Saltsjö Trafikskola

Västra Finnbodavägen 2, 131 30 Nacka — Visa karta

Välkommen till Saltsjö Trafikskola!

Vi är ett familjeföretag som varit i branschen sedan 2007. Hos oss blir du utbildad av professionella körlärare till en säker bilförare. Vi erbjuder alla typer av utbildningar. Riskettan, introduktionsutbildning, teorilektioner och mycket mer.

Vi skräddarsyr utbildningen helt efter dina behov beroende på vad du har för tidigare erfarenhet av bilkörning. Vårt motto är att en god utbildning är din trygghet.

Besök gärna vår hemsida. Där hittar du pris på våra olika lektioner och paket samt en checklista för dig som ska ta körkort. Du tar dig enkelt till oss med buss då vi är belägna precis vid Henriksdals busshållplats och station.
Mån-Tor: 09:30-13:00
13:45-17:00
Fre: 09:30-13:00
13:45-15:00
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 432 kunder tycker om Saltsjö Trafikskola

• 2020-06-30

Anna R skrev om Handledarutbildning en del av Saltsjö Trafikskola
    Jag gick introduktionskursen för bilkörkort och är nöjd, det var verkligen en introduktion. Inte vad jag förväntade mig efter att mopedkurs hade varit väldigt full av information om i princip allt som har att göra med att köra moped. Den här kursen är vad som beskrivs på gott och ont. Nöjd överlag Läs mer
  • 2020-06-29

Peter S skrev om Handledarutbildning en del av Saltsjö Trafikskola
    Det var informativt och nyttigt att få en introduktion till handledarskapet. Duktig person som höll införeläsningen, trevligt bemötande.

Köpte en extra backspegel. Läs mer
  • 2020-06-25

Victoria C skrev om Handledarutbildning en del av Saltsjö Trafikskola
    Handledarkurs.

Trevligt, bra och smidigt.

Det var en kurs liksom. Så att så mycket förändringar eller förväntningar hade jag inte räknat med. Men jag tyckte att innehållet bestod av lite mycket strunt, man kunde kortat ner kursen till typ 2 timmar istället för 3 och plockat bara det viktiga istället.

Bra kurs men lite mycket onödig information. Det innehöll mycket bra och nyttig information också men jag kunde inte ens minnas den första timmen. Läs mer
  • Jennifer E

2020-06-24

Jennifer E skrev om Handledarutbildning en del av Saltsjö Trafikskola
    Det var väldigt trevligt bemötande på Saltsjö Trafikskola. Vår utbildare, Alex, var väldigt pedagogisk och bra på att få kursen att kännas kortare än den var. Jag är väldigt nöjd med att jag som elev och mina 2 handledare gick på just denna kurs. De hade gått på handledarkurs tidigare, men konstaterade att detta var den bästa de hade gått på. Läs mer
  • 2020-06-24

Ben F skrev om Handledarutbildning en del av Saltsjö Trafikskola
    Den var bra, lite långtråkigt men det är förståeligt. Läs mer
  • 2020-06-23

Carolina P skrev om Handledarutbildning en del av Saltsjö Trafikskola
    Allt var väl förberett; vi var lagom många och själva utbildningen innehöll bra moment. Läs mer

Tjänstemännens e skrev om Handledarutbildning en del av Saltsjö Trafikskola
    Bra helhetsupplevelse. Hade dock gärna fått bättre beskrivning på hur ansökan om körkortstillstånd går till, då det i många fall handlar om personer under myndighetsålder (18 år). Läs mer

Lena A skrev om Handledarutbildning en del av Saltsjö Trafikskola
    Mycket bra handledare som höll i utbildningen, väldigt kunnig. Läs mer

Bo D skrev om Handledarutbildning en del av Saltsjö Trafikskola
    Bra bemötande och handledaren gjorde kvällen intressant. Läs mer
  • 2020-06-04

Eric S skrev om Riskettan en del av Saltsjö Trafikskola
    Kursen som jag köpte, riskettan, var bra upplagd och mycket lärorik. Mina förväntningar är innan var att den skulle vara tydlig och lättförståelig vilket är precis vad den var. Det var även positivt med en del interaktiva övningar som automatiskt får en mer engagerad. Jag är sammanfattningsvis alltså mycket nöjd. Läs mer
  • 2020-06-03

David B skrev om Riskettan en del av Saltsjö Trafikskola
    Även om man tror att man vet om riskerna är det bra att göra sig påmind och få kunskapen om påverkan av olika substans i trafiken. Det var också väldigt bra och informativt om trötthet.

Föreläsaren var väldigt kunnig och pedagogisk. Läs mer
  • 2020-06-03

William V skrev om Riskettan en del av Saltsjö Trafikskola
    Riskettan var väldigt bra då det gav mig en uppfattning av det ansvar man har när man kör bil och konsekvenser som kan följa med äns beslut Läs mer
  • 2020-05-29

Bosse A skrev om Handledarutbildning en del av Saltsjö Trafikskola
    Mkt bra, egentligen var min förväntan låg men jag får erkänna att kvällen var mkt givande och gav en hel del aha-tankar även för mig med körkort sedan 47 år. Mkt bättre än en motsvarande utbildning jag gjorde 2002 då jag skulle köra med äldste sonen. Väl använda timmar. Läs mer
  • 2020-05-28

Sara W skrev om Saltsjö Trafikskola
    Mycket nöjd med Victor! Det gick snabbt och smidigt 🌻 Läs mer
  • 2020-05-28

Noel K skrev om Handledarutbildning en del av Saltsjö Trafikskola
    Det va väldigt bra och proffsigt Läs mer

Carina F skrev om Handledarutbildning en del av Saltsjö Trafikskola
    Jag gick handledarutbildning för B-körkort. Det hade placerat stolarna långt ifrån varandra med anledning av Corona vilket var bra. Det var mycket föreläsning och blev ganska segt att sitta över tre timmar. Läs mer

Anna H skrev om Handledarutbildning en del av Saltsjö Trafikskola
    Handeledarutbildning inför att få övningsköra med min son.
    De var trevliga och hade lagt upp utbildningen på ett bra och intressant sätt. Många bra tips inför övningskörning. Läs mer

Tore S skrev om Handledarutbildning en del av Saltsjö Trafikskola
    Handledarutbildningen var bra, med fokus på vad jag uppfattade som viktiga saker för mig som blivande handledare. Kursledaren verkade kunnig och engagerad. Jag är nöjd. Läs mer
  • 2020-04-18

Per G skrev om Handledarutbildning en del av Saltsjö Trafikskola
    Professionellt genomförd Handledarutbildning. Nivåanpassning till gruppens olika förkunskaper var på lagom nivå. Läraren (Alex) var engagerad och fick hela gruppen engagerad på ett positivt sätt. Läs mer
  • 2020-04-14

Sofia S skrev om Handledarutbildning en del av Saltsjö Trafikskola
    Alla var väldigt trevliga och synundersökningen gick smidigt. Det var bra att man kunde köpa kursböcker på plats. Lite långrandigt, men det är väl mer kursens ”fel” än de som höll i kursen Läs mer
  • 2020-04-09

Maria Q skrev om Handledarutbildning en del av Saltsjö Trafikskola
    Kände mig väldigt välkomnad och inkluderad på handledarutbildningen. Läs mer
  • Louise H

2020-04-08

Louise H skrev om Handledarutbildning en del av Saltsjö Trafikskola
    Mycket informativ och lärorik utbildning för båda handledare och elever. Läs mer
  • 2020-04-06

Charlotte E skrev om Handledarutbildning en del av Saltsjö Trafikskola
    jag gick på handledarutbildning som var alldeles utmärkt genomförd. jag upplevde ett väldigt trevligt bemötande av såväl receptionist som utbildare. jag upplevde kursen som över förväntan såväl avseende innehåll som utförande. Läs mer
  • 2020-04-05

Wendela A skrev om Riskettan en del av Saltsjö Trafikskola
    Allt var super kul!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Det var ingen tråkig utbildning. Jag skrattade och lärde mig massor Läs mer
  • 2020-04-03

Rebecca L skrev om Riskettan en del av Saltsjö Trafikskola
    Jag har tagit körlektioner, samt köpt och gått riskettan och halkbana. Jag tycker att jag blivit väll bemött av både receptionisten samt lärarna på trafikskolan.
    Jag hade nog inte så stora förväntningar på riskettan mer än mycket information. Jag blev positivt överraskad över att vi elever var en så stor del av kursen genom att vi fick svara på frågor och ta ställning i olika sammanhang. Jag hade nog sett framför mig att vi skulle få sitta på en stol i tre timmar och bara lyssna. Jag anser att det är viktigt att man tar eleverna in i kursen på det sätet att elverna får diskutera, svara på frågor och tänka efter själv. Det ökar att man håller intresset kvar och inlärningsförmåga.
    Jag tycker att kursen var bra. Bra med information och bra balans mellan information och diskutera frågor. Även bra att man i början av kursen radar upp att det är det här du ska kunna när du går här ifrån idag. Det var även bra att läraren att hon hade mycket bra kontakt med oss elever som lyssande. Det var mycket ögonkontakt och sen gick hon även runt mycket vilket ger en fin kontakt tycker jag.
    Jag är mycket nöjd med Saltsjö Trafikskolas riskettan. Jag blev positivt överraskad och det är alltid bra! Läs mer
  • 2020-04-03

Mirjam G skrev om Handledarutbildning en del av Saltsjö Trafikskola
    Gick handledarutbildning då min dotter ska ta körkort. De tre timmarna flög fram, presentationen var energisk, fylld med fakta, humor och allvar. Läraren bjöd in till samtal och stämningen var familjär. Rekommenderas verkligen! Läs mer

Teresa I skrev om Handledarutbildning en del av Saltsjö Trafikskola
    Handledarutbildning. Mycket bra genomfört. Mycket mindre tråkigt än förväntat. Nyttiga upplysningar.
    Mycket bra lärare. Läs mer
  • Chris H

2020-04-02

Chris H skrev om Handledarutbildning en del av Saltsjö Trafikskola
    Tydlig utbildning och rolig, bra lokaler så bra personal Läs mer

Freja S skrev om Handledarutbildning en del av Saltsjö Trafikskola
    Bra info, man känner sig föreberedd och har koll på vad man kommer få göra steg för steg framtills man har tagit sitt körkort. Läs mer

Ghasim T skrev om Handledarutbildning en del av Saltsjö Trafikskola
    Väldigt bra undervisning och tydlig, lärande mig mycket. Läs mer

Oliver R skrev om Saltsjö Trafikskola
    Jag har övningskört med Saltsjö Trafikskola när jag skulle ta mitt B-körkort.

Jag upplevde dem som mycket professionella, noggranna och trevliga! Jag har lärt mig väldigt mycket om trafiksäkerhet, regler och hur man kör bil på ett korrekt och miljövänligt sätt.

Jag kan verkligen rekommendera denna trafikskola för dem som planerar att ta körkort! Läs mer
  • 2020-03-30

Moa L skrev om Saltsjö Trafikskola
    Körlektioner som absolut gav resultat. Klarade uppkörningen på första försöket och trots att man nästan lär sig mer än vad som krävs för att klara uppkörningen gör det att man känner sig som en mycket mer säker förare. Läs mer
  • 2020-03-03

Karin A skrev om Saltsjö Trafikskola
    Väldigt bra trafikskola! De är kunniga, tydliga, realistiska, hjälpsamma, noggranna och supertrevliga. Rekommenderar verkligen! Läs mer
  • 2020-02-28

Malin K skrev om Handledarutbildning en del av Saltsjö Trafikskola
    Vi bemöttes mycket trevligt och det bjöds på fika. Sådant uppskattas! Det var första gången jag gick en handledarutbildning och jag blev glatt överraskad, jag förväntade mig att den skulle vara mycket tråkigare. Både jag och min dotter fick ett mycket gott intryck av bilskolan och ser fram emot ett gott samarbete i framtiden. Läs mer
  • 2020-02-22

Tyra P skrev om Riskettan en del av Saltsjö Trafikskola
    Väldigt bra genomgång och bra involvering av elever! Läs mer
  • 2020-02-21

Joachim S skrev om Handledarutbildning en del av Saltsjö Trafikskola
    Bra generell genomgång, det enda som kan förbättras är själva platserna vi satt på. Läs mer
  • 2020-02-21

Ella H skrev om Saltsjö Trafikskola
    Grym trafikskola! Tack Alex för att jag lyckades med körkortet!!! Läs mer
  • 2020-02-20

Jan Olof A skrev om Handledarutbildning en del av Saltsjö Trafikskola
    För mkt reklam för sin egna körskola Läs mer

Annica S skrev om Riskettan en del av Saltsjö Trafikskola
    Mycket Bra kursledare som pratar så man förstår. Läs mer

Jenny M skrev om Handledarutbildning en del av Saltsjö Trafikskola
    Superbra utbildning och en utbildare som var intressant och lätt att lyssna på. Läs mer

Astrid Ö skrev om Riskettan en del av Saltsjö Trafikskola
    Det var väldigt lärorikt och öppnade upp mina ögon inför olika aspekter i trafiken. Jag blev väldigt medveten om olika risker som finns, både saker som är uppenbara men även de som jag inte har tänkt ha varit så allvarliga.
    Det var en bra undervisning på det sättet att läraren inkluderade eleverna väldigt mycket i undervisningen och det gjorde att man alltid lyssnade och var fokuserad. Läs mer
  • 2020-02-14

Monica P skrev om Handledarutbildning en del av Saltsjö Trafikskola
    Bra bemötande och utbildningen var även den bra. Läs mer
  • 2020-02-11

Hedvig D skrev om Saltsjö Trafikskola
    Handledarkurs, risk 1, teorihemsida och ca 7 körlektioner.
    Jag är mycket nöjd med upplägget som trafikskolan gav mig, jag fick chans att öva mycket hemma och dom gav mig utrymme och tillit att öva mycket hemma.
    Lektionerna var väl planerade, med många bra tips som var och är väldigt relevanta. Beskrivningar och instruktioner gjordes på ett bra sätt vilket gjorde att jag kunde ta med tipsen hem och öva på dem där!
    Lagom stöttande utan att känna för mycket press vid tex lektion eller uppkörning!
    Mycket nöjd Läs mer
  • 2020-02-10

Olivia H skrev om Saltsjö Trafikskola
    Väldigt nöjd, oerhört bra lärare! Läs mer
  • 2020-02-10

Amanda F skrev om Saltsjö Trafikskola
    Jag är supernöjd med mina körlektioner! Bra antal lektioner och bra instruktioner Läs mer
  • Albin N

2019-02-14

Albin N skrev om Saltsjö Trafikskola
    Utmärkt!

Introduktionskursen som man annars hört så tråkigt om var mycket givande på Saltsjö Trafikskola. Trots dess längd kändes den inte utsträckt och jag slogs av kursledarens saklighet och ärlighet.

Det samma gällde riskettan. Väl behövd och nyttig reflektion kring var moraliska såsom fysiska gränser går, både ens egna och andras. Precis som med introkursen var denna kurs några väl använda timmar!

Även körlekitionerna var värdefulla. Körlärarna fokuserade inte bara på uppkörningen utan körningen som helhet. Genom att göra eleverna handlingskrafitga och säkra följer uppkörning och körkort naturligt. Varje sekund av min körning blev jag analyserad och given konstruktiv kritik, ingen slösad tid!

Sammantaget är Saltsjö Trafikskola en mycket kompetent trafikskola som jag rekommenderar starkt! Läs mer
  • 2019-02-13

Peter G skrev om Handledarutbildning en del av Saltsjö Trafikskola
    Inget att anmärka på, erfaren och kompetent lärare Läs mer
    2019-02-14 Saltsjö T svarar Peter G
    Hej Peter,
    Vad kul att du är nöjd med handledarutbildningen. Tack så mycket för ditt betyg!
  • 2019-02-12

Malin L skrev om Saltsjö Trafikskola
    Mycket bra körlektioner och guidning till körkort! 😊👍 Läs mer
    2019-02-14 Saltsjö T svarar Malin L
    Hej Malin,
    Tack vad glada vi blir för din rekommendation. Kör försiktigt, vi ses i trafiken!
  • Göran M

2019-02-10

Göran M skrev om Handledarutbildning en del av Saltsjö Trafikskola
    Handledarutbildning. Var en mycket bra utbildning pedagogiskt upplagd och intressanta frågeställningar. Läs mer
    2019-02-12 Saltsjö T svarar Göran M
    Hej Göran,
    Kul att du är nöjd med utbildningen och att du gillade upplägget. Hoppas det går bra med övningskörandet. Tack för ditt betyg!
  • 2019-02-08

Joel E skrev om Riskettan en del av Saltsjö Trafikskola
    Riskettan fungerade jättebra på saltsjö trafikskola. Förväntningarna (att sitta lch stirra igenom tre timmar av tråkigt lärande) överstegs land annat i form av socialt umgänge. Läs mer
    2019-02-12 Saltsjö T svarar Joel E
    Hej Joel,
    Vad roligt att dina förväntningar överträffades på Riskettan. Hoppas det går bra med körkortsutbildningen. Tack så mycket för ditt betyg!

Västra Finnbodavägen 2, 131 30 Nacka