Södermalms Trafikskola

Östgötagatan 48 A, 116 64 Stockholm — Visa karta

Ditt körkort är vårt mål!
Södermalms Trafikskola AB - din trafikskola sedan 1949. Vi har ett strålande läge på Söder i Stockholm. Vi utbildar på både manuell och automatväxlad bil, du kan även gå Riskettan bil samt handledarkurser för körning hemma privat. För dig som behöver utökat släp (B96) eller tungt släp (BE) så har vi även det.
Kom ihåg att vi älskar frågor så tveka inte att kontakta oss, vi hjälper dig!
Varmt välkommen till oss!
Mån-Tor: 10:00-17:00
Fre-Sön: Stängt

Läs vad 189 kunder tycker om Södermalms Trafikskola

• MATHIAS S

MATHIAS S skrev om Södermalms Trafikskola
    Kanonbra körskola! Trevligt att komma in där, körde med Britta, Maria och Christian. Rekommenderas starkt! Läs mer
  • JESPER K

JESPER K skrev om Södermalms Trafikskola
    Härlig stämning och bra bemötande från första dagen. Körde med Britta, Maria och Christian, duktiga och lärorika lärare. Tack för ert engagemang under hela tiden! Läs mer
  • LUKAS H

LUKAS H skrev om Södermalms Trafikskola
    Stans bästa körskola! Övningskörde med Maria som var väldigt bra och pedagogisk. Rosita var väldigt behjälplig med boka datum och planering. Rekommenderas varmt! Läs mer
  • 2020-03-26

RASMUS E skrev om Södermalms Trafikskola
    Rekommenderas starkt. Riktigt positiv energi på körskolan och från att aldrig kört en bil till att klarat körkortet på 6 veckor kan jag inte annat än rekommendera Södermalms trafikskola. Tack Maria och Rosita! Läs mer
  • 2020-03-04

SAMUEL E skrev om Södermalms Trafikskola
    En körskola med fantastisk personal som bryr sig om sina elever och det märks.
    Körde med Marco och Marcus som både var väldigt pedagogiska och sköna grabbar.
    Kommer rekommendera Södermalms körskola till vänner o familj. Läs mer
  • 2020-02-21

Thi Phuong Thao L skrev om Södermalms Trafikskola
    Jag körde mest med Rolf, Britta och Christian som är väldigt kompetenta, proffsiga och trevliga. Tack Rosita och hela gänget för att hjälpa mig med att få körkort. Rekommenderar varmt Södermalms Trafikskolan! Läs mer
  • 2020-02-19

RICKARD R skrev om Södermalms Trafikskola
    Otroliga handledare! Tog körkortet idag och har skrattat mig igenom utbildningen tillsammans med fin personal som tar sitt jobb och mitt mål på största möjliga allvar! Läs mer
  • EMMA A

2020-02-11

EMMA A skrev om Södermalms Trafikskola
    Kan starkt rekommendera Södermalms trafikskola. Trevliga och kompetenta, körde mest med Maria och Christian, superbra lärare båda två! Tog körkortet idag på första försöket tack vare deras hjälp. Läs mer
  • 2020-02-07

JENNY H skrev om Södermalms Trafikskola
    Rekommenderar verkligen Södermalms Trafikskola. Väldigt kompetent och kunnig personal. Jag körde mest med Christian som var väldigt pedagogisk och gav mig värdefulla tips till körkortet. Stort tack för ditt tålamod och lugn. Läs mer
  • 2020-02-06

Noel H skrev om Södermalms Trafikskola
    Man får ut otroligt mycket av en lektion på 70 minuter. Definitivt värt det - jag gick från helt otränad till att klara uppkörningen på ca 3 månader. Läs mer
  • 2020-01-31

FANNY S skrev om Södermalms Trafikskola
    Väldigt engagerade och proffsiga trafiklärare. Jag körde mest med Maria, som med en stor dos tålamod och humor coachade mig hela vägen till körkortet.

Rekommenderar varmt Södermalms Trafikskola! Läs mer
  • 2020-01-30

Karl Henrik J skrev om Södermalms Trafikskola
    En helt suverän körskola. Jag som väntat länge för att börja övningsköra (40+) blev varmt mottagen och välkomnad.
    Jag har kört med flera av deras lärare som alla haft en enorm kompetens exceptionell pedagogisk förmåga, och bäst av allt kunna anpassa sitt lärande till olika individer.
    Jag har haft sjukt kul varje gång vi kört och idag då jag blev godkänd känner man nästan en saknad :-)

Kan inte annat än det varmaste rekommendera Södermalms trafiksskola. Läs mer
  • Willem Erik K

2020-01-23

Willem Erik K skrev om Södermalms Trafikskola
    Så jäkla härligt gäng som verkligen är kompetenta och gör sitt yttersta för att man ska känna sig trygg, säker och lära sig. Kan inte annat än rekommendera Södermalms Trafikskola! Läs mer
  • NASSIM R

2020-01-23

NASSIM R skrev om Södermalms Trafikskola
    Super kompetenta, ärliga och brydda människor. Ska man fixa körkortet så gör man det hos dem! Läs mer
  • 2020-01-14

NORA A skrev om Södermalms Trafikskola
    Hade inte klarat att ta mitt körkort om det inte vore för Christian för hans tålamod och all övrig personal på trafikskolan! Så peppande och stöttande! Tack för att ni gjorde min körning så rolig! Rekommenderar STARKT Södermalms trafikskola !! Läs mer
  • Frida W

2020-01-13

Frida W skrev om Södermalms Trafikskola
    Väldigt nöjd, bra service och bemötande! Läs mer
  • 2019-12-19

Karin Eva Elisabeth M skrev om Södermalms Trafikskola
    Rekommenderar alla att köra hos Södermalms trafikskola, där man möts av denna svårslagna kombination: Otroligt kompetent, noggrann, omtänksam och ROLIG personal. Detta märks i den supertrevliga, avspända och lärorika stämningen i receptionen (Rosita), lektionssalen (Riskettan - Maria) och i bilen (Christian). Tusen tack för den här tiden, och för att ni trodde på mig! Läs mer
  • Ulrika Thérese B

2019-12-12

Ulrika Thérese B skrev om Södermalms Trafikskola
    En mycket seriös trafikskola. Stort tack till Rosita, Maria & övrig personal för ert stöd och all hjälp fram till det efterlängtade körkortet! Ni är stjärnor! Läs mer
  • 2019-12-12

Hedvig Ulfva Lovisa H skrev om Södermalms Trafikskola
    Bästa körskolan! Rekommenderar varmt! Läs mer
  • 2019-12-05

Thea Arpine Alexandra G skrev om Södermalms Trafikskola
    Rekommenderar starkt! Kunnig och härlig personal! Skulle aldrig ha klarat körkortet utan de :) Läs mer
  • 2019-12-05

FREDRIK B skrev om Södermalms Trafikskola
    Jag kan varmt rekommendera Södermalms trafikskola. Kunniga och bra lärare med lång erfarenhet. Läs mer
  • 2019-12-04

Gustaf S skrev om Södermalms Trafikskola
    Mycket bra instruktörer! Ligger även nära området man kör upp ifrån så att man känner igen sig under uppkörningen (och vet var alla fällor finns) Läs mer
  • 2019-12-02

LENA L skrev om Södermalms Trafikskola
    Kan varmt rekommendera Södermalms Trafikskola! Bra trafiklärare, speciellt Rolf, förklarar bra och tydligt samt har mycket tålamod. Denna trafiklärare är bra på att lära ut, som gör det lätta att ta till sig informationen genom lektionerna. Christian är också bra på att förklara samt har stor portion lugn, som gör det lättare för eleven att ta till sig informationen under lektionens gång. Personalen är glad och trevlig samt välkomnande. Läs mer
  • 2019-11-22

Christian Erik L skrev om Södermalms Trafikskola
    Vill varmt rekommendera denna trevliga körskola och dess kompetenta körskolelärare. Läs mer
  • Linn L

2019-11-18

Linn L skrev om Södermalms Trafikskola
    Snälla, pedagogiska och proffsiga trafiklärare som vill ens bästa! Kan starkt rekommendera! Läs mer
  • 2019-11-13

Samuel E skrev om Södermalms Trafikskola
    Bra, schyssta och seriösa lärare. Trevlig personal och bra trafikskola överlag Läs mer
  • 2019-11-12

Jenny B skrev om Södermalms Trafikskola
    STORT TACK för allt! Bäst är ni! 🥰 Läs mer
  • Maja L

2019-11-12

Maja L skrev om Södermalms Trafikskola
    TACK för det varma mottagande jag fick när jag klev in genom dörren för ett år sedan!! Det gav mig sådan styrka o tro på mig själv under hela min tid hos er.
    TACK för er STORA engagemang!!
    Ni kommer sitta med mig i bilen...
    STORA kramar till er alla❤️
    Maja Lundin Läs mer
  • 2019-11-08

Erwin R skrev om Södermalms Trafikskola
    Grym trafikskola med ärliga kunniga lärare och varmt bemötande! Lätta att kommunicera med samt lyhörda. Rekommenderar starkt! Kommer sakna dom! :) Läs mer
    2019-11-08 Rosita G svarar Erwin R
    Vi kommer att sakna dig med! Tack för att du valde oss glöm inte nagellacket, rally vantar å solisar 😎
    Vi ses ute på vägarna kör mycket och försiktigt 🚙💨 / Rosita
  • 2019-11-08

Karl Jonas K skrev om Södermalms Trafikskola
    Seriös och bra. Bra lärare, trevlig personal, lätta att ha och göra med. Rekommenderas! Läs mer
    2019-11-08 Rosita G svarar Karl Jonas K
    Tack för att du valde oss Jonas 🚙🙏🏻 Tack för fina ord vi ses ute på vägarna 🚘🚦 / Rosita
  • 2019-11-06

Patrik U skrev om Södermalms Trafikskola
    Proffsiga, vänliga, hjälpsamma, roliga. Bättre kan man inte få. Tack för ditt tålamod, Rolf! Tack för all hjälp, Rosita! Ni är bäst!
    Patrik Läs mer
    2019-11-06 Rosita G svarar Patrik U
    Ojoj vilka värmande ord i höstkylan 🍁 Tack bästa Patrik för att du körde hos oss 🚙💨🚦/ Rosita
  • 2019-11-05

Malin E skrev om Södermalms Trafikskola
    Jätteduktiga och schyssta lärare (och Rosita i receptionen!!) jag är nöjd från start till mål med både bemötande och utbildning! Läs mer
    2019-11-05 Rosita G svarar Malin E
    Tack fina Malin för att du valde oss 🙏🏻 kör mycket och försiktigt så ses vi ute på vägarna 🚘💕 / Rosita
  • 2019-11-04

Petra R skrev om Södermalms Trafikskola
    Fantastisk körskola med underbara lärare! Och Rosita i receptionen är magisk. Jag är så glad att jag valde Södermalms Trafikskola! Bästa jag gjort. Läs mer
    2019-11-04 Rosita G svarar Petra R
    Tack fina Petra för värmande ord tack för att du körde hos oss 🧡🚙💨/ Rosita
  • 2019-11-04

Marie-therese M skrev om Södermalms Trafikskola
    Mycket bra skola!! Hjälpte mig till körkort , vilket inte var helt lätt med tanke på min ålder 58 år, genom lärarnas kunnighet och pedagogiska skicklighet. Stort tack till Britta och Rolf!! Läs mer
    2019-11-04 Rosita G svarar Marie-therese M
    Bästa Marie-Therese de är aldrig försent o nu har du lite mer vuxenpoäng i bagaget 😉🧡💥 tack för att du körde hos oss 🚦 / Rosita
  • 2019-10-30

Catherine mira R skrev om Södermalms Trafikskola
    Vill varmt rekommendera trafikskolan som med sitt trevliga bemötande, engagemang och kunskap fick mig att köra och tro på mig själv tills jag körde upp och blev godkänd. Rosita är en klippa som ordnade allt som behövdes med tider och annat och kom med glada tillrop. Ett riktigt härligt gäng vilket man känner så fort man kommer in. Stort tack till Rosita, Maria, Christian och Marcus. Utan er hade det inte varit lika roligt 🚙💫 Läs mer
    2019-11-04 Rosita G svarar Catherine mira R
    Catherine tack för fina värmande ord har vart roligt att haft dig hos oss kör nu mycket och försiktigt 🙏🏻🚗💨🧡💥 / Rosita
  • 2019-10-02

Fatima A skrev om Södermalms Trafikskola
    Så himla nöjd med mitt val av körskola! Alltid härlig stämning när man kliver in i receptionen och personalen är underbar. Rekommenderas varmt! Läs mer
    2019-10-03 Rosita G svarar Fatima A
    Tack fina Fatima 🙏🏻 Tack för att du valde oss 🧡 kör mycket och försiktigt,
    så ses vi ute på vägarna 🚗💨🍁🍂 / Rosita
  • 2019-09-25

Calle Lennart H skrev om Södermalms Trafikskola
    Rekommenderar starkt! Härlig stämning, hjälpsamma och proffsiga! Vill man ha ett körkort är det hit man ska gå. 🚗 Läs mer
    2019-09-25 Rosita G svarar Calle Lennart H
    Tack bästa Calle för fina ord 🍁🍂 tack för att du valde oss 🙏🏻 Kör mycket och försiktigt så ses vi ute på vägarna 🚦🧡/ Rosita
  • 2019-09-09

Erika P skrev om Södermalms Trafikskola
    Jag vill gärna rekommenderar södermalms körskola. Alla är otroligt proffsiga och trevlig stämning!! ❤️ Tack för all hjälp! Läs mer
    2019-09-11 Rosita G svarar Erika P
    Tack fina Erika 🙏🏻 🧡 kör mycket och försiktigt så ses vi ute på vägarna 🚗💨/ Rosita
  • 2019-07-02

Vera M skrev om Södermalms Trafikskola
    Jag vill gärna rekommendera Södermalms trafikskola.
    Alla på skolan är jättetrevliga och på att ge en bra utbildning.
    Jag körde mest med Britta och Christian och det var kanon för att jag fick bra råd och tips från båda två, som också kunde bedöma mig från olika perspektiv. Jag fick det stöd och support jag behövde.
    Stort tack till er alla! Läs mer
    2019-07-04 Rosita G svarar Vera M
    Tack fina Vera och tack för att du valde oss! Kör nu mycket och försiktigt så ses vi ute på vägarna :) / Rosita
  • Philip K

2019-06-28

Philip K skrev om Södermalms Trafikskola
    Jag hade kört en del privat innan jag kom till körskolan. När jag väl kom dit och tog lektioner upplevde jag en öppenhet och ärlighet i deras bedömning av min körning och upplägg inför körprovet. De lärare jag hade (Mårten och Jens) var otroligt pedagogiska, peppande och positiva i sin inställning till körningen. Är övertygad om att deras motivation och stöd i körningen utgjorde en stor del av att jag lyckades med mitt körprov på första försöket. Kan bara rekommendera denna mysiga, personliga och professionella körskola! Tack!😍 Läs mer
    2019-07-31 Rosita G svarar Philip K
    Tack bästa Philip för värmande ord kör nu mycket och försiktigt! Vi ses ute på vägarna / Rosita
  • 2019-06-25

AMÉRICA C skrev om Södermalms Trafikskola
    Tack för all hjälp - att äntligen slutföra körkortsprojektet...dryga 16 år tog det...fast bara drygt 1 månad hos Södermalms Trafikskola. Ni har varit resoluta, pedagogiska, noggranna och trevliga. En bilskola jag varmt rekommenderar, speciellt för den äldre ålderskategorin!
    Tack för att ni hjälpte mig🙏🚘✌️ Läs mer
    2019-06-25 Rosita G svarar AMÉRICA C
    Tack själv och tack för att du kom till oss 🙏🏻🧡 njut av friheten med körkort och ha en underbar sommar ☀️💕/ Rosita
  • 2019-06-25

Linus N skrev om Södermalms Trafikskola
    Alla är kanonschyssta och superproffsiga! Bra på att stötta och bra på att få en att slappna av. Tack för körkortet!!! Läs mer
    2019-06-25 Rosita G svarar Linus N
    Underbart att höra Linus Tack för att du valde oss 🚙🙏🏻 Kör mycket och försiktigt så ses vi ute på vägarna ha en underbar sommar ☀️💐 / Rosita
  • 2019-06-14

Anna E skrev om Södermalms Trafikskola
    Mega nöjd med min väg till körkortet på Södermalms Trafikskolan. Körde med Rolf som har mycket tålamod och härlig humor- vi skrattade en hel del. Han har ett sätt att lära ut alla ”svåra moment” på- allt känns lätt och smidigt. Rosita trollade fram tiderna som passade mig och svarade på mina frågor. Vet inte vad jag ska göra med min fritid nu 😊 kanske ta MC körkort? Kommer att sakna er ❤
    Jag kan varmt rekommendera Södermalms Trafikskolan!!! Läs mer
    2019-06-17 Rosita G svarar Anna E
    Tack fina Anna 🧡 tack för att du valde oss 🙏🏻 kommer att sakna dig, ha en underbar sommar och kör mycket 🚗💨☀️🌸 / Rosita
  • 2019-06-11

Hanna Caroline H skrev om Södermalms Trafikskola
    Fantastisk personal. Bra bemötande och grym service! Kan varmt rekommendera andra som är ute efter en trafikskola att söka er hit. Läs mer
    2019-06-11 Rosita G svarar Hanna Caroline H
    Tack fina Caroline! Det värmer våra hjärtan 🧡 / Rosita
  • 2019-06-11

Helena W skrev om Södermalms Trafikskola
    Kunnig, pedagogisk och engagerad personal som leder sina elever hela vägen till körkortet. Jag kan varmt rekommendera Södermalms Trafikskola! Läs mer
    2019-06-25 Rosita G svarar Helena W
    Tack fina Helena för värmande ord tack för att du valde oss 🙏🏻🧡 vi ses ute på vägarna njut av sommaren 🚙💨/ Rosita
  • 2019-06-04

Jens Michael S skrev om Södermalms Trafikskola
    Mycket bra körskola! Stod och vägde mellan lite olika alternativ innan jag slutligen bestämde mig för att prova en testlektion på Södermalms trafikskola. Detta har jag inte ångrat en sekund! Jag kan verkligen rekommendera Christian och Mårten som jag körde med. Så ett gigantiskt tack för en bra och prisvärd utbildning. Och ett STORT tack till tidigare nämnda Christian och Mårten, samt Rosita som hjälpt mig med med bokningar! Tack för allt!! Läs mer
    2019-06-11 Rosita G svarar Jens Michael S
    Tack bästa Jens för fina ord Vi ses ute på vägarna glöm inte att titta in och "sno" en kola gärna citron ;) / Rosita
  • 2019-05-28

Marielle C skrev om Södermalms Trafikskola
    Bästa och coolaste trafikskolan ever. Superbra personal. Det var roligt och lärorikt att köra alla gånger Läs mer
    2019-06-25 Rosita G svarar Marielle C
    Tack coolaste Marielle kör mycket och försiktigt tack för att du valde oss 🧡🚗 / Rosita
  • 2019-05-12

Jenny R skrev om Södermalms Trafikskola
    Bra körskola med personlig prägel! Framför allt vill jag rekommendera min handledare Christian som med mycket humor, tålamod och professionalitet vägledde mig fram till körkortet. Läs mer
    2019-05-13 Rosita G svarar Jenny R
    Tack bästa Jenny för fina ord vi ses ute på vägarna kör mycket och försiktigt / Rosita
  • 2019-05-01

Sarah S skrev om Södermalms Trafikskola
    Stans bästa körskola! Supertrevlig och kunnig personal som under varje lektion gav mig tips och kunskap som jag aldrig hade fått hemma. Tack för hjälpen!! Läs mer
    2019-05-06 Rosita G svarar Sarah S
    Tack fina Sarah ?? Njut av friheten och sommaren ?? / Rosita
  • Mary Linnea L

2019-04-30

Mary Linnea L skrev om Södermalms Trafikskola
    Den bästa körskolan!! Personalen är helt underbar, Rosita är den bästa receptionisten som fixar alla dina problem! Jag körde mest med Maria men fick också köra med några av de andra lärarna, alla är så snälla och förklarar på ett sätt som man förstår.

Vill du ha en körskola som aldrig låter dig ge upp så är det denna! Rekommenderar till 100%

Tack för allt! Läs mer
    2019-05-06 Rosita G svarar Mary Linnea L