Alla kategorier Trafikskola Stockholms län Stockholm Södermalm Ringens Bilskola

Ringens Bilskola

Ringvägen 89, 118 61 Stockholm — Visa karta

Ringens Bilskola är en välrenommerad trafikskola i Stockholm som startade för över 20 år sedan och hos oss har flera tusen personer tagit körkort. Vårt mål är att du ska kunna få ditt körkort och bli en säker förare så billigt och snabbt som möjligt. Hos oss är körning i simulator en del av din körutbildning både ur miljösynpunkt, kostnad och effektivitet för att få upp självförtroendet på ett tryggt sätt. Körning i simulatorn bidrar dessutom till att du ökar dina chanser att klara din uppkörning på första försöket. Välkomna till oss!
Mån-Tis: 09:00-19:00
Sön: Stängt

Läs vad 380 kunder tycker om Ringens Bilskola

• Sofie N
    Sofie N skrev om Handledarutbildning en del av Ringens Bilskola
    jag tycker att det var intressant och roligt!
  • Stefan G
    Stefan G skrev om Handledarutbildning en del av Ringens Bilskola
    Mycket bra. Läraren skulle dock kunna prata något långsammare.
    2017-03-26 Teresa . svarar Stefan G
    Tack Stefan för att du tog dig tid att skriva. Ska meddela läraren om dina synpunkter 🙏
  • Magdalena M
    Magdalena M skrev om Riskettan en del av Ringens Bilskola
    Mycket trevligt bemötande, både vid första samtalet, i receptionen o på själva kursen. Något dyrare än andra kurser, men gick här pga kort inbokningstid. Kunde ha bjudit på liite mer fika med tanke på ovanstående.
    Mycket fint avslut att få skriva brev till sig själv. Tack!
    2017-03-17 Teresa . svarar Magdalena M
    Hej Magdalena och tack så jättemycket för din rekommendation.
    Var roligt att du trivdes oss hos:)
    jag ska komma ihåg att se till att det finns mera fika i fortsättning. Lyka till med kortet.
  • Erika N
    Erika N skrev om Ringens Bilskola
    Annika, Hannah och Bethanny är superstjärnor! De stöttade mig hela vägen - och fick mig att slappna av med skratt och skoj.
    Speciellt Annika var mitt stora stöd och tog bort min rädsla/oro, vilket var guld värt för mig.
    2017-03-14 Teresa . svarar Erika N
    Tack Erika för din rekommendation, försiktigt och kom gärna förbi med din rallybil. Det var ett nöje att köra med dig, kommer att sakna våra pratstunder/Annika.
    Alla på Ringens önskar dig lycka till!
  • Joel G
    Joel G skrev om Handledarutbildning en del av Ringens Bilskola
    Den va bra eftersom vi fick lärorna oss grundläggande saker
    2017-02-09 Teresa . svarar Joel G
    Tack Joel🙏. Lycka till med körkortet😀
  • C-g O
    C-g O skrev om Handledarutbildning en del av Ringens Bilskola
    Bra och uppfräschade kunskaper om bilkörning och handledning.
    2017-02-06 Teresa . svarar C-g O
    Tack C. För din feedback :)🙏 Lycka till med kortet.
  • Max B
    Max B skrev om Ringens Bilskola
    Mycket modern trafikskola med simulator och inte massa lösa papper att hålla reda på. Något som andra borde ta efter... Inte kört ngt privat utan endast med trafiksloka och mest ringens. Klarade första uppkörningen! 63p på teorin.
    2017-01-31 Teresa . svarar Max B
    Stort Grattis till Körkortet Max! 63 Poäng, riktigt bra gjort. Vi kommer sakna dig här på skolan.
  • Miriam H
    Miriam H skrev om Handledarutbildning en del av Ringens Bilskola
    Jag tyckte det var intressant och fick en att bli sugen på att ta körkort.
    Teresa . gillar detta
  • panderson p
    panderson p skrev om Ringens Bilskola
    Varning för oseriös och oempatisk personal. Jag vaknar upp med influensa feber och ringer och vill boka om handledarutbildningen till ett senare datum. Bemöts med snorkighet av en person som låter som inhyrd växelperson. Jag får själv leta reda på nästa handledaradatum. Till slut visar det sig att det är Teresia som äger skolan och som till slut säger att jag har en dålig attityd.
    2017-01-11 Teresa . svarar panderson p
    Hej Niklas, tack för din recension! Det är genom kritiska synpunkter som vi kan utvecklas och bli bättre. Det var tråkigt att du inte blev nöjd med bemötandet! Som jag sa per telefon, får du dina pengar tillbaka trots sen avbokning.
  • Rolly F
    Rolly F skrev om Riskettan en del av Ringens Bilskola
    Tyckte det var bra och väldigt intressant samtidigt som man fick väldigt mycket info och saker att tänka på.
    2016-12-14 Teresa . svarar Rolly F
    Tack Rolly👏🙏 lycka till med kortet
  • Josef N
    Josef N skrev om Ringens Bilskola
    Hjgfhjihggjjjhgggjjhgfkklhgnlug
    2016-12-08 Teresa . svarar Josef N
    Tack Josef:)dhrsqwgghuidg:) kör försiktigt
  • Hans A
    Hans A skrev om Ringens Bilskola
    Kan ju egentligen bara svara för min körskolelärare men han har verkligen varit toppen. I mångt och mycket är det ju upp till en själv, men Ryan har varit lugn och seriös i alla lägen.

I slutändan är man ju elev för att man skall köra bil inte för att ta körkort. Självklart finns det mycket att nöta när kortet väl är taget, men jag känner att jag har en stabil grund som jag kommer att ha nytta av för lång tid framöver.
    2016-12-02 Teresa . svarar Hans A
    Grattis Hans, nu är den efterlängtade kort din:) Mycket bra kämpat. Kör lugnt och lycka till med allt🙏
  • Mats E
    Mats E skrev om Handledarutbildning en del av Ringens Bilskola
    Jättebra introduktion! Liten grupp med utrymme för diskussion. Informationsrik träff.
    2016-11-28 Teresa . svarar Mats E
    Tack Mats för att du tog dig tid att skriva Reco, det uppskattas:)
  • Reynaldo M
    Reynaldo M skrev om Riskettan en del av Ringens Bilskola
    Schysst personal, gillar att dem är så lugna och välbemötande det skapar trygghet! Bästa!
    2016-11-25 Teresa . svarar Reynaldo M
    Tack för de fina orden:) lycka till med körkortet
  • Max T
    Max T skrev om Riskettan en del av Ringens Bilskola
    Intressant föreläsning med en lärare som uppenbarligen var mycket insatt i ämnet!
    2016-11-25 Teresa . svarar Max T
    Tack för din Reco! Lycka till med körkortet!
  • Andre L
    Andre L skrev om Ringens Bilskola
    Intensivkurs upplagd efter mina behov med kort varsel. Rättvis bedömning med bra feedback. Trevligt att vara på körskolan trots egen stor olust att ta körkort. Tack för ett utmärkt jobb!
    2016-11-23 Teresa . svarar Andre L
    Tack Andre för de fina orden:) det var trevligt att ha dig här. Kör försiktigt
  • Isabella S
    Isabella S skrev om Handledarutbildning en del av Ringens Bilskola
    Hej, jag tyckte att deras handledarutbildning var väldigt bra. Lite för lång bara det blir svårt att ta in sig allt
    2016-11-17 Teresa . svarar Isabella S
    Tack Isabella för att du tog dig tid att skriva:) lycka till med kortet
  • Ola K
    Ola K skrev om Handledarutbildning en del av Ringens Bilskola
    Sirpa var fantastiskt bra! Tydlig och pedagogisk!
    2016-11-17 Teresa . svarar Ola K
    Tack Ola:) lycka till med kortet
  • Linda Å
    Linda Å skrev om Handledarutbildning en del av Ringens Bilskola
    Jag tyckte att utbildningen var bra, väldigt informativ och läraren var pedagogisk
    2016-11-17 Teresa . svarar Linda Å
    Tack Linda:) lycka till med övningskörning
  • Gabriell P
    Gabriell P skrev om Handledarutbildning en del av Ringens Bilskola
    Mycket bra fick kära mej mycket nytt.........
    2016-11-17 Teresa . svarar Gabriell P
    Tack Gabriel:) lycka till med övningskörning
  • Sandra B
    Sandra B skrev om Ringens Bilskola
    Så underbara människor, jag rekommenderar ALLA att ta körkort med hjälp av Ringvägens bilskola!
    2016-11-14 Teresa . svarar Sandra B
    Tack sandra för din fina rekommendation. Grattis till körkortet och kör lugnt:)
  • Annelie J
    Annelie J skrev om Ringens Bilskola
    Toppenbra utbildning! Engagerade lärare!
    2016-11-04 Teresa . svarar Annelie J
    Grattis till körkortet och kör försiktigt:)
  • Romina S
    Romina S skrev om Handledarutbildning en del av Ringens Bilskola
    Lärarna är dom bäst utvalda. Rekommenderar till alla utan körkort och MED körkort !
    2016-10-27 Teresa . svarar Romina S
    Tack Romina för din fina rekommendation:)
  • Paola F
    Paola F skrev om Handledarutbildning en del av Ringens Bilskola
    Tycker det var bra och informativt
    2016-10-24 Teresa . svarar Paola F
    Tack Paola:) lycka till med lappen.
  • Pia K
    Pia K skrev om Körsimulator en del av Ringens Bilskola
    Profsig och trevlig personal!!! Effektiv och konstruktiv utbildning som är väl anpassad utifrån kundens behov.
    2016-10-21 Teresa . svarar Pia K
    Tack Pia för dina ord:) det uppskattas. Må väl:)
  • Jenny R
    Jenny R skrev om Riskettan en del av Ringens Bilskola
    Bra genomgång. Bra lärare. Men sjukt att betala så mycket för så pass lite information.
    2016-10-14 Teresa . svarar Jenny R
    Tack Jenny för att du tyckte om kursen. Lycka till med kortet:)
  • Elin K
    Elin K skrev om Handledarutbildning en del av Ringens Bilskola
    Bra lärare och tydliginformation. Det ända negativa var att ljuset flimrade ifrån smartboarden så jag fick ont i ögonen.
    2016-10-06 Teresa . svarar Elin K
    Hej Elin,
    tack för din feedback, vi ska undersöka vad som kan vara fel på smartboarden:(
    kul att du tyckte att resten var bra.
    Lycka till med lappen:)
  • Ida S
    Ida S skrev om Riskettan en del av Ringens Bilskola
    Är väldigt nöjd med allt! Lyhörd lärare, bra bemötande. Håller sig till kursplanen på ett korrekt och tydligt sätt.
    2016-09-30 Teresa . svarar Ida S
    Hej Ida,
    Vad kul att du tyckte om kursen:) lycka till med körkortet:)
  • Sebastian F
    Sebastian F skrev om Riskettan en del av Ringens Bilskola
    Mycket bra lärare som gjorde lektionen intressant och medryckande. Rekommenderas!
    2016-09-30 Teresa . svarar Sebastian F
    Hej Sebastian,
    Tack för rekommendationen och jätteroligt att du tyckte om kursen:)
  • Linus N
    Linus N skrev om Handledarutbildning en del av Ringens Bilskola
    Bra lärare som gjorde att utbildningen aldrig blev tråkig.
    2016-09-21 Teresa . svarar Linus N
    Var kul:)
    lycka till med körkortet Linus:)
  • Elina V
    Elina V skrev om Handledarutbildning en del av Ringens Bilskola
    Utbildningen var i första hand väldigt inspirerande. Blev taggad på att ta körkort och på att SATSA. Den var självklart även lärande och jag fick uppfattning om vad jag ska lära mig, att det är ett rejält jobb som kräver tid och engagemang samt allvaret i att köra bil.
    2016-09-20 Teresa . svarar Elina V
    Tack Elina för att du tog dig tid att skriva:) lycka till med kortet:)
  • Emilio L
    Emilio L skrev om Handledarutbildning en del av Ringens Bilskola
    Extremt bra väldigt Noggrann samt väldigt hjälpsam.
    2016-09-19 Teresa . svarar Emilio L
    Tack Emilio:) lycka till med kortet:)
  • Peter C
    Peter C skrev om Handledarutbildning en del av Ringens Bilskola
    Trevligt mottagande, bra upplägg med information med rast,
    Så man kunde sträcka lite på sig o prata med andra handledare o blivande körkorts innehavare.
    Mycket nöjd.
    2016-09-19 Teresa . svarar Peter C
    Tack snälla Peter för dina fina ord:)
  • Karl K
    Karl K skrev om Handledarutbildning en del av Ringens Bilskola
    Jättebra introduktionskurs med kompetent och trevlig lärare. Bra bemötande av samtliga i personalen.
    2016-09-18 Teresa . svarar Karl K
    Åh:) tack Karl för dina fina ord. Lycka till med övningskörningen:)
  • Helin W
    Helin W skrev om Handledarutbildning en del av Ringens Bilskola
    Lärorikt och roligt att vara med på lektionen. Trevlig stämning och bemötande!
    2016-09-17 Teresa . svarar Helin W
    Tack Helen. Kul att du tyckte om kursen:)
    Lycka till med övningskörningen
  • Clara L
    Clara L skrev om Handledarutbildning en del av Ringens Bilskola
    Kunnig och seriös kursledare, samt överlag givande och välplanerad kurs.
    2016-09-17 Teresa . svarar Clara L
    Hej Clara och tack för du tog dig tid att skriva:)
    roligt att du tyckte om kursen.
    Lycka till med körkortet
  • Hanna H
    Hanna H skrev om Handledarutbildning en del av Ringens Bilskola
    Bra kurs! Intressant och bra upplägg. Fika!
    2016-09-17 Teresa . svarar Hanna H
    Hej Hanna,
    Tack för att du vald att gå kursen hos oss:) kul att du tyckte att den var bra:)
  • Jenny R
    Jenny R skrev om Handledarutbildning en del av Ringens Bilskola
    Bra upplägg. Tydliga instruktioner. Dock bristande info om vilka körkortsböcker man egentligen behöver.
    2016-09-08 Teresa . svarar Jenny R
    Hej Jenny:)
    tack för din feed back vi ska bli bättre på att informera om det.
    Lycka till övningskörning :)
  • Linnea O
    Linnea O skrev om Handledarutbildning en del av Ringens Bilskola
    Bra kurs med kunnig lärare. Lagom stora grupper
    2016-09-08 Teresa . svarar Linnea O
    Tack Linnea för att du tog dig tid att ge oss feed back. Lycka till:)
  • Ann N
    Ann N skrev om Handledarutbildning en del av Ringens Bilskola
    Bra handledarutbildning med konkreta exempel och tips. Kunnig och engagerad lärare.
    Skulle kunna vara lite mer koncentrerad och tror att samma innehåll skulle få plats på 15-20 min kortare.
    2016-09-08 Teresa . svarar Ann N
    Hej Ann kul att du tyckte om kursen.
    Dessvärre är det lag på att den ska vara 3 timmar exklusiv rast:(.
    Lycka till med kortet:)
  • Ellen S
    Ellen S skrev om Ringens Bilskola
    En riktigt bra bilskola! Mycket bra lärare. Jag rekommenderar...
    2016-09-06 Teresa . svarar Ellen S
    Tack Ellen för din rekommendation:) kör försiktigt och njut av din nyvunna frihet. Tchau:)
  • Niklas W
    Niklas W skrev om Handledarutbildning en del av Ringens Bilskola
    Väldigt rolig och intressant kurs, rekommenderas!!!
    2016-08-25 Teresa . svarar Niklas W
    Tack Nicklas för din rekommendation:) lycka till med övningskörningen:)
  • Lena E
    Lena E skrev om Handledarutbildning en del av Ringens Bilskola
    Informativt med fakta som kan vara bra att ha med sig i utbildningen.
    2016-08-25 Teresa . svarar Lena E
    Tack Lena för din rekommendation. Lycka till med övningskörningen:)
  • Åke R
    Åke R skrev om Handledarutbildning en del av Ringens Bilskola
    Bra men lite för blandat, högt och lågt
    2016-08-25 Teresa . svarar Åke R
    Tack Åke för rekommendationen, lucka till med övningskörningen:)
  • Pauline N
    Pauline N skrev om Ringens Bilskola
    Bilskolan har bra lokaler nära Skanstull med egen lärarledd teori och utbildning i Riskettan, samt simulatorkörning. Även handledarutbildning som jag inte nyttjade. Jag hade turen att få köra med Annika från första prova-på-lektionen och sedan bokade jag in pass med henne 5-10 dubbellektioner i taget. Det är högt tryck på schemat så bättre att boka mer än man behöver och sedan avboka!

Jag körde lite privat som 18-åring men hade sedan ett uppehåll på 12 år innan jag började med bilskolan. Körde ingenting privat denna gång. Annika var fenomenal på att utöka svårighetsgraden successivt så att inget skulle bli för läskigt. Hon gav tydliga instruktioner med bakgrundsförklaringar, vänliga påminnelser och stöttade mig genom varje lektion. När det började närma sig uppkörning så körde vi lite rutter och testade olika moment som är bra att vara förberedd på, både på provet och i verkligheten.

Det enda jag kan anmärka på är att jag inte kunde få en bra uppskattning på hur många lektioner jag skulle behöva, eller när hon trodde att jag skulle vara redo för ett visst moment. De för anteckningar i en iPad där man betygsätter utvecklingen på alla moment i utbildningen (som föjer kursliteraturen) efter varje körning, och så bockar man succesivt av delar som är godkända. Trots det så hade jag ingen aning om när jag skulle kunna tänka mig boka körprov. Det är ju så klart beroende på hur lätt man som elev tar till sig de sista momenten, men till slut bestämde jag mig själv för att jag var klar och skrev teorin med körprovet 10 dagar senare. Teorin gick galant men körningen inte så mycket... Jag kanske skulle ha tagit det lite lugnare och skaffat mer självförtroende i min körning. Körde mycket sämre på uppkörningar än vad jag gjort på lektioner och det tog mig flertalet försök innan jag slutligen var lugn nog i bilen för att köra bra. Alla är ju olika men lyssna på din körskolelärare, de har ju trots allt mer erfarenhet!
    2016-08-25 Teresa . svarar Pauline N
    Tack Pauline för din fantastisk fin rekommendation.
    Jag är glad för de fina råd du givit. Kör försiktigt.
    PS kom gärna förbi och visa ditt körkort så passar vi på och ta en bild på dig som vi kan pryda vår hemsidan med:)
  • Isabell M
    Isabell M skrev om Ringens Bilskola
    En riktigt bra bilskola :D jag rekommenderar dom starkt.
    2016-08-25 Teresa . svarar Isabell M
    Tack Isabell för din fina rekommendation:) kör försiktigt och njut av din nyvunna frihet:)
  • Lena R
    Lena R skrev om Ringens Bilskola
    Seriöst. Kunnigt. Proffsigt. TACK Anette.
    //Lena
    2016-08-11 Teresa . svarar Lena R
    Hej Lena:) tack så mycket för dina fina och uppmuntrande ord. Njut av din frihet:)
    Teresa . gillar detta
  • Martina S
    Martina S skrev om Ringens Bilskola
    De är verkligen service minded och stöttar en fullt ut. Jag rekommenderar skolan varmt till mina vänner!
    2016-08-10 Teresa . svarar Martina S
    Tack Martina för dina varma rekommendationer det glädjer oss att du trivdes bra hos oss. Tack:)
  • Freja L
    Freja L skrev om Ringens Bilskola
    Allt gällande bilkörningen var positivt, men personalen/lärarna på skolan var genomgående transfobiska och cis-/tvåkönsnormativa. Jag är transperson (jag är ickebinär transperson och mitt pronomen är hen) och blev ständigt felkönad. Läraren Krister vad mig bevisa vad som kunde "som tjej" och Theresa kallade mig hela tiden "tjejen"/"bruden". Allt detta tog energi och uppmärksamhet från min koncentration på bilkörningen och inlärningen eftersom jag inte är en tjej och att jag går sönder inombords när jag blir tvångskönad.

Så, Ringens bilskola: skaffa en kunskap om transpersoner och hur en ska behandla och respektera personer. Jag är själv queer-/transaktivst och ni kan finna videor/bilder/etc genom min hemsida: www.frejalindberg.com.

/Freja Lindberg
    2016-08-11 Teresa . svarar Freja L
    Hej Freja,

Först vill jag säga att vi är både glada och tacksamma över att ha haft dig som elev och kund. Du är en otroligt härlig person och väldigt omtyckt av oss alla på Ringens!

Din synpunkt när det gäller vår bristande erfarenhet av och kunskap om transpersoner, tar vi självfallet till oss. Att kunna bemöta alla medmänniskor på ett respektfullt sätt är otroligt viktigt både för mig och mina kolleger på Ringens. Vi vinnlägger oss också om att ha mångfald i vårt team, bland annat när det gäller etnisk bakgrund, ålder, kön och läggning. Vi kommer att utse en person från företaget att gå en kurs i queer/trans. Därutöver, skulle vi verkligen uppskatta om du hade möjlighet att komma och berätta för oss på något av våra veckoliga personalmöten under den närmastetiden. Vi strävar efter att hela tiden lära oss nya saker som är till nytta för utbildningen och vårt sätt att bemöta våra kunder.

Självklart vill jag också passa på att gratulera dig till ditt körkort. Njut av friheten, men kör försiktigt!

Varma körkortshälningar,

Teresa

PS

Jag kan inte låta bli att rekommendera ett fantastiskt fint TED talk som handlar om etnisk mångfald. Kolla in Mellody Hobsons tal: Color blind or color brave

DS
  • Anders T
    Anders T skrev om Ringens Bilskola
    Tog en intensivkurs med Anette som var helt fantastiskt bra. Anette var precis som alla andra på skolan oerhört trevlig. Rekommenderas starkt och ta hellre kortet i city snarare än i typ Strängnäs, det är ju här ni ska köra i slutändan...
    2016-08-10 Teresa . svarar Anders T
    Kloka ord:) tack Anders för dina fina ord och njut av din nyvunna frihet. Tack:)

Ringvägen 89, 118 61 Stockholm