Saltsjö Trafikskola

Västra Finnbodavägen 2, 131 30 Nacka — Visa karta

Välkommen till Saltsjö Trafikskola!

Vi är ett familjeföretag som varit i branschen sedan 2007. Hos oss blir du utbildad av professionella körlärare till en säker bilförare. Vi erbjuder alla typer av utbildningar. Riskettan, introduktionsutbildning, teorilektioner och mycket mer.

Vi skräddarsyr utbildningen helt efter dina behov beroende på vad du har för tidigare erfarenhet av bilkörning. Vårt motto är att en god utbildning är din trygghet.

Besök gärna vår hemsida. Där hittar du pris på våra olika lektioner och paket samt en checklista för dig som ska ta körkort. Du tar dig enkelt till oss med buss då vi är belägna precis vid Henriksdals busshållplats och station.
Mån-Tor: 09:30-13:00
13:45-17:00
Fre: 09:30-13:00
13:45-15:00
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 497 kunder tycker om Saltsjö Trafikskola

Hugo L skrev om Handledarutbildning en del av Saltsjö Trafikskola
    För att vara just en handledarutbildning var det så bra det kunde bli. Samtidigt var det en handledar utbildning Läs mer

Clara G skrev om Riskettan en del av Saltsjö Trafikskola
    It was an interesting course, but a bit long. Interesting with the game with questions. Interesting discussions. A lot learned. Läs mer

Mathias R skrev om Riskettan en del av Saltsjö Trafikskola
    Bra genomgång och övningar som öppnar ögonen. Läs mer
  • 2020-10-29

Mercé N skrev om Saltsjö Trafikskola
    risk1, körlektioner, uppkörning.
    Alla som arbetar där är professionella, kompetenta, trevliga och hjälpsamma. Skulle rekommendera körskolan till ALLA. Läs mer
  • Marie-fe E

2020-10-29

Marie-fe E skrev om Handledarutbildning en del av Saltsjö Trafikskola
    Handledarutbildningen hos Saltsjö Trafikskola var toppen! Vänligt bemötande, Coronaavstånd, inspirerande lärare och anledningen till att vi bokade just där, kort väntetid!

Är så glad att vi hamnade just där hos det personliga "lilla" familjeföretaget. Vi kommer köra mest privat men ta lite lektioner och då kommer vi absolut tillbaka till dem - och hoppas få charmiga Aleksander.

Har redan rekommenderat handledarutbildningen och trafikskolan till flera av sonens vänner. Läs mer
  • 2020-10-29

Lea M skrev om Riskettan en del av Saltsjö Trafikskola
    Riskettan
    Blev bemött mycket bra, med positiv energi
    Jag förväntade mig att jag skulle få lära mig om viktiga saker att behöva tänka på i samband med bilkörning, och jag tycker absolut trafikskolan levde upp till de förväntningarna
    Det var mycket som jag redan visste men det var trots allt några helt nya grejer jag lärde mig som jag inte tidigare visste, vilket ändå visar att denna kurs är väldigt viktig och nödvändig Läs mer
  • 2020-10-28

Monika J skrev om Handledarutbildning en del av Saltsjö Trafikskola
    Handledarutbildning körkort. Mycket bra och lärorik utbildning med engagerad lärare. Läs mer
  • 2020-10-28

Elin L skrev om Riskettan en del av Saltsjö Trafikskola
    Riskettan kurs, super bra och växlade upp abretet med värderingsfrågor som gjorde att man inte blev trött. Läs mer
  • 2020-10-19

Klara B skrev om Riskettan en del av Saltsjö Trafikskola
    Riskettan.
    Det va trevlig stämning och bra med pauser och fika. Den mötte mina förväntningar vad gällde diskussioner och lärarens kunskap.
    Maria var jätte trevlig Läs mer
  • 2020-10-18

Matilda S skrev om Riskettan en del av Saltsjö Trafikskola
    Riskettan hos Saltsjö Trafikskola var väldigt lärorik och bra. Jag tyckte att det var bra att det var ett varierat lärosätt, att bara lyssna, titta på film och det bästa var att vi en gång fick vara med och reflektera själva vad man hade gjort i olika situationer. Läs mer
  • 2020-10-18

Julia S skrev om Riskettan en del av Saltsjö Trafikskola
    Det var riskettan från Saltsjö Trafikskola. Det var en mycket lärorik föreläsning med trevligt bemötande. Läs mer
  • 2020-10-15

Adriana K skrev om Riskettan en del av Saltsjö Trafikskola
    - Jag gick på risk 1an
    - jag blev bemött bra, alla trevliga, inga problem
    - Jag hade jättelåga förväntningar, var berädd på de 3 längsta timmarna i mitt liv men jag tycker att hon som höll i kursen va bra o lyckades få tiden o flyta på bra
    -min upplevelse va bra, gillade att man fick göra grupparbeten och svara på påstående i form av att ställa sig på olika siffror :) Läs mer
  • 2020-10-15

Antonia K skrev om Riskettan en del av Saltsjö Trafikskola
    Bra lärare under kursen. Roligt med diskussioner och lite övningar där man inte behöver sitta ned. Lite lång kanske men annars topp!! Läs mer
  • Michelle A

2020-10-14

Michelle A skrev om Saltsjö Trafikskola
    Bästa trafikskolan! Alla trafiklärare och reception är underbara! Maria lärde mig så mkt, alla detaljer man behöver plus mer! Alex lärde mig att våga och fick mig att känna trygghet så utan honom hade jag inte varit den bilföraren jag är idag och Eva gav mig så mycket värme, stöd och självförtroende som gjorde att jag orkade ta mig i mål! Och Johanna i reception som också har stöttat och funnits där när man behövt hjälp ❤️ jag är så otroligt tacksam och önskar er ALLA all lycka och kärlek! ❤️❤️❤️ Läs mer
  • 2020-10-04

Catrin F skrev om Handledarutbildning en del av Saltsjö Trafikskola
    Vi fick utbildningen för andra gången då äldre barn tog körkort för länge sedan
    Bra genomgång, skönt med pauser då det blir mycket fakta att ta in och bra varvat med frågor och diskussion
    Rekommenderas Läs mer
  • 2020-09-28

Petra B skrev om Handledarutbildning en del av Saltsjö Trafikskola
    Jag gick handledarutbildningen tillsammans med min dotter, vi blev mycket bra bemötta. Jag fick med mig viktiga saker att tänka på inför övningskörningen och köpte också ett handledarkitt med bok, skylt och extra backspegel. Läs mer
  • 2020-09-27

Malin S skrev om Handledarutbildning en del av Saltsjö Trafikskola
    Jag och min man gick Handledarutbildningen, vi blev väl bemötta och vi kände oss varmt välkomna. Kursen var över våra förväntningar då vi hört andra beskriva sin upplevelse på andra trafikskolor. Vi fick många bra tips på hur vi ska lägga upp undervisningen och många bra verkliga händelser från han som höll i kursen. Händelserna redovisades med bilder och film. Läs mer
  • 2020-09-26

Jacob U skrev om Saltsjö Trafikskola
    En bilskola som jag kan rekommendera till alla. Mycket professionella handledare men ändå avslappnat. Fick mig att klara uppkörningen på första försöket. Läs mer
  • 2020-09-25

Nimratbir K skrev om Handledarutbildning en del av Saltsjö Trafikskola
    Handledarutbildning/introduktionsutbildning Läs mer

Henrik S skrev om Handledarutbildning en del av Saltsjö Trafikskola
    Bra nivå på utbildning. Trevligt sätt att presentera innehållet. Informativt. Läs mer

Patrik W skrev om Handledarutbildning en del av Saltsjö Trafikskola
    Saltsjö Trafikskola - Handledarutbildning. Läs mer

Olof W skrev om Handledarutbildning en del av Saltsjö Trafikskola
    1. Intro utbildning.
    2. Positivt och vänligt.
    3. Jag nästan inga förväntningar mer än de jag såg. Ett utbildning påtvingad av Transportstyrelsen är inget man behöver eller vill göra.
    4. Upplevelse ok. Läs mer

Lea M skrev om Handledarutbildning en del av Saltsjö Trafikskola
    Mycket bra! Skulle absolut rekommendera! Alla var mycket inbjudande och förde en bra dialog! Läs mer

Astrid Y skrev om Saltsjö Trafikskola
    Jag har haft flera körlektioner med pedagoger från Saltsjö Trafikskola, och jag tycker att deras pedagogik har varit väldigt bra och mycket lärorik. Pedagogerna på Saltsjö Trafikskola tar utbildningen på allvar och är mycket ambitiösa med vad dem lär ut, jag lärde mig oerhört mycket bra genom att ta körlektioner hos dem och de har gjort att jag idag känner mig som en väldigt trygg och bra bilist! Läs mer
  • 2020-09-13

Sviatlana B skrev om Riskettan en del av Saltsjö Trafikskola
    Riskettan bra kurs med duktig lärare. Upplevelse som man aldrig tappar bort. Läs mer
  • 2020-09-13

Hans A skrev om Handledarutbildning en del av Saltsjö Trafikskola
    Handledarutbildning Saltsjö Trafikskola.
    Bra och trevlig utbildning med många praktiska exempel men även teori. Möjligen lite för mycket fokus på manuellt växlad bil. Läs mer
  • 2020-09-11

Ella Ä skrev om Riskettan en del av Saltsjö Trafikskola
    Intresseväckande genomgång med givande diskussioner. Läs mer
  • Alva B

2020-09-07

Alva B skrev om Saltsjö Trafikskola
    Det är en bra trafikskola, jag köpte 10 pack på körlektioner och min lärare blev som en coach för mig på hur jag skulle tänka inför uppkörningen. Mycket bra stöd! Läs mer
  • 2020-08-25

Simon K skrev om Saltsjö Trafikskola
    Körlektioner, riskutbildning, teori och uppkörning.
    Underbara lärare som hjälper på alla sätt man behöver under undervisningen. Läs mer
  • 2020-08-25

Joel L skrev om Saltsjö Trafikskola
    Bra lärare som hjälper en i sitt körande. Rekommenderas! Läs mer
  • 2020-08-24

Galina A skrev om Saltsjö Trafikskola
    Att ta körkort var för mig som för många andra en lång, ibland känslomässigt utmattande men samtidigt spännande resa som gav mig möjliget att utforska mina egna gränser och bli en starkare och tryggare person med körkortet på köpet:)

Jag är oerhört tacksam till all personal på Saltsjö Trafikskola för deras gränslöst tålamod och proffesionalism. Ni är bäst, helt enkelt! Läs mer

Joakim S skrev om Handledarutbildning en del av Saltsjö Trafikskola
    Handledar utbildning
    Bra och trevligt bemötande
    Enkelt och bra utbildning med fokus på rätt grejer Läs mer

Astrid R skrev om Handledarutbildning en del av Saltsjö Trafikskola
    Jag gick introduktionsutbildningen på Saltsjö Trafikskola. Jag tyckte den var bra! Trots sin längd utnyttjade instruktören tiden till fullo och lyckades få alla 3h fulla med relevant information. Jag är mycket nöjd! Läs mer

Ellinor E skrev om Handledarutbildning en del av Saltsjö Trafikskola
    Bra upplagt med. teori, praktiska övningar och frågor till oss. Läs mer
  • Sara A

2020-08-20

Sara A skrev om Saltsjö Trafikskola
    Tyckte att saltsjö trafikskola var väldigt bra. De gav alltid bra feedback på ens körning och var alltid trevliga Läs mer
  • 2020-08-20

Deborah S skrev om Handledarutbildning en del av Saltsjö Trafikskola
    Handledarutbildning var bra planerad, tydlig, många exempel, dialog med deltagare, lagom med raster, god fika och en trevlig atmosfär och bra lärare. Läs mer
  • 2020-08-20

Olivia S skrev om Handledarutbildning en del av Saltsjö Trafikskola
    Upplevelsen av handledarutbildningen för B-körkort på Saltsjö Trafikskola var mycket bra. Aleksandar var informativ, tydlig och gav relevant information. Det märktes att han ville alla väl och delade med sig av tips som man kanske inte riktigt tänker på själv som handelare. Vi passade på att köpa det digitala teoripaketet + en övningkörningsskylt. Läs mer
  • 2020-08-06

Sophie B skrev om Handledarutbildning en del av Saltsjö Trafikskola
    Blev bemött bra och fick redan vid första kursen mycket bra information! Läs mer
  • 2020-08-04

Erik W skrev om Handledarutbildning en del av Saltsjö Trafikskola
    Bra upplägg av kursen, lätt att följa. Professionellt genomfört! Bra pauser och tack för fikat! Läs mer
  • Newal Hashim H

2020-08-03

Newal Hashim H skrev om Handledarutbildning en del av Saltsjö Trafikskola
    Vi gick på handledare utbildning Som var jätte givande. Det upplevdes av en tonåring också att det var riktigt bra, tiden på utbildningen är mer än 3 timmar men det gick så fort upplevde vi hela familjen.
    Bemötandet var riktigt bra trevliga proffsiga personal.👍🏽👍🏽 Läs mer
  • 2020-08-03

Jasmine P skrev om Handledarutbildning en del av Saltsjö Trafikskola
    Jättebra utbildning, enkel att följa och med tips och råd som förklaras tydligt Läs mer
  • 2020-07-30

Sunniva E skrev om Saltsjö Trafikskola
    Bra, tydliga och vettiga lärare som fick mig att känna mig trygg och väl förberedd inför uppkörningen och som även sett till att jag känner mig väl förberedd inför att ge mig ut i trafiken på egen hand! Läs mer

Amanda P skrev om Saltsjö Trafikskola
    Köpte körlektioner och riskettan genom skolan, lärarna var fantastiska. Trevliga och duktiga på det dom gjorde. Skolan levde upp till mer än vad jag hade förväntat mig. Rekommenderas starkt! Läs mer

Valentina S skrev om Saltsjö Trafikskola
    Jag köpte ett stort paket med lektioner och blev bemött väldigt bra med bra lärare som var pedagogisk men ändå gjorde att man såg fram emot lektionen! Läs mer

Ebba N skrev om Riskettan en del av Saltsjö Trafikskola
    Jag har gått riskettan på Saltsjö Trafikskola

Jag blev bemött på ett bra sätt.

Mina förväntningar var att få lära mig mera och ha en bra kurs som inte blev långtråkig utan intressant där man lär sig mera.
    Jag tycker att jag lärde mig mera och fick en större förståelse över allt. Kursen var intressant och rolig också!

Sammanfattningsvis tycker jag att jag lärde mig mycket, och gick därifrån med mkt nu kunskap och förståelse. Kursen var rolig och det var ett bra koncept med både föreläsning, egna diskussioner, fyra hörn och film. Läs mer

Liisa W skrev om Handledarutbildning en del av Saltsjö Trafikskola
    Utbildningen var ostrukturerad och hade fokus på varken den som ska vara handledare eller den som ska börja köra.

Kvällen gick åt anekdoter om praktiska körsituationer och väldigt lite kändes som att det var matnyttigt för någon av oss.
    För handledaren skulle det varit väldigt nyttigt att gå igenom trafikverkets krav på körsituationer och hur man planerar och lägger upp körningarna med eleven - man kan utgå från Trafikverkets kravlista.

För eleven som aldrig suttit bakom ratten är det helt abstrakt att lyssna på långa och detaljerade förklarningar om hur man gasar, bromsar och backar i olika situationer - eleven har ju ingen aning på hur en bil fungerar ens. För handledaren är det mycket mer vettigt att gå igenom kraven och hur man på bästa sättet säkerställer att man övningskör på ett sätt som går igenom dessa situationer i praktik.

Det var dessutom tråkigt att lyssna hur presentatören "slog sig i bröstet" om hur duktig han var och hur han lärde eleverna på rätt sätt. Enligt honom är "privatisterna" som han kallade oss privata handledare okunniga och inkompetenta på att lära eleverna på rätta saker och på rätta sättet - men efter att ha suttit med honom i flera timmar och lyssnat på hans ostrukturerade presentation med skryt på sig själv tror jag knappast på att han är rätta personen att lära ut någon att köra. Tyvärr - kändes som bortkastat tid, vi förstod inte att man inte kan erbjuda en bättre kurs när den är obligatorisk. Läs mer
    2020-08-11 Saltsjö T svarar Liisa W
    Hej Liisa,

Tack för att du tagit dig tiden att skriva en recension.
    Vi håller handledarutbildningen efter Trafikverkets krav och går igenom den aktuella kursplanen.

När vi pratar om olika praktiska körsituationer gör vi det med avsikt att få handledarna att tänka till och förstå vad som är viktigt att tänka på i olika perspektiv(säkerhet, eco-driving osv) - Vi ger tips på hur ni bör tänka i dessa olika situationer lägga upp eran utbildning på bästa sätt. Vi förstår att eleven inte har kunskaper om bilens olika funktioner och trafikregler eftersom de inte har någon erfarenhet men vi hoppas att eleven ska bli nyfiken att lära sig.

Vi har förstått att du uppfattade läraren som skrytig vilket är tråkigt då det aldrig är vår avsikt när vi nämner våra resultat.

Läraren som håller kursen har aldrig uttryckt att privatister är okunniga eller inkompetenta. Vi har aldrig fått höra att någon annan uppfattar det så. Vi tolkar också det som att du tycker det var fel av läraren att kalla er för ”privatister” men det är ett vanligt uttryck för de som kör privat och inte på något sätt nedvärderande.

Vi tycker det är jättebra att övningsköra privat och vi är ödmjuka och förstår att det är svårt för många handledare som tagit sina körkort för många år sedan. Vi som arbetar med detta dagligen har ofta djupare kunskap och vet hur vi ska lära ut på bästa och mest effektiva sätt. Vi rekommenderar alltid att kombinera privat övningskörning med körlektioner på en trafikskola om man har möjlighet.

Vi beklagar att du inte fått en bra upplevelse.
    Lycka till med övningskörningen!

Daniel L skrev om Riskettan en del av Saltsjö Trafikskola
    Bra upplägg, bra lärare. Gjorde jobbet. Effektiv och inte slöseri med tid. Läs mer

Agneta B skrev om Handledarutbildning en del av Saltsjö Trafikskola
    Vi är mycket nöjda med introduktionsutbildningen. Den gjordes även på ett coronasäkertsätt Läs mer
  • 2020-07-26

Julia R skrev om Saltsjö Trafikskola
    Jag är jättenöjd! Alla är super trevliga och pedagogiska. Läs mer
  • 2020-07-25

Mathias R skrev om Handledarutbildning en del av Saltsjö Trafikskola
    Bra och lättillgänglig. Fanns inget att anmärka på. Läs mer

Västra Finnbodavägen 2, 131 30 Nacka

Tjänsteföretag lever på sitt goda ryckte