Alla kategorier Trafikskola Stockholms län Stockholm Bromma Riksby Bromma Mc-Skola

Bromma Mc-Skola

Linta Gårdsväg 25, 168 74 Bromma — Visa karta

På Bromma MC skola arbetar erfarna och behjälpliga MC-körkortslärare.

All utrustning du behöver för att övningsköra motorcykel ingår i priset hos oss, men du får gärna ha egna handskar, hjälmhuva och underställ med dig.

Praktisk utbildning inför motorcykel körkortet kan du få hos oss under perioden mars till oktober.

Under vintern kan du skaffa körkortstillstånd, öva teori och gå Riskettan utbildning hos oss som förberedelse. För att få göra uppkörningen för MC-kort måste både Riskettan, Risktvåan och teoriprovet hos Trafikverket vara avklarat.

Välkommen!
Mån-Tor: 10:00-17:30
Fre: 10:00-12:00
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 47 kunder tycker om Bromma Mc-Skola

• Jakob R
    Jakob R skrev om Bromma Mc-Skola
    Absolut det otrevligaste bemötandet jag stött på. ALLA andra kommentarer som är positiva är skrivna av dem själva. Dem jag träffat som köpt lektioner hos Bromma är entydigt överens om att dem är otrevliga och att det är på tok för dyrt!
    2017-10-05 Sara K svarar Jakob R
    Hej Jakob,

Tack för ditt omdöme.
    Vad tråkigt att du upplevde oss som otrevliga. Vi värdesätter relationen med samtliga av våra elever, därför är det extra tråkigt att du upplever oss på detta sätt.

Vi har försökt kompensera dig med bl.a en rabatt på 3000 SEK avseende trafikkörningen (100 min) där du upplevde oss som otrevliga.

Vi på Bromma MC-Skola tror på öppenhet och transparens, därför samarbetar vi med rekommendationssajten Reco.se (Rekommendationer där de kontrollerar att varje omdöme sker från riktiga kunder).

Om du önskar vidare kontakt med oss på skolan är du varmt välkommen att slå oss en signal så kan vi gemensamt hitta en lösning för framtiden.

Stort lycka till med ditt MC-kort!
  • Ingrid H
    Ingrid H skrev om Bromma Mc-Skola
    Det har varit en bra och trevlig skola att komma till! Trevligt bemötande men kunde önska lite mer engagemang från lärarna ibland och lite mer feedback och att Lars (en av lärarna) jobbar där lite mer. Mycket bra ordnad uppkörning till ett bra uppkörningsställe! :-)
  • Annika G
    Annika G skrev om Bromma Mc-Skola
    Enkelt, rutinerat, hjälpsamt.
    Säkerhet och körgläde.
    Rätt instruktion i rätt tid.
    Det var roligt att ta MC-kort med Bromma MC, alltid trevlig och lättsam stämning.
    Tack Christian, Sören och Elise
    Jag har lyft blicken :)
  • Michael I
    Michael I skrev om Bromma Mc-Skola
    Lite röriga och ostrukturerade, men helt okej.
  • Johan H
    Johan H skrev om Bromma Mc-Skola
    Super nöjd med alla lektioner och sköna lärare
  • Yuriy M
    Yuriy M skrev om Bromma Mc-Skola
    Jättetrevlig uppkevesle! Pedagogiska, kompetenta och flexibla lärare! Inga konstigheter. Så ska det vara! Rekommenderas till alla Bromma MC skolan!
    Yuriy Matouzko
  • Joakim W
    Joakim W skrev om Bromma Mc-Skola
    Trevligt gäng. Bra hojjar. Jättebra med egen bana att öva på. Instruktörerna har lång erfarenhet och är mycket kunniga men kan kännas lite väl laid back ibland. Ett tips är att själv vara drivande och aktivt be om feedback och instruktion så att man övar på rätt grejer. Upplever att coachingen kunde varit mer aktiv från deras sida. Annars skulle de fått full pott.
  • Fredrik A
    Fredrik A skrev om Bromma Mc-Skola
    Att ta MC-kort via Bromma MC är grymt! Tydlig och rak kommunikation, skön humor som underlättar eventuella svårigheter under utbildningen.
    Förväntningarna har överträffats och jag kan inte annat än att ge 10 tummar av 10 möjliga!

Tack C, S och E
    2017-09-21 Christian L svarar Fredrik A
    tack! kul att vi fick tio av tio tummar.
    kör försiktigt
    med vänliga hälsningar
    Bromma mc skola
  • Bianca R
    Bianca R skrev om Bromma Mc-Skola
    Väldigt duktiga och trevliga lärare och personal.
  • Emil B
    Emil B skrev om Bromma Mc-Skola
    Väldigt seriösa fast med humor. Erfarna i sitt yrke och lär ut på ett bra sätt :) mycket nöjd.
  • Gregory C
    Gregory C skrev om Bromma Mc-Skola
    Utmärkt, jag tycker att jag har fått ett mycket bra utbildning och mycket hjälp för att utväckla mig och klarar körkortet så fort som möjligt.
    Mycket rekommenderat.
  • Majd B
    Majd B skrev om Bromma Mc-Skola
    Levde definitivt upp till mina förväntningar! Fick tips och råd med jämna mellanrum samt svar på varje frågande hade. Rekommenderas starkt!
  • Karl b
    Karl b skrev om Bromma Mc-Skola
    Bra ordnat , bemötande och genomförande etc .
    Helheten bra
  • Dan S
    Dan S skrev om Bromma Mc-Skola
    Tack för den snabba och skräddarsydda utbildningen!!
  • Gustaf J
    Gustaf J skrev om Bromma Mc-Skola
    När jag i början av året kom till Bromma MC skola för att gå riskettan så upplevde jag direkt att de var engagerade.
    Så valet att köra utbildningen hos dem blev enkelt. De snickrade ihop ett bra upplägg och i början av maj körde jag upp och tog mitt efterlängtade mc kort.
    Sören och Christian är sköna killar. Tack för er hjälp att uppnå en av mina drömmar!
  • Patrik W
    Patrik W skrev om Bromma Mc-Skola
    Trevligt bemötande.
    Gemytlig stämning kom med bra tips för hur man kan förbättra sin förmåga till bättre förare.
    Man kan tillsammans med företaget om man vill lägga upp en plan hur man kan utväckla sin körning på bästa sätt. De sätter eleven i centrum.
  • Anders B
    Anders B skrev om Bromma Mc-Skola
    Kan bara säga "top notch" ......Alla personal på skolan, men framförallt Christian och "gubben" Sören ;) Ha-ha.....

Utöver personal så hade vi elever en fin gemenskap och den härliga jargong mellan elever och personal den smittade av sig på alla!

Vad gäller utbildningen så finns inget övrigt att tillägga, utan enbart buga och tacka för den fina utbildning som jag fick genomgå på Bromma Mc

Själv har jag haft åkeri (tung trafik) och många bokstäver i körkortet. Nu har jag lagt till A-korten för tung mc!
  • Hiwa I
    Hiwa I skrev om Bromma Mc-Skola
    Otroligt proffsiga, hjälpsamma och kunniga inom området. Alla tre lärare är väldigt bra och man får den hjälp man behöver för att komma vidare med sin utbildning. Dessa goa gubbar ska all tack för hjälpen.
  • Henrik W
    Henrik W skrev om Bromma Mc-Skola
    Gammal novis blev blev mycket väl omhändertagen av proffsen Christian och Sören. Lyckat resultat med godkänd uppkörning 3 maj. 100 mil senare på Trajjan olycksfri och inga påkörda barnvagnar. Kommer t o m ihåg att slå av blinkersen...
  • Umud E
    Umud E skrev om Bromma Mc-Skola
    Skit bra tog körkortet på första försök
  • Isabelle D
    Isabelle D skrev om Bromma Mc-Skola
    Jag var missnöjd med min tidigare körskola, de mjölkade mig på pengar. Därför böt jag till Bromma mc, jag är mycket nöjd med bytet, här har jag utvecklats till en bra mc förare. Personalen är trevlig, serviceminded och proffsiga på alla tänkbara sätt.
  • Iraj A
    Iraj A skrev om Bromma Mc-Skola
    risk 2 utbildning och jag är jätte nöjd med upplägget och bemötande.
  • Igor S
    Igor S skrev om Bromma Mc-Skola
    Grymt mc skolan. Erfarna lärarna som vet vad de håller på med. Rekommenderar hjärtligt. ☆☆☆☆☆
  • Bengt A
    Bengt A skrev om Bromma Mc-Skola
    Jag saknade noggrannare information om vilka val jag kunde välja inför min start. Jag saknade en noggrannare uppföljning av min utveckling under utbildningen.
    MC-skolan har ett lysande tillfälle att skapa en kundklubb som fortsätter ha kontakt med skolan efter avklarad utbildning. Fortsättningskurser, Avrostningskurser, Köp kuster. meka kurser. mm. Det saknar jag.

Personalen var väldigt erfarna och kunniga, snabba på att läsa av eleven och dess färdigheter.
  • Hans G
    Hans G skrev om Bromma Mc-Skola
    Inga problem, fick mitt kort på första försök.
  • Hiwa I
    Hiwa I skrev om Bromma Mc-Skola
    Mycket bra skola och trevliga lärare. Vill man ta mc-kort rekommenderar jag varmt Bromma mc, pga deras proffessionalitet.
  • Björn N
    Björn N skrev om Bromma Mc-Skola
    I början ett relativt seriöst intryck. Men allt eftersom tiden går med borttappade lappar och listor med elever. Inget datorsystem där man för in vem som gjort vad, utan elever får börja ifrån början trots erfarenheter och uppvisad körning på skolan.
  • Dick P
    Dick P skrev om Bromma Mc-Skola
    Bra och snabbt med en väldigt rolig skäggig gubbe som ofta står och röker.
  • Darko S
    Darko S skrev om Bromma Mc-Skola
    Bra och seriös MC skola. Rekommenderas starkt.
  • Dulle M
    Dulle M skrev om Bromma Mc-Skola
    Rekommenderas starkt. Egna banor tillsmammans med den otroligt kunniga personal såg till att jag hade körkortet på ca två månader. Otroligt nöjd och skulle jag ta andra behörigheter så vet jag precis vart jag ska vända mig.
  • Andreas L
    Andreas L skrev om Bromma Mc-Skola
    Bra och trevligt bemötande. Tydlig information och genomgång.
  • Dan B
    Dan B skrev om Bromma Mc-Skola
    Bra utbildning och lärare! Kan rekommenderas!
  • Andreas J
    Andreas J skrev om Bromma Mc-Skola
    Inge vidare, dåliga lärare som inte tar sig tid för sina elever. Äldre gubbar som inväntar pension, under en lektion på bana så satt den ena och raggade på en elvs mamma hela lektionen, och under den timmen fick jag inga tips eller tricks alls, dåligt! Finns bättre körskolor!
  • Alexandra D
    Alexandra D skrev om Bromma Mc-Skola
    Fantastiska instruktörer som bryr sig om sina elever
  • Alexander M
    Alexander M skrev om Bromma Mc-Skola
    Grym körskola, trevlig personal, rekommenderas varmt!
  • Alexandra F
    Alexandra F skrev om Bromma Mc-Skola
    jag skulle inte rekommendera deras skola till ngn annan. bemötandet och undervisningen var inte bra. Man kände sig inte så välkommen och man fick inte mycket uppmuntran vid lektionerna mera som att; vet du inte det. Man kände sig "liten" och ganska dum. Jag bytte körskola efter 3 lektioner.
  • Carl D
    Carl D skrev om Bromma Mc-Skola
    Bra skola. Bra lärare med snällt bemötande
  • Carl N
    Carl N skrev om Bromma Mc-Skola
    Trevlig MC-skola.
    Köpte ett paket med lektioner samt risk1 och risk2. Samt körde upp med Bromma MC-skola i Västerås. Gick fint :-)
  • Dag J
    Dag J skrev om Bromma Mc-Skola
    Tog MC-kort hos Bromma MC-skola 2016 och är i stort sett nöjd med min upplevelse. Det som var positivt var framförallt hjälpen med planering mm från Eva (?) som skötte bokningarna. Instruktörernas pedagogik kändes ibland inte helt genomtänkt men slutresultatet blev bra.
    Skulle rekommendera MC-skolan, men med vissa förbehåll.
  • Catharina H
    Catharina H skrev om Bromma Mc-Skola
    Helt okej. Var en givande kurs.
  • Badruddin D
    Badruddin D skrev om Bromma Mc-Skola
    Väldigt trevlig personal som låter en testa utan att irritera för mkt med intruktioner osv. Ska snart tillbaka o övningsköra mer
  • Anna F
    Anna F skrev om Bromma Mc-Skola
    Superbra hjälp inför BE. Rekommenderas! :)
  • Björn B
    Björn B skrev om Bromma Mc-Skola
    Deltog i risk2, lektioner i trafik, landsväg samt på bangården. Allt fungerade bra, tips och råd på vad som är viktigt att tänka på inför uppkörning. Bokade uppkörning och lån av MC via Bromma MC. Valet stod mellan BMC och en annan skola i Bromma och har inte ångrat mitt val. Jag kan rekommendera BMC
  • Anders L
    Anders L skrev om Bromma Mc-Skola
    Riktigt superbra på alla sätt!!!
  • Alexander G
    Alexander G skrev om Bromma Mc-Skola
    Mycket trevligt bemötande och professionella instruktörer.
  • Andreas T
    Andreas T skrev om Bromma Mc-Skola
    Jag är glad att jag valde Bromma MC-skola som min körskola. Riktigt trevliga och roliga lärare som är lätsamma och bra att ha och göra med. Rekommenderar Bromma MC för alla som bor runtom i stockholm då jag tror att chansen är mycket större att du får ditt mc-kort än om du skulle välja någon annan!

Andréas Finnen Teivonen
  • Elias J
    Elias J skrev om Bromma Mc-Skola
    Mycke bra skola rekommenderar :) stor tack

Linta Gårdsväg 25, 168 74 Bromma