Alla kategorier Utbildningar Trafikskola

Trafikskola

När du ska ta körkort finns det en hel del saker att tänka på. Först och främst måste du hitta en bra trafikskola i ditt närområde. Då är det viktigt att du hittar en trafikskola som passar dig och dina behov. Här på Reco.se ska vi guida dig till att lyckas med det som idag kan kännas så långt bort, att ta körkort! Förutom att vi guidar dig till hur du tar körkortet så kan du även läsa om vad trafikskolors tidigare kunder skriver om sina erfarenheter.

Här är guiden till ditt körkort!

Körkortstillstånd

När du står i startgroparna för att ta körkort måste du först och främst skaffa ett körkortstillstånd, detta gör du genom att genomföra en hälsodeklaration samt ett syntest. Du ansöker om körkortstillståndet hos Transportstyrelsen. Du får börja övningsköra från den dagen du fyllt 16 år. Du kan välja att övningsköra med en privat handledare eller med en trafikskola, att kombinera dessa rekommenderas Det sparar dig både tid och pengar.

Handledarbevis

För att övningsköra privat behöver du en godkänd handledare, både du som ska ta körkortet och den du vill ha som handledare blir godkända genom att genomföra en teorigenomgång, detta gör ni hos körskolan. Därpå behöver handledaren ansöka om att få vara handledare åt just dig. Skulle handledaren vilja vara det åt flera personer behöver handledaren inte gå om teorin - förutsatt att det är inom 5 år - däremot behöver handledaren ansöka om handledarbevis åt varje person den tänker handleda.

Läs mer »

Topp 25 trafikskolor

Stockholm City Trafikskola

Valhallavägen 73, Stockholm
    Stockholm City Trafikskola anpassar körkortsutbildningen efter elevens förutsättningar. Visionen är maximalt värde för pengarna och glädjefylld samt rolig utbildning med lyckat resutat
    Martina D
    Martina D: Bra bemötande, trevlig och pedagogisk lärare!

Saltsjö Trafikskola

Västra Finnbodavägen 2, Nacka
    Saltsjö Trafikskola kommer att skräddarsy din utbildning utifrån just dina förutsättningar och kunskaper och få professionell hjälp att ta ditt B-körkort.
    Jerome N
    Jerome N: Det var bra! Mycket intressant fakta och bra bemötande!

Ringens Bilskola

Ringvägen 89, Stockholm
    Målsättningen på Ringens Bilskola är att vara Sveriges bästa körskola. Duktiga instruktörer med lång erfarenhet och kontinuerlig vidareutbildning för att säkerställa lyckade elevresultat.
    Joshua P
    Joshua P: Mycket trevligt och kompetent!

Din Körskola

Tomtbergavägen 2, Norsborg
    Din Körskola Norsborg är en personlig körskola som med professionella trafiklärare hjälper dig hela vägen till körkortet!
    Sarah S
    Sarah S: Handledaren var tydlig och väldigt kunnig i sitt ämne, samt att han bemötte oss väl och svarade på frågor med tålamod!

Hässlö Trafikskola Västerås

Hässlögatan 20, Västerås
    Hässlö trafikskola i Västerås har egen halkbana och erbjuder både intensivkurs samt flexibla vardagslösningar för kortkort, både för MC och personbil. Välkommen!
    Morgan B
    Morgan B: Grymt bra körskola med mkt kompetent och väldigt trevlig personal. Bra boende å fräscha fordon. Kan varmt rekomenderas.

My Driving Academy

Sveavägen 9, Stockholm
    My Driving Academy är en modern trafikskola med hög kundnöjdhet, flexibilitet och stor kompetens i branschen.
    Tindra E
    Tindra E: Lärorikt pass som man var uppmärksam genom hela stunden. Bra lärare som fick en att fundera på vissa saker och uppmärksa...

Tingstads Trafikskola

Litteraturgatan 1, Hisings backa
    Jeanette S
    Jeanette S: Jätte lärorik kurs!!! Bra lärare, förklarar allt viktigt!!

Aktiv Trafikskola

Näverlursgatan 11, Västra frölunda
    Aktiv Trafikskola erbjuder förarutbildning till personbil, MC-kort, moped, taxiförarlegitimation samt intensivkurser.
    Jeanette L
    Jeanette L: Trevligt bemötande och lärorik genomgång.

Slussens Trafikskola

Katarinavägen 18, Stockholm
    Slussens Trafikskola har nu en ny passionerad regi, som med omtyckt personal hjälper eleverna till lyckade resultat och körkortet i hamn.
    urban w
    urban w: Mycket trevligt och professionellt bemötande. Jag kontaktade Slussens trafikskola mitt i semestern men trots det upplevd...

Forsbergs Trafikskola

YTTERBYVÄGEN 12, Kungälv
    Forsbergs Trafikskola i Kungälv hjälper sina elever till trygga förare med hög kompetens och professionellt bemötande.
    Tobias L
    Tobias L: Grymt rolig och lärorik utbildning med tre stycken kunniga lärare

Jarla Trafikskola

Valhallavägen 82, Stockholm
    Jarla trafikskola i Stockholm erbjuder pedagogisk förarutbildning med stort miljöfokus och nöjda kunder!
    Erik E
    Erik E: jag kan verkligen rekommendera Jarla till den som ska ta körkort för MC. Jättebra lärare och suverän service från Maria...

Alviks Trafikskola

Tranebergsvägen 48, Bromma
    Välkommen till Alviks Trafikskola för att ta ditt B-körkort på manuell eller automat växellåda. Vi erbjuder även intensivkurser, handledarutbildning och riskettan på kvällstid.
    Maja P
    Maja P: Mycket bra undervisning och stämning på denna körskolan! Rekommenderar den till alla! Körde med Hasse som var otroligt p...

Vårbergs Trafikskola

Vårbergsplan 31, Skärholmen
    Vårbergs Trafikskola erbjuder utbildning till förarbevis med personbil efter elevens egna förutsättningar, antingen intensivt eller lugnare tempo för att matcha i vardagen. Prisvärt med erfarna lärare...
    Andreas P
    Andreas P: Risk 1 var exelent, och utmärkt, han som gick igenom risk 1 med oss var tydlig

Moderna Trafikskola

Lantmätaregatan 12, Göteborg
    Moderna Trafikskola är en modern trafikskola med undervisning på flera språk. Körlektioner, handledarkurs, riskettan och teorikurser för både personbil och MC
    Ali M
    Ali M: Ett mycket proffesionellt företag med anställda som alltid arbetar med ett leende och har mycket fina personligheter. Fö...

Utgårds Trafikskola

Riksdalersgatan 15, Göteborg
    Vi på Utgårds trafikskola hjälper dig på din väg till körkort. Vi är anslutna till Sveriges Trafikskolors Riksförbund vilket garanterar dig en kvalitetssäkrad utbildning. Välkommen!
    Henrik H
    Henrik H: Jag tycker att det var en bra genomgång med många frågor och diskutioner.

Järfälla Trafikskola AB

Ynglingavägen 1, Järfälla
    Ta körkort i Järfälla? Vi finns vid Jakobsbergs station och erbjuder allt från handledarutbildning till sista lektion före uppkörning! Välkommen!
    Kristian W
    Kristian W: Bra kunskap inom området och lärorikt med matnyttig uppdatering om informationen kring körkort och handledning.

City Trafikskola i Västerås

Biskopsgatan 1, Västerås
    City Trafikskola i Västerås har körkortsutbildning för personbil, intensivkurs och handledarkurs för privatister, samtliga utbildningar går att genomföra på engelska.
    Fardosa F
    Fardosa F: Det var väldigt bra och det levde upp till mina förväntningar. Jag har lärt mig mycket och skulle rekommendera till andr...

N Trafikskola

Gamla Värmdövägen 6, Nacka
    N Trafikskola har funnits i Finntorp i 25 år och erbjuder förarutbildning för personbil med passionerad och engagerad personal med stort kundfokus.
    Maria H
    Maria H: Det har varit jättebra smidigt och proffesionellt. Kommer att rekommendera till kompisar

Tule Trafikskola

Vegagatan 11C, Sundbyberg
    Åsa Y
    Åsa Y: Bru utbildning med väldigt engagerad lärare

Riddarplatsens Trafikskola

RIDDARPLATSEN 3, Järfälla
    Riddarplatsens Trafikskola skräddarsyr utbildningen till förarbevis för personbil efter kundens behov med visionen om hög kvalitet, effektivitet och god service.
    Ata H
    Ata H: Superbra personal. Jag hade möjligheten att bemötas av deras fantastiska reception och lärare som Lanå och Naser! Fantas...

Nockeby Trafikskola

Arkitektvägen 4, Bromma
    Nockeby Trafikskola i Bromma erbjuder riskutbildningar, handledarkurser och givetvis teori och övningskörning för B-körkort både manuellt och med automat. Individuellt anpassade utbildningar!
    Emma A
    Emma A: Bemötandet från Nockeby trafikskola har från första början varit fantastiskt. Vi hörde av oss till dem efter att ha fått...

Kullens Trafikskola

Sollentunavägen 162 B, Sollentuna
    Kullens Trafikskola hjälper dig på ett effektivt sätt till körkort!
    Eliza M
    Eliza M: Jag köpte ett intensiv paket hos kullen på tjugo lektioner då jag ville blir klar fort. Från att jag klev in i kullens t...

Dalens Trafikskola

Sofielundsvägen 12-14, Enskededalen
    På Dalens Trafikskola i Stockholm erbjuds MC-kort, personbil samt utbildningar för moped. Prisvärt, effektivt och trygg personal. Välkommen!
    Alexandra L
    Alexandra L: Dalens Trafikskola har mina varmaste rekommendationer!

Gabriels Trafikskola

Artillerigatan 83, Stockholm
    Allt för ditt B-körkort, från handledarutbildning till uppkörning!
    Vilma K
    Vilma K: Väldigt pedagogiska och man lärde sig väldigt snabbt!! Rekomenderar! Jag körde med Ola och Johan!

Södermalms Trafikskola AB

Östgötagatan 48 A, Stockholm
    Södermalms Trafikskola i Stockholm startades 1949 och har sedan dess hjälpt tusentals elever till lyckliga förare med körkortet i hamn.
    Caroline F
    Caroline F: Tack för fin vägledning fram till körkortet! Bara fina saker att säga!