Trafikskola i Stockholm

31 rekommenderade trafikskolor i Stockholm

Ska du ta körkort och behöver komma i kontakt med en bra trafikskola? I Stockholm finns det många trafikskolor att välja mellan, det är viktigt att du hittar en trafikskola som passar dig och dina behov. På Reco.se kan du läsa om tidigare kunders individuella erfarenheter och ta del av trafikskolornas samlade omdömen. Vi hoppas att du ska hitta en trafikskola i Stockholm som du känner dig trygg med.

Läs på Reco.se om vad tidigare kunder skrivit om olika trafikskolor för att få en uppfattning om vilka trafikskolor som passar dig bäst. Gå sedan runt och besök olika trafikskolor i din närhet, jämför kolla och känn efter.

Läs mer »

Stockholm City Trafikskola

Valhallavägen 73, Stockholm
    Stockholm City Trafikskola anpassar körkortsutbildningen efter elevens förutsättningar. Visionen är maximalt värde för pengarna och glädjefylld samt rolig utbildning med lyckat resutat
    Albert H
    Albert H: Jag är mycket nöjd, bra bemötande och bra föreläsning.

Ringens Bilskola

Ringvägen 89, Stockholm
    Målsättningen på Ringens Bilskola är att vara Sveriges bästa körskola. Duktiga instruktörer med lång erfarenhet och kontinuerlig vidareutbildning för att säkerställa lyckade elevresultat.
    Miriam H
    Miriam H: Jag tyckte det var intressant och fick en att bli sugen på att ta körkort.

Jarla Trafikskola

Valhallavägen 82, Stockholm
    Jarla trafikskola i Stockholm erbjuder pedagogisk förarutbildning med stort miljöfokus och nöjda kunder!
    Klara T
    Klara T: Jag kom till Jarla trafikskola efter att ha tragglat med körkortet i fyra år, bla på en annan körskola. Jag har kört med...

My Driving Academy

BRUNNSGATAN 13, Stockholm
    My Driving Academy är en modern trafikskola med hög kundnöjdhet, flexibilitet och stor kompetens i branschen.
    Mathilda S
    Mathilda S: Trevlig miljö och mötesplats, få medlemmar vilket gjorde det mer personligt och enklare att ta till sig allt och förstå.

Slussens Trafikskola

Katarinavägen 18, Stockholm
    Slussens Trafikskola har nu en ny passionerad regi, som med omtyckt personal hjälper eleverna till lyckade resultat och körkortet i hamn.
    Axel A
    Axel A: Jag tycker att Slussen har väldigt trevliga och kunniga körlärare. Jag kände mig väldigt väl omhändertagen och när det k...

Alviks Trafikskola

Tranebergsvägen 48, Bromma
    Välkommen till Alviks Trafikskola för att ta ditt B-körkort på manuell eller automat växellåda. Vi erbjuder även intensivkurser, handledarutbildning och riskettan på kvällstid.
    Erik S
    Erik S: Kompetent och personligt handledarskap, kan rekommenderas!

Dahlbergs Bilskola

Roslagsgatan 4, Stockholm
    Dahlbergs bilskola utbildar förare för B-körkort med introduktionskurs för handledarskap, riskettan samt teorikurser i grupp alternativt individuellt.
    Elias E
    Elias E: Mycket proffsigt bemötande, dom vill dock tjäna så mycket pengar på dig så möjligt så stå på dig och våga säga nej du be...

Dalens Trafikskola

Sofielundsvägen 12-14, Enskededalen
    På Dalens Trafikskola i Stockholm erbjuds MC-kort, personbil samt moped utbildningar. Prisvärt, effektivt och med trygg personal och coachning.
    Pontus T
    Pontus T: Trevliga och hjälpsamma lärare som vill ditt eget bästa! Jim, som jag hade som lärare, hjälpte mig få koll på det ja...

Vårbergs Trafikskola

Vårbergsplan 31, Skärholmen
    Vårbergs Trafikskola erbjuder utbildning till förarbevis med personbil efter elevens egna förutsättningar, antingen intensivt eller lugnare tempo för att matcha i vardagen.
    Vesna B
    Vesna B: professionell personal och artighet i första hand

Södermalms Trafikskola AB

Östgötagatan 48 A, Stockholm
    Södermalms Trafikskola i Stockholm startades 1949 och har sedan dess hjälpt tusentals elever till lyckliga förare med körkortet i hamn.
    Mattias Z
    Mattias Z: Bra trevliga och kunniga. Jag började övningsköra för 15 år sedan första gången och med Södermalms trafikskola hade jag ...

Älvsjö Trafikskola

Herr Stensv. 2, Älvsjö
    Marie N
    Marie N: En toppen körskola. Är så glad att jag hittade hit. Har fått professionell och trevlig hjälp från dag ett. Personalen är...

Ekmans Bilskola

Linnégatan 8, Stockholm
    Ekmans Bilskola har sedan 1925 lärt folk att köra bil. Mångårig erfarenhet och miljöcertifierad gör dem till en stark aktör i branschen!
    Celine E
    Celine E: Jag övningskörde enbart på Ekmans bilskola och hade all tre körlärare, Bengt, Petter och Linda. Otroligt pedagogiska och...

Hornstulls Trafikskola

Heleneborgsgatan 11B, Stockholm
    Awed
    Awed: Kan varmt rekommendera Hornstulls Körskola. Extremt pedagogiska handledare som hjälper dig fram till körkortet

Kista Trafikskola

Köpenhamnsgatan 6, Stockholm
    Kista Trafikskola erbjuder körkortsutbildning till personbil med manuell och automatväxlad bil tillsammans med professionella och trygga lärare.
    Tatiana G
    Tatiana G: Jag var nöjd med utbildningen och superglad för körkortet!!

Nockeby Trafikskola

Plåtslagarvägen 4, Bromma
    Nockeby Trafikskola i Bromma erbjuder riskutbildningar, handledarkurser och givetvis teori och övningskörning för B-körkort både manuellt och med automat.
    Leonora L
    Leonora L: Mycketbra på alla sätt. Rekomenderas. Hjälpte mig att klara båda proven på första försöket

Gullmarsplans Trafikskola

Olaus Magnusväg 8, Johanneshov
    Hos Gullmarsplans Trafikskola får du precis den hjälp du behöver, kompetent och prisvärt med lyhördhet i fokus!
    Joakim L
    Joakim L: En ok genomförd utbildning med kompetent personal. Trång lokal men i övrigt bra. Jag gick ensam och då blev delar av utb...

Odenplans Trafikskola

Karlbergsvägen 18, Stockholm
    Odenplans Trafikskola i Stockholm är en av tre trafikskolor som ägs av familjen Rembjer sedan drygt 50 år tillbaka och erbjuder körkort för personbil med stor trygghet i branschen.
    Ilsa K
    Ilsa K: Bra skola, värt pengarna. Trevliga och kunniga lärare som är flexibla med körtiderna.

Fogels Trafikskola

Rehnsgatan 19, Stockholm
    Med väldigt lång erfarenhet av branschen kan Fogels Trafikskola erbjuda dig en personlig utbildningsplan för att göra vägen till ditt körkort så effektiv för dig som möjligt!
    Jennie B
    Jennie B: ★★★★★ Den vid Rådmansgatan är den bästa. Engagerade lärare,anpassar efter elevens behov och kunskaper. Har även teorile...

Vinsta Trafikskola

Krossgatan 28, Vällingby
    Personlig körkortsutbildning för manuell- och automatväxlad bil!
    Farida B
    Farida B: Tack Magedy för allt hjälp! Värmt rekommenderar Vinsta trafikskolan!

Körkortshuset - Söder

Krukmakargatan 9, Stockholm
    Välkomna till Körkortshuset på Söder som med hög kvalitet utbildar säkra bilförare med flexibelt upplägg per individ. Missa inte den unika körsimulatorn!
    Fritjof S
    Fritjof S: Bra lärare men en aning dyra lektioner. Jag rekommenderar körkortshuset till nybörjare.

Körkortshuset - Liljeholmen

Nybohovsbacken 18, Stockholm
    Välkomna till Körkortshuset Liljeholmen som med rimliga priser och hög kvalitet utbildar säkra bilförare med individanpassat upplägg.
    Cecilia E
    Cecilia E: Det var väldigt smidigt med transporten. Kunde gått ut mer info före om hur dagen var upplagd och vad som skumle hända p...

Östermalms Trafikskola

Hedinsgatan 5, Stockholm
    Östermalms Trafikskola hjälper eleverna bli säkra och trygga förare tack vare tydlig utbildningsplan och erfarna lyhörda trafiklärare.
    Helena H
    Helena H: Bra, lugn, pedagogisk och trevlig körlärare som anpassar upplägget efter dig som elev. Är supernöjd.

Västermalms Trafikskola

Arbetargatan 22, Stockholm
    Körkortsutbildning på Kungsholmen -- Vi skräddarsyr utbildningen efter dina behov och önskemål!
    Emelie H
    Emelie H: Utan Clary hade jag inte klarat att ta mitt körkort på så kort tid, bra tydlig instruktör med mycket bra input och kunsk...

Trollesunds Trafikskola AB

Trollesundsvägen 149, Bandhagen
    Nakendia B
    Nakendia B: En bra trafikskola med en bra trafiklärare!

S:t Görans Trafikskola AB

Farsta  (2 st)
Älvsjö  (1 st)
Skärholmen  (1 st)

Trafikskola i Stockholm

När du står i startgroparna för att ta körkort måste du först och främst skaffa ett körkortstillstånd, detta gör du genom att genomföra en hälsodeklaration samt ett syntest. Du får börja övningsköra när du fyllt 16 år. Du kan välja att övningsköra med en privat handledare eller med en trafikskola, att kombinera dessa rekommenderas.

För att övningsköra privat behöver du en godkänd handledare, både du som ska ta körkortet och den du vill ha som handledare blir godkända genom att genomföra en teorigenomgång tillsammans, detta gör du hos körskolan.

Innan du får göra kunskapsprovet och körprovet behöver du genomgå riskutbildningarna, även dessa kan du boka privat eller via körskolan, körskolan kan ofta rekommendera dig när du är redo för riskutbildningarna, dessa bör nämligen göras så sent i utbildningen som möjligt för att de ska vara giltiga inför kunskaps- och teoriprovet.

Tid för kunskaps- och teoriprovet bokar du på korkortsportalen.se

Lycka till med körkortet!