Alla kategorier Utbildningar Trafikskola

Trafikskola

När du ska ta körkort finns det en hel del saker att tänka på. Först och främst måste du hitta en bra trafikskola i ditt närområde. Då är det viktigt att du hittar en trafikskola som passar dig och dina behov. Här på Reco.se ska vi guida dig till att lyckas med det som idag kan kännas så långt bort, att ta körkort! Förutom att vi guidar dig till hur du tar körkortet så kan du även läsa om vad trafikskolors tidigare kunder skriver om sina erfarenheter.

Här är guiden till ditt körkort!

Körkortstillstånd

När du står i startgroparna för att ta körkort måste du först och främst skaffa ett körkortstillstånd, detta gör du genom att genomföra en hälsodeklaration samt ett syntest. Du ansöker om körkortstillståndet hos Transportstyrelsen. Du får börja övningsköra från den dagen du fyllt 16 år. Du kan välja att övningsköra med en privat handledare eller med en trafikskola, att kombinera dessa rekommenderas Det sparar dig både tid och pengar.

Handledarbevis

För att övningsköra privat behöver du en godkänd handledare, både du som ska ta körkortet och den du vill ha som handledare blir godkända genom att genomföra en teorigenomgång, detta gör ni hos körskolan. Därpå behöver handledaren ansöka om att få vara handledare åt just dig. Skulle handledaren vilja vara det åt flera personer behöver handledaren inte gå om teorin - förutsatt att det är inom 5 år - däremot behöver handledaren ansöka om handledarbevis åt varje person den tänker handleda.

Läs mer »

Topp 25 trafikskolor

Stockholm City Trafikskola

Valhallavägen 73, Stockholm
    Stockholm City Trafikskola anpassar körkortsutbildningen efter elevens förutsättningar. Visionen är maximalt värde för pengarna och glädjefylld samt rolig utbildning med lyckat resutat
    Annica M
    Annica M: Bra handledare och bra information

Ringens Bilskola

Ringvägen 89, Stockholm
    Miriam H
    Miriam H: Jag tyckte det var intressant och fick en att bli sugen på att ta körkort.

Tule Trafikskola

Vegagatan 11C, Sundbyberg
    Tule Trafikskola i Sundbyberg erbjuder körkort för personbil, MC-kort, moped samt för utökad släpvagn. Antingen i flexibel, egen takt eller intensivutbildning med fastpris!
    Bo L
    Bo L: Lättsamt men ändå informativt. Bra material att ta med hem

Jarla Trafikskola

Valhallavägen 82, Stockholm
    Jarla trafikskola i Stockholm erbjuder pedagogisk förarutbildning med stort miljöfokus och nöjda kunder!
    Klara T
    Klara T: Jag kom till Jarla trafikskola efter att ha tragglat med körkortet i fyra år, bla på en annan körskola. Jag har kört med...

My Driving Academy

BRUNNSGATAN 13, Stockholm
    My Driving Academy är en modern trafikskola med hög kundnöjdhet, flexibilitet och stor kompetens i branschen.
    Mathilda S
    Mathilda S: Trevlig miljö och mötesplats, få medlemmar vilket gjorde det mer personligt och enklare att ta till sig allt och förstå.

Saltsjö Trafikskola

Västra Finnbodavägen 2, Nacka
    Saltsjö Trafikskola kommer att skräddarsy din utbildning utifrån just dina förutsättningar och kunskaper och få professionell hjälp att ta ditt B-körkort.
    Ruben Z
    Ruben Z: Intressant och lärorikt. Instruktören var rolig.

Slussens Trafikskola

Katarinavägen 18, Stockholm
    Slussens Trafikskola har nu en ny passionerad regi, som med omtyckt personal hjälper eleverna till lyckade resultat och körkortet i hamn.
    Axel A
    Axel A: Jag tycker att Slussen har väldigt trevliga och kunniga körlärare. Jag kände mig väldigt väl omhändertagen och när det k...

Forsbergs Trafikskola

YTTERBYVÄGEN 12, Kungälv
    Forsbergs Trafikskola i Kungälv hjälper sina elever till trygga förare med hög kompetens och professionellt bemötande.
    Magnus A
    Magnus A: Bra och tydligt budskap som förmedlades pedagogiskt

Alviks Trafikskola

Tranebergsvägen 48, Bromma
    Välkommen till Alviks Trafikskola för att ta ditt B-körkort på manuell eller automat växellåda. Vi erbjuder även intensivkurser, handledarutbildning och riskettan på kvällstid.
    Erik S
    Erik S: Kompetent och personligt handledarskap, kan rekommenderas!

Hässlö Trafikskola Västerås

Pilotgatan 5, Västerås
    Hässlö trafikskola Västerås har sin egen halkbana och erbjuder både intensivkurs samt flexibla vardagslösningar för körkortsbehörighet till MC och personbil.
    Genia S
    Genia S: Riktigt bra lärare, ser ens personliga behov och bygger upp lektionerna så de passar därefter. Skulle rekommendera denna...

Aktiv Trafikskola

Näverlursgatan 11, Västra frölunda
    Aktiv Trafikskola erbjuder förarutbildning till personbil, MC-kort, moped, taxiförarlegitimation samt intensivkurser.
    Milan P
    Milan P: Det var mycket informativ och roligt.

Moderna Trafikskola

Lantmätaregatan 12, Göteborg
    Moderna Trafikskola är en modern trafikskola med undervisning på flera språk. Körlektioner, handledarkurs, riskettan och teorikurser för både personbil och MC
    Karthik R
    Karthik R: Wonderful driving school. Got essential tips on driving safely and eco-friendly. Wonderful tutors, great learning experi...

City Trafikskola i Västerås

Biskopsgatan 1, Västerås
    City Trafikskola i Västerås har körkortsutbildning för personbil, intensivkurs och handledarkurs för privatister, samtliga utbildningar går att genomföra på engelska.
    simon P
    simon P: Efter att ha tragglat en del i Uppsala testade jag den här skolan. På en vecka lärde jag mig otroligt mycket och nu har ...

Din Körskola

Tomtbergavägen 2, Norsborg
    Din Körskola Norsborg är en personlig körskola som med professionella trafiklärare hjälper dig hela vägen till körkortet!
    Saima K
    Saima K: Tusen tack för allt hjälp. Ni är bäst👌👌👌.

N Trafikskola

Gamla Värmdövägen 6, Nacka
    N Trafikskola har funnits i Finntorp i 25 år och erbjuder förarutbildning för personbil med passionerad och engagerad personal med stort kundfokus.
    Lars V
    Lars V: Proffsig och personligt på samma gång. Utöver att körlektionerna var bra planerade och anpassade uppskattar jag servicen...

Riddarplatsens Trafikskola

RIDDARPLATSEN 3, Järfälla
    Riddarplatsens Trafikskola skräddarsyr utbildningen till förarbevis för personbil efter kundens behov med visionen om hög kvalitet, effektivitet och god service.
    Hesam G
    Hesam G: supet nöjd..mycket kunnig proffs och trevlig lärare..rekomenderas starkt

Utgårds Trafikskola

Riksdalersgatan 15, Göteborg
    Vi på Utgårds trafikskola hjälper dig på din väg till körkort. Vi är anslutna till Sveriges Trafikskolors Riksförbund vilket garanterar dig en kvalitetssäkrad utbildning. Välkommen!
    Vainio V
    Vainio V: Tyckte kursen var mycket bra och väldigt givande.

Dahlbergs Bilskola

Roslagsgatan 4, Stockholm
    Dahlbergs bilskola utbildar förare för B-körkort med introduktionskurs för handledarskap, riskettan samt teorikurser i grupp alternativt individuellt.
    Elias E
    Elias E: Mycket proffsigt bemötande, dom vill dock tjäna så mycket pengar på dig så möjligt så stå på dig och våga säga nej du be...

Durgés Trafikskola

Chalmersgatan 31, Göteborg
    Durgés Trafikskola är Göteborgs äldsta trafikskola, specialiserade på utbildning och fortbildning för B-behörighet.
    Emma R
    Emma R: Min upplevelse från Durgés är riktigt bra. Bra bil och väldigt kunniga lärare.

Helenelunds Trafikskola

Stupvägen 1, Sollentuna
    Helenelunds Trafikskola erbjuder samtliga tjänster för behörighet till personbil. Riskutbildningarna, handledarkurser, intensivutbildning eller flexibelt i egen takt.
    Emelie L
    Emelie L: Från första telefonsamtalet med Helenelunds Trafikskola, så fick jag tydlig information. Jag erbjöds snabbt körlektioner...

Järfälla Trafikskola AB

Ynglingavägen 1, Järfälla
    Ta körkort i Järfälla? Vi finns vid Jakobsbergs station och erbjuder allt från handledarutbildning till sista lektion före uppkörning! Välkommen!
    Åsa T
    Åsa T: Bra bemötande. Tydlighet . Kunnig lärare. Ärlig

Dalens Trafikskola

Sofielundsvägen 12-14, Enskededalen
    På Dalens Trafikskola i Stockholm erbjuds MC-kort, personbil samt moped utbildningar. Prisvärt, effektivt och med trygg personal och coachning.
    Pontus T
    Pontus T: Trevliga och hjälpsamma lärare som vill ditt eget bästa! Jim, som jag hade som lärare, hjälpte mig få koll på det ja...

Angered City Trafikskola

Spadegatan 8, Angered
    Angered City Trafikskola hjälper dig under din väg till körkort, med hjälp av Göteborgs bästa körskolelärare samt fräscha bilar och lokaler. Varmt välkommen!
    Khaldoon A
    Khaldoon A: Angered City Trafikskola är bäst.

Vårbergs Trafikskola

Vårbergsplan 31, Skärholmen
    Vårbergs Trafikskola erbjuder utbildning till förarbevis med personbil efter elevens egna förutsättningar, antingen intensivt eller lugnare tempo för att matcha i vardagen.
    Vesna B
    Vesna B: professionell personal och artighet i första hand

Lidingö Trafikskola

Stockholmsvägen 70, Lidingö
    På Lidingö Trafikskola erbjuds körkort för personbil samt moped, MC-kort och högre behörighet för släpvagn. Antingen flexibelt i egen takt eller intensivutbildning med fastpris!
    Paulina J
    Paulina J: Riktigt bra lärare .super glad med mitt körkort 😊