Alla kategorier Trafikskola Stockholms län Stockholm Södermalm Ringens Bilskola

Ringens Bilskola

Ringvägen 89, 118 61 Stockholm — Visa karta

Ringens Bilskola är en välrenommerad trafikskola i Stockholm som startade för över 20 år sedan och hos oss har flera tusen personer tagit körkort. Vårt mål är att du ska kunna få ditt körkort och bli en säker förare så billigt och snabbt som möjligt. Hos oss är körning i simulator en del av din körutbildning både ur miljösynpunkt, kostnad och effektivitet för att få upp självförtroendet på ett tryggt sätt. Körning i simulatorn bidrar dessutom till att du ökar dina chanser att klara din uppkörning på första försöket. Välkomna till oss!
Öppet just nu
Sön: Stängt

Läs vad 426 kunder tycker om Ringens Bilskola

• Magnus G
    Magnus G skrev om Riskettan en del av Ringens Bilskola
    Profesionellt och bra bemötande.
    Intressant och givande diskussion under riskettan
    2017-08-09 Teresa . svarar Magnus G
    Tack Magnus för din rekommendation:) lycka till med körkortet
  • Johanna K
    Johanna K skrev om Ringens Bilskola
    På Ringens bilskola möts man av ett flertal professionella individer inom sitt yrke, som stöttar och är tålmodiga med sina elever. De delar med sig av olika tips som förenklar inlärningen till körkortet, t.ex. "små tips" som KEPS (Koppling, ettan, parkeringsbroms - starta bilen) som Krister fick mig att minnas. Ni levererar grymt lärorika lektioner med glädje och skratt på köpet. Ni är alla grymma (även Kelly och Bethany i receptionen haha)!

tack för allt - äntligen körkort!! Teresa, alla på Ringens Bilskola, keep doing what you do!
    2017-08-06 Teresa . svarar Johanna K
    Tack Johanna för din fina rekommendation. Drive safe😀
  • Mathias T
    Mathias T skrev om Riskettan en del av Ringens Bilskola
    Bra, lärorikt och en bra föreläsare
    2017-07-28 Teresa . svarar Mathias T
    Tack Mathias för din rekommendation
  • Therese B
    Therese B skrev om Riskettan en del av Ringens Bilskola
    En givande kurs med en mycket engagerad och kunnig lärare. Kommer rekomendera till andra!
    2017-07-28 Teresa . svarar Therese B
    Tack Therese :) lycka till med körkortet
  • Thomas F
    Thomas F skrev om Handledarutbildning en del av Ringens Bilskola
    Bra handledare dom förmedlade budskapet på ett trivsamt sätt
    2017-07-10 Teresa . svarar Thomas F
    Tack Thomas,
    Lycka till med övningskörningen och glad sommar🌻☀️🌤
  • Mats G
    Mats G skrev om Handledarutbildning en del av Ringens Bilskola
    Bra instruktör med lång erfarenhet. Varvade nyheter med personliga reflektioner.
    2017-07-07 Teresa . svarar Mats G
    Tack Mats för din rekommendation. Lycka till och trevlig sommar😎
  • An N
    An N skrev om Ringens Bilskola
    I started to learn from scratch. No idea whatsoever about the clutch and the gear but I passed both the theory and the driving exam on my first try.

I drove with Zanna, Tedros and Krister. They are all very pedagogy and experienced. The customer service is also very good. You always get what you need when you get in touch with them.

Highly recommended!
    2017-06-20 Teresa . svarar An N
    Thank you An for your recommendation and congratulations to your driving license! 🚘🚘Drive safely!
  • Lina S
    Lina S skrev om Handledarutbildning en del av Ringens Bilskola
    Jag tyckte att kursen var över förväntan intressant, bra information och utbildning!
    2017-06-20 Teresa . svarar Lina S
    Tack Lina:)
    Vi önskar dig en trevlig sommar☀️☀️☀️
  • Clara K
    Clara K skrev om Riskettan en del av Ringens Bilskola
    Har aldrig varit i kontakt med företaget tidigare. Men upplevde trevligt bemötande och bra servis. Lätta att få kontakt med. Negativt är att deras hemsida är väldigt svårtydd och saknar vesäntlig information. I övrigt en positiv upplevelse av besöket.
    2017-06-19 Teresa . svarar Clara K
    Hej Clara och tack för din rekommendation.
    Vi tar tacksamt emot alla förbättringstips när det gäller allt vi gör, vi ska se över det du säger och kolla vad vi kan göra bättre:) tack igen och lycka till med kortet😀
  • Sara S
    Sara S skrev om Handledarutbildning en del av Ringens Bilskola
    Utbildningen var klart över förväntan. Bra att få upp ögonen för hur mycket som är rutin för en själv och vad man ska tänka på när man lär ut bilkörning till sin elev.
    2017-06-17 Teresa . svarar Sara S
    Tack Sara för att du vald att gå kursen hos oss:) lycka till med övningskörning och glad sommar☀️☀️☀️
  • Daniella E
    Daniella E skrev om Riskettan en del av Ringens Bilskola
    Jag har bara bra minnen och har lärt mig mycket under tiden
    2017-06-16 Teresa . svarar Daniella E
    👏👏👏😀tack Daniella. Lycka till med kortet
  • Christine N
    Christine N skrev om Riskettan en del av Ringens Bilskola
    Trevlig personsal, intressant kurs med aktiva diskussioner som håller igång en.
    2017-06-16 Teresa . svarar Christine N
    Tack Christine, för din rekommendation:)
  • Michell O
    Michell O skrev om Riskettan en del av Ringens Bilskola
    Ett mycket bra upplägg! Bra flexibilitet!
    Över levererade mina förväntningar.

Gjort denna utb tidigare på annan trafikskola, men denna risk1an var mycket bättre!!

Michell
    2017-06-16 Teresa . svarar Michell O
    Åh, kul att du tyckte om kursen, tack för dina fina rekommendation:)
  • Matilda H
    Matilda H skrev om Riskettan en del av Ringens Bilskola
    Jättebrakurs! Superbra att vi fick vara så delaktiga som kursdeltagare. Fick mig att inse alla risker som finns i trafiken. Snart grepp att som avslutning få skriva ett brev t oss själva om hur vi vill köra säkert.
    2017-06-16 Teresa . svarar Matilda H
    Tack Mathilda för din fina rekommendation och lycka till med kortet:)
  • Martin B
    Martin B skrev om Riskettan en del av Ringens Bilskola
    Super pedagogisk och rolig instruktör! Lyckades göra 3 timmar körteori intressant!
    2017-06-16 Teresa . svarar Martin B
    Hej Martin och tack för din fina rekommendation :)
  • Tina N
    Tina N skrev om Handledarutbildning en del av Ringens Bilskola
    Jag trodde hag skulle få ett intyg för genomförd handledarkurs ...
    2017-06-11 Teresa . svarar Tina N
    Hej Tina,
    Vi rapporterar till Transportstyrelse att du har gått kursen och utfärdar intyget:)
    jag antar att du har ansökt om det, då lär det komma snart så kan du börja öva. Lycka till🚘
  • Ulrica  E
    Ulrica E skrev om Ringens Bilskola
    Trevlig pedagogisk o uthållig lärare. Mkt bra med lektion m 2 bilar för att öva omkörning samt övningsuppkörning för annan lärare. Rekommenderas varmt :)
    2017-06-10 Teresa . svarar Ulrica E
    Tack Ulrika för din rekommendation och kör så det ryker🚘😀
    Ulrica E gillar detta
  • Joel H
    Joel H skrev om Handledarutbildning en del av Ringens Bilskola
    Det var en rolig lektion och jag var verkligen med trots att jag kanske inte var jättetaggad fråm början. Lektionen var väldigt motiverande att börja övningsköra och göra allt som krävs för körkortet.
    2017-06-10 Teresa . svarar Joel H
    Tack Joel, kul att du tyckte om kursen:) ut och öva, snart😀
  • Hugo W
    Hugo W skrev om Handledarutbildning en del av Ringens Bilskola
    Hej
    Den var kanonbra men jag fyllde i en utvärdering på plats.
    Med vänlig hälsning,
    Hugo
    2017-06-10 Teresa . svarar Hugo W
    Tack Hugo, lycka till med körkortet☀️🚗
  • Erhan C
    Erhan C skrev om Handledarutbildning en del av Ringens Bilskola
    Mycket bra bemötande
    Jag har lärt mig ganska mycket
    2017-06-10 Teresa . svarar Erhan C
    Tack så mycket för din rekommendation. Lycka till med körning 🚘
  • Vera D
    Vera D skrev om Handledarutbildning en del av Ringens Bilskola
    Mycket bra helhetsintryck! Väl genomförd utbildning och ett allmänt trevligt bemötande. Bra på alla sätt!
    2017-06-09 Teresa . svarar Vera D
    Tack Vera för din rekommendation. Lycka till ned kortet😀🚘
  • Antonella J
    Antonella J skrev om Ringens Bilskola
    Kan varmt rekommendera Ringens bilskola. Väldigt bra bemötande och trevlig personal, man känner sig alltid välkommen. Blev rekommenderad av en vän att köra hos er, och är så nöjd över det valet.

Ett extra stort tack till bästa körläraren Tedros för sitt tålamod och all motivation! är så glad och nöjd! Med din hjälp klarade jag både teorin och uppkörningen på första försöket! Kan verkligen rekommendera alla att välja Ringens bilskola.
    2017-05-30 Teresa . svarar Antonella J
    Tack Antonella för din fina rekommendation:) kör nu så det ryker 🚘🚘🚘🚘🚘🚘
  • Hussein D
    Hussein D skrev om Ringens Bilskola
    Bra körskola , flexibla med tider och betalning. Fantastisk total upplevelse
    2017-05-29 Teresa . svarar Hussein D
    Tack Hussein för din rekommendation och njut av din nyvunna frihet:)
  • Petronella W
    Petronella W skrev om Ringens Bilskola
    Mycket bra bemötande både inledningsvis och i slutet av utbildningen. Jag som person har fått ett mycket professionellt bemötande och bara efter några gånger har hela personalen tilltalat mig med mitt personliga namn. Utöver detta så är körlärarna mycket involverade i varje elev, de har tålamod är personliga men samtidigt mycket professionella.

Vill ge mina absolut bästa rekommendationer och samtidigt ett stort tack till Teresia, min körlärare för allt engagemang och peppande in i det sista.
    2017-05-20 Teresa . svarar Petronella W
    Tack Petronella för din fina rekommendation. Vi kommer att sakna din vackra dialekt och dig som person. Lycka till med allt🎉🎉🎉🙏
  • Jaqueline E
    Jaqueline E skrev om Riskettan en del av Ringens Bilskola
    Intressant och lärorik Riskettan. Krister är riktigt bra på det han gör.
    2017-05-19 Teresa . svarar Jaqueline E
    Tack Jaqueline för din omdöme🙏😀
  • Kajsa L
    Kajsa L skrev om Ringens Bilskola
    Suverän bilskola med jättetrevlig, uppmuntrande, pedagogisk o tålmodig personal!
    Mvh/ körkort på 1:a försöket
    2017-05-19 Teresa . svarar Kajsa L
    Tack Kajsa för din rekommendation och kör försiktigt 🚘🚘🚘🚘😀
  • Johanna Z
    Johanna Z skrev om Körsimulator en del av Ringens Bilskola
    Körsimulatorn hjälpte mig att våga börja övningsköra (trots att jag passerat 50). Jag körde hela 15 gånger och sen längtade jag efter att få sätta mig i en riktig bil!
    Hör du till dem som tror att bilkörning inte är för dig - testa att köra i simulator!
    2017-05-17 Teresa . svarar Johanna Z
    Tack Johanna för din rekommendation och lycka till med körkortet🙏👍🏿
  • jonas s
    jonas s skrev om Handledarutbildning en del av Ringens Bilskola
    Proffsig och väldigt trevlig handledarkurs!
    2017-05-13 Teresa . svarar jonas s
    Tack så mycket Jonas och lycka till med körkortet. 😀🙏
  • Elin L
    Elin L skrev om Ringens Bilskola
    Kan inte ge Ringens bilskola annat än toppbetyg! Bytte till dem efter att under en längre tid ha varit missnöjd med min första bilskola. Blev supertrevligt bemött, fick tid dagen efter att jag ringde. Tog två lektioner med Zanna, vars lugn, pedagogik och pepp fick mig att känna mig trygg i min förmåga att köra bil. Inom en vecka hade jag fått 60 av 65 på kunskapsprovet och klarat körprovet på första försöket. Jag skulle rekommendera Ringens bilskola till alla som ska börja övningsköra!
    2017-05-13 Teresa . svarar Elin L
    Tack Elin för din rekommendation, det är så roligt med nöjda kunder. Grattis igen och kör så det ryker 🚘😀😀🙏
  • sigge e
    sigge e skrev om Handledarutbildning en del av Ringens Bilskola
    Det var bra! Väldigt lärorikt! Ser fram emot att få börja köra!
    2017-05-11 Teresa . svarar sigge e
    Roligt att du tyckte om kursen. Lycka till med körkortet🙏😀
  • Elin M
    Elin M skrev om Ringens Bilskola
    Bästa körskolan! Superlärare som är pedagogiska o peppar.
    Bytte från annan körskola där det var svårt att få tider. Aldrig några problem med det på ringens bilskola.
    Klarade uppkörningen tack vare dem!
    2017-05-11 Teresa . svarar Elin M
    Tack Elin du är bäst😀🙏 kör försiktigt
  • Daniel A
    Daniel A skrev om Körsimulator en del av Ringens Bilskola
    Körsimulatorn hos Ringens Bilskola lägger en bra grund till körkortet då man i princip över på samtliga körmoment (inkl. växling). Extra bra är körsimulatorn för den som är nybörjare och aldrig tidigare har kört bil, liksom för den som inte har möjlighet att övningsköra privat. Anledningen är helt enkelt att körlektionerna i simulatorn är billigare än vanliga körlektioner i riktig bil. Körsimulatorn ska dock inte ses som en ersättning utan ett komplement till vanliga körlektioner.

Här kommer intressanta fakta om körsimulatorn från tillverkaren:

"A recent study under 23.000 old students showed that not only lessons on road were replaced 1:1, they needed 3,5 hours less for getting the license. In total it replaced 10 hours on the Dutch average of 43 hours. The students who followed crossing lessons with view recognition have 32% higher passing rate on first exam and are 59% less involved in accident in the first 12 months after licensing."
    2017-05-06 Teresa . svarar Daniel A
    Tack Daniel för din fina recention om vår körsimulatorn! Fler borde upptäcka fördelarna med att ersätta en del av sin körkortsutbildning med simulator. Förutom priset, så är simulator otroligt miljövänlig och säker.
    Daniel A gillar detta
  • Joel A
    Joel A skrev om Ringens Bilskola
    Jag genomförde min körkortsutbildning hos Ringens och är mycket nöjd. Speciellt nöjd är jag med bemötandet i receptionen som alltid var trevligt och familjärt samt så klart med mina utmärkta lärare Annette och Ryan!
    2017-05-06 Teresa . svarar Joel A
    Tack Joel för din fina rekommendation . Kör försiktigt🚘😀
  • Lydia S
    Lydia S skrev om Riskettan en del av Ringens Bilskola
    Intressant, matnyttigt och igenkännande! Riktigt trevlig föreläsare!
    2017-05-05 Teresa . svarar Lydia S
    Tack Lydia☀️ Lycka till med körkortet
  • Joppe S
    Joppe S skrev om Riskettan en del av Ringens Bilskola
    Toppenbra och saklig utbildning som får en att tänka till lite
    2017-05-05 Teresa . svarar Joppe S
    Tack Joppe och lycka till med körkortet🌻
  • Susanne
    Susanne skrev om Ringens Bilskola
    Jag vill ge mina varmaste rekommendationer till Ringens Bilskola. Jag har gått handledarutbildning, riskutbildning, kört i simulator samt tillbringat ett antal lektionstimmar bakom ratten.
    Jag vill rikta ett speciellt tack till min lärare Annette. Jag kommer att sakna våra timmar i bilen! Tack för att du alltid trott på mig och min förmåga, även då jag själv tvivlat. Nu är vi i mål :-)
    Tack också till Bethany och Hannah i receptionen. Det är lätt att känna sig välkommen hos er!
    Med vänlig hälsning, Susanne
    2017-05-04 Teresa . svarar Susanne
    Tack Susanne för dina fina ord, det värmer verkligen. Det har varit ett nöje att ha dig här. Grattis åter igen och kör myvke🚘😎😀🙏🙏🙏
  • Camilla F
    Camilla F skrev om Ringens Bilskola
    Har varit väldigt nöjd med min utbildning på Ringens Bilskola.
    2017-05-03 Teresa . svarar Camilla F
    Hej Camilla,
    Tack för din fina rekommendation och grattis igen:)🚗🚘
  • Tommy W
    Tommy W skrev om Riskettan en del av Ringens Bilskola
    Kul och intressant riskettan, bra lärare, engagerande
    2017-05-03 Teresa . svarar Tommy W
    Tack Tommy och lycka till med 🏎
  • Frida L
    Frida L skrev om Riskettan en del av Ringens Bilskola
    Jag har kört med Zanna L och Tedros och dom är så himla bra lärare! Hjälpte mig att våga och dessutom att köra bil från grunden. Gick även riskettan där och det var 180minuter av en naturligt bra lärare. Personalen i receptionen är alltid trevliga och hjälpsamma!!:)
    2017-05-03 Teresa . svarar Frida L
    Tack Frida för dina fina ord:) kul att du tyckte om att gå hos oss. Kör hårt😀🏎
  • Kristianne B
    Kristianne B skrev om Handledarutbildning en del av Ringens Bilskola
    Pedagogiskt och med humor bra baskunskaper förmedlafe till både körkortsaspranter och handledare!
    2017-04-28 Teresa . svarar Kristianne B
    Tack Kristianne för din rekommendation och lycka till med körkortet.
  • Astrid B
    Astrid B skrev om Handledarutbildning en del av Ringens Bilskola
    Det var intressant och lärorikt, däremot kändes det som att vara mer för de som skulle bli handledare än de som skulle lära sig köra. Det var även svårt för någon som aldrig kört förut att riktigt förstå, passade bättre för någon som provat på i tex i någon av era simulator på förhand.
    2017-04-26 Teresa . svarar Astrid B
    Tack Astrid för dina synpunkter. Vi måste bättra oss ännu mera och tänka på vilka termer vi använder för att ingen i gruppen ska känna sig utanför. Lycka till med körkortet och glöm inte att du har tre simulatorlektioner grattis eftersom du gick kurs hos oss. Ring och boka in de.
  • Isak M
    Isak M skrev om Ringens Bilskola
    Oerhört bra service och kvalitet på personalen. Härligt omhändertagande av alla medverkande som alltid verkade ha elevens bästa i åtanke. Hårda men rättvisa lärare som inte gav vika för medelmåttigt, utan istället siktade alltid för att skapa den bästa föraren som varje individuell person som tog lektioner kunde bli. I allmänhet en väldigt bra upplevelse som gav mycket bra resultat!
    2017-04-11 Teresa . svarar Isak M
    Tack Isak för den fina rekommendation det värmer😀Kör på nu och njut av din nyvunna frihet🚘🚘
  • Gabriel A
    Gabriel A skrev om Handledarutbildning en del av Ringens Bilskola
    Mkt possitivt, många aha upplevelser för oss som haft körkort i många år. Min dotter är nu supertaggad!
    2017-04-06 Teresa . svarar Gabriel A
    Vad kul att ni tyckte om kursen:) tack och lycka till med övningskörning 🚗
  • Kelly J
    Kelly J skrev om Ringens Bilskola
    Ringens bilskola var allt och lite till. Inte bara en bilskola utan också en familj. Vill tacka Zanna och Teresa speciellt som har hjälpt mig med min körkortsutbildning. Ni är otroligt professionella och jag är glad att jag valde er. Tack!
    2017-03-29 Teresa . svarar Kelly J
    Tack Kelly för din rekommendation och kör försiktigt 🚘
  • Nina E
    Nina E skrev om Handledarutbildning en del av Ringens Bilskola
    kursen var väldigt proffsigt och bra! Läraren var engagerad, erfaren, med mycket energi.
    2017-03-28 Teresa . svarar Nina E
    Hej Nina, tack för din rekommendation:)
  • Vidar G
    Vidar G skrev om Handledarutbildning en del av Ringens Bilskola
    Bra lärare och bra upplägg. Läraren skulle kunnat prata lite lugnare och följa powerpointen lite bättre
    2017-03-27 Teresa . svarar Vidar G
    Tack Vidar:) lycka till med kortet.
  • Sofie N
    Sofie N skrev om Handledarutbildning en del av Ringens Bilskola
    jag tycker att det var intressant och roligt!
    2017-03-26 Teresa . svarar Sofie N
    Tack Sofia:) lycka till med övningskörningen
  • Stefan G
    Stefan G skrev om Handledarutbildning en del av Ringens Bilskola
    Mycket bra. Läraren skulle dock kunna prata något långsammare.
    2017-03-26 Teresa . svarar Stefan G
    Tack Stefan för att du tog dig tid att skriva. Ska meddela läraren om dina synpunkter 🙏
  • Magdalena M
    Magdalena M skrev om Riskettan en del av Ringens Bilskola
    Mycket trevligt bemötande, både vid första samtalet, i receptionen o på själva kursen. Något dyrare än andra kurser, men gick här pga kort inbokningstid. Kunde ha bjudit på liite mer fika med tanke på ovanstående.
    Mycket fint avslut att få skriva brev till sig själv. Tack!
    2017-03-17 Teresa . svarar Magdalena M
    Hej Magdalena och tack så jättemycket för din rekommendation.
    Var roligt att du trivdes oss hos:)
    jag ska komma ihåg att se till att det finns mera fika i fortsättning. Lyka till med kortet.
  • Erika N
    Erika N skrev om Ringens Bilskola
    Annika, Hannah och Bethanny är superstjärnor! De stöttade mig hela vägen - och fick mig att slappna av med skratt och skoj.
    Speciellt Annika var mitt stora stöd och tog bort min rädsla/oro, vilket var guld värt för mig.
    2017-03-14 Teresa . svarar Erika N
    Tack Erika för din rekommendation, försiktigt och kom gärna förbi med din rallybil. Det var ett nöje att köra med dig, kommer att sakna våra pratstunder/Annika.
    Alla på Ringens önskar dig lycka till!

Ringvägen 89, 118 61 Stockholm