Alla kategorier Trafikskola Stockholms län Stockholm Norrmalm My Driving Academy
Rekommenderat företag 2016 - My Driving Academy
Rekommenderat företag 2015 - My Driving Academy

My Driving Academy

BRUNNSGATAN 13, 111 38 Stockholm — Visa karta

Varmt välkomna till My Driving Academy - En modernare trafikskola!
Vi eftersträvar att vara Sveriges mest kundvänliga trafikskola där ditt behov står helt i fokus.
Bor eller jobbar du i stockholms stad och behöver hämtas eller lämnas för att få in en körlektion i vardagen? Det fixar vi! Våra kurser håller vi på café Löfbergs vid Stureplan där vi även bjuder på fika och smörgås. Statistiken på våra elevers mål håller hög nivå vilket du kan läsa om på vår hemsida. Hör av dig så fixar vi ditt körkort tillsammans!
Öppet just nu
Mån-Tor: 09:00-19:00
Fre: 09:00-17:00
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 90 kunder tycker om My Driving Academy

• Mikael T
    Mikael T skrev om Introduktionsutbildning en del av My Driving Academy
    Mycket bra kurs. Jag har gått den en gång tidigare i en annan regi. detta var ett trevligt bemötande, trevlig och central belägen lokal. Sen var intruktören mycket bra och kompetent. Kvällen gick fort!
    2016-11-14 My Driving Academy svarar Mikael T
    Hej Mikael, Tack för ditt omdöme. Va roligt att du uppskattade vår utbildning.
    My Driving Academy
  • Antonia K
    Antonia K skrev om Riskettan en del av My Driving Academy
    Jättebra! tydligt och informativt och Nils gjorde föreläsningen intressant med mycket diskussioner.
    2016-11-10 My Driving Academy svarar Antonia K
    Hej Antonia
    Va roligt att du är nöjd!
  • Tom H
    Tom H skrev om Introduktionsutbildning en del av My Driving Academy
    Fantastiska lokaler och fantastiskt kaffe! Äntligen!!! Dessutom riktigt bra och pedagogisk kurshållare!!! Toppbetyg!
    2016-11-14 My Driving Academy svarar Tom H
    Hej Tom
    Tack för ditt omdöme, vad roligt att du tycker vi håller hög standard.
  • Tamara V
    Tamara V skrev om Riskettan en del av My Driving Academy
    Den är bra bättre en andra jag har gått på den är uppdaterad ochbinte gamla version av ... ja ni vet trafifennpå 70 talet. Härlig lokal och kursledaren Toppen!
    2016-11-10 My Driving Academy svarar Tamara V
    Hej Tamara
    Tack så mycket för din feedback. Roligt att du uppskattade vår kurs.
  • Pian A
    Pian A skrev om Introduktionsutbildning en del av My Driving Academy
    Väl bemötande, bra storlek på grupp och bra föreläsare med mycket energi! Något långt...kanske lite högre tempo om allt innehåll måste med
    2016-09-29 My Driving Academy svarar Pian A
    Tack Pian för din reko. Tyvärr kan vi inte påverka kursens längd då lagen kräver 180 minuter exklusive raster.
  • Elena T
    Elena T skrev om Riskettan en del av My Driving Academy
    Bra kurs, men det skulle vara mer effektivt om det fanns mer material tex film eller experiment om hur sinnen och omdömen påverkas negativt i olika situationer. Om detta kunde simuleras på något sätt. Bra att filmen om Robert Ashberg när han kär berusad visades.
    2016-09-27 My Driving Academy svarar Elena T
    Tack Elena för dun Reco. Vi tar med oss detta i utvecklingen av kursen.
  • Carl C
    Carl C skrev om Riskettan en del av My Driving Academy
    Mycket bra kurs med klar målsättning. Bra med många ställningstagande och få filmer.
    2016-09-27 My Driving Academy svarar Carl C
    Tack för en bra Reco, Carl. Vi eftersträvar tydlighet.
  • Malcolm W
    Malcolm W skrev om Riskettan en del av My Driving Academy
    Riskettan var riktigt bra med en trevlig lokal
    2016-09-27 My Driving Academy svarar Malcolm W
    Tack Malcolm. Kul att du uppskattade kursen.
  • Olivia E
    Olivia E skrev om Riskettan en del av My Driving Academy
    Mycket bra kurs! Inte tråkig utan lärorik! Super kille som höll i kursen.
    2016-09-27 My Driving Academy svarar Olivia E
    Tack Olivia. Vi satsar på att det ska vara kul när man lär sig!
  • Fredrik B
    Fredrik B skrev om Riskettan en del av My Driving Academy
    Jag tyckte det var ett jätte bra upplägg med bra lärare. Har inget att klaga på!
    2016-09-15 My Driving Academy svarar Fredrik B
    Tack Fredrik. Kul att höra vad du tyckte!
  • Malin M
    Malin M skrev om Introduktionsutbildning en del av My Driving Academy
    Väldigt proffesionellt och vänligt.
    2016-09-11 My Driving Academy svarar Malin M
    Tack Malin! Kul att höra att vi håller en hög standard!
  • Lisa T
    Lisa T skrev om Riskettan en del av My Driving Academy
    Utbildningen hölls på ett cafe på Kungsgatan. Smidigt då jag jobbar i närheten. Först hade vi ett separat konferensrum där Nils höll en genomgång och vi diskuterade. Senare, när cafeet stängde för allmänheten, flyttade vi ut och fortsatte diskussionerna sittandes i sofforna på caféet. Otvungen och avslappnad stämning. Jag hade hört att riskettan innebär att man ska titta på massor av filmer/bilder på trafikskador, men istället var fokus på att diskutera riskbeteenden och konsekvenser. Passade mig bättre. Jag är en gamling i sammanhanget, tyckte det var kul att diskutera med "ungdomarna"!
    2016-09-09 My Driving Academy svarar Lisa T
    Tack för en väldigt fin och beskrivande reco! Härligt att höra att du gillade det!
  • Isabella P
    Isabella P skrev om Riskettan en del av My Driving Academy
    Super bra utbildning. Inget att klaga på alls
    2016-09-09 My Driving Academy svarar Isabella P
    Toppen Isabella! Kul att du gillade vårt sätt att utbilda på!
  • Andreas W
    Andreas W skrev om Riskettan en del av My Driving Academy
    Kursen i sig var det inget fel på. Däremot var jag inte inbokad vid ankomst trots att jag hade blivit lovad det. Det löste sig dock.
    2016-08-25 My Driving Academy svarar Andreas W
    Vi beklagar den missen och tackar för din feedback. Vi kommer eftersträva mer noggrannhet.
  • Karin B
    Karin B skrev om Riskettan en del av My Driving Academy
    Proffsigt och nytänkande upplägg för riskettan. Det var liksom kul att sitta och gå igenom riskettan!
    2016-08-25 My Driving Academy svarar Karin B
    Tack Karin. Härligt att du upplevde kursen så positivt!
  • Victoria N
    Victoria N skrev om Riskettan en del av My Driving Academy
    Jättebra. Skönt att vi var en minsta grupp så man hade möjlighet att ställa frågor och diskutera tankar lite lättare
    2016-08-25 My Driving Academy svarar Victoria N
    Kul att du gillade det och att du känner att du fick ut det du ville av kursen!
  • Louise H
    Louise H skrev om My Driving Academy
    Bra modern och nytänkande bilskola!
    2016-08-24 My Driving Academy svarar Louise H
    Tack Louise. Det är precis den känslan vi eftersträvar!
  • Andrea E
    Andrea E skrev om Riskettan en del av My Driving Academy
    För de första skulle jag starkt rekommendera MDA! Duktiga, pedagogiska o gör körningen till en spännande o kul grej.

Deras risketta må nog vara Stockholms bästa! Du får sitta på Löfbergs Café som du får fika o du sitter en bekväm miljö. Sedan när jag var där hade Nils lektionen som var smidig o gjorde det hela till en kul inlärning och man ville vara aktiv. De var mer roligt att vara där o ta del av detta än vad jag hade någonsin trott!!

Rekomenderas starkt
    2016-08-24 My Driving Academy svarar Andrea E
    Tack Andrea. Kul att höra att du trivs hos oss!
  • Vincenza L
    Vincenza L skrev om Jessica Mazuran en del av My Driving Academy
    My Driving Academy är en fantastiskt bra trafikskola med superbra lärare som gör varje lektion till ett nöje!

De är pedagogiska, engagerade och ser till att anpassa utbildningen utefter hur du som elev lär dig på bästa sätt. Innan jag bytte till My Driving Academy från en annan trafikskola så kändes körkortet långt borta och självkänslan var verkligen i botten. Detta ändrade Jessica på och någon månad efter var körkortet mitt!

Jag rekommenderar My Driving Academy till alla som bor i Stockholm och tänker ta körkort.
    Sköna bilar, möjlighet att bli hämtad/lämnad och framförallt är de grymt pedagogiska!
    2016-08-23 My Driving Academy svarar Vincenza L
    Tack Vincenza! Värmande ord i våra hjärtan!
  • Jenny F
    Jenny F skrev om Jessica Mazuran en del av My Driving Academy
    Jättelyxigt att man kunde bli upphämtad var som helst inom stan och Jessica svarade alltid supersnabbt på sms + telefonsamtal!
    Det som hade kunnat göra utbildningen ännu bättre skulle vart mer struktur + ett tydligt samtal i början om när man vill göra uppkörning och sen därefter anpassa pluggandet! Blir nog lättare för en elev att förhålla sig till något och därav en plan från läraren! Annats var det tipp topp
    2016-06-22 My Driving Academy svarar Jenny F
    Hej Jenny. Tack för din reco! Härligt med lite konstruktiv kritik. Vi ska definitivt jobba på det där!
  • Malin M
    Malin M skrev om Riskettan en del av My Driving Academy
    Mycket nöjd, bra information och presenterat på ett intressant sätt.
    2016-06-22 My Driving Academy svarar Malin M
    Kul att du uppskattade kursen, Malin.
  • Hanna P
    Hanna P skrev om Riskettan en del av My Driving Academy
    Läraren hade kunnat vara lite mer uppmuntrande när någon svarade på frågor. Tror det var lite svårt att få folk att prata när man aldrig visste hur läraren skulle bemöta ett svar, eller en fråga.
    2016-06-22 My Driving Academy svarar Hanna P
    Tack för din Reco, Hanna. Vi uppskattar din feedback! Den hjälper oss i vårt utvecklingsarbete.
  • Evelyn E
    Evelyn E skrev om Riskettan en del av My Driving Academy
    Riktigt bra arrangerat & lokal!
    2016-06-22 My Driving Academy svarar Evelyn E
    Kul att du gilade det, Evelyn. Vi är supernöjda med vårt upplägg av kursmiljön.
  • Arthur C
    Arthur C skrev om Nils af Petersen en del av My Driving Academy
    I initially chose My Driving Academy because of their top rating on Reco. I already had a foreign driving license but there's no way I would've passed the theory exam without taking the practice theory exams (all done electronically via their website), nor passed the driving exam without learning about the many tricky driving spots you will likely encounter. Thanks to Jessica, Nils, and Hamad for making it a friendly, fun, and minimally stressful experience!
    2016-06-11 My Driving Academy svarar Arthur C
    Thank you Arthur for the warm words! Was a pleasure to help you out!
  • Felix F
    Felix F skrev om Riskettan en del av My Driving Academy
    Trevligt och informerande med en engagerad lärare.
    2016-06-10 My Driving Academy svarar Felix F
    Kul att du upplevde att du kom från kursen med mycket ny infomation!
  • Fabian F
    Fabian F skrev om Riskettan en del av My Driving Academy
    Det var najs med god mat etc. Skön lokal
    2016-06-10 My Driving Academy svarar Fabian F
    Kul att du uppskatta vår efterstävan på en skön feeling av kursmiljö!
  • Jens L
    Jens L skrev om Riskettan en del av My Driving Academy
    bara bra....................................................................................................................
    2016-05-18 My Driving Academy svarar Jens L
    Hej Jens,

Kul att du gillade det!

Lycka till med körkortet.
  • Natalie B
    Natalie B skrev om Riskettan en del av My Driving Academy
    Lärorikt och kul. Mysigt med fika. Rolig och duktig lärare.
    2016-05-17 My Driving Academy svarar Natalie B
    Hej Natalie,

Vi är så glada att du gillade miljön och fikat.

Lycka till med ditt körkort!
  • Erik M
    Erik M skrev om Riskettan en del av My Driving Academy
    Bra upplägg i trevlig miljö. Informativt.
    2016-05-17 My Driving Academy svarar Erik M
    Hej Erik,

Kul att du gillade vår risketta!

Allt gott/ Emmie
  • Anna H
    Anna H skrev om Nils af Petersen en del av My Driving Academy
    Jag är jättenöjd med att jag valde My Driving Academy som trafikskola när jag skulle ta mitt körkort. Min lärare Nils var både trevlig och bra på att lära ut vilket gjorde lektionerna väldigt roliga, man såg alltid fram emot nästa tillfälle. Dessutom fungerade allt väldigt smidigt då man själv kunde boka tider på elevcentralen och sedan bli upphämtad samt avsläppt där man själv ville. En annan sak som var bra var Riskettan som jag gick hos er. Har hört av många att den är tråkig och seg men så upplevde jag det inte alls. Mysig lokal och innehållet framfördes på ett intressant sätt. Efter min utbildning med MDA kände jag mig väldigt trygg inför min uppkörning, vilken jag klarade mycket tack vare er! Plus för fräscha bilar också.
    2016-05-16 My Driving Academy svarar Anna H
    Hej Anna!
    Tusan tack för dina fina ord. Lycka till i trafiken!

Allt gott!
  • Lisa R
    Lisa R skrev om My Driving Academy
    Jag kände mig mycket välkommen, de var alla väldigt trevliga och hjälpsamma. Körläraren var mycket trevlig och personlig så det blev inte som en stel och jobbig grej att ha körlektion vilket är mycket positivt. Jag köpte endast körlektioner då jag redan hade klarat av risk 1&2. Bokningen gjordes i bilen med läraren, mycket smidigt. De hämtade mig även hemma och lämnade mig där, eller någon annan stans om jag bad om det. Helhet: Väldigt nöjd!
    2016-04-05 My Driving Academy svarar Lisa R
    Tack för de fina orden Lisa och stort grattis till ditt körkort!
  • Amanda S
    Amanda S skrev om Riskettan en del av My Driving Academy
    Jättebra! Väldigt nöjd med Nils som körlärare. Snabb respons på frågor per mail.
    2016-02-23 My Driving Academy svarar Amanda S
    Tack Amanda! Hög Service är något vi eftersträvar dagligen i allt vi gör!
  • Vina C
    Vina C skrev om Riskettan en del av My Driving Academy
    Älskade stället. människorna var underbara. helt bäst!
    2016-02-22 My Driving Academy svarar Vina C
    Tack Vina! Kul att du uppskattade Riskettan!
  • Alexander S
    Alexander S skrev om Riskettan en del av My Driving Academy
    A.S B.r.A.
    2016-02-22 My Driving Academy svarar Alexander S
    Tack Alexander! Klart och tydligt!
  • Martin K
    Martin K skrev om Riskettan en del av My Driving Academy
    Väldigt lärorik kurs, bra övningar som fick en att tänka lite själv. Givande powerpoint och bra material som vi fick med oss hem!
    2016-02-22 My Driving Academy svarar Martin K
    Tack Martin! Kul att du uppskattade kursen!
  • Anna E
    Anna E skrev om Riskettan en del av My Driving Academy
    Underbara människor! Efter att bara ha träffat de 2ggr så blir jag bemött som om vi känner varandra. Jag känner mig trygg!
    2016-02-19 My Driving Academy svarar Anna E
    Tack Anna! Ser fram emot att ses fler gånger än 2!
  • Magnus B
    Magnus B skrev om Riskettan en del av My Driving Academy
    MY Driving Academy kan jag rekommendera till alla som har möjlighet att pröjsa lite extra. De är lätta att ha att göra med, smidigt med upphämtning, bra tider att köra på och allmänt pedagogiska och trevliga. Plus också för Riskettan på fik centralt!
    2016-02-19 My Driving Academy svarar Magnus B
    Tack Magnus för de fina orden!
    Tuta och kör!
  • Cai K
    Cai K skrev om Introduktionsutbildning en del av My Driving Academy
    Mycket bra var på utbildning med Jessica . Jag hade en tråkig inställning när jag kom och en topp inställning när utbildningen var klar. Ett mycket bra bemötande. 😀
    2016-02-19 My Driving Academy svarar Cai K
    Tack Cai! Värmande ord! Vi jobbar hårt för att underlätta för alla våra kunder!
  • Ola A
    Ola A skrev om Jessica Mazuran en del av My Driving Academy
    Mina varmaste rekommendationer till Jessica och My Driving Academy! Pedagogiskt, roligt och smidigt.

Jag har nu haft körkort i några månader och har alltid, tack vare utbildningen, full koll på min bil och övrig trafik. De kniviga situationer jag hamnat i har jag varit förberedd på eftersom vi repeterat allt värt att kunna. Stort plus även för möjligheten att (oftast) starta och sluta lektionerna där det passar. Det underlättade. Sen var bilen vi körde i väldigt rolig och tacksam att köra för en ovan förare.

Fem plus!
    2016-02-08 My Driving Academy svarar Ola A
    Ola, Du är fantastisk!
    Looki, looki. No hands! :P
  • Hanna H
    Hanna H skrev om My Driving Academy
    Trevlig personal, kul bilar, bra hemsida och bokningsrutiner. Flexibiliteten både under körning, upphämtning/avlämningplatser och med bokning av tider var grym! Det var dyrt om något, men det är väl alla körskolor.
    2016-02-19 My Driving Academy svarar Hanna H
    Hanna. Det var ett nöje att ha dig som kund hos hos!
  • Laura B
    Laura B skrev om My Driving Academy
    Stockholms i särklass bästa körskola!
  • Nicole L
    Nicole L skrev om Nils af Petersen en del av My Driving Academy
    Kan varmt rekommendera Nils som jag körde med. Han är proffsig, engagerad och gör varje körlektion rolig.
    2016-02-04 My Driving Academy svarar Nicole L
    Grattis igen till körkortet Nicole!
    Tack för din rekomendation!
  • Caroline A
    Caroline A skrev om Nils af Petersen en del av My Driving Academy
    Min dotter som tog körlektionerna var verkligen mkt nöjd med upplägget och inte minst sin lärare Nils. På ett profssigt, tydligt och med inslag av humor, fick han henne att tycka det var roligt att köra bil. Aldrig hörde jag henne säga att hon var rädd i trafiken eller inte fattade vad som gällde.
    2015-12-07 My Driving Academy svarar Caroline A
    Hej Caroline!

Nora var en fröjd att ha hos oss.

Tusen tack för de fina orden och jag önskar Nora all lycka.
  • Fanny T
    Fanny T skrev om My Driving Academy
    Den här körskolan blev min räddning, testade 2 körskolor innan MDA och ingen av dom var så bra som MDA och Pernilla.

Jag körde enbart med Pernilla och hon är en gåva till alla som vill och ska försöka ta körkort. Hon har peppat mig när jag behövt, varit kritisk till min körning och sett till att jag utvecklats varje körlektion. Hade inte klarat min körkort utan henne.

Kan verkligen verkligen verkligen rekommendera My Driving Academy och Pernilla.
    2015-12-07 My Driving Academy svarar Fanny T
    Hej Fanny!
    Din fantastiska inställning smittade av sig på oss alla!
    Lycka till och njut av ditt körkort!

Tack för dina fina ord.
  • Linn H
    Linn H skrev om My Driving Academy
    My driving academy är utan tvekan bästa körskolan som sätter fokus på elevens mål och utveckling. Önskar jag hittat till dom tidigare, tack vare dom fick jag mitt körkort inom den tid jag planerat tack vare deras grymma lärare, pedagogik och flexibilitet med tid och plats för lektion!
    2015-11-30 My Driving Academy svarar Linn H
    Linn, du kan vara bäst!
    Njut av ditt körkort!
  • Molly M
    Molly M skrev om My Driving Academy
    Superbra individuell inlärning med en stor framåtanda.
    2015-10-05 My Driving Academy svarar Molly M
    Hej Molly,
    Tack för de fina orden.
    Stort grattis till körkortet och lycka till på vägarna!
  • Cecilia A
    Cecilia A skrev om My Driving Academy
    Jag fick ett mycket bra bemötande av Mydrivingacademy. De var trevliga och hjälpsamma. De engagerade sig i min väg mot körkortet och jag kände att de ville att det skulle gå så bra som möjligt för mig. Jag har tagit körlektioner hos dem.
    Jag tycker att deras tjänster har levt upp till mina förväntningar. Det har varit god kvalité på mina körlektioner och jag har alltid gått ifrån mina körlektioner nöjd. Jag har lärt mig väldigt mycket av dem.
    2015-10-05 My Driving Academy svarar Cecilia A
    Hej Cecilia!
    Tusen tack för de fina orden!
    Hoppas du kommer tillbaka till oss och till Pernilla när du är i stan igen.
  • Emelie T
    Emelie T skrev om My Driving Academy
    Jätteduktiga och trevliga lärare. Pedagogiska och vill att du klarar din uppkörning utan att mjölka elever på fler lektioner. Mina bästa rekommendationer! Och kul att köra runt i Mini Coopers som är lätthanterad för nybörjare
    2015-10-05 My Driving Academy svarar Emelie T
    Stort grattis till körkortet från alla oss på MDA och tack för de fina orden!
    All lycka!
  • Adam F
    Adam F skrev om My Driving Academy
    Superbra lektioner!
    Jag fick tips som verkligen konkret beskrev hur jag skulle klara uppkörningen och fick körkortet kort därefter.
    2015-10-05 My Driving Academy svarar Adam F
    Stort tack för de fina orden Adam.
    Grattis till körkortet och all lycka framöver!
  • Biljana D
    Biljana D skrev om My Driving Academy
    Säker och trygg, flexibel med kund i fokus!
    2015-10-05 My Driving Academy svarar Biljana D
    Tusen tack för dina fina ord!
    Lycka till på vägarna!

BRUNNSGATAN 13, 111 38 Stockholm