Alla kategorier Frisör Stockholms län Stockholm Kungsholmen Marieberg Lazy Barber and Coffee

Lazy Barber and Coffee

Gjörwellsgatan 47, 112 60 Stockholm — Visa karta

Välkommen till Lazy Barber - cuts and coffee!

Vi erbjuder både bokade tider och drop-inklippningar här på vår salong som du hittar på Gjörwellsgatan på Lilla Essingen. Vi klipper dam, herr, barn, pensionär, snagg, lugg och skägg - alltså är vårt utbud mycket brett.

Förutom våra frisörtjänster kan du även hitta riktigt bra hårdvårdsprodukter till bra priser. Vi har ett stort sortiment från de främsta leverantörerna, däribland Redken, Kerastase och Loreal. Du kan hitta det mesta i vår shop.

Varmt välkommen om du ska fixa frisyren - vi ser fram emot ditt besök!
Lör: 10:00-17:00
Sön: Stängt

Läs vad 176 kunder tycker om Lazy Barber and Coffee

• Alexander M
    Alexander M skrev om Lazy Barber and Coffee
    När man kommer in genom dörren till Lazy Barber märker man direkt att målet är mer än bara en snabb, opersonlig klippning. Salongen är inredd som en klassisk amerikansk "barbershop" vilket är både fascinerande och avslappnande. Detta i kombination med en stor dos yrkeskompetens samt ett pris som många gånger är bättre än frisörsalongernas, gör att man aldrig lämnar salongen missnöjd. Som grädde på moset är barberarna väldigt sociala och har en bra sammanhållning som team, vilket gör stämningen på salongen väldigt lättsam. En del kunder har haft samma barberare på salongen i över 10 år, vilket är förståeligt då man hos Lazy Barber inte är en kund, utan en del av familjen. Läs mer
  • Jimmy C
    Jimmy C skrev om Lazy Barber and Coffee
    Jättebra frisör/barber med old school new york-känsla. Mycket trevliga frisörer, snygg inredning och skön musik. Oftast går det att boka tid med kort varsel. Har gått dit i 4 år nu, testat några andra frisörer runt om Kungsholmen men alltid återvänt. Ett stort plus är även att dom nästan alltid har fått in nya produkter (vax och liknande) som man får testa och som håller lite högre kvalitet (till ett rimligt pris) än den vanliga geggan man hittar på exempelvis Åhléns. Vill man prata är personalen jättetrevliga, orkar man inte och vill vara tyst så är dom också tysta och låter dig slappna av. Rekommenderas! Läs mer
  • Gustaf T
    Gustaf T skrev om Lazy Barber and Coffee
    Trevligt bemötande och tilltalande lokal.
    Är även nöjd med resultatet av min klippning och samtalet med frisören. Läs mer
  • Henrik B
    Henrik B skrev om Lazy Barber and Coffee
    Jag har klippt mig hos Aydin och Lazy Barber i närmare 5 år och har alltid varit supernöjd. Klippningen är oklanderlig och jag har aldrig varit så nöjd som jag är med Aydin. Dessutom är det alltid trevligt att komma och klippa sig då bemötandet är mycket bra. Läs mer
  • Hampus M
    Hampus M skrev om Lazy Barber and Coffee
    Riktigt trevlig salong!
    Härlig personal, kunniga och välbemötande.

Svängde förbi ikväll på drop in för att få skägget fixat för första gången. Fick hjälp utav Leon, super trevlig kille. Han hjälpte även till att lära min flickvän hur hon skulle klippa, trimma, föna etc (Hon ska göra skägg delprov till frisör-gisslen) Så det uppskattades enormt mycket.

Rekommenderar verkligen denna salong! +++++ Läs mer
  • Markus G
    Markus G skrev om Lazy Barber and Coffee
    Var i akut behov att fixa frillan då jag skulle på fest. Ringde och kollade om det fanns några tider och bemöttes av en engelsktalande person vilket inte är några problem för mig. Alla känner sig dock kanske inte bekväma att tala engelska som jag? I alla fall så var det ganska fullbokat men personen som jag talade med kunde klämma in mig vilket jag blev glad över. Kommer till stället och det första jag ser är att det står en drop in skylt utanför. Så den gäller inte då det är fullbokat? Ja ja, jag kliver in och möts av samma trevliga engelsktalande person som undrar om jag vill ha något. Då det fanns lite tid kvar beställer jag en latte. Hinner inte få den förens jag får sätta mig och får latten serverad där jag sitter. Berättar hur jag vill bli klippt, Bara med maskin på sidorna och i nacken. Jag får det jag beställt. Proceduren tar ca 10min. När jag är klar så får jag tillfälle att dricka upp min latte för att sedan gå till kassan och betala. Då jag var lite stressad ser jag en skylt i all hast och ser priset för herrklippning, tror det var 350 alt. 390 kronor. Tycker bara det är ganska högt, speciellt för 10min maskinklippning. När jag sedan ska betala så säger tjejen till mig "det blir 418 kronor" Jag hinner inte direkt reflektera över det och betalar för att jag har lite bråttom. Kontentan, 10min maskinklippning samt en latte 450 kronor! Kom igen, lite väl saftigt va? Och för vad? Latten är inget jag hänger upp mig på? Men 418 spänn? Och varför 418? Tyckte jag såg ett helt annat pris för det första?! Jag kan åka in ännu mer centralt och få samma klippning under 300. Summa summarum, trevligt bemötande i telefonen, samt god latte men alldeles för dyrt. Läs mer
  • Mauricio A
    Mauricio A skrev om Lazy Barber and Coffee
    Bra ställe, bra atmosfär och Lion är grym! Läs mer
  • Martin L
    Martin L skrev om Lazy Barber and Coffee
    Trevlig personal ! Bra bemötande Läs mer
  • Raymond Z
    Raymond Z skrev om Lazy Barber and Coffee
    Utmärkt service, fräsch miljö. Kompetenta barberare och, inte minst, en barista som förstår värdet av en perfekt tillagad espresso. Inte svindyrt heller. Således, kan varmt rekommenderas. Läs mer
  • Mahdi S
    Mahdi S skrev om Lazy Barber and Coffee
    Personligen har jag klippt mig hos Leon i 5 år.
    Sedan fem år tillbaka har ingen annan frisör fått röra vid mitt hår fram till idag.
    Det bör sammanfatta min upplevelse som kund. Läs mer
  • David S
    David S skrev om Lazy Barber and Coffee
    Klippte mig på Hair Stylist nyligen och är verkligen förtjust i deras klassiska stil á la amerikanskt 50-tal. Att man dessutom får en proffsig klippning till ett (med stockholmsmått mätt) resonabelt pris gör att jag säkert kommer tillbaka fler gånger. Läs mer
  • Per H
    Per H skrev om Lazy Barber and Coffee
    Mycket bra trevligt med möjlighet till en kaffe också.
    Även om allt är nytt är det trevligt med retrostämningen.
    PH Läs mer
  • Andreas W
    Andreas W skrev om Lazy Barber and Coffee
    Klipptes av en utan tvekan väldigt tekniskt duktig barberare/frisör. Håret blev perfekt. Skägget blev tyvärr mindre bra (pga. brister i kommunikationen) och jag fick jämna ut det rejält på egen hand när jag kom hem. I efterhand önskar jag att gjort det själv från början så att jag sluppit ta ner sidorna så mycket.

Mitt stora problem med Lazy barber var dock bemötandet. Från att jag klev in i lokalen kände jag mig inte välkommen, och entusiasmen från personalen var väldigt låg. Upplevde också att barberaren som klippte mig verkade vara på dåligt humör och nästan snäste åt mig ett par gånger under klippningen. Kräver inte så mycket men när man betalar strax under 1000:- (ca. 600:- för klippning med skägg och 300:- för en olja) så vill man åtminstone inte känna sig oönskad som kund. Kommer tyvärr inte att återvända. Läs mer
    2017-04-07 Aydin A svarar Andreas W
    Tack för ditt ärliga kommentar.
    Lovar att ta upp det med barberaren.
    Just bemötandet av kunder har vi fått mycket goda respons på. ( läs andra kommentarer )
    Barberaren kanske hade en dålig dag, det ska inte upprepas.
    PS människor kan fela tyvärr
  • Stefan F
    Stefan F skrev om Lazy Barber and Coffee
    Klipper mig hos Janet och är jätte nöjd varje gång. Hon är bäst! Läs mer
  • Dan G
    Dan G skrev om Lazy Barber and Coffee
    Vänligt och professionellt bemötande från start. Fick en bra klippning och en fantastisk rakning. Fick sedan hjälp att köpa rakkniv och startpaket.
    Jag kommer tillbaka - bättre betyg än så kan jag itne ge Läs mer
  • Daniel D
    Daniel D skrev om Lazy Barber and Coffee
    Supertrevligt bemötande. Bra personal. Bra stämning. Bra frisör. Coolt ställe som känns riktigt häftigt efter den nya inriktningen. Läs mer
  • Jesper V
    Jesper V skrev om Lazy Barber and Coffee
    Rekommenderas inte under några omständigheter. Jag gick dit för att snagga sidorna och fixa skägget. Betonade att jag endast ville ha snaggat på sidorna och att ingenting annat skulle röras. Efter sidorna snaggats snaggade han även nacken innan jag hann reagera. 3 års sparande borta på en sekund. Fick sedan rabatt på nacksnaggningen(?!). Nu anmält till Allmäna reklamationsnämnden. Läs mer
    2017-03-13 Aydin A svarar Jesper V
    Hej Jesper. Vi beklagar det som hänt dig, ibland blir det missförstånd när det kommer till förklaringar av hur vida håret ska bli klippt. Vi har pratat med frisören som hjälpt dig, och han verkar medveten om händelsen som skett och att han förstås missade att du bara ville snagga sidorna uppe på dina vikar bara, med tanken på att du innan du satt dig i stolen förklarade att du bara ville snagga sidorna upp till vid vikarna och även längst ner vid nacken. Sen att på 3 år så borde hårets längd ligga på ungefär mellan 40-50 cm långt. Så långt är inte håret på din hela längd. Med tanke på att det frisören klippte bort var en längd på 3-4 cm långt undercut hår som du har börjat spara. Ibland blir det fel, men då ska man förstå att vi bara är människor och kan missa små detaljer som i ditt fall så förvann ditt nack hår som du har kanske sparat i 2-3 månader och inte 3 år. Vi och frisören på lazybarber ber mycket om ursäkt till dig, vilket frisören gjorde på plats oxå. Och att du på plats var trots allt nöjd med förklaringen som båda missuppfattade och som god gärning så fick du rabbatt för missförståndet. Vi tackar även att du öppet förklarar ditt missnöje, men hade varit trevligare oxå om du på plats hade haft samma åsikter som du förklarar här.
    2017-03-13 Jesper V svarar Aydin A
    Hej,

Jag har sparat mitt hår i ca tre år. Sist jag var hos frisören och tog mer än sidorna var ca ett år sedan. Innan dess har jag bara klippt topparna i ca två år. Mitt hår växer väldigt långsamt. Jag bedömer att det var 15 cm+ långt.

Jag hade kortare sk babyhår som inte vuxit längre än 3-4 cm allra längst ned i nacken trots den långa tiden, men ovanför det var det ca15 cm+ långt dvs ungefär som resten av huvudet. Där snaggades det ca en cm upp i nacken.

Att jag sagt att jag även ville snagga i nacken stämmer absolut inte. Jag frågade först om klippning av håret + snaggning av sidorna samt tillfixning av skägget. Bestämde mig för att endast snagga tinningarna och inget annat och fixa till skägget. Så att jag sagt att jag också ville snagga nacken är inte sant. Hade även med mig en arbetskamrat vid besöket.

Då snaggning för hela huvudet kostar 150, inbillade jag mig att snaggning (en enda längd, ingen fade) på sidan också kostade 150. Kan ju vara så att det skulle kosta 270 men att jag missade det. Jag reflekterade inte nämnvärt över att jag fick 70 kr rabatt när jag skulle betala utan det fanns inget att göra åt saken så jag sa bara okej och betalade.
    2017-03-13 Aydin A svarar Jesper V
    Jesper du får mer än gärna komma in till oss och prata med oss om ditt missnöje. Vi vill på alla möjliga sätt få alla våra kunder bli så nöjda som möjligt. Vi vill gärna förbättra oss på alla möjliga sätt, vi vill kunna ge våra kunder bästa möjliga service på bästa tänk bara sätt. Jag som butiks ägare vill gärna sitta ner med dig och prata ut om hur du blev bemött och hur din klippning gick tillväga. De är viktigt för oss och veta hur vida våran personal bemöter våra kunder och samt hur klippningar är bra eller inte. Tack för din medverkan varma hälsningar:
    Aydin
    2017-03-16 Jesper V svarar Aydin A
    Hej,

Jag vet inte vad ett sådant möte skulle kunna leda till, eftersom jag får börja om med mitt sparande från början och det inte finns ngt öht att göra åt saken. Ångrar djupt att jag gick till er. Hellre låta en bekant göra det när det handlar om en sådan simpel sak som att snagga tinningarna. Jag hoppas att potentiella kunder läser detta och är oerhört försiktiga och förklarar ingående flera ggr exakt vad de vill ha, så att det inte blir ngt fel. Jag lämnar skadeståndsbegäran till myndigheterna och så sköts det den vägen.
    2017-03-16 Aydin A svarar Jesper V
    Beklagar att ni känner så.
    Ni Lämnar oss inget val.
    Gör som ni känner för
    Aydin
    2017-03-16 Jesper V svarar Aydin A
    Ok. Jag kommer ned. Jobbar 100 meter därifrån
    Läs mer genom att expandera tråden +
  • Richard G
    Richard G skrev om Lazy Barber and Coffee
    Hade en sittning på Lazy Barber med hår plus rakning. Mycket proffsigt och ett mycket trevligt bemötande. Barberaren var följsam och social.
    Bra priser för att vara i stockholm stad. Läs mer
  • Jonas K
    Jonas K skrev om Lazy Barber and Coffee
    Hår och skägg blev Riktigt snyggt! Läs mer
  • Per R
    Per R skrev om Lazy Barber and Coffee
    Trevligt och professionellt, och en väldigt härlig miljö att vara i. Läs mer
  • Carolina S
    Carolina S skrev om Lazy Barber and Coffee
    Bästa frisören enligt min son (11 år). Jätte trevligt personal och mysigt stältet. Läs mer
  • Tomas J
    Tomas J skrev om Lazy Barber and Coffee
    Mycket trevlig bemötande och avslappnad stämning! Gjorde en drop-in och så fort jag klev in blev jag trevligt bemött och fick en ungefärlig tid till klippningen. Själva klippningen var utmärkt och prisvärd (390kr, herr). Tyvärr hade jag inte tid att ta en kaffe i café-delen, men det blir det nästa gång :) Läs mer
  • Shahin I
    Shahin I skrev om Lazy Barber and Coffee
    Hesham, tack för en grym rakning & klippning. Tipsen jag fick ska jag ta med mig! Läs mer
  • Ulf F
    Ulf F skrev om Lazy Barber and Coffee
    Mitt första besök på denna trevliga herrsalong Lazy Barber Cuts & Coffee.
    Lockades av den gemytliga lite retro inredning.
    Blev otroligt trevligt bemött av personal, en trevlig klippning av professionell frisör under ett trevligt samtalande. Mycket nöjd och kommer att återkomma. Läs mer
  • Fredrik H
    Fredrik H skrev om Lazy Barber and Coffee
    Kunnig och trevlig personal som ger bra service. Fixade tid för klippning snabbt och smidigt. Förklarade varför de gjorde som de gjorde och det fick mig att förutom klippa håret även fixa till skägget. Besöker absolut dem igen! Läs mer
  • Therese K
    Therese K skrev om Lazy Barber and Coffee
    Janet på Hair Stylist är väldigt duktig, både på att klippa och färga. Sambo, son och dotter klipper sig numera hos Janet. Läs mer
  • Robert D
    Robert D skrev om Lazy Barber and Coffee
    Lika duktiga som dom är trevliga. Läs mer
  • Ornella G
    Ornella G skrev om Lazy Barber and Coffee
    Fantastisk bra salong, lätt att få tider (flexibla trots att det ofta är fullt med kunder när jag varit där) och Janet som både jag och min man klipper oss hos är otroligt duktig. Skicklig, lyhörd för kunden men vågar samtidigt ge egna förslag för vad som är snyggt och modernt. Kändes verkligen som hon förstod vad som var snyggt för just mitt hår (som är långt och tjockt) och hur det skulle klippas. Jag och min man har båda klippt oss på t.ex. toni and guy när vi bodde i London och testat runt en hel del då vi båda är väldigt måna om våra frisyrer men Janet har varit helt klart bäst! Läs mer
  • Kicki R
    Kicki R skrev om Lazy Barber and Coffee
    Mkt nöjd med klippning o färgning hos frisören Janet. Hennes skicklighet för vad man passar i för frisyr o färger är stor. Kicki Läs mer
  • Annika D
    Annika D skrev om Lazy Barber and Coffee
    Jag är så fantastiskt nöjd! Klippte och slingade håret hos Janet på Hair Stylist, det blev perfekt -magiskt! hon förstod precis vad jag ville ha :) Grymt duktig frisör, kan varmt rekommendera! Läs mer
  • Björn A
    Björn A skrev om Lazy Barber and Coffee
    Både Janet och Nicki är hur trevliga som helst och jag är alltid nöjd med min klippning när jag går därifrån. Stammis sedan länge. Läs mer
  • Stefan Olof O
    Stefan Olof O skrev om Lazy Barber and Coffee
    Jättebra frisör. Bytte från Toni and Guy där jag klippt mig i över 10 år och blev mycket bättre klippt här. Läs mer
  • Johannes V
    Johannes V skrev om Lazy Barber and Coffee
    Mycket nöjd. Snabb och bra service Läs mer
  • Claire P
    Claire P skrev om Lazy Barber and Coffee
    Janet is extremely talented and got my hair the way I have wanted it. Läs mer
  • Emma E
    Emma E skrev om Lazy Barber and Coffee
    Jag började gå hos Hair Stylist när jag flyttade till Lilla Essingen. Jag fick Janet som frisör och de är det bästa som hänt mig! Janet är en fantastisk människa och jag får håret precis som jag vill ha det. Vi har även blivit väldigt goda vänner. Nu bor jag i Västerås och pendlar till Hair Stylist när jag ska klippa mig. Läs mer
  • Helene B
    Helene B skrev om Lazy Barber and Coffee
    Jag är väldigt nöjd med Janet på Hair Stylist! Förra året hade jag stora problem att hitta en ny frisör och provade ett flertal utan att vara riktigt nöjd. I akut behov av klippning tog jag en "drop-in" tid. Janet klippte mig och jag blev jättenöjd! Duktig och trevlig frisör som numera har blivit min fasta frisör. Janet är alltid trevlig flexibel och är flexibel med tider. Hon klipper jättebra! Rekommenderas varmt! Läs mer
  • Anna N
    Anna N skrev om Lazy Barber and Coffee
    Klipper mig och färgar hos Janet, jätteduktig. Skön och avslappnad, och ser vad som passar. Läs mer
  • Niclas D
    Niclas D skrev om Lazy Barber and Coffee
    Rekommenderas starkt!
    Nicki är kanonbra och håller ett bra pris. Läs mer
  • Amanda D
    Amanda D skrev om Lazy Barber and Coffee
    Kan verkligen rekommendera att gå till Nicki! Hon är grymt duktig, noggrann och trevlig. Prisvärt och jag går alltid därifrån och känner mig supersnygg. :) Läs mer
  • Ralf T
    Ralf T skrev om Lazy Barber and Coffee
    Proffsiga kompetenta och lyssnar på kunden
    Mycket bra lätt att få tider Läs mer
  • Anna K
    Anna K skrev om Lazy Barber and Coffee
    Alltid trevligt bemötande.
    Lätt att få tid.
    Alltid nöjd med klippningen.
    Personalen alltid glad och trevlig. Läs mer
  • Anita B
    Anita B skrev om Lazy Barber and Coffee
    Hej,jag heter Anita och bor i Västerås. Canan Kaya klippte mig under många år här och jag har alltid varit så nöjd med både henne och mina frisyrer. Men så flyttade hon till Sthlm och jag letade vidare i Västerås efter någon ny frisör. Men till slut gav jag upp och sökte upp Canan i Stockholm och så började jag att resa till henne. Hon är trevlig, rar och glad. Underbar "frissa" som alltid klipper mig till min största belåtenhet. Likadant när hon gör slingor eller färgar mitt hår. Hon är så himla duktig och har sådan syn för vad jag passar i. Om jag kommer med förslag så vågar hon sig på det jag ber henne om och det är inte många frisörer som gör. Hon klipper även mina barnbarn. En mycket trevlig frisersalong med den bästa hårfrissan! Jag rekommenderar henne varmt och ni kommer att bli så nöjda. Läs mer
  • Annki C
    Annki C skrev om Lazy Barber and Coffee
    Åker från Västerås till landets bästa frissa!! Läs mer
  • Jenny R
    Jenny R skrev om Lazy Barber and Coffee
    Jag har gått hit (till Nicki) för klippning, färgning och slingor i flera år och går alltid därifrån hur nöjd som helst. Läs mer
  • Mia D
    Mia D skrev om Lazy Barber and Coffee
    Vi är jätte nöjda med Hair Stylist där frisörerna alltid tar emot på ett skickligt och trevligt sätt. Uppskattar att de alltid fixar så att tid kan bokas med relativt kort varsel. Läs mer
  • Uffe O
    Uffe O skrev om Lazy Barber and Coffee
    Jag tycker att ni är duktiga, trevliga och ställer alltid upp med kort varsel! Läs mer
  • Birgitta B
    Birgitta B skrev om Lazy Barber and Coffee
    Mycket trevligt bemötande och alltid skickligt utförda tjänster (frisering) av Janet. Läs mer
  • Suzanne B
    Suzanne B skrev om Lazy Barber and Coffee
    Jag är nu mycket glad över att ha hittat en noggrann duktig o trevlig frisör i huset där jag bor.

Att ni skänker pengar till barncancerfonden känns mycket hedervärt. Läs mer
  • Claes L
    Claes L skrev om Lazy Barber and Coffee
    Bäst.'

Klippt mig här i 30 år.

Med vänlig hälsning

claes Läs mer
  • Peter L
    Peter L skrev om Lazy Barber and Coffee
    Jag har klippt mig hos Hair Stylist i flera år. Jag går alltid därifrån och känner mig snygg i håret. Alltid samma utmärkta bemötande. En frisör man kan rekommendera till sin bästa kompis. Läs mer

Gjörwellsgatan 47, 112 60 Stockholm