Nya Järfälla Trafikskola

Nya Järfälla Trafikskola

Välkommen till Nya Järfälla Trafikskola.

Du hittar oss centralt belägna precis vid Jakobsbergs pendeltågsstation, som för din bekvämlighet råkar ligga mitt i provområdet. Det gör att du kommer vara väl förberedd när det är dags för din uppkörning.

Våra erfarna trafiklärare hjälper dig hela vägen till AM- och B-Körkort i helt nya bilar. Genom både teoretisk och praktisk utbildning. För att göra det enklare för dig anpassar vi din utbildning tillsammans med dig, efter just dina villkor. Vi erbjuder också handledarutbildning och båda riskutbildningarna (riskettan och risktvåan).

Läs gärna vad våra kunder tycker om oss här, och tveka inte att kontakta oss om du har några funderingar.

Vi är medlemmar i Sveriges Trafikskolors Riksförbund, STR!

Läs vad 216 kunder tycker om Nya Järfälla Trafikskola 2

2021-08-02
    Really good teachers with good instructions on how to drive on day by day and specially on how to pass on driving test. Really recommend it!!
    2021-07-21
    Jag tycker att de har sköna och bra lärare här, som både kan lära tydligt och bra men även vara kompis i bilen som man kan chilla med. Jag tipsar gärna den gör skolan till fler.
    Jag vill även säga att dom på skolan är väldigt vänliga och att dom vill att du ska klara din utbildning så att du blir säker och trygg i trafiken.
    2021-07-19
    My experience with this traficskola was great. Naseer, Azin, Lait all of them were so helpful and they know their job. I would highly recommend them as I passed my test in first go with just 10 driving lessons. Once again thank you guys.
    2021-06-29
    STOR TACK för Nya Järfälla Trafikskola för körkortutbildningen som jag har fått hos er! Tack för ert alltid trevliga och professionella bemötandet! Jag kände att jag fick kunskap varje gång jag kom på lektionerna. Det var kul! Jag som försökte med körkort flera gånger tidigare på två andra trafikskolor många år innan. Äntligen har jag körkort nu!

Jag vill tacka min fantastiska trafiklärare William. Utan din kunskap och engagemang skulle det inte vara möjligt. Du visste precis vad jag behövde träna på för att bli bättre på att köra bil och du trodde på mig, när jag nästan tappat tro på mig själv! STOR TACK! Du är BÄST!

Rekommenderar varmt Den Nya Järfälla Trafikskola till alla!

Jag kommer defenitivt skicka mina barn till er!
    2021-06-29
    När jag började med lektioner hade jag inte kört något innan, men bemötandet fick mig att känna mig lugn. Jag lärde mig fort och undervisningen var ordentlig och genomgående så jag kände att jag hade bra koll och körde bra inför uppkörningen. Instruktioner på lektionerna var tydliga vilket gjorde att jag kunde ta med mig det hem när jag övade med förälder. Jag är väldigt nöjd med mina lektioner!
    2021-06-21
    Varmt rekommenderar den här trafikskolan. Jag körde i en annan skolan innan och såg en stort skillnad när jag ändrade till Järfälla Trafikskola. Jag har kört med trafiklärare Azin och Naser. Lärarna är pedagogiska, hög kompetenta och engagerade! Väldigt bra skola!
    2021-06-17
    Efter att ha skjutit upp att ta körkort i många år pga. rädsla att köra så valde jag ta det stora paketet med 20 lektioner och det var värt varenda krona. Den fantastiska läraren Azin har hjälpt mig att ta mig igenom alla lektioner och jag har alltid lärt mig något nytt som jag har kunnat öva på hemma. Jobbar skift och det har alltid varit smidigt att boka / avboka lektioner utifrån mitt schema. Fick godkänt på uppkörningen på första försöket och det är definitivt tack vare upplärningen jag fått av Azin!
    Stort tack och vi ses ute på vägen!
    2021-06-16
    Jag köpte 5 stycken körlektioner hos nya järfälla trafikskola och fick lära mig extremt mycket! Muzafar var min körlärare och han var väldigt pedagogisk, trevlig och lärde ut saker på ett bra sätt. Han skapade en trygg och trevlig atmosfär i bilen och man kände ingen press. Rekommenderar verkligen den här körskolan!
    2021-05-25
    Jätte duktiga lärare på trafikskolan, riktigt bra bemötande och verkligen kämpar för att du ska få ta ditt körkort!!!
    Fick mitt körkort idag och Tackar så mycket för tiden hos er, är verkligen så så nöjd!
    Hela familjen har tagit körkortet hos bästa Nya Järfälla trafikskola.
    Och jätte trevlig receptionist, Tack Puna för att du hjälpte mig boka alla lektioner och fixade tid till mig.
    Rekommenderar starkt till er alla som ska ta körkortet!
    2021-05-21
    Bokade intensivkurs med William och klarade uppkörningen på första försöket. Verkligen dedikerad, pedagogisk och positiv lärare! Jag har lite svårt för att lära mig och har provat olika trafikskolor men det lossnade verkligen med William! Tack!!
    2021-05-17
    Bästa trafikskola, hjälpte mig verkligen med allt jag behövde.
    2021-05-17
    Kuggade 2 gånger privat, fick hjälp av trafikskolan med deras intensivkurs och klarade mig på första försöket tack vare dem.
    2021-05-14
    Fantastiskt körlärare som alltid hjälpa till och trevlig personal på plats. Bra och fina bilar att kör med.
    2021-05-07
    Tusen tack till William för all hjälp och allt tålamod. Utan dig hade det inte blivit något körkort.
    2021-05-07
    Jag köpte först 10 lektioners- paket, och ett 5-lektioners paket. Jag tyckte alla var riktigt pedagogiska och gjorde allt för att jag skulle lyckas.
    2021-05-05
    Jag har haft körlektioner med Musafar och han var superduktig och pedagogisk! Jag kände inte till något om nya Järfälla trafikskola innan jag började men kommer rekommendera till mina kompisar som ska ta körkort. Superbra upplevelse rakt igenom!
    2021-05-05
    Tog körkortet på första försöket idag efter att ha kört med Azin på Nya Järfälla Trafikskola. Kan varmt rekommendera denna skola! Alltid fått ett trevligt bemötande av personalen och stor hjälp med att hitta körtider som passar mig. Läraren har varit pedagogisk, professionell och alltid utformat utbildningen efter min förmåga. Tusen tack!
    2021-04-29
    Tack till alla på Järfälla trafikskola som hjälpt mig till att jag äntligen tagit körkort! Jag blev jätte bra bemött av alla på Järfälla trafikskola och speciellt Muzafer. Jag har misslyckats några gånger men när jag kom till Järfälla trafikskola och köpte 10 körlektioner så bokade de en uppkörning till mig när de kände att jag var färig och nu har jag äntligen körkort. Trevlig och kunnig personal. Extra tack till min lärare Muzafer som skapade en trygg och trevlig atmosfär på våra lektioner. Jag kan varmt rekommendera att gå till denna körskola!
    2021-04-14
    Skolan är en av bästa som jag rekommendera till alla som vill ha körkort så fort. Jag tycker det värt att göra besök först!
    Personalen är väll organiserat, professionell, tidligt, omtänksam, respektful och de vet exakt vad man behöver att göra när man går ut och köra bil.
    Tack Azin och alla andra.
    2021-04-14
    Jag hade tidigare kört privat och även en misslyckad uppkörning bakom mig. Det var efter den som jag bokade in mig på en testlektion hos Nya Järfälla Trafikskola med William. Redan samma dag köpte jag en intensivkurs med 15 lektioner som Naser hjälpte mig att fördela över 3 veckor. Jag körde hela tiden med William som var otroligt pedagogisk, rolig och han fick mig att känna mig trygg i min körning, vilket ledde till att jag klarade min uppkörning!! Orden räcker inte till för att beskriva hur tacksam jag är för all hjälp och stöttning jag fått av alla på körskolan, helt fantastisk personal! Funderar man på att ta körkort är det här helt rätt ställe!
    2021-04-09
    Jag köpte 10 lektioner och blev bemött väldigt bra av företaget. Mina förväntningar var att jag skulle lära mig nya saker och jag tycker att företaget levde upp till mina förväntningar. Min upplevelse var väldigt bra och jag är väldigt nöjd.
    2021-04-06
    Riktigt bra körskola som stöttar och får dig att utvecklas. Muzafar var min körlärare och han gjorde ett riktigt bra jobb.
    2021-04-01
    Köpte ett intensiv paket på 20 lektioner blev så bra bemött av alla som jobbade där och väldigt proffsig personal , och fick en sjukt bra körlärare Azin ,
    Utan nya Järfälla Trafikskola hade jag nog inte klarat körkortet , men klarade båda på första försöket.
    2021-03-30
    Jag bokade en testlektion hos dem och sedan köpte jag 6 körlektioner.

Mycket duktiga och trevliga personal. Väldigt professionella samt kunniga med det dem gör. Jag fick lära mig väldigt mycket på väldigt kort tid.

Det jag var ute efter var en duktig körlärare som kan förklara hur man gör och vad man ska vara extra uppmärksam på och det fick jag. Jag lärde mig jätte mycket även fast jag inte hade så många lektioner. Jag hade inte så mycket tid på mig innan uppkörningen och det var det som gjorde att jag inte kunde köpa fler lektioner.

Jag upplevde att personalen var mycket duktiga och gjorde allt vad dem har för att eleverna ska lyckas. Jag fick den hjälpen som jag behövde och lyckades klara uppkörningen tack vare allt nytt jag lärde mig hos dem.
  • Adrian L
    2021-03-30
    Sir William bästa läraren så glad att jag fick han!!
    2021-03-28
    Jag var super bra och gav mig alla verktyg som jag behövde för köra bra och klara uppkörningen.
    2021-03-22
    Jag tackar järfälla trafikskola oerhört för att jag är en av min livstid. Jag misslyckades många gånger tidigare körtester. Jag förstod inte exakt vad jag gjorde när jag körde. Men här identifierade järfälla trafikskola, särskilt Williams, mina mindre misstag och lärde mig i detaljer, vilket hjälpte oerhört för min framgång den här gången. William finjusterade mina körförmåga. Att välja järfälla trafikskola är ett av de bästa besluten i mitt liv. Jag är väldigt glad och stolt över att jag lärde mig från järfälla trafikskola. Jag rekommenderar starkt till mina vänner att läsa på denna trafikskola.
    2021-03-20
    Jag fick bara 5 lektioner hos Järfälla Trafikskola och kunde få godkänt på uppkörningen.
    Personalen har super bra attityder och vänliga beteenden.
    2021-03-18
    Jag var "lite" orolig för hur ska det gå till med att köra bil med tanke på min ålder (57).
    Så proffsig hjälp kunde jag inte föreställa mig att jag kan få.
    Nu, efter bara 6 månader är jag stolt innehavare av körkort mycket tack vare Nya Järfälla körskolan!

Stort TACK!
    Dragan
    2021-03-17
    Helt fantastiska människor som hjälper dig man allt man behöver för att fixa körkortet. Jag var väldigt stressad innan men dom lugnade mig och lärde mig allt. Stort tack till dom! Rekommenderar dom varmt
    2021-03-15
    Jag klarade körkortet tack vare Järfälla trafikskola idag, de planerade till mig hela vägen från bokningen till uppkörningen. Läraren hade planer för vartenda lektioner och till slut kände jag mig säkert som förare. Jag blev väl bemött av alla personal i skolan från receptionen hela vägen till bilen.
    Jag rekommenderar alla som vill ta körkort och vill vara säkert som förare att ta hjälp av järfälla trafikskola.
    Tack Järfälla trafikskola för all hjälp.
    🌟🌟🌟🌟🌟🏅🏅🏅🏅🏅
    2021-03-15
    Köpte intensivkurs 2 veckor och det räckte gott o väl!
    Fantastisk lärare som lär ut på ett sånt bra sätt att man förstår!
    2021-03-10
    Jag är mer än nöjd med min körkortsutbildning och valet av körskola. Tydligt, pedagogiskt och hela tiden utmanande på rätt nivå!
    2021-03-10
    The best traffic school in Jakobsberg.
    I got the driving license on the first try.

I had 10 driving lessons with William.
    It was really good to learn how to drive by following rules to pass the driving test.

Everyone was really nice and experienced.
    And I also would like to recommend this school to English speakers who are not good at Swedish or just Swedish beginners.
    2021-03-10
    Jag fick den hjälp jag behövde. Och är väldigt nöjd!!
    2021-03-08
    Jag tog riskettan och körkort hos dem. Väldigt bra bemötande, professionellt och vänligt. Jag hade Muzafar som körkolelärare och han passade bra för mig men alla elever är ju olika. Muzafar är lugn och har en bra kunskapsnivå. Det enda Muzafar kan förbättra är att vara lite mer pedagogisk i början när man inte kan köra så bra.
    2021-03-03
    Jag rekommenderar varmt Nya Järfälla Trafikskolan, Jag är jätte glad att jag har hittat den här trafikskolan, som hjälpte mig med mitt körkort.
    Idag fick jag körkortet med hjälp av Muzafer och Naser som hade planer för mig. Jag kände mig trygg och väl bemötande varje gång när jag hade körning , de fick mig at tro på mig själv , de är väldigt trevliga och glada när man besöker de. Om du vill ha körkort , teveka inte ta och kontakta Nya JärFälla Trafikskolan.
    2021-03-01
    Bästa trafikskolan i Jakobsberg ❤
    Så bra lärare och tack för allt Muzafar!
    Tack för allt du lärt mig och Tack för allt stöd och Tack för att du alltid trott på mig och inte gett upp om mig!❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤
    Jag skulle ge denna Trafikskola 100 stjärnor för så bra är dem.
    Så pedagogiska!
  • Hooman G
    2021-02-24
    Jag har fått körkortet på första försöker tack vare Järfalla Trafikskola idag, från första lektionen kände jag mig trygg och omhändertagen från skolan och personalen, min lärare hade planer för varenda körlektioner och planerade hela vägen fram till körkortet . Det är väldigt pedagogisk och proffesionellt.Mer än det kan jag inte vara nöjd, och jag rekomenderar Järfalla trafikskola till alla som vill ta körkortet snabbt.⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️
    2021-02-23
    Jag rekommenderar varmt Nya Järfälla Trafikskolan Min lärare Azin hjälpte mig med sina pedagogiska och professonella sätt att skaffa körkortet. Jag är glad att jag valde nya Järfälla Trafikskolan, jag blev bra bemöt och de alla där är jätte trevliga fick mig att känna mig trygg.
    Tack så mycket.!
    2021-02-17
    Jag köpte ett paket med antalet lektioner som min trafikskola rekommenderat mig att köpa. Jag hade inte så stora förväntningar men tack vare personalen har dom bevisat motsatsen. Jag har haft en grym upplevelse och känt mig trygg med min körning och policyn som trafikskolan har. En trafikskola värd att betala för. 11/10 och bäst i västerort.
    2021-02-16
    Jag fick körkortet idag på första försöket tack vare Järfälla trafikskolan. De planerade alla mina lektioner och min uppkörning så att jag körde upp direkt efter min sista lektion och klarade uppkörningen på första försöket. personalen är mycket trevliga och man känner sig alltid välkommen på skola. Jag rekommenderar stark alla som vill ta körkortet snabbt och smidigt till Nya Järfälla trafikskola.
    2021-02-16
    Here I took driving lessons to get my driving license in Sweden. I strongly recommend Nyjärfälla trafikskola to everybody who wishes to get their driving license and enjoy driving. Tutors are very result oriented and help you understand all the nuts and bolts of car and driving. Highly respectfull and very good communication!
  • Jannika K
    2021-02-16
    Intensivpaket på 20 lektioner. Hade en otroligt bra lärare på Nya Järfälla trafikskola som fick mig att tro på mig själv och att körkortet skulle bli mitt på första försöket.
    Så blev det också! Otroligt tacksam!
    2021-02-03
    Det är fantastiskt, prova det!
    Jag körde med fantastiska William.
    2021-02-03
    De har de bästa trafikskollärares och utmärkt hela teamet.De gör sin bästa för att man tar sitt körkort.jag absolut rekomenderar den Nya Järfälla trafikskolan.
    2021-01-24
    Superbra och duktiga lärare och trevliga
    2021-01-22
    Fantastiskt bra och prisvärt trafikskola med massa trevliga personal. Jag är super nöjd och rekommenderar starkt till er som vill ta körkortet. Jag vill tacka främst min trafiklärare Naser som är proffs på sitt jobb!
    2021-01-13
    Nya Järfälla Trafikskola definierar sig definitivt som en aktör där eleven ligger i fokus. Två tidigare aktörer (för mig) var mer intresserade av att suga ut pengar än att hjälpa eleven att ta körkort.

Med läraren Muzafar fick jag den hjälp som behövdes för att landa körkortet och jag är evigt tacksam för det.

5/5 Många tack till er alla!
    2021-01-13
    Jag valde Nya Järfälla Trafikskola för att jag hade läst många positiva kommentarer från nätet och sett att de hade fått bra betyg. Jag blev väl bemött av min lärare och det kändes som att han visste exakt vad jag behövde träna på redan efter en lektion. Därefter körde vi stenhårt och jag utvecklades otroligt snabbt genom smarta tips av engagerade, pedagogiska och duktiga lärare.