Alla kategorier Utbildningar Trafikskola

Trafikskola

När du ska ta körkort finns det en hel del saker att tänka på. Först och främst måste du hitta en bra trafikskola i ditt närområde. Då är det viktigt att du hittar en trafikskola som passar dig och dina behov. Här på Reco.se ska vi guida dig till att lyckas med det som idag kan kännas så långt bort, att ta körkort! Förutom att vi guidar dig till hur du tar körkortet så kan du även läsa om vad trafikskolors tidigare kunder skriver om sina erfarenheter.

Här är guiden till ditt körkort!

Körkortstillstånd

När du står i startgroparna för att ta körkort måste du först och främst skaffa ett körkortstillstånd, detta gör du genom att genomföra en hälsodeklaration samt ett syntest. Du ansöker om körkortstillståndet hos Transportstyrelsen. Du får börja övningsköra från den dagen du fyllt 16 år. Du kan välja att övningsköra med en privat handledare eller med en trafikskola, att kombinera dessa rekommenderas Det sparar dig både tid och pengar.

Handledarbevis

För att övningsköra privat behöver du en godkänd handledare, både du som ska ta körkortet och den du vill ha som handledare blir godkända genom att genomföra en teorigenomgång, detta gör ni hos körskolan. Därpå behöver handledaren ansöka om att få vara handledare åt just dig. Skulle handledaren vilja vara det åt flera personer behöver handledaren inte gå om teorin - förutsatt att det är inom 5 år - däremot behöver handledaren ansöka om handledarbevis åt varje person den tänker handleda.

Läs mer »

Topp 25 trafikskolor

Stockholm City Trafikskola

Valhallavägen 73, Stockholm
    Stockholm City Trafikskola anpassar körkortsutbildningen efter elevens förutsättningar. Visionen är maximalt värde för pengarna och glädjefylld samt rolig utbildning med lyckat resutat
    Anna  I
    Anna I: Väldigt bra riskettan och handledarutbildning. Bra pris, pedagogiskt upplägg, trevlig personal.

Ringens Bilskola

Ringvägen 89, Stockholm
    Målsättningen på Ringens Bilskola är att vara Sveriges bästa körskola. Duktiga instruktörer med lång erfarenhet och kontinuerlig vidareutbildning för att säkerställa lyckade elevresultat.
    Victoria H
    Victoria H: Omtänksamma och hjälpsamma beskriver hela personalen. Jag hade Ivan som körlärare och han var lugn och trygg samt pedago...

Saltsjö Trafikskola

Västra Finnbodavägen 2, Nacka
    Saltsjö Trafikskola kommer att skräddarsy din utbildning utifrån just dina förutsättningar och kunskaper och få professionell hjälp att ta ditt B-körkort.
    Cajsa S
    Cajsa S: Otroligt bra service. Köpte ett startpaket där både teorin och de praktiskt hjälpt mig otroligt mycket. Framförallt det ...

Din Körskola

Tomtbergavägen 2, Norsborg
    Din Körskola Norsborg är en personlig körskola som med professionella trafiklärare hjälper dig hela vägen till körkortet!
    Mustafa Q
    Mustafa Q: mycket bra utbildning. Jag lärde mig mycket den dagen.

My Driving Academy

Sveavägen 9, Stockholm
    My Driving Academy är en modern trafikskola med hög kundnöjdhet, flexibilitet och stor kompetens i branschen.
    Constance B
    Constance B: It was really great to learn how to drive with Linus! He is very nice and patient!

Forsbergs Trafikskola

YTTERBYVÄGEN 12, Kungälv
    Forsbergs Trafikskola i Kungälv hjälper sina elever till trygga förare med hög kompetens och professionellt bemötande.
    Tobias L
    Tobias L: Grymt rolig och lärorik utbildning med tre stycken kunniga lärare

Jarla Trafikskola

Valhallavägen 82, Stockholm
    Jarla trafikskola i Stockholm erbjuder pedagogisk förarutbildning med stort miljöfokus och nöjda kunder!
    Erik T
    Erik T: Hjälpsam personal! Anton var en riktigt bra lärare. Men "elevcetralen" var riktigt risig! Långsam teknik och idiotisk...

Slussens Trafikskola

Katarinavägen 18, Stockholm
    Slussens Trafikskola har nu en ny passionerad regi, som med omtyckt personal hjälper eleverna till lyckade resultat och körkortet i hamn.
    Anja T
    Anja T: Kan varmt rekommendera Slussens Trafikskola. Tack magnifika, coola Marita, med ditt stora tålamod och positiva attityd,...

Aktiv Trafikskola

Näverlursgatan 11, Västra frölunda
    Aktiv Trafikskola erbjuder förarutbildning till personbil, MC-kort, moped, taxiförarlegitimation samt intensivkurser.
    Jonna W
    Jonna W: Handledarutbildningen var bra och givande samt välplanerad.

Alviks Trafikskola

Tranebergsvägen 48, Bromma
    Välkommen till Alviks Trafikskola för att ta ditt B-körkort på manuell eller automat växellåda. Vi erbjuder även intensivkurser, handledarutbildning och riskettan på kvällstid.
    Maria Ö
    Maria Ö: Är verkligen nöjd med körlektionerna jag hade med Micke på Alviks Trafikskola. Pedagogiska, utvecklande och roliga körle...

Moderna Trafikskola

Lantmätaregatan 12, Göteborg
    Moderna Trafikskola är en modern trafikskola med undervisning på flera språk. Körlektioner, handledarkurs, riskettan och teorikurser för både personbil och MC
    Elizabeth O
    Elizabeth O: Moderna Trafikskola är en bästa trafikskola i Goteborg. Jag är en nöjd kunder.

Tule Trafikskola

Vegagatan 11C, Sundbyberg
    Åsa Y
    Åsa Y: Bru utbildning med väldigt engagerad lärare

Vårbergs Trafikskola

Vårbergsplan 31, Skärholmen
    Vårbergs Trafikskola erbjuder utbildning till förarbevis med personbil efter elevens egna förutsättningar, antingen intensivt eller lugnare tempo för att matcha i vardagen. Prisvärt med erfarna lärare...
    Ellinor J
    Ellinor J: Engagerad lärare och vi elever fick diskutera i både stor och liten grupp. Intressant och lärorikt.

Utgårds Trafikskola

Riksdalersgatan 15, Göteborg
    Vi på Utgårds trafikskola hjälper dig på din väg till körkort. Vi är anslutna till Sveriges Trafikskolors Riksförbund vilket garanterar dig en kvalitetssäkrad utbildning. Välkommen!
    Lisa H
    Lisa H: Bra lärare, men lite långsamma lektioner. Kunde gjorts mer effektivt.

City Trafikskola i Västerås

Biskopsgatan 1, Västerås
    City Trafikskola i Västerås har körkortsutbildning för personbil, intensivkurs och handledarkurs för privatister, samtliga utbildningar går att genomföra på engelska.
    Ingrid R
    Ingrid R: Okej men det märks att kursen riktar sig främst till handledaren och inte till den som skall ta körkort.

Tingstads Trafikskola

Litteraturgatan 1, Hisings backa
    Emma N
    Emma N: Jag är jättenöjd! All personal har varit så duktiga och tillmötesgående. Mina lärare har varit så kunniga och verkligen ...

Riddarplatsens Trafikskola

RIDDARPLATSEN 3, Järfälla
    Riddarplatsens Trafikskola skräddarsyr utbildningen till förarbevis för personbil efter kundens behov med visionen om hög kvalitet, effektivitet och god service.
    Christer L
    Christer L: På Riddarplatsens Trafikskola får du pedagogiska och bra råd före, under och efter din körning. Trevliga lärare hjälper ...

Järfälla Trafikskola AB

Ynglingavägen 1, Järfälla
    Ta körkort i Järfälla? Vi finns vid Jakobsbergs station och erbjuder allt från handledarutbildning till sista lektion före uppkörning! Välkommen!
    Anita M
    Anita M: Lättfattligt och översiktligt presenterat.

N Trafikskola

Gamla Värmdövägen 6, Nacka
    N Trafikskola har funnits i Finntorp i 25 år och erbjuder förarutbildning för personbil med passionerad och engagerad personal med stort kundfokus.
    Joris A
    Joris A: Mycket nöjd. Många saker som kändes som upprepning av saker vi redan visste, men som helt klart behövde upprepas

Hässlö Trafikskola Västerås

Pilotgatan 5, Västerås
    Hässlö trafikskola Västerås har sin egen halkbana och erbjuder både intensivkurs samt flexibla vardagslösningar för körkortsbehörighet till MC och personbil.
    Casper S
    Casper S: Jättetrevlig körskola med schyssta lärare med nära till halkbanan, dom lyckades Tillochmed få mig till körkort!

Angered City Trafikskola

Spadegatan 8, Angered
    Shabnam S
    Shabnam S: Jättebra trafikskola med duktiga och trevliga körlärare!

Gabriels Trafikskola

Artillerigatan 83, Stockholm
    Allt för ditt B-körkort, från handledarutbildning till uppkörning!
    Natalja D
    Natalja D: Jag är nöjd med allt, jätteduktiga instruktörer med stort tålamod. Jag är mycket tacksam för alla hjälp som jag fick und...

Dalens Trafikskola

Sofielundsvägen 12-14, Enskededalen
    På Dalens Trafikskola i Stockholm erbjuds MC-kort, personbil samt moped utbildningar. Prisvärt, effektivt och med trygg personal och coachning.
    Lars O
    Lars O: En bra körskola med fantastiska lärare för mc.

Dahlbergs Bilskola

Roslagsgatan 4, Stockholm
    Dahlbergs bilskola utbildar förare för B-körkort med introduktionskurs för handledarskap, riskettan samt teorikurser i grupp alternativt individuellt.
    Ernst
    Ernst: Duktiga lärare som vet vad de gör och är sjukt pedagogiska! Rekommenderar starkt!!

Södermalms Trafikskola AB

Östgötagatan 48 A, Stockholm
    Södermalms Trafikskola i Stockholm startades 1949 och har sedan dess hjälpt tusentals elever till lyckliga förare med körkortet i hamn.
    Adam N
    Adam N: Tusen tack Södermalms Trafikskola AB! är grymt nöjd med min utbildning. Extra stort tack till Rosita och mina handledare...