Nordiska Flyttkompaniet

Nordiska Flyttkompaniet

Nordiska Flyttkompaniet AB grundades med visionen att trygghet och kvalitet skall stå före
allt annat i verksamheten. Med vår mångåriga erfarenhet inom flytt och transport samt
extremt höga krav på organisation och medarbetare vill vi efterlämna den högsta möjliga
kvalitetsstämpeln i flyttbranschen i Sverige. All vår personal innehar den
kunskap/utbildning som krävs för att utföra ett professionellt flyttuppdrag för dig som
kund.

Vi hjälper dig som företag, kommun, privatperson eller myndighet med allt från stora till små flyttar. Alltid förstklassig service och ansvarsfull hantering av ditt gods.

Vi utgår från Göteborg men åtar oss uppdrag över hela Sverige och även inom våra grannländer Norge och Danmark.

Varmt välkommen till oss på Nordiska Flyttkompaniet!

Läs vad 334 kunder tycker om Nordiska Flyttkompaniet 2

2021-07-22
    Vi fick en proffsigt genomförd flytt från Göteborg till Stockholm med packning av porslin, glas och allt annat ömtåligt. Packning, lastning och lossning gjordes effektivt och säkert. Inget gick sönder och det gick supersnabbt. Vi fick ett maxpris utifrån bedömd tidsåtgång. Offerten var realistisk. Vi är väldigt nöjda med flytten.
    2021-07-22
    Tack för en mycket bra flytt, kan verkligen rekommendera er. Väldigt trevliga personal och mycket hjälpsamma. Annika
    2021-07-19
    Såååå supernöjd som kund.
    Killarna jobbade i värmebölja och bar mina grejer tre trappor ner och fyra trappor upp.
    De hittade till och med min fina klocka som jag själv letat efter i månader.
    Fick dem på rekomendation och nu rekomenderar jag vidarepå det varmaste.
    Kommer anlita dem igen om jag behöver senare.
    Dessa killar håller måttet från A till Ö.
    Kanonbra👍👍👍👍👍
  • A V S
    2021-07-15
    GOTHENBURG - SOUTHERN GERMANY
    It was the best choice I ever made. I really felt was my family taking care of my household as it was their own. On time, welcoming, helpful, careful and awesome people. I strongly recommend Nordiska Flyttkompaniet.
  • EMELIE H
    2021-07-12
    Jag skulle verkligen vilja rekommendera Nordiska flyttkompaniet. Så proffsiga, snabba och positiva. Redan från start på morgonen kom Christopher och James till oss med ett leende på läpparna som varade under hela flytten. Båda två bidrog med en sådan otrolig service och glädje. Det var inte sista gången vi flyttade med er kan jag säga. 10/10 toasters!
  • Johan Emil E
    2021-07-12
    Nordiska flyttkompaniet och dess personal är det bästa jag upplevt i branschen! De är lyhörda, professionella och väldigt positiva och bemöter kunden med ett leende i alla lägen. Jag skullealdrig använda något annat bolag än Nordiska Flyttkompaniet. Ett extra tack skall ges till Christopher och James, på Nordiska Flyttkompaniet, som gav mig ett gott skratt genom hela flytten!
    2021-07-11
    Kunde inte fått bättre hjälp! Flytt från en storstad till en annan och har aldrig fått så bra flytthjälp tidigare! Proffsigt bemötande, effektiva och sjukt trevliga flyttkillar! Tack Fredrik och Rickard, ni gjorde min flytt!
    2021-07-07
    Superbra upplevelse! Jätteproffsigt och trevligt bemötande och själva flytten gick supersmidigt och snabbt!
    2021-07-06
    Långt flytt inom Sverige blev till ett absolut dröm med killarna! Inga problem alls. Fantastiskt kommunikation och väl bemötande hela processen! Kan bara rekommendera vidare!
    2021-07-02
    Flytten från 4an på 3e våningen utan hiss var verkligen inget problem för de tre som representerade Nordiska Flyttkompaniet. Snabba, effektiva och kunniga + ett bemötande som får högsta betyg. / Anette och Eijlert
    2021-06-29
    Fantastisk opplevelse med Nordiska Flyttkomlaniet.
    Fikk to erfarne flyttete i James og Christopher.
    Superraske og nøye under pakkingen av bilen. Ble ofte spurt om det var noe som de måtte være ekstra forsiktige med, og følte at innboet vårt ble bra behandlet.

De skulle levere innboet på ett lager i Karlstad. Var selv litt nervøs da de måtte hente ut nøkler med pinkoder etc. men de løste dette på strak arm. Tok seg også tid til å levere nøklene mine til egnet sted i etterkant.

Kan anbefales på det sterkeste!
    2021-06-16
    På första samtalet med Nordiska visste jag redan att jag hade valt rätt företag för min bohagsflytt. De är snabba på att svara via mail och samtal vilket underlättar ifall man är orolig och har många frågor.

På flyttdagen var de punktliga och var mycket trevliga. De visste var och hur de skulle börja med min flytt och var mycket snabba med att lasta in allt i flyttbilen. Det gick lika smidigt att lasta ur sakerna ur bilen. Så hela bohagsflytten för lägenhet, 78m², tog under 5 timmar för Nordiska Flyttkompaniet att fixa. Så vill verkligen tacka Nordiska flyttkompaniet för en mycket smidig flytt och när det är dags för en ny flytt ringer jag till Nordiska igen 1000%!
    2021-06-11
    Hur bra som helst, så trevliga & professionella. Inga problem alls.
    Kan varmt rekommenderas alla dagar i veckan.Så nöjda! Tack.
    2021-06-07
    Mycket nöjd. Bokade både städning och flytt-tjänst. Att flytta bohaget tillsammans med Christopher och Daniel var ett stort nöje och allt gick extremt smidigt. Kommer definitivt använda Nordiska Flyttkompaniet igen i framtiden
  • CARINA J
    2021-06-03
    Supernöjd mef flytten Trevliga och effektiva. Rekommenderas starkt.
  • EMELIE S
    2021-06-01
    Bästa Nordiska Flyttkompaniet.
    Löser allt, snabbt och smidigt!
    Rekommenderas varmt!!!
    2021-05-21
    Fantastiskt bra av Christopher och James.
    Snabbt, trevligt och effektivt, vi kunde aldrig drömma om att flytten skulle gå så smidigt.
  • Philip Carl Robin R
    2021-05-17
    Fantastisk flytthjälp av Christopher och James!

Bra bemötande, snabba, noggranna, organiserade och proffsiga!
    Hjälpte oss med en flytt från väst till östkust. Allt gick superbra. Rekommenderas starkt!
    Tack för er hjälp!
    2021-05-17
    Snabbt bra och trevligt! Bokade både flytt och städning av samma bolag och har bara positivt att säga om bemötandet
    2021-05-04
    Superbra och noggranna samtidigt som de oxå var väldigt effektiva och dessutom mkt trevliga. Även mkt gott bemötande i kontakten med kundtjänst.
    2021-05-02
    Helt fantastiska! Service på toppnivå, snabba som tusan, prisvärda, inget krångel. Jag är 110% nöjd! Absolut den bästa flyttfirman!
    2021-04-23
    Grymt gäng! De hanterade tunga möbler, trappor och den långa knöliga vägen till huset på ypperligt sätt! Kvicka, proffsiga och lösningsorienterade med en härlig attityd! Man blir nästan lite sugen på flytta igen!
    2021-04-16
    Supernöjd med Jim och Christian som hjälpte oss. Snabba, professionella och trevliga. Rekommenderar!
    2021-04-09
    Genomgående professionellt och trevligt, från initial kontakt till sista inburna flyttlåda. Snabbt, effektivt och omsorgsfullt. Rekommenderas varmt!
    2021-03-31
    Snabbt, effektivt och proffsigt! Vi är mycket nöjda!
  • AGNETA H
    2021-03-30
    Snabba, starka och glada flyttkillar. Rekommenderas varmt!
  • Mathias Eric J
    2021-03-30
    Klockrent, allt gick snabbt och effektivt.
  • Eva Susanne F
    2021-03-30
    Tryggt, mycket prisvärt och snabbt! Flytt×2 samt magasinering och allt var perfekt!
    2021-03-27
    Absolutely great help - perfekt! Fredrik and Pontus were super organized and fast; the help could not have been better!
  • Tausi Kondo L
    2021-03-25
    Vilka stjärnor Christopher och Christian är,det levererade precis som de skulle,rekommenderas starkt och jag är väldigt nöjd.
    Tausi
    Hej,
    Vilka goa gubbar Christopher och Christian är. Fick hur bra service som helst och de tog till och med med sig en TV-bänk och slängde utan extra kostnad som jag inte fick plats med i nya lägenheten. Rekommenderas stark 👍🏿👍🏿👍🏿.
    /Patrik
    2021-03-25
    En excellent service i alla led från Nordiska Flyttkompaniet AB! Jag är mycket glad och nöjd att jag anlitade dem.
  • MEDEA S
    2021-03-23
    Måste vara det bästa flyttbolaget på kundservice! Snabbt och trevligt. Tack!
  • RAMON N
    2021-03-23
    Goa gubbar med ett jäkla tempo. Packa var tråkigt som alltid men flytten var kul med massa skämt.
    Inga skador, inga problem, hjälp och förslag där vi behövde det. Så nöjd man kan bli. Varm rekommendation från mig.
    2021-03-22
    Från första mailet var nordiska Flyttkompaniet tillmötesgående, trygga och trevliga. Det kändes aldrig opålitligt eller oroligt inför att någon annan skulle flytta våra saker.

Personerna som hjälpte oss att flytta var trevliga, effektiva och snabba. Samt jobbade lugnt och effektivt.

Kommer aldrig mer flytta utan nordiska flyttkompaniets hjälp :)
  • Jeannette R
    2021-03-10
    Bästa flytten någonsin. Har aldrig varit så nöjd. Killarna gjorde ett fantastiskt jobb .Bra jobbat!!!
    2021-02-06
    Inget krångel med bokning. Snabba o effektiva vid flytt. Tusen tack för bästa service. Rekommenderar starkt denna flyttfirma.
    2021-02-05
    Rekommenderar starkt Nordiska flyttkompaniet! Professionella, effektiva, tillmötesgående och väldigt trevliga. Från personalen på kontoret (David och Malin) till killarna som utförde arbetet. Supernöjd och kommer definitivt använda mig av de i framtiden! Fredrik och Christoffer, ni var helt fantastiska! Tack för hjälpen!
    2021-02-03
    Mycket nöjd med flytt av ömtåliga bokhyllor
    2021-01-31
    Ett direktbyte, två näraliggande lägenheter. Ingen mellanlastning på lastbil skulle ske vilket innebar vissa logistiska utmaningar. Flyttkillarna klarade detta elegant med stor smidighet och kompetens. En eloge också för killarnas vänliga och hjälpsamma attityd som inte sviktade trots bl a många och tunga kartonger pga alla mina väldigt många böcker.
    2021-01-29
    Jag är så glad att jag valde er! Efter att ha pratat med ungefär 10 olika flyttbolag så kändes ni som de mest seriösa och kundvänliga. Allt gick så snabbt! Tack för all hjälp! Speciellt tack till Malin, Fredrik och Christian.
    2021-01-29
    Väldigt professionella och lätta att ha att göra med, från beställning till utförande till faktura och hämta lådor. Kan varmt rekommendera för en smidig flytt!
    2021-01-27
    Kunde inte fått bättre hjälp med flytten; punktliga, trevliga och effektiva! Trotts lite ändringar kring hur mycket som skulle flyttas flöt allt på hur bra som helst. Rekommenderas starkt!
    2021-01-27
    Allt fungerade hur bra som helst. Trevlig och serviceinriktad personal. Mycket god dialog genom hela flytten. Rekomenderas starkt!
    2021-01-27
    Strålande hjälp och trevligt bemötande!
    2021-01-24
    Två härliga gubbar Christoffer och Christian flyttade från Göteborg till Båstad. Allt fungerade perfekt. Dom var inte bara duktiga, dom var roliga också.

Caj Jelleryd
    Hej Caj : ) Tack ödmjukast för din tid att recensera oss! Det glädjer oss att du är nöjd med uppdraget & vi hoppas att du återkommer i framtiden om du behöver flytthjälp igen : ) Till oss är du alltid varmt välkommen alla dagar i veckan! Bästa Hälsningar Din Partner Nordiska Flyttkompaniet AB Nordiska Flyttkompaniet
    2021-01-14
    Bokade flytt från vårt gamla kontor till vårt nya. Jobbade snabbt, effektivt och var varsamma med våra möbler. Suveränt 👍🏼
    God morgon Christian : ) Vi tackar för ditt fina omdöme och framförallt för din tid att lämna en recension till oss här på Reco, det är väldigt roligt att läsa om din upplevelse med oss och att vår personal tog väl hand om Er företagsflytt : ) Vi hoppas såklart att vi får träffa Er igen i framtiden om ni behöver vår hjälp, ni är alltid varmt välkomna till oss! Vi hoppas ni kommer trivas gott i Era nya lokaler och att ni har en fantastiskt fin fortsättning på det nya året! Bästa Hälsningar Er partner Nordiska Flyttkompaniet AB Nordiska Flyttkompaniet
    Verifierad kundrelation
    Vi benyttede os af nordiska flyttkompaniet til vores flytning for anden gang inden for 3 år. Dette firma er top profesionelle og lever virkelig op til deres ry. De friske drenge kristoffer og kristian var super effektive hele dagen igennem. Deres gode humør og energi var meget smittende på os og vi havde en virkelig god dag. Vi er glade for at vi har benyttet os af profesionelle flyttefolk som kunne varetage vores flytning helt ude skader!

De har været hurtige og effektive og nu, hvor flytningen er overstået, står alt på rette plads i huset!
    Vi er meget tilfredse og kan kun give fem stjerner for oplevelsen.
    1000 tak til kristoffer og kristian
    God middag Harald : ) Tack snälla för det fina omdömet, vi har såklart meddelat personalen om din fina respons och de tackar ödmjukast : ) Det är så härligt med återkommande kunder och vi hoppas såklart att du fortsätter återkomma till oss när du går i flytt tankar även nästa gång, du är alltid varmt välkommen! Hoppas du får en fantastisk start i nya huset och att ni håller Er friska i dessa tider! Vi passar också på att önska Er en härlig fortsättning på det nya året : ) Bästa Hälsningar Din Partner Nordiska Flyttkompaniet AB Nordiska Flyttkompaniet
    Verifierad kundrelation
    Helt underbara grabbar som hjälpte mig med flytten
    Kommer rekommendera er till vänner och bekanta!
    God middag Lovisa : ) Vi har tagit del av ditt omdöme och tackar ödmjukast för din tid att recensera oss! Väldigt kul att läsa att du är nöjd med oss och vår service : ) Vi hoppas att du återkommer även nästa gång du önskar flytthjälp, till oss är du alltid varmt välkommen! Vi önskar dig också en god fortsättning på det nya året : ) Bästa Hälsningar Din Partner Nordiska Flyttkompaniet AB Nordiska Flyttkompaniet
    2021-01-08
    Riktigt grymma killar! Fredrik och Noel fixade flytten långt över förväntan. Trodde det skulle bli en omständig dag med flytt men flöt på hur bra som helst. Tryggt och snabbt!

Återkommande kund om det blir dags igen.

Stort tack!
    God middag Jens : ) Tack för ditt fina omdöme till oss och om personalen som varit på plats hos dig idag! Det glädjer oss mycket att de tagit så väl hand om dig : ) Så ska det vara att flytta med oss : ) Du är varmt välkommen när du behöver hjälp igen, vi finns här för dig alla dagar i veckan! Vi hoppas du kommer trivas gott i nya bostaden & att du har en fantastiskt fin fortsättning på det nya året : ) Tack för att vi fick hjälpa dig med flytten & för förtroendet, Bästa Hälsningar Din Partner Nordiska Flyttkompaniet AB Nordiska Flyttkompaniet