Alla kategorier Byggvaruhus Halland Falkenberg Moland Byggvaror AB

Melassvägen 3, 311 32 Falkenberg — Visa karta

Läs vad 1 kund tycker om Moland Byggvaror AB

• Andreas J
    Andreas J skrev om Moland Byggvaror AB
    Stora varningstrumman för Molands golv!

Jag köpte ett Moland wideplank (dvs. extra bred enstavs parkett) i någon form av rustikerad ek för ca 8 år sedan. För två år sedan började småsprickor uppstå i själva ektiljan på ett par ställen samt att eken på något enstaka ställe släppte i limningen från underredet (som säkert har något fin namn jag inte känner till). Jag ignorerade dessa småfel men nu två år senare så har liknande fel uppstått på massor med ställen och jag får göra en massa smålagningar överallt. Ibland går det att tvinga in lim och sätta press i form av tyngder men i vissa fall så har jag blivit tvungen att tvinga ned eken med småskruv.

Moland tar inget som helst ansvar utan kommer med förhållandevis meningslösa tips om hur man kan laga golvet själv, samt säger att de lämnar 3 års garanti. De skyller primärt på luftfuktighet och uttrokning. Stämmer säkert men jag bor i en nomaltempererad lägenhet med extern och ofiltrerad luft så jag tycker att golvet borde klara Nordiskt klimat eftersom de säljer det på denna marknad. Moland vill inte bidra med resurser eller pengar för att varken lägga om golvet eller att åtgärda skadorna efter bästa förmåga.

Är i valet och kvalet om jag skall lägga om hela golvet eller om jag skall fortsätta göra smålagningar med resultatet att jag förmodligen har ingenspacklade småhål i varenda golvbräda på mina 120 KVM om några år.

Köp inte Moland, vad du än gör även om prislappen är förhållandevis attraktiv.

Andreas Läs mer