Nanny by Tellus

Nanny by Tellus

Nanny by Tellus erbjuder trygg och pedagogisk barnpassning i hela Stockholm. Vi har vårt ursprung i Tellusbarn som driver förskolor i olika delar av Stockholm och Uppsala sedan 2007. Genom vår verksamhet inom förskolan tar vi med oss lång erfarenhet av samarbete med familjer i olika livssituationer samtidigt som vi vet hur viktigt det är med noggrann rekrytering av barnvakter som har förmågan att kombinera barnperspektivet med föräldraservice.

Med en kontinuerlig personlig kontakt mellan kontor, familj och barnvakt får man den trygghet och kvalitet som krävs för att nå ett givande och långsiktigt samarbete.

Läs vad 61 kunder tycker om Nanny by Tellus 2

2021-07-06
    Vi är jättenöjda med vår fantastiska barnflicka från Nanny by Tellus. Vi letade hela förra hösten efter någon som kunde hjälp oss men gick på flera nitar. Sen ringde jag Gabriel på Nanny by Tellus i början på detta år och inom loppet av några dagar hade han presenterat flera intressanta kandidater. Ett par veckor senare hade vi hittat rätt, Gabriel vaskade fram en riktig guldklimp. Tack för allt!
    Hej Nellie och tack för ditt fina omdöme! Värmer lite extra i sommarvärmen :) Hälsningar, Gabriel Nanny by Tellus
    2021-07-05
    Professionell och snabbt kundbemötande med enkel administration gällande urval, fakturering mm. Har rekommenderat Nanny by Tellus till flera vänner.
    Hej Hanna, tack för fint omdöme och kul att ni känner att ni kan rekommendera oss till era vänner! Det är det bästa betyget vi kan få. Ha en fin sommar! Hälsningar, Gabriel Nanny by Tellus
  • Klara T
    2021-06-24
    Jeg har meget god erfaring med Nanny by Tellus. De har forstått vår behov og har valgt barnevakt som passer til oss. Vi er meget takknemlige for gode veiledning og meget bra service. Vi følte oss trygge på at barna blir ivaretatt og barnevakten har en god kompetanse med barn.
    Hej Klara! Tack för fint omdöme och kul att ni uppskattar hjälpen ifrån er barnvakt! Hälsningar, Gabriel Nanny by Tellus
    2021-06-23
    Bra kommunikation med bolaget och vi är supernöjda med vår barnvakt!
    Hej Janna, tack för ditt omdöme! När man jobbar med det absolut finaste ni har vet vi att bra kommunikation är det viktigaste utöver att man får en engagerad och driven barnvakt! Trevlig sommar! Nanny by Tellus
    2021-06-17
    Nanny by Tellus ordnade en superbra nanny till oss som är jätteduktig med vår 1-åriga dotter. Rekommenderas starkt!
    Tack Johan! Hoppas att vi får hjälpa till många år med att avlasta i er vardag. Hälsningar, Gabriel Nanny by Tellus
    2021-02-12
    Found the impossible for me! A full time nanny speaking French! Thanks
    2021-02-03
    Nanny by Tellus lyckas vara extremt proffsiga men samtidigt förmedla en familjär framtoning. Vi har hämtningshjälp två dagar i veckan och denna avlastning är helt fantastiskt att kunna ha. Barnen är överlyckliga och vi känner tacksamhet och mindre stress i vardagen. Vi har även haft barnvakt några timmar en lördag och kunde då få njuta av lite egentid på restaurang. Vi är så nöjda och rekommenderar varmt Nanny by Tellus till andra som också behöver hjälp för att få vardagen att gå ihop!
    Linda Wellmér
    TACK Linda för ert fina omdöme och roligt att det fungerar så bra med barnvakten! :) Vårt hårda arbete med rekrytera de bästa barnvakterna i Stockholm ska bara leda till nöjda familjer. Hälsningar, Gabriel Nanny by Tellus
  • 2021-01-29
    Jättenöjda med våran nanny Mariia som blev en del av familjen!

Också tack till Gabriel för toppen service!

Rek varmt
    Hej Charlotta! Vad roligt att höra att barnvaktshjälpen fungerade så bra. Och tack för att ni uppskattat min hjälp! :) Ha det gott och ta hand om er! Nanny by Tellus
    2021-01-27
    We asked for a nanny for our 15 month old baby on a 12 hour notice. We got a nanny with little experience but we were pleasantly surprised with how much energy she had for our baby and how much they liked each other. So all in all, a very good experience
  • Susanne D
    2020-12-14
    Vi lämnade våra barn på 5 och 3 år under en kväll och hade inte tidigare använt barnvakt från nanny by tellus, så denna gång var den första. Barnen klickade på en gång med barnvakten och det verkar ha gått hur bra som helst under tiden vi var borta. Toppbetyg -detta gör vi gärna om!
    Hej! Roligt att det fungerade bra och är ju alltid lite speciellt när man använder en ny tjänst för första gången! Därför tar vi alltid de mest erfarna barnvakterna när det gäller inhoppsuppdrag :) Nanny by Tellus
  • Nicole L
    2020-12-02
    Professionellt bemötande och snabb återkoppling. Det har varit tryggt, smidigt, enkelt. Kan varmt rekommendera Nanny by Tellus!
  • Elnaz M
    2020-11-22
    Eftersom både jag och min man är heltidsarbetande behövde vi med hämtning från förskolan. Vi har nu hjälp med att hämta 2-3 dagar i veckan.

Nanny by tellus var mycket lyhörda för vad vi ville ha hos en nanny och presenterade mycket duktiga kandidater för oss. Vi landade i att ta hjälp av två nannys, en som utöver svenskan även talar franska och den andra som talar isländska. Detta då min man är islänning och vår dotter går på fransk förskola. Vår dotter tycker om båda nannys och allt har flutit på bra.

Vår upplevelse av Nanny by Tellus är att de är mycket duktiga på vad de gör (lyhörda, engagerade och gör ett mycket bra urval) och duktiga på anpassa efter våra, köparens, önskemål.

Vå ger Nanny by Tellus högsta betyget!

Elnaz Madani
    Tack Elnaz för ett fint omdöme och roligt att ni är så nöjda med tjänsten! Hälsningar, Gabriel Nanny by Tellus
    2020-11-20
    Vi har anlitat banvakt genom Nanny by Tellus i drygt 2 år och är extremt nöjda både med Gabriel som är ansvarig och med de två barnvakterna som hjälper/hjälpt oss.

Otroligt bra service, där företaget lyssnar noga på oss som kunder och tar stor hänsyn till de behov av hjälp som behövs (vi har stående hjälp ca 2 ggr/vecka) och väljer en lämplig barnvakt efter det. Både vi och barnen (nu 2,5 och 3,5 år) är superglada över den barnvakt som hjälper oss.

Rekommenderas varmt!
    Hej Hanna, Tack för ett fint omdöme och kul att ni är nöjda med båda barnvakterna och även med mig. Uppskattas mycket! :) Hälsningar, Gabriel Nanny by Tellus
    2020-11-17
    Otroligt professionella och samtidigt personliga, från första möte och under de 2,5 år vi anlitat två av deras barnvakter. Allt har gått otroligt smidigt med Nanny By Tellus, ex. ”inskolning” och vi har endast behövt byta barnvakt en gång vilket såklart är en stor fördel. Våra barn frågar hela tiden när vår barnvakt ska hämta på förskolan. 😊 För oss som tidigare aldrig hade anlitat barnvakt innebär detta en otrolig trygghet och lyx att få lite luft i ett pressat vardagsschema samt möjlighet att medverka vid bröllop etc
    Hej Therese, vilka fina ord! Vad kul att det fungerar så väl och att ni känner att det är en lösning för vardagspusslet! Det är därför vi finns till! :) Hälsningar, Gabriel Nanny by Tellus
    2020-11-14
    Har haft nanny i någon månad. Har funkat toppen. Snabba svar och bra hjälp.

Ville ha någon som kan komma på kort varsel och det har funkat jättebra.
    Hej Nathalie, tack för fint omdöme! Trots att man behöver hjälp på kort varsel är det viktigt för oss att det fortsatt innebär kvalitet och bra service för familjen. Hälsningar, Gabriel Nanny by Tellus
    2020-11-13
    Amazing service, no complaints
    2020-11-03
    Mycket engagerad och hjälpsamt företag som verkligen lyssnar på ens behov och försöker att möta dem genom att presentera de bästa kandidaterna. Vi har använt Nanny by Tellus i ca 6 månader nu och är mycket nöjda! Allt har gått enkelt, snabbt och friktionsfritt. Våra två nannys är superbra och vi kan varmt rekommendera dem och Nanny by Tellus.
    Hej Arnar, tack för ett fint omdöme och kul att det fungerar enligt era förväntningar! Hälsningar, Gabriel Nanny by Tellus
  • Anna E
    2020-10-26
    • Vi har köpt och använder oss av tjänsten ”Sporadisk hjälp” av Nanny By Tellus”.

• Vi blev rekommenderade att pröva dem av vänner som använder dem och som var supernöjda med dem! Jag mejlade företaget ”Nanny by Tellus” och beskrev mina behov och önskningar och sedan efter en tid fick jag återkoppling med en personlig vald Nanny de hittat åt oss. Efter första mötet med den personligt utvalda Nannyn kände allt jättebra.

• Vi förväntade oss att företaget skulle utse en glad, snäll och trygg Nanny so skulle ta hand om våra barn åt oss och dessa önskningar levde verkligen företaget upp till! Vi är supernöjda med Nannyn och företaget som utsett Nannyn då företaget hela tiden återkopplar samt ber om feedback hur allt gått och känns för oss. Företaget är verkligen serviceminded och viktigt för dem att vi ska känna oss nöjda och trygga!

• Sammanfattningsvis är vi jättenöjda och glada och tycker att upplägget ”Sporadisk Nanny” är perfekt för oss då vi behöver Nanny vid behov och som rutin minst 1 gång i månaden och känns så bra och tryggt att det då är samma Nanny! Rekommenderar varmt företaget Nanny by Tellus!

Mvh Anna Edfors
    Hej Anna! Tack för ett fint omdöme. Vad roligt att ni är nöjda med barnvakten och ni uppskattar återkoppling och uppföljning ifrån kontoret. För oss är det viktigt att man även känner trygghet till förmedlingen och inte bara barnvakten. Ha det gott! Hälsningar, Gabriel Nanny by Tellus
    2020-09-18
    Trevligt, snabbt, tydligt och enkelt.
    Tack för ert fina omdöme! Hälsningar, Gabriel Nanny by Tellus
    2020-01-23
    ❤️❤️Jätte trevlig personal och Gabriel snabbt kontaktat oss och fixade nanny i kort tid . Vi är jätte nöjda!❤️❤️
    Vad kul att höra Felicia att du var nöjd med mig och barnvakterna som ni fick hjälp av! Varmt välkomna att återkomma om behov dyker upp längre fram! Varma hälsningar, Gabriel Nanny by Tellus
    2019-12-26
    Bra och snabb återkoppling.
    Proffsiga.
    Serviceintriktade
    Hej Robert, tack för utmärkt omdöme. Ni beskriver tjänsten precis på det sättet som tjänsten ska vara. Tack! Hälsningar, Gabriel Nanny by Tellus
  • Malin S
    2019-12-25
    Mycket proffsigt och smidigt. Vi blev snabbt sammankopplade med en barnvakt och allt har funkat perfekt. Hon är pålitlig och proffsig och dottern älskar henne och frågar ofta efter när hon ska komma nästa gång. Fakturering och RUT-avdrag har funkat enkelt och smidigt. Vi har inget att klaga på!
    Hej Malin, tack för fint omdöme. Vad roligt att dottern trivs så bra med barnvakten och ni tycker att tjänsten fungerar som förväntat. Precis så det ska vara :) Hälsningar, Gabriel Nanny by Tellus
    2019-09-04
    Jag kan varmt rekommendera Nanny by Tellus. Vi sökte efter barnvaktshjälp under sommaren och fick lyhörd och proffsig respons redan från början och fick snabbt träffa flera trevliga och duktiga kandidater. Den tjejen som började hos oss var väldigt trevlig, pålitlig, varm och vår dotter älskade henne.
    Hej Linnea, Jätteroligt att ni var så nöjda med oss och barnvakten som jobbade hos er. Att kunna rekommendera oss till andra familjer är för oss det yttersta bekräftelsen på att det vi gör är bra. Tack för de fina orden :) Nanny by Tellus
  • David G
    2019-08-21
    Vi anlitade en barnvakt som skulle passa barnen (1,5 och 4 år) på vårt bröllop. Vi var så klart nervösa inför en sån här viktig dag, men barnvakten var superproffsig och barnen blev mycket fästa vid henne.
    Hej David, Vad roligt att höra att ni var nöjda med barnvakten och jag hoppas att bröllopet blev lyckat! :) Hälsningar, Gabriel Nanny by Tellus
    2019-06-19
    My children go to a Tellus förskola. We were informed that Tellus also provides a nanny service.
    We are really happy with the service. The staff are professional and they kept the children safe. Also, the children like when they stay with the nannies.
    Thank you Adrian for your review! Good to hear that your children appreciate our nannies :) Nanny by Tellus
    2019-06-17
    Jag anlitade två olika nanny vid olika tillfällen via tellus som jag var supernöjd med..Proffsigt bemötande och urgulliga tjejer som var jätte duktiga med barnen! Om ngt var oklart kunde man få hjälp väldigt snabbt!
    Hej! Tack för ett fint omdöme och kul att ni varit så nöjda med barnvakterna ifrån oss :) Hälsningar, Gabriel Nanny by Tellus
  • 2019-06-10
    Vi har haft en nanny från Nanny by Tellus och är väldigt nöjda. Dem hittade rätt person direkt som har levererat över förväntan
    Tack för fint omdöme! Och alltid roligt när vi överträffar förväntan! :) Nanny by Tellus
    2019-05-31
    Jag sökte barnvakt och fick hjälp samma dag. Ett helt underbart bemötande och oavsett tid på dygnet eller om det är röd dag så får man svar direkt! Dem har jätte bra barnvakter som har hjälpt mig och mina tvillingar väldigt mycket. Mina barn är 4 år och dem har klickat jätte bra med deras barnvakter.
    Företaget levde helt upp till mina förväntningar och jag rekommenderar Nanny by Tellus starkt!! / Maria
    2019-04-03
    Vi har haft olika behov vid olika tillfällen, dels en barnflicka på halvtid och dels en barnflicka en till två dagar i veckan. Nanny by Tellus har varit mycket tillmötesgående och snabba med att presentera kandidater, låtit oss träffa flera olika, tagit hänsyn till våra önskemål och haft ett trevligt bemötande. Vi är jättenöjda både med företagets service och de barnflickor vi anlitat.
    Tack för ett fint omdöme och roligt att ni är så nöjda med vår tjänst! Hälsningar, Gabriel Nanny by Tellus
    2019-03-30
    Vi har en nanny några timmar varje helg när jag och min man tränar. Det fungerar riktigt bra, samma duktiga tjej tar hand om båda barnen som är 3 år respektive 8 månader.
    2019-03-30
    Det har funkat mycket smidigt redan från första kontakten, och vi är väldigt nöjda med den barnvakten vi har hittat via Nanny by Tellus.
    2019-03-27
    Nanny by Tellus set us up wtih a nanny who we trust a lot and is an excellent caregiver and influence on our children. We are very happy with this service and the communication from the management. Thanks!
    Barnvakt
    Kanonbra bemätande
    Hade inga förväntningar, men fick hjälp direkt och samma dag fick vi en barnvakt
    Kanon!!!!!
    Hej Kristin, Även om du inte hade några förväntningar från början är det roligt att vi lyckades göra dig nöjd! Förhoppningsvis överträffade vi dina icke existerande förväntningar :) Hälsningar, Gabriel Nanny by Tellus
    2019-03-12
    Jag uppskattade ett gott bemötande och snabb respons på min förfrågan. Barnvakten kändes stabil och skapade en bra relation med barnen.
    Hej Peter, Vi strävar alltid efter att kunna ge snabb respons och självklart alltid med ett gott bemötande. Sen är såklart det viktigaste att barnvakten motsvarar era förväntningar vilket hon verkar ha gjort. Kul! :) Hälsningar, Gabriel Nanny by Tellus
    2019-03-12
    Vi har en nanny via Nannybytellus och är väldigt nöjda med både henne och servicen vi fått hos företaget. Extra nöjda är vi hur professionella och även snabba de har varit med att möta våra behov.
    Hej Mikaela, tack för ett fint omdöme! Att lyssna in familjens behov är direkt avgörande för att kunna hitta ett långsiktigt och givande samarbete. Det gläder mig att ni uppskattat service o professionalitet både från kontor och barnvakt. Hälsningar, Gabriel Nanny by Tellus
    2018-11-29
    Snabb, proffsig hjälp, superbra barnvakter.
    2018-11-23
    Fantastisk service!

Alltid snabb respons då behov uppstår. Professionella medarbetare och barnpassning. Alltid väldigt kärvänliga och ser till barnets bästa. Kan varmt rekommendera Nanny by Tellus till alla som funderar på att anlita dem.

Hälsningar Stefan
    Tack Stefan för de fina orden! Att kunna erbjuda bra service och snabb kommunikation är ett krav för oss så det gläder mig att vi kunnat motsvara dina förväntningar. Önskar dig en fortsatt fin dag! Hälsningar, Gabriel Nanny by Tellus
    2018-11-15
    Mycket bra och pålitlig barnvaktservice. Bra barnvakter och ofta samma som kommer tillbaka om man bokar flera tillfällen. Tryggt och ofta supersnabba svar. Vi har kunnat boka samma dag.
    Hej Niclas, Tack för de fina orden o tack för att ni ger oss förtroendet att hjälpa till! Hälsningar, Gabriel Nanny by Tellus
    2018-09-28
    Bra bemötande, kartläggning och snabb återkoppling på kandidater.
    Tryggt erbjudande med HLR och kontroll i belastningsregister.
    Högre pris än konkurrenter som, av egen erfarenhet, inte tydligt motiveras/motsvaras i ”leveransen”.
    För också att förväntningarna ökar och man blir mer kritisk.
    Generellt ok med ett betyg på 3,5 av fem.
    Hej Thomas, Det gläder mig att ni är nöjda med vårt bakgrundsarbete för att ni ska få en barnvakt som ni trivs med och fungerar i er vardag. Om det är något som inte motsvarar era förväntningar är du varmt välkommen att kontakta oss så kan vi kika på om det är något som vi kan göra ännu bättre. Hälsningar, Gabriel Nanny by Tellus
    2018-08-22
    Behövde hjälp med barnpassning under ett bröllop, fick snabbt förslag på barnvakt som vi är jättenöjda med. Snabbt, professionellt och bra kontakt.
    2018-08-20
    Köper barnvakt. Har alltid blivit mycket väl bemött och därtill på ett proffsigt och effektivt sätt med snabba relevanta svar. Mina förväntningar på företaget har man verkligen levt upp till.
    Hej Sophia, Tack för ditt omömde och självklart roligt att vi lyckats leva upp till era förväntningar! Jag kommer göra allt jag kan för att fortsätta göra det. Hälsningar Gabriel Nanny by Tellus
  • Karin S
    2018-08-17
    Jättebra mottagande och fick hjälp direkt.
    Hej Karin! Tack för ditt fina betyg! Balansen mellan att kunna erbjuda snabb hjälp med samtidigt inte tumma på kvalitén är en svår kombination. Men genom gedigna rekryteringsprocesser av barnvakter samtidigt som vi strävar efter att alltid levera toppkvaltiet av kundservice har vi en lösning som kan hjälpa många familjer på både kort och lång sikt! Ni är alltid välkomna att återkomma vid behov. Hälsningar Gabriel Nanny by Tellus
    Jättebra barnvakt, snabb kommunikation
    2018-08-17
    Använder mig av tjänsten barnpassning hos Nanny by Tellus. Efter ett stort engagemang hos Gabriel så fick jag presenterat en helt underbar tjej som tar hand om min son på 3 år 2 dagar i veckan. Uppskattar den förståelse företaget har för att hitta rätt person som man lämnar över ansvaret till för sitt barn.
    Hej Linda! Vad roligt att ni uppskattar engagemanget och såklart ännu viktigare att ni gillar barnvakten! Tack för ert fina omdöme! Värmer ytterligare i sommarvärmen! Nanny by Tellus
    2018-08-15
    Jätte snällt nanny sombarn tyckte mycket om.
    2018-08-15
    Seriösa, lyhörda och professionella!! Mycket nöjd!
    Proffsigt bemötande. Bra priser
    2018-08-03
    We've been very happy with the highly responsive, flexible service in finding a nanny. Our son has really enjoyed his nanny through this service – they spend a lot of time playing outside and reading.
  • Wade K
    2018-08-01
    If you're looking for nanny services in Stockholm, these are the folks to talk to! I had contacted two other companies, and their responses were... SLOW, to say the least. However, Gabriel at Nanny by Tellus was extremely quick to respond and help us out in our situation, which was a pressing one, time-wise - REGARDLESS of her being on vacation at the time. She was extremely professional, and got us set up almost immediately with a FANTASTIC Nanny.

The Nanny - SO incredibly helpful and accommodating. She is an absolute sweetheart, and our son just LOVED her. This was the first time we had left him with anyone, and we had fears that he might suffer some separation anxiety, but he quickly attached himself to his nanny, and was no trouble at all, apparently. I had observed her with our son, and she was SO GOOD with him. We were amazed that a young girl such as this was such a natural with babies!

At any rate, my two thumbs are held extremely high up for Nanny by Telus, and I would VERY HIGHLY recommend them to anyone looking for a nanny - without hesitation.
    2018-05-30
    - barnanpassning

- De är väldigt trevliga, dvs de som kommer hem till mig och de som jobbar på kontotet. De är hjälpsamma allihop.

- Ja absolut. Det hände att en av tjejerna som kom hem till oss blev sjuk och han som är ansvarig för personalen, fixade en extra person på en lördag med kort varsel. Det var fantastiskt.

- Jag är väldigt nöjd med dem. De har erfaren personal och bemöter klienterna professionellt, det är kanske därför är de dyra jämfört med andra företag.
    Hej! Jätteroligt att ni är så nöjda med vår hjälp. Vi försöker alltid hitta lösningar för att kunna erbjuda den bästa barnpassningen i Stockholm. Därför värmer det lite extra att ni uppskattar det engagemang och service som vi erbjuder våra familjer oavsett dag eller tid på dygnet. Hälsningar Gabriel Nanny by Tellus