Alla kategorier Utbildningar Trafikskola

Trafikskola

När du ska ta körkort finns det en hel del saker att tänka på. Först och främst måste du hitta en bra trafikskola i ditt närområde. Då är det viktigt att du hittar en trafikskola som passar dig och dina behov. Här på Reco.se ska vi guida dig till att lyckas med det som idag kan kännas så långt bort, att ta körkort! Förutom att vi guidar dig till hur du tar körkortet så kan du även läsa om vad trafikskolors tidigare kunder skriver om sina erfarenheter.

Här är guiden till ditt körkort!

Körkortstillstånd

När du står i startgroparna för att ta körkort måste du först och främst skaffa ett körkortstillstånd, detta gör du genom att genomföra en hälsodeklaration samt ett syntest. Du ansöker om körkortstillståndet hos Transportstyrelsen. Du får börja övningsköra från den dagen du fyllt 16 år. Du kan välja att övningsköra med en privat handledare eller med en trafikskola, att kombinera dessa rekommenderas Det sparar dig både tid och pengar.

Handledarbevis

För att övningsköra privat behöver du en godkänd handledare, både du som ska ta körkortet och den du vill ha som handledare blir godkända genom att genomföra en teorigenomgång, detta gör ni hos körskolan. Därpå behöver handledaren ansöka om att få vara handledare åt just dig. Skulle handledaren vilja vara det åt flera personer behöver handledaren inte gå om teorin - förutsatt att det är inom 5 år - däremot behöver handledaren ansöka om handledarbevis åt varje person den tänker handleda.

Läs mer »

Topp 25 trafikskolor

Stockholm City Trafikskola

1,019 recos
    Valhallavägen 73, Stockholm
    Stockholm City Trafikskola anpassar körkortsutbildningen efter elevens förutsättningar. Visionen är maximalt värde för pengarna och glädjefylld samt rolig utbildning med lyckat resutat
    Charlotta K
    Charlotta K: Mycket positivt och proffsigt utförande!

Din Körskola

Tomtbergavägen 2, Norsborg
    Din Körskola Norsborg är en personlig körskola som med professionella trafiklärare hjälper dig hela vägen till körkortet!
    Mario M
    Mario M: Jätte bra , riktig roligt, come on come on

Saltsjö Trafikskola

Västra Finnbodavägen 2, Nacka
    Saltsjö Trafikskola kommer att skräddarsy din utbildning utifrån just dina förutsättningar och kunskaper och få professionell hjälp att ta ditt B-körkort.
    felix g
    felix g: Bästa trafikskolan jag tagit lektioner på, man får mest valuta för pengarna på detta ställe. Man får bra tips och de fö...

Ringens Bilskola

Ringvägen 89, Stockholm
    Målsättningen på Ringens Bilskola är att vara Sveriges bästa körskola. Duktiga instruktörer med lång erfarenhet och kontinuerlig vidareutbildning för att säkerställa lyckade elevresultat.
    Sofie A
    Sofie A: Jag tyckte att det var bra och lärorikt för mig som handledare.

Hässlö Trafikskola Västerås

Hässlögatan 20, Västerås
    Hässlö trafikskola i Västerås har egen halkbana och erbjuder både intensivkurs samt flexibla vardagslösningar för kortkort, både för MC och personbil. Välkommen!
    Markus S
    Markus S: Så jäklar bra! Ses till våren Mvh:Skåne markus

Tingstads Trafikskola

Litteraturgatan 1, Hisings backa
    Jeanette S
    Jeanette S: Jätte duktig lärare. Rolig undervisning. 10/10

My Driving Academy

Sveavägen 9, Stockholm
    My Driving Academy är en modern trafikskola med hög kundnöjdhet, flexibilitet och stor kompetens i branschen.
    Greger E
    Greger E: Grymt! Allt var toppen, Daniel är supertjyst!!!

Slussens Trafikskola

Katarinavägen 18, Stockholm
    Slussens Trafikskola har nu en ny passionerad regi, som med omtyckt personal hjälper eleverna till lyckade resultat och körkortet i hamn.
    Nellie O
    Nellie O: Min erfarenhet av Slussens Trafikskola är positiv. Körlärarna var pedagogiska och hjälpsamma vilket ledde mig snabbt til...

Aktiv Trafikskola

Näverlursgatan 11, Västra frölunda
    Aktiv Trafikskola erbjuder förarutbildning till personbil, MC-kort, moped, taxiförarlegitimation samt intensivkurser.
    Linus K
    Linus K: Jag upplevde tjänsten och bemötandet väldigt posetivt och det kändes inte för utdraget

Forsbergs Trafikskola

YTTERBYVÄGEN 12, Kungälv
    Forsbergs Trafikskola i Kungälv hjälper sina elever till trygga förare med hög kompetens och professionellt bemötande.
    Tobias L
    Tobias L: Grymt rolig och lärorik utbildning med tre stycken kunniga lärare

City Trafikskola i Västerås

Biskopsgatan 1, Västerås
    City Trafikskola i Västerås har körkortsutbildning för personbil, intensivkurs och handledarkurs för privatister, samtliga utbildningar går att genomföra på engelska.
    Emma V
    Emma V: Jag tyckte att det var mycket bra! Det var en bekväm atmosfär som skapades av föreläsaren, vilket gjorde att man vågade ...

Jarla Trafikskola

Valhallavägen 82, Stockholm
    Jarla trafikskola i Stockholm erbjuder pedagogisk förarutbildning med stort miljöfokus och nöjda kunder!
    Hugo K
    Hugo K: Bra bemötande och service! Prisvärt! Bra körlärare med bra feedback!

Vårbergs Trafikskola

Vårbergsplan 31, Skärholmen
    Vårbergs Trafikskola erbjuder utbildning till förarbevis med personbil efter elevens egna förutsättningar, antingen intensivt eller lugnare tempo för att matcha i vardagen. Prisvärt med erfarna lärare...
    Camilla S
    Camilla S: Tycker att kursen var jätte bra och man fick jätte bra tips.

Utgårds Trafikskola

Riksdalersgatan 15, Göteborg
    Vi på Utgårds trafikskola hjälper dig på din väg till körkort. Vi är anslutna till Sveriges Trafikskolors Riksförbund vilket garanterar dig en kvalitetssäkrad utbildning. Välkommen!
    Maria E
    Maria E: Bra utbildning. Fick svar på de frågor vi hade. Många tänkvärda saker som kom upp!

Alviks Trafikskola

Tranebergsvägen 48, Bromma
    Välkommen till Alviks Trafikskola för att ta ditt B-körkort på manuell eller automat växellåda. Vi erbjuder även intensivkurser, handledarutbildning och riskettan på kvällstid.
    Maja P
    Maja P: Mycket bra undervisning och stämning på denna körskolan! Rekommenderar den till alla! Körde med Hasse som var otroligt p...

Moderna Trafikskola

Lantmätaregatan 12, Göteborg
    Moderna Trafikskola är en modern trafikskola med undervisning på flera språk. Körlektioner, handledarkurs, riskettan och teorikurser för både personbil och MC
    Ara M
    Ara M: Jättebra lärare som är pedagogiska och trevliga!

Järfälla Trafikskola AB

Ynglingavägen 1, Järfälla
    Ta körkort i Järfälla? Vi finns vid Jakobsbergs station och erbjuder allt från handledarutbildning till sista lektion före uppkörning! Välkommen!
    Kristian W
    Kristian W: Bra kunskap inom området och lärorikt med matnyttig uppdatering om informationen kring körkort och handledning.

Kullens Trafikskola

Sollentunavägen 162 B, Sollentuna
    Kullens Trafikskola hjälper dig på ett effektivt sätt till körkort!
    Abdolrasol T
    Abdolrasol T: Duktig personal och trevliga. Folk som kan sitt arbete. Vägledning och förklaring på bästa sätet. Enda nackdeenl är att...

Nockeby Trafikskola

Arkitektvägen 4, Bromma
    Nockeby Trafikskola i Bromma erbjuder riskutbildningar, handledarkurser och givetvis teori och övningskörning för B-körkort både manuellt och med automat. Individuellt anpassade utbildningar!
    Johan E
    Johan E: I den här skolan är de extremt kunniga och bryr sig verkligen om eleverna!

N Trafikskola

Gamla Värmdövägen 6, Nacka
    N Trafikskola har funnits i Finntorp i 25 år och erbjuder förarutbildning för personbil med passionerad och engagerad personal med stort kundfokus.
    Viktor R
    Viktor R: Fick väldigt bra bemötande och lärde mig väldigt mycket! Bokade uppkörningen, risk 2an och skrivningen via trafikskolan...

Riddarplatsens Trafikskola

RIDDARPLATSEN 3, Järfälla
    Riddarplatsens Trafikskola skräddarsyr utbildningen till förarbevis för personbil efter kundens behov med visionen om hög kvalitet, effektivitet och god service.
    Ata H
    Ata H: Superbra personal. Jag hade möjligheten att bemötas av deras fantastiska reception och lärare som Lanå och Naser! Fantas...

Bergmansgatans Trafikskola AB

Bergmansgatan 20, Mölndal
    Våra trafiklärare är kunniga och erfarna och vi skapar en kostnadseffektiv plan för din utbildning. Vi erbjuder utbildning för B och BE-körkort.
    Kari B
    Kari B: Ok. Nyttig information om än lite långt.

Dalens Trafikskola

Sofielundsvägen 12-14, Enskededalen
    På Dalens Trafikskola i Stockholm erbjuds MC-kort, personbil samt utbildningar för moped. Prisvärt, effektivt och trygg personal. Välkommen!
    Joakim N
    Joakim N: Kan inte annat än att varmt rekommendera Dalens trafikskola. Det finns en lärare för alla , vare sig du älskar att sn...

Södermalms Trafikskola AB

Östgötagatan 48 A, Stockholm
    Södermalms Trafikskola i Stockholm startades 1949 och har sedan dess hjälpt tusentals elever till lyckliga förare med körkortet i hamn.
    Olivia L
    Olivia L: Grym körskola! Fantastiska lärare, bra bilar och alltid 100% service. Utan dem och deras tålamod under alla lektioner ha...

Odenplans Trafikskola

Karlbergsvägen 18, Stockholm
    Odenplans Trafikskola i Stockholm är en av tre trafikskolor som ägs av familjen Rembjer sedan drygt 50 år tillbaka och erbjuder körkort för personbil med stor trygghet i branschen.
    Katarina P
    Katarina P: Intressant och givande kväll med bra diskussioner! Bra och pedagogiskt upplägg!