Alla kategorier Trafikskola Stockholms län Stockholm Norrmalm My Driving Academy
Rekommenderat företag 2016 - My Driving Academy
Rekommenderat företag 2015 - My Driving Academy

BRUNNSGATAN 13, 111 38 Stockholm — Visa karta

Varmt välkomna till My Driving Academy - En modernare trafikskola!
Vi eftersträvar att vara Sveriges mest kundvänliga trafikskola där ditt behov står helt i fokus.
Bor eller jobbar du i stockholms stad och behöver hämtas eller lämnas för att få in en körlektion i vardagen? Det fixar vi! Våra kurser håller vi på café Löfbergs vid Stureplan där vi även bjuder på fika och smörgås. Statistiken på våra elevers mål håller hög nivå vilket du kan läsa om på vår hemsida. Hör av dig så fixar vi ditt körkort tillsammans!
Mån-Tor: 09:00-19:00
Fre: 09:00-17:00
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 106 kunder tycker om My Driving Academy

• Mir M
    Mir M skrev om Introduktionsutbildning en del av My Driving Academy
    Jag har svårt att se hur det kunde varit bättre, men helt ärligt: det var tre otroligt långa och rätt tråkiga timmar.

Såklart svårt att lägga kursen på rätt nivå, men mycket av informationen som gavs går att läsa sig till. Jag tror att mer problemlösning i grupp skulle gett mer. Typ "hur agerar ni om det här uppstår".

Jag vet faktiskt inte alls vad jag fick ut av kursen...
    2017-02-28 My Driving Academy svarar Mir M
    Hej Mir
    Tack för dina synpunkter. Vi tar till oss detta, och ska se över om det går att skapa ytterligare gruppaktiviteter som delmoment.

Denna kurs är obligatorisk och innefattar vissa moment som enligt lag måste genomföras på kursen. Kursen är även lagstiftad på 180 minuter exlusive raster.

• Simoné L
    Simoné L skrev om Riskettan en del av My Driving Academy
    Otroligt lärorik och bra upplagd kurs! Överträffade min förväntningar otroligt mycket!! Tänk att teori kurser kunde vara så roliga!
  • maria v
    maria v skrev om Introduktionsutbildning en del av My Driving Academy
    Mycket bra! Engagerad och proffsig lärare.
    2017-02-23 My Driving Academy svarar maria v
    Hej Maria
    Tack för ditt omdöme. Va roligt att du uppskattade vår utbildning.
  • Filippa V
    Filippa V skrev om Introduktionsutbildning en del av My Driving Academy
    Jag tyckte kursen var rolig. Jessica hade mycket energi så att kursen var tre timmar lång gjorde inget!
    2017-02-23 My Driving Academy svarar Filippa V
    Hej
    Tack så mycket för responsen Filippa.
  • Theodor J
    Theodor J skrev om Riskettan en del av My Driving Academy
    mycket bra och lärolikt! Älskar verkligen my driving academy man utvecklas hela tiden!
    2017-02-23 My Driving Academy svarar Theodor J
    Tack så jättemycket för den fina omdömet Theodor.
  • Tiiu K
    Tiiu K skrev om Riskettan en del av My Driving Academy
    Det var trevligt , lättsamt bemötande på Riskettan utbildningen med Driving Academy.
    Under föreläsningen och genom grupparbete lärde vi hur vi ska tänka förnuftigt och ta ansvar för vårt beteende när vi sitter bakom ratten . Jag fick tillräcklig information om riskerna omkring , trötthet, droger och alkohol. Under andra delen av kvällen /föreläsningen gick tempot ner. Jag hade önskat mig att få mer information i början av kvällen om hur kvällens utbildning är upplagt.
    Annars var jag nöjd. Bra wraps :-D Mhv Tiiu
    2017-02-23 My Driving Academy svarar Tiiu K
    Hej Tiiu
    Vi tar tacksamt emot alla synpunkter och vi gör vårt yttersta för att alla skall bli nöjda.
    Va bra att du även tyckte om wrapsen, det glädjer oss.
  • Niclas K
    Niclas K skrev om Introduktionsutbildning en del av My Driving Academy
    Bra lärare som var tydlig. Bra tips på vad jag som handledare ska tänka på inför kommande övningskörningar.
    2017-02-23 My Driving Academy svarar Niclas K
    Hej Niclas.
    Tack, vi försöker göra våra utbildningar så att alla ska få rätt redskap för att kunna hjälpa eleven med sitt körkort.
  • Ailin L
    Ailin L skrev om Introduktionsutbildning en del av My Driving Academy
    Innehåller breda kunskaper. Inspirerade lektioner, bra utbildning miljö!
    2017-02-23 My Driving Academy svarar Ailin L
    Hej Ailin
    Hos oss är det otroligt viktigt att alla ska känna sig avslappnande och därför har vi valt att ha våra kurser i inspirerande miljöer. Våra trafiklärare har en bred kunskap i dessa ämnen och gör sitt yttersta för att kunna leverera ut det till er som deltagare. Därför är vi så tacksamma för din respons.
  • Gila H
    Gila H skrev om Riskettan en del av My Driving Academy
    Kursen var lättförståelig, tydlig och lärorikt. Högt engagemang och bra ledare.
    trevliga lokaler.
    2017-02-23 My Driving Academy svarar Gila H
    Tack Gila!
    Det är roligt att du tänkt på hela innehållet vid ditt omdöme.
  • Paula R
    Paula R skrev om Riskettan en del av My Driving Academy
    Jag tyckte riskettan med MyDrivingAcademy var lärorik och bra gjord. Läraren Nils var kul och lättade stämningen bland alla tysta/blyga deltagande (inkl. mig själv). Jag förväntade mig bara att vi skulle se en film faktiskt men det var bara 8min av tre timmar, resten var deltagande diskussion, vilket var bra.

Enda lilla nackdelen var att de hölls så sent och den sista timmen hade jag svårt att koncentrera mig och vara aktiv i diskussionerna.
    2017-02-23 My Driving Academy svarar Paula R
    Hej Paula
    Tack för din respons.
    Det är viktigt för oss på My Sriving Academy att alla skall kunna känna sig delaktiga och kunna framföra sina åsikter. Det är en viktig kurs och därför är det extra viktigt att eleverna ska kunna gå därifrån och minnas vad kursen handlade om.

Vi försöker vara alla till lags men tyvärr är detta väldigt svårt. Men vi tar emot din åsikt och har tidpunkten med oss i framtiden och det är jättebra att du framför dina synpunkter.
  • Astrid O
    Astrid O skrev om Riskettan en del av My Driving Academy
    Jag tyckte att det var SUPER! Inte alls så långtråkigt som det lätt kan tendera att bli när man ska prata så länge. Läraren hade kul egna historier, vi fick vara med i diskutionen och prata om vad vi ansåg.
    2017-02-22 My Driving Academy svarar Astrid O
    Tack för din respons Astrid. Väldigt roligt att du är så nöjd.
  • Victor E
    Victor E skrev om Riskettan en del av My Driving Academy
    Den var lärorik och man la väldigt mycket fokus på att man inte ska dricka alkohol över huvudtaget när man kör bil, vilket jag tycker var väldigt bra!
    2017-02-23 My Driving Academy svarar Victor E
    Tack, Victor. Det är väldigt viktiga saker som tas upp på denna kurs, det glädjer oss att du känner att den var bra och lärorik.
  • Carl R
    Carl R skrev om Riskettan en del av My Driving Academy
    Förvånansvärt bra!

Vi elever fick delta aktivt i samtal och övningar. Instruktören var rolig men ändå seriös. Det var också skönt att gruppen var mindre!
    2017-02-23 My Driving Academy svarar Carl R
    Hej Carl
    Det är viktigt för oss att alla skall känna sig delaktiga.
    Tack för ditt omdöme.
  • Mathilda S
    Mathilda S skrev om Riskettan en del av My Driving Academy
    Trevlig miljö och mötesplats, få medlemmar vilket gjorde det mer personligt och enklare att ta till sig allt och förstå.
    2017-01-11 My Driving Academy svarar Mathilda S
    Va roligt att du känner dig nöjd Mathilda.
  • Louise Y
    Louise Y skrev om Riskettan en del av My Driving Academy
    Superbra! Inte långtråkigt utan välplanerat och varierande!
    2017-01-11 My Driving Academy svarar Louise Y
    Va roligt att du är nöjd Louise.
  • Amy W
    Amy W skrev om Riskettan en del av My Driving Academy
    Konkret, avslappnat och informativt. Mycket samspel med oss elever så det var lätt att vara närvarande hela tiden under ett annars ganska långt utbildningspass.
    2016-12-08 My Driving Academy svarar Amy W
    Hej Amy
    Va bra att du tyckte om kursen.
  • Mikael T
    Mikael T skrev om Introduktionsutbildning en del av My Driving Academy
    Mycket bra kurs. Jag har gått den en gång tidigare i en annan regi. detta var ett trevligt bemötande, trevlig och central belägen lokal. Sen var intruktören mycket bra och kompetent. Kvällen gick fort!
    2016-11-14 My Driving Academy svarar Mikael T
    Hej Mikael, Tack för ditt omdöme. Va roligt att du uppskattade vår utbildning.
  • Antonia K
    Antonia K skrev om Riskettan en del av My Driving Academy
    Jättebra! tydligt och informativt och Nils gjorde föreläsningen intressant med mycket diskussioner.
    2016-11-10 My Driving Academy svarar Antonia K
    Hej Antonia
    Va roligt att du är nöjd!
  • Tom H
    Tom H skrev om Introduktionsutbildning en del av My Driving Academy
    Fantastiska lokaler och fantastiskt kaffe! Äntligen!!! Dessutom riktigt bra och pedagogisk kurshållare!!! Toppbetyg!
    2016-11-14 My Driving Academy svarar Tom H
    Hej Tom
    Tack för ditt omdöme, vad roligt att du tycker vi håller hög standard.
  • Tamara V
    Tamara V skrev om Riskettan en del av My Driving Academy
    Den är bra bättre en andra jag har gått på den är uppdaterad ochbinte gamla version av ... ja ni vet trafifennpå 70 talet. Härlig lokal och kursledaren Toppen!
    2016-11-10 My Driving Academy svarar Tamara V
    Hej Tamara
    Tack så mycket för din feedback. Roligt att du uppskattade vår kurs.
  • Pian A
    Pian A skrev om Introduktionsutbildning en del av My Driving Academy
    Väl bemötande, bra storlek på grupp och bra föreläsare med mycket energi! Något långt...kanske lite högre tempo om allt innehåll måste med
    2016-09-29 My Driving Academy svarar Pian A
    Tack Pian för din reko. Tyvärr kan vi inte påverka kursens längd då lagen kräver 180 minuter exklusive raster.
  • Elena T
    Elena T skrev om Riskettan en del av My Driving Academy
    Bra kurs, men det skulle vara mer effektivt om det fanns mer material tex film eller experiment om hur sinnen och omdömen påverkas negativt i olika situationer. Om detta kunde simuleras på något sätt. Bra att filmen om Robert Ashberg när han kär berusad visades.
    2016-09-27 My Driving Academy svarar Elena T
    Tack Elena för dun Reco. Vi tar med oss detta i utvecklingen av kursen.
  • Carl C
    Carl C skrev om Riskettan en del av My Driving Academy
    Mycket bra kurs med klar målsättning. Bra med många ställningstagande och få filmer.
    2016-09-27 My Driving Academy svarar Carl C
    Tack för en bra Reco, Carl. Vi eftersträvar tydlighet.
  • Malcolm W
    Malcolm W skrev om Riskettan en del av My Driving Academy
    Riskettan var riktigt bra med en trevlig lokal
    2016-09-27 My Driving Academy svarar Malcolm W
    Tack Malcolm. Kul att du uppskattade kursen.
  • Olivia E
    Olivia E skrev om Riskettan en del av My Driving Academy
    Mycket bra kurs! Inte tråkig utan lärorik! Super kille som höll i kursen.
    2016-09-27 My Driving Academy svarar Olivia E
    Tack Olivia. Vi satsar på att det ska vara kul när man lär sig!
  • Fredrik B
    Fredrik B skrev om Riskettan en del av My Driving Academy
    Jag tyckte det var ett jätte bra upplägg med bra lärare. Har inget att klaga på!
    2016-09-15 My Driving Academy svarar Fredrik B
    Tack Fredrik. Kul att höra vad du tyckte!
  • Malin M
    Malin M skrev om Introduktionsutbildning en del av My Driving Academy
    Väldigt proffesionellt och vänligt.
    2016-09-11 My Driving Academy svarar Malin M
    Tack Malin! Kul att höra att vi håller en hög standard!
  • Lisa T
    Lisa T skrev om Riskettan en del av My Driving Academy
    Utbildningen hölls på ett cafe på Kungsgatan. Smidigt då jag jobbar i närheten. Först hade vi ett separat konferensrum där Nils höll en genomgång och vi diskuterade. Senare, när cafeet stängde för allmänheten, flyttade vi ut och fortsatte diskussionerna sittandes i sofforna på caféet. Otvungen och avslappnad stämning. Jag hade hört att riskettan innebär att man ska titta på massor av filmer/bilder på trafikskador, men istället var fokus på att diskutera riskbeteenden och konsekvenser. Passade mig bättre. Jag är en gamling i sammanhanget, tyckte det var kul att diskutera med "ungdomarna"!
    2016-09-09 My Driving Academy svarar Lisa T
    Tack för en väldigt fin och beskrivande reco! Härligt att höra att du gillade det!
  • Isabella P
    Isabella P skrev om Riskettan en del av My Driving Academy
    Super bra utbildning. Inget att klaga på alls
    2016-09-09 My Driving Academy svarar Isabella P
    Toppen Isabella! Kul att du gillade vårt sätt att utbilda på!
  • Andreas W
    Andreas W skrev om Riskettan en del av My Driving Academy
    Kursen i sig var det inget fel på. Däremot var jag inte inbokad vid ankomst trots att jag hade blivit lovad det. Det löste sig dock.
    2016-08-25 My Driving Academy svarar Andreas W
    Vi beklagar den missen och tackar för din feedback. Vi kommer eftersträva mer noggrannhet.
  • Karin B
    Karin B skrev om Riskettan en del av My Driving Academy
    Proffsigt och nytänkande upplägg för riskettan. Det var liksom kul att sitta och gå igenom riskettan!
    2016-08-25 My Driving Academy svarar Karin B
    Tack Karin. Härligt att du upplevde kursen så positivt!
  • Victoria N
    Victoria N skrev om Riskettan en del av My Driving Academy
    Jättebra. Skönt att vi var en minsta grupp så man hade möjlighet att ställa frågor och diskutera tankar lite lättare
    2016-08-25 My Driving Academy svarar Victoria N
    Kul att du gillade det och att du känner att du fick ut det du ville av kursen!
  • Louise H
    Louise H skrev om My Driving Academy
    Bra modern och nytänkande bilskola!
    2016-08-24 My Driving Academy svarar Louise H
    Tack Louise. Det är precis den känslan vi eftersträvar!
  • Andrea E
    Andrea E skrev om Riskettan en del av My Driving Academy
    För de första skulle jag starkt rekommendera MDA! Duktiga, pedagogiska o gör körningen till en spännande o kul grej.

Deras risketta må nog vara Stockholms bästa! Du får sitta på Löfbergs Café som du får fika o du sitter en bekväm miljö. Sedan när jag var där hade Nils lektionen som var smidig o gjorde det hela till en kul inlärning och man ville vara aktiv. De var mer roligt att vara där o ta del av detta än vad jag hade någonsin trott!!

Rekomenderas starkt
    2016-08-24 My Driving Academy svarar Andrea E
    Tack Andrea. Kul att höra att du trivs hos oss!
  • Vincenza L
    Vincenza L skrev om Jessica Mazuran en del av My Driving Academy
    My Driving Academy är en fantastiskt bra trafikskola med superbra lärare som gör varje lektion till ett nöje!

De är pedagogiska, engagerade och ser till att anpassa utbildningen utefter hur du som elev lär dig på bästa sätt. Innan jag bytte till My Driving Academy från en annan trafikskola så kändes körkortet långt borta och självkänslan var verkligen i botten. Detta ändrade Jessica på och någon månad efter var körkortet mitt!

Jag rekommenderar My Driving Academy till alla som bor i Stockholm och tänker ta körkort.
    Sköna bilar, möjlighet att bli hämtad/lämnad och framförallt är de grymt pedagogiska!
    2016-08-23 My Driving Academy svarar Vincenza L
    Tack Vincenza! Värmande ord i våra hjärtan!
  • Jenny F
    Jenny F skrev om Jessica Mazuran en del av My Driving Academy
    Jättelyxigt att man kunde bli upphämtad var som helst inom stan och Jessica svarade alltid supersnabbt på sms + telefonsamtal!
    Det som hade kunnat göra utbildningen ännu bättre skulle vart mer struktur + ett tydligt samtal i början om när man vill göra uppkörning och sen därefter anpassa pluggandet! Blir nog lättare för en elev att förhålla sig till något och därav en plan från läraren! Annats var det tipp topp
    2016-06-22 My Driving Academy svarar Jenny F
    Hej Jenny. Tack för din reco! Härligt med lite konstruktiv kritik. Vi ska definitivt jobba på det där!
  • Malin M
    Malin M skrev om Riskettan en del av My Driving Academy
    Mycket nöjd, bra information och presenterat på ett intressant sätt.
    2016-06-22 My Driving Academy svarar Malin M
    Kul att du uppskattade kursen, Malin.
  • Hanna P
    Hanna P skrev om Riskettan en del av My Driving Academy
    Läraren hade kunnat vara lite mer uppmuntrande när någon svarade på frågor. Tror det var lite svårt att få folk att prata när man aldrig visste hur läraren skulle bemöta ett svar, eller en fråga.
    2016-06-22 My Driving Academy svarar Hanna P
    Tack för din Reco, Hanna. Vi uppskattar din feedback! Den hjälper oss i vårt utvecklingsarbete.
  • Evelyn E
    Evelyn E skrev om Riskettan en del av My Driving Academy
    Riktigt bra arrangerat & lokal!
    2016-06-22 My Driving Academy svarar Evelyn E
    Kul att du gilade det, Evelyn. Vi är supernöjda med vårt upplägg av kursmiljön.
  • Arthur C
    Arthur C skrev om Nils af Petersens en del av My Driving Academy
    I initially chose My Driving Academy because of their top rating on Reco. I already had a foreign driving license but there's no way I would've passed the theory exam without taking the practice theory exams (all done electronically via their website), nor passed the driving exam without learning about the many tricky driving spots you will likely encounter. Thanks to Jessica, Nils, and Hamad for making it a friendly, fun, and minimally stressful experience!
    2016-06-11 My Driving Academy svarar Arthur C
    Thank you Arthur for the warm words! Was a pleasure to help you out!
  • Felix F
    Felix F skrev om Riskettan en del av My Driving Academy
    Trevligt och informerande med en engagerad lärare.
    2016-06-10 My Driving Academy svarar Felix F
    Kul att du upplevde att du kom från kursen med mycket ny infomation!
  • Fabian F
    Fabian F skrev om Riskettan en del av My Driving Academy
    Det var najs med god mat etc. Skön lokal
    2016-06-10 My Driving Academy svarar Fabian F
    Kul att du uppskatta vår efterstävan på en skön feeling av kursmiljö!
  • Jens L
    Jens L skrev om Riskettan en del av My Driving Academy
    bara bra....................................................................................................................
    2016-05-18 My Driving Academy svarar Jens L
    Hej Jens,

Kul att du gillade det!

Lycka till med körkortet.
  • Natalie B
    Natalie B skrev om Riskettan en del av My Driving Academy
    Lärorikt och kul. Mysigt med fika. Rolig och duktig lärare.
    2016-05-17 My Driving Academy svarar Natalie B
    Hej Natalie,

Vi är så glada att du gillade miljön och fikat.

Lycka till med ditt körkort!
  • Erik M
    Erik M skrev om Riskettan en del av My Driving Academy
    Bra upplägg i trevlig miljö. Informativt.
    2016-05-17 My Driving Academy svarar Erik M
    Hej Erik,

Kul att du gillade vår risketta!

Allt gott/ Emmie
  • Anna H
    Anna H skrev om Nils af Petersens en del av My Driving Academy
    Jag är jättenöjd med att jag valde My Driving Academy som trafikskola när jag skulle ta mitt körkort. Min lärare Nils var både trevlig och bra på att lära ut vilket gjorde lektionerna väldigt roliga, man såg alltid fram emot nästa tillfälle. Dessutom fungerade allt väldigt smidigt då man själv kunde boka tider på elevcentralen och sedan bli upphämtad samt avsläppt där man själv ville. En annan sak som var bra var Riskettan som jag gick hos er. Har hört av många att den är tråkig och seg men så upplevde jag det inte alls. Mysig lokal och innehållet framfördes på ett intressant sätt. Efter min utbildning med MDA kände jag mig väldigt trygg inför min uppkörning, vilken jag klarade mycket tack vare er! Plus för fräscha bilar också.
    2016-05-16 My Driving Academy svarar Anna H
    Hej Anna!
    Tusan tack för dina fina ord. Lycka till i trafiken!

Allt gott!
  • Lisa R
    Lisa R skrev om My Driving Academy
    Jag kände mig mycket välkommen, de var alla väldigt trevliga och hjälpsamma. Körläraren var mycket trevlig och personlig så det blev inte som en stel och jobbig grej att ha körlektion vilket är mycket positivt. Jag köpte endast körlektioner då jag redan hade klarat av risk 1&2. Bokningen gjordes i bilen med läraren, mycket smidigt. De hämtade mig även hemma och lämnade mig där, eller någon annan stans om jag bad om det. Helhet: Väldigt nöjd!
    2016-04-05 My Driving Academy svarar Lisa R
    Tack för de fina orden Lisa och stort grattis till ditt körkort!
  • Amanda S
    Amanda S skrev om Riskettan en del av My Driving Academy
    Jättebra! Väldigt nöjd med Nils som körlärare. Snabb respons på frågor per mail.
    2016-02-23 My Driving Academy svarar Amanda S
    Tack Amanda! Hög Service är något vi eftersträvar dagligen i allt vi gör!
  • Vina C
    Vina C skrev om Riskettan en del av My Driving Academy
    Älskade stället. människorna var underbara. helt bäst!
    2016-02-22 My Driving Academy svarar Vina C
    Tack Vina! Kul att du uppskattade Riskettan!
  • Alexander S
    Alexander S skrev om Riskettan en del av My Driving Academy
    A.S B.r.A.
    2016-02-22 My Driving Academy svarar Alexander S
    Tack Alexander! Klart och tydligt!

BRUNNSGATAN 13, 111 38 Stockholm