Lazy Barber and Coffee

Gjörwellsgatan 47, 112 60 Stockholm — Visa karta

Välkommen till Lazy Barber - cuts and coffee!

Vi erbjuder både bokade tider och drop-inklippningar här på vår salong som du hittar på Gjörwellsgatan på Lilla Essingen. Vi klipper dam, herr, barn, pensionär, snagg, lugg och skägg - alltså är vårt utbud mycket brett.

Förutom våra frisörtjänster kan du även hitta riktigt bra hårdvårdsprodukter till bra priser. Vi har ett stort sortiment från de främsta leverantörerna, däribland Redken, Kerastase och Loreal. Du kan hitta det mesta i vår shop.

Varmt välkommen om du ska fixa frisyren - vi ser fram emot ditt besök!
Öppet just nu
Lör: 10:00-17:00
Sön: Stängt

Läs vad 212 kunder tycker om Lazy Barber and Coffee

• 2019-12-07

Joakim N skrev om Lazy Barber and Coffee
    Bra klippning i trevlig och välkomnande miljö. Läs mer
  • 2019-11-27

Isak U skrev om Lazy Barber and Coffee
    Klippt mig hos både Eddi och Aydin - stjärnor! Läs mer
  • 2019-11-11

Johan B skrev om Lazy Barber and Coffee
    Jag är riktigt nöjd med både frisyren och upplevelsen hos Lazy Barber and Coffee. Rekommenderas varmt Läs mer
  • 2019-11-08

Håkan skrev om Lazy Barber and Coffee
    Vänligt bemötande av proffsig person. Läs mer
  • 2019-09-29

Kenneth E skrev om Lazy Barber and Coffee
    Superbra bemötande och man blir alltid nöjd när man går därifrån. Kan starkt rekommendera! Läs mer
  • 2019-09-28

Patricio G skrev om Lazy Barber and Coffee
    Otroligt duktiga frisörer som vet vad dem gör, stämningen när man kommer in till frisör salongen är unikt med decorations tema från 50 talet.
    Rekomenderar starkt att åka ditt! Läs mer
  • 2019-09-27

Daniel B skrev om Lazy Barber and Coffee
    Klippt mig hos Aydin sedan jag flyttade till Lilla Essingen, otroligt skicklig Barberare.

Första gången jag klippte mig hos honom sa jag att om han gjorde ett bra jobb hade han en stammis, han svarade "Du är redan stammis, du vet bara inte om det än" sagt och gjort. Jag går ingen annanstans med mitt hår.

//Daniel Läs mer
  • 2019-08-22

Andreas J skrev om Lazy Barber and Coffee
    Jag har klippt hår och skägg två gånger här hos Aydin och blivit mycket nöjd båda gångerna. Trevlig personal och snygga lokaler. Det är lite dyrare än på vissa ställen men långt ifrån dyrast. Och en klippning håller sig länge. Även om skägget och håret växer håller det formen. Läs mer
    2019-09-27 Aydin A svarar Andreas J

.Man känner sig omhändertagen
    👍 Läs mer
  • 2019-08-07

Elis K skrev om Lazy Barber and Coffee
    Jag klipper mig Alltid här. Riktigt duktiga frisörer.
    De förstår vad man menar och jag blir alltid riktigt nöjd med resultatet!
    Kommer aldrig byta frisör igen!
    / Nöjd stamkund Elis. Läs mer
  • 2019-07-31

Oliver Fredrik Ö skrev om Lazy Barber and Coffee
    Har klippt mig här ca. varannan månad i ett åt nu och blir alltid nöjd! Läs mer
  • 2019-07-25

Johan W skrev om Lazy Barber and Coffee
    Köpte skäggtrim och klippning.
    Supertrevlig personal och riktigt duktiga. Är alltid nöjd när jag går därifrån 5 av 5 alla dagar! Läs mer
  • 2019-07-24

Erik E skrev om Lazy Barber and Coffee
    Klippt mig här i 1-2 år, är jättenöjd med servicen och resultatet varje gång! Läs mer
  • 2019-07-15

Johan P skrev om Lazy Barber and Coffee
    Aydin är väldigt kunnig och professionell, och genomför väldigt bra behandlingar både för klippning och skägg. Hans tips och rekommendationer passar väl in både för stilen och något jag kan anpassa min styling och rakning till över tid, när jag står själv hemma. Jag går gärna tillbaka om och om igen. Läs mer
    2019-07-15 Aydin A svarar Johan P
    Tack Johan för din fina recension, ser fram emot fortsättningen
  • 2019-06-27

Gustav N skrev om Lazy Barber and Coffee
    Helt sinnessjukt bra! Visade en bild på hur jag skulle ha och han gjorde de exakt som jag visa! 10/10 Läs mer
  • 2019-06-26

Kristoffer B skrev om Lazy Barber and Coffee
    Jobbar snabbt, snyggt resultat. Superproffs. Läs mer
  • 2019-05-29

Markus L skrev om Lazy Barber and Coffee
    Klippte håret och fixade skägget! Väldigt proffesionellt och supernöjd med resultatet! Dom har även ett litet café som är bra när man har sällskap som väntar Läs mer
  • 2019-04-01

Philip C skrev om Lazy Barber and Coffee
    Klippt mig där ett flertal gånger och är alltid lika nöjd efter! Grym service och coolt koncept kan personligen rekommendera Lukaz :D Läs mer
  • 2019-03-20

Vilken Barber alltså, trevliga personaler, gott kaffe 10/10 Läs mer
  • Simon

2019-03-15

Simon skrev om Lazy Barber and Coffee
    Går alltid från Lazy Barber med en riktigt bra frisyr och bra humör. De lyssnar och tar in men kommer även med förslag och idéer som man inte skulle tänkt på själv. Kan lätt rekommendera! Läs mer
  • 2019-02-11

Adam skrev om Lazy Barber and Coffee
    Trevlig atmosfär, trevlig personal, alltid gått därifrån nöjd! Läs mer
  • Daniel L

2019-01-07

Daniel L skrev om Lazy Barber and Coffee
    Väldigt glad att ha börjat klippa mig hos Aydin & co på Lazy Barber efter 15+ år hos annan frisör! Dessutom trevligt med en liten kafédel i salongen! Läs mer
  • 2019-01-07

Karl J skrev om Lazy Barber and Coffee
    Alltid lika lättillgänglig, trevlig och skicklig personal som möter en på Lazy Barber. Fin miljö och prisvärda tjänster! Läs mer
  • 2018-12-21

emil s skrev om Lazy Barber and Coffee
    Familjär stämning, alltid oklanderligt resultat. Lätt att bli stammis! Läs mer
  • 2018-12-20

Billy Ö skrev om Lazy Barber and Coffee
    Väldigt bra service, kom på drop in och fick tid på direkten. Klippningen är 5+ som vanligt, rekommenderas! Läs mer
  • 2018-12-20

Jonas F skrev om Lazy Barber and Coffee
    Väldigt proffesionella och trevliga frisörer, mysig och hemtrevlig lokal, rekommenderas varmt av en kräsen kund.

Jonas F Läs mer
  • Noa S

2018-12-18

Noa S skrev om Lazy Barber and Coffee
    Jag klippte mig för tredje eller fjärde gången hos Lazy Barber, de är duktiga och ganska tillmötesgående och trevliga. De har en professionell attityd och frisersalongen är trevligt inredd.
    Jag rekommenderar absolut frisersalongen om man vill ha snabb, snygg och prisvärd klippning! Läs mer
    Brahim B gillar detta
  • Theo B

2018-12-14

Theo B skrev om Lazy Barber and Coffee
    Klipper mig alltid hos lady barber sedan ungefär 1,5 år sen och är alltid lika nöjd! Personalen och min frisör Adison är alltid lika trevliga och grymma på det dom gör! All in all 5/5, högsta möjliga betyg! Läs mer
  • Daniel F

2018-12-14

Daniel F skrev om Lazy Barber and Coffee
    Klippt mig här i 1.5 år nu av Eddy.
    Hög kvalite på klippning, har aldrig varit så nöjd över min frisyr från dag 1 tills idag.
    Skön atmosfär och en avslappnad service vilket är något jag föredrar skarpt. Läs mer
  • 2018-12-14

Ludvig T skrev om Lazy Barber and Coffee
    Superhärliga i personalen.
    Alltid positiva och glada när man kommer.
    Finns en bra charm med att man bara kan komma in och ta en fika om man vill det. Läs mer
  • 2018-11-24

Linda F skrev om Lazy Barber and Coffee
    Bokade tid till maken som behövde en ordentlig trimning. Vi är båda supernöjda. Ny tid bokades in direkt. Skönt ställe att hänga på dessutom. Läs mer
  • 2018-09-21

Robin W skrev om Lazy Barber and Coffee
    Är nöjd varje gång man varit hos Lazy barberer och Lion. Rekommenderas Läs mer
  • 2018-08-29

M skrev om Lazy Barber and Coffee
    Bokade tid till min man. Han trimmade håret och skägget tre veckor tidigare så det är endast en putsning som behövdes.
    Behandlingen tog kanske 20 min och han fick betala 800 kr. Rätt saftigt tycker jag.
    Stället har ett från pris på behandlingen på 610 kr, men det är inte arbetsinsatsen som avgör slutpriset. Läs mer
  • 2018-04-28

Joel R skrev om Lazy Barber and Coffee
    Som vanligt så beställde jag en hår- och skäggklippning vilket motsvarade den högsta av kvalité. Kan verkligen rekommendera denna salong till alla. Väldigt kompetenta och trevliga barberare samt en fin miljö. Läs mer
  • 2018-04-27

Frederik S skrev om Lazy Barber and Coffee
    Fantastisk bemötande vid första besöket. Kändes helt rätt redan när man klev in genom dörren. Utmärkt service och bra och kunnig personal. Bokade en ny tid redan innan pågående tid var slut. Väl värt ett besök om man vill ha grym service när det gäller hår och skägg men även om man bara vill ta en fika en skön miljö. En riktig barbershop i min mening Läs mer
  • 2018-04-02

Alexander M skrev om Lazy Barber and Coffee
    När man kommer in genom dörren till Lazy Barber märker man direkt att målet är mer än bara en snabb, opersonlig klippning. Salongen är inredd som en klassisk amerikansk "barbershop" vilket är både fascinerande och avslappnande. Detta i kombination med en stor dos yrkeskompetens samt ett pris som många gånger är bättre än frisörsalongernas, gör att man aldrig lämnar salongen missnöjd. Som grädde på moset är barberarna väldigt sociala och har en bra sammanhållning som team, vilket gör stämningen på salongen väldigt lättsam. En del kunder har haft samma barberare på salongen i över 10 år, vilket är förståeligt då man hos Lazy Barber inte är en kund, utan en del av familjen. Läs mer
  • Jimmy C

2018-03-13

Jimmy C skrev om Lazy Barber and Coffee
    Jättebra frisör/barber med old school new york-känsla. Mycket trevliga frisörer, snygg inredning och skön musik. Oftast går det att boka tid med kort varsel. Har gått dit i 4 år nu, testat några andra frisörer runt om Kungsholmen men alltid återvänt. Ett stort plus är även att dom nästan alltid har fått in nya produkter (vax och liknande) som man får testa och som håller lite högre kvalitet (till ett rimligt pris) än den vanliga geggan man hittar på exempelvis Åhléns. Vill man prata är personalen jättetrevliga, orkar man inte och vill vara tyst så är dom också tysta och låter dig slappna av. Rekommenderas! Läs mer
  • 2018-03-06

Gustaf T skrev om Lazy Barber and Coffee
    Trevligt bemötande och tilltalande lokal.
    Är även nöjd med resultatet av min klippning och samtalet med frisören. Läs mer
  • 2018-03-05

Henrik B skrev om Lazy Barber and Coffee
    Jag har klippt mig hos Aydin och Lazy Barber i närmare 5 år och har alltid varit supernöjd. Klippningen är oklanderlig och jag har aldrig varit så nöjd som jag är med Aydin. Dessutom är det alltid trevligt att komma och klippa sig då bemötandet är mycket bra. Läs mer
  • Hampus M

2018-01-19

Hampus M skrev om Lazy Barber and Coffee
    Riktigt trevlig salong!
    Härlig personal, kunniga och välbemötande.

Svängde förbi ikväll på drop in för att få skägget fixat för första gången. Fick hjälp utav Leon, super trevlig kille. Han hjälpte även till att lära min flickvän hur hon skulle klippa, trimma, föna etc (Hon ska göra skägg delprov till frisör-gisslen) Så det uppskattades enormt mycket.

Rekommenderar verkligen denna salong! +++++ Läs mer
  • Markus G

2017-10-15

Markus G skrev om Lazy Barber and Coffee
    Var i akut behov att fixa frillan då jag skulle på fest. Ringde och kollade om det fanns några tider och bemöttes av en engelsktalande person vilket inte är några problem för mig. Alla känner sig dock kanske inte bekväma att tala engelska som jag? I alla fall så var det ganska fullbokat men personen som jag talade med kunde klämma in mig vilket jag blev glad över. Kommer till stället och det första jag ser är att det står en drop in skylt utanför. Så den gäller inte då det är fullbokat? Ja ja, jag kliver in och möts av samma trevliga engelsktalande person som undrar om jag vill ha något. Då det fanns lite tid kvar beställer jag en latte. Hinner inte få den förens jag får sätta mig och får latten serverad där jag sitter. Berättar hur jag vill bli klippt, Bara med maskin på sidorna och i nacken. Jag får det jag beställt. Proceduren tar ca 10min. När jag är klar så får jag tillfälle att dricka upp min latte för att sedan gå till kassan och betala. Då jag var lite stressad ser jag en skylt i all hast och ser priset för herrklippning, tror det var 350 alt. 390 kronor. Tycker bara det är ganska högt, speciellt för 10min maskinklippning. När jag sedan ska betala så säger tjejen till mig "det blir 418 kronor" Jag hinner inte direkt reflektera över det och betalar för att jag har lite bråttom. Kontentan, 10min maskinklippning samt en latte 450 kronor! Kom igen, lite väl saftigt va? Och för vad? Latten är inget jag hänger upp mig på? Men 418 spänn? Och varför 418? Tyckte jag såg ett helt annat pris för det första?! Jag kan åka in ännu mer centralt och få samma klippning under 300. Summa summarum, trevligt bemötande i telefonen, samt god latte men alldeles för dyrt. Läs mer
  • 2017-10-13

Martin L skrev om Lazy Barber and Coffee
    Trevlig personal ! Bra bemötande Läs mer
  • 2017-07-21

Raymond Z skrev om Lazy Barber and Coffee
    Utmärkt service, fräsch miljö. Kompetenta barberare och, inte minst, en barista som förstår värdet av en perfekt tillagad espresso. Inte svindyrt heller. Således, kan varmt rekommenderas. Läs mer
  • 2017-07-21

Mahdi S skrev om Lazy Barber and Coffee
    Personligen har jag klippt mig hos Leon i 5 år.
    Sedan fem år tillbaka har ingen annan frisör fått röra vid mitt hår fram till idag.
    Det bör sammanfatta min upplevelse som kund. Läs mer
  • 2017-05-25

David S skrev om Lazy Barber and Coffee
    Klippte mig på Hair Stylist nyligen och är verkligen förtjust i deras klassiska stil á la amerikanskt 50-tal. Att man dessutom får en proffsig klippning till ett (med stockholmsmått mätt) resonabelt pris gör att jag säkert kommer tillbaka fler gånger. Läs mer
  • 2017-04-08

Per H skrev om Lazy Barber and Coffee
    Mycket bra trevligt med möjlighet till en kaffe också.
    Även om allt är nytt är det trevligt med retrostämningen.
    PH Läs mer
  • Andreas W

2017-04-06

Andreas W skrev om Lazy Barber and Coffee
    Klipptes av en utan tvekan väldigt tekniskt duktig barberare/frisör. Håret blev perfekt. Skägget blev tyvärr mindre bra (pga. brister i kommunikationen) och jag fick jämna ut det rejält på egen hand när jag kom hem. I efterhand önskar jag att gjort det själv från början så att jag sluppit ta ner sidorna så mycket.

Mitt stora problem med Lazy barber var dock bemötandet. Från att jag klev in i lokalen kände jag mig inte välkommen, och entusiasmen från personalen var väldigt låg. Upplevde också att barberaren som klippte mig verkade vara på dåligt humör och nästan snäste åt mig ett par gånger under klippningen. Kräver inte så mycket men när man betalar strax under 1000:- (ca. 600:- för klippning med skägg och 300:- för en olja) så vill man åtminstone inte känna sig oönskad som kund. Kommer tyvärr inte att återvända. Läs mer
    2017-04-07 Aydin A svarar Andreas W
    Tack för ditt ärliga kommentar.
    Lovar att ta upp det med barberaren.
    Just bemötandet av kunder har vi fått mycket goda respons på. ( läs andra kommentarer )
    Barberaren kanske hade en dålig dag, det ska inte upprepas.
    PS människor kan fela tyvärr
  • 2017-04-05

Stefan F skrev om Lazy Barber and Coffee