Min bil Lidingö

Min bil Lidingö

En del av Min Bil minbil.se
  • BadgeTwoYears
4.3

Välkommen till Min bil Lidingö! Min bil Lidingö var från början Lidingö Bilteknik som startades redan 1989. Vi är experter på bilar av märkena Volvo och Ford men i och med att vi är anslutna till Autoexperten kan vi serva och reparera bilar av alla dess slag. Tjänster: Bilservice, oljebyte, AC-service, kamremsbyte, avancerad...

55 omdömen om Min bil Lidingö

Sven-cary L

Snabb service o rep - bra. Trevlig personal

Johan I
Skrev om Min bil Lidingö

Väl bemött och bra information om vad som ingick i service. Gick snabbt att få tid och snabbt att få service genomförd

Svar från Min bil Lidingö

Tack för omdömet och välkommen åter till oss

Anne E
Skrev om Min bil Lidingö

Trevliga och vänliga men inte bra på att laga bilar.

Svar från Min bil Lidingö

Hej Anne, kontakta gärna oss på 08-68404420 så får vi höra vad som gått fel. Önskar dig en fortsatt trevlig vecka

Anna I
Skrev om Min bil Lidingö

Jag är så nöjd med all hjälp jag fått. Snabba, utrevliga och ställer upp med det lilla extra. En ny kund som blir för evig kund. Flyttat till ön från stan och så glad att jag hittat hit. Rekommenderas varmt!

Min Bil Lidingö och Camilla H gillar detta
Svar från Min bil Lidingö

Hej Anna, tack för dom fina orden och rekommendationen

Stiftelsen Prins Eugens Waldem S

Bra info hela tiden. Bra genomgång när jag hämtade bilen

Svar från Min bil Lidingö

Hej, så roligt att läsa att du är nöjd och att du fått allt genomgånget vad vi gjort

Hamnab Sjöentreprenader Ab H

Trevligt bemötande Bra ledtider och gott kaffe i repan

Svar från Min bil Lidingö

Hej, tackar för dom orden och du är välkommen att ta en kopp kaffe nästa gång du har bilen hos oss

Yvonne E
Skrev om Min bil Lidingö

Uselt! Under all kritik! Jag lämnar in min hybrid-Volvo för service och får tillbaka en bil där inte elmotorn fungerar, därefter lämnar jag in samma bil till verkstaden för tre olika lackskador. Får tillbaka bilen efter 2 månader, en av lackskadorna är inte åtgärdad och passagerardörren går inte att öppna inifrån!!! När jag återvänder till verkstaden för att få passagerardörren åtgärdad informerad jag om att verkstaden har inget ansvar och att felsökning av dörren kostar minst cirka 2500 kr! Som sagt, USELT! och jag kommer...

Åsa B
Skrev om Min bil Lidingö

Utmärkt och bra service skyndsamt

Hans H
Skrev om Min bil Lidingö

Kundvänligt bemötande och snabb service

Arne R
Skrev om Min bil Lidingö

Mycket kompetent och trevlig personal. Erbjöds skjuts till busshållplats när jag lämnat bilen. Fantastiskt! Byttes vattenpump och kamrem.

Carl D
Skrev om Min bil Lidingö

Snabb service. Bästa bemötande. Anpassade pris med tanke på fynd.

Jens L
Skrev om Min bil Lidingö

Dåliga på att återkomma/återkoppla.

Sven L
Skrev om Min bil Lidingö

Snabbt, tiden stämde, precis som jag önskar

Margareta K
Skrev om Min bil Lidingö

Väldigt trevligt bemötande i telefon och på plats

Anna K
Skrev om Min bil Lidingö

Trevligt och vänligt bemötande!

Lidén Z
Skrev om Min bil Lidingö

Har kommit därifrån med leende varje gång. De är tydliga, gör vad de lovar, gör det bra vad jag kan bedöma och ofta till något lägre pris än de initialt sagt. Uppstår det något frågetecken är de lyhörda. En verkstad värd att besöka.

Elsa-Maria G
Skrev om Min bil Lidingö

Trevligt bemötande även om det bara var däckbyte

Karin Z

Allt bästa tänkbara!! Hälsar Agneta Zervens

Siv O
Skrev om Min bil Lidingö

Jag är väldigt nöjd med er och det gäller flera besök med service och däcksköp bra är att man får besked om kostnaden vid beställningen Betyg 5 av 5 möjliga

Snickare M
Skrev om Min bil Lidingö

Extremt dålig återkoppling och uppföljning, blandar ihop bilarna om vad som ska göras. Började serva mil bil istället för att se över trasiga kopplingen som bilen var inne för, tar inte ansvar för dåligt utfört arbete/reklamation/garanti på deras jobb. Tyvärr blivit tvungen att återkomma med samma bil då de jobb de gjort inte håller. Otrevligt bemötande av personal, speciellt av M. Överlag en usel och slarvig verkstad med otrevligt bemötande och noll ansvarstagande.

Svar från Min bil Lidingö

Tack för din feedback. Tyvärr delar vi inte din uppfattning i det du beskriver. Vår uppfattning är denna: Din bil kommer bärgad till oss. Du hade ca 700 mil tidigare bytt koppling och den kom bärgad för att kopplingen fungerade konstigt. När vi kontrollerade den första gången kunde man känna att något hänt med kopplingen och tryckplattan. För att fastställa vad som var problemet var växellådan tvungen att demonteras. Först då kan man konstatera vad som hänt. Man kan inte svara om det är ett garanti ärende innan man inspekterat...

Monica N
Skrev om Min bil Lidingö

Jättetrevlig personal. Moderna och välskötta lokaler/verkstad.

Mikaela G
Skrev om Min bil Lidingö

Bra kontakt med service tekniker. Utmärkt genomfört arbete.

Antoon V
Skrev om Min bil Lidingö

Alltid lika hjälpsam/ lite svårt med kollektivtrafik.

Bengt L
Skrev om Min bil Lidingö

Helt ok service och trevligt bemötande

Ivan K
Skrev om Min bil Lidingö

We have been servicing the cars of the Embassy of Ukraine in Sweden and our own cars for many years, the service is excellent.

Stina T
Skrev om Min bil Lidingö

Mycket bra. Fint bemötande. Bra med kaffe.

Björn Olof S
Skrev om Min bil Lidingö

Jag upplevde servicen som bra och personalen som trevlig.

Executive Health Sweden Ab E

Jag tycker att momentet för diagnos i många situationer, 2 av 2 för mig, är orimligt högt prissatt.I vissa fall behöver en bilmekaniker Barao tänka 4 sekunder så är det klart vad som mär fel.

Svar från Min bil Lidingö

När det gäller diagnos är en viktig del i reparations processen. Teknikern skall INTE chansa vad som kan vara fel på en kundens bil utan tekniker skall fastställa vad som är fel. I ett system så kan finnas många olika felorsaker som ger samma symptom. Vad vi kan se utförde teknikern rätt diagnos, reparerade bilen och felet är avhjälp. Precis så som en reparation skall gå till. När det gäller kostnaden så det i linje med marknaden i övrigt. Många gånger kan bilägare tycka att det är dyrt att diagnostisera en bil. Alla branscher...

Tomas E
Skrev om Min bil Lidingö

Tjänstvilliga, mycket trevliga i receptionen och generellt mycket bra kundbemötande. Men ni har fortfarande efter tre inlämningar inte löst felet, och att då efter jag betalat 6000 för nya däcktrycksgivare och det fortfarande inte fungerar, antyda att det kanske inte blir ett garantiarbete tycker jag är litet magstarkt.

Svar från Min bil Lidingö

Hej Tomas Kontakta oss så går vi igenom ärendet med er Ring oss på 08-68404420 Mvh Mickael Persson

Johan S
Skrev om Min bil Lidingö

Alltid superbra att ha att göra med! Mvh

Michael D
Skrev om Min bil Lidingö

Bilen är skriven på min fru så jag som skriver är den som haft kontakt med min bil Lidingö. Jag blev kund genom arv eftersom verksamheten såldes och jag fick ett akut behov av reparation (Ford smax 2009). Jag råkade anlita de precis när de höll på att öppna och komma iordning. Trots att det var svårt att göra klart bilen inför en helg, var servicekänslan (hos Micke och, tror jag, Charles) helt fantastiskt! De ordnade en ersättningsbil blixtsnabbt och reparationen, som var lite besvärligt, utfördes också med stor grad av...

Per Gustaf Wilhelm B
Skrev om Min bil Lidingö

Ett något tveksamt och kort bemötande och oklarheter kring prisbilden men jobbet blev gjort på ett ok sätt.

Sven Leif S
Skrev om Min bil Lidingö

Snabb och korrekt avhjälpt fel.

Quality Intelligence Consultin Q

Smidigt och enkelt. Bra service och snabb hantering av önskemål.

Jonas Felix S
Skrev om Min bil Lidingö

Väldigt trevligt bemötande! Gick väldigt snabbt att få en tid för service. Alltid svårt att avgöra kvalitet på en så diffus produkt som service av bil, men dom kändes proffsiga och jag är väldigt nöjd med allt.

Eva Janette Maria C M
Skrev om Min bil Lidingö

Trevligt bemötande. Hjälpsamma och hämtade min nyckelknippa som jag glömt i den inlämnade bilen från kväll och åter redan nästa förmiddag. Snabbare än de sagt initialt. AC:n fungerade som den skulle när jag hämtade bilen.

Anders Edward Ö
Skrev om Min bil Lidingö

Började nyttja Lidingö Bilteknik för en herrans massa år sedan. Ni har tagit över stafett pinnen med bravur och levererar ALLTID bra service när jag lämnar i bilen!

Ulla O
Skrev om Min bil Lidingö

Ren och fin verkstad. Mycket trevligt och bra bemötande. Tacksam för hjälp att komma till buss.

Svar från Min bil Lidingö

Tack Ulla för dina fina ord! Välkommen åter.

Peder Gustaf Henrik L
Skrev om Min bil Lidingö

Kontaktade Min Bil (Ford) Lidingö och beställde en Biltest efter inköp av en begagnad Ford Focus. Testet visade flera brister på fordonet och jag tog med protokollet till bilfirman jag köpt bilen. De accepterade de nödvändiga reparationer och Min Bil utförde en ny service med Fords standard , original delar , vilket också innebar en Ford försäkring med lägre premie samt Ford Assistans försäkring. Ett gott råd köp ALDRIG en beg bil utan att du genomfört en Biltest , om säljaren vägrar, köp ej bilen. Min Bil kontrollerar...

Svar från Min bil Lidingö

Wow Peder, vilket fint omdöme. Vi tackar och bockar ödmjukast!

Lena A
Skrev om Min bil Lidingö

Jag upplevde att jag fick ett mycket vänligt och proffsigt bemötande. Är mycket nöjd med Min bil Lidingö.

Svar från Min bil Lidingö

Tack Lena, vi blir väldigt glada för dina ord. Ha det gott!

Eleonore B
Skrev om Min bil Lidingö

Har inte haft så mycket att göra med dem ännu. Dock ett serviceärende för två veckor sedan som utföll med stor belåtenhet från min sida. Vänligt mottagande och bilen blev lagad på utsatt tid.Kommer att fortsätta anlita min bil i fortsättningen.

Svar från Min bil Lidingö

Tack för din fina rekommendation Eleonore!

Shoshana K

Bra professionell service. Trevligt bemötande

Svar från Min bil Lidingö

Tack Shoshana för ditt fina omdöme!

Lars Roger L
Skrev om Min bil Lidingö

Lätta att nå per telefon och snabb och korrekt reparation.

Svar från Min bil Lidingö

Tack för din fina rekommendation!

Andreas Örjan J
Skrev om Min bil Lidingö

Föredömlig kundservice. Tog in min bil för en AC reparation på kort varsel mitt i sommaren trots att dom var fullbokade!

Svar från Min bil Lidingö

Vi är glada att kunna hjälpa till! Tack för dina ord, de värmer.

Peter J
Skrev om Min bil Lidingö

Bra bemötande och hantering i samband med försening.

Svar från Min bil Lidingö

Tack Peter för din rekommendation, uppskattas mycket. Ha en riktigt fin sommar!

Tadashi M

Bra bemötanfe, Servie utöver det vanliga. Återkommer

Svar från Min bil Lidingö

Tack Tadashi för din fina rekommendation! Ha en fin sommar!

Ann-charlotte J
Skrev om Min bil Lidingö

Befann mig i en akut situation, då mitt bilbatteri var helt slut. Efter att ha ringt runt till en del bilverkstäder på Lidingö utan att kunna få hjälp, sa man på Min bil att jag självklart skulle få hjälp. De beställde ett nytt batteri och jag kunde komma ett par timmar senare. Personalen väntade kvar efter stängning och jag fick hjälp direkt! Kommer absolut vända mig till Min bil för nästa service av min VW Golf!

Svar från Min bil Lidingö

Tack Ann-Charlotte för din fina rekommendation! Vi önskar dig en fin sommar och välkommen åter.

Gunn S
Skrev om Min bil Lidingö

En femma i bemötande och vilja att lösa mitt problem. Att det "bara" blir en fyra beror på att det var lite oklart vad som utförts och lite ointresse att förklara det. Väldigt nöjd initialt men lämnade med en liten osäkerhet.

Svar från Min bil Lidingö

Tack Gunn för din fina rekommendation! Vi brukar vara noga med att förklara vad som utförts men känner du att du fått för lite information så förklarar vi gärna igen. Ring 08-68404420. Önskar dig en fin sommar!

Catha H
Skrev om Min bil Lidingö

Fick supersnabb och proffsig hjälp av Micke som löste allt för min bil! Tack från en mycket nöjd kund!

Svar från Min bil Lidingö

Tack Catha för fina ord! Ha en fin sommar och välkommen åter

Per Olof S
Skrev om Min bil Lidingö

Jag blev väl bemött när jag lämnade in min bil på service. Den blev inte klar samma dag men de lämnade klara besked om varför och när den skulle bli klar. Jag är nöjd.

Svar från Min bil Lidingö

Hej Per-Olof, tack för din rekommendation!