La Villa

Birger Jarlsgatan 2, 114 34 Stockholm — Visa karta

Kraftfulla konferenser, sagolika bröllop och gruppresor till Italien. Vi har över 30 års erfarenhet av dessa arrangemang i landet vi älskar. Vi finns med dig hela vägen och på plats i Italien. Det skapar alla förutsättningar för en harmonisk och därmed lyckad upplevelse. Vi ser självklart till att logistiken fungerar exemplariskt då det är den viktigaste förutsättning för att du ska kunna fokusera på ditt festarrangemang eller konferens i Italien.
Öppet just nu
13:30-17:00
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 305 kunder tycker om La Villa

• 2019-11-05

Danielle W skrev om Bröllop och fest en del av La Villa
    La Villa hjälpte oss att planera och koordinera vårat bröllop i Italien. Vi träffade Johan i ett tidigt skede och kände väldigt tidigt att det var La Villa vi ville arbeta med. Vi fick mycket tips och råd och dem hjälpte oss att plocka fram flera olika ställen i Italien som passade våra önskemål och sedan kunde vi sålla ut våra favoriter som vi valde att åka och besöka. Det har varit väldigt smidigt med all kontakt framför allt då Maria, den ena koordinatorn bor i Italien och pratar både flytande svenska och Italienska och hon kunde väldigt smidigt och lätt översätta åt oss och hålla all kontakt med de olika leverantörerna i Italien vilket var skönt.
    Stort plus är att vi mötte upp både Maria och Carola i Italien när vi varit där igen för att provsmaka meny etc, och dem har varit väldigt delaktiga i hela processen. Detta har i sin tur också gjort att dem lärt känna oss och vad vi gillar och det var mycket uppskattat på själva bröllopet då dem lätt kunde ta egna beslut baserat på vad dem vet att vi gillar etc. Vi skulle absolut rekommendera att anlitat en bröllopskoordinator om ni planerar att gifta er utomlands samt att det var värt varenda krona att under själva bröllopshelgen få känna sig som en gäst på sitt egna bröllop och släppa kontrollen och bara njuta.

Det finns alltid några punkter man kan förbättra, och det ena är att tajmingen med att skicka ut fakturor till gästerna för boende etc kanske bör vara mer genomtänkta om när i tiden de skickas ut samt att priserna i offerten bör skruvas upp på olika "kring kostnader". Detta är såklart väldigt svårt att veta i förhand men som brudpar som aldrig gjort detta innan så är det omöjligt och veta vad saker och ting faktiskt kostar.

Allt som allt är vi supernöjda och glada att vi anlitade La Villa och vårt Bröllop i Parma blev såå mycket bättre än vad vi hade kunnat önska oss! Läs mer

Ervin D skrev om Konferens och event en del av La Villa
    Har under många år varit i Italien. Tycker att maten på hotellet var medioker.
    Besöket på vingården var resans höjdpunkt. Läs mer

Louise T skrev om Konferens och event en del av La Villa
    - Konferens i Boario Terme
    - Bra bemötande av guiden vid ankomst

- I lag väl mötta förväntningar, förutom att guiden inte var särskilt informativ. Hon följde med på alla utflykter men pratade mest om sig själv istället för området vi var i. En av utflykterna skulle vi vandra upp till en gammal kyrka. Hon sa att det var en promenad upp. Alla var oförberedde på svårighetsgraden och saknade riktiga kläder och bättre skor. Det var inte bra.

- Boario Terme var något tråkigt område att besöka. Vackert med bergen men det var en sömnig liten ort. Läs mer

Emina C skrev om Konferens och event en del av La Villa
    Konferensresa med företaget till Italien,
    Väl bemött av Maria på La Villa,
    Levde upp till förväntningar - välplanerad resa med fina resmål till Iseosjön och vingård,
    Fint väder och en fin plats att vara på - hade gärna stannat längre! Läs mer

Ola B skrev om Konferens och event en del av La Villa
    Mycket nöjd som helhet med resan och resmålet. Hade gärna fått mer detaljerad info i ett tidigare skede av planeringen. Mängder av frågor från kollegor som behövde dubbelkollas innan jag kunde svara kollegorna. Väldigt tidskrävande och skapade irritation några gånger bland oroliga kollegor. Vi åkte drygt 40 pers från 5 olika orter och alla med olika behov och funderingar. Läs mer

Håkan Ö skrev om Konferens och event en del av La Villa
    Researrangemanget och de platser vi besökte vara mkt väl valda och bemötandet var utmärkt! Läs mer

Annika S skrev om Bröllop och fest en del av La Villa
    Som gäst på ett bröllop var allt superlyxigt och perfekt. Vi njöt i fulla drag av fantastisk omgivning, supergod mat och finfin service. Var som sagt bara gäst. Läs mer

Jessica S skrev om Konferens och event en del av La Villa
    Mycket professionellt och välordnat, inga missöden. vi är jättenöjda!! Läs mer
  • 2019-10-31

Jonas K skrev om Konferens och event en del av La Villa
    Kändes som de höll ihop vår resa från start till mål. Bra jobb generellt. Om man ska komma med någon förändringsfeedback så skulle ansvarig person på plats kunna berätta lite mer om trakten, omgivningar, mm. under bussresorna och vid andra tillfällen. Upplevde det som lite väl kortfattat. Som besökare vill man ju få lite info om platsen, seder mm. Läs mer

Siv N skrev om Bröllop och fest en del av La Villa
    Hej det var ett helt magiskt bröllop allt var jättebra ordnat Kommer nog inte att få uppleva något liknande igen Läs mer
  • Agneta B

2019-10-30

Agneta B skrev om Konferens och event en del av La Villa
    Vi hade tidigare bokat konferensresa med La Villa och varit nöjda. Denna gång blev det några småfel som rättades till men som drog ner betyget. Fel namn på en biljett, lovade fler enkelrum men visade sig att en guide skulle ha ett av ”våra” rum. Insekter finns givetvis utomlands men vissa rum var illgröna av skalbaggar. En bokad förmiddag på cykel blev flera timmar extra så vi missade konferenstid.
    I det stora hela helt ok. Läs mer

Marie P skrev om Konferens och event en del av La Villa
    Amatörmässigt att inte ha koll på hur lång tid det skulle ta att åka buss in till staden och sedan till Iseo. Alldeles för lång tid spenderades på transfer för ett sådan kort resa.
    Hann inte ens att besöka Iseo centrum för att se hur det såg ut. Cykelturen passerade också tidsschemat med marginal.
    Borde ha funnits en club att besöka efter lördag middag för de yngre som ville gå ut.
    När man inte hann se något eller njuta av stället kunde man lika gärna varit i Sverige och sluppit vara "på resa" största delen av tiden och inte behövt kliva upp kl 03:00. Läs mer

Camilla W skrev om Bröllop och fest en del av La Villa
    Vi var ditbjudna på bröllop.
    Vilken magisk plats! Fantastiskt trevlig personal, romantiska rum, skön säng. Helt enkelt otroligt bra!!! Läs mer

Reneé Å skrev om Konferens och event en del av La Villa
    Konferens:
    Blev bemött på ett vänligt och professionellt sätt.
    Hade inga direkta förväntningar men blev glatt överraskad av trevlig personal som sytt ihop ett helt perfekt paket.

Sammanfattning: Åker gärna med er flera ggr Läs mer

Staffan A skrev om Konferens och event en del av La Villa
    Bra och positivt bemötande
    Besviken på middagen första kvällen på hotellet Läs mer

Johanna S skrev om Konferens och event en del av La Villa
    Exemplariskt från början till slut.
    / Johanna Severin Läs mer

Lena K skrev om Konferens och event en del av La Villa
    Vi blev väl omhändertagna på plats av Maria. Allt praktiskt var välordnat och flöt på bra. Hotellet var helt OK, lite slitet men inte utan charm. Läs mer

Karl August G skrev om Bröllop och fest en del av La Villa
    Lyxigt, trevligt, mysigt, härligt och bra! Läs mer

Jan W skrev om Bröllop och fest en del av La Villa
    Bröllop i härlig miljö och bra service. Läs mer
  • 2019-09-06

Juliette T skrev om Bröllop och fest en del av La Villa
    Det var min son bröllop i det magiska Borgo Poggiaccio
    platsen var underbar och likadant med bemödandet av personalen.
    Upplägget,maten städning allt var bara bra.

Juliette Läs mer
  • 2019-09-05

Fabian S skrev om Bröllop och fest en del av La Villa
    bra anordnad och bra bemötande av personal. Festen upplevde till mina förväntningar. Läs mer
  • 2019-09-04

Isabelle L skrev om Bröllop och fest en del av La Villa
    Så fint uppstyrt. Ett magiskt bröllop som inte kunde blivit bättre(ur vårt synsätt som gäster:) )bra information och hjälp på plats! Kändes väldigt genuint och äkta, jättefina arrangörer på plats! Läs mer
  • 2019-07-08

Anne R skrev om Bröllop och fest en del av La Villa
    Underbar upplevelse med många fina minnen!!! Läs mer
  • 2019-07-08

Marie A skrev om Bröllop och fest en del av La Villa
    Var på min sons bröllop och hela upplevelsen var fantastisk.

Väl bemötta och omhändertagna av alla som arbetade på plats.

Tusen tack ! Läs mer
  • 2019-07-07

Ulf A skrev om Bröllop och fest en del av La Villa
    Ett fantastiskt ställe med en härlig utsikt över Toscana. Bra service, vänliga människor samt ett fantastiskt arrangemang.
    Bra betyg från mig. Läs mer
  • 2019-07-07

Jonathan N skrev om Bröllop och fest en del av La Villa
    Maten kunde varit bättre på bröllopsfesten. Frukosten var faktiskt dålig. Däremot var stället vackert och omgivningarna fantastiska. Rummen var ok men kunde varit mysigare. Kändes aningen kalla. Läs mer
  • Sara S

2019-07-05

Sara S skrev om Bröllop och fest en del av La Villa
    Fantastisk upplevelse, bröllop i Italien. Allt var så välordnat, arrangemang, mat, dekoration. Maria och Carola var underbara och tillmötesgående. En trygghet för både gäster och brudpar. Även nervösa brudtärnor. :-) En oförglömlig upplevelse. Läs mer
  • 2019-07-05

Malin S skrev om Bröllop och fest en del av La Villa
    Helt fantastiskt
    Bra service och toppen mat och dryck Läs mer
  • 2019-07-05

Tobias A skrev om Bröllop och fest en del av La Villa
    Fantastiskt ställe, fantastisk personal. Vi hade en magisk helg Läs mer
  • Olle R

2019-05-18

Olle R skrev om Aktiviteter en del av La Villa
    Vin och matresa till Toscana 27/4-4/5.
    Med tanke på att Peppe och Lena precis tagit huset i besittning samt med tanke på att vår resa var premiären för konceptet så kan vi inte ge ett annat omdöme än utmärkt. Fantastiska vinprovningar, mycket trevligt umgänge i gruppen, en ständig omtanke från Peppe och Lena, en mästerlig inhyrd kock, trevliga utflykter mm. Det kalla vädret var lite oturligt men förstås inget som Peppe/Lena kan lastas för. De smådetaljer som kunde förbättras har av gruppen redan framförts direkt till Peppe:Lena.
    Resan är ett fint minne.
    Vänligen
    Louise Nylander Rondin
    Olle Rondin Läs mer
  • 2019-05-13

Christian S skrev om Konferens och event en del av La Villa
    Silex internkonferens i Saint-Vincent (Hotel Billia).
    Mycket bra val av hotell. Fina och rymliga rum, bra mat på hotellet och trevligt läge med bra utsikt. Kanske maten vid middagen i Aosta inte var den allra bästa, men läget var trevligt. La Villa skötte allt bra, trots alla problem med SAS-strejk. Mycket nöjd. Läs mer
  • 2019-05-13

Jerome B skrev om Konferens och event en del av La Villa
    Event: Kick-off med företag i Saint-Vincent
    Hotellet var riktigt bra
    Rafting och utflykten blev också riktigt bra
    Maten på restaurang i Aosta var inte bra
    Väntetiden på pizzerian första dagen var för lång men pizzan var god
    Maten på hotellet var bra
    Carola och Maria var trevliga och kunniga Läs mer
  • 2019-05-12

Albert L skrev om Konferens och event en del av La Villa
    Konferens i italien. Överlag bra och proffsigt, på många sätt lyckat. Vissa av resturangerna de hade ordnat mat på var kanske inte helt lyckade, men i övrigt bra. De löste dessutom en pilotstrejk på bra sätt med nya flygbiljetter bokade i tid. Läs mer
  • 2019-05-11

Monica N skrev om Aktiviteter en del av La Villa
    Allt var helt fantastiskt utom vädret vilket Peppe o Lena inte råder över.

Mer variation på maten önskvärt.
    Fantastiska vingårdar. Läs mer

Gustav S skrev om Konferens och event en del av La Villa
    Företagskickoff till Italien. Mycket bra uppstyrt och väl mött av reseledarna som var med. Dock kom all information rätt så snävt inpå själva resan (flygtider och agenda etc.). Det hade kanske vart bra att få denna lite tidigare (kanske minst 2 veckor innan i alla fall, speciellt flygtiderna). Läs mer
    2019-05-10 La Villa svarar Gustav S
    Hej Gustav och tack för din feed-back.
    Normalt sänder vi all information tidigare men jag är medveten om att det blev lite kort inpå denna gången.
    Hälsningar, Johan/La Villa

Johan S skrev om Konferens och event en del av La Villa
    Företagsresa från Sverige till Italien. Utmärkt service och guidning under hela resan. Förberedd specialkost till alla måltider utan några problem. Läs mer

Donato C skrev om Konferens och event en del av La Villa
    Very well organised conference in a very beautiful scenario. Good mix of work and fun activities Läs mer

Sara H skrev om Konferens och event en del av La Villa
    Reste med ett stort gäng med jobbet genom La Villa till Italien. Ledarna Maria och Carola var väldigt trevliga, väldigt kunniga, hjälpsamma, de hade ett väldigt bra samarbete sinsemellan, de följde med gruppen på alla aktiviteter och fanns tillgängliga för frågor. Rekommendera. Läs mer

Mikael S skrev om Konferens och event en del av La Villa
    Det företag jag jobbar för arrangerade en konferensresa med hjälp av La Villa och de skötte allt på bästa sätt. Deras bemötande på plats var också utmärkt Jag kommer att rekommendera dem till bekanta på andra företag. Läs mer

Elisabet B skrev om Konferens och event en del av La Villa
    Bra bemötande, proffsig personal. Allt var uppstyrt på ett tydligt sätt som var lätt att följa. Rekommenderas! Läs mer

Louise L skrev om Konferens och event en del av La Villa
    Bra planerat med utflykter, mat, hotell m.m. Mycket nöjd. Läs mer

Olof N skrev om Konferens och event en del av La Villa
    Bemötandet vid tillträdet till SPAt var sådär. Väldigt omständligt då det tog slut på skåp för herrarna och vi ombads gå tillbaka till rummet byta om och sedan gå ner igen. Detta fick sedan även göras vid återlämnandet av SPA-kit, dvs, fick återvända till rummet för att sedan komma ner till SPAt igen för att återlämna alla saker.
    MAT: Bra frukost. Ok lunch. Inget vidare Middag.
    Utsikten från hotellet var svårslagen. Underbar.
    Hotellet i sig var fint. Bra städat. Läs mer

Per S skrev om Aktiviteter en del av La Villa
    Mat o vinresan var välplanerad och gav många fantastiska upplevelser. Kunnigt och engagerat värdpar skapade stor trivsel. // Per Läs mer
  • 2019-05-09

Ulrika B skrev om Aktiviteter en del av La Villa
    Resan levde väl upp till mina förväntningar! Jag gillar den familjära stämningen. Och vingårdarna var fantastiska, speciellt den sista. Det var kallt i villan, men det besvärade inte mig så mycket. Underbar trädgård och fina omgivningar, promenerade varje morgon. Det här kommer bli toppen när ni blir mer inkörda med allt! Tack för en trevlig resa! Läs mer
  • Ann-Chatrine O

2019-05-09

Ann-Chatrine O skrev om Aktiviteter en del av La Villa
    Magiskt!
    Härligt mottagande, kanonbra vingårdar, god mat, god dryck. Härliga chaufförer!
    De hade bara varit igång 2,5 veckor och vi var första vin- och matgruppen, helt otroligt att allt fungerade så bra!

Kommer tillbaka! Läs mer
  • 2019-05-09

Jim K skrev om Aktiviteter en del av La Villa
    Jag har inte tagit del av några aktiviteter planerade av La Villa. Antar att man använde sig av La Villa för att administrera resan. Läs mer
  • 2018-10-25

Mattias K skrev om Bröllop och fest en del av La Villa
    Lavilla anordnade vårt bröllop i Italien och vi är helnöjda från början till slut! Levde verkligen upp till våra höga förväntningar! Läs mer
  • 2018-10-25

Linda L skrev om Stora hus och gårdar en del av La Villa
    Vi visste inte riktigt vad vi var ute efter men när vi beskrev vår dröm om semestern fick vi bästa hjälp! Helt fantastisk personal.
    våra förväntningar på ställena överträffade varandra och det som stod i annonserna stämde mer än väl.
    Vi kommer att vända oss till La Villa nästa gång vi åker också. Läs mer
  • 2018-10-24

Daniel B skrev om Bröllop och fest en del av La Villa
    Jag och min sambo ville gifta oss i Italien. Vi gjorde reasearch och insåg att det vore bra med hjälp. Vi valde la villa att hjälpa oss med det papper, intyg, tolk etc. som krävdes för att få gifta oss borgligt i Italien. Vi ville ha hjälp med plats, vigselförrättare, så att vi kunde göra allt och det skulle vara giltigt i Sverige. Vår tolk/kontakt Malin på plats gjorde att vi fick ett resultat långt över förväntan. Det blev så mycket bättre och finare än vi tänkt. Läs mer
  • 2018-10-24

Inger Gunilla S skrev om Bröllop och fest en del av La Villa
    Jag köpte biljett till bröllopet det var helt Jag blev positivt överraskad det var ett helt lunderbart sagobröllop.Förväntningarna på personalen var helt ok.Maten var väl inte vad jag hade väntat mig.Jag hade nog önskat mig lite mer grönsaker.Jag beställde spagetti en dag fick klibbig spagetti med parmesanost.Annars ok. Läs mer

Birger Jarlsgatan 2, 114 34 Stockholm