Saltsjö Trafikskola

Saltsjö Trafikskola

Välkommen till Saltsjö Trafikskola!

Vi är ett familjeföretag som varit i branschen sedan 2007. Hos oss blir du utbildad av professionella körlärare till en säker bilförare. Vi erbjuder alla typer av utbildningar. Riskettan, introduktionsutbildning, teorilektioner och mycket mer.

Vi skräddarsyr utbildningen helt efter dina behov beroende på vad du har för tidigare erfarenhet av bilkörning. Vårt motto är att en god utbildning är din trygghet.

Besök gärna vår hemsida. Där hittar du pris på våra olika lektioner och paket samt en checklista för dig som ska ta körkort. Du tar dig enkelt till oss med buss då vi är belägna precis vid Henriksdals busshållplats och station.

Läs vad 848 kunder tycker om Saltsjö Trafikskola 2

2022-11-06 Insamlad av företaget
    Jag tyckte att riskettan var väldigt intressant
    2022-10-31 Insamlad av företaget
    Förmodligen den mest engagerade trafikskoleägaren och läraren som finns. Hans engagemang och energi smittar av sig.
    2022-10-31 Insamlad av företaget
    Väl mött. Trevligt med fika och kaffe. Bra lokaler som var lätt att ta sig till och hitta. Mycket bra innehåll. Både trafikregler som man själv funderat kring och tips på vad som är viktigt att lära ut och hur man gör det på ett bra sätt. Vi som gick kursen involverades på ett bra sätt genom att vi fick frågor och ställde frågor. Kvällen gick fort trots att vi var där flera timmar.
    2022-10-25 Insamlad av företaget
    Jag fick ett par aha-upplevelser trots att jag har kört bil i 35+ år och övningskört under ett par år.
  • Ola H
    2022-10-24 Insamlad av företaget
    Innehållsrikt och givande utbildning.
    2022-10-20 Insamlad av företaget
    Jag tycker att det var en underbar upplevelse och lärde mig massor av kursen
    2022-10-18 Insamlad av företaget
    Supertrevligt bemötande! Hon som höll i kursen var entusiastisk och självklart väldigt kunnig. Så bra att hon blandade föreläsning med olika ”aktiviteter”. Kände verkligen att jag gick därifrån klokare.
    2022-10-10 Insamlad av företaget
    Kul kurs! Man lärde sig mycket och det var ett bra upplägg!
  • KARL L
    skrev om Saltsjö Trafikskola
    2022-10-09 Spontant omdöme
    Tog ca 20 körlektioner ifrån att knappt kört alls och klarade uppkörningen på första försöket tack vare bra pedagogik, tydliga instruktioner och ett väldigt bra bemötande ifrån samtliga medarbetare på trafikskolan. En extra eloge skall Alexander ha som gjorde varje lektion både prisvärd och rolig! Rekommenderas varmt.
    2022-10-09 Insamlad av företaget
    Bra, trevlig, tydlig utbildning
    2022-10-08 Insamlad av företaget
    Kunnig, gav många konkreta tips och råd.
  • Jean Paul B
    2022-10-07 Insamlad av företaget
    Mycket bra mötande, bra familj företag ,
    Klar o tydlig information
    2022-10-06 Insamlad av företaget
    Utbildningen hölls i en lugn och trevlig miljö, under bra tid på kvällen. Kunnig och engagerad utbildare som lyckades förmedla budskapet och dessutom erbjöds man köpa ett startpaket.
    2022-10-06 Insamlad av företaget
    Hade inga höga förväntningar på utbildningen. Tycker dock att den inte gav så mycket matnyttigt. Behövs nya undervisningsformer o nyttan av utbildningen som helhet kan ifrågasättas. Kanske behövs ett nytänk helt o hållet när det gäller körkortsutbildningen. Känns förlegad
    2022-09-08 Insamlad av företaget
    Intressant, lärorikt, pedagogiskt och givande insikter
    2022-09-01 Insamlad av företaget
    Jag tyckte att riskettan var ett lärorikt tillfälle och att läraren var väldigt pedagogisk.
    2022-08-29 Insamlad av företaget
    Superbra! Sjukt intressant och jättebra belysande exempel
    Väldigt bra genomfört.
    Bra exempel och pedagogiskt.
    Bra exempel och bra diskussioner.
    2022-08-29 Insamlad av företaget
    Bra och effektivt både för elev och mig som handledare. Vi fick med oss många bra tips att tänka på.
    2022-08-29 Insamlad av företaget
    Bra mottagande och välplanerat upplägg.
  • Henrik L
    2022-08-20 Insamlad av företaget
    Bra bemötande och bra tips inför körningen
    2022-08-19 Insamlad av företaget
    Allt va bra o trevligt, man fick reda på intressanta saker o de var bra berättat
    2022-08-19 Insamlad av företaget
    Lärorikt och roligt, många handfasta tips som underlättar och kommer att göra handledningen i trafiken säkrare och bättre.
    Rekommenderar handledarkursen varmt på denna trafikskola.
    2022-07-28 Insamlad av företaget
    Den var mycket givande. Fin dialog mellan ledare och deltagarna
    Hej Jonas, härligt att kursen var givande och att det blev en fin dialog. Tack för ditt omdöme, lycka till med körningen! Handledarutbildning
    2022-07-23 Insamlad av företaget
    Det var informationsrikt och välkomnande!
    Hej Ella, vad bra att kursen var informationsrik och att du kände dig välkommen. Tack så mycket för ditt omdöme! Handledarutbildning
    2022-07-22 Insamlad av företaget
    Mycket pedagogiskt byggd kurs med duktig och lyhörd lärare Aleks !!
    Hej Katarina, vad glada vi blir att du tyckte kursen var pedagogisk samt att läraren var bra. Tack för ditt omdöme och lycka till med körningen! Handledarutbildning
    2022-07-19 Insamlad av företaget
    Kunniga och trevliga
    Kan varmt rekommendera detta
    Hej Jens, vad roligt att du tyckte att läraren var kunnig och trevlig. Tack för ditt omdöme! Handledarutbildning
    2022-07-09 Insamlad av företaget
    Kul med en körskola som framhäver samarbete mellan skola och mängdträning henne.
    Hej Peter, vad härligt att du blev nöjd. Tack för din uppskattning! Handledarutbildning
    2022-07-09 Insamlad av företaget
    Trevliga!
    Inspirerande, rolig undervisning på ett sätt som var lätt att förstå!
    Många bra och matnyttiga exempel, lyckades engagera eleverna och handledarna på ett bra sätt!
    Skulke varmt rekommendera handledarutbildningen hos Saltsjö trafikskola
    Hej Ann-Sofie, vad härligt att du blev så nöjd med kursen och att den var rolig och inspirerande. Tack för ditt toppomdöme och lycka till med övningskörningen! Handledarutbildning
    2022-07-04 Insamlad av företaget
    Jättebra bemöt av företaget och kändes som relevant fakta samt info.

Är väl lite tråkigt och viss information hoppas man att folk ska veta "naturligt", men förstår varför behovet för riskettan finns. Tycker dock att Saltsjö Trafikskola gjorde allt de kunde för att göra det någorlunda intressant för oss deltagande :)
    Hej Emelie, kul att du kände dig bra bemött på trafikskolan och att informationen var relevant, vi hoppas att du kunde ta med dig något från kursen trots allt. Tack för ditt omdöme! Riskettan
    2022-07-03 Insamlad av företaget
    Handledarutbildning och trevlig bemötande
    Hej Hugo, vad härligt att du kände dig bra bemött. Tack för ditt omdöme och lycka till ute i trafiken! Handledarutbildning
    2022-07-03 Insamlad av företaget
    engagerande kvällskurs även för mig som är trött på kvällen
    Hej Björn, vad roligt att kursen var engagerande trots tiden på dygnet. Tack för ditt omdöme och lycka till med körningen! Handledarutbildning
  • Dexter L
    2022-07-01 Insamlad av företaget
    Det var väldigt trevlig personal på saltsjö trafikskola, och de bemötte mig väldigt väl. Jag förväntade mig att utbildningen skulle vara ganska långtråkig, men ändå hjälpsam inför att ta körkort. Och det levde utbildningen definitivt upp till. Det var tråkigt men en bra och informativ kurs. Allt som allt var denna handledarkurs väldigt bra tycker jag. Den nådde alla mål.
    Hej Dexter, vad bra att kursen var hjälpsam och informativ, trots att den även kändes långtråkig. Tack för ditt omdöme och lycka till med körningen! Handledarutbildning
    2022-07-01 Insamlad av företaget
    Jag lärde mig mycket jag inte tidigare tänkt på och tyckte att vi fördjupade oss i vanliga situationer/dilemman man ställs inför och hur man gör en riskanalys av det, t.ex. vid extrem trötthet. Jag tyckte att utbildningen var väldigt konkret om vad som kan hända om man inte gör riskanalyser och tänker ett extra varv, och att varje omkommen person i Sverige inte bara är statistik, utan en person bakom med familj, vänner och ett liv. Jag tyckte min lärare Maria var oerhört pedagogisk och tydlig med utbildningens innehåll och vad vi förväntades kunna och hur vi förväntades medverka under utbildningen. Jag hade en jättebra och lärorik upplevelse och tyckte inte alls att det var tråkigt som många som jag känner tyckt om Riskettan på andra trafikskolor. Ni gjorde det till en både lärorik och rolig upplevelse, det var kul att träffa andra elever på skolan också.
    Hej Molly, vad härligt att du lärde dig mycket och tyckte om kursens upplägg, innehåll samt läraren Maria. Tack för ditt toppomdöme, vi uppskattar din kommentar mycket! Riskettan
    2022-07-01 Insamlad av företaget
    Väldigt bra och engagerad lärare som höll i riskettan! Kursen var byggd på en del grupparbeten, där man t.ex. aktivt fick diskutera frågeställningar tillsammans! Även andra aktiviteter ingick som exempelvis film. Det var en bra kurs som jag tyckte gick snabbt, trots att den pågår i 3 timmar. Tack så mycket!
    Hej Linda, vad glada vi blir att du är nöjd med läraren Maria och kursen i sig. Vad härligt att det kändes som den gick snabbt också, tack för att du tog dig tid att skriva ett så fint omdöme! Riskettan
  • skrev om Saltsjö Trafikskola
    2022-06-17 Insamlad av företaget
    Jag är jättenöjd med valet av att köra med Saltsjö Trafikskola! Jag har fått ett tryggt och trevligt bemötande från körlärarna och har känt att körläraren har varit helt ärlig om hur jag ligger till i min körning. Från min körlärare Alex har jag fått ett jätteengagemang och med rätt inlärning från honom klarade jag uppkörningen på första försöket. Stort tack!!! Rekommenderar Saltsjö trafikskola varmt!
    Hej Stefanie, vad härligt att höra att du blev så nöjd med Alex som lärare och trafikskolan i helhet. Tack för att du tog dig tid att skriva ett så fint omdöme, lycka till i trafiken! Saltsjö Trafikskola
    2022-06-16 Insamlad av företaget
    Informativt och bra sätt att gå igenom riskettan
    Hej Alexander, vad bra att du tyckte kursen var informativ. Tack för ditt omdöme! Riskettan
    2022-06-12 Insamlad av företaget
    Videon om de som kört bil onyktra och förlorat en nära var väldigt nyttig men i helhet var kursen rätt seg tbh. Självklart är det svårt att faktiskt inte göra den seg och långsam med tanke på att det är en tre timmars kurs som handlar om mer eller mindre ett och samma ämne. Men jag tycker läraren gjorde det bra men kombination av olika aktiviteter såsom grupparbeten, film och där man fick välja påståenden osv.
    Hej Fredrik, vad roligt att du blev nöjd med aktiviteterna och filmerna som visades. Tyvärr kan vi inte påverka tiden då det är Transportstyrelsens regler, men förhoppningsvis fick du något utav kursen trots att den kändes långsam. Tack för ditt omdöme! Riskettan
    2022-06-11 Insamlad av företaget
    Min handledare under kursen var väldigt trevlig och lyssnade på vad vi tänkte. Hon var även med medveten om att vi skulle lära oss och att det inte finns ett fel svar. Vi fick lära oss att genom samtal med andra och hennes lärande vad säkerhet i trafiken är.
    Hej Elin, vad roligt att du blev nöjd med Maria som lärare. Vi uppskattar din kommentar mycket, tack för ditt fina omdöme! Riskettan
    2022-06-10 Insamlad av företaget
    Det var mycket givande och jag fick mycket bra information och jag lärde mig mycket.
    Hej Atefeh, vad bra att kursen var givande och lärorik. Tack för ditt omdöme! Riskettan
    2022-06-10 Insamlad av företaget
    Mycket duktig och trevlig lärare!
    Hej Victoria, vad roligt att du blev nöjd med vår lärare Maria. Tack för ditt fina omdöme! Riskettan
    2022-06-10 Insamlad av företaget
    Mycket bra och trevligt utformad
    Hej Lisa, vad bra att du gick kursen och tyckte om den. Tack för ditt omdöme och lycka till med körningen! Handledarutbildning
    2022-06-09 Insamlad av företaget
    Det var snabbt och effektiv hanledarkurs som gav en allt man behövde för att kunna förstå vad man ska tänka på när man påbörjar att köra bil.
    Hej Lorentz, vad roligt att du blev så nöjd med kursen och att den gav dig allt du behövde. Tack för att du tog dig tid att skriva ett omdöme! Handledarutbildning
    2022-06-02 Insamlad av företaget
    Pedagogiska, tydliga och intressanta lektioner!
    Hej Emil, härligt att du är nöjd med kursen och att du fann den pedagogisk och tydlig. Tack för ditt omdöme och lycka till med körningen! Handledarutbildning
    2022-05-22 Insamlad av företaget
    Det var mycket bra. Man fick en bra förståelse för de olika riskerna som finns i trafiken och vad man kan göra för att undvika de.
    Hej Rebecka, härligt att du är nöjd med kursen och att du fick en bra förståelse av alla risker. Tack för ditt omdöme! Riskettan
    2022-05-21 Insamlad av företaget
    Anser bemötandet som proffesionellt och trevligt. Klar och tydlig undervisning, samt varierat innehåll. Med detta menar jag att det var varierat på så sätt att man både kollade på filmer, var engagerad själv och även fick röra på sig lite. Härligt med en kortare paus för att minska tiden att vara där. 15min räcker gott och väl! (Riskutbildning 1)
    Hej Thea, vad glada vi blir att du är så pass nöjd med kursen och att det var tydligt, varierat och professionellt. Tack för att du tog dig tid att skriva ett så fint omdöme! Riskettan
    2022-05-19 Insamlad av företaget
    Jag blev bemött på ett vänligt och proffsigt sätt men trevlig personal som kunde hjälpa mig i receptionen.
    Hej Vincent, vad glada vi blir att du kände dig väl bemött här på trafikskolan. Tack för ditt fina omdöme! Handledarutbildning
  • skrev om Saltsjö Trafikskola
    2022-05-18 Insamlad av företaget
    Så grymma!

Körde riskettan med Maria, teorikurserna med Alex och sedan alla körlektioner med dem båda. Klarade både teorin och förarprovet på första försöket tack vare dem. De är jättebra instruktörer båda två som lär ut jättebra och ger en bra förståelse över hur man ska vara som förare.

Tack för allt!
    Hej Ellinor, vad härligt att du är så nöjd med Alex och Maria. Vi uppskattar din kommentar mycket, tack för att du tog dig tid att skriva ett så fint omdöme! Saltsjö Trafikskola
    2022-05-16 Insamlad av företaget
    Hej jkddwhjkbbbjkuedgjkkkbj ja
    2022-05-13 Insamlad av företaget
    Bra grundläggande kurs för handledare med olika moment
    Hej Mathias, vad härligt att du är nöjd med kursen. Tack för ditt omdöme! Handledarutbildning