Alla kategorier Övrigt Gävleborg Gävle Kusbofixarn AB

Kusbofixarn AB

Valbov. 190, 818 33 Valbo — Visa karta

Gösta Arnemark är utbildad möbelsnickare och slöjdlärare och startade 1989 företaget Kusbofixarn HB, ett företag som fram till och med 1994 drevs vid sidan av Göstas anställning. 1994 började sonen Erik arbeta i företaget och har sedan denna tidpunkt arbetat både som snickare och arbetsledare. Sedan 1994 har företaget utvecklats till att nu omfatta 18 anställda, varav många snickare/montörer består av kompisar och bekanta till familjen Arnemark. 2001 ombildades företaget till Aktiebolag. När Kusbofixarn AB investerade i tomtmark vid Nybokorset i Valbo och byggde de nuvarande lokalerna på Valbovägen 190 bildades också företaget Kusbofastigheter KB.

Läs vad 1 kund tycker om Kusbofixarn AB

• Alexander G
    Alexander G skrev om Kusbofixarn AB
    Se till att inte göra samma misstag som vi gjorde då vi litade på Erik.
    Allt började med att han kom hem till oss och uppskattade ett pris på 15 000 kr (efter avdrag) för att riva en bärande vägg och samtidigt sätta in en balk. (Allt skulle ingå.).
    Detta skulle ta två dagar.

När två dagar hade gått kontaktade jag Erik för att säkerhet ställa att priset fortfarande skulle vara 15 000 (efter avdrag).
    Han svarar då att det fortfarande kommer kosta 15000 (efter avdrag).

Efter 4 dagar så var dom klara men då var inte balken in klädd och det var stora hål efter att elektrikern hade flyttat en lysknapp.
    Bad Erik komma hem till oss igen och han säger då att detta inte ingick så då frågar vi vad det kostar och vi får höra att det skulle gå på 2500 kr för att fixa det sista.
    Så då var vi uppe i 18500 kr. Dom kommer och gör vad dom ska (måste säga att det är inget fel på arbetet).

Tiden går och fakturan kommer. På fakturan står det hela 32 000 kr (efter avdrag).. Han hänvisar då på telefon att han ska återkomma samma dag.
    Han gör det inte.
    Efter flera försök (Både på tele och mail) under flera månader så får jag äntligen tag på han.

Svaret blir att han vill ha hela summan men jag lyckas få till att han sänker det till 26 000 (efter avdrag) kr (Fortfarande 7500 kr mer en vad han sa)....

Så om ni ska använda den här firman se till att få en skriftlig offert och för varje tillägg se till att det upprättas en ny offert. Annars kan ni räkna med att
    få en saltad faktura!

Obs: Grannen har just gjort samma sak som vi gjorde och för dom kostade det 9 000 kr (efter avdrag). (Så dom är extremt extremt dyra.)

Valbov. 190, 818 33 Valbo