Nanny by Tellus

Nanny by Tellus

nannybytellus.se
  • BadgeSixYears

Nanny by Tellus erbjuder trygg och pedagogisk barnpassning i hela Stockholm. Vi har vårt ursprung i Tellusbarn som driver förskolor i olika delar av Stockholm och Uppsala sedan 2007. Genom vår verksamhet inom förskolan tar vi med oss lång erfarenhet av samarbete med familjer i olika livssituationer samtidigt som vi vet hur viktigt...

104 omdömen om Nanny by Tellus

Sedan starten hos Reco 2018

Gabriella M
Skrev om Nanny by Tellus

Vi är jättenöjda! Matchade våra behov med bra kandidat direkt och noga med presentation och cv som skapade trygghet i förväg innan första träff.

Svar från Nanny by Tellus

Hej Gabriella, vad roligt att ni är nöjda med vårt arbetssätt att skapa trygghet för er som familj och såklart kul att ni är nöjda med er barnvakt! Hälsningar, Gabriel

Alexandra G
Skrev om Nanny by Tellus

Vi är väldigt nöjda med både bemötandet från Nanny by Tellus och barnvakten vi får hjälp av varannan vecka. Har tidigare provat andra tjänster med mycket sämre resultat, jag kan varmt rekommendera Nanny by Tellus!

Svar från Nanny by Tellus

Hej Alexandra Stort tack för fint omdöme. Vi är glada att ni är nöjda med er barnvakt och att vi mötte era önskemål! Hälsningar, Josefina

Emma L
Skrev om Nanny by Tellus

Nanny by Tellus har varit en fantastisk upplevelse för oss. Deras förmåga att matcha vår familj med den perfekta barnvakten har gett oss en enorm trygghet. Vår dotter Lily älskar sin barnvakt och deras tid tillsammans är fylld med glädje och spännande aktiviteter. Vi är otroligt tacksamma för den omsorg och kärlek som Nanny by Tellus har bidragit med till vår familj. Mvh Emma

Svar från Nanny by Tellus

Hej Emma Tack för dina fina ord! Det gläder oss att höra att ni uppskattar vår service och att Lily trivs så bra med sin barnvakt. Vi är tacksamma för ert förtroende och ser fram emot att fortsätta ge er den bästa möjliga omsorgen! Hälsningar, Josefina

Solveig B
Skrev om Nanny by Tellus

Barnvakten var mycket trevlig och van vid barn. Hon tog hand om min son på ett utmärkt sätt.

Svar från Nanny by Tellus

Vad roligt att ni varit nöjda och att ni uppskattat våra erfarna barnvakter! :)

Marcus A
Skrev om Nanny by Tellus

Superbra rakt igenom och rekommenderas varmt

Svar från Nanny by Tellus

Hej Marcus Stort tack för fint omdöme och att ni är nöjda med våra tjänster! Hälsningar, Gabriel

Lili L
Skrev om Nanny by Tellus

Superbra tjänst där alla våra önskemål om barnvakt möttes. Bra återkoppling och uppföljning av vad vi tycker och hur vi önskar använda tjänsten framöver. Fantastisk flexibilitet i schema och struktur. Enda jag saknar är autogiro betalning.

Svar från Nanny by Tellus

Hej Lili! Tack för fina ord - vi är glada att vi mötte era önskemål och att ni är nöjda med er barnvakt! Hälsningar, Josefina

Ida K
Skrev om Nanny by Tellus

Löste en kanonbarnvakt för långsikt med en dags varsel. Så fint och proffsigt bemötande!

Svar från Nanny by Tellus

Hej Ida! Tack för fint omdöme - precis så vi vill att det ska kännas! Hälsningar, Josefina

Alice M
Skrev om Nanny by Tellus

Hittade en fantastisk nanny via Nanny by Tellus som vi är väldigt nöjda med!

Svar från Nanny by Tellus

Hej Alice! Tack för ditt omdöme, vi är mycket glada att ni är nöjda med er barnvakt! Hälsningar, Josefina

Catherine H
Skrev om Nanny by Tellus

Superbra och smidigt och vi har haft en toppenbarnvakt!

Svar från Nanny by Tellus

Hej Catherine! Tack för ditt omdöme. Det är precis så vi vill att tjänsten ska vara smidig, bra och att ni får en barnvakt som ni är nöjda med! Hälsningar, Emma

My W
Skrev om Nanny by Tellus

Mycket trevligt och professionellt bemötande. Ordnade med barnvakt inom 24h - som dessutom var toppen! Kan varmt rekommenderas ☺️

Svar från Nanny by Tellus

Tack för fina ord. Det är viktigt att ni känner er trygga med att anlita en barnvakt via oss. Jättekul att höra att ni är nöjda med er barnvakt och med oss på kontoret. Hälsningar, Emma

Linda W
Skrev om Nanny by Tellus

Jag har fått ett proffsigt bemötande från start men också med en värme som betyder mycket då de ska förmedla en tjänst för det viktigaste deras kunder har, sina barn. Vi har haft två gymnasietjejer som hämtat två gånger i veckan. När den första slutade efter 2 år pga studenten och andra planer i livet fick vi en ny tjej som också är helt fantastisk och som underlättar enormt i vår vardag. Barnen har uppskattat tjejerna väldigt mycket, längtar efter dem och det betyder ju allt. Jag kan varmt rekommendera NannybyTellus. mvh Linda, mamma till Ebba och Filippa

Svar från Nanny by Tellus

Hej Linda! Tack för ditt fina omdöme och väldigt roligt att hela familjen är så nöjda med både barnvakten och med oss på kontoret! Det betyder mycket för oss. :) Hälsningar, Emma

Ester F
Skrev om Nanny by Tellus

Kompetenta och underbara barnvakter! Ett professionell bemötande och bra process för att hitta en passande barnvakt. Företrädarna för bolaget lyssnade in våra behov och hittade toppenkandidater. Alltid snabb och bra respons vid frågor och funderingar. Kan starkt rekommendera Nanny by Tellus

Svar från Nanny by Tellus

Vilket fint omdöme. Kul att ni är nöjda! Det är viktigt för oss att vi har en bra kontakt och att ni får en snabb respons vid eventuella frågor. Hälsningar, Emma

Pär A
Skrev om Nanny by Tellus

När vår gamla barnvakt slutade så ringde jag runt och pratade med flera olika bolag för att välja en eller flera att testa. Nanny var det bolag som kunde ge svar på tal och få mig att tänka i nya banor och förstå bättre hur marknaden fungerar. De lyckades sedan hitta en helt fantastisk barnvakt till oss som vi trivs så bra med att hon ska börja sitt andra år hos oss nu.

Svar från Nanny by Tellus

Hej Pär! Tack för förtroendet. Jättekul att ni är så nöjda med er barnvakt! :) Hälsningar, Emma

Zara M
Skrev om Nanny by Tellus

Seriöst och professionellt Nanny-företag. Tog sig den tiden det behövdes för att hitta rätt kandiat. Lyssnade verkligen på vårt behov och levererade precis enligt detta. Är mycket nöjd med Nanny By Tellus och framför allt vår nanny som vi nu har regelbundet. Kan starkt rekommendera Nanny By Tellus framför andra agenturer.

Svar från Nanny by Tellus

Hej Zara! Tack för ditt fina omdöme. Kul att höra att vi uppfyllde era förväntningar. För oss är det viktigaste att ni har ett förtroende för oss och att ni känner er trygga och nöjda med er barnvakt! Hälsningar, Emma

Jenny V
Skrev om Nanny by Tellus

Väldigt snabb återkoppling och fick en snabb lösning. Proffsigt.

Svar från Nanny by Tellus

Tack för ditt omdöme Jenny. Vi blir glada över att höra att ni är nöjda med tjänsten! Hälsningar, Emma

Anastasia G
Skrev om Nanny by Tellus

Vi är mycket nöjda med vår nanny, med all kontakt med Gabriel och med upplägget som är enkelt och flexibelt. Proffsigt bemötande och snabba tydliga svar på alla frågor.

Svar från Nanny by Tellus

Kul att ni är nöjda med service och barnvakt! Tack för de fina orden. Hälsningar, Gabriel

Amanda B
Skrev om Nanny by Tellus

Snabbt och proffsigt bemötande vid första kontakt och även löpande av Gabriel. Mycket härlig och proffsig tjej Agnes som vi valde efter ett första möte och är supernöjda med! Enkel process och proffsigt!

Svar från Nanny by Tellus

Vad kul att ni är nöjda med vår service och att ni uppskattat enkelheten i våra tjänster! Hälsningar, Gabriel

Anna S
Skrev om Nanny by Tellus

Kvick respons och helt fantastisk tjej som tar hand om vår 1-åring ett par timmar i veckan. Vi är så nöjda på alla sätt. Från bemötande till utförande och uppföljning!

Svar från Nanny by Tellus

Tack för fint omdöme och kul att ni uppskattar vårt sätt att jobba! Hälsningar, Gabriel

Jonas E
Skrev om Nanny by Tellus

Vi har varit i kontakt och testat flera barnpassningstjänster. NannyByTellus har varit klart bäst! Det vi varit särskilt nöjda med är bra matchning med personen som hjälper oss med barnpassning (otroligt nöjda), tydliga fakturor och enkelt avtal.

Svar från Nanny by Tellus

Jätteroligt att ni är nöjda med barnvakt och vår service! Vi gör vårt bästa för att ge en så bra kundupplevelse som möjligt. Hälsningar, Gabriel

Nils R
Skrev om Nanny by Tellus

Trevligt och flexibelt! Barnpassarna har varit jättesnälla!

Tack Nils för fint omdöme! Hälsningar, Gabriel

Alexandra T
Skrev om Nanny by Tellus

Väldigt seriös firma, kändes tryggt och bra från start.

Tack för de fina orden Alexandra! Betyder mycket för oss. Hälsningar, Gabriel

Malvina B
Skrev om Nanny by Tellus

Vi har en barnvakt från Nanny by Tellus och är väldigt nöjda.

Kul att ni är nöjda med tjänsten och er barnvakt! :) Hälsningar, Gabriel

Nilla J
Skrev om Nanny by Tellus

Jag är så fantastiskt nöjd med nannyn vi blev tilldelad till vår då 6 månader gamla dotter. Kommer absolut anlita Nanny by Tellus igen om får behov!

Svar från Nanny by Tellus

Roligt att ni är nöjda med barnvakten! Ska jag hälsa henne :) Ni är alltid välkomna att återkomma när behov dyker upp!

Annamaria K
Skrev om Nanny by Tellus

Vi valde tjänsten av sporadiskt barnvakt och är nöjda med hjälpen som vi fick i processen tills vi fick träffa vår barnvakt. Bra kommunikation och förståelse vad man behöver ger förtroende och trygghet när man lämnar över sitt barn till någon annan. Sedan fick vi träffa barnvakten och det var en stor succé och är fortfarande sedan dess. Det här valet gjorde vårt liv enklare och bättre.

Svar från Nanny by Tellus

Vad roligt att det varit en succé med barnvakten! :) Underbart att kunna få lite välbehövlig avlastning i småbarnslivet. Tack för att vi får hjälpa till!

Christina P
Skrev om Nanny by Tellus

Vi har under ett par dagar i veckan haft hjälp av fantastiska Diana! Vi var till en början väldigt tveksamma att lämna vår bebis med en okänd person men jag måste säga att detta har överträffat alla våra förväntningar. Företaget matchade oss med en nanny som har gedigen erfarenhet av barnpassning, hon har varit så lyhörd, flexibel och jättefin med barnen! De älskar henne! Jag kan verkligen rekommendera Diana och det här företaget som även de visat på stor flexibilitet.

Svar från Nanny by Tellus

Tack för ditt fina omdöme och väldigt roligt att ni varit nöjda med både barnvakt och oss på kontoret! Hälsningar, Gabriel

Johannes S
Skrev om Nanny by Tellus

Snabb och seriös service - grym personal!

Svar från Nanny by Tellus

Tack för ditt fina omdöme och kul att ni är nöjd med er barnvakt! Hälsningar, Gabriel

Jenny B
Skrev om Nanny by Tellus

Fick jättefin hjälp med att hitta en underbar tjej som barnvakt till vår kille

Svar från Nanny by Tellus

Hej Jenny! Roligt att ni är så nöjda med er barnvakt och tack för ert fina omdöme! Betyder mycket för oss. Hälsningar, Gabriel

Emilia B
Skrev om Nanny by Tellus

Bra bemötande, lätta att prata med. Och nu har vi en toppenbarnvakt!

Svar från Nanny by Tellus

Hej Emilia! Vad roligt att ni är nöjda med kommunikationen och såklart, att ni har en toppenbarnvakt! :) Hälsningar, Gabriel

Hedvig M
Skrev om Nanny by Tellus

Vi fick direkt en nanny som passade oss perfekt. Ett år senare är vi fortfarande lika nöjda.

Svar från Nanny by Tellus

Hej Hedvig och tack för ditt fina omdöme! För oss är det viktigt att man får en duktig barnvakt som ska kunna jobba långsiktigt. Det är alltid vår målsättning! Hälsningar, Gabriel

Sigrid P
Skrev om Nanny by Tellus

Trygga barnvakter och lätt att hantera fakturor. Super nöjda.

Svar från Nanny by Tellus

Tack Sigrid för ditt fina omdöme! Kul att ni är så nöjda! :) Hälsningar, Gabriel

Mary B
Skrev om Nanny by Tellus

Toppen 👍 hade önskat att man kunde logga in och kolla hur många timmar man har kvar vid köp av paket

Svar från Nanny by Tellus

Hej Mary, Tack för fint omdöme och att ni är nöjda med barnvakten. Gällande möjligheten att se antalet timmar som är kvar på ett klippkort tittar vi på möjligheten för kund att kunna logga in. Tills vi har det på plats kan ni alltid ringa eller mejla oss så får ni tydligt skriftligt underlag på timmar som är kvar och vad som nyttjats. Hälsningar, Gabriel

Sara M
Skrev om Nanny by Tellus

Snabbt och proffsigt bemötande, försöker alltid lösa behovet på ett snabbt och tillfredsställande sätt. Upplever att de är flexibla och serviceminded. Vi har haft några vab-nannys som har hoppat in med kort varsel vid sjukt barn och sen har vi en nanny som hämtar två gånger i veckan. Känns mig trygg med tjejerna som de har förmedlat.

Svar från Nanny by Tellus

Hej Sara, Jätteroligt att ni både är nöjda med barnvakterna och oss på kontoret! Vi vet hur viktigt det är med snabb kommunikation och vi gör alltid vårt yttersta för att kunna hjälpa varje familj på bästa sätt! Hälsningar, Gabriel

Caroline P
Skrev om Nanny by Tellus

Bra och tydlighet i kommunikationen

Tack för fint omdöme Caroline! Hälsningar, Gabriel

Carin G
Skrev om Nanny by Tellus

Verkade van, professionell och fattade snabbt.

Tack för fint omdöme Carin! Hälsningar, Gabriel

Ida B
Skrev om Nanny by Tellus

Det gick snabbt att få förslag på barnvakt från Nanny by Tellus och barnvakten själv har överträffat våra förväntningar.

Svar från Nanny by Tellus

Hej Ida! Tack för fint omdöme och roligt att ni är så nöjda med er barnvakt. Att få sina förväntningar överträffade är alltid vår målsättning. Hälsningar, Gabriel

Serena Å
Skrev om Nanny by Tellus

Jag hade behov av en barnvakt på sista minut och Gabriel löste det snabbt och bra. Vi hade inte träffat den barnvakt som kom, men det gick super bra ändå. Hon hittade rätt ställe för att hämta min dotter och min dotter var super glad med henne. Jag rekommenderar Nanny by Tellus.

Svar från Nanny by Tellus

Hej Serena och roligt att ni varit nöjda! När man bokar barnvakt i sista minuten väljer vi alltid en barnvakt som redan har jobbat med familjer via oss för att garantera kvalitet! Kul att ni uppskattar vår tjänst. Hälsningar, Gabriel

Carin D
Skrev om Nanny by Tellus

Vi hade behov av barnvakt på förmiddagarna till en baby om 9 månader. Mycket professionell och pålitlig leverantör. Förstod snabbt vårt behov och kunde matcha det på ett föredömligt sätt. Hade täta uppföljningar för att säkerställa att allt var bra, vilket uppskattades. Kommer absolut att anlita dem igen vid behov och även rekommendera dem till andra.

Svar från Nanny by Tellus

Tack för de fina orden Carin och roligt att ni uppskattat vår service! Ni är alltid välkomna att återkomma om behov dyker upp längre fram så hjälper vi er att lösa vardagspusslet! Hälsningar, Gabriel

Nathan T
Skrev om Nanny by Tellus

Nanny by Tellus really helped us in a tough situation. The service was outstanding and highly professional at very short notice. I would definitely recommend to all

Sandra L
Skrev om Nanny by Tellus

Vi är supernöjda med mottagandet, responsen, processen att hitta en nanny mm. Smidigt, enkelt & tryggt val. Vår nanny är också helt fantastisk! Vi är så nöjda. Kan starkt rekommendera att kontakta Nanny by Tellus vid behov av barnpassning.

Nina S
Skrev om Nanny by Tellus

Superbra match för vår familj och fint stöd från Gabriel!

Burcu A
Skrev om Nanny by Tellus

A month ago we were desperately searching for a nanny for our 16 month old daughter and Gabriel at Nanny by Tellus found for us pretty quickly a great nanny with relevant experience. Through this whole process, Gabriel has been very clear, informative and patient. Me and my husband were initially in touch with two other companies and to fellow parents we’d really recommend to not loose time with other services and to get in touch with Nanny by Tellus to find a fitting nanny to their needs.

Svar från Nanny by Tellus

Hi Burcu, Many thanks for your kind words. Our goal is to provide families with the best service from both the office and babysitter. For many, its a big step to hire a babysitter from an agency and we of course want to provide as much service as possible. Best, Gabriel

Ludvig E
Skrev om Nanny by Tellus

Vi åkte långt hemifrån för att vara gäster på ett bröllop som på förhand bestämts att hållas i vuxet sällskap. Osäkerheten blir därmed stor när vi befinner oss i Sthlm, där en för både oss och barnen okänd person ska ha hand om barnen under tiden. (13:30-23) Gissa om den oron var totalt obefogad! Olivia från Nanny by Tellus gjorde ett fantastiskt jobb med barnen, som båda var väldigt nöjda efteråt. Nu så här någon vecka efteråt, så pratar båda fortfarande om Olivia, vilket gör att vi inte kan ge annat än högsta poäng för både henne och till Nanny by Tellus! Rekommenderar!

Svar från Nanny by Tellus

Hej Ludvig! Stort tack för ditt fina och beskrivande omdöme! Kommer ni till Stockholm igen och behöver hjälp med barnen vet ni var vi finns. Jag ska hälsa Olivia ifrån er. Ha en fin vecka! Hälsningar, Gabriel

Sofie b
Skrev om Nanny by Tellus

Trevlig personal. Fick snabb hjälp och en suverän tjej som tagit Hand om vårt barn.

Svar från Nanny by Tellus

Hej Sofie, tack för fint omdöme och kul att det fungerat bra med barnvakten! Hälsningar, Gabriel

Nellie D
Skrev om Nanny by Tellus

Vi är jättenöjda med vår fantastiska barnflicka från Nanny by Tellus. Vi letade hela förra hösten efter någon som kunde hjälp oss men gick på flera nitar. Sen ringde jag Gabriel på Nanny by Tellus i början på detta år och inom loppet av några dagar hade han presenterat flera intressanta kandidater. Ett par veckor senare hade vi hittat rätt, Gabriel vaskade fram en riktig guldklimp. Tack för allt!

Svar från Nanny by Tellus

Hej Nellie och tack för ditt fina omdöme! Värmer lite extra i sommarvärmen :) Hälsningar, Gabriel

Hanna A
Skrev om Nanny by Tellus

Professionell och snabbt kundbemötande med enkel administration gällande urval, fakturering mm. Har rekommenderat Nanny by Tellus till flera vänner.

Svar från Nanny by Tellus

Hej Hanna, tack för fint omdöme och kul att ni känner att ni kan rekommendera oss till era vänner! Det är det bästa betyget vi kan få. Ha en fin sommar! Hälsningar, Gabriel

Klara T
Skrev om Nanny by Tellus

Jeg har meget god erfaring med Nanny by Tellus. De har forstått vår behov og har valgt barnevakt som passer til oss. Vi er meget takknemlige for gode veiledning og meget bra service. Vi følte oss trygge på at barna blir ivaretatt og barnevakten har en god kompetanse med barn.

Svar från Nanny by Tellus

Hej Klara! Tack för fint omdöme och kul att ni uppskattar hjälpen ifrån er barnvakt! Hälsningar, Gabriel

Janna J
Skrev om Nanny by Tellus

Bra kommunikation med bolaget och vi är supernöjda med vår barnvakt!

Svar från Nanny by Tellus

Hej Janna, tack för ditt omdöme! När man jobbar med det absolut finaste ni har vet vi att bra kommunikation är det viktigaste utöver att man får en engagerad och driven barnvakt! Trevlig sommar!

Johan W
Skrev om Nanny by Tellus

Nanny by Tellus ordnade en superbra nanny till oss som är jätteduktig med vår 1-åriga dotter. Rekommenderas starkt!

Svar från Nanny by Tellus

Tack Johan! Hoppas att vi får hjälpa till många år med att avlasta i er vardag. Hälsningar, Gabriel

Audrey M

Found the impossible for me! A full time nanny speaking French! Thanks

Linda W
Skrev om Nanny by Tellus

Nanny by Tellus lyckas vara extremt proffsiga men samtidigt förmedla en familjär framtoning. Vi har hämtningshjälp två dagar i veckan och denna avlastning är helt fantastiskt att kunna ha. Barnen är överlyckliga och vi känner tacksamhet och mindre stress i vardagen. Vi har även haft barnvakt några timmar en lördag och kunde då få njuta av lite egentid på restaurang. Vi är så nöjda och rekommenderar varmt Nanny by Tellus till andra som också behöver hjälp för att få vardagen att gå ihop! Linda Wellmér

Svar från Nanny by Tellus

TACK Linda för ert fina omdöme och roligt att det fungerar så bra med barnvakten! :) Vårt hårda arbete med rekrytera de bästa barnvakterna i Stockholm ska bara leda till nöjda familjer. Hälsningar, Gabriel