Alla kategorier Trafikskola Stockholms län Stockholm Södermalm Ringens Bilskola

Ringens Bilskola

Ringvägen 89, 118 61 Stockholm — Visa karta

Ringens Bilskola är en välrenommerad trafikskola i Stockholm som startade för över 20 år sedan och hos oss har flera tusen personer tagit körkort. Vårt mål är att du ska kunna få ditt körkort och bli en säker förare så billigt och snabbt som möjligt. Hos oss är körning i simulator en del av din körutbildning både ur miljösynpunkt, kostnad och effektivitet för att få upp självförtroendet på ett tryggt sätt. Körning i simulatorn bidrar dessutom till att du ökar dina chanser att klara din uppkörning på första försöket. Välkomna till oss!
Öppet just nu
Sön: Stängt

Läs vad 443 kunder tycker om Ringens Bilskola

• Maria M
    Maria M skrev om Handledarutbildning en del av Ringens Bilskola
    Tyckte introduktionskursen var väldigt bra och trafikskolan visar ett gott bemötande.
    2017-10-03 Teresa . svarar Maria M
    Tack Maria för ditt omdöme och lycka till med 🚘😀
  • Sofie A
    Sofie A skrev om Handledarutbildning en del av Ringens Bilskola
    Jag tyckte att det var bra och lärorikt för mig som handledare.
    2017-10-02 Teresa . svarar Sofie A
    Tack Sofie för att du tyckte om kursen. Lycka till🚘
  • Ellinor
    Ellinor skrev om Handledarutbildning en del av Ringens Bilskola
    Mycket tydligt och mycket bra lärare.
    2017-10-02 Teresa . svarar Ellinor
    Det glädjer oss om du tyckte om kursen🙏
  • Inger H
    Inger H skrev om Handledarutbildning en del av Ringens Bilskola
    Mycket bra introduktions lärare , tydlig , proffsig och pedagogisk!
    2017-10-02 Teresa . svarar Inger H
    Tack Inger för din rekommendation 😀🙏
  • Sebastian S
    Sebastian S skrev om Ringens Bilskola
    En mycket trevlig bilskola med kompetenta lärare
    2017-09-24 Teresa . svarar Sebastian S
    Tack Sebastian och njut av din nyfunna frihet🚘
  • Joshua P
    Joshua P skrev om Riskettan en del av Ringens Bilskola
    Mycket trevligt och kompetent!
    2017-09-15 Teresa . svarar Joshua P
    Tack Joshua och lycka till med lappen👏😀🙏
  • Gustaf C
    Gustaf C skrev om Riskettan en del av Ringens Bilskola
    Krister var grym vilket gjorde att det hela gick jättebra och var jätte interessant!
    2017-09-15 Teresa . svarar Gustaf C
    Tack Gustaf kul att du gillade kursen🙏😀grymt👏🙏
  • Alice A
    Alice A skrev om Ringens Bilskola
    Ringens bilskola har hela tiden haft fokus på både lärande/utveckling och att jag snabbt ska kunna ta mitt körkort. Man har individanpassat och varit mycket flexibel för att allt ska passa mig så väl som möjligt. Alla lärare som jag haft har en jämn och mycket hög kompetens. Jag aldrig varit i kontakt med ett företag med högre service. Rekommenderas varmt!
    2017-09-12 Teresa . svarar Alice A
    Tack Alice för din fina rekommendation det känns enda ned i hjärtat:) vi är glad att ha haft dig hos oss och du kommer att bli saknad. Njut av din nyvunna frihet🎉🎉🎊
  • Artem R
    Artem R skrev om Ringens Bilskola
    From the beginning to the end a very positive experience. I got a chance to drive with different instructors whicl allowed me to independently evaluate my readyness for the real exam.
    I had most lectures withTeresa, who is a professional and knows how to teach to drive even hopless students :)
    2017-09-12 Teresa . svarar Artem R
    Hi Artem! We are really glad to hear that you are happy with the driving. We are really happy for you. Good luck.
  • Jim S
    Jim S skrev om Handledarutbildning en del av Ringens Bilskola
    Trevligt. Informativt. Bra föreläsare. Lärde mig mycket nytt på den relativt korta stunden ( 3 tim).
    2017-09-07 Teresa . svarar Jim S
    Tack Jim för din rekommendation och önskar dig lycka med övningskörningen 🙏😀
  • Magnus W
    Magnus W skrev om Handledarutbildning en del av Ringens Bilskola
    Mycket bra kurs och väldigt kunnig och engagerande lärare!
    2017-09-04 Teresa . svarar Magnus W
    Tack så mycket😀😀🙏 och lycka till med 🚘
  • Louise L
    Louise L skrev om Handledarutbildning en del av Ringens Bilskola
    Bra bemötande, tydlig pedagogik, lätt att förstå och ta till sig. Paus med kaffe var trevligt.
    2017-09-04 Teresa . svarar Louise L
    Tack för rekommendationen och stort lycka till med övningskörningen.
  • Mathias S
    Mathias S skrev om Ringens Bilskola
    Jag klarade uppkörningen på första försöket, och det kan jag tacka Theresa och hennes personal för.
    Med imponerande pedagogik och ärligt uppsåt så kände jag direkt att körskolan måste vara en av det mest proffsigaste i hela Svedala.
    Ska man köra i innerstaden så är det här stället med all säkerhet det bästa för att lära sig det som krävs.
    ••Mathias••
    2017-09-04 Teresa . svarar Mathias S
    Stort Grattis Mathias! Jag hörde om incidenten med glassen, Teresa hälsar att hon har inte glömt glassen så kom förbi vid tillfälle så bjuder hon tillbaks. Kör mycket och försiktigt =)
  • My N
    My N skrev om Handledarutbildning en del av Ringens Bilskola
    Jättebra utbildning med en toppenlärare!
    2017-09-04 Teresa . svarar My N
    Tack😀😀😀🙏lycka till med övningskörningen
  • Agnetha L
    Agnetha L skrev om Handledarutbildning en del av Ringens Bilskola
    Bra information fdggxcccx gxxvhxfxvg hxc
    2017-09-02 Teresa . svarar Agnetha L
    Var bra att ni tyckte om kursen lycka till med övningskörningen 🚘
  • Johanna E
    Johanna E skrev om Handledarutbildning en del av Ringens Bilskola
    Bra och tydligt. Lite väl normativa exempel ibland. Men helheten bra
    2017-09-02 Teresa . svarar Johanna E
    Tack för att ni tog er tid att skriva, lycka till med 🚘
  • Hanna L
    Hanna L skrev om Handledarutbildning en del av Ringens Bilskola
    Kul och lärorik. Kändes inte inte som att vi satt där en lång tid
    2017-09-02 Teresa . svarar Hanna L
    Tack Hannah, lycka till med 🚘
  • Magnus G
    Magnus G skrev om Riskettan en del av Ringens Bilskola
    Profesionellt och bra bemötande.
    Intressant och givande diskussion under riskettan
    2017-08-09 Teresa . svarar Magnus G
    Tack Magnus för din rekommendation:) lycka till med körkortet
  • Johanna K
    Johanna K skrev om Ringens Bilskola
    På Ringens bilskola möts man av ett flertal professionella individer inom sitt yrke, som stöttar och är tålmodiga med sina elever. De delar med sig av olika tips som förenklar inlärningen till körkortet, t.ex. "små tips" som KEPS (Koppling, ettan, parkeringsbroms - starta bilen) som Krister fick mig att minnas. Ni levererar grymt lärorika lektioner med glädje och skratt på köpet. Ni är alla grymma (även Kelly och Bethany i receptionen haha)!

tack för allt - äntligen körkort!! Teresa, alla på Ringens Bilskola, keep doing what you do!
    2017-08-06 Teresa . svarar Johanna K
    Tack Johanna för din fina rekommendation. Drive safe😀
  • Mathias T
    Mathias T skrev om Riskettan en del av Ringens Bilskola
    Bra, lärorikt och en bra föreläsare
    2017-07-28 Teresa . svarar Mathias T
    Tack Mathias för din rekommendation
  • Therese B
    Therese B skrev om Riskettan en del av Ringens Bilskola
    En givande kurs med en mycket engagerad och kunnig lärare. Kommer rekomendera till andra!
    2017-07-28 Teresa . svarar Therese B
    Tack Therese :) lycka till med körkortet
  • Thomas F
    Thomas F skrev om Handledarutbildning en del av Ringens Bilskola
    Bra handledare dom förmedlade budskapet på ett trivsamt sätt
    2017-07-10 Teresa . svarar Thomas F
    Tack Thomas,
    Lycka till med övningskörningen och glad sommar🌻☀️🌤
  • Mats G
    Mats G skrev om Handledarutbildning en del av Ringens Bilskola
    Bra instruktör med lång erfarenhet. Varvade nyheter med personliga reflektioner.
    2017-07-07 Teresa . svarar Mats G
    Tack Mats för din rekommendation. Lycka till och trevlig sommar😎
  • An N
    An N skrev om Ringens Bilskola
    I started to learn from scratch. No idea whatsoever about the clutch and the gear but I passed both the theory and the driving exam on my first try.

I drove with Zanna, Tedros and Krister. They are all very pedagogy and experienced. The customer service is also very good. You always get what you need when you get in touch with them.

Highly recommended!
    2017-06-20 Teresa . svarar An N
    Thank you An for your recommendation and congratulations to your driving license! 🚘🚘Drive safely!
  • Lina S
    Lina S skrev om Handledarutbildning en del av Ringens Bilskola
    Jag tyckte att kursen var över förväntan intressant, bra information och utbildning!
    2017-06-20 Teresa . svarar Lina S
    Tack Lina:)
    Vi önskar dig en trevlig sommar☀️☀️☀️
  • Clara K
    Clara K skrev om Riskettan en del av Ringens Bilskola
    Har aldrig varit i kontakt med företaget tidigare. Men upplevde trevligt bemötande och bra servis. Lätta att få kontakt med. Negativt är att deras hemsida är väldigt svårtydd och saknar vesäntlig information. I övrigt en positiv upplevelse av besöket.
    2017-06-19 Teresa . svarar Clara K
    Hej Clara och tack för din rekommendation.
    Vi tar tacksamt emot alla förbättringstips när det gäller allt vi gör, vi ska se över det du säger och kolla vad vi kan göra bättre:) tack igen och lycka till med kortet😀
  • Sara S
    Sara S skrev om Handledarutbildning en del av Ringens Bilskola
    Utbildningen var klart över förväntan. Bra att få upp ögonen för hur mycket som är rutin för en själv och vad man ska tänka på när man lär ut bilkörning till sin elev.
    2017-06-17 Teresa . svarar Sara S
    Tack Sara för att du vald att gå kursen hos oss:) lycka till med övningskörning och glad sommar☀️☀️☀️
  • Daniella E
    Daniella E skrev om Riskettan en del av Ringens Bilskola
    Jag har bara bra minnen och har lärt mig mycket under tiden
    2017-06-16 Teresa . svarar Daniella E
    👏👏👏😀tack Daniella. Lycka till med kortet
  • Christine N
    Christine N skrev om Riskettan en del av Ringens Bilskola
    Trevlig personsal, intressant kurs med aktiva diskussioner som håller igång en.
    2017-06-16 Teresa . svarar Christine N
    Tack Christine, för din rekommendation:)
  • Michell O
    Michell O skrev om Riskettan en del av Ringens Bilskola
    Ett mycket bra upplägg! Bra flexibilitet!
    Över levererade mina förväntningar.

Gjort denna utb tidigare på annan trafikskola, men denna risk1an var mycket bättre!!

Michell
    2017-06-16 Teresa . svarar Michell O
    Åh, kul att du tyckte om kursen, tack för dina fina rekommendation:)
  • Matilda H
    Matilda H skrev om Riskettan en del av Ringens Bilskola
    Jättebrakurs! Superbra att vi fick vara så delaktiga som kursdeltagare. Fick mig att inse alla risker som finns i trafiken. Snart grepp att som avslutning få skriva ett brev t oss själva om hur vi vill köra säkert.
    2017-06-16 Teresa . svarar Matilda H
    Tack Mathilda för din fina rekommendation och lycka till med kortet:)
  • Martin B
    Martin B skrev om Riskettan en del av Ringens Bilskola
    Super pedagogisk och rolig instruktör! Lyckades göra 3 timmar körteori intressant!
    2017-06-16 Teresa . svarar Martin B
    Hej Martin och tack för din fina rekommendation :)
  • Tina N
    Tina N skrev om Handledarutbildning en del av Ringens Bilskola
    Jag trodde hag skulle få ett intyg för genomförd handledarkurs ...
    2017-06-11 Teresa . svarar Tina N
    Hej Tina,
    Vi rapporterar till Transportstyrelse att du har gått kursen och utfärdar intyget:)
    jag antar att du har ansökt om det, då lär det komma snart så kan du börja öva. Lycka till🚘
  • Ulrica  E
    Ulrica E skrev om Ringens Bilskola
    Trevlig pedagogisk o uthållig lärare. Mkt bra med lektion m 2 bilar för att öva omkörning samt övningsuppkörning för annan lärare. Rekommenderas varmt :)
    2017-06-10 Teresa . svarar Ulrica E
    Tack Ulrika för din rekommendation och kör så det ryker🚘😀
    Ulrica E gillar detta
  • Joel H
    Joel H skrev om Handledarutbildning en del av Ringens Bilskola
    Det var en rolig lektion och jag var verkligen med trots att jag kanske inte var jättetaggad fråm början. Lektionen var väldigt motiverande att börja övningsköra och göra allt som krävs för körkortet.
    2017-06-10 Teresa . svarar Joel H
    Tack Joel, kul att du tyckte om kursen:) ut och öva, snart😀
  • Hugo W
    Hugo W skrev om Handledarutbildning en del av Ringens Bilskola
    Hej
    Den var kanonbra men jag fyllde i en utvärdering på plats.
    Med vänlig hälsning,
    Hugo
    2017-06-10 Teresa . svarar Hugo W
    Tack Hugo, lycka till med körkortet☀️🚗
  • Erhan C
    Erhan C skrev om Handledarutbildning en del av Ringens Bilskola
    Mycket bra bemötande
    Jag har lärt mig ganska mycket
    2017-06-10 Teresa . svarar Erhan C
    Tack så mycket för din rekommendation. Lycka till med körning 🚘
  • Vera D
    Vera D skrev om Handledarutbildning en del av Ringens Bilskola
    Mycket bra helhetsintryck! Väl genomförd utbildning och ett allmänt trevligt bemötande. Bra på alla sätt!
    2017-06-09 Teresa . svarar Vera D
    Tack Vera för din rekommendation. Lycka till ned kortet😀🚘
  • Antonella J
    Antonella J skrev om Ringens Bilskola
    Kan varmt rekommendera Ringens bilskola. Väldigt bra bemötande och trevlig personal, man känner sig alltid välkommen. Blev rekommenderad av en vän att köra hos er, och är så nöjd över det valet.

Ett extra stort tack till bästa körläraren Tedros för sitt tålamod och all motivation! är så glad och nöjd! Med din hjälp klarade jag både teorin och uppkörningen på första försöket! Kan verkligen rekommendera alla att välja Ringens bilskola.
    2017-05-30 Teresa . svarar Antonella J
    Tack Antonella för din fina rekommendation:) kör nu så det ryker 🚘🚘🚘🚘🚘🚘
  • Hussein D
    Hussein D skrev om Ringens Bilskola
    Bra körskola , flexibla med tider och betalning. Fantastisk total upplevelse
    2017-05-29 Teresa . svarar Hussein D
    Tack Hussein för din rekommendation och njut av din nyvunna frihet:)
  • Petronella W
    Petronella W skrev om Ringens Bilskola
    Mycket bra bemötande både inledningsvis och i slutet av utbildningen. Jag som person har fått ett mycket professionellt bemötande och bara efter några gånger har hela personalen tilltalat mig med mitt personliga namn. Utöver detta så är körlärarna mycket involverade i varje elev, de har tålamod är personliga men samtidigt mycket professionella.

Vill ge mina absolut bästa rekommendationer och samtidigt ett stort tack till Teresia, min körlärare för allt engagemang och peppande in i det sista.
    2017-05-20 Teresa . svarar Petronella W
    Tack Petronella för din fina rekommendation. Vi kommer att sakna din vackra dialekt och dig som person. Lycka till med allt🎉🎉🎉🙏
  • Jaqueline E
    Jaqueline E skrev om Riskettan en del av Ringens Bilskola
    Intressant och lärorik Riskettan. Krister är riktigt bra på det han gör.
    2017-05-19 Teresa . svarar Jaqueline E
    Tack Jaqueline för din omdöme🙏😀
  • Kajsa L
    Kajsa L skrev om Ringens Bilskola
    Suverän bilskola med jättetrevlig, uppmuntrande, pedagogisk o tålmodig personal!
    Mvh/ körkort på 1:a försöket
    2017-05-19 Teresa . svarar Kajsa L
    Tack Kajsa för din rekommendation och kör försiktigt 🚘🚘🚘🚘😀
  • Johanna Z
    Johanna Z skrev om Körsimulator en del av Ringens Bilskola
    Körsimulatorn hjälpte mig att våga börja övningsköra (trots att jag passerat 50). Jag körde hela 15 gånger och sen längtade jag efter att få sätta mig i en riktig bil!
    Hör du till dem som tror att bilkörning inte är för dig - testa att köra i simulator!
    2017-05-17 Teresa . svarar Johanna Z
    Tack Johanna för din rekommendation och lycka till med körkortet🙏👍🏿
  • jonas s
    jonas s skrev om Handledarutbildning en del av Ringens Bilskola
    Proffsig och väldigt trevlig handledarkurs!
    2017-05-13 Teresa . svarar jonas s
    Tack så mycket Jonas och lycka till med körkortet. 😀🙏
  • Elin L
    Elin L skrev om Ringens Bilskola
    Kan inte ge Ringens bilskola annat än toppbetyg! Bytte till dem efter att under en längre tid ha varit missnöjd med min första bilskola. Blev supertrevligt bemött, fick tid dagen efter att jag ringde. Tog två lektioner med Zanna, vars lugn, pedagogik och pepp fick mig att känna mig trygg i min förmåga att köra bil. Inom en vecka hade jag fått 60 av 65 på kunskapsprovet och klarat körprovet på första försöket. Jag skulle rekommendera Ringens bilskola till alla som ska börja övningsköra!
    2017-05-13 Teresa . svarar Elin L
    Tack Elin för din rekommendation, det är så roligt med nöjda kunder. Grattis igen och kör så det ryker 🚘😀😀🙏
  • sigge e
    sigge e skrev om Handledarutbildning en del av Ringens Bilskola
    Det var bra! Väldigt lärorikt! Ser fram emot att få börja köra!
    2017-05-11 Teresa . svarar sigge e
    Roligt att du tyckte om kursen. Lycka till med körkortet🙏😀
  • Elin M
    Elin M skrev om Ringens Bilskola
    Bästa körskolan! Superlärare som är pedagogiska o peppar.
    Bytte från annan körskola där det var svårt att få tider. Aldrig några problem med det på ringens bilskola.
    Klarade uppkörningen tack vare dem!
    2017-05-11 Teresa . svarar Elin M
    Tack Elin du är bäst😀🙏 kör försiktigt
  • Daniel A
    Daniel A skrev om Körsimulator en del av Ringens Bilskola
    Körsimulatorn hos Ringens Bilskola lägger en bra grund till körkortet då man i princip över på samtliga körmoment (inkl. växling). Extra bra är körsimulatorn för den som är nybörjare och aldrig tidigare har kört bil, liksom för den som inte har möjlighet att övningsköra privat. Anledningen är helt enkelt att körlektionerna i simulatorn är billigare än vanliga körlektioner i riktig bil. Körsimulatorn ska dock inte ses som en ersättning utan ett komplement till vanliga körlektioner.

Här kommer intressanta fakta om körsimulatorn från tillverkaren:

"A recent study under 23.000 old students showed that not only lessons on road were replaced 1:1, they needed 3,5 hours less for getting the license. In total it replaced 10 hours on the Dutch average of 43 hours. The students who followed crossing lessons with view recognition have 32% higher passing rate on first exam and are 59% less involved in accident in the first 12 months after licensing."
    2017-05-06 Teresa . svarar Daniel A
    Tack Daniel för din fina recention om vår körsimulatorn! Fler borde upptäcka fördelarna med att ersätta en del av sin körkortsutbildning med simulator. Förutom priset, så är simulator otroligt miljövänlig och säker.
    Daniel A gillar detta
  • Joel A
    Joel A skrev om Ringens Bilskola
    Jag genomförde min körkortsutbildning hos Ringens och är mycket nöjd. Speciellt nöjd är jag med bemötandet i receptionen som alltid var trevligt och familjärt samt så klart med mina utmärkta lärare Annette och Ryan!
    2017-05-06 Teresa . svarar Joel A
    Tack Joel för din fina rekommendation . Kör försiktigt🚘😀