Alla kategorier Dator Stockholms län Stockholm Spånga-Tensta Solhem Liontech Computer Group AB

Liontech Computer Group AB

Sörgårdsvägen 24, 163 51 Spånga — Visa karta

Årstavägen 29, 12052, Stockholm
Datorreparation.se
Håkan K:
Högsta betyg. Jag trodde min iMac 27 från 2011 hade givit upp för evigt när den blev svart och inte gick att starta men de här kisarna vet h...

Företag inom dator nära Liontech Computer Group AB:

Strandbergsgatan 61, Stockholm
Välkommen! Läs mer ›
Mikael B:
Bland de bästa konsulttjänster jag någonsin köpt, och då är jag väldigt kräsen. Kunnig. Servicemedveten. Engagerad. Tillgänglig. Flexibel. T...

Läs vad 3 kunder tycker om Liontech Computer Group AB

• Petri M
    Petri M skrev om Liontech Computer Group AB
    Liontech tar hutlösa servicekostnader. Fick "boot check disk fel" i Windows 7 varje gång jag startade datorn. Min kollega lämnade in datorn hos Liontech som påstod att hårddisken var trasig trots att datorn startade upp utan problem efter checken var klar. De installerade en ny SSD disk och ytterligare en till i datorn samt mera minnen då min kollega inte är teknisk av mig så godtog han det hela. Det hela slutade att de fakturerade oss 25.000 kr.

Då kollade jag med ett annat IT-företag som meddelade mig att "boot check disk fel i Windows 7" berodde på en felaktig uppdatering från Windows Update som lätt kunde åtgärdas.

Fick inte tillbaka den gamla disken som skulle bevisa att det inte var fel på den.

ALDRIG MERA Liontech.
    2013-09-03 Representant för Liontech Comput svarar Petri M
    Hej Petri,

Vi gör avancerade tester på alla inlämnade servicedatorer och visar de fel döljer vi inget sådant. Vi tar alltid en hjupare check på all hårdvara innan vi börjar med mjukvaran.
    Jag vet inte vad som är gjort som kostat så mycket, men det brukar oftast vara informationsräddning som kostar en aning mer.

Jag skulle vilja ha faktura och kundnummer för denna reparation så kan jag kolla närmare på detta.

Med vänliga hälsningar / Best regards
    Liontech Computer Group AB
    Ram H. / ram@liontech.se
  • Henrik W
    Henrik W skrev om Liontech Computer Group AB
    Inte den absolut bästa affären direkt. Personalen tyckter jag har lite dålig attityd. Priserna är väl ok, men det känns som att det är väldigt billiga komponenter de använder i sina färdiga datorer. Kanske bättre att köpa här än på OnOff iallafall.
  • Sebastian V
    Sebastian V skrev om Liontech Computer Group AB
    Bra service, trevlig och kunnig personal och mycket bra priser.

Sörgårdsvägen 24, 163 51 Spånga