Nordpolen Energi AB

4.5

13 omdömen om Nordpolen Energi AB

Daniel G
Skrev om Nordpolen Energi AB

Vi är väldigt nöjda med att vi valde Nordpolen som leverantör av våra Solceller. Trots stora utmaningar med materialbrist och leveranser så lyckades Camilla och montörerna lösa det inom tidsramen. Vi hade en öppen dialog under hela förloppet både via Mail och telefon. Montörerna var väldigt tillmötesgående och engagerade när det blev ändringar i layouten på taket.

Kajsa U
Skrev om Nordpolen Energi AB

Stjärnklass i kundbemötande och resultat! Säljaren Jafar var mer än vi hade kunnat önska oss. Fantastiskt trevlig, kunnig och alltid tillgänglig genom hela processen. Allt blev fixat på 7 veckor, 10/10 till säljaren Jafar, installatörerna Alexander mfl och elektrikern Henrik! // Fam Ulbaek

Eddie B
Skrev om Nordpolen Energi AB

Jag har sökt information på nätet och haft kontakt med olika företag samt fått offerter av några angående installation av solpaneler på min fastighet. Det är ett stort och kostsamt belut så det är viktigt att företaget man anlitar har kunnig och hjälpsam personal. Det var först när jag kom i kontakt med Vincent på Nordpolen Energi AB som jag kände mig trygg nog för att godkänna en offert på 30 solpaneler. Idag har jag bifogat de uppgifter samt foton som de behöver för att förbereda kommande installation.

Matthijs K
Skrev om Nordpolen Energi AB

Vår solelsinstallation är i full drift nu, allt från offert till godkännande av elbolaget gick väldigt smidigt. Snabb handläggning genom dedikerad kontaktperson hos Nordpolen som svarar omgående ifall det finns frågor. Mycket kunnig personal. Vi fick utförlig dokumentation om anläggningen där varje detalj var med. Vi behövde inte bry oss om någonting då Nordpolen skötte allt pappersarbete. Elförbrukningen från nätet har minskat kraftig, vi köper i princip bara lite el om natten. Bara beröm att ge!

Lars Gustav Lennart L
Skrev om Nordpolen Energi AB

Väldigt kompetent och hjälpsam kundsupport vid både projektering och installation, många +++++. Som minus bör nämnas att delar av installation ej fick godkänt av försäkringsbolag gällande säkerhetsbrytare samt skadedjur skydd etc, detta fick vi dessutom betala extra för.

Kjell Å
Skrev om Nordpolen Energi AB

Helt perfekt från första samtalet med Camilla till anläggningen gick igång. Och sen har det bara fortsatt. Min son har nyss köpt hus och självklart har jag rekommenderat honom att kontakta Nordpolen!!!!!

Henrik R
Skrev om Nordpolen Energi AB

Jag är mkt nöjd med bemötandet och med min installation av solpaneler samt det arbete som Nordpolen Energi AB utförde. Efter lite inkörningsproblem, (som berodde på Partille Energi) så har panelerna fungerat perfekt. Panelerna har producerat nästa så många kWh som offerten lovade. Dom 47 panelerna är av fabrikatet Eurener MEPV450 och växelriktaren är en Sungrow SG20. Den enda kommentaren till förbättring är att Nordpolen bör återkoppla direkt efter att installationen av paneler och elen är gjorda. Det var problem få igång Sungrow appen och svårt få tag i kompetent support.

Magnus H
Skrev om Nordpolen Energi AB

Nordpolen och vår kontakt Camilla var mycket professionell i all kommunikation vi hade innan vi valde dem. Hon tog sig tid, förklarade allt vi ville veta i personligt videomöte, svarade sakligt på frågor och återkom alltid snabbt när vi ville veta mer eller hade andra spörsmål. Denna fina kontakt fortsatte även efter beställning och installation vilket gör att vi inte kan annat än att varmt rekommendera Nordpolen Energi.

Björn Håkan E
Skrev om Nordpolen Energi AB

.Kontakten med företaget (via Camilla) har från första början varit väldigt trevlig och hjälpsam. Leverans och installation gick snabbare än utlovat.

Mikael T
Skrev om Nordpolen Energi AB

Vi har snart haft solpaneler från Nordpolen Energi på vårt tak i ett år. Allt har fungerat mycket bra, från första kontakt med säljare Camilla till montörerna och kundtjänsten. Leverans gjordes på överenskommen tid. Sedan driftstart har det inte varit några problem överhuvudtaget.

Rolf P
Skrev om Nordpolen Energi AB

Snabb offert och besök! Lika snabbt var leverans och montage. Bra killar som gjorde jobbet. Inget att klaga på utan tvärtom! Kan verkligen rekommendera dom!

Gabriel B
Skrev om Nordpolen Energi AB

Allt gick smidigt från början till slut; paneler är installerade och allt är uppkopplat.. Hela processen tog kortare tid än utlovat (och tiden var ändå några månader kortare än hos andra leverantörer). Nu väntar vi bara på inspektionen från nätleverantören för att komma igång. Deras solpaneler är tillverkade i Europa. Om man bryr sig om slavarbete i Kina så är det ett mycket bättre alternativ än konkurrenter.

Thomas J
Skrev om Nordpolen Energi AB

Nordpolen Energi AB bryter mot sina egna fakturarutiner, vilket har inneburit att kunder har gått miste om det utökade stöd för grön energi som utökades från 15 procent (2022) till 20 procent (2023). Nordpolen Energi AB har dessutom använt sig av oskälig fakturering av Easee laddbox. Kostnad 30000 kr netto. I detta ingick 3500 kr för projektering (för vadå?). Normalpris för denna laddbox med installation är ca 6700 kr. Överpris på minst 400 %. Rena ockret naturligtvis och ett sätt att att lura skattemyndigheten på ett större...