Nya Järfälla Trafikskola

Välkommen till Nya Järfälla Trafikskola.

Du hittar oss centralt belägna precis vid Jakobsbergs pendeltågsstation, som för din bekvämlighet råkar ligga mitt i provområdet. Det gör att du kommer vara väl förberedd när det är dags för din uppkörning.

Våra erfarna trafiklärare hjälper dig hela vägen till AM- och B-Körkort i helt nya bilar. Genom både teoretisk och praktisk utbildning. För att göra det enklare för dig anpassar vi din utbildning tillsammans med dig, efter just dina villkor. Vi erbjuder också handledarutbildning och båda riskutbildningarna (riskettan och risktvåan).

Läs gärna vad våra kunder tycker om oss här, och tveka inte att kontakta oss om du har några funderingar.

Vi är medlemmar i Sveriges Trafikskolors Riksförbund, STR!

Läs vad 274 kunder tycker om Nya Järfälla Trafikskola 2

2022-07-14 Spontant omdöme
    Utmärkt skola med bra erfarna lärare och trevlig personal. Rekommenderar starkt.
    Tack så mycket Muzafar!
    2022-06-30 Spontant omdöme
    En väldigt bra trafikskola som är väldigt tydliga och flexibla med sina tider. Alla där vill verkligen ditt bästa och är sjukt trevliga. Absolut något jag rekommenderar för er som vill komma igång med körkortet.
    2022-06-28 Insamlad av företaget
    Tack för skolans varma attityd
    2022-06-22 Insamlad av företaget
    Super trevlig personal! Köpte 10 körlektioner och vi hann gå igenom allt. Tusen tack till William, som var min lärare under tiden jag var där. Kommer definitivt rekommendera till bekanta!
    2022-06-21 Insamlad av företaget
    Underbara lärare, topp klass upplägg!
    2022-06-17 Insamlad av företaget
    Rekommenderar denna körskola starkt! Tack vare Naser som är en väldigt pedagogisk och kunnig lärare fick jag äntligen mitt körkort idag. Han såg precis vad mina svagheter var och la upp en tydlig och bra plan. Under körlektionerna var han stöttande, om jag gjorde fel gick han igenom det tills jag verkligen förstod felet. Körde även med Muzafar och William som också är superduktiga. Är tacksam för alla kunskaper jag har fått härifrån. Tack återigen Järfälla trafikskola!
    2022-06-16 Insamlad av företaget
    Jag blev bemöt så fint, kände mig så trygg alla var så snälla hjälpsamma väldigt stöttande i allt . Jag kommer starkt rekommendera mina nära och kära 🙏🏼🥰.
    2022-06-15 Insamlad av företaget
    William - Trafikskoleläraren med stort T:
    -Trevlig
    -Trafikkompetent
    -Totalt superpedagogisk
    Ta körkort = William på Järfälla trafikskola
    2022-06-07 Insamlad av företaget
    Jag köpte flera körlektioner och gjorde både riskettan och handledarkursen med min mamma hos de. De är väldigt proffsiga och utan de hade jag inte klarat mitt körkortsprov!
    2022-05-24 Insamlad av företaget
    Världens bästa trafikskola, skulle inte kunna valt någon bättre! Har fått bra stöttning och dom har trott på mig hela vägen till körkorten! Jag rekommenderar verkligen zonny krmanch.
    Om ni funderar vilken körskola ni ska välja, välj Nya Järfälla trafikskola.
    Tack för allt!💗
    2022-05-19 Insamlad av företaget
    Jag är väldigt nöjd och tacksam med mina körlektioner hos Järfälla trafikskola. De vill verkligen att man ska klara uppkörning och de är så engagerade och trevliga.
    Har lärt mig så mycket och klarade uppkörningen idag tack vare min trafiklärare, han hade en tydlig plan redan från början. Jag rekommenderar stark Järfälla trafikskolan till alla som vill lyckas med uppkörningen. Ni verkligen får 10 av 5 från mig.🥇⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️
    2022-04-25 Insamlad av företaget
    Jag tog körkort på första försöket tack vare den proffsiga och kunniga läraren som skapat en trevlig och bra trafikskolan som man blir väldigt bra bemöt även för lära sig allt som behövs för att kunna få körkortet på första försöket.
    Jag rekommenderar varmt alla som vill ta körkort och vill ha en seriös trafikskola , ta Nya Järfälla trafikskola.
    2022-04-25 Insamlad av företaget
    Jag blev varmt välkommen hela tiden och dem visste vad jag behövde göra efter en testkörning. Fick lära känna dem bra och dem hadde stor tålamod med mig tills jag fick ut mitt körkort. Jag köpte det paket dem rekommenderade mig
    2022-04-05 Insamlad av företaget
    Alltid blivit vänligt och trevligt bemött. De hjälpte mig lägga upp en plan som gjorde att jag tog körkortet på en månad 😊
    2022-04-02 Insamlad av företaget
    En bra körskola som gör allt de kan för att man ska lyckas ta sitt körkort! Jag klarade det på första försöket och är supernöjd, tack för allt!
    Tack Ida,vi är otroligt stolta och glada över att du lyckats ta körkortet på första försöket. Som inspektören sa” inga tveka hon körde klockrent”. Tack för att vi fick vara med på denna resa med dig.👍🎊🚦 Nya Järfälla Trafikskola
    2022-03-22 Spontant omdöme
    Jag genomförde hela min körkortsutbildning hos Nya Järfälla Trafikskola med min lärare William. Mycket bra utbildning, pedagogiskt och trevliga lektioner. Bästa rekommendationer från mig. /Leo
    Tack Leo,
    Grattis till körkortet
    Vi är otroligt glada och stolta över att du lyckats ta körkortet. Tack för att vi fått varit med på denna resa med dig.👍🚦🎊
    2022-03-08 Insamlad av företaget
    Tog 5 körlektioner inför uppkörning och klarade uppkörningen , rekommenderas starkt , bra utbildat och förklarat på varje moment.
    Tack Lars, för att vi fått varit med på denna resa med dig. Vi är otroligt glada och stolta över att du lyckats ta körkortet. 👍🎊🎉 Nya Järfälla Trafikskola
    2022-03-04 Insamlad av företaget
    Jag har tagit körkort idag för 🎊 tack vare Nya järfälla trafikskolan. De är professionella och pedagogisk planerade hela vägen till mig att jagkunde klara på första försöket. Jag rekommenderar varmt alla som vill ha körkort på första försöket med god planering på en trevliga miljö och bra bemötande, Gå direkt till Nya Järfälla Trafikskolan 🙏🙏🙏🙏👌👌
    Tack Zaynab, för att vi fått varit med på denna resa med dig. Vi är otroligt glada och stolta över att du lyckats ta körkortet. 👍🎊🎉 Nya Järfälla Trafikskola
    2022-02-25 Insamlad av företaget
    I appreciate Raid who helped me to learn driving and I get my driving lience. Tack så mycket lärare. I recomend that this school is fantastic.
  • ANNA I
    2022-02-24 Spontant omdöme
    Så bra trafikskola! Alla är trevliga och hjälpsamma.
    William min körlärare är amazing! Klarade körprovet på första försöket tack vare honom!
    Tack Anna, för att vi fått varit med på denna resa med dig. Vi är otroligt glada och stolta över att du lyckats ta körkortet. 👍🎊🎉 Nya Järfälla Trafikskola
    2022-02-23 Insamlad av företaget
    Jätte bra trafikskola kan varmt rekommendera den
    2022-02-23 Insamlad av företaget
    Otroligt bra och positivt bemött. Väldigt bra handledning av handledare som visste exakt vilka behov jag hade och bemötte mig därefter. Stärkte inte bara min körteknik men även min självkänsla som förare. Kan stark rekommenderar trafikskolan till andra som behöver övningsköra.
    Tack sarah, för att vi fått varit med på denna resa med dig. Vi är otroligt glada och stolta över att du lyckats ta körkortet. 👍🎊🎉 Nya Järfälla Trafikskola
    2022-01-25 Insamlad av företaget
    Jätte bra och trevliga personal. 5 stjärnor trafikskola och William(min lärare) är bäst.
    100% rekommenderas!
    Tack Paul, för att vi fått varit med på denna resa med dig. Vi är otroligt glada och stolta över att du lyckats ta körkortet. 👍🎊🎉 Nya Järfälla Trafikskola
    2022-01-24 Insamlad av företaget
    Järfälla trafikskola har hjälp mig med mina svagheter och att det man inte har någon som skäller på en vid körningen då menar jag med en familje medlem. Järfälla trafikskola gör allt de kan och säger även vad du behöver öva på efter lektionen.
    Tack Navid, för att vi fått varit med på denna resa med dig. Vi är otroligt glada och stolta över att du lyckats ta körkortet. 👍🎊🎉 Nya Järfälla Trafikskola
    2022-01-20 Insamlad av företaget
    Jag rekommenderar starkt Nya Järfälla trafikskolan. 🏅allt toppen, bra flexibilitet vid bokning, tydliga instruktioner, lugnande bemötande, kändes tryggt och lärorikt.
    ✅De är mycket hjälpsamma, professionella och pedagogiska. Jag hade världens bästa lärare Naser som lärde mig allt jag behöver veta.🚦🚘
    Rekommenderar de till alla som vill ta körkort!🚦🚗
    Tack Juan, för att vi fått varit med på denna resa med dig. Vi är otroligt glada och stolta över att du lyckats ta körkortet. 👍🎊🎉 Nya Järfälla Trafikskola
    2022-01-13 Insamlad av företaget
    Jag körde med nya trafikskola och det var nog det bästa beslutet jag kunde ha gjort! Jag körde med Raid. Han är lite hård men fantastiskt bra lärare! Rekommenderar starkt!
    2022-01-13 Insamlad av företaget
    Jag är OTROLIGT nöjd med mitt val och jag rekommenderar verkligen denna trafikskola!
    Väldigt professionella, samarbetsvilliga, hjälpsamma och erbjuder bästa service.

Jag skulle aldrig klara min uppkörning om det inte hade varit för Järfälla trafikskola och speciellt om du inte varit för min fantastiska körlärare Muzafar.
    Väldigt pedagogisk, uppmuntrande och stöttande hela vägen fram till körkortet.

Är otroligt tacksam till denna skola och för all hjälp, ni är helt enkelt bäst!

Rekommenderar denna skola JÄTTE STARKT för dig som vill ta körkortet!🌟
    2022-01-12 Insamlad av företaget
    I could successfully pass the exam from the first time, thanks to Nya Järfälla Trafikskola. Very professional staff. They have set realistic plan and went through to attack the practical driving exam. The instructor prepared me not only technically, but also mentally. During the exam, I was extremely comfortable and confident. Excellent place for everyone, whether speaking Swedish, English, or Persian.
    I highly recommend the Nya Järfälla Trafikskola. My gratitude to entire staff!
    2022-01-12 Insamlad av företaget
    Jag blev väl bemött av företaget, fick tydliga instruktioner om hur allt skulle gå till. Jag köpte ett intensivkurs paket med 21 körlektioner och jag klarade både teori och körprov på första försöket
    2021-12-20 Insamlad av företaget
    Jättebra körskola, klarade allt på första försöket! William är bästa körläraren
  • Shirin P
    2021-12-13 Insamlad av företaget
    I fee so comfortable with the personal .honestly I afraid a little bit so I heard about different comments of people about driving exam. But I must to say I was so lucky to find and get driving education from this driving school. At the end I would like to grateful for the positive learning environment you provided me with.
    2021-12-11 Insamlad av företaget
    Intensiv kursen hjälper verkligen, alla i trafikskolan är grymma på det de gör. Det tar allt i din takt och stressar inte dig vilket är jätte bra!!
    2021-12-11 Insamlad av företaget
    Bästa trafikskola. Bästa lärare och personal. Rekommenderar starkt för denna trafikskola.
    2021-12-09 Insamlad av företaget
    Jag fick körkortet idag tack vare Järfälla trafikskola, klardae körkortet efter en intensiv kurs. Jag fick bra service och de planerade allting från körlektionerna till uppkörningen. De är mycket trevliga och hjälpsamma, lärarna har mycket erfarnheter och de är bra pedagoer. Jag rekommenderar Järfälla trafikskola stark till alla som vil ta körkortet snabbt. 🌟🌟🌟🌟🌟
    2021-12-05 Insamlad av företaget
    Väldigt lärorikt och snälla miljö
    2021-12-03 Insamlad av företaget
    Mycket pedagogisk och ärliga lärare.
  • Mona G
    2021-11-29 Insamlad av företaget
    Järfälla Trafikskolan är en trafikskolan med väldigt hög nivå, jag tycker att alla lärarna där är skickliga och satsar verkligen att eleverna ska ta körkortet. Jag är väldigt nöjd att har valt den här trafikskolan och tog min körkort på första försöket. Ett speciellt tack till Naser och Muzzafar, ni är bäst.
    2021-11-16 Insamlad av företaget
    Jag blev väldigt bra bemött. Berättade om mina svagheter och det jag ville fokusera extra på vilket resulterade i att dom anpassade lektionerna mer efter vad jag hade sagt. Dom strukturerade lektionerna i som olika ”kategorier” så under lektionerna så fokuserade vi på specifika saker vilket hjälpte mig att göra om mina svagheter till mina styrkor.
    2021-11-15 Insamlad av företaget
    Utan tvekan den bästa körskolan i Stockholm! Nasser är en mycket erfaren och tålmodig lärare ... lita bara på honom och lyssna på honom. Alllt kommer att gå bra och du ska snart ha ditt körkort😊💙
    2021-11-14 Insamlad av företaget
    Trevligt bemötande,super bra lärare ,Ny Järfälla trafikskolan är bästa i Stockholm.
    tack Nasrin grattis till körkortet Nya Järfälla Trafikskola
    2021-11-12 Insamlad av företaget
    Är så tacksam för all hjälp jag fått från nya Järfälla trafikskola och ett speciellt stort stort tack till William Navarro som gjorde så att jag nådde mina mål i körningen. Han såg till så att varje moment satt felfritt och han gav mig en ärlig, rolig men samtidigt lärorik upplevelse.
    Köpte 5 lektioner och en extra precis innan uppkörningen vilket räckte väl för min del då jag kört innan. Men det var viktiga lektioner som gav mig lärdomar i mitt tankesätt till körningen och nu har jag körkortet:)

Tack William!
    2021-11-02 Insamlad av företaget
    ‏Är väldigt mycket nöjd med mitt val tack så mycket järfalla Trafiksolan för ert stöd och allt ni gör för elever att hur ska de ta sitt körkort på ett enklare sätt under ett kort tid. En stort tack till min väldens bästa lärare Muzafar som hjälpte och kämpade väldigt mycket att jag ska kunna ta mitt körkort, vilket att han blev lyckades med det, då det innebär att hur så professionella läraren ni har. Körhård järfalla Teamet och heja för er.
    2021-11-01 Insamlad av företaget
    Jag har haft körlektioner i den här skolan, deras beteende och träning var utmärkt, och jag kunde få mitt körkort mycket snart genom att träna dem. Jag rekommenderar den här skolan för alla personer som de vill få körkort.
    2021-11-01 Insamlad av företaget
    Jag blev bemött på ett väldigt proffesionellt sätt och deras pedagogik gjorde så att jag förstod allt som hade med körning att göra!
    Jag köpte 20 lektioner för att jag var en nybörjare när jag startade och det var jättebra då jag klarade min uppkörning på första försöket!
    2021-10-28 Insamlad av företaget
    Nya Järfälla trafikskola ska man vända sig till om man vill ta körkortet! Alla är jätte trevliga och pedagogiska vilket underlättar körningen enormt. Ett stort tack till lärarna som var tålmodiga med mig. Jag är så nöjd att jag valde denna trafikskola. Rekommenderar starkt!!!
    2021-10-26 Insamlad av företaget
    I just passed my driving test from the first try, and feel happy that I took lessons with this school. The staff there are super friendly, and those planning to take the test in Jakobsberg area should definitely take a few lessons with them. I know how to drive and have a US driving license which, sadly, I cannot use in Sweden anymore so at my friends' suggestion I started looking for a school near the test site. I ended up driving with Raid, an instructor there, and many times he was unhappy about my US-style driving which felt really annoying because I thought I know how to drive. But he was right -- even if you know how to drive, you need to bury your ego and learn how to drive in Sweden in both safe and environmental friendly way. Safety is really important with all the kids, elderly people, bikers and scooters on the streets. Raid also gave me a good advice for my exam -- relax, pay attention to the examiner, don't focus on mistakes, and drive in a calm manner remembering about all the lessons. I'm really happy that I took classes with this school and grateful to Raid for his help!
    2021-10-21 Insamlad av företaget
    Alla på trafiksolan är hjälpsamma och väldigt tillmöteagående. Min körlärare kommunicerade tydlig och metodiskt och anpassade lektionerna till det jag behövde öva på.
    Verkligen rekommenderad!
    2021-10-15 Insamlad av företaget
    Jag tog mitt körkort idag tack vare Nya Järfälla Trafikskola. Jag har kört enbart genom trafikskolan och jag hade inte kunnat tänka mig ett bättre sätt att lära mig köra på.

De har vart stöttande och peppande från dag ett ända fram tills slutet.

Jag hade William som trafiklärare. Han har vart super bra för mig! Lätt att vara runt, pedagogisk och han har bankat in alla trafikregler i hjärnan vilket gjorde att jag kunde ta körkortet på första försöket.

Jag rekommenderar både Nya Järfälla Trafikskola och William starkt för alla som letar efter skola att ta sitt körkort på!
    2021-10-11 Insamlad av företaget
    Alla var jättetrevliga och hjälpsamma och skapade en trevlig stämning både under körningen och i lokalerna. Jag köpte en intensivkurs och bokade alla prov och kurser genom dem och allt funkade jättebra.
    2021-10-10 Insamlad av företaget
    Nya järfälla trafikskola rekommenderar jag till alla! Jätte pedagogiska trafiklärare som lär eleven allt den måste kunna för att köra bra och säkert ute i trafiken.Jag själv valde just deras trafikskola på grund av deras tydlighet i lärandet. 5 av 5 stjärnor!