Arntorpsgatan 5, 442 45 Kungälv — Visa karta

Monte bil har erbjudit tjänster inom bilförsäljning sedan 2016. Vi arbetar både med privatpersoner och företag och ser varje affär som unik och personlig. Här hittar du en bilåterförsäljare med fullt fokus på dig som kund och trygghet.

Hos oss kan du hitta begagnade bilar och transportbilar av alla möjliga märken. Vi har ett stort billager där nyheter ständigt dyker upp. Dessutom erbjuder vi bilservice som tvätt, däckbyten, vaxning och lackning. Vi fixar det mesta alltså.

Välkommen till oss - vi brinner för bilar!
Lör: 11:00-15:00
Sön: Stängt

Läs vad 161 kunder tycker om Monte Bil AB

• 2020-08-07

Gunilla M skrev om Monte Bil AB
    Mycket väl bemött, klara besked vad gäller bilen ordnart all papperarbeten med registrering och
    försäkring provsigt. Väldigt nöjd med hela prosessen av köpet och med bilen också. Trevlig säljare. Rekommenderas varmt. Läs mer
  • 2020-08-01

Mikaela J skrev om Monte Bil AB
    Köpte en Volvo som jag är mycket nöjd med. Fick även 4 st dubbdäck med i köpet. Upplevde personalen som mycket hjälpsamma och trevliga. Rekommenderar Monte Bil till alla som jag känner
    Mikaela Läs mer
  • 2020-07-24

Oskar S skrev om Monte Bil AB
    Bra och smidigt! Trevligt bemötande av personal Läs mer
  • 2020-07-23

Ali F skrev om Monte Bil AB
    Köpte en fin ny volvo v40 som funkar bra hittils inga problem alls gick väldigt bra o snabb affär dom skötte det proffesionellt och utan bekymmer fick jag all hjälp förväntningar var mer än vad jag förvänta mig väldigt bra företag Hittils inga problem eller bekymmer.👍🏻👍🏻 Läs mer
  • 2020-07-17

Lisa A skrev om Monte Bil AB
    Väldigt nöjd med mitt nya inköp oerhört professionellt bemötande med kunden i fokus! Personalen är väldigt inriktad på just dina behov och ger dig den bästa kvaliteten! Läs mer
    2020-07-18 Slobodan S svarar Lisa A
    Tack så mycket, Ni är altid välkomna
  • 2020-07-16

Rolf O skrev om Monte Bil AB
    Vi köpte en Volvo förra helgen och dom erbjöd att ta emot vår gamla Volvo i inbyte vilket vi gjorde och dom ordnade all finans professionellt och snabbt. Super trevliga och hjälpsam säljare och vi kommer rekommendera Monte Bil till alla. Dom får
    5 stjärnor utan tvekan!!! Tusen tack Slobodan för vår fina Volvo. Läs mer
    2020-07-18 Slobodan S svarar Rolf O
    Tack så mycket och välkommen åter
  • 2020-07-15

Rebecka D skrev om Monte Bil AB
    Köpte en bil som visade på felkoder på hemvägen, vilket inte täcktes av försäkringen som ingick. Bemötandet var inte okej, men inte vidare proffsigt då historier kring bilen inte gick ihop med vad som visades i ägarbeviset senare. Läs mer
    2020-07-18 Slobodan S svarar Rebecka D
    Hej Rebecka
    Vi på Monte Bil är mycket ledsna över din "dåliga" upplevelse med oss men tyvärr vi kunde inte hjälpa Dig eftersom du hörde aldrig av Dig till oss angående fel på din bil ? Det var omöjligt för oss att hjälpa Dig med din bil när Du inte ens hörde av dig?
    Du får gärna kontakta oss vid funderingar eller ytterligare frågor.
  • 2020-07-14

Angelica K skrev om Monte Bil AB
    Toppen firma köpte en bil som jag senare behövde hjälp med fick snabb service Inga problem att få hjälp Läs mer
    2020-07-18 Slobodan S svarar Angelica K
    Tack, det värmde, vi önskar all lycka med nya bilen
  • 2020-07-03

Nicklas E skrev om Monte Bil AB
    Tjenare! Jag sätter mer än gärna 5 stjärnor för jag är extremt nöjd med bilen!
    Sen även för en fantastiskt mottagare och vänlighet! Rekommenderar varmt Monte Bil Läs mer
    2020-07-18 Slobodan S svarar Nicklas E
    Tack så hemskt mycket och välkomna åter.
  • 2020-06-29

Marie O skrev om Monte Bil AB
    Köpte en liten bil.
    Jättetrevligt bemött, inget pushande. Läs mer
    2020-07-18 Slobodan S svarar Marie O
    Vi hoppas på återseende i framtiden, tack så mycket
  • 2020-06-19

Therese G skrev om Monte Bil AB
    Köpte en bil.
    Vart jättebra bemött.
    Hann inte få några förväntningar innan då allt gick så fort.
    Allt gick jättebra, helnöjd. Läs mer
  • 2020-06-16

Trajce N skrev om Monte Bil AB
    We are returning customer this time we purchased a vehicle. The first deal was done as gentlemen agreement until MonteBil fixed for us all the documents needed so we just pay and got the keys. There were tons of admin issues I put extra and was not charged for them. All was done in friendly fashion. Highly recommend Monte Bil this time again! Läs mer
  • 2020-06-10

Hamdija B skrev om Monte Bil AB
    Väldigt professionellt bemötande, trots många kunder på plats så blev man inte bortglömd.
    Trevlig säljare, kunnig i sitt område.
    Kommer verkligen att rekommendera denna säljare/bilfirma till familj & vänner vid bilköp. Läs mer
  • 2020-05-16

Samuel Joe J skrev om Monte Bil AB
    One of the best car salesman I've ever met. Affordable cars, serviced and ready for trouble-free ownership. Big thanks to Montebil and the staff there.
    J. Läs mer
  • 2020-05-11

Kerstin F skrev om Monte Bil AB
    Jag köpte en Volvo V50 . Bilen var visuellt i mycket fint skick ( som ny) vid köptillfället trots att den var några år gammal. Nu har jag haft bilen ett år och den har än så länge inte krånglat en enda gång utan gått som en klocka. Jag är mycket nöjd och hade gett högsta betyg om det inte var för ett par mindre incidenter en vecka efter köp ( bl.a. läckande vindruta och byte av batteri). Monte Bil hjälpte mig snabbt med detta och visade prov på fin servicekänsla. Läs mer
  • 2020-04-23

Aybu Tesfalem T skrev om Monte Bil AB
    Köpte en Toyota Yaris. Fint bemötande. Snabbt och smidigt köp. Förtroendeingivande kille som sålde och jag är jättenöjd med min bil.
    Rekommenderar Monte Bil Läs mer
  • 2020-04-08

Eva P skrev om Monte Bil AB
    Jätte bra service och trevlig personal.
    Köpte en Volvo för lite över 1 månad sedan till ett bra pris.
    Är jätte nöjd med bilen.
    Rekommenderas starkt Monte Bil Läs mer
  • 2020-03-25

Louise C skrev om Monte Bil AB
    Trevligt bemötande och extra öppet på en söndag, så vi kunde komma förbi och provköra en bil.
    Det blev en Volvo V40 och vi är supernöjda med köpet! Snabb och smidig affär! Läs mer
  • 2020-03-18

Johan N skrev om Monte Bil AB
    Toppen! Trevlig säljare, bra villkor. Trevligt bemötande. Nöjd med allt. Läs mer
  • 2020-03-02

Pierre A skrev om Monte Bil AB
    Mycket bra service med mycket trevlig personal. Ett extra + till service tekniken de har :) Läs mer
  • 2020-02-29

Liz T skrev om Monte Bil AB
    Trevligt och proffsigt bemötande när vi köpte vår Volvo v50. Läs mer
  • 2020-02-22

Roger S skrev om Monte Bil AB
    Köpte en Toyota. Fint bemötande. Snabbt och smidigt köp. Förtroendeingivande kille som sålde och jag är jättenöjd med min nya bil. Läs mer
  • 2020-02-16

Filip skrev om Monte Bil AB
    Stor upplevelse med Monte Bil bilhandlare.
    Mycket vänlig ägare, varm rekommendation. Läs mer
  • 2020-02-07

Vesna S skrev om Monte Bil AB
    Väldigt nöjd med min köp ,tarvligt bemötande.
    Vesna Läs mer
  • 2020-02-05

Sara M skrev om Monte Bil AB
    Trevligt och proffsigt bemötande, rekommenderas 👍 Läs mer
  • Berndt F

2020-01-30

Berndt F skrev om Monte Bil AB
    Vi var hos Monte Bil AB och köpte oss en vit,fin VW Golf Plus. Den mycket trevlige och väldigt hhjälpsamme försäljaren Slobodan får ett STORT ❤ av oss...en toppen kille faktiskt. 5 av 5 plus !!! Läs mer
  • 2020-01-19

Niyazi Y skrev om Monte Bil AB
    Snabb affär och trevlig säljare som kunde sina saker. Läs mer
  • 2020-01-10

Ylva A skrev om Monte Bil AB
    Fin bil och enkel o smidig affär. Läs mer
  • 2020-01-10

Alan B skrev om Monte Bil AB
    En av ytterst få bilsäljare som verkligen ser till att kunden får bilen i toppskick. Mycket trevligt och professionell, problemfri affär. Stort tack till MonteBil Läs mer
  • 2020-01-08

Amanda T skrev om Monte Bil AB
    Köpte en bil
    Bra bemötande och trevliga telefon samtal
    Informationen om bilen var bra
    Bra leverans o upphämtning Läs mer
  • 2020-01-07

Daniel N skrev om Monte Bil AB
    Köpte en bil. Väldigt bra bemötande. Uppriktiga, tålmodiga och serviceinriktade. Upplevde ett väldigt proffesionellt förhållningssätt mot kunderna. Läs mer
  • 2019-12-21

Nikola R skrev om Monte Bil AB
    Jag är mycket nöjd med bemötandet fråN säljare på MONTE BIL och kan rekommendera mina bekanta samma företag. Läs mer
  • 2019-12-16

Annika K skrev om Monte Bil AB
    Bra................................ Läs mer
  • 2019-12-04

Durmo Z skrev om Monte Bil AB
    Snabbt bekvämt och enkelt det känns tryggt! Läs mer
  • 2019-11-22

Torgny L skrev om Monte Bil AB
    Köpte en bil av en riktigt trevlig försäljare som förklarade utförligt vad jag behövde veta och jag är nöjd med mitt köp. Läs mer
  • 2019-11-12

Nils J skrev om Monte Bil AB
    Seriös bilhandlare som är supertrevliga.
    Jag tog tåget ner till Göteborg från Stockholm och blev uppmött och hämtad från stationen.
    Skulle kolla på en Volvo V60
    De var ärliga från början med "skador" på bilen, dvs en spricka i framruta, och när jag väl var på plats och inspekterade bilen hittades inga ytterligare skador som inte nämnts på telefon.
    Känner mig sjukt trygg med denna bilhandlare och skulle varmt rekommendera den till ALLA som vill göra en bra bilaffär... annars skulle jag inte sitta och skriva en lång recension.
    Kommer definitivt att vända mig till Monte Bil vid nästa bilköp, trots att jag bor i Stockholm! :) Läs mer
  • 2019-11-03

Hanna N skrev om Monte Bil AB
    Jättebra bemötande när jag köpte en bil, proffsigt arbete av säljaren! Läs mer
  • 2019-10-23

Anette W skrev om Monte Bil AB
    Bra bemötande angående köp av bil. Läs mer
  • 2019-10-19

Erland S skrev om Monte Bil AB
    Köpte en bil. Väldigt bra bemötande. Uppriktiga, tålmodiga och serviceinriktade. Upplevde ett väldigt proffesionellt förhållningssätt mot kunderna. Rekommenderar till alla som jag känner Monte Bil Läs mer
  • 2019-10-16

Annelie M skrev om Monte Bil AB
    Vi blev väl bemötta och fick en positiv känsla av bilfirman. Fick svar på alla våra frågor och kände oss trygga med köpet av vår bil. Rekommenderar Monte Bil AB. Läs mer
  • 2019-10-14

Walld A skrev om Monte Bil AB
    Rekommenderas varmt! En seriös bilhandlare som ser till att bilarna som säljs är i gott skick. Hjälpsamma och vänliga. Läs mer
  • 2019-10-07

Fredrik G skrev om Monte Bil AB
    De var mycket bra bemötande o dom var mycket bra kunskap om bilar o affären gick smidigt o bra Läs mer
  • 2019-09-30

Mokhles A skrev om Monte Bil AB
    Bra och kunnig säljare, bra bemötande och fin service. Läs mer
  • Mihaela C

2019-09-20

Mihaela C skrev om Monte Bil AB
    Riktig professionella och effektiva. Stack därifrån mer än nöjd. Rekommenderar de starkt! Tack igen Monte Bil Läs mer
    2019-09-20 Slobodan S svarar Mihaela C
    Tack snälla Mihaela. Du är alltid välkommen till oss.
    Slobodan
  • 2019-09-18

Lisa H skrev om Monte Bil AB
    Mer än nöjd med min nya bilen. Fick bra pris på min inbytes bil. Tack Monte till detta fina bil affären. Med vänlig hälsning Lisa Läs mer
  • 2019-09-10

Gustav H skrev om Monte Bil AB
    Väldigt bra service och trevligt bemötande. Kanon från början till slut. Läs mer
  • 2019-09-04

Bengt N skrev om Monte Bil AB
    Bra service. Mer än nöjd med den nya bilen. Säljare svarade på alla mina frågor om bilen. Kan varmt rekomedera Monte Bil. Med vänlig hälsning Bengt Nilsson Läs mer
  • 2019-08-25

Lars W skrev om Monte Bil AB
    Vi köpte en bil och blev mycket väl omhändertagna. Säljaren hade god kunskap om bilen och var mycket trevlig i sitt bemötande.
    Vi rekommenderar Monte bil till alla som behöver byta bil. Läs mer
  • 2019-08-20

Martin N skrev om Monte Bil AB
    Super nőjd med min nya bilen. Recommenderar Monte Bil till alla som jag känner Läs mer

Arntorpsgatan 5, 442 45 Kungälv