Linsen

På Linsen går vi till jobbet med ett enda mål. Att hjälpa människor med synfel att få livskvalitén tillbaka.

Våra optiker använder exakta instrument tillsammans med sin egen erfarenhet och fingertoppskänsla. Dessutom har vi utbildat optikerkollegor i över 300 nordiska butiker i hur man tillpassar linser som ersätter progressiva glasögon.

Vi erbjuder även våra kunder ett av nordens största sortiment av konstaktlinser och självklart både glasögon och solglasögon. Vi har en fysisk butik på Norrlandsgatan 22, och en där de flesta finns nuförtiden, på nätet.

Varmt välkommen till oss!
Lör: 11:00-15:00
Sön: Stängt

Läs vad 339 kunder tycker om Linsen

• 2020-02-20

Maria E skrev om Linsen
    Linskontroll plus utprovning av nya linser (nytt märke).

Jag upplever alltid att jag på Linsen får supertrevlig service och att optikerna jobbar för att ge mig den bästa individuella lösningen med höga krav på kvalitet, säkerhet/hälsa och comfort. Kommer aldrig byta optiker!! Läs mer
  • 2020-02-20

Ylva G skrev om Linsen
    Efter att min tidigare linsoptiker som jag gått hos i 30 år gått i pension, kom jag till Linsen. Blev ordentligt undersökt och fick ett utmärkt bemötande, både kunnigt och vänligt. Mycket serviceinriktade. Kommer att fortsätta där. Rekommenderas. Läs mer
  • Mats Uno Wilhelm M

2020-02-19

Mats Uno Wilhelm M skrev om Linsen
    Synundersökning och beställning av nya linser. Proffsigt och ett på alla sätt ett bra bemötande. Läs mer

Jessica S skrev om Linsen
    Bra service och kunnig personal Läs mer

Natalía G skrev om Linsen
    Varit kund i snart 20 år. Proffsig, trevlig personal Läs mer

Karin A skrev om Linsen
    Proffsigt bemötande. Grundlig undersökning och bra att få testa linser direkt på plats. Supernöjd! Läs mer

Christian W skrev om Linsen
    Jättebra och personlig service! Läs mer
  • 2020-02-16

Ingrid B skrev om Linsen
    Personlig och proffsig service. Läs mer
  • 2020-02-15

Maria M skrev om Linsen
    Linsen har hjälpt mig att hitta en lösning på mina ögonproblem.
    Alltid vänligt bemötande och anstränger sig att vara hjälpsamma. Läs mer
  • 2020-02-15

Stina N skrev om Linsen
    Mycket positivt bemött under alla år. Proffsiga och hjälpsamma! Läs mer
  • 2020-02-14

Özgul I skrev om Linsen
    Synkontroll, köp av linser. Jag blev väldigt professionellt bemött, bra service och trevlig personal. Har inga klagomål förutom att de möjligtvis är lite dyra. Läs mer

Marine G skrev om Linsen
    Ögonundersökning för både linser och glasögon samt köp av linser

Mycket proffsigt bemötande och trevligt sätt Läs mer

Louise R skrev om Linsen
    Kunniga optiker, jättebra service! Nöjd kund sen 20 år. Läs mer

Barbro M skrev om Linsen
    Gick på en årskontroll som jag kallades till.

Trevligt bemötande av optikern, men för det priset som var en bit över 600 kr tycker jag att var en otroligt hög kostnad.
    Priset tycker jag skulle ha framgått i kallelsen.

Tidigare betalade man denna avgift som en årsavgift och fick då komma på kontroller utan ngn extra kostnad under ett år.

Vidare är Linsen priser för kontaktlinser och glasögon otroligt mkt dyrare än deras konkurrenter vilket innebär att jag köper mina kontaktlinser för halva priset på annat håll. Läs mer
    2020-02-15 Linsen svarar Barbro M
    Hej Barbro!

Tack för din åsikt! Det är era åsikter som gör oss bättre.

Det stämmer att vi ligger ca 100 kr dyrare än våra konkurrenter på kontaktlinsundersökning, men du får också träffa en optiker som är specialist på kontaktlinser. Vi är bl.a. Sveriges främsta tillpassare av progressiva linser.
    Vi lägger också mer tid på varje undersökning. Vi bokar minst 45 min medan många konkurrenter lägger bara 20-30 min på motsvarande undersökning.
    Det kostar med kompetens och det är också tufft att vara helt fristående i dagens hårda konkurrens. Utan er kunder går vi oberoende optiker under.
    Det stämmer att det ingår fria uppföljningsbesök i ett år! Däremot behöver vi ta betalt om vi inom ett kvartal till nästa årskontroll måste göra en ny tillpassning.

Vi är inte dyrare än andra. Det är klart att man kan hitta billigare, men om du tar vårat stående erbjudande på 20% när du köper 4 90-pack endagslinser och 4 6-pack månadslinser så är vi ofta billigare än näthandlarna. Ibland kan vi möta deras priser, ibland inte, men vi gör vårat bästa så testa oss nästa gång Barbro!

Väl mött!

Vänligen
    Sofia Zetterström
    VD Linsen

Anna S skrev om Linsen
    Alla jag mött där är kunniga och trevliga. Rekommendera! Läs mer

Håkhan A skrev om Linsen
    Årlig koll. Köp av nya linser. Blev bemött av en kvalificerad optiker. Gjorde ett kunnigt intryck.
    Blev informerad att inte kasta linserna i toaletten. Plasten förorenar våra vattendrag. 😀.
    Har varit kund länge och är mycket nöjd. Läs mer

Ulla L skrev om Linsen
    Hej!
    Två glasögon! Det ena paret läsglasögon och det andra för lång seende, bilkörning i mörkret mm! Är så nöjd!
    Vänligt, proffsigt bemötande!
    Mina förväntningar levde de upp till!
    Som sagt, jag är så nöjd!
    Ulla Lyth Läs mer

Kristina E skrev om Linsen
    Haft mjuka kontaktlinser sedan 1974, varit kund på Linsen under många år. Får alltid de bästa råden av superduktiga, trevliga och nytänkande optiker, toppen synskärpa 🙏🏻🤩🌹🌹🌹 Läs mer

Annika T skrev om Linsen
    Personligt, fin service. Trevlig personal Läs mer
  • Håkan L

2020-02-11

Håkan L skrev om Linsen
    Jag gick på en bra synundersökning och efter den köpte jag en hel årsförbrukning av linser och fick en bra rabatt.
    Personalen i butiken ger mig som kund ett vänligt bemötande och är hjälpsamma med
    mina olika frågor. Läs mer

Lillemor T skrev om Linsen
    jag får hjälp med linser
    och är mycket nöjd med den hjälp jag får Läs mer

Henrik S skrev om Linsen
    Professionella och kunniga! Bra service rakt igenom! Läs mer
  • 2020-01-24

Maria D skrev om Linsen
    Kontroll av ögon och köp utav linser.
    Det är enkelt och lätt att komma i kontakt med Linsen. Dessutom kan man snabbt få tider.
    Man får ett proffsigt bemötande och det känns tryggt att vända sig till Linsen. Läs mer
  • 2020-01-19

Thomas L skrev om Linsen
    Fint mottagande, kunnig personal, brett sortiment och prismedvetet avslut😃 Läs mer
  • 2020-01-17

Paula S skrev om Linsen
    Personalen på Linsen är kompetenta och ger bra service! Läs mer
  • 2020-01-15

Ingela E skrev om Linsen
    Fantastisk service och kunskap i butiken. Jag gjorde en synundersökning och prövade ut multifokala linser. Det var smidigt och jag fick linser som passar mig på direkten. Mycket nöjd och återkommer till Linsen när jag är i behov av synundersökning och nya linser/ glasögon. Läs mer
    2020-01-16 Linsen svarar Ingela E
    Tack Ingela för din fina recension! Det värmer!

Sofia

Mikael M skrev om Linsen
    Mycket trevligt bemötande och service. Läs mer
    2020-01-13 Linsen svarar Mikael M
    Tack för din reco Mikael!

Sten L skrev om Linsen
    Jag har varit kund hos Linsen sedan flera decennier tillbaka och under Läs mer
    2020-01-13 Linsen svarar Sten L
    Tack för dina ord Sten!

Magnus L skrev om Linsen
    Väldigt kompetent personal som verkligen kan sin sak. Där tror jag få butiker slår dem.
    Borde fokusera lite på sin customer retention som var i fokus innan. Lite tråkigt att de tappat sina rötter då personer som varit kunder sedan 90-talet var betrodda och lite extra omhändertagna. Har hänt två gånger de senaste 3 åren. Läs mer
    2020-01-13 Linsen svarar Magnus L
    Tack för din Reco Magnus!
    Vad tråkigt att du inte upplever att vi tagit hand om dig på det sätt du önskar. Vi skulle gärna vilja veta vad du syftar på mer specifikt. Hör gärna av dig till oss och berätta mer om din upplevelse, det är på det sättet vi blir ännu bättre.
    Kunder som varit oss lojala i 10, 20 eller 30 år får motsvarande rabatt på glasögon! Dvs har du varit kund i 30 år får du 30 % på nästa glasögonköp. Vi har även fler erbjudanden som du hittar här: https://www.linsen.se/erbjudanden/ samt några i rockärmen som vi ibland tar fram.

Med varma hälsningar
    Sofia Zetterström
    VD på Linsen

Cecilia K skrev om Linsen
    Linser
    Bra, Trevlogt
    Vill fortsätta att vara kund Läs mer
    2020-01-13 Linsen svarar Cecilia K
    Tack för din Reco Cecilia!

Staffan L skrev om Linsen
    Synundersökning och köp av linser. Jag blev väl bemött och företaget levde upp till mina förväntningar. Sammanfattningsvis är jag nöjd. Läs mer
    2020-01-13 Linsen svarar Staffan L
    Tack för din Reco Staffan!

Lena B skrev om Linsen
    Årskontroll och linser
    De är kunniga Läs mer

Ebba L skrev om Linsen
    Linser och glasögon
    Personligt och kunnigt bemötande. Optikern tog sig verkligen tid att i lugn och ro undersöka mina ögon och lyssna på mig.
    Efter att tidigare handlat glasögon och linser blev jag positivt överraskad över bemötandet som kändes mindre jäktat och kunnigare. Läs mer
    2020-01-13 Linsen svarar Ebba L
    Tack för dina fina ord Ebba!

Anastasia E skrev om Linsen
    Var på en kontaktlinsundersökning och fick lika bra hjälp som alltid. Professionell personal som har koll på sina kunder vilket skapar en mer personlig känsla. Läs mer
    2020-01-13 Linsen svarar Anastasia E
    Tack för att du delar din upplevelse med oss!

Erik E skrev om Linsen
    Linser och undersökning.

Alltid mycket trevligt bemötande på Linsen! Läs mer
  • 2019-12-04

Hedvig F skrev om Linsen
    Jag har blivit bra bemött av personalen och fått den hjälp jag velat ha. Men ibland kan det vara lite virrigt. Jag väntade t.ex. 3 veckor på mina linser som bara skulle ta några dagar och få. Sen så skulle jag testa nattlinser och då skulle Linsen meddela mig när resultatet kommit, men det hände aldrig. Så summan av kardemumman blir trevlig personal men smått förvirrat. Läs mer
    2020-01-17 Linsen svarar Hedvig F
    Hej Hedvig,
    Tack för ditt beröm angående vårt bemötande. Ibland är linserna tyvärr försenade men vår rutin är att alltid meddela kunden.
    Hoppas verkligen att du kommer igen så att vi får chans att bättra oss!
    Hälsningar Lena på Linsen

Anna R skrev om Linsen
    Jag har köpt framför allt linser och årliga kontroller hos linsen i nästan 30 år och är fortfarande mycket nöjd (tom ändå mer nöjd efter ägarbytet för ett par år sen)
    Personligt och proffsigt! Läs mer
    Linsen, Lena W gillar detta

Joanna D skrev om Linsen
    Mycket bra och professionell optiker Malin. Allt gick smidigt och problemfritt. Tack. Läs mer

Eva E skrev om Linsen
    Seriösa och bra att ha att göra med. Läs mer

Katarina S skrev om Linsen
    Har varit kund länge och varit nöjd. På sistone fått undersökning och haft kontakt med ny optiker som jag upplever som obehaglig. Kommenterar på mina kläder och pratar om sig själv i tredje person på ett jättebra sätt. Så det drar ner omdömet. Läs mer
  • 2019-11-08

Cecilia R skrev om Linsen
    Jag har varit kund i många år och alltid fått bra service både från tidigare ägare och nuvarande. Läs mer
  • 2019-11-03

Hanna J skrev om Linsen
    Köpte linser. Kände mig mer osäker när jag gick därifrån än vad jag tidigare gjort. Läs mer
    2019-11-03 Lena W svarar Hanna J
    Hej Hanna,
    Tack för att du svarar på rekommendationen!
    Kan du berätta vad du kände dig osäker på? Dina synpunkter är viktiga för oss.
    Vi strävar alltid efter att bli bättre,
    Vänligen Lena Wilin, butikschef på Linsen
  • 2019-11-02

Marie S skrev om Linsen
    Synundersökning + linsutprovning.
    Professionellt och vänligt bemötande.
    Kunnig personal. Läs mer

Louise T skrev om Linsen
    Bästa optikern i Stockholm. Snabba, trevliga och professionella. Läs mer

Paula A skrev om Linsen
    Alltid trevligt och proffsigt bemötande! Har varit kund i över 20 år. Läs mer

Anneli L skrev om Linsen
    Jag köper daglinser och har alltid fått ett mycket kundserviceinriktat bemötande och fått service över förväntan. Läs mer
  • Susanna C

2019-08-24

Susanna C skrev om Linsen
    Har provat de vanliga optikerkedjorna tidigare och det var helt ok men på Linsen upplever jag ett helt annat engagemang. De är otroligt kunniga och proffsiga. Ovanpå det väldigt trevliga. Just nu funderar jag på att operera ögonen och mailade och frågade om deras syn på saken och fick ett långt och jättebra svar tillbaka som hjälpt mig i mitt ställningstagande. Jag rekommenderar verkligen Linsen. Och förutom linser har jag köpt snygga glasögon hos dem. Läs mer
  • Roberto B

2019-08-23

Roberto B skrev om Linsen
    alltid bra service, duktiga,hjälpsamma och trevliga optiker . Läs mer
  • 2019-08-23

Ulrika G skrev om Linsen
    Trevliga och proffsiga! Månar om att det ska bli så bra det bara går oavsett om linser el glasögon. Och oavsett synfel (både jag o dottern går där). :) Läs mer
  • 2019-08-21

Martti T skrev om Linsen
    Alltid trevlig och professionellt bemötande.
    Köpte inget. Årskontroll för kontaktlinser.
    Kan varmt rekommendera Linsen. Läs mer