Alla kategorier Barnvakt Stockholms län Stockholm Norrmalm Nanny by Tellus

Nanny by Tellus

Drottninggatan 81a, 111 60 Stockholm — Visa karta

Nanny by Tellus erbjuder trygg och pedagogisk barnpassning i hela Stockholm. Vi har vårt ursprung i Tellusbarn som driver förskolor i olika delar av Stockholm och Uppsala sedan 2007. Genom vår verksamhet inom förskolan tar vi med oss lång erfarenhet av samarbete med familjer i olika livssituationer samtidigt som vi vet hur viktigt det är med noggrann rekrytering av barnvakter som har förmågan att kombinera barnperspektivet med föräldraservice.

Med en kontinuerlig personlig kontakt mellan kontor, familj och barnvakt får man den trygghet och kvalitet som krävs för att nå ett givande och långsiktigt samarbete.
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 23 kunder tycker om Nanny by Tellus

• Thomas R skrev om Nanny by Tellus
    Bra bemötande, kartläggning och snabb återkoppling på kandidater.
    Tryggt erbjudande med HLR och kontroll i belastningsregister.
    Högre pris än konkurrenter som, av egen erfarenhet, inte tydligt motiveras/motsvaras i ”leveransen”.
    För också att förväntningarna ökar och man blir mer kritisk.
    Generellt ok med ett betyg på 3,5 av fem. Läs mer
    2018-10-12 Gabriel G svarar Thomas R
    Hej Thomas,

Det gläder mig att ni är nöjda med vårt bakgrundsarbete för att ni ska få en barnvakt som ni trivs med och fungerar i er vardag. Om det är något som inte motsvarar era förväntningar är du varmt välkommen att kontakta oss så kan vi kika på om det är något som vi kan göra ännu bättre.

Hälsningar,
  • Robin H skrev om Nanny by Tellus
    Behövde hjälp med barnpassning under ett bröllop, fick snabbt förslag på barnvakt som vi är jättenöjda med. Snabbt, professionellt och bra kontakt. Läs mer
  • Sophia N skrev om Nanny by Tellus
    Köper barnvakt. Har alltid blivit mycket väl bemött och därtill på ett proffsigt och effektivt sätt med snabba relevanta svar. Mina förväntningar på företaget har man verkligen levt upp till. Läs mer
    2018-08-21 Gabriel G svarar Sophia N
    Hej Sophia,

Tack för ditt omömde och självklart roligt att vi lyckats leva upp till era förväntningar!

Jag kommer göra allt jag kan för att fortsätta göra det.

• Karin S
    Karin S skrev om Nanny by Tellus
    Jättebra mottagande och fick hjälp direkt. Läs mer
    2018-08-21 Gabriel G svarar Karin S
    Hej Karin!

Tack för ditt fina betyg!

Balansen mellan att kunna erbjuda snabb hjälp med samtidigt inte tumma på kvalitén är en svår kombination. Men genom gedigna rekryteringsprocesser av barnvakter samtidigt som vi strävar efter att alltid levera toppkvaltiet av kundservice har vi en lösning som kan hjälpa många familjer på både kort och lång sikt!

Ni är alltid välkomna att återkomma vid behov.

• Moa L skrev om Nanny by Tellus
    Jättebra barnvakt, snabb kommunikation Läs mer
  • Linda H skrev om Nanny by Tellus
    Använder mig av tjänsten barnpassning hos Nanny by Tellus. Efter ett stort engagemang hos Gabriel så fick jag presenterat en helt underbar tjej som tar hand om min son på 3 år 2 dagar i veckan. Uppskattar den förståelse företaget har för att hitta rätt person som man lämnar över ansvaret till för sitt barn. Läs mer
    2018-08-17 Gabriel G svarar Linda H
    Hej Linda!

Vad roligt att ni uppskattar engagemanget och såklart ännu viktigare att ni gillar barnvakten! Tack för ert fina omdöme! Värmer ytterligare i sommarvärmen!
  • Karoline R skrev om Nanny by Tellus
    Jätte snällt nanny sombarn tyckte mycket om. Läs mer
  • Jessica N skrev om Nanny by Tellus
    Seriösa, lyhörda och professionella!! Mycket nöjd! Läs mer
  • Erik T skrev om Nanny by Tellus
    Proffsigt bemötande. Bra priser Läs mer
  • Amanda W skrev om Nanny by Tellus
    We've been very happy with the highly responsive, flexible service in finding a nanny. Our son has really enjoyed his nanny through this service – they spend a lot of time playing outside and reading. Läs mer
  • Wade K
    Wade K skrev om Nanny by Tellus
    If you're looking for nanny services in Stockholm, these are the folks to talk to! I had contacted two other companies, and their responses were... SLOW, to say the least. However, Gabriel at Nanny by Tellus was extremely quick to respond and help us out in our situation, which was a pressing one, time-wise - REGARDLESS of her being on vacation at the time. She was extremely professional, and got us set up almost immediately with a FANTASTIC Nanny.

The Nanny - SO incredibly helpful and accommodating. She is an absolute sweetheart, and our son just LOVED her. This was the first time we had left him with anyone, and we had fears that he might suffer some separation anxiety, but he quickly attached himself to his nanny, and was no trouble at all, apparently. I had observed her with our son, and she was SO GOOD with him. We were amazed that a young girl such as this was such a natural with babies!

At any rate, my two thumbs are held extremely high up for Nanny by Telus, and I would VERY HIGHLY recommend them to anyone looking for a nanny - without hesitation. Läs mer
  • Shirin M skrev om Nanny by Tellus
    - barnanpassning

- De är väldigt trevliga, dvs de som kommer hem till mig och de som jobbar på kontotet. De är hjälpsamma allihop.

- Ja absolut. Det hände att en av tjejerna som kom hem till oss blev sjuk och han som är ansvarig för personalen, fixade en extra person på en lördag med kort varsel. Det var fantastiskt.

- Jag är väldigt nöjd med dem. De har erfaren personal och bemöter klienterna professionellt, det är kanske därför är de dyra jämfört med andra företag. Läs mer
    2018-05-31 Gabriel G svarar Shirin M
    Hej!

Jätteroligt att ni är så nöjda med vår hjälp. Vi försöker alltid hitta lösningar för att kunna erbjuda den bästa barnpassningen i Stockholm. Därför värmer det lite extra att ni uppskattar det engagemang och service som vi erbjuder våra familjer oavsett dag eller tid på dygnet.

• Linn A skrev om Nanny by Tellus
    Snabb hjälp och trevligt bemötande. Läs mer
  • Charlotte R skrev om Nanny by Tellus
    Vi har fått hjälp med en jättebra tjej som hämtar våra tre barn på förskola och skola 4 dagar i veckan. Allt funkar jättebra! Läs mer
  • Daniel A skrev om Nanny by Tellus
    From the start a very professional experience across identification of needs and preferences, to search and candidate proposals, etc. This of course felt super important when trying to pick a nanny for our daughter.

The candidate also has proven to be an excellent choice where the mutual love between our daughter and nanny is so evident. Still remember the hug my daughter gave our nanny already the 2nd time she watched her.

The backend / invoicing is also very professional and has worked without any issues.

We highly recommend Nanny by Tellus! Läs mer
  • Sofie B
    Sofie B skrev om Nanny by Tellus
    Nanny by Tellus hjälpte oss att hitta en helt fantastisk barnvakt åt vår tvååring. De fick omedelbart superfin kontakt och veckans höjdpunkt för barnet är när han blir hämtad av sin nanny. Läs mer
    2018-05-31 Gabriel G svarar Sofie B
    Hej Sofie!

Så kul att höra när du beskriver det som veckans höjdpunkt för ert barn när er nanny kommer! När vi rekryterar barnvakter tittar vi mycket på den sociala kompetesen och engagemanget utöver de mer självklara bitarna kring kunskap och erfarenhet av att jobba med barn. För oss som förmedlar barnvakter är det väldigt viktigt att man ska kunna hitta en bra social relation för att skapa trygghet mellan föräldrar, barn och barnvakt.

• Chatarina L
    Chatarina L skrev om Nanny by Tellus
    Vi har använt oss av Nanny by Tellus flera gånger när vi behövt barnpassning (både i hemmet och på hotell) och är supernöjda! De är väldigt trevliga och hjälpsamma, och även då vi flera gånger vart ute i sista minuten med att behöva barnpassning så har det oftast gått att lösa! Våra nannys har alltid kommit i tid, de håller oss uppdaterade och framför allt är vår son otroligt nöjd och glad! Vi känner ett stort förtroende för företaget då vi vet att de ställer höga krav på sina nannys och rekommenderar dem varmt. Läs mer
  • Ingrid W skrev om Nanny by Tellus
    Både jag och barnen supernöjda med nannyn och att det fanns nanny nattetid! Läs mer
    2018-05-16 Gabriel G svarar Ingrid W
    Hej Ingrid!

Tack för ditt omdöme.

Då alla familjer har olika behov är det viktigt för oss att kunna erbjuda barnpassningshjälp oavsett tid på dygnet.

• M .
    M . skrev om Nanny by Tellus
    Är verkligen så nöjd med Nanny by tellus! Bra kommunikation med firman som verkligen anpassat efter vårt behov och önskemål.
    Alla våra barnflickor har varit toppen och barnen har verkligen gillat dem.
    Hade inte klarat mig i vardagen utan dem. Jag har varit i kontakt med många barnvaktsfirnor innan men denna är utan tvekan den bästa! Läs mer
    2018-05-16 Gabriel G svarar M .
    Hej!

Tack för ditt fina omdöme.

Alla familjer är unika med olika behov så för oss är det viktigt att lyssna in vad varje specifik familj behöver för att hjälpen ska bli så bra som möjligt. Då alla våra barnvakter genomgår en komplett rekryteringsprocess kan vi lättare göra den perfekta matchningen mellan familj och barnvakt.

• Louise B
    Louise B skrev om Nanny by Tellus
    Alltid snabb hjälp! Har fått förslag på barnflicka inom bara någon dag. Barnflickorna vi använt har varit mycket duktiga och ansvarstagande. Läs mer
    2018-05-16 Gabriel G svarar Louise B
    Hej Louise!

Tack för ditt omdöme.

Genom att vi kontinuerligt anställer trygga, glada och ansvarstagande barnvakter kan vi erbjuda snabb hjälp till våra familjer utan att tumma på kvalitén.

• Malin T
    Malin T skrev om Nanny by Tellus
    Vi anlitade en barnvakt till två barn 1 och 4 år för två kvällar efter varandra. Hon var en ny kontakt för barnen men skapade genast en trygg känsla så att det gick bra att lämna. Vi var väldigt nöjda med all kontakt och skulle gärna anlita samma firma igen när vi behöver. Läs mer
    2018-05-16 Gabriel G svarar Malin T
    Hej Malin!

Tack för ditt omdöme.

Vad roligt att ni är nöjda! Alla våra anställda barnvakter genomgår en komplett rekryteringsprocess med både personlig intervju och bakgrundskontroll just för att vi ska kunna garantera trygghet både mot barn och föräldrar.

Ni är varmt välkomna att återkomma när behovet dyker upp igen.

• Hanna E skrev om Nanny by Tellus
    Seriösa, bra kommunikation och tillgängliga. Något dyrt. Kunde önska mer hjälp m hushållsarbete osv givet kostnaden. Läs mer
    2018-05-16 Gabriel G svarar Hanna E
    Hej Hanna!

Tack för ditt omdöme.

För oss är kvalitet, hög tillgänglighet och tydlig kommunikation hörnstenar för att kunna erbjuda den bästa barnpassningen. Jag blir väldigt glad att ni upplever just detta.

• Elina P skrev om Nanny by Tellus
    Utmärkt kontakt, snabb återkoppling och en helt fantastisk barnvakt! Vi är supernöjda! Alla tummar upp! Läs mer
    2018-05-16 Gabriel G svarar Elina P
    Hej Elina!

Tack för ditt omdöme och roligt att ni är så nöjda med barnvakten. Vi satsar väldigt mycket på att man ska vara nöjd med helheten av vår tjänst som inkluderar både kontakt och återkoppling med kontoret och självklart att barnvakten är toppen!

Drottninggatan 81a, 111 60 Stockholm