Nordiska Flyttkompaniet

Kärrlyckegatan 24, 418 78 Göteborg — Visa karta

Nordiska Flyttkompaniet AB grundades med visionen att trygghet och kvalitet skall stå före
allt annat i verksamheten. Med vår mångåriga erfarenhet inom flytt och transport samt
extremt höga krav på organisation och medarbetare vill vi efterlämna den högsta möjliga
kvalitetsstämpeln i flyttbranschen i Sverige. All vår personal innehar den
kunskap/utbildning som krävs för att utföra ett professionellt flyttuppdrag för dig som
kund.

Vi hjälper dig som företag, kommun, privatperson eller myndighet med allt från stora till små flyttar. Alltid förstklassig service och ansvarsfull hantering av ditt gods.

Vi utgår från Göteborg men åtar oss uppdrag över hela Sverige och även inom våra grannländer Norge och Danmark.

Varmt välkommen till oss på Nordiska Flyttkompaniet!
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 240 kunder tycker om Nordiska Flyttkompaniet

Stefan L skrev om Nordiska Flyttkompaniet
    Bra offert och seriösa flyttkillar löste allt smidigt och var dessutom riktigt trevliga. Nordiska Flyttkompaniet ringer jag gärna igen. //Stefan Läs mer
    2020-01-24 Nordiska Flyttkompaniet svarar Stefan L
    Hej Stefan!

Hoppas du har en fin kväll & tack för ditt omdöme till oss här på Reco : )

Det glädjer oss att du är nöjd med flytten & vår service!

Vi tackar också från vår sida för förtroendet med uppdraget!

Reza M skrev om Nordiska Flyttkompaniet
    Nordiska Flyttkompaniet packade och flyttade vår lägenhet till radhus och det var bästa killarna som kom. Allt gick på 6 timmar. Tack Nordiska! Läs mer
    2020-01-24 Nordiska Flyttkompaniet svarar Reza M
    God kväll Reza : )

Tack för din recension till oss här på Reco! Härligt att du är nöjd med vår service under flytten!

Vi hoppas att du återkommer i framtiden & tackar även för förtroendet med uppdraget : )

Fredrik A skrev om Nordiska Flyttkompaniet
    Nordiska Flyttkompaniet får med beröm godkänt för det uppdrag man gjorde för oss förra veckan! Tack och på återseende nästa gång vi flyttar! Läs mer
    2020-01-24 Nordiska Flyttkompaniet svarar Fredrik A
    Hej Fredrik : )

Tack för ditt fina omdöme här på Reco : )
    Det glädjer oss att du är nöjd med vår Service & utförandet av uppdraget!

Vi hoppas att vi ses igen även nästa gång du behöver hjälp, du är varmt välkommen!

Niklas S skrev om Nordiska Flyttkompaniet
    Anlitade Nordiska Flyttkompaniet för följande tjänster:
    Packning, montering, flytt & städ.

Utöver detta hjälp de mig med uppackning också och allt annat jag önskat därefter.

Serviceinriktade, pålitliga, noggranna och roliga! Grymt stort tack till gänget som hjälpa mig!

Riktigt nöjd och rekommenderar Nordiska Flyttkompaniet till ALLA Läs mer
    2020-01-24 Nordiska Flyttkompaniet svarar Niklas S
    God eftermiddag Niklas : )

Tack snälla för din fina rekommendation!
    Det var ett rent nöje att få hjälpa dig med uppdragen från vår sida : )

Vi hoppas vi får träffa dig igen i framtiden om flyttbehov uppstår : )

Klas B skrev om Nordiska Flyttkompaniet
    Kan inget annat säga än att det var bra hela vägen in i mål.
    Vi har bastanta och tunga möbler som de hanterade med bravur upp för 3 trappor. Inga konstigheter med fakturan allt är vad som redovisades på flyttdagen och enligt överenskommelse.
    Rekommenderar företaget och blir det en sista flytt för oss vet vi vilka som hjälper oss igen. Läs mer
    2020-01-24 Nordiska Flyttkompaniet svarar Klas B
    Hallå Klas : )

Tusen tack för det fina omdömet & för din feedback : )
    Vi passar på att tacka även dig för förtroendet med flytten & för ett fint samarbete : )

Hoppas ni kommer trivas gott i nya bostaden & att ni i framtiden återkommer till oss, ni är alltid varmt välkomna,
    Alla dagar i veckan : )

Passar också på att önska en trevlig helg!

Sandra C skrev om Nordiska Flyttkompaniet
    Professionell och tydligt kontakt per telefon. Trevlig och varsam personal som utförde flytten. Vi är tacksamma för ni tog på er arbete utöver vår ordinarie beställning dessutom.

Med Vänliga Hälsningar,
    Sandra & Sebastian Läs mer
    2020-01-24 Nordiska Flyttkompaniet svarar Sandra C
    Hej Sandra & Sebastian : )

Tack snälla för Er feedback till oss här på Reco : )
    Det glädjer oss att ni är nöjd med vår service!

Vi önskar Er all lycka i nya bostaden & hoppas att vi får träffa Er igen i framtiden vid nästa flyttbehov : )
    Trevlig helg!

Johan L skrev om Nordiska Flyttkompaniet
    Klockrena! Mannen på kontoret är en riktigt problemlösare och anpassade sig till min någorlunda udda starttid och Elias och Jim vill jag tacka extra mycket som de slet på.
    Tack för denna gången Läs mer
    2020-01-24 Nordiska Flyttkompaniet svarar Johan L
    God eftermiddag Johan : )

Tusen tack för ditt fina omdöme till oss här på Reco : )
    Kul att du är nöjd med utförandet och hanteringen av flytten, både från kontoret & ute på fältet : )

Vi hoppas att du återkommer i framtiden, du är varmt välkommen åter : )

Mikaela D skrev om Nordiska Flyttkompaniet
    Stort tack till killarna som hjälpte mig!!
    Kommer rekommendera er till alla mina vänner :)
    Utförde jobbet försiktigt och noggrant med ett bra tempo!
    Ha det så bra tills nästa flytt :) Läs mer
    2020-01-24 Nordiska Flyttkompaniet svarar Mikaela D
    Hej Mikaela : )

Tack för ditt fina omdöme till oss här på Reco!
    Och tack också för att du rekommenderar oss vidare, det glädjer oss att du är nöjd med vår service : )

Hoppas du har en fin start i nya bostaden & att vi får träffa dig igen i framtiden : )

Linda N skrev om Nordiska Flyttkompaniet
    Allt fungerade kanon!
    Mycket bra företag ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

Mvh Linda Läs mer
    2020-01-24 Nordiska Flyttkompaniet svarar Linda N
    Hej Linda!

Tack för din feedback till oss : )
    Det glädjer oss att du är nöjd med servicen och flyttuppdraget : )

Du är alltid varmt välkommen till oss igen när du behöver hjälp! : )

Lily B skrev om Nordiska Flyttkompaniet
    Anlitade nordiska flyttkompaniet då min kära far hastigt gick bort och jag behövde hjälp att rensa huset.

Fyra stycken artiga flyttkillar kom punktligt på flyttdagen och arbetade under flera dagar med att sortera och packa hela villan. De såg till att alla sakerna togs om hand eller slängdes.

Att få detta professionella och lugna bemötande i den stress och sorg som jag befann mig i betydde mycket och jag kan därför varmt rekommendera företaget till andra som befinner sig i samma situation.

Vill du ha ett respektfullt bemötande ska du välja det här företaget.

Tack till Christoffer, David, Stefan och Fredrik ni är guld värda ❤️ Läs mer
    2020-01-24 Nordiska Flyttkompaniet svarar Lily B
    Hej Lily : )

Tack för din fina recension och din tid att skriva några rader om oss och uppdraget!
    Vi hade full förståelse för att uppdraget var känsligt och för oss är det då väldigt viktigt att du känner dig trygg med oss under flytten, det glädjer oss därför att din upplevelse med oss var enligt ditt fina omdöme : )

Om du behöver mer hjälp någon gång - är du alltid varmt välkommen till oss!

• Lawrence B

Lawrence B skrev om Nordiska Flyttkompaniet
    Christoffer og hans team fik vendt en stresset flyttedag til en god oplevelse. De håndterer situationen i en positiv stemning, med overblik og er utroligt tjenstvillige.

Virkelig behagelige mennesker at ha i sit hjem.
    Jeg vil varmt anbefale dem. Läs mer
    2020-01-24 Nordiska Flyttkompaniet svarar Lawrence B
    Hej Lawrence!

Stort tack för din fina recension här på Reco, det glädjer oss att du är nöjd med vår service : )
    Vi tackar också för förtroendet att få hjälpa dig med flytten till Norge och vi hoppas att du kommer trivas gott i nya bostaden!

Vi önskar dig med familj ett riktigt fint 2020 : )

Jonathan P skrev om Nordiska Flyttkompaniet
    Tveklöst det bästa flyttföretaget jag anlitat.
    Använt andra firmor tidigare men det här var något nytt.

Utförlig info innan flytten, snabba och lyhörda flyttmän, bra priser och tydlighet i kommunikationen trots en stressig flyttdag 👍🏼

Kan inte annat än att rekommendera å det yttersta!
    Starkt jobbat, STORT TACK! Läs mer
    2020-01-24 Nordiska Flyttkompaniet svarar Jonathan P
    Hej Jonathan : )

Tack för de fina omdömet!
    Det är alltid lika trevligt att få feedback från utförda arbeten från våra härliga kunder och vi tackar ödmjukast för din tid att lämna en recension : )

Flyttkillarna som varit på plats hälsar så gott till dig och vi alla hoppas att du får en god start i nya hemmet : )
    Behöver du hjälp igen är du varmt välkommen åter till oss - alla dagar i veckan : )

• Johan R

Johan R skrev om Nordiska Flyttkompaniet
    Riktigt professionellt utfört arbete, vänliga och duktiga arbetare.
    Rekommenderas! 😀 Läs mer
    2020-01-24 Nordiska Flyttkompaniet svarar Johan R
    Hej Johan : )

Tack för din rekommendation här på Reco & för din tid att skriva några rader om oss : )
    Vi hoppas du trivs gott i nya bostaden & att du återkommer till oss igen i framtiden om du behöver hjälp med något!
    Till oss är du alltid varmt välkommen : )

• Helena J

Helena J skrev om Nordiska Flyttkompaniet
    Har fått OTROLIGT bra hjälp och service av Nordiska Flyttkompaniet, kan varmt rekommenderas!!

Flyttpersonalen och handläggarna är kompetenta, trevliga och enormt service-minded.

Vi kommer definitivt fortsätta anlita NFK när vi behöver hjälp med flytt i framtiden 👍🏻👍🏻😊 Läs mer
    2020-01-24 Nordiska Flyttkompaniet svarar Helena J
    Hej Helena : )

Tusen tack för din fina rekommendation till oss här på Reco : )
    Du är varmt välkommen alla dagar i veckan om du behöver flytthjälp igen!

Vi önskar dig bästa starten i nya bostaden & en god fortsättning på det nya året : )

Susanna E skrev om Nordiska Flyttkompaniet
    Anlitade NFK flyttfirma när jag skulle flytta i November 2019. Killarna dök upp enligt avtalad tid med ett leende på läpparna. De var snabba och försiktiga med mina möbler och lådor. Oerhört trevliga och sociala, hela flytten blev en rolig upplevelse. Kommer definitivt anlita dem igen och ger dem mina varmaste rekommendationer.

Vi ses igen 😃♥️ Läs mer
    2020-01-24 Nordiska Flyttkompaniet svarar Susanna E
    God middag Susanna : )

Tack för din rekommendation till oss här på Reco : )
    Det glädjer oss att du är nöjd med flytten & personalen från oss!

Vi hoppas att du kommer trivas gott i nya bostaden & att vi får träffa dig igen i framtiden om flyttbehov uppstår : )

Mikael L skrev om Nordiska Flyttkompaniet
    Vi är väldigt nöjda med servicen från Nordiska Flyttkompaniet som var förtroendeingivande och professionell hela vägen.

Tydliga ramar sattes upp i planeringsstadiet, bemötandet från kontoret var alltid trevligt och inte minst fick vi
    fantastisk hjälp av flyttkillarna som imponerade grymt med energi, styrka och effektivitet.

Resultatet blev en mycket smidig flytt – kan absolut rekommendera Nordiska flyttkompaniet! Läs mer
    2020-01-24 Nordiska Flyttkompaniet svarar Mikael L
    God middag Mikael!

Tack för din tid att lämna din feedback om oss här på Reco : )
    Det glädjer oss mycket att du är nöjd med vår service & med personalen som varit på plats : )

Vi hoppas att du återkommer till oss i framtiden om flyttbehov uppstår, du är alltid varmt välkommen : )

Linus C skrev om Nordiska Flyttkompaniet
    När det var dags att välja flyttfirma valde vi Nordiska på grund av det mycket trevliga bemötandet jag fick på telefon. Killarna som genomförde flytten var kompetenta och vi kunde känna oss trygga! Man löste småproblem vi inte tänkt på i förväg och hade glimten i ögat. Vi vill starkt rekommendera Nordiska Flyttkompaniet! Läs mer
    2020-01-24 Nordiska Flyttkompaniet svarar Linus C
    Hej Linus : )

Stort tack för din tid att lämna din recension om oss här på Reco : )
    Det glädjer oss mycket att du är nöjd med flytten & oss som företag : )

Vi hoppas att du trivs gott i nya hemmet & att du återkommer till oss i framtiden om flyttbehov skulle uppstå igen!

Ha en fortsatt fin dag & en riktigt fin helg som kommer : )

Kent L skrev om Nordiska Flyttkompaniet
    Nordiska Flyttkompaniet har hjälpt mig och min familj att flytta flertal gånger med olika uppdrag.

Vänder mig alltid till dem när vi behöver hjälp. Hög kompetens inom flytten, bra kommunikation inför och under uppdraget, trevlig personal och alltid med kunden i största fokus!

Jag kan med varm hand rekommendera NFK till dig som vill ha en noggrann och ärlig firma att flytta med 👍🏻

Med vänliga hälsningar
    Kent m. familj Läs mer
    2020-01-23 Nordiska Flyttkompaniet svarar Kent L
    God kväll Kent : )

Tack för ditt fina omdöme till oss här på Reco!

Nöjet att få hjälpa dig när du behöver oss är helt på vår sida & vi hoppas att vi ses snart igen! Du är alltid varmt välkommen till oss : )

Ha en toppenkväll & hälsa så gott till familjen!

Pontus E skrev om Nordiska Flyttkompaniet
    Jag vill tacka Nordiska Flyttkompaniet för ett gott jobb vid min flytt. Jag vill rekommendera företaget och kommer att använda dem igen när jag skall flytta i framtiden. Läs mer
    2020-01-24 Nordiska Flyttkompaniet svarar Pontus E
    God middag Pontus : )

Tack snälla för din tid att recensera oss här på Reco : )
    Du är såklart varmt välkommen alla gånger du behöver hjälp med flytt eller flyttrelaterade uppdrag : )

Vi hoppas att vi ses snart igen : )

Peder B skrev om Nordiska Flyttkompaniet
    Utmärkt service genom hela flyttprocessen. Kan varmt rekommendera era tjänster. Peder Läs mer
    2020-01-24 Nordiska Flyttkompaniet svarar Peder B
    Hej Peder : )

Tack snälla för din rekommendation samt för din tid att lämna ett omdöme : )
    Det glädjer oss att du är nöjd med personalen och servicen från oss och vi hoppas att du och din familj trivs gott i nya bostaden! : )

Om ni behöver hjälp i framtiden är ni varmt välkommen till oss igen : )

Eva B skrev om Nordiska Flyttkompaniet
    Flytt. Packning. Jobbade snabbt o bra. Allt välpackat. Trevligt bemötande Läs mer
    2020-01-23 Nordiska Flyttkompaniet svarar Eva B
    Hej Eva!

Tack för din recension till oss : )

Det glädjer oss att du är nöjd med flytten och personalen som hjälpt er, vi hoppas att ni kommer trivas gott i Stockholm & att ni återkommer i framtiden om ni behöver hjälp igen : )

• 2020-01-14

Laban C skrev om Nordiska Flyttkompaniet
    Nordiska Flyttkompaniet hjälpte oss att flytta från Oslo till Lerum utanför Göteborg. De levererade hög kvalitet från start till mål, och vi kände hela tiden att vi var i trygga händer.

Rekommenderas! Läs mer
    2020-01-14 Nordiska Flyttkompaniet svarar Laban C
    Hej Laban,

Tack för din recension till oss här på Reco!
    Det glädjer oss att du är nöjd med flytten & personalen som haft hand om uppdraget : )

Vi hoppas du kommer trivas gott i nya bostaden i Lerum & att vi får möjlighet att träffa dig igen i framtiden om flyttbehov uppstår, du är alltid varmt välkommen till oss : )

• 2020-01-10

Elin W skrev om Nordiska Flyttkompaniet
    Starka, effektiva o vänliga "flyttgubbar" o bra helhetslösning med att hyra flyttlådor o boka städ på samma firma. Läs mer
    2020-01-10 Nordiska Flyttkompaniet svarar Elin W
    Hej Elin : )

Tack snälla för din recension till oss här på Reco, det glädjer oss att du är nöjd med vår service & personalen som varit på plats : )
    Vi hoppas att ni kommer trivas gott i nya bostaden & att vi får träffa er igen i framtiden även vid nästa flyttbehov : )

Ha en riktigt fin helg & tack för förtroendet med flytt & städ : )

• 2020-01-09

Daniel O skrev om Nordiska Flyttkompaniet
    Kanonföretag! Har haft mindre bra erfarenheter kring städ/flyttbolag sedan tidigare men anlitade NF för både flyttstäd samt flyttransport. Otroligt nöjd! Noggranna och försiktiga med våra saker och trevligt bemötande. Rekommenderas varmt! Läs mer
    2020-01-09 Nordiska Flyttkompaniet svarar Daniel O
    Hej Daniel : )

Tack snälla för din fina recension här på Reco, det glädjer oss mycket att vi fick förtroendet & därmed även fick visa hur vi hanterar och hjälper våra kunder : )

Vi hoppas att du trivs gott i din nya bostad & att vi får möjlighet att träffa dig igen i framtiden om flyttbehov uppstår : )
    Du är varmt välkommen till oss - alla dagar i veckan : )

• 2020-01-09

Karrar K skrev om Nordiska Flyttkompaniet
    Proffsig och smidig personal. Väldigt trevliga Läs mer
    2020-01-09 Nordiska Flyttkompaniet svarar Karrar K
    Hej Karrar : )

Tack för din tid att recensera oss här på Reco gällande flytten : )
    Vi tackar också för förtroendet med uppdraget & hoppas att du kommer trivas gott i nya bostaden i Stockholm!

Om du behöver flytthjälp igen i framtiden är du alltid varmt välkommen till oss igen! : )

• 2020-01-03

KERSTIN B skrev om Nordiska Flyttkompaniet
    Gick jättebra att flytta med denna firma.
    Trevlig personal, är mycket nöjd, rekommenderar varmt. Läs mer
    2020-01-07 Nordiska Flyttkompaniet svarar KERSTIN B
    God morgon Kerstin :)

Tack för din tid att recensera oss här på Reco!
    Det glädjer oss mycket att du är nöjd med vår service & flyttkillarna som var på plats : )

Vi hoppas du får ett fint 2020 och att du återkommer till oss i framtiden om du behöver hjälp igen : )

• Kajsa H

2019-12-19

Kajsa H skrev om Nordiska Flyttkompaniet
    Bästa Elias och Hannes riktiga stjärnor som hjälpte mig med flytten, glada hjälpsamma och pålitliga killar!
    Är så tacksam och glad att jag anlitade Nordiska Flyttkompaniet!
    Kan varmt rekommenderas!
    Kajsa Hellgren Läs mer
    2020-01-09 Nordiska Flyttkompaniet svarar Kajsa H
    Hej Kajsa : )

Tack snälla för din fina rekommendation här på Reco : )
    Vi tackar också för förtroendet med uppdraget!

Personalen som varit på plats (Elias & Hannes) hälsar och tackar även dig för en trevlig flyttdag : )

Vi hoppas att du återkommer i framtiden om du behöver hjälp igen, du är alltid varmt välkommen till oss!

Kajsa H, Nordiska Flyttkompaniet gillar detta
  • 2019-12-18

Mats B skrev om Nordiska Flyttkompaniet
    Snabb o ärlig offert, själva flytten gick som smort! Läs mer
    2019-12-18 Nordiska Flyttkompaniet svarar Mats B
    Hej Mats,

Tack snälla för din recension till oss här på Reco : )
    Det glädjer oss att du är nöjd med vår service & personalen som varit på plats!

Vi hoppas att du återkommer till oss i framtiden om du behöver hjälp igen, du är alltid varmt välkommen : )

Vi passar också på att önska dig en riktigt God Jul! 🎅

• 2019-12-03

THERESE W skrev om Nordiska Flyttkompaniet
    Flytt från Göteborg till Lödöse. Helt fantastisk bra service! Snabba på att lämna offert och att svara på mail. Fantastisk trevliga och effektiva killar som kom och flyttade. Supernöjda! Läs mer
    2019-12-03 Nordiska Flyttkompaniet svarar THERESE W
    Hej Therese : )

Tack för din tid att skriva ett omdöme om oss och vår personal som varit på plats hos dig idag : )
    Det glädjer oss att du är nöjd med vår service & vi hoppas att du återkommer i framtiden om du behöver hjälp igen!

Du är alltid varmt välkommen åter - alla dagar i veckan : )

Vi önskar dig all trivsel i nya boendet och en fantastiskt fin vecka!

Din Flyttpartner
  • Michaela K

2019-11-29

Michaela K skrev om Nordiska Flyttkompaniet
    Beställde flytt och städ. Jättenöjd med flytten. Mycket bra service och bemötande. Blev verkligen supernöjd med flytten. Städet var okej Läs mer
    2019-11-29 Nordiska Flyttkompaniet svarar Michaela K
    Hej Michaela!

Tack ödmjukast för ditt fina omdöme till oss här på Reco, det glädjer oss att du är nöjd med vår service för flytten och personalen som varit på plats för att hjälpa dig : )

Vi hoppas att du återkommer till oss igen även nästa gång du önskar flytthjälp, till oss är du alltid varmt välkommen alla dagar i veckan : )

Ha en riktigt fin helg nu som kommer så hoppas vi att vi ses igen! : )

• MICHAELA K

2019-11-28

MICHAELA K skrev om Nordiska Flyttkompaniet
    Grymt bra flyttfirma! Allt gick jättesmidigt och blev väldigt nöjd. Fick ett väldigt bra bemötande. Läs mer
    2019-11-28 Nordiska Flyttkompaniet svarar MICHAELA K
    God morgon Michaela,

Tack för din tid att recensera oss här på Reco : )
    Vi tackar också för att vi fick förtroendet med flytten!

Det glädjer oss att du är nöjd med vår service & personalens samt kontorets utförande av uppdraget och vi hoppas att du återkommer i framtiden om du behöver hjälp igen!
    Till oss är du alltid varmt välkommen!

• Salmi M

2019-11-27

Salmi M skrev om Nordiska Flyttkompaniet
    Tack för en smidig och snabb flytt i söndags! Killarna va punkttliga och skötte sig galant 5⭐⭐⭐⭐⭐
    Kommer att rekommendera dom till vänner och bekanta! Mvh Mika Läs mer
    2019-11-28 Nordiska Flyttkompaniet svarar Salmi M
    Hej Salmi : )

Tack för din tid att recensera oss här på Reco! Det glädjer oss mycket att du är nöjd med vår service & personalens utförande av uppdraget : )

Vi hoppas vi får möjlighet att träffa dig igen i framtiden om du behöver hjälp med flytt, till oss är du alltid varmt välkommen!

Salmi M, Nordiska Flyttkompaniet gillar detta
  • 2019-11-21

Tommy H skrev om Nordiska Flyttkompaniet
    Tommy o Bittan - Bohagsflytt inom Åsa -19

För tredje gången på tre år köpte vi flyttjänsten från detta suveräna bolag.
    Allt från trevligt bemötande med kontorsgänget, möjlighet att låna flyttkartonger, bra priser, flexibilitet och punktlighet till de superduktiga flyttgänget fungerar perfekt. Efteråt kan vi i lugn och ro packa upp, konstatera att inget gått sönder och lämna tillbaka kartongerna. Kan varmt rekommendera företaget. Läs mer
    2019-11-22 Nordiska Flyttkompaniet svarar Tommy H
    Hej Tommy : )
    Tack för ditt fina omdöme till oss här på Reco : )
    Det glädjer oss att du återigen är nöjd med vår service och personalen som varit på plats!

Det är också mycket trevligt att vi får förtroendet att hjälpa dig varje gång & vi hoppas att vi får träffa dig igen även nästa gång du behöver hjälp : ) Återkommande kunder är det bästa vi vet : )

Ha en riktigt fin höst/vinter & tveka inte att kontakta oss om vi kan hjälpa dig med något mer : )

Din Flyttpartner
  • 2019-11-20

Mari-Elsie W skrev om Nordiska Flyttkompaniet
    Bra kommunikation genom hela flytten, trevlig och kunnig personal.

De var mycket tillmötesgående trots att vi var många nya hyresgäster som flyttande in samtidigt så att det var både trångt i trappen och kö till hissen.
    Väldigt lösningsorienterade och samarbetsvilliga.

Kan varmt rekommendera firman vidare. 👍🏻 Läs mer
    2019-11-21 Nordiska Flyttkompaniet svarar Mari-Elsie W
    Hej Mari-Elsie,

Tack för din tid att lämna ett omdöme till oss här på Reco!
    Det glädjer oss att du är nöjd med vår service gällande flytten & personalen på plats : )

Vi hoppas du återkommer i framtiden om du behöver hjälp igen, du är alltid varmt välkommen till oss!

• 2019-11-20

Verifierad kundrelation
    Malin W skrev om Nordiska Flyttkompaniet
    Nordiska Flyttkompaniet har utfört flyttstäd genom Göteborgs flyttstäd i ett hus som vi flyttat in i. Städningen var extremt undermålig. Nordiska Flyttkompaniet har därefter inte klarat av att bemöta oss på ett professionellt sätt, oavsett inställning i sak, utan har i mail till oss påstått att vi ljuger och att städningen inte var så dåligt utförd, trots att vi skickat bilder på fettfläckar i kök, ostädad ugn och fläkt och mycket dammiga element och smutsiga fönster. jag hoppas inte någon hamnar i en diskussion med dessa två bolag. Läs mer
  • 2019-11-18

Ronny S skrev om Nordiska Flyttkompaniet
    Flytt och nedmontering av kontor inom Göteborg.
    Mycket professionella i sitt bemötande både inför och under flytt.
    Mycket bra helhets intryck. Läs mer
    2019-11-19 Nordiska Flyttkompaniet svarar Ronny S
    God morgon Ronny : )

Vi tackar ödmjukast för din tid att lämna en recension till oss här på Reco & det glädjer oss att du är nöjd med oss och vår service under företagsflytten : )

Vi tackar också dig med kollegor för förtroendet med uppdraget samt för trevliga flyttdagar : )
    Om ni behöver hjälp igen - oavsett vad det gäller - är ni alltid varmt välkomna till oss : )

Ha en riktigt fin höst/vinter : )

• 2019-11-17

Christina W skrev om Nordiska Flyttkompaniet
    Jag kan verkligen rekommendera Nordiska Flyttkompaniet som flyttade åt mig. Tillmötesgående och trevlig personal. Allt gick snabbt och smidigt. Var det något problem löste dom det.
    Proffsigt.
    Jag är jättenöjd! Läs mer
    2019-11-18 Nordiska Flyttkompaniet svarar Christina W
    Hej Christina : )
    Tack för ditt fina omdöme till oss här på Reco, det glädjer oss att du är nöjd med vår service!

Vi hoppas att du återkommer till oss i framtiden om du behöver hjälp igen, till oss är du alltid varmt välkommen!

• 2019-11-15

Signe A skrev om Nordiska Flyttkompaniet
    Fremragende flyttefirma. Yderst professionelt og usædvanligt behjælpeligt, løsningsorienteret og kundeorienteret!

Flytt fra en lejlighed i Karlstad til hus i Stavanger.

Nordiska Flyttkompaniet var så venlige, og imødekommende at jeg næsten ikke nåede at opleve det sædvanlige flyttestress.
    De var rolige, dygtige, super profesionelle og ikke mindst hurtige.

Virkelig behagelige mennesker at ha i sit hjem.😀

Jeg vil varmt anbefale dem, Det kunne ikke have været bedre! 😀👍🏻

Tusinde tak for den bedste flytning nogensinde! Läs mer
    2019-11-18 Nordiska Flyttkompaniet svarar Signe A
    Hej Signe!

Vi har läst igenom ditt omdöme här på Reco och tackar för en väldigt fin rekommendation : )
    Vi tackar också för att vi fick förtroendet att flytta ditt bohag!

Om du i framtiden önskar hjälp igen är du alltid varmt välkommen till oss, alla dagar i veckan : )
    Ha en riktigt fin vinter i Norge och en god start i nya bostaden!

• Juha M

2019-11-15

Juha M skrev om Nordiska Flyttkompaniet
    Vi anlitade Nordiska Flyttkompaniet på rekommendation av en vän som flyttat med dem tidigare och blev mycket imponerad över deras hantering av min flytt.

Kan inget annat än att ge högsta betyg för deras service och arbete. Grabbarna som kom till mig slet på som djur och ändå med ett glatt & trevligt humör.

Flyttade mellan Särö och Uppsala. En mycket bra och framförallt trevlig kontakt med kontoret och chaufförerna som hjälpte mig gjorde ett utmärkt arbete med flytten.
    Vi är supernöjda!

Vi rekommenderar Nordiska Flyttkompaniet! Läs mer
    2019-11-15 Nordiska Flyttkompaniet svarar Juha M
    Hej Juha,

Tack för din recension till oss här på Reco!
    Det glädjer oss att du är nöjd med vår service & personalen som var på plats : )

Vi hoppas att du återkommer till oss i framtiden om du önskar flytthjälp igen, till oss är du alltid varmt välkommen!

Ha en fin start i nya bostaden & en riktigt fin höst/vinter : )

• Martin M

2019-11-15

Martin M skrev om Nordiska Flyttkompaniet
    Vi anlitade Nordiska Flyttkompaniet efter rekommendation från en vän då vi flyttade från radhus i Skintebo till nybygge i Askim. Två flyttkillar som verkligen visste vad dem gjorde skötte allt galant! Inga sura miner trots 2 överfulla förråd, varav det största 2 trappor upp utan hiss och långt att gå. Metodiskt och med fantastisk inpackning i flyttbilen fick dem med allt på en vända helt smärtfritt. Rekommenderas! Läs mer
    2019-11-15 Nordiska Flyttkompaniet svarar Martin M
    Hej Martin!

Tack för ditt fina omdöme till oss här på Reco : )
    Vi tackar också för din tid att skriva några rader om oss och uppdraget!

Vi hoppas vi ses igen i framtiden om flyttbehov uppstår - ni är alltid varmt välkomna till oss - alla dagar i veckan!

• Pontus M

2019-11-14

Pontus M skrev om Nordiska Flyttkompaniet
    Seriösa och effektiva. Superbra bemötande och trevliga killar. Höll uppskattad tid och prisvänliga. Ska jag flytta igen vänder jag mig naturligtvis till Nordiska flyttkompaniet igen eller rekommenderar dem till nära och kära. Tack för en utomordentlig grym flytt !! Läs mer
    2019-11-14 Nordiska Flyttkompaniet svarar Pontus M
    Hej Pontus,

Tack för ditt omdöme och för din recension om oss som företag : )
    Det glädjer oss att du är nöjd med flytten & personalen & vi hoppas att du kommer trivas gott i din bostad framöver : )
    Om du behöver hjälp igen är du alltid varmt välkommen till oss!

• 2019-11-14

Stig H skrev om Nordiska Flyttkompaniet
    Flytthjälp mellan Stockholm - Göteborg i samt förvaring av möbler i 6 månader på magasin.

Är riktigt nöjd med deras service och personalen på Nordiska Flyttkompaniet!

Smidigt, prisvärt, trevligt och proffsigt företag med hög kundservice.

Kommer definitivt att samarbeta med företaget fler gånger i framtiden både privat och genom företaget!

Stor eloge till Er! Läs mer
    2019-11-14 Nordiska Flyttkompaniet svarar Stig H
    Hej Stig : )

Vi har läst och tagit del av ditt omdöme till oss och tackar för din tid att skriva om din upplevelse här på Reco : )
    Det glädjer oss att du är nöjd med vår service & personalen på plats!

Vi hoppas att vi får träffa dig igen i framtiden och att du trivs gott i nya bostaden sedan!
    Till oss är du alltid varmt välkommen - både privat och på företaget!

• Åke J

2019-11-14

Åke J skrev om Nordiska Flyttkompaniet
    Nordiska Flyttkompaniet ingav ett seriöst intryck redan vid första samtalet med mig för min flytt och efter noggrann jämförelse av flyttfirmor blev detta företag det självklara valet för mig.

Fick ett gäng offerter för att jämföra och många av offerterna jag fick var med fastpriser utan att höra med mig om mitt hem - otydlig information och en massa eventuella tillägg.

Jag hade många stora och otympliga/värdefulla möbler samt ett fullt garage med prylar som jag skulle flytta med mig och kände därför att jag ville ha hjälp av en pålitlig firma.

Nordiska kom och besiktade mitt hem och gick igenom alla delarna på plats med mig innan jag fick min offert vilket var mycket uppskattat. Jag kände att de är medvetna om sina kunder att skapa en personlig kontakt.

Jag fick hjälp att flytta från min lägenhet i Kungsbacka till en villa i Malmö och allt utfördes i tid och till korrekt pris (under det maxtak jag hade fått för flytten - vilket var en positiv upplevelse!).

Lätta att prata med och arbetsamma flyttkillar!

Tack för hjälpen ni löste min flytt på ett proffsigt sätt och jag rekommenderar därför Er vidare till dem som värderar en god och trevlig relation med sin flyttfirma och en personlig service! Läs mer
    2019-11-14 Nordiska Flyttkompaniet svarar Åke J
    God middag Åke : )

Vi har läst och tagit del av ditt omdöme och tackar ödmjukast för din feedback gällande oss & flytten!
    Det glädjer oss mycket att du är nöjd med vår service & flyttens utförande : )

Vi hoppas att du kommer trivas gott i nya bostaden i Malmö & hoppas att du återkommer till oss i framtiden om du behöver flytthjälp igen, du är varmt välkommen!

• 2019-11-14

Vidar B skrev om Nordiska Flyttkompaniet
    Beställde flyttservice för min bostad i Oktober månad och är mer än nöjd med deras hjälp!
    Flyttade min 3rok villa från Kippholmen till lägenhet i centrala Oslo 👍🏻

Det var enkelt att boka, tydlig och välarbetad offert, trevligt bemötande från kontoret & tydlig information om priser utan censur. Jag hade en del frågor innan flyttdagen och fick enkelt tag i min handläggare på telefon som svarade på alla frågor 😃

Rak och ärlig kommunikation och en god förmåga att ge bra service och lyssna på sin kund 👍🏻

Uppskattar att Nordiska Flyttkompaniet även ombesörjde alla papper som behövdes för att transportera mina saker till Norge och var mycket noga med att informera om regler & liknande för att min flytt skulle bli så stressfri som möjligt!

Flyttpersonalen var artiga och presenterade sig på flyttdagen och arbetade på med ett glatt humör genom hela flytten. Väldigt lösningsorienterade och duktiga. Jag blev mycket imponerad av hur allt flöt på väldigt smidigt.

Jag kan varmt rekommendera alla som ska flytta att anlita Nordiska Flyttkompaniet och jag kommer definitivt att kontakta dem igen.

Stort tack till flyttpersonalen och även till kontoret för suverän service! Jag är mycket nöjd 😃

Mvh Vidar Läs mer
    2019-11-14 Nordiska Flyttkompaniet svarar Vidar B
    God middag Vidar!

Tack för ditt fina omdöme till oss här på Reco & tack för din tid att lämna en recension : )
    Vi är mycket glada över det fina omdömet vi fått av dig och tackar således även för förtroendet med flytten : )
    Det var ett rent nöje att få flytta dig till Oslo : )

Om du behöver hjälp igen är du varmt välkommen åter till oss - alla dagar i veckan!

• Christina S

2019-11-13

Christina S skrev om Nordiska Flyttkompaniet
    De började med ett tel samtal med trevligt bemötande och en utförlig beskrivning av hur de hela skulle gå till samt ett pris Då flyttdagen kom var alla på plats i tid och även där en eloge för otroligt bra bemötande mkt glada flytt killar som utförde detta på ett snabbt och snyggt sätt samt visade stor respekt för mina grejor som jag givetvis är rädd om så för mig och min familj kan jag bara ge full pott till dessa utförare och rekommenderar detta företag varmt då allt flöt på så bra ifrån informationen bokning och flytt kram och tack Läs mer
    2019-11-14 Nordiska Flyttkompaniet svarar Christina S
    Hej Christina : )

Tack för din tid att recensera oss här på Reco : )
    Det glädjer oss att du är nöjd med vår service & uppdraget!

Vi tackar också för förtroendet med flytten & hoppas att du återkommer även nästa gång du önskar flytthjälp : ) Till oss är du alltid varmt välkommen åter : )

Magnus J skrev om Nordiska Flyttkompaniet
    Efter jag pendlat från Göteborg till Oslo lite över ett år bestämde jag mig för att flytta permanent. Trodde aldrig det skulle gå så smidigt. Hade egentligen planer på att bara köpa nya möbler för att slippa allt krångel. Men efter jag fått rekommendation från en vän så bad jag om en offert.
    Jag lämnade nycklar efter vi kommit överens om priset. 4 dagar senare skulle flytten ske. De fixade allt! Befann mig i oslo under hela flytten och behövde heller inte ta ledigt från jobbet.
    Starka o trevliga gubbar rekommenderas varmt! Läs mer
    2019-11-13 Nordiska Flyttkompaniet svarar Magnus J
    Hej Magnus 😀

Tack för omdömet till oss här på Reco!
    Vi tackar för förtroendet gällande din flytt mellan Sverige - Norge 🙂
    Det glädjer oss att du är nöjd med vår hantering & service under flytten!

Vi hoppas att du kommer trivas i Oslo & att du får en riktigt fin höst/vinter : )

Lena A skrev om Nordiska Flyttkompaniet
    Vill tacka personalen på Nordiska Flyttkompaniet för min flytt mellan Göteborg och Stockholm i början av November!

Bokade packning, flytthjälp och montering och personalen som kom hem till mig var mycket trevliga och artiga ❤️❤️❤️

De kom i tid, var lugna och sakliga i sin hantering av mitt gods (hade 2 stora kristallkronor som jag var mycket rädd om) och flytten av dessa sköttes mycket professionellt!

Jag jämförde en del offerter innan det naturliga valet föll på Nordiska tack vare deras hantering och bemötande av mig och mitt uppdrag. De visade stort engagemang och jag hade en väldigt trevlig flyttupplevelse! Stort tack till Er, jag kommer anlita Er igen om jag någon gång vill flytta tillbaka till Göteborg ❤️

Med vänlig hälsning
    Lena Läs mer
    2019-11-13 Nordiska Flyttkompaniet svarar Lena A
    Hej Lena 😀

Tack för ditt fina omdöme till oss här på Reco : )
    Vi tackar också dig för ditt förtroende för oss gällande flytten, det var mycket trevligt att få hjälpa dig med flytten!
    Vi hoppas att du kommer trivas i Stockholm & om du önskar flytta tillbaka hit igen är det bara att ringa oss : )
    Vi finns tillhands för dig - alla dagar i veckan!

Ha en riktigt fin eftermiddag/kväll,

• Mikael E

2019-11-13

Mikael E skrev om Nordiska Flyttkompaniet
    • flytt från Göteborg till Karlstad
    • vi blev bemötta på ett mycket bra sätt
    Christopher wennberg var mycket proffsig
    Och lyhörd för det vi ville ha ut av flytten.
    • förväntningarna vi hade blev uppfyllda med råge, punktliga snabba och försiktiga med våra möbler. Med vänlig hälsning, mikael Läs mer
    2019-11-13 Nordiska Flyttkompaniet svarar Mikael E
    Hej Mikael : )

Tack för ditt omdöme till oss här på Reco!
    Vi tackar för förtroendet med flytten & för din tid att skriva några rader om oss : )

Vi önskar dig all trivsel i nya bostaden & hoppas att du återkommer i framtiden om du behöver flytthjälp igen!

Stefan B skrev om Nordiska Flyttkompaniet
    Vi är grymt nöjda med att ha valt Nordiska flyttkompaniet som flytthjälp.
    Smidigt och enkelt från början till slut,
    vilken service! Läs mer
    2019-11-13 Nordiska Flyttkompaniet svarar Stefan B
    Hej Stefan!

Vi har läst igenom din feedback här på Reco & tackar dig för ett fint omdöme!
    Det glädjer oss att du är nöjd med vår service & personalen som varit på plats : )
    Vi hoppas att du återkommer till oss i framtiden om du behöver hjälp igen - du är alltid varmt välkommen till oss : )

Bjarne B skrev om Nordiska Flyttkompaniet
    Jag anlitade Nordiska Flyttkompaniet för vår flytt i Göteborg i oktober och är oerhört nöjd med bemötandet från bokning till det att sista flyttlådan var på plats. Vill starkt rekommendera Nordiska Flyttkompaniets servicenivå och jag tycker dessutom att de är prisvärda! Läs mer
    2019-11-13 Nordiska Flyttkompaniet svarar Bjarne B
    Hej Bjarne!

Vi har läst och tagit del av din feedback till oss här på Reco & tackar ödmjukast för det fina omdömet!
    Det glädjer oss att du är nöjd med vår service och vi hoppas att du återkommer till oss i framtiden även vid nästa flytt : )

Vi passar också på att önska dig en fin start i nya boendet!

Kärrlyckegatan 24, 418 78 Göteborg