Alla kategorier Trafikskola Stockholms län Stockholm Södermalm Ringens Bilskola

Ringens Bilskola

Ringvägen 89, 118 61 Stockholm — Visa karta

Ringens Bilskola är en välrenommerad trafikskola i Stockholm som startade för över 20 år sedan och hos oss har flera tusen personer tagit körkort. Vårt mål är att du ska kunna få ditt körkort och bli en säker förare så billigt och snabbt som möjligt. Hos oss är körning i simulator en del av din körutbildning både ur miljösynpunkt, kostnad och effektivitet för att få upp självförtroendet på ett tryggt sätt. Körning i simulatorn bidrar dessutom till att du ökar dina chanser att klara din uppkörning på första försöket. Välkomna till oss!
Öppet just nu
Lör: 11:00-14:00
Sön: Stängt

Läs vad 552 kunder tycker om Ringens Bilskola

• Johanna J
    Johanna J skrev om Handledarutbildning en del av Ringens Bilskola
    Handledarutb/informations träff.
    Mycket bra upplägg och bra lärare Läs mer
  • Daniel S
    Daniel S skrev om Riskettan en del av Ringens Bilskola
    köpte riskettpaketet mycket lärorik och nyttig kurs, duktig och kunnig lärare upplevelse över förväntan Läs mer
    2018-05-22 Teresa . svarar Daniel S
    Tack Daniel för dina ord🙏😀
    Lycka till med körkortet
  • Sara J
    Sara J skrev om Riskettan en del av Ringens Bilskola
    Riskettan med Krister. Trevlig, tydlig, närvarande pedagog, bra på att dela ut talutrymmet mellan eleverna. Seriös och även lättsam. Informerade bra i inledande delen om upplägget och förväntningarna på eleverna. Läs mer
    2018-05-21 Teresa . svarar Sara J
    Tack Sara för din rekommendation och lycka till med körkortet:)
  • Ida J
    Ida J skrev om Riskettan en del av Ringens Bilskola
    Jag gick handledarkursen & risk1 och tyckte allt var jättebra & att jg fick en bra bemötande Läs mer
    2018-05-14 Teresa . svarar Ida J
    Tack Ida för din rekommendation kul att du gillar båda riskettan och handledarkurs. 👏🙏😀
  • Sofie F
    Sofie F skrev om Riskettan en del av Ringens Bilskola
    Christer som höll i riskettan är underhållande och får alla att delta i kursen och drar igång många spännande diskussioner! En riktigt bra kurs! Läs mer
    2018-05-14 Teresa . svarar Sofie F
    Tack Sofie för din rekommendation👊🏾😀
  • Rutget L
    Rutget L skrev om Teorilektioner en del av Ringens Bilskola
    Jag köpte teorikurs via skolan.
    Jag blev bemött bra!
    Jag tycker att dem levde upp till sina förväntningar.

Det var kul! Och vår tjej hade massa energi och passar verkligen för sitt jobb! Läs mer
    2018-05-14 Teresa . svarar Rutget L
    Tack Rutger för dina fina ord:)
  • Sebastian K
    Sebastian K skrev om Teorilektioner en del av Ringens Bilskola
    Gick teorilektionerna som erbjöds av Södra Latin. Ok genomgångar men mer fokus på vad som exakt kommer på det teoriprovet vore bra! Läs mer
    2018-05-12 Teresa . svarar Sebastian K
    Tack Sebastian för dina synpunkter, Inte så lätt att veta vad som kommer på det riktiga prov, vi ska försöka gå in så djupt som det är möjligt🙏😀
  • Klara W
    Klara W skrev om Teorilektioner en del av Ringens Bilskola
    Jag tyckte lektionerna var väldigt lärorika! Läraren jag hade var väldigt trevlig och bra. Läs mer
    2018-05-12 Teresa . svarar Klara W
    Tack Klara för din rekommendation och god lycka med kortet😀
  • Ella V
    Ella V skrev om Teorilektioner en del av Ringens Bilskola
    Lärorikt men väldigt grundläggande, jag skulle rekomendera kursen främst för personer med lite erfarenhet sen innan. Läs mer
    2018-05-12 Teresa . svarar Ella V
    Tack Ella, lycka till med körkortet och hör av dig vid eventuella frågor😀🙏
  • Aron S
    Aron S skrev om Teorilektioner en del av Ringens Bilskola
    Lärorikt och en väldigt bra och rolig lärare! Tack så mycket!! Läs mer
    2018-05-12 Teresa . svarar Aron S
    Tack själv Aron det var roligt 👏👏
  • Elias K
    Elias K skrev om Teorilektioner en del av Ringens Bilskola
    Teorikurs, 4 lektioner:

Kunde ha varit lite mer fördjupat i de allra krångligaste delarna, t ex högerregeln, vänstersvängar osv... Men bra upplevelse som helhet! Läs mer
    2018-05-09 Teresa . svarar Elias K
    Tack Elias, dina synpunkter är värdefulla och kommer att tänka på det inför nästa termin. Lycka till med körkortet:)
  • Ali J
    Ali J skrev om Ringens Bilskola
    Fantastiskt bemötande av personal, väldigt raka och ärliga. Alltid på plats och jobbar stenhårt för att man ska lyckas ta körkortet!! Om det fanns 10 stjärnor skulle dom fått 10/10! Tack för all hjälp och tålamod! Läs mer
    2018-05-09 Teresa . svarar Ali J
    Tack själv Ali, det har varit ett nöje att ha dig här. Du lovade komma förbi och säga hej:)
  • Parisa R
    Parisa R skrev om Teorilektioner en del av Ringens Bilskola
    Informativt, bra takt, tydligt Läs mer
    2018-05-09 Teresa . svarar Parisa R
    Hej Parisa, tack för rekommendationen:)
  • Rita W
    Rita W skrev om Teorilektioner en del av Ringens Bilskola
    Lärde mig väldigt mycket, givande inför framtiden. Bra lärare. Läs mer
    2018-05-09 Teresa . svarar Rita W
    Tack Rita för rekommendationen, det uppskattar vi enormt:)
  • Elin H
    Elin H skrev om Teorilektioner en del av Ringens Bilskola
    Teorikurs genom Södra Latins gymnasium.
    Läraren var väldigt kunnig, förstående och pedagogisk
    Vi hann inte med allting på kursen, vilket var synd Läs mer
    2018-05-09 Teresa . svarar Elin H
    Hej och tack Elin för din rekommendation, hör av dig om du har några funderingar kring körkortet:)
  • Alpha B
    Alpha B skrev om Teorilektioner en del av Ringens Bilskola
    Jag gick teorikursen och tycker den var väldigt lärorik och pedagogisk. Läraren var jättebra:) Läs mer
    2018-05-09 Teresa . svarar Alpha B
    Tack Alpha för din fina rekommendation.
    Lycka till med körkortet:)
  • Markus O
    Markus O skrev om Handledarutbildning en del av Ringens Bilskola
    Gick Handledarutbildning, det var en bra genomgång och upplägget fungerade för de timmar vi spenderade där. Läs mer
    2018-05-07 Teresa . svarar Markus O
    Tack Marcus,för att du tog dig tid att skriva rekommendation🙏👏
  • Martin E
    Martin E skrev om Ringens Bilskola
    Från ingen körvana till körkort tog kortare tid än jag hade förväntat mig! Smart uppblandat med simulator, pepp, teorikurser, och till sist snabb och superbra inplanering av teoriprov och uppkörning. Tack Anette och gänget! Ni är bäst! <3 <3 Läs mer
    2018-05-05 Teresa . svarar Martin E
    Tack Martin för din fina rekommendation 👏👏👏😀🙏🙏
    Anette L gillar detta
  • Madeleine G
    Madeleine G skrev om Handledarutbildning en del av Ringens Bilskola
    Mycket inspirerande och många aha upplevelser. Både jag och min son känner oss super pepp på att börja övningsköra själva och på bilskolan- Läs mer
    2018-05-04 Teresa . svarar Madeleine G
    Tack så hjärtligt för din recention och önskar er lycka till med övningen. Tvecka inte att kontakta oss om ni undrar något🙏😀
  • Johanna J
    Johanna J skrev om Handledarutbildning en del av Ringens Bilskola
    Bra introduktionskurs, fint och bra bemötande och pedagogisk och bra "lärare" (Sirpa)!
    Hade jag inte valt bilskola redan hade jag defenitivt valt er :) Läs mer
    2018-05-03 Teresa . svarar Johanna J
    Hej och tack Johanna för din rekommendation, vi glädjer oss när vara kunder blir nöjda:)
    lycka till med övningen.
    Teresa . gillar detta
  • Ove S
    Ove S skrev om Handledarutbildning en del av Ringens Bilskola
    En levande och trevlig kursledare som uppdaterade våra gamla och även några bortglömda regler och betende i trafiken. Läs mer
    2018-05-03 Teresa . svarar Ove S
    Tack Ove för att du tyckte om kursen, och att den var lärorik:)
    Teresa . gillar detta
  • Mickaela Å
    Mickaela Å skrev om Handledarutbildning en del av Ringens Bilskola
    Jättebra introduktionskurs, Sirpa som höll i kursen som fick det ganska tråkiga ämnet att bli intressant! Läs mer
    2018-05-03 Teresa . svarar Mickaela Å
    Tack Mickaela Sirpa är en stjärna:)
    lycka till med övningskörningen
  • Emma H
    Emma H skrev om Ringens Bilskola
    Jag köpte ett paket med 30 lektioner för att vara säker till körprovet. Lektioner var lärorika och i bra tempo, så man inte fick in för mycket information på en och samma gång. Jag behövde inte använda alla lektionerna, så jag fick pengarna tillbaka från de oanvända lektionerna, vilket är väldigt schysst. Personalen samt lärarna är väldigt trevliga och pedagogiska.
    Klarade både teoriprovet och körprovet på första försöket. Skulle rekommendera Ringens Bilskola starkt. Läs mer
    2018-04-25 Teresa . svarar Emma H
    Tack Emma för din fina rekommendation, vi ses därute😀👊🏾🚘🚘
  • Linnea C
    Linnea C skrev om Handledarutbildning en del av Ringens Bilskola
    På min kurs hoss företaget blev jag bemöt av ett leende. Kunde se att detta var något utbildaren/läraren brann för vilket gjorde lektionen roligare att vara med på. Lektionen var kanske lite lång men den var mycket lärorikt vilket var det jag förväntade mig. Ser fram emot att fortsätta körutbildningen fram tills slutprovet om ca 2 år. Läs mer
    2018-04-22 Teresa . svarar Linnea C
    Hej Linnéa och tack för att du tog dig tid att skriva en rekommendation det uppskattas. Lycka till med övningskörning och hör av dig om du undrar något, vi är alltid redo😀🚘
  • Johanna S
    Johanna S skrev om Handledarutbildning en del av Ringens Bilskola
    Sirpa som höll i utbildningen var jätteduktig, väldigt pedagogisk och omtänksam. Roligt och informativt. Bra att kunna få en tid på en helg. Fina lokaler och bra fika i pausen. Läs mer
    2018-04-22 Teresa . svarar Johanna S
    Tack Johanna och lycka till med övningskörning👏👏😀🚘
  • Stefan C
    Stefan C skrev om Handledarutbildning en del av Ringens Bilskola
    Vi har gått handledarutbildning jag & min dotter. Bra lärare och en kurs som kommer vara till stor hjälp när vi ska ut och köra själva.
    Trevligt mottagande och enkelt att boka och betala. Läs mer
    2018-04-22 Teresa . svarar Stefan C
    Tack så mycket Stefan, vi är glada att ni tyckte om kursen och att den uppfyllde sin funktion. Lycka till med övningskörning🙏👏🚘😀
  • Cemil K
    Cemil K skrev om Ringens Bilskola
    Har övningskört på flera körskolor och måste säga att Ringens Bilskola är den absolut bästa, världens trevligaste personal! Körde med Sirpa och lärde mig otroligt mycket. Detta är körskolan ni ska välja om ni vill lära er köra bil på riktigt. Läs mer
    2018-04-19 Teresa . svarar Cemil K
    Tack Cemil för din fina rekommendation.
    Fortsätt och vara en inspiration till ungdomar :)
  • Ville S
    Ville S skrev om Handledarutbildning en del av Ringens Bilskola
    Har varit där tre gånger än så länge och det kanns bra får mycket bra och snäll Läs mer
    2018-04-16 Teresa . svarar Ville S
    Tack Ville vi har äran att få ses ett tag 😀😀😀
  • Camilla S
    Camilla S skrev om Handledarutbildning en del av Ringens Bilskola
    Bra information och engagerad och proffsig föreläsare. Förtroende ingivande. Läs mer
    2018-04-15 Teresa . svarar Camilla S
    Tack så mycket Camilla och lycka till med övningskörning 🚘
  • Marie-Louise S
    Marie-Louise S skrev om Handledarutbildning en del av Ringens Bilskola
    Intressant. Jag har kört bil så gott som dagligen i över 50 år så det mesta sitter i ryggmärgen och det visade sig vara rätt. Men Det svåra blir att lära ut på rätt sätt och inte bara säga "gör så här" som ett enda moment. Jag planerar att följa med ett par gånger och få lära mig grunderna på nytt.
    Föreläsaren föreslog detta och det kändes väldigt bra. För övrigt en bra föreläsning och mycket bra och underhållande föreläsare. Läs mer
    2018-04-15 Teresa . svarar Marie-Louise S
    Det är precis som du säger Marie- Louise du kör och gör allt per automatik, det är inte så lätt att förmedla dem kunskaperna till någon annan på ett enkelt sätt.
    Du är så välkommen att hänga med på lektionerna😀
  • Ellen Ö
    Ellen Ö skrev om Handledarutbildning en del av Ringens Bilskola
    Introduktionsutbildningen jag gick var lyckad och jättebra. Det var trevligt och blev inte långtråkigt att lyssna på som jag har hört av andra att det kan bli. Läs mer
    2018-04-15 Teresa . svarar Ellen Ö
    Tack Ellen för att du tyckte om kursen och gav dig tid att skriva🙏🙏😀
  • Vega B
    Vega B skrev om Handledarutbildning en del av Ringens Bilskola
    Utbildningen var väldigt intressant och det var till stor del pga läraren. Hon stod inte bara dör och pratade utan den va interaktiv och hade massvis med exempel och frågor som gjorde att man som elev kände sig som en del av undervisningen! Vi har alltid fått utmärkt service av dem på Ringens bilskola! Läs mer
    2018-04-15 Teresa . svarar Vega B
    Hej Vega,
    Vi blir alltid så glada att höra om att våra kunder trivs hos oss och att de får utmärkte service. Det är vårt mål att alltid sätta kunden på första parkett. Vi försöker göra kurser eller lektioner för den delen roliga informativa och lärorika. Lycka till med övningen 🚘
  • Eva V
    Eva V skrev om Handledarutbildning en del av Ringens Bilskola
    Bra handledarkurs. Rolig och informativ. Läs mer
    2018-04-15 Teresa . svarar Eva V
    Tack Eva för dina ord, och för din tid😀🙏
  • Clara G
    Clara G skrev om Handledarutbildning en del av Ringens Bilskola
    Hon som hade kursen var väldigt trevlig och gjorde mig verkligen intresserad, jag fick olika perspektiv på körning och en annan sorts förståelse. Det var givande och relativt intressant! Läs mer
    2018-04-13 Teresa . svarar Clara G
    Tack Clara för din rekommendation lycka till med körningen🚘🙏😀
  • Maria J
    Maria J skrev om Handledarutbildning en del av Ringens Bilskola
    Välorganiserat, tydligt och välinformerat. Läs mer
    2018-04-12 Teresa . svarar Maria J
    Tack Maria för din Reco 👏👏👏😀🙏
  • Monica H
    Monica H skrev om Handledarutbildning en del av Ringens Bilskola
    Mycket bra, informativt och professionelt Läs mer
    2018-04-12 Teresa . svarar Monica H
    Tack Monica för din rekommendation lycka till med övningen😀🙏
  • Karin J
    Karin J skrev om Handledarutbildning en del av Ringens Bilskola
    Bra flexibelt proffsigt både vad gäller handledare o körkortsaspiranter Läs mer
    2018-04-12 Teresa . svarar Karin J
    Tack Karin för din recention. Lycka till med övningskörningen👏👏🙏🙏😀
  • Filip L
    Filip L skrev om Ringens Bilskola
    Jag övningskörde till och från hos Ringens Bilskola under lite mer än ett år, och har fått mycket bra bemötande under den tiden. I mitt första körkortspaket ingick även en teoribok och allt annat material som jag har behövt för att klara teorin.

Om jag skulle börja med att peka ut något som funkade mindre bra så skulle jag säga att simulatorn fokuserar väldigt ensidigt på vad just den pågående övningen handlar om och inget annat. Tränar man exempelvis vänstersvängar kommer man sitta och svänga till vänster om och om igen i vad som känns som en evighet. Simulatorn kan dock vara värdefull till en början, om man bara vill bli mer säker på styrning och pedaler och liknande, men inte så mycket mer än så. Faktiska trafiksituationer är ju svåra just p.g.a. alla överraskningar och oväntade moment.
    Men detta är ett ytterst litet bekymmer.

Min lärare har varit mycket engagerad och uppmuntrande även när det kändes som svårast att ta sig igenom diverse moment. Det engagemanget och förmågan att anpassa sig har bland annat underlättat en del när det gäller att hitta tider, vilket ju kan vara svårt när man bara har vardagar att välja mellan. Skolan är också mycket hjälpsam vad det gäller tillgång till "teoriprov" online, regelbunden risketta i skolans lokal och allmän information om diverse funderingar som man kan ha. Allt som allt får man en mycket genomgående körutbildning. Rekommenderas starkt! Läs mer
    2018-03-27 Teresa . svarar Filip L
    Hej Filip!
    Tack för ett utförlig och genomtänkte rekommendation. Vi vill bli bättre och dina synpunkter är jätteviktiga för oss. Vi blir alltid glada när folk tar sig tid att tycka till om oss.
    Simulator är en mycket bra komplement till de riktiga lektioner. Forskningen visar att risken för en nyutexaminerade som bara kört i bil att hamna i en olyckssituation är mycket högre än för de som haft en del av sin utbildning i simulator. Det är betydlig effektivare att träna i simulatorn eftersom du ges många fler möjlighet att träna en viss moment på kortare tid än i bilen där du måste åka till nästa korsning tex för att svänga vänster eller höger om det är det ni tränar på. Erfarenhet från simulator är ovärderlig eftersom du utsätts för olika risksituationer som du sent kommer att glömma.

Tack så mycket för att du vald just oss att hjälpa dig mot ett av många viktiga steg i livet.
    Det gläder oss att du trivdes och att vi tog väl hand om dig på bästa möjliga sett.

Njut av din nyfunna frihet.
  • Alva V
    Alva V skrev om Riskettan en del av Ringens Bilskola
    Bra, intressant med livliga exempel. Tycker det kunde ha varit fler interaktiva uppgifter då det blir lättare att känna sig engagerad i innehållet Läs mer
    2018-03-17 Teresa . svarar Alva V
    Tack Alva för att du tyckte om kursen och för din synpunkt det tar vi till oss😀
  • Sofia Z
    Sofia Z skrev om Teorilektioner en del av Ringens Bilskola
    Det var bra och levde upp till mina förväntningar Läs mer
    2018-03-17 Teresa . svarar Sofia Z
    Tack Sofia för din rekommendation och lycka till med pluggandet och så småningom 🚘😀
  • Isabel A
    Isabel A skrev om Teorilektioner en del av Ringens Bilskola
    Jag gick på 4 teorikurser och tycker att det var lärorikt, hade kul och skulle rekommendera den till vänner! Läs mer
    2018-03-16 Teresa . svarar Isabel A
    Tack Isabel och ha kul med övningskörning och körkort🚘😀🙏
  • Anna B
    Anna B skrev om Teorilektioner en del av Ringens Bilskola
    Jag tyckte det var jätte bra. Bra föreläsningar och beskrivningar. Det som skulle kunna förbättras är väl att prata mer om vad som visas på power pointen Läs mer
    2018-03-16 Teresa . svarar Anna B
    Jag förstår nu vikten att ta det lite lugnare och inte prata för fort😀 cool nästa gång blir det bättre. Tack Anna🙏😀
  • Esmiralda S
    Esmiralda S skrev om Teorilektioner en del av Ringens Bilskola
    Är väldigt nöjd generellt :) Undervisnigen var avslappnad och rolig och väldigt lärorik samtidigt. Därav var det lättare att lära sig och ta del av informationen jag fick.
    En sak som ni skulle kunna förbättra till nästa gång är att repetera mer vad som gicks igenom förra lektionen. Då minns man bättre. Läs mer
    2018-03-16 Teresa . svarar Esmiralda S
    Repetition ger färdighet😀 absolut ett väldigt bra synpunkt. Tack Esmiralda😀🙏
  • David M
    David M skrev om Teorilektioner en del av Ringens Bilskola
    Om något skulle kunna förbättras tänker jag att det skulle vara info om vart man hittar det man behöver på hemsidan, bok o sådant.

Annars var det tipptopp, bra med tid för frågor, interaktivt och inte alls långtråkigt!
    Jättebra! Läs mer
    2018-03-16 Teresa . svarar David M
    Tack David för din rekommendation och för dina synpunkter. Uppfattat🙏😀
  • Sofia E
    Sofia E skrev om Riskettan en del av Ringens Bilskola
    Riskettan jag gick på vad både lärorik och intressant, jag gillade övningarna vi gjorde för det gav alla en chans att vara med i diskutions. Läs mer
    2018-03-16 Teresa . svarar Sofia E
    Hej Sofie och tack för att du tyckte om kursen.🙏lycka till med körkortet👊🏾🚘
  • Fanny L
    Fanny L skrev om Riskettan en del av Ringens Bilskola
    Bra! Läraren höll det intressant och va pedagogisk Läs mer
    2018-03-16 Teresa . svarar Fanny L
    Tack Fanny för din rekommendation och lycka till med lappen🚘
  • Gabriel M
    Gabriel M skrev om Teorilektioner en del av Ringens Bilskola
    Jag tog teorikursen och det var bra och kul! Ibland lite oklar information dock... Läs mer
    2018-03-14 Teresa . svarar Gabriel M
    Tack Gabriel för att du valde att gå kursen hos oss. Lycka till med körkortet🙏😀
  • Kajsa K
    Kajsa K skrev om Teorilektioner en del av Ringens Bilskola
    Teorilektionerna på ringens bilskola var bra och det kändes som ett bra sätt att få en introduktion till körteorin inför teoriprov och framtida praktisk bilkörning. Om något skulle jag kanske velat ha lite mer information kring hur själva provet och uppkörningen ser ut och är uppbyggt, t.ex. med avstämningsfågor liknande de som finns på provet efter varje område, men annars bra innehåll. Personal och lärare var trevliga och jag tycker att kursen i stora drag levde upp till vad jag förväntat mig. Läs mer
    2018-03-14 Teresa . svarar Kajsa K
    Tack Kajsa för din rekommendation och önskar dig all lycka med körkortet😀🙏
  • Lina S
    Lina S skrev om Teorilektioner en del av Ringens Bilskola
    Jag har fått ett glatt och trevligt bemötande av föreläsaren. En del information var lit för grundläggande, då jag har övningskört ett tag och därför kan lite sen innan. Samtidigt var det svårt att förstå andra saker, frågade man så kunde man få ett ganska dåligt svar eller inget svar alls. Det är viktigt att föreläsaren i alla fall försöker svara på frågan eller åtminstone ta reda på ett svar. Ibland kunde det gå lite för fort mellan de olika PowerPoint bilderna - tänk på att folk ska hinna anteckna.
    Sammanfattningsvis så har jag haft en övervägande bra upplevelse av kursen. Läs mer
    2018-03-14 Teresa . svarar Lina S
    Tack Lina för att du tog dig tid för att skriva. Vi förbättrar kursen hela tiden och dina synpunkter är värdefulla. Lycka till med körkortet och tveka inte att höra av dig om du undrar något:)
  • Tuva E
    Tuva E skrev om Teorilektioner en del av Ringens Bilskola
    Jag har gått på teorilektioner, och lektionerna mötte mina förväntningar! Jag tycker att jag har fått en grundläggande förståelse för de teoretiska delarna för bilkörning. Jag är nöjd! Läs mer
    2018-03-14 Teresa . svarar Tuva E
    Hej Tuva, tack för din rekommendation och lycka till med körkortet:)

Ringvägen 89, 118 61 Stockholm