Alla kategorier Trafikskola Stockholms län Stockholm Södermalm Ringens Bilskola

Ringens Bilskola

Ringvägen 89, 118 61 Stockholm — Visa karta

Ringens Bilskola är en välrenommerad trafikskola i Stockholm som startade för över 20 år sedan och hos oss har flera tusen personer tagit körkort. Vårt mål är att du ska kunna få ditt körkort och bli en säker förare så billigt och snabbt som möjligt. Hos oss är körning i simulator en del av din körutbildning både ur miljösynpunkt, kostnad och effektivitet för att få upp självförtroendet på ett tryggt sätt. Körning i simulatorn bidrar dessutom till att du ökar dina chanser att klara din uppkörning på första försöket. Välkomna till oss!
Lör: 11:00-14:00
Sön: Stängt

Läs vad 576 kunder tycker om Ringens Bilskola

• Mary Z
    Mary Z skrev om Ringens Bilskola
    Bästa lärare och trevlig personal! Läs mer
    2018-08-14 Teresa . svarar Mary Z
    Tack Mery för ditt omdöme👍🏿😀
  • Johan
    Johan skrev om Ringens Bilskola
    Klarade körkortet idag tack vare Ringens Bilskola och framförallt Ellinor som är en superlärare och gjorde att jag såg fram emot varje lektion. Tack tack tack för allt!!!! Läs mer
    2018-08-10 Teresa . svarar Johan
    Tack så mycket Johan för dina fina ord. Grattis till körkortet och kör försiktigt eller vänta, kör hårt😀🚘👊🏾
  • Rebecka B
    Rebecka B skrev om Riskettan en del av Ringens Bilskola
    Riskutbildningen på Ringens Bilskola mötte mina förväntningar på ett bra sätt och höll en bra kvalitet och tempo. Läraren svarade på allas frågor på ett bra sätt. Läs mer
    2018-08-07 Teresa . svarar Rebecka B
    Tack Rebecka för att du valde att hå kurs hos oss. Tack för din rekommendation 🙏🚘
  • Anna K
    Anna K skrev om Riskettan en del av Ringens Bilskola
    Mycket lärorikt! Trevlig och mkt bra lärare! Läs mer
    2018-08-05 Teresa . svarar Anna K
    Tack Anna för din recention. Lycka till med lappen🚘😀
  • Rasmus Ö
    Rasmus Ö skrev om Riskettan en del av Ringens Bilskola
    Riskettan 4 timmar. Tyckte det var en bra blandning av diskussion, statistik och kuriosa. Läs mer
    2018-08-05 Teresa . svarar Rasmus Ö
    Tack Rasmus och lika till med körkortet🚘🚘
  • Rutget L
    Rutget L skrev om Riskettan en del av Ringens Bilskola
    Det var trevligt och läraren var bra och engagerad. Det var smart att ha mackor och 2 pauser Läs mer
    2018-08-03 Teresa . svarar Rutget L
    Tack Rutger för att du tog dig tid att skriva och vald att gå hos oss. Vi ses snart😎
  • Christopher L
    Christopher L skrev om Riskettan en del av Ringens Bilskola
    Fantastiska lärare och bemötande. Dom slutar aldrig komma med smarta, trafiksäkra råd och tips. Jag är mycket nöjd hittills. Läs mer
    2018-08-03 Teresa . svarar Christopher L
    Tack Christofer för att du rekommenderar oss roligt att du vald oss att hjälpa dig med ditt körkort🙏😀
  • Paula H
    Paula H skrev om Handledarutbildning en del av Ringens Bilskola
    Jag är mycket nöjd med handledarutbildningen. Läs mer
    2018-07-31 Teresa . svarar Paula H
    Tack Paula för din rekommendation 👍🏿🙏😀
  • Inger J
    Inger J skrev om Handledarutbildning en del av Ringens Bilskola
    Uppfriskande och nyttig information för enblivande handledare. Läs mer
    2018-07-27 Teresa . svarar Inger J
    Tack Inger för du vald att gå introduktionskurs hos oss. Lycka till och hör av dig om du undrar något😀😎
  • Carina K
    Carina K skrev om Handledarutbildning en del av Ringens Bilskola
    Jag var på handledarförarskap i Ringens trafikskola .
    Otroligt bra bemötande av en supertrevlig, duktig, rolig och asvacker tjej! :)

Med vänlig hälsning,/Carina Kempe Läs mer
    2018-07-26 Teresa . svarar Carina K
    Tack Carina för din fina rekommendation 😀😀❤️👏👏😀😀❤️
  • Johan H
    Johan H skrev om Handledarutbildning en del av Ringens Bilskola
    Gick Handledarkursen 25/7.
    Mycket bra bemötande.
    Hade förväntningar på upplägg och uppdateringar.

Gick kursen för ca 10 år sen med min dotter, även då på Ringens bilskola, blev då mycket positivt överraskad.

Har praktiserat Eco driving långt innan begreppet myntades, då häcklad av mina kollegor(chafförer). Har arbetat 30 år i branchen, även med internutbildning.

Mvh Johan Läs mer
    2018-07-26 Teresa . svarar Johan H
    Hej Johan, jättekul att 10 år senare anlitar du oss fortfarande. Tack för ditt förtroende. Synd att alldeles för få praktiserar ecodriving fortsätt så👍🏿😀
  • Elias J
    Elias J skrev om Ringens Bilskola
    Riktigt bra och trevliga lärare som hjälper dig att utvecklas i din egen takt. Tack vare Ringens bilskola tog jag körkortet på första försöket. Alla lärare är grymt bra på att förklara och hjälpa till om man inte förstår och beskriver väldigt bra på hur man gör när man till exempel startar i en backe. Läs mer
    2018-07-26 Teresa . svarar Elias J
    Tack Elias för din rekommendation kör försiktigt.
    Ha en trevlig bilsommar🚘🎈
  • Andrea B
    Andrea B skrev om Handledarutbildning en del av Ringens Bilskola
    Mor och dotter på handledarutbildning. Bra lärare, Theresa, och bra uppfriskning av regler och vad som väntar oss när vi börjar övningsköra! Läs mer
    2018-07-25 Teresa . svarar Andrea B
    Tack Andrea för att du tog dig tid att skriva omdöme. Lycka till övningskörning och tveka inte att höra av er om ni indrar över något.🙏😀
  • Johanna S
    Johanna S skrev om Ringens Bilskola
    Gick intensiv två veckor, tog körkortet sista dagen! Jättenöjd med inlärningen från körningen, dock lite förvirring från receptionen med bokning av tider, halkbanan och uppkörning. Plus att jag trodde att alla tider dom bokade in ingick i intensivkursen men visade sej näst sista dagen att jag var tvungen att betala för tio lektioner till. Hade uppskattat om man hade vart lite tydligare med detta när jag bokade flera månader innan. Läs mer
    2018-07-16 Teresa . svarar Johanna S
    Tack så mycket för din feedback Johanna. Det är mycket att hålla reda på när man bokar intensiv och det kan lätt bli lite Förrviring. Det står i anmälan om att vi bokar alltid in extra lektioner som en service till kunden och som betalas endast om de behövs. Vi vill undvika hamna i en situation där kunder behöver fler lektioner men finns inga lediga tider. Så klart ska vi vara övertydliga i framtiden. Grattis till körkortet och njut av din nyvunna frihet🚘 glad sommar
  • Evelina W
    Evelina W skrev om Ringens Bilskola
    Jag köpte ett paket med 20 lektioner, fick lägga till 7 st men är så nöjd! Värt varenda krona! Jag kunde inte köra så mycket med min handledare så denna lösning blev den bästa. Min lärare, Ellinor, var tydlig och väldigt pedagogisk. Något som var viktigt för mig var att inte känna mig dum - vilket jag aldrig gjorde med henne. Väldigt trevlig och förstående. Jag gillade även bokningssystemet online för körtider. Enkelt och där fanns även anteckningar från varje lektion som hjälpte mitt korta minne minnas vad jag behövde träna på. Jag har bara gott att säga om ringens bilskola. Läs mer
    2018-07-06 Teresa . svarar Evelina W
    Tack så mycket Evelina för dina fina ord. Vi är så glada och tacksamma att du tog dig tid att tycka till om oss. Njut av din nyvunna frihet och av sommaren😎🚘
  • Rosanna Ö
    Rosanna Ö skrev om Ringens Bilskola
    Jättefint bemötande! Jag lyckades ta mitt körkort på fem månader med noll erfarenhet när jag började.
    Jag hade ingen att köra med hemma, så jag körde enbart med körskolan. Det kostade lite men jag lyckades att ta mitt körkort på första försöket.
    Jag rekommenderar denna körskola! Läs mer
    2018-07-02 Teresa . svarar Rosanna Ö
    Tack Rosanna för din fina rekommendation.
    Ha nu en trevlig sommar och njut av friheten att kunna ta dig vart och när du vill😎🚘🚘🚘
  • Åsa P
    Åsa P skrev om Handledarutbildning en del av Ringens Bilskola
    Tycker att introutbildnibgen var. Nyttig, lärorik och hade ett bra tempo. Bra lärare.

Negativt start 10 min för sent för att vi väntade på en person. Läs mer
    2018-06-23 Teresa . svarar Åsa P
    Tack för din fina rekommendation, ledsen att vi startade lite sent i väntan på en deltagare. Lycka till med övningskörning🚘
  • Anita W
    Anita W skrev om Handledarutbildning en del av Ringens Bilskola
    Handledarutbildning. Kunnig och professionell personal. Läs mer
    2018-06-22 Teresa . svarar Anita W
    Tack Anita för din fina rekommendation och lycka till övningskörning.
    Glad midsommar 🤩🤩
  • David P
    David P skrev om Handledarutbildning en del av Ringens Bilskola
    Det var bra, trevligt med fika och mat Läs mer
    2018-06-21 Teresa . svarar David P
    Tack för rekommendation David och glad midsommar:)
  • Daniel S
    Daniel S skrev om Riskettan en del av Ringens Bilskola
    Bra och pedagogisk utbildning. Läs mer
    2018-06-17 Teresa . svarar Daniel S
    Tack Daniel för din rekommendation och glad sommar😎
  • Emil N
    Emil N skrev om Riskettan en del av Ringens Bilskola
    Mycket bra, bra information och tydligt! Läs mer
    2018-06-16 Teresa . svarar Emil N
    Tack Emil för din rekommendation lycka till md körkortet☀️
  • Katja S
    Katja S skrev om Ringens Bilskola
    Utomordentlig service och anpassning efter var och ens egna behov och situation. Proffsiga och mycket vänligt bemötande! Utan körlektioner med Ringens Bilskola hade jag inte varit den förare som jag är idag! Läs mer
    2018-06-15 Teresa . svarar Katja S
    Tack så mycket Katja för din rekommendation. Kör försiktigt.
    Glad bilsommar:)
  • Joakim L
    Joakim L skrev om Ringens Bilskola
    Jag är nöjd med ringens bilskola , jag hade sussane som lärare och hon var både pedagogisk o professionell.. rekommenderar den här bilskolan :)

Joakim Läs mer
    2018-06-13 Teresa . svarar Joakim L
    Hej och tack för din rekommendation:)
    Glad sommar och kör försiktigt
  • Clara S
    Clara S skrev om Handledarutbildning en del av Ringens Bilskola
    Faktaspäckad och bred föreläsning, engagerad utbildare, intressant. Läs mer
    2018-06-13 Teresa . svarar Clara S
    Tack Clara för din rekommendation och lycka till med körkortet;)
    glad sommar
  • Johanna J
    Johanna J skrev om Handledarutbildning en del av Ringens Bilskola
    Handledarutb/informations träff.
    Mycket bra upplägg och bra lärare Läs mer
    2018-05-30 Teresa . svarar Johanna J
    Tack Johanna för att du tog dig tid att skriva:)
    lycka till med övningskörning
  • Daniel S
    Daniel S skrev om Riskettan en del av Ringens Bilskola
    köpte riskettpaketet mycket lärorik och nyttig kurs, duktig och kunnig lärare upplevelse över förväntan Läs mer
    2018-05-22 Teresa . svarar Daniel S
    Tack Daniel för dina ord🙏😀
    Lycka till med körkortet
  • Sara J
    Sara J skrev om Riskettan en del av Ringens Bilskola
    Riskettan med Krister. Trevlig, tydlig, närvarande pedagog, bra på att dela ut talutrymmet mellan eleverna. Seriös och även lättsam. Informerade bra i inledande delen om upplägget och förväntningarna på eleverna. Läs mer
    2018-05-21 Teresa . svarar Sara J
    Tack Sara för din rekommendation och lycka till med körkortet:)
  • Ida J
    Ida J skrev om Riskettan en del av Ringens Bilskola
    Jag gick handledarkursen & risk1 och tyckte allt var jättebra & att jg fick en bra bemötande Läs mer
    2018-05-14 Teresa . svarar Ida J
    Tack Ida för din rekommendation kul att du gillar båda riskettan och handledarkurs. 👏🙏😀
  • Sofie F
    Sofie F skrev om Riskettan en del av Ringens Bilskola
    Christer som höll i riskettan är underhållande och får alla att delta i kursen och drar igång många spännande diskussioner! En riktigt bra kurs! Läs mer
    2018-05-14 Teresa . svarar Sofie F
    Tack Sofie för din rekommendation👊🏾😀
  • Rutget L
    Rutget L skrev om Teorilektioner en del av Ringens Bilskola
    Jag köpte teorikurs via skolan.
    Jag blev bemött bra!
    Jag tycker att dem levde upp till sina förväntningar.

Det var kul! Och vår tjej hade massa energi och passar verkligen för sitt jobb! Läs mer
    2018-05-14 Teresa . svarar Rutget L
    Tack Rutger för dina fina ord:)
  • Sebastian K
    Sebastian K skrev om Teorilektioner en del av Ringens Bilskola
    Gick teorilektionerna som erbjöds av Södra Latin. Ok genomgångar men mer fokus på vad som exakt kommer på det teoriprovet vore bra! Läs mer
    2018-05-12 Teresa . svarar Sebastian K
    Tack Sebastian för dina synpunkter, Inte så lätt att veta vad som kommer på det riktiga prov, vi ska försöka gå in så djupt som det är möjligt🙏😀
  • Klara W
    Klara W skrev om Teorilektioner en del av Ringens Bilskola
    Jag tyckte lektionerna var väldigt lärorika! Läraren jag hade var väldigt trevlig och bra. Läs mer
    2018-05-12 Teresa . svarar Klara W
    Tack Klara för din rekommendation och god lycka med kortet😀
  • Ella V
    Ella V skrev om Teorilektioner en del av Ringens Bilskola
    Lärorikt men väldigt grundläggande, jag skulle rekomendera kursen främst för personer med lite erfarenhet sen innan. Läs mer
    2018-05-12 Teresa . svarar Ella V
    Tack Ella, lycka till med körkortet och hör av dig vid eventuella frågor😀🙏
  • Aron S
    Aron S skrev om Teorilektioner en del av Ringens Bilskola
    Lärorikt och en väldigt bra och rolig lärare! Tack så mycket!! Läs mer
    2018-05-12 Teresa . svarar Aron S
    Tack själv Aron det var roligt 👏👏
  • Elias K
    Elias K skrev om Teorilektioner en del av Ringens Bilskola
    Teorikurs, 4 lektioner:

Kunde ha varit lite mer fördjupat i de allra krångligaste delarna, t ex högerregeln, vänstersvängar osv... Men bra upplevelse som helhet! Läs mer
    2018-05-09 Teresa . svarar Elias K
    Tack Elias, dina synpunkter är värdefulla och kommer att tänka på det inför nästa termin. Lycka till med körkortet:)
  • Ali J
    Ali J skrev om Ringens Bilskola
    Fantastiskt bemötande av personal, väldigt raka och ärliga. Alltid på plats och jobbar stenhårt för att man ska lyckas ta körkortet!! Om det fanns 10 stjärnor skulle dom fått 10/10! Tack för all hjälp och tålamod! Läs mer
    2018-05-09 Teresa . svarar Ali J
    Tack själv Ali, det har varit ett nöje att ha dig här. Du lovade komma förbi och säga hej:)
  • Parisa R
    Parisa R skrev om Teorilektioner en del av Ringens Bilskola
    Informativt, bra takt, tydligt Läs mer
    2018-05-09 Teresa . svarar Parisa R
    Hej Parisa, tack för rekommendationen:)
  • Rita W
    Rita W skrev om Teorilektioner en del av Ringens Bilskola
    Lärde mig väldigt mycket, givande inför framtiden. Bra lärare. Läs mer
    2018-05-09 Teresa . svarar Rita W
    Tack Rita för rekommendationen, det uppskattar vi enormt:)
  • Elin H
    Elin H skrev om Teorilektioner en del av Ringens Bilskola
    Teorikurs genom Södra Latins gymnasium.
    Läraren var väldigt kunnig, förstående och pedagogisk
    Vi hann inte med allting på kursen, vilket var synd Läs mer
    2018-05-09 Teresa . svarar Elin H
    Hej och tack Elin för din rekommendation, hör av dig om du har några funderingar kring körkortet:)
  • Alpha B
    Alpha B skrev om Teorilektioner en del av Ringens Bilskola
    Jag gick teorikursen och tycker den var väldigt lärorik och pedagogisk. Läraren var jättebra:) Läs mer
    2018-05-09 Teresa . svarar Alpha B
    Tack Alpha för din fina rekommendation.
    Lycka till med körkortet:)
  • Markus O
    Markus O skrev om Handledarutbildning en del av Ringens Bilskola
    Gick Handledarutbildning, det var en bra genomgång och upplägget fungerade för de timmar vi spenderade där. Läs mer
    2018-05-07 Teresa . svarar Markus O
    Tack Marcus,för att du tog dig tid att skriva rekommendation🙏👏
  • Martin E
    Martin E skrev om Ringens Bilskola
    Från ingen körvana till körkort tog kortare tid än jag hade förväntat mig! Smart uppblandat med simulator, pepp, teorikurser, och till sist snabb och superbra inplanering av teoriprov och uppkörning. Tack Anette och gänget! Ni är bäst! <3 <3 Läs mer
    2018-05-05 Teresa . svarar Martin E
    Tack Martin för din fina rekommendation 👏👏👏😀🙏🙏
    Anette L gillar detta
  • Madeleine G
    Madeleine G skrev om Handledarutbildning en del av Ringens Bilskola
    Mycket inspirerande och många aha upplevelser. Både jag och min son känner oss super pepp på att börja övningsköra själva och på bilskolan- Läs mer
    2018-05-04 Teresa . svarar Madeleine G
    Tack så hjärtligt för din recention och önskar er lycka till med övningen. Tvecka inte att kontakta oss om ni undrar något🙏😀
  • Johanna J
    Johanna J skrev om Handledarutbildning en del av Ringens Bilskola
    Bra introduktionskurs, fint och bra bemötande och pedagogisk och bra "lärare" (Sirpa)!
    Hade jag inte valt bilskola redan hade jag defenitivt valt er :) Läs mer
    2018-05-03 Teresa . svarar Johanna J
    Hej och tack Johanna för din rekommendation, vi glädjer oss när vara kunder blir nöjda:)
    lycka till med övningen.
  • Ove S
    Ove S skrev om Handledarutbildning en del av Ringens Bilskola
    En levande och trevlig kursledare som uppdaterade våra gamla och även några bortglömda regler och betende i trafiken. Läs mer
    2018-05-03 Teresa . svarar Ove S
    Tack Ove för att du tyckte om kursen, och att den var lärorik:)
  • Mickaela Å
    Mickaela Å skrev om Handledarutbildning en del av Ringens Bilskola
    Jättebra introduktionskurs, Sirpa som höll i kursen som fick det ganska tråkiga ämnet att bli intressant! Läs mer
    2018-05-03 Teresa . svarar Mickaela Å
    Tack Mickaela Sirpa är en stjärna:)
    lycka till med övningskörningen
  • Emma H
    Emma H skrev om Ringens Bilskola
    Jag köpte ett paket med 30 lektioner för att vara säker till körprovet. Lektioner var lärorika och i bra tempo, så man inte fick in för mycket information på en och samma gång. Jag behövde inte använda alla lektionerna, så jag fick pengarna tillbaka från de oanvända lektionerna, vilket är väldigt schysst. Personalen samt lärarna är väldigt trevliga och pedagogiska.
    Klarade både teoriprovet och körprovet på första försöket. Skulle rekommendera Ringens Bilskola starkt. Läs mer
    2018-04-25 Teresa . svarar Emma H
    Tack Emma för din fina rekommendation, vi ses därute😀👊🏾🚘🚘
  • Linnea C
    Linnea C skrev om Handledarutbildning en del av Ringens Bilskola
    På min kurs hoss företaget blev jag bemöt av ett leende. Kunde se att detta var något utbildaren/läraren brann för vilket gjorde lektionen roligare att vara med på. Lektionen var kanske lite lång men den var mycket lärorikt vilket var det jag förväntade mig. Ser fram emot att fortsätta körutbildningen fram tills slutprovet om ca 2 år. Läs mer
    2018-04-22 Teresa . svarar Linnea C
    Hej Linnéa och tack för att du tog dig tid att skriva en rekommendation det uppskattas. Lycka till med övningskörning och hör av dig om du undrar något, vi är alltid redo😀🚘
  • Johanna S
    Johanna S skrev om Handledarutbildning en del av Ringens Bilskola
    Sirpa som höll i utbildningen var jätteduktig, väldigt pedagogisk och omtänksam. Roligt och informativt. Bra att kunna få en tid på en helg. Fina lokaler och bra fika i pausen. Läs mer
    2018-04-22 Teresa . svarar Johanna S
    Tack Johanna och lycka till med övningskörning👏👏😀🚘
  • Stefan C
    Stefan C skrev om Handledarutbildning en del av Ringens Bilskola
    Vi har gått handledarutbildning jag & min dotter. Bra lärare och en kurs som kommer vara till stor hjälp när vi ska ut och köra själva.
    Trevligt mottagande och enkelt att boka och betala. Läs mer
    2018-04-22 Teresa . svarar Stefan C
    Tack så mycket Stefan, vi är glada att ni tyckte om kursen och att den uppfyllde sin funktion. Lycka till med övningskörning🙏👏🚘😀

Ringvägen 89, 118 61 Stockholm