Linsen

På Linsen går vi till jobbet med ett enda mål. Att hjälpa människor med synfel att få livskvalitén tillbaka.

Våra optiker använder exakta instrument tillsammans med sin egen erfarenhet och fingertoppskänsla. Dessutom har vi utbildat optikerkollegor i över 300 nordiska butiker i hur man tillpassar linser som ersätter progressiva glasögon.

Vi erbjuder även våra kunder ett av nordens största sortiment av konstaktlinser och självklart både glasögon och solglasögon. Vi har en fysisk butik på Norrlandsgatan 22, och en där de flesta finns nuförtiden, på nätet.

Varmt välkommen till oss!
Lör: 11:00-15:00
Sön: Stängt

Läs vad 304 kunder tycker om Linsen

• 2019-12-04

Hedvig F skrev om Linsen
    Jag har blivit bra bemött av personalen och fått den hjälp jag velat ha. Men ibland kan det vara lite virrigt. Jag väntade t.ex. 3 veckor på mina linser som bara skulle ta några dagar och få. Sen så skulle jag testa nattlinser och då skulle Linsen meddela mig när resultatet kommit, men det hände aldrig. Så summan av kardemumman blir trevlig personal men smått förvirrat. Läs mer

Anna R skrev om Linsen
    Jag har köpt framför allt linser och årliga kontroller hos linsen i nästan 30 år och är fortfarande mycket nöjd (tom ändå mer nöjd efter ägarbytet för ett par år sen)
    Personligt och proffsigt! Läs mer

Joanna D skrev om Linsen
    Mycket bra och professionell optiker Malin. Allt gick smidigt och problemfritt. Tack. Läs mer

Eva E skrev om Linsen
    Seriösa och bra att ha att göra med. Läs mer

Katarina S skrev om Linsen
    Har varit kund länge och varit nöjd. På sistone fått undersökning och haft kontakt med ny optiker som jag upplever som obehaglig. Kommenterar på mina kläder och pratar om sig själv i tredje person på ett jättebra sätt. Så det drar ner omdömet. Läs mer
  • 2019-11-08

Cecilia R skrev om Linsen
    Jag har varit kund i många år och alltid fått bra service både från tidigare ägare och nuvarande. Läs mer
  • 2019-11-03

Hanna J skrev om Linsen
    Köpte linser. Kände mig mer osäker när jag gick därifrån än vad jag tidigare gjort. Läs mer
    2019-11-03 Lena W svarar Hanna J
    Hej Hanna,
    Tack för att du svarar på rekommendationen!
    Kan du berätta vad du kände dig osäker på? Dina synpunkter är viktiga för oss.
    Vi strävar alltid efter att bli bättre,
    Vänligen Lena Wilin, butikschef på Linsen
  • 2019-11-02

Marie S skrev om Linsen
    Synundersökning + linsutprovning.
    Professionellt och vänligt bemötande.
    Kunnig personal. Läs mer

Louise T skrev om Linsen
    Bästa optikern i Stockholm. Snabba, trevliga och professionella. Läs mer

Paula A skrev om Linsen
    Alltid trevligt och proffsigt bemötande! Har varit kund i över 20 år. Läs mer

Anneli L skrev om Linsen
    Jag köper daglinser och har alltid fått ett mycket kundserviceinriktat bemötande och fått service över förväntan. Läs mer
  • Susanna C

2019-08-24

Susanna C skrev om Linsen
    Har provat de vanliga optikerkedjorna tidigare och det var helt ok men på Linsen upplever jag ett helt annat engagemang. De är otroligt kunniga och proffsiga. Ovanpå det väldigt trevliga. Just nu funderar jag på att operera ögonen och mailade och frågade om deras syn på saken och fick ett långt och jättebra svar tillbaka som hjälpt mig i mitt ställningstagande. Jag rekommenderar verkligen Linsen. Och förutom linser har jag köpt snygga glasögon hos dem. Läs mer
  • Roberto B

2019-08-23

Roberto B skrev om Linsen
    alltid bra service, duktiga,hjälpsamma och trevliga optiker . Läs mer
  • 2019-08-23

Ulrika G skrev om Linsen
    Trevliga och proffsiga! Månar om att det ska bli så bra det bara går oavsett om linser el glasögon. Och oavsett synfel (både jag o dottern går där). :) Läs mer

Martti T skrev om Linsen
    Alltid trevlig och professionellt bemötande.
    Köpte inget. Årskontroll för kontaktlinser.
    Kan varmt rekommendera Linsen. Läs mer
  • Stephan G

2019-08-21

Stephan G skrev om Linsen
    Eftersom jag varit kund hos Linsen i 30 år så visar det att jag är nöjd. Läs mer

Marja-leena Anneli T skrev om Linsen
    Gjorde en kontroll av kontaktlinser. Bemötandet har alltid varit vänligt och man har förtroende för optikernas kunskap. Alltid trevligt att anlita Linsen och kan rekommenderas. Läs mer

Samuel V skrev om Linsen
    Hög servicenivå, professionalitet, kvalitet. Lätta att kommunicera med, enkelt att boka tid och naturligtvis hög kunskapsnivå. Förmodligen bäst i Stockholm Läs mer

Daniel H skrev om Linsen
    Synundersökning
    Utmärkt bemötande
    Höga förväntningar (kund sedan länge) Läs mer

Carina L skrev om Linsen
    Undersökning för att köpa linser
    Optikern Rickard var superbra, förklarade hela tiden vad han gjorde och vad han såg. Har aldrig varit på en sådan bra undersökning.
    Har varit kund hos Linsen i ett par år och tycker att de är superbra. Var runt hos flera för att få rätt styrka på linserna, men hittade ingen som var så duktiga på det.
    Är mycket nöjd och kommer fortsätta vara kund! Läs mer

Cecilia L skrev om Linsen
    - synundersökning, linser, glasögon
    - supertrevlig och kompetent personal och proffsigt bemötande som alltid
    - har alltid höga förväntningar och känner mig trygg och väl omhändertagen som kund hos Linsen. Aldrig övervägt att byta optiker
    - Jättenöjd! Läs mer

Annemarie E skrev om Linsen
    Jag köpte linser, solglasögon och gjorde en synundersökning. Trevligt och professionellt bemötande. Läs mer
  • 2019-07-25

Anders R skrev om Linsen
    Gick på årlig synundersökning. Mycket bra bemötande som alltid. Läs mer
  • 2019-07-24

Eva I skrev om Linsen
    Var där för årlig kontroll avs linser. Blev bra bemött. Har varit kund på Linsen i snart 30 år, det gissar jag visar att jag är nöjd med dem. Läs mer
  • 2019-07-23

Jens P skrev om Linsen
    Mycket nöjd med både bemötande och service! Läs mer
  • 2019-07-20

Magnus L skrev om Linsen
    Personalen på Linsen är alltid professionella, trevliga och hjälpsamma. Läs mer
  • 2019-07-19

Katja M skrev om Linsen
    Professionellt bemötande, kunniga och intresserade. Ställer snabbt upp vid problem. Läs mer
  • 2019-07-19

David S skrev om Linsen
    Alltid professionellt bemötande. Trevliga och hjälpsamma. Har köpt både linser och glasögon här och alltid blivit nöjd Läs mer
  • 2019-07-17

Ingrid S skrev om Linsen
    Jag fick en årlig linskontroll inklusive synundersökning. Bemötandet var gott och jag fick hjälp med några tips. Jag köpte halvårsladdning av linser och linsvätska. Köpte även ögondroppar. Läs mer
  • 2019-07-04

Isabella F skrev om Linsen
    Linser enligt ordination. Köp över nätet men fick tyvärr inte sommarrabatten som visades i en banner på sidan. Påtalade det i meddelandefältet med fick ingen återkoppling. I övrigt nöjd kund sedan 15 år tillbaka. Läs mer
    2019-07-05 Linsen svarar Isabella F
    Hej Isabella!
    Din order lades dessvärre när kampanjen var över, men bannern låg kanske kvar av misstag. Som plåster på såren skickar vi dig några extra linser.
    Trevlig helg önskar vi på Linsen!
  • Ellen S

2019-06-26

Ellen S skrev om Linsen
    läsglasögon,solglasögon och vanliga glasögon
    bra bemött
    mina förväntningar uppfylldes
    jag väl bemött Läs mer

Suzanne P skrev om Linsen
    De är mkt professionella och mkt trevliga. Gjorde en synundersökning och köpte linser. Jag rekommenderar Linsen om det är ngn som frågar. Min dotter har även blivit kund där. Läs mer
    2019-06-26 Lena W svarar Suzanne P
    Tack Suzanne! Vi blir så glada över din fina rekommendation. Ha en trevlig sommar!
    Hälsningar från oss på Linsen.

Angelica A skrev om Linsen
    Gick på en 45 minuters ögon plus linskoll då det var länge sedan sist. Allt kändes bra och mina frågor fick bra svar. Läs mer

Annika C skrev om Linsen
    Linser, 2 par progressiva glasögon Läs mer
  • 2019-06-25

Lise-lott W skrev om Linsen
    Fick bra hjälp när jag hade problem med mina ögon och det var svårt att prova ut nya linser. Mycket välutbildade optiker som
    kunde pröva olika lösningar. Stort Tack! Läs mer
  • 2019-06-24

Hans N skrev om Linsen
    Linsinköp samt årlig ögonundersökning.

Dom är alltid trevliga och väldigt personliga på en bra sätt.

Enda nackdelen när man kommer med bil och parkeringseländet.

// Hasse Läs mer

Mikael G skrev om Linsen
    Struligt att få rätt styrkor på både glasögon och linser. Linserna som jag beställde för två veckor sen har jag inte hört ett ljud om. Mycket sämre efter ägarbytet. Jag byter optiker. Läs mer
    2019-06-24 Linsen svarar Mikael G
    Hej Mikael!
    Jag beklagar att du inte hört något om dina linser. Det kan nog bero på att vi kanske har fel nummer till dig. Vi har försökt smsa (den 28/5 när de anlände) och sedan ringa, men man kommer inte fram.
    Vänligen kontakta oss på 08-6117801!

Med vänlig hälsning
    Sofia Zetterström

Gun-britt M skrev om Linsen
    Linsbyte samt köp av linser. Personalen alltid hjälpsamma och artiga. Höga kostnader som man önskade vore lägre. Läs mer
    2019-06-20 Linsen svarar Gun-britt M
    Hej Gun-Britt!
    Tack för dina ord!
    När du gör regelbundna kontroller hos oss får du 20% när du beställer endagslinser för 6 månader eller månads/2-veckors för ett år. Då är vi billigare än lensway och många andra näthandlare. Här ser du alla våra erbjudanden. https://www.linsen.se/erbjudanden/
    Just nu har vi även 15% på hela sortimentet i vår webbutik oavsett antal. Ange kod s2019 vid beställning, men skynda för det är bara fram till midsommar!
    Glad midsommar önskar vi på Linsen!

Christina S skrev om Linsen
    Är alltid nöjd med service och kvalité på Linsen.
    Otroligt grundlig och bra ögonundersökning och alltid personal som är vänlig och serviceminded. Har gått hos Linsen i många år och inte känt att jag behöver byta. Läs mer

Shangin L skrev om Linsen
    Jag har bokat linsundersökning och årliga kontroller hos Linsen. De har alltid varit vänliga, trevliga och mycket kunniga. De försöker heller inte alltför mycket att sälja (linser, linsvätska, m.m.). Jag upplever att de är oerhört professionella och kommer att återkomma varje år. Läs mer

Birgitta B skrev om Linsen
    Jag har köpt linser och blev mycket bra bemött.
    Förväntningarna tycker jag Linsen lever upp till mycket bra.
    Jag har använt linser i många år och är väldigt nöjd linsbärare.

Varmt tack för att ni stödjer Barncancerfonden som är
    min arbetsplats. Läs mer
  • Eva E

2019-06-17

Eva E skrev om Linsen
    Köper linser och synundersökning sen många år hos linsen. Linsen har bra bemötande och det är lätt att beställa linser och undersökning. Tyvärr har leveranstiden på linserna tagit mer än 10 dar flera gånger. Synundersökningen ganska dyr. Annars är jag mycket nöjd med linsen. Läs mer

Sofia A skrev om Linsen
    Otroligt bra service. Trevliga och kunniga vilket gör att jag som kund känner mig trygg och nöjd. Läs mer

Ingrid S skrev om Linsen
    Linskontroll
    Ville inte byta ut de stabila linserna men gör en ny koll kanske i november. Bra bemötande Läs mer
  • 2019-05-24

Mikael M skrev om Linsen
    Trevligt bemötande och bra service Läs mer
  • 2019-05-22

Christina K skrev om Linsen
    Har varit kund i över 20 år så jag är uppenbarligen nöjd Läs mer
  • 2019-03-05

Carina H skrev om Linsen
    Jag köpte linser och blev som vanligt väldigt trevligt och professionellt bemött. Läs mer
  • 2019-02-21

Therese J skrev om Linsen
    Jag köpte endagarslinser. Blev bemött bra då leveranser tog en vecka istället för 2-3 dagar. Blev kompenserad också. Läs mer
  • 2019-02-04

Daniela L skrev om Linsen
    Köpte linser. Snabb och bra service, med paket direkt hem i brevlådan! Läs mer
  • 2019-01-18

Jill H skrev om Linsen
    Fantastic service - my lenses out of stock at the manufacturer and they rang and offered me an alternative until they become in stock. Very impressed. Läs mer
    Linsen, Linsen gillar detta