Nordiska Flyttkompaniet

Kärrlyckegatan 24, 418 78 Göteborg — Visa karta

Nordiska Flyttkompaniet AB grundades med visionen att trygghet och kvalitet skall stå före
allt annat i verksamheten. Med vår mångåriga erfarenhet inom flytt och transport samt
extremt höga krav på organisation och medarbetare vill vi efterlämna den högsta möjliga
kvalitetsstämpeln i flyttbranschen i Sverige. All vår personal innehar den
kunskap/utbildning som krävs för att utföra ett professionellt flyttuppdrag för dig som
kund.

Vi hjälper dig som företag, kommun, privatperson eller myndighet med allt från stora till små flyttar. Alltid förstklassig service och ansvarsfull hantering av ditt gods.

Vi utgår från Göteborg men åtar oss uppdrag över hela Sverige och även inom våra grannländer Norge och Danmark.

Varmt välkommen till oss på Nordiska Flyttkompaniet!
Öppet just nu
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 207 kunder tycker om Nordiska Flyttkompaniet

• 2019-11-20

Mari-Elsie W skrev om Nordiska Flyttkompaniet
    Bra kommunikation genom hela flytten, trevlig och kunnig personal.

De var mycket tillmötesgående trots att vi var många nya hyresgäster som flyttande in samtidigt så att det var både trångt i trappen och kö till hissen.
    Väldigt lösningsorienterade och samarbetsvilliga.

Kan varmt rekommendera firman vidare. 👍🏻 Läs mer
    2019-11-21 Nordiska Flyttkompaniet svarar Mari-Elsie W
    Hej Mari-Elsie,

Tack för din tid att lämna ett omdöme till oss här på Reco!
    Det glädjer oss att du är nöjd med vår service gällande flytten & personalen på plats : )

Vi hoppas du återkommer i framtiden om du behöver hjälp igen, du är alltid varmt välkommen till oss!

• 2019-11-20

Omdömet är under granskning
    Malin W skrev om Nordiska Flyttkompaniet
    Nordiska Flyttkompaniet har utfört flyttstäd genom Göteborgs flyttstäd i ett hus som vi flyttat in i. Städningen var extremt undermålig. Nordiska Flyttkompaniet har därefter inte klarat av att bemöta oss på ett professionellt sätt, oavsett inställning i sak, utan har i mail till oss påstått att vi ljuger och att städningen inte var så dåligt utförd, trots att vi skickat bilder på fettfläckar i kök, ostädad ugn och fläkt och mycket dammiga element och smutsiga fönster. jag hoppas inte någon hamnar i en diskussion med dessa två bolag. Läs mer
  • 2019-11-18

Ronny S skrev om Nordiska Flyttkompaniet
    Flytt och nedmontering av kontor inom Göteborg.
    Mycket professionella i sitt bemötande både inför och under flytt.
    Mycket bra helhets intryck. Läs mer
    2019-11-19 Nordiska Flyttkompaniet svarar Ronny S
    God morgon Ronny : )

Vi tackar ödmjukast för din tid att lämna en recension till oss här på Reco & det glädjer oss att du är nöjd med oss och vår service under företagsflytten : )

Vi tackar också dig med kollegor för förtroendet med uppdraget samt för trevliga flyttdagar : )
    Om ni behöver hjälp igen - oavsett vad det gäller - är ni alltid varmt välkomna till oss : )

Ha en riktigt fin höst/vinter : )

• 2019-11-17

Christina W skrev om Nordiska Flyttkompaniet
    Jag kan verkligen rekommendera Nordiska Flyttkompaniet som flyttade åt mig. Tillmötesgående och trevlig personal. Allt gick snabbt och smidigt. Var det något problem löste dom det.
    Proffsigt.
    Jag är jättenöjd! Läs mer
    2019-11-18 Nordiska Flyttkompaniet svarar Christina W
    Hej Christina : )
    Tack för ditt fina omdöme till oss här på Reco, det glädjer oss att du är nöjd med vår service!

Vi hoppas att du återkommer till oss i framtiden om du behöver hjälp igen, till oss är du alltid varmt välkommen!

• 2019-11-15

Signe A skrev om Nordiska Flyttkompaniet
    Fremragende flyttefirma. Yderst professionelt og usædvanligt behjælpeligt, løsningsorienteret og kundeorienteret!

Flytt fra en lejlighed i Karlstad til hus i Stavanger.

Nordiska Flyttkompaniet var så venlige, og imødekommende at jeg næsten ikke nåede at opleve det sædvanlige flyttestress.
    De var rolige, dygtige, super profesionelle og ikke mindst hurtige.

Virkelig behagelige mennesker at ha i sit hjem.😀

Jeg vil varmt anbefale dem, Det kunne ikke have været bedre! 😀👍🏻

Tusinde tak for den bedste flytning nogensinde! Läs mer
    2019-11-18 Nordiska Flyttkompaniet svarar Signe A
    Hej Signe!

Vi har läst igenom ditt omdöme här på Reco och tackar för en väldigt fin rekommendation : )
    Vi tackar också för att vi fick förtroendet att flytta ditt bohag!

Om du i framtiden önskar hjälp igen är du alltid varmt välkommen till oss, alla dagar i veckan : )
    Ha en riktigt fin vinter i Norge och en god start i nya bostaden!

• Juha M

2019-11-15

Juha M skrev om Nordiska Flyttkompaniet
    Vi anlitade Nordiska Flyttkompaniet på rekommendation av en vän som flyttat med dem tidigare och blev mycket imponerad över deras hantering av min flytt.

Kan inget annat än att ge högsta betyg för deras service och arbete. Grabbarna som kom till mig slet på som djur och ändå med ett glatt & trevligt humör.

Flyttade mellan Särö och Uppsala. En mycket bra och framförallt trevlig kontakt med kontoret och chaufförerna som hjälpte mig gjorde ett utmärkt arbete med flytten.
    Vi är supernöjda!

Vi rekommenderar Nordiska Flyttkompaniet! Läs mer
    2019-11-15 Nordiska Flyttkompaniet svarar Juha M
    Hej Juha,

Tack för din recension till oss här på Reco!
    Det glädjer oss att du är nöjd med vår service & personalen som var på plats : )

Vi hoppas att du återkommer till oss i framtiden om du önskar flytthjälp igen, till oss är du alltid varmt välkommen!

Ha en fin start i nya bostaden & en riktigt fin höst/vinter : )

• Martin M

2019-11-15

Martin M skrev om Nordiska Flyttkompaniet
    Vi anlitade Nordiska Flyttkompaniet efter rekommendation från en vän då vi flyttade från radhus i Skintebo till nybygge i Askim. Två flyttkillar som verkligen visste vad dem gjorde skötte allt galant! Inga sura miner trots 2 överfulla förråd, varav det största 2 trappor upp utan hiss och långt att gå. Metodiskt och med fantastisk inpackning i flyttbilen fick dem med allt på en vända helt smärtfritt. Rekommenderas! Läs mer
    2019-11-15 Nordiska Flyttkompaniet svarar Martin M
    Hej Martin!

Tack för ditt fina omdöme till oss här på Reco : )
    Vi tackar också för din tid att skriva några rader om oss och uppdraget!

Vi hoppas vi ses igen i framtiden om flyttbehov uppstår - ni är alltid varmt välkomna till oss - alla dagar i veckan!

• Pontus M

2019-11-14

Pontus M skrev om Nordiska Flyttkompaniet
    Seriösa och effektiva. Superbra bemötande och trevliga killar. Höll uppskattad tid och prisvänliga. Ska jag flytta igen vänder jag mig naturligtvis till Nordiska flyttkompaniet igen eller rekommenderar dem till nära och kära. Tack för en utomordentlig grym flytt !! Läs mer
    2019-11-14 Nordiska Flyttkompaniet svarar Pontus M
    Hej Pontus,

Tack för ditt omdöme och för din recension om oss som företag : )
    Det glädjer oss att du är nöjd med flytten & personalen & vi hoppas att du kommer trivas gott i din bostad framöver : )
    Om du behöver hjälp igen är du alltid varmt välkommen till oss!

• 2019-11-14

Stig H skrev om Nordiska Flyttkompaniet
    Flytthjälp mellan Stockholm - Göteborg i samt förvaring av möbler i 6 månader på magasin.

Är riktigt nöjd med deras service och personalen på Nordiska Flyttkompaniet!

Smidigt, prisvärt, trevligt och proffsigt företag med hög kundservice.

Kommer definitivt att samarbeta med företaget fler gånger i framtiden både privat och genom företaget!

Stor eloge till Er! Läs mer
    2019-11-14 Nordiska Flyttkompaniet svarar Stig H
    Hej Stig : )

Vi har läst och tagit del av ditt omdöme till oss och tackar för din tid att skriva om din upplevelse här på Reco : )
    Det glädjer oss att du är nöjd med vår service & personalen på plats!

Vi hoppas att vi får träffa dig igen i framtiden och att du trivs gott i nya bostaden sedan!
    Till oss är du alltid varmt välkommen - både privat och på företaget!

• Åke J

2019-11-14

Åke J skrev om Nordiska Flyttkompaniet
    Nordiska Flyttkompaniet ingav ett seriöst intryck redan vid första samtalet med mig för min flytt och efter noggrann jämförelse av flyttfirmor blev detta företag det självklara valet för mig.

Fick ett gäng offerter för att jämföra och många av offerterna jag fick var med fastpriser utan att höra med mig om mitt hem - otydlig information och en massa eventuella tillägg.

Jag hade många stora och otympliga/värdefulla möbler samt ett fullt garage med prylar som jag skulle flytta med mig och kände därför att jag ville ha hjälp av en pålitlig firma.

Nordiska kom och besiktade mitt hem och gick igenom alla delarna på plats med mig innan jag fick min offert vilket var mycket uppskattat. Jag kände att de är medvetna om sina kunder att skapa en personlig kontakt.

Jag fick hjälp att flytta från min lägenhet i Kungsbacka till en villa i Malmö och allt utfördes i tid och till korrekt pris (under det maxtak jag hade fått för flytten - vilket var en positiv upplevelse!).

Lätta att prata med och arbetsamma flyttkillar!

Tack för hjälpen ni löste min flytt på ett proffsigt sätt och jag rekommenderar därför Er vidare till dem som värderar en god och trevlig relation med sin flyttfirma och en personlig service! Läs mer
    2019-11-14 Nordiska Flyttkompaniet svarar Åke J
    God middag Åke : )

Vi har läst och tagit del av ditt omdöme och tackar ödmjukast för din feedback gällande oss & flytten!
    Det glädjer oss mycket att du är nöjd med vår service & flyttens utförande : )

Vi hoppas att du kommer trivas gott i nya bostaden i Malmö & hoppas att du återkommer till oss i framtiden om du behöver flytthjälp igen, du är varmt välkommen!

• 2019-11-14

Vidar B skrev om Nordiska Flyttkompaniet
    Beställde flyttservice för min bostad i Oktober månad och är mer än nöjd med deras hjälp!
    Flyttade min 3rok villa från Kippholmen till lägenhet i centrala Oslo 👍🏻

Det var enkelt att boka, tydlig och välarbetad offert, trevligt bemötande från kontoret & tydlig information om priser utan censur. Jag hade en del frågor innan flyttdagen och fick enkelt tag i min handläggare på telefon som svarade på alla frågor 😃

Rak och ärlig kommunikation och en god förmåga att ge bra service och lyssna på sin kund 👍🏻

Uppskattar att Nordiska Flyttkompaniet även ombesörjde alla papper som behövdes för att transportera mina saker till Norge och var mycket noga med att informera om regler & liknande för att min flytt skulle bli så stressfri som möjligt!

Flyttpersonalen var artiga och presenterade sig på flyttdagen och arbetade på med ett glatt humör genom hela flytten. Väldigt lösningsorienterade och duktiga. Jag blev mycket imponerad av hur allt flöt på väldigt smidigt.

Jag kan varmt rekommendera alla som ska flytta att anlita Nordiska Flyttkompaniet och jag kommer definitivt att kontakta dem igen.

Stort tack till flyttpersonalen och även till kontoret för suverän service! Jag är mycket nöjd 😃

Mvh Vidar Läs mer
    2019-11-14 Nordiska Flyttkompaniet svarar Vidar B
    God middag Vidar!

Tack för ditt fina omdöme till oss här på Reco & tack för din tid att lämna en recension : )
    Vi är mycket glada över det fina omdömet vi fått av dig och tackar således även för förtroendet med flytten : )
    Det var ett rent nöje att få flytta dig till Oslo : )

Om du behöver hjälp igen är du varmt välkommen åter till oss - alla dagar i veckan!

• Christina S

Christina S skrev om Nordiska Flyttkompaniet
    De började med ett tel samtal med trevligt bemötande och en utförlig beskrivning av hur de hela skulle gå till samt ett pris Då flyttdagen kom var alla på plats i tid och även där en eloge för otroligt bra bemötande mkt glada flytt killar som utförde detta på ett snabbt och snyggt sätt samt visade stor respekt för mina grejor som jag givetvis är rädd om så för mig och min familj kan jag bara ge full pott till dessa utförare och rekommenderar detta företag varmt då allt flöt på så bra ifrån informationen bokning och flytt kram och tack Läs mer
    2019-11-14 Nordiska Flyttkompaniet svarar Christina S
    Hej Christina : )

Tack för din tid att recensera oss här på Reco : )
    Det glädjer oss att du är nöjd med vår service & uppdraget!

Vi tackar också för förtroendet med flytten & hoppas att du återkommer även nästa gång du önskar flytthjälp : ) Till oss är du alltid varmt välkommen åter : )

Magnus J skrev om Nordiska Flyttkompaniet
    Efter jag pendlat från Göteborg till Oslo lite över ett år bestämde jag mig för att flytta permanent. Trodde aldrig det skulle gå så smidigt. Hade egentligen planer på att bara köpa nya möbler för att slippa allt krångel. Men efter jag fått rekommendation från en vän så bad jag om en offert.
    Jag lämnade nycklar efter vi kommit överens om priset. 4 dagar senare skulle flytten ske. De fixade allt! Befann mig i oslo under hela flytten och behövde heller inte ta ledigt från jobbet.
    Starka o trevliga gubbar rekommenderas varmt! Läs mer
    2019-11-13 Nordiska Flyttkompaniet svarar Magnus J
    Hej Magnus 😀

Tack för omdömet till oss här på Reco!
    Vi tackar för förtroendet gällande din flytt mellan Sverige - Norge 🙂
    Det glädjer oss att du är nöjd med vår hantering & service under flytten!

Vi hoppas att du kommer trivas i Oslo & att du får en riktigt fin höst/vinter : )

Lena A skrev om Nordiska Flyttkompaniet
    Vill tacka personalen på Nordiska Flyttkompaniet för min flytt mellan Göteborg och Stockholm i början av November!

Bokade packning, flytthjälp och montering och personalen som kom hem till mig var mycket trevliga och artiga ❤️❤️❤️

De kom i tid, var lugna och sakliga i sin hantering av mitt gods (hade 2 stora kristallkronor som jag var mycket rädd om) och flytten av dessa sköttes mycket professionellt!

Jag jämförde en del offerter innan det naturliga valet föll på Nordiska tack vare deras hantering och bemötande av mig och mitt uppdrag. De visade stort engagemang och jag hade en väldigt trevlig flyttupplevelse! Stort tack till Er, jag kommer anlita Er igen om jag någon gång vill flytta tillbaka till Göteborg ❤️

Med vänlig hälsning
    Lena Läs mer
    2019-11-13 Nordiska Flyttkompaniet svarar Lena A
    Hej Lena 😀

Tack för ditt fina omdöme till oss här på Reco : )
    Vi tackar också dig för ditt förtroende för oss gällande flytten, det var mycket trevligt att få hjälpa dig med flytten!
    Vi hoppas att du kommer trivas i Stockholm & om du önskar flytta tillbaka hit igen är det bara att ringa oss : )
    Vi finns tillhands för dig - alla dagar i veckan!

Ha en riktigt fin eftermiddag/kväll,

• Mikael E

Mikael E skrev om Nordiska Flyttkompaniet
    • flytt från Göteborg till Karlstad
    • vi blev bemötta på ett mycket bra sätt
    Christopher wennberg var mycket proffsig
    Och lyhörd för det vi ville ha ut av flytten.
    • förväntningarna vi hade blev uppfyllda med råge, punktliga snabba och försiktiga med våra möbler. Med vänlig hälsning, mikael Läs mer
    2019-11-13 Nordiska Flyttkompaniet svarar Mikael E
    Hej Mikael : )

Tack för ditt omdöme till oss här på Reco!
    Vi tackar för förtroendet med flytten & för din tid att skriva några rader om oss : )

Vi önskar dig all trivsel i nya bostaden & hoppas att du återkommer i framtiden om du behöver flytthjälp igen!

Stefan B skrev om Nordiska Flyttkompaniet
    Vi är grymt nöjda med att ha valt Nordiska flyttkompaniet som flytthjälp.
    Smidigt och enkelt från början till slut,
    vilken service! Läs mer
    2019-11-13 Nordiska Flyttkompaniet svarar Stefan B
    Hej Stefan!

Vi har läst igenom din feedback här på Reco & tackar dig för ett fint omdöme!
    Det glädjer oss att du är nöjd med vår service & personalen som varit på plats : )
    Vi hoppas att du återkommer till oss i framtiden om du behöver hjälp igen - du är alltid varmt välkommen till oss : )

Bjarne B skrev om Nordiska Flyttkompaniet
    Jag anlitade Nordiska Flyttkompaniet för vår flytt i Göteborg i oktober och är oerhört nöjd med bemötandet från bokning till det att sista flyttlådan var på plats. Vill starkt rekommendera Nordiska Flyttkompaniets servicenivå och jag tycker dessutom att de är prisvärda! Läs mer
    2019-11-13 Nordiska Flyttkompaniet svarar Bjarne B
    Hej Bjarne!

Vi har läst och tagit del av din feedback till oss här på Reco & tackar ödmjukast för det fina omdömet!
    Det glädjer oss att du är nöjd med vår service och vi hoppas att du återkommer till oss i framtiden även vid nästa flytt : )

Vi passar också på att önska dig en fin start i nya boendet!

• Mikael B

Mikael B skrev om Nordiska Flyttkompaniet
    Trevliga o rejäla killar, som ställde flyttlådorna precis där jag ville, och var rädda om det ömtåliga.
    Höll tiden bra o jag blev inte ruinerad. Kan rekommenderas. Läs mer
    2019-11-13 Nordiska Flyttkompaniet svarar Mikael B
    Hej Mikael,

Tack för din feedback till oss här på Reco : )
    Det glädjer oss att du är nöjd med personalens service under flytten och oss som företag : )
    Vi tackar också för förtroendet med uppdraget & hoppas att du återkommer till oss i framtiden om du behöver hjälp igen!

Fredrik A skrev om Nordiska Flyttkompaniet
    Ett stort tack till Nordiska Flyttkompaniet! Överträffade alla mina förväntningar, från bokning till flytt. Grabbarna var punktliga med tiden och väldigt försiktiga med möblerna. Ett stort tack igen och hoppas vi ses igen, Ni är guld värda! Läs mer
    2019-11-13 Nordiska Flyttkompaniet svarar Fredrik A
    God eftermiddag Fredrik,

Tack för din tid att lämna ett omdöme till oss här på Reco!
    Det glädjer oss att du är nöjd med personalens service & oss som företag : )
    Vi hoppas att du återkommer till oss i framtiden om du behöver hjälp igen - du är alltid varmt välkommen!

Jimmy S skrev om Nordiska Flyttkompaniet
    Stort tack för flytten som gick hur bra som helst. Min sambo var orolig innan då hon haft dåliga upplevelser innan men hon blev hur nöjd som helst efteråt.

Bra och tydligt bemötande vid första kontakt och killarna som utförde flytten gjorde allting klockrent.

Tummen upp till er och självklara valet vid nästa flytt! Läs mer
    2019-11-13 Nordiska Flyttkompaniet svarar Jimmy S
    Hej Jimmy!

Tack för ditt fina omdöme till oss här på Reco, det glädjer oss att du och din sambo är nöjd med vår service : )
    Vi passar således även på att tacka för förtroendet med flytten & hoppas att ni kommer trivas gott i nya bostaden!

Behöver ni hjälp igen - är ni alltid varmt välkomna till oss : )

Jim S skrev om Nordiska Flyttkompaniet
    Stort tack till alla på Nordiska Flyttkompaniet. Rekommenderar varmt detta företag.

Jag och min sambo flyttade från lägenhet till villa. Stort bohag med flertalet väldigt tunga och otympliga möbler samt ett piano. Fjärde våningen och ingen hiss. Allt sköttes mycket proffsigt och tidseffektivt.

Trevliga killar på plats samt väldigt bra personal på kontoret gjorde vad jag själv trodde skulle bli ett besvärligt och kostsamt äventyr till en positiv överraskning. Allt var klart på samma tid som offerten angav.

Fem plus. Läs mer
    2019-11-13 Nordiska Flyttkompaniet svarar Jim S
    Hej Jim!

Vi har läst och tagit del av din feedback till oss här på Reco & tackar ödmjukast för ett fint omdöme !
    Det glädjer oss att du är nöjd med vår service & vi hoppas att du återkommer i framtiden om du behöver hjälp igen : )

Vi passar också på att önska dig en riktigt fin start i det nya boendet : )

Patrick M skrev om Nordiska Flyttkompaniet
    Bokade en flytt med dessa och fick grym service redan från blrjan. Dom va trevliga hela vägen från bokning på telefon tills flyttgubbarna kom och flytten sen va klar. Supernöjd verkligen och kan verkligen rekommendera dessa i denna djungel av flyttfirmor. Läs mer
    2019-11-13 Nordiska Flyttkompaniet svarar Patrick M
    Hej Patrick!

Tack för din feedback till oss här på Reco gällande flytten : )
    Det glädjer oss att du är nöjd med vår service & vi hoppas att vi får träffa dig igen i framtiden om flyttbehov uppstår : )
    Till oss är du alltid varmt välkommen!

Ha en riktigt fin eftermiddag!

• Mikael J

Mikael J skrev om Nordiska Flyttkompaniet
    Hade 4 vindsföråd vinden i Majorna det är 3 våningar och lång gångväg.
    Hade blivit änkeman och förråden som var fullsmockade med allt möjligt krt möbler och gud vet vad kändes som om jag skulle bestiga K2. Ringde då runt till olika firmor fastnade för Nordiska som var otroligt trevliga och tillmötesgående. Dagen D kom sig och punktligt klev 3 kraftiga grabbar som artigt presenterade sig. De skred till verket och jobbade hårt. Jag är otroligt nöjd och tacksam för deras proffsiga inställning jobbet var klart i flera timmar tidigare än beräknat och jag kan varmt rekommendera Nordiska Flyttkompaniet och dess trevliga personal.. Läs mer
    2019-11-13 Nordiska Flyttkompaniet svarar Mikael J
    God eftermiddag Mikael : )

Tack för ditt fina omdöme till oss här på Reco, det glädjer oss att du är nöjd med vår service gällande flytten : )
    Vi tackar också för förtroendet med uppdraget och hoppas att du i framtiden återkommer om flyttbehov uppstår igen!
    Du är alltid varmt välkommen till oss!

Ha en riktigt fin eftermiddag!

David J skrev om Nordiska Flyttkompaniet
    Anlitade Nordiska Flyttkompaniet för flytt, flyttstädning och magainering. Jag är mycket nöjd med utförandet av tjänsterna! Rekommenderar till alla som vill ha en trygg och ärlig samarberspartner Läs mer
    2019-11-13 Nordiska Flyttkompaniet svarar David J
    God eftermiddag David,

Tack för din feedback till oss här på Reco gällande de utförda uppdragen!
    Det glädjer oss att du är nöjd med vår service för alla delarna & vi hoppas att du återkommer till oss i framtiden om du behöver hjälp igen! Till oss är du varmt välkommen - alla dagar i veckan!

• Magnus N

Magnus N skrev om Nordiska Flyttkompaniet
    Bästa flyttfirman jag haft,och jag har flyttat mycket innan jag började jobba med Nordiska,kan rekommendera dom till 100% Läs mer
    2019-11-13 Nordiska Flyttkompaniet svarar Magnus N
    Hej Magnus,

Vi har läst och tagit del av ditt omdöme här på reco och tackar ödmjukast för din fina feedback!
    Vi hoppas att du återkommer till oss i framtiden om du behöver flytthjälp igen, till oss är du alltid varmt välkommen!

Jennifer E skrev om Nordiska Flyttkompaniet
    Skriver här ett omdöme om Nordiska Flyttkompaniet då de bett mig om det.
    Mitt omdöme behandlar enbart bemötandet från kontoret.
    Flyttkillarna som utförde jobbet har jag inget att anmärka på.

Hade bokat en tid till kl.13.
    Dagen innan, runt kl.15.30 ringer en person därifrån och undrar om tiden går att ändra till tidigare.
    Jag förklarar att det blir mycket svårt med så kort varsel. Han fortsätter tjata om att deras killar inte har något att göra innan, att de vill komma igång innan trafiken, att de kan få nyckeln tidigare och börja tidigare.
    Jag förklarar att det inte går, han fortsätter tjata. Tills slut tappar jag humöret då han inte respekterar vad jag säger. Då utbrister han otrevligt ”Men snälla du behöver inte bli irriterad nu!”.
    Då säger jag att du respekterar ju inte vad jag säger. Jag går till slut med på att de kommer 1,5 timme tidigare än vad som bestämts för att jag känner mig stressad.
    Hade god lust att avboka allting på direkten och anlita en annan flyttfirma istället.
    Har man bokat kl.13 så finns det en anledning till det.
    Att de har mage att ringa kl.15.30 dagen innan och ändra tiden är fult. De kanske skulle tänkt igenom sin planering innan. Det är inte mitt problem att deras killar har luckor i schemat eller att trafiksituationen blir värre efter kl.13. Kan de inte ta sig an uppdraget så skulle de aldrig sagt ja till det.
    När man märker att en kund blir irriterad ska man kanske som företag backa och hålla sig till det man kom överens om, det borde ju inte kännas bra för dem att avsluta ett telefonsamtal när de så uppenbart vet att kunden inte är nöjd.

De borde jobba stort på sitt kundbemötande.
    Det spelar ingen roll vad de väljer att skriva till sitt försvar, de fick sin chans.
    Till sist, även ett minus för sen faktura, 2,5 veckor efter uttalad tid fick jag den.
    Skrev och undrade vad min faktura blivit av eftersom jag inte fått den på uttalad tid, fick aldrig något svar. Läs mer
  • 2019-11-04

Ivar L skrev om Nordiska Flyttkompaniet
    Bra och professionellt utförd flytthjälp, trevligt bemötande vid kontakter med företaget, kan varmt rekommenderas. Läs mer
    2019-11-05 Nordiska Flyttkompaniet svarar Ivar L
    Hej Ivar 🙂

Vi har läst och tagit del av ditt fina omdöme här på reco och tackar ödmjukast för din feedback : )
    Det glädjer oss att du är nöjd med vår service och att personalen på plats tog väl hand om dig och ditt bohag 🙂

Vi hoppas att du kommer trivas gott i nya bostaden och att vi får möjlighet att träffa dig igen i framtiden om flyttbehov uppstår, till oss är du alltid varmt välkommen alla dagar i veckan!

Ha en riktigt fin vecka så ses vi igen i framtiden!

Carina A skrev om Nordiska Flyttkompaniet
    Flyttstädning . Mycket bra bemött vid bokning samt av den som kom och städade. Bra inform. inför städningen. Bra och mycket väl godkänd städning. Liten miss, jag trodde vattenlås till vask i badrum ingick, men det var ej gjort så det tog jag själv. Kan rekommendera er. Läs mer
    2019-11-04 Nordiska Flyttkompaniet svarar Carina A
    Hej Carina 🙂

Tack för din tid att recensera oss här på Reco gällande flyttstädningen : )
    Det glädjer oss att du är nöjd med det utförda städet och oss som företag under bokning och bemötande!

Vi hoppas att du återkommer till oss om du behöver hjälp igen i framtiden, både med flytt & städ - till oss är du alltid varmt välkommen : )

Ha en riktigt fin höst : )

Anna S skrev om Nordiska Flyttkompaniet
    • Flytthjälp
    • Blev bemött jätte bra
    • Företaget va grymt skulle rekommendera det till alla som behöver hjälp med flytt.
    • Jätte snälla och väldigt hjälpsamma, väldigt bra på att lyssna och frågar ifall dom inte förstår. Snabba och försiktiga med sakerna. Ni är bäst ! Läs mer
    2019-11-04 Nordiska Flyttkompaniet svarar Anna S
    God morgon Anna 🙂

Tack för din tid att lämna en recension här på Reco gällande din upplevelse med oss!
    Vi tackar för ett väldigt fint omdöme och för fina ord : ) Det glädjer oss att du är nöjd med personalen och oss som företag : )

Vi hoppas att vi får träffa dig igen även nästa gång du behöver flytthjälp, till oss är du alltid varmt välkommen : )
    Tack också för att du gav oss förtroendet med flyttuppdraget : )

Ann T skrev om Nordiska Flyttkompaniet
    Ni kom på tid, arbetade snabbt och effektivt, var försiktig med det ömtåliga. Trevliga och sociala. Kan rekommendera alla dagar i veckan🙂 Läs mer
    2019-11-04 Nordiska Flyttkompaniet svarar Ann T
    God morgon Ann 🙂

Hoppas du har det gott och trivs bra i nya bostaden!
    Vi har mottagit och läst igenom ditt fina omdöme och tackar ödmjukast för detta!
    Det glädjer oss mycket att du är nöjd med vår service & personalen på plats som hjälpte dig 🙂

Vi hoppas att vi får möjlighet att träffa dig igen även nästa gång du behöver hjälp, till oss är du alltid varmt välkommen : )

• Lotta B

2019-11-03

Lotta B skrev om Nordiska Flyttkompaniet
    Duktiga trevliga killar som jobbade på snabbt och effektivt.
    Kan rekommendera dem starkt!
    Tack för att ni gjorde vår flytt! Läs mer
    2019-11-04 Nordiska Flyttkompaniet svarar Lotta B
    God morgon Lotta : )

Tack för din tid att recensera oss här på Reco gällande din upplevelse med oss : )
    Det glädjer oss att du är nöjd med vår service & personalen som varit hemma hos dig under flyttdagen : )

Vi passar också på att tacka dig för förtroendet med flytten! : )

Vi hoppas du återkommer igen i framtiden även nästa gång du går i flytt tankar, till oss är du alltid varmt välkommen : )

• 2019-11-02

Emire K skrev om Nordiska Flyttkompaniet
    Hej! Jag vill tacka Nordiska Flyttkompani et! Jag tycker att företaget är utmärkt! Deras personal är punktliga, noggranna, arbetsama dom är inte slarviga och, dom är respektfulla. Jag vill tacka dom för lådorna. Jag fick lådorna gratis. Jag kommer rekomendera Nordiska Flyttkompaniet till mina nära och kära och, kollegor. Jag tycker deras personal försäner 100% poäng! Läs mer
    2019-11-04 Nordiska Flyttkompaniet svarar Emire K
    God morgon Emire 🙂

Tack för din tid att recensera oss här på Reco & för dina fina ord!
    Det glädjer oss att du är nöjd med vår service under din flytt & bemötandet du fick av personalen som var på plats samt kontoret under bokning : )

Vi tackar också för att vi fick förtroendet att ombesörja flytten för dig : )

Om du behöver hjälp igen i framtiden är du alltid varmt välkommen åter till oss - alla dagar i veckan : )

Vi hoppas också du kommer trivas gott i nya bostaden & att du får en riktigt fin höst!

• 2019-11-02

Kristina S skrev om Nordiska Flyttkompaniet
    Allt gick som planerad! Killarna var snabbt och trevlig och tog väl hand om våra grejer! Kommer anlita företaget gärna igen i framtiden och kan verkligen rekommendera! Läs mer
    2019-11-04 Nordiska Flyttkompaniet svarar Kristina S
    God morgon Kristina : )

Hoppas du trivs gott i nya bostaden!
    Vi tackar ödmjukast för din tid att skriva några rader om oss och din upplevelse med oss under flytten : )
    Det betyder mycket!

Det glädjer oss också att du är nöjd med vår service & personalen på plats som hjälpte dig : )
    Vi hoppas att du återkommer i framtiden även nästa gång du behöver flytthjälp, till oss är du alltid varmt välkommen!

• 2019-11-01

Arne S skrev om Nordiska Flyttkompaniet
    Proffsigt bemötande och väldigt bra och trevliga killar som hade hand om flytten. Kom vid utlovad tid och jobbade effektivt. Kommer (nästa gång vi flyttar) att anlita dem igen! Läs mer
    2019-11-04 Nordiska Flyttkompaniet svarar Arne S
    Hej Arne,

Tack för din tid att recensera oss här på Reco : )
    Det glädjer oss att du är nöjd med vår service och personalen på plats! : )

Du är varmt välkommen att kontakta oss även nästa gång du behöver flytthjälp : )
    Vi ser fram emot att få träffa dig igen : )

• 2019-11-01

Peter N skrev om Nordiska Flyttkompaniet
    Anlitade Nordiska Flyttkompaniet för flytt av bohag, mycket trevligt bemötande och service.
    Det enda jag har att anmärka på är att Nordiska Flyttkompaniet endast skickade 2 anställda.
    Det blev en tuff dag för dom samt att hela flytten
    tog totalt 12,5 arbetstimmar.
    Men bra flytt, bra service!! Jättenöjd!! Läs mer
    2019-11-04 Nordiska Flyttkompaniet svarar Peter N
    Hej Peter,

Tack för din tid att recensera oss gällande uppdraget!
    Det glädjer oss att du är nöjd med vår service, och personalen ute på fältet!
    Just under ditt flyttdatum hade vi fullbokat för personalen vilket gör det svårt tyvärr att hitta en ledig flyttkille extra att sända in.
    Normalt sett när det visar sig vara väldigt mycket saker i bohaget och man har fått två man som är standard så brukar vi skicka frågan om man vill ha en extra flyttkille på fältet, men i detta fallet fanns tyvärr ingen tillgänglig som inte redan var bokad på uppdrag.

Vi hoppas att du återkommer till oss i framtiden igen när du önskar flytta så ser vi till att boka in tre man direkt från början : )

• 2019-10-30

Ida B skrev om Nordiska Flyttkompaniet
    Trevliga och effektiva "flyttgubbar". Läs mer
    2019-10-30 Nordiska Flyttkompaniet svarar Ida B
    Hej Ida,

Tack ödmjukast för din recension till oss här på Reco!
    Det glädjer oss att du är nöjd med vår service & personalens utförande av uppdraget : )

Vi hoppas du med sambo kommer trivas gott i nya bostaden & att ni återkommer till oss i framtiden om ni behöver hjälp igen, ni är alltid varmt välkomna!

• Anders G

2019-10-27

Anders G skrev om Nordiska Flyttkompaniet
    Kan verkligen rekommendera Nordiska ....
    Punktliga, trevliga, hjälpsamma, finns inget att klaga på. Läs mer
    2019-10-28 Nordiska Flyttkompaniet svarar Anders G
    God morgon Anders : )

Tack för ditt fina omdöme till oss här på Reco!
    Det glädjer oss att du är nöjd med vår service & personalen som varit på plats under flytten : )

Vi hoppas du kommer trivas gott i nya bostaden & att du återkommer till oss i framtiden om du behöver hjälp igen : )

Du är alltid varmt välkommen hit!

• 2019-10-25

Magdalena T skrev om Nordiska Flyttkompaniet
    Företagsflytt!
    Trevliga noggranna killar! Läs mer
    2019-10-25 Nordiska Flyttkompaniet svarar Magdalena T
    Hej Magdalena : )

Vi har mottagit och tagit del av ditt omdöme här på Reco & tackar ödmjukast för detta!
    Vi tackar också för förtroendet med företagsflytten & hoppas att ni nu kommer trivas gott i Era nya lokaler : )

Om ni behöver hjälp igen i framtiden är ni varmt välkomna till oss igen!

• 2019-10-23

Sofia E skrev om Nordiska Flyttkompaniet
    Två trevliga flyttkillar dök upp i tid och flyttade allt snabbt och smidigt utan bekymmer. Bra pris fick vi också. Sammanfattningsvis inga problem alls - rekommenderas! Läs mer
    2019-10-23 Nordiska Flyttkompaniet svarar Sofia E
    God eftermiddag Sofia : )

Vi har tagit del av ditt omdöme och tackar ödmjukast för din tid att recensera oss & lämna dina synpunkter : )
    Det glädjer oss att du är nöjd med vår service & personalen på plats : )

Vi hoppas att du och din sambo kommer trivas gott i nya hemmet & att vi får möjlighet att träffa dig igen i framtiden även nästa gång du behöver hjälp, du är alltid varmt välkommen till oss : )

Tack också för att vi fick förtroendet med flytten : )

Madeleine A skrev om Nordiska Flyttkompaniet
    Jag beställde flyttning från lägenhet till lägenhet av Nordiska Flyttkompaniet. Ett riktigt gott och trevligt bemötande redan här. På flyttdagen kom 2 ”grabbar” på avtalad tid och flytten flöt på precis som man hade kunnat önska.
    Jag kan varmt rekommendera denna flyttfirma. Jag tycker att de har varit toppen! Skulle det bli flytt igen så är Nordiska Flyttkompaniet det första alternativet. // Madde med familj Läs mer
    2019-10-23 Nordiska Flyttkompaniet svarar Madeleine A
    God morgon Madeleine : )

Hoppas du har det gott i nya bostaden!

Vi har tagit del av ditt fina omdöme till oss här på Reco & tackar ödmjukast för de fina orden :)
    Det glädjer oss mycket att du är nöjd med oss och personalen som varit på plats!

Vi hoppas att vi får möjlighet att hjälpa dig igen även nästa gång du önskar flytthjälp då du alltid är varmt välkommen till oss!

Vi önskar dig med familj en riktigt fin höst! : )

Marie S skrev om Nordiska Flyttkompaniet
    Snabb och effektiv service av trevliga killar! Läs mer
    2019-10-23 Nordiska Flyttkompaniet svarar Marie S
    God morgon Marie : )

Hoppas du har en fin start på denna onsdag & att du trivs gott i nya bostaden!
    Vi har tagit del av ditt omdöme här till oss och tackar för din tid att lämna en recension : )
    Det glädjer oss att du är nöjd med flytten & vi hoppas att vi får möjlighet att träffa dig igen även nästa gång du behöver flytthjälp : )

Till oss är du alltid varmt välkommen!

Rebecca J skrev om Nordiska Flyttkompaniet
    Letade runt bland många firmor för att jämföra när jag fick kontakt med Nordiska Flyttkompaniet. De ringde direkt upp och gick igenom de olika delarna med min flytt eftersom jag ville ha både packning och flytt. Fick ett mycket professionellt bemötande direkt från början och på flyttdagen kom personalen punktligt och började packa och flytta mina saker, alla delarna utfördes med ett professionellt bemötande och med stor omsorg för mina saker. Fick också en personlig kontaktperson på deras kontor vilket var väldigt tryggt, kommer definitivt välja Nordiska Flyttkompaniet även nästa gång jag behöver flytta och rekommenderar dem till alla som vill ha en personlig flyttfirma med stort engagemang, tio tummar upp till er! 🏠 Läs mer
    2019-10-23 Nordiska Flyttkompaniet svarar Rebecca J
    God morgon Rebecca,

Vi har tagit del av ditt fina omdöme här på Reco & tackar ödmjukast för detta!
    Det glädjer oss att du är nöjd med oss som firma och vår service gällande uppdraget, både från kontoret samt ut till personal på fältet : ) Vi arbetar väldigt hårt med kvalitén i bolaget och det är därmed mycket roligt att du upplever detta som kund : )

Vi hoppas vi får möjlighet att träffa dig igen i framtiden om flyttbehov uppstår, du är alltid varmt välkommen!

• 2019-10-21

Hampus E skrev om Nordiska Flyttkompaniet
    Otroligt hjälpsamma med förvaring innan körning från göteborg till Stockholm , allt för att vi skulle få en billigare transport av våra möbler .
    Otroligt trevlig personal på både via telefon och på plats vid hämtning och avlämning . Läs mer
    2019-10-21 Nordiska Flyttkompaniet svarar Hampus E
    God middag Hampus : )

Vi har tagit del av ditt omdöme här på Reco & tackar ödmjukast för din tid att recensera oss! Det glädjer oss mycket att du är nöjd med vår service & hanteringen av ditt uppdrag gällande flytt & magasinering : ) Samt med personalen som utförde ditt uppdrag : )

Vi tackar dig för din tid att skriva några rader om oss & om din upplevelse med oss som firma : ) Vi hoppas att vi får möjlighet att träffa dig igen i framtiden om flyttbehov uppstår, du är alltid varmt välkommen till oss : )

Ha en riktigt fin fortsättning på denna måndag : )

• Fabian Mats E

2019-10-21

Fabian Mats E skrev om Nordiska Flyttkompaniet
    Fick fantastisk flyttjhälp av Stefan och Fredrik från nordiska flyttkompaniet!
    11 av 10 !!! Läs mer
    2019-10-21 Nordiska Flyttkompaniet svarar Fabian Mats E
    God middag Fabian : )
    Hoppas du trivs gott i nya bostaden!

Vi tackar dig ödmjukast för din tid att recensera oss & för att vi fick förtroendet med flytten, det glädjer oss mycket att du är nöjd med vår service & med personalen som varit på plats : )

Vi hoppas att vi får träffa dig igen i framtiden även nästa gång du skall flytta eller behöver någon form av hjälp, du är alltid varmt välkommen till oss :)

Ha en riktigt fin dag & välkommen åter :)

• 2019-10-04

Bettina U skrev om Nordiska Flyttkompaniet
    Superproffsiga, underbart trevliga killar! 110% servicemedvetenhet!
    Tillmötesgående, starka, glada och hjälpsamma!
    Gjorde den stressiga och tunga flytten till en positiv upplevelse i slutändan.
    Stor eloge! Läs mer
    2019-10-04 Nordiska Flyttkompaniet svarar Bettina U
    Hej Bettina,

Vi har tagit emot och läst igenom ditt fina omdöme här och tackar ödmjukast för de vänliga orden : )
    Det glädjer oss mycket att du är nöjd med vår service och personalens utförande av uppdraget : )

Vi hoppas att vi får möjlighet att träffa dig igen i framtiden även nästa gång du behöver flytthjälp!
    Till oss är du alltid varmt välkommen alla dagar i veckan : )

Ha en toppenfin start i nya bostaden & en riktigt fin höst!

• 2019-10-02

Mattias S skrev om Nordiska Flyttkompaniet
    Riktikt trevliga och go killar. Ett proffsigt företag men riktiga företags bilar företagskläder och ja jag skulle kunna skriva en novell om detta företag. Men det orkar jag inte. Om ni ska välja ett företag så är det detta och ni kommer bli nöjda till 110 % det lovar jag!
    Jag flyttade ifrån en trea till en två utan hiss på båda två dom köttade på och kämpade! Jag hade väldigt höga förväntningar och dom gav mig mer än så! Läs mer
    2019-10-02 Nordiska Flyttkompaniet svarar Mattias S
    Hej Mattias : )

Vi har läst och tagit del av ditt omdöme här till oss och tackar ödmjukast för en mycket fin recension : )
    Det glädjer oss att du är nöjd med vår service & personalen samt kontoret gällande ditt uppdrag!

Vi tackar även dig från vår sida för ett mycket trevligt bemötande under flytten samt för förtroendet att låta oss flytta ditt bohag 🙂

Vi hoppas att du återkommer till oss i framtiden om du behöver hjälp igen, du är alltid varmt välkommen till oss!

Ha en riktigt fin start i nya boendet och en fortsatt fin höst här så ses vi igen i framtiden!

• 2019-09-29

Charlotte O skrev om Nordiska Flyttkompaniet
    Flytthjälp, mycket bra och trevligt bemötande både på telefon vid bokning samt på plats själva flyttdagen. Trevliga killar, noggranna och försiktiga. Snabbt och effektivt också.

Supernöjd och skulle använda dem igen vid behov. Läs mer
    2019-09-30 Nordiska Flyttkompaniet svarar Charlotte O
    God morgon Charlotte : )

Vi tackar dig ödmjukast för ett väldigt fint omdöme här till oss!
    Det glädjer oss mycket att du är nöjd med både kontoret vid bokning samt personalen på plats som hjälpte dig : )

Nästa gång du behöver flytta är du såklart varmt välkommen åter till oss, alla dagar i veckan : )

Ha en toppen fin höst här så hoppas vi att vi får träffa dig igen i framtiden!

• 2019-09-28

Anna S skrev om Nordiska Flyttkompaniet
    Flyttade från hus till lägenhet. Killarna som fixade flytten var trevliga och hjälpsamma. Jag kan varmt rekommendera Nordiska flyttkompaniet. Killarna var proffsiga och det kändes väldigt tryggt och bra. Läs mer
    2019-09-30 Nordiska Flyttkompaniet svarar Anna S
    God morgon Anna : )

Tack för din tid att recensera oss här på Reco!
    Det glädjer oss mycket att du är nöjd med vår service samt personalen på plats som tog hand om dig och flytten : )

Vi hoppas att du återkommer till oss igen även nästa gång behov av flytthjälp uppstår! Till oss är du alltid varmt välkommen alla dagar i veckan : )

Vi önskar dig all lycka i nya bostaden & en riktigt fin start på hösten här!

• 2019-09-27

Charlotte O skrev om Nordiska Flyttkompaniet
    Trevliga, försiktiga och snabba! Läs mer
    2019-09-28 Nordiska Flyttkompaniet svarar Charlotte O
    Hej Charlotte!

Tack ödmjukast för din tid att recensera oss här på reco 😃

Det glädjer oss att du är nöjd med vår service och personalen som hjälpte dig, vi hoppas att du återkommer i framtiden om du behöver hjälp. Du är alltid varmt välkommen till oss 🙂

Bästa hälsningar
  • 2019-09-27

Louise A skrev om Nordiska Flyttkompaniet
    Tack till teamet David, Jim och Elias som hanterade vår flytt perfekt. David alltid tillgänglig via telefon eller mail vid frågor. Rekommenderar dessa alla dar i veckan. Läs mer
    2019-09-30 Nordiska Flyttkompaniet svarar Louise A
    God morgon Louise : )

Tack snälla för din tid att lämna omdöme till oss här på Reco : )
    Det glädjer oss mycket att du är nöjd med vår service samt personalen på plats!

Om du behöver flytta igen, eller är i behov av någon annan transporttjänst är du alltid varmt välkommen till oss : )

Vi hoppas också att du kommer trivas gott i nya bostaden & att du får en riktigt fin start på hösten : )

Kärrlyckegatan 24, 418 78 Göteborg