Är det här ditt företag? Aktivera ditt konto
Miele AB

Miele AB

Omdömen totalt
11
Snittbetyg
1.1
Skriv ett omdöme

11 omdömen om Miele AB

Visar 11 omdömen med 1.1 i snittbetyg
Tobias B
Skrev om Miele AB

Jag har haft mitt kylskåp från Miele ett halvt år i drift. Vid öppningen, ramlade en av lådorna för grönsaker ut och det gick inte att få fast den igen. Informationen som jag fick från Miele Sverige var, att lådorna inte ingår i garantin och erbjöd en ny för över 600 kronor. Trots flera samtal och mejl vägrar Miele att skicka reservdelen utan kostnad.

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Tiina Sinikka S

När du efter 6 veckors väntan tar ledigt från jobbet för att äntligen få besök av en Miele servicetekniker, ringer kundtjänst vid lunchdags (!) och berättar att teknikern är sjuk idag. Och inte nog med det - du åker ut sist i kön och får boka en ny tid om ytterligare två veckor. Miele kan också boka en tid för hembesök utan att berätta det för dig, sen står en ledsen tekniker vid dörren när ingen är hemma. Du får själv ringa till kundsupporten för att boka en ny tid. Och du ska inte tro att de försöker fixa eländet snarast... 

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Anders Ö
Skrev om Miele AB

VARNING! Köp inte kylskåp eller frysar från Miele med den handtagskonstruktion de har idag! Jag har två frysar och ett kylskåp från Miele med just den här handtagskonstruktionen. Konstruktionen är felaktig, men det vill inte Miele erkänna. Beskrivningen nedan gäller samtliga skåp med den här handtagskonstruktionen. Mitt kylskåp är 6 år gammalt, men redan nu har den ena infästningen av handtaget lossnat. Handtagen är nämligen fästa med två 4-5 mm skruvar, en i överkant och en i underkant av handtaget. Skruvarna är i sin tur... 

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Parisa F
Skrev om Miele AB

Jag är ägare till en Miele tvättmaskin (WEI875 WCS PWash &TDos) i cirka fyra år och har tidigare varit nöjd med kvaliteten – tills nyligen, då glasluckan plötsligt sprack under ett vanligt tvättprogram. Jag misstänker att en kedja på ett par byxor kan ha varit inblandad i hög varv i slutet av tvätten, men oavsett är det svårt att förstå hur en sådan skada kan uppstå i en maskin som är byggd för att hantera normal vardagstvätt. När jag kontaktade Mieles servicecenter i Solna blev jag först informerad om att hela luckan måste... 

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Per H
Skrev om Miele AB

Miele har en kampanj nu på tvättmaskiner med automatisk dosering av flytande tvättmedel. Twindos, kallas det. Problemet är att systemet kläggar igen gång på gång. Trots att man kört rengöringsprogram. Till slut behöver man anlita en servicetekniker för 1800kr. Ovärt!

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Anders F
Skrev om Miele AB

Köpte en tvättmaskin för extremt dyra pengar och har gått sönder nu redan efter 4 år. Säger att det är lager och trumma - 15.000 kr och en ny idag i liknande kostar 13-18. Alltså ingen mening. Ringde kundservice men personen sa bara enkelt och kallt - du kan välja mellan att ta kostnaden eller köpa en ny.. Mycket dålig hantering av kundservice och håller med flera här att köp ALDRIG en Miele om du tror att de håller och är bättre, för de är inte ett dugg bättre än andra billigare produkter. Miele köper man för att man värderar... 

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Abboud S
Skrev om Miele AB

Hur är det möjligt att ett stort företag som Miele hantera en retur på detta vis. Jag har ringt och pratat med er minst 10 ggr och mailat er flertalet gånger om att jag ännu inte fått en återbetalning på min retur. Varje gång är det samma visa, ”vi har tagit emot ditt ärende och en retur kommer ske inom ett par dagar.” Det har snart gått ett halvår. Detta är en skam och på ett sätt ironiskt att det hanteras på detta vis. Det hade varit bättre om Ni bara återkopplade och skrev att Ni inte kommer returnera några pengar och varför. Det kommer en recension på hur ni skött detta.

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Jamshid M
Skrev om Miele AB

Köp INTE Miele produkter! Varning Miele säljer begagnade samt defekta vitvaror till sina kunder som en NY produkt och därefter erbjuder reparation trots att man skriver det till de vid flertal tillfällen så vägrar de att lyssna och fortsatt erbjuder att de kan laga produkten! Miele vägrar att lyssna på yrkande och erbjuder istället en kompensation när service ärendet är avslutat? Jag är inte intresserad av en kompensation utan vill att de ska byta ut den till en ny och fungerande vara vilket vi har betalat för! Då detta... 

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Mats L
Skrev om Miele AB

När en svindyr Mielemaskin går sönder så är servicen i botten, man får vänta i evigheter och när man väl bokat någon så bokar de service men hör sen inte av sig tar inte hem reservdelar om de öht finns eller så är de så jävla dyra att det inte lönar sig att byta, te.x kostar byte av ett enkelt värmeelement närmare 12000:- att byta tiil en diskmaskin (!) Nu när min tvättmaskin gått sönder så ska jag få vänta i 6 veckor på service bara för att få veta att reservdelen är så jävla dyr att det inte lönar sig att byta. 6 veckor... 

1
Jamshid M gillar detta
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Snigel O
Skrev om Miele AB

Tar snuskigt bra betalt men levererar inte kvalitet därefter. Samtliga Mieleprodukter jag har haft har varit de som hållt sämst i sitt slag i mitt hushåll. Skinnar en in på bara märgen med pris på service och reservdelar. Varning!!

1
Jamshid M gillar detta
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Marianne L
Skrev om Miele AB

Miele säger "Immer besser" (ung. alltid bäst) om sig själva. Miele Professional instämmer. Och visst är Mieles maskiner bäst! Vi satsade på Miele när vi byggde om vår tvättstuga i vår brf. Både tvättmaskinerna och torktumlarna är nu efter fem år lika bra som när de var nya. 6 tvättmaskiner och 3 tumlare köpte vi. Vi ville också ha ett elektroniskt bokningssystem, som vår förvaltare enkelt kan hämta ut underlag för debitering vid behov, eftersom vi betalar 5 kr/tvätt. Inga problem, sa Miele, och föreslog att vi skulle testa... 

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela

Filtrera omdömen