Nya Järfälla Trafikskola

Yngligavägen 1, 177 57 Järfälla — Visa karta

Välkommen till Nya Järfälla Trafikskola.

Du hittar oss centralt belägna precis vid Jakobsbergs pendeltågsstation, som för din bekvämlighet råkar ligga mitt i provområdet. Det gör att du kommer vara väl förberedd när det är dags för din uppkörning.

Våra erfarna trafiklärare hjälper dig hela vägen till AM- och B-Körkort i helt nya bilar. Genom både teoretisk och praktisk utbildning. För att göra det enklare för dig anpassar vi din utbildning tillsammans med dig, efter just dina villkor. Vi erbjuder också handledarutbildning och båda riskutbildningarna (riskettan och risktvåan).

Läs gärna vad våra kunder tycker om oss här, och tveka inte att kontakta oss om du har några funderingar.

Vi är medlemmar i Sveriges Trafikskolors Riksförbund, STR!
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 111 kunder tycker om Nya Järfälla Trafikskola

• Zaninka S

2020-04-08

Zaninka S skrev om Nya Järfälla Trafikskola
    Jättebra trafikskola som vill att du ska lyckas med ditt mål att ta körkort.Trevlig personal och bra kundbemötande
  • 2020-03-28

Raheleh N skrev om Nya Järfälla Trafikskola
    Tog körkort på ungefär en månad med hjälp av Nya Järfälla trafikskola.Väldigt bra, lugn och pedagogisk lärare. Rekommenderas varmt! Läs mer
  • 2020-03-27

Felicia J skrev om Nya Järfälla Trafikskola
    Tusen TACK för att ni hjälpte mig att lyckas med min teori och uppkörning på första försöket!
    Ni alla är otroligt kunniga, duktiga, flexibla och motiverande personer!
    Hade aldrig klarat detta utan er och erat stöd, bästa körskolan!
    Tack för denna otroligt lärorika och framförallt roliga intensivkursen, är så glad att jag valde er,
    NI ÄR BÄST! Läs mer
  • 2020-03-20

Isabelle Å skrev om Nya Järfälla Trafikskola
    Jag är nöjd med min utbildning hos Järfälla trafikskola! Många duktiga lärare. Läs mer
  • 2020-03-20

Tuva E skrev om Nya Järfälla Trafikskola
    Trafikskolan har bra och trevlig personal. De beskriver bra vad du behöver förbättra och vad du redan är bra på. Läs mer
  • 2020-03-14

Sirilak T skrev om Nya Järfälla Trafikskola
    För lite mer än en månad sedan var min mor på handledarkurs med min syster hos Nya Järfälla, de var jättenöjda så bara 1v efter så gick vi dit och köpte en intensivkurs till mig (som redan hade tappat hoppet om körkortslivet!). Kört bil i flera år, byt skola o lärare flera gånger MEN.. 2,5v intensiv körning på 11 körlektioner(!!) så grejade jag det, trodde jag aldrig! Tack till Nya Järfälla & TUSEN tack till världens bästa Niklas!😃😃 Läs mer
  • 2020-03-13

Rimiana M skrev om Nya Järfälla Trafikskola
    Jag hade tagit en intensivkurs på 20 lektioner, jag hade fantastiska utbildare då de alltid fick mig att känna mig bekväm och ge mig förtroende på min körning. Jag är jätte nöjd med allt och jag fick lära mig saker som gjorde allting enklare gällande körningen och idag fick jag mitt körkort! Läs mer
  • Rahim A

2020-03-11

Rahim A skrev om Nya Järfälla Trafikskola
    Jag klarade körkortet på första försöket med hjälp av Järfälla trafikskola de hjälpte mig hela vägen till kortet med teori och körning. Vill du också ta körkortet snabbt och smidigt jag rekommendera stark deras körkortsutbildning.⭐⭐⭐⭐⭐ Läs mer
  • 2020-02-24

Awelkhier J skrev om Nya Järfälla Trafikskola
    Jaaaaa...Hur ska jag börja med?😃 Otroligt bra körskola med superfina lärare som är alltid där att hjälpa. Som tur fick jag köra med Nasser som är lugn, rak på sak, pedagogisk och väldig hjälpsam människa. Jag vill också tacka Shamal och alla personal på Nya Järfälla trafikskolan. Kan inte vara mer nöjd! Vill du ta körkort?🤔 SAY NO MORE! Det är bara att gå till Nya Järfälla Trakfikskola😃❤ Läs mer
  • 2020-02-16

Yasaman M skrev om Nya Järfälla Trafikskola
    Jag hetter Jasmin. Jag trivs bra med den skullan. Läs mer
  • 2020-01-24

Oskar S skrev om Nya Järfälla Trafikskola
    Riktigt bra lärare och skön stämning, klarade uppkörningen och teorin på första försöket. Läs mer
  • 2020-01-20

Melsa D skrev om Nya Järfälla Trafikskola
    Jag fick otroligt mycket hjälp och är jättenöjd med hela utbildningen. Glada och trevliga körlärare som alltid bemöter en med ett glatt humör! Läs mer
  • 2020-01-16

Julia J skrev om Nya Järfälla Trafikskola
    Tycker denna trafikskola har varit helt fantastisk! Speciellt min körskollärare Azin som hjälpt mig med allt! Läs mer
  • Ahmad Y

2019-12-23

Ahmad Y skrev om Nya Järfälla Trafikskola
    Jag vill att tackar den nya Järfälla trafikskolan för att hjälpte mig att ta körkortet. Jag hade varit hos två olika trafikskolor men den var den bästa trafikskola och bästa personal som jag varit med. TUSEN TACK!!! Läs mer
  • 2019-12-20

Mirjam A skrev om Nya Järfälla Trafikskola
    Jag har gått i 4 olika trafikskolor där jag har aldrig trivts i. Jag förlorade hoppet om körkoret. Men när jag kom till nya Järfälla trafikskola fick jag hoppet igen om att ta mitt körkort. Jag har aldrig i hela mitt trivts och mått så bra såsom jag har mått sedan jag har kommit till dom!! Jag vill tacka järfälla trafikskola för allt och även min körlärare Naser! Tack för att du Naser trodde på mig även när jag gjorde fel. Du har stöttat mig genom allt och de är jag tacksam över. Du har hjälpt mig med allt och svarat på mina frågor!! Jag är tacksam att jag tog den via er och att jag kom till er när jag väl förlorade hoppet om körkoret. Jag uppfyllde mitt mål med hjälp av er. Naser och nya Järfälla trafikskola, ni kommer jag alltid minnas! Tack! Läs mer
  • Halima M

2019-12-13

Halima M skrev om Nya Järfälla Trafikskola
    Jag vill tacka Järfalla trafikskola för den respekten och dom lärorika lektionerna jag fått vara med. Jag skulle starkt rekommendera denna trafikskola eftersom att personalen var så snälla, duktiga och gav bra tips. Ni skulle inte ångra er😉.

🚗💨❤️ Läs mer
  • 2019-12-13

Arshad S skrev om Nya Järfälla Trafikskola
    I received really good service and experience. The instructora are very skilled, they speak good English and have very good pedagogical abilities. Azin Amin my main instructor is a natural teacher, he knows how to give feedback without giving stress to students. The other instructor, Nasir, who drove with me for the test, did really good job of the the last 30 minutes warm-up. The warm-up helped me a lot during the test. I recommend for every one to rent the school car and do the last minute warm-up. Läs mer
  • 2019-12-05

Elmira K skrev om Nya Järfälla Trafikskola
    Hello,

Järfalla Trafikskola is an excellent driving school with experienced teachers. They are quite professional, respectful, freindly and caring. Today, I got my driving license (both theory and practice on the first attempt) with help of Naser, who is specifically, very much experienced and professional. He helped me in every step of this journey and I strongly recommend this driving school to anyone who intends to take driving license.

Regards,
    Elmira Khodabandehloo Läs mer
  • HANA H

2019-12-02

HANA H skrev om Nya Järfälla Trafikskola
    Otroligt bra körskola som jag rekommenderar alla att boka. Hade turen att få köra med Azin som var lugn, pedagogisk och väldigt hjälpsam. Jag kunde inte vara mer nöjd! Läs mer
  • 2019-11-25

Johan J skrev om Nya Järfälla Trafikskola
    Hade nöjet att ha Naser som lärare under 10 lektioner hos Järfälla Trafikskola. Mycket professionellt och hjälpsamt bemötande från all personal! Naser är en kanonlärare som på ett pedagogiskt och lugnt sätt hjälpte mig att klara uppkörningen i Järfälla på första försöket.
    Kan varmt rekommendera Järfälla Trafikskola! Läs mer
  • 2019-11-08

Francesca L skrev om Nya Järfälla Trafikskola
    Flexibla, tillmötesgående, pedagogiska, omtänksamma. Aldrig något strul. Läs mer
  • 2019-11-08

Amir K skrev om Nya Järfälla Trafikskola
    Genomförde hela min körutbildning med Azin på nya Järfälla trafikskola och kan inte göra annat än att varmt rekommendera denna körskola. Lugnt och systematiskt gick vi igenom grunderna & manövreringen till körkortet!
    Välstrukturerad organisation som verkligen såg till att tillgodose ens önskemål genom att vara väldigt uppmärksamma på detaljerna. Snabb återkoppling på alla frågor man kunde tänkas ha.
    Rekommenderar starkt den trafikskola 5/5 Läs mer
  • 2019-11-04

Major T skrev om Nya Järfälla Trafikskola
    Jätte tacksam för Järfälla trafikskola 😍😍 och jag fick körkort med hjälp deras intensivutbildning.
    Rekommenderas till alla som vill ta körkort snabbt och smidigt Läs mer
  • 2019-10-24

Camilla S skrev om Nya Järfälla Trafikskola
    Superbra körskola med väldigt trevlig personal. Rekommenderar dom varmt! Läs mer
  • Warda A

2019-10-23

Warda A skrev om Nya Järfälla Trafikskola
    Köpte stora pakt (20 lektioner,risk 2an, teoriappen) besökte deras kontor på en lördag där det var proppfullt överallt och redan där fick jag intrycket av att de inte skulle ha tid till nåting annat än introduktion/handledarkursen de hade. Men jag hade så fel, för jag blev sedd och jag fick hela min körning bokat..

Har ingenting annat än bara bra saker och säga om denna skola,
    hade turen och få en väldig lugn (snäll)pedagogisk lärare som inte gav upp om mig, när jag själv gjorde i visa stunder. Trots att jag var nervös och ängslig bakom ratten så kände mig enda väldig trygg i hans händer(mina händer) Såg framemot mina körlektioner även om jag upplevde att det kändes som om jag hade precis satte mig i bilen och sen UPS lektionen var över:( kort sagt jag skulle rek denna trafikskola till alla som ska ta körkort. PS den enda körskolan som sa att jag inte behövde ta mer lektioner,CITAT jag har inget mer å lära dig, du är färdig!!! just saying..fixade både teorin och uppkörning på FÖRSTA försöket:)

so ladies and gentlemen whatever you need help with when it comes to driving licenses I recommend
    Nya Järfälla Trafikskola. Läs mer
  • Zainabkosar Z

2019-10-15

Zainabkosar Z skrev om Nya Järfälla Trafikskola
    Jag hade tidigare varit på en annan trafikskola utan struktur eller tydliga mål eller någon grund. Så när jag bytte till Järfällatrafikskola var det nästan som att börja om på nytt. Lärarna här är engagerade och duktiga och vill genuint att eleverna ska lyckas. De ger inte upp förrän man lärt sig det delmoment en har problem med. Efter varje gång får även eleven konstruktiv kritik så att hen vet vad som gjordes bra och vad som ska förbättras. Som sagt, väldigt professionellt och engagerade. Läs mer
  • 2019-10-14

Ibrahim A skrev om Nya Järfälla Trafikskola
    Nya Järfälla trafikskola är en jätte bra trafikskola. Jag fick lära mig mycket om körningen för att kunna klara uppkörning. Min körlärare var jätte bra och gav mig kunskaper, tips, och trygghet för att kunna klara uppkörningen Läs mer
  • Mohammed A

2019-09-27

Mohammed A skrev om Nya Järfälla Trafikskola
    Tog mitt körkort tack vare järfälla trafikskola. Gav mig kunskapen träningen och servicen för och klara uppkörningen. Trevlig personal. Rekommenderar alla som är sugna på ta körkortet denna trafikskola Läs mer
  • 2019-09-11

Lara D skrev om Nya Järfälla Trafikskola
    Jättebra trafikskola som verkligen vill att du ska lyckas med ditt mål att ta körkort. Alla har varit jättesnälla & trevliga sen första stunden jag skrev in mig där.
    Min lärare har verkligen varit jättebra, hon har varit lugn, stöttande & bra på att lära ut.
    Jag klarade teorin samt uppkörningen på första försöket, vilket jag inte skulle klara utan nya Järfälla trafikskola.

• 2019-09-09

Nilofar D skrev om Nya Järfälla Trafikskola
    Jag rekommenderar Nya Järfälla Trafikskola STARKT! Har testat flera trafikskolor tidigare och har helt ärligt inte varit nöjd. På Nya Järfälla Trafikskola har jag blivit upplärd, utmanad och pushad till att köra bil. Jag kombinerade körlektioner på skolan med mängdträning privat. Riktigt duktiga lärare, har mest kört med Naser och sedan Azin. Hade uppvärmningslektion med Shamal innan uppkörningen. Det bästa är att de kombinerar körningen med teorin, så man förstår verkligen vad man håller på med. De har även stenkoll på vad körprovet går ut på och pushade mig så mycket att när jag väl gjorde körprovet var det ju så mycket enklare än en körlektion med skolan! Jag klarade båda proven på första försöket och är otroligt tacksam över all hjälp jag fått från denna skola! Läs mer
  • 2019-09-04

Ingrid K skrev om Nya Järfälla Trafikskola
    They really know what they are doing. The teachers explain and show you exactly what you need to know to get your license. Läs mer
  • 2019-08-27

Isac G skrev om Nya Järfälla Trafikskola
    Jag köpte intensivkurs 1 och allt flöt på jätte smidigt med både boknigar och körlektioner, jätte bra körlärare som lärde ut bra, rekommenderas starkt! Läs mer
  • 2019-08-16

Keyvan Y skrev om Nya Järfälla Trafikskola
    Jättebra trafikskola där alla varit trevliga och hjälpsamma! De är professionella, kunniga och det har dessutom känts både roligt och avslappnat att övningsköra där.
    Rekommenderas verkligen! Läs mer
  • 2019-07-25

Ayhan G skrev om Nya Järfälla Trafikskola
    Väldigt bra lärare, man fick utvärdera efter varje lektion man körde och utveckla sina kunskaper. Är jätte nöjd med min tid och utveckling hos er, och rekommenderar denna trafikskola till alla där ute! Läs mer
  • Claudia Andrea G

2019-07-24

Claudia Andrea G skrev om Nya Järfälla Trafikskola
    Jag bokade stora paketet och det var värt varenda krona!! Mycket tid lades på grunderna och jag är så glad för det, för det ledde till att jag väldigt snabbt kände mig trygg med min körning. Lärarna har varit så otroligt lugna och konstruktiva med sin feedback och jag är så oerhört tacksam för all stöd och uppmuntran!! =) Läs mer
  • 2019-07-13

Shadi S skrev om Nya Järfälla Trafikskola
    Tog en intensiv kurs på 20 lektioner och hade aldrigt kört tidigare. Bra lärare som har tydliga samt pedagogiska gjorde att jag lätt lärde mig mycket på en kort tid. Klarade både toerin och uppkörningen på första försöket. Rekommenderar starkt! Läs mer
  • 2019-07-12

Erica K skrev om Nya Järfälla Trafikskola
    Det paket jag köpte var en intensivkurs på två veckor. Under tiden som jag höll på att ta körkort blev jag bemött väldigt bra med trevlig och positiv personal.

Mina förväntningar innan jag började intensivkursen var att ta körkort inom de veckor jag hade satt upp som mål och att lära mig så mycket om körning att jag kunde känna mig trygg bakom ratten när jag kör själv. Dessa förväntningar levde verkligen företaget upp till. Under körningen pratades det mycket om risker och vad man ska tänkta på för att undvika dessa. Utöver detta hann man lära sig väldigt mycket på endast en lektion. Dessutom var det bra att lektionerna innehöll olika sorts körning och på olika platser. Jag tyckte också att det var bra att man kunde önska vad man ville träna på.

Med teorin tyckte jag det var väldigt bra app man kunde använda för att plugga. Dessutom tyckte jag att uppföljningen av hur man ligger till med teorin fungerade bra. Utöver detta gillade jag att läraren kunde i appen ge kommentarer om hur körningen gått, vad man ska tänka på och vad som händer nästa lektion. Läs mer
  • 2019-07-11

Mitra R skrev om Nya Järfälla Trafikskola
    Jag hade körlektioner med Nya Järfälla trafikskolan och blev bemött av kunniga, professionella och trevliga lärare och personal. Jag klarade mig på första försöket både på uppkörning och teorin tack vare deras goda tips och råd.
    Toppen trafikskolan! Läs mer
  • 2019-07-10

Angelica W skrev om Nya Järfälla Trafikskola
    En bra trafikskola! Jag klarade både mitt teoriprov och uppkörning på första försöket 😊 Läs mer
  • 2019-07-01

William A skrev om Nya Järfälla Trafikskola
    Lugna och proffsiga i sitt sätt att lära ut Läs mer
  • 2019-07-01

Ida J skrev om Nya Järfälla Trafikskola
    Jag är väldigt nöjd med nya Järfälla trafikskola. Läs mer
  • 2019-06-20

Ksena D skrev om Nya Järfälla Trafikskola
    Bästa trafikskolan med lärare som har hjärtat på rätt plats!

Väldigt nöjd med skolans upplägg och bemötande, från att man kliver in till receptionen till att man avslutat lektionen blir man både sedd och hörd.

• 2019-06-13

Emma J skrev om Nya Järfälla Trafikskola
    Jag har övningskört och gjort risk ettan på Nya Järfälla trafikskola, jag har även bokat risk tvåan, teoriprovet och uppkörning genom dem. Jag är jätte nöjd med lärarna jag övningskört med och undervisningen på risk ettan. De är väldigt kunniga och man märker att de bryr sig. Jag har även fått mycket bra hjälp i receptionen att boka lektioner osv och planera vägen till körkortet. Rekommenderar! Läs mer
  • 2019-06-10

Emma Kristina K skrev om Nya Järfälla Trafikskola
    Gick intensivkurs, 15 lektioner på ca 3 veckor! Klarade båda proven på första tack vare nya järfälla trafikskola! Trevliga och duktiga instruktörer, bra kommunikation och planering!! Läs mer
  • William S

2019-06-10

William S skrev om Nya Järfälla Trafikskola
    Fick lära mig mycket som t.ex inte mina föräldrar visste om! Och tyckte det var även var kul medans jag körde me lärare.
    Fick kortet väldigt snabbt o smidigt så det är en plus poäng! :) Läs mer
  • 2019-06-03

Ilyass M skrev om Nya Järfälla Trafikskola
    Bra, engagerade lärare. Trevliga och professionella! Tack Naser

Jag kan varmt rekommendera nya Järfälla trafikskola Läs mer
  • Mandana Q

2019-06-03

Mandana Q skrev om Nya Järfälla Trafikskola
    Jag är mycket nöjd med Nya Järfälla trafikskola och fick körkort 👌🏻☺️. Stort tack min bästa lärare Naser 🙏🏻🙏🏻🙏🏻. Läs mer
  • 2019-05-22

Faiz A skrev om Nya Järfälla Trafikskola
    I engaged Järfälla Trafikskola for 20 lessons including tests etc. The instructors are very helpful and good at learning different aspects of driving. They flexible, open and willing to help in all possible ways. I always got good answers to all my questions. They emphasized on areas to improve and shared good tips. Passed my driving test on first attempt. Thanks to Naser, Azin and Niklas! Personally I recommend them as I'm very happy with the results. Läs mer
  • Robert Carl-Johan H

2019-05-19

Robert Carl-Johan H skrev om Nya Järfälla Trafikskola
    Jag har kämpat över ett år med 2 misslyckade upp körningar. Och hittade min grej automat och lyckades äntligen.
    Jag tycker det är viktigt med blandning av lärare som har kunskap om
    Funktiionsginder och det har nya
    Järfälla trafikskola. Och jag önskar dom
    Med jasin i spetsen all lycka till. Läs mer
  • Sara Y

2019-04-10

Sara Y skrev om Nya Järfälla Trafikskola
    En mycket bra trafikskola med pedagogiska lärare, tydlig plan för undervisningen och en genuin vilja att hjälpa eleverna till ett körkort! Läs mer

Yngligavägen 1, 177 57 Järfälla