Trafikskola i Stockholm

33 rekommenderade trafikskolor i Stockholm

Ska du ta körkort och behöver komma i kontakt med en bra trafikskola? I Stockholm finns det många trafikskolor att välja mellan, det är viktigt att du hittar en trafikskola som passar dig och dina behov. På Reco.se kan du läsa om tidigare kunders individuella erfarenheter och ta del av trafikskolornas samlade omdömen. Vi hoppas att du ska hitta en trafikskola i Stockholm som du känner dig trygg med.

Läs på Reco.se om vad tidigare kunder skrivit om olika trafikskolor för att få en uppfattning om vilka trafikskolor som passar dig bäst. Gå sedan runt och besök olika trafikskolor i din närhet, jämför kolla och känn efter.

Läs mer »

Stockholm City Trafikskola

Valhallavägen 73, Stockholm
    Stockholm City Trafikskola anpassar körkortsutbildningen efter elevens förutsättningar. Visionen är maximalt värde för pengarna och glädjefylld samt rolig utbildning med lyckat resutat
    Eva P
    Eva P: Hej dom var väldigt tydliga när han berättade. Bra ledare.

Ringens Bilskola

Ringvägen 89, Stockholm
    Målsättningen på Ringens Bilskola är att vara Sveriges bästa körskola. Duktiga instruktörer med lång erfarenhet och kontinuerlig vidareutbildning för att säkerställa lyckade elevresultat.
    Victoria H
    Victoria H: Omtänksamma och hjälpsamma beskriver hela personalen. Jag hade Ivan som körlärare och han var lugn och trygg samt pedago...

Jarla Trafikskola

Valhallavägen 82, Stockholm
    Jarla trafikskola i Stockholm erbjuder pedagogisk förarutbildning med stort miljöfokus och nöjda kunder!
    David Q
    David Q: Good info from the reception. Driving instructor Ali was very good. He not only helped me pass the test but changed th...

Slussens Trafikskola

Katarinavägen 18, Stockholm
    Slussens Trafikskola har nu en ny passionerad regi, som med omtyckt personal hjälper eleverna till lyckade resultat och körkortet i hamn.
    Annika L
    Annika L: Väldigt gulliga och snabba att svara på alla frågor. Lugna lärare som känns pedagogiska.

My Driving Academy

BRUNNSGATAN 13, Stockholm
    My Driving Academy är en modern trafikskola med hög kundnöjdhet, flexibilitet och stor kompetens i branschen.
    Mats E
    Mats E: Mycket bra och proffsig utbildning!

Alviks Trafikskola

Tranebergsvägen 48, Bromma
    Välkommen till Alviks Trafikskola för att ta ditt B-körkort på manuell eller automat växellåda. Vi erbjuder även intensivkurser, handledarutbildning och riskettan på kvällstid.
    Camilla
    Camilla: Tusen tack till Hasse som hjälpte mig att klara mitt mål. Mycket pedagogisk, lugn och peppande. Rekommenderar starkt. ...

Vårbergs Trafikskola

Vårbergsplan 31, Skärholmen
    Vårbergs Trafikskola erbjuder utbildning till förarbevis med personbil efter elevens egna förutsättningar, antingen intensivt eller lugnare tempo för att matcha i vardagen. Prisvärt med erfarna lärare...
    Asma J
    Asma J: Jag trivdes, personalen var trevliga, hjälpsamma och lärorika.

Dahlbergs Bilskola

Roslagsgatan 4, Stockholm
    Dahlbergs bilskola utbildar förare för B-körkort med introduktionskurs för handledarskap, riskettan samt teorikurser i grupp alternativt individuellt.
    Caroline
    Caroline: Så trevlig och kunnig personal! Rekommenderar varmt Dahlsberg trafikskola.

Dalens Trafikskola

Sofielundsvägen 12-14, Enskededalen
    På Dalens Trafikskola i Stockholm erbjuds MC-kort, personbil samt moped utbildningar. Prisvärt, effektivt och med trygg personal och coachning.
    Nils G
    Nils G: Mycket nöjd med körlektionerna!

Gabriels Trafikskola

Artillerigatan 83, Stockholm
    Allt för ditt B-körkort, från handledarutbildning till uppkörning!
    Cathrin F
    Cathrin F: Jättebra från början till slut !

Södermalms Trafikskola AB

Östgötagatan 48 A, Stockholm
    Södermalms Trafikskola i Stockholm startades 1949 och har sedan dess hjälpt tusentals elever till lyckliga förare med körkortet i hamn.
    Ted G
    Ted G: No bullshit - Raka vägen till körkort. Effektiv och professionell hjälp!

Älvsjö Trafikskola

Herr Stensv. 2, Älvsjö
    Riguey B
    Riguey B: Mycket bra och professionell körskola! Det känns som om varje minut varit guldvärd! Tack för alla tips och pepp Jessica!...

Ekmans Bilskola

Linnégatan 8, Stockholm
    Ekmans Bilskola har sedan 1925 lärt folk att köra bil. Mångårig erfarenhet och miljöcertifierad gör dem till en stark aktör i branschen!
    Maria M
    Maria M: Fick en fantastisk utbildning och hade dessutom roligt med min handledare under tiden.

Hornstulls Trafikskola

Heleneborgsgatan 11B, Stockholm
    Fredrik
    Fredrik: Klarade både uppkörningen och teoriprovet på första försöket med hjälp av Hornstulls Trafikskola!!

Kista Trafikskola

Köpenhamnsgatan 6, Stockholm
    Kista Trafikskola erbjuder körkortsutbildning för personbil med manuell och automatväxlad bil tillsammans med professionella, erfarna och trygga lärare.
    stefan l
    stefan l: klarade uppkörning och teori på första försöket mycket tack vare kista trafikskola. tack till raymond och emanuel två gr...

Odenplans Trafikskola

Karlbergsvägen 18, Stockholm
    Odenplans Trafikskola i Stockholm är en av tre trafikskolor som ägs av familjen Rembjer sedan drygt 50 år tillbaka och erbjuder körkort för personbil med stor trygghet i branschen.
    Moa M
    Moa M: Odenplans trafikskola har gett mig allt stöd man kan få. Utan dem hade jag aldrig fått mitt körkort! Vill tacka Annika o...

Nockeby Trafikskola

Plåtslagarvägen 4, Bromma
    Nockeby Trafikskola i Bromma erbjuder riskutbildningar, handledarkurser och givetvis teori och övningskörning för B-körkort både manuellt och med automat. Individuellt anpassade utbildningar!
    Karin A
    Karin A: Tagit körlektioner med Nockeby Trafikskola. Alla har varit otroligt trevliga, flexibla samt pedagogiska. Jag köpte ett f...

Gullmarsplans Trafikskola

Olaus Magnusväg 8, Johanneshov
    Hos Gullmarsplans Trafikskola får du precis den hjälp du behöver, kompetent och prisvärt med lyhördhet i fokus!
    Martin M
    Martin M: Proffsigt bemött. Tydlig utbildningsplan och hjälpsamma lärare. Väldigt nöjd med mitt val av trafikskola då jag tyckte ...

Vinsta Trafikskola

Krossgatan 28, Vällingby
    Personlig körkortsutbildning för manuell- och automatväxlad bil!
    Ann-Sofie L
    Ann-Sofie L: Toppen! Alla lärare har varit jättebra. Jag har känt mig trygg och lärt mig på ett förtjänstfullt sätt. Rekommenderas va...

Fogels Trafikskola

Rehnsgatan 19, Stockholm
    Med väldigt lång erfarenhet av branschen kan Fogels Trafikskola erbjuda dig en personlig utbildningsplan för att göra vägen till ditt körkort så effektiv för dig som möjligt!
    Jennie B
    Jennie B: ★★★★★ Den vid Rådmansgatan är den bästa. Engagerade lärare,anpassar efter elevens behov och kunskaper. Har även teorile...

Körkortshuset - Liljeholmen

Nybohovsbacken 18, Stockholm
    Välkomna till Körkortshuset Liljeholmen som med rimliga priser och hög kvalitet utbildar säkra bilförare med individanpassat upplägg.
    Cumhur S
    Cumhur S: Väldigt rätrevligt bemötande och en bra handledare som höll i utbildningen

Körkortshuset - Söder

Krukmakargatan 9, Stockholm
    Välkomna till Körkortshuset på Söder som med hög kvalitet utbildar säkra bilförare med flexibelt upplägg per individ. Missa inte den unika körsimulatorn!
    Nina H
    Nina H: Proffsigt bemötande, bra utbildning, lagom nivå

Bromma Mc-Skola

Linta Gårdsväg 25, Bromma
    Välkommen till Bromma MC skola! Här arbetar erfarna lärare som vill hjälpa dig till MC-körkortet!
    Isabelle D
    Isabelle D: Jag var missnöjd med min tidigare körskola, de mjölkade mig på pengar. Därför böt jag till Bromma mc, jag är mycket nöjd...

Östermalms Trafikskola

Hedinsgatan 5, Stockholm
    Helena H
    Helena H: Bra, lugn, pedagogisk och trevlig körlärare som anpassar upplägget efter dig som elev. Är supernöjd.

Västermalms Trafikskola

Arbetargatan 22, Stockholm
    Körkortsutbildning på Kungsholmen -- Vi skräddarsyr utbildningen efter dina behov och önskemål!
    Anna S
    Anna S: Skulle rekommendera Västermalms trafikskola alla dagar i veckan! Så bra och professionella lärare.
Sida:   1 2   Nästa ›
Farsta  (2 st)
Älvsjö  (1 st)
Skärholmen  (1 st)

Trafikskola i Stockholm

När du står i startgroparna för att ta körkort måste du först och främst skaffa ett körkortstillstånd, detta gör du genom att genomföra en hälsodeklaration samt ett syntest. Du får börja övningsköra när du fyllt 16 år. Du kan välja att övningsköra med en privat handledare eller med en trafikskola, att kombinera dessa rekommenderas.

För att övningsköra privat behöver du en godkänd handledare, både du som ska ta körkortet och den du vill ha som handledare blir godkända genom att genomföra en teorigenomgång tillsammans, detta gör du hos körskolan.

Innan du får göra kunskapsprovet och körprovet behöver du genomgå riskutbildningarna, även dessa kan du boka privat eller via körskolan, körskolan kan ofta rekommendera dig när du är redo för riskutbildningarna, dessa bör nämligen göras så sent i utbildningen som möjligt för att de ska vara giltiga inför kunskaps- och teoriprovet.

Tid för kunskaps- och teoriprovet bokar du på korkortsportalen.se

Lycka till med körkortet!