Konsulter Stockholms län Nacka Livrustning AB Öppen utbildning HLR & Första Hjälpen
Aktiv på Reco.se sedan 2017

Öppen utbildning HLR & Första Hjälpen
en del av Livrustning AB

Om det är ett fåtal människor som ska utbilda sig eller om du är privatperson och vill ha en livräddningskurs har du möjlighet att gå på en öppen utbildning i HLR & Första hjälpen hos oss. Kursen pågår 3,5 timmar och hålls i våra lokaler vid Globen varje månad. Läs mer

Läs vad 15 kunder tycker om Öppen utbildning HLR & Första Hjälpen

• Anja D
    Anja D skrev om Öppen utbildning HLR & Första Hjälpen en del av Livrustning AB
    Trevlig och informativ utbildare, bra övningar och samtal! Läs mer
  • Sonja B
    Sonja B skrev om Öppen utbildning HLR & Första Hjälpen en del av Livrustning AB
    Min man och jag köpte utbildningen HLR & Första Hjälpen och vi är mycket, mycket nöjda.
    Peter Jonsson som hade kursen är mycket professionell, pedagogisk och varvat med humor. Vi blev mycket imponerad av hans pedagogiska kunskaper.
    Det var många år sedan vi hade gått denna utbildning och de förväntningar vi hade överträffades med råge.
    Utbildningen är mycket heltäckande, många moment som Peter gick igenom klart och tydligt.
    Vi har rekommenderat utbildningen till andra.
    Vi önskar att Peter Jonsson får ta del av detta svar
    Vänliga hälsningar
    Sonja & Börje Läs mer
    2018-04-25 Peter J svarar Sonja B
    Tack för de fina orden och att ni känner er så nöjda med kursen!
    Peter J gillar detta
  • Johnny M skrev om Öppen utbildning HLR & Första Hjälpen en del av Livrustning AB
    Hej!
    Vi på Mecon Bygg var på en första hjälpen utbildning hos er, det var mycket givande och nyttigt för oss som jobbar med bygg projekt där det förekommer mycket skador. Vi fick ett inspirerande bemötande av en duktig instruktör, som även utförde praktiska övningar med deltagarna. Mina förväntningar överträffandes då jag även har deltagit tidigare i liknande utbildningar. Sammanfattningen är givande och nyttigt, då det ger mer rutin även i det privata livet.

Så vi tackar så hjärtligt mycket för en mycket bra utbildning.

Med vänlig hälsning Johnny Läs mer
    2018-04-25 Peter J svarar Johnny M
    Så kul att utbildningen överträffade dina förväntningar. Det glädjer mig. Tusen tack att jag fick utbilda er!
    Peter J gillar detta
  • Daniel P skrev om Öppen utbildning HLR & Första Hjälpen en del av Livrustning AB
    Repetition av Hjärt och lungräddning Läs mer
    Peter J gillar detta
  • Kirsten B skrev om Öppen utbildning HLR & Första Hjälpen en del av Livrustning AB
    Tyckte det var en fin kurs. Kunnig lärare. Mycket hanns med - nästan i överkant mkt med diabetestyper etc. Fint att få ställa sina frågor o få bra svar. Allt var bra, bara ett par saker tycker jag kunde gynna kursen.
    1) liiite mer tid att öva praktiskt

2) Om du råkar i en situation med hjärtstopp/andningsstopp och det är förste och kanske enda gången i ditt liv så finns ju ingen inbyggd rutin inom en eller beredskap/internaliserad erfarenhet som talar om för en att "nu du vet precis vad som ska göras, och att du kommer att kunna ge ditt bästa" - utan tvärtom, känslan ligger säkert nära panik. DÄRFÖR känns det INTE bra att den nya kunskap som ges på kursen förmedlas i ett tonläge på högsta stressnivå. Jag hade uppskattat att i stället för att härma en topp-stressad situation, få lära mig den nya kunskapen i RO, RO, RO och i ett medvetet SYSTEMATISKT lugn få göra alla moment, och bli uppmanad att hela tiden bevara denna RO o detta SYSTEMATISKA sättet att jobba även om folk omkring kanske är i panik. Det jag minns NU från kursen är att ifall en sådan situation med hjärtstopp uppstår så är allt som jag ska göra, tänka, säga till mig själv och komma ihåg högst stressad och nästan panikartad - det blir liksom dubblet panik att minnas hur vi stressade, for omkring och ropade under kursen och sedan i en verklig situation försöka bevara ron. Jag minns just nu DEN stämningen från kursen .... och det blev lite kontraproduktivt för mig.

Tack! Läs mer
    2018-04-25 Peter J svarar Kirsten B
    Hej Kirsten!

Kul att höra att du tyckte det var en fin kurs.

Jag beklagar att du har minnet av stress och inte ro. Ni fick först i lugn och ro lära er alla grunder i HLR och i slutet gör vi det lite mer likt som det ibland kan vara vid en skarp händelse. Jag antar att det är den delen du menar. Syftet här är att ni ska få träna att försöka att behålla HLR trots att den som larmar är lite otydlig och inte vet var hjärtstartaren är. Många tycker att det är bra att få träna på det under kontrollerade former så att man är förberedd på bästa sätt. Jag beklagar som sagt att det kändes kontraproduktivt för dig och tar till mig dina synpunkter.

Mvh Peter
    Peter J gillar detta
  • Kjell S skrev om Öppen utbildning HLR & Första Hjälpen en del av Livrustning AB
    Allt perfekt bra praktik bra teori Läs mer
  • Björn B skrev om Öppen utbildning HLR & Första Hjälpen en del av Livrustning AB
    Mycket bra utbildning som tack vare sina många praktiska moment ger en effektiv och varaktig inlärning! Läs mer
  • Lisa R skrev om Öppen utbildning HLR & Första Hjälpen en del av Livrustning AB
    Mycket proffsigt och lärorikt! Ledaren var engagerad och kunnig, toppen! Läs mer
    Peter J gillar detta
  • Mari L skrev om Öppen utbildning HLR & Första Hjälpen en del av Livrustning AB
    Bemötande var mycket bra.
    Innehållet nästan vad jag trodde. Lite lite av blödning, och först på platsen.
    I helhet var kursen mycket bra. Läs mer
  • Elliot H skrev om Öppen utbildning HLR & Första Hjälpen en del av Livrustning AB
    Det var en bra utbildning och det var lärorikt. Läs mer