Kungsportshuset

Östra Larmgatan 18, 411 07 Göteborg — Visa karta

Kungsportshuset är Göteborgs självklara mötesplats. Hos oss hittar du både den stora mångsidiga eventarenan och den härligt gemytliga restaurangen Matbaren.
Huset är fullt utav liv och varesig du tar en mysig AW en fredag eller går på en sprakande julshow lämnas du inte oberörd.

Letar du lokal för festen, galan, kick-offen eller frukostmötet hjälper vi dig. Möjligheterna är oändliga och vi finns med från start till mål.

Vi finns för dig, oavsett privatperson eller företag & stora grupper - Välkommen!

Christmas By Wallmans
Tisdag – Lördag 18:00-24:00
Mån: Stängt
Tis-Lör: 18:00-00:00
Sön: Stängt

Läs vad 599 kunder tycker om Kungsportshuset

Susanne B skrev om Kungsportshuset
    Premiären av Dinnerparty. Riktigt god mat o dryck. Härliga uppträdanden o lyhörda servitörer.
    Kan verkligen rekommenderas..
    Visste inte riktigt vad jag hade för förväntningar mem blev glatt överraskad. Läs mer

Maria E skrev om Kungsportshuset
    Trevligt koncept, om än inte helt nytänkande.
    Mycket professionella och duktiga artister och mycket god mat!
    Extra plus för Gaston, jätteroligt inslag i det hela.
    Bra service och bemötande rakt igenom! Läs mer

Helene Annette J skrev om Kungsportshuset
    Maten usel
    Alldeles för trångt, fick inte ut stolen mer än 20 cm Läs mer
  • Niklas L

2020-03-11

Niklas L skrev om Kungsportshuset
    Var inbjuden på deras pre-premiär.
    Väldigt proffsigt uppträdande och trevligt mat upplägg.
    Är mycket nöjd och kan varmt rekommendera detta. Läs mer

Lena B skrev om Kungsportshuset
    Varit ditbjuden vid två tillfällen en gång för att testa deras mat och en gång för att testa hela konceptet med underhållning & mat för att eventuellt lägga ett företagsevent hos dem. Artisterna som uppträder är proffsiga, de skulle jag kunna tänka mig att ha på ett av våra event, även maten har varit välllagad, nytänk och god vid båda tillfällena men tyvärr håller servicen inte måttet, iof trevlig personal. Vid ena tillfället var det sharing, mao fler som skulle ta från samma tallrik, inga bestick att ta med utan endast de egna besticken som man redan ätit med. trors påpekan fick vi be om bestick vid några tillfällen. Vid tillfälle nummer två kom förrätten in innan dryck, när mer än halva förrätten var uppäten kom personalen och frågade om vi ville ha något att dricka till maten. Almänt ouppmärksam personal även om de var trevliga när det väl serverade. Läs mer

Ida A skrev om Kungsportshuset
    Vi satt på balkong vilket var utmärkt. Lite mindre folk och bra sikt. Maten okej men man är där för helhetsupplevelsen. Läs mer

Ralph R skrev om Kungsportshuset
    Maten sådär och underhållningen ......vill jag sitta större delen av en kväll och stirra på en skärm kan jag göra det hemma Läs mer

Kersthin B skrev om Kungsportshuset
    Wallmans Kungsportshuset
    Jättetrevligt arrangemang med toppenbra sångare
    Tyvärr drar matupplevelsen ner mitt betyg, det var så mycket fett i köttbiten att den inte gick att äta upp👎
    Förrätten okey och efterrätten jättegod👍 Läs mer

Joanna K skrev om Kungsportshuset
    Vi firade en födelsedag hos er vilket var helt perfekt. Fantastisk sång och musik och fin mat. Extra trevligt att man kom så nära artisterna då de själva serverade oss vid borden. Läs mer

Marina L skrev om Kungsportshuset
    Mycket bra, personligt bemötande av personal och artister. God mat, snygg dukning. Proffsiga artister. Läs mer

Peter E skrev om Kungsportshuset
    En mycket bra musikupplevelse och trevligt bemötande. Det negativa var maten och drycken. En s.k. köttbit som var en stycke seg slamsa och en Irish Coffee som först vid 3:e (!) försöket var varm! De första 2 var kalla...inte ens ljumma. Troligen pga för mycket, kall grädda och/eller ljummet kaffe.
    Men på det stora hela - vi hade en härlig kväll! Läs mer
  • 2020-01-08

Christina A skrev om Kungsportshuset
    Hej. Jag och min man fick biljetter till Wallmans julshow av min mamma. Hon beställde platinumbiljetter för att upplevelsen skulle bli så bra som möjligt. När vår ( för så vitt fantastiske kypare oxå en del av showen ) visade oss till vårt bord sa jag med en gång att ´ detta är INTE platinumbiljetter biljetter ` men det sa kyparen att det var det. Vi satt i ett hörne där kassa apparaten stod. Min man satt och stirrade in i ett svart hörn. Då och då kom artisterna ut och då öppnades en dörr och det blev starkt ljus för någon sekund , sedan svart igen. Hela bordet stod så långt ut på sidan , i princip förbi scenen. Så vi såg hela showen bakifrån. Jag skojar inte. Vi såg bara ryggarna på dem som uppträdde. Ibland vände sej kyparen om och log mot oss. Det var det enda ansiktet vi såg. När sing- along texterna kom upp såg vi dem inte. Alltså ingen sina-along för oss. Jag har klagat till arrangören och fått ett för mej på tok för lågt förslag till ersättning. 300.- per person. Det blir ett biljettpris fortfarande högre än de billigaste biljetterna på balkongen. Där såg de showen framifrån och kunde följa med i sina-alongen. Det minsta ni kan göra att att kompensera 600.- per person. Ledsen attt behöva bli så här upprörd. Men detta var faktiskt skandal. Hör gärna av er. christina.agersborg@gmail.com. Ellen p Läs mer
  • 2019-12-30

Lisbeth G skrev om Kungsportshuset
    Gick på Christmas by Wallmans. En trevlig föreställning med bra artister men det var alldeles för trångt. Satt mitt för en stor stolpe och med ryggen mot scenen. Man kunde möjligen skruva sig lite på stolen. Det fanns inget utrymme mellan stolarna till dom som satt vid nästa bord. Hela upplevelsen hade varit mycket mer positiv om det inte varit så trångt Läs mer
  • 2019-12-29

Marianne M skrev om Kungsportshuset
    Wallmans Julshow. Bemött på ett fantastiskt sätt.
    Var över alla förväntningar.
    Gos mat. Superbra artister. Bra miljö. Läs mer
  • 2019-12-22

Emma A skrev om Kungsportshuset
    Julshow med Wallmans. Blev besviken då showen till hälften bestod av samma uppträdande som förra året då Wallmans inte gästade. Läs mer
  • 2019-12-21

Pia A skrev om Kungsportshuset
    Jul på Wallmans, balkongplats med trerätters middag och underhållning. Platserna var inte bra, vi såg inte scenen från där vi satt utan fick luta oss fram över balkongkanten för att se artisterna. Vi är mycket besvikna över placeringen då vi är Wallmans-entusiaster sen många år tillbaka och vi har besökt Köpenhamn, Helsingborg och Stockholm. Priserna skulle varit reducerade eller så skulle det stått skymd sikt. Servicen var väldigt bra men helheten blev ändå besvikelse eftersom vi inte kunde se det vi så länge längtat efter att få uppleva. Läs mer

Eva L skrev om Kungsportshuset
    Fantastisk kväll, god mat och supertrevlig bemötande och service. Lite högt ljud där vi satt är det enda negativa. Läs mer

Ann R skrev om Kungsportshuset
    Helt uselt! Köpte eventet i aug och var där i december. Åkt 40mil och bokat hotell. Blev placerade i ett hörn så vi stirrade in i en vägg och de andra i vårt sällskap kunde bara se halva salongen. Bra artister men skitdålig placering. Vi kommer inte tillbaka
    Ann Riedel Läs mer

Nina L skrev om Kungsportshuset
    Mysigt men trångt vid bordet. Vi satt där alla gick förbi påväg till toaletten. Fantastisk personal Läs mer

Gun P skrev om Kungsportshuset
    Bra bemötande. God mat och dryck. Jätteduktiga artister. Vad kan man mer önska😀😀😀 Läs mer
  • Malena G

2019-12-20

Malena G skrev om Kungsportshuset
    Jättetrevlig kväll med härliga artister/servis och god stämning i Wallmans Julshow. Läs mer

Karin B skrev om Kungsportshuset
    Premiumplats. Mycket bra plats, såg allt som hände! Otroligt duktig kypare o sångare/dansare (Niklas?) som tog hand om oss. Såg att han hade det stressigt men det gick inte ut över oss.

Hade höga förväntningar då vi flera ggr varit på Wallmans i Sthlm. Detta var minst lika bra!

Dessvärre tyckte vi att maten inte var i toppklass.. Endast förrätten som var riktigt bra. Desserten åt vi inte upp.. Läs mer

Moa C skrev om Kungsportshuset
    Julbord med Wallmans på Kungsportshuset! Alla i sällskapet var mer än nöjda. Maten var OK men underhållningen fantastisk. Verkligen över förväntan! Läs mer

Turid M skrev om Kungsportshuset
    Mitt betyg är till de duktiga artisterna, servitörerna och showen den var fantastisk🤩Däremot är jag mycket besviken på bordsplaceringen, vi hade köpt platinumbiljetter, men fick sitta vid sidan om scenen så att man endast såg artisterna bakifrån/från sidan. Läs mer

Hans B skrev om Kungsportshuset
    Mycket trevligt koncept med närhet till artisterna. Mycket bra service vid bordet. En eloge till Elin! Till och med maten var bra. Tack. Läs mer

Madelen W skrev om Kungsportshuset
    Christmas by Wallmans 63st. Personalen var väldigt trevliga och tillmötesgående. Maten var väldigt god och underhållningen levde upp till förväntningarna. Lokalen är charmig och mysig, men lite för trångt för ett sådant här event. Lite trångt bland borden, men överlag så var det en toppen kväll med mycket skratt och dans. Personalen/artiserna fick igång alla gäster med bravur. Kommer rekommendera till andra att boka en kväll hos er. Läs mer

Erik A skrev om Kungsportshuset
    Trevligt upplägg med fantastisk personal och förvånansvärt bra mat. Enda minus var att borden placerats väl tätt och att ljudnivån och buller gjorde det svårt att samtala med bordsgrannarna. Läs mer

Elisabeth W skrev om Kungsportshuset
    Vi köpte 22 st Premium biljetter till Christmas by Wallmans.
    I mejl kontakten före besöket så var servicen alldeles utmärkt, snabba, trevliga svar på våra mejl frågor.
    När vi kom till showen så var vi placerade på två olika långbord med ytterligare ett bord för 4 personer som det inte gick att sitta vid pga att stolarna inte fick plats, serveringspersonalen skulle ha sprungit fram och tillbaka precis in till (nästan i) bordet. Och en av oss hade varit tvungen att sitta med ryggen åt scenen. Det blev så klart en liten besvikelse att fyra av oss inte kunde sitta ihop med våra kollegor, men ni skötte detta alldeles utmärkt och gav oss 4 ett bord i en annan del av lokalen med jätte bra placering. Stor tack till personalen som ställde upp och fixade detta både snabbt och smidigt. Men det kändes som om det var överbokat i och med att den första placeringen av bordet blev så tokig. Något att tänka på för framtiden. Vi var jätte nöjda med showen och personalen var verkligen jätte trevlig och maten god. Extra trevligt med allsången och dansen efteråt också.

Allt som allt en fantastiskt trevlig kväll! Läs mer

Peter J skrev om Kungsportshuset
    Julshow med Wallmans
    Bra bemötande i mail etc innan
    Hade ganska stora förväntningar innan på en bra julshow och mat.
    Alldeles för trångt i lokalen så att man kunde knappt röra sig mellan borden. Svårt att se showen för oss som inte hade platser precis vid scenen. Läs mer

Matilda J skrev om Kungsportshuset
    Besökte Christmas By Wallmans och hade en fantastiskt upplevelse från början till slut. Otroligt god mat, trevlig personal och helt enastående artister på scen! Läs mer
  • 2019-12-18

Lars D skrev om Kungsportshuset
    Vi njöt av Wallman's julshow, med mycket god mat och underhållande uppträdande. En kanonkväll. Läs mer
  • 2019-12-18

Hans L skrev om Kungsportshuset
    Wallmans jul. Väl omhändertagen av positiv personal. Vår bordsvärd/servitör/artist skötte sina gäster mkt bra, med ett glatt humör och glömde aldrig bort oss. Berömvärt med tanke på att han säkert inte i första hand är restaurangutbildad utan med mer musikalisk inriktning.
    Enda minus enl. mig (av lite äldre årgång) var att ljudet var onödigt högt, att högtalarna inte riktigt orkade med utan skrällde/sprack tidvis. Läs mer

Janet D skrev om Kungsportshuset
    En julshow som inte handlar så mkt om julen. Show som bygger på sex mellan personal och gäster är inte lämplig för alla. Maten helt okej men kan bli bättre. Läs mer

Hans T skrev om Kungsportshuset
    Wallmans-konceptet passar mycket väl in i nya Kungsportshuset. Närheten till scenen och alla trevliga artister/servitörer känns unikt. En känsla av att man är delaktig i ”showen”. Hela uppsättningen med ”coming” artister borde ge Kungshuset epitetet som plantskola för våra allra bästa framtida artister. Avslutningsvis jättegod mat. Vi är helnöjda efter vår kväll på Wallmans i Kungsportshuset. Läs mer

Ã…ke J skrev om Kungsportshuset
    Som aktieägare köpte ett färdigt consept i moment group,mest kollade jag i det stora hela vad som kan förbättras. Det hela var imponerande,kungsporthuset ligger perfekt till.christmas by Wallmans gjorde allt till en upplevelse,kanske inte den första delen,men sen var det raka spåret, så totalt sett perfekt en helkväll som jag ska minnas. Läs mer

Michael S skrev om Kungsportshuset

Monica H skrev om Kungsportshuset
    premiumbiljett med 3-rätters.mycket proffsigt framträdande, lite i burlesk stil. mysigt, -julstämning. härliga överraskningar med uppskattad julmusik på toa. ,där även taken var dekorerade. Hade inga förväntningar på mat, då man trodde att show. mer var i focus. men supergod mat. bra service. de sprang som bara den mellan borden. trots trångt. Glädje och piggt.
    Superbra show. vi var 100% nöjda.- Kommer faktiskt inte på ngt dåligt allas, hur jag en försöker..... och jag är rätt kritisk.... Läs mer

Magnus B skrev om Kungsportshuset
    Trevlig blandning och duktiga sångare! Läs mer

Malou A skrev om Kungsportshuset
    Bra show med god mat och kanonservice, dock lite svårt att prata med sina kollegor pga ljudnivån. Vad hände med nattklubben? Lite abrupt slut på kvällen. Läs mer
  • 2019-12-15

Carina L skrev om Kungsportshuset
    Underbart trevligt med fin underhållning! Sång och musik makalöst. God mat och dryck!
    Service över förväntan ❣️ Läs mer

Eleonor L skrev om Kungsportshuset
    Fantastisk helhetsupplevelse från det att vi kom in genom porten och genom hela kvällen. God mat, gott vin, trevliga servitörer och otroligt duktiga artister. Mycket bra och genomtänkt evenemang på Kungsportshuset med Wallmans. Läs mer

Erling A skrev om Kungsportshuset
    Besökte Wallmans salonger. Fantastiskt uppträdande och underbar mat. Allt bara kanonbra Läs mer

Kristin S skrev om Kungsportshuset
    var en väldigt bra upplevelse, god mat och trevlig bemötande. Vi hade en matallergiker i sällskapet som fick väldigt bra service. Trevlig show. Läs mer

Ewa G skrev om Kungsportshuset
    Bra och prisvärt. Proffsig show och bra sittplatser på balkong. Läs mer

Henrik R skrev om Kungsportshuset
    Fantastisk mat och underhållning av allra högsta kvalitet! Läs mer

Lars N skrev om Kungsportshuset
    En mycket trevlig kväll, med fantastisk god mat och underhållning i världsklass. Läs mer
  • Nina B

2019-12-09

Nina B skrev om Kungsportshuset
    Så fantastisk bra! Underbar personal och god mat Läs mer

Margartea V skrev om Kungsportshuset
    Premium. Allt var bra förutom att vi satt lite dumt precis när man kommer in och till höger i hörnet. Skymt. Inte vad vi väntat oss. Upplevelsen och naten var vi tillfredsställda med. Läs mer

Lill A skrev om Kungsportshuset
    Trevlig underhållning och gullig personal men maten var inte så bra Läs mer

Susanna D skrev om Kungsportshuset
    Det var en fantastiskt bra show med spänning under hela kvällen. Väldigt proffsiga artister och bra blandning på musik så att alla fick sin favoritlåt. Väldigt god vegetarisk meny. Läs mer

Östra Larmgatan 18, 411 07 Göteborg