Your Driving Academy

YDA grundades 2017 som i början varit en konsultverksamhet, med andra ord har vi samarbetat med andra trafikskolor vars elever behövde körlektioner i både manuell och automatbil, sen håller vi även kurser i samarbete med en annan trafikskola men vi guidar dig hela vägen till körkortet och dess steg!
  • Risk1 (teoretisk kurs om risker i trafiken)
  • Risk 2 (Halkbana)
  • Introduktionskurs
Vi håller lektioner med utgångspunk från Artillerigatan 83
Vi hämtar ovh lämnar elever till/från arbetsplats om man jobbar i norrastockholm (efter överrenskommelse)
Vårt motto: Ansvarsfull bilkörning
Tänk på att: det ska vara lätt att ta körkort!
Vi skräddarsyr lektioner efter just dina behov
Vi håller körlektioner, Risk1 & Risk2 även i engelska

Läs vad 84 kunder tycker om Your Driving Academy 2

2022-09-23 Insamlad av företaget
    Bra pedagoger, tydliga förklaringar.
    2022-09-22 Insamlad av företaget
    Det var bra jag lärde mig mycket och dom var väldigt trevliga.
    2022-09-14 Insamlad av företaget
    YDA varit besta trafikskola för mig.
    Jag vill tacka alla som jobbar på YDA.
    Det varit som " my driving academy" så Jag vill tipsa att följa YDA 👍
    2022-09-11 Insamlad av företaget
    Good service. Professional and good presentation.
    2022-09-01 Insamlad av företaget
    Personliga och serviceminded , trevliga.
    2022-09-01 Insamlad av företaget
    Gick handledarkursen med Navid Qazi som utbildare. Hans engagemang o kompetens var mycket bra. Dom 3 timmarna flöt på snabbt.
    2022-08-31 Insamlad av företaget
    Det var en superbra föreläsning om vad som kan förväntas ute på vägarna, samt många frågor somnat hade blev besvarade
    2022-08-29 Insamlad av företaget
    Navid was very friendly and the course itself was informative.
    2022-08-26 Insamlad av företaget
    Gick riskettan hos YDA och är väldigt nöjd med allt från bokning till hur kursen genomfördes!
    2022-08-25 Insamlad av företaget
    Bra att läraren la fokus på säkerheten.
    2022-08-23 Insamlad av företaget
    Mycket engagerande, inspirerande och lärorik risketta med utbildaren Navid!
    2022-08-16 Insamlad av företaget
    Grymt upplägg på kursen, lärde mig otroligt mycket och man blev bra insatt med historierna läraren berättade!
    Tack philip! Ja hoppas att du blir en klokare förare med mina historier som lärdom 😊👍🏼 Your Driving Academy
    2022-08-13 Insamlad av företaget
    Instruktören var rolig och var energifylld när han lärde ut
    2022-08-11 Insamlad av företaget
    Mycket lärorikt och intressant. Körkortsteori har aldrig varit så roligt!
    Tack Gustaf för din härliga feedback, Vi försöker skapa en rolig väg till kökortet 😊😌 Det ska vara en upplevelse 🤗 Your Driving Academy
    2022-08-11 Insamlad av företaget
    Har genomgått en handledarkurs tidigare då ett av våra fosterbarn tog körkort,så nu var det dags igen då den tidigare passerat bäst föredatum .
    Kan säga att det var skillnad som natt & dag, den här kursen var verkligen informativ och på ett lättsamt och roligt sätt.
    Tiden flög iväg.
    Tolv solar av tio möjliga.👍👌👌👌
    WoW!!! va kul o höra såna härliga kommentarer Stort Tack Rickard 😊🙏🤜🤛 Your Driving Academy
    2022-08-11 Insamlad av företaget
    Väldigt proffesionellt och underhållande introduktionskurs
    Tack du!! Va skönt att du blev nöjd 👍🏼👍🏼👍🏼🤜🤛 Your Driving Academy
    2022-08-09 Insamlad av företaget
    Bra handledare! Det var kul att teori varvades med mycket övningar och diskussioner. Rekommenderar!
  • Linda M
    2022-08-09 Insamlad av företaget
    Roligt upplägg på kursen. Tiden gick fort
    2022-08-08 Insamlad av företaget
    Rolig lärare och blandat med övningar och föreläsningar
    2022-08-04 Insamlad av företaget
    Everything was good and I am really satisfied with.
    2022-07-24 Insamlad av företaget
    Bra genomgång och reminder! 👌
    2022-07-24 Insamlad av företaget
    Blev bemött bra. Gick habndledarkurs
    Tack isabelle men du gav oss bara en stjärna kan det vara ett misstag:)? Your Driving Academy
    2022-07-22 Insamlad av företaget
    Varan gav mig mer insikt som handledare.
    2022-07-22 Insamlad av företaget
    Skulle varmt rekommendera yda och naveed
    Tack Anton 🙏 Skönt att du blev nöjd Your Driving Academy
    2022-07-21 Insamlad av företaget
    Gick introkurs och var mycket nöjjd!
    Det var en avslappnad och trevlig stämning där jag kände att jag kunde ställa frågor och få relevanta svar. Tack!
    Toppen Mikaela! Lycka till med din manuella uppkörning nu 🤗 Your Driving Academy
    2022-07-19 Insamlad av företaget
    Så fort jag kom in i cafet blev jag bemött på ett trevligt sätt vilket gjorde mig känna mig bekväm direkt. Jag hade tänkt att vi bara skulle lyssna igenom någon lång presentation och svara på några enstaka frågor men så var det inte. Först svarade vi på en massa frågor i grupp sedan gick vi igenom de och samtidigt berättade han saker relaterat till ditt vilket gjorde det mycket mer intressant.jag skulle varmt rekommendera yda.se
    Tack Damil för att du själv va så inspirerande med dina kloka inlägg i gruppen 😇🙏🤝 Your Driving Academy
    2022-07-13 Insamlad av företaget
    Bra utbildare, rekommenderar starkt!
    2022-07-12 Insamlad av företaget
    Jag tyckte att det var väldigt bra. Jag var lite tveksam i början med att jag så att det skulle ta 3 timmar men dem timmarna gick förbi snabbt. Det är inte en tråkig kurs och man får lära sig mycket nyttigt om att ta körkort och köra i allmänhet.
    2022-07-11 Insamlad av företaget
    bra utbildning
    2022-07-11 Insamlad av företaget
    Bra utbildare. Gillade att han var mycket positiv till att ta körkort med hjälp av handledare för att få en rimligt. När jag tog körkort (för 32 år sen) så var körskolorna generellt negativ till privatkörning.

Vi bokade hela familjen samma dag och dom körde söndagar (samma pris då som vardag).

Kommer sannolikt välja dom igen när det är dags för dottern att ta körkort.
    2022-07-09 Insamlad av företaget
    Bra innehåll, lite varmt i i utbildningslokalen.
    Tack Jan för feedbacken, vi har ordnat fläktar för framtida kurser. Your Driving Academy
    2022-07-07 Insamlad av företaget
    Trevligt professionellt bemötande samt progressiv syn på bilskoleutbildning.
    2022-07-06 Insamlad av företaget
    Engagerad samt kunnig kursledare för handledarkurs, tummen upp 👍
    Tack Mikko 😇 Vi för vårt bästa 🤜🤛 Your Driving Academy
    2022-07-06 Insamlad av företaget
    Jag tyckte YDA hade en bra Handledarutbildning - informativ och trevlig. Dock hur Barncancerfonden framhävdes i detta formulär tyckte jag var riktigt dåligt. Man tror ju nästan att det är Barncancerfonden man betygsätter.
    Tack cecilia för din feedback kul att du gillade kursen, gällande barncanerfonden är det Reco som håller i det, Vi på Yda har inget med det o göra.
    🙏 Tack o lyckatill 🌼
    2022-07-06 Insamlad av företaget
    Blev bemött väldigt bra och det var seriöst och bra.
    Tack va kul o höra din positiva feedback
    Ha en bra fortsatt sommar🌻
    2022-07-06 Insamlad av företaget
    Tydlig, trevlig, rakt på sak och modern i sitt att lära ut! Väldigt givande.
    Tack Tiina för ditt uppmuntrande svar 🤜🤛 Your Driving Academy
    2022-05-25 Spontant omdöme
    Tack så mycket för hjälpen när jag skulle återta körkortet efter min Hjärnaneurysm. Lugnt och stilla när det behövdes, mycket humor och skarp tillsägelse vid behov. Bättre kunde det inte bli.
    Du är en kämpe som går emot läkarnas gissningar om dig, tur att du inte levde upp till vad dom sa 🙂 ibland behövses det lite hårdhandskar med dig 😁 ber om ursäkt för det men det blev nödvändigt ibland som du förstått 👍🏼 du körde upp helt felfritt dessutom med P..A.
    Ta väl hand om dig Jonas vi ses på stan 🤙
  • Rani Q
    2022-04-12 Insamlad av företaget
    Super omhändertagande och utmärkt pedagogik!
    Läraren var specifikt duktig på att ge tydliga instruktioner, och det uppskattades enormt att lektionerna är anpassade utefter just mina behov så att det går så snabbt och effektivt som möjligt att ta kortet!
    Extra kul att få köra i lyxbilar dessutom..!

Rekommenderar starkt till alla olika åldrar och nivåer, och kommer att hänvisa mina vänner till Navid på YDA :)
    Tack Rani! Det var kul att lära dig köra bil, du spiller ingen tid i onödan, Högst ambitiös & väluppfostrad ung dam🥇
    Lycka till med livet💪🙏
    2022-04-11 Insamlad av företaget
    Väldigt bra med bra lärande. Rekommenderar varmt!
    2022-03-16 Spontant omdöme
    Rekomenderar starkt, jag tog mitt körkort förra veckan utan problem!
    2022-03-10 Spontant omdöme
    Kan varmt rekommendera YDA.
    Det hjälpte mig med allt från att boka teoriprov, risk 1, risk 2 och såklart uppkörningen. De har varit otroligt tillmötesgående med att flytta lektioner och hitta tider (tidiga mornar / sena kvällar) som passade mitt schema. Utöver bra service har det troligt vis Sveriges fräschaste / roligaste övningsbilar.

Tillsammans med YDA satt vi en plan från första testlektionen, höll oss till den och tog körkortet på utsatt tid.

En extra stor eloge till Navid. Han är otroligt pedagogisk och engagerad i sina elevers utveckling.

Stort tack!
    Tack Marcus! Vilken härlig feedback, du var en så medgörlig elev så det blev lätt föross båda 😊 Your Driving Academy
    2022-01-13 Spontant omdöme
    Världsklass! Bästa körskolan i Stockholm!
    Jag hade Navid och Ghassan som instruktörer och båda var fenomenala. Båda är trevliga, avslappnade, och erfarna.
    En sak att tänka på är att du måste vara öppen till kritik. Förvänta dig att göra många misstag, och att lära dig från dem.
    Jag själv blev bättre och bättre efter varje lektion. Varenda tabbe får detaljerad feedback som formar nästa steg framåt.
    Programmet är lätt att följa och bokningar görs smidigt med hjälp av YDAs receptionist, Rahilia. Jag kände aldrig att upplägget var för komplicerat.

Stark rekommendation! Om du vill ha ett kort med ditt fejs på det och körtillstånd samtidigt tycker jag att det här är ditt bästa val!
    Tack Underbara Oscar! Du blev en bra förare och tack för denhär tiden och för dom fina orden du skrev om oss 🥰
    Vi ses på stan! Lyckatill 😊🙏
  • 2022-01-12 Spontant omdöme
    Världens bästa trafikskola! Alla lärare som jag har kört med har haft bra tålamod och förklarat pedagogiskt. Superbra verkligen!
    2021-12-01 Spontant omdöme
    Otrolig utbildning från början till slut!
    2021-11-15 Spontant omdöme
    Jag tycker att det har känts bekvämt och enkelt att lära sig köra genom YDA. Navid och Ghassan har varit hjälpsamma i att få mig att se mina brister och ändra mina dåliga vanor när det kommer till bilkörning.
    2021-09-07 Spontant omdöme
    Jag vill bara här ta tillfället i akt att uttrycka tacksamhet till YDA gruppen och speciellt Ghassam som jag körde med alla lektioner förutom 1. Blev bara så av ingen speciell anledning. Det fungerade bra helt enkelt.

Med inställningen att man kan göra saker fel och tar till sig/lyssnar/ställer frågor när man inte förstår så var Ghassam till mycket stor hjälp. Allt ifrån hur man ska planera sin körning samt vad olika skyltar säger osv - han kunde allt!

Satte uppkörning på första försöket efter 10 lektioner hos YDA. Nu känner jag mig säker i bilen för hela livet :)
    Tack Edward för din dina recension 🙏 Ghassan tackar så mycket för den positiva fina feedbacken! Rekomendwra oss gärna för dina vänner,bekanta o kollegor är vi tacksamma... Your Driving Academy
    2021-09-04 Spontant omdöme
    Kan varmt rekommendera Josef som lärare. Han hjälpte mig göra en bra plan utifrån mina förutsättningar, och var angelägen om att jag skulle klara mig på första försöket. Han fick mig att snabbt känna mig trygg med att köra bil, o sen putsa på finlir. Körde också ett par dubbellektioner med Robert i Hammarby Sjöstad, mkt pedagogisk lärare han med. Satte teorin o uppkörning på första försöket, så glad för det. TACK för hjälpen! 🙂🙂
  • TINE L
    2021-08-30 Spontant omdöme
    Väldigt nöjd! Jag hade rädd att köra bil, men tack för den här jättebra utbildning har jag nu äntligen klarat körprovet! Stor tack Ghassan och Navid
  • SOFIE W
    2021-08-24 Spontant omdöme
    Jag är väldigt nöjd med YDA. Jag övningskörde både med Navid och Ghassan. De lärde mig inte bara vad jag behövde fokusera på för att bli en trygg och säker förare.
    Navid fick verkligen bygga upp mitt självförtroende gällande körning från när jag började var jag nere på 0 i självförtroende pga hur många andra körskolor som har brutit ner mig totalt.
    Navid och Ghassan höll båda 2 alltid en god ton och höll all feedback på en positiv och upplyftande nivå.

Jag blev extremt positivt överraskad av att ingen skrek på mig när jag gjorde något fel 😊
    Allt slit lönade sig. Det tog mig 3 försök för att äntligen klara uppkörningen. Men det hade aldrig gått utan Navid och Ghassan och YDA:s positiva och pedagogiska utlärnings metod.
    Tack Gud att du blev klar, varför skulle man skrika på dig? Du ska göra fel när du kör hos oss, det är därför du är på en körskola..
    Tack för din fina kommentar Sofie 🙏 hoppas att du rekomenderar oss för dina nära kära &bekanta
    Kör på nu o känn av friheten
    Ha d bäst🤎
    2021-08-04 Insamlad av företaget
    Alla var riktigt proffsiga och skickliga, har svårt att tänka mig att en körskola kan vara bättre