Ladycup

Ladycup

4.3

Tro det eller ej, men menskoppen har funnits på marknaden i över 100 år. Den är ett mensskydd med både kvalitet, komfort och funktion samtidigt som den är säker och snäll mot miljön. Vi på LadyCup tillverkar menskoppar i hela 16 olika färger och två storlekar. Den passar alltså alla kvinnor - unga som gamla. Vår vision är att...

245 omdömen om Ladycup

Vera W
Skrev om Ladycup

Köpte en Laducup efter att ha haft Lunette. Ville testa ett annat märke. Tyckte att Ladycup var än mer behaglig att använda och är som helhet nöjd med mitt köp.

La Villa Travel
4.6/5 i betyg av 464 omdömen 4.6 av 464 omdömen
BadgeThreeYears

Annika Katarina E

Jag köpte en rosa ladycup och vart glatt överraskad över hur mycket bättre den är än min förra organiccup! Den var lite större, tjockare material och större hål så den kan fällas ut ordentligt och mycket lättare att rengöra i hålen! Toppen!

Angelica A
Skrev om Ladycup

Jag är missnöjd med min ladycup😣 Jag har använt 2 andra typer av menskoppar i den stora storleken de senaste åren o tidigare varit nöjd. Men ladycup läcker o jag behöver använda trosskydd alltid. Vet inte vad det beror på men det har varit såhär dom senaste 3 menstruationerna. Ladycup är 300:- dyrare o ändå blev jag missnöjd!

Naomi Therese G

Jag köpte en menskopp, följde storlekanvisningen på hemsidan och det blev bra, snabb leverans, inga problem med något. Är väldigt nöjd med produkten!

Ulrika N
Skrev om Ladycup

Jag köpte en menskopp. Jag blev bemött med professionalitet och utmärkt kundservice. Jag är mycket nöjd med min kundupplevelse och skulle varmt rekommendera företaget till andra.

Anna Sofia Elisabet Z

Det är min tredje menskopp och jag kan inte tänka mig något annat skydd. Den sitter trots barnfödslar med uttöjda och skadade muskler. Den läcker inte om den inte är full och den är lätt att hantera. Bara plus med menskopp alltså.

Sara A
Skrev om Ladycup

Jag köpte en neongul menskopp eftersom jag gillar färg! Nu är det mycket roligare att ha mens! Betalning gick enkelt, å varan levererades snabbt!

Rebecka P

Evelinn K
Skrev om Ladycup

Var lätt att hitta på hemsidan och beställa. Kundservice var trevliga när jag ringde och behövde hjälp angående betalningen. Skulle absolut rekommendera detta företag till min vänner.

Hannah T
Skrev om Ladycup

Bemötandet har verkligen varit fint (har dock inte skrivit för att berätta om min upplevelse av produkten tidigare)! Menskoppen går däremot inte att använda. Därför väljer jag att fokusera på det nedan: Jag har använt menskopp under flera års tid. Jag började med en liten Lunette som då var toppen för mig, sedan förändrades mitt blödningsmönster lite och jag kände att jag ville ha en något större variant, och gärna en svart. Valde då en MeLuna som jag tyckte om i storlek och stuns men inte i materialet som är lite gnissligt...

Betty M
Skrev om Ladycup

Jag har haft en menskopp från Australien i ca 3 år och efter 3 år började den inte se så rolig ut längre så jag beställde en menskopp från er. Tyvärr var de något med den som gjorde att den inte passade. Den läckte och satt inte helt bekvämt. Jag kanske satt in den fel men jag har ju använt en annan i 3 år så jag vet inte hur fel jag kan ha satt in den. Men men den kanske bara inte passade mig. Men de var fin färg på den i alla all! :) Mvh Betty!

Lina L
Skrev om Ladycup

Köpte en Ladycup men var inte nöjd, alldeles för hård kant runt omkring. Har nu köpt ett amnat märke som jag trivs mycket bättre med.

Emma E
Skrev om Ladycup

Bästa mensskyddet jag någonsin provat! Var inte så snabba svar på mailen men i övrigt är jag nöjd med servicen.

Anne-chatrine S

Jag vill inte alla bli kontaktad. Jag har inte gett samtyckte till sådana saker. Vänligen ta bort mig från samtliga utskick.

Katja S
Skrev om Ladycup

Ladycup har varit otroligt hjälpsamma vid mailkontakt både gällande storlekar på produkter, möjligheter till alternativa betalsätt osv. Väldigt kvalitativa produkter.

Maria T
Skrev om Ladycup

Har köpt en ladycup, inte haft behov av kundtjänst. Men hat överlag en positiv bild av företaget, lätt att hojta info om produkten

Anette E
Skrev om Ladycup

Har bara gott att säga om ladycup. Bra service, snabb leverans. Själva menskoppen är jag jätte nöjd med o rekommenderar till alla som funderar på att skaffa en.

Emelie P
Skrev om Ladycup

Bra bemötande, snabb leverans, bra kvalitét på produkten som hittills lever upp till alla förväntningar.

Frida E
Skrev om Ladycup

Jag har köpt en menskopp av ladycup efter rekommendation från en vän. Första jag testat så är svårt att jämföra. Fördelarna med menskopp är att man bara behöver byta 2 gånger om dygnet och inte vid varje toalettbesök vilket underlättar vardagen mycket. Dock har jag haft problem med att det inte håller tätt vid stor menstruation vilket ger känslan av otrygghet. Har inte haft någon kontakt med företaget mer än köp online.

Caroline M
Skrev om Ladycup

Korrekt bemötande. Har inte varit i kontakt med dem mer än i köpet. Köpte även ladycup nr 2 hos dem. Den lilla: mycket lätt att sätta i, gammal version ca 10 år som var lite svår att rengöra. Den stora: svårare att sätta i, mycket lätt att rengöra, känns som bättre material. Jag stöttar varan till 100 %.

Emma A
Skrev om Ladycup

Funkar bra och det är lätt att få den att sitta rätt

Sara S
Skrev om Ladycup

Köpte menskopp. Allt fungerade ypperligt, väldigt nöjd!

Sara J
Skrev om Ladycup

Jag har upplevt min ladycup som väldigt bra, är mycket nöjd då man slipper byta skydd lika ofta som när man använder tampong.

Elin B
Skrev om Ladycup

Jag tycker ladycup är suverän! Jag har använt menskopp nu i många år och kan inte förtå att inte alla gör det! Blir alltid lika förvånad när folk utrycker att de inte kan göra vissa saker för att de har mens. Med ladycup kan du verkligen glömma helt att du har mens!

Petra L
Skrev om Ladycup

Tyvärr inte alls lika bekväm som Instead, som jag använt tidigare.

Sara G
Skrev om Ladycup

Jag tycker att Ladycup är ett säkert, smidig, hygienisk och bra miljöalternativ som mensskydd. Den kan också vara osmidig i vissa badrum när handfatet är långt bort och mot slutet av mensen när man blöder lite och slemmhinnorna kan vara lite torra. Som helhet en mycket bra produkt.

Anna B
Skrev om Ladycup

Hej! Jag har inte hunnit använda den än så jag har inget betyg att ge.

Maria B
Skrev om Ladycup

Har tyvärr inte kunnat börja använda min ladycup så har än så länge ingen upplevelse av den

Anna E
Skrev om Ladycup

Jag är väldigt nöjd. Det enda som stör mig är att jag inte vågade prova tidigare.

Julia K
Skrev om Ladycup

Det är ett väldigt smidigt mensskydd MEN jag fick tyvärr mensvärk av koppen av någon anledning :/

Anette J
Skrev om Ladycup

Tycker produkten håller vad den lovar. Jag kan absolut rekommendera den! Menskoppen kommer i en fin liten tygpåse, sött tycker jag. Tycker om att det finns flera färger att välja mellan. Hade dock uppskattat att få det hemskickat på ett diskret sätt, det stod skrivet "ladycup.se" på paketet. Kvinnan jag ringde o beställde av va väldigt glad o trevlig så jag blev fylld av positiv energi bara av att prata med henne. Jättebra service!! Skulle jag behöva en ny menskopp vet jag var jag ska vända mig. (Jag hoppas att mitt namn...

Annelie B
Skrev om Ladycup

Nöjd med produkten, man får inte va stressad när man ska tömma den då det kan göra ont om man försöker slita ut den som en vanlig tampong. Fin och bra för plånbok och miljö.

Elsa S
Skrev om Ladycup

Riktigt bra menskopp! Fin färg och fin påse dessutom. Der enda jag skulle önskat var att piggen längst ned på koppen hade nån form av utbuktande ränder på sig för att inte göra den så hal, första gångerna jag skulle ta ut koppen var det svårt att få grepp om piggen.

Dominique S

Jag tycker min ladycup, som är i den minsta storleken, är alldeles för stor.. Känns som man blir helt uttöjd. Skulle hellre ha en mindre som man i så fall tömmer oftare.

Angeliqa L
Skrev om Ladycup

Köpte ett set med 1 ladycup vit (liten) + 1 ladycup svart (stor). Använder enbart den vita - hade inte behövt köpa den svarta, kunde ha varit tydligare med denna informationen. I övrigt fungerat mycket bra - goda rekommendationer och och instruktioner, smidig betalning, snabb leverans.

Linn L
Skrev om Ladycup

Är så glad att jag blev tipsad om detta, absolut ett av mina bättre köp!

Iris A
Skrev om Ladycup

Jag är jättenöjd! Tack så mycket för menskoppen!

Maria S
Skrev om Ladycup

Smidig och bra, skönt att slippa andra mensskydd.

Sofia S
Skrev om Ladycup

För mig har ladycup inte alls fungerat bra, men jag tror att det handlar mest om att jah inte kunnat sätta in den på rätt sätt och bara inte har fallit för produkten.

Erika E
Skrev om Ladycup

Fantastisk. Bra material, sitter perfekt och läcker aldrig och blir inte missfärgad. Älskar den.

Maria A
Skrev om Ladycup

Super bra, är så nöjd med min menskopp

Gina C
Skrev om Ladycup

Använt menskopp i några år och den är superbra! Det enda problemet är att den läcker ibland och därför måste även binda användas under första 3 dagarna. Detta kan dock bero på min rikliga mens, då alla instruktioner har följts till punkt och pricka.

Julia B
Skrev om Ladycup

Detta är en helt fantastisk uppfinning som gör mitt liv lättare något otroligt!

Isabelle D
Skrev om Ladycup

Helt ok om man inte har riklig mens... Är för liten. Hålen börjar för långt ner vilket minskat kapaciteten på koppen.

Therese L
Skrev om Ladycup

Hej! Jag har hört så fantastiskt mycket bra om menskopar och jag var väldigt nyfiken på att få prova. Dock är jag inte speciellt nöjd. När jag har menskoppen i så vandrar den uppåt i slidan så jag har väldigt svårt att få ut den. Jag har fått väldigt ont då jag lite fått panik över att jag inte når den, satt på mig gummihandskar så att jag inte glider på den och dragit. Jag har inte nått den förutom piggen. Jag önskar verkligen att det fungerade men jag tror inte detta är något för mig eller om jag gör något fel. Ni får...

Lina W
Skrev om Ladycup

Jag har inga problem med insättandet. Dock stora problem med att få ut koppen, det tar mig minst 10 minuter av krystande och lirkande för att få ut den och det är väldigt svårt att få vaakumet att släppa = känns inte bra för livmodertappen. Koppen åker upp väldigt långt och därför måste jag krysta ned den för att ens få tag i piggen. Funderar på att testa en annan modell eller märke, för just nu vill jag bara använda den när jag är hemma pga så svårt att få ut den. Dock känns det ändå mycket bättre än tamponger så jag vill inte ge upp menskopp helt!

Emmy S
Skrev om Ladycup

Jättebra! Hade den nyligen under en hel konsert och en natt, läkte inte Alls! Älskar också att den är bra för miljön och jag slipper komma ihåg tamponger.

Therese J
Skrev om Ladycup

Den funkar super bra. Bättre än vad jag trodde.

Erica S
Skrev om Ladycup

Då jag var i kontakt med en annan som sålde menskoppar efter deras test och deras svar var att jag skulle ha en small då jag har en så oregelbunden mens då jag har pco-s. Men nu när jag väl fick mensen efter pillerstoppet av provera sen januari 2015 så provade jag den för första gången. Men den är tok för liten då den läckte över och fick gå upp på natten bara för att tömma och sen städa det som rann ner på golvet. Då jag ändå är snart 31 så blir det att köpa en ny. I den större storleken. Men jag klippte spetsen lite för...

Amanda R
Skrev om Ladycup

Blev först anvisad att testa en ladycup då jag tog menskoppens test, och följde rådet. Var väldigt roligt att få så många olika färger att välja på, det gjorde att pengarna man spenderade kändes lite mer värda, eftersom man inte visste vad man kunde förvänta sig av själva produkten. Jag var positiv, men något tveksam till hur det skulle funka med en menskopp, men är helt såld efter att jag har testat! Finns inte nåt bättre mensskydd!