Saltsjö Trafikskola

Västra Finnbodavägen 2, 131 30 Nacka — Visa karta

Välkommen till Saltsjö Trafikskola!

Vi är ett familjeföretag som varit i branschen sedan 2007. Hos oss blir du utbildad av professionella körlärare till en säker bilförare. Vi erbjuder alla typer av utbildningar. Riskettan, introduktionsutbildning, teorilektioner och mycket mer.

Vi skräddarsyr utbildningen helt efter dina behov beroende på vad du har för tidigare erfarenhet av bilkörning. Vårt motto är att en god utbildning är din trygghet.

Besök gärna vår hemsida. Där hittar du pris på våra olika lektioner och paket samt en checklista för dig som ska ta körkort. Du tar dig enkelt till oss med buss då vi är belägna precis vid Henriksdals busshållplats och station.
Mån-Tor: 09:30-13:00
13:45-17:00
Fre: 09:30-13:00
13:45-15:00
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 401 kunder tycker om Saltsjö Trafikskola

• 2020-03-30

Moa L skrev om Saltsjö Trafikskola
    Körlektioner som absolut gav resultat. Klarade uppkörningen på första försöket och trots att man nästan lär sig mer än vad som krävs för att klara uppkörningen gör det att man känner sig som en mycket mer säker förare. Läs mer
  • 2020-03-03

Karin A skrev om Saltsjö Trafikskola
    Väldigt bra trafikskola! De är kunniga, tydliga, realistiska, hjälpsamma, noggranna och supertrevliga. Rekommenderar verkligen! Läs mer
  • 2020-02-28

Malin K skrev om Handledarutbildning en del av Saltsjö Trafikskola
    Vi bemöttes mycket trevligt och det bjöds på fika. Sådant uppskattas! Det var första gången jag gick en handledarutbildning och jag blev glatt överraskad, jag förväntade mig att den skulle vara mycket tråkigare. Både jag och min dotter fick ett mycket gott intryck av bilskolan och ser fram emot ett gott samarbete i framtiden. Läs mer
  • 2020-02-22

Tyra P skrev om Riskettan en del av Saltsjö Trafikskola
    Väldigt bra genomgång och bra involvering av elever! Läs mer
  • 2020-02-21

Joachim S skrev om Handledarutbildning en del av Saltsjö Trafikskola
    Bra generell genomgång, det enda som kan förbättras är själva platserna vi satt på. Läs mer
  • 2020-02-21

Ella H skrev om Saltsjö Trafikskola
    Grym trafikskola! Tack Alex för att jag lyckades med körkortet!!! Läs mer
  • 2020-02-20

Jan Olof A skrev om Handledarutbildning en del av Saltsjö Trafikskola
    För mkt reklam för sin egna körskola Läs mer

Annica S skrev om Riskettan en del av Saltsjö Trafikskola
    Mycket Bra kursledare som pratar så man förstår. Läs mer

Jenny M skrev om Handledarutbildning en del av Saltsjö Trafikskola
    Superbra utbildning och en utbildare som var intressant och lätt att lyssna på. Läs mer

Astrid Ö skrev om Riskettan en del av Saltsjö Trafikskola
    Det var väldigt lärorikt och öppnade upp mina ögon inför olika aspekter i trafiken. Jag blev väldigt medveten om olika risker som finns, både saker som är uppenbara men även de som jag inte har tänkt ha varit så allvarliga.
    Det var en bra undervisning på det sättet att läraren inkluderade eleverna väldigt mycket i undervisningen och det gjorde att man alltid lyssnade och var fokuserad. Läs mer
  • 2020-02-14

Monica P skrev om Handledarutbildning en del av Saltsjö Trafikskola
    Bra bemötande och utbildningen var även den bra. Läs mer
  • 2020-02-11

Hedvig D skrev om Saltsjö Trafikskola
    Handledarkurs, risk 1, teorihemsida och ca 7 körlektioner.
    Jag är mycket nöjd med upplägget som trafikskolan gav mig, jag fick chans att öva mycket hemma och dom gav mig utrymme och tillit att öva mycket hemma.
    Lektionerna var väl planerade, med många bra tips som var och är väldigt relevanta. Beskrivningar och instruktioner gjordes på ett bra sätt vilket gjorde att jag kunde ta med tipsen hem och öva på dem där!
    Lagom stöttande utan att känna för mycket press vid tex lektion eller uppkörning!
    Mycket nöjd Läs mer
  • 2020-02-10

Olivia H skrev om Saltsjö Trafikskola
    Väldigt nöjd, oerhört bra lärare! Läs mer
  • 2020-02-10

Amanda F skrev om Saltsjö Trafikskola
    Jag är supernöjd med mina körlektioner! Bra antal lektioner och bra instruktioner Läs mer
  • Albin N

2019-02-14

Albin N skrev om Saltsjö Trafikskola
    Utmärkt!

Introduktionskursen som man annars hört så tråkigt om var mycket givande på Saltsjö Trafikskola. Trots dess längd kändes den inte utsträckt och jag slogs av kursledarens saklighet och ärlighet.

Det samma gällde riskettan. Väl behövd och nyttig reflektion kring var moraliska såsom fysiska gränser går, både ens egna och andras. Precis som med introkursen var denna kurs några väl använda timmar!

Även körlekitionerna var värdefulla. Körlärarna fokuserade inte bara på uppkörningen utan körningen som helhet. Genom att göra eleverna handlingskrafitga och säkra följer uppkörning och körkort naturligt. Varje sekund av min körning blev jag analyserad och given konstruktiv kritik, ingen slösad tid!

Sammantaget är Saltsjö Trafikskola en mycket kompetent trafikskola som jag rekommenderar starkt! Läs mer
  • 2019-02-13

Peter G skrev om Handledarutbildning en del av Saltsjö Trafikskola
    Inget att anmärka på, erfaren och kompetent lärare Läs mer
    2019-02-14 Saltsjö T svarar Peter G
    Hej Peter,
    Vad kul att du är nöjd med handledarutbildningen. Tack så mycket för ditt betyg!
  • 2019-02-12

Malin L skrev om Saltsjö Trafikskola
    Mycket bra körlektioner och guidning till körkort! 😊👍 Läs mer
    2019-02-14 Saltsjö T svarar Malin L
    Hej Malin,
    Tack vad glada vi blir för din rekommendation. Kör försiktigt, vi ses i trafiken!
  • Göran M

2019-02-10

Göran M skrev om Handledarutbildning en del av Saltsjö Trafikskola
    Handledarutbildning. Var en mycket bra utbildning pedagogiskt upplagd och intressanta frågeställningar. Läs mer
    2019-02-12 Saltsjö T svarar Göran M
    Hej Göran,
    Kul att du är nöjd med utbildningen och att du gillade upplägget. Hoppas det går bra med övningskörandet. Tack för ditt betyg!
  • 2019-02-08

Joel E skrev om Riskettan en del av Saltsjö Trafikskola
    Riskettan fungerade jättebra på saltsjö trafikskola. Förväntningarna (att sitta lch stirra igenom tre timmar av tråkigt lärande) överstegs land annat i form av socialt umgänge. Läs mer
    2019-02-12 Saltsjö T svarar Joel E
    Hej Joel,
    Vad roligt att dina förväntningar överträffades på Riskettan. Hoppas det går bra med körkortsutbildningen. Tack så mycket för ditt betyg!
  • 2019-02-08

Robin T skrev om Riskettan en del av Saltsjö Trafikskola
    Bra bemötande, långtråkig genomgång men på kortast möjliga tid dock vilket uppskattas Läs mer
    2019-02-12 Saltsjö T svarar Robin T
    Hej Robin,
    Kul att du är nöjd med bemötandet. Vad synd att du upplevde det som långtråkigt, vi hoppas att du tog med dig viktig information. Tack för ditt omdöme!
  • 2019-02-07

Lovisa N skrev om Saltsjö Trafikskola
    Kompetenta och pedagogiska lärare som hjälpte mig att utvecklas och fokuserade på att jag skulle bli en så bra och säker förare som möjligt, även efter uppkörningen. Läs mer
    2019-02-12 Saltsjö T svarar Lovisa N
    Hej Lovisa,
    Vad roligt att läsa. Tack snälla för toppenbetyg! Hoppas du njuter av körkortet.

Moa G skrev om Riskettan en del av Saltsjö Trafikskola
    Jättetrevlig personal som förklarade så att alla förstod! Läs mer
    2019-02-12 Saltsjö T svarar Moa G
    Hej Moa,
    Kul att du är nöjd med Riskettan hos oss. Tack så mycket för ditt betyg!

Annelie Ä skrev om Handledarutbildning en del av Saltsjö Trafikskola
    Handledarutbildningen blev jättetrevlig tack vare en bra och engagerad utbildare. Jättenöjd! Läs mer
    2019-02-12 Saltsjö T svarar Annelie Ä
    Hej Annelie,
    Härligt att du hade det trevligt och är nöjd med utbildningen. Hoppas det går bra med övningskörningen. Vi tackar så mycket för ditt betyg!

Henrik F skrev om Handledarutbildning en del av Saltsjö Trafikskola
    Utmärkt! Dettaär andra gången jag hargått handledarutbildning, denna gang var mycket batter! Läs mer
    2019-02-12 Saltsjö T svarar Henrik F
    Hej Henrik,
    Vad roligt att du tyckte utbildningen var bättre hos oss. Hoppas det går bra att vara handledare.
    Tack för din rekommendation!
  • 2019-01-28

Alexander A skrev om Saltsjö Trafikskola
    Super bra och extremt trevliga Läs mer
    2019-02-06 Saltsjö T svarar Alexander A
    Hej Alexander,
    Tack så mycket för toppenbetyg. Hoppas du njuter av ditt körkort!
  • 2019-01-25

Jennifer K skrev om Saltsjö Trafikskola
    Jag körde 12 lektioner med Saltsjö trafikskola, samt uppkörning. Jag blev bemött på ett riktigt bra sätt. När först inte var nöjd med den läraren jag körde med de första lektionerna, gick det enkelt att byta till en annan. Personalen var trevliga generellt väldigt trevliga och anpasaaade lärandet efter mina behov. Jag förväntade mig att skolan skulle lära mig allt jag behövde inför kommande år i trafiken och såklart uppkörning. Väl på uppkörningen kände jag mig så trygg att jag inte var så nervös som jag trodde att jag skulle vara, främst på grund av Alexander som var en väldigt bra pedagog som fick mig att bli en säker förare i trafiken samt fick mig att känna mig själv säker och trygg. Jag skulle absolut rekommendera Saltsjö Trafikskola till andra som ska köra köra på en trafikskola. Dels på grund av deras bra bemötande samt på grund av deras placering nära Farsta, där jag körde upp som gör det möjligt att köra just där en kör upp. Läs mer
    2019-02-06 Saltsjö T svarar Jennifer K
    Hej Jennifer,
    Vad glada vi blir av dina ord. Det känns bra att vi har kunnat hjälpa dig och att vi lyckades anpassade utbildningen så det blev bra för dig och att du kände dig trygg inför uppkörningen.
    Tack så mycket för ditt fina betyg. Ta det lugnt i trafiken!
  • Jennifer V

2019-01-24

Jennifer V skrev om Riskettan en del av Saltsjö Trafikskola
    Tyckte det var bra bemötande och kursen utfördes på ett intressant och roligt sätt. Bra med mycket disskutioner och gruppfrågor. Läs mer
    2019-02-06 Saltsjö T svarar Jennifer V
    Hej Jennifer,
    Tack för ditt omdöme, vad roligt att du är nöjd med Riskutbildningen hos oss och att du uppskattade upplägget med diskussioner och frågor.
  • 2019-01-23

Aleksander J skrev om Handledarutbildning en del av Saltsjö Trafikskola
    Jag o bekanta har gått flera kurser här. Rekommenderar starkt! Lär dig köra ordentligt med härlig stämning Läs mer
    2019-02-06 Saltsjö T svarar Aleksander J
    Hej Aleksander,
    Vad roligt att ni är flera som gått kurs här och att ni är nöjda. Tack så mycket för ditt omdöme!
  • 2019-01-22

Lydia T skrev om Handledarutbildning en del av Saltsjö Trafikskola
    Handledarutbildningen var bra, vänligt folk på plats, goda kakor. Läs mer
    2019-01-22 Saltsjö T svarar Lydia T
    Hej Lydia,
    Härligt att du uppskattade fikat. Tack snälla för bra betyg.
    Lycka till med övningskörningen!
  • 2019-01-21

Saga L skrev om Handledarutbildning en del av Saltsjö Trafikskola
    Bra utbildning, mycket givande information. Bra upplägg på digital utbildning. Läs mer
    2019-01-22 Saltsjö T svarar Saga L
    Hej Saga,
    Vad kul att du är nöjd med handledarutbildningen hos oss och att du gillade upplägget om den digitala utbildningen.
    Tack så mycket för din rekommendation. Hoppas det går bra att övningsköra!
  • 2019-01-21

Anthony H skrev om Handledarutbildning en del av Saltsjö Trafikskola
    Jag gick handledarutbildning hos Saltsjö Trafikskola. Trevligt bemötande och proffsig personal.
    Dom mötte mina förväntningar jag hade.
    En trevlig kväll! Läs mer
    2019-01-22 Saltsjö T svarar Anthony H
    Hej Anthony,
    Vad roligt att du hade en trevlig kväll och att utbildningen levde upp till dina förväntningar. Tack snälla för ditt fina betyg!
  • 2019-01-18

Frida E skrev om Saltsjö Trafikskola
    Jag är supernöjd med allt, man blev jättebra behandlad och lärde sig hur mycket som helst och det kändes bara kul att åka och köra och lära sig massor. Jag är jättenöjd över att jag valde juste denna körskola och skulle definitivt rekommendera den vidare! Läs mer
    2019-01-22 Saltsjö T svarar Frida E
    Hej Frida,
    Vad kul att du är så nöjd och att du känner att du kan rekommendera oss vidare, det glädjer oss.
    Tack så mycket för din fina rekommendation. Kör försiktigt!
  • 2019-01-17

Ida L skrev om Saltsjö Trafikskola
    Superbra! Kanske att de drog ut lite på uppkörningen i onödan Läs mer
    2019-01-22 Saltsjö T svarar Ida L
    Hej Ida,
    Vad synd att du upplevde det som att vi drog ut på uppkörningen. Det har varit ovanligt långa väntetider på Trafikverket för att få en uppkörning. Tack för ditt betyg. Hoppas du njuter av körkortet!
  • Alvin S

2019-01-16

Alvin S skrev om Saltsjö Trafikskola
    Jag tog lektioner på saltsjö trafikskola och är mycket nöjd då jag klarade uppkörningen på första försöket. Jag kände mig väl förberedd inför uppkörningen. Vill ge extra beröm till Viktor Kriström för att han är en mycket kunnig och pedagogisk lärare som gör att man blir engagerad i sin körning. Läs mer
    2019-01-22 Saltsjö T svarar Alvin S
    Hej Alvin,
    Fantastiskt bra jobbat att klara dig på första försöket. Det glädjer oss att du är nöjd med utbildningen och med din lärare. Tack för din rekommendation. Vi hoppas du njuter av ditt körkort!
  • Nadja J

2019-01-15

Nadja J skrev om Saltsjö Trafikskola
    Övningskörde här ca fyra månader, så proffsigt! Pålitliga och duktiga lärare, inte för dyrt, skönt att övningsköra i samma områden som man sedan kör upp i. Extra tack till Maria! Läs mer
    2019-01-22 Saltsjö T svarar Nadja J
    Hej Nadja,
    Så roligt att läsa dina fina ord. Tack så mycket för att du tog dig tid att skriva en rekommendation om oss.
    Vi ses i trafiken!
  • 2018-12-17

Jonas R skrev om Handledarutbildning en del av Saltsjö Trafikskola
    Saltsjö Trafikskola Levererar. Handledarutbildningen är bra, mycket information och många bra tips på hur du och den du ska leda, ska komma framåt i utbildningen. Läs mer
    2019-01-22 Saltsjö T svarar Jonas R
    Hej Jonas,
    Härligt att du fick bra tips inför övningskörningen och tyckte utbildningen var bra. Tack för din rekommendation!
  • 2018-12-12

Clara F skrev om Saltsjö Trafikskola
    Utförde hela min utbildning här och körde nästan ingenting hemma. Riktigt bra skola, med toppenlärare - ALLIHOPA! Sett fram emot varenda lektion! Läs mer
    2019-01-22 Saltsjö T svarar Clara F
    Hej Clara,
    Vad glada vi blir att du har sett fram emot körlektionerna och att du är nöjd med oss.
    Tack för ditt fina betyg. Hoppas du njuter av körkortet!
  • 2018-12-09

Åsa N skrev om Handledarutbildning en del av Saltsjö Trafikskola
    Trevligt och professionellt bemötande Läs mer
    2019-01-21 Saltsjö T svarar Åsa N
    Hej Åsa,
    Vad kul att du är nöjd med handledarutbildningen som du gått hos oss.
    Tack för ditt betyg!
  • 2018-12-07

Frida N skrev om Saltsjö Trafikskola
    Jag köpte 10 lektioner på körskolan. Redan från första lektion var läraren tydlig med var jag låg i min körning och hjälpte mig att utvecklas. Jag är jättenöjd med min upplevelse av Saltsjö, jag lärde mig mycket och jag kände verkligen att varenda lektion utnyttjades till fullo. Läs mer
    2019-01-21 Saltsjö T svarar Frida N
    Hej Frida,
    Vad glada vi blir över att du hade en så bra upplevelse.Tack för att du tog dig tid att skriva en rekommendation om oss. Kör försiktigt!
  • Nicholas H

2018-12-04

Nicholas H skrev om Handledarutbildning en del av Saltsjö Trafikskola
    Väldigt kunnig instruktör som gick igenom materialet på ett vältänkt sätt. Läs mer
    2019-01-21 Saltsjö T svarar Nicholas H
    Hej Nicholas,
    Tack för bra betyg!
  • 2018-12-04

Filippa L skrev om Saltsjö Trafikskola
    Jag tog mitt B körkort med hjälp av Saltsjö Trafikskola! Dem har verkligen varit jättehjälpsamma i min väg mot körkortet. Dessutom så är dem väldigt ärliga och hjälper dig att hela tiden förbättras.

Rekommenderar starkt! Läs mer
    2019-01-22 Saltsjö T svarar Filippa L
    Hej Filippa,
    Vad kul att du uppskattade vår ärlighet och att du rekommenderar oss.Tack för fina ord.
    Hoppas du njuter av körkortet, vi ses i trafiken!
  • Daniel N

2018-12-01

Daniel N skrev om Saltsjö Trafikskola
    Jag hade alla mina körlektioner på Saltjö trafikskola och är mycket nöjd med allting, från trevligt bemötande av personal till professionellt och skickligt utlärande. Jag hade relativt höga förväntingar på skolan och de överträffades i och med att jag lärde mig väldigt mycket under min tid på skolan. Läs mer
    2019-01-22 Saltsjö T svarar Daniel N
    Hej Daniel,
    Vad kul att vi lyckades överträffa dina förväntningar och att du tycker din tid på skolan var lärorik. Tack så jättemycket för ditt betyg. Ta det lugnt i trafiken!
  • Alina L

2018-11-26

Alina L skrev om Saltsjö Trafikskola
    Det va nice. De ser till att du lyckas på uppkörningen. Läs mer
    2019-01-22 Saltsjö T svarar Alina L
    Hej Alina,
    Vad kul att du är nöjd med utbildningen. Tack för ditt betyg. Hoppas du njuter av ditt körkort!
  • 2018-11-26

Robert V skrev om Handledarutbildning en del av Saltsjö Trafikskola
    Handledare.
    Trevlig liten personlig bilskola med hängivna lärare. Läs mer
    2019-01-21 Saltsjö T svarar Robert V
    Hej Robert,
    Vad kul att du tyckte det var trevligt hos oss. Tack snälla för ditt betyg!
  • 2018-11-26

Fredrik J skrev om Saltsjö Trafikskola
    Tog B-körkort med Saltsjö Trafikskola och kan rekommendera skolan varmt. Målinriktad och pedagogiskt upplagd utbildning och framför allt ett rakt igenom konstruktivt - och trevligt - förhållningssätt från lärarna under utbildningen. Plus också för bra och snabb receptionsservice. Läs mer
    2019-01-21 Saltsjö T svarar Fredrik J
    Hej Fredrik,
    Tack snälla för dina fina ord om utbildningen och lärarna, vad glada vi blir. Vad roligt att du även uppskattade servicen i receptionen. Hoppas det går bra med körningen!
  • 2018-11-24

Markus S skrev om Riskettan en del av Saltsjö Trafikskola
    Risketta - En bra utbildning och bra frågor som fick en att förstå de risker vi tar i trafiken när man ger sig ut påverkat Läs mer
    2019-01-21 Saltsjö T svarar Markus S
    Hej Markus,
    Vad bra att du fick lära dig om riskerna i trafiken. Tack så mycket för din rekommendation!

Stefan P skrev om Handledarutbildning en del av Saltsjö Trafikskola
    Engagerad handledare som gav en bra introduktion inför övningskörning. Läs mer
    2019-01-21 Saltsjö T svarar Stefan P
    Hej Stefan,
    Vad kul att du gillade introduktionsutbildningen. Hoppas det går bra att övningsköra. Tack för din rekommendation!

Elin W skrev om Saltsjö Trafikskola
    En professionell körskola med engagerade och pedagogiska körlärare. Tack vare körskolans hjälp så utvecklades jag mycket som bilförare samt klarade både teorin och uppkörningen på första försöket. Jag kan starkt rekommendera Saltsjö trafikskola :) Läs mer
    2019-01-21 Saltsjö T svarar Elin W
    Hej Elin,
    Vad roligt att vi kunde hjälpa dig att nå ditt mål och att du tyckte om utbildningen och lärarna. Tack så jättemycket för din rekommendation!

Hugo Z skrev om Saltsjö Trafikskola
    Mycket bra trafikskola! Seriösa, ärliga och ser till att man lär sig det man behöver för att klara teorin och körprovet. Läs mer
    2019-01-21 Saltsjö T svarar Hugo Z
    Hej Hugo,
    Vad glada vi blir för dina ord. Tack så mycket. Vi ses i trafiken!

Madelene N skrev om Saltsjö Trafikskola
    Saltsjö trafikskola är noggranna, pedagogiska och professionella. Läs mer
    2019-01-21 Saltsjö T svarar Madelene N
    Hej Madelene,
    Tre enkla och bra ord. Hoppas du njuter av ditt körkort. Tack snälla för din rekommendation!

Västra Finnbodavägen 2, 131 30 Nacka