Netonnet
1.4 i betyg av av
19 omdömen
Lagershop, stor sortering
Är det här ditt företag?
Här tar du kontroll över ditt företags Recosida, uppdaterar info och testa att samla in omdömen helt utan kostnad.
Uppdatera ditt företag19 omdömen om Netonnet
-
skrev om Netonnet
En vecka sedan jag beställde ett mobilskal som fanns i lager och jag har inte fått det än. Om de skriver att det är extra lång leveranstid så vet man om det.
-
skrev om Netonnet
Skamligt dålig hantering av NetonNet när de säljer trasiga produkter. De hävdar att en batteridriven dammsugare enbart har sex månads garanti då batteriet är förbrukningsvara! Hela dammsugaren är ju ett batteri. Det är som att Tesla skulle hävda att deras bilar bara har sex månaders garanti på batteriet då det är förbrukningsvaror! Idioti, och de vägrar inse hur ofattbart detta är. Ärende mot allmäna reklamationsnämnden öppnat.
Undvik att handla av dessa! -
skrev om Netonnet
Ordernummer: 79810145
Jag köpte och betalade en tv på blackfriday som sen var det slutsålt.
Efter en vecka kontakta jag de då var det helt tyst. Jag ringde och han på telefon sa att jag kunde få en fyndvara (en tv som va returnerat av någon annan kund av någon anledning) alltså en begagnade eller något-fel-med-det apparat. Enligt honom jag skulle få den på samma pris jag betalade för en ny tv om jag ville.
Han i telefon sa -vill du ha den eller avbryter vi orden-
Jag sa att jag ville ha någon annan liknande tv i samma prisklass, men inte en fyndvara.
Han sa -absolut inte!-
Väldigt tråkigt av ett stort företag som netonnet.
Jag ska leta en annan alternativ att köpa mina varor i framtiden. -
skrev om Netonnet
Fullständigt oseriös företag som sysslar med systematiskt bedrägeri. En kundtjänst som ignorerar vad man skriver. De ska bort från marknaden.
-
skrev om Netonnet
Förmodligen Världens sämsta lagershop. Jag har väntat i en vecka på en tvättmaskin som ingen kan svara på var den är eller när den kommer, ursprungligt leveransdatum var jätte fint specificerat den 2a november så jag tog ledigt hela dagen för att bära upp men ingen hörde av sig. Ringt net on net kundtjänst 7 ggr på 2 dagar och ingen är det minsta intresserad att lösa problemet utan dom tycker man ska vänta som en hund på ett paket som väger 70 kg och köra racing hem i 1 timma med bilen för att bära upp varan, den skulle kommit de datum som va bestämt då ja hade planerat hjälp med bärning. Världens sämsta företag på riktigt kommer säga till alla ja träffar resten av mitt liv att aldrig ha något med Netonnet att göra igen, pissar verkligen på sina kunder
-
skrev om Netonnet
Köpte en DJI Mini 2 Fly More Combo. Efter en handfull flygningar, mindre än fem flygningar per batteri, ger batterierna upp och indikerar fel. NetOnNet kräver 569 kr för att ha kommit fram till att batterierna inte längre har garnanti. Ingen hjälp att få :( Usel service, VARNING
-
skrev om Netonnet
Jag hjälpte en granne (en mycket gammal dam) att köpa en spishäll inklusive installation från Netonnet. Allt var inte iordning vid leverans till henne, tydligen. Hon är gammal och förstod inte vad de sade. De lämnade bara paketet utan någon vidare åtgärd. Jag som köpare fick ingen information. När jag fick reda på att hon inte kunnat laga mat på drygt 10 dagar så ringde jag "kundservice". Efter 45 min väntan i telefonkö fick jag till slut prata med någon. De skulle ta tag i ärendet och all kontakt har gått vi mail. De vägrar nu att hjälpa den gamla damen och har noll flexibilitet eller kundvård. Riktigt uselt och jag kommer att försöka sprida detta på alla kanaler jag kan. En dam på 92 kan fortfarande inte använda sitt kök. Hon är orolig och förstår inte vad som gått fel. Det finns ingen som helst serviceinriktning. Vedervärdigt företag. Deras s.k. Kundservice är skrattretande.
-
skrev om Netonnet
Beställde hem en vara jo 1.5år senare erbjuder de mig att jag kan makulera varan ;) Bra jobbat kommer aldrig köpa nåt här Netonet har det verkligen gått ner för.
-
skrev om Netonnet
Totalt katastrof. Säljer undermåliga produkter och har sedan en ickefungerande kundservice.
Senaste chatten avslutades med att jag fick svar på 1/3 frågor och sedan stängdes chatten efter 1 timmes kö.
Jag har även tidigare skickat mail till supporten som man inte besvarat. -
skrev om Netonnet
Beställde en produkt, lovades leveransdatum mellan den 3-10 juni, ingen vara har kommit var av jag tar kontakt med kundtjänst, får till svar att produkten inte finns på lager och leverans tidigast i juli
-
skrev om Netonnet
Köpte en vara med Expressfrakt 1-3dagar som bara där är konstigt att det kostar extra.
Dom skickar vara utan emballering. originalkartongen går sönder. Produkten klarar sig.
Hade det vatt i butik hade man aldrig köpt en produkt med trasig kartong till fullpris.
Vill bara få kartongen utbytt. varan behöver jag (Expressfrakt) kan inte vara utan flera veckor.
Men dom kan inte göra en sådan enkel sak som att byta ut en kartong. 2 månader senar nu. fortfarande inte löst.
kundtjänst som lägger på när man pratar med dom.
Vad säger man 1 missnöjd kund kan vara 10 tappade kunder. en nöjd kund kan vara 3 nya.
NetonNet har inget serviceminded dom glömt att det är kunderna som betalar deras löner?
Varför inte vara tillmötesgående och en problemlösare
Jag trodde jag köpte en produkt, köpte tydligen ett problem =( -
skrev om Netonnet
När Siba köpte Netonnet har det bara gått utför!
Jag har handlat all min elektronik hos Netonnet sen många år tillbaka och upplevde att företaget var ett kund orienterat företag men nu känner jag att så är inte fallet längre!
Jag köpte en Xiaomi redmi note 8 pro för drygt ett år sedan och för några veckor sen såg jag en vit fläck på displayen! Jag åkte till butiken i Helsingborg och fick lämna in telefonen på service! Det tog drygt 10 dagar innan jag fick tillbaka telefonen!
För mig är det jobbigt att vara utan telefonen då jag har cancer och behöver telefonen för att den är min livlina!
Fick hem telefonen och det visar sig att service strulat till det ordentligt, kameran i fronten fungerar inte, byter man från högtalare till telefon försvinner ljudet och samtalet avslutas och man måste trycka hårt på skärmen för att det ska fungera!
Jag kontaktar kundservice och berättar att service strulat till det och att jag är i stort behov av min telefon på grund av min situation! Får till svar att jag får lämna in telefonen igen och att det kan ta 2 till 4 veckor på service!
Jag kontaktar också kundombudet på Netonnet för att se om han kan hjälpa mig men ingen hjälp där!
Ingen empati eller medkänsla utan bara hålla sig till en färdigskriven mall är inte kundvänligt!
Men i allt detta berättar min hustru att hon tänkte sälja några av sina smycken för att köpa en Xiaomi Mi 10T Pro 8+256GB 5G Aurora Blue till mig som en överraskning och hon hade tänkt köpa den på Netonnet men nu blir det inte så utan hon köper den hos någon annan återförsäljare!
Jag kommer aldrig mer handla hos Netonnet och jag kommer aldrig att rekommendera någon att handla där och Netonnet kan skrota sitt kundombud för där får man ingen hjälp! -
skrev om Netonnet
Använd INTE NetOnNets erbjudande om expressleverans (inom 4 tim), man lurar kunderna med att betala 49:- för att få expressleverans med Insta, och ännu efter 12 timmar har ingen leverans kommit, och kundtjänst kommer bara med bortförklaringar..
-
skrev om Netonnet
NetOnNet service förstörde min el-scooter och lämnade tillbaka den i delar: https://prntscr.com/rx7rqz
Jag lämnade in en fungerande produkt som började visa en felkod men fick tillbaka detta:
https://prntscr.com/rx7rqz
https://prntscr.com/rx7tsl
NetOnNet löste det INTE. Skickade en plastlucka till personalen i Göteborg som slarvigt skruvade dit den men olika långa skruvar, där hälften inte höll. Då hade man inte kopplat ihop batteriet med kontrollenheten. Isoleringen var helt borta. Ingenting fungerade längre.
Har utförlig mail-konversation på dålig hantering för dig som är intresserad av att veta mer.
Aldrig mer NetOnNet. -
skrev om Netonnet
Har gillat Netonnet flera år, enda stället jag handlade förut - men senaste året har servicen blivit riktigt dålig. De vägrar hjälpa trots att de gjort fel - tex har de ändrat adressen på en reklamation så produkten inte går att skicka ut. Tilde på service svarar alltid glatt att hon inte tänker hjälpa, blir tokig.
-
skrev om Netonnet
Netonnet har blivit de företag som jag föredrar när jag köper elektronik som misstänker kommer att paja. Helt enkelt efter som de sköte reklamationer så bra.
Köpte två surfplattor till ungarna för några år sedan. Efter två år blev den ena platta svart. Skickade in den och dom fixade utan kostnad. Knappt en månad senare slocknade den andra. Skickade in den med och de bytte skärmen. Ingen av reparationerna har kostat mig något i frakt, resor eller material.
Så kan inte vara mer än nöjd med Netonnet. Dok skickade jag in båda i originalförpackning med väl packade så de håller i postgången.
Så när det var dags för smart-tv och ljud tog jag det naturligtvis på Netonnet! -
skrev om Netonnet
Fruktansvärt dålig kundservice. Först ska man ägna 40 minuter i kö för att sedan bli bemött som om man inte var värd ett skit. Sista gången jag handlar på den här skitaffären och rekommenderar ingen att lägga en krona i deras butik / näthandel.
-
skrev om Netonnet
Köpte en Iphone 8 av Netonnet. Bra pris och och helt okej service.
-
skrev om Netonnet
Företaget verkar annonsera det som inte finns i stället för visa versa. Har själv vid flera tillfällen märkt att varan har fel pris uppåt eller varan inte finns överhuvudtaget, bara enligt nätet skulle det finnas i butiken.
Julen 2016 gick företaget ut via TV och nätet att nu finns det kaffebryggare Moccamaster för 990kr. Som man kunde förvänta sig när man kom till butiken, var varan naturligtvis slut, hur annars? Platsen som hade reserverats för kaffebryggare var också liten. Inget att skryta att här säljs det mängder, tvärtom. Frågare personalen om det redan var slut när reklamen kom ut precis. -Ja, svarade han men tillade att det skulle komma mer till samma pris och att priset skulle gälla alla mellandagar! Hemma gick på nätet och såg att man kunde bocka för om man ville ha bevakning av varan. Det ville jag, så jag bockade för och några dagar senare fick jag mail att varan hade kommit till butiken närmast mig. Eftersom jag förut märkt att varor saknas eller har haft fel pris, bestämde jag mig att ringa till kundservicen och dubbelkolla om det var sant. Efter 20 minuters köande i telefon fick jag beskedet att varan hade kommit till butiken, men att den nu skulle kosta 1590kr i stället för 990kr. Jag förklarade för kundservice att jag inte hade haft bevakning på 1590kr utan 990kr Moccamaster, varav jag fick en förklaring att varan visserligen var den som jag hade kryssat intresset för, men att de inte kunde garantera till det priset som jag hade kryssat för på grund av att de hade olika priser från vecka till vecka. Så igen kände jag mig lurad men hade lärt mig att istället för att åka till butiken ringde jag istället, det visade sig att jag sparade mycket till och bensinpengar samt onödigt besvär.
Så alla ni som ser något extra lockande prismässigt ring istället för att åka till butiken. Samma gäller på nätbutikens bevaka-saker , vad är det för vits att vänta på svar att viss vara har kommit om den inte är till det pris som det står i bevaka fältet. I så fall skulle alla varor kunna vara utan pris. Personalen verkar inte heller veta vad som gäller, så man undrar vilken sorts personalpolitik de har i företaget. Och till företaget skulle jag vilja säga att, vad tror ni att ni vinner på detta och sälj istället det ni har! För det här känns riktigt …….surt!