Michael Skoglund Begravningsbyrå AB

Välkommen till Michael Skoglund Begravningsbyrå AB!

Vi på Michael Skoglund Begravningsbyrå värnar om den personliga kontakten. Vi vet hur svårt det kan vara när en anhörig har gått bort. Därför kan du alltid känna dig trygg med att komma till oss för personlig rådgivning och hjälp.

Vi kan stå till tjänst med val av begravningsceremoni, musik, blommor, dödsannons, minnesstunden efteråt, kistor, urnor, val av gravplats, gravsten och mycket mer.

Vi är lyhörda inför dina önskemål och hjälper dig med det engagemang och höga kompetens som förväntas av en auktoriserad begravningsbyrå. Varmt välkommen!

Läs vad 116 kunder tycker om Michael Skoglund Begravningsbyrå AB 2

2021-12-01
    Vi blev bemött på ett fantastiskt bra sätt när vår mor gått bort. Dom hjälpte oss på ett föredömligt sätt med allt. Kommer att rekommendera den begravningsbyrån.
    Tack!!!
    Tack Ava, vad fint att höra. Allt gott till Er alla. Michael Skoglund Begravningsbyrå AB
    2021-11-29
    Proffissionellt utfört arbete från början till slut.
    Tack Gisela, vad fint att höra. Michael Skoglund Begravningsbyrå AB
    2021-11-28
    Respektfullt bemötande, lyssnade in våra önskemål. Mottog en fin minnesbok efter begravningen, ett fint minne att spara.
    Tack Roland, vad fint att höra. Ja, minnesboken brukar vara ett uppskattat minne. Michael Skoglund Begravningsbyrå AB
    2021-11-11
    Professionella, flexibla och ett fantastiskt bemötande. Ett värdefullt stöd i en svår stund.
    Tack Anna, vad fint att höra. Allt gott till Er alla. Michael Skoglund Begravningsbyrå AB
    2021-11-02
    Mycket fint bemötande!
    Den borgerliga begravningen blev en vacker hyllning till min man. Jag är så tacksam för att Michael höll i ceremonin. Han lyckades ta fram de fina minnena på ett kärleksfullt sätt och fick oss även att skratta mitt i vår tunga sorg. Vi hoppades på en fin begravning och den blev precis så fin som vi hade hoppats på om inte finare. Tack så mycket för det!
    /Ann-Charlotte
    Hej. Vad fint att höra att Ni blev nöjda mitt i all sorg och saknad. Allt gott till Er alla. Michael Skoglund Begravningsbyrå AB
    2021-10-29
    Fint bemötande och bra hjälp i en svår situation.
    Tack Carin för fina ord och tack för att vi fick hjälpa er. Michael Skoglund Begravningsbyrå AB
    2021-10-26
    Bra bemötande och professionellt hanterande
    Tack Britt-marie, vad fint att höra och tack för förtroendet att få sjunga på begravningen. Michael Skoglund Begravningsbyrå AB
    2021-10-18
    Lugn och fint bemötande. Lyhörda för våra önskemål., inget stress , vi fick tid och tips hur begravningen skulle vara & bli. . Den blev lagom av allt : Solosång, prästens tal & Gus ord, och orgelmusik Psalmer. Min man fick verkligen en fin och värdig Begravning. Med fint arrangerad Blomsterkransar ochbuketter runt kistan . Så mycket beröm vi fått. Tack för en fantastisk fint avsked ❣️ Varma hälsningar Christina med familj ❣️
    Tack Christina, vad fint att höra och tack för förtroendet att få sjunga på begravningen. Michael Skoglund Begravningsbyrå AB
    2021-10-16
    Fanns där för mig hela tiden , tack tack
    Tack Susanne, vad fint att höra. Michael Skoglund Begravningsbyrå AB
    2021-10-14
    Fin, snabb, personlig service och hjälp.
    Omtänksamhet.
    Enkelhet..
    Tack Maria för dina fina ord. Tack även för förtroendet att få sjunga på begravningen. Michael Skoglund Begravningsbyrå AB
    2021-10-13
    Professionellt och trevligt bemötande. Underbar personal.Mycket nöjd.Valde byrån eftersom jag hört så mycket positiva omdömen om dem.Uppfyllde alla förväntningar.Rekommenderas varmt.Mona Rosell Björk
    Hej Mona. Tack så mycket, vad fint att höra! Michael Skoglund Begravningsbyrå AB
    2021-10-07
    Hej! Så Tacksam att vi fått hjälp med allt vid Älskade Mamma Ingrid Perssons bortgång, fantastiskt på alla sätt.

Med Vänlig Hälsning
    Maria Eriksson
    Tack Maria, vi är hedrade av att vi fick vara med och hjälpa Dig och din familj. Michael Skoglund Begravningsbyrå AB
    2021-10-07
    Visste att de är duktiga och blev inte besviken.
    Tack Mattias, vad fint att höra! Michael Skoglund Begravningsbyrå AB
    2021-09-17
    Begravning
    Utmärkt med ansvar och respekt
    2021-09-17
    Kan varmt rekommendera dena byrå. Mycket hög servicenivå ,samt trevlig och kunnig personal som tog hand om oss.
    2021-09-16
    vänligt bemött
    väldigt bra information om allt som gäller vid dödsfall och vad som sker efteråt
    2021-09-13
    Bästa möjliga support för med hjälp med vår begravning med allt som det innebär i livets sista resa.

Professionellt bemötande av högsta rang.
    kan därför varmt rekommendera Michael Skoglunds Begravningsbyrå .
    Tack snälla Maria för dina fina ord och tack för förtroendet att få hjälpa er. Michael Skoglund Begravningsbyrå AB
    2021-09-08
    Alltid blivit bemött på ett otroligt bra sätt. Finns alltid tid för prat, besök. Mycket professionella. Jag kan verkligen rekommendera denna fina Begravningsbyrå
    Tack Kresse och tack för förtroendet. Vi har alltid tid för er och lite prat. Michael Skoglund Begravningsbyrå AB
    2021-09-07
    Trevligt och hjälpsamt bemötande. Fick råd och hjälp med allt inför besluten för ett fint avslut för vår mamma. Stort Tack
    Tack Agneta för fina ord, och tack för att vi fick hjälpa och vägleda er. Michael Skoglund Begravningsbyrå AB
    2021-09-02
    Ett mycket gott bemötande och levde väl upp till våra förväntningar. Blev en väldigt fin begravningsceremoni i hemmet.
    Tack, vad fint att höra. Allt gott! Mvh Mikael Olofsson Michael Skoglund Begravningsbyrå Michael Skoglund Begravningsbyrå AB
    2021-08-11
    Vi blev bemötta väldigt proffsigt av den person som tog hand om oss, inget jäkt och stress.
    Vi hade hört mycket positivt om företaget och vi blev inte besvikna. Vi är MYCKET nöjda med allt
    Tack för fina ord Agneta, och tack för att vi fick förtroendet att hjälpa er. Michael Skoglund Begravningsbyrå AB
    2021-07-30
    Med ett fint, respektfullt och proffsigt bemötande fick vi guidning, hjälp och stöd igenom hela behravningsprocessen, från början till slut.
    Det var så fint att få hjälpa och guida er, tack Elisabeth för förtroendet. Michael Skoglund Begravningsbyrå AB
    2021-07-22
    Varmt och fint bemötande.
    Jag och min bror är nöjda med allt praktiskt vi fått hjälp med som innefattar allt.
    Det blev en fin begravning och en dag att minnas.
    Vänligen
    Tack Lena för ditt fina omdöme och tack för förtroendet. Michael Skoglund Begravningsbyrå AB
    2021-07-16
    Vi blev bra bemött vid mötet med begravningsbyrån. Första gången som vi hade någon nära anhörig som gått bort, så vi visste inget om hur man arrangerar en begravning. Men det fixade Skoglunds Begravningsbyrå galant.
    Tack så mycket Erik och tack för förtroendet. Michael Skoglund Begravningsbyrå AB
    2021-07-06
    Från första gången vi steg in genom dörrarna till Michael Skoglunds begravningsbyrå blev vi så väl omhändertagna och så otroligt fint bemötta vid detta stora trauma i vårt livs svåraste stund.
    Allt i er makt gjordes för att, i någon mån, lindra vår ångest och vanmakt.
    En trygg och medkännande hand att hålla i.
    Vi blev varsamt och omsorgsfullt ledda i varje beslut vi hade att ta oss igenom, av kärleksfulla människor på precis rätt plats.
    Var och en av er har varit ett ovärderligt stöd i denna process som bara börjat, för oss som blev lämnade kvar.

Att beskriva våra förväntningar...
    Livet som vi kände det hade ju plötsligt upphört att existera.
    Bubblan vi befann/ befinner oss i gick inte att fly ifrån eller att knacka hål på.
    Vi kunde inte förstå...
    Det gick inte att ta till sig.

Om mitt hjärta fick önska, skulle ingen mer behöva drabbas som vi gjorde.
    Men om det skulle bli så, finns det ingen jag hellre skulle rekommendera dem att vända sig till än Michael Skoglunds begravningsbyrå.

Med varm hälsning Carina Lindstedt
    Tack Carina, vi håller din hand så länge du behöver oss. Michael Skoglund Begravningsbyrå AB
    2021-07-04
    Vi fick ett mycket gott bemötande precis som vi förväntat oss! Mikael var hela tiden mycket lyhörd för våra önskemål och kunde utifrån de, sammanfatta och
    genomföra en avskedscermoni helt i vårt tänk! Vi har fått många många positiva synpunkter på akten som den vackraste man varit med om och helt i Stenes stil! Mvh Gunilla Bölja
    Tack Gunilla, för dina fina ord, det värmer våra hjärtan. Michael Skoglund Begravningsbyrå AB
    2021-06-19
    Mycket fin o snabb respons. Trevligt bemötande o personligt. God service o kunnande. Flexibelt. Utmärkt på alla sätt.
    2021-06-18
    Vi blev väldigt bra bemötta och väl omhändertagna i en svår situation då vår far avlidit.
    2021-06-07
    Vid vår sons bortgång har vi fått all behövlig hjälp av skoglundsbegravningsbyrå.
    Bemötandet på begravningsbyrån och i kyrkan har varit utmärkt,
    2021-06-01
    Vid besöket blev vi väl bemötta på ett lugnt och fint sätt när man är så ledsen och omskakad, det kändes skönt. Vi fick möjlighet att ställa frågor innan vi tog beslut om begravningens utformning.
    Vi är mycket nöjda med allt och begravningen blev precis så vacker och värdig som vi önskade.
    Tack, vad fint att höra. Mvh Mikael Olofsson Michael Skoglund Begravningsbyrå Michael Skoglund Begravningsbyrå AB
    2021-05-18
    Vänligt, kunnigt bemötande. Fick snabbt svar på frågor. Kunde fundera fram och tillbaka på hur begravningen skulle bli och ändra mig utan problem om jag ville det.
    Ett extra plus för den fenomenala sångaren som också arbetar på byrån. Alla var helt tagna av hans sång. Min brors begravning blev värdig och varm, precis som jag ville ha den.
    Mvh Mikael Olofsson Michael Skoglund begravningsbyrå
    2021-05-13
    Mammas begravning, som blev så fin. Tyckte det var skönt att få proffsig hjälp med allt omkring i sorgen. Bemötandet var bra på alla sätt. Vet inte vad jag hade för förväntningar då det var första gången jag "tagit hand om" en begravning.
    Det var väldigt skönt att inte behöva tänka på allt själv, utan få hjälp med alla bestyr.
    Allt kring begravningen var lugnt, fint och värdigt gjort. Tack för all hjälp.
    2021-05-08
    Begravningshjälp för min bror. Bra bemötande & fin service.
    Helt nöjd!
    2021-05-08
    En mycket professionell och empatisk hantering av hela begravningen alltifrån dödsfallet och fram till bouppteckningen. All service från annonser till kontakterna med kyrkan, program, blommor, sång och minnesbok sköttes helt enastående. Dessutom är vi tacksamma för hjälpen med gravsten och bouppteckning via byrån. Tack!
    2021-05-06
    Vi fick en otroligt bra stöd och hjälp, och var tillmötesgåend i denna sorgliga process.
    2021-04-22
    Vi kände oss så väl bemött och allt är jättebra
    2021-03-31
    Vid min 100-åriga mors död sent en eftermiddag i sitt hem fick vi direkt kontakt med Monika på begravningsbyrån, som har verksamhet dygnet runt. Snabbt goda råd hur vi skulle göra.
    Möte på begravningsbyrån, när de öppnade dagen efter, där en professionell, lugn och effektiv planering gjordes tillsammans med oss anhöriga. Val av begravningstid, prästkontakt, dödsannons, andaktsprogram och tackannons förlöpte mycket smidigt. Mycket förtroendeingivande personal med goda rutiner för hela jordfästningens genomförande. Dessutom hjälp med gravsten och blivande bouppteckning, som ännu inte är genomfört. Ett stort Tack till Michael och hans personal.
    Tack för omdömet och tack så mycket för förtroendet och för att jag fick sjunga. Mvh Mikael Olofsson Michael Skoglund begravningsbyrå Michael Skoglund Begravningsbyrå AB
    2021-03-22
    Vi har fått mycket bra hjälp av begravningsbyrån. Trygg och kunnig personal. Tack för all hjälp
    Tack, vad fint att höra.
    Michael Skoglund Begravningsbyrå
    2021-03-16
    Begravning
    Helt nöjd kunde ej bli bättre!
    Nils-Erik Hahn
    2021-03-16
    Begravning
    Bemött på en mycket fint sätt med stor respekt för vad som hänt oss.
    Lösningsinriktad.
    Otroligt fint bemötande av de små barnen som var med i kyrkan.
    2021-03-12
    Mycket bra bemötande. Klar och koncis information. Det kändes att de vet vad de håller på med
    2021-03-05
    Min mamma avled i hemmet i kretsen av barn o barnbarn.Vi kontaktade byrån som hjälpte oss att vi kunde välja kista hemifrån, sedan kom de hem klädde mamma fint. Gav oss tid för avsked. Mamma kördes till kyrkan och vi fick tid på byrån samma eftermiddag så att vi alla kunde delta. Bra info om vad som skulle hända och vilka beslut vi skulle ta. Fick svar på våra frågor.Vi är mycket nöjda hur vi blev bemötta.
    2021-03-04
    Proffsigt och seriöst bemötande i en svår stund som en begravning innebär
    2021-03-04
    Köpte "begravnings och boupptecknings paket" ..
    Fint bemötande och mina förväntningar infriades på ett bra sätt .

Kompetent och trevlig personal som ser människan bakom uppdraget !

Har bara god kritik att ge.
    2021-02-25
    Vi fick hjälp med en begravning och väl omhändertagen.
    Trevligt och kunnigt folk.
    2021-02-17
    Fantastiskt bemötande de gånger jag anlitat Michael Skoglunds Begravningsbyrå.

- De förstående
    - Pragmatiska
    - Flexibel
    - Tillmötesgående
    - Bra priser

Jag har anlitad dem 3ggr nu. Om det behövs mer av denna tjänst i framtiden så kommersat fortsätta anlita dem.
    2021-02-04
    Michael Skoglunds Begravningsbyrå levde väl upp till våra förhoppningar gällande service vid anhörigs dödsfall. Trots manfall i deras personal så läste man alla våra frågetecken och var ett bra stöd och support.
    Det enda lilla som stökade var vid själva akten och att video streamingen inte fungerade, detta försökte man lösa vilket uppskattades.
    2021-02-04
    Fantastiskt bemötande, då vi valde att inte ha begravning blev uppdraget med Michael Skoglund Begravsningsbyrå AB inte så stort men alla kontakt vi hade var otroligt smidigt och enkelt och väldigt proffsigt. Vi är så nöjda. Rekommenderar varmt!
    2021-02-03
    Mikael Skoglund har haft hand om båda mina föräldrars begravningar. Detta inom fyra månaders tidsintervall. Med stor omsorg och fint bemötande i en svår situation kände vi oss trygga och väl omhändertagna. Mikael och hans personal är ytterst professionella sin yrkesroll.
    Tack, vad fint att höra och tack så mycket för förtroendet att få ordna med begravningen och för att jag fick sjunga. Allt gott till Er alla! Mvh Mikael Olofsson Michael Skoglund begravningsbyrå Michael Skoglund Begravningsbyrå AB
    2021-01-31
    Varmt bemötande och trevlig personal.
    Väldigt nöjd med allt kring begravningen av min far.
    Tack, vad fint att höra och tack så mycket för förtroendet att få ordna med begravningen. Allt gott till Er alla! Mvh Michael Skoglund begravningsbyrå Michael Skoglund Begravningsbyrå AB