Alla kategorier Webshop La Villa

La Villa

Kraftfulla konferenser, sagolika bröllop och gruppresor till Italien. Vi har över 30 års erfarenhet av dessa arrangemang i landet vi älskar. Vi finns med dig hela vägen och på plats i Italien. Det skapar alla förutsättningar för en harmonisk och därmed lyckad upplevelse. Vi ser självklart till att logistiken fungerar exemplariskt då det är den viktigaste förutsättning för att du ska kunna fokusera på ditt festarrangemang eller konferens i Italien.
13:30-17:00
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 259 kunder tycker om La Villa

• Mattias K skrev om Bröllop och fest en del av La Villa
    Lavilla anordnade vårt bröllop i Italien och vi är helnöjda från början till slut! Levde verkligen upp till våra höga förväntningar! Läs mer
  • Linda L skrev om Stora hus och gårdar en del av La Villa
    Vi visste inte riktigt vad vi var ute efter men när vi beskrev vår dröm om semestern fick vi bästa hjälp! Helt fantastisk personal.
    våra förväntningar på ställena överträffade varandra och det som stod i annonserna stämde mer än väl.
    Vi kommer att vända oss till La Villa nästa gång vi åker också. Läs mer
  • Daniel B skrev om Bröllop och fest en del av La Villa
    Jag och min sambo ville gifta oss i Italien. Vi gjorde reasearch och insåg att det vore bra med hjälp. Vi valde la villa att hjälpa oss med det papper, intyg, tolk etc. som krävdes för att få gifta oss borgligt i Italien. Vi ville ha hjälp med plats, vigselförrättare, så att vi kunde göra allt och det skulle vara giltigt i Sverige. Vår tolk/kontakt Malin på plats gjorde att vi fick ett resultat långt över förväntan. Det blev så mycket bättre och finare än vi tänkt. Läs mer
  • Inger Gunilla S skrev om Bröllop och fest en del av La Villa
    Jag köpte biljett till bröllopet det var helt Jag blev positivt överraskad det var ett helt lunderbart sagobröllop.Förväntningarna på personalen var helt ok.Maten var väl inte vad jag hade väntat mig.Jag hade nog önskat mig lite mer grönsaker.Jag beställde spagetti en dag fick klibbig spagetti med parmesanost.Annars ok. Läs mer
  • Ulrica G skrev om Bröllop och fest en del av La Villa
    Toppenservice hela vägen! Vi är väldigt nöjda med allt - det blev ett minne för livet! Läs mer
  • Nils H skrev om Aktiviteter en del av La Villa
    En vandringsresa med valfri tid, 2 personer. Jag har rest tidigare med LaVilla på det här sättet och liksom förra gången fungerade allt utmärkt. Dvs, man skall nog inte vara helt orutinerad när man beger sig ut i stora världen på egen hand enbart med LaVillas informationer som guide. Som slutresultat var vi mycket nöjda. Läs mer
  • Anna B skrev om Aktiviteter en del av La Villa
    Vandring

Positivt

Perfekt

Utmärkt Läs mer
  • Peter F skrev om Konferens och event en del av La Villa
    Företags event med mycket god mat o trevlig personal Läs mer
  • Gustaf S skrev om Bröllop och fest en del av La Villa
    Kanonbra allting.
    Superbra uppstyrt Läs mer
  • Ylva S skrev om Bröllop och fest en del av La Villa
    Väl genomförd 4 dagars bröllopshelg från början till slut. Proffsig service & koll även på de små detaljerna. Läs mer
  • Agneta W skrev om Bröllop och fest en del av La Villa
    Vi hade fantastiska dagar i Italien, superbra och trevlig personal som tog hand om oss på bästa sätt. Läs mer
  • Sofia S skrev om Bröllop och fest en del av La Villa
    Fantastisk byggnad, by, ö, sjö! Väl arrangerat med välkomstmiddag, vinprovning och bröllopsmiddag och fest. Mycket god mat alltigenom! Läs mer
  • Hans J skrev om Bröllop och fest en del av La Villa
    Var med som gäst på ett bröllop som La Villa ordnade. Mina förväntningar uppfylldes och mer därtill. Personalen organiserade all förträffligt så att allt flöt på. Läs mer
  • Daniel L skrev om Bröllop och fest en del av La Villa
    Helt fantastiskt uppstyrt och ett perfekt läge med allting, skulle vilja ha detta på ett eget bröllop må jag säga Läs mer
  • Christina B skrev om Aktiviteter en del av La Villa
    Jag var på matlagningskurs på Fattoria del Colle. Mina förväntningar var höga och de överträffade av verkligheten. Superbra! Läs mer
  • Gabriella W skrev om Konferens och event en del av La Villa
    Vi har köpt företagsresor till Italien med La Villa två ggr och är otroligt nöjda. De är fantastiskt proffsiga och bra. Jag rekommenderar verkligen företaget till den som vill ha en väl genomförd resa med hög kvalitet. Läs mer
  • Meta B skrev om Aktiviteter en del av La Villa
    Vi bokade vandringspaket vid Lago di Como. Det mesta fungerade mycket bra, endast på ett ställe var det lite strul
    Mannen som stod i receptionen kunde inte hitta vår bokning o såg inte ut som att han avsåg ge oss något rum. Men när jag visade upp papper på vår bokning löste det sig. Alla andra ställen var väl förberedda på vår ankomst och tog emot oss på bästa sätt. Vi är mtcket nöjda i det stora hela. Vsndrongen var mycket vacker . Rekommenderas! Läs mer
  • Helen W skrev om Aktiviteter en del av La Villa
    En fantastisk upplevelse både vad gäller den matlagningskurs vi var på samt miljö, boende och naturupplevelsen i Toscana. Läs mer
  • Carola H
    Carola H skrev om Aktiviteter en del av La Villa
    Vandringsresa i Cinque Terre

Allt sköttes smidigt via mail. dock saknade jag mer information om resan det praktiska, det fick jag be om några veckor före avresa.

Hotellen som resebyrån valt funkade utmärkt, låg bra till. Det sista hotellet låg utanför Cincue terre och var en 10-poängare, vilket ställe! Dock var den byn/staden ganska ointressant så egentligen hade vi hellre stannat kvar i de fem byarna. Men hotellet vägde ändå upp det.

När vi kom fram till byn var det oklart vart vi skulle hämta våra biljetter till tåg och vandringar. PÅ första ställen som vi blivit ombeddda att hämta fanns inget, de hjälpte oss att kolla vidare och sa vi skulle åka till annan by. Men där fanns det inte heller så de ringde och kollade vidare. På tredje byn fanns våra biljetter men de fick leta en stund innan de hittade oss.

Hade varit bra att bli informerade om att vi måste stämpla våra tågbiljetter innan vi steg på,. trtos att vi köpte och trodde oss hade giltiga biljetter åkte vi på dyra böter, 500 kronor per person! trots att vi hade betalat biljetter men missat att de skulle stämplas innan vi gick ombord :-(

Resan var överlag helt fantastiskt och tycker att den var prisvärd av resebyrån. Åker gärna tillbaka och gärna med La villa Läs mer
  • Angelica A skrev om Aktiviteter en del av La Villa
    Vandringtur Franciocorta

Mycket fin vandring, men krävande bitvis.
    Hade önskat en tydligare karta istället för beskrivning.Tur vi hade GPS.
    Synd de nu slutat med avndringarna, för annars hade vi nog testa fler turer Läs mer
  • Lars W
    Lars W skrev om Konferens och event en del av La Villa
    - Har sedan många år tillbaka anlitat La Villa Travel för våra återkommande vinresor till Italien med förslag på resornas programinnehåll, vingårdsbesök, hotell samt restauranger m.m.
    Allt har fungerat perfekt och man blir alltid bemött på ett proffsigt sätt och med stor väldighet.
    Mina förväntningar på de resor vi har gjort under en lång rad av år har alltid infriats.

En sammanfattning kan bli: Engagemang, proffsigt bemötande, stor kunskap. Läs mer
  • Mikael B skrev om Stora hus och gårdar en del av La Villa
    Hyrde hus i Toscana, Italien.
    Allt fungerade perfekt. Läs mer
  • Katarina B
    Katarina B skrev om Aktiviteter en del av La Villa
    Bokade en vistelse i Toscana. Det var en matlagnings kurs på Fattoria del Colle. Bokningen och kontakten var lätt och lite familjär. Kurse med den danska kocken Helle var underbar. Allt var till belåtenhet. Läs mer
  • Lena N skrev om Konferens och event en del av La Villa
    Konferensresa Lago D’iseo.
    Mycket bra hjälp vid bokning, under resan med lokal reseguide.
    Välordnat och bra mat. Läs mer
  • Annika B skrev om Aktiviteter en del av La Villa
    Mycket väl upplagd vandringsresa. på alla sätt en toppenresa! Läs mer
  • Fredrik L skrev om Stora hus och gårdar en del av La Villa
    Vi behövde en gård som rymde hela familjer för 50årsfirande, ca 18 personer.
    LaVilla skötte kommunikationen på föredömligt sätt, enkelt och tryggt.
    Vi önskade havsnära boende i vackra omgivningar och vad LaVilla levererade överträffade våra förväntniningar. Det enda som drar ner betyget något är att det är dyrt att få fatt på en gård som denna.
    Men sammantaget blev vår tid på gården vi fick fatt på genom LaVilla ett minne för livet. Läs mer
  • Göran F skrev om Konferens och event en del av La Villa
    staden nettuno låg för långt från Rom därav ett medelbetyg Läs mer
  • Jonas E skrev om Bröllop och fest en del av La Villa
    Super bra med alltihop! Rekommenderas! Läs mer
  • Jesper P skrev om Bröllop och fest en del av La Villa
    Jag var där på min väns bröllop. Jättebra från början till slut och jag kunde alltid känna att jag hade koll på do's and dont's, vart jag skulle vara och när. Toppbetyg. Läs mer
  • Maria S skrev om Bröllop och fest en del av La Villa
    Deltog på min sons bröllop på monte Isola
    Platsen vald av laVilla mycket väl valt ställe!
    Arrangemangen genomfördes perfekt!
    Bemötandet var utmärkt.
    Allt kring bröllopet överträffade mna förväntningar och det hela var mycket lyckat! Läs mer
  • Elisabeth F skrev om Bröllop och fest en del av La Villa
    Bemötandet av hotellet och guiden samt miljön var fantastisk Läs mer
  • Magnus N skrev om Konferens och event en del av La Villa
    Trevlig researrangör med trevliga och kunniga guider. Läs mer
  • David B skrev om Bröllop och fest en del av La Villa
    Vackrare plats får man leta efter! Läs mer
  • Arne S skrev om Stora hus och gårdar en del av La Villa
    Vi hyrde ett hus på Sicilien i somras
    Firade födelsedag med barn och barnbarn och vi var mycket nöjda med vår vistelse och det perfekta huset
    La Villa var till stor hjälp med bokning etc
    Vi kan varmt rekommendera detta företag Läs mer
  • Tommy S skrev om Bröllop och fest en del av La Villa
    Fantastiskt fint arragerat allt fungerade perfekt
    Trevligt personal på plats allt Fungerade perfekt. Läs mer
  • Jochen K skrev om Stora hus och gårdar en del av La Villa
    Bra rekommendatione och service. Vi var nöjda med båda lägenheter som vi bokade. Läs mer
  • Maria E skrev om La Villa
    Annika Loi på La Villa hjälpte mig att ordna en överraskningsfest för min man som fyllde år. Annika har fixat allt med bokning av rum, meny, bokat vinprovning, kontakten med våra vänner m.m. Helt otrolig service som jag är så tacksam för, hade verkligen inte kunnat önska mer. Nedan mailet jag skrev till henne när vi kom hem i måndags;
    "Tusen, tusen tack för allt fixande med vår resa till Fattoria del Colle! Vi hade underbara dagar, härligt ställe, superservice av fantastisk personal, rolig matlagningskurs, mycket givande guidning bland vinrankor och vinprovning och helt otroligt 60-årsfirande. Olle förstod inget förrän han klev in genom dörren till vinkällare där vi startade med buffén och han blev mottagen av alla vänner. Allt var helt underbart!" Läs mer
  • Susanne W skrev om Bröllop och fest en del av La Villa
    Jättefin anläggning, bra service och varmt välkomnande. Mycket bra koordinering och logistik - trevlig personal. Vi har ett jättefint intryck av alla och rekommenderar det varmt. Tyvärr sjönk betyget när vi skulle checka ut med en väldigt märklig icke kundorienterad person som ville ta betalt för en nota vi inte hade något att göra med. I övrigt är vi mycket nöjda och rekommenderar er gärna vidare till våra vänner och bekanta. Läs mer
  • Maud F skrev om Bröllop och fest en del av La Villa
    Efter inbjudan till bröllopet tackade vi ja till boende mm.
    Vi såg inte så mycket av företaget, men de fanns på plats för frågor om omgivning och utflykt till vingård bl a.
    Hade inte några speciella förväntningar.
    För det hela taget var det ett par trevliga och bra dagar. Själva bröllopet var fantastiskt fint och middagen god. Lite dålig planering inför avresan dock. Oklart vilken buss man skulle avresa med. Läs mer
  • Carina A skrev om Konferens och event en del av La Villa
    Vi köpte ett helt paket med boende, konferens och aktiviteter.
    Vi var ganska sena med bokningen men fick till ett bra paket. Servicen var snabb och vi fick snabbt svar på de frågor som vi hade.

Några saker missades i kommunikationen och det ställde ibland till det för oss med mat och boende. Men detta löstes relativt snabbt.

Väl på plats blev vi ordentligt bemötta av både LaVillas representant och hotellet.Vi kände oss varmt välkomna och fick våra rum allt eftersom vi anlände från olika delar utav världen.
    Det som vi upplevde som klara förbättringsmöjligheter var bland annat konferensrummet. Det var gammalmodig utrustning (projektortavla och projektor) och trots att vi meddelat att vi alla hade datorer med oss så fick vi leta fram sladdar där vi kunde hålla våra datorer igång.

Representanten hjälpte oss oerhört mycket - och som ett stort plus - var hon väldigt trevlig.

På sista restaurangen, blev vår enda Vegan serverad rökt kött, trots att detta påvisades så togs rätten inte bort, och köket hävdade att det inte var kött. Det hade varit mycket uppskattat om man bara tagit rätten och gjort om istället för att påstå motsatsen.

På det stora hela var vi nöjda med det mesta. Vi rekommenderar AlRocol och området till vem som helst. Läs mer
  • Emelie O skrev om Konferens och event en del av La Villa
    La Villa levde upp till förväntningarna vi hade på denna resa. Uppstyrt alla dagar med allt från transporter till restaurangbesök och vandring. De uppträdde väldigt professionella och ödmjuka mot alla som var med på resans gång och gav information likväl som dom lyssnade och svarade på frågor som kom upp. Mycket trevlig resa, alla nöjda och glada. Läs mer
  • Sofia F skrev om Aktiviteter en del av La Villa
    Jag var på tjejresa med träning och yoga i april 2018. Programmet, personalen, aktiviteterna, maten, vinerna och inte minst stället var helt fantastiskt! Trodde resan skulle bli bra men detta var över alla förväntningar! Kan verkligen rekommendera att åka dit. Läs mer
  • Camilla M skrev om Stora hus och gårdar en del av La Villa
    Bra service. Allt som var bokat i förväg fungerade perfekt! Läs mer
  • Marika B skrev om Konferens och event en del av La Villa
    Allt var klappat och klart från företagets sida, tyvärr hade vi ett späckat schema så vi inte hann använda anläggningen i den mån jag kanske önskat. Superfint, bra frukost och fint på alla sätt och vis. Läs mer
  • Sussi L skrev om Konferens och event en del av La Villa
    Vi bokade en konferensresa till Italien via La Villa och det överträffade våra förväntningar som ändå var högt ställda.

All personal som jag hade kontakt med uppträdde på ett professionellt sätt och de var strukturerade och engagerade.

Totalt sett är vi mycket nöjda med vår konferens och med La Villa som arrangör. Jag kommer absolut använda dem igen om det blir aktuellt och jag kan varmt rekommendera dem till andra. Läs mer
  • Simone L skrev om Bröllop och fest en del av La Villa
    Vi var bjudna på bröllop på Castello Oldofredi. Eftersom min man har funktionshinder hade vi behov av lite extra hjälp med transport. Det ordnades fint!
    Helhetsupplevelsen på Monte Isola var fantastisk! Läs mer
  • Karin M skrev om Stora hus och gårdar en del av La Villa
    Mysigt boende och bra service från la villa. Motsvarade förväntningarna med råge. Läs mer
  • Johanna H skrev om Bröllop och fest en del av La Villa
    Var där som bröllopsgäst.
    Fantastisk vacker miljö och supercharmiga och fina rum!
    Fin frukostbuffé och trevlig personal. Läs mer
  • Linnea T skrev om Bröllop och fest en del av La Villa
    Var på bröllop. Fint rum och god mat. Men servicen sådär till och från, bl.a. när vi inte hade varmvatten på rummet. Kunde inte lämna nyckeln i receptionen. Läs mer
  • Kim B skrev om Konferens och event en del av La Villa
    La Villa anordnade en fantastisk resa med intressanta aktiviteter och mycket god mat. Vi blev väldigt nöjda! Läs mer