Alla kategorier Trafikskola Stockholms län Stockholm Södermalm Ringens Bilskola

Ringens Bilskola

Ringvägen 89, 118 61 Stockholm — Visa karta

Ringens Bilskola är en välrenommerad trafikskola i Stockholm som startade för över 20 år sedan och hos oss har flera tusen personer tagit körkort. Vårt mål är att du ska kunna få ditt körkort och bli en säker förare så billigt och snabbt som möjligt. Hos oss är körning i simulator en del av din körutbildning både ur miljösynpunkt, kostnad och effektivitet för att få upp självförtroendet på ett tryggt sätt. Körning i simulatorn bidrar dessutom till att du ökar dina chanser att klara din uppkörning på första försöket. Välkomna till oss!
Linnégatan 8, 11447, STOCKHOLM
Ekmans Bilskola
Celine E:
Jag övningskörde enbart på Ekmans bilskola och hade all tre körlärare, Bengt, Petter och Linda. Otroligt pedagogiska och trevliga. Kiki i re...

Trafikskolor nära Ringens Bilskola:

Östgötagatan 48 A, STOCKHOLM
Södermalms Trafikskola i Stockholm startades 1949 och har sedan dess hjälpt tuse... Läs mer ›
Svante D:
Jag är mycket nöjd med min utbildning på Södermalms Trafikskola! Har tidigare erfarenhet av körskolor vars huvudsyfte tycks vara att suga u...

Krukmakargatan 9, STOCKHOLM
Välkomna till Körkortshuset på Söder som med hög kvalitet utbildar säkra bilföra... Läs mer ›
Fritjof S:
Bra lärare men en aning dyra lektioner. Jag rekommenderar körkortshuset till nybörjare.

Katarinavägen 18, STOCKHOLM
Slussens Trafikskola har nu en ny passionerad regi, som med omtyckt personal hjä... Läs mer ›
Biniam K:
Som kund kändes det väldigt bra, personalen är jätte trevliga och alltid hjälpsamma. Tjänddes väldigt bra

Olaus Magnusväg 8, Johanneshov
Hos Gullmarsplans Trafikskola får du precis den hjälp du behöver, kompetent och ... Läs mer ›
Katharin L:
Väldig trevlig, kunnig, hjälpsam och glad personal som bryr sig om sina kunder och att man är nöjd. Allt detta gör att man trivs och alltid ...
Mån-Tis: 09:00-19:00
Sön: Stängt

Läs vad 247 kunder tycker om Ringens Bilskola

• panderson p
    panderson p skrev om Ringens Bilskola
    Varning för oseriös och oempatisk personal. Jag vaknar upp med influensa feber och ringer och vill boka om handledarutbildningen till ett senare datum. Bemöts med snorkighet av en person som låter som inhyrd växelperson. Jag får själv leta reda på nästa handledaradatum. Till slut visar det sig att det är Teresia som äger skolan och som till slut säger att jag har en dålig attityd.
    2017-01-11 Ringens Bilskola svarar panderson p
    Hej Niklas, tack för din recension! Det är genom kritiska synpunkter som vi kan utvecklas och bli bättre. Det var tråkigt att du inte blev nöjd med bemötandet! Som jag sa per telefon, får du dina pengar tillbaka trots sen avbokning.
  • Josef N
    Josef N skrev om Ringens Bilskola
    Hjgfhjihggjjjhgggjjhgfkklhgnlug
    2016-12-08 Ringens Bilskola svarar Josef N
    Tack Josef:)dhrsqwgghuidg:) kör försiktigt
  • Hans A
    Hans A skrev om Ringens Bilskola
    Kan ju egentligen bara svara för min körskolelärare men han har verkligen varit toppen. I mångt och mycket är det ju upp till en själv, men Ryan har varit lugn och seriös i alla lägen.

I slutändan är man ju elev för att man skall köra bil inte för att ta körkort. Självklart finns det mycket att nöta när kortet väl är taget, men jag känner att jag har en stabil grund som jag kommer att ha nytta av för lång tid framöver.
    2016-12-02 Ringens Bilskola svarar Hans A
    Grattis Hans, nu är den efterlängtade kort din:) Mycket bra kämpat. Kör lugnt och lycka till med allt🙏
  • Andre L
    Andre L skrev om Ringens Bilskola
    Intensivkurs upplagd efter mina behov med kort varsel. Rättvis bedömning med bra feedback. Trevligt att vara på körskolan trots egen stor olust att ta körkort. Tack för ett utmärkt jobb!
    2016-11-23 Ringens Bilskola svarar Andre L
    Tack Andre för de fina orden:) det var trevligt att ha dig här. Kör försiktigt
  • Sandra B
    Sandra B skrev om Ringens Bilskola
    Så underbara människor, jag rekommenderar ALLA att ta körkort med hjälp av Ringvägens bilskola!
    2016-11-14 Ringens Bilskola svarar Sandra B
    Tack sandra för din fina rekommendation. Grattis till körkortet och kör lugnt:)
  • Annelie J
    Annelie J skrev om Ringens Bilskola
    Toppenbra utbildning! Engagerade lärare!
    2016-11-04 Ringens Bilskola svarar Annelie J
    Grattis till körkortet och kör försiktigt:)
  • Ellen S
    Ellen S skrev om Ringens Bilskola
    En riktigt bra bilskola! Mycket bra lärare. Jag rekommenderar...
    2016-09-06 Ringens Bilskola svarar Ellen S
    Tack Ellen för din rekommendation:) kör försiktigt och njut av din nyvunna frihet. Tchau:)
  • Pauline N
    Pauline N skrev om Ringens Bilskola
    Bilskolan har bra lokaler nära Skanstull med egen lärarledd teori och utbildning i Riskettan, samt simulatorkörning. Även handledarutbildning som jag inte nyttjade. Jag hade turen att få köra med Annika från första prova-på-lektionen och sedan bokade jag in pass med henne 5-10 dubbellektioner i taget. Det är högt tryck på schemat så bättre att boka mer än man behöver och sedan avboka!

Jag körde lite privat som 18-åring men hade sedan ett uppehåll på 12 år innan jag började med bilskolan. Körde ingenting privat denna gång. Annika var fenomenal på att utöka svårighetsgraden successivt så att inget skulle bli för läskigt. Hon gav tydliga instruktioner med bakgrundsförklaringar, vänliga påminnelser och stöttade mig genom varje lektion. När det började närma sig uppkörning så körde vi lite rutter och testade olika moment som är bra att vara förberedd på, både på provet och i verkligheten.

Det enda jag kan anmärka på är att jag inte kunde få en bra uppskattning på hur många lektioner jag skulle behöva, eller när hon trodde att jag skulle vara redo för ett visst moment. De för anteckningar i en iPad där man betygsätter utvecklingen på alla moment i utbildningen (som föjer kursliteraturen) efter varje körning, och så bockar man succesivt av delar som är godkända. Trots det så hade jag ingen aning om när jag skulle kunna tänka mig boka körprov. Det är ju så klart beroende på hur lätt man som elev tar till sig de sista momenten, men till slut bestämde jag mig själv för att jag var klar och skrev teorin med körprovet 10 dagar senare. Teorin gick galant men körningen inte så mycket... Jag kanske skulle ha tagit det lite lugnare och skaffat mer självförtroende i min körning. Körde mycket sämre på uppkörningar än vad jag gjort på lektioner och det tog mig flertalet försök innan jag slutligen var lugn nog i bilen för att köra bra. Alla är ju olika men lyssna på din körskolelärare, de har ju trots allt mer erfarenhet!
    2016-08-25 Ringens Bilskola svarar Pauline N
    Tack Pauline för din fantastisk fin rekommendation.
    Jag är glad för de fina råd du givit. Kör försiktigt.
    PS kom gärna förbi och visa ditt körkort så passar vi på och ta en bild på dig som vi kan pryda vår hemsidan med:)
  • Isabell M
    Isabell M skrev om Ringens Bilskola
    En riktigt bra bilskola :D jag rekommenderar dom starkt.
    2016-08-25 Ringens Bilskola svarar Isabell M
    Tack Isabell för din fina rekommendation:) kör försiktigt och njut av din nyvunna frihet:)
  • Lena R
    Lena R skrev om Ringens Bilskola
    Seriöst. Kunnigt. Proffsigt. TACK Anette.
    //Lena
    2016-08-11 Ringens Bilskola svarar Lena R
    Hej Lena:) tack så mycket för dina fina och uppmuntrande ord. Njut av din frihet:)
  • Martina S
    Martina S skrev om Ringens Bilskola
    De är verkligen service minded och stöttar en fullt ut. Jag rekommenderar skolan varmt till mina vänner!
    2016-08-10 Ringens Bilskola svarar Martina S
    Tack Martina för dina varma rekommendationer det glädjer oss att du trivdes bra hos oss. Tack:)
  • Freja L
    Freja L skrev om Ringens Bilskola
    Allt gällande bilkörningen var positivt, men personalen/lärarna på skolan var genomgående transfobiska och cis-/tvåkönsnormativa. Jag är transperson (jag är ickebinär transperson och mitt pronomen är hen) och blev ständigt felkönad. Läraren Krister vad mig bevisa vad som kunde "som tjej" och Theresa kallade mig hela tiden "tjejen"/"bruden". Allt detta tog energi och uppmärksamhet från min koncentration på bilkörningen och inlärningen eftersom jag inte är en tjej och att jag går sönder inombords när jag blir tvångskönad.

Så, Ringens bilskola: skaffa en kunskap om transpersoner och hur en ska behandla och respektera personer. Jag är själv queer-/transaktivst och ni kan finna videor/bilder/etc genom min hemsida: www.frejalindberg.com.

/Freja Lindberg
    2016-08-11 Ringens Bilskola svarar Freja L
    Hej Freja,

Först vill jag säga att vi är både glada och tacksamma över att ha haft dig som elev och kund. Du är en otroligt härlig person och väldigt omtyckt av oss alla på Ringens!

Din synpunkt när det gäller vår bristande erfarenhet av och kunskap om transpersoner, tar vi självfallet till oss. Att kunna bemöta alla medmänniskor på ett respektfullt sätt är otroligt viktigt både för mig och mina kolleger på Ringens. Vi vinnlägger oss också om att ha mångfald i vårt team, bland annat när det gäller etnisk bakgrund, ålder, kön och läggning. Vi kommer att utse en person från företaget att gå en kurs i queer/trans. Därutöver, skulle vi verkligen uppskatta om du hade möjlighet att komma och berätta för oss på något av våra veckoliga personalmöten under den närmastetiden. Vi strävar efter att hela tiden lära oss nya saker som är till nytta för utbildningen och vårt sätt att bemöta våra kunder.

Självklart vill jag också passa på att gratulera dig till ditt körkort. Njut av friheten, men kör försiktigt!

Varma körkortshälningar,

Teresa

PS

Jag kan inte låta bli att rekommendera ett fantastiskt fint TED talk som handlar om etnisk mångfald. Kolla in Mellody Hobsons tal: Color blind or color brave

DS
  • Anders T
    Anders T skrev om Ringens Bilskola
    Tog en intensivkurs med Anette som var helt fantastiskt bra. Anette var precis som alla andra på skolan oerhört trevlig. Rekommenderas starkt och ta hellre kortet i city snarare än i typ Strängnäs, det är ju här ni ska köra i slutändan...
    2016-08-10 Ringens Bilskola svarar Anders T
    Kloka ord:) tack Anders för dina fina ord och njut av din nyvunna frihet. Tack:)
  • Annika J
    Annika J skrev om Ringens Bilskola
    Är verkligen nöjd! Jätte trevlig personal och min lärare var väldigt pedagogisk!
    2016-07-13 Ringens Bilskola svarar Annika J
    Tack Annika för rekommendationen:) kör försiktig och ha en fin sommar
  • William R
    William R skrev om Ringens Bilskola
    Mycket bra! Gick alltid att lösa lektioner. Även om uppkörningen bara var någon vecka ifrån.
    2016-07-02 Ringens Bilskola svarar William R
    Tack William för din fina Reco. Glad sommar och njut av din frihet:)
  • Danjel P
    Danjel P skrev om Ringens Bilskola
    Proffsigt bemötande och flexibla gällande tider etc.

Hård men rättvis bedömning.
    2016-06-30 Ringens Bilskola svarar Danjel P
    Tack Danjel för din fina rekommendation:) kör försiktigt och njut av sommaren och din nyvunna frihet:)
  • Ronja M
    Ronja M skrev om Ringens Bilskola
    Riktigt bra bilskola och positiv upplevelse. Jag körde en del privat och köpte paket hos ringen med körlektioner och teori lektioner. Super nöjd. Fick massor med stöd och hjälp till att få mest möjligt ut av körningen hemma. Klarade min uppkörning på första försöket. Hade provat två andra bilskoler som inte alls va bra. Så ringen är verkligen toppen.
    2016-06-30 Ringens Bilskola svarar Ronja M
    Tack Ronja:) kul att du tyckte om din tid hos oss. Njut av din nyvunna frihet, och kör så det ryker;)
  • Maja P
    Maja P skrev om Ringens Bilskola
    Ringens bilskola är bra för dig som vill lära dig allt och inte bryr dig om vad det kostar. Vill du ta några lektioner vid sidan av att du kör privat skulle jag inte rekommendera bilskolan. Genomsnittet antal lektioner varje person tar hos dem är 50-60 stycken enkellektioner (25-30 dubbellektioner) vilket är väldigt mycket för någon som även kör privat! Alla mina vänner som har gått till andra bilskolor har klarat sig med 5-15 dubbellektioner. Men på Ringens ska de testa om du kan ALLT, enligt mig är det väldigt många lektioner som har varit onödiga & man har gjort en och samma sak i 80 minuter.

Det märks tydligt hur bilskolan hela tiden har olika sätt för att tjäna så mycket pengar som möjligt på kunden, vilket självklart är normalt för ett företag men jag anser inte att bilskolan främst vill att man klarar körkortet - utan de vill främst tjäna pengar på dig. Blir du sjuk på en fredag, lördag, söndag eller måndag & har en lektion inbokad på måndagen måste du trots att du är så sjuk så du inte kan ha din lektion, bege dig till husläkaren för att få intyg på att du är sjuk. Det går inte att sjukanmäla sig till en måndagslektion efter kl 12 på fredagen veckan innan. När detta hände mig fick jag som svar från dem att "körskolan skulle inte gå runt om vi tog in sjukanmälningar även på helgen" vilket enligt mig är helt fel sätt för en körskola att tjäna sina pengar på, samt mycket konstigt när dem är en av de dyraste körskolorna i landet samt säljer överdrivet många lektioner till varje kund!

Sista fakturan jag fick hem skulle de ha ca 1000kr mer än vad vi gått med på & tidigare betalat för deras lektioner. När jag ringde in & hörde med dem hade de tydligen höjt priserna för lektionerna utan att meddela sina kunder som hade bokat in lektioner för det tidigare priset... Så dem har ju verkligen sina knep på hur de tjänar pengar på sina kunder!

Det är synd att ledningen bakom körskolan gör den så mycket sämre för körskolelärarna är duktiga, väljer du att ändå gå till ringens bilskola tipsar jag om Zanna eller Annika. (Fick köra med 6 olika lärare för att det inte fanns tider hos en och samma.)

Sammanfattningsvis rekommenderar jag inte Ringens bilskola om du har möjlighet att köra privat samt inte vill lägga ner ca 35 000 kr på ditt körkort (för då finns det en risk att du känner dig lurad på pengar precis som jag) när du kan gå till andra och köra några få lektioner och klara uppkörningen!
    2016-06-24 Ringens Bilskola svarar Maja P
    Hej Maja och tack för din feedback!

Det är genom kundernas synpunkter som vi kontinuerligt förbättrar vår verksamhet. Jag håller dock inte med om det som du skriver. Våra avbokningsregler överensstämmer med branschstandard. Vårt mål är att ingen ska betala en krona för mycket för sitt körkort. Detta är något som vi kontinuerligt diskuterar internt och som är djupt rotat i vår företagskultur.

Jag vill också passa på att nämna att det allra viktigaste målet för vår verksamhet är att medverka till att skapa förare som kör säkert. Vi är därför mycket tveksamma till att våra kunder ska köra upp innan vi tycker att de är "färdiga". Det finns alltid en risk för att en "ofärdig" förare "slinker igenom" provet och får sitt körkort, för att sedan vara en trafikfara för både sig själv och andra.

Avslutningsvis vill jag gratulera till ditt körkort. Njut av din nyvunna frihet och kör försiktigt i sommar!

Hälsningar,

Teresa
  • Hanna E
    Hanna E skrev om Ringens Bilskola
    Jag kan helhjärtat rekommendera denna bilskola, välutbildade lärare som inte bara har koll på läget utan är otroligt pedagogiska och trevliga. Förberedde mig väl inför proven vilket eliminerar nervositeten inför uppkörningen. Receptionisterna är otroligt tillmötesgående och vänliga, man känner sig alltid välkommen!
    2016-06-23 Ringens Bilskola svarar Hanna E
    Jag har jättestort smile svårt att illustrera:):):) tack Hanna för dina varma rekommendationen, kör försiktigt och njut av både sommaren och din nyvunne frihet. Tack:):):)
  • Kerstin B
    Kerstin B skrev om Ringens Bilskola
    Alltid mycket väl omhändertagen ! Trevlig o glad personal och mycket bra utbildning med professionella o pedagogiska lärare.
    2016-06-22 Ringens Bilskola svarar Kerstin B
    Tack kerstin för dina fina ord. Njut av din nyvunna friheten och glad sommar:)
  • Eira M
    Eira M skrev om Ringens Bilskola
    Utbildningen var bra däremot var det få lediga tider vilket gjorde det svårare att hitta tider att köra och känna att man hade ett gap i utbildningen
    2016-06-22 Ringens Bilskola svarar Eira M
    Tack Eira för att du tog dig tid att skriva omdöme::) njut av din nyvunna frihet och glad sommar:):)
  • Joel W
    Joel W skrev om Ringens Bilskola
    Mycket bra lärare. Alltid hjälp och trevligt bemötande. Kam rekommendera till alla!
    2016-06-21 Ringens Bilskola svarar Joel W
    tack Joel för dina fina rekommendation:) njut av sommaren och kör hårt:)
  • Frida P
    Frida P skrev om Ringens Bilskola
    Tack Ellinor och gänget på Ringens Bilskola för att ni hjälpte mig att ta mitt körkort och dessutom pushade mig att klara det innan sommaren, vilket var mitt mål. Jag är glad att jag valde att ta mitt körkort tillsammans med er!
    2016-06-19 Ringens Bilskola svarar Frida P
    Hej Frida, vilken fantastisk början på sommaren körkort:) tack för din fina rekommendation och njut av din nyvunna frihet:) kör hårt
  • Amanda W
    Amanda W skrev om Ringens Bilskola
    Grym personal som alltid gav trevligt bemötande och välkomnande!
    Ligger centralt så smidigt att ta sig till. Fräscha och bra bilar, inget negativt att säga om ringens bilskola!
    2016-06-07 Ringens Bilskola svarar Amanda W
    Tack Amanda för din fina recention:) tack och njut av sommaren
  • Karl L
    Karl L skrev om Ringens Bilskola
    Min lärare Teresa var jättebra och pedagogisk, de var trevliga och hjälpsamma. Tog körkort på första försöket, rekommenderas!
    2016-06-04 Ringens Bilskola svarar Karl L
    Hej Karl:) tack för rekommendationen och njut av din nyvunna frihet. Glad sommar och kör försiktigt
  • karina W
    karina W skrev om Ringens Bilskola
    Jag klarade uppkörningen vid första försöket! Toppenbra bilskola! Min lärare Teresa var lugn, pedagogisk och hade massor av tålamod. Dessutom kunde vi skämta och skratta mycket, något som hjälpte mig att slappna av. Rekommenderas!
    2016-05-31 Ringens Bilskola svarar karina W
    Hej Karina och tack för din fina rekommendation, att ta körkort ska upplevas som roligt:) njut nu av din nyvunna frihet och kör lugnt i staterna. glad sommar
  • Joachim H
    Joachim H skrev om Ringens Bilskola
    Toppen bra skola! Trevlig och kunnig personal! Rekommenderar den starkt!
    2016-05-29 Ringens Bilskola svarar Joachim H
    Tack Joachim för din fina rekommendation:) njut av din nyvunna frihet:)
  • Monika S
    Monika S skrev om Ringens Bilskola
    Jag är glad att lärde några viktiga saker som behövs och det kostar livet!!! Tack för det och jag ska vara uppmärksamhet för trafiken ;)
    /Monika
    2016-05-27 Ringens Bilskola svarar Monika S
    Hej Monika, grattis till körkortet och njut av din nyvunna frihet:)
  • Magnus H
    Magnus H skrev om Ringens Bilskola
    Har testat tre olika körskolor, detta var utan tvekan den som höll högst nivå. Hade inte fått lappen without them!
    2016-05-13 Ringens Bilskola svarar Magnus H
    Vad roligt :) tack Magnus och kör försiktigt :)
  • Moa S
    Moa S skrev om Ringens Bilskola
    Körskolan var bra, lärarna var tydliga. Speciellt Sirpa var mycket pedagogisk och bra!
    2016-05-12 Ringens Bilskola svarar Moa S
    Tack Moa för din rekommendation och önskar dig en glad sommar. Kör försiktigt
  • Mikael W
    Mikael W skrev om Ringens Bilskola
    Jag körde upp privat men hade en lugn, extremt kunnig metodisk lärare i Christer för mina kompletterande lektioner. Jag fick också alltid ett vänligt och varmt bemötande av övrig personal. All in all så bra man kan begära!
    2016-06-07 Ringens Bilskola svarar Mikael W
    Hej Mikael, tack för att du tog dig tid att skriva. Njut av din frihet:) glad sommar
  • Julian H
    Julian H skrev om Ringens Bilskola
    Mycket trevlig personal, Lätt en av Stockholms bästa trafikskolor men bäst i Södermalm.Rekommenderar starkt. Ett stort tack till alla i ringens bilskola det har varit jättekul resa med er!
    2016-05-09 Ringens Bilskola svarar Julian H
    Tack Julian, för de fina orden:) det har varit roligt att ha dig här. Kör försiktigt och njut av din frihet:)
  • Anneli N
    Anneli N skrev om Ringens Bilskola
    Professionell och bra service. Tack för körkortet! ☺️
    2016-04-19 Ringens Bilskola svarar Anneli N
    Tack Anneli,
    tack för dina fina ord och njut av din nyvunna frihet:)
  • Alexander o
    Alexander o skrev om Ringens Bilskola
    Personalen är tillmötesgående och ärliga
    2016-04-08 Ringens Bilskola svarar Alexander o
    Tack Alexander för dina fina och uppmuntrande ord!
    Kör försiktigt:)
  • Evelina B
    Evelina B skrev om Ringens Bilskola
    Det har tagit lång tid, men nu har jag äntligen körkortet! Tack Ringens bilskola!!! :D jag är supernöjd, och alla som jobbar är trevliga och hjälpsamma om man har frågor eller så. Man känner sig alltid välkommen. Annika är bääääääst! :D :) det känns tråkigt att jag inte ska gå dit och köra där mer... :)))))
    2016-04-06 Ringens Bilskola svarar Evelina B
    Va kul att du trivdes hos oss och att vi kunde hjälpa dig hela vägen fram till det efterlängtade körkortet.
    Du är fortfarande varmt välkommen att hälsa på hos oss ;)
  • Björn D
    Björn D skrev om Ringens Bilskola
    Efter att ha kört på en annan skola där jag inte alls var särskilt nöjd kom jag till Ringens Bilskola och kände direkt att jag kommit rätt. Jättebra service från reception, en ägare som ser en och kommer med pepp samt superlärare. Jag upplever att det funnits en plan från dag 1 och igår klarade jag uppkörningen. Extra stort tack till Sirpa, du är en klippa!
    2016-03-11 Ringens Bilskola svarar Björn D
    Hej Björn
    Tack så mycket för de fina orden. Vi är glad att vi kunde hjälpa dig med körkortet. Vi önskar dig all lycka i framtiden och kör försiktig:) Grattis!
  • Louise J
    Louise J skrev om Ringens Bilskola
    Ringens bilskola har varit jättebra! Sen jag var där första gången för en prova på lektion, riskettan samt intensivkurs, har dom varit otroligt hjälpsamma och svarat på alla mina frågor. Gjorde intensivkurs i fem dagar med Annika, som var hur snäll som helst, och tog körkortet mindre än en vecka efter. Rekommenderar starkt.
    2016-03-14 Ringens Bilskola svarar Louise J
    Tack Louise,
    Tack så jättemycket för din rekommendationen.
    Grattis till körkortet och tag det lugnt i trafiken:)
  • Sofia H
    Sofia H skrev om Ringens Bilskola
    Tackar ödmjukast för all hjälp med mitt körkort. Sen vill jag säga ett stort tack till Annika för att du trodde på mig hela vägen!! Ni är bäst!
    2016-02-19 Ringens Bilskola svarar Sofia H
    Hej Sofia!
    Tack själv för att du valde oss!
    Kör försiktigt!
  • Sofia H
    Sofia H skrev om Ringens Bilskola
    Stort tack till alla för all hjälp med körkortet, men ett jäkla STORT tack till Annika! Att du trodde på mig och även fick mig att tro på mig själv! Ni är guldvärda!
    2016-02-19 Ringens Bilskola svarar Sofia H
    STORT tack Sofia! :) Det har varit roligt att ha dig som kund.
  • Helena R
    Helena R skrev om Ringens Bilskola
    Mycket nöjd med Ringens bilskola. Har inte kört bil på 30 år och tog en nystarts kurs. Ett varmt, personligt bemötande i alla led. Med tydlig uppmuntrande ledning av Christer fick jag snabbt tillbaka mitt självfötroende. Tack till er alla. Nu vågar jag köra bil i Portugal dit jag flyttar nästa vecka. Helena
    2016-02-19 Ringens Bilskola svarar Helena R
    Tack Helena och kör försiktigt i Portugal:)
  • Julia D
    Julia D skrev om Ringens Bilskola
    Ringens bilskola är bra! Tack Ellinor!
    2016-02-12 Ringens Bilskola svarar Julia D
    Tack Julia! Roligt att du är nöjd med oss. :)
  • Oskar B
    Oskar B skrev om Ringens Bilskola
    Mycket glädje och energi på ringens bilskola! Klarade både teorin och uppkörningen på första försöket.
    2016-02-11 Ringens Bilskola svarar Oskar B
    "Delade glädje, dubbelt glädje" du är en glädje spridare själv. Tack för de fina orden och njut av din nyvunna frihet:) kör försiktigt.
  • Karolina Ö
    Karolina Ö skrev om Ringens Bilskola
    Ringens bilskola är en trevlig bilskola. Möjligheten att köra med simulator sänkte mina kostnader när det gällde att sätta grundrutinerna. Att det finns så många lärare på en skola hjälpte när mitt arbetsschema ändrades och jag behövde inte byta skola bara för att jag inte kunde köra på samma tider som när jag började på skolan.
    2016-02-11 Ringens Bilskola svarar Karolina Ö
    Hej Karolin!
    Vad roligt att du är nöjd med oss.
    Stort grattis till körkortet! :)
  • Tobias  B
    Tobias B skrev om Ringens Bilskola
    Jag hade en fantastiskt bra tid hos Ringens Bilskola. Jag, som väntade alldeles för länge med att ta körkort (är nu över 40) fick väldigt bra hjälp och stöd från den fina och kloka personalen. Har haft många roliga skratt i bilen och mött en klok pedagogisk hantering. Tack vare dem så fick jag äntligen ordnat körkortet!
    2016-02-09 Ringens Bilskola svarar Tobias B
    Hej Tobias!
    Tack för din fina rekommendation!
    Ta hand om dig och kör försiktigt!
  • Filippa W
    Filippa W skrev om Ringens Bilskola
    Jag är nöjd med vad ringens bil körskola lärde mig.
    2016-02-09 Ringens Bilskola svarar Filippa W
    Tack Filippa för att du tog dig tid att skriva!
    Kör försiktigt.
  • Ingrid W
    Ingrid W skrev om Ringens Bilskola
    Ringens Bilskola har varit till stor hjälp när jag har tagit mitt körkort eftersom jag inte haft möjligheten att köra tillräckligt hemma. Dessutom är lärarna kunniga, har en tydlig pedagogik som gör det lätt att lära och kan förse en med tips på ett sätt som jag tror få privata bilister kan.
    Att köra på körskola kostar, men jag rekommenderar att i alla fall göra det några gånger, eftersom fördelarna är så många.
    2016-02-04 Ringens Bilskola svarar Ingrid W
    Tack Ingrid för dina fina ord. Kör försiktigt:)
  • Isabelle A
    Isabelle A skrev om Ringens Bilskola
    Ringens bilskola hjälpte mig att snabbt få körkort. Känner mig trygg när jag kör och är så nöjd med min upplevelse.
    2016-02-03 Ringens Bilskola svarar Isabelle A
    Tack Isabelle! Tack för att du tog dig tid att skriva om oss.
    Vi är glada att du känner dig som en trygg förare.
  • Marie M
    Marie M skrev om Ringens Bilskola
    Efter bök och stök med en tidigare Bilskola, började jag (om...) på Ringens Bilskola. Mottagandet från Hannah i receptionen var fantastiskt! För henne fanns alltid möjliga lösningar. Annika, som var min lärare, peppade, var konstruktiv hela vägen och gav aldrig upp. Otroligt bra lärare, som förstod att bygga upp mitt kraschade självförtroende från den tidigare skolan. Och få mig att känna att det faktiskt är riktigt roligt att köra!

Bra med testproven på skolans datorer. Där kunde man snabbt se vilka teoretiska luckor man behövde fylla i. Innan uppkörningen tog jag en intensivvecka och det kan jag verkligen rekommendera andra att göra. Hannah pusslade ihop veckan varvat med teori och praktik, teoriprov och uppkörning på bästa sätt.

Sa jag att jag klarade uppkörningen (och teorin) på första försöket? :-)
    2016-02-03 Ringens Bilskola svarar Marie M
    Tack för din fina Reco Marie!
    Ta hand om dig!
  • Simon B
    Simon B skrev om Ringens Bilskola
    Från början har Ringens bilskolan varit hjälpsam och professionell. Det kändes aldrig som de var ute för att utnyttja människor. Det är dyrt med kör kortet men de erbjöd olika paket och sätt att betala lektionerna. Alla personalen är super trevliga och anpassade sig efter mina behov. Det fanns alltid en lärare som kunde hjälpa till om jag var tvungen att ändra mina tider och alla lärare verkar har samma grund tanke och pedagogik, då var det inte alls svårt att byta mellan lärarna. De till och med hittade en ledig lärare som fick låna den bilen jag körde mina lektioner i, som kunde följa med mig på min uppkörning. Jag har bara bra saker att säga om skolan och kan starkt rekommendera dem.
    2016-02-02 Ringens Bilskola svarar Simon B
    Tack Simon för din fina rekommendation. Njut av din nyvunna frihet och tag det lugnt i trafiken.
  • Mikaela P
    Mikaela P skrev om Ringens Bilskola
    Stort tack Ryan! Har varit så kul och ha dig som körkortslärare!! Känner mig säker i trafiken och det är fantastiskt att äntligen kunna få sitta själv framför ratten! Är så nöjd att jag valde att köra hos er!

Tack till Bethany, äntligen körkort!! God jul och gott nytt år på er :)
    2016-01-12 Ringens Bilskola svarar Mikaela P
    Hej Mikaela!
    Vad roligt att du är nöjd med oss och tack för din fina reco.
    Kör försiktigt!

Ringvägen 89, 118 61 Stockholm