Alla kategorier Sportaffär Stockholms län Nacka Naturkompaniet Sickla

Siroccogatan 13, 131 54 Nacka — Visa karta

Läs vad 3 kunder tycker om Naturkompaniet Sickla

• Åsa S
    Åsa S skrev om Naturkompaniet Sickla
    Köpte en fjällräven kånken, efter två månader så upplevde jag att ryggsäcken tappat mkt i färg. Trots ett minimalt användade. Har haft andra fjällräven produkter som inte jag inte upplevt haft samma problematik.

Gick tillbaka för att klaga och mötes av att de skulle skicka ryggsäcken till huvudleverantören. De ringde dagen efter i en viss förvirrad anda med försvaret att den hade en inte tappat färg alls och att detta kunde man förvänta sig. Upplever att man lika gärna kan köpa ryggsäck för 150 kr istället för 1100 om den ska börja se sliten ut efter två månader. Riktigt dåligt att de inte ens gör sig besväret att skicka ryggsäcken till huvudleverantören när de sagt att de ska göra det samt med det svaga argumentet att detta kan du förvänta av denna populära produkt. Förväntade mig detta beteende från apple inte narurkompaniet. Kommer inte besöka denna kedja igen. Läs mer
  • Lars R skrev om Naturkompaniet Sickla
    Inför en vandring runt Mont Blanc köpte jag en regnjacka på Naturkompaniet. Tillverkaren heter Marmot och jag uppfattade märket som ett premiummärke. Försäljaren hävdade att regnjackan var vattentät och samma sak stod på jackans etikett – "waterproof". Efter sex dagars sol runt massivet började det regna. Jag var torr från början, men efter 20 minuter trängde regnet igenom jackan. Efter två timmars vandring var jag fullständigt in på bara fucking skinnet genomblöt. Det var första – och sista gången jag använde jackan.

Väl hemma åkte jag till Naturkompaniet i Sickla och bad att få häva köpet. Jodå. Jackan skulle skickas vidare till Marmot. "Här är vi lite som Sverker Olofsson", sa säljaren. "Vi för din talan mot leverantörerna".

Två veckor senare ringde en annan säljare. Jackan var nu "testad" av tillverkaren och den läckte inte alls (mina dyngsura timmar i Chamonix-dalen var tydligen bara påhitt) Köpet skulle inte gå att häva, för "det är ingenting vi kan göra".

Jag känner mig lurad. Jag handlade i en butik med hög svansföring. Men det enda som var premium var priset.

Akta er för den här butiken, de som säljer vet inte vad de säljer och det de säljer är bara skräp, åtminstone de jackor som det står Marmot på.

PS. Säljaren lovade att hans chef skulle ringa tillbaka efter fem minuter. Tror ni hon gjorde det? Nä.

Nu är Konsumenverket nästa steg. Läs mer
  • Johanna O
    Johanna O skrev om Naturkompaniet Sickla
    Vilken underbart serviceminded personal! Även om en av de glömde bort att ringa efter en vara. Nu var det inte så bråttom att få varan (för mig) men deras glömska vägdes upp av ett vänligt samtal och mycket god hjälp i butiken. Tummen upp för tjejerna och killarna i butiken i Sickla! :) Läs mer