Alla kategorier Trafikskola Stockholms län Stockholm Norrmalm Vasastan Fogels Nya Trafikskola

Fogels Nya Trafikskola

Rehnsgatan 19, 113 57 Stockholm — Visa karta

Välkommen till Fogels Nya Trafikskola!

Med ny ägare och totalrenoverade lokaler erbjuder vi dig hjälp på din väg mot körkortet.
Vi erbjuder körkortsutbildning på behörigheterna AM, A, B (Manuell & Automat), B96 & BE-körkort. Vi kan även erbjuda dig med funktionshinder riktigt bra körkortsutbildning då både bilar och lokaler är anpassade för dig också.

Förutom att vi erbjuder spetskometens inom NPF (Neuropsykiatriska funktionsnedsättningar) så har vi specialanpassning utav handikappsbilar för olika funktionsnedsättningar. Vi har ett exklusivt samarbete med Permobil som är Sveriges enskilt största och ledande företag som specialanpassar bilar efter kundernas specifika behov.
Vi har många års erfarenhet i branschen vilket gör att vi utöver körlektioner också kan erbjuda Riskettan, handledarutbildning och lärarledda teorilektioner. Vi kan även anpassa teorin för NPF-elever.

När du tar ditt körkort hos oss kommer vi överens om en individuell utbildningsplan som gör att du får ut maximalt av den tid du lägger ner. Du lär dig dessutom köra i en trevlig, avspänd och målinriktad miljö.
Mån-Tor: 09:00-18:00
Fre: 09:00-15:00
Lör-Sön: 09:00-15:30

Läs vad 16 kunder tycker om Fogels Nya Trafikskola

• Matt M skrev om Fogels Nya Trafikskola
    I am originally from the United States and my drivers license there is not valid in Sweden. I needed help with the differences in the Swedish system, including Eko driving with a manual shift car. Michael Kappe with fågels trafikskola is a fantastic teacher and he made sure I was prepared for every aspect. His thorough approach and feedback style combined with a deep knowledge of the automobile and rules of the road had me fully prepared for the final tests. Läs mer
  • Ellen N skrev om Fogels Nya Trafikskola
    En fantastisk körskola och körlärare. Michael är grymt duktig och kunnig på det han gör. Han lär ut på ett sätt som verkligen fungerar där han först instruerar och sedan låter dig själv förstå varför du gör det du gör. Han är väldigt anpassningsbar och har inte bara en specifik inlärningsteknik utan han anpassar sig efter eleven och gör det som fungerar bäst för just den personen. Jag har precis kört upp och fick godkänt på första försöket, allt tack vare Michael. Sättet han pratar på under lektioner är precis så som förarprövaren också gör, vilket gör att provet inte kommer som en chock och du är väl förberedd.

Måste också slå ett slag för Michaels engagemang. Han lägger ner hela sin själ i varenda elev, och det är inte bara du som vill ha ditt körkort utan han vill det minst lika mycket.

Är otroligt glad och nöjd med min tid på Fogels nya trafikskola. Står här idag med ett körkort i handen och det hade aldrig skett utan Michaels hjälp. Rekommenderar STARKT. Läs mer
  • Johan K skrev om Fogels Nya Trafikskola
    Micke är en fruktansvärt kompetent intruktör och lärare! Förutom att du får lära dig allt som krävs för att bli godkänd på ditt förarprov och har kul medan du gör det så får du också tonvis med nyttiga lärdomar som garanterat kommer hjälpa dig i trafiken!

Högsta betyg! :) Läs mer
  • Louise M skrev om Fogels Nya Trafikskola
    Jätte bra! Micke var jätte bra och hjälpde mig att få in rutiner i körandet som kommer hjälpa mig på lång sikt. Jätte trevliga lektioner och jag förbättrade mig alltid efter varje gång. Läs mer
  • Chuck A
    Chuck A skrev om Fogels Nya Trafikskola
    Mike at Fogel's was an excellent choice for me. I really apprciated all the fine details he pointed out while i was driving. He made it very clear why all the rules are enforced. Overall its the best in town!
    all the best Mike! "You da MAN" :-) Läs mer
    2018-06-20 Micheal K svarar Chuck A
    Thank you Chuck ;-), it was very fun to get to know you throughout the trip to an approved test on the first try. You are the best ;-)
    Would like to take a picture of you in front of the car at the time when you have picked up your driving license. All honors to you.

Wish you the best
    Micheal K gillar detta
  • Johanna S
    Johanna S skrev om Fogels Nya Trafikskola
    Jag trodde aldrig att jag skulle ta körkort eftersom jag hatar att köra bil och är totalt ointresserad. Fick dock för mig att jag skulle ha ett körkort innan 30. Jag körde med Micke som verkligen är pedagogiskt och noggrann. Han hjälpte mig både med körningen och tips på hur jag ska plugga. Efter 3 månader av hårt jobb fick jag äntligen mitt körkort! Jag klarade både uppkörningen och teorin på första försöket. Det finns körskolor som bara vill tjäna pengar utan att bry sig om sina elever. Micke bryr sig verkligen och stöttar dig hela vägen. Kan inte tänka mig en bättre lärare. Läs mer
  • Robin L
    Robin L skrev om Fogels Nya Trafikskola
    Kunde inte gjort ett bättre val med trafikskola. Jag såg en recension om Fogelns nya trafikskola att Michael var väldigt petig, tydlig och pedagogisk, då tänkte jag direkt, vem vill inte ha en sån lärare? Med min diagnos så behöver jag nöta och nöta in saker och det var exakt det han gjorde, han såg direkt efter min första lektion vad jag behövde träna mer på. Efter 3 veckor, 7 lektioner och lite jädra anamma så har jag äntligen körkort. Läs mer
  • Daniel C skrev om Fogels Nya Trafikskola
    Mycket bra trafikskola med fokus på kunden och med mål att alla ska lyckas med sitt körkort. Läs mer
  • Tarik B skrev om Fogels Nya Trafikskola
    Jag kan verkligen rekommendera Fogels nya trafikskola. Läs mer
  • Birgitta P skrev om Fogels Nya Trafikskola
    Trevligt, innehållsrikt och kompetent
    övningspass. Läs mer
    2018-03-25 Micheal K svarar Birgitta P
    Trevligt att höra, keep it up så kanske vi ses snart igen :-)
  • Victor K skrev om Fogels Nya Trafikskola
    Fogels Nya Trafiskola har levererat mer än det jag förväntade mig när jag skulle välja bilskola. Jag kunde inte ha gjort ett bättre val! Micke är den bästa och mest pedagogiska läraren man kan ha och jag älskar hans motto att han lär ut hur man kör bil - inte bara för att man ska ta ett körkort. Han må vara petig med vissa saker men jag känner och vet att detta kommer gynna mig i längden. Läs mer
  • Charlotte B skrev om Fogels Nya Trafikskola
    Michael Kappe, som tagit över Fogels Nya trafikskola, är en utmärkt MC-lärare som på ett varmt och personligt sätt ser till sina elevers specifika behov och anpassar förarutbildningen för att stärka elevens självkänsla, förmåga och kunnande. Med lång erfarenhet av yrket och genuin kunskap om de tuffa krav som ställs i samband med förarprovet så stöttar han sina elever hela vägen till körkortet. Målmedvetet och med noggrannhet i detaljer bidrog han till att jag som elev utvecklades till att bli en ansvarstagande och riskmedveten förare. Jag kan verkligen rekommendera Fogels Nya Trafikskola till den som vill lära sig att köra MC! Läs mer
  • Helen H skrev om Fogels Nya Trafikskola
    Mc-kort. Min körlärare var genuint intresserad av att jag skulle lyckas! Läs mer
  • Smilla R
    Smilla R skrev om Fogels Nya Trafikskola
    Väldigt trevlig personal och speciellt Micke (trafikläraren), han var väldigt trevlig och riktigt bra på att lära ut. Väldigt lugn och det gjorde mig lugn. Rekommenderar starkt denna skola. Lokalen är väldigt välkomnande och modern, riktigt fräsch också. Bilarna är riktigt snygga och fräscha dom också, så vill man ha en skola med bra bilar, schysst skola och trevlig personal så tycker jag att man ska gå dit. Läs mer
  • Irina B skrev om Fogels Nya Trafikskola
    Mycket kunnig, engagerad och trevlig lärare och en fantastisk bil att köra! Rekommenderas varmt! Läs mer
  • Victor C
    Victor C skrev om Fogels Nya Trafikskola
    Jag åkte med micke på fogels trafikskola, och min upplevelse var väldigt possetiv, fick godkänt på första uppkörningen och första teoriprovet, hade inte kört någonting hemifrån! Rekommenderar starkt! Mvh victor! Läs mer

Bästa trafikskolorna i Stockholm:

Västra Finnbodavägen 2, 13130, Nacka