Motordepån

Veddestavägen 23, 175 62 Järfälla — Visa karta

Motordepån är ett familjeägt företag. Vi startade upp år 1979 i ett villagarage i Järfälla och sedan 20 år tillbaka finns vi i Veddesta. Här arbetar vi med att erbjuda våra kunder en förstklassig och komplett service för bilen.

Vi har breda kunskaper inom allt från bilservice och teknik till däck och fälg samt biluthyrning. Här får du helt enkelt en serviceverkstad för hela din bil.

Varmt välkommen till oss så berättar vi mer om hur vi kan hjälpa dig. Vårt jobb är vårt största intresse och vi hjälper dig gärna!
Mån-Tor: 07:30-17:00
Fre: 07:30-16:00
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 328 kunder tycker om Motordepån

• 2020-05-06

Krister E skrev om Motordepån
    Trevlig och hjälpsam personal, prisvärd service. Läs mer
  • 2020-05-03

Kjell H skrev om Motordepån
    Reparation av bil, kablar brunnit, snabb service.
    Trevligt bemötande
    Hoppades att få bilen tillbaka samma
    dag och det hann färdigställa bilen samma dag.
    All eloge till företaget Läs mer
  • 2020-05-03

GABRIEL I skrev om Motordepån
    Överlag så är det en mellanklass verkstad, service kan alltid bli bättre -känns som att man pratar med robotar och inget annat än de.
    haft service där 2 gånger, och andra gången jag lämnade in bilen efteråt åkte jag för att besiktiga bilen och då såg besiktnings mannen att de hade satt fast värme kåpan under motorn med buntband.

Bakgrund: Jag minns att när jag lämnade bilen för lackering så var verkstan(annan verkstad) där väldigt sjyssta och sa till mig att det saknades skruvar med fästen i värme kåpan som de nu åtgärdat något jag fick se och det såg OK ut.

jag åkte tillbaka till Motordepån och påpekade att de behövde åtminstone fråga mig eller upplysa över att kåpan har satts tillbaka med buntband istället, kanske jag då hade reagerat annorlunda.

oavsett så är det inte okej att lämna över bilen med skruvar som har gått av i gängen samt inte åtgärdat det de orsakat.
    något det kostar mig mer för att åtgärda.
    svaret på hela konversationen från tjejen som jobbar där var att: de inte tänker stå för något eller känner sig skyldiga att åtgärda det till ett normalt skick, utöver det försvarade hon mekanikern över att han inte gjort något fel.

Jag tackade för mig och gick därifrån.
    Nu åker jag med en värmekåpa som sticker neråt och skrapar då och då mot marken.

#detaljen # som #räknas Läs mer
  • 2020-05-02

Sofie S skrev om Motordepån
    Bra smidig hantering vid däckbyte och service. Läs mer
  • 2020-05-02

Tanja F skrev om Motordepån
    Trevlig och hjälpsam personal, snabb service och personligt bemötande Läs mer
  • 2020-04-30

Anders E skrev om Motordepån
    Hjulinställning och skifte till sommardäck.
    Jag blev väl bemött och är nöjd. Läs mer
  • 2020-03-15

Jessica M skrev om Motordepån
    Väldigt snabba och bra bemötande, men det som är minus är att när man skrivit mail förut så har man inte fått något svar, vi lämnade in vår bil på stor service och då har man ändå betalat stora pengar, och så får man ett papper där allt ska vara ifyllt som spolarvätska, men den var inte fylld helt, vi märkte att efter bilen varit inne på verkstaden missljud från fläktarna i bilen vilket det inte var innan. Det var väl det, bara feedback från mig. Mvh Jessica Minkkinen Läs mer
  • 2020-03-14

Peter B skrev om Motordepån
    Helt okej 🖤💛🤘bra okej 👌okej okej Läs mer
  • 2020-03-14

Philip J skrev om Motordepån
    10/10 jätte bra hjälp och bemötande Läs mer
  • 2020-03-12

Jörgen G skrev om Motordepån
    Professionella, snabba och med kunden i fokus. Läs mer
  • 2020-03-12

Håkan S skrev om Motordepån
    Bra service, bra bemötande. Höll sina utlovade tider. Läs mer
  • 2020-02-03

Sandra V skrev om Motordepån
    Jag är nöjd med allting. Bra service och bemötande. Gick fort att få bilen servad. Läs mer

Jörgen A skrev om Motordepån
    Funkade jättebra bokningen klar samma.dag Läs mer

Andreas W skrev om Motordepån
    Bra service helt enkelt. Enkelt att boka, bra kommunikation mm. Kan rekommendera Motordepån. Läs mer

Therese L skrev om Motordepån
    Supertrevliga och snabba! En verkstad jag enkelt skulle besöka igen! Läs mer
  • 2019-11-29

Thomas R skrev om Motordepån
    Dom drog hjulbultarna för hårt
    Kostade mig 1300 extra när dom blev sönderdragna i försöken att få loss däcken vid hjulbyte Läs mer
    2019-12-04 Sandra . svarar Thomas R
    Hej Thomas,
    Vi vill förtydliga att de 1300 kr du betalade var kostnaden för 20 nya originalmuttrar. Det är ett känt problem att "hattarna" på Volvos originalmuttrar lossnar och då behöver muttrarna bytas ut. Detta hade du behövt göra oavsett. Dock borde vi naturligtvis ha påpekat detta redan vid ditt första besök och det ber vi om ursäkt för.
  • 2019-11-27

Stefan Ö skrev om Motordepån
    Bilen servades och bytte fjädringar i framvagnen. Ett perfekt jobb utfördes av professionella mekaniker. En fantastisk trevlig personal, som gör att man både känner sig välkommen och att man på något sätt känner sig hemma.
    Kan varmt rekommenderas .
    Stefan Läs mer
  • 2019-11-27

Monica S skrev om Motordepån
    Lämnade bilen för att åtgärda ett fel som besiktningsmannen upptäckte. Personal ringer och frågar när dom upptäckt även ett annat fel om jag vill att även det ska åtgärdas samtidigt. Blir så glad av den servicen jag fått av mycket trevlig personal. Läs mer
  • John E

2019-11-27

John E skrev om Motordepån
    Bra men inget utom det förväntade Läs mer
  • 2019-11-26

Elias M skrev om Motordepån
    Känner mig trygg och nöjd med Motordepån. riktigt bra service.

Elias M. Läs mer
  • 2019-11-26

Mikael D skrev om Motordepån
    Bra utfört jobb och tydlighet Läs mer
  • Jouni P

2019-11-25

Jouni P skrev om Motordepån
    Toppen bemötande och bra service! Mycket nöjd och kommer gärna tillbaka!
    Vänligen en nöjd kund. Läs mer
  • 2019-11-25

Therese K skrev om Motordepån
    Jag beställde 10000mila service. Och fick det under utlovad tid. Jag tyckte det var lite otydligt vad som ingick i servicen. Jag fick ett protokoll när det var massa avcheckat men förstod t ex. Inte om kamremmen var bytt eller bara kontrollerad av den listan. Annars hade jag en positiv upplevelse Läs mer
  • 2019-10-07

Hans J skrev om Motordepån
    Trevligt bemötande. Allt fungerade, snabb service. Läs mer

Johan P skrev om Motordepån
    Bilservice, bra bemötande och trevlig personal. Att bilen skulle servas på ett bra sätt och vi har inte hittat några fel ännu. Läs mer

Peter K skrev om Motordepån
    Professionellt och korrekt. Arbetet blev mer omfattande än förväntat. Detta meddelades mig men bilen blev klar unde samma dag. Läs mer

Christina L skrev om Motordepån
    Jag hade ett missljud från motorn som Motordepån snabbt och utan bokad tid
    kollade på och dessutom konstaterade vilket fel som uppstått och hur det skulle åtgärdas. Fick snabbt en tid för verkstadsbesök och problemet åtgärdades på ett mycket smidigt sätt. Jag fick ett mycket professionellt och engagerat bemötande och känner mig mer nöjd än jag någonsin kunde förväntat mig Läs mer

Anneli Elisabeth L skrev om Motordepån
    Fick Fel information om de var auktoriserad att serva Kia så att 7 års garantin gäller. Läs mer

Jacob Å skrev om Motordepån
    Bilservice. Kunnig personal! Trevliga, alltid varit klar med bilen i tid. Lånebil har alltid funnits om jag önskat ha det. Rekommenderas! Läs mer

Malin A skrev om Motordepån
    Lätt service av bil - toppbemötande! Läs mer

Carin J skrev om Motordepån
    Trevligt bemötande och korta väntetider Läs mer

Per F skrev om Motordepån
    Service 9000 mil och byte av 4 bromsskivor och klossar Bra bemött och hyrbil till bra pris som förväntat Toppenbrs Läs mer
  • Johan L

2019-09-26

Johan L skrev om Motordepån
    Seriöst, hjulinställning som dom utförde blev kanon och protokoll fick man, snabbt och bra Läs mer

Sebastian E skrev om Motordepån
    Servade BMW.
    Gott bemötande, Inga konstigheter, oljan påfylld till max till skillnad från vissa andra BMW auktoriserade i stan.
    Rekommenderas! Läs mer

Emil Ö skrev om Motordepån
    Bromsskive/belägg-byte. Billigt och bra gjort. Professionellt rakt genom, service till utfört arbete. Läs mer

Anders R skrev om Motordepån
    Servade bilen och är mycket nöjd. Tydlig offert och vad som ingår. Trevlig personal. Här kommer jag att lämna in bilen nästa gång det behövs service eller reparation. //Anders Läs mer

Karin U skrev om Motordepån
    Bra, smidigt och tillmötesgående! Läs mer

Hanna B skrev om Motordepån
    Vanlig service av vår Golf. Snabba i mejlkontakt, trevliga i receptionen och koll på lägget. Snabba och duktiga! Läs mer

Robert K skrev om Motordepån
    Jag har använt dem några gånger och de är bra, you get what you pay for.
    De håller tider, utför det som är beställt och har en bra kundmottagning (Tommy).
    Jag har gjort tre jobb.
    -Koppling (nöjd, men ett clips till växelvajern stökade till lite)
    -AC ny kondensator (helnöjd)
    - tätning till bakre drivaxel) (nöjd, men det återstod lite läckage).

De hade fått betyg 5 om de hade varit lite bättre på backjobb - jag vet att gamla bilar är knepiga att fixa.

Bottomline, ni kan fixa bilen hos dem! De är inte billigast men de är bra och du kan lite på dem. Läs mer

Magnus W skrev om Motordepån
    Väldigt bra service kring bilen, dock en aning olika uppgifter om öppettider. Läs mer

Adam A skrev om Motordepån
    Bytte bara batteri. Bra bemötande, inget att klaga på själva jobbet. Läs mer

Marianne J skrev om Motordepån
    Bokat ac-service. Kan inte bedöma resultatet - förutsätter att allt är ok. Lite problem pga att jag inte visste hur lång tid det tar. Läs mer
  • 2019-05-20

Örjan E skrev om Motordepån
    Bytte bromsbelägg fram.
    Smärtfritt och snabbt. Läs mer
  • 2019-05-18

Cardo S skrev om Motordepån
    Däck byte, däck förvaring, bilservice ,hyrbil
    Handla båda däck och fäller .Vänligt bemötande snabb service verkligen uppskattar dem . Läs mer
  • 2019-05-17

Ove B skrev om Motordepån
    Efter att jag fick byta till nya framfjädrar fanns det lite skrammel från fjäderfästet. Jag åkte in till er och ni löste felet. Jag är glad på vilket sätt problemet löstes. Trevligt bemötande hela vägen
    Mvh Ove Brundin Läs mer

Axel B skrev om Motordepån
    Lagade kylarpumpen, bra och snabb service Läs mer

Johan E skrev om Motordepån
    Kanon bra................................................................ Läs mer

Alexander L skrev om Motordepån
    Bytte rattsläpa och spindelled. Snabbt och smidigt. Riktigt bra service! Läs mer

Kjell N skrev om Motordepån
    Byte lampa och spole insugningssystem

Dålig kvalitet på glödlampan slocknade
    en vecka efter bytet .Vet av erfarenhet att
    äldre Toyota fodrar orginal lampor Läs mer
  • Stefan B

2019-05-15

Stefan B skrev om Motordepån
    AC-felsökning och service. Kunnig, trevlig och tydlig personal som utförde jobbet som ett skolboksexempel på hur man vill att en service av sitt fordon ska gå till. Jag är mycket nöjd! Läs mer

Veddestavägen 23, 175 62 Järfälla