Alla kategorier Trafikskola Stockholms län Stockholm Södermalm Ringens Bilskola

Ringens Bilskola

Ringvägen 89, 118 61 Stockholm — Visa karta

Ringens Bilskola är en välrenommerad trafikskola i Stockholm som startade för över 20 år sedan och hos oss har flera tusen personer tagit körkort. Vårt mål är att du ska kunna få ditt körkort och bli en säker förare så billigt och snabbt som möjligt. Hos oss är körning i simulator en del av din körutbildning både ur miljösynpunkt, kostnad och effektivitet för att få upp självförtroendet på ett tryggt sätt. Körning i simulatorn bidrar dessutom till att du ökar dina chanser att klara din uppkörning på första försöket. Välkomna till oss!
Lör: 11:00-14:00
Sön: Stängt

Läs vad 600 kunder tycker om Ringens Bilskola

• Gerd G skrev om Körsimulator en del av Ringens Bilskola
    Som fullständig nybörjare, i mycket mogen ålder, har jag nu övat grunderna i bilkörning under 10 simulatorlektioner. En fantastisk möjlighet att riskfritt få testa bilkörning! Är fascinerad över att det känns nästan helt realistiskt att "köra" på detta sätt. Och pedagogiken är bra. Programmet verkar omfatta det mesta som man måste bli bekväm med. Jag har t.o.m. redan fått känna på hur det kan vara att köra på halt underlag. Konstaterar att det är många moment som kräver övning och åter övning för att de ska fastna i rörelseminnet. Att få börja med träning av dessa i simulatorn passar min inlärning så bra. Nu ser jag fram emot ytterligare 10 lektioner, innan det kanske blir dags att öva i verkligheten :-).
    /Gerd Läs mer
  • Niklas W skrev om Ringens Bilskola
    Väldigt trevligt och pedagogiska lärare, Stark rekomendation! Läs mer
    2018-10-18 Teresa . svarar Niklas W
    Tack Niklas för din rekommendation och njut av din nyvunna frihet :)
  • Tomas G skrev om Handledarutbildning en del av Ringens Bilskola
    Handledarutbildning, den som höll i det var bra. Jag blev bra bemött Läs mer
    2018-10-12 Teresa . svarar Tomas G
    Tomas tack för att du vald att gå kursen hos oss👏👏🙏
  • Josefine S skrev om Handledarutbildning en del av Ringens Bilskola
    Mkt nöjd med innehåll och engagemang från föreläsare. Intressant och lärorikt. Läs mer
    2018-10-12 Teresa . svarar Josefine S
    Tack Josefine och lycka till med körkortet🚘🚘🚘👊🏾
  • Hanna L skrev om Handledarutbildning en del av Ringens Bilskola
    Handledar-/introduktionskurs.
    Jag blev mycket väl bemött.
    Min känsla var att kursen hade kunnat hållas på en eller möjligen två timmar. Läs mer
    2018-10-11 Teresa . svarar Hanna L
    Hej Hanna,
    Kursens innehåll är väldigt stort och alla moment är obligatoriska enligt lag. Vi kan inte på något sett korta ned kursen, då skulle vi bryta mot Transportstylsenslag om innehållet på introduktionsutbildning. Jag hoppas ändå att du fick med dig goda råd och tips som du kan ha användning för under övningskörningen:)
  • Giannis P skrev om Handledarutbildning en del av Ringens Bilskola
    Mycket bra alltifrån bokningen till själva kursen Läs mer
    2018-10-11 Teresa . svarar Giannis P
    Tack Giannis för din fina rekommendation:)
  • Rustan C skrev om Handledarutbildning en del av Ringens Bilskola
    Var på Ringens bilskola för en handledarkurs. Toppenbra bemötande och utmärkt lärare. Som koncept så tror jag dock inte 3,5 timme direkt efter jobbet är någon vidare idé då oavsätt lärare blir det för långt och för mycket. Läs mer
    2018-10-11 Teresa . svarar Rustan C
    Tack för rekommendationen Rustan, dessvärre kan vi inte göra något åt längden på kursen eftersom lagen är 3 effektiva timmar. jag förstår att det är lång tid att sitta och lyssna men förhoppningsvis fick du med dig värdefulla tips:)
  • Camilla F skrev om Handledarutbildning en del av Ringens Bilskola
    Handledarinstruktionen var en genomtänkt och strukturerad kurs. Sirpa Larsson var inspirerande i sina exempel på trafiksituationer och samspel mellan elev och lärare. Bra tips när man övningskör privat. Vi fick med oss pedagogiskt material hem för en bra planering för att nå körkortsmålet.
    Fick ett mycket trevligt bemötande och ett bra intryck av Ringens bilskola.
    Camilla och Lars Forsell Läs mer
    2018-10-12 Teresa . svarar Camilla F
    Tack så jättemycket för er varma rekommendation och lycka till med övningskörning 👏👏🙏🚘🚘
  • Frida S skrev om Handledarutbildning en del av Ringens Bilskola
    Bra sammanfattande och pedagogisk ledare som effektivt förmedlade introduktionskursen. Vi kom därifrån motiverade inför det nya körkortet och tror det kommer bli roligt att sätta igång och övningsköra. Läs mer
    2018-10-11 Teresa . svarar Frida S
    Tack Frida för rekommendationen och lycka till med övningskörning. Tveka inte att höra av dig om du undrar över något.:)
  • Henelna K skrev om Riskettan en del av Ringens Bilskola
    Riskettan var över förväntan. Såååååå bra! Läs mer
    2018-10-04 Teresa . svarar Henelna K
    Såå tacksam att du tyckt om kursen👏👏👏
  • Sanny D skrev om Riskettan en del av Ringens Bilskola
    Jag tyckte att de gjorde den intressant och det var skrämmande vilka siffror man såg ändå. Man tänker inte på det som "vanlig" individ men man blir väl uppmärksam på hur viktigt det är med allt som riskettan tar upp!
    Mycket bra jobbat Läs mer
    2018-10-04 Teresa . svarar Sanny D
    Tack Sanny för att du valde oss för riskettan’ lycka till med körkortet 🚗
  • Jan M
    Jan M skrev om Handledarutbildning en del av Ringens Bilskola
    Bra mötande, oavsett att jag hade glömt att anmäla frugan , gick det ok att få henne med :D Läs mer
    2018-10-02 Teresa . svarar Jan M
    Tack Jan för att ni valde oss för introkursen🙏
  • Jenny Ö skrev om Ringens Bilskola
    Hade en fantastisk lärare som heter Zanna! Toppenlärare! 😍😍😍 bara massa plus! Läs mer
    2018-10-02 Teresa . svarar Jenny Ö
    Tack Jenny och kör försiktigt 😀😀👍🏿🚘
  • Dominique V skrev om Riskettan en del av Ringens Bilskola
    *riskettan, *som förväntat, *helhetligt ok, *bra planerat, bra föreläsare. Läs mer
    2018-10-01 Teresa . svarar Dominique V
    Tack Dominique för att du tog dig att skriva recention. Lycka till med körkortet👊🏾
  • Thomas H skrev om Riskettan en del av Ringens Bilskola
    Bra service, bra lärare både kursen och körlärare. Läs mer
    2018-10-01 Teresa . svarar Thomas H
    Tack Thomas för din rekommendation och lycka till med lappen😀
  • Helen H
    Helen H skrev om Ringens Bilskola
    Andra halvan av min körkortsutbildning var verkligen toppen och jag lärde mig massor av Susanne som var min bilskollärare och är lugn, proffsig och varm. Mitt mål var ju att ta körkort och det lyckades jag med. Stämningen bland personalen är trevlig och jag blev bra bemött. Jag vill också nämna fina Kelly och Hannah i receptionen alltid trevliga,glada och hjälpsamma. Jag är supernöjd😊Mvh Helén Härlin-Sundbaum Läs mer
    2018-09-27 Teresa . svarar Helen H
    Tack Helen för dina varma ord:) det har varit härligt att ha haft dig här. Njut nu av din nyvunna frihet kör hårt😀👊🏾🚘
  • Mathias T skrev om Ringens Bilskola
    Jättebra och snälla lärare. Jag är jättenöjd med min utbildning. Läs mer
    2018-09-21 Teresa . svarar Mathias T
    Tack för rekommendationen och njut av din nyvunna frihet 🚘🚘🚘
  • Victoria P skrev om Handledarutbildning en del av Ringens Bilskola
    Handledarkurs på Ringens bilskola. Entusiastisk och entusiasmerande instruktör med mångårig erfarenhet. Bra uppdatering på dagens bilar och körtel il. Trevligt samspel. Helnöjd med kursen! Läs mer
    2018-09-16 Teresa . svarar Victoria P
    Tack Victoria för din fina rekommendation 🙏😀
  • Emanuel B
    Emanuel B skrev om Handledarutbildning en del av Ringens Bilskola
    Jag gick på en introduktionsutbildning och är väldigt nöjd. Läraren var mycket duktig och engagerad och kunde förklara saker på ett lättförståeligt sätt. Jag visste inte riktigt vad jag hade för förväntningar innan men med den kunskap som bilskolan gav mig i bagaget så känner jag mig redo att börja övningsköra Läs mer
    2018-09-06 Teresa . svarar Emanuel B
    Tack Emanuel för din fina rekommendation. Lycka till med övningskörningen
  • Robin T skrev om Handledarutbildning en del av Ringens Bilskola
    Intrudutktionsutbildning / kurs med Sirpa . Var väldigt bra och givande. Läs mer
    2018-09-06 Teresa . svarar Robin T
    Tack Robin för att ni vald oss för att gå intro kurs🙏🙏lycka till med övningskörning 🚘😀
  • Roger T skrev om Handledarutbildning en del av Ringens Bilskola
    Bra ............................. Läs mer
    2018-09-06 Teresa . svarar Roger T
    Tack Roger för att du tog dig tid att skriva 😀😀😀🙏🙏
  • Tea G skrev om Handledarutbildning en del av Ringens Bilskola
    Efter att ha gått introduktionsutbildningen tillsammans med min handledare vet jag nu vilka steg som vi behöver ta innan förarprovet. Min handledare fick också massor av information om vad som förväntas av henne som min handledare. Läs mer
    2018-08-27 Teresa . svarar Tea G
    Tack Tea för att du tog dig tid att skriva. Lycka till med körkortet och vi finns här vid behov😀🚘👊🏾
  • Viktoria M skrev om Handledarutbildning en del av Ringens Bilskola
    Handledarkurs för mig och min dotter. Vi är mycket nöjda och ännu mer motiverade. Vi kommer att fortsätta vända oss till ringens bilskola. Läs mer
    2018-08-27 Teresa . svarar Viktoria M
    Tack Viktoria och ni är så hjärtliga välkomna 👏🙏🚘
  • Ulrica H skrev om Handledarutbildning en del av Ringens Bilskola
    Startpaket
    Trevligt och vänligt
    Motsvarade

Som förväntar, kanske något mer. Läs mer
    2018-08-22 Teresa . svarar Ulrica H
    Hej Ulrica
    Tack för din rekommendation och god lycka med övningskörning 🚗
  • Mary Z skrev om Ringens Bilskola
    Bästa lärare och trevlig personal! Läs mer
    2018-08-14 Teresa . svarar Mary Z
    Tack Mery för ditt omdöme👍🏿😀
  • Johan skrev om Ringens Bilskola
    Klarade körkortet idag tack vare Ringens Bilskola och framförallt Ellinor som är en superlärare och gjorde att jag såg fram emot varje lektion. Tack tack tack för allt!!!! Läs mer
    2018-08-10 Teresa . svarar Johan
    Tack så mycket Johan för dina fina ord. Grattis till körkortet och kör försiktigt eller vänta, kör hårt😀🚘👊🏾
  • Rebecka B skrev om Riskettan en del av Ringens Bilskola
    Riskutbildningen på Ringens Bilskola mötte mina förväntningar på ett bra sätt och höll en bra kvalitet och tempo. Läraren svarade på allas frågor på ett bra sätt. Läs mer
    2018-08-07 Teresa . svarar Rebecka B
    Tack Rebecka för att du valde att hå kurs hos oss. Tack för din rekommendation 🙏🚘
  • Anna K skrev om Riskettan en del av Ringens Bilskola
    Mycket lärorikt! Trevlig och mkt bra lärare! Läs mer
    2018-08-05 Teresa . svarar Anna K
    Tack Anna för din recention. Lycka till med lappen🚘😀
  • Rasmus Ö skrev om Riskettan en del av Ringens Bilskola
    Riskettan 4 timmar. Tyckte det var en bra blandning av diskussion, statistik och kuriosa. Läs mer
    2018-08-05 Teresa . svarar Rasmus Ö
    Tack Rasmus och lika till med körkortet🚘🚘
  • Rutget L skrev om Riskettan en del av Ringens Bilskola
    Det var trevligt och läraren var bra och engagerad. Det var smart att ha mackor och 2 pauser Läs mer
    2018-08-03 Teresa . svarar Rutget L
    Tack Rutger för att du tog dig tid att skriva och vald att gå hos oss. Vi ses snart😎
  • Christopher L
    Christopher L skrev om Riskettan en del av Ringens Bilskola
    Fantastiska lärare och bemötande. Dom slutar aldrig komma med smarta, trafiksäkra råd och tips. Jag är mycket nöjd hittills. Läs mer
    2018-08-03 Teresa . svarar Christopher L
    Tack Christofer för att du rekommenderar oss roligt att du vald oss att hjälpa dig med ditt körkort🙏😀
  • Paula H skrev om Handledarutbildning en del av Ringens Bilskola
    Jag är mycket nöjd med handledarutbildningen. Läs mer
    2018-07-31 Teresa . svarar Paula H
    Tack Paula för din rekommendation 👍🏿🙏😀
  • Inger J skrev om Handledarutbildning en del av Ringens Bilskola
    Uppfriskande och nyttig information för enblivande handledare. Läs mer
    2018-07-27 Teresa . svarar Inger J
    Tack Inger för du vald att gå introduktionskurs hos oss. Lycka till och hör av dig om du undrar något😀😎
  • Carina K
    Carina K skrev om Handledarutbildning en del av Ringens Bilskola
    Jag var på handledarförarskap i Ringens trafikskola .
    Otroligt bra bemötande av en supertrevlig, duktig, rolig och asvacker tjej! :)

Med vänlig hälsning,/Carina Kempe Läs mer
    2018-07-26 Teresa . svarar Carina K
    Tack Carina för din fina rekommendation 😀😀❤️👏👏😀😀❤️
  • Johan H skrev om Handledarutbildning en del av Ringens Bilskola
    Gick Handledarkursen 25/7.
    Mycket bra bemötande.
    Hade förväntningar på upplägg och uppdateringar.

Gick kursen för ca 10 år sen med min dotter, även då på Ringens bilskola, blev då mycket positivt överraskad.

Har praktiserat Eco driving långt innan begreppet myntades, då häcklad av mina kollegor(chafförer). Har arbetat 30 år i branchen, även med internutbildning.

Mvh Johan Läs mer
    2018-07-26 Teresa . svarar Johan H
    Hej Johan, jättekul att 10 år senare anlitar du oss fortfarande. Tack för ditt förtroende. Synd att alldeles för få praktiserar ecodriving fortsätt så👍🏿😀
  • Elias J skrev om Ringens Bilskola
    Riktigt bra och trevliga lärare som hjälper dig att utvecklas i din egen takt. Tack vare Ringens bilskola tog jag körkortet på första försöket. Alla lärare är grymt bra på att förklara och hjälpa till om man inte förstår och beskriver väldigt bra på hur man gör när man till exempel startar i en backe. Läs mer
    2018-07-26 Teresa . svarar Elias J
    Tack Elias för din rekommendation kör försiktigt.
    Ha en trevlig bilsommar🚘🎈
  • Andrea B skrev om Handledarutbildning en del av Ringens Bilskola
    Mor och dotter på handledarutbildning. Bra lärare, Theresa, och bra uppfriskning av regler och vad som väntar oss när vi börjar övningsköra! Läs mer
    2018-07-25 Teresa . svarar Andrea B
    Tack Andrea för att du tog dig tid att skriva omdöme. Lycka till övningskörning och tveka inte att höra av er om ni indrar över något.🙏😀
  • Johanna S skrev om Ringens Bilskola
    Gick intensiv två veckor, tog körkortet sista dagen! Jättenöjd med inlärningen från körningen, dock lite förvirring från receptionen med bokning av tider, halkbanan och uppkörning. Plus att jag trodde att alla tider dom bokade in ingick i intensivkursen men visade sej näst sista dagen att jag var tvungen att betala för tio lektioner till. Hade uppskattat om man hade vart lite tydligare med detta när jag bokade flera månader innan. Läs mer
    2018-07-16 Teresa . svarar Johanna S
    Tack så mycket för din feedback Johanna. Det är mycket att hålla reda på när man bokar intensiv och det kan lätt bli lite Förrviring. Det står i anmälan om att vi bokar alltid in extra lektioner som en service till kunden och som betalas endast om de behövs. Vi vill undvika hamna i en situation där kunder behöver fler lektioner men finns inga lediga tider. Så klart ska vi vara övertydliga i framtiden. Grattis till körkortet och njut av din nyvunna frihet🚘 glad sommar
  • Evelina W
    Evelina W skrev om Ringens Bilskola
    Jag köpte ett paket med 20 lektioner, fick lägga till 7 st men är så nöjd! Värt varenda krona! Jag kunde inte köra så mycket med min handledare så denna lösning blev den bästa. Min lärare, Ellinor, var tydlig och väldigt pedagogisk. Något som var viktigt för mig var att inte känna mig dum - vilket jag aldrig gjorde med henne. Väldigt trevlig och förstående. Jag gillade även bokningssystemet online för körtider. Enkelt och där fanns även anteckningar från varje lektion som hjälpte mitt korta minne minnas vad jag behövde träna på. Jag har bara gott att säga om ringens bilskola. Läs mer
    2018-07-06 Teresa . svarar Evelina W
    Tack så mycket Evelina för dina fina ord. Vi är så glada och tacksamma att du tog dig tid att tycka till om oss. Njut av din nyvunna frihet och av sommaren😎🚘
  • Rosanna Ö skrev om Ringens Bilskola
    Jättefint bemötande! Jag lyckades ta mitt körkort på fem månader med noll erfarenhet när jag började.
    Jag hade ingen att köra med hemma, så jag körde enbart med körskolan. Det kostade lite men jag lyckades att ta mitt körkort på första försöket.
    Jag rekommenderar denna körskola! Läs mer
    2018-07-02 Teresa . svarar Rosanna Ö
    Tack Rosanna för din fina rekommendation.
    Ha nu en trevlig sommar och njut av friheten att kunna ta dig vart och när du vill😎🚘🚘🚘
  • Åsa P skrev om Handledarutbildning en del av Ringens Bilskola
    Tycker att introutbildnibgen var. Nyttig, lärorik och hade ett bra tempo. Bra lärare.

Negativt start 10 min för sent för att vi väntade på en person. Läs mer
    2018-06-23 Teresa . svarar Åsa P
    Tack för din fina rekommendation, ledsen att vi startade lite sent i väntan på en deltagare. Lycka till med övningskörning🚘
  • Anita W skrev om Handledarutbildning en del av Ringens Bilskola
    Handledarutbildning. Kunnig och professionell personal. Läs mer
    2018-06-22 Teresa . svarar Anita W
    Tack Anita för din fina rekommendation och lycka till övningskörning.
    Glad midsommar 🤩🤩
  • David P
    David P skrev om Handledarutbildning en del av Ringens Bilskola
    Det var bra, trevligt med fika och mat Läs mer
    2018-06-21 Teresa . svarar David P
    Tack för rekommendation David och glad midsommar:)
  • Daniel S skrev om Riskettan en del av Ringens Bilskola
    Bra och pedagogisk utbildning. Läs mer
    2018-06-17 Teresa . svarar Daniel S
    Tack Daniel för din rekommendation och glad sommar😎
  • Emil N skrev om Riskettan en del av Ringens Bilskola
    Mycket bra, bra information och tydligt! Läs mer
    2018-06-16 Teresa . svarar Emil N
    Tack Emil för din rekommendation lycka till md körkortet☀️
  • Katja S skrev om Ringens Bilskola
    Utomordentlig service och anpassning efter var och ens egna behov och situation. Proffsiga och mycket vänligt bemötande! Utan körlektioner med Ringens Bilskola hade jag inte varit den förare som jag är idag! Läs mer
    2018-06-15 Teresa . svarar Katja S
    Tack så mycket Katja för din rekommendation. Kör försiktigt.
    Glad bilsommar:)
  • Joakim L skrev om Ringens Bilskola
    Jag är nöjd med ringens bilskola , jag hade sussane som lärare och hon var både pedagogisk o professionell.. rekommenderar den här bilskolan :)

Joakim Läs mer
    2018-06-13 Teresa . svarar Joakim L
    Hej och tack för din rekommendation:)
    Glad sommar och kör försiktigt
  • Clara S skrev om Handledarutbildning en del av Ringens Bilskola
    Faktaspäckad och bred föreläsning, engagerad utbildare, intressant. Läs mer
    2018-06-13 Teresa . svarar Clara S
    Tack Clara för din rekommendation och lycka till med körkortet;)
    glad sommar
  • Johanna J skrev om Handledarutbildning en del av Ringens Bilskola
    Handledarutb/informations träff.
    Mycket bra upplägg och bra lärare Läs mer
    2018-05-30 Teresa . svarar Johanna J
    Tack Johanna för att du tog dig tid att skriva:)
    lycka till med övningskörning
  • Daniel S
    Daniel S skrev om Riskettan en del av Ringens Bilskola
    köpte riskettpaketet mycket lärorik och nyttig kurs, duktig och kunnig lärare upplevelse över förväntan Läs mer
    2018-05-22 Teresa . svarar Daniel S
    Tack Daniel för dina ord🙏😀