Alla kategorier Trafikskola Stockholms län Nacka Saltsjö Trafikskola

Saltsjö Trafikskola

Västra Finnbodavägen 2, 131 30 Nacka — Visa karta

Saltsjö Trafikskola i Nacka grundades 2007 och erbjuder körkortsutbildning för personbil och moped på ett flexibelt och individanpassat sätt.

Tack vare vårt fantastiska läge har vi ett av Stockholms bästa övningsområden runt oss och för att få mer stadskörning behöver vi bara åka över Danvikstullsbron till Södermalm. Allt för att effektivisera din körtid. Vi erbjuder både teori- och körlektioner, riskutbildning samt handledarkursen för den som vill övningsköra privat.

Hos oss kör du tryggt i moderna och säkra bilar från Wolksvagen Golf. Varmt välkommen!
Mån-Ons: 09:30-17:00
Tor: 09:30-16:30
Fre: 09:30-15:00
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 370 kunder tycker om Saltsjö Trafikskola

• 2019-01-18

Frida E skrev om Saltsjö Trafikskola
    Jag är supernöjd med allt, man blev jättebra behandlad och lärde sig hur mycket som helst och det kändes bara kul att åka och köra och lära sig massor. Jag är jättenöjd över att jag valde juste denna körskola och skulle definitivt rekommendera den vidare! Läs mer
  • 2019-01-17

Ida L skrev om Saltsjö Trafikskola
    Superbra! Kanske att de drog ut lite på uppkörningen i onödan Läs mer
  • Alvin S

2019-01-16

Alvin S skrev om Saltsjö Trafikskola
    Jag tog lektioner på saltsjö trafikskola och är mycket nöjd då jag klarade uppkörningen på första försöket. Jag kände mig väl förberedd inför uppkörningen. Vill ge extra beröm till Viktor Kriström för att han är en mycket kunnig och pedagogisk lärare som gör att man blir engagerad i sin körning. Läs mer
  • Nadja J

2019-01-15

Nadja J skrev om Saltsjö Trafikskola
    Övningskörde här ca fyra månader, så proffsigt! Pålitliga och duktiga lärare, inte för dyrt, skönt att övningsköra i samma områden som man sedan kör upp i. Extra tack till Maria! Läs mer
  • 2018-12-17

Jonas R skrev om Handledarutbildning en del av Saltsjö Trafikskola
    Saltsjö Trafikskola Levererar. Handledarutbildningen är bra, mycket information och många bra tips på hur du och den du ska leda, ska komma framåt i utbildningen. Läs mer
  • 2018-12-12

Clara F skrev om Saltsjö Trafikskola
    Utförde hela min utbildning här och körde nästan ingenting hemma. Riktigt bra skola, med toppenlärare - ALLIHOPA! Sett fram emot varenda lektion! Läs mer
  • 2018-12-09

Åsa N skrev om Handledarutbildning en del av Saltsjö Trafikskola
    Trevligt och professionellt bemötande Läs mer
  • 2018-12-07

Frida N skrev om Saltsjö Trafikskola
    Jag köpte 10 lektioner på körskolan. Redan från första lektion var läraren tydlig med var jag låg i min körning och hjälpte mig att utvecklas. Jag är jättenöjd med min upplevelse av Saltsjö, jag lärde mig mycket och jag kände verkligen att varenda lektion utnyttjades till fullo. Läs mer
  • Nicholas H

2018-12-04

Nicholas H skrev om Handledarutbildning en del av Saltsjö Trafikskola
    Väldigt kunnig instruktör som gick igenom materialet på ett vältänkt sätt. Läs mer
  • 2018-12-04

Filippa L skrev om Saltsjö Trafikskola
    Jag tog mitt B körkort med hjälp av Saltsjö Trafikskola! Dem har verkligen varit jättehjälpsamma i min väg mot körkortet. Dessutom så är dem väldigt ärliga och hjälper dig att hela tiden förbättras.

Rekommenderar starkt! Läs mer
  • Daniel N

2018-12-01

Daniel N skrev om Saltsjö Trafikskola
    Jag hade alla mina körlektioner på Saltjö trafikskola och är mycket nöjd med allting, från trevligt bemötande av personal till professionellt och skickligt utlärande. Jag hade relativt höga förväntingar på skolan och de överträffades i och med att jag lärde mig väldigt mycket under min tid på skolan. Läs mer
  • Alina L

2018-11-26

Alina L skrev om Saltsjö Trafikskola
    Det va nice. De ser till att du lyckas på uppkörningen. Läs mer
  • 2018-11-26

Robert V skrev om Handledarutbildning en del av Saltsjö Trafikskola
    Handledare.
    Trevlig liten personlig bilskola med hängivna lärare. Läs mer
  • 2018-11-26

Fredrik J skrev om Saltsjö Trafikskola
    Tog B-körkort med Saltsjö Trafikskola och kan rekommendera skolan varmt. Målinriktad och pedagogiskt upplagd utbildning och framför allt ett rakt igenom konstruktivt - och trevligt - förhållningssätt från lärarna under utbildningen. Plus också för bra och snabb receptionsservice. Läs mer
  • 2018-11-24

Markus S skrev om Riskettan en del av Saltsjö Trafikskola
    Risketta - En bra utbildning och bra frågor som fick en att förstå de risker vi tar i trafiken när man ger sig ut påverkat Läs mer

Stefan P skrev om Handledarutbildning en del av Saltsjö Trafikskola
    Engagerad handledare som gav en bra introduktion inför övningskörning. Läs mer

Elin W skrev om Saltsjö Trafikskola
    En professionell körskola med engagerade och pedagogiska körlärare. Tack vare körskolans hjälp så utvecklades jag mycket som bilförare samt klarade både teorin och uppkörningen på första försöket. Jag kan starkt rekommendera Saltsjö trafikskola :) Läs mer

Hugo Z skrev om Saltsjö Trafikskola
    Mycket bra trafikskola! Seriösa, ärliga och ser till att man lär sig det man behöver för att klara teorin och körprovet. Läs mer

Madelene N skrev om Saltsjö Trafikskola
    Saltsjö trafikskola är noggranna, pedagogiska och professionella. Läs mer
  • 2018-11-14

Jennifer T skrev om Saltsjö Trafikskola
    Tyckte dom var bra. Pedagogisk, fick mig tänka på många saker i trafiken. Hur man ska agera.

Hade inga förväntningar innan, så det kände verkligen bra när dom var bättre än jag trodde. Läs mer
  • 2018-11-07

Charlotte J skrev om Handledarutbildning en del av Saltsjö Trafikskola
    Mycket bra handledarkurs där man fick lära sig flera bra tips inför övningskörningen. Rekommenderas varmt! Läs mer
  • 2018-11-02

Iraida S skrev om Saltsjö Trafikskola
    Köpte 12 lektioner och blev bemött med erfarenhet och trygghet. Saltsjö trafikskola ger sina elever självförtroende och bryr sig om att de ska bli bra förare och inte bara klara uppkörningen. De har också tillit till individens egna förmåga. Ett stort tack till Aleks också som lägger ned sin tid och själ på att göra en till en trygg och säker förare. Klarade både teori och uppkörning på första försöket och utbildningen var långt över mina förväntningar. Grym trafikskola helt enkelt! Läs mer
  • 2018-10-19

Emma D skrev om Handledarutbildning en del av Saltsjö Trafikskola
    Gick introduktionsutbildningen på Saltsjö trafikskola. Bra information, bra kursledare och trevligt att de bjöd på fika! Känner mig nu väldigt taggad på att sätta igång att ta mitt körkort. Läs mer
    2018-10-24 Saltsjö T svarar Emma D
    Hej Emma,
    Tack så mycket för ditt fina betyg. Vad härligt att du blev taggad på att sätta igång med körkortet, vi önskar dig stort lycka till!
  • 2018-10-14

Thomas L skrev om Handledarutbildning en del av Saltsjö Trafikskola
    Handledarbok,bakspegel,övningskörningsskylt.
    Mycket bra.
    Trodde bara att vi skulle sitta av tid.
    Det var väldigt bra, jag lärde mig mycket om hur vi ska hantera övningskörningen och våra barn. Läs mer
    2018-10-24 Saltsjö T svarar Thomas L
    Hej Thomas,
    Vad kul att vi lyckades överträffa dina förväntningar och att du inte bara satt av tiden utan fick med dig något användbart.
    Lycka till med övningskörningen!
  • 2018-10-13

Clara J skrev om Saltsjö Trafikskola
    Jag köpte 10 körlektioner. Kunde inte varit mer nöjd, jag kände verkligen att jag utvecklades mycket som bilförare och tack vare Saltsjö trafikskola kände jag mig väldigt trygg inför uppkörningen, som jag också klarade på första försöket. Alex som var min lärare var verkligen jätteduktig, han var bra att anpassa sig efter mig och det kändes som han förstod mig och anpassade sin undervisning efter mig, vilket jag verkligen uppskattade! Läs mer
    2018-10-24 Saltsjö T svarar Clara J
    Hej Clara,
    Tack för din fina rekommendation, kul att du är så nöjd med utbildningen och att du kände dig trygg inför uppkörningen, det är väldigt viktigt för oss.
    Hoppas du njuter av ditt körkort och får en fortsatt fin höst!

Cecilia S skrev om Handledarutbildning en del av Saltsjö Trafikskola
    Handledarkurs.
    Bra, vänligt och korrekt bemötande.
    Jag hade inga förväntningar och gick för att jag behövde det. Dock var det tre timmar över förväntning och en mycket givande kväll med många nyttiga påminnelser.
    Det bjöds också fin frukt och fika. Läs mer
    2018-10-24 Saltsjö T svarar Cecilia S
    Hej Cecilia,
    Vad glada vi blir att läsa att du är nöjd med bemötandet. Även härligt att vi lyckades överträffade dina förväntningar under kursen och att du fick en givande kväll.
    Stort tack för din rekommendation!
  • Ida L

2018-10-11

Ida L skrev om Riskettan en del av Saltsjö Trafikskola
    Riskettan i och med körkort, jättebra uppstyrt och bra ”lärare” som gjorde det intressant.
    För min del är denna kurs kanske lite onödig då alkohol och droger är något man alltid vetat inte går ihop. Roligt att lära sig mer om ens relationer på trötthet och även fick man en söttre helhetsförståelse! Läs mer
    2018-10-24 Saltsjö T svarar Ida L
    Hej Ida,
    Tack för ditt fina betyg av upplägget och läraren. Vad bra att du har kunskap om riskerna med alkohol och droger i trafiken. Vad roligt att du fick ytterligare en bekräftelse på dina tidigare kunskaper men även nya kunskaper om trötthet m.m. det är så viktigt. Vi hoppas det går bra med din körkortsutbildning!

Sofia B skrev om Riskettan en del av Saltsjö Trafikskola
    Väldigt trevligt bemötande! Timmarna gick även fort då kursen var upplagd på ett bra sätt. Läs mer
    2018-10-24 Saltsjö T svarar Sofia B
    Hej Sofia,
    Härligt att tiden gick fort och att du är nöjd med bemötandet och upplägget av Riskettan. Tack snälla för din rekommendation!

Åsa B skrev om Riskettan en del av Saltsjö Trafikskola
    Superbra genomgång av Riskettan. Läs mer
    2018-10-24 Saltsjö T svarar Åsa B
    Hej Åsa,
    Vad roligt att du tycker det, tack så mycket för din rekommendation!
  • 2018-10-10

Tilda B skrev om Saltsjö Trafikskola
    Jättebra upplevelse. Kunniga körlärare, bra lektioner. Trevligt bemötande och bra kunskap. Läs mer
    2018-10-24 Saltsjö T svarar Tilda B
    Hej Tilda,
    Tack, vad glada vi blir av din rekommendation. Åter igen stort grattis till körkortet, vi hoppas du får en toppenhöst!
  • 2018-10-06

Ylva W skrev om Handledarutbildning en del av Saltsjö Trafikskola
    Snabb och bra kontakt! Både på mail och via telefon, vi var många och hade särskilda önskemål.
    Service av hög kvalite' och proffsigt genomförd kurs!
    Allt vi behövde veta plus lite till informerades om. Läs mer
    2018-10-24 Saltsjö T svarar Ylva W
    Hej Ylva,
    Härligt att höra att ni är nöjda med bemötandet och den service ni fick. Det glädjer oss mycket.
    Hoppas det går bra med övningskörandet!
  • 2018-10-05

Frida E skrev om Riskettan en del av Saltsjö Trafikskola
    Jag köpte ett paket där ett visst antal lektioner ingick inklusive riskettan bland annat. Jag blev glatt bemött av företaget och jag känner mig trygg och bekväm när jag är där! Mina förväntningar på riskettan var att det skulle förekomma mycket ny information, även lite aktiviteter där man fick ta ställning och det var exakt det som skedde. Företaget levde upp till mina förväntningar och jag känner att jag har lärt mig en hel del. Upplevelsen generellt var lärorik, samtidigt som jag blev lite trött med tiden men allt som allt kändes det verkligen nödvändigt då jag kände att jag tog till mig mycket ny och viktig information. Läs mer
    2018-10-24 Saltsjö T svarar Frida E
    Hej Frida,
    Vad kul att höra att vi levde upp till dina förväntningar gällande Riskettan och att du tog åt dig mycket av informationen. Vad glada vi blir att du känner dig trygg och trivs bra här i övrigt. Nu kämpar vi vidare tillsammans mot målet att du ska få ditt körkort!
  • 2018-09-27

Wilma W skrev om Saltsjö Trafikskola
    Jag tyckte det var bra! I slutet kände jag att ni till viss del bara ville att jag skulle boka lektioner som ni tidigare nämnt att jag inte behövt och även sagt att jag kunde bokat av några. Förutom det så har min upplevelse som elev/kund hos företaget varit bra! Läs mer
    2018-10-24 Saltsjö T svarar Wilma W
    Hej Wilma,
    Vad roligt att du hade en bra upplevelse hos oss. Vad gäller körlektionerna på slutet så ber vi om ursäkt om vi var otydliga med varför du blev tillfrågad om fler körlektioner. Att vi rekommenderade ytterligare körlektion var för det var några moment som läraren upplevde att du inte var helt säker på. Det är aldrig vår intention att en elev ska ta fler körlektioner än vad en behöver. Jättegrattis till körkortet och vi hoppas att du njuter av en fin höst bakom ratten!
  • 2018-09-21

Ann-Mari W skrev om Handledarutbildning en del av Saltsjö Trafikskola
    Kursen var relevant och effektiv. Bra med pauser och fika emellan. Bra logistik att se till att alla är på plats. Bra med hemsidan som visades på duk. Engagerad och genuint intresserad instruktör. Läs mer
    2018-10-12 Saltsjö T svarar Ann-Mari W
    Hej Ann-Mari,
    Tack, vad roligt att du tyckte om upplägget på kursen. Hoppas det går bra att övningsköra!
  • 2018-09-14

Linnea J skrev om Handledarutbildning en del av Saltsjö Trafikskola
    Köpte handledarutbildning. Väl bemött. Ointressant kurs men läraren lyckades göra det roligt. Läs mer
    2018-09-19 Saltsjö T svarar Linnea J
    Hej Linnea,
    Kul att du tycker läraren lyckades göra utbildningen rolig, det uppskattas. Tack för att du tog dig tid att skriva ett omdöme och hoppas det går bra att övningsköra!

Johanna C skrev om Handledarutbildning en del av Saltsjö Trafikskola
    Väldigt bra bemötande från personal, engagerad lärare som höll i utbildningen, mycket nyttig information som var lätt att ta till sig av. Läs mer
    2018-09-13 Saltsjö T svarar Johanna C
    Hej Johanna,
    Tack, det glädjer oss att läsa ditt omdöme. Vi hoppas att det går bra med övningskörningen!

Ayesha R skrev om Handledarutbildning en del av Saltsjö Trafikskola
    Jag kan säga bara allting är utmärkt Läs mer
    2018-09-13 Saltsjö T svarar Ayesha R
    Hej Ayesha,
    Det var roligt att läsa, tack så mycket för att du tog dig tid att skriva ett omdöme om oss. Lycka till med övningskörningen!

Maja W skrev om Saltsjö Trafikskola
    Saltsjö trafikskolas lärare är väldigt pedagogiska och kan förklara på ett bra sett så man snabbt förstår och kan ändra det man gör fel. Trafikskolan hjälper en som man på bästa sätt inte bara är redo inför uppkörningen, utan ha den körningen för resten av livet. Läs mer
    2018-09-13 Saltsjö T svarar Maja W
    Hej Maja,
    Vi tackar så mycket för ditt fina omdöme, vad glada vi blir. För oss är det så viktigt att inte bara bli godkänd på uppkörningen utan att fortsätta vara en trafiksäker förare efter det också. Vi hoppas att du har stor glädje av ditt körkort och att du kör försiktigt!

Erik K skrev om Handledarutbildning en del av Saltsjö Trafikskola
    Allt var rakt igenom mycket bra.
    Det enda man skulle kunna önska var bättre luft i utbildningssalen Läs mer
    2018-09-13 Saltsjö T svarar Erik K
    Hej Erik,
    Vad roligt att du tyckte bra om utbildningen, vi beklagar att det inte var bättre luft, vi ska göra vårat bästa för att förbättra det i framtiden. Tack så mycket för ditt omdöme!

Petra A skrev om Handledarutbildning en del av Saltsjö Trafikskola
    Väldigt kunniga trafiklärare! Roligt att man själv som elev fick prata lite.
    :D Läs mer
    2018-09-13 Saltsjö T svarar Petra A
    Hej Petra,
    Tack för toppenbetyg, vad roligt att du uppskattade att få vara med och prata under utbildningen. Lycka till med övningskörningen!
  • 2018-09-09

Viktor M skrev om Saltsjö Trafikskola
    Eftersom jag inte har haft någon att övningsköra med så jag har bara kört med Saltsjö Trafikskola för att ta körkort B manuell. Jag fick mitt körkort nyligen och klarade uppkörningen i Farsta på andra försöket. Jag är nöjd med hela upplevelsen men är extra nöjd med Christel körskoleläraren som hjälpte mig hela vägen mot körkortet. Jag har kört mer eller mindre med alla körskolelärare på skolan men hon var den jag uppskattade mest. För mig kan lära sig köra bil väldigt stressande men hon lärde ut på ett väldigt pedagogiskt sätt som gjorde att man lärde sig fort och inte blev stressad. Läs mer
    2018-09-11 Saltsjö T svarar Viktor M
    Hej Viktor,
    Vad glada vi blir av att läsa ditt fina omdöme och att du uppskattade Christel som trafiklärare. Tack för din rekommendation. Hoppas du njuter massor av ditt körkort och att du tar det lugnt i trafiken!
  • 2018-08-25

Astrid N skrev om Riskettan en del av Saltsjö Trafikskola
    Jag blev trevligt bemött och lärde mig mycket Läs mer
    2018-09-11 Saltsjö T svarar Astrid N
    Hej Astrid,
    Vad bra att du fick ett trevligt bemötande och att du lärde dig mycket. Tack för att du tog dig tid att skriva omdöme om oss!
  • Sara L

2018-08-24

Sara L skrev om Saltsjö Trafikskola
    Alla på trafikskolan var väldigt tillmötesgående och trevliga. Jag hade satt upp ett mål att hinna ta körkort inom en viss tid, vilket mina trafiklärare/ körskolelärare hjälpte mig med och planerade osv. Tack vare deras hjälp och peppande har jag nu fått mitt körkort! Jag har bara haft bra upplevelser och kommer rekomendera Saltsjö trafikskola till mina vänner som än inte tagit körkort. Läs mer
    2018-09-11 Saltsjö T svarar Sara L
    Hej Sara,
    Vad roligt att läsa att du haft bra upplevelser hos oss och att du kommer rekommendera oss vidare. Tack, vad glada vi blir av ditt fina omdöme. Hoppas du njuter av ditt körkort och kör försiktigt!

Johan G skrev om Handledarutbildning en del av Saltsjö Trafikskola
    3 timmars kurs i handledarutbildning
    Trevligt bemötande
    Levde upp till förväntningarna Läs mer
    2018-09-11 Saltsjö T svarar Johan G
    Hej Johan,
    Vad bra att handledarutbildningen lyckades leva upp till dina förväntningar och att du blev trevligt bemött. Hoppas det går bra med övningskörningen!

Jan Z skrev om Handledarutbildning en del av Saltsjö Trafikskola
    Mycket bra och pedagogiskt bra sammanfattning! Läs mer
    2018-09-11 Saltsjö T svarar Jan Z
    Hej Jan,
    Tack, vad roligt att du tyckte handledarutbildningen var mycket bra. Med tanke på ditt positiva omdöme så misstänker vi att det blev fel i betyget.

Lea L skrev om Handledarutbildning en del av Saltsjö Trafikskola
    Utförlig introutbildning med många bra tips inför övningskörning hemma. Rekommenderas! Läs mer
    2018-09-11 Saltsjö T svarar Lea L
    Hej Lea,
    Vad kul att läsa att du fick med dig användbara tips för den privata övningskörningen. Tack för ditt omdöme!

Jeanette S skrev om Handledarutbildning en del av Saltsjö Trafikskola
    Både jag och sonen tyckte det var en bra kväll. En hel del aha-upplevelser och nyttig information. Framförallt tycker jag att approachen från läraren var helt rätt - avslappnad och personlig men ändå korrekt och undervisande. Sonen framhöll efteråt att "jag vill gå på den trafikskolan och ha honom som lärare!" Läs mer
    2018-09-11 Saltsjö T svarar Jeanette S
    Hej Jeanette,
    Vad roligt att höra att ni hade en bra kväll och att ni gillade Alex som håller i handledarutbildningen. Ni är hjärtligt välkomna tillbaka när det är dags att boka körlektioner. Tack så mycket för att du tog dig tid att skriva ett omdöme om oss!
  • 2018-08-07

Håkan L skrev om Handledarutbildning en del av Saltsjö Trafikskola
    Standardutbildning, så utrymmet för personlig undervisning är väl inte så stort. Samtidigt fanns det utrymme för frågor och ledaren var duktig på att förmedla det som kändes viktigast. Läs mer
    2018-09-11 Saltsjö T svarar Håkan L
    Hej Håkan!
    Det stämmer, handledarutbildningen har flera krav och riktlinjer för vad den ska innehålla. Vad bra att du kände att det fanns utrymme för frågor och att du tyckte att Alex som höll i utbildningen fick med det viktigaste. Tack så mycket för din rekommendation!
  • 2018-08-02

Jennifer K skrev om Riskettan en del av Saltsjö Trafikskola
    Riskettan var bra och lärorik. Ganska lång men blev inte så långtråkigt med varierande uppgifter hela tiden. Bra lärare. Läs mer
    2018-09-11 Saltsjö T svarar Jennifer K
    Hej Jennifer,
    Vad bra att vi lyckades med att inte göra Riskettan långtråkig och att du tyckte det var lärorikt. Tack så mycket för att du tog dig tid att skriva ett omdöme om oss!
  • Nabi H

2018-08-02

Nabi H skrev om Riskettan en del av Saltsjö Trafikskola
    Jag gick risketten på saltsjö trafikskola och det var underbart helt och hollet ..! Läs mer
    2018-09-10 Saltsjö T svarar Nabi H
    Hej Nabi,
    Vad glada vi blir av att läsa ditt omdöme, tack så mycket! Hoppas det går bra med körkortet!

Västra Finnbodavägen 2, 131 30 Nacka