Alla kategorier Pool Uppsala Håbo Magisk Pool & Spa AB

Magisk Pool & Spa AB

Håtunavägen 8 BV, 746 51 Bålsta — Visa karta

Magisk Pool & Spa AB är Sveriges största Pool- & Spabutik. Vi finns i butik i Bålsta och Gränna men även på nätet via vår Webshop. Vi har allt när det gäller pooler. Betongpooler, stålpooler, glasfiberpooler och specialpooler. Har du en dröm om en unik pool så tveka inte att lufta tankarna med oss. Vi bygger din pool precis som du vill. Vi har byggt pooler på berg, pooler med väggar av glas och mycket mer. Vill du ha en standardpool till standardpris går det lika bra. Är du ute efter ett spabad så har vi allt från Swimspa till Coast spa.Ta gärna en titt in på vår hemsida för lite inspiration och härliga bilder.

Läs vad 7 kunder tycker om Magisk Pool & Spa AB

• Nahid K
    Nahid K skrev om Magisk Pool & Spa AB
    Jag rekommendera INTE alls Magiska pool . De är inte seriösa och gör INTE bra jobb. De har lämnat vår pool som halv färdigt och skiter att komma fixa resten. Läs mer
    2018-09-14 Magisk Pool & Spa AB svarar Nahid K
    Hej Nahid!
    Du finns inte som kund hos oss men om du är gift med Sadegh som är kund hos Kustens Pool som vi försöker att hjälpa för att färdigställa er pool, så var vi hos er i dag och förutsättningarna var inte bra enligt er så montörerna fick avbryta sitt jobb och återkommer under nästa vecka.
    känns väldigt oseriöst att skriva ett inlägg som detta, då vi hjälper er att färdigställa en pool som ett annat företag påbörjat, där förutsättningarna inte har varit de bästa.
  • Per-johan N
    Per-johan N skrev om Magisk Pool & Spa AB
    Bra produkter. Bra service när man väl får tag på dem, men dåliga på att svara och återkomma. Läs mer
  • Disa L
    Disa L skrev om Magisk Pool & Spa AB
    Har alltid fått bra service förut men senast när jag var i kontakt med er så ringde ni ej tillbaks som ni lovat 👎 Läs mer
  • Martin B
    Martin B skrev om Magisk Pool & Spa AB
    Vi är mkt nöjda. Kan rekommendera denna firma Läs mer
  • Jessica A
    Jessica A skrev om Magisk Pool & Spa AB
    Detta företag skall ut på svarta listan. Står inte för sin kvalité. Är redan trasig efter 3 somrar. Billiga träskruv som rostar efter en vinter. Kvalitén på jobbet är katastrof. Bestämmer avtalad tid för besiktning dom kommer inte, kommer när vi inte är hemma. Totalt missnöjd med detta företag. Nu är poolen obrukbar. Har bejärt att dom skall åtgärda felen, då skyller dom på att garantin har gått ut. Detta företag skall ej sälja pooler till kunder. Läs mer
    2018-08-27 Magisk Pool & Spa AB svarar Jessica A
    Hej Jessica!
    tråkigt att läsa din recommendation och den känns helt felaktig.
    Jag antar att det gäller en order för Leif Kolf (kanske din man eller far?)
    Vi hjälpte er att renovera en befintlig pool 2014 och i samma sekvens så la vi om PVC trall på ert befintliga regelverk. Regelverket påpekade vi redan då var dåligt men det skulle behållas och vi lade ner ganska så mycket tid för att rätta till regelverket.
    2016 2 år senare så hade ni några brädor som satt löst samt några skruvar som hade rostat, vilket vi var hos er och bytte.
    2017 3 år efter installationen så hade ni nya sprickor i trallen och andra skruvar som rostat, vilket vi hänvisade till 2 års reklamation och normalt slitage. Vi har erbjudit er att avhjälpa detta mot kostnad men det har ni tackats nej till, då ni velat ha det utan kostnad. Nu är det 4 år sedan vi gjorde denna renovering och saker slits med tiden och ligger det i närheten av poolen så slits det mer av klor och klorgaser. Poolen i sig och underlaget till trallen är över 20 år gammalt och är inte i det bästa skicket.
  • Noran D
    Noran D skrev om Magisk Pool & Spa AB
    Kan inte pooler, de skulle gjuta en pool till mig. Tur att det inte var en skojare som hette Jonas gjorde det. Det var en Betong firma de hade hyrt in. Men rören skulle Jonas och hans killar göra. Som lekman förstod att det inte stämde, kallade in en pensionerad poolfixare, han underkände och jag kallade in en Rörmakare som rättade till rören. Det slutade inte där. Jonas själv skulle koppla på sandfiltret. Där sätter han rören tvärtom och all sand hamnar i poolen. De kom dit och jag påpekade att något var galet. Det är normalt svarade de. Kallade på min expert och han såg att Jonas hade kopplat omvänt. Han rättade till det direkt. Även linern limmade de fel i poolen. Sedan började de sända ut bluffakturor. Akta er för detta oseriösa företag, man vet inte vad de har för sig där. Mitt samtal började med en trevlig man som hette Anders , men han har blivit sparkad och Jonas har tagit över fick jag veta innan installation. Läs mer
    2018-04-19 Magisk Pool & Spa AB svarar Noran D
    Hej Noran!

Tråkigt att få denna rekommendation här.

Vi har mailat flera gånger du och jag om denna pool.

För att förklara vad som har hänt så är det så att ni har köpt en poolstomme som ska kopplas till er befintliga poolutrustning, ni vill inte byta ut den trotts vår rekommendation då utrusningen är väldigt gammal. Vi har installerat poolen och så vitt jag vet så är den helt enligt order. Sen när jag (Jonas) kopplade in detta till ditt gamla sandfilter så förväxlade jag in samt ut vilket är sant. Detta är bytt precis som du säger och har inget att göra med att det kommer sand i din pool. Det som orsakar sanden i din pool är spridarna i ditt gamla sandfilter som är trasiga. Vi har med vår välvilja vinter satt din pool helt utan kostnad samt erbjudit dig att byta ut detta gamla trasiga filter i plast mot ett nytt och bättre i glasfiber och helt utan kostnad om du betalar för poolen du fått installerad, vilket du inte gjort, samt vägrar att göra.

När det gäller linern så är det en fabrikssvetsad liner 75/100 med mosaik mönster och där kan inte exakt mönsterpassning i skarvarna garanteras, du har en skarv på 30 cm i trappan där mönstret går om lott lite, annars så är linern med väldigt bra passform i skarvarna, vi limmar inget på plats utan den tillverkas helt i en fabrik.

Vad det gäller fakturorna så har vi fakturerat det belopp som vi har avtalat om men saknar betalning på den sista faktura, vilket vi har skickat flertalet påminnelser om. Inga fakturor utanför vår order har skickats till er.

Vi hoppas på en lösning på detta.

Jonas Björkman
  • Adde T
    Adde T skrev om Magisk Pool & Spa AB
    Suveränt företag, lätta billiga lättplacerade bubbel baljor. Sveriges Energisnålaste spabad. Läs mer

Håtunavägen 8 BV, 746 51 Bålsta