Alla kategorier Byggvaruhus Uppsala Håbo Magisk Pool & Spa AB

Håtunavägen 8, 746 51 Bålsta — Visa karta

Läs vad 2 kunder tycker om Magisk Pool & Spa AB

• Noran D
    Noran D skrev om Magisk Pool & Spa AB
    Kan inte pooler, de skulle gjuta en pool till mig. Tur att det inte var en skojare som hette Jonas gjorde det. Det var en Betong firma de hade hyrt in. Men rören skulle Jonas och hans killar göra. Som lekman förstod att det inte stämde, kallade in en pensionerad poolfixare, han underkände och jag kallade in en Rörmakare som rättade till rören. Det slutade inte där. Jonas själv skulle koppla på sandfiltret. Där sätter han rören tvärtom och all sand hamnar i poolen. De kom dit och jag påpekade att något var galet. Det är normalt svarade de. Kallade på min expert och han såg att Jonas hade kopplat omvänt. Han rättade till det direkt. Även linern limmade de fel i poolen. Sedan började de sända ut bluffakturor. Akta er för detta oseriösa företag, man vet inte vad de har för sig där. Mitt samtal började med en trevlig man som hette Anders , men han har blivit sparkad och Jonas har tagit över fick jag veta innan installation. Läs mer
    2018-04-19 Magisk Pool & Spa AB svarar Noran D
    Hej Noran!

Tråkigt att få denna rekommendation här.

Vi har mailat flera gånger du och jag om denna pool.

För att förklara vad som har hänt så är det så att ni har köpt en poolstomme som ska kopplas till er befintliga poolutrustning, ni vill inte byta ut den trotts vår rekommendation då utrusningen är väldigt gammal. Vi har installerat poolen och så vitt jag vet så är den helt enligt order. Sen när jag (Jonas) kopplade in detta till ditt gamla sandfilter så förväxlade jag in samt ut vilket är sant. Detta är bytt precis som du säger och har inget att göra med att det kommer sand i din pool. Det som orsakar sanden i din pool är spridarna i ditt gamla sandfilter som är trasiga. Vi har med vår välvilja vinter satt din pool helt utan kostnad samt erbjudit dig att byta ut detta gamla trasiga filter i plast mot ett nytt och bättre i glasfiber och helt utan kostnad om du betalar för poolen du fått installerad, vilket du inte gjort, samt vägrar att göra.

När det gäller linern så är det en fabrikssvetsad liner 75/100 med mosaik mönster och där kan inte exakt mönsterpassning i skarvarna garanteras, du har en skarv på 30 cm i trappan där mönstret går om lott lite, annars så är linern med väldigt bra passform i skarvarna, vi limmar inget på plats utan den tillverkas helt i en fabrik.

Vad det gäller fakturorna så har vi fakturerat det belopp som vi har avtalat om men saknar betalning på den sista faktura, vilket vi har skickat flertalet påminnelser om. Inga fakturor utanför vår order har skickats till er.

Vi hoppas på en lösning på detta.

Jonas Björkman
  • Adde T
    Adde T skrev om Magisk Pool & Spa AB
    Suveränt företag, lätta billiga lättplacerade bubbel baljor. Sveriges Energisnålaste spabad. Läs mer

Birger Jarlsgatan 43, 11145, Stockholm