Alla kategorier Webshop Linsen

Linsen

Efter ett besök hos oss på Linsen ser du vardagen med nya ögon!

Vi som jobbar på familjeföretaget Linsen har gedigen erfarenhet och korrekt utbildning för att kunna hjälpa dig till ett så avslappnat seende som möjligt. Vi hittar de glasögon eller linser som passar just dig!

Något vi är riktigt duktiga på är progressiva kontaktlinser - du får läsglasögonen inbyggda i linsen vilket kan göra din vardag lite enklare. Vi säljer också de vanligaste styrkorna till samma priser som online, direkt i butiken. Och har du ett lite mer komplicerat synfel beställer vi självklart hem de kontaktlinser som passar just dina ögon.

Vill du hellre satsa på ett par glasögon? Vi har glasögon i alla prisklasser och stilar. Välkommen in och prova!
Öppet just nu
Lör: 11:00-15:00
Sön: Stängt

Läs vad 221 kunder tycker om Linsen

• Hanna F
    Hanna F skrev om Linsen
    Bra. Köpte linser på nätet då jag inte kunde komma till Sthlm dne här gången. Snabb bekräftelse och ursnabb leverans. Tack! Läs mer
  • Lotta B
    Lotta B skrev om Linsen
    Smidigaste linsbeställningen jag kunde hitta då man kunde filtrera på flera parametrar, inte bara typ av lins. Läs mer
  • Niklas D
    Niklas D skrev om Linsen
    Mycket bra bemötande, beställde linser som jag fick i en snabb leverans. Upplevde att allt var mycket bra. Läs mer
  • Maria G
    Maria G skrev om Linsen
    Bra upplevelse från början till slut. Köpte linser. Läs mer
    2017-12-12 Linsen svarar Maria G
    Hej Maria,
    Vi blir väldigt glada över att du är nöjd med oss!
    Hälsningar från personalen på Linsen
  • Carl S
    Carl S skrev om Linsen
    Köpt linser. Fått mycket bra återkoppling från beställning till leverans. Läs mer
    2017-12-12 Linsen svarar Carl S
    Hej Carl,

Roligt att du upplever att du fått bra hjälp här hos oss,tack för fint betyg,
    hälsningar från personalen på Linsen
  • Olivia S
    Olivia S skrev om Linsen
    Köpte månadslinser från företaget första gången. Snabb frakt och trevligt bemötande över lag. Är jättenöjd! Läs mer
    2017-12-12 Linsen svarar Olivia S
    Hej Olivia,

Vi försöker att vara snabba och trevliga,tack för att du uppmärksammat det!
    hälsningar från personalen på Linsen:)
  • Henrik
    Henrik skrev om Linsen
    Hade sällsynta linser till bra pris. Snabb och bra leverans. Rekommenderas! Läs mer
    2017-12-12 Linsen svarar Henrik
    Hej Henrik,

Härligt att du är nöjd med vårt arbete och stort TACK för din rekommendation!
    Välkommen tillbaka,
    Hälsningar från oss på Linsen
  • CHARLOTTE L
    CHARLOTTE L skrev om Linsen
    Tja jag beställde linser den 20 okt men har ännu inte fått dom... så än kan jag inte ge något betyg Läs mer
    2017-10-31 Linsen svarar CHARLOTTE L
    Hej Charlotte!
    Dina linser är skickade, vi tar kontakt med dig för att se hur vi kan hjälpa dig på bästa sätt.
    Med vänliga hälsningar Anna
  • Isabelle H
    Isabelle H skrev om Linsen
    Proffsiga och hjälpsamma! Rekommenderar. Läs mer
  • Maria N
    Maria N skrev om Linsen
    Har beställt linser via nätet med hemleverans. Det gick jättesnabbt med leverans (2 dagar istället för 3-4 som man angav vid beställningen) vilket är väldigt positivt!
    Har varit i kontakt med Linsen på telefon inför leveransen och blev väldigt trevligt mottagen.
    Det känns positivt att vara kund hos Linsen! Läs mer
  • Kristoffer H
    Kristoffer H skrev om Linsen
    Beställde linser för knappt två veckor sedan, och de är fortfarande inte klara.
    Hade kontakt med Linsen i ett ärende efter köpet, och de var väldigt tillmötesgående och snälla. Läs mer
  • Anitha R
    Anitha R skrev om Linsen
    Alltid utmärkt service av trevlig personal. Jag åker gärna en omväg oavsett små eller stora bekymmer med glasögon eller linser. Senaste besöket idag då jag fick hjälp med mina glasögon.
    Butiken välkomnande och bågarna snyggt och lovande presenterade. Läs mer
    2017-12-12 Linsen svarar Anitha R
    Hej Anitha,

Tack för ditt fina betyg och välkommen tillbaka,
    hälsningar från personalen på Linsen
  • Jennifer N
    Jennifer N skrev om Linsen
    Bra och snabb leverans, har letat runt efter mina linser men verkar inte vara många som har dom, men ni hade dom! Läs mer
  • Björn H
    Björn H skrev om Linsen
    Har köpt månadslinser. Är kund sedan 1989 och upplever en försämring sedan ägarbytet för ett par år sedan. Vid varje besök får jag rekommendation om en dyrare produkt. Denna girighet gör att jag överväger att byta optiker. Läs mer
    2017-09-12 Linsen svarar Björn H
    Hej Björn!
    Tack för dina synpunkter! Det är tråkigt att du upplever det så, det är inte våran intention att vara giriga utan vi värnar om dina ögon likväl dina synpunkter. Det finns idag produkter som är mildare mot ögonen och finner vi kliniska fynd som visar att ögonen reagerar på linsbärandet så brukar vi rekommendera modernare produkter som dessvärre är dyrare än tidigare generationers produkter. Som det är inom allt. Det är bara rekommendationer, i slutändan är det du som ansvarar över dina ögon och väljer vilka produkter du vill ha på dem. Vi kan bara bistå med vår kunskap.
    Vi hoppas du vill fortsätta som kund hos oss och vi svarar gärna på dina frågor och funderingar.

• Ewa A
    Ewa A skrev om Linsen
    Bemötandet var väldigt bra, ringde upp mig när de såg på min order att jag inte kunde lägga till rabattkoden och bekräftade att jag fick den ändå. Linserna är perfekta (hade fått dem utprovade hos min optiker) så det var bara att beställa. Läs mer
    2017-09-12 Linsen svarar Ewa A
    Tack för din fina recension!

• johanna e
    johanna e skrev om Linsen
    det funkade att beställa, svårt bara att betala på sidan Läs mer
  • maj-lis t
    maj-lis t skrev om Linsen
    Jättenöjd. Möjligen kunde man informera att paketet kom från Belgien och därför tog några dagar extra. Trevligt och snabbt svar på mailfråga. Läs mer
    2017-09-12 Linsen svarar maj-lis t
    Hej Maj-Lis!

Tack för dina synpunkter!
    Vi är ledsna att det tog några dagar extra för dina linser, det har varit mycket strul med flygstrejker och sådant som försenat vissa leveranser under sommaren. Vi ber om ursäkt för detta och hoppas det flyter på bättre i framtiden.

Med vänlig hälsning
  • Carina L
    Carina L skrev om Linsen
    Ja, vad ska man säga; beställde mina linser 18/8
    Ringde till Linsen 1gången när det hade gått ca 6 dagar. Fick till svar att mitt paket satt "fast" i London
    Nästa gång jag ringde, i måndags 28/8 satt paket "fast" i Bryssel pga något flyg strul. Har inte hört något mera, ska vänta på ett sms när dom "landar" Tråkigt när jag har betalt i förskott. Läs mer
    2017-09-12 Linsen svarar Carina L
    Hej Carina!

Tack för dina synpunkter! Vi ber om ursäkt att du blev drabbad av flygstrejken i Bryssel. Det är tråkigt när postens logistik och yttre omständigheter drabbar våra kunder. Det enda vi kan göra är att informera och vi ska göra allt för att bättra oss i den frågan.
    Vi hoppas det inte ställde till det för mycket för dig.

• Emma Ö
    Emma Ö skrev om Linsen
    Vänligt bemötande och inga problem att komma på återbesök om linserna inte funkar. Jag har tyvärr både närsynthet och åldersproblem och det är inte helt lätt att hitta rätt sorts multifokala linser, men vi fortsätter att prova. Läs mer
    2017-09-12 Linsen svarar Emma Ö
    Tack för dina synpunkter Emma! Det kan vara lite klurigt att hitta rätt när synen förändras det är därför vi finns för ert förfogande!

• Monica P
    Monica P skrev om Linsen
    Alltid trevlig och hjälpsam personal som har kompetens och erfarenhet.
    De har hjälpt mig både med kontaktlinser och glasögon.
    Jag och min familj är mycket nöjda med att vara kunder hos Linsen.

Monica
    "Kund sedan 20 år" Läs mer
  • Lena F
    Lena F skrev om Linsen
    Bra! Inte riktigt lika snabb leverans som en del andra, men den kom inom några dagar, (kan ha varit Postnord som dröjde). Lite oroligt eftersom det inte kom något mail om var beställningen befann sig. och det var första gången jag handlade här. Jag köpte linser av ett nytt material i lite ovanlig styrka och är mycket nöjd! Läs mer
  • Liza E
    Liza E skrev om Linsen
    Jag köpte linser via nätet och fick personlig hjälp per telefon före beställning. Mycket trevligt och proffsigt bemötande. Läs mer
  • Sara B
    Sara B skrev om Linsen
    Bra företag, bra kontakt med leverantören, hade problem med mina varor och fick hjälp med retur av dem. Läs mer
  • Paola D
    Paola D skrev om Linsen
    Jag beställde linser på hemsidan. Det var smidigt att fylla i vilka linser jag skulle ha och blev glatt överraskad hur fort de skickades hem till mig. Otroligt enkelt. Läs mer
  • Jenny L
    Jenny L skrev om Linsen
    Linsen är toppen, alltid bra service och priser. Läs mer
  • Sara L
    Sara L skrev om Linsen
    Bästa optikern i stan! Trogen kund sedan 15 år (minst) :) Läs mer
  • Lena Å
    Lena Å skrev om Linsen
    Jag får alltid bra bemötande och service från Línsen. Har nu senast fått hjälp med att prova ut multifokala linser och trots att jag ändrade mig gällande styrka efter att beställningen var skickad, så var det inga problem att få byta ut dem. Läs mer
  • Jan T
    Jan T skrev om Linsen
    Trevligt bemötande och bra info om linser.
    Beställde linser via nätet. Snabb leverans Läs mer
  • Viktoria L
    Viktoria L skrev om Linsen
    Snabb och bra service. Hjälpte till att lösa problemet som jag själv var orsak till Läs mer
  • Bodil F
    Bodil F skrev om Linsen
    Lättsamt och smidigt vid kontakt via telefon.
    Samma sak med beställningen.

Det enda företaget som sålde de linser jag ville ha tag i via nätet.

Fraktkostnaden är ett minus.
    Om det fanns fler betalningsalternativ skulle det vara positivt. Läs mer
  • catharina A
    catharina A skrev om Linsen
    Hej på er! Jag måste medela, att jag är väldigt nöjd😊trevligt bemötande och snabb leverans. Jag tackar så mycket🙏och ska varmt rekommendera er😉MVH Catharina kramis😊🤗 Läs mer
    2017-06-22 Linsen svarar catharina A
    Tack för din fina recension!
    Det är nöjda kunder som du som gör det så roligt att jobba på Linsen varje dag! 😻😸
    Sofia
  • Helena P
    Helena P skrev om Linsen
    Har varit linskund sedan 1991 och var alltid nöjd fram till ägarbytet för några år sedan. Efter lite turer kom jag till en optiker som tog mina problem på allvar, så nu är jag nöjd kund - igen, Läs mer
  • Emma T
    Emma T skrev om Linsen
    Bra kompetent personal med känsla för service. Läs mer
  • Fredrik J
    Fredrik J skrev om Linsen
    Väldigt, väldigt nöjd! Har både besökt butiken och fått mycket bra service och kvalitet, samt använt webben för beställningar. Funkar kanon! Läs mer
  • Adam S
    Adam S skrev om Linsen
    Verkligen exceptionellt bra service. Alltid trevligt och snabbt bemött och enkelt att beställa. Rekommenderas starkt! Läs mer
  • Sylvia H
    Sylvia H skrev om Linsen
    Det är första gången jag beställer från Linsen. Är nöjd hittills och hoppas att jag kan vara det i fortsättningen. Jag har köpt linser. Läs mer
  • Lena A
    Lena A skrev om Linsen
    Jag har varit kund hos Linsen sedan slutet av 90-talet och tycker att jag alltid blir trevligt och kompetent bemött. Läs mer
  • Maria K
    Maria K skrev om Linsen
    Alltid i alla år blivit tryggt och bra bemött (kund sedan 80-talet). Ingenting är omöjligt och alltid en god service. Känner mig trygg! Läs mer
  • Susanne K
    Susanne K skrev om Linsen
    Bra servise, enkelt att komma i kontakt med. Allt man kan begära:) Läs mer
  • Daniel J
    Daniel J skrev om Linsen
    Mycket snabbare än övriga leverantörer, perfekt med upphämtning på plats. Läs mer
    2017-03-27 Linsen svarar Daniel J
    Hej Daniel!

Tack för dina fina ord!

Linsen
  • Lena Z
    Lena Z skrev om Linsen
    Har varit både lins- och glasögonkund sedan många år och alltid mötts av ett bra bemötande och engagerad personal. Toppen att kunna beställa sina specialanpassade linser över nätet. Läs mer
  • Sofia G
    Sofia G skrev om Linsen
    Bra service! Snabb leverans! Rekommenderas! Läs mer
  • Marie S
    Marie S skrev om Linsen
    Snabb leverans på nätet direkt i brevlådan! Toppen! Tack! Med vänliga hälsningar Marie Läs mer
  • Sylvia J
    Sylvia J skrev om Linsen
    Har ända sen jag blev kund hos Linsen blivit bemött på ett exemplatiskt sätt. De såg till att jag fick läkarvård när jag behövde det och har tagit mina ögonproblem på allvar. Läs mer
  • ulf e
    ulf e skrev om Linsen
    Mkt bra bemötande och feedback Läs mer
  • Jarumas K
    Jarumas K skrev om Linsen
    Bra👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻 Läs mer
  • Per H
    Per H skrev om Linsen
    Mycket snabb leverans. Vänligt bemötande på mail när jag gjorde fel i min beställning. Jag kommer att handla fler gånger! Läs mer
  • Marie L
    Marie L skrev om Linsen
    Personalen har alltid varit trevlig och hjälpsam och jag har inte övervägt några andra under alla de år jag varit kund där.
    Synundersökningar, linser och kompetens har alltid funnits tillgängliga. Läs mer
    2017-01-17 Linsen svarar Marie L
    Tack för din reco Marie! Det värmer att höra!

Sofia på Linsen
  • Lars J
    Lars J skrev om Linsen
    Linser. Blev "flyttad" hit då min tidigare linsdoktor gick i pension. Inte lika personligt som tidigare linsdoktor men ändå helt OK. Läs mer
    2017-01-17 Linsen svarar Lars J
    Hej Lars!

Tack för din reco! När du gått hos oss i 20 år kanske du känner annorlunda. ;-)

Sofia på Linsen
  • Jonas L
    Jonas L skrev om Linsen
    Bekräftar leverans men saknar ännu leverans efter 3 veckor trots att pengarna drogs direkt !!
    Riktigt illa Läs mer
    2017-01-11 Linsen svarar Jonas L
    Hej Jonas!

Vi beklagar att du ännu inte fått dina linser, men de linser du beställt har så här lång leveranstid med alla helger som varit då det är speciallinser. Pengarna dras alltid direkt när man handlar på webshoppar, skulle det vara något så löser man det i efterhand. Hör gärna av dig direkt till oss på info@linsen.se eller 08-611 78 01. Då kan vi hjälpa dig direkt med det du undrar över. Hoppas dina linser anländer snart!

God fortsättning önskar vi på Linsen
    Sofia