Nordiska Flyttkompaniet

Nordiska Flyttkompaniet

nordiskaflyttkompaniet.se
  • BadgeSixYears

Nordiska Flyttkompaniet AB grundades med visionen att trygghet och kvalitet skall stå före allt annat i verksamheten. Med vår mångåriga erfarenhet inom flytt och transport samt extremt höga krav på organisation och medarbetare vill vi efterlämna den högsta möjliga kvalitetsstämpeln i flyttbranschen i Sverige. All vår personal...

529 omdömen om Nordiska Flyttkompaniet

Sedan starten hos Reco 2019

Pia R
Skrev om Nordiska Flyttkompaniet

Toppenfirma. Jag kan verkligen rekommendera dem. Allt har fungerat perfekt, med kvalitet, från bokning till flytten och flyttstädet. Mycket trevligt och professionellt bemötande.

Benita K
Skrev om Nordiska Flyttkompaniet

Nordiska Flyttkompaniet har på alla plan överträffat våra förväntningar Allt från vår dialog med kontoret till samarbetet med flyttgänget Raska, arbetsamma, noggranna och känsla för kundens önskemål Extra tack till David och gänget Jag kan bara säga det bästa om er och rekommenderar er till alla som vill få en enkel och smidig flytt Benita

Ingemar K
Skrev om Nordiska Flyttkompaniet

Det finns flyttfirmor som flyttar dina möbler. Sedan finns flyttföretag som arbetar med kvalitet och känsla för ditt hem, dina ägodelar och tar den extra stunden med kunden. Nordiska Flyttkompaniet har gett oss den allra bästa flytt upplevelse vi någonsin haft. Tack till er på kontoret extra tack till David och gänget Kan bara rekommendera er till alla som ska flytta . Ingemar

Joakim S
Skrev om Nordiska Flyttkompaniet

Väldigt trevliga och väldigt professionella. Inga problem under flyttprocessen och allt flöt på otroligt bra!

Ulla S
Skrev om Nordiska Flyttkompaniet

Samtliga som vi kom i kontakt med, från bokning av flytt till genomförande, var mycket professionella, effektiva, hjälpsamma och trevliga. Kan varmt rekommendera Nordiska Flyttkompaniet. Vi kände oss trygga med att lämna över ansvaret, för vår flytt från Stockholm till Göteborg, till dem.

Pether R
Skrev om Nordiska Flyttkompaniet

Mycket professionellt företag. Perfekt genomförd förflyttning av ett kontor till ny adress.

Julia K
Skrev om Nordiska Flyttkompaniet

Toppenservice från start till slut. Noggranna, trevliga, försiktiga och trygga. Hela upplevelsen från bokning till flytt var toppklass. Kommer definitivt anlita igen vid framtida flyttar.

Tomas F
Skrev om Nordiska Flyttkompaniet

Bemötandet från Nordiska Flyttkompaniet när vi tog kontakt med dem för att höra om de kunde hjälpa oss med flytten var mycket bra. Lugnt sakligt och vi fick den information vi efterfrågade, på ett sakligt och professionellt sätt. På flyttningen så ringde flyttkillarna och sa att de var i närheten så vi hann komma i ordning för att ta emot dem på gården och eventuellt hjälpa till med var flyttbilen skulle stå.. Killarna som bar var extremt trevliga och väldigt effektiva. När problem uppstod som vi inte hade räknat med så...

Fredrik P
Skrev om Nordiska Flyttkompaniet

Positivt bemötande både vid bokningen och själva flytten. Killarna var aktsamma, kunniga och tydligt måna om att göra ett bra jobb. Rekommenderas!

Anna-Lena V
Skrev om Nordiska Flyttkompaniet

Fantastiska ”flyttgubbar” som löste alla lyft trots tunga och otympliga möbler. Mycket trevliga och hjälpsamma med humor och hjärta. Tog mycket egna intiativ med planlösning och problem som uppstod under flytten. Arbetade snabbt och smidigt samtidigt som de var varsamma om ömtåliga föremål. Mycket nöjd, rekommenderar varmt!

Hannes B
Skrev om Nordiska Flyttkompaniet

Vi har blivit så otroligt hjälpta, väl omhändertagna och vänligt mottagna under hela processen, från bokning och planering till sista minuten-ändringar. Vi bokade flytt från Göteborg till Stockholm med flyttstäd och hade normala förväntningar, men vi har fått så mycket hjälp och alla har varit så flexibla för att lösa alla problem, förvirringar och felbokningar som dykt upp under tiden från vårt håll. Hela samarbetet har varit smärtfritt och vi är helnöjda!

Daniel A
Skrev om Nordiska Flyttkompaniet

Jag och min familj flyttade från Göteborg till Karlstad. Vi tog även flyttstädning. Vi blev väl bemötta och omhändertagna. Det som var det skönaste för oss var att Nordiska var väldigt lösningsorienterade och jobbade för fullt för att flytten skulle gå så smidigt som möjligt, vilket de lyckades med till 100%. Det var som att be sina vänner eller familj om hjälp. Kan verkligen rekommendera!

Peter F
Skrev om Nordiska Flyttkompaniet

Professionellt bemötande och utförande. Vet hur man flyttar utan att skada något. Bra tidsuppskattning hur lång tid en flytt tar. Tydliga att visa vad man betalar för. Effektiva, vilket håller nere kostnaden. Jag har använt Nordiska Flyttkompaniet tre gånger och är mycket nöjd med dem.

Rasmus A
Skrev om Nordiska Flyttkompaniet

Jag har använt mig av Nordiska flyttkompaniet två gånger nu och jag kommer kontakta dom igen nästa gång jag ska flytta. Det har känts tryggt från start till slut och oerhört skönt att slippa allt bärande när man ska flytta. Extra plus att dom är trevliga att ha och göra med!

Jan Ivar Å
Skrev om Nordiska Flyttkompaniet

Mycket trevligt och bra bemötande vid vår flytt

Christina B
Skrev om Nordiska Flyttkompaniet

Nordiska hjälpte oss med en komplicerat flytt från Stockholm till Danmark och vi är mycket nöjda. De är trevliga, uthålliga och mycket kommunikativa.

Margareta R
Skrev om Nordiska Flyttkompaniet

Vi är jättenöjda. Kunde inte gå bättre. Toppenbra personal. Arbetet innefattade röjning av vind och källarskrubb. Vi är jättenöjda med resultatet

Jasmina H
Skrev om Nordiska Flyttkompaniet

Tusen tack till Nordiska Flyttkompaniet för det fantastiska och professionella jobbet! Särskilt ett stort tack till Malin för det fantastiska bemötandet. Vi uppskattar verkligen all hjälp under flytten. Jasmina

Anna P
Skrev om Nordiska Flyttkompaniet

Detta fantastiska gäng! Andra gången de hjälper oss att flytta och båda gångerna har vi känt en stor trygghet i att gänget på NF har hjälpt oss med allt ifrån packning, nedmontering, samordning och flytt. Trots utmaningar med bland annat stora och tunga möbler har inget varit omöjligt utan man har bara fokuserat på problemlösning. Det märks att det är ett gott gäng som arbetar ihop och det underlättar oerhört i samarbetet när man är trygga med varandra. Jag har bara gott att säga och kommer vi flytta igen, privat eller med bolaget, kommer vi utan tvekan vända oss till Nordiska Flyttkompaniet.

Reine J
Skrev om Nordiska Flyttkompaniet

Upplevelsen med Nordiska Flyttkompaniet var väldigt positivt. Arbetet som utfördes var att en källare och vind skulle utrymmas. Detta skapade en massa oro från vår sida då vi visste att vi inte själva skulle klara av detta. Detta löste Nordiska Flyttkompaniet väldigt bra. Allt vi behövde göra var att kolla hur det såg ut när dom var klara. Allt var borta Så ett stort tack till Nordiska Flyttkompaniet.

Andrzej T
Skrev om Nordiska Flyttkompaniet

Jag har använt företagets tjänster - Flytthjälp - två gånger och båda gångerna gick allt smidigt. Snabb och problemfri kontakt med företaget. Företaget rekommenderades av en kollega och allt jag förväntade mig gjordes utan problem. Vid en annan flytt kommer jag att använda samma företags, Nordiska Flyttkompaniet, tjänster. Jag rekommenderar detta företag

Mats L
Skrev om Nordiska Flyttkompaniet

Proffsigt skött i allt från offert till färdig flytt.

Silvana O
Skrev om Nordiska Flyttkompaniet

Thomas och Heikki flyttade för oss. Trevliga, sympatiska, proffesionella gubbar. Gick mycket smidigt och lugnt. Vi är supernöjda och kommer att anlita dem igem vid behov. Silvana och sandra

Ann-Louise H
Skrev om Nordiska Flyttkompaniet

Jag fick ett mycket vänligt och proffsigt bemötande hela vägen -vid begäran om offert, beställning och själva flytten. Det var första gången jag anlitade flytthjälp så jag visste inte riktigt vad jag kunde förvänta mig men läste alla de tidigare omdömena och företaget verkade skilja sig från mängden på ett mkt positivt sätt. Och jag fick alla förhoppningar infriade. Flyttkillarna var punktliga, artiga, effektiva på alla sätt. Vi flyttade inom Göteborg och det gick så himla smidigt trots att vi själva var lite oorganiserade...

Svar från Nordiska Flyttkompaniet

Hej Ann-Louise : ) Tack snälla för din tid att lämna din feedback till oss, det glädjer oss mycket att våra flyttkillar tagit så väl hand om dig! Precis så skall det vara! Vi hoppas att du återkommer till oss i framtiden om du önskar vår hjälp, du är ALLTID varmt välkommen : ) God fortsättning på nya året! Tack för ett jättefint samarbete med din flytt 🙂 Bästa Hälsningar Din Partner Nordiska Flyttkompaniet AB med personal

Alice T
Skrev om Nordiska Flyttkompaniet

Effektiva, trevliga, försiktiga, bra kommunikation!

Svar från Nordiska Flyttkompaniet

Hej Alice : ) Tack för din tid att lämna din feedback till oss! Vi hoppas att du återkommer till oss i framtiden om du önskar vår hjälp : ) God fortsättning på nya året & tack för ett jättefint samarbete med din flytt 🙂 Bästa Hälsningar Din Partner Nordiska Flyttkompaniet AB med personal

Anna L
Skrev om Nordiska Flyttkompaniet

Trevliga, sympatiska grabbar som gör sitt jobb med snits och finess. Aldrig några problem trots slit och kamp när väglaget ställde till det. Alltid lika positiva " Ett skepp kommer lastat" även fast det blev många fler lass än det var beräknat. Tack för fint arbete med att tömma ett helt rehabcenter.

Anna-Lena U
Skrev om Nordiska Flyttkompaniet

Trevligt bemötande från alla inblandade från bokning till flytt. Professionella och snabba. Andra gången jag anlitat Nordiska flyttkompaniet för flytt mellan städer och är supernöjd. Rekommenderas.

Svar från Nordiska Flyttkompaniet

Hej Anna-Lena : ) Tack snälla för ditt omdöme : ) Det har varit ett nöje att få hjälpa dig med flytten mellan Örebro & Göteborg : ) Vi är oerhört tacksamma att du fortsätter återkomma till oss, och vi hoppas att vid framtida behov så återkommer du igen, du är alltid varmt välkommen : ) Vi önskar dig den bästa starten i din nya lägenhet och att du får en riktigt fin Jul : ) Bästa Hälsningar Din Partner Nordiska Flyttkompaniet AB med berörd personal

Anna W
Skrev om Nordiska Flyttkompaniet

Trevliga tillmötesgående killar, arbetar strukturerat och smidiga att ha att göra med

Svar från Nordiska Flyttkompaniet

Hej Anna : ) Tack snälla för din recension och för din tid att skriva om oss! Det glädjer oss att ni är nöjda med flytten och vi hoppas att ni kommer trivas i Era nya lokaler : ) Vid framtida flyttbehov är ni alltid varmt välkomna åter till oss! Bästa Hälsningar Er Partner Nordiska Flyttkompaniet AB med personal

Janne M
Skrev om Nordiska Flyttkompaniet

Ett gäng ”goa gubbar” med glimten i ögat Vänligt bemötande, duktiga grabbar som kunde sin sak. Organiserade och aktsamma om våra saker Tömning av stor fastighet Rekommenderas alla dagar i veckan Jannice 👍

Svar från Nordiska Flyttkompaniet

Hej Jannice, Tack för din tid att lämna omdöme om företagsuppdraget : ) & tack för ett jättefint betyg för uppdraget avseende vår personal! De tackar ödmjukast för detta! Vi hoppas att ni återkommer i framtiden när ni behöver hjälp igen och att ni får en riktigt bra start i Era nya lokaler : ) Bästa Hälsningar Er Partner Nordiska Flyttkompaniet AB med personal

Anna-Karin O
Skrev om Nordiska Flyttkompaniet

Mkt trevligt bemötande utav alla killarna..alltid hjälpsamma...med glimten i ögat..goa gubbar. .. .

Svar från Nordiska Flyttkompaniet

Hej Anna-Karin, Tack snälla för din tid att lämna omdöme! Vi tackar för din tid att skriva om oss och hoppas att ni återkommer i framtiden vid behov : ) NI är alltid varmt välkommen till oss : ) Bästa Hälsningar Din Partner Nordiska Flyttkompaniet AB med personal

Vanessa J
Skrev om Nordiska Flyttkompaniet

Otroligt goa gubbar som hjälpte mig att flytta för ett par veckor sedan. Var väldigt varsamma med möblerna de flyttade och snabbt gick det också!! Behövde flytta ett antal möbler från en lägenhet till en annan och ett antal från den andra till den första lägenheten. Gick hur smidigt som helst och möblerna och kartongerna placerades i det rummet som jag önskade. Jag rekommenderar varmt Nordiska flyttkompaniet, kommer att ta hjälp av dem vid eventuella kommande flyttar framöver!

Svar från Nordiska Flyttkompaniet

Hej Vanessa, Tack för ett väldigt fint omdöme och betyg för vår personal och den utförda tjänsten : ) Vi hoppas att ni återkommer i framtiden om flyttbehov uppstår! Till oss är ni alltid varmt välkomna : ) Bästa Hälsningar Din Partner Nordiska Flyttkompaniet AB med personal

Caroline F
Skrev om Nordiska Flyttkompaniet

Punktliga - vilket var väldigt viktigt för oss. Snabba - Uppskattas självklart. Rädd om våra möbler - Flyttat förr med skador på våra saker men inte den här gången! Såå värt pengarna och väljer den här firman nästa flytt. Rekommenderas varmt.

Svar från Nordiska Flyttkompaniet

Hej Caroline, Tack för ditt fina omdöme och rekommendation 🙂 Det glädjer oss att ni är nöjda med oss och uppdraget! Vi hoppas vi får träffa Er igen i framtiden när flyttbehov uppstår : ) Bästa Hälsningar Din Partner Nordiska Flyttkompaniet AB med personal

Christina L
Skrev om Nordiska Flyttkompaniet

Vi är jättenöjda med Nordiska Flyttkompaniet. Allt blev som det utlovades och det var ordning och reda genom hela flytten. Mycket vänligt bemötande genom hela processen.

Svar från Nordiska Flyttkompaniet

Hej Christina : ) Tusen tack för din tid att skriva om oss och för en så fin rekommendation! Vi hoppas du trivs gott i nya bostaden och att du återkommer i framtiden vid behov : ) Du är alltid varmt välkommen till oss! Bästa Hälsningar Din Partner Nordiska Flyttkompaniet AB med personal

Anton L
Skrev om Nordiska Flyttkompaniet

Det har blivit några flyttar för mig de senaste åren och jag har flera gånger anlitat Nordiska Flyttkompaniet. Varje gång har det varit klockren leverans, effektivt och hårt arbete och trevligt bemötande från flyttarna. Rekommenderas starkt.

Svar från Nordiska Flyttkompaniet

Hej Anton : ) Tack snälla för din fina rekommendation och för att du valt oss för dina flyttar genom åren : ) Vi uppskattar att du återkommer och är oerhört tacksamma för din tid att skriva om oss! OM du behöver flytthjälp igen, då vet du att du alltid kan ringa oss : ) Bästa lycka till i nya bostaden så hoppas vi att vi hör av dig igen i framtiden : ) Bästa Hälsningar Din Partner Nordiska Flyttkompaniet AB med personal

Charlotte V
Skrev om Nordiska Flyttkompaniet

Mycket snabbt, vänligt och proffesionellt bemötande från kontoret under hela processen. Härliga och duktiga flyttkillar som gjorde flyttdagen till en positiv upplevelse. Jag rekommenderar absolut denna flyttfirma.

Svar från Nordiska Flyttkompaniet

Hej Charlotte, Stort tack för din tid att recensera oss här på Reco, och för dina fina ord : ) Det har varit ett nöje att få hjälpa dig med flytten och personalen tackar för ett oerhört trevlig bemötande : ) Vi hoppas såklart ni återkommer i framtiden om flytt blir aktuellt, ni är alltid varmt välkomna till oss! Bästa Hälsningar Din Partner Nordiska Flyttkompaniet AB med personal

Ingemar P
Skrev om Nordiska Flyttkompaniet

Enkel och begriplig offert.. Lätt att beställa. Trevliga och effektiva gubbar. Inga skador på vårt flyttgods. Flyttstädningen gjordes av proffs. Allt kostade mindre än beräknat. // Ingemar Pålson, Göteborg

Håkan P
Skrev om Nordiska Flyttkompaniet

Jag blev trevligt bemött från det att jag beställde flyttarna tills det att de blev fullföljda. Det är en firma som levererar det som man kan hoppas på när man anlitar en flyttfirma. Ska du flytta något privat eller något kontor mm. Det här är rätt firma att boka för flytt. Jag bokade en flytt och mellanlagring och sedan en flytt till min nya adress. Allt har fungerat kanon. Bättre än väntat faktiskt.

Joachim P
Skrev om Nordiska Flyttkompaniet

Helt toppen från början av bokningen till slutet när flytten var över. Super bra återkoppling och så lätta att ha att göra med. Trevliga killar som jobbade snabbt och smidigt. Punktliga med tiden. Haft lite olika flyttfirmor sen tidigare flyttar, men Nordiska Flyttkompaniet toppar den listan utan tvekan. Överlägset! Flyttar vi igen eller behöver nån hjälp med möbel transport mm så ringer vi tillbaka. Utan tvekan!!!! Mina varmaste rekommendationer till andra som vill flytta!!! Super tack från en helnöjd flytt kund!!!

Catrin Marianne P
Skrev om Nordiska Flyttkompaniet

Två jättetrevliga killar hjälpte oss med vår flytt och vi är supernöjda. Killarna jobbade snabbt och effektivt och kunde detta med lastning. Blir det flytt igen kommer vi definitivt använda dem igen. Rekommenderas varmt!

Mattias P
Skrev om Nordiska Flyttkompaniet

redigt trevliga karlar som man kunde slänga lite skit med och tjöta med! båda fick en varsin björnkram innan dom tog sig hemåt. Dom kämpade på från början till start och dom va lika glada hela tiden! Det är bara gött när man kan bonda lite!

Michiel Thomas T
Skrev om Nordiska Flyttkompaniet

Second time moving with Nordiska. Very pleased with the expertise and efficiency shown. Even when presented with a worse situation than expected, Nordiska did not miss a beat in moving everything in fine fashion.

Denise J
Skrev om Nordiska Flyttkompaniet

Flexibla och strukturerade. Väldigt trevligt bemötande och en bra trygghet kring deras kunskap och kompetens för oss som flyttat känsliga instrument. Dom höll vad dom lovade hela vägen och erbjöd lösningar på problem som uppkom längs vägen, trots mycket kort varsel från vårt håll. Rekommenderas!

Bo Olof J
Skrev om Nordiska Flyttkompaniet

Duktiga killar som klarade en besvärlig del av min flyttning.

Sandra O
Skrev om Nordiska Flyttkompaniet

Ordentliga fina Svenska ! killar . Trevliga , lyssnade . Mycket varsamma , rädda och mycket aktsamma om sakerna. Ingen slav eller stress. Noga och lugna . Men arbetade snabb , på ett bra vis

Jenny Ingeborg B
Skrev om Nordiska Flyttkompaniet

Kanonfin service från första kontakt till genomförd flytt. Glada, trevliga och mycket smidiga i både bemötande och genomförande. Stort plus att kunna boka flytt, städ, samt bortforsling med en och samma firma. Rekommenderas varmt

Dongming L
Skrev om Nordiska Flyttkompaniet

Tack så mycket för hjälpen, de var väldigt trevliga och noggranna med utnämningen.

Lars Gunnar S
Skrev om Nordiska Flyttkompaniet

Vi fick en jättefin upplevelse av våra flyttare De var så snabba och trevliga. Kan rekommenderas.

Marie C
Skrev om Nordiska Flyttkompaniet

Nordiska Flyttkompaniet utförde en väldigt stor och tung flytt åt oss under sommaren. Vi har blivit riktigt bra bemötta av killarna på flyttfirman De har varit lätta att nå, professionella i sitt agerande, hållit det de utlovat och alltid med ett leende. Vi är mer än nöjda med Nordiska Flyttkompaniet. / Marie med personal

Mikael S
Skrev om Nordiska Flyttkompaniet

Jättetrevlig personal, jobbade supersnabbt och effektivt. Kan starkt rekommendera de till ev. framtida flyttar.

Christina S
Skrev om Nordiska Flyttkompaniet

Jättegoa killar. Snabba och effektiva. Mycket grundliga och tillmötesgående.