Linsen

Norrlandsgatan 22, 111 43 Stockholm — Visa karta

På Linsen går vi till jobbet med ett enda mål. Att hjälpa människor med synfel att få livskvalitén tillbaka.

Våra optiker använder exakta instrument tillsammans med sin egen erfarenhet och fingertoppskänsla. Dessutom har vi utbildat optikerkollegor i över 300 nordiska butiker i hur man tillpassar linser som ersätter progressiva glasögon.

Vi erbjuder även våra kunder ett av nordens största sortiment av konstaktlinser och självklart både glasögon och solglasögon. Vi har en fysisk butik på Norrlandsgatan 22, och en där de flesta finns nuförtiden, på nätet.

Varmt välkommen till oss!
Lör: 11:00-15:00
Sön: Stängt

Läs vad 388 kunder tycker om Linsen

• 2020-07-03

Baker & Mckenzie B skrev om Linsen
    Årskontroll för linser.

Trevligt och professionellt bemötande. Bra att man får samma optiker varje gång. Läs mer
  • 2020-07-03

Cecilia N skrev om Linsen
    Jag köpte både progressiva glasögon och linser. Jag har varit kund hos Linsen i säkert 15 år, och blir alltid otroligt väl omhändertagen. Jag tycker det är viktigt att dessa små oberoende optiker finns kvar, där man kan få personlig service och där utbudet inte bara är mainstream. Av den anledningen är jag också beredd att betala lite mer för service och de produkter jag köper. När det gäller linser blir detta svårt i längden - jag köpte senast linser för 90 dagar och inser när jag googlar att jag kan köpa samma linser på nätet till halva priset - nu pratar vi en besparing på mer än 1000 kronor och då börjar det bli lite svårt att motivera att köpa lokalt. På sikt tror jag att detta är något ni måste se över, trots att jag förstår dilemmat, men det är orimliga prisskillnader. Jag är fantastiskt nöjd med mina nya glasögon och tycker att ni är bäst när det gäller bemötande, expertis och service. Jag kommer såklart fortsätta vara kund när det är ekonomiskt försvarbart för ni behövs. Läs mer
  • 2020-06-21

Ylva H skrev om Linsen
    Både när jag har provat ut och köpt linser eller glasögon, har jag fått den allra bästa service! Jag har alltid blivit så väl omhändertagen av mycket kunnig personal. Så länge jag behöver linser eller glasögon kommer jag att vara kund hos Linsen på Norrlandsgatan.
    Nöjd och glad kund Läs mer
  • 2020-06-20

Anna-karin T skrev om Linsen
    Jag är alltid mycket nöjd när jag varit hos linsen. Dom bryr sig verkligen om sina kunder. Jag har varit kund i många år och vill inte byta. Jag har köpt mestadels linser men blev glasögon i och med att jag fått sämre syn på mitt ena öga. Fick nämligen näthinnelossning som jag fick snabb rekommendation att åka till St: Eriks ögonsjukhus tack vare att jag besökte butiken. Stor eloge till dom. Läs mer
  • 2020-06-20

Anita B skrev om Linsen
    Jag provade ut nya engångslinser, och blev som vanligt vänligt och proffesionellt bemött. Jag har varit kund på Linsen i 45 år, behöver jag säga mer? Läs mer
  • 2020-06-19

Paul E skrev om Linsen
    Linser, årlig undersökning, hjälp med remittering till ögonläkare för gråstarrsoperation.
    Kunnigt, proffsigt och vänligt.
    Har varit kund i över 20 år, mycket nöjd alltifrån starten. Läs mer

Åsa H skrev om Linsen
    Linsutprovning -trevligt bemötande, bra förmåga att förklara och involvera mig som kund. Läs mer

Gunilla A skrev om Linsen
    Jag gjorde den årliga ögonundersökningen och köpte fler linser.
    Jag blir alltid väldigt trevligt bemött och får alltid en trygg genomgång och förklaring vad som har hänt med ögonen sedan senaste mötet.

Jag känner mig trygg med Linsen Läs mer
  • Hanna L

2020-06-17

Hanna L skrev om Linsen
    Har tack vare Linsen hittat linser som passar och fungerar för mina torra ögon. De är proffsiga, personliga och väldigt måna om hjälpa sina kunder. Läs mer

Susanna E skrev om Linsen
    Utmärkt bra service och professionellt bemötande Läs mer

Anna-maria M skrev om Linsen
    Så bra service! De hjälpte mig tålmodigt att plocka fram och prova olika bågar och allt kändes väldigt tryggt i dessa Corona-tider.
    😊 Läs mer
  • 2020-06-03

Christine H skrev om Linsen
    Synundersökning, väldigt grundligt och proffsigt. Rekommenderas. Läs mer
  • 2020-06-03

Mats K skrev om Linsen
    Jag gjorde en utprovning för kommande linser! Företaget levde väl upp till förväntningarna och jag togs emot på ett så noggrant sätt med rätt ton och service på bästa sätt! Läs mer
  • 2020-06-01

Carl M skrev om Linsen
    synundersökning
    proffsigt bemötande
    planering för nästa steg Läs mer
  • 2020-05-25

Ulrike S skrev om Linsen
    Trevligt bemötande av kompetent person! Läs mer
  • Johan R

2020-05-18

Johan R skrev om Linsen
    Träffade optiker Malin för årlig kontroll och test av en ny sorts linser.
    Som vanligt möts jag v en härlig mänsklig värme när jag kom in i lokalen. Alla hejar, känns härligt!
    Mina förväntningar var, efter alla år här, höga.
    Det är inte annat än roligt att komma in på Linsen, kemin är toppen.
    Samma denna gång. Bra service och en redig kontroll av synen och ögonens hälsa. Denna gång var även en blivande optiker med som visade prov på kunnande, tålamod och humor.

Jag är mycket tacksam över att jag bytte "leverantör" för 20-25 år sedan.

Allt bäst till er alla!
    // Johan Roman Läs mer
    2020-05-18 Linsen svarar Johan R
    Underbart att höra, Johan!
    Tack! ❤️
  • 2020-05-18

Jenny S skrev om Linsen
    Mycket noggrann synundersökning samt bra tips och råd! Läs mer
  • 2020-05-17

Charlotta Ö skrev om Linsen
    Vänligt och professionellt och tålmodigt! Läs mer
  • 2020-05-11

Grazyna H skrev om Linsen
    Synundersökning och inköp av linser. Jag är kund hos er sedan några år tillbaka Läs mer

Patrik B skrev om Linsen
    Väldigt bra och proffsig optiker Läs mer

Linda E skrev om Linsen
    Synundersökning samt utprovning av linser

Professionellt och vänligt bemötande

Man känner sig trygg med Linsens optiker som visar på stor kunnighet och hög kompetens inom sitt specialistområde

Jag har bara positiva erfarenheter av Linsen så hade höga förväntningar inför besöket hos dem. De levde upp till mina förväntningar. Läs mer

Magdalena W skrev om Linsen
    Mycket kompetenta och trevliga optiker. Rekommenderas varmt! Läs mer

Henrik I skrev om Linsen
    Bra och personlig service. Duktiga på att kommunicera.

Och inte minst duktiga på att följa folkhälsomyndighetens rekommendationer. Läs mer

Katarina A skrev om Linsen
    Linskontroll och köp av linser.
    Blev mycket bra bemött!
    Får alltid bra service, samtal och bra tips.
    Är mycket nöjd. Läs mer
  • 2020-04-22

Henrik V skrev om Linsen
    Bra och kunnig personal med utmärkt service. Läs mer
  • 2020-04-20

Mats J skrev om Linsen
    Var på årskontroll av ögonen och linserna. Fick nytt linsrecept på ena ögat, synen blev ännu bättre, bra initiativ av Linsen. Köpte nya linser för 6 månader. Mycket professionellt och vänligt bemötande. Läs mer
  • 2020-04-20

Lena J skrev om Linsen
    Provade nya linser, fantastiskt bemötande, trevliga och seriösa. Dom får mig varje gång att känna mig som om jag vore deras enda kund. Läs mer
    2020-04-20 Lena W svarar Lena J
    Wow, vilket fint omdöme!
    Vi gör alltid vårt bästa för att alla våra fina kunder ska känna sig väl omhändertagna,
    Varma hälsningar från Lena på Linsen
  • 2020-04-06

Annika H skrev om Linsen
    Tack Linsen för er goda service allt från undersökning till försäljning av linser! alltid lika nöjd! Läs mer
  • 2020-04-06

Mikael C skrev om Linsen
    Varit kund i många år och alltid fått proffsig service och goda råd! Läs mer
  • 2020-03-31

Erik U skrev om Linsen
    Mycket bra service i samband med att jag provade ut nya linser. Läs mer
  • Peter T

2020-03-25

Peter T skrev om Linsen
    Bara bra jag köpte undersökning + linser Läs mer
  • Hanna C

2020-03-20

Hanna C skrev om Linsen
    Mycket proffsigt och väldigt välkomnande och trevligt. Rekommenderas varmt! Läs mer
    2020-03-25 Lena W svarar Hanna C
    Tack Hanna, extra fint med varma rekommendationer!
    Lena på Linsen
  • 2020-03-19

Stefan E skrev om Linsen
    Jag går till Linsen för regelbunden synundersökning och köper linser då och då. Väldigt bra och personligt bemötande, man får alltid känslan av att personalen är engagerad i just din situation. Litet avdrag på omdömet pga priset, inte dyrast men definitivt inte billigast heller. Läs mer
  • 2020-03-19

Sandra J skrev om Linsen
    Trevlig och kunnig personal och snabba leveranser av linser Läs mer
  • 2020-03-18

Malin Å skrev om Linsen
    Linsen är mycket professionella!
    Vem du än har som optiker så är han/ hon duktig!
    De är alltid glada när man kommer in i butiken och frågar om de kan hjälpa till!
    Linsen kan varmt rekommenderas! Läs mer

Pia S skrev om Linsen
    Linsen har duktiga och tillmötesgående optiker. Alltid trevligt bemötande. Läs mer

Anders M skrev om Linsen
    Årlig Synkontroll för linser. Bra och trevligt bemötande, kunnig och noggrann personal Läs mer

Ella P skrev om Linsen
    Alltid trevligt, personligt bemötande och ordentlig undersökning! Läs mer

Eva B skrev om Linsen
    Kunniga, serviceminded och trevliga! Läs mer

Peter A skrev om Linsen
    Kontroll av linser. Det gick bra, min optiker bemödade sig verkligen om att förbättra min syn om möjligt! Läs mer
  • 2020-03-14

Boel D skrev om Linsen
    Personligt, proffsigt, vänligt. Kund sen 1980-talet. Läs mer
  • 2020-03-11

Marta L skrev om Linsen
    Jag har bokat kontaktlinsundersökning i syfte att kolla ifall några justeringar i linsstyrka behövs. Blev bemött på utmärkt sätt, med flertal undersökningar, råd och tips samt bokat återbesök. Besöket utfördes väldigt professional och på ett trevligt sätt av Rikard. Kan i 100% rekommendera Rikard och Linsen. Läs mer
  • Doris L

2020-03-10

Doris L skrev om Linsen
    Köpte progressiva solglasögon - blir alltid vänligt bemött på linsen. Jag har varit/är en nöjd kund sedan Linsen öppnade på Norrlandsgatan Läs mer

Jens H skrev om Linsen
    Synundersökning + inköp av linser. Vänligt och proffsigt bemötande, hjälpsamt med möjlighet till kostnadsfri provbeställning, grundlig undersökning i lugn miljö. Sammanfattningsvis ett mycket bra bemötande! Läs mer

Lena K skrev om Linsen
    Kompetent och vänligt bemött. Grundlig synundersökning. Så bra det kan vara. Läs mer

Mikael R skrev om Linsen
    Jag var på årlig kontroll för mina linser.
    Jag blev väldigt väl bemött
    Företaget lever upp till mina allra högsta förväntningar.
    Totalt sett blev besöket mycket väl godkänt! Läs mer
  • 2020-03-02

Frida H skrev om Linsen
    Personligt och trevligt bemötande varje gång jag är där.
    Uppskattar 20% rabatt vid köp av 6 mån linser, det gör att jag väljer Linsen istället för att köpa på nätet. Läs mer
  • 2020-02-21

Göran A skrev om Linsen
    Trevlig och kunnig personal och bra service. Stamkund sedan länge. Läs mer
  • 2020-02-21

Charlotta H skrev om Linsen
    synunderökning Linser
    Svårt hitta tider
    Mkt personlig och proffsigt bemötande.
    Kändes som de verkligen ville hjälpa.
    Jag har varit kund i nästan 40 år och tyckte dock att de skulle ha koll på det. Läs mer
  • 2020-02-20

Maria E skrev om Linsen
    Linskontroll plus utprovning av nya linser (nytt märke).

Jag upplever alltid att jag på Linsen får supertrevlig service och att optikerna jobbar för att ge mig den bästa individuella lösningen med höga krav på kvalitet, säkerhet/hälsa och comfort. Kommer aldrig byta optiker!! Läs mer

Norrlandsgatan 22, 111 43 Stockholm