Linsen

På Linsen går vi till jobbet med ett enda mål. Att hjälpa människor med synfel att få livskvalitén tillbaka.

Våra optiker använder exakta instrument tillsammans med sin egen erfarenhet och fingertoppskänsla. Dessutom har vi utbildat optikerkollegor i över 300 nordiska butiker i hur man tillpassar linser som ersätter progressiva glasögon.

Vi erbjuder även våra kunder ett av nordens största sortiment av konstaktlinser och självklart både glasögon och solglasögon. Vi har en fysisk butik på Norrlandsgatan 22, och en där de flesta finns nuförtiden, på nätet.

Varmt välkommen till oss!
Öppet just nu
Lör: 11:00-15:00
Sön: Stängt

Läs vad 413 kunder tycker om Linsen

• 2020-09-09

Kai-peter J skrev om Linsen
    Har varit kund där i ca 30 år så bara genom det visar väl vad jag tycker.
    Alltid känt mig väl behandlad av både de gamla som nya ägarna och deras personal. Läs mer
  • 2020-09-04

Anna C skrev om Linsen
    Väldigt bra kontakt med optiker på plats. Men har inte fått linser enligt överenskommelse. Vilket är helt grundläggande i leveransen av hela tjänsten och helhetsintrycket. Tänker att experter på linser borde rimligt förstå vikten av att linser ska levereras i tid. Läs mer
    2020-09-07 Lena W svarar Anna C
    Hej Anna,
    Utan att veta vad som hänt i ditt fall så är det tyvärr så att leveranserna från våra linsleverantörer ibland är försenade, lagren av kontaktlinser finns ute i Europa och särskilt nu i Covid-19 tid har vissa haft problem med att leverera.
    Vi erbjuder dock alltid våra kunder linser att ha under tiden vi väntar på de ordinarie, så om du kontaktar oss ska vi självklart se till att du inte blir utan.
    Hoppas att du känner förtroende för oss, vi ska göra vårt allra bästa för att du ska bli nöjd även i fortsättningen.
    Vänliga hälsningar från oss på Linsen.

Hilkka M skrev om Linsen
    Köpte 1-Dag kontaktlinser för 6 mån + 6 st Neusal 100 ml. Optiker gjorde synundersökning som görs varje år.

Jag har alltid bemöts proffsigt och trevligt sätt av alla som jag har mött under mina besök hos Linsens butik.

Jag väntar mig att få rätta linser och kunna lita på personalens råd och kunnande.

Företaget har levt upp till mina förväntningar och känner mig nöjd.

Jag har starka +styrkor i mina linser och tidigare fanns det inte mina styrkor i 1-dag linser. När det kom 1-dag linser upp till mina styrkor till marknaden fick jag information om detta och kunde prova dem. Dessa linser underlättar mitt liv och passar utmärkt mig. Därför är det bra att ha en kunnig och pålitlig företag som Linsen. Läs mer
    2020-09-03 Lena W svarar Hilkka M
    Tack för ett så fint omdöme, hälsningar från Linsen

Monika K skrev om Linsen
    Var på synundersökning för glasögon hos Malin. Fantastiskt bemötande, noggrant och professionelt undersökning. Trevligt besök, fick bra tips och svar på alla frågor. Läs mer

Mia S skrev om Linsen
    Alltid professionella och trevliga och de kan verkligen det här med linser. Jag har gått hos flera olika linsoptiker men aldrig fått så bra hjälp och sett så bra som jag gör nu! Läs mer

Hanna S skrev om Linsen
    Har fått hjälp med linser för min komplicerade syn, och fått hjälp av otroligt kunniga hjälpsamma och dedikerade medarbetare. Är väldigt nöjd med mina linser. Läs mer

Fredrik K skrev om Linsen
    En trygg och utförlig genomgång av min syn och bra utbud på glas och bågar. Läs mer
  • 2020-08-19

Richard H skrev om Linsen
    Trevligt och hjälpsam personal. Läs mer
  • 2020-08-17

Sam skrev om Linsen
    Alla jag mött i samband med synundersökning och utprovning av både glasögon och kontaktlinser har varit enormt kunniga, proffsiga och trevliga. Läs mer
  • 2020-08-10

Christer L skrev om Linsen
    Synundersökning
    Bra bemötande, noggrant, gav ett professionellt intryck Läs mer
  • 2020-08-09

Jimmy R skrev om Linsen
    linser utprovning.bra och proffsig service av trevlig personal. Läs mer
  • Mikael B

2020-08-07

Mikael B skrev om Linsen
    Trevliga, kompetenta och service minded Läs mer
  • 2020-08-07

Maria B skrev om Linsen
    Gjorde synundersökning hos optiker Malin Oebius. Toppenfin service och proffsigt bemötande! Fick även prova ett antal olika linser för att få ut bästa alternativet för just mig. Stort utbud av linser vilket var jättebra för mig som haft svårt att hitta lins som känns bra. Jättenöjd! Läs mer

Yvonne S skrev om Linsen
    Linsen är mycket seriösa och kunniga, man blir väl omhändertagen av personalen.
    Jag har provat ut linser, linsvätskor, gjort synundersökningar. De är mycket noga med att allt ska fungera bra med min viktiga syn. Läs mer

Maria M skrev om Linsen
    Väldigt bra bemötande. Proffsigt syntest, bra glasögon! Läs mer

Ulrika B skrev om Linsen
    Alltid sakkunnigt och trevligt bemötande på Linsen. Läs mer

Björn B skrev om Linsen
    Väldigt tillmötesgående och professionella. Läs mer
  • 2020-08-04

Mariette P skrev om Linsen
    Trevlig och kompetent personal som verkligen är intresserade av ens bästa. Läs mer
  • 2020-08-04

Alexander R skrev om Linsen
    Synundersökning.
    Den här manliga optikern jag haft på min synundersökning och efterkontroll (nya linser) är superbra och trevlig. Går inte att vara bättre. och har aldrig upplevt det bättre förut heller. Han är dessutom underhållande och lär ut nytt utöver den suveräna synkontrollen. Han vill gärna när det sedan går (efter corona) vända på mina ögonlock för kontroll vilket jag tycker är mycket obehagligt så jag får se vad jag tycker nästa gång. Läs mer
  • Antonia B

2020-08-04

Antonia B skrev om Linsen
    Jag har haft kontaktlinser sen 70-talet. Är stamkund hos Linsen AB sen mitten av 80-talet. Alltid lika trevlig bemötande och undersökningarna är noggranna.
    Känner mig trygg med deras kunskaper. Läs mer
  • 2020-07-20

Fredrik V skrev om Linsen
    Omtänksam och ytterst professionell service. En optiker som är riktigt engagerad i sina kunder. Läs mer
    Lena W, Linsen gillar detta
  • 2020-07-17

Karin A skrev om Linsen
    Bra bemötande. Många bågar att välja bland. Kunnig personal! Läs mer
  • 2020-07-16

Peter S skrev om Linsen
    Linskontroll som fungerade utmärkt. Bra information och trevligt bemötande, Läs mer
  • 2020-07-05

Carolyn Ö skrev om Linsen
    Synundersökning för linser som efter 1 år av ögonoperationer blev synundersökning för läsglasögon.
    Mycket professionellt mottagande, de levde upp till mina förväntningar med råge. Läs mer
  • Christian W

2020-07-04

Christian W skrev om Linsen
    Provade ny lins och styrka. Fick en snabb tid och trevligt bemötande. Så... ett bra besök. Läs mer
  • 2020-07-03

Baker & Mckenzie B skrev om Linsen
    Årskontroll för linser.

Trevligt och professionellt bemötande. Bra att man får samma optiker varje gång. Läs mer
  • 2020-07-03

Cecilia N skrev om Linsen
    Jag köpte både progressiva glasögon och linser. Jag har varit kund hos Linsen i säkert 15 år, och blir alltid otroligt väl omhändertagen. Jag tycker det är viktigt att dessa små oberoende optiker finns kvar, där man kan få personlig service och där utbudet inte bara är mainstream. Av den anledningen är jag också beredd att betala lite mer för service och de produkter jag köper. När det gäller linser blir detta svårt i längden - jag köpte senast linser för 90 dagar och inser när jag googlar att jag kan köpa samma linser på nätet till halva priset - nu pratar vi en besparing på mer än 1000 kronor och då börjar det bli lite svårt att motivera att köpa lokalt. På sikt tror jag att detta är något ni måste se över, trots att jag förstår dilemmat, men det är orimliga prisskillnader. Jag är fantastiskt nöjd med mina nya glasögon och tycker att ni är bäst när det gäller bemötande, expertis och service. Jag kommer såklart fortsätta vara kund när det är ekonomiskt försvarbart för ni behövs. Läs mer
    2020-07-17 Linsen svarar Cecilia N
    Tack Cecilia för din fina recension!
    Det är svårt att bemöta din kritik av priserna då jag inte vet vad som jämförs. Det låter som en orimlig prisskillnad då vi ligger i paritet med våra konkurrenter. Sedan kan tillfälliga reor göra att det blir större skillnad och det kanske vi inte alltid kan hänga med i på våran hemsida då vi administrerar den manuellt. Däremot har vi ett stående erbjudande när du köper dina linser i butiken, 20% om du köper linser för 6 månader eller mer. Då blir vi ofta billigare än många konkurrenter.
    Man kan alltid hitta billigare på nätet om man letar, nätjättarna är aggressiva och kan ha reor som lägger sig under vad vi har i inpris och det känns självklart inte rättvist, men vi jobbar för att hålla en hög kvalité i vår service framförallt när det kommer till optikernas och rådgivarnas kompetens och det kostar mycket mer än att bara ha ett lager som spottar ut linser.
    Du får gärna höra av dig till mig på sofia@linsen.se och beskriva vad du hittat för prisskillnad så ska jag se om jag kan möta dig!

Med varma hälsningar
    Sofia Zetterström
    VD Linsen / Leg. optiker/Magister
  • 2020-06-21

Ylva H skrev om Linsen
    Både när jag har provat ut och köpt linser eller glasögon, har jag fått den allra bästa service! Jag har alltid blivit så väl omhändertagen av mycket kunnig personal. Så länge jag behöver linser eller glasögon kommer jag att vara kund hos Linsen på Norrlandsgatan.
    Nöjd och glad kund Läs mer
  • 2020-06-20

Anna-karin T skrev om Linsen
    Jag är alltid mycket nöjd när jag varit hos linsen. Dom bryr sig verkligen om sina kunder. Jag har varit kund i många år och vill inte byta. Jag har köpt mestadels linser men blev glasögon i och med att jag fått sämre syn på mitt ena öga. Fick nämligen näthinnelossning som jag fick snabb rekommendation att åka till St: Eriks ögonsjukhus tack vare att jag besökte butiken. Stor eloge till dom. Läs mer
  • 2020-06-20

Anita B skrev om Linsen
    Jag provade ut nya engångslinser, och blev som vanligt vänligt och proffesionellt bemött. Jag har varit kund på Linsen i 45 år, behöver jag säga mer? Läs mer
  • 2020-06-19

Paul E skrev om Linsen
    Linser, årlig undersökning, hjälp med remittering till ögonläkare för gråstarrsoperation.
    Kunnigt, proffsigt och vänligt.
    Har varit kund i över 20 år, mycket nöjd alltifrån starten. Läs mer

Åsa H skrev om Linsen
    Linsutprovning -trevligt bemötande, bra förmåga att förklara och involvera mig som kund. Läs mer

Gunilla A skrev om Linsen
    Jag gjorde den årliga ögonundersökningen och köpte fler linser.
    Jag blir alltid väldigt trevligt bemött och får alltid en trygg genomgång och förklaring vad som har hänt med ögonen sedan senaste mötet.

Jag känner mig trygg med Linsen Läs mer
  • Hanna L

2020-06-17

Hanna L skrev om Linsen
    Har tack vare Linsen hittat linser som passar och fungerar för mina torra ögon. De är proffsiga, personliga och väldigt måna om hjälpa sina kunder. Läs mer

Susanna E skrev om Linsen
    Utmärkt bra service och professionellt bemötande Läs mer

Anna-maria M skrev om Linsen
    Så bra service! De hjälpte mig tålmodigt att plocka fram och prova olika bågar och allt kändes väldigt tryggt i dessa Corona-tider.
    😊 Läs mer
  • 2020-06-03

Christine H skrev om Linsen
    Synundersökning, väldigt grundligt och proffsigt. Rekommenderas. Läs mer
  • 2020-06-03

Mats K skrev om Linsen
    Jag gjorde en utprovning för kommande linser! Företaget levde väl upp till förväntningarna och jag togs emot på ett så noggrant sätt med rätt ton och service på bästa sätt! Läs mer
  • 2020-06-01

Carl M skrev om Linsen
    synundersökning
    proffsigt bemötande
    planering för nästa steg Läs mer
  • 2020-05-25

Ulrike S skrev om Linsen
    Trevligt bemötande av kompetent person! Läs mer
  • Johan R

2020-05-18

Johan R skrev om Linsen
    Träffade optiker Malin för årlig kontroll och test av en ny sorts linser.
    Som vanligt möts jag v en härlig mänsklig värme när jag kom in i lokalen. Alla hejar, känns härligt!
    Mina förväntningar var, efter alla år här, höga.
    Det är inte annat än roligt att komma in på Linsen, kemin är toppen.
    Samma denna gång. Bra service och en redig kontroll av synen och ögonens hälsa. Denna gång var även en blivande optiker med som visade prov på kunnande, tålamod och humor.

Jag är mycket tacksam över att jag bytte "leverantör" för 20-25 år sedan.

Allt bäst till er alla!
    // Johan Roman Läs mer
    2020-05-18 Linsen svarar Johan R
    Underbart att höra, Johan!
    Tack! ❤️
  • 2020-05-18

Jenny S skrev om Linsen
    Mycket noggrann synundersökning samt bra tips och råd! Läs mer
  • 2020-05-17

Charlotta Ö skrev om Linsen
    Vänligt och professionellt och tålmodigt! Läs mer
  • 2020-05-11

Grazyna H skrev om Linsen
    Synundersökning och inköp av linser. Jag är kund hos er sedan några år tillbaka Läs mer

Patrik B skrev om Linsen
    Väldigt bra och proffsig optiker Läs mer

Linda E skrev om Linsen
    Synundersökning samt utprovning av linser

Professionellt och vänligt bemötande

Man känner sig trygg med Linsens optiker som visar på stor kunnighet och hög kompetens inom sitt specialistområde

Jag har bara positiva erfarenheter av Linsen så hade höga förväntningar inför besöket hos dem. De levde upp till mina förväntningar. Läs mer

Magdalena W skrev om Linsen
    Mycket kompetenta och trevliga optiker. Rekommenderas varmt! Läs mer

Henrik I skrev om Linsen
    Bra och personlig service. Duktiga på att kommunicera.

Och inte minst duktiga på att följa folkhälsomyndighetens rekommendationer. Läs mer

Katarina A skrev om Linsen
    Linskontroll och köp av linser.
    Blev mycket bra bemött!
    Får alltid bra service, samtal och bra tips.
    Är mycket nöjd. Läs mer
  • 2020-04-22

Henrik V skrev om Linsen
    Bra och kunnig personal med utmärkt service. Läs mer