Fogels Nya Trafikskola

Välkommen till Fogels Nya Trafikskola!

Med ny ägare och totalrenoverade lokaler erbjuder vi dig hjälp på din väg mot körkortet.
Vi erbjuder körkortsutbildning på behörigheterna AM, A, B (Manuell & Automat), B96 & BE-körkort. Vi kan även erbjuda dig med funktionshinder riktigt bra körkortsutbildning då både bilar och lokaler är anpassade för dig också.

Förutom att vi erbjuder spetskometens inom NPF (Neuropsykiatriska funktionsnedsättningar) så har vi specialanpassning utav handikappsbilar för olika funktionsnedsättningar. Vi har ett exklusivt samarbete med Permobil som är Sveriges enskilt största och ledande företag som specialanpassar bilar efter kundernas specifika behov.
Vi har många års erfarenhet i branschen vilket gör att vi utöver körlektioner också kan erbjuda Riskettan, handledarutbildning och lärarledda teorilektioner. Vi kan även anpassa teorin för NPF-elever (mindre grupper om 3-6 elever).

När du tar ditt körkort hos oss kommer vi överens om en individuell utbildningsplan som gör att du får ut maximalt av den tid du lägger ner. Du lär dig dessutom köra i en trevlig, avspänd och målinriktad miljö.

Läs vad 98 kunder tycker om Fogels Nya Trafikskola 2

2021-09-20
    Micke är en härlig kille med många bollar i luften, samtidigt är han också förmodligen norra europas mest erfarna bilförare. Han har svar på exakt alla frågor och situationer. Den erfarenheten tillsammans med förståelsen för dig och dina behov är unik.
    Det va ett riktigt sant nöje att få coacha dig genom hela utbildningen till "hole in one"

Jag önskar dig allt gött i framtiden med det nytagna körkortet och att du nu få nöjet att köra andra till golf greenen för omväxlings skull ;-)
    2021-09-08
    No lo hubiera logrado sin la ayuda de Micke och Fogels nya trafikskola!

Estoy mas que satisfecha con esta escuela y la recomiendo un montón. Esta escuela es espectacularmente buena. Me faltarían palabras para expresar lo contenta que estoy por todo lo que he aprendido aqui gracias a Micke.

En general nunca me espero mucho de una escuela porque se que toda la responsabilidad la tengo yo, pero con fogels nya trafikskola ha sido super diferente. Micke esta constantemente pendiente de tu avance, te da tips todo el tiempo y también un buen feedback para que puedas mejorar en cada lección. Todo de una manera divertida, tranquila, respetuosa y muy profesional.

Algo que también me ha gustado bastante de esta escuela es que uno mismo puede reservar y cancelar las lecciones. No necesitas hacer llamadas o enviar correos electrónicos para saber si hay tiempos disponibles o no. Es estupendo porque de esta manera uno puede planear tranquilamente y sobre todo porque tu tienes el control =P

Las lecciones de conducir son super entretenidas y divertidas. Micke sabe un montón, te explica el porqué de cada cosa, el porqué de cada decisión que toma y de esta manera te ayuda a aprender constantemente. Aparte de que Micke es super inteligente.

Yo recomiendo muchísimo esta escuela y conducir con Micke porsupuesto, porque no hay otro mejor. Parece que a Micke le encanta lo que hace, es su pasión. Su meta es enseñarte a conducir y aunque no lo creas las horas que conduces son horas de full diversion y mucho mucho mucho aprendizaje.

Por cierto, Micke sabe español =P

Gracias Micke por todo este tiempo!!!
    Que todos los hispanohablantes que viven en Suecia y que quieran sacar la licencia de conducir vengan a ti. Es un dinero muy bien invertido!
    Muchas gracias por sus comentarios agradables y la diversión que escribe en español también :-)

Fue muy divertido conducir contigo y conocerte durante todo el viaje de principio a fin.

Buena suerte en el futuro con tu conducción.
    2021-08-20
    Klarade både teori och uppkörning på första försöket tack vare Micke! Pedagogiska genomgångar av nya moment och många tips och tricks vilket gör inlärningen lättare. Märks att Micke är proffs på det han gör. Rekommenderar verkligen Fogels nya trafikskola!
    2021-08-19
    Jag är nöjd med upplevelsen. Fick hjälp alla steg på vägen; teori, riskutbildning, uppkörning, etc. Pedagogiskt och anpassat till varje elev. Mycket bra!
    2021-08-18
    Jag blev tipsad om Michael på Fogels Nya Trafikskola efter problem med förarprov. Jag fick efter en lektion en rimlig uppskattning på hur många fler lektioner jag skulle behöva, till skillnad från många andra trafikskolor som vill sälja paket med tiotals lektioner innan de ens har sett en köra.

Jag har under lektionerna fått lära mig ett mer pragmatiskt korrekt och lämpligt körsätt, till skillnad från min tidigare körskola som lärde ut ett körsätt som var alltför bokstavligt tolkat utifrån läromaterialet.

Michael har även kommit med användbara praktiska tips baserade på hans långa erfarenhet som körskolelärare, samt hjälpt till att boka nytt körprov på en av de "bättre" platserna.

Jag kan definitivt rekommendera Michael på Fogels Nya Trafikskola för de som är missnöjda med sin tidigare trafikskola eller behöver förbättra sin körning inför ett nytt körprov. Det lär även vara en bra start för de som ska börja övningsköra.
    2021-07-30
    Micke var otroligt schysst i sitt sätt att lära ut, utan att döma ens misstag eller få en att känna sig dum. Tipsen man fick var extremt användbara och samtidigt fick man chansen att rätta till sina misstag och öva upp säkerheten i de olika momenten. Helt ärligt tror jag inte man kan få en mer positiv upplevelse på en körskola än här. Stort tack!
    2021-07-12
    Så JÄVLA bra. Micke är en grym lärare och man fixar garanterat uppkörningen efter lektioner och planering med honom.
    2021-07-10
    Micke är en pedagogisk och tålmodig lärare som hjälpte stort på min väg till körkortet. Tack för all hjälp!
    2021-06-04
    Vägen till körkort var krokig och frustrerande många gånger. Micke på Fogels lotsade mig tryggt från punkt till punkt. Min ADHD ställde till det för mig ibland men jag kände att jag kunde få ge utlopp för den och vara mig själv. Stort tack!
    2021-05-28
    Absolut den Bästa bilskolan i Stockholm utan tvekan, märker att erfarenhet är stor, om man inte skulle ta domhära lektionerna skulle man va livsfarlig i trafiken
  • Robert L
    2021-05-17
    Mycket kunniga lugn och saklig.
    Det var lätt att lära sig av en sådan oerhört kunnig lärare. Lätt att kommunicera med.
    Jag kommer att starkt rekommendera denna skola för nära och kära.
  • Karin B
    2021-05-02
    Jag är mycket glad och tacksam att det blev Fogels nya trafikskola. Mikael som driver skolan har ett mycket bra sätt att lära ut bilkörning. Vilket är stor anledning till att jag lyckades fixa både teoriprov och uppkörning på första. Rekommenderar denna körskola varmt.
    2021-04-20
    Fixade både kunskapsprov och körprov på första försöket tack vare den bästa läraren du kan ha, Micke!
    Extremt bra feedback och väldigt pedagogisk med bra tips och hjälp. Trevlig och lätt att prata med och förstår även folks olika svårigheter och bemöter på ett väldigt bra sätt.
    Rekommenderar starkt till andra!!
  • GUSTAV W
    2021-04-19
    Definitivt en modern trafikskola: fräscha bilar & en pedagogisk lärare som verkligen vill att eleven ska få sitt körkort med så få lektioner som möjligt: prisvärt och kvalitativt!
    2021-04-01
    Kommer definitivt hjälpa dig att bli en bra bilförare samt rejält öka dina chanser att klara uppkörningen!
    2021-03-18
    Michael is extremely competent, pedagogic, empathetic, caring and detail-oriented. You would think that my 7 years of driving experience in a big US city would be enough, but it was definitely NOT. I learned a great deal from him in just 2.5 months. He caught all of my driving faults and fixed them. The details matter during the driving test, and I would not have passed on my first try had I not had him as my instructor. I would *highly* recommend Michael, who really goes the extra mile for his students, and additionally is a wonderful person. Thank you Michael! :)
    2021-03-07
    Jag klarade teori och uppkörning på första försöket. Tack vare att Micke är en grym och engagerad lärare, har lärt mig tips å trix och hur man blir en bra bilförare. Superbra att jag kan köra i innerstan nu också! Rekommenderas!
    2021-02-28
    Jag är mycket nöjd med min utbildning. Micke är en grym pedagog som ser dina brister och lär dig att åtgärda dem direkt. Det är så viktigt att lära sig allt rätt från början, och Micke är fenomenal på att dels se dina svagheter, ge omedelbar feed back, och se till att du korrigerar felbeteenden. Jag trodde inte jag skulle klara av att ta körkort så förhållandevis enkelt. Men jag klarade det på första försöket! Tack vare Micke, som är genuint angelägen om att du ska lyckas ta dig igenom nålsögat.
    2021-02-27
    Vilken resa! Från att aldrig ha suttit vid ratten i juli förra året till att byta fil på motorväg 110km/h bara några månader senare.

Team #FogelsNya har ett engagemang och en drivkraft som hjälper en kämpa genom motgångar och bygga på ens självförtroende - vilket leder till avslapnad, framgångsrik körning.

Humor varvat med allvar och skräddarsydda tekniker som passar just en själv har lämnat bestående spår i minnet.

Tackar för all stöd, feedback och personligt bemötande under de senaste månaderna, denna sportbilsresa är oförglömlig!

Stort lycka till till er som jobbar på att ta körkort; allt går med lite positiv energi, fokus och övning :)

Vi ses ute i trafiken!
  • Eric N
    2021-02-24
    Hos Fogels handlar det inte om att klara provet, utan att bli en duktig förare. Det märks både i hur enkelt det är att faktiskt klara uppkörningen och sen hur bra man kör i jämförelse med andra bilister.
    2021-02-24
    Michael gör allt så att hans elever får bra verktyg och klarar provet!!! 👍
    2021-02-09
    Förra veckan fick jag mitt körkort! Från första försöket!!!!! Det var en an dom bästa dagarna i mitt liv! Allt det hände tack vare Micke. Han är pedagogisk, utmanade och inspirerar. Jag är så tacksam till honom och att han kunde göra min dröm att ha körkort sann! Tack för att du utmanade mig och trodde på mig Micke;)
    2021-02-06
    Riktigt bra körskola! Micke är väldigt pedagogisk och gör allt för att man ska lyckas med körkortet, rekommenderar verkligen!
    2021-01-14
    En körskola jag verkligen rekommenderar, väldigt pedagogisk och bra lärare!
    2021-01-04
    Riktigt bra undervisning med anpassningar efter personliga förutsättningar och mål. Bra körlektioner där man konstant får feedback under körningen vilket e bättre jämfört med vissa andra körskolor som jag testat där man får mycket feedback i slutet av lektionen vilket gör att man inte får chansen att rätta till misstagen och då blir körningen ganska meningslös. Körläraren ser och uppmärksammar både mindre och större detaljer som bör förbättras. De var även väldigt lätt att fråga om de var jag något jag inte förstod o körläraren lyckades bra med att reda ut vad jag inte förstod och lösa problemet. Har testat flera olika trafikskolor men kvaliteten på undervisningen på någon av dessa går inte att jämföra med denna. Att man får köra en audi på över 400 hästar e ju bara pricken över i et. Rekomenderar definitivt att testa denna skolan.
    2020-12-28
    Otroligt bra och tydlig körlärare som gör allt för att man ska lyckas! Väldigt nöjd med min upplevelse och rekommenderar starkt!
    2020-12-28
    Micke är en utmärkt körinstruktör. Han kommer att bedöma dina färdigheter under den första lektionen och sedan vägleda dig genom inlärningsprocessen logiskt och effektivt. Han är trevlig, hans instruktioner är tydliga och du känner alltid att du är i säkra händer.
    Jag var extremt nervös i början men ditt otroliga tålamod och förtroende för att jag kunde göra det fick mig igenom de första 80 minuterna. Därifrån behandlade vi olika ämnen varje vecka och du behandlade alla misstag som en möjlighet att lära mig en annan aspekt av körning. Du var alltid uppmuntrande och gjorde mig mer säker på mina egna färdigheter medan jag förklarade var jag gick fel och hur jag skulle göra det bättre nästa gång. När jag kom närmare körprovet tog du mig på alla testvägar och gjorde mock-tester för att se till att jag var redo. Jag passade och fick mitt körkort.
    Han är allround legend och tack en miljon.
    Jag rekommenderar starkt till Fogels Nya Trafikskola!!
    Tack för de fina och värmande orden Noah;-)
    Det har varit ett sant nöje att få lära känna dig under den här resan till mål, många skratt och härlig stämning i bilen varje gång.
    Och tack för det fina och välskrivna kortet och presenterna ;-)
    Önskar dig all lycka i framtiden med körkortet och familjen
    Gott slut och ett riktigt Gott Nytt År
    2020-11-22
    Micke is a great driving instructor with fine attention to detail and extensive experience in all types of vehicles. We had a great cooperation in our lessons so that even as my driving improved, he continually raised his standards. He had many tips and tricks for me and so that by the time I took my test, I knew every single road and actually found the test quite easy to pass. I could not recommend Micke more highly!
    2020-11-18
    Mikael är verkligen kunnig och bra på att identifiera hur man ska utveckla sin bilkörning
    2020-10-30
    Tog körkort på första försöket med hjälp av Fogels trafikskola. Tog ca 20 lektioner. Bra upplägg och planering för att hinna med alla moment i tid för uppkörning inom ramen för antalet lektioner. Tydlig feedback under körning! Mycket nöjd.
    2020-10-07
    Jag tog mitt körkort idag tack vare Micke!!
    Det finns nog ingen grymmare lärare än honom, har lärt mig så mycket. Han ger ett helt annat perspektiv när man kör och ger en massa tips och trix som man aldrig skulle tänkt på innan! Han bryr sig genuint om sin elever och hjälper en komma över ens rädslor när det kommer till trafiken. Jag skulle verkligen rekommendera honom till er som vill ta körkort! Jag är sjukt tacksam för allt och är mycket nöjd samt att han bidrar verkligen till en lärorik, seriös men ändå super rolig atmosfär :)

Tack för ditt engagemang och all hjälp och stöd, skickar många kramar!!
  • Joel L
    2020-09-30
    Jag tog flera körlektioner samt riskutbildning med handikappreglage i bilen. Alltid blivit mycket bra bemött, oavsett tid och plats så har läraren funnits där och knuffat mig framåt. Jag började köra utan förkunskaper och fick hela tiden bra tips på hur jag ska träna för att bli bättre. Helhets upplevelsen var över förväntan då jag ej var så sugen på att ta körkort innan men läraren fick mig att bli intresserad av min förarutbildning och idag kan jag säga att det var helt klart värt det! Stort tack från mig!
    2020-09-24
    Micke är verkligen den bästa körskolläraren man kan tänka sig! Han är pedagogisk och seriös samtidigt som man alltid sitter och skrattar i bilen. Efter en månad av lektioner klarade jag av uppkörningen på första försöket och det är bara tack vare Micke! Jag rekommenderar varmt alla som ska ta körkort att välja Fogels nya körskola.
    Ps. Bilen man får köra är fantastisk.
  • Roger R
    2020-09-06
    Micke är en väldigt engagerad körskolelärare som i sin upplärning gör det lilla extra för att man inte bara ska klara uppkörningen utan i grunden bli en god bilförare. Kan varmt rekommendera honom! Värt att tänka på för er som funderar på Fogels Nya Trafikskola är att Micke i dagsläget är enda körskolelärare vilket jag upplevde ibland kunde påverka tillgänglighet/planeringen för mig som elev.
    2020-09-04
    Efter att ha övningskört privat från och till under flera år började jag istället på Fogels nya trafikskola. Märkte direkt utveckling efter varje lektion! Micke är lugn, pedagogisk och både peppar och stöttar. Både teoriprovet och uppkörningen satt på första försöket.Tack! Äntligen!
    2020-08-31
    Fick precis den hjälp och stöd jag behövde av min lärare Micke som aldrig slutade tro på mej. Efter mycket kämpande har jag nu mitt körkort!!

Så glad och tacksam !!
    2020-08-24
    Riktigt bra körkortsutbildning som är väl anpassad efter dina förmågor och svagheter. Skolan ser till att göra dig helt redo inför förarprovet såväl teoriprovet. Finns absolut inget att klaga på. Såklart otroligt trevlig personal!! Är mycket, mycket nöjd.
    2020-08-22
    Micke har många tips och knep som gör körningen både lättare och roligare. Efter mina lektioner satte jag uppkörningen på första försöket.

Rekommenderas!
    2020-08-21
    Till dig som känner dig missförstådd, förbisedd och tampas med lågt självförtroende- du har kommit helt rätt! Micke tar dig under sina vingar.

I 18 månader hade jag kört på körskola innan jag kom till Fogels Nya Trafikskola, med inställningen att jag nog inte är 'rätt person' för att köra bil. Vilsen och uppgiven som jag var tänkte jag att det här är min sista chans, min sista möjlighet att bestiga det 'Mount Everest' av krav som jag byggt upp. Med rädslan för att bli nedtryckt vände jag mig till Micke, bara för att bli bemött av ett brett leende!

Människan är fri att tro vad hon vill kring hur vårt universum är uppbyggt, men jag väljer att tro på goda krafter- och Micke är just en sådan god kraft. Med excellent expertis, utomordentlig erfarenhet och ett oförglömligt bemötande lyfter han dig som inte längre tror att du kan. För det är just det som behövs, en tro på dig själv.

Till alla er körkortstagare där ute- Lycka till!
    Och till Micke- I owe it all to You!

Många kramar från Johanna
    2020-08-05
    Tog mitt mc-kort genom Fogels nya trafikskola.
    Kan säga att jag är extremt nöjd med Michael och det bemötande jag har fått, grymt bra lärare och skola.
    Mina förväntningar var att ta mc-kortet i år, körde med Michael i ungefär 1 månad innan jag tog kortet.
    Blev bättre än jag hade förväntat mig, snabbt och smidigt fick mycke bra tips och tricks.
    Man märker att Michael tycker om hans jobb!
    2020-07-29
    Här har vi en lärare (Micke) som faktiskt bryr sig om sina elever och vill att de ska lyckas. Man märker också att han genuint vill att man ska vara en bra förare och inte bara tillräckligt för att klara av uppkörningen. Sen sättet han lyckas förklara saker på gör det väldigt lätt att lära sig, samtidigt som han binder ihop det med praktiken vilket leder till en snabb lärning. Får inte heller glömma att nämna hans oändliga knep för att underlätta att komma ihåg saker, man undrar lite hur han kommer på allt.

Jag rekommenderar starkt att ta lektioner här. Man känner verkligen att man får en personlig utbildning, samt att det är en seriös men avslappnande atmosfär! Kunde inte valt en bättre körskola.

Tackar så mycket för Mickes hjälp och att han trodde på mig!
    Tack för din fina feedback ;- )
    Det var ett sant nöje att få vara med på din resa hela vägen till ditt välförtjänta körkort
    Riktigt grymt jobbat
  • Jonas L
    2020-07-10
    Vill du bli en bra bilförare? Då är det till Fogels Nya Trafikskola du skall gå.
    Körskolläraren (Micke) är supertrevlig, engagerad och uppfinningsrik. Jag är ”pushing 50” och hade aldrig kört bil tidigare så jag hade mina tvivel om att lära mig köra bil i Stockholms innerstad. Mickes proffsighet och erfarenhet gjorde att jag tog körkortet enligt den plan vi satte upp tillsammans på elevportalen.
    Helt enkelt suveränt! Man får dessutom med sig en massa bra tips. Jag kan varmt rekommendera Fogels Nya Trafikskola.

Stort tack!

(Jag ska snart börja ta mitt BE körkort och det kommer jag självklart ta hos Fogels Nya Trafikskola.)
    2020-06-18
    Stockholms förmodligen bästa lärare. Och mycket rolig bil att köra!
    2020-06-11
    Jag betalade för 3 körlektioner för att förbättra min körteknik.

Jag blev oerhört vänligt, och entusiastiskt bemött av Micke. Han la mycket fokus och energi på mig som person.

Med bra knep och vägledning så blev mitt körande mycket bättre, lugnare och jag kände mig tryggare bakom ratten. Jag fick även knep för att jobba på mig själv och hur jag skulle hantera mitt tänk och mitt agerande, samt knep att använda för att läsa av trafiken och andra människor.

Jag är väldigt nöjd med Fogels Trafikskola och Micke. Jag skulle starkt rekommendera för att få bra förutsättningar inför körprovet, samt bli en säkrare och bättre förare generellt.
    2020-06-05
    Handledarutbildning. Bra. Informativ. Matnyttig.
    2020-06-03
    Michael är en väldigt bra pedagog som genuint bryr sig om sina elever. Han ser till att man klarar körkortet som en säker och bra förare. Rekommenderas varmt!!
    2020-05-27
    Idag fick jag mitt efterlängtade körkort, klarade både teoriprov och uppkörning på första försöket! Skulle aldrig klarat det utan Micke på Fogels Nya Trafikskola. Han gav mig inte bara hjälp nog att klara teorin och körningen till proven utan han gav mig även verktyg för att bli en bra och trygg förare!
    Jag hade aldrig kunnat tro att det dessutom skulle vara en så rolig resa. Men det överträffade alla mina förväntningar! Jag rekommenderar alla att köra med Fogels Nya Trafikskola. Dels för att klara körkortet och bli en bra förare men också för att det är så himla roligt!
    2020-04-17
    Hade kört med en körskola innan och det funkade inge bra med läraren trodde aldrig att jag skulle ta kortet men tack vare Micke som är så grymt bra och väldigt pedagogisk så fixade vi det på cirka 3 månader.

Rekommenderar starkt han är grym !
  • Fathi R
    2020-04-03
    En trafikskola i världsklass!!! Utan dig skulle jag aldrig klara körkortet!! Tusen tack Micke👍🏾
    Det är du väl värd som du har kämpat och kämpat å inte gett upp💪
    Stort grattis än en gång till din framgångssaga å lycka till nu i framtiden med bilkörningen när du har en egen bil🙏🚗🏎
    2020-03-13
    WOW! Bara wow! Så himla nöjd med denna trafikskola, Micke är helt fantastisk lärare. Hade inte klarat detta utan honom. Helt jävla grym helt enkelt. Så funderar ni på vilken trafikskola ni ska välja - tveka inte en sekund. Varenda krona är värd hos honom!!!! 🚘🚦😀
    Tack för dom fina och upplyftande orden, det känns otroligt kul när man får äran att få vara med på resan till grand final. Det är detta som gör mitt jobb så roligt och upplyftande. Speciellt i dessa tider också med så många dystra å tragiska saker runt om världen 👍😁🏎🚗🤘
    Jag hoppas få se dig ratta runt i Audi RS3:an snart😅😂🤣😇😍