Alla kategorier Trafikskola Stockholms län Stockholm Södermalm Ringens Bilskola

Ringens Bilskola

Ringvägen 89, 118 61 Stockholm — Visa karta

Ringens Bilskola är en välrenommerad trafikskola i Stockholm som startade för över 20 år sedan och hos oss har flera tusen personer tagit körkort. Vårt mål är att du ska kunna få ditt körkort och bli en säker förare så billigt och snabbt som möjligt. Hos oss är körning i simulator en del av din körutbildning både ur miljösynpunkt, kostnad och effektivitet för att få upp självförtroendet på ett tryggt sätt. Körning i simulatorn bidrar dessutom till att du ökar dina chanser att klara din uppkörning på första försöket. Välkomna till oss!
Mån-Tis: 09:00-19:00
Sön: Stängt

Läs vad 403 kunder tycker om Ringens Bilskola

• Petronella W
    Petronella W skrev om Ringens Bilskola
    Mycket bra bemötande både inledningsvis och i slutet av utbildningen. Jag som person har fått ett mycket professionellt bemötande och bara efter några gånger har hela personalen tilltalat mig med mitt personliga namn. Utöver detta så är körlärarna mycket involverade i varje elev, de har tålamod är personliga men samtidigt mycket professionella.

Vill ge mina absolut bästa rekommendationer och samtidigt ett stort tack till Teresia, min körlärare för allt engagemang och peppande in i det sista.
    2017-05-20 Teresa . svarar Petronella W
    Tack Petronella för din fina rekommendation. Vi kommer att sakna din vackra dialekt och dig som person. Lycka till med allt🎉🎉🎉🙏
  • Jaqueline E
    Jaqueline E skrev om Riskettan en del av Ringens Bilskola
    Intressant och lärorik Riskettan. Krister är riktigt bra på det han gör.
    2017-05-19 Teresa . svarar Jaqueline E
    Tack Jaqueline för din omdöme🙏😀
  • Kajsa L
    Kajsa L skrev om Ringens Bilskola
    Suverän bilskola med jättetrevlig, uppmuntrande, pedagogisk o tålmodig personal!
    Mvh/ körkort på 1:a försöket
    2017-05-19 Teresa . svarar Kajsa L
    Tack Kajsa för din rekommendation och kör försiktigt 🚘🚘🚘🚘😀
  • Johanna Z
    Johanna Z skrev om Körsimulator en del av Ringens Bilskola
    Körsimulatorn hjälpte mig att våga börja övningsköra (trots att jag passerat 50). Jag körde hela 15 gånger och sen längtade jag efter att få sätta mig i en riktig bil!
    Hör du till dem som tror att bilkörning inte är för dig - testa att köra i simulator!
    2017-05-17 Teresa . svarar Johanna Z
    Tack Johanna för din rekommendation och lycka till med körkortet🙏👍🏿
  • jonas s
    jonas s skrev om Handledarutbildning en del av Ringens Bilskola
    Proffsig och väldigt trevlig handledarkurs!
    2017-05-13 Teresa . svarar jonas s
    Tack så mycket Jonas och lycka till med körkortet. 😀🙏
  • Elin L
    Elin L skrev om Ringens Bilskola
    Kan inte ge Ringens bilskola annat än toppbetyg! Bytte till dem efter att under en längre tid ha varit missnöjd med min första bilskola. Blev supertrevligt bemött, fick tid dagen efter att jag ringde. Tog två lektioner med Zanna, vars lugn, pedagogik och pepp fick mig att känna mig trygg i min förmåga att köra bil. Inom en vecka hade jag fått 60 av 65 på kunskapsprovet och klarat körprovet på första försöket. Jag skulle rekommendera Ringens bilskola till alla som ska börja övningsköra!
    2017-05-13 Teresa . svarar Elin L
    Tack Elin för din rekommendation, det är så roligt med nöjda kunder. Grattis igen och kör så det ryker 🚘😀😀🙏
  • sigge e
    sigge e skrev om Handledarutbildning en del av Ringens Bilskola
    Det var bra! Väldigt lärorikt! Ser fram emot att få börja köra!
    2017-05-11 Teresa . svarar sigge e
    Roligt att du tyckte om kursen. Lycka till med körkortet🙏😀
  • Elin M
    Elin M skrev om Ringens Bilskola
    Bästa körskolan! Superlärare som är pedagogiska o peppar.
    Bytte från annan körskola där det var svårt att få tider. Aldrig några problem med det på ringens bilskola.
    Klarade uppkörningen tack vare dem!
    2017-05-11 Teresa . svarar Elin M
    Tack Elin du är bäst😀🙏 kör försiktigt
  • Daniel A
    Daniel A skrev om Körsimulator en del av Ringens Bilskola
    Körsimulatorn hos Ringens Bilskola lägger en bra grund till körkortet då man i princip över på samtliga körmoment (inkl. växling). Extra bra är körsimulatorn för den som är nybörjare och aldrig tidigare har kört bil, liksom för den som inte har möjlighet att övningsköra privat. Anledningen är helt enkelt att körlektionerna i simulatorn är billigare än vanliga körlektioner i riktig bil. Körsimulatorn ska dock inte ses som en ersättning utan ett komplement till vanliga körlektioner.

Här kommer intressanta fakta om körsimulatorn från tillverkaren:

"A recent study under 23.000 old students showed that not only lessons on road were replaced 1:1, they needed 3,5 hours less for getting the license. In total it replaced 10 hours on the Dutch average of 43 hours. The students who followed crossing lessons with view recognition have 32% higher passing rate on first exam and are 59% less involved in accident in the first 12 months after licensing."
    2017-05-06 Teresa . svarar Daniel A
    Tack Daniel för din fina recention om vår körsimulatorn! Fler borde upptäcka fördelarna med att ersätta en del av sin körkortsutbildning med simulator. Förutom priset, så är simulator otroligt miljövänlig och säker.
    Daniel A gillar detta
  • Joel A
    Joel A skrev om Ringens Bilskola
    Jag genomförde min körkortsutbildning hos Ringens och är mycket nöjd. Speciellt nöjd är jag med bemötandet i receptionen som alltid var trevligt och familjärt samt så klart med mina utmärkta lärare Annette och Ryan!
    2017-05-06 Teresa . svarar Joel A
    Tack Joel för din fina rekommendation . Kör försiktigt🚘😀
  • Lydia S
    Lydia S skrev om Riskettan en del av Ringens Bilskola
    Intressant, matnyttigt och igenkännande! Riktigt trevlig föreläsare!
    2017-05-05 Teresa . svarar Lydia S
    Tack Lydia☀️ Lycka till med körkortet
  • Joppe S
    Joppe S skrev om Riskettan en del av Ringens Bilskola
    Toppenbra och saklig utbildning som får en att tänka till lite
    2017-05-05 Teresa . svarar Joppe S
    Tack Joppe och lycka till med körkortet🌻
  • Susanne
    Susanne skrev om Ringens Bilskola
    Jag vill ge mina varmaste rekommendationer till Ringens Bilskola. Jag har gått handledarutbildning, riskutbildning, kört i simulator samt tillbringat ett antal lektionstimmar bakom ratten.
    Jag vill rikta ett speciellt tack till min lärare Annette. Jag kommer att sakna våra timmar i bilen! Tack för att du alltid trott på mig och min förmåga, även då jag själv tvivlat. Nu är vi i mål :-)
    Tack också till Bethany och Hannah i receptionen. Det är lätt att känna sig välkommen hos er!
    Med vänlig hälsning, Susanne
    2017-05-04 Teresa . svarar Susanne
    Tack Susanne för dina fina ord, det värmer verkligen. Det har varit ett nöje att ha dig här. Grattis åter igen och kör myvke🚘😎😀🙏🙏🙏
  • Camilla F
    Camilla F skrev om Ringens Bilskola
    Har varit väldigt nöjd med min utbildning på Ringens Bilskola.
    2017-05-03 Teresa . svarar Camilla F
    Hej Camilla,
    Tack för din fina rekommendation och grattis igen:)🚗🚘
  • Tommy W
    Tommy W skrev om Riskettan en del av Ringens Bilskola
    Kul och intressant riskettan, bra lärare, engagerande
    2017-05-03 Teresa . svarar Tommy W
    Tack Tommy och lycka till med 🏎
  • Frida L
    Frida L skrev om Riskettan en del av Ringens Bilskola
    Jag har kört med Zanna L och Tedros och dom är så himla bra lärare! Hjälpte mig att våga och dessutom att köra bil från grunden. Gick även riskettan där och det var 180minuter av en naturligt bra lärare. Personalen i receptionen är alltid trevliga och hjälpsamma!!:)
    2017-05-03 Teresa . svarar Frida L
    Tack Frida för dina fina ord:) kul att du tyckte om att gå hos oss. Kör hårt😀🏎
  • Kristianne B
    Kristianne B skrev om Handledarutbildning en del av Ringens Bilskola
    Pedagogiskt och med humor bra baskunskaper förmedlafe till både körkortsaspranter och handledare!
    2017-04-28 Teresa . svarar Kristianne B
    Tack Kristianne för din rekommendation och lycka till med körkortet.
  • Astrid B
    Astrid B skrev om Handledarutbildning en del av Ringens Bilskola
    Det var intressant och lärorikt, däremot kändes det som att vara mer för de som skulle bli handledare än de som skulle lära sig köra. Det var även svårt för någon som aldrig kört förut att riktigt förstå, passade bättre för någon som provat på i tex i någon av era simulator på förhand.
    2017-04-26 Teresa . svarar Astrid B
    Tack Astrid för dina synpunkter. Vi måste bättra oss ännu mera och tänka på vilka termer vi använder för att ingen i gruppen ska känna sig utanför. Lycka till med körkortet och glöm inte att du har tre simulatorlektioner grattis eftersom du gick kurs hos oss. Ring och boka in de.
  • Isak M
    Isak M skrev om Ringens Bilskola
    Oerhört bra service och kvalitet på personalen. Härligt omhändertagande av alla medverkande som alltid verkade ha elevens bästa i åtanke. Hårda men rättvisa lärare som inte gav vika för medelmåttigt, utan istället siktade alltid för att skapa den bästa föraren som varje individuell person som tog lektioner kunde bli. I allmänhet en väldigt bra upplevelse som gav mycket bra resultat!
    2017-04-11 Teresa . svarar Isak M
    Tack Isak för den fina rekommendation det värmer😀Kör på nu och njut av din nyvunna frihet🚘🚘
  • Gabriel A
    Gabriel A skrev om Handledarutbildning en del av Ringens Bilskola
    Mkt possitivt, många aha upplevelser för oss som haft körkort i många år. Min dotter är nu supertaggad!
    2017-04-06 Teresa . svarar Gabriel A
    Vad kul att ni tyckte om kursen:) tack och lycka till med övningskörning 🚗
  • Kelly J
    Kelly J skrev om Ringens Bilskola
    Ringens bilskola var allt och lite till. Inte bara en bilskola utan också en familj. Vill tacka Zanna och Teresa speciellt som har hjälpt mig med min körkortsutbildning. Ni är otroligt professionella och jag är glad att jag valde er. Tack!
    2017-03-29 Teresa . svarar Kelly J
    Tack Kelly för din rekommendation och kör försiktigt 🚘
  • Nina E
    Nina E skrev om Handledarutbildning en del av Ringens Bilskola
    kursen var väldigt proffsigt och bra! Läraren var engagerad, erfaren, med mycket energi.
    2017-03-28 Teresa . svarar Nina E
    Hej Nina, tack för din rekommendation:)
  • Vidar G
    Vidar G skrev om Handledarutbildning en del av Ringens Bilskola
    Bra lärare och bra upplägg. Läraren skulle kunnat prata lite lugnare och följa powerpointen lite bättre
    2017-03-27 Teresa . svarar Vidar G
    Tack Vidar:) lycka till med kortet.
  • Sofie N
    Sofie N skrev om Handledarutbildning en del av Ringens Bilskola
    jag tycker att det var intressant och roligt!
    2017-03-26 Teresa . svarar Sofie N
    Tack Sofia:) lycka till med övningskörningen
  • Stefan G
    Stefan G skrev om Handledarutbildning en del av Ringens Bilskola
    Mycket bra. Läraren skulle dock kunna prata något långsammare.
    2017-03-26 Teresa . svarar Stefan G
    Tack Stefan för att du tog dig tid att skriva. Ska meddela läraren om dina synpunkter 🙏
  • Magdalena M
    Magdalena M skrev om Riskettan en del av Ringens Bilskola
    Mycket trevligt bemötande, både vid första samtalet, i receptionen o på själva kursen. Något dyrare än andra kurser, men gick här pga kort inbokningstid. Kunde ha bjudit på liite mer fika med tanke på ovanstående.
    Mycket fint avslut att få skriva brev till sig själv. Tack!
    2017-03-17 Teresa . svarar Magdalena M
    Hej Magdalena och tack så jättemycket för din rekommendation.
    Var roligt att du trivdes oss hos:)
    jag ska komma ihåg att se till att det finns mera fika i fortsättning. Lyka till med kortet.
  • Erika N
    Erika N skrev om Ringens Bilskola
    Annika, Hannah och Bethanny är superstjärnor! De stöttade mig hela vägen - och fick mig att slappna av med skratt och skoj.
    Speciellt Annika var mitt stora stöd och tog bort min rädsla/oro, vilket var guld värt för mig.
    2017-03-14 Teresa . svarar Erika N
    Tack Erika för din rekommendation, försiktigt och kom gärna förbi med din rallybil. Det var ett nöje att köra med dig, kommer att sakna våra pratstunder/Annika.
    Alla på Ringens önskar dig lycka till!
  • Joel G
    Joel G skrev om Handledarutbildning en del av Ringens Bilskola
    Den va bra eftersom vi fick lärorna oss grundläggande saker
    2017-02-09 Teresa . svarar Joel G
    Tack Joel🙏. Lycka till med körkortet😀
  • C-g O
    C-g O skrev om Handledarutbildning en del av Ringens Bilskola
    Bra och uppfräschade kunskaper om bilkörning och handledning.
    2017-02-06 Teresa . svarar C-g O
    Tack C. För din feedback :)🙏 Lycka till med kortet.
  • Max B
    Max B skrev om Ringens Bilskola
    Mycket modern trafikskola med simulator och inte massa lösa papper att hålla reda på. Något som andra borde ta efter... Inte kört ngt privat utan endast med trafiksloka och mest ringens. Klarade första uppkörningen! 63p på teorin.
    2017-01-31 Teresa . svarar Max B
    Stort Grattis till Körkortet Max! 63 Poäng, riktigt bra gjort. Vi kommer sakna dig här på skolan.
  • Miriam H
    Miriam H skrev om Handledarutbildning en del av Ringens Bilskola
    Jag tyckte det var intressant och fick en att bli sugen på att ta körkort.
    Teresa . gillar detta
  • panderson p
    panderson p skrev om Ringens Bilskola
    Varning för oseriös och oempatisk personal. Jag vaknar upp med influensa feber och ringer och vill boka om handledarutbildningen till ett senare datum. Bemöts med snorkighet av en person som låter som inhyrd växelperson. Jag får själv leta reda på nästa handledaradatum. Till slut visar det sig att det är Teresia som äger skolan och som till slut säger att jag har en dålig attityd.
    2017-01-11 Teresa . svarar panderson p
    Hej Niklas, tack för din recension! Det är genom kritiska synpunkter som vi kan utvecklas och bli bättre. Det var tråkigt att du inte blev nöjd med bemötandet! Som jag sa per telefon, får du dina pengar tillbaka trots sen avbokning.
  • Rolly F
    Rolly F skrev om Riskettan en del av Ringens Bilskola
    Tyckte det var bra och väldigt intressant samtidigt som man fick väldigt mycket info och saker att tänka på.
    2016-12-14 Teresa . svarar Rolly F
    Tack Rolly👏🙏 lycka till med kortet
  • Josef N
    Josef N skrev om Ringens Bilskola
    Hjgfhjihggjjjhgggjjhgfkklhgnlug
    2016-12-08 Teresa . svarar Josef N
    Tack Josef:)dhrsqwgghuidg:) kör försiktigt
  • Hans A
    Hans A skrev om Ringens Bilskola
    Kan ju egentligen bara svara för min körskolelärare men han har verkligen varit toppen. I mångt och mycket är det ju upp till en själv, men Ryan har varit lugn och seriös i alla lägen.

I slutändan är man ju elev för att man skall köra bil inte för att ta körkort. Självklart finns det mycket att nöta när kortet väl är taget, men jag känner att jag har en stabil grund som jag kommer att ha nytta av för lång tid framöver.
    2016-12-02 Teresa . svarar Hans A
    Grattis Hans, nu är den efterlängtade kort din:) Mycket bra kämpat. Kör lugnt och lycka till med allt🙏
  • Mats E
    Mats E skrev om Handledarutbildning en del av Ringens Bilskola
    Jättebra introduktion! Liten grupp med utrymme för diskussion. Informationsrik träff.
    2016-11-28 Teresa . svarar Mats E
    Tack Mats för att du tog dig tid att skriva Reco, det uppskattas:)
  • Reynaldo M
    Reynaldo M skrev om Riskettan en del av Ringens Bilskola
    Schysst personal, gillar att dem är så lugna och välbemötande det skapar trygghet! Bästa!
    2016-11-25 Teresa . svarar Reynaldo M
    Tack för de fina orden:) lycka till med körkortet
  • Max T
    Max T skrev om Riskettan en del av Ringens Bilskola
    Intressant föreläsning med en lärare som uppenbarligen var mycket insatt i ämnet!
    2016-11-25 Teresa . svarar Max T
    Tack för din Reco! Lycka till med körkortet!
  • Andre L
    Andre L skrev om Ringens Bilskola
    Intensivkurs upplagd efter mina behov med kort varsel. Rättvis bedömning med bra feedback. Trevligt att vara på körskolan trots egen stor olust att ta körkort. Tack för ett utmärkt jobb!
    2016-11-23 Teresa . svarar Andre L
    Tack Andre för de fina orden:) det var trevligt att ha dig här. Kör försiktigt
  • Isabella S
    Isabella S skrev om Handledarutbildning en del av Ringens Bilskola
    Hej, jag tyckte att deras handledarutbildning var väldigt bra. Lite för lång bara det blir svårt att ta in sig allt
    2016-11-17 Teresa . svarar Isabella S
    Tack Isabella för att du tog dig tid att skriva:) lycka till med kortet
  • Ola K
    Ola K skrev om Handledarutbildning en del av Ringens Bilskola
    Sirpa var fantastiskt bra! Tydlig och pedagogisk!
    2016-11-17 Teresa . svarar Ola K
    Tack Ola:) lycka till med kortet
  • Linda Å
    Linda Å skrev om Handledarutbildning en del av Ringens Bilskola
    Jag tyckte att utbildningen var bra, väldigt informativ och läraren var pedagogisk
    2016-11-17 Teresa . svarar Linda Å
    Tack Linda:) lycka till med övningskörning
  • Gabriell P
    Gabriell P skrev om Handledarutbildning en del av Ringens Bilskola
    Mycket bra fick kära mej mycket nytt.........
    2016-11-17 Teresa . svarar Gabriell P
    Tack Gabriel:) lycka till med övningskörning
  • Sandra B
    Sandra B skrev om Ringens Bilskola
    Så underbara människor, jag rekommenderar ALLA att ta körkort med hjälp av Ringvägens bilskola!
    2016-11-14 Teresa . svarar Sandra B
    Tack sandra för din fina rekommendation. Grattis till körkortet och kör lugnt:)
  • Annelie J
    Annelie J skrev om Ringens Bilskola
    Toppenbra utbildning! Engagerade lärare!
    2016-11-04 Teresa . svarar Annelie J
    Grattis till körkortet och kör försiktigt:)
  • Romina S
    Romina S skrev om Handledarutbildning en del av Ringens Bilskola
    Lärarna är dom bäst utvalda. Rekommenderar till alla utan körkort och MED körkort !
    2016-10-27 Teresa . svarar Romina S
    Tack Romina för din fina rekommendation:)
  • Paola F
    Paola F skrev om Handledarutbildning en del av Ringens Bilskola
    Tycker det var bra och informativt
    2016-10-24 Teresa . svarar Paola F
    Tack Paola:) lycka till med lappen.
  • Pia K
    Pia K skrev om Körsimulator en del av Ringens Bilskola
    Profsig och trevlig personal!!! Effektiv och konstruktiv utbildning som är väl anpassad utifrån kundens behov.
    2016-10-21 Teresa . svarar Pia K
    Tack Pia för dina ord:) det uppskattas. Må väl:)
  • Jenny R
    Jenny R skrev om Riskettan en del av Ringens Bilskola
    Bra genomgång. Bra lärare. Men sjukt att betala så mycket för så pass lite information.
    2016-10-14 Teresa . svarar Jenny R
    Tack Jenny för att du tyckte om kursen. Lycka till med kortet:)
  • Elin K
    Elin K skrev om Handledarutbildning en del av Ringens Bilskola
    Bra lärare och tydliginformation. Det ända negativa var att ljuset flimrade ifrån smartboarden så jag fick ont i ögonen.
    2016-10-06 Teresa . svarar Elin K
    Hej Elin,
    tack för din feedback, vi ska undersöka vad som kan vara fel på smartboarden:(
    kul att du tyckte att resten var bra.
    Lycka till med lappen:)

Ringvägen 89, 118 61 Stockholm