Davidssons Måleri & Golv

Efter att ha jobbat med måleri i runt 100 år köpte A. Davidssons måleri AB Petterssons i Vadstena AB och Davidssons Måleri & Golv blev ett faktum. Vi har samlat lång erfarenhet och kunskap inom allt vad måleri och golv heter och vi hjälper dig gärna med allt från dekorativt måleri till golvslipning.

Vi har en bred kunskapsbas och kan utföra byggnadsmåleri vid renovering och ombyggnation, fönsterrenovering, målning av plåttak och fasader, sprutlackering av skåp och dörrar samt lägga bl.a. trä- och klinkergolv. Tack vare vårt nätverk inom Nordisk Yta kan vi även erbjuda dig som kund ännu fler tjänster.

I vår butik i Vadstena får du inspiration och råd inför din renovering och du kan köpa allt du behöver: målarfärg, tapeter, golvbehandlingar eller varför inte en golvslip? Välkommen in, vi delar gärna vår kunskap med dig!

Oavsett om du är privatperson, företag eller offentlig aktör hjälper vi dig gärna med alla dina måleri och golv uppdrag i området kring Vadstena, Motala, Mjölby och Ödeshög.

Läs vad 59 kunder tycker om Davidssons Måleri & Golv 2

2022-11-04 Insamlad av företaget
    Snickeri, murning och måleri koordinerat på ett bra sätt. Noggrant utfört. Bra bemötande och bra resultat. Prisvärt.
    Tack Bo för ditt fina omdöme. Kul att höra att du är nöjd med alla delar, det är vår ambition att allt ska koordineras på ett bra sätt för kunden. Mvh, Davidssons Måleri & Golv
    2022-11-03 Insamlad av företaget
    Jag hade fått ett dåligt jobb gjort av en annan hantverkare och företaget tog hand om mitt ärende omgående, när de förstod min situation. Mina förväntningar var att få det professionellt utfört denna gång och det fick jag verkligen. En mycket noggrann målare kom och gjorde om allt från grunden. Han rev ner alla lager tapeter i två rum, gjorde ett gediget underarbete och tapetserade samt målade tak och andra snickerier. Jag är jättenöjd! Kommer anlita samma företag ( och målare) för fler arbeten.
    Tack Margareta för att du tog dig tid att lämna ett omdöme och tack också för fina ord. Du är välkommen att höra av dig igen när du behöver hjälp. Mvh, Davidssons Måleri & Golv
    2022-11-01 Insamlad av företaget
    Trevligt bemötande vid beställning av arbete. Mycket trff er blig och engagerad målare som ansträngde sig för att hinna klart i tid. Fixade med färg i skarvarna då han upplevde att tapeten inte sköt tätt. Mycket tacksam för att han blev klar innan helgen och vi är mycket nöjda med resultatet.
    Tack Mia för att du tog dig tid att lämna ett omdöme. Kul att hör att ni är mycket nöjda med resultatet och med vår personal. Mvh, Davidssons Måleri & Golv
    2022-10-29 Insamlad av företaget
    Jag kan verkligen rekommendera Davidssons måleri. Vänligt bemötande, snabb kontakt , snabbt utfört arbete så jag rekommenderar den firman!
    Tack Meta för fina ord, tack också för att du tog dig tid att lämna ett omdöme. Kul att höra att du är nöjd med vårt arbete och att du rekommenderar oss. Mvh, Davidssons Måleri & Golv
    2022-10-28 Insamlad av företaget
    En väldigt proffessionell projektledare samt hantverkare som vi hade kontakt med. Det hela gick snabbt med klara besked kring kostnader, tidsåtgång och råd kring t.ex.materialfrågor.

Kommer återkomma till davidssons med ett större badrumsjobb förhoppningsvis kommande sommar.
    Tack Mattias för fina ord, tack också för att du tog dig tid att lämna ett omdöme. Du är välkommen att höra av dig igen när det är dags för badrumsjobbet. Mvh, Davidssons Måleri & Golv
    Jag blev bra bemött.

Det blev som jag ville ha det.

Allt har gått bra

Det var målning av husgrunden och målning av gaveln på framsidan.

Mvh. Inger Franzén.
    Tack Inger för att du tog dig tid att lämna ett omdöme. Kul att höra att du är nöjd med både vår personal och det arbete vi utförde hos dig. Mvh, Davidssons Måleri & Golv
    Bra bemötande Bra tidshållning Bra utfört arbete
    Tack Lena för fina ord och för att du tog dig tid att lämna ett omdöme. Mvh, Davidssons Måleri & Golv
    2022-10-28 Insamlad av företaget
    Svarade snabbt på mail. Vi hade en löpande dialog när varor var försenade hos leverantör vilket gjorde att jag som kund kände mig trygg
    Vi är också väldigt nöjda med resultatet
    Tack Susanne för att du lämnat ett omdöme. Kul att höra att ni, trots försenade varor hos leverantör, kände er trygga med vårt arbete. Mvh, Davidssons Måleri & Golv
    2022-10-28 Insamlad av företaget
    Ett bra och snabbt avtal och bra bemötande med ett mycket bra resultat, ett sovrum fullständig uppspackling och slipning till ett helt ok pris .
    Tack Annika för fint betyg, tack också för att du tog dig tid att lämna ett omdöme. Mvh, Davidssons Måleri & Golv
    2022-10-28 Insamlad av företaget
    Björn på Golvobjekt kom och tittade och gjorde offert snabbt.
    Priset var OK och vi beställde och fick jobbet utfört inom 14 dagar mycket bra. Hantverkaren / Golvsliparen som gjorde jobbet var också jättetrevlig och gav ett mycket gott intryck.

Sist med inte minst golvet blev toppenfint!
    Tack Per för att du tog dig tid att lämna ett omdöme. Kul att höra att du är nöjd med både vår personal och med resultatet av vårt arbete, precis så vill vi att det ska vara. Mvh, Davidssons Måleri & Golv
    2022-10-27 Insamlad av företaget
    Trevligt och tillmötesgående. Blev kontaktad med förslag på att ta del av ett bra erbjudande och fick snabbare hjälp än förväntat.
    De gjorde ett jättebra jobb.
    Tack Ingrid för att du tog dig tid att lämna ett omdöme. Tack också för fina ord. Mvh, Davidssons Måleri & Golv
    2022-10-26 Insamlad av företaget
    Inga konstigheter, ett väl utfört arbete och ett trevligt bemötande!
    Tack Lars för det fina betyg och för att du tog dig tid att lämna ett omdöme. Mvh, Davidssons Måleri & Golv
    2022-10-26 Insamlad av företaget
    Mycket trevlig personal. Kunniga golvläggare. Deras verktygslåda är lite tveksam, inga egna maskiner som man bör ha som proffsig hantverkare, åkte och hyrde dessa, konstigt. Jobbet gjordes ganska långsamt, men ok. Parkettgolv i vardagsrum och sovrum.
    Tack Bengt för att du tog dig tid att svara. Kul att du är nöjd med vårt arbete hos dig.

Vissa maskiner använder vi inte dagligen och därför hyr vi dessa, då kan vi garantera att de är servade, underhållna och kunden får det bästa resultatet. Mvh,
    2022-09-16 Insamlad av företaget
    Mycket väl bemött av all personal på Davidssons måleri.
    Mycket kunniga och mycket bra utförda arbeten.
    Kan varmt rekomendera företaget.
    Tack för att ni tog er tid att lämna ett omdöme. Tack också för mycket fin respons. Mvh, Davidssons Måleri & Golv
    2022-08-24 Insamlad av företaget
    Bra bemötande.

Väl utfört målerijobb utomhus.
    Tack Lars för att du tog dig tid att lämna ett omdöme. Tack också för din positiva respons. Mvh, Davidssons Måleri & Golv
    2022-08-22 Insamlad av företaget
    Mycket bra bemötande & kompetenta målare. Utför mkt bra arbeten & noggrannheten är ett faktum! Helnöjd över deras arbete/arbeten!
    Tack Stina för att du tog dig tid att lämna ett omdöme. Tack också för fint betyg och fina ord. Davidssons Måleri & Golv
    2022-08-22 Insamlad av företaget
    Snabbt ock bra jobb med en bra produkt.
    Helnöjd
    Kul att höra att du är nöjd med det arbete vi gjort. Tack för att du tog dig tid att lämna ett omdöme. Mvh, Davidssons Måleri & Golv
    2022-08-22 Insamlad av företaget
    Trevlig personal och bra jobb!
    Tack Madelene för att du tog dig tid att lämna ett omdöme, tack också för fint betyg. Mvh, Davidssons Måleri & Golv
    2022-08-22 Insamlad av företaget
    Renovering badrum, proffsigt utfört av bra personal, vi är helnöjda!
    Vad kul att höra att ni är nöjda med både arbetet vi utförde och med vår personal. Tack Kvadde för att du tog dig tid att lämna ett omdöme. Mvh, Davidssons Måleri & Golv
    2022-06-04 Insamlad av företaget
    Snabba och väldigt bra bemötande. Björn Johansson är fantastisk.
    Ditt beröm vidarebefordras till vår projektledare Björn. Tack Suzanne för att du tog dig tid att lämna ett omdöme. Mvh, Davidssons Måleri & Golv
    2022-06-02 Insamlad av företaget
    Bra bemötande och bra resultat av byte av matta i min husbil.
    Rekommenderas.
    Tack Mats för att du rekommenderar oss. Tack också för att du tog dig tid att lämna ett omdöme. Mvh, Davidssons Måleri & Golv
    2022-06-02 Insamlad av företaget
    Enkelt och snabbt att få tag på. Håller väl utlovad tid på morgonen så de ska komma. Fick dock höra av mig en gång nu sist och påminna att jag inget hört om när det skulle ske. För övrigt kanon. Utmärkt gjort jobb! Trevliga!
    Tack Linda för fina ord och för att du tog dig tid att lämna ett omdöme. Mvh, Davidssons Måleri & Golv
    2022-06-01 Insamlad av företaget
    Vi är mycket nöjda med det jobb som Davidssons utförde hos oss! Allt sköttes väldigt smidigt och det är tydligt att Davidssons främsta mål är att göra varje kund nöjd. Vi kommer absolut att anlita Davidssons igen!
    Fint att höra att de målen vi arbetar mot uppmärksammas. Tack Emelie för att du tog dig tid att lämna ett omdöme. Ni är välkommen att höra av er igen. Mvh, Davidssons Måleri & Golv
    2022-06-01 Insamlad av företaget
    Skicklig hantverkare som höll tidsschemat! Vi är så nöjda med golvläggningen! Kan varmt rekommendera detta företag!
    Tack Michael för att du tog dig tid att lämna ett omdöme och fina ord. Tack också för att du vill rekommendera oss till andra. Mvh, Davidssons Måleri & Golv
    Mkt tillmötesgående
    Proffsigt utfört arbete.
    Inlagd golvmatta.
    Mkt positivt kan verkligen rekommendera er.
    Tack Ann-Sofie för att du tog dig tid och lämna ett omdöme. Tack också för att du vill rekommendera oss till andra. Mvh, Davidssons Måleri & Golv
    2022-05-31 Insamlad av företaget
    Jag köpte tjänsten utvändig målning av hus. Företaget levde väl upp till mina förväntningar och jag fick hela tiden ett proffsigt bemötande. Jag fick vänta många månader på att få arbetet utfört men företaget var hela tiden öppna med vad som väntade.
    Tack Anders för att du tog dig tid att lämna ett omdöme. Ser till att ditt omdöme och fina ord når berörd projektledare och målare. Mvh, Maria Funmark Davidssons Måleri & Golv
    2022-05-31 Insamlad av företaget
    Företaget är lätt att ha och göra med. Lätt att få kontakt med
    Det vi bl a har beställt från dom är läggning av golvmatta i tåg, vilket kan vara ganska trixigt, men det löser dom på ett väldigt bra sätt.
    Vi har även beställt jobb på reparation av matta i olika tåg
    De har alltid varit samarbetsvilliga och även hjälp till att lösa en del problem som uppstått på vägen.
    Den sammantagna upplevelsen har, för vårt företag, varit väldigt bra.
    Tack Pia för din fina respons och tack för att du tog dig tid att lämna ett omdöme. Mvh, Maria Funmark Davidssons Måleri & Golv
    2022-05-31 Insamlad av företaget
    Bra och proffesionellt. Uppdraget utfördes till full belåtenhet
    Tack Björn för att du tog dig tid att lämna ett omdöme och tack för det fina betyget. Mvh, Maria Funmark Davidssons Måleri & Golv
    2022-05-31 Insamlad av företaget
    Trevligt och positivt bemötande hela vägen av kompetent personal under ommålning, tapetsering och slipning av golv.
    Tack Margareta för ditt fina betyg och för att du tog dig tid att lämna ett omdöme. Mvh, Maria Funmark Davidssons Måleri & Golv
    2022-04-03 Insamlad av företaget
    badrumsrenoveringen blev helt ok, uppfyllde förväntningarna,
    Tack för att du tog dig tid att lämna ett omdöme och tack för fint betyg! Mvh, Maria Funmark Davidssons Måleri & Golv
    2022-04-01 Insamlad av företaget
    Vi blev jättefint bemöta av davidssons måleri och golv.
    När dom gjorde vårat badrum med golv/väggmatta. Finns inget att klaga på
    Tack Peter för lämnat omdöme och för det fina betyget! Mvh, Maria Funmark Davidssons Måleri & Golv
    2022-04-01 Insamlad av företaget
    Trevligt bemötande.Snyggt o snabbt åtgärdat. Tack
    Tack för lämnat omdöme och för fint betyg! Mvh, Maria Funmark Davidssons Måleri & Golv
    2022-04-01 Insamlad av företaget
    Håller vad man lovar och bra blir det. Aldrig några problem med att beställa jobb av Björn .
    Tack för lämnat omdöme och fina ord. Framför detta till vår projektledare Björn. Mvh Maria Funmark Davidssons Måleri & Golv
    2022-03-03 Insamlad av företaget
    Bra bemötande av företaget och Patrik som vi beställde tjänsten av.
    Vi hade fått rekommendationer om företaget och att ni gör bra jobb, vilket också är fallet.
    Vi är mycket nöjda med det arbete som Nicklas gjorde hos oss, målning av tak,väggar och golv. Nicklas var glad, trevlig och proffsig.
    Roger o Susanne Larsson
    Tack för ert fina betyg och för att ni tog er tid att lämna ett omdöme. Framför berömmet till Niclas!
    Mvh Patrik Sjölin
    2022-03-01 Insamlad av företaget
    Blev mycket väl bemött. Redan första gången i deras affär i Skänninge. Både chef Anders och målare Micke var hem till oss och diskuterade upplägg. Arbetet utfördes mycket väl av Micke som jobbade noggrant. Täckte golvet, rev ner gammal tapet målade taket, primer på väggar innan tapetsering. Resultat som vi ville, mycket väl utfört.
    Kommer att kontakta dem igen vid behov. Kommer rekommendera Davidssons måleri i prat med vänner. 👍
    Tack Agneta för fin respons och för att du lämnar ett omdöme. Framför detta till berörd projektledare och målare. Mvh, Maria Funmark Davidssons Måleri & Golv
    2022-01-19 Insamlad av företaget
    Professionellt företag som ser till att kunden blir nöjd från VD till målare .
    Arbetet startades på lovad tid , rent och snyggt under arbetets gång .
    Resultatet blev bättre än förväntat på min tak renovering
    Tack Peter för din fina respons! Davidssons Måleri & Golv
    2021-12-22 Insamlad av företaget
    Gott bemötande av både butikspersonal, projektledning och yrkesarbetare
    Tack Ulf för fin respons. Mvh Maria Funmark Davidssons Måleri & Golv
    2021-12-22 Insamlad av företaget
    Trevligt bemötande. Dålig kommunikation och planering denna gång.
    Tack Gabriella för din respons. Framför detta till berörd projektledare. Davidssons Måleri & Golv
    2021-12-16 Insamlad av företaget
    Vi är nöjda och det ser väldigt bra ut!
    Är det något att tillägga så är det att dörrkarmar och golv var rätt skitiga med vad vi tror var lim, men det löste vi med ett rejält städ.
    Tack för din respons! Jag framför detta till berörd målare och projektledare. Mvh, Maria Funmark Davidssons Måleri & Golv
    2021-11-14 Insamlad av företaget
    Vi fick köket målat och det var smidiga kontakter och det blev jättebra.
    Vi fick också tips om
    sprutmålning av innerdörrarna, det till ett bra pris. Vi är nöjda med allt.
    Tack för din respons och fina betyg! Mvh Maria Funmark Davidssons Måleri & Golv
    2021-11-14 Insamlad av företaget
    Bra service, noggranna arbeten. Perfekt tapetsering.
    Tack för det fina betyget och ditt svar!
    Mvh Patrik Sjölin
    2021-08-27 Insamlad av företaget
    Ommålning av huset
    Bra bemötande
    Mycket nöjda
    Tack Mats för fin respons!
    Mvh Lena Davidsson
    2021-05-27 Insamlad av företaget
    Tapetsering och målning, mycket bra utfört.
    Tack för din fina respons Peter!
    Jag framför detta till berörda målare.
    2021-03-09 Insamlad av företaget
    Personalen på Davidssons är lyhörda, kunniga och tillmötesgående.
    Tack Marie för din respons, mycket roligt att ta del av.
    2019-03-31 Insamlad av företaget
    Golvslipning
    Mycket bra bemötande och information och arbete!
    2019-03-25 Insamlad av företaget
    Golvslipning med efterarbete med perfekt precision och resultat. Professionellt och trevligt bemötande.
    2018-11-18 Insamlad av företaget
    Totalrenovering av badrum och tvättstuga.
    Målning av två rum.
    Kan inte klaga på.något. Trevligt bemötande och allt har utförts väldigt poffsigt av duktiga och trevliga yrkesmän.
    2018-11-14 Insamlad av företaget
    Bra företag att samarbeta med.
    Trevligt Markus!
    Tack för din respons.

2018-11-06 Insamlad av företaget
    De målar en del av husen jag säljer och matchar fint kundernas höga krav
    Hej Mikael!
    Tack för ditt positiva svar, det ska jag framföra till berörda målare.

2018-02-21 Insamlad av företaget
    Har beställt tapeter och fått omgjort i vardagsrum/hall och toalett. Renoveringsarbete efter vattenskada.
    Målarna har varit fantastiska! Aviserat när de kommer, varit delaktiga i återställandet, kommunicerat förändringar/förslag till förändringar för att få bästa resultat.
    Vi är supernöjda :)
    Hej Ann-Sofie!
    Tack för din positiva respons, vi framför det till berörda målare.

Med vänlig hälsning