Alla kategorier Webshop Ladycup

Ladycup

Tro det eller ej, men menskoppen har funnits på marknaden i över 100 år. Den är ett mensskydd med både kvalitet, komfort och funktion samtidigt som den är säker och snäll mot miljön. Vi på LadyCup tillverkar menskoppar i hela 16 olika färger och två storlekar. Den passar alltså alla kvinnor - unga som gamla. Vår vision är att kopparna ska slå ut de traditionella mensskydden. Därför satsar vi allt på tillverkning och kundservice. Vi levererar över hela Sverige, ger personlig support och allmän rådgivning.

Besök vår hemsida och beställ ett mensskydd som håller länge. Vi lovar.

Läs vad 241 kunder tycker om Ladycup

• Rebecka P
    Rebecka P skrev om Ladycup
  • Evelinn K
    Evelinn K skrev om Ladycup
    Var lätt att hitta på hemsidan och beställa. Kundservice var trevliga när jag ringde och behövde hjälp angående betalningen. Skulle absolut rekommendera detta företag till min vänner. Läs mer
  • Hannah T
    Hannah T skrev om Ladycup
    Bemötandet har verkligen varit fint (har dock inte skrivit för att berätta om min upplevelse av produkten tidigare)! Menskoppen går däremot inte att använda. Därför väljer jag att fokusera på det nedan:

Jag har använt menskopp under flera års tid. Jag började med en liten Lunette som då var toppen för mig, sedan förändrades mitt blödningsmönster lite och jag kände att jag ville ha en något större variant, och gärna en svart. Valde då en MeLuna som jag tyckte om i storlek och stuns men inte i materialet som är lite gnissligt och helt enkelt inte lika bra som silikon.

Därför valde jag att köpa en svart ladycup från er (en stor om jag minns rätt). Den kommer jag aldrig mer att använda. Verkligen pengar i sjön för mig.
    Min slida blir grund när jag har mens vilket gör att jag alltid behöver klippa bort piggar och knoppar och sånt. Det brukar inte vara några problem alls, jag får alltid lätt tag kring botten av koppen (så även med er) och har fått in snitsen med att släppa på vakuumet och dra ut koppen. Det går inte med er kopp. Anledningen till det är att själva koppen är så väldigt mycket mjukare än ringen upptill så hur jag än gjorde lyckades jag inte släppa på vakuumet genom att rucka på, trycka ihop, vrida osv. på koppen. Eftersom min slida bli så grund så hamnar alla menskoppar precis runt livmodertappen, det innebär att jag inte har något utrymme att röra mig med där. Jag kan liksom inte trycka på ringen utan att också trycka på livmodertappen (som blir otroligt öm för mig).
    Det gick inte ens att få den att släppa vakuumet när jag lyckades, under stark smärta, kroka både ett och två fingrar runt kanten upptill, vilket enligt min erfarenhet Verkligen(!) borde ha gjort att jag fick ut den. Det tog säkert 20 minuter och nära panik att lyckas. Eftersom jag vet att man kan behöva öva så valde jag ändå att prova koppen de två dagarna jag blödde som mest under min nästa mens, och trots riklig blödning (vilket brukar underlätta för mig att få ur koppen) så var det nära nog omöjligt. Para detta med rejäl mensvärk så kan ni nog ana att detta var katastrof för mig.

Hoppas att ni kan hitta en variant som fungerar även för slidor som min! Läs mer
  • Betty M
    Betty M skrev om Ladycup
    Jag har haft en menskopp från Australien i ca 3 år och efter 3 år började den inte se så rolig ut längre så jag beställde en menskopp från er. Tyvärr var de något med den som gjorde att den inte passade. Den läckte och satt inte helt bekvämt. Jag kanske satt in den fel men jag har ju använt en annan i 3 år så jag vet inte hur fel jag kan ha satt in den. Men men den kanske bara inte passade mig. Men de var fin färg på den i alla all! :)

Mvh Betty! Läs mer
  • Lina L
    Lina L skrev om Ladycup
    Köpte en Ladycup men var inte nöjd, alldeles för hård kant runt omkring. Har nu köpt ett amnat märke som jag trivs mycket bättre med. Läs mer
  • Emma E
    Emma E skrev om Ladycup
    Bästa mensskyddet jag någonsin provat! Var inte så snabba svar på mailen men i övrigt är jag nöjd med servicen. Läs mer
  • Anne-chatrine S
    Anne-chatrine S skrev om Ladycup
    Jag vill inte alla bli kontaktad. Jag har inte gett samtyckte till sådana saker. Vänligen ta bort mig från samtliga utskick. Läs mer
  • Katja S
    Katja S skrev om Ladycup
    Ladycup har varit otroligt hjälpsamma vid mailkontakt både gällande storlekar på produkter, möjligheter till alternativa betalsätt osv.

Väldigt kvalitativa produkter. Läs mer
  • Maria T
    Maria T skrev om Ladycup
    Har köpt en ladycup, inte haft behov av kundtjänst. Men hat överlag en positiv bild av företaget, lätt att hojta info om produkten Läs mer
  • Anette E
    Anette E skrev om Ladycup
    Har bara gott att säga om ladycup. Bra service, snabb leverans. Själva menskoppen är jag jätte nöjd med o rekommenderar till alla som funderar på att skaffa en. Läs mer
  • Emelie P
    Emelie P skrev om Ladycup
    Bra bemötande, snabb leverans, bra kvalitét på produkten som hittills lever upp till alla förväntningar. Läs mer
  • Frida E
    Frida E skrev om Ladycup
    Jag har köpt en menskopp av ladycup efter rekommendation från en vän. Första jag testat så är svårt att jämföra. Fördelarna med menskopp är att man bara behöver byta 2 gånger om dygnet och inte vid varje toalettbesök vilket underlättar vardagen mycket. Dock har jag haft problem med att det inte håller tätt vid stor menstruation vilket ger känslan av otrygghet. Har inte haft någon kontakt med företaget mer än köp online. Läs mer
  • Caroline M
    Caroline M skrev om Ladycup
    Korrekt bemötande. Har inte varit i kontakt med dem mer än i köpet. Köpte även ladycup nr 2 hos dem.
    Den lilla: mycket lätt att sätta i, gammal version ca 10 år som var lite svår att rengöra.
    Den stora: svårare att sätta i, mycket lätt att rengöra, känns som bättre material.
    Jag stöttar varan till 100 %. Läs mer
  • Emma A
    Emma A skrev om Ladycup
    Funkar bra och det är lätt att få den att sitta rätt Läs mer
  • Sara S
    Sara S skrev om Ladycup
    Köpte menskopp. Allt fungerade ypperligt, väldigt nöjd! Läs mer
  • Sara J
    Sara J skrev om Ladycup
    Jag har upplevt min ladycup som väldigt bra, är mycket nöjd då man slipper byta skydd lika ofta som när man använder tampong. Läs mer
  • Elin B
    Elin B skrev om Ladycup
    Jag tycker ladycup är suverän! Jag har använt menskopp nu i många år och kan inte förtå att inte alla gör det! Blir alltid lika förvånad när folk utrycker att de inte kan göra vissa saker för att de har mens. Med ladycup kan du verkligen glömma helt att du har mens! Läs mer
  • Petra L
    Petra L skrev om Ladycup
    Tyvärr inte alls lika bekväm som Instead, som jag använt tidigare. Läs mer
  • Sara G
    Sara G skrev om Ladycup
    Jag tycker att Ladycup är ett säkert, smidig, hygienisk och bra miljöalternativ som mensskydd. Den kan också vara osmidig i vissa badrum när handfatet är långt bort och mot slutet av mensen när man blöder lite och slemmhinnorna kan vara lite torra. Som helhet en mycket bra produkt. Läs mer
  • Birgitta P
    Birgitta P skrev om Ladycup
    Det gickej att få kortbetalninen att gå igenom. Och eftersom ni ej hade banköverföring (dåligt) fick jag ta faktura.
    Är för övrigt nöjd med min produkt, men som sagt inte med betalningen, vilket såklart är av stor vikrt när jag handlar varor. Läs mer
  • Anna B
    Anna B skrev om Ladycup
    Hej!
    Jag har inte hunnit använda den än så jag har inget betyg att ge. Läs mer
  • Maria B
    Maria B skrev om Ladycup
    Har tyvärr inte kunnat börja använda min ladycup så har än så länge ingen upplevelse av den Läs mer
  • Anna E
    Anna E skrev om Ladycup
    Jag är väldigt nöjd.
    Det enda som stör mig är att jag inte vågade prova tidigare. Läs mer
  • Julia K
    Julia K skrev om Ladycup
    Det är ett väldigt smidigt mensskydd MEN jag fick tyvärr mensvärk av koppen av någon anledning :/ Läs mer
  • Anette J
    Anette J skrev om Ladycup
    Tycker produkten håller vad den lovar. Jag kan absolut rekommendera den! Menskoppen kommer i en fin liten tygpåse, sött tycker jag. Tycker om att det finns flera färger att välja mellan. Hade dock uppskattat att få det hemskickat på ett diskret sätt, det stod skrivet "ladycup.se" på paketet. Kvinnan jag ringde o beställde av va väldigt glad o trevlig så jag blev fylld av positiv energi bara av att prata med henne. Jättebra service!! Skulle jag behöva en ny menskopp vet jag var jag ska vända mig.
    (Jag hoppas att mitt namn inte syns för allmänheten i samband med denna text.)
    Tack för att ladycup finns!!! :) Läs mer
  • Annelie B
    Annelie B skrev om Ladycup
    Nöjd med produkten, man får inte va stressad när man ska tömma den då det kan göra ont om man försöker slita ut den som en vanlig tampong. Fin och bra för plånbok och miljö. Läs mer
  • Elsa S
    Elsa S skrev om Ladycup
    Riktigt bra menskopp! Fin färg och fin påse dessutom. Der enda jag skulle önskat var att piggen längst ned på koppen hade nån form av utbuktande ränder på sig för att inte göra den så hal, första gångerna jag skulle ta ut koppen var det svårt att få grepp om piggen. Läs mer
  • Dominique S
    Dominique S skrev om Ladycup
    Jag tycker min ladycup, som är i den minsta storleken, är alldeles för stor.. Känns som man blir helt uttöjd. Skulle hellre ha en mindre som man i så fall tömmer oftare. Läs mer
  • Angeliqa L
    Angeliqa L skrev om Ladycup
    Köpte ett set med 1 ladycup vit (liten) + 1 ladycup svart (stor).
    Använder enbart den vita - hade inte behövt köpa den svarta, kunde ha varit tydligare med denna informationen.
    I övrigt fungerat mycket bra - goda rekommendationer och och instruktioner, smidig betalning, snabb leverans. Läs mer
  • Linn L
    Linn L skrev om Ladycup
    Är så glad att jag blev tipsad om detta, absolut ett av mina bättre köp! Läs mer
  • Iris A
    Iris A skrev om Ladycup
    Jag är jättenöjd! Tack så mycket för menskoppen! Läs mer
  • Maria S
    Maria S skrev om Ladycup
    Smidig och bra, skönt att slippa andra mensskydd. Läs mer
  • Sofia S
    Sofia S skrev om Ladycup
    För mig har ladycup inte alls fungerat bra, men jag tror att det handlar mest om att jah inte kunnat sätta in den på rätt sätt och bara inte har fallit för produkten. Läs mer
  • Erika E
    Erika E skrev om Ladycup
    Fantastisk. Bra material, sitter perfekt och läcker aldrig och blir inte missfärgad. Älskar den. Läs mer
  • Maria A
    Maria A skrev om Ladycup
    Super bra, är så nöjd med min menskopp Läs mer
  • Gina C
    Gina C skrev om Ladycup
    Använt menskopp i några år och den är superbra! Det enda problemet är att den läcker ibland och därför måste även binda användas under första 3 dagarna. Detta kan dock bero på min rikliga mens, då alla instruktioner har följts till punkt och pricka. Läs mer
  • Julia B
    Julia B skrev om Ladycup
    Detta är en helt fantastisk uppfinning som gör mitt liv lättare något otroligt! Läs mer
  • Isabelle D
    Isabelle D skrev om Ladycup
    Helt ok om man inte har riklig mens...
    Är för liten. Hålen börjar för långt ner vilket minskat kapaciteten på koppen. Läs mer
  • Therese L
    Therese L skrev om Ladycup
    Hej! Jag har hört så fantastiskt mycket bra om menskopar och jag var väldigt nyfiken på att få prova. Dock är jag inte speciellt nöjd. När jag har menskoppen i så vandrar den uppåt i slidan så jag har väldigt svårt att få ut den. Jag har fått väldigt ont då jag lite fått panik över att jag inte når den, satt på mig gummihandskar så att jag inte glider på den och dragit. Jag har inte nått den förutom piggen. Jag önskar verkligen att det fungerade men jag tror inte detta är något för mig eller om jag gör något fel. Ni får gärna återkomma till mig med tips hur det kan bli lättare. Thereselindstrm@gmail.com Läs mer
  • Lina W
    Lina W skrev om Ladycup
    Jag har inga problem med insättandet. Dock stora problem med att få ut koppen, det tar mig minst 10 minuter av krystande och lirkande för att få ut den och det är väldigt svårt att få vaakumet att släppa = känns inte bra för livmodertappen. Koppen åker upp väldigt långt och därför måste jag krysta ned den för att ens få tag i piggen. Funderar på att testa en annan modell eller märke, för just nu vill jag bara använda den när jag är hemma pga så svårt att få ut den. Dock känns det ändå mycket bättre än tamponger så jag vill inte ge upp menskopp helt! Läs mer
  • Emmy S
    Emmy S skrev om Ladycup
    Jättebra! Hade den nyligen under en hel konsert och en natt, läkte inte Alls! Älskar också att den är bra för miljön och jag slipper komma ihåg tamponger. Läs mer
  • Therese J
    Therese J skrev om Ladycup
    Den funkar super bra. Bättre än vad jag trodde. Läs mer
  • Erica S
    Erica S skrev om Ladycup
    Då jag var i kontakt med en annan som sålde menskoppar efter deras test och deras svar var att jag skulle ha en small då jag har en så oregelbunden mens då jag har pco-s. Men nu när jag väl fick mensen efter pillerstoppet av provera sen januari 2015 så provade jag den för första gången. Men den är tok för liten då den läckte över och fick gå upp på natten bara för att tömma och sen städa det som rann ner på golvet. Då jag ändå är snart 31 så blir det att köpa en ny. I den större storleken. Men jag klippte spetsen lite för den skavde lite men när jag väl hade klippt den så var den lite seg att få tag i när den var lite fuktig men tog man lite papper o greppa den så funkade det utmärkt. så nej aldrig mer. Så nu ska jag ta en månstens blå som e så fin som var slut sist. hoppas den stl inte läcker över under natten. Men annars är den väldigt enkelt att sätta in. Hoppas min vän blir lika glad som jag är då hon vann en sådan i en facebook tävling. Dock inte av er. Då jag gillar att ni har olika färger på dem så köper jag hos er mot andra som bara har genomskinliga eller vita. tråkigt Läs mer
  • Amanda R
    Amanda R skrev om Ladycup
    Blev först anvisad att testa en ladycup då jag tog menskoppens test, och följde rådet. Var väldigt roligt att få så många olika färger att välja på, det gjorde att pengarna man spenderade kändes lite mer värda, eftersom man inte visste vad man kunde förvänta sig av själva produkten. Jag var positiv, men något tveksam till hur det skulle funka med en menskopp, men är helt såld efter att jag har testat! Finns inte nåt bättre mensskydd! Läs mer
  • Therese J
    Therese J skrev om Ladycup
    Snabb leverans, 2-3 dagar. Produkten har bra kvalité och stämmer bra överens med bilderna på hemsidan. Ända invändningen jag har är att det är för dåliga räfflor på "pinnen" så är svårare att ta ur än andra koppar jag har använt. Läs mer
  • Johanna B
    Johanna B skrev om Ladycup
    Jag fick en bra rådgivning från menskoppen.se och blev då rekommenderad Ladycup.
    Vid beställning var det lätt att se varorna och få information samt smidigt att betala. Snabb leverans. Läs mer
  • Anna S
    Anna S skrev om Ladycup
    bra, snabb leverans bra hemsida Läs mer
  • Magdalena B
    Magdalena B skrev om Ladycup
    Jag stormtrivs med min ladycup - tog mig två dagar att bekanta mig med hur den fungerade, vart och hur den skulle sitta och hur jag bäst skulle föra upp den på plats. Det var en ny och spännande känsla att få se hur mycket jag blöder, vilket förvånande var mindre än jag trott innan då jag använt tamponger. Min ladycup har förenklat hela mensandet! <3 Det jag saknar är en plupp på tappen så att den är lättare att ta ut. Läs mer
  • Josefin R
    Josefin R skrev om Ladycup
    Jag är väldigt nöjd med min Ladycup. Stort plus för snabb leverans! Läs mer
  • Anna A
    Anna A skrev om Ladycup
    bra, gick fort att få svar om vilken storlek man borde ha. Bra service Läs mer