljetterna, tyvärr ett riktigt ”bottennapp”.

Vi borde kompenseras med två nya Platinumbiljetter. Läs mer
  • Tomas P

Tomas P skrev om Kungsportshuset
    Riktigt bra koncept!!! En bra blandning av show både musikaliskt och upplevelsemässigt med bra blandning på numren. Här fanns något för alla.

Maten var av högsta klass likaså servisen som var lagom "på".

Bra Jobbat alla på The Concept! Läs mer
  • Lisbeth Carina L

Lisbeth Carina L skrev om Kungsportshuset
    Vi satt vid ett runt bord bredvid scenen.
    Vi blev väldigt positivt bemötta från utsidan till min plats och på alla ställen däremellan. Upplevelsen var jättebra och vi trivdes hela tiden. Inte ett enda tråkigt ögonblick.
    En fantastisk kväll med god mat och trevligt sällskap vid bordet. 👏🏻👏🏻👏🏻🤗 Läs mer

Östra Larmgatan 18, 411 07 Göteborg