När en svindyr Mielemaskin går sönder så är servicen i botten, man får vänta i evigheter och när man väl bokat någon så bokar de service men hör sen inte av sig tar inte hem reservdelar om de öht finns eller så är de så jävla dyra att det inte lönar sig att byta, te.x kostar byte av ett enkelt värmeelement närmare 12000:- att byta tiil en diskmaskin (!) Nu när min tvättmaskin gått sönder så ska jag få vänta i 6 veckor på service bara för att få veta att reservdelen är så jävla dyr att det inte lönar sig att byta. 6 veckor...

Miele AB
3 omdömen om Miele AB
Tar snuskigt bra betalt men levererar inte kvalitet därefter. Samtliga Mieleprodukter jag har haft har varit de som hållt sämst i sitt slag i mitt hushåll. Skinnar en in på bara märgen med pris på service och reservdelar. Varning!!
Miele säger "Immer besser" (ung. alltid bäst) om sig själva. Miele Professional instämmer. Och visst är Mieles maskiner bäst! Vi satsade på Miele när vi byggde om vår tvättstuga i vår brf. Både tvättmaskinerna och torktumlarna är nu efter fem år lika bra som när de var nya. 6 tvättmaskiner och 3 tumlare köpte vi. Vi ville också ha ett elektroniskt bokningssystem, som vår förvaltare enkelt kan hämta ut underlag för debitering vid behov, eftersom vi betalar 5 kr/tvätt. Inga problem, sa Miele, och föreslog att vi skulle testa...