Alla kategorier Webshop Linsen

Linsen

Efter ett besök hos oss på Linsen ser du vardagen med nya ögon!

Vi som jobbar på familjeföretaget Linsen har gedigen erfarenhet och korrekt utbildning för att kunna hjälpa dig till ett så avslappnat seende som möjligt. Vi hittar de glasögon eller linser som passar just dig!

Något vi är riktigt duktiga på är progressiva kontaktlinser - du får läsglasögonen inbyggda i linsen vilket kan göra din vardag lite enklare. Vi säljer också de vanligaste styrkorna till samma priser som online, direkt i butiken. Och har du ett lite mer komplicerat synfel beställer vi självklart hem de kontaktlinser som passar just dina ögon.

Vill du hellre satsa på ett par glasögon? Vi har glasögon i alla prisklasser och stilar. Välkommen in och prova!
Lör: 11:00-15:00
Sön: Stängt

Läs vad 208 kunder tycker om Linsen

• Björn H
    Björn H skrev om Linsen
    Har köpt månadslinser. Är kund sedan 1989 och upplever en försämring sedan ägarbytet för ett par år sedan. Vid varje besök får jag rekommendation om en dyrare produkt. Denna girighet gör att jag överväger att byta optiker.
    2017-09-12 Linsen svarar Björn H
    Hej Björn!
    Tack för dina synpunkter! Det är tråkigt att du upplever det så, det är inte våran intention att vara giriga utan vi värnar om dina ögon likväl dina synpunkter. Det finns idag produkter som är mildare mot ögonen och finner vi kliniska fynd som visar att ögonen reagerar på linsbärandet så brukar vi rekommendera modernare produkter som dessvärre är dyrare än tidigare generationers produkter. Som det är inom allt. Det är bara rekommendationer, i slutändan är det du som ansvarar över dina ögon och väljer vilka produkter du vill ha på dem. Vi kan bara bistå med vår kunskap.
    Vi hoppas du vill fortsätta som kund hos oss och vi svarar gärna på dina frågor och funderingar.

• Ewa A
    Ewa A skrev om Linsen
    Bemötandet var väldigt bra, ringde upp mig när de såg på min order att jag inte kunde lägga till rabattkoden och bekräftade att jag fick den ändå. Linserna är perfekta (hade fått dem utprovade hos min optiker) så det var bara att beställa.
    2017-09-12 Linsen svarar Ewa A
    Tack för din fina recension!

• johanna e
    johanna e skrev om Linsen
    det funkade att beställa, svårt bara att betala på sidan
  • maj-lis t
    maj-lis t skrev om Linsen
    Jättenöjd. Möjligen kunde man informera att paketet kom från Belgien och därför tog några dagar extra. Trevligt och snabbt svar på mailfråga.
    2017-09-12 Linsen svarar maj-lis t
    Hej Maj-Lis!

Tack för dina synpunkter!
    Vi är ledsna att det tog några dagar extra för dina linser, det har varit mycket strul med flygstrejker och sådant som försenat vissa leveranser under sommaren. Vi ber om ursäkt för detta och hoppas det flyter på bättre i framtiden.

Med vänlig hälsning
  • Carina L
    Carina L skrev om Linsen
    Ja, vad ska man säga; beställde mina linser 18/8
    Ringde till Linsen 1gången när det hade gått ca 6 dagar. Fick till svar att mitt paket satt "fast" i London
    Nästa gång jag ringde, i måndags 28/8 satt paket "fast" i Bryssel pga något flyg strul. Har inte hört något mera, ska vänta på ett sms när dom "landar" Tråkigt när jag har betalt i förskott.
    2017-09-12 Linsen svarar Carina L
    Hej Carina!

Tack för dina synpunkter! Vi ber om ursäkt att du blev drabbad av flygstrejken i Bryssel. Det är tråkigt när postens logistik och yttre omständigheter drabbar våra kunder. Det enda vi kan göra är att informera och vi ska göra allt för att bättra oss i den frågan.
    Vi hoppas det inte ställde till det för mycket för dig.

• Emma Ö
    Emma Ö skrev om Linsen
    Vänligt bemötande och inga problem att komma på återbesök om linserna inte funkar. Jag har tyvärr både närsynthet och åldersproblem och det är inte helt lätt att hitta rätt sorts multifokala linser, men vi fortsätter att prova.
    2017-09-12 Linsen svarar Emma Ö
    Tack för dina synpunkter Emma! Det kan vara lite klurigt att hitta rätt när synen förändras det är därför vi finns för ert förfogande!

• Monica P
    Monica P skrev om Linsen
    Alltid trevlig och hjälpsam personal som har kompetens och erfarenhet.
    De har hjälpt mig både med kontaktlinser och glasögon.
    Jag och min familj är mycket nöjda med att vara kunder hos Linsen.

Monica
    "Kund sedan 20 år"
  • Lena F
    Lena F skrev om Linsen
    Bra! Inte riktigt lika snabb leverans som en del andra, men den kom inom några dagar, (kan ha varit Postnord som dröjde). Lite oroligt eftersom det inte kom något mail om var beställningen befann sig. och det var första gången jag handlade här. Jag köpte linser av ett nytt material i lite ovanlig styrka och är mycket nöjd!
  • Liza E
    Liza E skrev om Linsen
    Jag köpte linser via nätet och fick personlig hjälp per telefon före beställning. Mycket trevligt och proffsigt bemötande.
  • Sara B
    Sara B skrev om Linsen
    Bra företag, bra kontakt med leverantören, hade problem med mina varor och fick hjälp med retur av dem.
  • Paola D
    Paola D skrev om Linsen
    Jag beställde linser på hemsidan. Det var smidigt att fylla i vilka linser jag skulle ha och blev glatt överraskad hur fort de skickades hem till mig. Otroligt enkelt.
  • Jenny L
    Jenny L skrev om Linsen
    Linsen är toppen, alltid bra service och priser.
  • Sara L
    Sara L skrev om Linsen
    Bästa optikern i stan! Trogen kund sedan 15 år (minst) :)
  • Lena Å
    Lena Å skrev om Linsen
    Jag får alltid bra bemötande och service från Línsen. Har nu senast fått hjälp med att prova ut multifokala linser och trots att jag ändrade mig gällande styrka efter att beställningen var skickad, så var det inga problem att få byta ut dem.
  • Jan T
    Jan T skrev om Linsen
    Trevligt bemötande och bra info om linser.
    Beställde linser via nätet. Snabb leverans
  • Viktoria L
    Viktoria L skrev om Linsen
    Snabb och bra service. Hjälpte till att lösa problemet som jag själv var orsak till
  • Bodil F
    Bodil F skrev om Linsen
    Lättsamt och smidigt vid kontakt via telefon.
    Samma sak med beställningen.

Det enda företaget som sålde de linser jag ville ha tag i via nätet.

Fraktkostnaden är ett minus.
    Om det fanns fler betalningsalternativ skulle det vara positivt.
  • catharina A
    catharina A skrev om Linsen
    Hej på er! Jag måste medela, att jag är väldigt nöjd😊trevligt bemötande och snabb leverans. Jag tackar så mycket🙏och ska varmt rekommendera er😉MVH Catharina kramis😊🤗
    2017-06-22 Linsen svarar catharina A
    Tack för din fina recension!
    Det är nöjda kunder som du som gör det så roligt att jobba på Linsen varje dag! 😻😸
    Sofia
  • Helena P
    Helena P skrev om Linsen
    Har varit linskund sedan 1991 och var alltid nöjd fram till ägarbytet för några år sedan. Efter lite turer kom jag till en optiker som tog mina problem på allvar, så nu är jag nöjd kund - igen,
  • Emma T
    Emma T skrev om Linsen
    Bra kompetent personal med känsla för service.
  • Fredrik J
    Fredrik J skrev om Linsen
    Väldigt, väldigt nöjd! Har både besökt butiken och fått mycket bra service och kvalitet, samt använt webben för beställningar. Funkar kanon!
  • Adam S
    Adam S skrev om Linsen
    Verkligen exceptionellt bra service. Alltid trevligt och snabbt bemött och enkelt att beställa. Rekommenderas starkt!
  • Sylvia H
    Sylvia H skrev om Linsen
    Det är första gången jag beställer från Linsen. Är nöjd hittills och hoppas att jag kan vara det i fortsättningen. Jag har köpt linser.
  • Lena A
    Lena A skrev om Linsen
    Jag har varit kund hos Linsen sedan slutet av 90-talet och tycker att jag alltid blir trevligt och kompetent bemött.
  • Maria K
    Maria K skrev om Linsen
    Alltid i alla år blivit tryggt och bra bemött (kund sedan 80-talet). Ingenting är omöjligt och alltid en god service. Känner mig trygg!
  • Susanne K
    Susanne K skrev om Linsen
    Bra servise, enkelt att komma i kontakt med. Allt man kan begära:)
  • Daniel J
    Daniel J skrev om Linsen
    Mycket snabbare än övriga leverantörer, perfekt med upphämtning på plats.
    2017-03-27 Linsen svarar Daniel J
    Hej Daniel!

Tack för dina fina ord!

Linsen
  • Lena Z
    Lena Z skrev om Linsen
    Har varit både lins- och glasögonkund sedan många år och alltid mötts av ett bra bemötande och engagerad personal. Toppen att kunna beställa sina specialanpassade linser över nätet.
  • Sofia G
    Sofia G skrev om Linsen
    Bra service! Snabb leverans! Rekommenderas!
  • Marie S
    Marie S skrev om Linsen
    Snabb leverans på nätet direkt i brevlådan! Toppen! Tack! Med vänliga hälsningar Marie
  • Sylvia J
    Sylvia J skrev om Linsen
    Har ända sen jag blev kund hos Linsen blivit bemött på ett exemplatiskt sätt. De såg till att jag fick läkarvård när jag behövde det och har tagit mina ögonproblem på allvar.
  • ulf e
    ulf e skrev om Linsen
    Mkt bra bemötande och feedback
  • Jarumas K
    Jarumas K skrev om Linsen
    Bra👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻
  • Per H
    Per H skrev om Linsen
    Mycket snabb leverans. Vänligt bemötande på mail när jag gjorde fel i min beställning. Jag kommer att handla fler gånger!
  • Marie L
    Marie L skrev om Linsen
    Personalen har alltid varit trevlig och hjälpsam och jag har inte övervägt några andra under alla de år jag varit kund där.
    Synundersökningar, linser och kompetens har alltid funnits tillgängliga.
    2017-01-17 Linsen svarar Marie L
    Tack för din reco Marie! Det värmer att höra!

Sofia på Linsen
  • Lars J
    Lars J skrev om Linsen
    Linser. Blev "flyttad" hit då min tidigare linsdoktor gick i pension. Inte lika personligt som tidigare linsdoktor men ändå helt OK.
    2017-01-17 Linsen svarar Lars J
    Hej Lars!

Tack för din reco! När du gått hos oss i 20 år kanske du känner annorlunda. ;-)

Sofia på Linsen
  • Jonas L
    Jonas L skrev om Linsen
    Bekräftar leverans men saknar ännu leverans efter 3 veckor trots att pengarna drogs direkt !!
    Riktigt illa
    2017-01-11 Linsen svarar Jonas L
    Hej Jonas!

Vi beklagar att du ännu inte fått dina linser, men de linser du beställt har så här lång leveranstid med alla helger som varit då det är speciallinser. Pengarna dras alltid direkt när man handlar på webshoppar, skulle det vara något så löser man det i efterhand. Hör gärna av dig direkt till oss på info@linsen.se eller 08-611 78 01. Då kan vi hjälpa dig direkt med det du undrar över. Hoppas dina linser anländer snart!

God fortsättning önskar vi på Linsen
    Sofia
  • Frida R
    Frida R skrev om Linsen
    Trevlig och engagerad personal, beställning via nätet är användarvänligt.
  • Matt H
    Matt H skrev om Linsen
    Mycket bra!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Linsen, Linsen gillar detta
  • Stefan G
    Stefan G skrev om Linsen
    Fantastiskt kundbemötande. Lite lång leveranstid på de ganska udda linser jag beställer
  • Pia S
    Pia S skrev om Linsen
    Alltid lika bra och trevliga! Har gått hos dem i snart 20 år, funkar fortfarande lika bra.
  • Joakim S
    Joakim S skrev om Linsen
    Ni borde kunna spara kunduppgifter, så att man slipper mata in ingen varje gång
    2016-10-11 Jens Z svarar Joakim S
    Hej Joakim!
    Det går att skapa en profil när man köper sina linser, så kan man logga in nästa gång och då behöver man inte fylla i allt. Då hittar du även orderhistorik och kan beställa samma order igen om du skulle vilja.
  • Claus K
    Claus K skrev om Linsen
    Köpte linser och dom levererade väldigt snabbt, jag är mycket nöjd. Mina linser är lite ovanliga och går inte att köpa på så många ställen. Priset uppfattar jag som medel, det finns någon internetsajt där jag skulle kunna köpa dem lite billigare men det verkade mer invecklat. Men min egen optiker är dyrare, så jag valde linsen.se och är mycket nöjd, som sagt.
  • Jan S
    Jan S skrev om Linsen
    Trevlig personal, snabba leveranser.
  • Peter D
    Peter D skrev om Linsen
    Proffsigt och vänligt bemötande, bra service och hjälp!
  • Gunilla E
    Gunilla E skrev om Linsen
    Beställde linser via hemsidan där det angavs att linserna fanns i lager. Trots det fick jag bara autosvar att de skulle höra av sig när linserna fanns i butiken. Vid kontroll via telefon så lagerhålls inte linser med min styrka. Hade känns bättre om jag fått detta besked utan att ringa och fråga.
  • Catrin L
    Catrin L skrev om Linsen
    Trevligt bemötande och bra service! Även bra priser på linser!
  • Pär S
    Pär S skrev om Linsen
    Bra priser och snabb leverans direkt i brevlådan !
  • Wania F
    Wania F skrev om Linsen
    Jag har fått hjälp med att göra en ny synundersökning, linserna som jag hade gjorde att jag kisade när jag skulle se små siffror och bokstäver. Synundersökningen visade att jag skulle ändra styrka på en av linserna och efter det ser jag tydligare och kisar inte längre. Jag har också beställt linser och fått dom skickade utomlands, jag hade dom i Frankrike efter 4-5 dagar! Toppen!
  • Johan D
    Johan D skrev om Linsen
    Snabb leverans och varor som utlovat.