Alla kategorier Webshop Linsen

Linsen

Efter ett besök hos oss på Linsen ser du vardagen med nya ögon!

Vi som jobbar på familjeföretaget Linsen har gedigen erfarenhet och korrekt utbildning för att kunna hjälpa dig till ett så avslappnat seende som möjligt. Vi hittar de glasögon eller linser som passar just dig!

Något vi är riktigt duktiga på är progressiva kontaktlinser - du får läsglasögonen inbyggda i linsen vilket kan göra din vardag lite enklare. Vi säljer också de vanligaste styrkorna till samma priser som online, direkt i butiken. Och har du ett lite mer komplicerat synfel beställer vi självklart hem de kontaktlinser som passar just dina ögon.

Vill du hellre satsa på ett par glasögon? Vi har glasögon i alla prisklasser och stilar. Välkommen in och prova!
Lör: 11:00-15:00
Sön: Stängt

Läs vad 193 kunder tycker om Linsen

• Viktoria L
    Viktoria L skrev om Linsen
    Snabb och bra service. Hjälpte till att lösa problemet som jag själv var orsak till
  • Bodil F
    Bodil F skrev om Linsen
    Lättsamt och smidigt vid kontakt via telefon.
    Samma sak med beställningen.

Det enda företaget som sålde de linser jag ville ha tag i via nätet.

Fraktkostnaden är ett minus.
    Om det fanns fler betalningsalternativ skulle det vara positivt.
  • catharina A
    catharina A skrev om Linsen
    Hej på er! Jag måste medela, att jag är väldigt nöjd😊trevligt bemötande och snabb leverans. Jag tackar så mycket🙏och ska varmt rekommendera er😉MVH Catharina kramis😊🤗
    2017-06-22 Linsen svarar catharina A
    Tack för din fina recension!
    Det är nöjda kunder som du som gör det så roligt att jobba på Linsen varje dag! 😻😸
    Sofia
  • Helena P
    Helena P skrev om Linsen
    Har varit linskund sedan 1991 och var alltid nöjd fram till ägarbytet för några år sedan. Efter lite turer kom jag till en optiker som tog mina problem på allvar, så nu är jag nöjd kund - igen,
  • Emma T
    Emma T skrev om Linsen
    Bra kompetent personal med känsla för service.
  • Fredrik J
    Fredrik J skrev om Linsen
    Väldigt, väldigt nöjd! Har både besökt butiken och fått mycket bra service och kvalitet, samt använt webben för beställningar. Funkar kanon!
  • Adam S
    Adam S skrev om Linsen
    Verkligen exceptionellt bra service. Alltid trevligt och snabbt bemött och enkelt att beställa. Rekommenderas starkt!
  • Sylvia H
    Sylvia H skrev om Linsen
    Det är första gången jag beställer från Linsen. Är nöjd hittills och hoppas att jag kan vara det i fortsättningen. Jag har köpt linser.
  • Lena A
    Lena A skrev om Linsen
    Jag har varit kund hos Linsen sedan slutet av 90-talet och tycker att jag alltid blir trevligt och kompetent bemött.
  • Maria K
    Maria K skrev om Linsen
    Alltid i alla år blivit tryggt och bra bemött (kund sedan 80-talet). Ingenting är omöjligt och alltid en god service. Känner mig trygg!
  • Susanne K
    Susanne K skrev om Linsen
    Bra servise, enkelt att komma i kontakt med. Allt man kan begära:)
  • Daniel J
    Daniel J skrev om Linsen
    Mycket snabbare än övriga leverantörer, perfekt med upphämtning på plats.
    2017-03-27 Linsen svarar Daniel J
    Hej Daniel!

Tack för dina fina ord!

Linsen
  • Lena Z
    Lena Z skrev om Linsen
    Har varit både lins- och glasögonkund sedan många år och alltid mötts av ett bra bemötande och engagerad personal. Toppen att kunna beställa sina specialanpassade linser över nätet.
  • Sofia G
    Sofia G skrev om Linsen
    Bra service! Snabb leverans! Rekommenderas!
  • Marie S
    Marie S skrev om Linsen
    Snabb leverans på nätet direkt i brevlådan! Toppen! Tack! Med vänliga hälsningar Marie
  • Sylvia J
    Sylvia J skrev om Linsen
    Har ända sen jag blev kund hos Linsen blivit bemött på ett exemplatiskt sätt. De såg till att jag fick läkarvård när jag behövde det och har tagit mina ögonproblem på allvar.
  • ulf e
    ulf e skrev om Linsen
    Mkt bra bemötande och feedback
  • Jarumas K
    Jarumas K skrev om Linsen
    Bra👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻
  • Per H
    Per H skrev om Linsen
    Mycket snabb leverans. Vänligt bemötande på mail när jag gjorde fel i min beställning. Jag kommer att handla fler gånger!
  • Marie L
    Marie L skrev om Linsen
    Personalen har alltid varit trevlig och hjälpsam och jag har inte övervägt några andra under alla de år jag varit kund där.
    Synundersökningar, linser och kompetens har alltid funnits tillgängliga.
    2017-01-17 Linsen svarar Marie L
    Tack för din reco Marie! Det värmer att höra!

Sofia på Linsen
  • Lars J
    Lars J skrev om Linsen
    Linser. Blev "flyttad" hit då min tidigare linsdoktor gick i pension. Inte lika personligt som tidigare linsdoktor men ändå helt OK.
    2017-01-17 Linsen svarar Lars J
    Hej Lars!

Tack för din reco! När du gått hos oss i 20 år kanske du känner annorlunda. ;-)

Sofia på Linsen
  • Jonas L
    Jonas L skrev om Linsen
    Bekräftar leverans men saknar ännu leverans efter 3 veckor trots att pengarna drogs direkt !!
    Riktigt illa
    2017-01-11 Linsen svarar Jonas L
    Hej Jonas!

Vi beklagar att du ännu inte fått dina linser, men de linser du beställt har så här lång leveranstid med alla helger som varit då det är speciallinser. Pengarna dras alltid direkt när man handlar på webshoppar, skulle det vara något så löser man det i efterhand. Hör gärna av dig direkt till oss på info@linsen.se eller 08-611 78 01. Då kan vi hjälpa dig direkt med det du undrar över. Hoppas dina linser anländer snart!

God fortsättning önskar vi på Linsen
    Sofia
  • Frida R
    Frida R skrev om Linsen
    Trevlig och engagerad personal, beställning via nätet är användarvänligt.
  • Matt H
    Matt H skrev om Linsen
    Mycket bra!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Linsen, Representant för Linsen gillar detta
  • Stefan G
    Stefan G skrev om Linsen
    Fantastiskt kundbemötande. Lite lång leveranstid på de ganska udda linser jag beställer
  • Pia S
    Pia S skrev om Linsen
    Alltid lika bra och trevliga! Har gått hos dem i snart 20 år, funkar fortfarande lika bra.
  • Joakim S
    Joakim S skrev om Linsen
    Ni borde kunna spara kunduppgifter, så att man slipper mata in ingen varje gång
    2016-10-11 Jens Z svarar Joakim S
    Hej Joakim!
    Det går att skapa en profil när man köper sina linser, så kan man logga in nästa gång och då behöver man inte fylla i allt. Då hittar du även orderhistorik och kan beställa samma order igen om du skulle vilja.
  • Claus K
    Claus K skrev om Linsen
    Köpte linser och dom levererade väldigt snabbt, jag är mycket nöjd. Mina linser är lite ovanliga och går inte att köpa på så många ställen. Priset uppfattar jag som medel, det finns någon internetsajt där jag skulle kunna köpa dem lite billigare men det verkade mer invecklat. Men min egen optiker är dyrare, så jag valde linsen.se och är mycket nöjd, som sagt.
  • Jan S
    Jan S skrev om Linsen
    Trevlig personal, snabba leveranser.
  • Peter D
    Peter D skrev om Linsen
    Proffsigt och vänligt bemötande, bra service och hjälp!
  • Gunilla E
    Gunilla E skrev om Linsen
    Beställde linser via hemsidan där det angavs att linserna fanns i lager. Trots det fick jag bara autosvar att de skulle höra av sig när linserna fanns i butiken. Vid kontroll via telefon så lagerhålls inte linser med min styrka. Hade känns bättre om jag fått detta besked utan att ringa och fråga.
  • Catrin L
    Catrin L skrev om Linsen
    Trevligt bemötande och bra service! Även bra priser på linser!
  • Pär S
    Pär S skrev om Linsen
    Bra priser och snabb leverans direkt i brevlådan !
  • Wania F
    Wania F skrev om Linsen
    Jag har fått hjälp med att göra en ny synundersökning, linserna som jag hade gjorde att jag kisade när jag skulle se små siffror och bokstäver. Synundersökningen visade att jag skulle ändra styrka på en av linserna och efter det ser jag tydligare och kisar inte längre. Jag har också beställt linser och fått dom skickade utomlands, jag hade dom i Frankrike efter 4-5 dagar! Toppen!
  • Johan D
    Johan D skrev om Linsen
    Snabb leverans och varor som utlovat.
  • Tobias G
    Tobias G skrev om Linsen
    Bemötandet och servicen är bra. Har fått hjälp med det jag önskat. Priserna på nätbeställning något dyrare än andra handlare. Fick även hämta ut paketet på posten istället för att få det i brevlådan som jag brukar få ex vis på lensway. Önskar även att det gick att handla på faktura. Är dock som helhet nöjd och fortsätter som kund.
  • Annie s
    Annie s skrev om Linsen
    Jag tycker det bra! Har varit kund sedan jag fyllde 18 idag är jag 45.
  • Ulf R
    Ulf R skrev om Linsen
    Hej.
    Jag beställde för nån vecka sen - som jag gjort några ggr tidigare - nya linser på nätet. Det fungerade bra. Och priserna verkar vara OK (jämförde lite snabbt med Lensway).
    Dock skulle jag, om möjligt, vilja kunna göra "samma beställning som förra gången" på nåt enkelt vis, och/om behov med hjälp av mitt recept (som finns hos er). Nu såg jag iofs nåt mejl från er som antydde att detta skulle vara möjligt men jag läste inte så noggrant / fattade inte riktigt -> jag skulle vilja kunna skicka ett mejl som säger cirka så här: "Hej, jag skulle vilja göra samma beställning som förra gången, se den beställningen (eller mitt recept) för vilken typ av linser resp. styrkor vänster och höger öga." Vad tror ni om det?
    Hälsningar Ulf Runnemo
    2016-06-21 Jens Z svarar Ulf R
    Hej Ulf! Tack för din reco! Om du skapar en profil vid utcheckning så kan du logga in och se din orderhistorik. Från den kan du beställa samma order igen. Mvh Jens
  • Patrik L
    Patrik L skrev om Linsen
    Jättebra service vid utprovning av linser. Provade flera varianter innan jag var nöjd. Beställde bekymmersfritt på hemsidan med snabb leverans.
  • Christina H
    Christina H skrev om Linsen
    Trevligt bemötande vid utprovning av nya linser. Snabbt svar vid fråga via hemsidan. Snabb leverans och meddelande vid beställning via hemsidan. Totalt mycket positiv upplevelse.
  • Kirsten D
    Kirsten D skrev om Linsen
    Bra bemötande. Fick hjälp att efter flera års användning av linser förbättra seendet på både nära och långt håll.
  • Niklas T
    Niklas T skrev om Linsen
    Bra och trevlig personal. Alltid mycket linser i butik. Har du svårt att läsa denna rekommendation så föreslår jag att du bokar en tid omgående!
  • Linnégatan 6
    Linnégatan 6 skrev om Linsen
    Väldigt bra, bekväma och enkla att ha att göra med!
    Hyfsat snabb leverans osv.
    Problemfritt helt enkelt. Ett plus är också det enkla, hanterbara hemsidan...
  • Ylva L
    Ylva L skrev om Linsen
    Alltid trevligt och bra bemötande och snabb service. Jag har fått mycket bra hjälp att prova ut de bästa progressiva linserna för mig. När jag beställt linser från hemsidan har det varit snabb leverans.
  • Magdalena T
    Magdalena T skrev om Linsen
    Alltid bra bemötande och hjälpsam personal. Synundersökning och linser
  • Maria R
    Maria R skrev om Linsen
    Alltid bra service och hjälp. Lätta att få kontakt med - antingen via nätet eller per telefon. Glada, trevliga och proffsiga.
  • Rolf J
    Rolf J skrev om Linsen
    Bra bemötande...köper linser. Kund i många år annars skulle jag bytt om jag inte var nöjd.
  • Fridensborgsvägen 1
    Fridensborgsvägen 1 skrev om Linsen
    Positiv upplevelse! Smidigt att beställa och snabbare leverans! Enda nackdelen var att det var dyrare än lensway.
  • Åsa W
    Åsa W skrev om Linsen
    Bra service. Inget att klaga på. Kan varmt rekommendera.
  • Suzanne C
    Suzanne C skrev om Linsen
    Otroligt bra service! Linser som var beställda online och inte kom fram i tid, skickade linsen provförpackning till mig så att jag hade linser med på semester.