Alla kategorier Webshop Ladycup

Ladycup

Vi är din leverantör av menskoppar av högsta kvalitet!

Läs vad 223 kunder tycker om Ladycup

• Sara G
    Sara G skrev om Ladycup
    Jag tycker att Ladycup är ett säkert, smidig, hygienisk och bra miljöalternativ som mensskydd. Den kan också vara osmidig i vissa badrum när handfatet är långt bort och mot slutet av mensen när man blöder lite och slemmhinnorna kan vara lite torra. Som helhet en mycket bra produkt.
  • Birgitta P
    Birgitta P skrev om Ladycup
    Det gickej att få kortbetalninen att gå igenom. Och eftersom ni ej hade banköverföring (dåligt) fick jag ta faktura.
    Är för övrigt nöjd med min produkt, men som sagt inte med betalningen, vilket såklart är av stor vikrt när jag handlar varor.
  • Anna B
    Anna B skrev om Ladycup
    Hej!
    Jag har inte hunnit använda den än så jag har inget betyg att ge.
  • Maria B
    Maria B skrev om Ladycup
    Har tyvärr inte kunnat börja använda min ladycup så har än så länge ingen upplevelse av den
  • Anna E
    Anna E skrev om Ladycup
    Jag är väldigt nöjd.
    Det enda som stör mig är att jag inte vågade prova tidigare.
  • Julia K
    Julia K skrev om Ladycup
    Det är ett väldigt smidigt mensskydd MEN jag fick tyvärr mensvärk av koppen av någon anledning :/
  • Anette J
    Anette J skrev om Ladycup
    Tycker produkten håller vad den lovar. Jag kan absolut rekommendera den! Menskoppen kommer i en fin liten tygpåse, sött tycker jag. Tycker om att det finns flera färger att välja mellan. Hade dock uppskattat att få det hemskickat på ett diskret sätt, det stod skrivet "ladycup.se" på paketet. Kvinnan jag ringde o beställde av va väldigt glad o trevlig så jag blev fylld av positiv energi bara av att prata med henne. Jättebra service!! Skulle jag behöva en ny menskopp vet jag var jag ska vända mig.
    (Jag hoppas att mitt namn inte syns för allmänheten i samband med denna text.)
    Tack för att ladycup finns!!! :)
  • Annelie B
    Annelie B skrev om Ladycup
    Nöjd med produkten, man får inte va stressad när man ska tömma den då det kan göra ont om man försöker slita ut den som en vanlig tampong. Fin och bra för plånbok och miljö.
  • Elsa S
    Elsa S skrev om Ladycup
    Riktigt bra menskopp! Fin färg och fin påse dessutom. Der enda jag skulle önskat var att piggen längst ned på koppen hade nån form av utbuktande ränder på sig för att inte göra den så hal, första gångerna jag skulle ta ut koppen var det svårt att få grepp om piggen.
  • Dominique S
    Dominique S skrev om Ladycup
    Jag tycker min ladycup, som är i den minsta storleken, är alldeles för stor.. Känns som man blir helt uttöjd. Skulle hellre ha en mindre som man i så fall tömmer oftare.
  • Angeliqa L
    Angeliqa L skrev om Ladycup
    Köpte ett set med 1 ladycup vit (liten) + 1 ladycup svart (stor).
    Använder enbart den vita - hade inte behövt köpa den svarta, kunde ha varit tydligare med denna informationen.
    I övrigt fungerat mycket bra - goda rekommendationer och och instruktioner, smidig betalning, snabb leverans.
  • Linn L
    Linn L skrev om Ladycup
    Är så glad att jag blev tipsad om detta, absolut ett av mina bättre köp!
  • Iris A
    Iris A skrev om Ladycup
    Jag är jättenöjd! Tack så mycket för menskoppen!
  • Maria S
    Maria S skrev om Ladycup
    Smidig och bra, skönt att slippa andra mensskydd.
  • Sofia S
    Sofia S skrev om Ladycup
    För mig har ladycup inte alls fungerat bra, men jag tror att det handlar mest om att jah inte kunnat sätta in den på rätt sätt och bara inte har fallit för produkten.
  • Erika E
    Erika E skrev om Ladycup
    Fantastisk. Bra material, sitter perfekt och läcker aldrig och blir inte missfärgad. Älskar den.
  • Maria A
    Maria A skrev om Ladycup
    Super bra, är så nöjd med min menskopp
  • Gina C
    Gina C skrev om Ladycup
    Använt menskopp i några år och den är superbra! Det enda problemet är att den läcker ibland och därför måste även binda användas under första 3 dagarna. Detta kan dock bero på min rikliga mens, då alla instruktioner har följts till punkt och pricka.
  • Julia B
    Julia B skrev om Ladycup
    Detta är en helt fantastisk uppfinning som gör mitt liv lättare något otroligt!
  • Isabelle D
    Isabelle D skrev om Ladycup
    Helt ok om man inte har riklig mens...
    Är för liten. Hålen börjar för långt ner vilket minskat kapaciteten på koppen.
  • Therese L
    Therese L skrev om Ladycup
    Hej! Jag har hört så fantastiskt mycket bra om menskopar och jag var väldigt nyfiken på att få prova. Dock är jag inte speciellt nöjd. När jag har menskoppen i så vandrar den uppåt i slidan så jag har väldigt svårt att få ut den. Jag har fått väldigt ont då jag lite fått panik över att jag inte når den, satt på mig gummihandskar så att jag inte glider på den och dragit. Jag har inte nått den förutom piggen. Jag önskar verkligen att det fungerade men jag tror inte detta är något för mig eller om jag gör något fel. Ni får gärna återkomma till mig med tips hur det kan bli lättare. Thereselindstrm@gmail.com
  • Lina W
    Lina W skrev om Ladycup
    Jag har inga problem med insättandet. Dock stora problem med att få ut koppen, det tar mig minst 10 minuter av krystande och lirkande för att få ut den och det är väldigt svårt att få vaakumet att släppa = känns inte bra för livmodertappen. Koppen åker upp väldigt långt och därför måste jag krysta ned den för att ens få tag i piggen. Funderar på att testa en annan modell eller märke, för just nu vill jag bara använda den när jag är hemma pga så svårt att få ut den. Dock känns det ändå mycket bättre än tamponger så jag vill inte ge upp menskopp helt!
  • Emmy S
    Emmy S skrev om Ladycup
    Jättebra! Hade den nyligen under en hel konsert och en natt, läkte inte Alls! Älskar också att den är bra för miljön och jag slipper komma ihåg tamponger.
  • Therese J
    Therese J skrev om Ladycup
    Den funkar super bra. Bättre än vad jag trodde.
  • Erica S
    Erica S skrev om Ladycup
    Då jag var i kontakt med en annan som sålde menskoppar efter deras test och deras svar var att jag skulle ha en small då jag har en så oregelbunden mens då jag har pco-s. Men nu när jag väl fick mensen efter pillerstoppet av provera sen januari 2015 så provade jag den för första gången. Men den är tok för liten då den läckte över och fick gå upp på natten bara för att tömma och sen städa det som rann ner på golvet. Då jag ändå är snart 31 så blir det att köpa en ny. I den större storleken. Men jag klippte spetsen lite för den skavde lite men när jag väl hade klippt den så var den lite seg att få tag i när den var lite fuktig men tog man lite papper o greppa den så funkade det utmärkt. så nej aldrig mer. Så nu ska jag ta en månstens blå som e så fin som var slut sist. hoppas den stl inte läcker över under natten. Men annars är den väldigt enkelt att sätta in. Hoppas min vän blir lika glad som jag är då hon vann en sådan i en facebook tävling. Dock inte av er. Då jag gillar att ni har olika färger på dem så köper jag hos er mot andra som bara har genomskinliga eller vita. tråkigt
  • Amanda R
    Amanda R skrev om Ladycup
    Blev först anvisad att testa en ladycup då jag tog menskoppens test, och följde rådet. Var väldigt roligt att få så många olika färger att välja på, det gjorde att pengarna man spenderade kändes lite mer värda, eftersom man inte visste vad man kunde förvänta sig av själva produkten. Jag var positiv, men något tveksam till hur det skulle funka med en menskopp, men är helt såld efter att jag har testat! Finns inte nåt bättre mensskydd!
  • Therese J
    Therese J skrev om Ladycup
    Snabb leverans, 2-3 dagar. Produkten har bra kvalité och stämmer bra överens med bilderna på hemsidan. Ända invändningen jag har är att det är för dåliga räfflor på "pinnen" så är svårare att ta ur än andra koppar jag har använt.
  • Johanna B
    Johanna B skrev om Ladycup
    Jag fick en bra rådgivning från menskoppen.se och blev då rekommenderad Ladycup.
    Vid beställning var det lätt att se varorna och få information samt smidigt att betala. Snabb leverans.
  • Anna S
    Anna S skrev om Ladycup
    bra, snabb leverans bra hemsida
  • Magdalena B
    Magdalena B skrev om Ladycup
    Jag stormtrivs med min ladycup - tog mig två dagar att bekanta mig med hur den fungerade, vart och hur den skulle sitta och hur jag bäst skulle föra upp den på plats. Det var en ny och spännande känsla att få se hur mycket jag blöder, vilket förvånande var mindre än jag trott innan då jag använt tamponger. Min ladycup har förenklat hela mensandet! <3 Det jag saknar är en plupp på tappen så att den är lättare att ta ut.
  • Josefin R
    Josefin R skrev om Ladycup
    Jag är väldigt nöjd med min Ladycup. Stort plus för snabb leverans!
  • Anna A
    Anna A skrev om Ladycup
    bra, gick fort att få svar om vilken storlek man borde ha. Bra service
  • Clara N
    Clara N skrev om Ladycup
    Synd att jag inte upptäckt menskoppen tidigare! Ett så mycket bättre alternativ till tamponger och bindor eftersom den inte suger åt sig allt annat och torkar ut.
  • Emelie S
    Emelie S skrev om Ladycup
    Väldigt bra och personlig service!
  • Isabel Cristina G
    Isabel Cristina G skrev om Ladycup
    Jag fick jättebra rådgivning med vilken kopp skulle passa bäst till mig. (Jag köppte en Ladycup). Det har fungerat utmärkt bra.
  • Anna-klara A
    Anna-klara A skrev om Ladycup
    Bra grej, helt sjukt att jag inte provat innan. Svårt att få på plats ibland, gissar dock att det är samma för alla modeller. Kommer aldrig återgå till andra skydd. Gillar också den blålila färgen.
  • Sanna N
    Sanna N skrev om Ladycup
    Har blivit mycket bra bemött. Jag har fått både snabba och personliga svar och det känns super. Har rekommenderat hemsidan starkt till mina vänner. Snabb leverans, enkelt med reklamation och superbra vägledning, det kan inte bli bättre.
  • Anna P
    Anna P skrev om Ladycup
    Supernöjd! Finns inget mer att säga faktiskt <3
  • Jeanette H
    Jeanette H skrev om Ladycup
    Bästa menskoppen som jag testat. Mkt enkel att använda och fina färger som döljer när koppen börjar bli missfärgad👍🏻 Det enda jag inte gillar att stammen är ihålig så att det blir kanter som kan skava lite lm den inte klipps bort helt, lyckades ex förkorta den utan att det skavde
  • Hanna J
    Hanna J skrev om Ladycup
    Fungerar Fantastiskt! Vart har den varit hela mitt liv?
  • Bodil K
    Bodil K skrev om Ladycup
    Min upplevelse som kund var bra, fram tills jag fick två (ett ordinarie och ett påminnelse) mail om att svara på den här frågan. Ångrar att jag lämnade ut min e-post. :(
  • Ida H
    Ida H skrev om Ladycup
    Funkar bra för mig, har aldrig gillat att ha tampong då det känts obekvämt, och har således aldrig kunnat bada under mensveckan. Nu kan jag det! Jättebra!
    Hade inga problem med beställningen eller leveransen heller.
  • Hanna W
    Hanna W skrev om Ladycup
    Min ladycup fungerar väldigt bra, inget läckage. Koppen har en precis lagom "hårdhet" och den vecklar ut sig utan större problem
  • Emma Y
    Emma Y skrev om Ladycup
    Menskoppen har gjort livet mycket smidigare. Slipper klåda och irritation orakat av tamponger och bindor. Därutöver slipper man oroa sig över att inte hinna nå till en toalett och byta mensskydd. Bara synd att jag inte blivit uppmärksammad på menskoppen tidigare...
  • Anna B
    Anna B skrev om Ladycup
    Jag var jättetaggad på att börja med menskopp, men de första gångerna jag satte in den gjorde det bara ont, och speciellt när den skulle ut... Usch. Jag bet dock ihop och hittade en bättre position för den och nu blir det bättre för varje gång. Efter tredje mensen har jag dock ännu inte hittat exakt rätt och den läcker alltid lite. Vill verkligen få den att funka, menskopp är ett så mycket bättre koncept än tamponger! Enda negativa nu är att det är krångligt att byta om man inte har handfat direkt vid toaletten (offentliga toaletter eller när man som jag bor på korridor o bara har toalettbås).
    Tips: klipp inte av pigge innan ni vet att koppen verkligen sitter rätt. Var lite för snabb med det och nu är min för kort.
  • Lisa N
    Lisa N skrev om Ladycup
    Ladycup har en tilltalande estetisk design. Den är enkel att sätta in men eftersom piggen längst ner inte har någon relief blir den väldigt hal och svår att få grep om vid uttagning.
  • Rebecca S
    Rebecca S skrev om Ladycup
    Det är ett av mina bästa köp jag gjort! Så skönt att slippa byta tampong hela tiden och billigt blir det med. Det enda negativa är att det kan göra lite ont när jag tar ut den men det kan jag absolut leva med. Den går inte ens att jämnföra med tamponger eller bindor, skulle aldrig få för mig att gå tillbaka till det igen.
  • Mamoni H
    Mamoni H skrev om Ladycup
    Mycket nöjd. Passar jättebra.
  • Sanna T
    Sanna T skrev om Ladycup
    Lite svår att få ut och inga direkta skötsel tips annars toppen!
  • Petronella B
    Petronella B skrev om Ladycup
    Ladycup är verkligen en annorlunda produkt. Lite knepigt i början innan jag lärt mig hur jag ska göra men jag är positivt överraskad över hur bra det fungerar. Enda gången det läckte var när jag glömt bort den och det var överfullt annars har den inte läckt någon gång. Jag klippte bort nästan hela pinnen i botten och då passade den mycket bättre. Informationen på hemsidan angående storlek hjälpte mig mycket och den passar.