Alla kategorier Webshop La Villa

La Villa

Vi ger dig genuina Italien. Över 30 år och hundratals arrangemang senare vågar vi påstå att vi kan vår sak. Genom vår erfarenhet och närvaro på plats skapar vi alla förutsättningar för en harmonisk och därmed lyckad upplevelse, oavsett om du vill konferera, arrangera bröllop, fira något festligt eller uppleva en vin- och matresa i Italien.

Vår oslagbara styrka ligger i vår långa erfarenhet av landet vi älskar. Det blir därför tryggt och enkelt för dig även när du väljer att vandra, cykla eller hyra större hus på egen hand via oss.

Läs vad 160 kunder tycker om La Villa

• Marie S
    Marie S skrev om Uthyrning semesterbostäder en del av La Villa
    Huset var jättefint och fungerade utmärkt för 7 personer. Lyxigt med eget badrum till varje sovrum. Rent och snyggt såväl inne som ute. Ägarparet var hjälpsamma och vi hade fri tillgång till grönsaker och frukt i husets trädgård. Förutom de vackra vinfälten kring huset kändes omgivningarna rätt o-charmiga, det var rätt skräpigt och det fanns inga trevliga promenadvägar. Vi upplevde inte heller staden (5 km bort) som mysig eller charmig men det fanns flera bra restauranger och supermarkets.

Jag hade inte så mycket kontakt med La Villa uthyrningstjänst men den kontakt jag hade fungerade klanderfritt.
  • Helena W
    Helena W skrev om Uthyrning semesterbostäder en del av La Villa
    Mitt svar som jag skickat till La Villa.

Hej
    Jag lovade att återkomma till dig med lite synpunkter efter veckan i huset Macetona.
    Först vill jag säga att vi alla tre familjerna var jättenöjda med vår vistelse. Varmt, bra pool,vackert och ett väldigt trevligt hus.
    Vi anmälde oss på det lilla kontoret i Celle su Rigo och fick information,betalade det som skulle betalas och hon som tog emot oss kunde bra engelska och var jättetrevlig. Vi tog oss den lilla vägen från byn till huset och nycklarna satt i dörrarna så det var bara att flytta in.
    Var förstås rätt trötta.Att få ut bilar i Rom är ju inte nåt som går snabbt.

Huset som sagt jättebra och mysigt. Vi var dock tvungna att plocka koppar ,glas och lite annat från lägenheterna ner till det större köket för att det skulle räcka till alla. Vore nog bra med lite förstärkning på sånt.Kanske även större kaffemuggar. Vi hittade bara espressokoppar,men det använder man ju där.
    Det fanns extra handdukar som vi kunde ta till poolen. Det var bra.
    Poolen var toppen och välskött. Skulle stänga kl 19.00 men vi fick tillstånd att använda den så mycket vi ville eftersom vi ju bara var en familj där.
    Stark sol kräver fler skuggplatser,vore nog en bra investering.

Laura kom och lagade mat. Här hade det nog inte framgått klart att en familj var vegeterianer så menyn som jag fått av dig stämde inte.
    Jättegoda friterade succiniblommor och bröd med olja och vitlök.
    Två såser som skulle vara vegetariska. En var köttfärssås.
    Kyckling och potatis sallad var med men inte den vegetariska paj vi förväntat oss.Så för den familjen blev det lite potatis och sallad.
    Bröd i ugnen heter numera Lauramackor!!
    Laura var jättetrevlig och noggrann och gjorde fint efter sig.

Båda vägarna till huset är ganska dåliga och bör väl kanske grusas eller nåt.

Utsikten var fantastisk och det du förmedlat i alla våra mail stämde jättebra.

Fråga gärna om du undrar över nåt mer. Tror att vi återkommer någon gång. Så kände alla!!

Vänligen
    Helena
  • Josefine D
    Josefine D skrev om Vandringar & Aktiviteter en del av La Villa
    Väldigt bra bemötande och allt blev efter mina förväntningar.
  • Viveka A
    Viveka A skrev om Uthyrning semesterbostäder en del av La Villa
    Vi blev vänligt och korrekt bemötta och gavs ett antal alternativ som motsvarande våra önskemål. Bostaden motsvarande väl den beskrivning vi fått och vi är mycket nöjda med vår vistelse.
  • Anders G
    Anders G skrev om Vandringar & Aktiviteter en del av La Villa
    Mycket bra service och snabba svar vid frågor.
  • Sven-Åke B
    Sven-Åke B skrev om Vandringar & Aktiviteter en del av La Villa
    Allt fungerade programenligt. Som vanligt bra..
  • Fredrik Y
    Fredrik Y skrev om Uthyrning semesterbostäder en del av La Villa
    Trevlig och professionell personal. Snabb återkoppling kring vår frågor och funderingar. Kan varmt rekommendera La Villa!
  • Camilla F
    Camilla F skrev om Vandringar & Aktiviteter en del av La Villa
    Det var ett jättebra upplägg med flera olika längd och nivåer på turerna. Vacker och varierad natur och mycket trevligt bemötande på samtliga boenden. Den enda kritiken är frukosten och lunchpaketen. Om man ska ut på en lång vandring behöver man en stadig frukost kankse med ägg, gröt, yogurt. Men italienarnas vanor innehåller inget av det utan består av marmelad och chokladtårta. Likaså lunchpaketen. Det gjorde att vi var hungriga stora delar av dagen.
  • Lena W
    Lena W skrev om Uthyrning semesterbostäder en del av La Villa
    Vi fick ett mycket fint och varmt mottagande. Värdarna månade om barnen. Vi fick en kaka på morgonen efter ankomst och en flaska naturvän och olivolja. Huset var så perfekt och likaså det välutrustade utomhusköket med matplats var magiskt. Fotbollsspelet vid bordsändan var uppfriskande och häftigt. Poolen var ren och härlig med leksaker för barnen. Det var så praktiskt med duschrum och toaletter tvärs över poolen. Lånehanddukar fanns till poolen!
    Tväätmaskin! Middagen vi fick ordnad för oss var så välsmakande och generös. Vi mådde så bra i den vackra miljön och vill ge Kristina, hennes syster och mor högsta betyg. Vistelsen var över förväntan!
  • Per R
    Per R skrev om Uthyrning semesterbostäder en del av La Villa
    Det finns absolut inget att klaga på, det har varit superservice från början till att vi lämnade Sicilien. Vi har rekommenderat La Villa till alla vi känner. Ett fantastiskt hus villa Cipressi överträffade bilderna med råge.
  • Annika F
    Annika F skrev om Uthyrning semesterbostäder en del av La Villa
    Lätt och bra bemötande vid bokning. Fick svar fort på funderingar. Personligt och flexibla samt att det kändes tryggt med kontakt och att få hjälp om det skulle behövas. Vi är jättenöjda och har inget att klaga på. Hälsningar Annika med familj:-)
  • Mia H
    Mia H skrev om Vandringar & Aktiviteter en del av La Villa
    Ok, även om informationen inte komma förrän jag kontaktade dem. Betalningssytemet var smidigt.
  • Lena M
    Lena M skrev om Uthyrning semesterbostäder en del av La Villa
    Allt har fungerat jättebra...toppen bra........
  • Roy B
    Roy B skrev om Uthyrning semesterbostäder en del av La Villa
    Det var drömmen att få hjälp med någon som har stenkoll och som förstod precis vad vi var ute efter och som också kan ge svar på alla "småfrågor" så som avstånd, helgdagar(påsk) osv.
    Vi är så nöjda!
  • Mikaela R
    Mikaela R skrev om Konferens & Event en del av La Villa
    Vi är väldigt nöjda med både konferensen och bemötandet från La Villa.
  • Petra T
    Petra T skrev om Konferens & Event en del av La Villa
    Tack för fantastiskt bra ordnade dagar i Italien och AL Rocol. Allt som ordnats fungerade bra både den gemensamma cykelturen och båtresan till Monte Isola . Det utlovades en fin vingård med bra service, mat och boende vilket också stämde väl. När det var något oklart så fick jag direkt kontakt med La Villa per telefon.
  • Agneta L
    Agneta L skrev om Vandringar & Aktiviteter en del av La Villa
    Fint upplagda vandringar, mycket bra boenden.
    Bra bemötande, snabbt svar på frågor.
  • Louise E
    Louise E skrev om Konferens & Event en del av La Villa
    Trevliga,lätta att jobba med,snabba på att svara och har fina samarbetspartners på plats
  • Lena E
    Lena E skrev om Vandringar & Aktiviteter en del av La Villa
    Det var fantastiskt! Allt funkade klockrent - från bemötande till transfer och boende samt vandringen och informationen om dessa.
  • Jenny V
    Jenny V skrev om Uthyrning semesterbostäder en del av La Villa
    Gården var sliten. Det fanns ingen tillverkning och/eller vin eller mat provning som det marknadsfördes om. Värden var trevlig ända till sista dagen då var han sur som en ättika och varför vet vi inte men det var ett riktigt tråkigt avslut så summa är ett sådär betyg. Hundarna som bodde på gården borde ha informerats om då värden inte bor på plats var det upp till gästerna att säga ifrån till hundarna. Inte ok då en av hundarna var i storlek som en mindre häst. Snäll men vi som kom med små barn var rädda till och från. Border collin bet vår minsta i armen då hon vaktade en brödbit, även det är långt ifrån ok. Då ska det uttryckligen stå att små barn inte ska bo på gården.
    2017-03-16 La Villa svarar Jenny V
    Hej Jenny och tack för din information.
    Vi har blivit mycket tydligare om att informera om det finns hundar eller andra djur på de ställen vi hyr ut. Tyvärr får vi inte alltid veta om så är fallet. Dessutom kan många störas av hundar som skäller på nätterna och de kan många gånger komma från andra hus och gårdar i omgivningarna. Det är inte alltid "lugnt och fridfullt" på den Italienska landsbygden och när vi besökt de platser vi förmedlar är det nästan alltid på dagtid och tystnad råder.
    Vi har aldrig marknadsfört gården ni bodde på som att det fanns vintillverkning där. Däremot odlar man frukt och oliver och tidigare arrangerade ägaren tillfällen då man fick smaka detta. Under tidigare år var den mycket populär hos barnfamiljer då gården låg avskilt men ändå relativt nära ner till kusten och de fina sandstränderna i Toscana.
    Vi har fått en förklaring av ägaren till hans humör sista dagen och även han är en människa som försöker sitt bästa för att tillgodose alla gästers önskemål och behov. Vi har noterat att gården trotts att den är relativt ny har snabbt blivit sliten och har valt att plocka bort den från vårt utbud inför 2017.
    Hälsningar, Johan Ekmark
  • Aino M
    Aino M skrev om Bröllop & Fest en del av La Villa
    Första gången i Italien och Al Rocol var en fantastisk upplevelse. Vi hade inte så många dagar på oss men det vi såg inspirerade till att åka fler gånger.
  • Rose-Marie B
    Rose-Marie B skrev om Vandringar & Aktiviteter en del av La Villa
    Arrangemanget kring konserten med Andrea Bocelli inklusive boendepaket var en mycket positiv upplevelse. Alla delar fungerade perfekt.
  • Jennie A
    Jennie A skrev om Uthyrning semesterbostäder en del av La Villa
    Super bra service vid både mail och telefon kommunikation. Allt fungerade toppen och jag kommer använda er igen
  • Christina S
    Christina S skrev om Bröllop & Fest en del av La Villa
    100 % toppbemötande, bra service fast vädret orsakade omplaneringar!

Superservice!
  • Ann-Sofi I
    Ann-Sofi I skrev om Vandringar & Aktiviteter en del av La Villa
    Vi hade fantastiska vandrings dagar och var mycket nöjda med La Villas upplägg och bemötande. Super nöjda med hela konceptet!!
  • Bodil W
    Bodil W skrev om Uthyrning semesterbostäder en del av La Villa
    Bra och personligt. Nöjd.xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
  • Therese R
    Therese R skrev om Bröllop & Fest en del av La Villa
    Mkt trevligt och professionellt bemötande
  • Cilla G
    Cilla G skrev om Bröllop & Fest en del av La Villa
    Jättetrevligt och bra ställe att vara på. Väldigt bra personal!
  • Lena H
    Lena H skrev om Vandringar & Aktiviteter en del av La Villa
    Vi har alltid varit nöjda när vi bokat vandringar genom La Villa. Tjejresan i september (ingen direkt vandringsresa) var mycket välorganiserad och vi fick ett mycket bra bemötande, allt fungerade suveränt.
  • Magdalena J
    Magdalena J skrev om Uthyrning semesterbostäder en del av La Villa
    Bästa resan någonsin i fantastisk miljö! Utan Annika på Lavilla hade den inte blivit så upplevelsrik och fylld av skönhet och glädje och det genuint italienska. Jag reser gärna med Lavilla igen.
  • Rigmor L
    Rigmor L skrev om Bröllop & Fest en del av La Villa
    Mycket bra bemötande och tillgänglighet. Mycket trevlig och hjälpsam personal på vingården Al Rocols. Mysigt ställe.
    Vi beställde en barnstol till taxi både dit och tillbaka, det fungerade inte på ditresan!!
  • Gunilla S
    Gunilla S skrev om Bröllop & Fest en del av La Villa
    Fantastisk underbart otroligt bra ordnat gott o roligt
  • Christer H
    Christer H skrev om Uthyrning semesterbostäder en del av La Villa
    Väldigt bra och proffsigt mottagande. Kan verkligen rekommendera för större sällskap.
  • Synnöve J
    Synnöve J skrev om Vandringar & Aktiviteter en del av La Villa
    Overnattinggstedene var veldig bra, men de aggressive hundene ødela dessverre veldig mye av turopplevelsene. Jeg ble angrepet av hotelleierens hund og møtte på løse hunder, og 2 ganger gikk løypa gjennom gårder med løse hunder! Holdt på å snu begge gangene, men til slutt kom eieren ut og sa det ikke var noen fare. Kartene var ikke bra, løypene burde vært tegnet inn.
  • Anna S
    Anna S skrev om Vandringar & Aktiviteter en del av La Villa
    Bra bemötande som väl svarade upp mot mina förväntningar.
  • Pomeline R
    Pomeline R skrev om Bröllop & Fest en del av La Villa
    jätte fint och trevligt. fin set up.
  • Inga L
    Inga L skrev om Vandringar & Aktiviteter en del av La Villa
    Här kommer mina reflektioner kring Tjejresan 28 augusti. Resan var mycket välplanerad med smidiga transporter och ett varierat program. Guiden - Annika Loi - var som klippt och skuren för den här resan; en i gänget utan att bli alltför personlig och med superkoll på läget. Hotellet var bra. Poolen var dock en missräkning med lågt vatten och smutsig kant. Hotellmaten var okej men vi åt mycket bättre på utflykterna både vid regelrätta måltider och aptitretare vid vandring och vinprovning. Hotellets läge med terrass och olivträdgård vägde dock upp detta! Guiderna vid utflykterna var utmärkta. Några av deltagarna upplevde nog en del aktiviteter som alltför ansträngande. Loi såg dock till att de som behövde hjälp med transport och liknande fick det. Jag rekommenderar denna resa å det varmaste! Inga Larsson
  • Kaj Å
    Kaj Å skrev om Uthyrning semesterbostäder en del av La Villa
    Många objekt att välja mellan, även när man är ett stort sällskap. Hög kvalitet på objekten. Trevligt mottagande och god service på plats.
  • Glenn M
    Glenn M skrev om Vandringar & Aktiviteter en del av La Villa
    Har inte varit med på någon vandring
  • Eva W
    Eva W skrev om Vandringar & Aktiviteter en del av La Villa
    Allt kring bokningen har fungerat mycket bra. Arrangemanget på plats var också mycket bra från boende till transporter. Vistelsen på vingården får 10 stjärnor.
    Vi har dock synpunkter på själva vandringen. Vi saknade kartor, det var inte helt lätt att veta alla gånger vart vi skulle ta vägen, och beskrivningarna var inte fullständiga. Vandringarna var också längre än aviserat och mycket svårare än vad vi väntat. För vår del (vi var ett stort sällskap med olika konditions- och ambitionsnivåer) hade det varit bra med alternativa leder.
    För att summera så har allt det praktiska fungerat bra men nivån på vandringarna har varit för hög/svår för oss som grupp så vi kommer inte att vända oss till La Villa i fortsättningen.
    2016-12-22 La Villa svarar Eva W
    Hej Eva och tack för dina synpunkter
    När det gäller vandringen erbjuder vi att man laddar ner gps-kartan i sin mobil. Vi är medvetna om att alla inte hanterar detta och ska se till att det alltid finns en papperskarta att erhålla på plats. Inför 2017 har vi blivit lovade detta från regionen i Italien och ska också se över informationen för att undvika eventuella otydligheter.
    Det är alltid en utmaning att arrangera en resa för ett större sällskap med olika önskemål och förutsättningar. Ni berättade att ni hade olika erfarenheter och vi erbjöd oss att ta fram alternativa vandringsprogram åt er för de som inte orkade vandra lika mycket.
    Vi är glada över att ni på det hela taget hade en så positiv upplevelse.
    Hälsningar, Johan Ekmark
  • Lina B
    Lina B skrev om Uthyrning semesterbostäder en del av La Villa
    fint och trevligt hus. tyvärr har inte la villa återkopplat eller åtgärdat en reklamation som vi anmälde efter hemkomst.
  • Elsie H
    Elsie H skrev om Vandringar & Aktiviteter en del av La Villa
    Vi fick ett gott bemötande
    Dock var ibland översättningen till engelska lite otydlig ,det saknades parantestecken som gjorde att vi gick fel etc
    Alltså behöver beskrivningarna ses över
    Men i stort sett mycket bra !
    Turupplägget toppen bra !!!!
    Vi hade en supervecka !
    Återkommer gärna som kund
    dessutom hade vi velat ha kartorna hemskickade och inte få dem först när vi anlände till Aosta
  • Oscar R
    Oscar R skrev om Bröllop & Fest en del av La Villa
    Vi är så otroligt nöjda med brölloppet och kan bara tacka och bocka för all hjälp vi fick från Lavilla. Väldigt proffesionellt utfört och välplannerat, hade aldrig fungerat utan dem!
  • Michael P
    Michael P skrev om Vandringar & Aktiviteter en del av La Villa
    Bra på många sätt. Bla enkelt att "rådda" för ett sällskap.
    Men lunchpaketen och vandringsbeskrivning bör vara bättre. matigare lunchpaket samt att beskrivning var rörig.
  • Eva B
    Eva B skrev om Uthyrning semesterbostäder en del av La Villa
    Vi fick mycket bra hjälp med att beställa taxi till Flygplatsen . I övrigt allt bra
  • Leif D
    Leif D skrev om Uthyrning semesterbostäder en del av La Villa
    Vi är väldigt nöjda med att vi anlitade La Villa för vår semester i Italien.
    Proffsigt bemötande och otroligt snabba svar på alla våra frågor.
    Enkelt att beställa, betala och följa hela processen från deras hemsida.
    Hyresobjekten stämde väl och uppfyllde väl våra krav.
    Även i Italien funkade det väldigt bra med kontaktpersonerna.
    Kommer att rekommendera La Villa till mina vänner som tänker sig att semestra i Italien.
  • Mona S
    Mona S skrev om Konferens & Event en del av La Villa
    Bra service och trevligt bemötande. Vi hade en toppenkonferens i Italien och är mycket nöjda. Endast några smådetaljer i programmet som kunde göras annorlunda.
  • Eva J
    Eva J skrev om Vandringar & Aktiviteter en del av La Villa
    Jag har rest två gånger på Tjejresa med La Villa vilket har varit helt perfekt med olika inslag, cykeltur vandring matlagning vinprovning .Mycket bra och välorganiserat med fantastiska Annika som reseledare.
    Eva Johansson
  • Rose-Marie H
    Rose-Marie H skrev om Vandringar & Aktiviteter en del av La Villa
    En suverän resa med mycket bra sammansättning av människor. Fantastisk reseledare
  • Ann-Kristin R
    Ann-Kristin R skrev om Bröllop & Fest en del av La Villa
    Bra bemötande och allt var bra ordnat och stället var fantastiskt!