La Villa Travel

La Villa Travel

• BadgeThreeYears
Llama 08-122 259 70 Compartir

About company

La Villa arrangerar kraftfulla konferenser och sagolika bröllop över hela Italien sedan 1986. Tack vare en kombination av gedigen kännedom om landet och om svensk företagskultur samt nära samarbeten med lokala, hållbara leverantörer kan vi erbjuda unika upplevelser och framgångsrika möten med det lilla extra. Våra handplockade...

464 omdömen om La Villa Travel

Niklas E
Escribió sobre Konferens och Event parte de La Villa Travel

Allt flöt på bra. Väldigt trevlig guide.

Ann-Charlott B
Escribió sobre Konferens och Event parte de La Villa Travel

Jag fick ett utmärkt bemötande som väl mötte och överträffade mina förväntningar. Hela Italien resan genomfördes med stor professionalism och engagemang av samtliga reseledare och guider från La Villa..

Kerstin G
Escribió sobre Konferens och Event parte de La Villa Travel

Hej, Jag tycker att vi fick en helt fantastisk guide i Carola. Hon hade stenkoll på oss och alla tider, var trevlig, rolig och perfekt engelska. Hotellet var väldigt fint och med härligt läge nära stranden. Bästa bartendern, okej frukost men hade uppskattat att kunna göra mer nyttiga val. Vi fick göra fina och intressanta utflykter, äta på otroliga restauranger. Det enda jag sakande var att få lite mer tid att strosa runt där vi var när butiker var öppna. Tusen tack!

Anton H
Escribió sobre Konferens och Event parte de La Villa Travel

Väldigt väl bemött av företaget. Höga förväntningar som levdes upp till. Mycket bra konferens/teambuildningresa med varierande aktiviteter och överlag ett bra upplägg.

Louise B
Escribió sobre Konferens och Event parte de La Villa Travel

Proffsigt och tjänstvilligt och glatt bemötande. Alltid en känsla av att inge att inget är något problem och att allt går att lösa.

Emma S
Escribió sobre Konferens och Event parte de La Villa Travel

Fantastiskt upplägg och bra struktur. 5 plus!

Kerstin J
Escribió sobre Konferens och Event parte de La Villa Travel

Fantastiskt! Otrolig natur och häftiga platser! Elcykelturen var en höjadare, även om mina växlar spårade ur redan från början, men naturupplevelsen gick rätt i hjärtat! våran guide Susanne var enorm, hade koll o brydde sig om allihop! Stort tack för en underbar upplevelse❤️

Carina W
Escribió sobre Konferens och Event parte de La Villa Travel

La Villa Travel har skapat en fantastisk trevlig och innehållsrik konferensresa. All deltagare mycket nöjda!

Emelie H
Escribió sobre Konferens och Event parte de La Villa Travel

Väldigt bra service av företagets representant/reseledare som var närvarande under hela resan.. Möjligen lite minus på att vi fått intrycket av att spa-avdelningen dels låg på hotellet och dels ingick, vilket tyvärr gjorde att vi inte bokade in oss på spa.

Rosanna R
Escribió sobre Bröllop och Fest parte de La Villa Travel

Fantastiskt event, välplanerat, den locala personen på plats var superproffsig, härligt genuint!!

Liselott R
Escribió sobre Konferens och Event parte de La Villa Travel

Mycket bra, allt planerat i detalj

Jenny L
Escribió sobre Konferens och Event parte de La Villa Travel

Resan till Italien var helt fantastiskt. Vår guide Susanne var mycket kunnig och tillmötesgående. Hela arrangemanget var mycket bra planerat och genomfört.

Anna L
Escribió sobre Konferens och Event parte de La Villa Travel

Mycket bra guide och bra planerade dagar!

Dan N
Escribió sobre Konferens och Event parte de La Villa Travel

Skulle gärna ha fått tagit del av ett lite tidsangivelse schema innan kring utflykter. Gärna deltagarförteckning innan avresa hade varit kul. Saknade lite mer av italiensk pasta i menyerna. Restaurangen inne i stan lördagkväll var kanon. Vinprovningen och rundvandringen i stan kunde vi skippat. Några lediga timmar med promenad i stan och flanerande på torgen hanns med, men där kunde vi förlagt mer ”fri” tid. Mycket trevlig och givande resa men vår engagerade reseledare, Susanna som gjorde ett kanon jobb.

Malin E
Escribió sobre Konferens och Event parte de La Villa Travel

Alltid ett leende och fint bemötande! Stenkoll på läget hela tiden. Så härlig resa!

Helena L
Escribió sobre Konferens och Event parte de La Villa Travel

Mycket trevligt bemötande av vår guide Susanna. Hon fanns alltid tillhands, svarade på frågor och såg till att allt flöt på under vår vistelse. Roliga och intressanta aktiviteter ordnades för oss, vilka blir till fina minnen att dela med kollegorna emellan.

Lisa B
Escribió sobre Konferens och Event parte de La Villa Travel

Proffesionell pch kunnig reseledare!

Karin E
Escribió sobre Konferens och Event parte de La Villa Travel

Vi åkte till Italien med företaget i två grupper. Det var mycket bra organiserat och optimerat så vi skulle få uppleva så mycket som möjligt. Stor trygghet med Susanna som hela tiden var med oss hela tiden för att svara på frågor m.m. En underbar upplevelse!!

Anders L
Escribió sobre Konferens och Event parte de La Villa Travel

Susanna var fantastisk! Bra upplägg med elcyklar som höjdpunkt.

Eva G
Escribió sobre Konferens och Event parte de La Villa Travel

Fantastiskt arrangemang från La Villa och tack Susanna för allt!

Karin K
Escribió sobre Konferens och Event parte de La Villa Travel

Utmärkt organiserat. Reseledaren Susanna var väldigt flexibel och tillmötesgående o gjorde sitt yttersta för att ta hand om alla deltagare!

Carina W
Escribió sobre Konferens och Event parte de La Villa Travel

Vi blev mycket väl bemötta, allt fantastiskt bra och proffsigt anordnat med program och trevligheter! Hela upplevelsen var över förväntan. Ovanpå det ett supertrevligt resesällskap!

Tore W
Escribió sobre Konferens och Event parte de La Villa Travel

Bra bemötande av E&Y. Allt var bra strukturerat och välorganiserat. Med det fina vädret och det trevliga sällskapet uppfylldes alla våra förväntningar.

Lena P
Escribió sobre Konferens och Event parte de La Villa Travel

Bra bemötande! Läätta att nå. Fantastisk resa men lite väl uppstyrt ! Ingen egentid över till att reflektera eller göra någon egen promenad. Hade också räckt med ett besök på vingård, inte två. Lite längre tid mellan sktiviteterna för att slippa stressen som blev. Trots det, en fantastisk resa !!

Per N
Escribió sobre Konferens och Event parte de La Villa Travel

Professionellt, fantastiskt trevligt och exklusiva unika upplevelser 🤩

Anne J
Escribió sobre Konferens och Event parte de La Villa Travel

Välordnat och trevligt bemött. Trevligt att besöka vingård men det hade räckt med en vingård. Maten var dessvärre något av en besvikelse, då Italiens mat brukar vara riktigt gott. T ex första kvällen på pizzerian så kunde man ha beställt ett antal pizzor och lagt det på bordet, så hade det underlättat både för oss och personalen.

Kerstin M L
Escribió sobre Konferens och Event parte de La Villa Travel

Den här resan som arrangerats av La Villa uppfyllde helt och hållet ALLA mina förväntningar och vår guide Susanna var absolut fantastisk som guide, ledare och hon var oerhört professionell! Vi var så trygga och omhändertagna av henne och hon får absolut toppbetyg av mig/oss! ( Jag saknar henne redan) Hela resan var mycket, mycket noga planerad och arrangerad av La Villa och jag vet inget egentligen som gick fel.

Veronica N
Escribió sobre Konferens och Event parte de La Villa Travel

Vi arrangerar många konferenser och detta är en av de bästa (förutom resmålet som också var underbarat). Bra bemötande, justerinar för våra behov, hantering av inbjudan m.m. Personligt egagemang och professionalitet både före och framförallt genom Susanna på plats. Susanna fannas alltid till hands, löste funderingar och kom med inspel.

Marie K
Escribió sobre Konferens och Event parte de La Villa Travel

Tycker att Susanna var den bästa reseledare jag haft. Tydlig och engagerad. Efter hennes information fanns inget att fundera på. Henne ska ni vara rädd om.

Erik K
Escribió sobre Konferens och Event parte de La Villa Travel

Susanna var tydlig, bra information och engagerad

Christina S
Escribió sobre Bröllop och Fest parte de La Villa Travel

Mycket bra och trevligt bemötande!

Margareta E
Escribió sobre Konferens och Event parte de La Villa Travel

Positivt och engagerat bemötande. Noggrant planerat program och många fina studiebesök. Något för ambitiöst program då luckor för eget arbete/motion etc saknades. Deltagare på konferensresa med EY

Ulf J
Escribió sobre Konferens och Event parte de La Villa Travel

Vi på EY har, allt sedan slutet på 90-talet, genomfört åtskilliga utbildningsresor tillsammans med kunder och kontakter. Årets resa i samarbete med La Villa är dock den bäst genomförda hittills! Allt från att vi i det inledande skedet snabbt fick kontakt, fick ett bra bemötande, förståelse för våra behov och inom kort en fint sammanställd inbjudan att gå med till våra kunder innebär att vi vill lämna ett högt betyg. Genomförandet är utfört med personligt engagemang och professionalitet från La Villas representant på plats,...

Evalotta N
Escribió sobre Konferens och Event parte de La Villa Travel

Fantastiskt familjärt, fyllt av inspiration och roligheter. La Villa och Martina uppfyllde alla mina förväntningar och var kunnig och lätt att ha att göras med.

Carl-Erik M
Escribió sobre Bröllop och Fest parte de La Villa Travel

Fantastiskt miljö, makalöst bra service och kvalitet på hela arrangemanget.!,,,👍👍👍

Malin L
Escribió sobre Konferens och Event parte de La Villa Travel

Jättebra, proffsigt och mycket engagerat.

Patric B
Escribió sobre Konferens och Event parte de La Villa Travel

Utmärkt bemött! Konferensen överträffade alla förväntningar, gäller samtliga delar i konferens och eventen! Ordning och reda på värdskapet! Upplevelsen blev ett minne för livet, vilket omfattar samtliga delar under hela konferensen/vistelsen

Carrie L
Escribió sobre Konferens och Event parte de La Villa Travel

Otroligt roligt planerat och en fantastisk reseledare!

Sara W
Escribió sobre Konferens och Event parte de La Villa Travel

En fantastiskt bra arrangerad resa till vackra Italien. Haft otroligt trevliga dagar med underbara människor, fina landskap samt underbara utflykter med god mat och dryck! Njuter nu av fina minnen!

Nicklas J
Escribió sobre Konferens och Event parte de La Villa Travel

Det var väldigt välordnat och bra.

Lars L
Escribió sobre Konferens och Event parte de La Villa Travel

Väldigt trevligt hotell i fantastisk miljö. Minus att det var väldigt hög ljudnivå i matsalen.

Linda V
Escribió sobre Konferens och Event parte de La Villa Travel

La Villa ordnade en konferens till Italien för oss. Bra bemötande, välorganiserat och mycket proffsiga.

Stefan E
Escribió sobre Konferens och Event parte de La Villa Travel

Bra bemötande och snabb återkoppling inför bokning av gruppresa. Enkelt och smidigt med representant på plats som hanterade alla lokala kontakter.

Michelle J
Escribió sobre Konferens och Event parte de La Villa Travel

Vi hade en jobb konferens i Italien. I helhet var allt väldigt professionellt, allt från tider och scheman till bemötande och hur bemötandet var utåt mot busschafförer etc. Personerna som arrangerade detta var exceptionellt bra och väldigt roliga och gav alla en bättre upplevelse.

Linus E
Escribió sobre Konferens och Event parte de La Villa Travel

Vi hade en underbar konferens i Piemonte i Italien ordnat av La Villa Travel. Kvalitet från första mötet tills avslutad konferens!

Magnus O

Bra arrangerat resa. Trevlig guide

Camilla K
Escribió sobre Konferens och Event parte de La Villa Travel

La Villa gjorde ett jättebra jobb, var väldigt tillmötesgående, och försökte på bästa sätt lösa alla utmaningar vi gav dem. :) Det valda konferensstället hade sina brister, när det exempelvis handlade om att hålla tider. säkerställa måltiderna (tex att det fanns bra mat till de med olika specialle behov). Vi hade delgivit vår konfernsschema i förväg men måltiderna var ändå inte helt anpassade efter detta. Kanske kommunikationsmissar mellan La Villa och anläggningen? Carola på La Villa var amazing!

Johanna L
Escribió sobre Konferens och Event parte de La Villa Travel

Hej, Tror min kollega redan svarat för oss alla. Men jag kan förstärka att vi var supernöjda med både LaVilla och guiden Terese. Överförväntan med er hjälp, bemötande och ansvarstagande kring allt. Terese var som var fjärde person i arrangörsgruppen och gjorde att vi andra tre kunde slappna av kring flera moment och aktiviter och själva njuta av konferensandet. Kommer varmt att rekommendera er vidare. Med vänlig hälsning, Johanna

Mikael K
Escribió sobre Konferens och Event parte de La Villa Travel

Mycket bra bemötande, och behjälpliga

Louise S
Escribió sobre Bröllop och Fest parte de La Villa Travel

Jag och min man tog hjälp av La Villa för att vi ville ha fest i Italien. Den festen gick av stapeln för två veckor sedan och det var fantastiskt lyckat. La Villa har varit helt fantastiska med upplägg, information om hur allt skulle gå till. Personalen på plats, min mail kontakt på La Villa och den underbara gården Al Rocol vid Lake Iseo.. We loved it....