La Villa

Birger Jarlsgatan 2, 114 34 Stockholm — Visa karta

Kraftfulla konferenser, sagolika bröllop och gruppresor till Italien. Vi har över 30 års erfarenhet av dessa arrangemang i landet vi älskar. Vi finns med dig hela vägen och på plats i Italien. Det skapar alla förutsättningar för en harmonisk och därmed lyckad upplevelse. Vi ser självklart till att logistiken fungerar exemplariskt då det är den viktigaste förutsättning för att du ska kunna fokusera på ditt festarrangemang eller konferens i Italien.
13:30-17:00
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 276 kunder tycker om La Villa

• Olle R

2019-05-18

Olle R skrev om Aktiviteter en del av La Villa
    Vin och matresa till Toscana 27/4-4/5.
    Med tanke på att Peppe och Lena precis tagit huset i besittning samt med tanke på att vår resa var premiären för konceptet så kan vi inte ge ett annat omdöme än utmärkt. Fantastiska vinprovningar, mycket trevligt umgänge i gruppen, en ständig omtanke från Peppe och Lena, en mästerlig inhyrd kock, trevliga utflykter mm. Det kalla vädret var lite oturligt men förstås inget som Peppe/Lena kan lastas för. De smådetaljer som kunde förbättras har av gruppen redan framförts direkt till Peppe:Lena.
    Resan är ett fint minne.
    Vänligen
    Louise Nylander Rondin
    Olle Rondin Läs mer
  • 2019-05-13

Christian S skrev om Konferens och event en del av La Villa
    Silex internkonferens i Saint-Vincent (Hotel Billia).
    Mycket bra val av hotell. Fina och rymliga rum, bra mat på hotellet och trevligt läge med bra utsikt. Kanske maten vid middagen i Aosta inte var den allra bästa, men läget var trevligt. La Villa skötte allt bra, trots alla problem med SAS-strejk. Mycket nöjd. Läs mer
  • 2019-05-13

Jerome B skrev om Konferens och event en del av La Villa
    Event: Kick-off med företag i Saint-Vincent
    Hotellet var riktigt bra
    Rafting och utflykten blev också riktigt bra
    Maten på restaurang i Aosta var inte bra
    Väntetiden på pizzerian första dagen var för lång men pizzan var god
    Maten på hotellet var bra
    Carola och Maria var trevliga och kunniga Läs mer
  • 2019-05-12

Albert L skrev om Konferens och event en del av La Villa
    Konferens i italien. Överlag bra och proffsigt, på många sätt lyckat. Vissa av resturangerna de hade ordnat mat på var kanske inte helt lyckade, men i övrigt bra. De löste dessutom en pilotstrejk på bra sätt med nya flygbiljetter bokade i tid. Läs mer
  • 2019-05-11

Monica N skrev om Aktiviteter en del av La Villa
    Allt var helt fantastiskt utom vädret vilket Peppe o Lena inte råder över.

Mer variation på maten önskvärt.
    Fantastiska vingårdar. Läs mer

Gustav S skrev om Konferens och event en del av La Villa
    Företagskickoff till Italien. Mycket bra uppstyrt och väl mött av reseledarna som var med. Dock kom all information rätt så snävt inpå själva resan (flygtider och agenda etc.). Det hade kanske vart bra att få denna lite tidigare (kanske minst 2 veckor innan i alla fall, speciellt flygtiderna). Läs mer
    2019-05-10 La Villa svarar Gustav S
    Hej Gustav och tack för din feed-back.
    Normalt sänder vi all information tidigare men jag är medveten om att det blev lite kort inpå denna gången.
    Hälsningar, Johan/La Villa

Johan S skrev om Konferens och event en del av La Villa
    Företagsresa från Sverige till Italien. Utmärkt service och guidning under hela resan. Förberedd specialkost till alla måltider utan några problem. Läs mer

Donato C skrev om Konferens och event en del av La Villa
    Very well organised conference in a very beautiful scenario. Good mix of work and fun activities Läs mer

Sara H skrev om Konferens och event en del av La Villa
    Reste med ett stort gäng med jobbet genom La Villa till Italien. Ledarna Maria och Carola var väldigt trevliga, väldigt kunniga, hjälpsamma, de hade ett väldigt bra samarbete sinsemellan, de följde med gruppen på alla aktiviteter och fanns tillgängliga för frågor. Rekommendera. Läs mer

Mikael S skrev om Konferens och event en del av La Villa
    Det företag jag jobbar för arrangerade en konferensresa med hjälp av La Villa och de skötte allt på bästa sätt. Deras bemötande på plats var också utmärkt Jag kommer att rekommendera dem till bekanta på andra företag. Läs mer

Elisabet B skrev om Konferens och event en del av La Villa
    Bra bemötande, proffsig personal. Allt var uppstyrt på ett tydligt sätt som var lätt att följa. Rekommenderas! Läs mer

Louise L skrev om Konferens och event en del av La Villa
    Bra planerat med utflykter, mat, hotell m.m. Mycket nöjd. Läs mer

Olof N skrev om Konferens och event en del av La Villa
    Bemötandet vid tillträdet till SPAt var sådär. Väldigt omständligt då det tog slut på skåp för herrarna och vi ombads gå tillbaka till rummet byta om och sedan gå ner igen. Detta fick sedan även göras vid återlämnandet av SPA-kit, dvs, fick återvända till rummet för att sedan komma ner till SPAt igen för att återlämna alla saker.
    MAT: Bra frukost. Ok lunch. Inget vidare Middag.
    Utsikten från hotellet var svårslagen. Underbar.
    Hotellet i sig var fint. Bra städat. Läs mer

Per S skrev om Aktiviteter en del av La Villa
    Mat o vinresan var välplanerad och gav många fantastiska upplevelser. Kunnigt och engagerat värdpar skapade stor trivsel. // Per Läs mer

Ulrika B skrev om Aktiviteter en del av La Villa
    Resan levde väl upp till mina förväntningar! Jag gillar den familjära stämningen. Och vingårdarna var fantastiska, speciellt den sista. Det var kallt i villan, men det besvärade inte mig så mycket. Underbar trädgård och fina omgivningar, promenerade varje morgon. Det här kommer bli toppen när ni blir mer inkörda med allt! Tack för en trevlig resa! Läs mer

Ann-Chatrine O skrev om Aktiviteter en del av La Villa
    Magiskt!
    Härligt mottagande, kanonbra vingårdar, god mat, god dryck. Härliga chaufförer!
    De hade bara varit igång 2,5 veckor och vi var första vin- och matgruppen, helt otroligt att allt fungerade så bra!

Kommer tillbaka! Läs mer

Jim K skrev om Aktiviteter en del av La Villa
    Jag har inte tagit del av några aktiviteter planerade av La Villa. Antar att man använde sig av La Villa för att administrera resan. Läs mer
  • 2018-10-25

Mattias K skrev om Bröllop och fest en del av La Villa
    Lavilla anordnade vårt bröllop i Italien och vi är helnöjda från början till slut! Levde verkligen upp till våra höga förväntningar! Läs mer
  • 2018-10-25

Linda L skrev om Stora hus och gårdar en del av La Villa
    Vi visste inte riktigt vad vi var ute efter men när vi beskrev vår dröm om semestern fick vi bästa hjälp! Helt fantastisk personal.
    våra förväntningar på ställena överträffade varandra och det som stod i annonserna stämde mer än väl.
    Vi kommer att vända oss till La Villa nästa gång vi åker också. Läs mer

Daniel B skrev om Bröllop och fest en del av La Villa
    Jag och min sambo ville gifta oss i Italien. Vi gjorde reasearch och insåg att det vore bra med hjälp. Vi valde la villa att hjälpa oss med det papper, intyg, tolk etc. som krävdes för att få gifta oss borgligt i Italien. Vi ville ha hjälp med plats, vigselförrättare, så att vi kunde göra allt och det skulle vara giltigt i Sverige. Vår tolk/kontakt Malin på plats gjorde att vi fick ett resultat långt över förväntan. Det blev så mycket bättre och finare än vi tänkt. Läs mer

Inger Gunilla S skrev om Bröllop och fest en del av La Villa
    Jag köpte biljett till bröllopet det var helt Jag blev positivt överraskad det var ett helt lunderbart sagobröllop.Förväntningarna på personalen var helt ok.Maten var väl inte vad jag hade väntat mig.Jag hade nog önskat mig lite mer grönsaker.Jag beställde spagetti en dag fick klibbig spagetti med parmesanost.Annars ok. Läs mer

Ulrica G skrev om Bröllop och fest en del av La Villa
    Toppenservice hela vägen! Vi är väldigt nöjda med allt - det blev ett minne för livet! Läs mer

Nils H skrev om Aktiviteter en del av La Villa
    En vandringsresa med valfri tid, 2 personer. Jag har rest tidigare med LaVilla på det här sättet och liksom förra gången fungerade allt utmärkt. Dvs, man skall nog inte vara helt orutinerad när man beger sig ut i stora världen på egen hand enbart med LaVillas informationer som guide. Som slutresultat var vi mycket nöjda. Läs mer

Anna B skrev om Aktiviteter en del av La Villa
    Vandring

Positivt

Perfekt

Utmärkt Läs mer

Peter F skrev om Konferens och event en del av La Villa
    Företags event med mycket god mat o trevlig personal Läs mer

Gustaf S skrev om Bröllop och fest en del av La Villa
    Kanonbra allting.
    Superbra uppstyrt Läs mer

Ylva S skrev om Bröllop och fest en del av La Villa
    Väl genomförd 4 dagars bröllopshelg från början till slut. Proffsig service & koll även på de små detaljerna. Läs mer

Agneta W skrev om Bröllop och fest en del av La Villa
    Vi hade fantastiska dagar i Italien, superbra och trevlig personal som tog hand om oss på bästa sätt. Läs mer

Sofia S skrev om Bröllop och fest en del av La Villa
    Fantastisk byggnad, by, ö, sjö! Väl arrangerat med välkomstmiddag, vinprovning och bröllopsmiddag och fest. Mycket god mat alltigenom! Läs mer

Hans J skrev om Bröllop och fest en del av La Villa
    Var med som gäst på ett bröllop som La Villa ordnade. Mina förväntningar uppfylldes och mer därtill. Personalen organiserade all förträffligt så att allt flöt på. Läs mer

Daniel L skrev om Bröllop och fest en del av La Villa
    Helt fantastiskt uppstyrt och ett perfekt läge med allting, skulle vilja ha detta på ett eget bröllop må jag säga Läs mer

Christina B skrev om Aktiviteter en del av La Villa
    Jag var på matlagningskurs på Fattoria del Colle. Mina förväntningar var höga och de överträffade av verkligheten. Superbra! Läs mer

Gabriella W skrev om Konferens och event en del av La Villa
    Vi har köpt företagsresor till Italien med La Villa två ggr och är otroligt nöjda. De är fantastiskt proffsiga och bra. Jag rekommenderar verkligen företaget till den som vill ha en väl genomförd resa med hög kvalitet. Läs mer

Meta B skrev om Aktiviteter en del av La Villa
    Vi bokade vandringspaket vid Lago di Como. Det mesta fungerade mycket bra, endast på ett ställe var det lite strul
    Mannen som stod i receptionen kunde inte hitta vår bokning o såg inte ut som att han avsåg ge oss något rum. Men när jag visade upp papper på vår bokning löste det sig. Alla andra ställen var väl förberedda på vår ankomst och tog emot oss på bästa sätt. Vi är mtcket nöjda i det stora hela. Vsndrongen var mycket vacker . Rekommenderas! Läs mer

Helen W skrev om Aktiviteter en del av La Villa
    En fantastisk upplevelse både vad gäller den matlagningskurs vi var på samt miljö, boende och naturupplevelsen i Toscana. Läs mer
  • Carola H

2018-10-23

Carola H skrev om Aktiviteter en del av La Villa
    Vandringsresa i Cinque Terre

Allt sköttes smidigt via mail. dock saknade jag mer information om resan det praktiska, det fick jag be om några veckor före avresa.

Hotellen som resebyrån valt funkade utmärkt, låg bra till. Det sista hotellet låg utanför Cincue terre och var en 10-poängare, vilket ställe! Dock var den byn/staden ganska ointressant så egentligen hade vi hellre stannat kvar i de fem byarna. Men hotellet vägde ändå upp det.

När vi kom fram till byn var det oklart vart vi skulle hämta våra biljetter till tåg och vandringar. PÅ första ställen som vi blivit ombeddda att hämta fanns inget, de hjälpte oss att kolla vidare och sa vi skulle åka till annan by. Men där fanns det inte heller så de ringde och kollade vidare. På tredje byn fanns våra biljetter men de fick leta en stund innan de hittade oss.

Hade varit bra att bli informerade om att vi måste stämpla våra tågbiljetter innan vi steg på,. trtos att vi köpte och trodde oss hade giltiga biljetter åkte vi på dyra böter, 500 kronor per person! trots att vi hade betalat biljetter men missat att de skulle stämplas innan vi gick ombord :-(

Resan var överlag helt fantastiskt och tycker att den var prisvärd av resebyrån. Åker gärna tillbaka och gärna med La villa Läs mer

Angelica A skrev om Aktiviteter en del av La Villa
    Vandringtur Franciocorta

Mycket fin vandring, men krävande bitvis.
    Hade önskat en tydligare karta istället för beskrivning.Tur vi hade GPS.
    Synd de nu slutat med avndringarna, för annars hade vi nog testa fler turer Läs mer
  • Lars W

2018-10-22

Lars W skrev om Konferens och event en del av La Villa
    - Har sedan många år tillbaka anlitat La Villa Travel för våra återkommande vinresor till Italien med förslag på resornas programinnehåll, vingårdsbesök, hotell samt restauranger m.m.
    Allt har fungerat perfekt och man blir alltid bemött på ett proffsigt sätt och med stor väldighet.
    Mina förväntningar på de resor vi har gjort under en lång rad av år har alltid infriats.

En sammanfattning kan bli: Engagemang, proffsigt bemötande, stor kunskap. Läs mer

Mikael B skrev om Stora hus och gårdar en del av La Villa
    Hyrde hus i Toscana, Italien.
    Allt fungerade perfekt. Läs mer
  • Katarina B

2018-10-22

Katarina B skrev om Aktiviteter en del av La Villa
    Bokade en vistelse i Toscana. Det var en matlagnings kurs på Fattoria del Colle. Bokningen och kontakten var lätt och lite familjär. Kurse med den danska kocken Helle var underbar. Allt var till belåtenhet. Läs mer

Lena N skrev om Konferens och event en del av La Villa
    Konferensresa Lago D’iseo.
    Mycket bra hjälp vid bokning, under resan med lokal reseguide.
    Välordnat och bra mat. Läs mer

Annika B skrev om Aktiviteter en del av La Villa
    Mycket väl upplagd vandringsresa. på alla sätt en toppenresa! Läs mer

Fredrik L skrev om Stora hus och gårdar en del av La Villa
    Vi behövde en gård som rymde hela familjer för 50årsfirande, ca 18 personer.
    LaVilla skötte kommunikationen på föredömligt sätt, enkelt och tryggt.
    Vi önskade havsnära boende i vackra omgivningar och vad LaVilla levererade överträffade våra förväntniningar. Det enda som drar ner betyget något är att det är dyrt att få fatt på en gård som denna.
    Men sammantaget blev vår tid på gården vi fick fatt på genom LaVilla ett minne för livet. Läs mer

Göran F skrev om Konferens och event en del av La Villa
    staden nettuno låg för långt från Rom därav ett medelbetyg Läs mer

Jonas E skrev om Bröllop och fest en del av La Villa
    Super bra med alltihop! Rekommenderas! Läs mer

Jesper P skrev om Bröllop och fest en del av La Villa
    Jag var där på min väns bröllop. Jättebra från början till slut och jag kunde alltid känna att jag hade koll på do's and dont's, vart jag skulle vara och när. Toppbetyg. Läs mer

Maria S skrev om Bröllop och fest en del av La Villa
    Deltog på min sons bröllop på monte Isola
    Platsen vald av laVilla mycket väl valt ställe!
    Arrangemangen genomfördes perfekt!
    Bemötandet var utmärkt.
    Allt kring bröllopet överträffade mna förväntningar och det hela var mycket lyckat! Läs mer

Elisabeth F skrev om Bröllop och fest en del av La Villa
    Bemötandet av hotellet och guiden samt miljön var fantastisk Läs mer

Magnus N skrev om Konferens och event en del av La Villa
    Trevlig researrangör med trevliga och kunniga guider. Läs mer

David B skrev om Bröllop och fest en del av La Villa
    Vackrare plats får man leta efter! Läs mer

Birger Jarlsgatan 2, 114 34 Stockholm