Alla kategorier Utbildningar Trafikskola

Trafikskola

När du ska ta körkort finns det en hel del saker att tänka på. Först och främst måste du hitta en bra trafikskola i ditt närområde. Då är det viktigt att du hittar en trafikskola som passar dig och dina behov. Här på Reco.se ska vi guida dig till att lyckas med det som idag kan kännas så långt bort, att ta körkort! Förutom att vi guidar dig till hur du tar körkortet så kan du även läsa om vad trafikskolors tidigare kunder skriver om sina erfarenheter.

Här är guiden till ditt körkort!

Körkortstillstånd

När du står i startgroparna för att ta körkort måste du först och främst skaffa ett körkortstillstånd, detta gör du genom att genomföra en hälsodeklaration samt ett syntest. Du ansöker om körkortstillståndet hos Transportstyrelsen. Du får börja övningsköra från den dagen du fyllt 16 år. Du kan välja att övningsköra med en privat handledare eller med en trafikskola, att kombinera dessa rekommenderas Det sparar dig både tid och pengar.

Handledarbevis

För att övningsköra privat behöver du en godkänd handledare, både du som ska ta körkortet och den du vill ha som handledare blir godkända genom att genomföra en teorigenomgång, detta gör ni hos körskolan. Därpå behöver handledaren ansöka om att få vara handledare åt just dig. Skulle handledaren vilja vara det åt flera personer behöver handledaren inte gå om teorin - förutsatt att det är inom 5 år - däremot behöver handledaren ansöka om handledarbevis åt varje person den tänker handleda.

Läs mer »

Topp 25 trafikskolor

Stockholm City Trafikskola

1,285 recos
    Valhallavägen 73, Stockholm
    Stockholm City Trafikskola anpassar körkortsutbildningen efter elevens förutsättningar. Visionen är maximalt värde för pengarna och glädjefylld samt rolig utbildning med lyckat resutat
    David B
    David B: Väldigt bra kurs med en bra blandning med information och humor

Din körskola i Hallunda och i Flemingsberg

Tomtbergavägen 2, Norsborg
    Din Körskola Hallunda och Flemingsberg är en personlig körskola som med professionella trafiklärare hjälper dig hela vägen till körkortet!
    Artur L
    Artur L: Väldigt bra och pedagogisk introduktionskurs med engagerad instruktör!

Tingstads Trafikskola

Litteraturgatan 1, Hisings backa
    Välkommen till oss på Tingstads Trafikskola! Vi ger dig personligt och glatt bemötande när du ska ta ditt körkort.
    Christian G
    Christian G: Mycket trevligt bemötande. Varit hos en annan innan och det här var mycket bättre. Tiden gick fort och mycket skratt. Lä...

Ringens Bilskola

Ringvägen 89, Stockholm
    Målsättningen på Ringens Bilskola är att vara Sveriges bästa körskola. Duktiga instruktörer med lång erfarenhet och kontinuerlig vidareutbildning för att säkerställa lyckade elevresultat.
    Victoria H
    Victoria H: Omtänksamma och hjälpsamma beskriver hela personalen. Jag hade Ivan som körlärare och han var lugn och trygg samt pedago...

Saltsjö Trafikskola

Västra Finnbodavägen 2, Nacka
    Saltsjö Trafikskola kommer att skräddarsy din utbildning utifrån just dina förutsättningar och kunskaper och få professionell hjälp att ta ditt B-körkort.
    Andreas H
    Andreas H: Bra stöd och fixade ett bra upplägg för att ge de kunskaper som krävs.

Slussens Trafikskola

Katarinavägen 18, Stockholm
    Slussens Trafikskola har nu en ny passionerad regi, som med omtyckt personal hjälper eleverna till lyckade resultat och körkortet i hamn.
    Blanka G
    Blanka G: Hade Jonas som trafiklärare, han var pedagogisk, tydlig och trygg! Rekommenderar!

Kullens Trafikskola

Sollentunavägen 162 B, Sollentuna
    Kullens Trafikskola hjälper dig på ett effektivt sätt till körkort!
    Maame K
    Maame K: Den bästa trafikskolan jag någonsin gått på. Lärare som är pedagogiska och lägger ner tid och verkligen har känsla för ...

My Driving Academy

Sveavägen 9, Stockholm
    My Driving Academy är en modern trafikskola med hög kundnöjdhet, flexibilitet och stor kompetens i branschen.
    Ulrika W
    Ulrika W: Handledarutbildning för körkort. Jag har blivit bra bemött. Jag hade inga förväntningar direkt innan. Men tyckte att ...

Nockeby Trafikskola

Arkitektvägen 4, Bromma
    Nockeby Trafikskola i Bromma erbjuder riskutbildningar, handledarkurser och givetvis teori och övningskörning för B-körkort både manuellt och med automat. Individuellt anpassade utbildningar!
    Fredriksson N
    Fredriksson N: Har ej startat än, men mycket trevlig och kunnig personal ! Med vänlig hälsning Sebastian

Riddarplatsens Trafikskola

Riddarplatsen 3, Järfälla
    Riddarplatsens Trafikskola skräddarsyr utbildningen till förarbevis för personbil efter kundens behov med visionen om hög kvalitet, effektivitet och god service.
    Altinkaynak H
    Altinkaynak H: Det var jätte trevligt bemötande allt var perfekt tack för allt mvh Huseyin

Örebro Trafikskola

Storgatan 32, Örebro
    Körkortsutbildning på fler språk! Vi anpassar körning och teori efter dina behov, och alla är välkomna!
    Sahra A
    Sahra A: Bra bemötande Väldigt bra utbildning Sakkunnig handledare Intressant utbildning Jag lärde mig jätte mycket

City Trafikskola i Västerås

Biskopsgatan 1, Västerås
    City Trafikskola i Västerås har körkortsutbildning för personbil, intensivkurs och handledarkurs för privatister, samtliga utbildningar går att genomföra på engelska.
    Elin B
    Elin B: Superbra trafikskola. Köpte paket med 20 lektioner men jag använde inte alla så fick tillbaka pengarna för de jag inte a...

Vårbergs Trafikskola

Vårbergsplan 31, Skärholmen
    Vårbergs Trafikskola erbjuder utbildning till förarbevis med personbil efter elevens egna förutsättningar, antingen intensivt eller lugnare tempo för att matcha i vardagen. Prisvärt med erfarna lärare...
    Denis B
    Denis B: Besta skolan i stad och besta personal

Hässlö Trafikskola Västerås

Hässlögatan 20, Västerås
    Hässlö trafikskola i Västerås har egen halkbana och erbjuder både intensivkurs samt flexibla vardagslösningar för kortkort, både för MC och personbil. Välkommen!
    Viktor
    Viktor: Körde intensiv MC kurs på stora paketet. Hade Leif, Elin och Micke som var på som hökar och snabbt gav tips och trick...

Forsbergs Trafikskola

YTTERBYVÄGEN 12, Kungälv
    Forsbergs Trafikskola i Kungälv hjälper sina elever till trygga förare med hög kompetens och professionellt bemötande.
    Ulrika N
    Ulrika N: Har gått handledarutbildning här, kan rekommenderas!

Nybrons Trafikskola AB

Västra Ågatan 16, Uppsala
    Ta körkort? Vi på Nybrons Trafikskola hjälper dig hela vägen från handledarutbildning till teori och uppkörning.
    Lena S
    Lena S: Jag köpte körlektioner,Blev bra bemött.Jätte trevlig proffsig personal som alltid välkomnade en.Jag förväntade ju mej et...

Aktiv Trafikskola

Doktor Sydowsgata 2, Göteborg
    Aktiv Trafikskola erbjuder förarutbildning till personbil, MC-kort, moped, taxiförarlegitimation samt intensivkurser.
    Maria H
    Maria H: Vi är mycket nöjda med handledarkursen jag och sonen gick på.

Jarla Trafikskola

Valhallavägen 82, Stockholm
    Jarla trafikskola i Stockholm erbjuder pedagogisk förarutbildning med stort miljöfokus och nöjda kunder!
    Henrik O
    Henrik O: Grymt bra trafikskola med engagerad personal.

Moderna Trafikskola

Lantmätaregatan 12, Göteborg
    Moderna Trafikskola är en modern trafikskola med undervisning på flera språk. Körlektioner, handledarkurs, riskettan och teorikurser för både personbil och MC
    Maya N
    Maya N: Det var toppen! 👍🏻 Bra lärare, rekommenderar

Utgårds Trafikskola

Riksdalersgatan 15, Göteborg
    Vi på Utgårds trafikskola hjälper dig på din väg till körkort. Vi är anslutna till Sveriges Trafikskolors Riksförbund vilket garanterar dig en kvalitetssäkrad utbildning. Välkommen!
    Anette J
    Anette J: Handledarutbildning. Det var väldigt bra. Väl utfört. Det är en väldigt bra och seriös körskolan.

Axelssons Trafikskola Eskilstuna

Rademachergatan 18, Eskilstuna
    Vi på Axelssons trafikskola är en av Sveriges mest erfarna trafikskolor, oavsett om det gäller för bil, lastbil eller MC hjälper vi dig att snabbt och säkert ta körkort.
    Malin H
    Malin H: Trevligt bemötande och kunnig personal.

Alviks Trafikskola

Tranebergsvägen 48, Bromma
    Välkommen till Alviks Trafikskola för att ta ditt B-körkort på manuell eller automat växellåda. Vi erbjuder även intensivkurser, handledarutbildning och riskettan på kvällstid.
    Emmie G
    Emmie G: Jag hade några körlektioner med körskolan och kombinerade med att träna hemma. Fick körkortet på 5 månader, stort tack t...

Bergmansgatans Trafikskola AB

Bergmansgatan 20, Mölndal
    Våra trafiklärare är kunniga och erfarna och vi skapar en kostnadseffektiv plan för din utbildning. Vi erbjuder utbildning för B och BE-körkort.
    Josefine L
    Josefine L: Tyckte kursen var bra men mer inriktad mot handledarna än dom som ska ta körkort! Men en intressant kurs men mycket bra ...

Södermalms Trafikskola

Östgötagatan 48 A, Stockholm
    Södermalms Trafikskola i Stockholm startades 1949 och har sedan dess hjälpt tusentals elever till lyckliga förare med körkortet i hamn.
    Ellen H
    Ellen H: Supertrevlig personal, tillmötesgående lärare och mycket väl anpassat till individen. Det är felxibelt och lätt att plan...

N Trafikskola

Gamla Värmdövägen 6, Nacka
    N Trafikskola har funnits i Finntorp i 25 år och erbjuder förarutbildning för personbil med passionerad och engagerad personal med stort kundfokus.
    Lars V
    Lars V: Proffsig och personligt på samma gång. Utöver att körlektionerna var bra planerade och anpassade uppskattar jag servicen...