Alla kategorier Webshop Ladycup
Rekommenderat företag 2016 - Ladycup
Rekommenderat företag 2015 - Ladycup

Ladycup

Vi är din leverantör av menskoppar av högsta kvalitet!

Läs vad 201 kunder tycker om Ladycup

• Lina W
    Lina W skrev om Ladycup
    Jag har inga problem med insättandet. Dock stora problem med att få ut koppen, det tar mig minst 10 minuter av krystande och lirkande för att få ut den och det är väldigt svårt att få vaakumet att släppa = känns inte bra för livmodertappen. Koppen åker upp väldigt långt och därför måste jag krysta ned den för att ens få tag i piggen. Funderar på att testa en annan modell eller märke, för just nu vill jag bara använda den när jag är hemma pga så svårt att få ut den. Dock känns det ändå mycket bättre än tamponger så jag vill inte ge upp menskopp helt!
  • Therese J
    Therese J skrev om Ladycup
    Den funkar super bra. Bättre än vad jag trodde.
  • Erica S
    Erica S skrev om Ladycup
    Då jag var i kontakt med en annan som sålde menskoppar efter deras test och deras svar var att jag skulle ha en small då jag har en så oregelbunden mens då jag har pco-s. Men nu när jag väl fick mensen efter pillerstoppet av provera sen januari 2015 så provade jag den för första gången. Men den är tok för liten då den läckte över och fick gå upp på natten bara för att tömma och sen städa det som rann ner på golvet. Då jag ändå är snart 31 så blir det att köpa en ny. I den större storleken. Men jag klippte spetsen lite för den skavde lite men när jag väl hade klippt den så var den lite seg att få tag i när den var lite fuktig men tog man lite papper o greppa den så funkade det utmärkt. så nej aldrig mer. Så nu ska jag ta en månstens blå som e så fin som var slut sist. hoppas den stl inte läcker över under natten. Men annars är den väldigt enkelt att sätta in. Hoppas min vän blir lika glad som jag är då hon vann en sådan i en facebook tävling. Dock inte av er. Då jag gillar att ni har olika färger på dem så köper jag hos er mot andra som bara har genomskinliga eller vita. tråkigt
  • Amanda R
    Amanda R skrev om Ladycup
    Blev först anvisad att testa en ladycup då jag tog menskoppens test, och följde rådet. Var väldigt roligt att få så många olika färger att välja på, det gjorde att pengarna man spenderade kändes lite mer värda, eftersom man inte visste vad man kunde förvänta sig av själva produkten. Jag var positiv, men något tveksam till hur det skulle funka med en menskopp, men är helt såld efter att jag har testat! Finns inte nåt bättre mensskydd!
  • Therese J
    Therese J skrev om Ladycup
    Snabb leverans, 2-3 dagar. Produkten har bra kvalité och stämmer bra överens med bilderna på hemsidan. Ända invändningen jag har är att det är för dåliga räfflor på "pinnen" så är svårare att ta ur än andra koppar jag har använt.
  • Johanna B
    Johanna B skrev om Ladycup
    Jag fick en bra rådgivning från menskoppen.se och blev då rekommenderad Ladycup.
    Vid beställning var det lätt att se varorna och få information samt smidigt att betala. Snabb leverans.
  • Anna S
    Anna S skrev om Ladycup
    bra, snabb leverans bra hemsida
  • Magdalena B
    Magdalena B skrev om Ladycup
    Jag stormtrivs med min ladycup - tog mig två dagar att bekanta mig med hur den fungerade, vart och hur den skulle sitta och hur jag bäst skulle föra upp den på plats. Det var en ny och spännande känsla att få se hur mycket jag blöder, vilket förvånande var mindre än jag trott innan då jag använt tamponger. Min ladycup har förenklat hela mensandet! <3 Det jag saknar är en plupp på tappen så att den är lättare att ta ut.
  • Josefin R
    Josefin R skrev om Ladycup
    Jag är väldigt nöjd med min Ladycup. Stort plus för snabb leverans!
  • Anna A
    Anna A skrev om Ladycup
    bra, gick fort att få svar om vilken storlek man borde ha. Bra service
  • Clara N
    Clara N skrev om Ladycup
    Synd att jag inte upptäckt menskoppen tidigare! Ett så mycket bättre alternativ till tamponger och bindor eftersom den inte suger åt sig allt annat och torkar ut.
  • Emelie S
    Emelie S skrev om Ladycup
    Väldigt bra och personlig service!
  • Isabel Cristina G
    Isabel Cristina G skrev om Ladycup
    Jag fick jättebra rådgivning med vilken kopp skulle passa bäst till mig. (Jag köppte en Ladycup). Det har fungerat utmärkt bra.
  • Anna-klara A
    Anna-klara A skrev om Ladycup
    Bra grej, helt sjukt att jag inte provat innan. Svårt att få på plats ibland, gissar dock att det är samma för alla modeller. Kommer aldrig återgå till andra skydd. Gillar också den blålila färgen.
  • Sanna N
    Sanna N skrev om Ladycup
    Har blivit mycket bra bemött. Jag har fått både snabba och personliga svar och det känns super. Har rekommenderat hemsidan starkt till mina vänner. Snabb leverans, enkelt med reklamation och superbra vägledning, det kan inte bli bättre.
  • Anna P
    Anna P skrev om Ladycup
    Supernöjd! Finns inget mer att säga faktiskt <3
  • Jeanette H
    Jeanette H skrev om Ladycup
    Bästa menskoppen som jag testat. Mkt enkel att använda och fina färger som döljer när koppen börjar bli missfärgad👍🏻 Det enda jag inte gillar att stammen är ihålig så att det blir kanter som kan skava lite lm den inte klipps bort helt, lyckades ex förkorta den utan att det skavde
  • Hanna J
    Hanna J skrev om Ladycup
    Fungerar Fantastiskt! Vart har den varit hela mitt liv?
  • Bodil K
    Bodil K skrev om Ladycup
    Min upplevelse som kund var bra, fram tills jag fick två (ett ordinarie och ett påminnelse) mail om att svara på den här frågan. Ångrar att jag lämnade ut min e-post. :(
  • Ida H
    Ida H skrev om Ladycup
    Funkar bra för mig, har aldrig gillat att ha tampong då det känts obekvämt, och har således aldrig kunnat bada under mensveckan. Nu kan jag det! Jättebra!
    Hade inga problem med beställningen eller leveransen heller.
  • Hanna W
    Hanna W skrev om Ladycup
    Min ladycup fungerar väldigt bra, inget läckage. Koppen har en precis lagom "hårdhet" och den vecklar ut sig utan större problem
  • Emma Y
    Emma Y skrev om Ladycup
    Menskoppen har gjort livet mycket smidigare. Slipper klåda och irritation orakat av tamponger och bindor. Därutöver slipper man oroa sig över att inte hinna nå till en toalett och byta mensskydd. Bara synd att jag inte blivit uppmärksammad på menskoppen tidigare...
  • Anna B
    Anna B skrev om Ladycup
    Jag var jättetaggad på att börja med menskopp, men de första gångerna jag satte in den gjorde det bara ont, och speciellt när den skulle ut... Usch. Jag bet dock ihop och hittade en bättre position för den och nu blir det bättre för varje gång. Efter tredje mensen har jag dock ännu inte hittat exakt rätt och den läcker alltid lite. Vill verkligen få den att funka, menskopp är ett så mycket bättre koncept än tamponger! Enda negativa nu är att det är krångligt att byta om man inte har handfat direkt vid toaletten (offentliga toaletter eller när man som jag bor på korridor o bara har toalettbås).
    Tips: klipp inte av pigge innan ni vet att koppen verkligen sitter rätt. Var lite för snabb med det och nu är min för kort.
  • Lisa N
    Lisa N skrev om Ladycup
    Ladycup har en tilltalande estetisk design. Den är enkel att sätta in men eftersom piggen längst ner inte har någon relief blir den väldigt hal och svår att få grep om vid uttagning.
  • Rebecca S
    Rebecca S skrev om Ladycup
    Det är ett av mina bästa köp jag gjort! Så skönt att slippa byta tampong hela tiden och billigt blir det med. Det enda negativa är att det kan göra lite ont när jag tar ut den men det kan jag absolut leva med. Den går inte ens att jämnföra med tamponger eller bindor, skulle aldrig få för mig att gå tillbaka till det igen.
  • Mamoni H
    Mamoni H skrev om Ladycup
    Mycket nöjd. Passar jättebra.
  • Sanna T
    Sanna T skrev om Ladycup
    Lite svår att få ut och inga direkta skötsel tips annars toppen!
  • Petronella B
    Petronella B skrev om Ladycup
    Ladycup är verkligen en annorlunda produkt. Lite knepigt i början innan jag lärt mig hur jag ska göra men jag är positivt överraskad över hur bra det fungerar. Enda gången det läckte var när jag glömt bort den och det var överfullt annars har den inte läckt någon gång. Jag klippte bort nästan hela pinnen i botten och då passade den mycket bättre. Informationen på hemsidan angående storlek hjälpte mig mycket och den passar.
  • Sara A
    Sara A skrev om Ladycup
    Bästa köpet, fungerar bättre än vad jag hade kunnat ana!
  • Evelina J
    Evelina J skrev om Ladycup
    Jag har inte haft särskilt mycket kontakt med LadyCup, utan jag beställde en på rekommendation av menskopp.se och jag tycker att min ladycup fungerar alldeles utmärkt.
  • Maria J
    Maria J skrev om Ladycup
    Enkelt och praktiskt. Räddaren i nöden på sol- och badsemester.
  • Josefin L
    Josefin L skrev om Ladycup
    Jag har inte fått till användningen ännu, den sitter inte på plats utan åker in och vänder sig åt olika håll. Tror inte det är koppen som är problemet, men har svårt att ge en recension då jag inte kunnat använda den som förväntat.
  • Hannah O
    Hannah O skrev om Ladycup
    Allt gick väldigt smidigt och jag är nöjd med produkten
  • Linda F
    Linda F skrev om Ladycup
    jag har beställt menskoppen hos er och det var det bästa jag har gjort, hade jag vetat det här tidigare så hade jag nog börjat med den för flera år sedan.
    jag fick ett jättetrevligt bemötande när jag mailade och frågade om råd med storlek och hur jag skulle sköta den när jag åkta utomlands.
    jag har pratat mig varm om denna menskopp och företag till alla mina vänner.
  • Sandra B
    Sandra B skrev om Ladycup
    Funkar så bra. Den är mjuk och enkel att sätta in och använda. Och det bästa är att man inte tänker på att man har mens!
  • Ankhjin A
    Ankhjin A skrev om Ladycup
    Den läcker, dåligt. Använder menskopp istället, mycket pålitligare.
  • Emelie A
    Emelie A skrev om Ladycup
    Älskar att det har kommit en sådan produkt på marknaden! Bidrar till ett mer ekonomiskt jämställt samhälle. Nu tar vi över världen kvinns!
  • Alma A
    Alma A skrev om Ladycup
    Jag har blivit bemött bra och fått svar på de frågor jag har haft.
  • Cecilia R
    Cecilia R skrev om Ladycup
    Har inte mycket att säga... jag skickade efter en grej och fick den... utöver det har jag inte haft nån "hjälp" eller någon som helst kontakt... jag fick grejen... punkt... vad det här ska tjäna till fattar jag inte... nu för tiden är det tydligen helt OTROLIGT fantastiskt att företag är såå snälla för att de ids leverera varan man vill ha så att man ska höja dem till skyarna på grund av detta... sen fattas det en nivå mellan inte alls bra och helt ok. jag vill rösta ok. Neutralt. Jag fick det jag ville ha... bättre än så var det väl inte.
  • Maria A
    Maria A skrev om Ladycup
    Jag är jöttenöjd då det funkar utmärkt för mig, kan vara lite liten i början då det ibland går igenom
  • Eva B
    Eva B skrev om Ladycup
    Har använt den alltför kort tid för att lämna omdöme egentligen, men hittills har den fungerat tillfredsställande. Den har inte läckt och jag har inte haft svårt att få ut den.
  • Abigail D
    Abigail D skrev om Ladycup
    Hej!
    Det här är första gången jag använder menskoppen och har använt den i 3 månader. Jag är 20, oskuld och har storleken small. Koppen är lätt att sätta in tack vare att jag viker den och under tiden jag har den känns det jättebra, känns ingenting och jag glömmer nästan att jag har mens! Men när jag ska ta ut den måte jag tyvärr säga att det är en mardröm! Tipset när man ska ta ut är att ta tag i piggen, krysta och vika koppen lite lätt fram och tillbaka tills man får tag i koppens underdel, trycker ihop den med två fingrar för att föra in luft och bryta förseglingen och sen försiktigt föra ut koppen. Jag brukar göra så här, men när jag ska föra ut koppen upplever jag att koppens överdel( ringen med förseglingen) är för stor, den sätter sig innanför slidöppningen och jag får aldrig ut den bara genom att dra ut koppen, gör jag det får jag världens smärta. Jag är tvungen att föra in två fingrar och ta tag i koppens överdel och på nåt sätt knyckla ihop den för att kunna föra ut den, vilket resulterar i att både mina fingrar och hela koppen blir blodig! Jag undrar om det finns en lösning på det här? Jag kanske borde prova en annan menskopp? Har ni tips på hur jag kan göra det bättre när jag tar ut koppen så jag slipper känna det som att jag föder barn varje gång jag ska tömma den så är det mer än välkommet!
    Mvh/ Abigail
  • Michelle E
    Michelle E skrev om Ladycup
    Läckte inte. Var inte helt utan obehag, men bättre än tampong och binda.
  • Emma E
    Emma E skrev om Ladycup
    asså jag köpte nog en för liten...
  • Jeanette D
    Jeanette D skrev om Ladycup
    Är inte helnöjd ännu. Tror att det behövs en "tillvänjningsperiod" för att få det att fungera optimalt. Men jag tror att jag lär mig efterhand jag använder den.
  • Lisa H
    Lisa H skrev om Ladycup
    Toppen! Miljöbra lätt att använda!
  • Isabelle Ä
    Isabelle Ä skrev om Ladycup
    Den är det bästa jag haft. Känna mig fri att gör allt när jag vill sporta, bada osv. Jag behöver inte tänka på att den ska läcka igenom. Behöver bara tömma den på kvällen och på morgonen det är lyx, förut var man tvungen att byta tampong så fort man varit på toaletten. Det är nästan så jag glömmer bort att den sitter där då jag inte känner den.
  • Magali D
    Magali D skrev om Ladycup
    miljövänligt, bekvämt, hälsosamt...
  • Helena A
    Helena A skrev om Ladycup
    Snabb leverans. Den läcker dock mer än jag räknat med. Tror det kan bero pånån typ av framfall på g, ska kolla upp.
  • Blenda F
    Blenda F skrev om Ladycup
    Lady cup är en jättebra produkt. Jag har aldrig längre problem med torrhet och det känns skönt att veta att den är bra för både miljö och plånbok. Dessutom är det ett plus att du slipper skräp att bära runt på om sopptunna saknas. Det enda negativa är att den kan vara knepig att ta ur. En något längre pinne att dra i hade varit perfekt.