Mercedes-Benz Finans Sverige AB

1.8

5 omdömen om Mercedes-Benz Finans Sverige AB

Bernt joachim M
Skrev om Mercedes-Benz Finans Sverige AB

Absolut sämsta finansbolaget som existerar. Blir felaktigt fakturerad på ett leasingavtal, bestrider fakturan och ingen återkoppling från M B Finans. Efter 3 månader kommer stämning från Tingsrätten och är nu indragen i en domstolsprocess. Har i mitt yrke fordon och finansiering som jobb och har rullande business på 5-10 MESK i månaden. Ändå pissar Mercedes Bens Finans mig i nacken och meddelar att "tråkigt att förlora dig som kund". Avråder ALLA att inte befatta sig med Mercedes-Finans.

Marjaneh M
Skrev om Mercedes-Benz Finans Sverige AB

sämsta finansbolaget för leasing , vid slutbesiktning fick jag en faktura på 20000 och inte nog med det kom det fler fakturor efter att jag hade lämnat tillbaka bilen, utan specifikation, fakturorna kom direkt från Svea med förfallodatum dagen därpå!! Väldigt svårt att komma i kontakt med någon som kan svara på någonting över huvud taget.

Carl Anders David H
Skrev om Mercedes-Benz Finans Sverige AB

I särklass det sämsta finansbolaget jag varit i kontakta med. Leasat mängder med bilar genom åren från andra företag. När jag nu lämnar tillbaka bilen krävs jag 4500 kr för service som jag INTE utnyttjat. Jag blir alltså blåst på dessa pengar. Vad ni än gör teckna inga serviceavtal Mercedes.

Bertil Tomas A
Skrev om Mercedes-Benz Finans Sverige AB

Min värsta upplevelse någonsin! otrevliga och totalt hänsynslösa! De skickade mig till inkasso för att jag stod på mig när det inte klarade av att räkna om min avbetalning rätt! Det slutade i förlikning! Ta vilken finansiering som helst! Men inte Mercedes finans

Ola J
Skrev om Mercedes-Benz Finans Sverige AB

Har ingen erfarenhet av detta företag men deras reklam var så bra så ja funderar på att ansöka om ett finans lån till reparationen som ja ska göra nu snar-t