Alla kategorier Målare Östergötland Linköping Nordisk Yta Måleri-Hantverkarna

Måleri-Hantverkarna

Harstenagatan 5, 582 78 Linköping — Visa karta

Har du precis köpt dig en lägenhet eller ska du bygga hus? Är det företagslokalerna som behöver fräschas upp eller jobbar du i en offentlig verksamhet?

Vi är Linköpings största måleriföretag med ca 60 medarbetare och 20 år i branschen.
Inget jobb är för stort eller litet för oss. Är det hela huset som ska renoveras eller är det bara en tapetvåd som måste bytas ut? Inga problem, vi fixar det!

Tack vare våra servicemålare med fullt utrustade bilar kan vi vara snabbt på plats.
Behöver du hjälp med kulör- och materialval hjälper gärna vår måleridesigner till med det. Med vårt breda kontaktnät inom byggbranschen kan vi även hjälpa dig med snickeri- och VVS-arbeten.

Kontakta oss så kommer vi och tittar på vad du vill ha gjort och lämnar en kostnadsfri offert!

Gå gärna in på www.malerihantverkarna.se för att läsa mer om oss.

Vi finns såklart även på sociala medier:
Facebook - facebook.com/malerihantverkarrna
Instagram - instagram.com/malerihantverkarna

Läs vad 83 kunder tycker om Måleri-Hantverkarna

• Ali A skrev om Måleri-Hantverkarna
    De målade om mitt radhus. Var mkt professionella. Erbjöd ett bra pris. Projektledaren var Hans som ansvarade för allt. Trevlig och ärlig. En ung man som hette Ludvig målade huset. Så himla snäll han var och jobbade snabbt och felfritt. Jag kommer anlita dem igen utan tvekan.

Ali Läs mer
    2018-10-11 Måleri-Hantverkarna svarar Ali A
    Tack Ali! Vad härligt att du är nöjd med Hans och Ludvigs jobb. Du är varmt välkommen att höra av dig igen!
  • Clas L
    Clas L skrev om Måleri-Hantverkarna
    Målade om altan efter skador från hagelstorm. Kom ut snabbt och fick offert, sedan bara några dagar innan det påbörjades. Trevliga och proffsiga! Läs mer
    2018-10-10 Måleri-Hantverkarna svarar Clas L
    Hej Clas! Tack snälla, vi vi kommer gärna tillbaka!
  • Linda K
    Linda K skrev om Måleri-Hantverkarna
    Jag fick hjälp med att måla om köket , är jättenöjd med allt! Service som arbete ! Läs mer
    2018-10-10 Måleri-Hantverkarna svarar Linda K
    Hej Linda! Tack, vad kul att du är nöjd med oss!
  • Gustav S skrev om Måleri-Hantverkarna
    Företaget målade vårat hus. Resultatet blev jättebra. Kommunikationen var jättebra och de var trevliga att ha att göra med. Stort företag som säkert inte är billigast men man får lite vad man betalar för. Läs mer
    2018-10-09 Måleri-Hantverkarna svarar Gustav S
    Hej Gustav, tack snälla för din rekommendation. Vad härligt att höra att ni är nöjda med vårt arbete!
  • Mikael S skrev om Måleri-Hantverkarna
    Tapetsering, målning.
    Bra resultat.
    Trevligt bemötande. Läs mer
    2018-10-09 Måleri-Hantverkarna svarar Mikael S
    Tack Mikael, vad kul att du är nöjd med vårt arbete!
  • Monica Ö skrev om Måleri-Hantverkarna
    Mycket noggrant måleriarbete utfört! Läs mer
    2018-10-08 Måleri-Hantverkarna svarar Monica Ö
    Perfekt, då har vi gjort som vi ska! Tack för din rekommendation.
  • Jonas D skrev om Måleri-Hantverkarna
    Målning av villa exteriört. Vänliga tillmötesgående målare. Allt till belåtenhet! Läs mer
    2018-10-08 Måleri-Hantverkarna svarar Jonas D
    Tack Jonas för din rekommendation!
  • Lars B
    Lars B skrev om Måleri-Hantverkarna
    Vi beställde ommålning av vår enplansvilla i mars 2108 och fick beskedet att de troligtvis skulle komma under hösten. I slutet av augusti påbörjades arbetet och färdigställdes snabbt utan avbrott. Proffsig jobb av trevliga målare. Bra synpunkter på sådant vi inte tänkt på och rimlig tilläggskostnad för dessa jobb.
    Vi är helnöjda med Målerihantverkarna och lämnar gärna referenser Läs mer
    2018-10-08 Måleri-Hantverkarna svarar Lars B
    Hej Lars! Tack snälla för dina ord. Vad kul att ni är nöjda, vi kommer gärna tillbaka!
  • Margareta B skrev om Måleri-Hantverkarna
    Snabbt utfört atbete med bra resultat. Läs mer
    2018-10-08 Måleri-Hantverkarna svarar Margareta B
    Hej Margareta, tack för din rekommendation!
  • Ann-Catrin A skrev om Måleri-Hantverkarna
    Fasadmålning nybyggt hus
    Allt var bra 👍🏻😊 Läs mer
    2018-10-08 Måleri-Hantverkarna svarar Ann-Catrin A
    Hej Ann-Catrin! Tack för ditt omdöme.
  • Hanna K skrev om Måleri-Hantverkarna
    Jättebra bemötande och fick med kort varsel hjälp med att måla vår trappa i huset. Vi är jättenöjda! Läs mer
    2018-10-08 Måleri-Hantverkarna svarar Hanna K
    Vad kul att höra Hanna, tack för din rekommendation!
  • Lisa D skrev om Måleri-Hantverkarna
    Målning och ytskikt av 170 m2 innan inflytt.

Mycket bra bemötande!

Kunde först inte göra jobbet då alla målare var upptagna. Detta löste Mats! Otroligt tacksam för det.

Inga överraskningar när slutfakturan kom. Läs mer
    2018-09-24 Måleri-Hantverkarna svarar Lisa D
    Tack Lisa för din rekommendation!
  • Birgitta B skrev om Måleri-Hantverkarna
    Tvättning, skrapning och målning gick med en väldans fart. Kvaliten var utmärkt, inget spill och kladd. Han gjorde mer än vad vi hade förväntade oss. Toppenkille!
    Bra samarbete med projektledning.
    Ska verkligen rekommendera er till andra. Läs mer
    2018-09-11 Måleri-Hantverkarna svarar Birgitta B
    Hej Birgitta, vad härligt att du är nöjd med vårt arbete. Tack för din rekommendation!
  • Niklas Ä skrev om Måleri-Hantverkarna
    Vi anlitade målerihantverkarna för bredspackling och tapetsering av en hall. De utförde jobbet med noggrannhet, enligt tidsram och var väldigt serviceinriktade. Vi kommer definitivt anlita de igen. Läs mer
    2018-09-11 Måleri-Hantverkarna svarar Niklas Ä
    Tack Niklas för din rekommendation, vi kommer gärna tillbaka!
  • Michael F
    Michael F skrev om Måleri-Hantverkarna
    Kanon. Kom på den dagen vi bestämnt.
    Färdigt innan det var tänkt Läs mer
    2018-09-05 Måleri-Hantverkarna svarar Michael F
    Kul att höra Michael! Tack för din rekommendation.
  • Håkan J skrev om Måleri-Hantverkarna
    Trevligt bemötande, lyhörd för våra önskningar och ett utmärkt utfört jobb! Läs mer
    2018-06-14 Måleri-Hantverkarna svarar Håkan J
    Tack snälla, vi kommer gärna tillbaka!
  • Henric Å skrev om Måleri-Hantverkarna
    Vår upplevelse av Måleri-hantverkarna har varit genom Mats och Uffe. Båda har uppvisat ett väldigt proffsigt bemötande och resultat. Speciellt Uffe som har varit hos oss två ggr och målat och tapetserat, och vi är väldigt nöjda med hela flödet: ända från rådgivningsfasen, genomförandet och resultatet! Läs mer
    2018-05-15 Måleri-Hantverkarna svarar Henric Å
    Tack Henrik, det var trevlig läsning! Vad kul att ni är nöjda med Uffes arbete.
  • Eva M skrev om Måleri-Hantverkarna
    Målning av hall och sovrum. Trevligt bemötande, är nöjd med arbetet, kan tänka mig att anlita Målerihantverkarna igen. Läs mer
    2018-05-15 Måleri-Hantverkarna svarar Eva M
    Hej Eva! Vad kul, vi kommer gärna tillbaka!
  • Pia A skrev om Måleri-Hantverkarna
    Målning av trapp.
    Bra service och bra kundbemötande. Läs mer
    2018-05-15 Måleri-Hantverkarna svarar Pia A
    Hej Pia, tack för din rekommendation!
  • Kristina H skrev om Måleri-Hantverkarna
    Utmärkt och proffsigt, från början till slut! Läs mer
    2018-05-15 Måleri-Hantverkarna svarar Kristina H
    Tack Kristina, det är precis det vi eftersträvar!
  • Malin J skrev om Måleri-Hantverkarna
    Vi använde Målerihantverkarna för att måla om vårt vardagsrum. De var snabba och bra att ha att göra med, vi fick in en offert snabbt och de kom dagen därpå. Målaren kändes proffsig, han var snabb och skicklig och dessutom väldigt trevlig. Vi är jättenöjda! Läs mer
    2018-05-15 Måleri-Hantverkarna svarar Malin J
    Vad härligt Malin att ni är nöjda, vi kommer gärna tillbaka!
  • Annica T skrev om Måleri-Hantverkarna
    Målning av väggar och tapetsering. De gick smidigt och utförde jobbet som vår bestämt. Läs mer
    2018-05-09 Måleri-Hantverkarna svarar Annica T
    Hej Annica, tack för din rekommendation!
  • Anita E skrev om Måleri-Hantverkarna
    Jag fick hjälp med målning inomhus. Väldigt noggrant och perfekt utfört arbete. Bra kommunikation. Kom på överenskommen tid.
    Jag har tidigare anlitat Målerihantverkarna och är väldigt nöjd med deras arbete. Kommer bli mer jobb framöver 👍. Läs mer
    2018-04-23 Måleri-Hantverkarna svarar Anita E
    Hej Anita, vilken rolig läsning! Vi kommer gärna tillbaka och arbetar hos dig!
  • Mikael P
    Mikael P skrev om Måleri-Hantverkarna
    Ommålning inomhus. Mycket nöjda med resultatet. Mats som målade var väldigt noga!! Läs mer
    2018-04-23 Måleri-Hantverkarna svarar Mikael P
    Tack Mikael, härligt att höra att du är nöjd med det jobb Mats gjorde hos er!
  • Karin L skrev om Måleri-Hantverkarna
    Tak och väggmålning samt
    Tapetsering av vårt hus.
    Är helnöjd med utfört arbete samt bemötandet från hantverkarna. Speciellt en hantverkare som vi anlitat vid flera tillfällen och har alltid utfört arbetet samt givit bra råd på utförandet . Rekommenderar Målerihantverkarna i Linköping . Läs mer
    2018-04-20 Måleri-Hantverkarna svarar Karin L
    Tack Karin för din fina rekommendation! Vi kommer gärna tillbaka igen!
  • Nils Fredrik T skrev om Måleri-Hantverkarna
    Måleriarbete och tapetsering. Allt utfördes proffsigt, smidigt, noggrant och målaren hade ett glatt o trevligt sätt varje dag. Allt blev precis som vi förväntat oss. Vi kan starkt rekommendera detta företag. Läs mer
    2018-04-20 Måleri-Hantverkarna svarar Nils Fredrik T
    Tack snälla för de fina orden! Det är precis vad vi eftersträvar. Välkomna att höra av er igen!
  • Olle N skrev om Måleri-Hantverkarna
    Spackling, målerier.
    Trevliga och duktiga Läs mer
    2018-04-20 Måleri-Hantverkarna svarar Olle N
    Tack för din rekommendation Olle!
  • Mikael S
    Mikael S skrev om Måleri-Hantverkarna
    Målerihantverkarna är verkligen ett företag i framkant gällande service! Läs mer
    2018-03-29 Måleri-Hantverkarna svarar Mikael S
    Tack Mikael för de fina orden, det är precis vad vi eftersträvar!
  • Jörgen D skrev om Måleri-Hantverkarna
    Arbetet omfattade målning + en del underarbete. Såväl offert som färdigställande skedde eligt plan. Vi är vidare helt tillfeds med kvaliteten på jobbet och genomförandet. Läs mer
    2018-03-29 Måleri-Hantverkarna svarar Jörgen D
    Hej Jörgen, tack för din recension. Vad kul att du är nöjd med vårt arbete!
  • John A
    John A skrev om Måleri-Hantverkarna
    Måleri-Hantverkarna hjälpte mig vid en helrenovering av en lägenhet. Målning av alla ytor, tak, väggar och snickerier. Även badrummets väggar målades. Proffsigt utfört, alltifrån första kontakten till sista penseldraget. Det är så härligt att inte behöva göra något omtag, inga anmärkningar efter slutfört arbete! Det är bara riktiga yrkespersoners skicklighet som ger ett sådant slutresultat - supernöjd! Läs mer
    2018-03-10 Måleri-Hantverkarna svarar John A
    Tack John för din fina rekommendation, det var trevlig läsning! Kul att du är nöjd med vårt arbete, vi kommer gärna tillbaka.
  • Christer M skrev om Måleri-Hantverkarna
    Målning och tapetsering
    Mkt väl utfört Läs mer
    2018-03-09 Måleri-Hantverkarna svarar Christer M
    Tack Christer, vi kommer gärna tillbaka!
  • Karin M skrev om Måleri-Hantverkarna
    Mycket gott bemötande, alltifrån planering till genomförandet (målning av sovrum). Vi fick mycket snabb service och är därför mycket nöjda. Läs mer
    2018-03-09 Måleri-Hantverkarna svarar Karin M
    Tack Karin, vad kul att ni är nöjda med det arbete vi gjorde hemma hos er!
  • Bengt-Åke K skrev om Måleri-Hantverkarna
    Mycket gott bemötande och ett proffsigt utfört arbete i samband med ommålning av vårt fritidshus. Förväntningarna uppfylldes och jag kan varmt rekommendera Målerihantverkarna. Läs mer
    2018-02-28 Måleri-Hantverkarna svarar Bengt-Åke K
    Hej Bengt-Åke, det var trevlig läsning! Vad kul att du är nöjd med vårt arbete.
  • Peder Ö skrev om Måleri-Hantverkarna
    Målning av lägenhet (tak, väggar, lister, fönster). Trevligt bemötande från alla inblandade. Snabb service. Några kanter mot t.ex. garderobsdörr var slarvigt målade ( Det har runnit färg och torkat klumpar/droppar, men annars väldigt snyggt resultat. Över lag är jag mycket nöjd. Läs mer
    2018-02-28 Måleri-Hantverkarna svarar Peder Ö
    Hej Peder, tack för din rekommendation. Det bästa är att ta sådant med oss direkt när det upptäcks så vi kan rätta till det. Vi vill att du som kund ska känna dig nöjd med vårt arbete när vi åker därifrån!
  • Bo L skrev om Måleri-Hantverkarna
    Bemötandet utmärkt o vänligt.

Genomförandet proffsigt o snabbt.

Rekommenderar företaget till vänner o bekanta. Läs mer
    2018-02-28 Måleri-Hantverkarna svarar Bo L
    Tack för din rekommendation Bo, det är verkligen kul att höra!
  • Stefan K skrev om Måleri-Hantverkarna
    Bra bemötande från start till mål. Måleriarbeten galant utförda. Läs mer
    2018-02-28 Måleri-Hantverkarna svarar Stefan K
    Tack Stefan, kul att du är nöjd!
  • Anna V skrev om Måleri-Hantverkarna
    Tapetserade om hall och målade trappen. Fått bra bemötande hela vägen från offert till färdigställandet.
    Även då vi klagade på några små skavanker (som det nog alltid kan bli vid ett lite större jobb) så var de väldigt bra att ha att göra med. Hittade t.om. nya saker vi inte sett som de fixade till. Läs mer
    2018-02-14 Måleri-Hantverkarna svarar Anna V
    Hej Anna, att du som kund känner dig nöjd med slutresultatet är det viktigaste för oss. Vi kommer gärna tillbaka!
  • Peter W skrev om Måleri-Hantverkarna
    Jättebra service, ställde upp att komma med kortvarsel för att måla och spackla innertak och väggar i vår utbyggnad.
    Snyggt resultat, var inne först på att spackla själv. Men hade själv aldrig fått till taket så snyggt Läs mer
    2018-02-14 Måleri-Hantverkarna svarar Peter W
    Hej Peter, ja spackling är lite knepigt och det krävs oftast erfarenhet för att få till ett bra underarbete. Kul att du är nöjd med vårt arbete!
  • Christina F skrev om Måleri-Hantverkarna
    Vi fick hjälp med tapetsering av ett rum och målning av en trappa. Bra bemötande och allt enligt förväntningarna. Läs mer
    2018-02-14 Måleri-Hantverkarna svarar Christina F
    Hej Christina, vad kul att du är nöjd med arbetet vi gjorde hemma hos dig. Vi kommer gärna tillbaka!
  • Margareta Maria T skrev om Måleri-Hantverkarna
    Bemötandet från företaget var bra och de lovade att komma och renovera taket det var i mars och arbetet påbörjades i september trots att jag ringde två gånger och undrade om det blev av innan kylan kommer. Jag tycker att denna väntetid och att jag inte fick något besked vilken månad det kunde påbörjas det var inte det jag hade förväntat mig.
    Arbetarna gjorde ett mycket bra jobb, var trevliga och lättsamma och inget störande. Läs mer
    2018-02-14 Måleri-Hantverkarna svarar Margareta Maria T
    Hej, vad kul att du är nöjd med vårt arbete! Planen var hela tiden att arbetet skulle utföras under säsongen. Vi ber om ursäkt om du upplevde det som lång väntetid.
  • Inga W skrev om Måleri-Hantverkarna
    Uppdraget gällde en kompletterande strykning i ett rum. Det gick snabbt och blev snyggt! Jättebra! Läs mer
    2018-02-09 Måleri-Hantverkarna svarar Inga W
    Härlig läsning Inga! Kul att är nöjd med vårt arbete!
  • Christoffer S skrev om Måleri-Hantverkarna
    Ni levererade över mina förväntningar! Läs mer
    2018-02-09 Måleri-Hantverkarna svarar Christoffer S
    Hej Christoffer, vi strävar alltid efter att överträffa kundens förväntningar! Tack för din recension.
  • Harry O skrev om Måleri-Hantverkarna
    Målning och tapetsering i vardagsrum utfört av proffsiga hantverkare. Vi är mycket nöjda och återkommer gärna i framtiden. Läs mer
    2018-02-06 Måleri-Hantverkarna svarar Harry O
    Tack Harry, vad kul att ni är nöjda. Ni är varmt välkomna att höra av er igen!
  • Tommy L skrev om Måleri-Hantverkarna
    Vi är jättenöjda , både med arbete och bemötande . Vi fick hjälp med tapetsering av ett rum . Trots att det var strax före jul och kort om tid , ställde Målerihantverkarna upp. Jag kan varmt rekommendera dem.
    Tommy Leijon Läs mer
    2018-02-05 Måleri-Hantverkarna svarar Tommy L
    Hej Tommy, tack för din rekommendation, vad kul att ni är nöjda!
  • Robert F skrev om Måleri-Hantverkarna
    Större privat målarjobb beställt till fast pris. Avtalade tider och budget hölls. Påpekade fel justerades utan dröjsmål. Bra kommunikation innan start och under pågående arbete. Läs mer
    2018-02-05 Måleri-Hantverkarna svarar Robert F
    Tack för en fin recension, Robert!
  • Mats K skrev om Måleri-Hantverkarna
    Bra och trevlig personal. Per är otroligt snabb och skicklig. Mindre bra var att vi trodde att Per jobbade på timtid. Det visade sig att man fakturerade jobbet som ett ackord vilket för mig är en gåta vid ett litet jobb som detta. Faktiran kom ca 6 månader efter att jobbet var klart. Läs mer
    2018-02-05 Måleri-Hantverkarna svarar Mats K
    Hej Mats, tack för återkopplingen. Vad olyckligt att fakturan kom så sent, vi ber så hemskt mycket om ursäkt för det.
    Vad kul att ni är nöjda med Pers arbete!
  • Mona E skrev om Måleri-Hantverkarna
    Ommålning av väggarna i Sovrum, Hall, Kök och Vardagsrum.

Mycket trevligt bemötande av
    Mats Arvidsson som engagerade sig ordentligt i mina önskningar om ”färgval” av ”de egentliga” vita väggarna.

Träffade personligen inte utföraren av målningsarbetet, men såg däremot att arbetet var mycket noggrant utfört.

Jag är mycket nöjd!

När målningsarbetet var klart kom Mats Arvidsson på besök.
    (När jag fått möblerna på plats.)
    Uppskattade det mycket. Läs mer
    2018-02-05 Måleri-Hantverkarna svarar Mona E
    Hej Mona, tack för en fin recension. Vi skulle önska att vi kunde komma ut och titta på alla jobb när möblerna är på plats. Det är kul och nyttigt för oss att se det färdiga rummet i sin helhet!
  • Camilla F skrev om Måleri-Hantverkarna
    Fick snabbt hjälp med målning av trappa av trevlig personal till bra pris. Anlitar de gärna igen. Läs mer
    2018-02-05 Måleri-Hantverkarna svarar Camilla F
    Hej Camilla, vad kul att du är nöjd med vårt arbete! Du är varmt välkommen att höra av dig igen.
  • Kristoffer G skrev om Måleri-Hantverkarna
    Bra på återkoppling, snabbt utfört arbete och vi är nöjda med resultatet. Läs mer
    2018-02-05 Måleri-Hantverkarna svarar Kristoffer G
    Hej Kristoffer, tack för din kommentar. Välkommen att höra av dig igen!
  • Patrik E skrev om Måleri-Hantverkarna
    Tapetsering av 2 rum. Gick snabbt och blev mycket bra som alltid. Läs mer
    2018-02-05 Måleri-Hantverkarna svarar Patrik E
    Tack Patrik, härligt att höra att du är nöjd med vårt arbete.

Harstenagatan 5, 582 78 Linköping