Alla kategorier Utbildningar Trafikskola

Trafikskola

När du ska ta körkort finns det en hel del saker att tänka på. Först och främst måste du hitta en bra trafikskola i ditt närområde. Då är det viktigt att du hittar en trafikskola som passar dig och dina behov. Här på Reco.se ska vi guida dig till att lyckas med det som idag kan kännas så långt bort, att ta körkort! Förutom att vi guidar dig till hur du tar körkortet så kan du även läsa om vad trafikskolors tidigare kunder skriver om sina erfarenheter.

Här är guiden till ditt körkort!

Körkortstillstånd

När du står i startgroparna för att ta körkort måste du först och främst skaffa ett körkortstillstånd, detta gör du genom att genomföra en hälsodeklaration samt ett syntest. Du ansöker om körkortstillståndet hos Transportstyrelsen. Du får börja övningsköra från den dagen du fyllt 16 år. Du kan välja att övningsköra med en privat handledare eller med en trafikskola, att kombinera dessa rekommenderas Det sparar dig både tid och pengar.

Handledarbevis

För att övningsköra privat behöver du en godkänd handledare, både du som ska ta körkortet och den du vill ha som handledare blir godkända genom att genomföra en teorigenomgång, detta gör ni hos körskolan. Därpå behöver handledaren ansöka om att få vara handledare åt just dig. Skulle handledaren vilja vara det åt flera personer behöver handledaren inte gå om teorin - förutsatt att det är inom 5 år - däremot behöver handledaren ansöka om handledarbevis åt varje person den tänker handleda.

Läs mer »

Topp 25 trafikskolor

Stockholm City Trafikskola

1,080 recos
    Valhallavägen 73, Stockholm
    Stockholm City Trafikskola anpassar körkortsutbildningen efter elevens förutsättningar. Visionen är maximalt värde för pengarna och glädjefylld samt rolig utbildning med lyckat resutat
    Ulf P
    Ulf P: Bra genomgång. Tydlig och pedagogisk

Din Körskola

Tomtbergavägen 2, Norsborg
    Din Körskola Norsborg är en personlig körskola som med professionella trafiklärare hjälper dig hela vägen till körkortet!
    Åsa P
    Åsa P: Bra bemötande, kunnig trafiklärare

Tingstads Trafikskola

Litteraturgatan 1, Hisings backa
    Välkommen till oss på Tingstads Trafikskola! Vi ger dig personligt och glatt bemötande när du ska ta ditt körkort.
    Soran B
    Soran B: Kursen var väldigt lärorik, Rim och Goran var super bra på allt!

Saltsjö Trafikskola

Västra Finnbodavägen 2, Nacka
    Saltsjö Trafikskola kommer att skräddarsy din utbildning utifrån just dina förutsättningar och kunskaper och få professionell hjälp att ta ditt B-körkort.
    Wilhelm S
    Wilhelm S: Bemötandet var suveränt. Härligt med en person i receptionen som kunde besvara alla frågor. Samtidigt som körlärarna var...

Ringens Bilskola

Ringvägen 89, Stockholm
    Målsättningen på Ringens Bilskola är att vara Sveriges bästa körskola. Duktiga instruktörer med lång erfarenhet och kontinuerlig vidareutbildning för att säkerställa lyckade elevresultat.
    Niklas E
    Niklas E: Grym trafikskola och bästa läraren Annika!

My Driving Academy

Sveavägen 9, Stockholm
    My Driving Academy är en modern trafikskola med hög kundnöjdhet, flexibilitet och stor kompetens i branschen.
    Abraham Z
    Abraham Z: Very knowledgable instructor and a very nice person. Although in the end he stopped instructing cars and focusing on mot...

Slussens Trafikskola

Katarinavägen 18, Stockholm
    Slussens Trafikskola har nu en ny passionerad regi, som med omtyckt personal hjälper eleverna till lyckade resultat och körkortet i hamn.
    Lise-Lotte L
    Lise-Lotte L: Trevlig personal och bra upplägg med diskussioner emellan informationen

Hässlö Trafikskola Västerås

Hässlögatan 20, Västerås
    Hässlö trafikskola i Västerås har egen halkbana och erbjuder både intensivkurs samt flexibla vardagslösningar för kortkort, både för MC och personbil. Välkommen!
    Linnea P
    Linnea P: Jag tycker att jag fick ett mycket bra bemötande, och bra service. Lektionerna var mycket lärorika och lärarna var väldi...

City Trafikskola i Västerås

Biskopsgatan 1, Västerås
    City Trafikskola i Västerås har körkortsutbildning för personbil, intensivkurs och handledarkurs för privatister, samtliga utbildningar går att genomföra på engelska.
    Sebastian L
    Sebastian L: Jag tycker att alla där är jätte trevlig. Dem hjälper dig med det du behöver. Jag köpte flera körlektioner och böckern...

Aktiv Trafikskola

Näverlursgatan 11, Västra frölunda
    Aktiv Trafikskola erbjuder förarutbildning till personbil, MC-kort, moped, taxiförarlegitimation samt intensivkurser.
    Kristina Y
    Kristina Y: Jag blev jättebra bemött. Förväntningarna va jättebra från företaget.

Järfälla Trafikskola AB

Ynglingavägen 1, Järfälla
    Ta körkort i Järfälla? Vi finns vid Jakobsbergs station och erbjuder allt från handledarutbildning till sista lektion före uppkörning! Välkommen!
    Ellinor O
    Ellinor O: Allt var bra upplagt och genomfört. Tycker att kurs-ledaren gjorde ett bra jobb och förmedlade all information proffesio...

Vårbergs Trafikskola

Vårbergsplan 31, Skärholmen
    Vårbergs Trafikskola erbjuder utbildning till förarbevis med personbil efter elevens egna förutsättningar, antingen intensivt eller lugnare tempo för att matcha i vardagen. Prisvärt med erfarna lärare...
    Rui P
    Rui P: Bra och tydliga lektioner. Bra planering och uppläg av lektionerna innan uppkörningen.

Jarla Trafikskola

Valhallavägen 82, Stockholm
    Jarla trafikskola i Stockholm erbjuder pedagogisk förarutbildning med stort miljöfokus och nöjda kunder!
    Anna O
    Anna O: Är mycket nöjd med både körskolan och min körlärare Anton, SÅ bra med en metod att lära ut som verkligen passade mig och...

Utgårds Trafikskola

Riksdalersgatan 15, Göteborg
    Vi på Utgårds trafikskola hjälper dig på din väg till körkort. Vi är anslutna till Sveriges Trafikskolors Riksförbund vilket garanterar dig en kvalitetssäkrad utbildning. Välkommen!
    Daniel M
    Daniel M: Mycket bra, men tre och en halv timme är mycket tungt. Föreslår att riskutbildningen delas upp i två delar i framtiden.

Kullens Trafikskola

Sollentunavägen 162 B, Sollentuna
    Kullens Trafikskola hjälper dig på ett effektivt sätt till körkort!
    Christina T
    Christina T: Bra undervisning och uppgradering om vad som gäller i trafiken.

Forsbergs Trafikskola

YTTERBYVÄGEN 12, Kungälv
    Forsbergs Trafikskola i Kungälv hjälper sina elever till trygga förare med hög kompetens och professionellt bemötande.
    Tobias L
    Tobias L: Grymt rolig och lärorik utbildning med tre stycken kunniga lärare

Moderna Trafikskola

Lantmätaregatan 12, Göteborg
    Moderna Trafikskola är en modern trafikskola med undervisning på flera språk. Körlektioner, handledarkurs, riskettan och teorikurser för både personbil och MC
    Tiantian S
    Tiantian S: Bästa trafikskolan på hela Hisingen. Jätte duktiga och snälla pedagoger!

Alviks Trafikskola

Tranebergsvägen 48, Bromma
    Välkommen till Alviks Trafikskola för att ta ditt B-körkort på manuell eller automat växellåda. Vi erbjuder även intensivkurser, handledarutbildning och riskettan på kvällstid.
    Anders H
    Anders H: Väldigt trevlig och hjälpsam personal. Kan verkligen rekommendera Alviks trafiksskola. Klarade både teoriprovet och uppk...

N Trafikskola

Gamla Värmdövägen 6, Nacka
    N Trafikskola har funnits i Finntorp i 25 år och erbjuder förarutbildning för personbil med passionerad och engagerad personal med stort kundfokus.
    Monika S
    Monika S: Det var en bra utbildning som skapade goda förutsättningar för att klara uppgiften som handledare. Bra att delta i ku...

Nockeby Trafikskola

Arkitektvägen 4, Bromma
    Nockeby Trafikskola i Bromma erbjuder riskutbildningar, handledarkurser och givetvis teori och övningskörning för B-körkort både manuellt och med automat. Individuellt anpassade utbildningar!
    Klara L
    Klara L: Jag tyckte verkligen lärarna på nockeby trafikskola var alldeles utmärkta. Riktikt bra på att anpassa utbildningen efte...

Bergmansgatans Trafikskola AB

Bergmansgatan 20, Mölndal
    Våra trafiklärare är kunniga och erfarna och vi skapar en kostnadseffektiv plan för din utbildning. Vi erbjuder utbildning för B och BE-körkort.
    Josefine L
    Josefine L: Tyckte kursen var bra men mer inriktad mot handledarna än dom som ska ta körkort! Men en intressant kurs men mycket bra ...

Riddarplatsens Trafikskola

Riddarplatsen 3, Järfälla
    Riddarplatsens Trafikskola skräddarsyr utbildningen till förarbevis för personbil efter kundens behov med visionen om hög kvalitet, effektivitet och god service.
    Maria B
    Maria B: Gott o trevligt bemötande Föreläsaren va glad o lättsam. Lätt att följa, tydligt o intressant Tack!

Örebro Trafikskola

Storgatan 32, Örebro
    Körkortsutbildning på fler språk! Vi anpassar körning och teori efter dina behov, och alla är välkomna!
    Stig Erik Tommy B
    Stig Erik Tommy B: En bra kurs,en kunnig handledare som höll tråden genom hela kursen!

Nybrons Trafikskola AB

Västra Ågatan 16, Uppsala
    Ta körkort? Vi på Nybrons Trafikskola hjälper dig hela vägen från handledarutbildning till teori och uppkörning.
    Lena S
    Lena S: Fick ett bra bemötande.Kursen var intressant och lärorik.Har bara positivt att säga om Nybrons Trafikskola.Man känner si...

Gabriels Trafikskola

Artillerigatan 83, Stockholm
    Allt för ditt B-körkort, från handledarutbildning till uppkörning!
    Sandra B
    Sandra B: Mycket bra från början till slut!