Alla kategorier Webshop La Villa
Rekommenderat företag 2016 - La Villa

La Villa

La Villa tar er med till vardagslivet i Italien. Där ni möter människorna, maten, vinet och traditionerna. Vi hyr ut allt från hus, slott, gårdar och lägenheter, vi kan hjälpa till att skapa konferenser eller arrangera ert bröllop och fest.

Italien är ett fantastiskt land som erbjuder eminenta naturupplevelser i varierande landskap med både berg och hav, naturen kan du uppleva på exempelvis våra cykel- och vandringspaket. Hyr ett hus i Italien, kika runt och ta del av vårt utbud av semesterbostäder. Välkommen till La Villa!
5.0/5

Läs vad 92 kunder tycker om La Villa

• Ann-katrin A
    Ann-katrin A skrev om Vandringar en del av La Villa
    Det var en mycket bra ordnad resa. Bagaget var i tid till varje boende på efter middagarna. Goda 3-4 rätters middagar varje kväll samt mycket trevlig personal.
    Ett plus att efter det hade snöat en natt blev vi kontaktade att ta bussen till nästa plats pga halkrisk eftersom det var den högsta och smalaste stigningen.
    Hälsningar från 3 nöjda vandrare.
  • Monica I
    Monica I skrev om Uthyrning en del av La Villa
    Hej
    Vi hyrde för tredje ggn lgh hos Enrico på Agriturismo Cavallegeri. Vi stortrivs där.
    Det är lugnt och trivsamt hos Enrico. Jättefin pool och så kan vi handla / alt. själv gå ut och skära ett salladshuvud till middagen och använda hans egen olivolja till. Och så dricker vi naturligtvis Enricos vin till.
    Vi tycker mycket om att leva nära det vardagliga liv som Enrico och hans familj lever.
    Vi tycker det är tryggt att resa med La Villa, där vi vet att kan få hjälp om det uppstår problem.
    (Som när vi fick påminnelse om en redan betald trafikböter)
    Däremot är Enrico lite besviken på samarbetet med er, berättade han. Kanske något som kan bli bättre?!
    Vi kommer säkerligen att återvända till Agriturismo Cavallegeri fler ggr. Det känns som hemma för oss.
    Monica Ivarsson
    La Villa gillar detta
  • Anders T
    Anders T skrev om Uthyrning en del av La Villa
    Kontakten med La Villa var utmärkt. Kunnig personal avseende de objekt som de hyr ut.
    La Villa gillar detta
  • Pavel S
    Pavel S skrev om Uthyrning en del av La Villa
    Mycket nöjd kund!
    Har anlitat La Villa vid ett flertal tillfällen utan någon anmärkning.
  • Brf Hornblåsaren 5 - Margareta L
    Brf Hornblåsaren 5 - Margareta L skrev om Uthyrning en del av La Villa
    Min man och jag blev mycket väl bemötta när vi bokade via La Villa i våras, på samma sätt som vi blivit de övriga ca 10 gångerna vi har bokat vistelse i Italien via dem. Deras utbud av boenden är stort och passar de flesta och de är väldigt hjälpsamma.
  • Caroline H
    Caroline H skrev om Bröllop/Fest en del av La Villa
    Var super och vi är nöjda. Tack
  • Agneta E
    Agneta E skrev om Uthyrning en del av La Villa
    Jag har inga klagomål. Snabba förslag på lägenheter efter mina önskemål. God service från kontoret på plats bl.a. bilhyrning.
    Alltså full pott.
  • Lillemor B
    Lillemor B skrev om Uthyrning en del av La Villa
    Ett mycket gott bemötande har vi fått de gånger vi har anlitat La Villa. En gång var vi inte nöjda med en lägenhet i Toscana, pga av en mycket högljudd kyrka alldeles i närheten. Då fick vi hjälp att hitta ett annat boende, vilket räddade vår semester ( och nattsömn ). Detta var sommaren 2015.
  • Niklas F
    Niklas F skrev om Uthyrning en del av La Villa
    Det fungerade jättebra. Bra bemötande och bra boende.
  • Gunnar S
    Gunnar S skrev om Uthyrning en del av La Villa
    Får alltid bra bemötande. Mångårig kontakt med enbart goda erfarenheter.
  • Lina W
    Lina W skrev om Uthyrning en del av La Villa
    Bra och proffsigt! Tydlig kommunikation och information.
  • Elisabeth K
    Elisabeth K skrev om Uthyrning en del av La Villa
    Minns stället, men det är alldeles för länge sedan vi var där för att kunna säga något vettigt nu.
  • Martina R
    Martina R skrev om Uthyrning en del av La Villa
    Vi bodde på en fantastisk gård Santa Laura i Toscana. Platsen och människorna var fantastiska. Vi hyr varje år av La Villa och de är kunniga och duktiga och väldigt serviceinriktade. Känns väldigt tryggt att hyra via dem
  • Maria V
    Maria V skrev om Uthyrning en del av La Villa
    Otroligt bra service och personligt bemötande, både av kontaktpersonen på La Villa men också de som jobbade i anslutning till huset vi hyrde. Vi är alla eniga om att vi fick uppleva "drömmen om Toscana", precis som vi efterfrågade när jag kontaktade La Villa.
    Vi var väldigt nöjda och rekommenderar gärna La Villa.
  • Maria L
    Maria L skrev om Konferens en del av La Villa
    Vi har gjort två konferens resor med La Villa och varit väldigt nöjda.
    reseledarna är alltid väldigt kunniga om platserna och löser allt du behöver hjälp med.
  • Barbro N
    Barbro N skrev om Bröllop/Fest en del av La Villa
    Super !Vackert Härlig miljö Bra frukost Underbar utsikt
  • Elisabeth E
    Elisabeth E skrev om Vandringar en del av La Villa
    Stort sett mycket bra övernattningsställen. och bra mat.

Ett övernattningsställe Munt de Volt var dock inte så bra. Det var kallt /småfuktigt på rummet, middagsmaten var enkel, och det var väldigt smutsigt på en toalett vid matsalen. Munt de Volt

Kartorna kunde varit bättre - Angiven tidsbruk var mindre än vår och också för andra vi mötte på vår vandring.

Eftersom förbindelsen Bellagio - Lecco, och Lecco - Bergamo är mycket bättre och enklare än förbindelsen Bellagio - Como, Como- Bergamo borde det varit upplyst som ett alternativ .
    2016-09-25 Johan E svarar Elisabeth E
    Hej Elisabeth och tack för din information. Vi ska se över både de olika övernattningsställen, kartor men framför allt just informationen om returresan som vi faktiskt inte varit uppmärksamma på. Hälsningar, Johan Ekmark
  • Anders B
    Anders B skrev om Uthyrning en del av La Villa
    Hej, vi har valt La villa 3 år på raken, vi är mycket nöjda med husen vi hyrt.
  • Anna D
    Anna D skrev om Uthyrning en del av La Villa
    Vi fick mycket proffsigt bemötande med stort engagemang och serviceanda.
    De uppfyllde våra önskningar och lyssnade på vilka behov vi hade.
  • Christian V
    Christian V skrev om Uthyrning en del av La Villa
    Fantastiskt, underbart, jättebra! Väldigt fint hus, välkomnande och omsorgsfullt. Toppensemester!
  • Kajsa O
    Kajsa O skrev om Konferens en del av La Villa
    Mycket bra vi är väldigt nöjda
  • Snjolaug A
    Snjolaug A skrev om Uthyrning en del av La Villa
    Allt fungerade utmärkt. Enkelt och absolut att rekommendera.
  • Elisabeth H
    Elisabeth H skrev om Uthyrning en del av La Villa
    Inget att anmärka. Vi har många års erfarenhet av La Villa.
  • Karin L
    Karin L skrev om Uthyrning en del av La Villa
    Snabb respons, trevliga kompetenta människor. Allt funkar alltid klockrent.
  • Jeanette B
    Jeanette B skrev om Uthyrning en del av La Villa
    Utmärkt!!! 👍🏼😃 Allt fungerade toppen. Bättre än väntat och skulle gärna hyra samma hus igen!😍
  • Björn W
    Björn W skrev om Uthyrning en del av La Villa
    Det var en trevlig upplevelse att bo på La Villa
    Att bo i rummet och att befinna sig gården kändes som historiens vingslag berörde själen. Samtidigt känndes alt mycket modernt. Den fantastisk kvinnliga personalen som man fick hjälp av gjorde att man trivdes extra bra
  • Gitte H
    Gitte H skrev om Uthyrning en del av La Villa
    Jag är väldigt nöjd med La Villa. De gånger vi hyrt bostäder genom dem så har det fungerat väldigt bra. De har gett oss bra service och varit väldigt engagerade I arbetet med att hitta ett lämpligt hus eller lägenhet för oss.
  • Anders E
    Anders E skrev om Bröllop/Fest en del av La Villa
    Vi blev mycket vänligt och trevligt bemötta. Vi upplevde att personalen var engagerad att göra vår vistelse så trevlig som möjligt.
  • Mariann I
    Mariann I skrev om Uthyrning en del av La Villa
    Allt var jättebra.
    Poolen helt underbar, god mat lagat av kocken vi beställde.
    Barnbarnen tyckte det var jättemysigt o lyxigt att vi inte behövde laga middag själva.
    Har rekommenderat detta hus/ villa till bekanta inför 2017
    Med vänlig hälsning, Mariann Ingeson
  • Anneli G
    Anneli G skrev om Vandringar en del av La Villa
    Bra bemötande vid bokning och vid frågor inför resan.
    Påtalade vad jag upplevde som brister efter resan och fick ok respons på det.
  • Susanna J
    Susanna J skrev om Uthyrning en del av La Villa
    Vi fick ett bra och professionelt bemötande och är väldigt nöjda med det hus vi hyrde.
  • Kristina M
    Kristina M skrev om Uthyrning en del av La Villa
    Det är ett år sedan vi hyrde ett hus i Pietrasants genom La Villa. Vi var 8 vuxna och två barn. Vi ville ha ett stort hus där alla skulle få plats och umgås och samtidigt kunna vara för sig själv. Detta hus infriade alla våra förväntningar och det med råge. 4 sovrum alla med egna badrum. Kök, uteterass mm. Vi var alla mycket nöjd !
  • Sara R
    Sara R skrev om Uthyrning en del av La Villa
    Härlig vingård i norra Italien. Bra kontakt med La Villa inför avresa.
  • Ulrika J
    Ulrika J skrev om Uthyrning en del av La Villa
    Min kontakt på La Villa var väldigt hjälpsam och tillmötesgående.
  • Louise K
    Louise K skrev om Uthyrning en del av La Villa
    Vi hade en fantastisk vecka på Villa Belaria. Trots att sängarna inte var av bästa kvalitet så trivdes vi utomordentlig bra.
    2016-09-25 Johan E svarar Louise K
    Hej Louise och tack för din kommentar om sängarna. Jag ska se till att framföra detta till ägarna.
  • Ann-charlotte L
    Ann-charlotte L skrev om Vandringar en del av La Villa
    Att som var bokat stämde mycket väl, såväl upplevelser som transfers. Mycket nöjda med resan som helhet. Bra bemötande vid bokning.
  • Mia E
    Mia E skrev om Vandringar en del av La Villa
    Vi i mitt gäng var glada och nöjda med allt från bokning och info till ort och hotell.
  • Charina H
    Charina H skrev om Konferens en del av La Villa
    Trevligt och de hjälpte till och ordnade en väldigt bra boende i samband med en vinresa i Italien.
  • Lisbet E
    Lisbet E skrev om Vandringar en del av La Villa
    Har aldrig gjort några vandringar med La Villa.
    Däremot en spännande resa i juni till norra Italien för att bese Christos The Floating Piers. Betyget nedan gäller denna resa!
  • Janneke W
    Janneke W skrev om Vandringar en del av La Villa
    Mkt bra service och trevligt mötande. Fantastisk mat och vacker vingård med ursökta viner förstås. Det regnade tyvärr en del när vi var där men gick ändå okej att vandra, skippade dock den långa rundan andra dagen och promenerade mer runt i långa byn. Det var för regningt helt enkelt. Superbra ordnat överlag. Regn är ju inte La Villas fel :)
    2016-09-25 Johan E svarar Janneke W
    Hej Janneke och tack för din utvärdering.
    Och tyvärr - vädret är inte något vi har makt över att styra. Jag är ändå glad att du fick en härligt stund även i den charmiga byn.
  • Bitte I
    Bitte I skrev om Vandringar en del av La Villa
    Hej!
    Jag hade en fantastisk 60 årsdag under vandringen o Barolo Pie Monte. Hittade på lunchen uppe i bergen helt oförutsett en resturang som fått utmärkelse som en av Italiens bästa. Det oväntade kan hända och det hände rätt dag 🍀 Ett minne att le åt! La Villa har haft ett fantastiskt bra bemötande. Mycket personligt och vänligt!
    Jag återvänder gärna för nya resor!
    Med vänlig hälsning,
    Bitte
  • Maud Å
    Maud Å skrev om Uthyrning en del av La Villa
    Vi är supernöjda med La Villa som utifrån våra behov sydde ihop en bra lösning till ett bra pris.
  • Gunnel N
    Gunnel N skrev om Bröllop/Fest en del av La Villa
    I stort sett var det bra med allting. Men lite mer belysning när vi satt ute på grillkvällen m buffé. Fint rum och goa sängar. Sängarna var perfekta. Vi kunde ta med madrassen hem. Men det negativa var den jobbiga backen upp till hotellet när inte benen vill som man önskar. En hiss som kunde användas längst ner skulle ha varit bra. Annars var brölloppet fint med god mat och dryck och trevligt sällskap. Ett fint ställe önskade bara några dagar till för att hinna med omgivningarna
  • Inger W
    Inger W skrev om Uthyrning en del av La Villa
    Trevlig personal, trevligt bemötande, snabba besked. svensktalande en fördel
  • Malin N
    Malin N skrev om Bröllop/Fest en del av La Villa
    Ett helt fantastisk plats att ha bröllop på. Tog lång tid att ta in den vackra platsen. Bra personal allt var bra.
  • Elin E
    Elin E skrev om Bröllop/Fest en del av La Villa
    Vi var på bröllop i maj iår. La Villa organiserade det. Allt flöt på jättebra. Alla frågor och problem hanterades av deras representant på ett mycket bra sätt. De hade ordnat jättefina utflykter. Vi var mycket nöjda.
  • Ola B
    Ola B skrev om Uthyrning en del av La Villa
    Mycket positiv. Fick bra hjälp såväl före som efter resan. Ingen fråga var för liten.
  • Ann-kristin Ö
    Ann-kristin Ö skrev om Vandringar en del av La Villa
    Trevligt bemötande. ock reste jag ensam och hade nog önskat lite mer gruppkkänsla guidning än vad som gavs.
    2016-09-25 Johan E svarar Ann-kristin Ö
    Hej Ann-Kristine och tack för ditt svar.
    Vår grund har varit att erbjuda vandrings, cykel och skidsafari på egen hand. Men vi har tagit till oss att flera har önskat gruppresor med oss och vi planerar för detta i framtiden.
  • Susanne C
    Susanne C skrev om Uthyrning en del av La Villa
    Vi har hyrt genom La Villa vid ett flertal tillfällen och alltid varit nöjda. Kontakterna med La Villa har fungerat bra så även med de kontaktpersoner vid hyresobjekten som varit generösa och serviceinriktade. Rekommenderas!
  • Siv O
    Siv O skrev om Vandringar en del av La Villa
    Bra bemötande från La Villa med hög servicegrad och flexibilitet för att möta våra önskemål.
    Bra hotell.
    Bra kartor och beskrivningar.