Saltsjö Trafikskola

Saltsjö Trafikskola

Välkommen till Saltsjö Trafikskola!

Vi är ett familjeföretag som varit i branschen sedan 2007. Hos oss blir du utbildad av professionella körlärare till en säker bilförare. Vi erbjuder alla typer av utbildningar. Riskettan, introduktionsutbildning, teorilektioner och mycket mer.

Vi skräddarsyr utbildningen helt efter dina behov beroende på vad du har för tidigare erfarenhet av bilkörning. Vårt motto är att en god utbildning är din trygghet.

Besök gärna vår hemsida. Där hittar du pris på våra olika lektioner och paket samt en checklista för dig som ska ta körkort. Du tar dig enkelt till oss med buss då vi är belägna precis vid Henriksdals busshållplats och station.

Läs vad 607 kunder tycker om Saltsjö Trafikskola 2

2021-04-15
    Bra information och trevligt bemötande.

En förbättring kan vara att korta ner tiden för legitimering innan kursen startar. Det blev lite lång väntan innan den startade.
    2021-04-14
    Väldigt bra kurs. Jag gjorde hela lin moppeutbildning på saltsjö trafikskola samt min handledarkurs för övningskörning och jag blev väldigt nöjd båda gångerna. Jag har rekommenderat körskolan till både vänner pch familj.
    2021-04-14
    Handledarutbildning, som sagt!
    Bra bemötande.
    2021-04-12
    Jag tyckte det var en jätte informativ lektion med en väldigt bra pedagog! Eftersom det är en så pass lång lektion var det roligt att han involverade oss i diskussioner samt frågade frågor. Det kändes som att jag lärde mig mycket.
    Tack för lektionen!
    2021-04-12
    Bra bemötande. Inte effektivt hela tiden. Bra i det stora hela.
    2021-04-11
    Proffsigt o trevligt och bra upplägg
    2021-04-11
    Handledarutbildning för handledare och blivande övningskörare..
    Bra bemötande och interaktivt.
    Inga förväntningar men informativt och enkelt via Zoom. Tips på vad man ska tänka på och hur övningar kan gå till. Presentation av verktyg som är bra att använda. I formation om hur provet går till samt vilka fler kurser och papper som måste hanteras innan körkortet kan tas.
    2021-04-11
    Tycker jag fick bra information vad som gäller att vara handledare. Speciellt bra var hur man skulle förbereda eleven för olika situationer, så eleven är bered på dessa. Visade också vad viktigt det är med genomgång före och efter ett körpass. Digitalt fungerade det mycket bra och jag tycker att stämning var bra och trevlig under kursen. Trevligt bemötande också. Kan rekommendera denna utbildning.
    /Leif Edvardsson
    2021-04-10
    Jag tyckte att riskettan var både intressant och rolig. Jag fick mer förståelse för hur jag kan göra det säkert både för mig och för andra i trafiken. Roliga övningar och bra filmer.
    2021-04-09
    Trevligt och professionellt bemötande och undervisning där läraren lyckades engagera alla delagare:)
    2021-04-09
    Jag gick handledarutbildningen hos saltsjötrafikskola. Jag tycker att det var jättebra och fick veta många nya saker jag inte visste tidigare. De som höll i utbildningen var pålästa och trevliga.
    2021-04-09
    Gick riskettan, blev bra bemött. Trodde att det skulle vara långtråkigt men det var mycket intressantare än vad jag trodde!
    2021-04-09
    Var otroligt mycket roligare en vad jag trodde det skulle vara då jag tyckte Maria la upp det på
    Ett roligt sätt, mycket diskussioner och man fick sätta in sig i situationer som kunde uppstå och vad man skulle göra. Inte bara att sitta och lyssna utan hon gjorde det interessant genom att lägga in egna erfarenheter tex.
    2021-04-09
    Jag var på riskettan i saltsjö Trafikskola och blev där väl bemött. Jag tyckte att föreläsningen var mycket lärorik och givande. Dessutom tyckte jag att det var engagerande att själv få tycka till och diskutera för att sedan lära sig efter det. Att läraren också delade med sig av sina egna erfarenheter och berättade om trafiksituationer hon varit med om gjorde den mer intressant. Riskettan levde upp till och översteg mina förväntningar.
    2021-04-09
    Det var ett både informativt- och dialogaktigt möte som gav stöd i vidare körtillfällen med mitt barn.
    2021-04-09
    Tjänsten hittades på nätet, själva servicen var på en godkänd nivå men tyvärr så var mina tankar gällande utbildningen på en annan nivå.
    Det är inte skolans fel men trafikverket måste i samarbete med landets körskolor göra utbildningen mera kvalitetaktigt sedan är formen inte den optimala (på nätet).
    2021-03-26
    Trodde det skulle bli utdragen och lång påtvingad handledarutbildning, men det var intressant och bra information hela tiden, det var väl investerad tid för mig. Duktig instruktör.
    2021-03-22
    Handledarutbildningen var väldigt bra.
    Den hade mycket bra och detaljerad information.
    Den var väldigt intressant och motiverande.
    2021-03-21
    klarade på första försöket. Trevlig lärare och de visste vad de höll på med.
    2021-03-20
    Riskettan. Trevligt och hjärtligt bemötande, intressant genomgång med bra tips/tankar
    2021-03-19
    Bra mottagning av företagets representanter.
    Vi köpte handledarutbildning för min son och mig.
    Utbildning blev bättre än det som kunde förväntas, mycket praktiskt inriktad information, mycket nyttigt.
    2021-03-19
    Superbra Trafikskola, Aleksander är en superbra lärare och han såg till att jag klarade uppkörningen på första försöket. Tusen tack!!!!!!
    2021-03-15
    Risk1a bra bemöt, lärorikt. Och bra upplägg på föreläsningen
    2021-03-13
    Jag hade inga speciella förväntningar, men jag blev vänligt bemöt och fick frågor ställda till mig under presentationen vilket var väldigt bra pga att man då fick tänka själv. Jag fick även lära mig mycket nytt.

Jag rekommenderar absolut Saltsjö-trafikskola.
    Tack!
    2021-03-12
    Handledarutbildning för att övningsköra bil.
    Bra bemötande, snabb återkoppling på frågor.
    Bra kurs där både elever och handledare blev involverade.
    2021-03-11
    Handledarutbildningen tycker jag var väldigt bra och noggrann. Jag lärde mig mycket och nu som personal anses vara jättemotiverade och vilja lära ut. Ni var dessutom trevliga. Fanns inget dåligt!
    Hej Albin, Vad glada vi blir att du tyckte om handledarkursen hos oss oss. Tack så mycket för ditt omdöme. Lycka till med körkortet och ha en bra vår! Handledarutbildning
    2021-03-11
    Det var många bra tips på hur vi ska jobba som handledare! Vad jag menar att det finns en hemsida där utbildningsplanen är tydligt Och att använda Gogelmaps! Superbra tips! Beröm till honom som höll utbildningen, mycket behaglig framtoning, blev inte tråkig stund!
    Hej Tarja, Tack, vad kul att du är nöjd med kursen och tyckte att Alex som höll kursen var bra. Stort lycka till med övningskörningen och välkomna tillbaka! Handledarutbildning
    2021-03-10
    Jag var jätte nöjd. Läraren var jätte snäll och uppmärksamhet.

Jag fått mycket bra Information och imponerat.
    Hej Gulnar, Vad glada vi blir att du är nöjd med Riskettan hos oss och läraren som höll den. Tack för ditt omdöme! Riskettan
    2021-03-08
    Mycket bra, tydligt trotts att det var online! Utbildaren ställde frågor och alla hängde med under genomgångarna.
    Hej Anna, Tack, vad bra att du tyckte det fick fungerade bra att ha kursen online. Tack för ditt omdöme! Handledarutbildning
    2021-03-08
    Gick på handledarutbildningen som elev och jag tyckte att upplägget var bra och jag tyckte att det var bra att utbildaren frågade frågor till eleverna och handledarna.
    Jag tyckte att det var kul och kursen nådde de flesta av mina förväntningar, att det skulle vara kul och intressant. Det ända som inte nådde mina förväntningar var att vissa delar var svåra att förstå som någon ny på att köra som tex om växlar och liknande, men jag tror att den delen var för handledarna. Men annars var resten av kursen intressant och informativ!
    Hej Isabelle, Tack för ditt omdöme, vi uppskattar att du tagit dig tid att skriva det. Stort lycka till med körkortet! Ha en fin vår! Handledarutbildning
    2021-03-08
    Jättebra och lärorik kurs med Maria!
    Hej Victoria, Vad kul att du tyckte om Riskettan med Maria. Tack för att du tog dig tid att skriva ett omdöme! Riskettan
    2021-03-07
    Det gick bra att ha introkurs även fast det var online
    Hej Vincent, Vad bra att du tyckte det fungerade att ha kursen online nu med tanke på restriktionerna. Tack för ditt omdöme. Lycka till med övningskörningen och ha en fin vår! Handledarutbildning
    2021-03-07
    Jag tycker handledarutbildningen var bra. Både eleverna samt handledarna blev bemötta på ett bra sätt, hade man frågor var det bara att ställa dem utan problem.
    Företaget levde upp till mina förväntningar genom att besvara frågor man hade samt förklara innebörden av vad utbildningen går ut på o.s.v.
    Hej Sabrin, Vad kul att ni är nöjda med handledarutbildningen och fick era frågor besvarade. Stort lycka till med övningskörningen och välkomna tillbaka! Handledarutbildning
    2021-03-06
    Dom är jätte bra vi ska använda dom o ta körkort mvh tack
    Hej Dan, Vad kul att du är nöjd med handledarutbildningen, ni är varmt välkomna åter för vidare utbildning. Tack för ditt omdöme! Handledarutbildning
    2021-03-05
    Jag har tagit körlektioner och riskettan hos Saltsjö Trafikskola och är väldigt nöjd med kvaliteten på utbildningen och lärarna som inte bara är pedagogiska utan extremt hjälpsamma och tillmötesgående. Rekommenderar starkt!
    Hej Sofia, Vad kul att du rekommenderar oss och är nöjd med utbildningen. Vi uppskattar ditt omdöme och önskar dig lycka till med allt i framtiden! Saltsjö Trafikskola
    2021-03-05
    Bästa trafikskolan ! Trevliga, duktiga och hjälpsam personal. Utan Maria som trafiklärare hade jag aldrig klart det. Bara positivt!!
    Hej kristin, Tack, vad glada vi blir att du hade en så positiv upplevelse. Bra jobbat med körkortet - Ha en toppen vår! Saltsjö Trafikskola
    2021-02-24
    Supernöjd med allt! Teorilektionerna hjälpte mig att klara teoriprovet på första försöket :)
    Hej Johanna, Vad kul att du är nöjd med allt. Bra jobbat med teoriprovet! Ha en fantastisk vår! Saltsjö Trafikskola
    2021-02-24
    Riktigt bra körskola med riktigt bra lärare! Gjorde så jag fick körkort!!!
    Hej Nathalie, Vad roligt att du är nöjd med din utbildning hos oss. Stort grattis till körkortet, njut av det och ha en toppen vår! Tack för ditt omdöme! Saltsjö Trafikskola
    2021-02-18
    Tydlig och bra info. Rekommenderas varmt!
    Hej Jesper, Tack, vad härligt att du är nöjd med Handledarutbildningen hos oss. Lycka till med övningskörningen och välkommen åter! Handledarutbildning
    2021-02-18
    Jag tycker det var en bra kurs, riskettan. Den brukar vara känd för att vara lång och tråkig men hos saltsjö tycker jag att det var intressant och tiden gick ganska fort.
    Kursen innehöll bra information, även om man kunde en del innan så lärde man sig mycket nytt.
    Hej Wilma, Vad glada vi blir att du tyckte om Riskettan hos oss och att vi lyckades hålla det intressant samt att det kändes som att tiden gick fort. Tack för ditt omdöme! Riskettan
    2021-02-14
    Snäll personal mina förväntningar var uppfyllda och jag blev nöjd
    Hej Amin, Tack så mycket, vad glada vi blir att du är nöjd med Riskettan hos oss. Riskettan
    2021-02-13
    Bra genomförd kurs som levde upp till alla förväntningar!
    Hej Malte, Vad roligt att höra att du är nöjd med Riskettan hos oss. Välkommen tillbaka! Riskettan
    2021-02-13
    Hade högre förväntningar om hur man blinkar och hur viktigt det är att vara tydlig i trafiken, inte ett ljud om blinkers vilket jag som bilförare stör mig vansinnigt på varje dag men då vet jag att dom nya inte får lära sig det men får hoppas det är bättre i bilen på trafikskolan
    Men på 3 tom och 15 min hade jag hoppats på mer, mycket mer där
    Hej Johan, Tack för din input. Vi är noga med alla trafikregler och inte minst blinkers när vi utbildar våra elever i trafiken. Under dessa 3 timmar på handledarutbildningen så har vi mycket annat som vi måste hinna med gällande regler och krav kring privat övningskörning. Vi pratar lite om blinkers när vi diskuterar om cirkulationsplatserna men vi ska ha i åtanke att prata mer om hur viktigt det är med blinkers. Hoppas att kursen varit till nytta i alla fall. Stort lycka till med övningskörningen! Handledarutbildning
    2021-02-11
    Jag har varit elev på Saltsjö Tafrikskola. Jag har tagit flera lektioner samt introkurs och risk1an

Jag är mycket nöjd med min bemötelse och framförallt en bra väg till mitt körkort!
    Hej Ebba, Vad glada vi blir att du är nöjd med din körkortsutbildning hos oss. Bra jobbat med körkortet, hoppas du får en fin vår! Saltsjö Trafikskola
    2021-02-11
    Fungerade fint digitalt, en tydlig och engagerad lärare. På en bra nivå.
    2021-02-11
    Jag hade körlektioner och teorilektioner. Jag körde med några lärare och alla var väldigt bra på att lära ut, och var alltid schyssta. Fick också bra hjälp från receptionen med att boka tider för lektioner, teoriprov och uppkörning. Allt var superbra och kommer absolut rekommendera saltsjö trafikskola för kompisar som vill ta körkort.
    2021-02-11
    Handledare var jätte klok och han förklarade allt så tydligt
    2021-02-11
    Det var väldigt lärorikt och intressant. Tog upp bra praktiska bitar för ansökan och hur man gör för att få själva körkortet. Det var också bra tips för körning tillsammans med handledare och vad man ska tänka på.
  • Jokum H
    skrev om Saltsjö Trafikskola
    2021-02-09
    Hade en fantastisk tid hos Saltsjö trafik skola! Min handledare Heidi var väldigt pedagogiskt duktigt och noggrann med detaljer och förklarade tydligt om det var något moment jag inte förstod. Om ni ska ta körkort så välj saltsjö trafik skola och Heidi som handledare så kommer du ha körkortet snabbare än du tror!
    2021-02-06
    Mycket proffsigt och bra vägledning till att övningsköra privat