Nya Järfälla Trafikskola

Yngligavägen 1, 177 57 Järfälla — Visa karta

Välkommen till Nya Järfälla Trafikskola.

Du hittar oss centralt belägna precis vid Jakobsbergs pendeltågsstation, som för din bekvämlighet råkar ligga mitt i provområdet. Det gör att du kommer vara väl förberedd när det är dags för din uppkörning.

Våra erfarna trafiklärare hjälper dig hela vägen till AM- och B-Körkort i helt nya bilar. Genom både teoretisk och praktisk utbildning. För att göra det enklare för dig anpassar vi din utbildning tillsammans med dig, efter just dina villkor. Vi erbjuder också handledarutbildning och båda riskutbildningarna (riskettan och risktvåan).

Läs gärna vad våra kunder tycker om oss här, och tveka inte att kontakta oss om du har några funderingar.

Vi är medlemmar i Sveriges Trafikskolors Riksförbund, STR!
Mån-Tis: 08:00-19:00
Ons: 10:00-17:00
Tor-Fre: 08:00-19:00
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 91 kunder tycker om Nya Järfälla Trafikskola

• 2019-11-08

Francesca L skrev om Nya Järfälla Trafikskola
    Flexibla, tillmötesgående, pedagogiska, omtänksamma. Aldrig något strul. Läs mer
  • 2019-11-08

Amir K skrev om Nya Järfälla Trafikskola
    Genomförde hela min körutbildning med Azin på nya Järfälla trafikskola och kan inte göra annat än att varmt rekommendera denna körskola. Lugnt och systematiskt gick vi igenom grunderna & manövreringen till körkortet!
    Välstrukturerad organisation som verkligen såg till att tillgodose ens önskemål genom att vara väldigt uppmärksamma på detaljerna. Snabb återkoppling på alla frågor man kunde tänkas ha.
    Rekommenderar starkt den trafikskola 5/5 Läs mer
  • 2019-11-04

Major T skrev om Nya Järfälla Trafikskola
    Jätte tacksam för Järfälla trafikskola 😍😍 och jag fick körkort med hjälp deras intensivutbildning.
    Rekommenderas till alla som vill ta körkort snabbt och smidigt Läs mer
  • 2019-10-24

Camilla S skrev om Nya Järfälla Trafikskola
    Superbra körskola med väldigt trevlig personal. Rekommenderar dom varmt! Läs mer
  • Warda A

2019-10-23

Warda A skrev om Nya Järfälla Trafikskola
    Köpte stora pakt (20 lektioner,risk 2an, teoriappen) besökte deras kontor på en lördag där det var proppfullt överallt och redan där fick jag intrycket av att de inte skulle ha tid till nåting annat än introduktion/handledarkursen de hade. Men jag hade så fel, för jag blev sedd och jag fick hela min körning bokat..

Har ingenting annat än bara bra saker och säga om denna skola,
    hade turen och få en väldig lugn (snäll)pedagogisk lärare som inte gav upp om mig, när jag själv gjorde i visa stunder. Trots att jag var nervös och ängslig bakom ratten så kände mig enda väldig trygg i hans händer(mina händer) Såg framemot mina körlektioner även om jag upplevde att det kändes som om jag hade precis satte mig i bilen och sen UPS lektionen var över:( kort sagt jag skulle rek denna trafikskola till alla som ska ta körkort. PS den enda körskolan som sa att jag inte behövde ta mer lektioner,CITAT jag har inget mer å lära dig, du är färdig!!! just saying..fixade både teorin och uppkörning på FÖRSTA försöket:)

so ladies and gentlemen whatever you need help with when it comes to driving licenses I recommend
    Nya Järfälla Trafikskola. Läs mer
  • Zainabkosar Z

2019-10-15

Zainabkosar Z skrev om Nya Järfälla Trafikskola
    Jag hade tidigare varit på en annan trafikskola utan struktur eller tydliga mål eller någon grund. Så när jag bytte till Järfällatrafikskola var det nästan som att börja om på nytt. Lärarna här är engagerade och duktiga och vill genuint att eleverna ska lyckas. De ger inte upp förrän man lärt sig det delmoment en har problem med. Efter varje gång får även eleven konstruktiv kritik så att hen vet vad som gjordes bra och vad som ska förbättras. Som sagt, väldigt professionellt och engagerade. Läs mer
  • 2019-10-14

Ibrahim A skrev om Nya Järfälla Trafikskola
    Nya Järfälla trafikskola är en jätte bra trafikskola. Jag fick lära mig mycket om körningen för att kunna klara uppkörning. Min körlärare var jätte bra och gav mig kunskaper, tips, och trygghet för att kunna klara uppkörningen Läs mer
  • MOHAMMED A

2019-09-27

MOHAMMED A skrev om Nya Järfälla Trafikskola
    Tog mitt körkort tack vare järfälla trafikskola. Gav mig kunskapen träningen och servicen för och klara uppkörningen. Trevlig personal. Rekommenderar alla som är sugna på ta körkortet denna trafikskola Läs mer
  • 2019-09-11

Lara D skrev om Nya Järfälla Trafikskola
    Jättebra trafikskola som verkligen vill att du ska lyckas med ditt mål att ta körkort. Alla har varit jättesnälla & trevliga sen första stunden jag skrev in mig där.
    Min lärare har verkligen varit jättebra, hon har varit lugn, stöttande & bra på att lära ut.
    Jag klarade teorin samt uppkörningen på första försöket, vilket jag inte skulle klara utan nya Järfälla trafikskola.

Tack för all hjälp! Läs mer
  • 2019-09-09

Nilofar D skrev om Nya Järfälla Trafikskola
    Jag rekommenderar Nya Järfälla Trafikskola STARKT! Har testat flera trafikskolor tidigare och har helt ärligt inte varit nöjd. På Nya Järfälla Trafikskola har jag blivit upplärd, utmanad och pushad till att köra bil. Jag kombinerade körlektioner på skolan med mängdträning privat. Riktigt duktiga lärare, har mest kört med Naser och sedan Azin. Hade uppvärmningslektion med Shamal innan uppkörningen. Det bästa är att de kombinerar körningen med teorin, så man förstår verkligen vad man håller på med. De har även stenkoll på vad körprovet går ut på och pushade mig så mycket att när jag väl gjorde körprovet var det ju så mycket enklare än en körlektion med skolan! Jag klarade båda proven på första försöket och är otroligt tacksam över all hjälp jag fått från denna skola! Läs mer
  • 2019-09-04

Ingrid K skrev om Nya Järfälla Trafikskola
    They really know what they are doing. The teachers explain and show you exactly what you need to know to get your license. Läs mer
  • 2019-08-27

Isac G skrev om Nya Järfälla Trafikskola
    Jag köpte intensivkurs 1 och allt flöt på jätte smidigt med både boknigar och körlektioner, jätte bra körlärare som lärde ut bra, rekommenderas starkt! Läs mer
  • 2019-08-16

Keyvan Y skrev om Nya Järfälla Trafikskola
    Jättebra trafikskola där alla varit trevliga och hjälpsamma! De är professionella, kunniga och det har dessutom känts både roligt och avslappnat att övningsköra där.
    Rekommenderas verkligen! Läs mer
  • 2019-07-25

Ayhan G skrev om Nya Järfälla Trafikskola
    Väldigt bra lärare, man fick utvärdera efter varje lektion man körde och utveckla sina kunskaper. Är jätte nöjd med min tid och utveckling hos er, och rekommenderar denna trafikskola till alla där ute! Läs mer
  • Claudia Andrea G

2019-07-24

Claudia Andrea G skrev om Nya Järfälla Trafikskola
    Jag bokade stora paketet och det var värt varenda krona!! Mycket tid lades på grunderna och jag är så glad för det, för det ledde till att jag väldigt snabbt kände mig trygg med min körning. Lärarna har varit så otroligt lugna och konstruktiva med sin feedback och jag är så oerhört tacksam för all stöd och uppmuntran!! =) Läs mer
  • 2019-07-13

Shadi S skrev om Nya Järfälla Trafikskola
    Tog en intensiv kurs på 20 lektioner och hade aldrigt kört tidigare. Bra lärare som har tydliga samt pedagogiska gjorde att jag lätt lärde mig mycket på en kort tid. Klarade både toerin och uppkörningen på första försöket. Rekommenderar starkt! Läs mer
  • 2019-07-12

Erica K skrev om Nya Järfälla Trafikskola
    Det paket jag köpte var en intensivkurs på två veckor. Under tiden som jag höll på att ta körkort blev jag bemött väldigt bra med trevlig och positiv personal.

Mina förväntningar innan jag började intensivkursen var att ta körkort inom de veckor jag hade satt upp som mål och att lära mig så mycket om körning att jag kunde känna mig trygg bakom ratten när jag kör själv. Dessa förväntningar levde verkligen företaget upp till. Under körningen pratades det mycket om risker och vad man ska tänkta på för att undvika dessa. Utöver detta hann man lära sig väldigt mycket på endast en lektion. Dessutom var det bra att lektionerna innehöll olika sorts körning och på olika platser. Jag tyckte också att det var bra att man kunde önska vad man ville träna på.

Med teorin tyckte jag det var väldigt bra app man kunde använda för att plugga. Dessutom tyckte jag att uppföljningen av hur man ligger till med teorin fungerade bra. Utöver detta gillade jag att läraren kunde i appen ge kommentarer om hur körningen gått, vad man ska tänka på och vad som händer nästa lektion. Läs mer
  • 2019-07-11

Mitra R skrev om Nya Järfälla Trafikskola
    Jag hade körlektioner med Nya Järfälla trafikskolan och blev bemött av kunniga, professionella och trevliga lärare och personal. Jag klarade mig på första försöket både på uppkörning och teorin tack vare deras goda tips och råd.
    Toppen trafikskolan! Läs mer
  • 2019-07-10

Angelica W skrev om Nya Järfälla Trafikskola
    En bra trafikskola! Jag klarade både mitt teoriprov och uppkörning på första försöket 😊 Läs mer
  • 2019-07-01

William A skrev om Nya Järfälla Trafikskola
    Lugna och proffsiga i sitt sätt att lära ut Läs mer
  • 2019-07-01

Ida J skrev om Nya Järfälla Trafikskola
    Jag är väldigt nöjd med nya Järfälla trafikskola. Läs mer
  • 2019-06-20

Ksena D skrev om Nya Järfälla Trafikskola
    Bästa trafikskolan med lärare som har hjärtat på rätt plats!

Väldigt nöjd med skolans upplägg och bemötande, från att man kliver in till receptionen till att man avslutat lektionen blir man både sedd och hörd.

Tack för all hjälp! Läs mer
  • 2019-06-13

Emma J skrev om Nya Järfälla Trafikskola
    Jag har övningskört och gjort risk ettan på Nya Järfälla trafikskola, jag har även bokat risk tvåan, teoriprovet och uppkörning genom dem. Jag är jätte nöjd med lärarna jag övningskört med och undervisningen på risk ettan. De är väldigt kunniga och man märker att de bryr sig. Jag har även fått mycket bra hjälp i receptionen att boka lektioner osv och planera vägen till körkortet. Rekommenderar! Läs mer
  • 2019-06-10

Emma Kristina K skrev om Nya Järfälla Trafikskola
    Gick intensivkurs, 15 lektioner på ca 3 veckor! Klarade båda proven på första tack vare nya järfälla trafikskola! Trevliga och duktiga instruktörer, bra kommunikation och planering!! Läs mer
  • William S

2019-06-10

William S skrev om Nya Järfälla Trafikskola
    Fick lära mig mycket som t.ex inte mina föräldrar visste om! Och tyckte det var även var kul medans jag körde me lärare.
    Fick kortet väldigt snabbt o smidigt så det är en plus poäng! :) Läs mer
  • 2019-06-03

Ilyass M skrev om Nya Järfälla Trafikskola
    Bra, engagerade lärare. Trevliga och professionella! Tack Naser

Jag kan varmt rekommendera nya Järfälla trafikskola Läs mer
  • Mandana Q

2019-06-03

Mandana Q skrev om Nya Järfälla Trafikskola
    Jag är mycket nöjd med Nya Järfälla trafikskola och fick körkort 👌🏻☺️. Stort tack min bästa lärare Naser 🙏🏻🙏🏻🙏🏻. Läs mer
  • 2019-05-22

Faiz A skrev om Nya Järfälla Trafikskola
    I engaged Järfälla Trafikskola for 20 lessons including tests etc. The instructors are very helpful and good at learning different aspects of driving. They flexible, open and willing to help in all possible ways. I always got good answers to all my questions. They emphasized on areas to improve and shared good tips. Passed my driving test on first attempt. Thanks to Naser, Azin and Niklas! Personally I recommend them as I'm very happy with the results. Läs mer
  • Robert Carl-Johan H

2019-05-19

Robert Carl-Johan H skrev om Nya Järfälla Trafikskola
    Jag har kämpat över ett år med 2 misslyckade upp körningar. Och hittade min grej automat och lyckades äntligen.
    Jag tycker det är viktigt med blandning av lärare som har kunskap om
    Funktiionsginder och det har nya
    Järfälla trafikskola. Och jag önskar dom
    Med jasin i spetsen all lycka till. Läs mer
  • Sara Y

2019-04-10

Sara Y skrev om Nya Järfälla Trafikskola
    En mycket bra trafikskola med pedagogiska lärare, tydlig plan för undervisningen och en genuin vilja att hjälpa eleverna till ett körkort! Läs mer
  • Mohammad Y

2019-04-06

Mohammad Y skrev om Nya Järfälla Trafikskola
    Supernöjd! Väldigt profetinella personal, bra bemötande, hade Ali som min körlärare var supernöjd med honom, min fru hade Naser som körlärare båda är väldigt duktiga, både jag och min fri fick våra körkort här på Järfälla Nya Trafikskola, Rekomenderar Stark! Läs mer
    2019-04-08 Järfälla Trafikskola svarar Mohammad Y
    Tack för de fina orden Mohammad. Grattis till körkortet och tack för att vi fått följa med på denna resa med dig!
  • 2019-03-28

Tiburtius H skrev om Nya Järfälla Trafikskola
    Jag köpte intensivkurspaketet på 10 lektioner och kunde inte vara mera nöjd. Personalen var väldigt tillvägesmötande och vi satte tydliga riktlinjer på vad jag behövde arbeta på i min körning. Det funkade galant då jag idag tog körkort.
    Toppbetyg! Tack. Läs mer
    2019-03-29 Järfälla Trafikskola svarar Tiburtius H
    Tack för ditt fina omdöme Tiburtius och tack för att vi fått varit med på denna resa med dig!
  • 2019-03-15

Jeanette W skrev om Nya Järfälla Trafikskola
    Intensivkurs med 20 lektioner. Hade kört en hel del privat innan också. Läs mer
    2019-03-29 Järfälla Trafikskola svarar Jeanette W
    Vad kul att du valt att köra med oss!
  • 2019-03-14

Walid Sherif M skrev om Nya Järfälla Trafikskola
    Tack för all hjälp jag fick!! Jag är så otroligt glad och stolt av att ha skaffat körkortet tack vare lärarna som hjälpte mig otroligt mycket under en kort tid. Läs mer
    2019-03-29 Järfälla Trafikskola svarar Walid Sherif M
    Grattis till körkortet Walid! Vi är otroligt glada och stolta över dig. Grymt jobbat!
  • 2019-03-14

Roger B skrev om Nya Järfälla Trafikskola
    De anställda är trevliga och vet vad de ska lära ut på ett personligt sett. De är prisvärda jämfört med andra. Jag är mycket nöjd. Ett särskilt tack till min körlärare Ali som hjälpte mig mycket inför uppkörningen som jag klarade lätt. Läs mer
    2019-03-29 Järfälla Trafikskola svarar Roger B
    Tack för de fina orden Roger. Vi är mycket glada att du är nöjd. Ali tackar för de varma orden!
    Grattis till körkortet!
  • Frida S

2019-03-11

Frida S skrev om Nya Järfälla Trafikskola
    Sjukt bra trafikskola, seriösa och bra planerande. Tog intensivkurs 2 veckor och klarade både teorin och uppkörningen på första försöket. Tack för allt! Rekomenderar verklingen. Läs mer
    2019-03-29 Järfälla Trafikskola svarar Frida S
    Grattis Frida till körkortet! Din recension gör oss extremt glada, kör försiktigt i trafiken. Vi ses på vägarna!
  • Caroline S

2019-03-07

Caroline S skrev om Nya Järfälla Trafikskola
    Tack för all hjälp jag fick! En seriös Trafikskola har ni här! Läs mer
    2019-03-29 Järfälla Trafikskola svarar Caroline S
    Tack för dina fina ord Caroline!
  • Hossein A

2019-02-21

Hossein A skrev om Nya Järfälla Trafikskola
    I took the 10-session package with Nader and passed both the theory and practice tests on the first run. The teachers are very professional, knowlegeable, punctual, respectable, and friendly. Apart from readiness for the test, I enjoyed learning how to improve my driving skills, especially towards a safer style for both myself and others. I strongly recommend the school. Läs mer
  • 2019-02-20

Sara A skrev om Nya Järfälla Trafikskola
    Jag fick körkort efter 10 lektion,lärare var proffsiga och duktiga,de planerade hela vägen till körkort,jag var mycket nöjd med hela utbildningdn.Jag rekomenderar stark järfälla trafikskolan. Läs mer
    2019-03-29 Järfälla Trafikskola svarar Sara A
    Grattis till körkortet Sara! Tack för din recension, vi är glada att du är nöjd!
  • 2019-02-16

Hashem N skrev om Nya Järfälla Trafikskola
    Jag har köpt intensiv kurs, och fick körkortet genom kort tid, de har hjälpt mig hela vägen till körkortet, lärarna och personalen på Järfälla trafikskola är proffsiga och trevliga. Jag rekommenderar starkt Järfälla Trafikskola till alla, tack , ni förtjänar mer än 5 stjärnor.💥 Läs mer
  • Tilda T

2019-02-13

Tilda T skrev om Nya Järfälla Trafikskola
    Jag köpte kurser för automat bil.
    Jag blev bemött bra utav receptionisten och lärarna. Jag är nöjd med 2 lärare och receptionisterna som hjälpte mig under resan.
    Det har vart både upp o ner gångar men lärarna har alltid hjälpt mig.
    Tack. Läs mer
  • 2019-02-12

Roshna M skrev om Nya Järfälla Trafikskola
    En helt fantastiskt trafikskola med extrem duktiga och pedagogiska körlärare som har försåelse och tålamod till eleven. Jag var super nöjd med min körlärare. Blev trevligt bemöt av både receptionist och körläraren.
    Jag rekommenderar dem till alla. Läs mer
  • 2019-02-10

Beatrice A skrev om Nya Järfälla Trafikskola
    Kan absolut rekommendera Nya Järfälla trafikskola. Tog en intensivkurs på 20 lektioner där det ingick böcker för att plugga till teorin plus lån av bil vid uppkörningen. Blev bemött på ett väldigt proffsigt sätt och mycket engagerade och snälla körlärare. De förberedde en väldigt bra i tid till sin uppkörning och var mycket stöttande när den dagen väl kom. Bra område att köra i, bra ställen att öva på då det inte var så mycket trafik. Tog i princip alla lektioner på förmiddagen vilket var en bra tid att övningsköra på.
    Nya Järfälla trafikskola är verkligen en trafikskola jag skulle rekommendera alla att skriva in sig på! Läs mer
  • 2019-02-08

Mesay B skrev om Nya Järfälla Trafikskola
    Bästa trafikskolan. De vill att du ska få ditt körkort Läs mer
  • 2019-02-06

William W skrev om Nya Järfälla Trafikskola
    Jag köpte 10 körlektioner under en veckas tid inför uppkörning. Upplägget var väldigt bra planerat och läraren var pedagogisk samt trevlig. Verkligen en jättebra trafikskola. Läs mer
  • 2019-02-04

Pouneh Shahriari skrev om Nya Järfälla Trafikskola
    Jag tyckte om deras sätte och lära ut, de är väldigt proffsiga i sitt yrke som lärare. Rekommenderar varmt! Läs mer
  • Zack L

2019-01-16

Zack L skrev om Nya Järfälla Trafikskola
    Trevlig personal, bra kundbemötande och lärorik utbildning. 10/10 lärare Läs mer
  • Veronika F

2019-01-14

Veronika F skrev om Nya Järfälla Trafikskola
    Jag köpte stora körkortspaketet. Fick fantastisk service och hjälp med allt jag behövde! Både lärare och receptionist var otroliga! Duktiga och proffsiga! Kan bara rekommendera denna körskola å det varmaste! Kunde inte varit mer nöjd!
    /Veronika Läs mer
  • 2019-01-08

Eders D skrev om Nya Järfälla Trafikskola
    Jag har varit väl bemöten av företaget och mina förväntningar gick bra ,duktiga lärare o lärorika Läs mer
  • 2019-01-08

Shirin R skrev om Nya Järfälla Trafikskola
    Trevligt bemötande med engagerade trafiklärare som ledde hela vägen till körkort under få veckor! Jag rekommenderar denna skola varmt och är övertygad att ingen seriös elev blir besviken med deras upplägg! 1000 hjärtligt tack till de Läs mer

Yngligavägen 1, 177 57 Järfälla