Alla kategorier Byggvaruhus Västmanland Västerås Noblessa Sverige AB

Noblessa Sverige AB

Glasvingegatan 5, 721 34 Västerås — Visa karta

Kök och köksutrustning, Noblessa kök din

Läs vad 4 kunder tycker om Noblessa Sverige AB

• Armin
    Armin skrev om Noblessa Sverige AB
    Jag köpte ett kök från Noblessa för flera år sedan. Nu efter ett tag gick ett av lysrörhållarna i skåpen sönder. Det är väl Ok att den går sönder men man förväntar sig att man ska byta ut den. Jag kontaktade Noblessa i Göteborg och efter att de tagit kontakt med deras "fabrik" kommer de tillbaka till mig att det skulle kosta 700:-! För ett lysröshållare som borde kostat runt hundringen??! De tyckte själva att det var väldigt dyrt och beklagade detta så jag sitter här och funderar vad jag ska göra, då grejerna är gjorda i Tyskland och omöjligt att få tag på i Sverige.

Så min rekommendation är inte skaffa Noblessa då du blir blåst på reservdelar vilket är ett självklarhet för vilket kök som helst tycker jag. Läs mer
  • Sören B
    Sören B skrev om Noblessa Sverige AB
    Brukar vanligtvis inte skriva recensioner av köp men när jag läser ett negativt omdöme så känner jag att jag behöver beskriva min omvända erfarenhet.

Köpte nyligen ett nytt Noblessa kök i Bromma och som helhet sköttes allt väldigt bra. Trevligt och ”service minded” bemötande från det att jag klev in i butiken till färdigmonterat kök i lägenheten. Köksarkitekten var väldigt noggrann och professionell när hon ritade upp köket utifrån mitt behov och mina önskemål. Om jag ska nämna något negativt så var det så att en bänkskiva och även en lucka var skadad vid leverans. Men dessa byttes, enligt avtal, ut till nya så det var inte egentligen något problem. Monteringen utfördes fackmannamässigt.

Resultatet; jag kan inte vara nöjdare med mitt nya fräscha kök det lyfte hela lägenheten!

Tack så mycket för det!
    Sören Läs mer
  • Anna Z
    Anna Z skrev om Noblessa Sverige AB
    Trevlig säljare ( som tyvärr slutat,,,,!) snyggt kök,,,, men när Noblessa fått sina pengar och det sedan blir strul med leveransen uppträder Noblessa under all kritik! Transportföretaget de anlitar skadade vår leverans vid TVÅ tillfällen, först originaldelar, sen nybeställningen,, vilket gör att vårt kök försenats 10 veckor! De erbjuder en ursäkt samt en skrattretande låg ersättning som kompensation för det omak vi haft under väntetiden samt att glädjen med ett nytt kök har försvunnit!m! Läs recensioner innan ni köper kök hos Noblessa , det missad vi, men detta har tydligen drabbat fler kunder! Läs mer
    Tahereh J gillar detta
  • Peter J
    Peter J skrev om Noblessa Sverige AB
    Jag och min sambo skulle kolla på en bänkskiva till vårt nya kök. Butikschefen (som bemötte oss väldigt trevlig) var tyvärr upptagen men bad oss vänligt kolla runt i butiken.
    Ingen annan av de som jobbade i butiken kom fram till oss och ville hjälpa till. Vi kollade ut en bänkskiva som vi tyckte var snygg på egen hand.
    Dagen efter ringde min sambo för att få prisuppgift på skivan varpå säljaren svarar att det inte går till så, ni måste komma in i butiken.
    Jag ringde upp samma säljare senare samma dag med de exakta måtten på de olika måtten för bänkskivedelarna för att han skulle kunna ta reda på priset, men innan jag ens nämner vilken skiva det är vi är intresserade av säger han att det är en jättedyr skiva och att vi fortfarande måste komma in i butiken. Jag erbjuder mig då att maila köksritningarna till honom eftersom jag inte har vägarna förbi på flera dagar. Han är då mycket tveksam men går med på att ta emot dem på mail för att sedan ge dem till sin butikschef. När jag mailade dem till den mailadress han uppgav verkade den inte stämma (det kan ju varit jag som skrev fel adress) Efter detta känner jag inte att jag vill köpa någon bänkskiva på Noblessa, och jag vill inte rekommendera någon annan att göra det heller Läs mer