Alla kategorier Trafikskola Stockholms län Stockholm Södermalm Ringens Bilskola

Ringens Bilskola

Ringvägen 89, 118 61 Stockholm — Visa karta

Ringens Bilskola är en välrenommerad trafikskola i Stockholm som startade för över 20 år sedan och hos oss har flera tusen personer tagit körkort. Vårt mål är att du ska kunna få ditt körkort och bli en säker förare så billigt och snabbt som möjligt. Hos oss är körning i simulator en del av din körutbildning både ur miljösynpunkt, kostnad och effektivitet för att få upp självförtroendet på ett tryggt sätt. Körning i simulatorn bidrar dessutom till att du ökar dina chanser att klara din uppkörning på första försöket. Välkomna till oss!
Mån-Tor: 09:00-18:00
Fre: 09:00-12:00
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 638 kunder tycker om Ringens Bilskola

• 2019-02-06

Lars D skrev om Ringens Bilskola
    Jag rekommenderar alla som är intresserade av att ta körkort att göra det via Ringens Bilskola. De har väldigt engagerad personal och ett väldigt bra system för teoristudier. Läs mer
    2019-02-06 Teresa . svarar Lars D
    Tack Lars för din rekommendation och njut av frihet som kommer med ett körkort. 🚘🚘🚘🚘
  • Rikard W

2019-01-31

Rikard W skrev om Ringens Bilskola
    Tack för den här tiden hos er! Jag har lärt mig massor hos er och känner att jag fått en bra och stabil grund att stå på för fortsatta färden som bilförare.

Med vänlig hälsning,

Rikard Wener Läs mer
    2019-02-03 Teresa . svarar Rikard W
    Grattis till körkortet Rikard 👊🏾🚘
    Rikard W gillar detta
  • 2019-01-30

Rebecka Sahlin skrev om Ringens Bilskola
    Jättetrevlig och kunnig personal med nära till skratt som gjort det till en glädje att komma in på lektioner. Jag kommer sakna er allihopa :) Läs mer
    2019-01-30 Teresa . svarar Rebecka Sahlin
    Tack för den fina rekommendationen. Vi kommer sakna dig! Ta hand om dig!!
  • 2019-01-26

Måns H skrev om Ringens Bilskola
    Engagerade och kunniga lärare. Härlig atmosfär på själva skolan. Grymt bemötande från all personal. Rekomenderar denna skolan för alla som inte bara vill ta körkort snabbt, utan även lära känna några härliga personer! Läs mer
    2019-01-26 Teresa . svarar Måns H
    Härliga Måns vad ska vi säga annat än tack och att vi kommer att sakna dig 🙏🏿😀
  • 2019-01-23

Karl F skrev om Ringens Bilskola
    Jag är helnöjd med Ringens bilskola! Speciellt nöjd med Ellinor som fick mig att tro på mig själv. 😀 Läs mer
    2019-01-23 Teresa . svarar Karl F
    Tack Karl för dina fina rekomendation :)
  • 2019-01-17

Elin S skrev om Ringens Bilskola
    Krister är helt outstanding! Han har en Gudagiven gåva att undervisa och har alla de egenskaper jag behövde för att klara min körutbildning: tålamod, tilltro till mig som elev, uppmuntrande, förmåga att förklara så jag förstod och blev utmanad att lära mig mer, är lugn, metodisk och inte minst har han en härlig humor som alltid gjorde mig avslappnad och på gott humör. Jag såg fram emot lektionerna! Boka in Krister så kommer du garanterat klara körkortet inom rimlig tid om du är motiverad och pluggar teori samtidigt. Perfekt teorikurs online som ingår i körutbildning inklusive prover.

Bästa körskolan för automat som är det perfekta alternativet för dig som precis som jag är lite äldre och kanske dessutom har svårt med koordination eller är rädd för att köra bil. Kelly i receptionen kämpade ända in i kaklet för att få tag på körprov i tid till mig och var alltid uppmuntrande och hjälpsam. TACK till alla på ringen. Är så tacksam för allt jag kört mig genom körutbildningen hos er också hos Anette som jag körde med i början. Har stor nytta av mina kunslaper idag när jag har körkort. Läs mer
    2019-01-17 Teresa . svarar Elin S
    Vi är så glada att du tog dig tid att skriva en en helt fantastisk rekommendation. Tack så mycket Elin
    Och kör hårt 🚘🚘🚘
  • 2019-01-13

Hjalmar S skrev om Handledarutbildning en del av Ringens Bilskola
    Jag köpte ingenting, bra, bra och bra. Läs mer
    2019-01-13 Teresa . svarar Hjalmar S
    Du köpte kursen ju :) tack för reco
  • 2019-01-13

Mariam B skrev om Riskettan en del av Ringens Bilskola
    Jätte underhållande och lärorik Läs mer
    2019-01-13 Teresa . svarar Mariam B
    Tack Miriam för du vald Ringens Bilskola:)

Linn E skrev om Riskettan en del av Ringens Bilskola
    Jag gick riskettan. Det var lärorikt och utlärt på ett roligt sätt. Bra med fikapauser. Läs mer
    2019-01-11 Teresa . svarar Linn E
    Tack Linn gör att du tog dig tid att recensera kursen. Lycka till med lappen👍🏿😀

Ola H skrev om Riskettan en del av Ringens Bilskola
    Riktigt nöjd med min körutbildning! Läs mer
    2019-01-11 Teresa . svarar Ola H
    Tack Ola för din rekommendation och kul att du är nöjd🙏😀

Sheila M skrev om Riskettan en del av Ringens Bilskola
    Jag köpte ett packet med 30 lektioner. Personal på ringens bilskola är så proffessionella i allt dem gör. Bra bemötande och fin uppläggning av undervisningar och körning.
    De har uppnått alla mina förväntningar hittills.
    De är bra och jag skulle gärna rekommendera skolan tull många. Läs mer
    2019-01-11 Teresa . svarar Sheila M
    Åh, tack Sheila för dina fina ord, det värmer 🤩🤩tack tack

Ara N skrev om Riskettan en del av Ringens Bilskola
    Väldigt bra och pedagogisk. Fick oss att inse riskerna med alkohol och droger och faktorerna som kan leda till skador och värst fall döden! Läs mer
    2018-12-21 Teresa . svarar Ara N
    Tack Ara för att du tog dig tid att skriva en rekommendation.
    Vi på Ringens Bilskola önskar dig en god jul och ett gott nytt år:)

Ozan V skrev om Riskettan en del av Ringens Bilskola
    Otroligt fint & varmt bemötande av all personal på bilskolan. Jättefina människor med mycket positivitet samt kunniga inom sina respektive områden. Rekommenderas starkt! Läs mer
    2018-12-21 Teresa . svarar Ozan V
    Tack Ozan för att du tog dig tid att skriva en rekommendation. Tacksamt att du tycker att vi är det vi är :)
    Vi på Ringens Bilskola önskar dig en god jul och ett gott nytt år
  • Alva J

2018-12-21

Alva J skrev om Riskettan en del av Ringens Bilskola
    Jag köpte 20 körlektioner och teorimaterial som ett paket, jag har blivit jättebra bemött av ringens bilskola! Läs mer
    2018-12-21 Teresa . svarar Alva J
    Tack Alva och jättekul att du vald hos att hjälpa dig med körkortet. God jul och ett gott nytt år

Sofia B skrev om Riskettan en del av Ringens Bilskola
    Har köpt körlektioner, 60 st, bra uppmärksam och tydligt lärare. Trevlig personal! Läs mer
    2018-12-21 Teresa . svarar Sofia B
    Tack så hemsk mycket Sofia för din fina rekommendation. God jul och gott nytt år :)
  • Helga W

2018-12-08

Helga W skrev om Handledarutbildning en del av Ringens Bilskola
    Jag förväntade mig att det skulle bli några väldigt tråkiga timmar då jag inte är så jätteintresserad av ämnet egentligen, men hon som ledde utbildningen var väldigt engagerad och inspirerande. Hon fick det att verka intressant att köra igenom en cirkulationsplats till exempel.

För övrigt så var det trevligt att få fika. Läs mer
    2018-12-08 Teresa . svarar Helga W
    Tack tack för att det blev en bra upplevelse. Tveka inte att kontakta oss om du undrar över något.😀
  • 2018-12-08

Mathilda S skrev om Handledarutbildning en del av Ringens Bilskola
    Handledarutbildning, trevligt och lärorikt! Läs mer
    2018-12-08 Teresa . svarar Mathilda S
    Tack Mathilda, och hör av dig om du undrar över något🙏
  • 2018-12-08

Bror P skrev om Handledarutbildning en del av Ringens Bilskola
    det var ganska lååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååångt men annars var det bra Läs mer
    2018-12-08 Teresa . svarar Bror P
    Hej Bror😀 det är lag på att det ska vara tre timmar ex rast för att hinna med allt. 😉 kul att du stod ut😀😀
  • Tilde E

2018-12-07

Tilde E skrev om Teorilektioner en del av Ringens Bilskola
    Jag var på 4 teorilektioner på ringens bilskola, jag tyckte att dem var jätte bra och att jag lärde mig mycket. Ni hade ett underbart bemötande, och teorilektionerna var utvecklande och lärorika. Jag tycker att allt var överförväntningarna. Jag kan inte tänka mig en bättre teori lärare än Teresa <3. Läs mer
    2018-12-08 Teresa . svarar Tilde E
    Tack Tilde för det förtroende din skola har givit oss att hjälpa er med körkortet. Det är snart 6 fantastiska år av samarbete😀. Du vet var vi finns om du skulle behöva ytterligare hjälp.🙏🙏😀😀
  • 2018-12-06

Carolin H skrev om Handledarutbildning en del av Ringens Bilskola
    Jättebra sammanfattning av grunderna och inspirerande kursledare! Läs mer
    2018-12-08 Teresa . svarar Carolin H
    Tack Carolin för att du vald oss att gå intro utbildningen. 🙏🙏😀😀
  • 2018-12-05

Mary Z skrev om Riskettan en del av Ringens Bilskola
    Jätteintressant och givande kurs!👍 Läs mer
    2018-12-05 Teresa . svarar Mary Z
    Tack Mary för din rekommendation 😀🙏

Klara R skrev om Teorilektioner en del av Ringens Bilskola
    Jag gick på en körkortsteorikurs under 4 tillfällen. Jag kände mig väl bemött och tyckte hela kursen var mycket bra. Jag hade inte så många förväntnigar så enligt mig blev hela upplevelsen jättebra! Kursen gjorde mig verkligen motiverad att börja köra och plugga. Läs mer
    2018-12-04 Teresa . svarar Klara R
    Tack Klara för din rekommendation och lycka till med körkortet🙏

Minea E skrev om Teorilektioner en del av Ringens Bilskola
    Teorikursen var informativ och intressant. Bra att man fick fika. Läs mer
    2018-12-04 Teresa . svarar Minea E
    Tack Minea det var kul att ha er här 😀

Emma L skrev om Teorilektioner en del av Ringens Bilskola
    Tycker det var väl planerat och framfört! Tror dock det skulle vara mer givande om jag visste lite mer innan jag gick och om de kanske var lite fler frågor, som ett quiz typ Läs mer
    2018-12-04 Teresa . svarar Emma L
    Tack Emma, vi tar till oss om dina synpunkter 😀🙏

Clara B skrev om Teorilektioner en del av Ringens Bilskola
    Kurs i körkortsteori. Jag trodde att det skulle vara väldigt segt och tråkigt men det var roligare än vad jag tänkt. Läs mer
    2018-12-04 Teresa . svarar Clara B
    Det är alltid roligt att gå kurser hos oss😀😀😀

Wilma K skrev om Teorilektioner en del av Ringens Bilskola
    Det var en bra start av teorin, hade varit bättre om man börjat övningsköra innan. Lite oklart med vad exakt allt är som man i slutändan kommer behöva kunna. Hade känts bra med någon form av kortfattat uppunktat papper med vad man behöver kunna vid teoriprovet. Men för övrigt var det verkligen bra man fick med sig mycket grund och sånt som kan vara segt att själv bara lära in. Läs mer
    2018-12-04 Teresa . svarar Wilma K
    Hej Wilma,
    Det bästa är att det teoretiska går hand i hand med praktiken. Nu har du en bra grund i teori och fortsätt att uppdatera dig och hoppas på att du snart börjar övningsköra🚘
  • 2018-11-28

Hanna S skrev om Handledarutbildning en del av Ringens Bilskola
    Bra lärare tydlig och kompetent Läs mer
    2018-11-28 Teresa . svarar Hanna S
    Tack Hanna lycka och till med körkortet 🙏
  • 2018-11-28

Mary Z skrev om Ringens Bilskola
    Stockholms utan tvekan bästa bilskola. Hade inte fixat körkort utan Ringens bilskola!💖 Läs mer
    2018-11-28 Teresa . svarar Mary Z
    Yeee tack Mary och kör försiktigt 👏👏👏👏👏😀🙏🙏

Mikael M skrev om Handledarutbildning en del av Ringens Bilskola
    Handledarutbildning. Hade egentligen ingen förväntning. Jag fick upp ögonen / medvetandet på detaljer som är så självklara och det gör att man kommer tänka till lite mer innan jag skall instruera i praktiken. Jag heter Krister, inte Mikael men jag förstår att det är mig ni söker eftersom jag var hos er i lördags Läs mer
    2018-11-26 Teresa . svarar Mikael M
    Hej Krister😀 tack för att du tog dig tid att skriva. Kul att du fick med dig lite råd och tips om hur ni ska övningskörningen. Lycka till🚘

Johanna I skrev om Handledarutbildning en del av Ringens Bilskola
    Gick handledarkurs, bra information och trevlig ät bemötande! Läs mer
    2018-11-26 Teresa . svarar Johanna I
    Tack Johanna och lycka till med körkortet 🚘

Susana S skrev om Handledarutbildning en del av Ringens Bilskola
    Vi köpte en handledarkurs. Bra med praktiska exempel. Bra att man kunde köpa extra speglar etc, som man behöver, på plats.
    Det enda är att man kanske kunde ha haft mindre raster och kört lite mer tidseffektivt. Läs mer
    2018-11-26 Teresa . svarar Susana S
    Tack Susanne för att Mi valde att gå kurs hos oss. Lycka till😀
  • Aleksander B

2018-11-11

Aleksander B skrev om Handledarutbildning en del av Ringens Bilskola
    Jag blev bemött väl! Jag kom dit med förhoppningen att lära mig grunderna för hur man tar körkort och det tyckte jag att jsg fick svar på. Föreläsaren var påläst och hade mycket erfarenhet. Läs mer
    2018-11-11 Teresa . svarar Aleksander B
    Hej Aleksandra kul att vi levde upp till dina förväntningar 😀
  • 2018-11-11

Ida G skrev om Handledarutbildning en del av Ringens Bilskola
    Jag är nöjd med besöket, ni var snälla. Trots att kursen var lång så kändes det inte som att vi satt där i 4 Tim. Läs mer
    2018-11-11 Teresa . svarar Ida G
    Tack Ida för att du valde oss. Lycka till med Körkortet 😀
  • 2018-11-10

Emelie O skrev om Handledarutbildning en del av Ringens Bilskola
    Riktigt nöjd med deras handledarutbildning. Ledaren var mycket kompetent och gjorde kvällen både intressant och rolig! Läs mer
    2018-11-11 Teresa . svarar Emelie O
    Tack Emelie för att du tog dig tid att skriva omdöme. Lycka till med övningskörningen🚘
  • 2018-11-09

Sten E skrev om Handledarutbildning en del av Ringens Bilskola
    Jag gick handledarkurs med min dotter. Jag kom trött och jag gick därifrån piggare och gladare. Inspirerande, lärorikt och kul. RekommeAndreas! Läs mer
    2018-11-09 Teresa . svarar Sten E
    Åh vad kul att höra 😀😀👏👏🙏
  • 2018-11-09

Agnes D skrev om Handledarutbildning en del av Ringens Bilskola
    Handledarutbildning: jag tyckte att det var bra, hade blivit varnad innan om att det var dödstrist (på andra ställen) men tycker att Sirpa lyckades göra det lagom kul och intressant. Bra bemötande. Läs mer
    2018-11-09 Teresa . svarar Agnes D
    Tack så mycket för din rekommendation 😀🙏
  • 2018-11-03

Caisa I skrev om Ringens Bilskola
    Supernöjd med Ringens bilskola och min lärare Krister, klarade både teorin och uppkörningen på första försöket. Läs mer
    2018-11-04 Teresa . svarar Caisa I
    Grattis till körkortet och kör försiktigt 💪🏿👊🏾🚘🚘
  • 2018-11-02

Sanny D skrev om Ringens Bilskola
    Jag är så tacksam för intensivkursen, det gick snabbt och smidigt med allt och jag rekommenderar bilskolan varmt Läs mer
    2018-11-03 Teresa . svarar Sanny D
    Tack Sanny för att du vald oss att hjälpa dig påväg mot körkortsmålet. Grattis och kör försiktigt 🚘🚘🚘👊🏾
  • 2018-10-18

Gerd G skrev om Körsimulator en del av Ringens Bilskola
    Som fullständig nybörjare, i mycket mogen ålder, har jag nu övat grunderna i bilkörning under 10 simulatorlektioner. En fantastisk möjlighet att riskfritt få testa bilkörning! Är fascinerad över att det känns nästan helt realistiskt att "köra" på detta sätt. Och pedagogiken är bra. Programmet verkar omfatta det mesta som man måste bli bekväm med. Jag har t.o.m. redan fått känna på hur det kan vara att köra på halt underlag. Konstaterar att det är många moment som kräver övning och åter övning för att de ska fastna i rörelseminnet. Att få börja med träning av dessa i simulatorn passar min inlärning så bra. Nu ser jag fram emot ytterligare 10 lektioner, innan det kanske blir dags att öva i verkligheten :-).
    /Gerd Läs mer
    2018-10-26 Teresa . svarar Gerd G
    Tack Gerd för din fantastiska omdöme av en fantastiskt verktyg som bör upptäckas av fler. Fördelarna att öva på simulator är många. Trafiksäkerhet och miljö för att nämna några. Vi ses på skolan
  • 2018-10-18

Niklas W skrev om Ringens Bilskola
    Väldigt trevligt och pedagogiska lärare, Stark rekomendation! Läs mer
    2018-10-18 Teresa . svarar Niklas W
    Tack Niklas för din rekommendation och njut av din nyvunna frihet :)

Tomas G skrev om Handledarutbildning en del av Ringens Bilskola
    Handledarutbildning, den som höll i det var bra. Jag blev bra bemött Läs mer
    2018-10-12 Teresa . svarar Tomas G
    Tomas tack för att du vald att gå kursen hos oss👏👏🙏

Josefine S skrev om Handledarutbildning en del av Ringens Bilskola
    Mkt nöjd med innehåll och engagemang från föreläsare. Intressant och lärorikt. Läs mer
    2018-10-12 Teresa . svarar Josefine S
    Tack Josefine och lycka till med körkortet🚘🚘🚘👊🏾

Hanna L skrev om Handledarutbildning en del av Ringens Bilskola
    Handledar-/introduktionskurs.
    Jag blev mycket väl bemött.
    Min känsla var att kursen hade kunnat hållas på en eller möjligen två timmar. Läs mer
    2018-10-11 Teresa . svarar Hanna L
    Hej Hanna,
    Kursens innehåll är väldigt stort och alla moment är obligatoriska enligt lag. Vi kan inte på något sett korta ned kursen, då skulle vi bryta mot Transportstylsenslag om innehållet på introduktionsutbildning. Jag hoppas ändå att du fick med dig goda råd och tips som du kan ha användning för under övningskörningen:)

Giannis P skrev om Handledarutbildning en del av Ringens Bilskola
    Mycket bra alltifrån bokningen till själva kursen Läs mer
    2018-10-11 Teresa . svarar Giannis P
    Tack Giannis för din fina rekommendation:)

Rustan C skrev om Handledarutbildning en del av Ringens Bilskola
    Var på Ringens bilskola för en handledarkurs. Toppenbra bemötande och utmärkt lärare. Som koncept så tror jag dock inte 3,5 timme direkt efter jobbet är någon vidare idé då oavsätt lärare blir det för långt och för mycket. Läs mer
    2018-10-11 Teresa . svarar Rustan C
    Tack för rekommendationen Rustan, dessvärre kan vi inte göra något åt längden på kursen eftersom lagen är 3 effektiva timmar. jag förstår att det är lång tid att sitta och lyssna men förhoppningsvis fick du med dig värdefulla tips:)

Camilla F skrev om Handledarutbildning en del av Ringens Bilskola
    Handledarinstruktionen var en genomtänkt och strukturerad kurs. Sirpa Larsson var inspirerande i sina exempel på trafiksituationer och samspel mellan elev och lärare. Bra tips när man övningskör privat. Vi fick med oss pedagogiskt material hem för en bra planering för att nå körkortsmålet.
    Fick ett mycket trevligt bemötande och ett bra intryck av Ringens bilskola.
    Camilla och Lars Forsell Läs mer
    2018-10-12 Teresa . svarar Camilla F
    Tack så jättemycket för er varma rekommendation och lycka till med övningskörning 👏👏🙏🚘🚘

Frida S skrev om Handledarutbildning en del av Ringens Bilskola
    Bra sammanfattande och pedagogisk ledare som effektivt förmedlade introduktionskursen. Vi kom därifrån motiverade inför det nya körkortet och tror det kommer bli roligt att sätta igång och övningsköra. Läs mer
    2018-10-11 Teresa . svarar Frida S
    Tack Frida för rekommendationen och lycka till med övningskörning. Tveka inte att höra av dig om du undrar över något.:)
  • 2018-10-04

Henelna K skrev om Riskettan en del av Ringens Bilskola
    Riskettan var över förväntan. Såååååå bra! Läs mer
    2018-10-04 Teresa . svarar Henelna K
    Såå tacksam att du tyckt om kursen👏👏👏
  • 2018-10-03

Sanny D skrev om Riskettan en del av Ringens Bilskola
    Jag tyckte att de gjorde den intressant och det var skrämmande vilka siffror man såg ändå. Man tänker inte på det som "vanlig" individ men man blir väl uppmärksam på hur viktigt det är med allt som riskettan tar upp!
    Mycket bra jobbat Läs mer
    2018-10-04 Teresa . svarar Sanny D
    Tack Sanny för att du valde oss för riskettan’ lycka till med körkortet 🚗
  • Jan M

2018-10-02

Jan M skrev om Handledarutbildning en del av Ringens Bilskola
    Bra mötande, oavsett att jag hade glömt att anmäla frugan , gick det ok att få henne med :D Läs mer
    2018-10-02 Teresa . svarar Jan M
    Tack Jan för att ni valde oss för introkursen🙏

Ringvägen 89, 118 61 Stockholm