Michael Skoglund Begravningsbyrå AB

Välkommen till Michael Skoglund Begravningsbyrå AB!

Vi på Michael Skoglund Begravningsbyrå värnar om den personliga kontakten. Vi vet hur svårt det kan vara när en anhörig har gått bort. Därför kan du alltid känna dig trygg med att komma till oss för personlig rådgivning och hjälp.

Vi kan stå till tjänst med val av begravningsceremoni, musik, blommor, dödsannons, minnesstunden efteråt, kistor, urnor, val av gravplats, gravsten och mycket mer.

Vi är lyhörda inför dina önskemål och hjälper dig med det engagemang och höga kompetens som förväntas av en auktoriserad begravningsbyrå. Varmt välkommen!

Läs vad 178 kunder tycker om Michael Skoglund Begravningsbyrå AB 2

2022-11-28 Verifierad kund
    Allt fungerade från första stund. Ett bra mottagande och genomförande. Väldigt bra sångframförande. Allt har skötts över nätet till full belåtenhet. Ett fint och värdigt avslut för min mor.
    Hej Rolf. Tack så mycket för ditt fina omdöme. Tack för förtroendet att få ordna med begravningen.
    Mvh Mikael Olofsson
    2022-11-25 Verifierad kund
    Allt har fungerat jättebra kring begravningen för vår pappa.
    Hej Ulrika. Tack, vad fint att höra. Allt gott till Er alla. Michael Skoglund Begravningsbyrå AB
    2022-11-16 Verifierad kund
    Mycket gott bemötande och hög servicenivå, med snabba svar och goda instruktioner
    Hej Ove. Tack för ditt omdöme, vad fint att höra. Michael Skoglund Begravningsbyrå AB
    2022-11-10 Verifierad kund
    Det är mycket som ska beslutas och bestämmas inför en begravning. Då man är fylld av sorg och tillvaron vacklar ska man ändå vara stark och sätta sig in i många nya frågor. Därför är det så oerhört värdefullt att få hjälp och vägledning i denna svåra stund. Vi fick ett mycket varmt och respektfullt bemötande.
    Vi fick en känsla av att vara viktiga kunder och våra önskemål blev uppfyllda över förväntan.
    Vi kan med värme rekommendera Michael Skoglunds begravningsbyrå
    Hej Ninni. Tack så mycket, vad fint att höra! Allt gott till Er alla. Michael Skoglund Begravningsbyrå AB
    2022-11-09 Verifierad kund
    Utmärkt bemötande,allt sköttes jättebra i vår stora sorg.från början till slut.tusen tack ❤️
    Tack Ingrid för förtroendet, allt gott! Michael Skoglund Begravningsbyrå AB
    2022-11-09 Verifierad kund
    Mycket bra bemötande, trevlig personal, trevligt besöksrum och trevliga lokaler
    Tack Ingrid, vad fint att höra! Michael Skoglund Begravningsbyrå AB
    2022-11-02 Verifierad kund
    Väldigt personligt och bra bemötande.
    Fick snabbt hjälp med det som behövdes göras inom kort tid.
    Fick stöd och goda råd kopplat till uppdraget.

Fick hjälp med med allt som är kopplat till att en anhörig har avlidit.
    Transport från boende
    Hjälp med annons
    Hjälp med minnes ceremoni och minnesblad
    Sång i kapellet
    Kontakt med Hembygdsgården gällande bokning av mat
    Vi blev uppringda några dagar efter begravningen för att höra om allt fungerat bra om allt var till belåtenhet.

Allt har fungerat väldigt bra. Kan verkligen rekommendera Michael Skoglunds begravningsbyrå.
    Hej Marie. Stort Tack för Ditt fina omdöme, allt gott! Michael Skoglund Begravningsbyrå AB
    2022-10-24 Verifierad kund
    Mkt bra och rekommenderas varmt
    Hej Linda, stort Tack! Vad fint att höra. Michael Skoglund Begravningsbyrå AB
    2022-10-18 Verifierad kund
    Blev mycket väl bemött och fick den hjälp jag behövde. Tryggt och bra då en begravning är extra känslig.
    Beställde allt som behövs för en begravning och fick verkligen professionell hjälp och kunde dryfta mina funderingar
    Jag kan på det bästa rekommendera denna begravningsbyrå med bra personal.
    Tack Britta för ditt fina omdöme. Allt gott till Er alla. Michael Skoglund Begravningsbyrå AB
    2022-10-15 Verifierad kund
    Snabbt enkelt sakligt bemötande
    Hej Susanna. Tack, vad fint att höra. Michael Skoglund Begravningsbyrå AB
    2022-10-13 Verifierad kund
    Vi blev rekommenderar att ta Michael begravningsbyrå av många och vi kommer även rekommenderar varmt vidare. Kort och gått ett riktigt bra begravningsbyrå.
    Hej Hans-Ivar, stort tack för ditt svar. Michael Skoglund Begravningsbyrå AB
    2022-10-04 Verifierad kund
    Bra bemötande ock enkel o smidigt
    Tack Tony, vad fint att höra. Allt gott! Michael Skoglund Begravningsbyrå AB
    2022-09-29 Verifierad kund
    Snabbt och tillmötesgående första besök. Borde dock göras utan att visa upp datorbilden på skärm hela tiden. Det innebar att tidigare kunders namn flimrade förbi vid sökningar vilket inte alls känns etiskt bra. Räcker med att visa upp en sammanfattning i slutet av samtalet innan papper skrivs ut.

Dyrt. Höga timpriser för att vara i Ljusdal. En hantverkare tar max ca 500 - borde inte vara dyrare m. begravningsbyrå-tjänst.
    Inte rimligt att ta 1670:- för kistläggning + 1090:- för extrapersonal vid kistläggning och dessutom Transport till ceremonilokal 1890:- Avstånden i Ljusdal är korta sysslorna är rutinmässiga och borde på på mindre än ½-timme.

Minnesrummet krånglade IT-mässigt. Verkar vara en medioker lösning med tveksam kvalitet. Vi betalade å andra sidan inget för den men det ger inget bra intryck och drar ner på förtroendet.
    Hej Gun. Tack för ditt omdöme, vi tar till oss dina synpunkter och försöker alltid bli bättre. Allt gott till er alla och tack för förtroendet att få ordna med begravningen. Michael Skoglund Begravningsbyrå AB
    2022-09-29 Verifierad kund
    Ett jättebra bemötande på alla vis jag är jättenöjd med allt som vi hade angående Agnetas begravning. Tack för allt.
    Tack Tord, vad fint att höra. Allt gott! Michael Skoglund Begravningsbyrå AB
    2022-09-09 Verifierad kund
    Moget och lyhört bemötande. Respektfullt
    Tack Ingrid, vad fint att du tycker det. Michael Skoglund Begravningsbyrå AB
    2022-09-07 Verifierad kund
    Vi/jag köpte begravning till min far. Jag blev mycket bra bemött. Och personligt. Det fanns tid vilket är viktigt för mig. Min mor blev respektfullt omhändertagen. Allt känns bra både under och efter begravningen.
    Hej Birgit. Tack, vad fint att höra. Michael Skoglund Begravningsbyrå AB
    2022-08-18 Verifierad kund
    Mycket bra och trevligt bemötande.
    Allting fungerade klockrent vid och omkring begravningen
    Tack Hans, vad fint att höra. Tack! Michael Skoglund Begravningsbyrå AB
    2022-08-17 Verifierad kund
    Tycker att dom första mötena var jättebra. När vi skulle ha begravning så skulle vi ta avsked innan, men då blev andra besökare redan före. Det kändes inte bra. Och kan tycka att personen i kyrkan inte gjorde nåt o henne hade vi inte träffat har varit bättre om det varit nån person som vi haft kontakt med på begravningsbyrån dom andra gångerna vi var dit.
    Hej Charlotte. Tack för ditt omdöme, vi tar verkligen till oss dina synpunkter! Mvh Michael Skoglund med personal Michael Skoglund Begravningsbyrå AB
    2022-08-13 Verifierad kund
    Rätt personer på rätt plats. Mycket hjälpsamma och väldigt trevlig personal.
    Hej Berith vad fint att höra, stort tack! Michael Skoglund Begravningsbyrå AB
    2022-08-12 Verifierad kund
    Vänligt och professionellt. Snabb återkoppling vid frågor.
    Hej Susanne vad fint att höra, stort tack! Michael Skoglund Begravningsbyrå AB
    2022-08-04 Verifierad kund
    När min sambo avled så var det självklart att anlita Michael Skoglund Begravningsbyrå. Jag visste att de gör ett bra arbete. Från första kontakten till dess att begravningen var klar så blev jag bemött med omtanke och förståelse. Alla som jobbar där har varit helt underbara mot mig.

Mvh Anders Eklund 🌹
    Tack Anders, vad fint att höra. Michael Skoglund Begravningsbyrå AB
    2022-08-03 Verifierad kund
    Mycket bra bemötande. Jag förväntade mig hjälp med begravningen och det fylldes med råge. Jag vände mig till Skoglunds pga.gott rykte. Sammanfattningsvis högsta betyg.
    Tack Greger, vad fint att höra. Michael Skoglund Begravningsbyrå AB
    2022-08-03 Verifierad kund
    Smidigt och proffsigt bemötande
    Tack Tony, vad fint att höra. Michael Skoglund Begravningsbyrå AB
    2022-07-24 Verifierad kund
    Ett bra bemötande med återkoppling
    Tack Carina, vad fint att höra. Michael Skoglund Begravningsbyrå AB
    2022-07-19 Verifierad kund
    Upplevde omtänksamhet, förståelse samt förmågan att lyssna och känna in vad som behövdes och önskades av oss som drabbats av stor sorg. Stort tack.
    Hej Lena,

Tack för fina ord, allt gott till er.
    2022-07-07 Verifierad kund
    Utmärkt och proffesionellt bemötande.

Företaget uppfyllde mina förväntningar till 100%.
    Har mycket god erfarenhet av företaget, pga. att jag anlitat dem tidigare.

Min upplevelse av företaget är mycket positiv. Tjänsten jag köpte var begravningsuppdrag.
    Hej Monica. Tack för fint omdöme, allt gott! Michael Skoglund Begravningsbyrå AB
    2022-07-07 Verifierad kund
    Fint bemötande i sorg och förvirring.
    Fantastiskt fin begravningsceremoni.
    Hej Ewa.
    Vad fint att höra, allt gott till Er alla!
    2022-07-06 Verifierad kund
    Väldigt trevligt bemötande och företaget levde upp till mina förväntningar .

jag köpte begravningshjälp och jag fick ett mycket personligt och proffsigt bemötande där jag kände att jag som kund var speciell.
    Hej Cecilia.
    Tack för omdömet, vad fint att höra!
    2022-06-16 Verifierad kund
    Trevligt bemötande,snabba svar via telefon och mail. Bokad en urnbegravning,fick bra info om de tjänster vi sökte angåemde olika alternativ av innehåll mvh Sonia
    Hej Sonia, tack för fint omdöme, allt gott till er. Michael Skoglund Begravningsbyrå AB
    2022-06-09 Verifierad kund
    vi blev mycket väl bemötta både i telefon och på tidsbestämt möte.
    företaget levde upp till våra förväntningar
    Hej Ingrid, tack för fina ord och tack för förtroendet, allt gott till er. Michael Skoglund Begravningsbyrå AB
    2022-06-08 Verifierad kund
    Allt från första kontakten till begravning och avslut har fungerat mycket väl.
    Vi är väldigt nöjda med min mors begravning och att det blev en fin stund i sorgen. //Rolf
    Hej Rolf. Tack, vad fint att höra. Michael Skoglund Begravningsbyrå AB
    2022-06-07 Verifierad kund
    Blev väl och respektfullt bemötta omhändertagna, inlyssnade med god service omtanke och stöd genom hela processen! /Tack
    Hej Anders. Tack för ditt omdöme! Michael Skoglund Begravningsbyrå AB
    2022-06-07 Verifierad kund
    Mycket bra. Vi har fått den hjälp vi har behövt.
    En fin genomförd begravnings stund där vi blev bemött med med mycket fin vördnad.
    Hej Christer. Tack, vad fint att höra. Michael Skoglund Begravningsbyrå AB
    2022-05-31 Verifierad kund
    Vi anlitade Miche och hans team för att arrangera vår pappas begravning. Bemötandet var varmt,välkomnande och precis rätt avvägt personligt och yrkesmässigt. Vår upplevelser är att de har varit genuina, lyhörda och professionella. De var en trygghet i vår tunga stund!
    Hej Johan. Tack för ditt omdöme! Michael Skoglund Begravningsbyrå AB
    2022-05-27 Verifierad kund
    Vi har blivit väldig väl bemött i en svår tid. Micke är bra på att läsa av situationer och agera därefter. Allt gick smidigt och vår förväntningar överträffades.
    Rekommenderas starkt!
    Hej Marcus. Tack, vad fint att höra! Michael Skoglund Begravningsbyrå AB
    2022-05-25 Verifierad kund
    Mycket bra . Proffsigt bemötande. Allt gick smidigt
    Hej Per Arne. Tack, vad fint att höra! Michael Skoglund Begravningsbyrå AB
    2022-05-23 Verifierad kund
    Bra, kunnig och engagerad personal.
    Hej Erik. Tack, vad fint att höra! Michael Skoglund Begravningsbyrå AB
    2022-05-19 Verifierad kund
    Vänligt bemötande och tips om hur begravningen kan se ut.
    Mycket skönt när man aldrig behövt tänka på sånt tidigare.
    Hej Lena. Tack, vad fint att höra! Michael Skoglund Begravningsbyrå AB
    2022-05-18 Verifierad kund
    Michael Skoglund tog hand om min far är han dött. Jag och min bror var med och det skedde på er respektfullt och humant sätt. Vi är väldigt nöjda.
    Hej Johan. Tack, vad fint att höra! Michael Skoglund Begravningsbyrå AB
    2022-05-12 Verifierad kund
    Mycket bra i alla avseenden. Det visste vi också sen tidigare
    Hej Per. Tack, vad fint att höra! Michael Skoglund Begravningsbyrå AB
    2022-05-11 Verifierad kund
    Trevligt bemötande och bra information om vad som behöver göras vid en begravning samt mycket behjälpliga med det som behövdes göras.
    Hej Lotta. Tack, vad fint att höra! Michael Skoglund Begravningsbyrå AB
    2022-05-06 Verifierad kund
    Mikael tog emot oss på ett lugnt och värdigt sätt.
    Han var fantastisk under avskedssermonin. Där beskrev han vår anhörig på ett sätt där vi fick så vackra, roliga bilder framför oss.
    Dessutom sjöng han så vackert.
    Vi är så nöjda och kan varmt rekommendera Mikael på Michael Skoglunds begravningsbyrå.
    Tack, vad fint att höra. Tack för förtroendet att få leda och sjunga under ceremonin. Michael Skoglund Begravningsbyrå AB
    2022-04-26 Verifierad kund
    Från att inte veta hur man ska gå till väga i en sorglig stund som det var, så blev jag vänligt bemött i ett enskilt å lugnt rum.
    Där förklarade hon i lugn takt vad som skulle hända och vad som jag skulle tänka på.
    Kan bara vara tacksam för den hjälp dom erbjöd.
    Allt var klart från början tills vi skildes åt efter fikat på församlingsgården.
    Kistan dekorerad med en fin krans och kort på mamma så fint ordnat.
    Tack Micael för fint omdöme, allt gott till er alla. Michael Skoglund Begravningsbyrå AB
    2022-04-09 Verifierad kund
    Ett lugnt fint bemötande av Er personal! Vår kontaktperson visade oss en varsam och väl avvägd kommunikation i många beslut. Kunnig, trygg och tillmötesgående! För ert viktiga och värdefulla arbete vill vi därför varmt rekommendera Er! Tack!
    Tack Gunilla för fint omdöme! Allt gott till Er alla! Michael Skoglund Begravningsbyrå AB
    2022-04-05 Verifierad kund
    Helt suveränt ! Människor som bryr sig i en svår stund ! Tack !
    Hej John.
    Tack, vad fint att höra!
    2022-03-18 Verifierad kund
    Tyvärr lite mycket slarv ifrån deras sida.
    Hej Fredrik,

Tack för din feedback, vi uppskatter den och tar den till oss.

Vi önskar er allt gott.
    2022-03-17 Verifierad kund
    Bra bemötande o en fin begravning helt enligt min mors önskan. Vi hade god hjälp av att mor hade skrivit ner hur hon ville ha det i ”vita arkivet”.
    Hej Lena,

Tack för dina fina ord och tack för förtroendet.
    2022-03-15 Verifierad kund
    Michael har varit fantastisk i vår stora sorg.
    Han har mött oss med stor respekt och ödmjukhet och precis den gnutta humor som behövs för att orka hantera processen.
    Han genomförde begravningen på bästa sätt, ordnade lokalen till ett vackert stämningsfullt rum,
    allt kändes helt rätt.
    Vi rekommenderar varmt denna begravningsbyrå.
    Hej Britt-Marie

Tack för dina fina ord och rekommendation, vi tackar Dig för förtroendet.
    2022-02-28 Verifierad kund
    Tack för att ni finns och det helt underbara bemötande man får i en svår stund. Tack kära granne.
    Hej Börje,

Tack för dina fina ord och tack för förtroendet.
    2022-02-17 Verifierad kund
    Bemötandet när jag ringde och berättade att min mamma dött i hemmet omgiven av sin livskamrat sedan 76 år, min syster och mig var suveränt.Micke ordnade så att mamma blev hämtad i en furukista och vi kunde hjälpas åt att bädda ner henne och ta farväl i hemmet.Empatiskt stöd vid utformande av dödsannons,planering av begravning och minnesstund.Mammas önskemål om både präst,solist och kantor kunde uppfyllas.Mammas favoritblomma fanns med både i annons.kistdekorationoch programblad.Så här skrev en släkting som följde begravningen via streamtjänst:”Det var den vackraste och mest sorgesamma begravningsceremoni vi upplevt.Närvaroupplevelsen var total och vilken fin musik ni valt”Skönt att även få hjälp med bouppteckning .Jag är så tacksam över att mammas avsked blev så fint och att barnbarn och barnbarnsbarn fick möjlighet att sticka in personliga meddelanden i kistan🙏🏻
    Tack så mycket för fint omdöme, vad glada vi blir! Michael Skoglund Begravningsbyrå AB