Alla kategorier Webshop Linsen

Linsen

Efter ett besök hos oss på Linsen ser du vardagen med nya ögon!

Vi som jobbar på familjeföretaget Linsen har gedigen erfarenhet och korrekt utbildning för att kunna hjälpa dig till ett så avslappnat seende som möjligt. Vi hittar de glasögon eller linser som passar just dig!

Något vi är riktigt duktiga på är progressiva kontaktlinser - du får läsglasögonen inbyggda i linsen vilket kan göra din vardag lite enklare. Vi säljer också de vanligaste styrkorna till samma priser som online, direkt i butiken. Och har du ett lite mer komplicerat synfel beställer vi självklart hem de kontaktlinser som passar just dina ögon.

Vill du hellre satsa på ett par glasögon? Vi har glasögon i alla prisklasser och stilar. Välkommen in och prova!
Lör: 11:00-15:00
Sön: Stängt

Läs vad 249 kunder tycker om Linsen

• Sofie N skrev om Linsen
    Köpte linser över nätet. Snabbt lätt och smidigt Läs mer
  • Inger B skrev om Linsen
    Bästa optikern i Stockholm, varit kund i många år Läs mer
  • Kristina L skrev om Linsen
    Köper linser där sedan 25 (!) år tillbaka
    De har även gjort alla kontroller och hjälpt till vid problem. Läs mer
    2018-10-25 Lena W svarar Kristina L
    Hej Kristina,
    Fantastiskt lång tid! Du vet väl att vi ger bra rabatt på glasögon till våra trogna linskunder.25 år betyder 25% rabatt på glasögon,bra va!
    Hälsningar Lena på Linsen
  • Rebecka H
    Rebecka H skrev om Linsen
    Jag har haft Linsen som optiker i 20 år. Detta trots att jag sen 2001 bott i Malmö. Det säger väl allt. Läs mer
    2018-10-24 Lena W svarar Rebecka H
    Hej Rebecka,

Vi är jätteglada över att du fortsätter att vara kund hos oss!
  • Sara S
    Sara S skrev om Linsen
    Snabba och tydliga svar. Superservice och trevlig personal, Läs mer
  • Jacob M skrev om Linsen
    Linsens service och bemötande är alltid topp. Läs mer
  • Nils F skrev om Linsen
    Ny uppsättning linser. Bra och snabb information och snabb leverans Läs mer
  • Therese D skrev om Linsen
    Jättebra bemötande, trevlig och kunnig personal. Alltid snabb och korrekt leverans på mina vanliga endags linser. Jag har varit trogen kund i många år och kan verkligen rekommendera Linsen! Läs mer
  • Marita M skrev om Linsen
    Mkt bra. Snabb leverans ända till dörren. Läs mer
  • Carina K skrev om Linsen
    Ett paket endagars linser.

Beställde via hemsidan. Fick en snabb leverans.

Hade förväntningarna på en korrekt och snabb leverans vilket uppfylldes.

Jag är väldigt nöjd med ftg Linsen som helhet. Läs mer
  • Anette S skrev om Linsen
    Har varit trogen kund sedan jag fick linser som 10-åring, det har hunnit bli några år nu! Proffsig och personlig service, stort utbud av linser, glasögon och solglasögon. Läs mer
  • Åse N skrev om Linsen
    Jag har varit kund i många år och varit nöjd men den sista tiden har det inte fungerat. Jag har beställt linser på nätet två gånger och har inte fått någon leverans. Läs mer
    2018-07-13 Lena W svarar Åse N
    Hej Åse,
    Vi har försökt att spåra din linsbeställning och det ser ut som om de är beställda för uthämtning i butik och inte för hemleverans.
    Vill väldigt gärna att du ska fortsätta att vara en nöjd kund så vi ringer dig i dag för att reda ut detta,
    Vänligen Lena på Linsen
  • Marianne B skrev om Linsen
    Köpt linser, leveransen var sen, då ordnade de fram testlinser så länge. De är alltid mycket trevliga och har hög service. Läs mer
  • Tomas E skrev om Linsen
    Alltid bra service och bemötande! Läs mer
  • Nina L skrev om Linsen
    Jag köpte mina vanliga linser. Det fungerade snabbt och effektivt, som vanligt. Läs mer
  • Eva E skrev om Linsen
    Multifokala Linser på webbsidan.
    Jättebra bemött.
    Förväntningar på snabb leverans vilket motsvarades. Läs mer
    2018-06-26 Lena W svarar Eva E
    Tack för jättefint betyg!
  • Karin A skrev om Linsen
    Väldigt bra och trevlig service! Läs mer
  • Cecilia B skrev om Linsen
    Hej! Jag är väldigt nöjd med min optiker hos Linsen. Har varit trogen kund i många, många, många år.

Köper därför även mina linser online hos Linsen. Funderar allvarligt på att byta till någon annan. Enda anledningen - leveranstiden är alltid 5 arbetsdagar, vilket betyder en vecka - eftersom det blir helg mellan. Kostar 45 kr.

Betalar gärna 45 kr om jag får försändelsen dagen därpå, eller max 2 dagar efter. Men när det både är 45 kr och en veckas leveranstid... På något som man absolut behöver, och alltid kommer på att man ska beställa i sista stund.

Under all kritik.

Som sagt - annars väldigt nöjd med min Linsen-optiker. Läs mer
    2018-06-15 Lena W svarar Cecilia B
    Hej Cecilia,
    Roligt att höra att du är så nöjd med oss.
    När det gäller leveranstiden så är vissa produkter skräddarsydda för dina ögon och de tar lite längre tid att få fram.Om du hör av dig till oss ska vi försöka att hjälpa dig på bästa sätt för att försöka förkorta leveranstiden.Vi har en ny tjänst där kunden kan få lagerlinser levererade samma dag som de beställs.
    Vänliga hälsningar Lena på Linsen
  • Anders B skrev om Linsen
    Alltid trevligt, flexibelt och snabbt bemötande! Läs mer
  • Annika G skrev om Linsen
    Trevligt bemötande, professionell hjälp. Läs mer
  • Ulrika B skrev om Linsen
    Alltid bra service och massor med snygga glasögon! Läs mer
    2018-05-29 Lena W svarar Ulrika B
    Hej Ulrika,
    Tack för fint betyg, extra roligt att du har upptäckt att Linsen har snygga glasögon också!
    Hälsningar från Lena på Linsen
  • Marie E skrev om Linsen
    köpte linser online !
    Gick bra . Leverans i tid. Läs mer
  • Alex P skrev om Linsen
    Fel spec på webben på diametern på linsen mot vad som levererades. I övrigt ok och snabb leverans till brevlådan. Läs mer
    2018-05-11 Linsen svarar Alex P
    Tack för din feedback! Vilken lins gäller det? Maila gärna till info@linsen.se så kan vi korrigera felet. Mvh Linsen
  • Wiola J skrev om Linsen
    Trevlig, hjälpsam och kunnig personal! Läs mer
  • Linda S
    Linda S skrev om Linsen
    Lätt att handla och snabb service och leverans. Läs mer
    2018-05-03 Lena W svarar Linda S
    Tack för det fina omdömet,
    Välkommen tillbaka!

Personalen på Linsen
  • Håkan V skrev om Linsen
    De linser jag köpte var dyrare än hos optikern... Läs mer
    2018-05-03 Lena W svarar Håkan V
    Hej Håkan,
    Tråkigt att höra,vi brukar alltid ha väldigt konkurrens-kraftiga priser i vår web-butik.
    Du får gärna höra av dig till oss så kan vi hjälpa dig om det blivit något fel.
    Hälsningar Lena Wilin Leg Optiker
  • Helena H skrev om Linsen
    Valde Linsen för att det visade sig vara enda företag som säljer MyDaily toric över nätet. Från beställning till att jag fick linserna tog det lite väl lång tid. Minst en vecka och då hade jag ringt och frågat efter linserna två dagar innan jag fick dem. Är van att handla via LensWay och då får jag alltid linserna nästkommande dag. För övrig helt Ok. Läs mer
    2018-02-12 Linsen svarar Helena H
    Hej Helena,

Grattis till valet av MyDaily toric! Det är en skräddarsydd dagslins som korrigerar astigmatism med oöverträffad komfort enligt tillverkaren.Den finns inte på linsleverantörens lager utan tillverkas individuellt,därav en lite längre leveranstid än normalt.

Hoppas att Du är nöjd med dem,
    Vänliga hälsningar Lena , Legitimerad kontaktlinsoptiker på Linsen
  • Tiina B skrev om Linsen
    Jättebra bemötande, trevlig och kunnig personal.
    Köpt både linser och glasögon. Läs mer
  • Hanna F
    Hanna F skrev om Linsen
    Bra. Köpte linser på nätet då jag inte kunde komma till Sthlm dne här gången. Snabb bekräftelse och ursnabb leverans. Tack! Läs mer
  • Lotta B skrev om Linsen
    Smidigaste linsbeställningen jag kunde hitta då man kunde filtrera på flera parametrar, inte bara typ av lins. Läs mer
  • Niklas D skrev om Linsen
    Mycket bra bemötande, beställde linser som jag fick i en snabb leverans. Upplevde att allt var mycket bra. Läs mer
  • Maria G skrev om Linsen
    Bra upplevelse från början till slut. Köpte linser. Läs mer
    2017-12-12 Linsen svarar Maria G
    Hej Maria,
    Vi blir väldigt glada över att du är nöjd med oss!
    Hälsningar från personalen på Linsen
  • Carl S skrev om Linsen
    Köpt linser. Fått mycket bra återkoppling från beställning till leverans. Läs mer
    2017-12-12 Linsen svarar Carl S
    Hej Carl,

Roligt att du upplever att du fått bra hjälp här hos oss,tack för fint betyg,
    hälsningar från personalen på Linsen
  • Olivia S skrev om Linsen
    Köpte månadslinser från företaget första gången. Snabb frakt och trevligt bemötande över lag. Är jättenöjd! Läs mer
    2017-12-12 Linsen svarar Olivia S
    Hej Olivia,

Vi försöker att vara snabba och trevliga,tack för att du uppmärksammat det!
    hälsningar från personalen på Linsen:)
  • Henrik skrev om Linsen
    Hade sällsynta linser till bra pris. Snabb och bra leverans. Rekommenderas! Läs mer
    2017-12-12 Linsen svarar Henrik
    Hej Henrik,

Härligt att du är nöjd med vårt arbete och stort TACK för din rekommendation!
    Välkommen tillbaka,
  • CHARLOTTE L skrev om Linsen
    Tja jag beställde linser den 20 okt men har ännu inte fått dom... så än kan jag inte ge något betyg Läs mer
    2017-10-31 Linsen svarar CHARLOTTE L
    Hej Charlotte!
    Dina linser är skickade, vi tar kontakt med dig för att se hur vi kan hjälpa dig på bästa sätt.
    Med vänliga hälsningar Anna
  • Isabelle H skrev om Linsen
    Proffsiga och hjälpsamma! Rekommenderar. Läs mer
  • Maria N skrev om Linsen
    Har beställt linser via nätet med hemleverans. Det gick jättesnabbt med leverans (2 dagar istället för 3-4 som man angav vid beställningen) vilket är väldigt positivt!
    Har varit i kontakt med Linsen på telefon inför leveransen och blev väldigt trevligt mottagen.
    Det känns positivt att vara kund hos Linsen! Läs mer
  • Kristoffer H skrev om Linsen
    Beställde linser för knappt två veckor sedan, och de är fortfarande inte klara.
    Hade kontakt med Linsen i ett ärende efter köpet, och de var väldigt tillmötesgående och snälla. Läs mer
  • Anitha R skrev om Linsen
    Alltid utmärkt service av trevlig personal. Jag åker gärna en omväg oavsett små eller stora bekymmer med glasögon eller linser. Senaste besöket idag då jag fick hjälp med mina glasögon.
    Butiken välkomnande och bågarna snyggt och lovande presenterade. Läs mer
    2017-12-12 Linsen svarar Anitha R
    Hej Anitha,

Tack för ditt fina betyg och välkommen tillbaka,
    hälsningar från personalen på Linsen
  • Jennifer N skrev om Linsen
    Bra och snabb leverans, har letat runt efter mina linser men verkar inte vara många som har dom, men ni hade dom! Läs mer
  • Björn H skrev om Linsen
    Har köpt månadslinser. Är kund sedan 1989 och upplever en försämring sedan ägarbytet för ett par år sedan. Vid varje besök får jag rekommendation om en dyrare produkt. Denna girighet gör att jag överväger att byta optiker. Läs mer
    2017-09-12 Linsen svarar Björn H
    Hej Björn!
    Tack för dina synpunkter! Det är tråkigt att du upplever det så, det är inte våran intention att vara giriga utan vi värnar om dina ögon likväl dina synpunkter. Det finns idag produkter som är mildare mot ögonen och finner vi kliniska fynd som visar att ögonen reagerar på linsbärandet så brukar vi rekommendera modernare produkter som dessvärre är dyrare än tidigare generationers produkter. Som det är inom allt. Det är bara rekommendationer, i slutändan är det du som ansvarar över dina ögon och väljer vilka produkter du vill ha på dem. Vi kan bara bistå med vår kunskap.
    Vi hoppas du vill fortsätta som kund hos oss och vi svarar gärna på dina frågor och funderingar.

• Ewa A skrev om Linsen
    Bemötandet var väldigt bra, ringde upp mig när de såg på min order att jag inte kunde lägga till rabattkoden och bekräftade att jag fick den ändå. Linserna är perfekta (hade fått dem utprovade hos min optiker) så det var bara att beställa. Läs mer
    2017-09-12 Linsen svarar Ewa A
    Tack för din fina recension!

Linsen gillar detta
  • johanna e skrev om Linsen
    det funkade att beställa, svårt bara att betala på sidan Läs mer
  • maj-lis t skrev om Linsen
    Jättenöjd. Möjligen kunde man informera att paketet kom från Belgien och därför tog några dagar extra. Trevligt och snabbt svar på mailfråga. Läs mer
    2017-09-12 Linsen svarar maj-lis t
    Hej Maj-Lis!

Tack för dina synpunkter!
    Vi är ledsna att det tog några dagar extra för dina linser, det har varit mycket strul med flygstrejker och sådant som försenat vissa leveranser under sommaren. Vi ber om ursäkt för detta och hoppas det flyter på bättre i framtiden.

Med vänlig hälsning
  • Carina L skrev om Linsen
    Ja, vad ska man säga; beställde mina linser 18/8
    Ringde till Linsen 1gången när det hade gått ca 6 dagar. Fick till svar att mitt paket satt "fast" i London
    Nästa gång jag ringde, i måndags 28/8 satt paket "fast" i Bryssel pga något flyg strul. Har inte hört något mera, ska vänta på ett sms när dom "landar" Tråkigt när jag har betalt i förskott. Läs mer
    2017-09-12 Linsen svarar Carina L
    Hej Carina!

Tack för dina synpunkter! Vi ber om ursäkt att du blev drabbad av flygstrejken i Bryssel. Det är tråkigt när postens logistik och yttre omständigheter drabbar våra kunder. Det enda vi kan göra är att informera och vi ska göra allt för att bättra oss i den frågan.
    Vi hoppas det inte ställde till det för mycket för dig.

• Emma Ö skrev om Linsen
    Vänligt bemötande och inga problem att komma på återbesök om linserna inte funkar. Jag har tyvärr både närsynthet och åldersproblem och det är inte helt lätt att hitta rätt sorts multifokala linser, men vi fortsätter att prova. Läs mer
    2017-09-12 Linsen svarar Emma Ö
    Tack för dina synpunkter Emma! Det kan vara lite klurigt att hitta rätt när synen förändras det är därför vi finns för ert förfogande!

Varma hälsningar
  • Monica P skrev om Linsen
    Alltid trevlig och hjälpsam personal som har kompetens och erfarenhet.
    De har hjälpt mig både med kontaktlinser och glasögon.
    Jag och min familj är mycket nöjda med att vara kunder hos Linsen.

Monica
    "Kund sedan 20 år" Läs mer
  • Lena F skrev om Linsen
    Bra! Inte riktigt lika snabb leverans som en del andra, men den kom inom några dagar, (kan ha varit Postnord som dröjde). Lite oroligt eftersom det inte kom något mail om var beställningen befann sig. och det var första gången jag handlade här. Jag köpte linser av ett nytt material i lite ovanlig styrka och är mycket nöjd! Läs mer
  • Liza E skrev om Linsen
    Jag köpte linser via nätet och fick personlig hjälp per telefon före beställning. Mycket trevligt och proffsigt bemötande. Läs mer