Alla kategorier Utbildningar Trafikskola

Trafikskola

När du ska ta körkort finns det en hel del saker att tänka på. Först och främst måste du hitta en bra trafikskola i ditt närområde. Då är det viktigt att du hittar en trafikskola som passar dig och dina behov. Här på Reco.se ska vi guida dig till att lyckas med det som idag kan kännas så långt bort, att ta körkort! Förutom att vi guidar dig till hur du tar körkortet så kan du även läsa om vad trafikskolors tidigare kunder skriver om sina erfarenheter.

Här är guiden till ditt körkort!

Körkortstillstånd

När du står i startgroparna för att ta körkort måste du först och främst skaffa ett körkortstillstånd, detta gör du genom att genomföra en hälsodeklaration samt ett syntest. Du ansöker om körkortstillståndet hos Transportstyrelsen. Du får börja övningsköra från den dagen du fyllt 16 år. Du kan välja att övningsköra med en privat handledare eller med en trafikskola, att kombinera dessa rekommenderas Det sparar dig både tid och pengar.

Handledarbevis

För att övningsköra privat behöver du en godkänd handledare, både du som ska ta körkortet och den du vill ha som handledare blir godkända genom att genomföra en teorigenomgång, detta gör ni hos körskolan. Därpå behöver handledaren ansöka om att få vara handledare åt just dig. Skulle handledaren vilja vara det åt flera personer behöver handledaren inte gå om teorin - förutsatt att det är inom 5 år - däremot behöver handledaren ansöka om handledarbevis åt varje person den tänker handleda.

Läs mer »

Topp 25 trafikskolor

Stockholm City Trafikskola

Valhallavägen 73, Stockholm
    Stockholm City Trafikskola anpassar körkortsutbildningen efter elevens förutsättningar. Visionen är maximalt värde för pengarna och glädjefylld samt rolig utbildning med lyckat resutat
    Nicole A
    Nicole A: Riktigt bra handledarutbildning. Alla tips och råd kom väl till användning. Tack!

Ringens Bilskola

Ringvägen 89, Stockholm
    Målsättningen på Ringens Bilskola är att vara Sveriges bästa körskola. Duktiga instruktörer med lång erfarenhet och kontinuerlig vidareutbildning för att säkerställa lyckade elevresultat.
    Victoria H
    Victoria H: Omtänksamma och hjälpsamma beskriver hela personalen. Jag hade Ivan som körlärare och han var lugn och trygg samt pedago...

Jarla Trafikskola

Valhallavägen 82, Stockholm
    Jarla trafikskola i Stockholm erbjuder pedagogisk förarutbildning med stort miljöfokus och nöjda kunder!
    Sandra S
    Sandra S: Mycket bra skola, klarade uppkörningen på första försöket. Hög standard och läraren sjöng bra i bilen. Tack!

Tule Trafikskola

Vegagatan 11C, Sundbyberg
    Tule Trafikskola i Sundbyberg erbjuder körkort för personbil, MC-kort, moped samt för utökad släpvagn. Antingen i flexibel, egen takt eller intensivutbildning med fastpris!
    Fredrik F
    Fredrik F: Supertrevligt bemötande och bra utbildning.

My Driving Academy

BRUNNSGATAN 13, Stockholm
    My Driving Academy är en modern trafikskola med hög kundnöjdhet, flexibilitet och stor kompetens i branschen.
    Andreas W
    Andreas W: Kursen i sig var det inget fel på. Däremot var jag inte inbokad vid ankomst trots att jag hade blivit lovad det. Det lös...

Slussens Trafikskola

Katarinavägen 18, Stockholm
    Slussens Trafikskola har nu en ny passionerad regi, som med omtyckt personal hjälper eleverna till lyckade resultat och körkortet i hamn.
    Sonia J
    Sonia J: Hade en tajt tidsplan då jag väntar mitt andra barn! Marita hjälpte mig lägga upp en plan som ändå var realistisk och Ac...

Alviks Trafikskola

Tranebergsvägen 48, Bromma
    Välkommen till Alviks Trafikskola för att ta ditt B-körkort på manuell eller automat växellåda. Vi erbjuder även intensivkurser, handledarutbildning och riskettan på kvällstid.
    Linn C
    Linn C: Jag var mycket nöjd med min upplevelse av Alviks Trafikskola. Mycket trevlig stämning och bemötande av samtliga på skola...

Saltsjö Trafikskola

Västra Finnbodavägen 2, Nacka
    Saltsjö Trafikskola kommer att skräddarsy din utbildning utifrån just dina förutsättningar och kunskaper och få professionell hjälp att ta ditt B-körkort.
    Elin P
    Elin P: En informativ och förvånansvärt rolig kurs. Duktig lärare och bra material.

Aktiv Trafikskola

Näverlursgatan 11, Västra frölunda
    Aktiv Trafikskola erbjuder förarutbildning till personbil, MC-kort, moped, taxiförarlegitimation samt intensivkurser.
    Philip S
    Philip S: Bra rakt igenom. Man känner sig trygg i både utbildning och planering.

Dahlbergs Bilskola

Roslagsgatan 4, Stockholm
    Dahlbergs bilskola utbildar förare för B-körkort med introduktionskurs för handledarskap, riskettan samt teorikurser i grupp alternativt individuellt.
    Malin H
    Malin H: Jag är oerhört glad att jag valde Dahlbergs Bilskola då de var väldigt duktiga, pedagogiska och roliga att köra med ( Di...

N Trafikskola

Gamla Värmdövägen 6, Nacka
    N Trafikskola har funnits i Finntorp i 25 år och erbjuder förarutbildning för personbil med passionerad och engagerad personal med stort kundfokus.
    Johannes L
    Johannes L: Jag tyckte att vi blev väldigt väl bemötta av kursledaren. Han var väldigt välkomnande, trevlig, tydlig i det han lärde ...

Forsbergs Trafikskola

YTTERBYVÄGEN 12, Kungälv
    Forsbergs Trafikskola i Kungälv hjälper sina elever till trygga förare med hög kompetens och professionellt bemötande.
    Steven B
    Steven B: It was very informative and interesting. The instructor was knowlegable and helpful in addressing any questions. Thanks!

Hässlö Trafikskola Västerås

Pilotgatan 5, Västerås
    Hässlö trafikskola Västerås har sin egen halkbana och erbjuder både intensivkurs samt flexibla vardagslösningar för körkortsbehörighet till MC och personbil.
    Matilda G
    Matilda G: Trevligt personal som gjorde sitt bästa för att jag skulle trivas

Durgés Trafikskola

Chalmersgatan 31, Göteborg
    Durgés Trafikskola är Göteborgs äldsta trafikskola, specialiserade på utbildning och fortbildning för B-behörighet.
    Xinzheng W
    Xinzheng W: Lärare är duktiga och ha tålamod och mycket hjälpsam! Undervisningen anpassades efter elevs individuella behöv!

Riddarplatsens Trafikskola

RIDDARPLATSEN 3, Järfälla
    Riddarplatsens Trafikskola skräddarsyr utbildningen till förarbevis för personbil efter kundens behov med visionen om hög kvalitet, effektivitet och god service.
    Susanne N
    Susanne N: Grym trafikskola! Klarade allt på första försöket! Supertrevlig personal, bra lärare och en härlig stämning. Rekomendera...

HPs Trafikskola

Blandsädesgatan 2D, Mölndal
    Lena F
    Lena F: Mycket bra och pedagogisk körlärare. Trevlig personal. Rekommenderas

Moderna Trafikskola

Lantmätaregatan 12, Göteborg
    Moderna Trafikskola är en modern trafikskola med undervisning på flera språk. Körlektioner, handledarkurs, riskettan och teorikurser för både personbil och MC
    Linn B
    Linn B: Min första kontakt var över telefon där jag upplevde personalen som hjälpsam och tydlig. Jag har tagit teori- samt körle...

City Trafikskola i Västerås

Biskopsgatan 1, Västerås
    City Trafikskola i Västerås har körkortsutbildning för personbil, intensivkurs och handledarkurs för privatister, samtliga utbildningar går att genomföra på engelska.
    Zaidy L
    Zaidy L: Jättebra! Härlig lärarinna! 😀

Sundbyberg Trafikskola

Lysgränd 2, Sundbyberg
    Sundbybergs Trafikskola visar vägen till B-körkortet på elevens egna förutsättningar och 85% av de nya eleverna kommer via rekommendation från andra kunder.
    Emelie T
    Emelie T: Klampade in på trafikskolan i Juni och sa att jag ville ta mitt efterlängtade körkort under Augusti månad. Lotta hjälpte...

Din Körskola

Tomtbergavägen 2, Norsborg
    Din Körskola Norsborg är en personlig körskola som med professionella trafiklärare hjälper dig hela vägen till körkortet!
    Barbara L
    Barbara L: Bästa körskolan och vilka härliga människor Stor kram till er

Helenelunds Trafikskola

Stupvägen 1, Sollentuna
    Helenelunds Trafikskola erbjuder samtliga tjänster för behörighet till personbil. Riskutbildningarna, handledarkurser, intensivutbildning eller flexibelt i egen takt.
    Lilli L
    Lilli L: Det gick fortare än vad jag trodde och kände att de var extremt hjälpsamma. En extremt bra val för någon som aldrig förr...

Angered City Trafikskola

Spadegatan 8, Angered
    Angered City Trafikskola hjälper dig under din väg till körkort, med hjälp av Göteborgs bästa körskolelärare samt fräscha bilar och lokaler. Varmt välkommen!
    Raz A
    Raz A: Bästa trafikskolan kram till er alla.

Vårbergs Trafikskola

Vårbergsplan 31, Skärholmen
    Vårbergs Trafikskola erbjuder utbildning till förarbevis med personbil efter elevens egna förutsättningar, antingen intensivt eller lugnare tempo för att matcha i vardagen.
    Emma D
    Emma D: Vårbergs trafikskola är en gemytlig plats med kunnig personal, och en grym receptionist som ger en kaffe när man pluggar...

Dalens Trafikskola

Sofielundsvägen 12-14, Enskededalen
    På Dalens Trafikskola i Stockholm erbjuds MC-kort, personbil samt moped utbildningar. Prisvärt, effektivt och med trygg personal och coachning.
    Oscar L
    Oscar L: Extremt bra bemötande och professionella lärare! Kunde inte vara mer nöjd.

Jp´s Trafikskola

Sturegatan 6, Sundbyberg
    JP´s Trafikskola utanför Sundbyberg erbjuder körkort till personbil, MC-kort, moped samt släpvagnstillägg. Här erbjuds hög kundnöjdhet och erfaren personal.
    Peter A
    Peter A: Vi kan varmt rekommendera den här körskolan! Nils tog moppekort med maxad support från instruktör Ilja, på bara 6 dagar ...