Alla kategorier Trafikskola Stockholms län Nacka Saltsjö Trafikskola

Saltsjö Trafikskola

Västra Finnbodavägen 2, 131 30 Nacka — Visa karta

Saltsjö Trafikskola i Nacka grundades 2007 och erbjuder körkortsutbildning för personbil och moped på ett flexibelt och individanpassat sätt. Tack vare vårt fantastiska läge har vi ett av Stockholms bästa övningsområden runt oss och för att få mer stadskörning behöver vi bara åka över Danvikstullsbron till Södermalm. Allt för att effektivisera din körtid. Vi erbjuder både teori- och körlektioner, riskutbildning samt handledarkursen för den som vill övningsköra privat. Hos oss kör du tryggt i moderna och säkra bilar från Wolksvagen Golf. Varmt välkomna!
Mån-Tis: 10:00-16:00
Ons: 10:00-17:00
Tor-Fre: 10:00-15:00
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 238 kunder tycker om Saltsjö Trafikskola

• Maja M
    Maja M skrev om Saltsjö Trafikskola
    Otroligt bra! Trevlig personal, fräscha bilar, bra stöttning vid nervositet, tillmötesgående och vänlig stämning.
  • Klara S
    Klara S skrev om Saltsjö Trafikskola
    Jag har lärt mig köra bil. De vill säga introdution, risk 1, kör samt teori lektioner och tester inför teori plugg. Jag har varit nöjd med bemötandet och tycker att trafikskolan varit hjälpsamma både i kontakt angående betalning/allmäna frågor och med bra feedback i mitt körande. Vill även nämna att jag har varit nöjd med elevcentralen då jag har kunnat se vad som behöver tränas mer på och hjälp i plugget till teori provet.
  • Elin A
    Elin A skrev om Saltsjö Trafikskola
    Jag har fått ett bra bemötande från början till slut. Personalen har varit trevlig och pedagogisk. Dom har hjälpt mig med allt som jag behöver för att bli en duktig förare. Jag har köpt körlektioner och körkortsfrågorna. Mina förväntningar var höga och dom levde upp till dom. Jag är väldigt nöjd och känner att jag vill rekommendera dom till andra som ska ta körkort.
  • Marie J
    Marie J skrev om Handledarutbildning en del av Saltsjö Trafikskola
    Trevligt bemötande med en kunnig kursledare.
  • William K
    William K skrev om Riskettan en del av Saltsjö Trafikskola
    Väldigt bra bemötande med trevlig och yrkeskunnig personal.
  • Anna N
    Anna N skrev om Riskettan en del av Saltsjö Trafikskola
    Jag tycker att jag fick ett bra bemötande och Riskettan var intressantare och roligare än vad jag trodde innan. Något jag gillade var att alla deltagare fick vara delaktiga genom diskussioner och olika värderingsövningar. Jag tyckte även om att personen som höll i Riskettan vävde in egna erfarenheter.
  • Linnéa A
    Linnéa A skrev om Riskettan en del av Saltsjö Trafikskola
    En bra kurs, bra med lite fysiska övningar också!
  • Gunnar H
    Gunnar H skrev om Handledarutbildning en del av Saltsjö Trafikskola
    Bra och direkt info om hur vi ska leda eleverna under körning.
    Intressant också hur mycket vi glömt under åren........
  • Elliott V
    Elliott V skrev om Handledarutbildning en del av Saltsjö Trafikskola
    Finemang bra rekommenderar bra lärare fränt med fika och helt utmärkt
    2017-11-14 Saltsjö Trafikskola svarar Elliott V
    Hej Elliot,
    Härligt att du är nöjd med läraren och fikat! Tack så mycket för din rekommendation!
  • Vilma S
    Vilma S skrev om Riskettan en del av Saltsjö Trafikskola
    Jag fick ett bra bemötande och en bra inblick i riskerna i trafiken.
    2017-11-14 Saltsjö Trafikskola svarar Vilma S
    Hej Vilma,
    Vad bra att du blev medveten om riskerna i trafiken och att du fick ett bra bemötande. Tack så mycket för din rekommendation!
  • Miranda O
    Miranda O skrev om Riskettan en del av Saltsjö Trafikskola
    Jag tyckte att riskettan var väldigt intressant och tycker det var bra att dom fokuserade mycket på trötthet också vilket ofta inte är något man pratar så mycket om men är otroligt viktigt då de kan va lika farligt som att dricka alkohol och köra. Tyckte det va bra att vi varierade övningar också så man inte bara behövde sitta och lyssna utan också tänka själva. Kursen är lång men det måste den ju vara.
    2017-11-14 Saltsjö Trafikskola svarar Miranda O
    Hej Miranda,
    Vad roligt att du uppskattar övningarna som vi har på kursen. Det märks att du har tagit åt dig av informationen på Riskettan vilket glädjer oss då det är väldigt viktig information. Precis som du säger så kan vi inte göra något åt kursens längd. Tack så mycket för din rekommendation!
  • Livia M
    Livia M skrev om Handledarutbildning en del av Saltsjö Trafikskola
    Det var bra, mycket lärorikt. kanske lite för länge (3 timmar), man kanske skulle kunna korta ned det lite. Men annars var det mycket bra.
    2017-11-14 Saltsjö Trafikskola svarar Livia M
    Hej Livia,
    Tack, vad roligt att du tyckte kursen var bra och lärorik. Tyvärr kan vi inte påverka tiden då 3 timmar är transportstyrelsens regler. Tack så mycket för din rekommendation!
  • Janette N
    Janette N skrev om Handledarutbildning en del av Saltsjö Trafikskola
    Mycket bra bemötande och bra utbildning.
    2017-11-14 Saltsjö Trafikskola svarar Janette N
    Hej Janette,
    Det glädjer oss att höra. Tack så mycket för din rekommendation!
  • Sara S
    Sara S skrev om Handledarutbildning en del av Saltsjö Trafikskola
    Hej!
    Jag är jätte nöjd med bemötandet och körlektionerna jag har. Jag har lärt mig mer och mina förväntningar har levds upp samt jag vågar köra mer i teafike.
    2017-11-14 Saltsjö Trafikskola svarar Sara S
    Hej Sara,
    Vad roligt att du känner dig tryggare och vågar köra mer i trafiken efter att ha varit hos oss. Stort lycka till med körkortet!
  • Sanna H
    Sanna H skrev om Saltsjö Trafikskola
    De har ett väldigt bra bemötande mot deras eleverna. Jag har fått hjälp med att bli en bättre förare. Jag har köpt körlektioner, riskettan och risktvåan, körprov( teori och uppkörning). Jag är väldigt nöjd att ha gått hos Saltsjö trafikskola.
    2017-11-14 Saltsjö Trafikskola svarar Sanna H
    Hej Sanna,
    Vad roligt att du är nöjd med utbildningen och bemötandet, det har varit så roligt att ha dig hos oss. Njut massor av körkortet och lycka till med allt i framtiden!
  • Sanna H
    Sanna H skrev om Saltsjö Trafikskola
    De har väldigt bra bemötande mot deras elever. Det jag har fått hjälp med är att bli en bättre förare. Det tjänster som jag köpt är körlektioner, riskerna och risktvåan och även uppkörning och teoriprovet.
  • Josefine F
    Josefine F skrev om Saltsjö Trafikskola
    Superbra körskola! Pedagogiska lärare med tålamod och peppning. Lärarna förmedlade verkligen ett lugn och en trygghet medan man körde. Även givande och intressanta teorilektioner på skolan.
    2017-11-14 Saltsjö Trafikskola svarar Josefine F
    Hej Josefine,
    Vad härligt att du upplever att lärarna är lugna, pedagogiska och med tålamod. Det är alla viktiga egenskaper som trafiklärare. Åter igen stort grattis till körkortet! Lycka till i framtiden och kör försiktigt.
  • felix g
    felix g skrev om Saltsjö Trafikskola
    Bästa trafikskolan jag tagit lektioner på, man får mest valuta för pengarna på detta ställe.
    Man får bra tips och de förklarar stegen väldigt pedagogiskt. Rekommenderas starkt
    2017-11-14 Saltsjö Trafikskola svarar felix g
    Hej Felix!
    Tack så jättemycket för fina ord. Vad härligt att du är nöjd med utbildningen. Åter igen stort grattis till körkortet och tack för din rekommendation!
  • Ludvig S
    Ludvig S skrev om Saltsjö Trafikskola
    Jag blev väldigt bra bemött utav Saltsjö Trafikskola. Jag tog ett 7-8 st körlektioner, där vi började gå igenom vad jag kunde och sedan trappade upp lektionerna därefter. Lektionerna var väldigt informationsrika och praktiska, men både teori, tips och reflektioner kring körsätt, där de utgick från hur ens beteende påverkade en själv och andra trafikanter. Jag är väldigt nöjd med Saltsjö Körskola och de hjälpte mig markant med att lyckas ta körkortet.
    2017-11-14 Saltsjö Trafikskola svarar Ludvig S
    Hej Ludvig,
    Vad härligt att du kände att du fick den hjälp du behövde för att ta körkortet. Det har varit trevligt att ha dig här och vi önskar dig stort lycka till i framtiden!
  • Sara Z
    Sara Z skrev om Saltsjö Trafikskola
    Fantastiskt bra (och trevliga!) lärare som hjälpte mig från den allra första lektionen till den sista. Här är varje enskild elev i fokus, och man vet alltid vad man ska fortsätta öva på. Utbildningen är gedigen, och därför var jag mer än tillräckligt förberedd för uppkörningen. Ett extra stort tack till Maria som gjort vägen till mitt körkort extra trevlig!
    2017-10-11 Saltsjö Trafikskola svarar Sara Z
    Hej Sara,
    Det är precis detta vi strävar efter så det känns fantastiskt att höra! Det har varit så roligt att ha dig här och få följa din utveckling. Återigen stort grattis till körkortet och lycka till med allt!
  • Magnus Ö
    Magnus Ö skrev om Saltsjö Trafikskola
    Bra lärare som var hårda vilket gjorde uppkörningen lätt.
    Jag kände mig väl förberedd till uppkörningen.
    2017-10-11 Saltsjö Trafikskola svarar Magnus Ö
    Hej Magnus,
    Härligt att höra! För oss är det viktigt att de elever vi bokar på uppkörning har stor chans att klara sig. Stort grattis igen till körkortet och tack för den goda tårtan - Kör nu försiktigt!
  • Sima S
    Sima S skrev om Saltsjö Trafikskola
    Duktiga trafiklärare som utbildar en grundligt och väl. Rekommenderas starkt!
    2017-10-11 Saltsjö Trafikskola svarar Sima S
    Hej Sima!
    Först och främst - stort grattis till körkortet! Och tack så mycket för din rekommendation, det glädjer oss att du är nöjd med utbildningen!
  • Ingrid N
    Ingrid N skrev om Riskettan en del av Saltsjö Trafikskola
    ..........................................................................Det var bra :)
    2017-10-10 Saltsjö Trafikskola svarar Ingrid N
    Hej Ingrid,
    Tack så mycket, det är alltid roligt att höra!
  • Jerome N
    Jerome N skrev om Riskettan en del av Saltsjö Trafikskola
    Det var bra! Mycket intressant fakta och bra bemötande!
    2017-10-10 Saltsjö Trafikskola svarar Jerome N
    Hej Jerome,
    Tack så mycket. Vad kul att du gillade riskutbildningen och att du är nöjd med bemötandet!
  • Tova W
    Tova W skrev om Riskettan en del av Saltsjö Trafikskola
    Jag blev glatt bemött av läraren. Riskettan vad roligare än vad jag hade förväntat mig!
    2017-10-10 Saltsjö Trafikskola svarar Tova W
    Hej Tova,
    Härligt att vi lyckades överträffade dina förväntningar och att du blev bra bemött av Maria som höll i riskutbildningen. Tack så mycket för din rekommendation!
  • Sofia W
    Sofia W skrev om Riskettan en del av Saltsjö Trafikskola
    Bra, tydlig. Inte så mycket ny fakta men jag tog ut mig faktan på ett helt annat sätt, historier och konsekcenserna av att rattfylleri kommer alltid att sitta i bakhuvudet när man sätter sig i bilen. Mycket bra presenation - som fler bör gå.

Att tänka på: mer ny fakta, mer historier det är gripande.
    2017-10-11 Saltsjö Trafikskola svarar Sofia W
    Hej Sofia,
    Vad bra det du skriver om att riskerna alltid kommer sitta kvar i bakhuvudet, det är precis det som är meningen med riskutbildningen. Det är så mycket viktig information. Vi noterar det du skriver och tackar så mycket för din rekommendation!
  • Therese F
    Therese F skrev om Riskettan en del av Saltsjö Trafikskola
    Jag är nöjd med bemötandet och tyckte att kursen levde upp till förväntningarna
    2017-10-10 Saltsjö Trafikskola svarar Therese F
    Hej Therese,
    Vad roligt att kursen levde upp till dina förväntningar och att du är nöjd med bemötandet, det är något vi tycker är viktigt. Tack för din rekommendation!
  • Ola H
    Ola H skrev om Handledarutbildning en del av Saltsjö Trafikskola
    Trevligt. Bra. Men skulle kunna vara en fjärdedel så långt!
    2017-10-11 Saltsjö Trafikskola svarar Ola H
    Hej Ola,
    Längden på kursen är styrt enligt transportstyrelsens riktlinjer. Roligt att höra att du tyckte kursen var bra och trevlig i övrigt. Tack för din rekommendation!
  • Natalia I
    Natalia I skrev om Handledarutbildning en del av Saltsjö Trafikskola
    Det var lärorikt, informativ och givande!
    2017-10-11 Saltsjö Trafikskola svarar Natalia I
    Hej Natalia,
    Tre bra och viktiga punkter, tack så mycket för din rekommendation!
  • Ia M
    Ia M skrev om Handledarutbildning en del av Saltsjö Trafikskola
    Trevligt och kunnigt bemötande, bra tips
    2017-10-11 Saltsjö Trafikskola svarar Ia M
    Hej Ia,
    Härligt att du är nöjd med utbildningen och att du fick med dig bra tips inför den privata övningskörningen. Tack för din rekommendation!
  • Ana G
    Ana G skrev om Handledarutbildning en del av Saltsjö Trafikskola
    Bra introduktions kurs med många tidiga exempel och svar till alla frågor som togs upp. Väldigt pedagogisk och mycket tålamod.
    2017-10-11 Saltsjö Trafikskola svarar Ana G
    Hej Ana,
    Vad roligt att du kände att ni fick svar på alla era frågor och att kursledaren var pedagogisk med tålamod, det glädjer oss. Tack så mycket för din rekommendation!
  • Maria B
    Maria B skrev om Saltsjö Trafikskola
    Bästa trafikskolan! Fantastiska och engagerade lärare. Glad att ha körkortet, men kommer sakna körlektionerna.
    2017-09-12 Saltsjö Trafikskola svarar Maria B
    Hej Maria,
    Vilket fantastiskt betyg. Tack, vad glada vi blir. Du är alltid välkommen och ta en fika! Njut av körkortet som du kämpat för.
  • Robert F
    Robert F skrev om Handledarutbildning en del av Saltsjö Trafikskola
    Bra och utförlig utbildning. Man lärde sig många nya saker.
    2017-09-12 Saltsjö Trafikskola svarar Robert F
    Hej Robert,
    Kul att du är nöjd med utbildningen och att du lärde dig mycket nytt. Tack så jättemycket för din rekommendation!
  • Alexandra S
    Alexandra S skrev om Saltsjö Trafikskola
    Tagit körlektioner, köpt tester och gått riskettan hos Saltsjö trafikskola. Mycket nöjd med allt!
    2017-09-05 Saltsjö Trafikskola svarar Alexandra S
    Hej Alexandra,
    Härligt att du är nöjd med allt. Det har varit roligt att ha dig här och få följa din utveckling. Njut nu av körkortet!
  • Hasheer A
    Hasheer A skrev om Handledarutbildning en del av Saltsjö Trafikskola
    God information som handledaren tog upp det intressanta/vikigaste av det hela. Dessutom hade utbildningen bra rast tid med extremt bra bemötande, exempelvis, fika, vilket kändes att man var mer än välkommen till handledarutbildingen.
    Handledaren kändes också professionellt eftersom han hade inget manus, han pratade allt utantil och flytande med goda och tydliga förklaringar. Rekommenderas starkt!
    2017-09-05 Saltsjö Trafikskola svarar Hasheer A
    Hej Hasheer,
    Härligt att läsa ditt omdöme, det är precis så vill vi att det ska vara. Tack så mycket för din rekommendation!
  • Eloise F
    Eloise F skrev om Handledarutbildning en del av Saltsjö Trafikskola
    Mycket bra Handledarutbildning! 3 timmar kändes korta då jag fick mycket intressant information, blev motiverad att övningsköra och fick en överblick över vad som förväntas av både handledaren och eleven. Utbildningen levde verkligen upp till mina förväntningar!
    2017-09-05 Saltsjö Trafikskola svarar Eloise F
    Hej Eloise,
    Vad roligt att du blev motiverad till att övningsköra och att du tyckte informationen var intressant, det är precis vad vi vill eftersträva. Stort lycka till med körkortsutbildningen!
  • Sofie B
    Sofie B skrev om Handledarutbildning en del av Saltsjö Trafikskola
    Det var precis som jag förväntat mig rent teoretiskt, men läraren gjorde de roligt och mer intressant.
    2017-09-05 Saltsjö Trafikskola svarar Sofie B
    Hej Sofie,
    Det är alltid roligt när vi lyckas överträffa förväntningar. Tack så mycket för din rekommendation!
  • Cenni J
    Cenni J skrev om Handledarutbildning en del av Saltsjö Trafikskola
    Mycket bra bemötande proffsigt utfört
    2017-09-05 Saltsjö Trafikskola svarar Cenni J
    Hej Cenni,
    Tack så mycket, det glädjer oss att höra!
  • Ulrika E
    Ulrika E skrev om Handledarutbildning en del av Saltsjö Trafikskola
    Bra upplägg, innehåll och bemötande.
    2017-08-03 Saltsjö Trafikskola svarar Ulrika E
    Hej Ulrika,
    Upplägg, innehåll och bemötandet är alla tre viktiga punkter för oss, vad roligt att du tyckte det var bra. Tack så mycket för din rekommendation!
  • Hedvig H
    Hedvig H skrev om Handledarutbildning en del av Saltsjö Trafikskola
    Den var bra. Hade inte så höga förväntningar så blev glatt överraskad när utbildningen började.
    2017-08-02 Saltsjö Trafikskola svarar Hedvig H
    Hej Hedvig,
    Vad roligt att vi lyckades överträffa dina förväntningar och tack så mycket för att du tog dig tid att skriva en rekommendation om oss!
    Trevlig sommar!
  • Maja M
    Maja M skrev om Riskettan en del av Saltsjö Trafikskola
    Bra bemötande! Vänlig personal och intressant.
    2017-07-25 Saltsjö Trafikskola svarar Maja M
    Hej Maja,
    Tack, vad roligt att höra att du är nöjd med bemötandet och att du tyckte kursen var intressant. Önskar dig en fin sommar!
  • Ebba F
    Ebba F skrev om Saltsjö Trafikskola
    Jag är jättenöjd med den undervisning jag har fått på Saltsjö Trafikskola. Körlektionerna har varit effektiva och pedagogiska, dessutom har alla lärare jag haft (Alex, Allan och Christel) samt övrig personal alltid varit trevliga och tillmötesgående. Jag har inga synpunkter på någonting speciellt utan allt kändes utmärkt.
    2017-07-25 Saltsjö Trafikskola svarar Ebba F
    Hej Ebba,
    Tack så mycket för dina fina ord, det är roligt att höra. Åter igen stort grattis till körkortet, det gick ju galant! Vi på Saltsjö Trafikskola önskar dig en toppen sommar!
  • Ebba K
    Ebba K skrev om Riskettan en del av Saltsjö Trafikskola
    Maria som höll i utbildningen var väldigt trevlig, upplägget var bra med mycket interaktiva övningar kombinerat med filmer och power point. Var mycket nöjd och positivt överraskad av utbildningen.
    2017-07-25 Saltsjö Trafikskola svarar Ebba K
    Hej Ebba,
    Vad roligt att höra att du är så nöjd med kursen hos oss och att du gillade Maria. Tack så mycket för ditt betyg!
  • Ellen B
    Ellen B skrev om Riskettan en del av Saltsjö Trafikskola
    Svårt när man inte har något att jämföra med men skulle säga att det var generellt bra. Även om en del känns självklart så är det mycket som också får en att reflektera och tänka lite extra på riskerna som finns i trafiken. Man blir mer medveten om vilka situationer en kan stöta på och hur en ska undvika dessa. Så bra överlag måste jag säga. Däremot ganska trångt med många kursdeltagare i liten lokal och diskussionerna kanske kunde bli lite mer engagerande.
    2017-07-25 Saltsjö Trafikskola svarar Ellen B
    Hej Ellen,
    Just det du beskriver är så viktigt, att vara medveten om riskerna och hur vi ska undvika dem. Vi är glada att du tagit dig till kunskaperna som vi förmedlade under Riskettan. Vi beklagar att du upplevde det som ganska trångt under kursen och hoppas du har överseende med det. Tack så mycket för att du tog dig tid att skriva om våran kurs!
  • Filip K
    Filip K skrev om Riskettan en del av Saltsjö Trafikskola
    Trafikskolan är bra men det som togs upp var inte nytt för just mig så jag lärde mig inte så mycket nytt.
    2017-07-25 Saltsjö Trafikskola svarar Filip K
    Hej Filip,
    Vad roligt att du gillar trafikskolan. Det är bra att du var medveten om risker i trafiken redan innan Riskettan, det är ju så viktigt och vi hoppas du tog med dig något nytt från kursen.
  • Victor S
    Victor S skrev om Riskettan en del av Saltsjö Trafikskola
    Det känns som den information man får kunde ha blivit utdelad på en kortare tid och med färre upprepningar, men jag antar att det kanske behövs för att banka in informationen i skallen på de flesta människor.
    2017-07-25 Saltsjö Trafikskola svarar Victor S
    Hej Victor,
    Vi förstår vad du menar. Innehållet samt längden på kursen är styrt enligt transportstyrelsens riktlinjer. Vi hoppas att de kunskaper vi förmedlar kommer följa med en lång tid. Tack så mycket för din rekommendation!
  • Caroline O
    Caroline O skrev om Riskettan en del av Saltsjö Trafikskola
    Helhetsintrycket var positivt och bemötandet bra. Kursen gav perspektiv på risker i trafiken.
    2017-07-25 Saltsjö Trafikskola svarar Caroline O
    Hej Caroline,
    vad roligt att du gillade Riskettan hos oss och att du blev uppmärksammad om risker i trafiken. Tack så mycket för din rekommendation!
  • Alexandra S
    Alexandra S skrev om Riskettan en del av Saltsjö Trafikskola
    Rolig kurs där vi deltagare fick engagera oss och vara delaktiga i stor utsträckning. Mycket trevlig personal!
    2017-07-17 Saltsjö Trafikskola svarar Alexandra S
    Hej Alexandra! Vad härligt att du kände att du fick vara delaktig och att du hade roligt på kursen. Tack så mycket för att du tog dig tid att skriva en rekommendation om våran Riskettankurs!
  • Mattias F
    Mattias F skrev om Saltsjö Trafikskola
    Allt var väldigt bra och man fick verkligen en bra kunskap över hur man ska köra bil!
    2017-07-04 Saltsjö Trafikskola svarar Mattias F
    Hej Mattias.

Va kul att du tyckte att allt var bra och kände att du fick den kunskapen du behövde. Stort grattis till körkortet och lycka till i trafiken.
  • Cajsa S
    Cajsa S skrev om Saltsjö Trafikskola
    Otroligt bra service. Köpte ett startpaket där både teorin och de praktiskt hjälpt mig otroligt mycket. Framförallt det praktiska!
    2017-06-28 Saltsjö Trafikskola svarar Cajsa S
    Hej Cajsa,

Va härligt att startpaketet fungerade bra för dig och att du tyckte att servicen va bra. Stort grattis till körkortet och lycka till.

Västra Finnbodavägen 2, 131 30 Nacka