Mattsons Madrassfabrik

Traditionella och svenska hantverk. Nytänkande funktion och design. Vi på Mattsons Madrassfabrik lyfter sängen till ett inredningsobjekt värt att prata om. Vår vision är att du som kund helt ska få bestämma look och stil på din säng, oavsett om du föredrar klassiskt elegant eller excentriskt och coolt. Vi vill göra sängen till ett statement som gör att du gärna har sovrumsdörren öppen.

Vår företagshistoria sträcker sig tillbaks till år 1924. Vi startade då som ett familjeföretag och idag är vi fjärde generationens sängtillverkare. Vårt ständiga mål är att erbjuda sängar av hög kvalitet till ett bra pris, och därför anlitar vi inga mellanhänder. Alla sängar tillverkas av oss och vi har 100 procent koll på tillverkningen, från fabriken till sovrummet. Självklart agerar vi med hänsyn till miljön - alla våra sängar är Svanenmärkta och står för hållbar konsumtion.

Följ oss gärna på Instagram: @mattsons_madrassfabrik och på Facebook: @mattsons madrassfabrik. Varmt välkommen!

Läs vad 42 kunder tycker om Mattsons Madrassfabrik

• Maria L
    Maria L skrev om Mattsons Madrassfabrik
    Fått ett mycket personligt - proffsigt bemötande. De visste verkligen allt om sina produkter o sålde rätt säng! Vi kände oss betydelsefulla.
  • Johan L
    Johan L skrev om Mattsons Madrassfabrik
    Köpte min första säng och fick jättebra hjälp samt kunskap i de valen som jag gjorde. Förstaklassig service, rekommenderas starkt!
  • Gustaf H
    Gustaf H skrev om Mattsons Madrassfabrik
    Genom ett vänligt bemötande och kloka frågor ledde de mig till det bästa sängvalet jag gjort någonsin!
    Tack Mattsons!
  • Henrik K
    Henrik K skrev om Mattsons Madrassfabrik
    Trevligt bemötande och kunnig personal.
  • Erik T
    Erik T skrev om Mattsons Madrassfabrik
    Fick bästa hjälpen och bemötandet. Kunde inte bli mer nöjd. Från början till slut märkte man att man handlade av proffs!
  • Jonas N
    Jonas N skrev om Mattsons Madrassfabrik
    Jättenöjd med min nya säng, bra bemötande av trevlig och hjälpsam personal och leveransen gick smidigt.
  • Ebba M
    Ebba M skrev om Mattsons Madrassfabrik
    Jag köpte en omega XP kontinental 180x200. Bemötandet var verkligen bra. Det märks att företaget jobbar hård med servicen. Killarna som levererade var också väldigt trevliga och hjälpsamma. Plast och papp tog de självklart också med sig. Vi har nu haft sängen i 2 veckor och wow vilken skillnad jag känner i ryggen. Rekommenderas starkt!
  • Bo Och Elise N
    Bo Och Elise N skrev om Mattsons Madrassfabrik
    Mycket bra bemötande i butiken. Säljare som är kunnig och trevlig utan att puscha. Bra priser och allt går att lösa. Känns som att man tagit rätt beslut när man lägger ordern. Perfekt leverans av två glada killar som bär upp till andra våning och skruvar ihop de två 105 cm breda motorassisterade sängarna, klädda i grå vacker ull. Tyvärr fick vi en vattenskada i vårt nya sovrum och har därför inte tagit sängarna i bruk än. Men jag är ganska säker på att vi kommer att trivas alldeles underbart i dem. Annars hör vi av oss. 😊 / Elise
  • Emanuel J
    Emanuel J skrev om Mattsons Madrassfabrik
    Mycket bra service och sjyssta sängar
  • Marcus E
    Marcus E skrev om Mattsons Madrassfabrik
    Väldigt trevligt bemötande av personalen på plats. Kunde verkligen hjälpa oss med att få vad vi ville ha även om vi var lite krångliga. Snabb och smidig leverans och underbara sängar av hög kvalité!
  • Henrik B
    Henrik B skrev om Mattsons Madrassfabrik
    Trevlig personal. Fick hjälp att välja ut en ny säng för min rygg. Sen att få hjälp med färgen på sängen så den matchade bättre i rummet än vår förra. Snabb leverans!
  • Erik B
    Erik B skrev om Mattsons Madrassfabrik
    Mycket kunnig personal och bra service. Killen med tofs i halmstadsbutiken är en riktig läckerbit.
  • Viktor F
    Viktor F skrev om Mattsons Madrassfabrik
    Jag har handlat mina senaste sängar hos Mattssonsmöbler, trotts att de har ett ganska högt pris så är det värt det, då en alltid blir väl mött och får en expertis vilket gör att en sover som en kung om nätterna. Varje gång jag vart på besök har jag gått där ifrån med svar på mina frågor.
  • Kajsa A
    Kajsa A skrev om Mattsons Madrassfabrik
    Väldigt bra bemötande o information o rekommendation gällande sängköp. Vi är supernöjda.
  • Sofia N
    Sofia N skrev om Mattsons Madrassfabrik
    Toppen . Väldigt nöjd med min säng och en trevlig personal. Kommer fortsätta köpa säng där.
  • Niclas S
    Niclas S skrev om Mattsons Madrassfabrik
    Jätte bra bemötelse och grym service
  • Rikard B
    Rikard B skrev om Mattsons Madrassfabrik
    Väldigt trevlig och professionell personal som hjälpte mig att välja ny säng! Är mycket nöjd.
  • Jonas I
    Jonas I skrev om Mattsons Madrassfabrik
    De har varit fantastiska, från början till slut. Sängen är den bästa jag haft och servicen var suverän!
  • Stewe P
    Stewe P skrev om Mattsons Madrassfabrik
    Köpt sängar
    Trevligt och kunnigt bemötade i butiken
  • Ulf B
    Ulf B skrev om Mattsons Madrassfabrik
    Butiken i Halmstad.
    Mottagandet och produktkunsksapen var mycket bra. Vi skulle köpa en ny säng men det fanns ingen extra hård madrass i butiken. Jag var ytterst tveksam att köpa en säng utan fått provlagade. Då jag har problem med ryggen är det viktigt med en madrass som inte "säckar". Mannen i butiken var övertydlig att jag skulle få en madrass efter mina behov så vi köpte en säng.
    Tyvärr var madrassen inte hård nog utan jag har lagt förstärkning mellan bäddmadrass och sängmadrassen.
    Med dettaresultar kommer jag aldrig att köpa något från denna butik utan vara 100 % säker att varan är vad som lovats.
    2017-09-26 Oscar M svarar Ulf B
    Hej Ulf B, tack för din Reco, vad tråkigt att du rekommenderade oss med en etta. Vi erbjuder våra kunder två veckors hårdhetsgaranti, vilket betyder att ni under två veckor har chansen att byta ut hårdheten i er säng utan kostnad. Eftersom vi bygger våra produkter själva i vår fabrik i Falkenberg är det inte några problem att byta ut din fasta fjäder till en extra fast. Kontakta gärna oss på telefon 0346-718800 eller mail info@mattsonsmobler.se så ska vi se till att du blir nöjd!

Mvh Oscar
    Mattsons madrassfabrik
  • Johan P
    Johan P skrev om Mattsons Madrassfabrik
    Har köpt en härlig säng som vi är supernöjda med.Var i butiken i Halmstad och där var det kunnig personal vi fick hjälp av. Hemleverans givetvis av trevliga kullar.
  • Hulda B
    Hulda B skrev om Mattsons Madrassfabrik
    Bra kvalité på sängarna vi köpte, god service och bra bemötande! Kan bara rekommendera!!
  • Irene H
    Irene H skrev om Mattsons Madrassfabrik
    Otroligt hjälpsamma. Fick problem med en glidande madrass men fick snabb hjälp
  • Jan Christoffer W
    Jan Christoffer W skrev om Mattsons Madrassfabrik
    Jag har fått hjälp med att specialbeställa en fantastisk säng i grön sammet av Oscar som är en riktigt klippa! Ser fram emot när den levereras!
  • Leif A
    Leif A skrev om Mattsons Madrassfabrik
    Jättetrevlig personal. Kunnig
  • Bertil A
    Bertil A skrev om Mattsons Madrassfabrik
    Fick bra hjälp och goda råd när jag köpte dubbelsäng
  • Henrik T
    Henrik T skrev om Mattsons Madrassfabrik
    Hej, bra service och bemötande. Kunde. I fokus.
  • Stefan A
    Stefan A skrev om Mattsons Madrassfabrik
    Bra bemötande i butik. Kunnig säljare trevligt bemötande tillmötesgående för våra önskemål.
  • Torbjörn A
    Torbjörn A skrev om Mattsons Madrassfabrik
    Mattssons ställde upp till 100%. Tyvärr klantade de sig ett par gånger men det rättade dom till. Att det därmed drog ut på tiden gjorde ingenting.
  • Madeleine H
    Madeleine H skrev om Mattsons Madrassfabrik
    Trevligt bemötande, fantastisk service och helnöjd med min nya säng!
  • Kjell-åke J
    Kjell-åke J skrev om Mattsons Madrassfabrik
    Då jag blev sjuk och inte kunde ligga i den sängen som jag hade var vi runt i olika affärer i stan för att titta på nya sängar till mej och min fru, men tyckte inte att vi fick den hjälp som vi behövde. Vi blev rekommenderade Mattsons affär på Norra vägen i Halmstad. DÄR FICK VI DEN HJÄLP VI BEHÖVDE!
    Ställbara sängar, prova madrasser, personlig service, allt det som vi tidigare saknat. Visade stor förståelse vår situation,
    så vi fick snabb leverans. Allt perfekt!!!!
  • Johan K
    Johan K skrev om Mattsons Madrassfabrik
    Fick bra hjälp med att välja säng , samt att jag har fått låna hem några olika madrasser vilket var svårt att känna vilken som passade mig bäst ,genom att bara provligga i affären , Dom har även erbjudit sig att byta fjädrar om jag inte blir nöjd med hårdheten på den ,
  • Ronnie L
    Ronnie L skrev om Mattsons Madrassfabrik
    Vid köp av två säńgar i december 2016 beställde vi samtidigt ett quiltat madrasskydd. Vid leveransen fick vi i stället ett skydd i frotté mot löfťe om att få det beställda utan kostnad så snart det fanns i lager. Försök gjordes i februari 2017 att få löftet verkställt. Utan framgång. Säljaren (Henrik?) ville inte tro oss utan lovade på klassiskt manér att höra av sig. Vilket han naturligtvis inte gjorde... Betyget kan tyvärr bara bli uselt! Synd på en relation som började så bra.
    Ronnie Lind
    2017-09-26 Oscar M svarar Ronnie L
    Hej Ronnie. Tack för er Reco. Vi beklagar att ni råkat ut för missöden med oss. Hoppas att ni ändock sover gott i nya sängen. Var vänlig hör av er till oss på Mattsons madrassfabrik på 0346-718800 så ska vi komma fram till en lösning som gör er nöjd. Välkomna åter.

Mvh Oscar
    Mattsons madrassfabrik
  • Monica S
    Monica S skrev om Mattsons Madrassfabrik
    Underbara sängar :) Utmärkt service samt bra pris Rekomenderar er att köpa en Mattsons om ni ska handla en ny säng.
  • Ulla S
    Ulla S skrev om Mattsons Madrassfabrik
    Mkt bra bemötande. Köpt säng som kördes ut och installerades i min lgh.
    Köpte sedan säng gavel som också kördes ut och sattes på plats i min lgh.
    Allt jättebra.
    Lite svårt med öppettider men det var under sommaren. Plötsligt var det bara semesterstängt men det fanns att hänvisningsnummer.
    Trivs med sängen men gillar inte riktigt "knopparna" i madrassen.
    Sänggaveln lite "slarvigt/amatörmässigt sydd.
  • Mats J
    Mats J skrev om Mattsons Madrassfabrik
    Trevligt bemötande och dessutom har vi erfarenhet av god kvalite genom tidigare köp
  • Kurt I
    Kurt I skrev om Mattsons Madrassfabrik
    Fantastiskt fint bemötande och hjälp vid vårt köp av sängar som vi är helnöjda med.
  • Marianne L
    Marianne L skrev om Mattsons Madrassfabrik
    Jag köpte en 120 cm säng. Medelmjuk den är jätte bra helt undebar att sov i .
    Den passar mej perfekt vill aldrig ha en annan säng. / Mari
  • Linda B
    Linda B skrev om Mattsons Madrassfabrik
    Bra madrass tycker jag ligger skönt.
    Bra bemötande och bra information..
  • Johan P
    Johan P skrev om Mattsons Madrassfabrik
    Från första till sista stund...proffsigt, intresserat, kunnigt och tillmötesgående på alla sätt. Från lev tid till betalmetod.
  • Birgitta J
    Birgitta J skrev om Mattsons Madrassfabrik
    Mycket bra hela köpet igenom. Från beställningen i butiken i Halmstad, till leverans. Mycket nöjd
  • Pär Ö
    Pär Ö skrev om Mattsons Madrassfabrik
    Otroligt trevlig och kunnig personal! De förstod precis vilken typ av säng jag behövde.