Alla kategorier Webshop Linsen
Rekommenderat företag 2016 - Linsen
Rekommenderat företag 2015 - Linsen

Linsen

Efter ett besök hos oss på Linsen ser du vardagen med nya ögon!

Vi som jobbar på familjeföretaget Linsen har gedigen erfarenhet och korrekt utbildning för att kunna hjälpa dig till ett så avslappnat seende som möjligt. Vi hittar de glasögon eller linser som passar just dig!

Något vi är riktigt duktiga på är progressiva kontaktlinser - du får läsglasögonen inbyggda i linsen vilket kan göra din vardag lite enklare. Vi säljer också de vanligaste styrkorna till samma priser som online, direkt i butiken. Och har du ett lite mer komplicerat synfel beställer vi självklart hem de kontaktlinser som passar just dina ögon.

Vill du hellre satsa på ett par glasögon? Vi har glasögon i alla prisklasser och stilar. Välkommen in och prova!
Öppet just nu
Lör: 11:00-15:00
Sön: Stängt

Läs vad 170 kunder tycker om Linsen

• Matt H
    Matt H skrev om Linsen
    Mycket bra!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • Stefan G
    Stefan G skrev om Linsen
    Fantastiskt kundbemötande. Lite lång leveranstid på de ganska udda linser jag beställer
  • Pia S
    Pia S skrev om Linsen
    Alltid lika bra och trevliga! Har gått hos dem i snart 20 år, funkar fortfarande lika bra.
  • Joakim S
    Joakim S skrev om Linsen
    Ni borde kunna spara kunduppgifter, så att man slipper mata in ingen varje gång
    2016-10-11 Jens Z svarar Joakim S
    Hej Joakim!
    Det går att skapa en profil när man köper sina linser, så kan man logga in nästa gång och då behöver man inte fylla i allt. Då hittar du även orderhistorik och kan beställa samma order igen om du skulle vilja.
  • Claus K
    Claus K skrev om Linsen
    Köpte linser och dom levererade väldigt snabbt, jag är mycket nöjd. Mina linser är lite ovanliga och går inte att köpa på så många ställen. Priset uppfattar jag som medel, det finns någon internetsajt där jag skulle kunna köpa dem lite billigare men det verkade mer invecklat. Men min egen optiker är dyrare, så jag valde linsen.se och är mycket nöjd, som sagt.
  • Jan S
    Jan S skrev om Linsen
    Trevlig personal, snabba leveranser.
  • Peter D
    Peter D skrev om Linsen
    Proffsigt och vänligt bemötande, bra service och hjälp!
  • Gunilla E
    Gunilla E skrev om Linsen
    Beställde linser via hemsidan där det angavs att linserna fanns i lager. Trots det fick jag bara autosvar att de skulle höra av sig när linserna fanns i butiken. Vid kontroll via telefon så lagerhålls inte linser med min styrka. Hade känns bättre om jag fått detta besked utan att ringa och fråga.
  • Catrin L
    Catrin L skrev om Linsen
    Trevligt bemötande och bra service! Även bra priser på linser!
  • Pär S
    Pär S skrev om Linsen
    Bra priser och snabb leverans direkt i brevlådan !
  • Wania F
    Wania F skrev om Linsen
    Jag har fått hjälp med att göra en ny synundersökning, linserna som jag hade gjorde att jag kisade när jag skulle se små siffror och bokstäver. Synundersökningen visade att jag skulle ändra styrka på en av linserna och efter det ser jag tydligare och kisar inte längre. Jag har också beställt linser och fått dom skickade utomlands, jag hade dom i Frankrike efter 4-5 dagar! Toppen!
  • Johan D
    Johan D skrev om Linsen
    Snabb leverans och varor som utlovat.
  • Tobias G
    Tobias G skrev om Linsen
    Bemötandet och servicen är bra. Har fått hjälp med det jag önskat. Priserna på nätbeställning något dyrare än andra handlare. Fick även hämta ut paketet på posten istället för att få det i brevlådan som jag brukar få ex vis på lensway. Önskar även att det gick att handla på faktura. Är dock som helhet nöjd och fortsätter som kund.
  • Annie s
    Annie s skrev om Linsen
    Jag tycker det bra! Har varit kund sedan jag fyllde 18 idag är jag 45.
  • Ulf R
    Ulf R skrev om Linsen
    Hej.
    Jag beställde för nån vecka sen - som jag gjort några ggr tidigare - nya linser på nätet. Det fungerade bra. Och priserna verkar vara OK (jämförde lite snabbt med Lensway).
    Dock skulle jag, om möjligt, vilja kunna göra "samma beställning som förra gången" på nåt enkelt vis, och/om behov med hjälp av mitt recept (som finns hos er). Nu såg jag iofs nåt mejl från er som antydde att detta skulle vara möjligt men jag läste inte så noggrant / fattade inte riktigt -> jag skulle vilja kunna skicka ett mejl som säger cirka så här: "Hej, jag skulle vilja göra samma beställning som förra gången, se den beställningen (eller mitt recept) för vilken typ av linser resp. styrkor vänster och höger öga." Vad tror ni om det?
    Hälsningar Ulf Runnemo
    2016-06-21 Jens Z svarar Ulf R
    Hej Ulf! Tack för din reco! Om du skapar en profil vid utcheckning så kan du logga in och se din orderhistorik. Från den kan du beställa samma order igen. Mvh Jens
  • Patrik L
    Patrik L skrev om Linsen
    Jättebra service vid utprovning av linser. Provade flera varianter innan jag var nöjd. Beställde bekymmersfritt på hemsidan med snabb leverans.
  • Christina H
    Christina H skrev om Linsen
    Trevligt bemötande vid utprovning av nya linser. Snabbt svar vid fråga via hemsidan. Snabb leverans och meddelande vid beställning via hemsidan. Totalt mycket positiv upplevelse.
  • Kirsten D
    Kirsten D skrev om Linsen
    Bra bemötande. Fick hjälp att efter flera års användning av linser förbättra seendet på både nära och långt håll.
  • Niklas T
    Niklas T skrev om Linsen
    Bra och trevlig personal. Alltid mycket linser i butik. Har du svårt att läsa denna rekommendation så föreslår jag att du bokar en tid omgående!
  • Linnégatan 6
    Linnégatan 6 skrev om Linsen
    Väldigt bra, bekväma och enkla att ha att göra med!
    Hyfsat snabb leverans osv.
    Problemfritt helt enkelt. Ett plus är också det enkla, hanterbara hemsidan...
  • Ylva L
    Ylva L skrev om Linsen
    Alltid trevligt och bra bemötande och snabb service. Jag har fått mycket bra hjälp att prova ut de bästa progressiva linserna för mig. När jag beställt linser från hemsidan har det varit snabb leverans.
  • Magdalena T
    Magdalena T skrev om Linsen
    Alltid bra bemötande och hjälpsam personal. Synundersökning och linser
  • Maria R
    Maria R skrev om Linsen
    Alltid bra service och hjälp. Lätta att få kontakt med - antingen via nätet eller per telefon. Glada, trevliga och proffsiga.
  • Rolf J
    Rolf J skrev om Linsen
    Bra bemötande...köper linser. Kund i många år annars skulle jag bytt om jag inte var nöjd.
  • Fridensborgsvägen 1
    Fridensborgsvägen 1 skrev om Linsen
    Positiv upplevelse! Smidigt att beställa och snabbare leverans! Enda nackdelen var att det var dyrare än lensway.
  • Åsa W
    Åsa W skrev om Linsen
    Bra service. Inget att klaga på. Kan varmt rekommendera.
  • Suzanne C
    Suzanne C skrev om Linsen
    Otroligt bra service! Linser som var beställda online och inte kom fram i tid, skickade linsen provförpackning till mig så att jag hade linser med på semester.
  • Johanna S
    Johanna S skrev om Linsen
    Bra, personlig och snabb service.
  • Karin L
    Karin L skrev om Linsen
    Jag har varit kund under många år, sedan 1997-98 om jag inte minns fel. Jag är mycket nöjd med kundbemötandet, och särskilt med de årliga påminnelserna ang optikerbesök som gör att min synskärpa alltid är bästa möjliga och som ser till att mina ögon mår bra med tanke på att jag är en flitig användare av mina linser.
  • Cecilia Å
    Cecilia Å skrev om Linsen
    Alltid mycket trevligt och professionellt bemötande.
    Jag har varit trogen kund hos Linsen ända sedan jag skaffade linser för ca 18 år sedan!
  • Artillery L
    Artillery L skrev om Linsen
    Proffsigt och effektivt bemötande i telefonen
  • Jenny L
    Jenny L skrev om Linsen
    Bra bemötande och service. Sämre information om vad som ingår i det man betalar för.
  • Oli G
    Oli G skrev om Linsen
    Snabbt och enkelt sätt att köpa linser.
  • Veronica S
    Veronica S skrev om Linsen
    Bemötandet var professionellt och jag fick svar på min fråga.
    Allt kontakt skedde digitalt. Jag beställde linser.
    Dom lever absolut upp till min förväntan utom på priset - väldigt mycket dyrare linser än andra.
  • Eric N
    Eric N skrev om Linsen
    Årlig linskontroll. Som vanligt trevligt bemötande och proffsig undersökning. Uppskattar att samtalet präglas av information istället för kräng.
  • Ewa I
    Ewa I skrev om Linsen
    Proffsigt, hjälpsam och KUNNIG!
    Fick snabbt hjälp med min önskan.
  • Christina S
    Christina S skrev om Linsen
    Jag beställde linser på nätet och fick ett samtal bara ett par timmar senare att de var klara för hämtning.Snabb och bra service. Trevlig personal
  • Ann-kristin L
    Ann-kristin L skrev om Linsen
    Köpt Linser + undersökning.
    Väldigt trevligt bemötande både i butik och via telefon.
    Bra kvalite på Linserna.
  • Karin H
    Karin H skrev om Linsen
    Linsen erbjuder trygg och proffessionell hjälp och jag känner mig som kund där väl omhändertagen och kan förlita mig på att alla där innehar den erfarenhet inom sin branch som de behöver för att kunn hjälpa mig på bästa sätt.
    Det känns kul med den nya energi som den nya ägaren genererar både i butiken och på hemsidan. Det enda jag som kund skulle uppskatta är om det gick att skriva ut ett kvitto då jag handlar linser via hemsidan alt att ett kvitto följer med produkten hem till min brevlåda.
  • Krister H
    Krister H skrev om Linsen
    Mycket bra bemötande.
    Synundersökning, köpt linser

Supernöjd med både undersökning och de nya linserna.
  • Christine S
    Christine S skrev om Linsen
    Väldigt trevliga ,och jag fick linserna jättesnabbt efter att jag lagt min beställning. Rekommenderas! :)
  • Mari P
    Mari P skrev om Linsen
    Nöjd kund i över 30 år. Trots byte av arbete med arbetstider liknande öppettiderna kan jag fortsätta handla via webb butiken. Varorna kommer via post i regel nästkommande vardag.
  • Pia N
    Pia N skrev om Linsen
    Alltid trevliga, tillmötesgående och hjälpsamma.
  • Anna B
    Anna B skrev om Linsen
    Mycket bra bemötande. Behövde förnya mina linser, koll av ögon och justering av befintliga styrkor.
    Första gången jag var till Linsen och första gången jag beställde linser. Hemsidan svår att förstå, jag var rädd för att göra fel, att jag skulle beställa fel linser.
    Allt löste sig med mycket bra hjälp via mail från min optiker som jag träffade vid besöket i butiken. Totalt sett är jag nöjd.
  • Eva Y
    Eva Y skrev om Linsen
    Alltid väl bemött. Vill förbättra för kunden
  • Annika T
    Annika T skrev om Linsen
    Trevlig service, bra bemötande
  • Maria U
    Maria U skrev om Linsen
    Fick mycket bra bemötande. Mina linser var restnoterade men jag fick ändå lite "provlinser" skickade hem till mig i väntan på min beställning. Det uppskattades väldigt mycket och räddade min tennismatch :-).

Jag är ny kund och hittils har företaget levererat över min förväntan.
  • Ola
    Ola skrev om Linsen
    Jättebra butikspersonal. Bra linsoptiker (kille) men vid utprovning av glasögon så var den optikern (tjej) lite besserwisser = svårt att lyssna och ta in vad jag som kund säger. Gällde likadant för min sambo som nästan blev ovän med henne då hon "visste och kunde". I detta fallet hade hon fel... Så lite större ödmjukhet efterfrågas hos henne. F ö är vi jättenöjda!
  • Peter G
    Peter G skrev om Linsen
    ——————————————
  • Christoffer F
    Christoffer F skrev om Linsen
    Köpt linser - fungerar mycket bra, smidig hemsida och snabba leveranser.
    2015-08-05 Representant för Linsen svarar Christoffer F
    Tack för fina rekommendationer!