Alla kategorier Flyttfirma Västra Götaland Göteborg Nordiska Flyttkompaniet

Nordiska Flyttkompaniet

Kärrlyckegatan 24, 418 78 Göteborg — Visa karta

Nordiska Flyttkompaniet AB grundades med visionen att trygghet och kvalitet skall stå före
allt annat i verksamheten. Med vår mångåriga erfarenhet inom flytt och transport samt
extremt höga krav på organisation och medarbetare vill vi efterlämna den högsta möjliga
kvalitetsstämpeln i flyttbranschen i Sverige. All vår personal innehar den
kunskap/utbildning som krävs för att utföra ett professionellt flyttuppdrag för dig som
kund.

Vi hjälper dig som företag, kommun, privatperson eller myndighet med allt från stora till små flyttar. Alltid förstklassig service och ansvarsfull hantering av ditt gods.

Vi utgår från Göteborg men åtar oss uppdrag över hela Sverige och även inom våra grannländer Norge och Danmark.

Varmt välkommen till oss på Nordiska Flyttkompaniet!
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 96 kunder tycker om Nordiska Flyttkompaniet

• 2019-07-17

Jan B skrev om Nordiska Flyttkompaniet
    Har använt flera olika flyttfirmor tidigare, men kommer framgent bara använda Nordiska Flyttkompaniet. Extremt bra service från första kontakt till genomförd flytt. Flytten gick snabbt utan flyttskador. Kostnaden var dessutom väldigt konkurrenskraftig. Den utan tvekan bästa flyttfirma jag använt - rekommenderar den varmt. Läs mer
    2019-07-18 Nordiska Flyttkompaniet svarar Jan B
    God morgon Jan : )
    Tack för ditt mycket fina omdöme till oss här samt för din tid att lämna en rekommendation : )
    Det är väldigt roligt att läsa att du kommer anlita oss igen, du är alltid varmt välkommen till oss när flyttbehov uppstår!

Vi önskar dig en riktigt fin sommar här & hoppas du kommer trivas utmärkt i nya bostaden : )

Vi ses igen när du behöver oss : )

• 2019-07-17

Max P skrev om Nordiska Flyttkompaniet
    Korrekt och professionellt bemötande. Läs mer
    2019-07-18 Nordiska Flyttkompaniet svarar Max P
    Hej Max : )

Vi tackar dig ödmjukast för din tid att lämna en recension till oss här på Reco!
    Det glädjer oss att du upplever vår service så positiv och vi hoppas att vi får möjlighet att hjälpa dig igen i framtiden om flyttbehov uppstår : )

• 2019-07-16

Gustav S skrev om Nordiska Flyttkompaniet
    Vi beställde flytt + städ för hela familjens flytt från GBG till Sthlm. Smidig & trevlig kontakt för planering och samt riktigt toppenjobb av Stefan och Robin som lastade/körde/lossade bohaget!

Är supernöjd och kan verkligen rekommendera Nordiska flyttkompaniet! Läs mer
    2019-07-16 Nordiska Flyttkompaniet svarar Gustav S
    Hej Gustav,

Tack för ditt fina omdöme till oss här på Reco : )
    Vi passar på att tacka dig för förtroendet med flytten & hoppas att ni har det riktigt bra i Er nya bostad : )
    Om flyttbehov uppstår igen är ni alltid varmt välkomna till oss, vi finns tillhands för Er!

Ha en riktigt fin sommar,

• 2019-07-15

Anders C skrev om Nordiska Flyttkompaniet
    Riktigt bra första intryck över telefon och offertförfrågan. Du får en personlig arbetsledare för frågor och tips inför flytten vilket kändes tryggt. Flytten gick mycket smidigt, riktigt proffsiga flyttgubbar, priset kan jag heller inte klaga på. Vi är mycket nöjda! Läs mer
    2019-07-15 Nordiska Flyttkompaniet svarar Anders C
    Hej Anders,

Tack för ett riktigt fint omdöme : )
    Det glädjer oss mycket att du är nöjd med vår service!
    Både din handläggare Malin & flyttpersonalen (Stefan & Elias) önskar dig all trivsel i nya bostaden!
    Vi hoppas således att vi får träffa dig igen i framtiden om du behöver hjälp med flytt : )
    Till oss är du alltid varmt välkommen : )

• 2019-07-14

DANIEL B skrev om Nordiska Flyttkompaniet
    Helt fantastiskt. Vi är så nöjda, 3 killar kom och fixade allt.
    Ut och inflytt på kortast möjliga tid, ingenting kom till skada under transporten och bäst av allt var gubbarna var så snabba och trevliga .
    Alla som flyttar bör anlita dessa grymma gubbar :D Läs mer
    2019-07-15 Nordiska Flyttkompaniet svarar DANIEL B
    Hej Daniel,

Tack för ditt fina omdöme till oss här på Reco : )
    Det glädjer oss att du är nöjd med vår service & personalens utförande av uppdraget!
    Vi hoppas att du återkommer i framtiden även vid nästa flyttbehov, till oss är du alltid varmt välkommen!

• 2019-07-12

Birgitta S skrev om Nordiska Flyttkompaniet
    Flyttat min jättestora matsalsmöbel med nedmontering och ihopsättning som åkt land o rike runt de senaste 50 åren. Bästa flytten någonsin av duktiga professionella flyttare som var snabba med tanke på uppgiften. Mycket nöjd!
    Välordnat, punktliga och en utmärkt kundkontakt.
    Rekommenderas! Läs mer
    2019-07-12 Nordiska Flyttkompaniet svarar Birgitta S
    Hej Birgitta : )

Stort tack för din fina recension här till oss!
    Det glädjer oss att du upplever vår service så positiv & vi tackar dig för förtroendet med flytten : )
    Flyttpersonalen hälsar till dig också och tackar för ett mycket trevligt bemötande : )
    Vi hoppas vi ses igen i framtiden om du behöver hjälp igen, till oss är du alltid varmt välkommen!

Ha en riktigt fin helg,

• 2019-07-12

Daniel B skrev om Nordiska Flyttkompaniet
    Vi beställde "enbart" ut/inflytt. Vi är så nöjda med vad vi fick.
    Det kom 3 fantastiska och trevliga killar som fixade allt.
    Alla som flyttar bör använda sig av er.

Stort tack till er.

Mvh. Daniel, Maria och Lea Läs mer
    2019-07-12 Nordiska Flyttkompaniet svarar Daniel B
    Hej Daniel,

Tack snälla för ett jättefint omdöme : )
    Det glädjer oss att ni är nöjda med vår service & vi hoppas att vi får möjlighet att hjälpa Er igen i framtiden om flyttbehov uppstår!
    Ni är alltid varmt välkomna till oss : )

Ha en toppenhelg!

• NINA E

2019-07-11

NINA E skrev om Nordiska Flyttkompaniet
    Fantastiskt trevliga och snabba flyttkillar. Rekommenderas verkligen! Läs mer
    2019-07-11 Nordiska Flyttkompaniet svarar NINA E
    God eftermiddag Nina : )

Tack för ett jättefint omdöme!
    Vi hoppas att vi får hjälpa dig igen i framtiden om flyttbehov uppstår igen : )
    Du är varmt välkommen åter till oss!

Vi önskar dig en riktigt fin sommar!

• 2019-07-10

Ingegerd Caila B skrev om Nordiska Flyttkompaniet
    Efter bra hjälp med första flytten så valde vi att anlita Nordiska igen när vi flyttade tillbaka. Trevliga killar som både packar, lastar på/av snabbt och smidigt.
    Tack! Högsta betyg från oss! Läs mer
    2019-07-11 Nordiska Flyttkompaniet svarar Ingegerd Caila B
    Hej Caila,

Vi har läst och tagit del av din omdöme till oss här på Reco & tackar ödmjukast för de fina orden : )
    Vi hoppas vi får möjlighet att hjälpa dig igen i framtiden om flyttbehov uppstår, till oss är du alltid varmt välkommen : )

Ha en riktigt fin sommar,

• MARIE K

2019-07-09

MARIE K skrev om Nordiska Flyttkompaniet
    Denna långflytt på 40 mil gick alldeles utmärkt!
    Robin och Christoffer skötte packning, stuvande och bärande snabbt och effektivt.
    Vi kunde luta oss tillbaka och koppla av utan bekymmer.
    Killarna var dessutom trevliga och humoristiska och löste allt på bästa sättet!
    Tack så mycket ❣ Läs mer
    2019-07-10 Nordiska Flyttkompaniet svarar MARIE K
    God morgon Marie,
    Vi har läst och tagit del av ditt omdöme här på Reco & tackar ödmjukast för den fina recensionen : )
    Vi hoppas att ni kommer trivas gott i Er nya bostad samt att ni återkommer till oss vid framtida flyttbehov igen,
    Ni är alltid varmt välkomna till oss!

Vi önskar Er en riktigt fin sommar & hoppas vi ses igen i framtiden : )

MARIE K, Nordiska Flyttkompaniet gillar detta
  • 2019-07-08

Anna-Kari B skrev om Nordiska Flyttkompaniet
    det funkade bra utom att packningen gick för långsamt. Läs mer
    2019-07-08 Nordiska Flyttkompaniet svarar Anna-Kari B
    Hej Anna-Kari,

Tack för ditt meddelande här på Reco,
    Det var tråkigt att läsa om att du upplever packningen som långsam,
    Detta är ingen info som har framkommit till oss från dig tidigare varken via mejl eller telefonen och vi hade uppskattat om vi fått denna infon av dig direkt istället för att läsa om det här. Vi kan inte se att det är några konstiga tider på din flytt, utan packningen av hela bohaget har gått under rimliga normala tider för ytan.

Du får gärna ringa oss så får vi prata lite med dig, för oss är det viktigt att våra kunder är nöjd med vår service och med personalens utförande av uppdraget. Du når oss på 031 25 25 15.

Vi önskar dig en trevlig eftermiddag,

• 2019-07-08

STEFAN D skrev om Nordiska Flyttkompaniet
    Anlitade Nordiska flyttkompaniet juni 2019.
    Dom hjälpte mig på ett grymt bra sätt när vi flyttade till Kalvsund, högsta betyg åt grabbarna som fick slita i värmen.
    Betyg 5/5
    Stefan Drevhage Läs mer
    2019-07-08 Nordiska Flyttkompaniet svarar STEFAN D
    Hej Stefan : )

Tack för ditt fina omdöme till oss här på Reco : )
    Vi tackar också för förtroendet att låta oss ta hand om Er flytt!
    Vi hoppas att ni kommer trivas gott i nya bostaden där & att ni får en riktigt fin sommar!
    Behöver ni mer hjälp i framtiden är ni varmt välkomna åter till oss : )

• 2019-07-05

Felix H skrev om Nordiska Flyttkompaniet
    Beställde flytthjäp. Toppen från början till slut. Mycket trevligt bemötande när jag ringde och beställde. Flyttkillarna var också trevliga, jobbade snabbt. Kan inte bli bättre. Nästa gång jag behöver hjälp är de dom jag ringer. Så nöjd. Högsta betyg från oss // Annelie & Felix Läs mer
    2019-07-05 Nordiska Flyttkompaniet svarar Felix H
    Hej Felix & Annelie,

Tack för ett mycket fint omdöme!
    Det har varit ett nöje för oss att få hjälpa er med flytten och vi hoppas att vi får träffa er igen i framtiden om flyttbehov uppstår ännu en gång : )

Vi hoppas ni får en riktigt fin sommar & en härlig start i nya boendet : )

Er Partner
  • 2019-07-05

ANDREA H skrev om Nordiska Flyttkompaniet
    Vi är mycket nöjda med flytthjälpen! Robin och Hannes var super-trevliga, snabba och professionella. Kan verkligen rekommendera Nordiska Flyttkompaniet (redan andra gången vi flyttade med dom!). Läs mer
    2019-07-05 Nordiska Flyttkompaniet svarar ANDREA H
    Hej Andrea : )

Vi har läst och tagit del av ditt omdöme här till oss & tackar ödmjukast för den fina recensionen : )
    Vi hoppas att vi får träffa dig igen nästa gång flyttbehovet uppstår!
    Till oss är ni alltid varmt välkomna : )

Vi hoppas ni får en riktigt fin sommar i nya boendet!

ANDREA H, Nordiska Flyttkompaniet gillar detta
  • Alexandru B

2019-07-04

Alexandru B skrev om Nordiska Flyttkompaniet
    Vi skulle flytta från en lägenhet i Göteborg till ett hus vi köpte i Öckerö kommun.
    Killarna som kom och hjälpa oss med flytten var väldigt trevliga och väldigt effektiva. Dom hade god kännedom hur dom skulle packa bilen. Inte en enda sak av våran egendom gick sönder!.
    Jag kan starkt rekommendera Nordiska flyttkompaniet. Läs mer
    2019-07-05 Nordiska Flyttkompaniet svarar Alexandru B
    Hej Alexandru : )

Vi har läst och tagit del av ditt omdöme här på Reco och tackar så mycket för din feedback : )
    Vi hoppas att vi får möjlighet att träffa dig igen i framtiden om flyttbehov uppstår ännu en gång : )

Kent S skrev om Nordiska Flyttkompaniet
    Jag är väldigt nöjd med hur de utförde jobbet, ”visst det fixar vi”. Läs mer
    2019-07-04 Nordiska Flyttkompaniet svarar Kent S
    Hej Kent : )

Vi har tagit del av ditt omdöme och tackar ödmjukast för din recension : )
    Vi hoppas att vi får möjlighet att hjälpa dig igen i framtiden om flyttbehovet uppstår,
    du är varmt välkommen till oss alla dagar i veckan : )

Ha en riktigt fin sommar & på återseende!

Matilda A skrev om Nordiska Flyttkompaniet
    Bra bemötande, schyssta priser och utmärkt service! Rekommenderar. Läs mer
    2019-07-04 Nordiska Flyttkompaniet svarar Matilda A
    God eftermiddag Matilda : )

Vi har läst och tagit del av ditt omdöme & tackar dig för en väldigt fin recension!
    Vi tackar även för förtroendet att låta oss ombesörja flytten med allt därtill : )

Hoppas du kommer trivas gott i din nya bostad så hoppas vi att vi att vi ses igen i framtiden!

Joachim B skrev om Nordiska Flyttkompaniet
    Riktigt bra flyttfirma! Trevliga och kompetent personal, allt kändes seriöst och hela flytten gick riktigt bra. Svarar snabbt på mail och väldigt trevliga även på kontoret.

Mycket nöjd och kommer definitivt återkomma vid nästa flytt. Läs mer
    2019-07-04 Nordiska Flyttkompaniet svarar Joachim B
    God middag Joachim : )

Vi har läst och tagit del av ditt omdöme och tackar för en väldigt fin recension : )
    Vi hoppas att du kommer trivas utmärkt i din nya bostad och att du i framtiden återkommer till oss om flyttbehov uppstår igen, till oss är du alltid varmt välkommen : )

Ha en riktigt fin sommar här och hör gärna av dig om det finns något mer vi kan hjälpa dig med : )

• 2019-07-03

Charlotta B skrev om Nordiska Flyttkompaniet
    Jag behövde hjälp dels med tillfällig magasinering av del av bohag vid styling av lägenhet och dels med flytt av komplett bohag till nytt hus, 30 mil bort.

Nordiska Flyttkompaniet var ett av de företag som återkom med en tydlig offert, som dessutom har visat sig stämma väldigt väl. De erbjöd takpris och har dessutom vid samtliga kontakter varit enormt trevliga, enkla och bra att ha att göra med, både personalen på kontoret och de som sköter själva flytten praktiskt.

Jag har upplevt dem som väldigt proffsiga och trygga. Själva flyttandet har gjorts raskt men ändå med tydlig omsorg. På flyttdagen dök de upp i princip exakt när de skulle och de visade prov på god problemlösning rörande att få in lite för stora möbler genom lite för små dörröppningar. Läs mer
    2019-07-03 Nordiska Flyttkompaniet svarar Charlotta B
    Hej Charlotta : )

Vi har läst och mottagit ditt omdöme här på reco och tackar ödmjukast för en fin recension : )
    Det glädjer oss att du är nöjd med vår service för flytt & magasin, både gällande kontorets hantering av ditt uppdrag samt från personalen på fältet. Vi tackar därmed dig för förtroendet med uppdraget & hoppas att vi får möjlighet att träffa dig igen i framtiden om flyttbehov uppstår igen!

Du är alltid varmt välkommen till oss!

Din partner i flytten
  • 2019-07-02

Emma D skrev om Nordiska Flyttkompaniet
    Trevliga och jobbade på. Grym hjälp helt enkelt Läs mer
    2019-07-03 Nordiska Flyttkompaniet svarar Emma D
    Hej Emma,

Vi tackar dig för ditt fina omdöme till oss här på reco! Det glädjer oss att du är nöjd med vår service :)

Vi hoppas att vi får hjälpa dig igen i framtiden om flyttbehov uppstår, till oss är du alltid varmt välkommen!

• 2019-07-02

FRIDA A skrev om Nordiska Flyttkompaniet
    Robin och Jim hjälpte oss att flytta idag och det var otroligt smidigt och snabbt gjort. Detta utan att vara oförsiktiga på något sätt med våra saker.
    Rekommenderar absolut och kommer definitivt att ringa Nordiska Flyttkompaniet om det blir någon mer flytt i framtiden! Läs mer
    2019-07-02 Nordiska Flyttkompaniet svarar FRIDA A
    Hej Frida,

Tack för ditt fina omdöme till oss här på Reco : )
    Vi hoppas att vi får möjlighet att hjälpa dig även nästa gång flyttbehov uppstår igen!

• KARIN W

2019-07-02

KARIN W skrev om Nordiska Flyttkompaniet
    Tack för att ni hjälpe oss med så kort varsel , kanon flytthjälp! Trevlig personal och proffsigt utförande, kan absolut rekommendera detta. Läs mer
    2019-07-02 Nordiska Flyttkompaniet svarar KARIN W
    Hej Karin!

Tack för din tid att lämna omdöme till oss och för förtroendet att låta oss ombesörja flytten : )

Vi hoppas du återkommer till oss vid framtida behov utav flytthjälp, du är varmt välkommen!

Malin Sörqvist
  • 2019-07-01

GLENN A skrev om Nordiska Flyttkompaniet
    2 trevliga och hjälpsamma killar hjälpte oss med våran flytt!!
    Vi har absolut inget att klaga på, och kan varmt rekommendera deras flytthjälp!! 👍 Läs mer
    2019-07-01 Nordiska Flyttkompaniet svarar GLENN A
    God eftermiddag Glenn,

Tack för din tid att lämna omdöme till oss.
    Vi hoppas du kommer trivas gott i din nya bostad & hälsar dig varmt välkommen åter nästa gång du önskar flytthjälp igen.

• 2019-06-30

Ingemar O skrev om Nordiska Flyttkompaniet
    Flytttransport
    Vi är nöjd med bemötande och utförd tjänst.
    De var dock 45 minuter sena. Läs mer
    2019-06-30 Nordiska Flyttkompaniet svarar Ingemar O
    Hej Ingemar,

Tack för din tid att lämna omdöme till oss!

Vi beklagar att personalen kom sent till din flytt, det var absolut inte meningen från vår sida. Den ena chauffören var tvungen att lämna sjukt barn till familj då det inte gick att lämna barnet på dagis. Detta gjorde tyvärr att starttiden som var satt till 08:00 på din flytt blev smärre försenad.

Vi hoppas ändå att du återkommer till oss i framtiden om flyttbehov uppstår igen, till oss är du varmt välkommen åter : )

• SIMON A

2019-06-29

SIMON A skrev om Nordiska Flyttkompaniet
    Grymt bra firma som hjälpte mig packa flytta och lösa ett flyttstäd till bra pris. Har försökringar och alla tillstånd och trevlig personal!
    Rekommenderar starkt! Läs mer
    2019-07-04 Nordiska Flyttkompaniet svarar SIMON A
    Hej Simon!

Tack för din rekommendation till oss här på Reco : )

Vi tackar för förtroendet & önskar en riktigt fin sommar!

• 2019-06-28

Malin M skrev om Nordiska Flyttkompaniet
    Snabba och hjälpsamma då vi snabbt ville ha flytt. Offert kom dagen efter o bokning för flytt var flexibel. Grymt!!
    De som flyttade hade erfarenhet och allt gick snabbt och smidigt! Läs mer
    2019-06-28 Nordiska Flyttkompaniet svarar Malin M
    God eftermiddag Malin : )

Tack för ditt fina omdöme & för din tid att skriva några rader om din flyttupplevelse med oss! : )
    Vi hoppas att vi ses igen i framtiden om flyttbehov uppstår igen : )
    Du är varmt välkommen åter till oss,

Vi önskar dig med familj en riktigt trevlig helg!

• 2019-06-28

Therese G skrev om Nordiska Flyttkompaniet
    Nordiska Flyttkompaniet hjälpte oss med vår kontorsflytt. Mycket smidiga och service-minded killar som "gick den extra milen" när det behövdes. Inga konstigheter någonstans! Och snabbt gick det också. Läs mer
    2019-06-28 Nordiska Flyttkompaniet svarar Therese G
    Hej Therese : )
    Tack för ditt fina omdöme till oss här på Reco!
    Det glädjer oss att du är nöjd med flytten & personalen som hjälpte dig : )

Vi hoppas vi får möjlighet att hjälpa dig igen i framtiden om flyttbehov uppstår igen : )

• 2019-06-24

Isbeth N skrev om Nordiska Flyttkompaniet
    Jag är väldigt glad att använda företagen varför jag fick ett utmärkt bemött att unga killar som kan väldigt mycket om sitt jobb o hur ska de bemötta kunder med mycket respekt ,ni er värda guld Simon o Nicklas.Tack så mycket for all hjälp. Läs mer
    2019-06-25 Nordiska Flyttkompaniet svarar Isbeth N
    God middag Isbeth : )

Vi tackar ödmjukast för din fina rekommendation till oss & vi har hälsat killarna din feedback också : )
    De hälsar så gott tillbaka till dig!

Vi hoppas vi får möjlighet att vid framtida behov hjälpa dig igen med flytt eller transport, till oss är du alltid varmt välkommen!

Ha en toppendag så hoppas vi att vi ses igen i framtiden : )

• Lisa M

2019-06-24

Lisa M skrev om Nordiska Flyttkompaniet
    Flyttlasset gick. De fick slita. Allt kom på plats till slut. Läs mer
    2019-06-24 Nordiska Flyttkompaniet svarar Lisa M
    God middag Lisa,

Tack för din tid att lämna ett omdöme till oss gällande flytten!
    Vi hoppas du återkommer vid framtida behov av flytthjälp, du är varmt välkommen åter till oss : )

• 2019-06-23

Kerstin F skrev om Nordiska Flyttkompaniet
    David, trevlig man som tog emot beställning, vänlig, tillmötesgående.
    De två killarna som skötte flytten, Henric o Jim, käcka, proffsiga hjälpsamma, snabba, skötte allt med bravur, jag är jättenöjd, rekommenderas varmt.
    Kerstin Feller flytt juni 2019 Läs mer
    2019-06-24 Nordiska Flyttkompaniet svarar Kerstin F
    God middag Kerstin : )

Vi tackar ödmjukast för dina fina ord här på Reco, och det har varit ett nöje från vår sida att få hjälpa dig med flytten!
    Vi hoppas att vi får möjlighet att vid framtida behov återigen hjälpa dig med flytt & transport : )
    Du är varmt välkommen åter till oss alla dagar i veckan : )

Vi passar på att önska dig en fortsatt fin sommar!

• Ville G

2019-06-21

Ville G skrev om Nordiska Flyttkompaniet
    Jag fick hjälp att flytta div. möbler från ett lager i norra Halland till en lägenhet, tre trappor upp utan hiss i Majorna. Väldigt trevliga killar. Den ena var nog rätt ny. Vilket kan ha bidragit till att de hade ganska svårt att få upp en tung ekmöbel. Vilket resulterade i en del märken på väggen i trappuppgången. Men annars ett mycket bra jobb. Läs mer
    2019-06-24 Nordiska Flyttkompaniet svarar Ville G
    God middag Ville,

Hoppas du haft en fin midsommar!
    Vi tackar för din tid att lämna en rekommendation till oss gällande flytten, dock var det tråkigt att läsa om att det blivit märken på en vägg i en trapp. Detta är inte någon information som vi har fått från dig innan och det hade varit väldigt bra om vi fått veta detta direkt vid det eventuella skadetillfället så vi då kan utföra en åtgärd för dig då det för oss är viktigt att det är 100% kvalité hela vägen.

Du får gärna ringa oss 031 25 25 15 gällande detta.

Det glädjer oss att läsa att du ändock upplever vår service som bra och vi hoppas att vi får möjlighet att i framtiden bistå med ytterligare flytthjälp! Du är varmt välkommen åter till oss vid framtida behov : )

• 2019-06-20

Mattias B skrev om Nordiska Flyttkompaniet
    Skötte flytt från Göteborg till Oslo. Väl packad flyttbil med fastsurrade möbler täckta av filtar. Smidig kontakt och kändes pålitlig från offert till faktura. Läs mer
    2019-06-21 Nordiska Flyttkompaniet svarar Mattias B
    Hej Mattias,

Tack för ditt omdöme till oss & för att vi fick möjligheten att hjälpa dig med din utlandsflytt : )
    Vi hoppas du återkommer i framtiden när återflytt är aktuell : )

Trevlig midsommar!
  • Monica M

2019-06-19

Monica M skrev om Nordiska Flyttkompaniet
    Hej! Jag beställde flytthjälp av Nordiska flyttkompaniet.De var trevliga, tillmötesgående och försiktiga. Även om de var försiktiga så var de snabba så vi hann med det vi skulle på de timmar jag beställt!
    Jag rekommenderar varmt Nordiska flyttkompaniet!
    Servicen från förstavtelefonkontakten tillbakalutad flytthjälp var helt perfekt!
    Hör av mig igen när jag behöver!
    Tack!
    Titti Läs mer
    2019-06-20 Nordiska Flyttkompaniet svarar Monica M
    God middag Monica : )
    Tack för att du rekommenderar oss här på Reco : )
    Det glädjer oss att du är nöjd med vår service & vi hoppas du återkommer vid framtida behov utav flytthjälp : )

• Susanne W

2019-06-19

Susanne W skrev om Nordiska Flyttkompaniet
    Jag fick hjälp att flytta grejer mellan två adresser. Jag ringde runt till flera flyttfirmor innan jag hittade Nordiska Flyttkompaniet som trots kort varsel klämde in mig med en underbar ’inga-problem-attityd’. Simon o Hannes hette killarna som flyttade mina grejer o inte nog m att de flyttade allt snabbt, de hälsade t o m på katten samt drog lite skämt. Extra stort plus på det. Alltid trevligt med ett personligt bemötande. Jag har enbart positiva upplevelser från den här flyttfirman och kommer rekommendera de till A L L A. 😊 Läs mer
    2019-06-20 Nordiska Flyttkompaniet svarar Susanne W
    Hej Susanne : )

Tack för din fina rekommendation här på Reco!
    Härligt att höra att killarna utförde en sådan bra service till både dig och katten : )
    Vi har framfört din positiva feedback till våra medarbetare och de hälsar så gott till dig,

Vi hoppas att vi får möjlighet att hjälpa dig igen i framtiden om flyttbehov eller liknande uppstår igen, du är alltid varmt välkommen åter till oss : )

Vi passar på att önska en fin sommar & god trivsel i din nya bostad!

• 2019-06-19

Karin S skrev om Nordiska Flyttkompaniet
    Smidig flytt, trevligt och proffesionellt bemötande. Läs mer
    2019-06-19 Nordiska Flyttkompaniet svarar Karin S
    Hej Karin,

Vi tackar ödmjukast för din tid att rekommendera oss här på Reco : )
    Vi hoppas att vi får möjlighet att hjälpa dig igen i framtiden om flyttbehov uppstår igen!
    Du är varmt välkommen åter till oss!

• 2019-06-18

Colin K skrev om Nordiska Flyttkompaniet
    Friendly, professional and efficient service Läs mer
    2019-06-19 Nordiska Flyttkompaniet svarar Colin K
    Hi Colin,

Thank you for recommending us here at Reco : )
    We are pleased that you are satisfied with our service,
    and we hope that you will return to us in the future if the relocation need arises again : )

Best regards
    Your Partner
  • 2019-06-17

Roger B skrev om Nordiska Flyttkompaniet
    Flyttfirman kom på exakt tid enligt överenskommelse. Hanterade flytten på ett positivt och proffsigt sätt. Vi är helnöjda och har inga problem med att rekommendera Nordiska Flyttkompaniet till andra. Läs mer
    2019-06-17 Nordiska Flyttkompaniet svarar Roger B
    Hej Roger!

Tack för din fina rekommendation om oss : )
    Det glädjer oss att du är nöjd med vår service & vi hoppas att vi får möjlighet att hjälpa dig igen vid framtida behov!

• 2019-06-17

Ulla R skrev om Nordiska Flyttkompaniet
    Simon o Hannes hjälpte mig både med gott humör/trevligt sätt och effektivitet att flytta ett mindre bohag.
    /Ulla Läs mer
    2019-06-17 Nordiska Flyttkompaniet svarar Ulla R
    Hej Ulla,

Tack ödmjukast för din rekommendation till oss : )
    Vi hoppas vi får möjlighet att hjälpa dig igen även nästa gång flyttbehov uppstår!

• 2019-06-13

Magdalena V skrev om Nordiska Flyttkompaniet
    Tycker att ni har varit fantastiska,från första kontakt till killen som kom o lossa. Hälsa han,så proffsig firma speciellt för en människa med mycket att göra o kommer absolut andvända denna firma igen. Rekomenderar alla att andvända nordiska kompaniet för de underlättar allt för er o ni slipper tänka eller sitta på telefon med massa frågor. Önskar er det bästa o hoppas fler andvänder er. Vill påpeka att jag varit i kontakt med andra firmor men denna var bäst på alla sätt.
    Mvh Magdalena Läs mer
    2019-06-13 Nordiska Flyttkompaniet svarar Magdalena V
    Hej Magdalena : )

Vi tackar ödmjukast för ditt fina omdöme till oss och det värmer att läsa din rekommendation : )
    Vi hoppas att vi får möjlighet att hjälpa dig igen nästa gång du behöver flytthjälp, till oss är du alltid varmt välkommen!

Vi önskar dig all lycka med nya boendet och hoppas också att du får en riktigt din & härlig sommar!

Med varma hälsningar
  • 2019-06-13

MARIA N skrev om Nordiska Flyttkompaniet
    Min jobbiga flytt gick otroligt bra och smidigt . Allt beroende av alla dessa toppenkillar med gött humör hela vägen...
    Man märker direkt när det är proffs som jobbar...och det är skönt i jobbiga stunder.
    Nu vet kompisarna vem de ska anlita ! 😃

Maria Nordstedt Läs mer
    2019-06-13 Nordiska Flyttkompaniet svarar MARIA N
    Hej Maria!
    Tack för ditt mycket fina omdöme till oss : )
    Samt för att du tog dig tiden att lämna en recension : )

Vi hoppas vi träffas igen i framtiden om flyttbehov uppstår igen, du är varmt välkommen tillbaka till oss : )

Önskar dig en fortsatt fin sommar här & all trivsel i din nya bostad,

• 2019-06-05

Kerstin F skrev om Nordiska Flyttkompaniet
    Snabba duktiga trevliga killar som behandlade mig och mitt gods med respekt. Rekommenderas varmt//Kerstin Feller Läs mer
    2019-06-05 Nordiska Flyttkompaniet svarar Kerstin F
    Hej Kerstin,
    Tack ödmjukast för ditt fina omdöme!
    Vi hoppas du kommer trivas gott i nya hemmet och hoppas att du återkommer i framtiden om flyttbehov uppstår igen : )

• Jan Paul S

2019-06-01

Jan Paul S skrev om Nordiska Flyttkompaniet
    Superproffsig flytt. Killarna var väldigt lätta att ha att göra med och trevliga. Var rädda om våra möbler och jobbade väldigt effektivt. I princip ingen dötid bara jobb. Flytt från lägenhet i Göteborg till villa i Uddevalla kommun. Kan bara stämma in med de andra höga betygen. Vill ni flytta och känna att ni är i goda händer så anlita dessa killar. Läs mer
    2019-06-01 Nordiska Flyttkompaniet svarar Jan Paul S
    Hej Jan!
    Tack för ditt fina omdöme till oss : )
    Vi tackar dig för detta & även för förtroendet med flyttuppdraget! Vi hoppas vi ses igen i framtiden, till oss är du alltid välkommen!
  • 2019-05-31

Lisa E skrev om Nordiska Flyttkompaniet
    Rensning av lägenhet! Fantastiskt bemötande som överträffade alla förväntningar. Snabbt, effektivt och hjälpte till med allt även med att hitta lösningar till problem som uppstod för mig under vägen. Rekommenderar alla att använda Nordiska flyttkompaniet! Läs mer
    2019-05-31 Nordiska Flyttkompaniet svarar Lisa E
    God eftermiddag Lisa,
    Tack för ditt mycket fina omdöme till oss och vi tackar för att vi fick förtroendet med uppdraget : )
    Vi hoppas att vi träffas igen i framtiden om flyttbehov uppstår igen, du är alltid varmt välkommen tillbaka till oss!

• 2019-05-30

Amanda O skrev om Nordiska Flyttkompaniet
    Flytthjälp. Blev bra bemött. Läs mer
    2019-05-30 Nordiska Flyttkompaniet svarar Amanda O
    Hej Amanda,
    Tack för din tid att lämna omdöme till oss : )
    Vi hoppas du återkommer i framtiden om flyttbehov uppstår igen!
  • 2019-05-30

PETER R skrev om Nordiska Flyttkompaniet
    Nordiska flyttkompaniet är den absolut sämsta flyttfirman jag anlitat:
    1) kommer för sent i för liten bil är kaotiska saknar struktur
    2) fakturerar 3 ggr mer än överenskommet och när vi erbjuder att betala en rimlig summa så stämde Nordiska Flyttkompaniet oss.
    3) Förstörde möbler för 30 000 kr som de vägrar att ersätta och kännas vid
    4) Slarvar bort delar av möbler
    5) Drar ut på en företagsflytt som skulle ta 1 dag till flera veckor

Bli inte lurad av Nordiska flyttkompaniets recensioner. Det är uppenbart att det är bara deras kompisar som gett dem bra betyg medan riktiga kunder ger dom sämsta betyg. jag har genom åren anlitat många olika flyttfirmor och Nordiska Flyttkompaniet får priset som överlägset sämst.
    VD/Peter Rudling
    www.antinternational.com Läs mer
    2019-05-30 Nordiska Flyttkompaniet svarar PETER R
    Hej Peter Rudling,

Då du fortsätter (mycket oprofessionellt) med att fara med osanning om oss väljer vi här att besvara ditt omdöme med saklig information.

Det stämmer att vi drog ärendet till Tingsrätt med anledning av ditt beteende att slippa fullständigt betalningsansvar för delar du bokat med oss. Du hade för avsikt att själv välja vad du ville betala för och vad du ansåg att vi skulle göra gratis för dig. Vilket vi naturligtvis inte godkände. För den som vill veta sanningen om dig och ditt agerande finns målet att ta del av här: T 12373-18

Vi har servat dig på alla tänkbara sätt i alla situationer du behövt akut hjälp och sedan visar det sig att du är en sådan här person som inte vill göra rätt för dig, det är för oss fortfarande ofattbart.

Du skriver här att vi är den sämsta flyttfirman vilket är mycket märkligt när du via mejl skrivit nedanstående till oss:

"18 oktober 2017 12:35:42 +02:00, skrev Peter Rudling:

Hej Malin,

Flytten gick jättebra och Mikael &Jerry var mycket proffsiga och professionella – bästa flytten som jag upplevt och jag har varit med om många flyttar.

Det är korrekt att Mikael fick hundsängen. Hoppas att han får användning av den – det visar sig att vi har ett stort gemensamt hundintresse.

Cheers, Peter"

(För den som vill se ovanstående print screen är välkommen att höra av sig till oss)

Vi undrar verkligen varför du håller på såhär som du gör. Din första kontakt med oss inleddes med att du var så missnöjd med en annan flyttfirma och vi trodde att du talade sanning om vad som hänt. Nu i efterhand har vi förstått att du satt detta beteende i system. Ett återkommande beteende i varje given situation från din sida. Därtill har du även bett dina anställda skriva samma lögner på andra forum vilket också är mycket oprofessionellt.

Vi har för det första inte kommit med för liten lastbil, detta vet du om. Möbler som du skriver ovan "som blivit skadade" stämmer inte heller. Skulle skador inträffa tar vi fullt ansvar men i ditt fall är detta något du lämnade in till Tingsrätten över 10 månader efter flytten för att föröka dra av på fakturan. Ej heller har vi slarvat bort möbler. Vi åkte däremot och slängde en soffa för dig gratis som du haft magasinerad hos en annan flyttfirma och som du önskade få omgående bortforslad men där du i efterhand ansåg att vi skulle köpa en ny soffa till dig, detta påhitt för att hitta ett sätt att göra avdrag på fakturan.

Du har gjort flertalet flyttar med oss under lång tid, och det är märkligt att inget missnöje framkommit tidigare utan snarare lovord både via mejl och personliga möten på vårat kontor. Ditt dåliga omdöme här ter sig därmed mycket märkligt, och vi antar att du är missnöjd över att du fått göra rätt för dig i Tingsrätten, att detta är den egentliga anledningen till ditt dåliga omdöme.

Din företagsflytt var mycket dåligt förberedd och planerad från din sida, personalen hos dig som varit ansvarig från början hade fått sparken och den nya personen som skulle vara vår handläggare hade ingen aning om vad som skulle göras. Vi skulle flytta ditt kontor från punkt A till punkt B. En företagsflytt mellan adresser var bokad och planerad, men massor av tillägg lades till från Er där ni beordrade personalen från oss att bland annat inventera företaget. Vår personal ringer kontoret och meddelar detta samt att det behövs massor av flyttlådor vilket vi kör ut gratis till dig och kostnadsfritt. Vi löser med detta uppgiften utan större problem för att hjälpa dig på bästa sätt.

Bland annat lades det till bortforsling av större mängd gods (olika adresser), ner & upp packning. 480st flyttlådor skulle sorteras i bokstavsordning och hyllordning. Det är mycket svårt för oss att göra detta på en dag. Vi informerade dig även om detta och det var inga problem. Det var otydlig information från Er sida fram och tillbaka och ni visste inte själva hur ni egentligen ville ha det.

Du skriver att företagsflytten tog flera veckor - detta stämmer inte heller. Det blev någon dag extra med inventeringen. Själva flytten var avklarad enligt överenskommelse.

Du skriver också om våra rekommendationer, vilket är väldigt fult mot våra kunder som har rekommenderat oss.
    Både privatflyttar som företagsflyttar. Även här skriver du saker som saknar grund.
    Denna typen av förtal tar vi bestämt avstånd från. Våra kunder är validerade kunder med egna åsikter.

/ Nordiska Flyttkompaniet
    (berörd personal som varit närvarande)
  • 2019-05-29

Eva J skrev om Nordiska Flyttkompaniet
    Flytt från Göteborg till Ljungskile. Allt gick så bra. Det var Elias och Daniel som hade hand om flytten. De var så snabba och samtidigt noggranna. Och jättetrevliga. Inget gick sönder och jag hade mycket som kunde gjort det lätt. Rekommendera er till alla jag känner. Supernöjd. 😃😁 Läs mer
    2019-05-29 Nordiska Flyttkompaniet svarar Eva J
    Hej Eva,

Tack för din fina rekommendation om oss : )
    Det glädjer oss att din upplevelse med oss är så positiv samt att du är nöjd med flyttkillarna!
    Vi hoppas att vi får möjlighet att träffa dig igen i framtiden om du behöver flytthjälp eller liknande, du är varmt välkommen till oss alla dagar i veckan : )
    Din Partner i flytten
  • 2019-05-28

Hanna K skrev om Nordiska Flyttkompaniet
    Mycket nöjd med denna flyttfirma. Fantastiskt bemötande, effektivt arbete och lösningsorienterad personal. Flytten gick snabbare än jag någonsin trott :) Läs mer
    2019-05-28 Nordiska Flyttkompaniet svarar Hanna K
    Hej Hanna : )
    Tack för din fina feedback till oss!
    Vi hoppas du med sambo kommer trivas gott i nya bostaden där och så vill vi passa på att hälsa Er varmt välkommen åter om ni behöver hjälp med något mer i framtiden : )

Din partner
  • 2019-05-27

Alessandro B skrev om Nordiska Flyttkompaniet
    moving was good and fast, overall very kind Läs mer
    2019-05-27 Nordiska Flyttkompaniet svarar Alessandro B
    Hi Alessandro : )
    Thank you for your feedback : )
    We hope we'll see you and your family again in the future, you are very welcome back to us : )
    Best regards
  • 2019-05-24

Karin M skrev om Nordiska Flyttkompaniet
    Erfarna och starka killar (Hannes och Elias) som bar vid flytten, dessutom mycket trevliga och tillmötesgående. Lätta att samarbeta med.
    Blivit trevligt bemött på telefon varje gång jag haft kontakt.
    Kan rekommendera Nordiska Flyttkompaniet till andra. Läs mer
    2019-05-24 Nordiska Flyttkompaniet svarar Karin M
    Hej Karin,
    Tack ödmjukast för din tid att lämna omdöme till oss : ) Det värmer att du är nöjd med vår service & flyttpersonalen som hjälpte dig!
    Vi hoppas att vi får möjligheten att hjälpa dig igen om du behöver flytthjälp, du är varmt välkommen till oss : )
  • 2019-05-21

Lennart Stellan L skrev om Nordiska Flyttkompaniet
    Grymt bra flyttfirma utan hjälpen hade det tagit flera dagar💪
    Nu tog det ca 4 timmar istället
    Kan varmt rekommendera dessa Läs mer
    2019-05-24 Nordiska Flyttkompaniet svarar Lennart Stellan L
    Hej Lennart : )
    Tack för ditt omdöme till oss!
    Det glädjer oss att du är nöjd med vår service & vi hoppas du återkommer i framtiden om flyttbehov uppstår igen, du är varmt välkommen : )

Kärrlyckegatan 24, 418 78 Göteborg