Vinsta Trafikskola

Krossgatan 28, 162 50 Vällingby — Visa karta

Hos oss på Vinsta Trafikskola ska du känna dig bekväm från handledarutbildning tills dess att du har ditt körkort i handen!

Vi utbildar för körning i både automat- och manuellt växlad bil och hjälper dig gärna att planera din utbildning och skapa ett upplägg för dig och dina behov. Om du har kört mycket eller lite tidigare, hur bekväm du känner dig med teorin och flera andra omständigheter påverkar hur vi föreslår att du ska öva inför uppkörningen.

Är du dyslexiker? Vi har behörighet och alla hjälpmedel tillgängliga. Läs- och skrivsvårigheter ska inte hindra dig från att ta körkort!

Vill du snabba på utbildningen lite? Gå vår intensivkurs! Då schemalägger vi körlektioner både på för- och eftermiddag och du får tillgång till våra datorer och teorimaterial. Vi erbjuder även de två obligatoriska riskutbildningarna: Riskettan och Risktvåan (halkbanan).

Läs vad 69 kunder tycker om Vinsta Trafikskola

• Martin Jonasson M
    Martin Jonasson M skrev om Vinsta Trafikskola
    Bra lektioner, jag lärde mig mycket. Bra bemötande på kontoret. Övningskörde mycket hemma innan och köpte 6 lektioner för att finslipa körandet. Det gjorde nytta och nu har jag körkortet i handen!
  • Grover E
    Grover E skrev om Vinsta Trafikskola
    Not good at all!.........................................................
  • Joel Olsson J
    Joel Olsson J skrev om Vinsta Trafikskola
    Jag köpte 2 körlektioner introduktions-kurs och ett "uppkörnings test" på Vinsta trafikskola.
    Jag har inte något speciellt att klaga på, bemötandet var trivsamt, undervisningen var rolig och lärorik och jag kände att de lärare som undervisade mig kom med väldigt goda tips.
  • Anna L
    Anna L skrev om Vinsta Trafikskola
    Tack!
    Tack för allt. Stöd, peppning, hjälp, trygghet. För mig var det ett stort steg att i vuxen ålder bestämma mig och ta steget att ta mitt körkort. Men från den allra första mailkontakten, första mötet, upplägg, lektioner och anpassning av tider för att få det att fungera med mitt eget fullspäckade arbetsliv har Vinsta trafikskola alltid levererat. Och nu har jag KÖRKORT! Mitt, eget!!! Tack alla på Vinsta trafikskola och tack Faozi! Jag kommer att sakna er! Men jag kan garantera att när det är dags för min dotter om något år är det er vi kommer till!
    /Anna
  • Zandra A
    Zandra A skrev om Vinsta Trafikskola
    Efter att ha kört på annan trafikskola och blivit mycket otrevligt bemött är jag superglad att jag började köra på Vinsta trafikskola. Faozi har varit en mycket bra lärare. Jag gjorde även handledarkursen och halkbanan via Vinsta och var mycket nöjd med dessa. Efter att ha kört hr klarade jag teori och uppkörning på första försöket. Tack!
  • Nasita M
    Nasita M skrev om Vinsta Trafikskola
    Om omdömet skulle endast gå på körkunskaper hade jag lagt en 4-5 på betyget. Men när det gäller bemötandet och pedagogiskt förhållningssätt kan jag ge en 0-1, i alla fall vad det gäller handledarekursen som hölls idag, 4/11-2017.
    Hur kan en vuxen person, i rollen som utbildare, vara respektlös mot deltagarna som ändå har betalat för kursen?!
    Att rekommendera denna skola, åtminstone för handledarekursen, kommer aldrig på tal. Min yngsta ska också snart börja övningsköra men definivt INTE någon kurs via denna skola med respektslös och opedagogisk utbildare. Mycket förvånad att folk betalar för dålig service och inte lägger upp en officiell feedback!
    Hoppas skolan ser recensionen och kollar av med respektive utbildaren. Tack
    2017-11-04 Vinsta Trafikskola svarar Nasita M
    Tack för din feedback Nasita. Vi kommer ta upp den här kritiken med utbildaren.
  • Sara N
    Sara N skrev om Vinsta Trafikskola
    Jag köpte 20st körlektioner á 40 min från Vinsta trafikskola och hade möjligheten att boka in de under de närmaste veckorna innan mitt prov. Fick köra med olika lärare och har aldrig blivit så vänligt bemött! Alla hade olika egenskaper vilket gjorde att jag lärde mig nya saker konstant och jag kände mig även bekväm med alla lärare. Super nöjd!
  • Matilda G
    Matilda G skrev om Vinsta Trafikskola
    Alla som jobbade på vinsta trafikskola var hjälpsamma och trevliga. Jag körde med 2 olika lärare, den andra längre än den första. Båda var duktiga och mycket snälla. Jag gick både riskettan och halkbana via denna trafikskola och allt funkade jättebra! Helt klart nöjd med den hjälp jag fått, speciellt för att flera varit så tillmötesgående vid flera tillfällen. 5/5 helt klart.
  • Dina S
    Dina S skrev om Vinsta Trafikskola
    Lyckades äntligen ta körkortet efter att halvhjärtat försökt i över 10 år och via över 5 olika trafikskolor. Detta mycket tack vareMagedy och Anders tålamod och pedagogiska sätt.
    Extra plus för att man kör bil för varje minut man betalar. De andra skolor jag har haft har lektionstiden börjat ticka i väntrummet och 10 min kunde ibland gå till att bara ta sig till den parkerade bilen och komma igång.

Rekommenderad varmt!!
    Lina gillar detta
  • Sofia G
    Sofia G skrev om Vinsta Trafikskola
    Min lärare lotta lärde mig allt inför körkortet på ett genuint och bra sätt. Rekommenderar stark denna körskola.
  • Philip J
    Philip J skrev om Vinsta Trafikskola
    Jag tycker att läraren hjälpte mig betydligt mycket mer än om jag hade kört endast privat. Det är lätt att missa detaljer om man bara kör privat.
  • Shayan J
    Shayan J skrev om Vinsta Trafikskola
    Mycket bra, pedagogiska och anpassar sig efter elevens behov. Stort tack till Anders som stod ut med mig också.
  • sandra r
    sandra r skrev om Riskettan en del av Vinsta Trafikskola
    Har inte börjat övningskört med er men än så länge har det varit bra.
  • Emelie R
    Emelie R skrev om Handledarkurs en del av Vinsta Trafikskola
    Jag tyckte kursen var informationsrik och levde upp till mina förväntningar. Alla som jobba där när jag hade kursen var väldigt trevliga och välkomnade!
  • Johan F
    Johan F skrev om Handledarkurs en del av Vinsta Trafikskola
    Trevlig o engagerad lärare med en hel del anekdoter gjorde att tiden flög.
  • Salam D
    Salam D skrev om Handledarkurs en del av Vinsta Trafikskola
    Kursledaen var kunnig, rolig och väl motiverad. Kurs innehåll var anpassde till deltagare.
  • Sofie J
    Sofie J skrev om Handledarkurs en del av Vinsta Trafikskola
    Väldigt bra bemötande! Effektiv och snabb inlärning som gav resultat snabbt!
  • Julia H
    Julia H skrev om Vinsta Trafikskola
    Bra trafikskola! Jättetrevlig och tillmötesgående personal som svarar snabbt både på telefon och mejl. Har inte varit några problem att boka om lektioner vid behov. Hade två olika trafiklärare under min tid som elev och båda två var väldigt pedagogiska och duktiga lärare.
  • Joakim L
    Joakim L skrev om Vinsta Trafikskola
    Två veckor med den här skolan o läraren Yohannes, så fick jag körkort på första försöket. Grym skola! Bra lärare!
  • Lovisa I
    Lovisa I skrev om Vinsta Trafikskola
    Har varit nöjd med vi sta trafikskola. Tack för all hjälp jag fått för att klara mitt körkort. Speciellt vill jag tacka Lotta och magedy för att ni stöttar och varit sä envisa med mig.
    Tack för all hjälp Vinsta trafikskola
    Lovisa Ibstedt
  • Mickaela H
    Mickaela H skrev om Vinsta Trafikskola
    Blev alltid vänligt bemött, och paketpriserna var helt ok. Tyckte dock inte att det var helt problemfritt.. lite svårt att få tider samt att jag bokade risktvåan men blev borttappad från listan och ombedd att boka om, stod på mig och dem löste det tillslut. Kändes ändå lite slarvigt. Tog 16 enkellektioner utan att riktigt komma nånvart, bytte lärare och det blev bättre men då va lektionerna jag betalt för slut och det slutade med att det var privatkörningen som fick mig redo för att tillslut ta kortet...
  • Pontus J
    Pontus J skrev om Vinsta Trafikskola
    Vinsta trafikskola har varit bra på att lära ut och samtidigt tagit det i en bra tackt !
  • Adem B
    Adem B skrev om Vinsta Trafikskola
    Grymt företag! Bra bemötande! Bra kunskapförmedling! Jag tog körkortet idag!
  • Nora L
    Nora L skrev om Vinsta Trafikskola
    Jag tog ca 15 körlektioner, varav en var en utbildningskontroll. Har också gått handledarutbildning, risk 1a och risk 2a på Vinsta trafikskola. Lekrionerna var lärorika och bra och jag trivdes jättebra med min lörare Lotta. När jag frågade om hjälp att planera min körning bokades ett möte in och jag fick hjälp att göra ett upplägg-jättestor hjälp!
  • Emily S
    Emily S skrev om Vinsta Trafikskola
    Rekommenderar Vinstas trafikskola starkt! Fick jättebra bemötande och två lärorika körlektioner innan uppkörning. Maged var pedagogisk och gav bra konstruktiv feedback och tips på vad jag kunde finslipa till uppkörningen, som jag sedan klarade utan problem! Tack för er hjälp.
  • Elin H
    Elin H skrev om Handledarkurs en del av Vinsta Trafikskola
    Det var väldigt bra, han som hade kursen var trevlig, uppmanade till frågor och försökte alltid dra in en och få en att tänka efter genom att ställa frågor
  • Forell M
    Forell M skrev om Vinsta Trafikskola
    Mycket bra, väldigt hjälpsamma och pedagogiska administratörer och lärare.
  • Susanna D
    Susanna D skrev om Vinsta Trafikskola
    En oerhört varmt och proffsigt bemötande både i samband med bokningar av lektioner men framförallt av Lotta min trafiklärare som med oerhört engagemang både såg mina problem från första lektionen och kunde anpassa kursen efter mina personliga behov. Varje lektion var en glädje att genomföra och det var så tryggt att ha Lotta och Vinsta trafikskola vid min sida hela vägen fram till färdigt körkort. Något som jag aldrig trott jag skulle lyckas med. Många år av misslyckande och flera försök lyckades Vinsta trafikskola hjälpa mig att vända. En genuin och engagerad och varm trafikskola. Hela kursplanen var väl genomtänkt och personlig. TUSEN TACK!!!
  • Susanna D
    Susanna D skrev om Vinsta Trafikskola
    En oerhört varmt och proffsigt bemötande både i samband med bokningar av lektioner men framförallt av Lotta min trafiklärare som med oerhört engagemang både såg mina problem från första lektionen och kunde anpassa kursen efter mina personliga behov. Varje lektion var en glädje att genomföra och det var så tryggt att ha Lotta och Vinsta trafikskola vid min sida hela vägen fram till färdigt körkort. Något som jag aldrig trott jag skulle lyckas med. Många år av misslyckande och flera försök lyckades Vinsta trafikskola hjälpa mig med detta. En genuin och engagerad och varm trafikskola. Hela kursplanen var väl genomtänkt och personlig. TUSEN TACK!!!
  • Badr J
    Badr J skrev om Vinsta Trafikskola
    Jag hade inte kunnat ta körkortet utan de på Vinsta Trafikskolan
  • Hanna G
    Hanna G skrev om Vinsta Trafikskola
    Den var bra! Man fick lära sig mycket på kort tid
  • Jessica L
    Jessica L skrev om Vinsta Trafikskola
    Snälla och duktiga lärare som alltid kan svara på frågor och berättar hjälpsamt om man gör något fel
  • Simon R
    Simon R skrev om Vinsta Trafikskola
    Bästa bilskolan! Bästa läraren Johannes !
  • Eleonor N
    Eleonor N skrev om Vinsta Trafikskola
    Det har varit en positiv upplevelse från början till slut. Fått den hjälp och feedback som behövts av min körlärare. Bra tips vad som är viktigt att tänka på. Har studerat inför teoriprov själv hemma så inte tagit hjälp från trafikskolan på den punkten. Bra stöttning även inför uppkörningen. Kommer varmt rekomendera körskolan till andra.
  • Ann-Sofie L
    Ann-Sofie L skrev om Vinsta Trafikskola
    Toppen! Alla lärare har varit jättebra. Jag har känt mig trygg och lärt mig på ett förtjänstfullt sätt. Rekommenderas varmt!
  • Daniel L
    Daniel L skrev om Vinsta Trafikskola
    Bra, trevliga och pedagogiska lärare som man känner sig trygg med!
  • Christian C
    Christian C skrev om Vinsta Trafikskola
    Stort tack till Lotta och Magdhi och dem andra på vinsta trafikskola! Från att aldrig ha kört bil till att ha körkortet inom loppet av 1,5 månad kan man inte vara något annat än extremt glad och nöjd med hur dem hjälp mig göra detta. Alltid tillgängliga om det är något, alltid bra stämning när man kommer till skolan och ute på vägen. Finns mycket mer positivt att skriva om denna skola samt lärare men att ha körkortet i sin hand efter en så kort tid säger mycket. och med det sagt så vill jag varmt rekommendera Vinsta trafikskola till andra som ska ta körkortet!

Med vänlig hälsning
    Christian
  • Susanne K
    Susanne K skrev om Vinsta Trafikskola
    Riktigt usel trafikskola. Otrevligt och arrogant bemötande från ägarna. Så illa att jag valde att avsluta kursen som jag hade betalat för. Det var ett år sedan och Vinsta trafikskola har fortfarande inte återbetalat pengarna. Gör din körkortsutbildning någon annan stans!
    2017-03-17 Vinsta Trafikskola svarar Susanne K
    Susanna du behöver inte smutskasta trafikskolan.
    Det du behöver är att lämna tillbaka böcker som du skulle ha lämnat.
    Man kan inte äta kakan och ha den kvar
    2017-03-17 Susanne K svarar Vinsta Trafikskola
    Jag vill varna alla som ska ta körkort från att anlita Vinsta trafikskola! Rekord i otrevligt och arrogant bemötande! Jag lämnade tillbaka böckerna som nämns men pengarna återbetalades inte. Dessutom saknar jag ersättning för de körlektioner som trafikskolan avbokade.
    Läs mer genom att expandera tråden +
  • Simon L
    Simon L skrev om Vinsta Trafikskola
    Jag är otroligt nöjd med trafikskolan och alla dess lärare specifikt Shaker och Magedy som är huvudanledningen till att jag lyckades med körprovet genom tydlig handledning och förklaring.
  • Ingrid H
    Ingrid H skrev om Vinsta Trafikskola
    Jag tycker Vinsta trafikskola har varit jättebra! Kan verkligen rekommendera! Mycket trevliga och kompetenta. Anders var toppen och även Faozi och Lotta var riktigt bra trafiklärare. Trevligt bemötande på kontoret där också :-)
  • Kristina K
    Kristina K skrev om Vinsta Trafikskola
    Jag rekommenderar Vinsta trafikskola!
    De är riktiga proffs med allt från Service till själva tjänsten att utbilda förare.

Trafikläraren Anders är unikt pedagogisk med bra känsla för elevens behov. Man känner sig trygg, säker och man har fantastiskt roligt.
    Med hans hjälp i form av tydliga instruktioner och givande tips, utförliga analyser och strålande positiva energi lyckades jag överträffa mina förväntningar för varje lektion. Och slutligen lyckas med körkortet!

Det är nästan så att jag kommer sakna att övningsköra!

Enormt Tack!

/Kristina K
  • Martin H
    Martin H skrev om Vinsta Trafikskola
    Bra bemötande. Kompetent personal. Tillmötesgående, ganska flexibla. Upplevs väldigt seriöst.

Trafikskolan behöver upprätta tekniska lösningar för onlinebokning, betalning osv.
  • Farida B
    Farida B skrev om Vinsta Trafikskola
    Tack Magedy för allt hjälp!
    Värmt rekommenderar Vinsta trafikskolan!
  • Eleonor N
    Eleonor N skrev om Riskettan en del av Vinsta Trafikskola
    Jag tyckte att kursen var rolig, läraren skämtade mycket för att lätta upp stämningen och det fungerade jätte bra. I övrigt gick han igenom det som va viktigast, blev inte för tråkigt eftersom han hade sammanfattat väldigt bra. Kul att få se några klipp och videor. Lagom med Paus så man fick röra sig lite. I det stora hela tycker jag att Göran gjorde en jätte bra insats!
  • Shaza A
    Shaza A skrev om Riskettan en del av Vinsta Trafikskola
    jag fick väldigt bra och intressanta informationer. Tack!
  • Olga A
    Olga A skrev om Riskettan en del av Vinsta Trafikskola
    underhållande och informativt, tack
  • Robet M
    Robet M skrev om Riskettan en del av Vinsta Trafikskola
    Bra undervisning. Lite otrevlig lärare.
  • Jakob K
    Jakob K skrev om Riskettan en del av Vinsta Trafikskola
    Lärorik och givande föreläsning, kul att få interagera också istället för att det bara lyssna. Grupparbeten var bra.
  • Isabelle S
    Isabelle S skrev om Riskettan en del av Vinsta Trafikskola
    En bra och lärorik kurs med en variation av föreläsning och grupparbete.
  • Maria L
    Maria L skrev om Vinsta Trafikskola
    Helt ok men kände att jag behövde byta trafikskola.

Krossgatan 28, 162 50 Vällingby