Alla kategorier Trafikskola Stockholms län Stockholm Södermalm Ringens Bilskola
Rekommenderat företag 2016 - Ringens Bilskola
Rekommenderat företag 2015 - Ringens Bilskola

Ringens Bilskola

Ringvägen 89, 118 61 Stockholm — Visa karta

Ringens Bilskola är en välrenommerad trafikskola i Stockholm som startade för över 20 år sedan och hos oss har flera tusen personer tagit körkort. Vårt mål är att du ska kunna få ditt körkort och bli en säker förare så billigt och snabbt som möjligt. Hos oss är körning i simulator en del av din körutbildning både ur miljösynpunkt, kostnad och effektivitet för att få upp självförtroendet på ett tryggt sätt. Körning i simulatorn bidrar dessutom till att du ökar dina chanser att klara din uppkörning på första försöket. Välkomna till oss!
Öppet just nu
Sön: Stängt

Läs vad 369 kunder tycker om Ringens Bilskola

• Hans A
    Hans A skrev om Ringens Bilskola
    Kan ju egentligen bara svara för min körskolelärare men han har verkligen varit toppen. I mångt och mycket är det ju upp till en själv, men Ryan har varit lugn och seriös i alla lägen.

I slutändan är man ju elev för att man skall köra bil inte för att ta körkort. Självklart finns det mycket att nöta när kortet väl är taget, men jag känner att jag har en stabil grund som jag kommer att ha nytta av för lång tid framöver.
    2016-12-02 Ringens Bilskola svarar Hans A
    Grattis Hans, nu är den efterlängtade kort din:) Mycket bra kämpat. Kör lugnt och lycka till med allt🙏
  • Mats E
    Mats E skrev om Handledarutbildning en del av Ringens Bilskola
    Jättebra introduktion! Liten grupp med utrymme för diskussion. Informationsrik träff.
    2016-11-28 Ringens Bilskola svarar Mats E
    Tack Mats för att du tog dig tid att skriva Reco, det uppskattas:)
  • Reynaldo M
    Reynaldo M skrev om Riskettan en del av Ringens Bilskola
    Schysst personal, gillar att dem är så lugna och välbemötande det skapar trygghet! Bästa!
    2016-11-25 Ringens Bilskola svarar Reynaldo M
    Tack för de fina orden:) lycka till med körkortet
  • Max T
    Max T skrev om Riskettan en del av Ringens Bilskola
    Intressant föreläsning med en lärare som uppenbarligen var mycket insatt i ämnet!
    2016-11-25 Ringens Bilskola svarar Max T
    Tack för din Reco! Lycka till med körkortet!
  • Andre L
    Andre L skrev om Ringens Bilskola
    Intensivkurs upplagd efter mina behov med kort varsel. Rättvis bedömning med bra feedback. Trevligt att vara på körskolan trots egen stor olust att ta körkort. Tack för ett utmärkt jobb!
    2016-11-23 Ringens Bilskola svarar Andre L
    Tack Andre för de fina orden:) det var trevligt att ha dig här. Kör försiktigt
  • Isabella S
    Isabella S skrev om Handledarutbildning en del av Ringens Bilskola
    Hej, jag tyckte att deras handledarutbildning var väldigt bra. Lite för lång bara det blir svårt att ta in sig allt
    2016-11-17 Ringens Bilskola svarar Isabella S
    Tack Isabella för att du tog dig tid att skriva:) lycka till med kortet
  • Ola K
    Ola K skrev om Handledarutbildning en del av Ringens Bilskola
    Sirpa var fantastiskt bra! Tydlig och pedagogisk!
    2016-11-17 Ringens Bilskola svarar Ola K
    Tack Ola:) lycka till med kortet
  • Linda Å
    Linda Å skrev om Handledarutbildning en del av Ringens Bilskola
    Jag tyckte att utbildningen var bra, väldigt informativ och läraren var pedagogisk
    2016-11-17 Ringens Bilskola svarar Linda Å
    Tack Linda:) lycka till med övningskörning
  • Gabriell P
    Gabriell P skrev om Handledarutbildning en del av Ringens Bilskola
    Mycket bra fick kära mej mycket nytt.........
    2016-11-17 Ringens Bilskola svarar Gabriell P
    Tack Gabriel:) lycka till med övningskörning
  • Sandra B
    Sandra B skrev om Ringens Bilskola
    Så underbara människor, jag rekommenderar ALLA att ta körkort med hjälp av Ringvägens bilskola!
    2016-11-14 Ringens Bilskola svarar Sandra B
    Tack sandra för din fina rekommendation. Grattis till körkortet och kör lugnt:)
  • Annelie J
    Annelie J skrev om Ringens Bilskola
    Toppenbra utbildning! Engagerade lärare!
    2016-11-04 Ringens Bilskola svarar Annelie J
    Grattis till körkortet och kör försiktigt:)
  • Romina S
    Romina S skrev om Handledarutbildning en del av Ringens Bilskola
    Lärarna är dom bäst utvalda. Rekommenderar till alla utan körkort och MED körkort !
    2016-10-27 Ringens Bilskola svarar Romina S
    Tack Romina för din fina rekommendation:)
  • Paola F
    Paola F skrev om Handledarutbildning en del av Ringens Bilskola
    Tycker det var bra och informativt
    2016-10-24 Ringens Bilskola svarar Paola F
    Tack Paola:) lycka till med lappen.
  • Pia K
    Pia K skrev om Körsimulator en del av Ringens Bilskola
    Profsig och trevlig personal!!! Effektiv och konstruktiv utbildning som är väl anpassad utifrån kundens behov.
    2016-10-21 Ringens Bilskola svarar Pia K
    Tack Pia för dina ord:) det uppskattas. Må väl:)
  • Jenny R
    Jenny R skrev om Riskettan en del av Ringens Bilskola
    Bra genomgång. Bra lärare. Men sjukt att betala så mycket för så pass lite information.
    2016-10-14 Ringens Bilskola svarar Jenny R
    Tack Jenny för att du tyckte om kursen. Lycka till med kortet:)
  • Elin K
    Elin K skrev om Handledarutbildning en del av Ringens Bilskola
    Bra lärare och tydliginformation. Det ända negativa var att ljuset flimrade ifrån smartboarden så jag fick ont i ögonen.
    2016-10-06 Ringens Bilskola svarar Elin K
    Hej Elin,
    tack för din feedback, vi ska undersöka vad som kan vara fel på smartboarden:(
    kul att du tyckte att resten var bra.
    Lycka till med lappen:)
  • Ida S
    Ida S skrev om Riskettan en del av Ringens Bilskola
    Är väldigt nöjd med allt! Lyhörd lärare, bra bemötande. Håller sig till kursplanen på ett korrekt och tydligt sätt.
    2016-09-30 Ringens Bilskola svarar Ida S
    Hej Ida,
    Vad kul att du tyckte om kursen:) lycka till med körkortet:)
  • Sebastian F
    Sebastian F skrev om Riskettan en del av Ringens Bilskola
    Mycket bra lärare som gjorde lektionen intressant och medryckande. Rekommenderas!
    2016-09-30 Ringens Bilskola svarar Sebastian F
    Hej Sebastian,
    Tack för rekommendationen och jätteroligt att du tyckte om kursen:)
  • Linus N
    Linus N skrev om Handledarutbildning en del av Ringens Bilskola
    Bra lärare som gjorde att utbildningen aldrig blev tråkig.
    2016-09-21 Ringens Bilskola svarar Linus N
    Var kul:)
    lycka till med körkortet Linus:)
  • Elina V
    Elina V skrev om Handledarutbildning en del av Ringens Bilskola
    Utbildningen var i första hand väldigt inspirerande. Blev taggad på att ta körkort och på att SATSA. Den var självklart även lärande och jag fick uppfattning om vad jag ska lära mig, att det är ett rejält jobb som kräver tid och engagemang samt allvaret i att köra bil.
    2016-09-20 Ringens Bilskola svarar Elina V
    Tack Elina för att du tog dig tid att skriva:) lycka till med kortet:)
  • Emilio L
    Emilio L skrev om Handledarutbildning en del av Ringens Bilskola
    Extremt bra väldigt Noggrann samt väldigt hjälpsam.
    2016-09-19 Ringens Bilskola svarar Emilio L
    Tack Emilio:) lycka till med kortet:)
  • Peter C
    Peter C skrev om Handledarutbildning en del av Ringens Bilskola
    Trevligt mottagande, bra upplägg med information med rast,
    Så man kunde sträcka lite på sig o prata med andra handledare o blivande körkorts innehavare.
    Mycket nöjd.
    2016-09-19 Ringens Bilskola svarar Peter C
    Tack snälla Peter för dina fina ord:)
  • Karl K
    Karl K skrev om Handledarutbildning en del av Ringens Bilskola
    Jättebra introduktionskurs med kompetent och trevlig lärare. Bra bemötande av samtliga i personalen.
    2016-09-18 Ringens Bilskola svarar Karl K
    Åh:) tack Karl för dina fina ord. Lycka till med övningskörningen:)
  • Helin W
    Helin W skrev om Handledarutbildning en del av Ringens Bilskola
    Lärorikt och roligt att vara med på lektionen. Trevlig stämning och bemötande!
    2016-09-17 Ringens Bilskola svarar Helin W
    Tack Helen. Kul att du tyckte om kursen:)
    Lycka till med övningskörningen
  • Clara L
    Clara L skrev om Handledarutbildning en del av Ringens Bilskola
    Kunnig och seriös kursledare, samt överlag givande och välplanerad kurs.
    2016-09-17 Ringens Bilskola svarar Clara L
    Hej Clara och tack för du tog dig tid att skriva:)
    roligt att du tyckte om kursen.
    Lycka till med körkortet
  • Hanna H
    Hanna H skrev om Handledarutbildning en del av Ringens Bilskola
    Bra kurs! Intressant och bra upplägg. Fika!
    2016-09-17 Ringens Bilskola svarar Hanna H
    Hej Hanna,
    Tack för att du vald att gå kursen hos oss:) kul att du tyckte att den var bra:)
  • Jenny R
    Jenny R skrev om Handledarutbildning en del av Ringens Bilskola
    Bra upplägg. Tydliga instruktioner. Dock bristande info om vilka körkortsböcker man egentligen behöver.
    2016-09-08 Ringens Bilskola svarar Jenny R
    Hej Jenny:)
    tack för din feed back vi ska bli bättre på att informera om det.
    Lycka till övningskörning :)
  • Linnea O
    Linnea O skrev om Handledarutbildning en del av Ringens Bilskola
    Bra kurs med kunnig lärare. Lagom stora grupper
    2016-09-08 Ringens Bilskola svarar Linnea O
    Tack Linnea för att du tog dig tid att ge oss feed back. Lycka till:)
  • Ann N
    Ann N skrev om Handledarutbildning en del av Ringens Bilskola
    Bra handledarutbildning med konkreta exempel och tips. Kunnig och engagerad lärare.
    Skulle kunna vara lite mer koncentrerad och tror att samma innehåll skulle få plats på 15-20 min kortare.
    2016-09-08 Ringens Bilskola svarar Ann N
    Hej Ann kul att du tyckte om kursen.
    Dessvärre är det lag på att den ska vara 3 timmar exklusiv rast:(.
    Lycka till med kortet:)
  • Ellen S
    Ellen S skrev om Ringens Bilskola
    En riktigt bra bilskola! Mycket bra lärare. Jag rekommenderar...
    2016-09-06 Ringens Bilskola svarar Ellen S
    Tack Ellen för din rekommendation:) kör försiktigt och njut av din nyvunna frihet. Tchau:)
  • Niklas W
    Niklas W skrev om Handledarutbildning en del av Ringens Bilskola
    Väldigt rolig och intressant kurs, rekommenderas!!!
    2016-08-25 Ringens Bilskola svarar Niklas W
    Tack Nicklas för din rekommendation:) lycka till med övningskörningen:)
  • Lena E
    Lena E skrev om Handledarutbildning en del av Ringens Bilskola
    Informativt med fakta som kan vara bra att ha med sig i utbildningen.
    2016-08-25 Ringens Bilskola svarar Lena E
    Tack Lena för din rekommendation. Lycka till med övningskörningen:)
  • Åke R
    Åke R skrev om Handledarutbildning en del av Ringens Bilskola
    Bra men lite för blandat, högt och lågt
    2016-08-25 Ringens Bilskola svarar Åke R
    Tack Åke för rekommendationen, lucka till med övningskörningen:)
  • Pauline N
    Pauline N skrev om Ringens Bilskola
    Bilskolan har bra lokaler nära Skanstull med egen lärarledd teori och utbildning i Riskettan, samt simulatorkörning. Även handledarutbildning som jag inte nyttjade. Jag hade turen att få köra med Annika från första prova-på-lektionen och sedan bokade jag in pass med henne 5-10 dubbellektioner i taget. Det är högt tryck på schemat så bättre att boka mer än man behöver och sedan avboka!

Jag körde lite privat som 18-åring men hade sedan ett uppehåll på 12 år innan jag började med bilskolan. Körde ingenting privat denna gång. Annika var fenomenal på att utöka svårighetsgraden successivt så att inget skulle bli för läskigt. Hon gav tydliga instruktioner med bakgrundsförklaringar, vänliga påminnelser och stöttade mig genom varje lektion. När det började närma sig uppkörning så körde vi lite rutter och testade olika moment som är bra att vara förberedd på, både på provet och i verkligheten.

Det enda jag kan anmärka på är att jag inte kunde få en bra uppskattning på hur många lektioner jag skulle behöva, eller när hon trodde att jag skulle vara redo för ett visst moment. De för anteckningar i en iPad där man betygsätter utvecklingen på alla moment i utbildningen (som föjer kursliteraturen) efter varje körning, och så bockar man succesivt av delar som är godkända. Trots det så hade jag ingen aning om när jag skulle kunna tänka mig boka körprov. Det är ju så klart beroende på hur lätt man som elev tar till sig de sista momenten, men till slut bestämde jag mig själv för att jag var klar och skrev teorin med körprovet 10 dagar senare. Teorin gick galant men körningen inte så mycket... Jag kanske skulle ha tagit det lite lugnare och skaffat mer självförtroende i min körning. Körde mycket sämre på uppkörningar än vad jag gjort på lektioner och det tog mig flertalet försök innan jag slutligen var lugn nog i bilen för att köra bra. Alla är ju olika men lyssna på din körskolelärare, de har ju trots allt mer erfarenhet!
    2016-08-25 Ringens Bilskola svarar Pauline N
    Tack Pauline för din fantastisk fin rekommendation.
    Jag är glad för de fina råd du givit. Kör försiktigt.
    PS kom gärna förbi och visa ditt körkort så passar vi på och ta en bild på dig som vi kan pryda vår hemsidan med:)
  • Isabell M
    Isabell M skrev om Ringens Bilskola
    En riktigt bra bilskola :D jag rekommenderar dom starkt.
    2016-08-25 Ringens Bilskola svarar Isabell M
    Tack Isabell för din fina rekommendation:) kör försiktigt och njut av din nyvunna frihet:)
  • Lena R
    Lena R skrev om Ringens Bilskola
    Seriöst. Kunnigt. Proffsigt. TACK Anette.
    //Lena
    2016-08-11 Ringens Bilskola svarar Lena R
    Hej Lena:) tack så mycket för dina fina och uppmuntrande ord. Njut av din frihet:)
    Ringens Bilskola gillar detta
  • Martina S
    Martina S skrev om Ringens Bilskola
    De är verkligen service minded och stöttar en fullt ut. Jag rekommenderar skolan varmt till mina vänner!
    2016-08-10 Ringens Bilskola svarar Martina S
    Tack Martina för dina varma rekommendationer det glädjer oss att du trivdes bra hos oss. Tack:)
  • Freja L
    Freja L skrev om Ringens Bilskola
    Allt gällande bilkörningen var positivt, men personalen/lärarna på skolan var genomgående transfobiska och cis-/tvåkönsnormativa. Jag är transperson (jag är ickebinär transperson och mitt pronomen är hen) och blev ständigt felkönad. Läraren Krister vad mig bevisa vad som kunde "som tjej" och Theresa kallade mig hela tiden "tjejen"/"bruden". Allt detta tog energi och uppmärksamhet från min koncentration på bilkörningen och inlärningen eftersom jag inte är en tjej och att jag går sönder inombords när jag blir tvångskönad.

Så, Ringens bilskola: skaffa en kunskap om transpersoner och hur en ska behandla och respektera personer. Jag är själv queer-/transaktivst och ni kan finna videor/bilder/etc genom min hemsida: www.frejalindberg.com.

/Freja Lindberg
    2016-08-11 Ringens Bilskola svarar Freja L
    Hej Freja,

Först vill jag säga att vi är både glada och tacksamma över att ha haft dig som elev och kund. Du är en otroligt härlig person och väldigt omtyckt av oss alla på Ringens!

Din synpunkt när det gäller vår bristande erfarenhet av och kunskap om transpersoner, tar vi självfallet till oss. Att kunna bemöta alla medmänniskor på ett respektfullt sätt är otroligt viktigt både för mig och mina kolleger på Ringens. Vi vinnlägger oss också om att ha mångfald i vårt team, bland annat när det gäller etnisk bakgrund, ålder, kön och läggning. Vi kommer att utse en person från företaget att gå en kurs i queer/trans. Därutöver, skulle vi verkligen uppskatta om du hade möjlighet att komma och berätta för oss på något av våra veckoliga personalmöten under den närmastetiden. Vi strävar efter att hela tiden lära oss nya saker som är till nytta för utbildningen och vårt sätt att bemöta våra kunder.

Självklart vill jag också passa på att gratulera dig till ditt körkort. Njut av friheten, men kör försiktigt!

Varma körkortshälningar,

Teresa

PS

Jag kan inte låta bli att rekommendera ett fantastiskt fint TED talk som handlar om etnisk mångfald. Kolla in Mellody Hobsons tal: Color blind or color brave

DS
  • Anders T
    Anders T skrev om Ringens Bilskola
    Tog en intensivkurs med Anette som var helt fantastiskt bra. Anette var precis som alla andra på skolan oerhört trevlig. Rekommenderas starkt och ta hellre kortet i city snarare än i typ Strängnäs, det är ju här ni ska köra i slutändan...
    2016-08-10 Ringens Bilskola svarar Anders T
    Kloka ord:) tack Anders för dina fina ord och njut av din nyvunna frihet. Tack:)
  • Nicklas L
    Nicklas L skrev om Körsimulator en del av Ringens Bilskola
    Körsimulatorn har "troligen" hjälpt mig att bli en bättre förare. Den har gjort att jag har fått öva på olika körsituationer, som har förberett mig inför liknande situationer och hur jag kan förhindra olyckor. Det har känts som att sitta i en riktig bil.
    2016-08-02 Ringens Bilskola svarar Nicklas L
    Tack Nicklas för din fina rekommendation :) kul att du har upptäkt nytta med körsimulator. Lycka till
  • Annika J
    Annika J skrev om Ringens Bilskola
    Är verkligen nöjd! Jätte trevlig personal och min lärare var väldigt pedagogisk!
    2016-07-13 Ringens Bilskola svarar Annika J
    Tack Annika för rekommendationen:) kör försiktig och ha en fin sommar
  • William R
    William R skrev om Ringens Bilskola
    Mycket bra! Gick alltid att lösa lektioner. Även om uppkörningen bara var någon vecka ifrån.
    2016-07-02 Ringens Bilskola svarar William R
    Tack William för din fina Reco. Glad sommar och njut av din frihet:)
  • Sofie T
    Sofie T skrev om Handledarutbildning en del av Ringens Bilskola
    Min upplevelse var god. Jag tyckte att mötet var givande och jag gick därifrån med nya kunskaper. Ser framemot att komma igång med körningen!!
    2016-06-30 Ringens Bilskola svarar Sofie T
    Hej sofie,
    Vad kul att du tyckte on kursen.:) lycka till med körkortet och trevlig sommar:)
  • Danjel P
    Danjel P skrev om Ringens Bilskola
    Proffsigt bemötande och flexibla gällande tider etc.

Hård men rättvis bedömning.
    2016-06-30 Ringens Bilskola svarar Danjel P
    Tack Danjel för din fina rekommendation:) kör försiktigt och njut av sommaren och din nyvunna frihet:)
  • Ronja M
    Ronja M skrev om Ringens Bilskola
    Riktigt bra bilskola och positiv upplevelse. Jag körde en del privat och köpte paket hos ringen med körlektioner och teori lektioner. Super nöjd. Fick massor med stöd och hjälp till att få mest möjligt ut av körningen hemma. Klarade min uppkörning på första försöket. Hade provat två andra bilskoler som inte alls va bra. Så ringen är verkligen toppen.
    2016-06-30 Ringens Bilskola svarar Ronja M
    Tack Ronja:) kul att du tyckte om din tid hos oss. Njut av din nyvunna frihet, och kör så det ryker;)
  • Theresia L
    Theresia L skrev om Körsimulator en del av Ringens Bilskola
    Proffsiga och pedagogiska lärare. Duktiga på att leda lärandet framåt och att motivera. Bra sammanhållen utbildningsplan där andra lärare lätt kunde ta vid där föregående lektion avslutats senast. Stort tack till alla lärare jag kört med, framförallt till Krister som jag körde intensivkursen med. Krister, du är en god människokännare och det har varit otroligt kul att få ha dig som lärare. Varje enskild lektion med varenda lärare var kul och lärorikt. Inte en enda minut gick till spillo utan jag har fått valuta för varenda krona. Dessutom underbar och charmerande administrativ personal i receptionen. Ni tilltalade mig vid namn från dag ett, visste vem jag var när jag ringde och var alltid redo att hjälpa och fixa, alltid breda leenden. Superbea service! Jag hade inte suttit bakom en ratt på 15 år och fixade körkortet på mindre än 5 veckor. Jag rekommenderar varmt Ringens körskola!!
    2016-06-26 Ringens Bilskola svarar Theresia L
    Hej Theresia, tack för dina fina ord! De uppmuntrar och peppar oss till att fortsätta att jobba stenhårt för att erbjuda våra kunder riktigt bra utbildning och service.

Jag önskar dig en riktigt härlig sommar. Kör försiktigt!

Varma hälsningar önskar,

Hela teamet på Ringens Bilskola
  • Maja P
    Maja P skrev om Ringens Bilskola
    Ringens bilskola är bra för dig som vill lära dig allt och inte bryr dig om vad det kostar. Vill du ta några lektioner vid sidan av att du kör privat skulle jag inte rekommendera bilskolan. Genomsnittet antal lektioner varje person tar hos dem är 50-60 stycken enkellektioner (25-30 dubbellektioner) vilket är väldigt mycket för någon som även kör privat! Alla mina vänner som har gått till andra bilskolor har klarat sig med 5-15 dubbellektioner. Men på Ringens ska de testa om du kan ALLT, enligt mig är det väldigt många lektioner som har varit onödiga & man har gjort en och samma sak i 80 minuter.

Det märks tydligt hur bilskolan hela tiden har olika sätt för att tjäna så mycket pengar som möjligt på kunden, vilket självklart är normalt för ett företag men jag anser inte att bilskolan främst vill att man klarar körkortet - utan de vill främst tjäna pengar på dig. Blir du sjuk på en fredag, lördag, söndag eller måndag & har en lektion inbokad på måndagen måste du trots att du är så sjuk så du inte kan ha din lektion, bege dig till husläkaren för att få intyg på att du är sjuk. Det går inte att sjukanmäla sig till en måndagslektion efter kl 12 på fredagen veckan innan. När detta hände mig fick jag som svar från dem att "körskolan skulle inte gå runt om vi tog in sjukanmälningar även på helgen" vilket enligt mig är helt fel sätt för en körskola att tjäna sina pengar på, samt mycket konstigt när dem är en av de dyraste körskolorna i landet samt säljer överdrivet många lektioner till varje kund!

Sista fakturan jag fick hem skulle de ha ca 1000kr mer än vad vi gått med på & tidigare betalat för deras lektioner. När jag ringde in & hörde med dem hade de tydligen höjt priserna för lektionerna utan att meddela sina kunder som hade bokat in lektioner för det tidigare priset... Så dem har ju verkligen sina knep på hur de tjänar pengar på sina kunder!

Det är synd att ledningen bakom körskolan gör den så mycket sämre för körskolelärarna är duktiga, väljer du att ändå gå till ringens bilskola tipsar jag om Zanna eller Annika. (Fick köra med 6 olika lärare för att det inte fanns tider hos en och samma.)

Sammanfattningsvis rekommenderar jag inte Ringens bilskola om du har möjlighet att köra privat samt inte vill lägga ner ca 35 000 kr på ditt körkort (för då finns det en risk att du känner dig lurad på pengar precis som jag) när du kan gå till andra och köra några få lektioner och klara uppkörningen!
    2016-06-24 Ringens Bilskola svarar Maja P
    Hej Maja och tack för din feedback!

Det är genom kundernas synpunkter som vi kontinuerligt förbättrar vår verksamhet. Jag håller dock inte med om det som du skriver. Våra avbokningsregler överensstämmer med branschstandard. Vårt mål är att ingen ska betala en krona för mycket för sitt körkort. Detta är något som vi kontinuerligt diskuterar internt och som är djupt rotat i vår företagskultur.

Jag vill också passa på att nämna att det allra viktigaste målet för vår verksamhet är att medverka till att skapa förare som kör säkert. Vi är därför mycket tveksamma till att våra kunder ska köra upp innan vi tycker att de är "färdiga". Det finns alltid en risk för att en "ofärdig" förare "slinker igenom" provet och får sitt körkort, för att sedan vara en trafikfara för både sig själv och andra.

Avslutningsvis vill jag gratulera till ditt körkort. Njut av din nyvunna frihet och kör försiktigt i sommar!

Hälsningar,

Teresa
  • Hanna E
    Hanna E skrev om Ringens Bilskola
    Jag kan helhjärtat rekommendera denna bilskola, välutbildade lärare som inte bara har koll på läget utan är otroligt pedagogiska och trevliga. Förberedde mig väl inför proven vilket eliminerar nervositeten inför uppkörningen. Receptionisterna är otroligt tillmötesgående och vänliga, man känner sig alltid välkommen!
    2016-06-23 Ringens Bilskola svarar Hanna E
    Jag har jättestort smile svårt att illustrera:):):) tack Hanna för dina varma rekommendationen, kör försiktigt och njut av både sommaren och din nyvunne frihet. Tack:):):)
  • Sofia O
    Sofia O skrev om Riskettan en del av Ringens Bilskola
    Jag blev förvånad över hur intressant riskettan var, och imponerad över att man satsar på detta för att skapa ett tryggare samhälle. Speciellt vill jag ge extra beröm till lärare som var karismatisk och duktig och lyckades behålla mitt intresse och uppmärksamhet i tre timmar. Tack!
    2016-06-22 Ringens Bilskola svarar Sofia O
    Tack Sofia för dina uppmuntrande ord, kul att du tyckte att läraren var bra och kursen intressant:).

Lycka till med körkortet och ha en fantastisk fin sommar:)
  • Kerstin B
    Kerstin B skrev om Ringens Bilskola
    Alltid mycket väl omhändertagen ! Trevlig o glad personal och mycket bra utbildning med professionella o pedagogiska lärare.
    2016-06-22 Ringens Bilskola svarar Kerstin B
    Tack kerstin för dina fina ord. Njut av din nyvunna friheten och glad sommar:)

Ringvägen 89, 118 61 Stockholm