Alla kategorier Vitvaror Stockholms län Solna Miele AB

Lisa Sass Gata 1, 422 53 Hisings backa — Visa karta

Läs vad 2 kunder tycker om Miele AB

• Snigel O
    Snigel O skrev om Miele AB
    Tar snuskigt bra betalt men levererar inte kvalitet därefter. Samtliga Mieleprodukter jag har haft har varit de som hållt sämst i sitt slag i mitt hushåll. Skinnar en in på bara märgen med pris på service och reservdelar. Varning!!
  • Marianne L
    Marianne L skrev om Miele AB
    Miele säger "Immer besser" (ung. alltid bäst) om sig själva. Miele Professional instämmer. Och visst är Mieles maskiner bäst! Vi satsade på Miele när vi byggde om vår tvättstuga i vår brf. Både tvättmaskinerna och torktumlarna är nu efter fem år lika bra som när de var nya. 6 tvättmaskiner och 3 tumlare köpte vi.
    Vi ville också ha ett elektroniskt bokningssystem, som vår förvaltare enkelt kan hämta ut underlag för debitering vid behov, eftersom vi betalar 5 kr/tvätt. Inga problem, sa Miele, och föreslog att vi skulle testa Miele Logic (bokningsprogrammet) och Miele Vision (hanteringsprogrammet för utdata). Vi betalade nästan 55.000 kr för program o installation av dem. Och vi lät installera bredbandsuttag enligt Mieles krav för uppkoppling.
    En vecka innan tvättstugan skulle tas i bruk meddelade Miele att hanteringsprogrammet Miele Vision inte klarade bredband, eftersom programmet krävde fast Ip-adress. Vi hade inget val, så vi installerade uppringt modem. Efter 3 år kunde inte vår förvaltare hämta ut underlagen, eftersom man inte hade tillgång till telejack för uppringt modem, bara bredband. Då övergick Miele till att ta ut underlagen och maila dem till förvaltaren som pdf-filer! Utan att meddela styrelsen för vår brf! Efter ytterligare ett år fick vi kännedom om detta, och krävde då att Miele skulle uppdatera Miele Vision till modern standard.
    Vi som testare av programmet hade sagt vårt!
    Men icke då. Fortfarande, efter 8 månader, vägrar Miele att befatta sig med frågan. Brev från vår advokat besvaras inte ens. Den årliga servicen av maskinerna enligt vårt avtal har inte gjorts ännu trots att det gått 13 månader och vi betalat den årliga avgiften (30.000).
    Vad är problemet? Antingen ska Miele uppdatera Miele Vision eller så ska man installera ett annat program, t ex Aptus, utan kostnad för oss.
    Varken avtal, advokat eller ett otal mail och samtal, t o m till Mieles VD, leder någonstans.
    Vi har nu skrivit till Mieles moderbolag i Tyskland för att få gehör för våra legala krav på funktion.
    Otroligt pinsamt, Miele!! Goodwill, hört talas om hur man får sådan? Inte genom att nonchalera avtal och befintliga kunder i alla fall.

Lisa Sass Gata 1, 422 53 Hisings backa