Alla kategorier Webshop Linsen

Linsen

På Linsen går vi till jobbet med ett enda mål. Att hjälpa människor med synfel att få livskvalitén tillbaka.

Våra optiker använder exakta instrument tillsammans med sin egen erfarenhet och fingertoppskänsla. Dessutom har vi utbildat optikerkollegor i över 300 nordiska butiker i hur man tillpassar linser som ersätter progressiva glasögon.

Vi erbjuder även våra kunder ett av nordens största sortiment av konstaktlinser och självklart både glasögon och solglasögon. Vi har en fysisk butik på Norrlandsgatan 22, och en där de flesta finns nuförtiden, på nätet.

Varmt välkommen till oss!
Lör: 11:00-15:00
Sön: Stängt

Läs vad 268 kunder tycker om Linsen

Mikael G skrev om Linsen
    Struligt att få rätt styrkor på både glasögon och linser. Linserna som jag beställde för två veckor sen har jag inte hört ett ljud om. Mycket sämre efter ägarbytet. Jag byter optiker. Läs mer

Gun-britt M skrev om Linsen
    Linsbyte samt köp av linser. Personalen alltid hjälpsamma och artiga. Höga kostnader som man önskade vore lägre. Läs mer

Christina S skrev om Linsen
    Är alltid nöjd med service och kvalité på Linsen.
    Otroligt grundlig och bra ögonundersökning och alltid personal som är vänlig och serviceminded. Har gått hos Linsen i många år och inte känt att jag behöver byta. Läs mer

Shangin L skrev om Linsen
    Jag har bokat linsundersökning och årliga kontroller hos Linsen. De har alltid varit vänliga, trevliga och mycket kunniga. De försöker heller inte alltför mycket att sälja (linser, linsvätska, m.m.). Jag upplever att de är oerhört professionella och kommer att återkomma varje år. Läs mer

Birgitta B skrev om Linsen
    Jag har köpt linser och blev mycket bra bemött.
    Förväntningarna tycker jag Linsen lever upp till mycket bra.
    Jag har använt linser i många år och är väldigt nöjd linsbärare.

Varmt tack för att ni stödjer Barncancerfonden som är
    min arbetsplats. Läs mer
  • Eva E

2019-06-17

Eva E skrev om Linsen
    Köper linser och synundersökning sen många år hos linsen. Linsen har bra bemötande och det är lätt att beställa linser och undersökning. Tyvärr har leveranstiden på linserna tagit mer än 10 dar flera gånger. Synundersökningen ganska dyr. Annars är jag mycket nöjd med linsen. Läs mer

Sofia A skrev om Linsen
    Otroligt bra service. Trevliga och kunniga vilket gör att jag som kund känner mig trygg och nöjd. Läs mer

Ingrid S skrev om Linsen
    Linskontroll
    Ville inte byta ut de stabila linserna men gör en ny koll kanske i november. Bra bemötande Läs mer
  • 2019-05-24

Mikael M skrev om Linsen
    Trevligt bemötande och bra service Läs mer
  • 2019-05-22

Christina K skrev om Linsen
    Har varit kund i över 20 år så jag är uppenbarligen nöjd Läs mer
  • 2019-03-05

Carina H skrev om Linsen
    Jag köpte linser och blev som vanligt väldigt trevligt och professionellt bemött. Läs mer
  • 2019-02-21

Therese J skrev om Linsen
    Jag köpte endagarslinser. Blev bemött bra då leveranser tog en vecka istället för 2-3 dagar. Blev kompenserad också. Läs mer
  • 2019-02-04

Daniela L skrev om Linsen
    Köpte linser. Snabb och bra service, med paket direkt hem i brevlådan! Läs mer
  • 2019-01-18

Jill H skrev om Linsen
    Fantastic service - my lenses out of stock at the manufacturer and they rang and offered me an alternative until they become in stock. Very impressed. Läs mer
    Linsen, Linsen gillar detta
  • 2019-01-16

Annica G skrev om Linsen
    Köper diverse linser och får hjälp att testa olika varianter. Bra service! Läs mer
  • 2019-01-13

Cornelia S skrev om Linsen
    Glasögon. Proffsigt o vänligt bemötande! Utmärkt! Läs mer
  • 2018-12-12

Anja H skrev om Linsen
    Har ännu inte fått mina linser eller de som ska ha skickats i avvaktan på min faktiska beställning. Snarare leverantörens fel än de jag köpt det igenom men faktum kvarstår, jag har inga linser! Läs mer
    2018-12-13 Lena W svarar Anja H
    Hej Anja,

Jag beklagar att du inte fått dina linser ännu. Vid kontakt med leverantören svarar de att linserna tyvärr var restnoterade när du beställde dem den 3/12. Nu har de kommit och de skickades från dem till dig idag 13/12.
    För att du inte skulle bli utan linser skickade de 10 par linser att ha så länge.De skickades den 11/12 från Posten i Stockholm så jag hoppas att du har fått dem nu.
    Hör gärna av dig om du undrar något.
    Vänligen Lena på Linsen
  • 2018-12-01

Anna F skrev om Linsen
    Beställde linser online - fick personligt bemötande 👍 Läs mer
  • 2018-11-26

Camilla M skrev om Linsen
    Jättenöjd med service och bemötande. Har varit kund i hos Linsen i mer än 20 år och tänker inte byta. Läs mer
  • 2018-11-07

Sofie N skrev om Linsen
    Köpte linser över nätet. Snabbt lätt och smidigt Läs mer
  • 2018-11-06

Inger B skrev om Linsen
    Bästa optikern i Stockholm, varit kund i många år Läs mer
  • 2018-10-24

Kristina L skrev om Linsen
    Köper linser där sedan 25 (!) år tillbaka
    De har även gjort alla kontroller och hjälpt till vid problem. Läs mer
    2018-10-25 Lena W svarar Kristina L
    Hej Kristina,
    Fantastiskt lång tid! Du vet väl att vi ger bra rabatt på glasögon till våra trogna linskunder.25 år betyder 25% rabatt på glasögon,bra va!
    Hälsningar Lena på Linsen
  • Rebecka H

2018-10-20

Rebecka H skrev om Linsen
    Jag har haft Linsen som optiker i 20 år. Detta trots att jag sen 2001 bott i Malmö. Det säger väl allt. Läs mer
    2018-10-24 Lena W svarar Rebecka H
    Hej Rebecka,

Vi är jätteglada över att du fortsätter att vara kund hos oss!
    Hälsningar från oss på Linsen
  • Sara S

2018-10-13

Sara S skrev om Linsen
    Snabba och tydliga svar. Superservice och trevlig personal, Läs mer
  • 2018-10-08

Jacob M skrev om Linsen
    Linsens service och bemötande är alltid topp. Läs mer
  • 2018-10-05

Nils F skrev om Linsen
    Ny uppsättning linser. Bra och snabb information och snabb leverans Läs mer
  • 2018-08-10

Therese D skrev om Linsen
    Jättebra bemötande, trevlig och kunnig personal. Alltid snabb och korrekt leverans på mina vanliga endags linser. Jag har varit trogen kund i många år och kan verkligen rekommendera Linsen! Läs mer
  • 2018-07-19

Marita M skrev om Linsen
    Mkt bra. Snabb leverans ända till dörren. Läs mer
  • 2018-07-17

Carina K skrev om Linsen
    Ett paket endagars linser.

Beställde via hemsidan. Fick en snabb leverans.

Hade förväntningarna på en korrekt och snabb leverans vilket uppfylldes.

Jag är väldigt nöjd med ftg Linsen som helhet. Läs mer
  • 2018-07-17

Anette S skrev om Linsen
    Har varit trogen kund sedan jag fick linser som 10-åring, det har hunnit bli några år nu! Proffsig och personlig service, stort utbud av linser, glasögon och solglasögon. Läs mer
  • 2018-07-12

Åse N skrev om Linsen
    Jag har varit kund i många år och varit nöjd men den sista tiden har det inte fungerat. Jag har beställt linser på nätet två gånger och har inte fått någon leverans. Läs mer
    2018-07-13 Lena W svarar Åse N
    Hej Åse,
    Vi har försökt att spåra din linsbeställning och det ser ut som om de är beställda för uthämtning i butik och inte för hemleverans.
    Vill väldigt gärna att du ska fortsätta att vara en nöjd kund så vi ringer dig i dag för att reda ut detta,
    Vänligen Lena på Linsen
  • 2018-07-09

Marianne B skrev om Linsen
    Köpt linser, leveransen var sen, då ordnade de fram testlinser så länge. De är alltid mycket trevliga och har hög service. Läs mer
  • 2018-07-08

Tomas E skrev om Linsen
    Alltid bra service och bemötande! Läs mer
  • 2018-06-30

Nina L skrev om Linsen
    Jag köpte mina vanliga linser. Det fungerade snabbt och effektivt, som vanligt. Läs mer
  • 2018-06-24

Eva E skrev om Linsen
    Multifokala Linser på webbsidan.
    Jättebra bemött.
    Förväntningar på snabb leverans vilket motsvarades. Läs mer
    2018-06-26 Lena W svarar Eva E
    Tack för jättefint betyg!
    Hälsningar från oss på Linsen
  • 2018-06-19

Karin A skrev om Linsen
    Väldigt bra och trevlig service! Läs mer
  • 2018-06-11

Cecilia B skrev om Linsen
    Hej! Jag är väldigt nöjd med min optiker hos Linsen. Har varit trogen kund i många, många, många år.

Köper därför även mina linser online hos Linsen. Funderar allvarligt på att byta till någon annan. Enda anledningen - leveranstiden är alltid 5 arbetsdagar, vilket betyder en vecka - eftersom det blir helg mellan. Kostar 45 kr.

Betalar gärna 45 kr om jag får försändelsen dagen därpå, eller max 2 dagar efter. Men när det både är 45 kr och en veckas leveranstid... På något som man absolut behöver, och alltid kommer på att man ska beställa i sista stund.

Under all kritik.

Som sagt - annars väldigt nöjd med min Linsen-optiker. Läs mer
    2018-06-15 Lena W svarar Cecilia B
    Hej Cecilia,
    Roligt att höra att du är så nöjd med oss.
    När det gäller leveranstiden så är vissa produkter skräddarsydda för dina ögon och de tar lite längre tid att få fram.Om du hör av dig till oss ska vi försöka att hjälpa dig på bästa sätt för att försöka förkorta leveranstiden.Vi har en ny tjänst där kunden kan få lagerlinser levererade samma dag som de beställs.
    Vänliga hälsningar Lena på Linsen
  • 2018-06-07

Anders B skrev om Linsen
    Alltid trevligt, flexibelt och snabbt bemötande! Läs mer
  • 2018-05-31

Annika G skrev om Linsen
    Trevligt bemötande, professionell hjälp. Läs mer
  • 2018-05-28

Ulrika B skrev om Linsen
    Alltid bra service och massor med snygga glasögon! Läs mer
    2018-05-29 Lena W svarar Ulrika B
    Hej Ulrika,
    Tack för fint betyg, extra roligt att du har upptäckt att Linsen har snygga glasögon också!
    Hälsningar från Lena på Linsen
  • 2018-05-28

Marie E skrev om Linsen
    köpte linser online !
    Gick bra . Leverans i tid. Läs mer
  • 2018-05-10

Alex P skrev om Linsen
    Fel spec på webben på diametern på linsen mot vad som levererades. I övrigt ok och snabb leverans till brevlådan. Läs mer
    2018-05-11 Linsen svarar Alex P
    Tack för din feedback! Vilken lins gäller det? Maila gärna till info@linsen.se så kan vi korrigera felet. Mvh Linsen
  • 2018-05-05

Wiola J skrev om Linsen
    Trevlig, hjälpsam och kunnig personal! Läs mer
  • Linda S

2018-05-03

Linda S skrev om Linsen
    Lätt att handla och snabb service och leverans. Läs mer
    2018-05-03 Lena W svarar Linda S
    Tack för det fina omdömet,
    Välkommen tillbaka!

Personalen på Linsen
  • 2018-04-13

Håkan V skrev om Linsen
    De linser jag köpte var dyrare än hos optikern... Läs mer
    2018-05-03 Lena W svarar Håkan V
    Hej Håkan,
    Tråkigt att höra,vi brukar alltid ha väldigt konkurrens-kraftiga priser i vår web-butik.
    Du får gärna höra av dig till oss så kan vi hjälpa dig om det blivit något fel.
    Hälsningar Lena Wilin Leg Optiker
  • 2018-02-12

Helena H skrev om Linsen
    Valde Linsen för att det visade sig vara enda företag som säljer MyDaily toric över nätet. Från beställning till att jag fick linserna tog det lite väl lång tid. Minst en vecka och då hade jag ringt och frågat efter linserna två dagar innan jag fick dem. Är van att handla via LensWay och då får jag alltid linserna nästkommande dag. För övrig helt Ok. Läs mer
    2018-02-12 Linsen svarar Helena H
    Hej Helena,

Grattis till valet av MyDaily toric! Det är en skräddarsydd dagslins som korrigerar astigmatism med oöverträffad komfort enligt tillverkaren.Den finns inte på linsleverantörens lager utan tillverkas individuellt,därav en lite längre leveranstid än normalt.

Hoppas att Du är nöjd med dem,
    Vänliga hälsningar Lena , Legitimerad kontaktlinsoptiker på Linsen
  • 2018-02-01

Tiina B skrev om Linsen
    Jättebra bemötande, trevlig och kunnig personal.
    Köpt både linser och glasögon. Läs mer
  • Hanna F

2018-01-03

Hanna F skrev om Linsen
    Bra. Köpte linser på nätet då jag inte kunde komma till Sthlm dne här gången. Snabb bekräftelse och ursnabb leverans. Tack! Läs mer
  • 2017-12-30

Lotta B skrev om Linsen
    Smidigaste linsbeställningen jag kunde hitta då man kunde filtrera på flera parametrar, inte bara typ av lins. Läs mer
  • 2017-12-28

Niklas D skrev om Linsen
    Mycket bra bemötande, beställde linser som jag fick i en snabb leverans. Upplevde att allt var mycket bra. Läs mer

Norrlandsgatan 22, 111 43 Stockholm