La Villa

La Villa

Kraftfulla konferenser, sagolika bröllop och gruppresor till Italien. Vi har över 30 års erfarenhet av dessa arrangemang i landet vi älskar. Vi finns med dig hela vägen och på plats i Italien. Det skapar alla förutsättningar för en harmonisk och därmed lyckad upplevelse. Vi ser självklart till att logistiken fungerar exemplariskt då det är den viktigaste förutsättning för att du ska kunna fokusera på ditt festarrangemang eller konferens i Italien.

Läs vad 326 kunder tycker om La Villa 2

• 2021-11-13
    Var medbjuden på min sons bröllop till Italien. Det var en fantastisk resa och vi blev väl mottagna och det motsvarade verkligen mina förväntningar.
    Allt var toppen!
  • 2021-11-08
    Vackert o välordnat magiskt bröllop i Toscana
  • 2021-11-05
    Hade större förväntningar på maten/frukosten
    Hej Emelie
    Även vi blev fullt medvetna om att gårdens restaurang inte lyckats återhämta sig efter pandemin och att maten som serverades inte alls motsvarade våra förväntningar heller. Vi hoppas verkligen att stället kommer på fötter igen och börjar leverera som den gjorde tidigare.
    Hälsningar, Johan/La Villa
  • 2021-11-04
    Fantastiskt fint ordnat bröllop. Fanns lite mer att önska av maten, men La Villa ansvarade inte över köket och hade ordnat allt annat top notch.
  • 2021-11-04
    Fantastisk location. Väldigt vackert beläget och själva bröllopet var otroligt fint gjort. Rymliga rum, väldigt häftigt hus.

Jag upplevde möjligen delar av personalen som lite... på dåligt humör. Jag råkade spilla kaffe vid frukosten och fick ett ganska tråkigt bemötande. Det var kanske dagsform. Andra var underbara att ha att göra med som exempelvis kvinnan i receptionen.
    Hej Ulrika.
    Både av mina kollegor på plats och av flera andra gäster har vi förstått att restaurangpersonalen inte motsvarade våra förväntningar men framför allt att de inte hade samma servicenivå och energi som vi var vana vid. De skyllde på pandemin vilket jag inte tycker man kan göra utan att de, liksom vi på La Villa ska vara tacksamma för att vi äntligen är igång igen med alla fester och bröllop. Hälsningar, Johan/La Villa
    Allt var toppen !! Bröllopet var fantastiskt och välgenomtänkt
    Tycker restaurangchefen var lite sur och långsam vid frukosten
    Dålig frukost
    Hej Kerstin och tack för ditt svar.
    Vi har blivit fullt medvetna om att restaurangchefen inte uppfyllde våra förväntningar. Han själv skyllde på pandemin som jag tyvärr inte tycker är en ursäkt efter en så lång tids nedstängning. Jag beklagar verkligen den dåliga servicen och vi har framfört både till gården och restaurangen att det krävs en stor förbättring inför framtiden. Hälsningar Johan/La Villa
  • 2021-11-04
    Miljön är fantastisk och eftersom det var bröllop så blev allt romantiskt.
    Bra mottagande.
    Jag skulle rekommendera det här stället till andra som vill göra liknande fester.
    Mycket bra
    Hade höga men ni överträffade dem
    10 av 10 plus möjliga
  • 2021-11-04
    Allt var över förväntan och vi blev super väl mottagna och omhändertagna
    Fantastiskt ställe
  • 2021-11-04
    Hej, då mitt namn blev felstavat (det blev annnette) så har jag inte fått något utskick alls från er. Min man Francesco meddelade detta tidigt i processen, något som La Villa bekräftade och skulle korrigera, men det har inte skett.
    Hej Annette.
    Jag ber om ursäkt för att du inte fått några egna utskick med information från oss och jag ser att mailadressen som ni registrerade var felstavad. Något måste ha fallit mellan stolarna här hos oss eftersom jag inte ser någon notering om att adressen skulle uppdateras. Ännu en gång ber jag om ursäkt men är glad att du erhöll viktig information genom din man. Hälsningar, Johan/La Villa
  • 2021-11-03
    Mycket gemytligt och trevlig! Fantastiska omgivningar.
  • 2021-11-02
    Sämre mat än rasta på riksväg 40.
    Frukosten var slut vid 10 och fylldes aldrig på, kaffet från en hemma kanna var alltid givetvis slut och man fick inte ens köpa från baren, den espresso maskin som var tillgänglig vid frukost funkade 15 minuter och sen var den redo för underhåll. Jag har varit i Italien många gånger, det här stället bör inte få arrangera en enda fest till för folk. Amatörigt värre och hade det inte vart min väns bröllop hade jag krävt pengarna tillbaka. Lunchen gick knappt att äta. Middagarna var katastrof! Hur kan man servera så kass mat på en brölllopsmiddag??!? Skäms på er!!! Ni som arrangerar måste väl åtminstone kolla kvaliteten så det inte blir pannkaka när folk tar sig dit!??!
    Hej Khazar och tack för ditt svar.
    Jag kan inte på något sätt försvara det du skriver utan jag har förstått av mina kollegor som var på plats att maten inte alls var så bra som den varit under alla år tidigare. Senast i somras då brudparet teståt menyn var allt fantastiskt. Men därefter hände något med restaurangen och jag är den första att beklaga. Att gården och restaurangen hade det väldigt tufft under pandemin är en förklaring, men ingen ursäkt. Vi har haft täta dialoger med brudparet och även om mina kollegor som var med er på plats slet för att göra det bästa av situationen stod de inte i köket.
    Jag är jättetacksam för ditt svar som gjort det ännu enklare för oss att se om vi ska arbeta med gården i framtiden.
    Hälsningar Johan/La Villa
  • 2021-11-02
    Fint bemötande och trevlig plats!
  • 2021-11-02
    Mycket trevlig och serviceinriktad personal från La Villa.
  • 2021-11-02
    En fantastisk fest! Bra mat och bra boende. Lite rörigt med serveringen vid bröllopsmiddagen är det som gör att jag inte ger högsta betyg.
    Hej Christina och tack för ditt uppriktiga svar. Flera av de platser vi jobbar med har tyvärr haft problem med personalen under pandemin och är ännu inte fullt igång. Men vi hoppas att de ska bli betydligt bättre i framtiden så att vi åter kan hålla den standarden som vi önskar. Hälsningar, Johan/La Villa Bröllop och fest
  • 2021-11-02
    Väldigt trevligt och bra arrangemang. Det ända det bör jobbas på är frukosten.
    Med vänlig hälsning,
    Peter
    Tack Peter. Jag tar till mig det du skriver och ska framföra det till gården där bröllopet skedde. Jag vet att de haft visst problem med personalen sedan pandemin som ställde till det för många. Men nu kan allt bara bli bättre. Hälsningar, Johan/La Villa Bröllop och fest
  • 2021-11-02
    Arrangemanget var bra, dock var maten undermålig för att vara på ett bröllop i Italien
    Hej Francesco och tack för din kommentar. Jag kan bara hålla med dig om att maten inte var den bästa och långt ifrån den som vi anser ska serveras på ett bröllop. Jag kan bara beklaga och vi har framfört detta till gården. Tyvärr vet vi att de haft personalproblem till följd av pandemin och jag hoppas bara att de kommer helt på rätt köl inför nästa säsong. Hälsningar, Johan/La Villa Bröllop och fest
    Allt perfekt ordnat , boendet. Ceremonin mm💕
    Allt var helt perfekt!!
    Förutom maten som var under all kritik. Samma mat alla dagar och dåligt tillagat. Pizzan på torsdagen var god!
    Hej Jenny och tack för att du tog dig tid att svara. Vi fick själva erfara att maten inte var den som vi var vana vid att en plats serverar under ett bröllop. Gårdens ursäkt var att de fått personalproblem under pandemin och vi hoppas för deras skull att de får ordning på detta inom kort då platsen är helt fantastisk. Hälsningar, Johan/La Villa Bröllop och fest
  • 2021-11-02
    The food was not so good.
    Breakfast was ok but the lunches and dinners were not so good. Although the desserts were good since they were cold.
    However the overall experience was great.
  • 2021-11-02
    La villa har varit helt fantastiska från första mötet till avslut. Trots pandemin har de hållit oss uppdaterade och fixat för att vi ska få en helt magisk uppfyllelse!
    1000-tack Anna för den fina utvärderingen och det var fantastiskt roligt att få hjälpa er - trotts att det tog lite längre innan ni fick säga ja till varandra. Även Carola och Susanna tyckte det var jättekul att få rå om er under dagarna i Italien. All lycka till er båda i framtiden. Hälsningar Johan, Carola, Susanna och alla vi andra på La Villa Bröllop och fest
  • 2019-11-05
    La Villa hjälpte oss att planera och koordinera vårat bröllop i Italien. Vi träffade Johan i ett tidigt skede och kände väldigt tidigt att det var La Villa vi ville arbeta med. Vi fick mycket tips och råd och dem hjälpte oss att plocka fram flera olika ställen i Italien som passade våra önskemål och sedan kunde vi sålla ut våra favoriter som vi valde att åka och besöka. Det har varit väldigt smidigt med all kontakt framför allt då Maria, den ena koordinatorn bor i Italien och pratar både flytande svenska och Italienska och hon kunde väldigt smidigt och lätt översätta åt oss och hålla all kontakt med de olika leverantörerna i Italien vilket var skönt.
    Stort plus är att vi mötte upp både Maria och Carola i Italien när vi varit där igen för att provsmaka meny etc, och dem har varit väldigt delaktiga i hela processen. Detta har i sin tur också gjort att dem lärt känna oss och vad vi gillar och det var mycket uppskattat på själva bröllopet då dem lätt kunde ta egna beslut baserat på vad dem vet att vi gillar etc. Vi skulle absolut rekommendera att anlitat en bröllopskoordinator om ni planerar att gifta er utomlands samt att det var värt varenda krona att under själva bröllopshelgen få känna sig som en gäst på sitt egna bröllop och släppa kontrollen och bara njuta.

Det finns alltid några punkter man kan förbättra, och det ena är att tajmingen med att skicka ut fakturor till gästerna för boende etc kanske bör vara mer genomtänkta om när i tiden de skickas ut samt att priserna i offerten bör skruvas upp på olika "kring kostnader". Detta är såklart väldigt svårt att veta i förhand men som brudpar som aldrig gjort detta innan så är det omöjligt och veta vad saker och ting faktiskt kostar.

Allt som allt är vi supernöjda och glada att vi anlitade La Villa och vårt Bröllop i Parma blev såå mycket bättre än vad vi hade kunnat önska oss!
  • 2019-11-04
    Har under många år varit i Italien. Tycker att maten på hotellet var medioker.
    Besöket på vingården var resans höjdpunkt.
    - Konferens i Boario Terme
    - Bra bemötande av guiden vid ankomst

- I lag väl mötta förväntningar, förutom att guiden inte var särskilt informativ. Hon följde med på alla utflykter men pratade mest om sig själv istället för området vi var i. En av utflykterna skulle vi vandra upp till en gammal kyrka. Hon sa att det var en promenad upp. Alla var oförberedde på svårighetsgraden och saknade riktiga kläder och bättre skor. Det var inte bra.

- Boario Terme var något tråkigt område att besöka. Vackert med bergen men det var en sömnig liten ort.
    Konferensresa med företaget till Italien,
    Väl bemött av Maria på La Villa,
    Levde upp till förväntningar - välplanerad resa med fina resmål till Iseosjön och vingård,
    Fint väder och en fin plats att vara på - hade gärna stannat längre!
  • 2019-11-01
    Mycket nöjd som helhet med resan och resmålet. Hade gärna fått mer detaljerad info i ett tidigare skede av planeringen. Mängder av frågor från kollegor som behövde dubbelkollas innan jag kunde svara kollegorna. Väldigt tidskrävande och skapade irritation några gånger bland oroliga kollegor. Vi åkte drygt 40 pers från 5 olika orter och alla med olika behov och funderingar.
  • 2019-11-01
    Researrangemanget och de platser vi besökte vara mkt väl valda och bemötandet var utmärkt!
  • 2019-11-01
    Som gäst på ett bröllop var allt superlyxigt och perfekt. Vi njöt i fulla drag av fantastisk omgivning, supergod mat och finfin service. Var som sagt bara gäst.
  • 2019-11-01
    Mycket professionellt och välordnat, inga missöden. vi är jättenöjda!!
  • 2019-10-31
    Kändes som de höll ihop vår resa från start till mål. Bra jobb generellt. Om man ska komma med någon förändringsfeedback så skulle ansvarig person på plats kunna berätta lite mer om trakten, omgivningar, mm. under bussresorna och vid andra tillfällen. Upplevde det som lite väl kortfattat. Som besökare vill man ju få lite info om platsen, seder mm.
  • 2019-10-30
    Hej det var ett helt magiskt bröllop allt var jättebra ordnat Kommer nog inte att få uppleva något liknande igen
  • 2019-10-30
    Vi hade tidigare bokat konferensresa med La Villa och varit nöjda. Denna gång blev det några småfel som rättades till men som drog ner betyget. Fel namn på en biljett, lovade fler enkelrum men visade sig att en guide skulle ha ett av ”våra” rum. Insekter finns givetvis utomlands men vissa rum var illgröna av skalbaggar. En bokad förmiddag på cykel blev flera timmar extra så vi missade konferenstid.
    I det stora hela helt ok.
  • 2019-10-30
    Amatörmässigt att inte ha koll på hur lång tid det skulle ta att åka buss in till staden och sedan till Iseo. Alldeles för lång tid spenderades på transfer för ett sådan kort resa.
    Hann inte ens att besöka Iseo centrum för att se hur det såg ut. Cykelturen passerade också tidsschemat med marginal.
    Borde ha funnits en club att besöka efter lördag middag för de yngre som ville gå ut.
    När man inte hann se något eller njuta av stället kunde man lika gärna varit i Sverige och sluppit vara "på resa" största delen av tiden och inte behövt kliva upp kl 03:00.
  • 2019-10-30
    Vi var ditbjudna på bröllop.
    Vilken magisk plats! Fantastiskt trevlig personal, romantiska rum, skön säng. Helt enkelt otroligt bra!!!
    Konferens:
    Blev bemött på ett vänligt och professionellt sätt.
    Hade inga direkta förväntningar men blev glatt överraskad av trevlig personal som sytt ihop ett helt perfekt paket.

Sammanfattning: Åker gärna med er flera ggr
    Bra och positivt bemötande
    Besviken på middagen första kvällen på hotellet
  • 2019-10-30
    Exemplariskt från början till slut.
    / Johanna Severin
  • 2019-10-30
    Vi blev väl omhändertagna på plats av Maria. Allt praktiskt var välordnat och flöt på bra. Hotellet var helt OK, lite slitet men inte utan charm.
  • 2019-10-30
    Lyxigt, trevligt, mysigt, härligt och bra!
  • 2019-10-30
    Bröllop i härlig miljö och bra service.
  • 2019-09-06
    Det var min son bröllop i det magiska Borgo Poggiaccio
    platsen var underbar och likadant med bemödandet av personalen.
    Upplägget,maten städning allt var bara bra.

Juliette
  • 2019-09-05
    bra anordnad och bra bemötande av personal. Festen upplevde till mina förväntningar.
  • 2019-09-04
    Så fint uppstyrt. Ett magiskt bröllop som inte kunde blivit bättre(ur vårt synsätt som gäster:) )bra information och hjälp på plats! Kändes väldigt genuint och äkta, jättefina arrangörer på plats!
  • 2019-07-08
    Underbar upplevelse med många fina minnen!!!
  • 2019-07-08
    Var på min sons bröllop och hela upplevelsen var fantastisk.

Väl bemötta och omhändertagna av alla som arbetade på plats.

Tusen tack !
  • 2019-07-07
    Ett fantastiskt ställe med en härlig utsikt över Toscana. Bra service, vänliga människor samt ett fantastiskt arrangemang.
    Bra betyg från mig.
  • 2019-07-07
    Maten kunde varit bättre på bröllopsfesten. Frukosten var faktiskt dålig. Däremot var stället vackert och omgivningarna fantastiska. Rummen var ok men kunde varit mysigare. Kändes aningen kalla.
  • 2019-07-05
    Fantastisk upplevelse, bröllop i Italien. Allt var så välordnat, arrangemang, mat, dekoration. Maria och Carola var underbara och tillmötesgående. En trygghet för både gäster och brudpar. Även nervösa brudtärnor. :-) En oförglömlig upplevelse.
    Helt fantastiskt
    Bra service och toppen mat och dryck
  • 2019-07-05
    Fantastiskt ställe, fantastisk personal. Vi hade en magisk helg