Alla kategorier Webshop La Villa

La Villa

Vi ger dig genuina Italien. Över 30 år och hundratals arrangemang senare vågar vi påstå att vi kan vår sak. Genom vår erfarenhet och närvaro på plats skapar vi alla förutsättningar för en harmonisk och därmed lyckad upplevelse, oavsett om du vill konferera, arrangera bröllop, fira något festligt eller uppleva en vin- och matresa i Italien.

Vår oslagbara styrka ligger i vår långa erfarenhet av landet vi älskar. Det blir därför tryggt och enkelt för dig även när du väljer att vandra, cykla eller hyra större hus på egen hand via oss.

Läs vad 201 kunder tycker om La Villa

• Kurt C
    Kurt C skrev om Bröllop & Fest en del av La Villa
    Mycket fint och bra bemötande, god mat . Fint och vackert gammalt hotell. En mycket vacker plats , kommer gärna att besöka den vackra ön någon mer gång.
  • Anna-Marta S
    Anna-Marta S skrev om Uthyrning semesterbostäder en del av La Villa
    Bra! Först initiala oklarheter kring gällande pris, efter dialog bra kundfokus och väl hanterat av La Villa. Sedan allt till belåtenhet, tydlig info och allt välfungerande både före och under vistelsen.
  • Anders H
    Anders H skrev om Uthyrning semesterbostäder en del av La Villa
    Efter rekommendationer från goda vänner kontaktade jag La Villa. Vår kontaktperson Annika Loi på La Villa infriade alla våra förväntningar och "sydde ihop" en mycket trevlig grupp- och paketresa för 15 personer till vingården Al Rocol. Hon var engagerad och hade alltid (snabba) svar på våra frågor. Kan varmt rekommenderas om ni vill göra en trevlig resa till Italien.
  • Jens K
    Jens K skrev om Bröllop & Fest en del av La Villa
    Mycket bra arrangerat. Bra helhetsintryck.
  • cecilia t
    cecilia t skrev om Konferens & Event en del av La Villa
    Fantastiskt bra anordnad konferens av La Villa i Italien. Mysigt hotell, bra mat och bra arrangerade utflykter. Fantastisk service och alltid vänligt bemötande. Rekommenderar de varmt!
  • Lena K
    Lena K skrev om Bröllop & Fest en del av La Villa
    Mycket bra! Informationen var utmärkt. Vi fick svar på alla frågor och tips som underlättade.
  • Bengt J
    Bengt J skrev om Bröllop & Fest en del av La Villa
    Fantastisk service och en otrolig känsla för kundens önskemål. La Villa överträffade alla mina förväntningar.
  • Kristina T
    Kristina T skrev om Uthyrning semesterbostäder en del av La Villa
    Vi blev vänligt bemötta trots att vi fick besvära husvärden sent på kvällen för att kunna hitta fram. Färdbeskrivning borde göras om.
    Huset var rymligt och ändå mysigt, passade bra för oss. Enda bekymret var varmvatten eller snarare brist på den.
  • Karin M
    Karin M skrev om Bröllop & Fest en del av La Villa
    Vi fick en fantastisk upplevelse och en helt otrolig helg tack vare La Villa. De ordnade allt kring vårt bröllop och servicen på plats var outstanding. Allt flöt på tack vare dera hjälp och vi fick koncentrera oss på att bara vara. De har varit väldigt tillmötesgående och ordnat allt precis som vi ville ha det. Toppenbetyg och stort tack!
  • Shervin J
    Shervin J skrev om Bröllop & Fest en del av La Villa
    Helt perfekt resa/fest anordnad av La Villa.
    Perfekt vingård som vi fick bo på med God mat samt väl organiserad hela vägen. Exakt vad vi behövde, att va på en resa där vi inte behöver tänka på något och allting ska vara fixad i förhand.
  • Robert J
    Robert J skrev om Bröllop & Fest en del av La Villa
    Resa med LaVilla.se va det bästa jag gjort. Proffsigt planerat med så många deltagare(30st) Stötte inte på några problem under resan. Maten, boendet och personalen på vingården vi hyrde var fem stjärnigt i mina ögon. En oförglömlig resa för mig och mina vänner. Jag kommer absolut att anlita Lavilla.se för flera resor i framtiden.
  • Anna T
    Anna T skrev om Bröllop & Fest en del av La Villa
    La Villas bemötande var mycket trevligt, men dessvärre hade det blivit fel i deras beställning mot hotellet så vi fick knappt mat och dryck första kvällen.
    La Villas bröllopskoordinator var trevlig och hjälpsam men hade svårt att lösa situationen. Personalen på hotellet var allt annat än serviceminded.
    Det var fint och fint väder men glad att det inte var mitt eget bröllop.
  • Jan-Erik L
    Jan-Erik L skrev om Bröllop & Fest en del av La Villa
    Allt var toppen förutom avloppsstanken på uteserveringen. Det bör ni omgående fixa till.
  • Bitte Ä
    Bitte Ä skrev om Bröllop & Fest en del av La Villa
    Bra o trevligt. Kunde varit lite mer fakta om ön och aktiviteter.
  • Helena F
    Helena F skrev om Bröllop & Fest en del av La Villa
    Mkt bra arrangemang. Trenvlig o hjälpsam personal. Mkt nöjd
  • Olof R
    Olof R skrev om Bröllop & Fest en del av La Villa
    Vet ej vad som sköttes av La Villa men maten var under all kritik. Både på hotellet och på vi gården. Måste varit jobbigt för brudparet. Så tyvärr blir det bara en pinne.
  • Inger W
    Inger W skrev om Uthyrning semesterbostäder en del av La Villa
    Dom är toppenbra, service hela tiden och inget är omöjligt! Annika Loi är superbra guide och ordnar med det mesta som man behöver.
  • Kai-yee T
    Kai-yee T skrev om Bröllop & Fest en del av La Villa
    Superproffsigt bemötande, välarrangerat och hela resan var över förväntan i allt. Maten, personal, stämning, planeringen, omgivningen, servicen och till och med vädret var fantastik. En oförglömlig upplevelse och med all säkerhet kommer vilja anlita La Villa framöver.
  • Camilla W
    Camilla W skrev om Bröllop & Fest en del av La Villa
    Underbar resa och ett fantastiskt arrangemang. Fanns absolut ingenting att klaga på.
  • Evy H
    Evy H skrev om Bröllop & Fest en del av La Villa
    Väldigt trevlig personal. Bra uppdaterade, med klar tydlig information. fanns med på plats. Tider o allt funkade.
  • Fredrik R
    Fredrik R skrev om Bröllop & Fest en del av La Villa
    Hade en fantastisk upplevelse i Italien. Väldigt väl arrangerat, bra nivå på boende och mat.
    Rekommenderas verkligen!
  • Anette J
    Anette J skrev om Bröllop & Fest en del av La Villa
    Allt var toppen! Bra arrangerat, god mat, underbart ställe att vara på!
  • Urban V
    Urban V skrev om Bröllop & Fest en del av La Villa
    Gott bemötande
    Trevlig miljö med loungekänsla dvs avslappnat men med kvalitet
    God mat
    Rummet till belåtenhet men svårt att låsa
    Parasolltak bör lagas (ser lite illa ut)
  • Lars N
    Lars N skrev om Bröllop & Fest en del av La Villa
    Hej, tyckte att festen, utsikten och sällskapet var helt underbart! Tyckte dock att maten och drycken var dåligt, samt att ni borde underhålla rummen lite bättre. speciellt badrummet som var under all kritik.
  • Stefan P
    Stefan P skrev om Bröllop & Fest en del av La Villa
    Hjärtligt bemötande! Bra mat! Bra boende! Bra upplägg!
  • Urban B
    Urban B skrev om Bröllop & Fest en del av La Villa
    Jättebra, vänligt och med omtanke. Ingen stress. Bra service och bemötande
  • Niklas H
    Niklas H skrev om Vandringar & Aktiviteter en del av La Villa
    Jag är mycket nöjd med La Villa, stort engagemang och snabba svarstider.

Hyra av hus samt konsert-arrangemang av högsta klass. Allt har löpt på fin fint.
  • Camilla S
    Camilla S skrev om Vandringar & Aktiviteter en del av La Villa
    La Villa levde upp till alla min förväntningar.
  • Carina F
    Carina F skrev om Vandringar & Aktiviteter en del av La Villa
    Väldigt nöjda med allt, över förväntan.
  • Gunnel O
    Gunnel O skrev om Vandringar & Aktiviteter en del av La Villa
    Bokningsprocessen och information om den kommande aktiviteten har varit bra.
    pga tranferproblem var vi sena till den lättare måltid vi skulle få innan konsert, och då fanns inte mycket kvar att äta och dricka. Vi hade då önskat möjlighet till telefonkontakt med den guide som kom med våra biljetter och mer information kring tidsramarna. Vi var på plats på arenan och fick sitta och vänta i 2 timmar innan konserten började, tid som vi kunde ha använt för att äta i lugn och ro.
    2017-09-15 La Villa svarar Gunnel O
    Hej Gunnel!
    I informationen som gick ut från oss hittar du numret till vår guide. Då konserten är på en otillgänglig plats och området besöks av mer än 10 000 personer just vid det här tillfället har vi valt att fokusera på att kunna erbjuda parkering så nära som möjligt. Det innebär i det här fallet enkel middag på restaurangen vars parkering vi kan använda. Då byn är avstängd under den här dagen, går det inte att komma in om man arrangerar egen transfer. Vi råder tyvärr inte över när konserten startar, vår information är att den ska börja 20.15.
    Vänliga hälsningar
    Johan
  • Gunilla E
    Gunilla E skrev om Vandringar & Aktiviteter en del av La Villa
    En toppen resa! Jag är mycket nöjd med allt och resan uppfyllde mina förväntningar.
  • Ulla M
    Ulla M skrev om Vandringar & Aktiviteter en del av La Villa
    Bra konsept. Vandrigen växlande , kartan var lite diffus på några sträckor. Blev någon extra mil för det. Vingården var mycket bra,trevlig personal, god mat o dryck. Riktigt nöjd.😊
  • Birgitta R
    Birgitta R skrev om Vandringar & Aktiviteter en del av La Villa
    Jag och en väninna var och i Toscana och lyssnade på Andrea Bocelli. Vi var oerhört nöjda med föreställningen och nöjda med hotellet, Belvedere.
  • Annica L
    Annica L skrev om Vandringar & Aktiviteter en del av La Villa
    Bra bemötande! Hotellet över förväntan och fantastisk konsertkväll.
  • Helen N
    Helen N skrev om Vandringar & Aktiviteter en del av La Villa
    Hotellet hade ingen bra restaurang dvs mat, meny i övrigt var anläggningen fin men dålig bar även vid poolen rummet var inte i toppklass Nej jag hade väntat mig lite bättre I övrigt var arrsngemanget bra lite för långt mellan hotellet och konserten Men det kan naturligtvis vara svårt Vi hade en fin upplevelse Tack
  • Mårten B
    Mårten B skrev om Vandringar & Aktiviteter en del av La Villa
    Uppehållet fungerade bra och Fattoria Belvedere hade enkla, men bra rum, bra poolområde. MEN maten i restaurangen var under all kritik. Knappt skolbespisningsnivå. Förstår att det är ett enklare ställe, men detta var det mest fantasilösa vi serverats. De flesta åt på andra ställen bortsett från första middagen. Sedan borde man ha ordnat med buss från hotellet till konserten. Det var massor av bussar där och det flöt på hyfsat (vi var trots allt i Italien). Blev lite strul och hotellet fick ta ansvar för bussarna. De hade La Villa lika bra kunnat ordna. Konserten var förstås en fantastisk upplevelse. Vi hamnade sista kvällen på en restaurant Ozium som var fantastisk och räddade matupplevelsen.
    2017-09-15 La Villa svarar Mårten B
    Hej Mårten!
    Då konserten är på en otillgänglig plats och området besöks av mer än 10 000 personer just vid det här tillfället har vi valt att fokusera på att kunna erbjuda ett enkelt prisvärt boende så nära som möjligt och parkering så nära som möjligt på konsertdagen. Det innebär middag konsertdagen på restaurangen vars parkering vi då kan använda. Det är unikt att kunna parkera så nära. Alternativet hade varit att parkera i La Sterza (eftersom byn är avstängd) där tar man sedan en buss till arenan. Vi har medvetet valt att inte arrangera transfer eftersom det skulle innebära en större kostnad då man behöver olika tillstånd för att komma in med buss och i värsta fall vara beredd på flera timmar att ta sig där ifrån. De bussar som parkerar närmast konsertplatsen parkerar flera timmar innan konsertens start.
    Vänliga hälsningar
    Johan
  • Pär B
    Pär B skrev om Bröllop & Fest en del av La Villa
    Trevligt bemötande och service inriktat. Det mesta var bra. Snabb utcheckningen och bra öppettider i baren.
  • Morgan L
    Morgan L skrev om Vandringar & Aktiviteter en del av La Villa
    På plats i italien var det inget större aktivitet och ordnade från er sida. Hade förväntat mig lite mer. Det blev bra ändå till slut
  • Brita T
    Brita T skrev om Uthyrning semesterbostäder en del av La Villa
    Informationen var tydlig och utförlig. Resmålet var väl beskrivet och levde upp till våra förväntningar.
    Det var lite svårt med språket eftersom de generationerna som tog emot oss talade väldigt begränsad italienska men det var hjärtligt. Påföljande dag kunde vi få svar på alla frågor. Mycket hjälpsamt värdfolk
    La Poderina hade 5 dubbelrum och ett enkelrum men i er information kunde man vara 8 personer att hyra - varför?
    2017-08-09 La Villa svarar Brita T
    Hej Brita och tack för din utvärdering. Jag hoppas ni lyckades njuta av ett varmt termalbad i Bagno Vignones källor också under er vistelse. Jag vet inte varifrån du hittar information om att huset endast kan hyras för 8 personer. I all vår information beskriver vi huset för 11 personer samt ytterligare möjlighet till 2 extraplatser. Om du har några ytterligare frågor är du välkommen att höra av dig till mig.
    Hälsningar, Johan
  • Daniel B
    Daniel B skrev om Uthyrning semesterbostäder en del av La Villa
    Jättebra.

Allt mötte våra förväntningar. Om jag ska komma med en kommentar, så är köket något under standard. Det var svårt med utrymme givet att huset rymmer 9 bäddar / personer.
  • Lena H
    Lena H skrev om Uthyrning semesterbostäder en del av La Villa
    Mycket snabbt och professionellt bemötande, bra kontakt och service helt nöjd och återkommer gärna!
  • Marie S
    Marie S skrev om Uthyrning semesterbostäder en del av La Villa
    Huset var jättefint och fungerade utmärkt för 7 personer. Lyxigt med eget badrum till varje sovrum. Rent och snyggt såväl inne som ute. Ägarparet var hjälpsamma och vi hade fri tillgång till grönsaker och frukt i husets trädgård. Förutom de vackra vinfälten kring huset kändes omgivningarna rätt o-charmiga, det var rätt skräpigt och det fanns inga trevliga promenadvägar. Vi upplevde inte heller staden (5 km bort) som mysig eller charmig men det fanns flera bra restauranger och supermarkets.

Jag hade inte så mycket kontakt med La Villa uthyrningstjänst men den kontakt jag hade fungerade klanderfritt.
  • Helena W
    Helena W skrev om Uthyrning semesterbostäder en del av La Villa
    Mitt svar som jag skickat till La Villa.

Hej
    Jag lovade att återkomma till dig med lite synpunkter efter veckan i huset Macetona.
    Först vill jag säga att vi alla tre familjerna var jättenöjda med vår vistelse. Varmt, bra pool,vackert och ett väldigt trevligt hus.
    Vi anmälde oss på det lilla kontoret i Celle su Rigo och fick information,betalade det som skulle betalas och hon som tog emot oss kunde bra engelska och var jättetrevlig. Vi tog oss den lilla vägen från byn till huset och nycklarna satt i dörrarna så det var bara att flytta in.
    Var förstås rätt trötta.Att få ut bilar i Rom är ju inte nåt som går snabbt.

Huset som sagt jättebra och mysigt. Vi var dock tvungna att plocka koppar ,glas och lite annat från lägenheterna ner till det större köket för att det skulle räcka till alla. Vore nog bra med lite förstärkning på sånt.Kanske även större kaffemuggar. Vi hittade bara espressokoppar,men det använder man ju där.
    Det fanns extra handdukar som vi kunde ta till poolen. Det var bra.
    Poolen var toppen och välskött. Skulle stänga kl 19.00 men vi fick tillstånd att använda den så mycket vi ville eftersom vi ju bara var en familj där.
    Stark sol kräver fler skuggplatser,vore nog en bra investering.

Laura kom och lagade mat. Här hade det nog inte framgått klart att en familj var vegeterianer så menyn som jag fått av dig stämde inte.
    Jättegoda friterade succiniblommor och bröd med olja och vitlök.
    Två såser som skulle vara vegetariska. En var köttfärssås.
    Kyckling och potatis sallad var med men inte den vegetariska paj vi förväntat oss.Så för den familjen blev det lite potatis och sallad.
    Bröd i ugnen heter numera Lauramackor!!
    Laura var jättetrevlig och noggrann och gjorde fint efter sig.

Båda vägarna till huset är ganska dåliga och bör väl kanske grusas eller nåt.

Utsikten var fantastisk och det du förmedlat i alla våra mail stämde jättebra.

Fråga gärna om du undrar över nåt mer. Tror att vi återkommer någon gång. Så kände alla!!

Vänligen
    Helena
  • Josefine D
    Josefine D skrev om Vandringar & Aktiviteter en del av La Villa
    Väldigt bra bemötande och allt blev efter mina förväntningar.
  • Viveka A
    Viveka A skrev om Uthyrning semesterbostäder en del av La Villa
    Vi blev vänligt och korrekt bemötta och gavs ett antal alternativ som motsvarande våra önskemål. Bostaden motsvarande väl den beskrivning vi fått och vi är mycket nöjda med vår vistelse.
  • Anders G
    Anders G skrev om Vandringar & Aktiviteter en del av La Villa
    Mycket bra service och snabba svar vid frågor.
  • Sven-Åke B
    Sven-Åke B skrev om Vandringar & Aktiviteter en del av La Villa
    Allt fungerade programenligt. Som vanligt bra..
  • Fredrik Y
    Fredrik Y skrev om Uthyrning semesterbostäder en del av La Villa
    Trevlig och professionell personal. Snabb återkoppling kring vår frågor och funderingar. Kan varmt rekommendera La Villa!
  • Camilla F
    Camilla F skrev om Vandringar & Aktiviteter en del av La Villa
    Det var ett jättebra upplägg med flera olika längd och nivåer på turerna. Vacker och varierad natur och mycket trevligt bemötande på samtliga boenden. Den enda kritiken är frukosten och lunchpaketen. Om man ska ut på en lång vandring behöver man en stadig frukost kankse med ägg, gröt, yogurt. Men italienarnas vanor innehåller inget av det utan består av marmelad och chokladtårta. Likaså lunchpaketen. Det gjorde att vi var hungriga stora delar av dagen.
  • Lena W
    Lena W skrev om Uthyrning semesterbostäder en del av La Villa
    Vi fick ett mycket fint och varmt mottagande. Värdarna månade om barnen. Vi fick en kaka på morgonen efter ankomst och en flaska naturvän och olivolja. Huset var så perfekt och likaså det välutrustade utomhusköket med matplats var magiskt. Fotbollsspelet vid bordsändan var uppfriskande och häftigt. Poolen var ren och härlig med leksaker för barnen. Det var så praktiskt med duschrum och toaletter tvärs över poolen. Lånehanddukar fanns till poolen!
    Tväätmaskin! Middagen vi fick ordnad för oss var så välsmakande och generös. Vi mådde så bra i den vackra miljön och vill ge Kristina, hennes syster och mor högsta betyg. Vistelsen var över förväntan!