Rembjers Trafikskola

Rembjers Trafikskola

Rembjers Trafikskola ligger i Solna norr om Stockholm och är en av tre trafikskolor som ägs av familjen Rembjer. Vi erbjuder körkort till personbil både manuellt och automat, MC-kort, handledarutbildning för privatkörning med mera. Tack vare tre bilskolor i ett företag kan man som elev nyttja de andra skolornas resurser och sedan start 1954 har tusentals elever tagit körkort hos oss. Vi har en tydlig utbildningsplan i 16 steg som gör att vägen till körkort är effektiv både i kostnad och tid. Vi är flexibla och utformar inlärningsprocessen efter dina förutsättningar och tidigare erfarenheter. Varmt välkomna till oss!

Läs vad 163 kunder tycker om Rembjers Trafikskola 2

• 2021-04-27
    Den absolut bästa trafikskola du kan hitta!
    Jag har nu varit körkortsinnehavare i ca 4 månader och klarade både teorin och uppkörningen på första försöket tack vare gänget på Rembjers. De har en fantastisk pedagogik som gör att du utmanas och utvecklas på ett väldigt bra sätt. Med en tydlig plan, bra struktur och kommunikation skräddarsydde Lasse och jag hur min resa skulle se ut. Exempelvis vad vi skulle göra på lektionstid, vad jag skulle göra hemma, när jag ville vara klar, hur lång tid varje moment skulle ta osv. Alltså är du en stor del av och får påverka mycket av din utbildning vilket gör att du kan lära dig på det sätt du lär dig bäst.

Största hindret för mig i min körning var att behålla lugnet när det blev stressigt i trafiken men tack vare samtalen med Lasse och de reflektionerna han hjälpte mig att göra blev jag väldigt trygg i mig själv i trafiken, absolut måste man vara mer fokuserad ibland och det är dumdristigt att vara kaxig men just dendär paniken då man slutar tänka försvann helt efter lektionerna. Samtalen har jag också tagit med mig i livet utöver livet i bilen.
    Innan jag hittade Rembjers hade jag lektioner på annan trafikskola men det går inte att jämföra, jag utvecklades mer på en lektion med Lasse än 5 lektioner med dem tack vare Rembjers pedagoik och sätt att tänka. Du får inte bara körkort genom lektioner hos dem, utan du blir en bra och framförallt medveten förare. En riktig och en riktigt bra förarutbildning.
    Stort Stort tack igen för allt Lasse, och självklart alla ni som jobbar på Rembjers! Ta hand om er!
    2021-04-23
    I would easily rate this as the best traffic school in Stockholm. The teacher Lasse is extremely good at making you the best driver you can be. All teachers here can communicate really well in both Swedish and English. The quality of service is top notch. You get very personalised one-on-one lessons from the teacher. They also help you think and develop your mind about driving and being on the road. Much better than learning to pass an exam. They also conducted special courses on country roads with multiple cars and taught how to manoeuvre in different situations. This driving school helped me to get my driving license in one attempt after living in Sweden for only 5 months. I honestly feel I have become a much better driver even though I have a had a license for almost 10 years outside of Sweden. If you are ever considering getting your license I hight recommend this place, even if you have to travel a bit further to get here. It is that good!
    2021-04-22
    Jag har länge skjutit på att ta tag i körkortet och har också blivit allt mer rädd för att sätta mig framför ratten. Men Lasse pushade mig att våga mer och mer, samtidigt som jag fick göra alla steg i min egna takt. Lasse är väldigt duktig på pedagogik och läste av hur jag bäst lär mig på ett mycket bra sätt. Tvivlade så många gånger på mig själv att jag skulle hinna klart inför proven, men var mer än redo när det var dags! Klarade både teorin och körningen på första försöket. Hade aldrig klarat det utan en så bra lärare som Lasse!

En viktig del för mig var att jag skulle våga köra i Stockholmstrafiken själv när jag var klar, och valde därför att lägga de pengarna som krävdes genom att ta lektioner i Stockholm och på en riktigt bra skola. Och nu vågar jag köra min egna bil utan problem!
    Hej Jessica! Det har varit jättekul att få följa dig på den här resan. Du kan vara stolt över det du har åstadkommit! Lycka till med allt i framtiden! :) Rembjers Trafikskola
  • BIANCA T
    2021-04-14
    Rekommenderar Rembjers starkt!
    Körde endast på körskolan och då med Lasse. Lasse är pedagogisk, lugn och anpassar efter ens behov. Fick stöd genom hela processen. Hjälp med bokning av teori- och körprov. Bra och tydlig läroplan och precis vad jag behövde.
    Tack Rembjers!
    Hej Bianca! Tack för de fina orden. Det är jättekul att höra! Hoppas att du får mycket nytta av körkortet i framtiden! :) Rembjers Trafikskola
  • MAJA V
    2021-03-26
    Jag är supernöjd med min upplevelse hos Rembjers trafikskola! Det jag sökte när jag bestämde mig för att ta mitt körtkort var en proffsig och pedagogisk skola med tydlig målsättning och det var precis vad jag fick hos Lasse och gänget på Rembjers. Alltid trevligt bemötande, en tydlig plan och jag lärde mig massor på vägen. Lyckades med både teori och uppkörning på första försöket och det hade aldrig gått utan Lasse! 🌟
    Hej Maja! Superkul att höra att du är nöjd. Vi på Rembjers önskar dig all lycka i framtiden! :) Rembjers Trafikskola
    2021-01-28
    Rekommenderar varmt denna trafikskola! Lasse är trevlig, pedagogisk, flexibel och lyhörd. Jag fick proffsigt stöd i min körning och var välförberedd inför uppkörningen som jag klarade på första försöket.
    Hej Marianne! Vi tackar så mycket för det fina omdömet! Vad kul att du är nöjd med utbildningen. Lycka till med allt i framtiden! :) Rembjers Trafikskola
  • Natalya D
    2021-01-13
    Varmt rekommenderas! Utbildningen anpassas efter dina behov. Lasse är väldig erfaren lärare, lugn och pedagogisk; han följer dig hela vägen till körkortet. Kommunikationen med skola funkar utmärkt. Det bästa valet, helt enkelt! 🌟
    Hej Natalya! Tack så mycket för det fina omdömet! Vi är jätteglada att du är nöjd med din körkortsutbildning. Lycka till med allt i framtiden! :) Rembjers Trafikskola
  • FELICIA H
    2020-11-16
    Rembjers trafikskola är en mycket bra trafikskola!
    Lasse och de andra lärarna är väldigt trevliga och kunniga och övrig personal är alltid behjälplig. Det finns möjlighet att både övningsköra och plugga teori med dem och de kommer se till att du är i toppform inför båda prövningarna. Jag klarade både uppkörningen och teorin på första försöket och det var definitivt tack vare Lasse och Gabriella som såg till att jag kunde min sak.
    Rembjers trafikskola tar något högre pris för sina lektioner i jämförelse med andra trafikskolor, men enligt mig var det värt varje öre. Det är viktigt att man har en körskola samt körskolelärare som stöttar en och pushar en och det gör definitivt Rembjers.
    Det enda jag har som feedback är att det vore toppen om ni skaffade er en telefon som man kunde ringa innan klockan 15:00 om dagarna och åtminstone lämna ett meddelande.
    Hej Felicia! Tack för omdömet. Vi uppskattar det! Jättekul att höra hur du upplevde din utbildning. Sedan du skrev ditt omdöme har vi faktiskt skaffat en telefonsvarare. Vi tackar så mycket för förslaget. Lycka till med allt i framtiden! :) Rembjers Trafikskola
  • JOEL K
    2020-10-29
    För att hitta bättre trafikskola får man söka med ljus och lykta.

Jag körde med Lasse som, med hjälp av hans långa erfarenhet, har förmåga att tillämpa en individanpassad pedagogik. Genom en bra blandning av tydlighet och ironi fick jag svar på mina frågor och vägledning gällande min körning samtidigt som jag kunde se fram emot de trevliga körlektionerna.

Under hela processen upplevde jag en lyhördhet och flexibilitet från Rembjers trafikskola för att möta mina behov. Parallellt med det har jag kunnat räkna med att få ärliga bedömningar av vad jag behövt öva mer på liksom vilka moment jag var tillräckligt säker på.

Rekommenderas starkt!!
    2020-10-16
    Idag klarade jag min uppkörning och äntligen har jag fått körkortet. Tusen tack Lasse, är helt övertygad om att jag inte gjort det utan Lasse. Jag har gått flera andra trafikskolor att jämföra med och det var stor skillnad i framsteg för min del. Tack vare lärare som har lång erfarenhet, kunnighet och inte minst är duktiga pedagog kommer man längre på kortare tid. Jag registrerade mig på Rembjer Trafikskolan i slutet av augusti i år och idag den 16/10 klarade jag min körkort. Lasse var extremt bra på att anpassa lektionerna efter målat vi planerade gemensamt och gav mig lagom mycket utmaning. Tack Lasse att du utvecklade min körning och även fick mig att bli en bra förare.
    2020-09-21
    Klarade uppkörningen på första försöket och är helt övertygad om att jag inte gjort det utan Lasse! Ser att en del kommenterat att körlektionerna är dyra men de var verkligen värda varenda krona (övningskörde privat också). Jag har en annan trafikskola att jämföra med och det var stor skillnad i framsteg för min del. Med lärare som är kunniga, har lång erfarenhet och inte minst är duktiga pedagoger kommer man längre på kortare tid. Lasse var extremt bra på att anpassa lektionerna efter behov och ge mig lagom mycket utmaning för att framsteg skulle ske. Dessutom utvecklade han inte bara min körning utan även mig som förare. Tack!!
    2020-09-11
    Responding in English - hoppas att det är okej!

I purchased car driving coaching service from this company - to get the körkort. They appeared to be a well established company in business for many years.

They had a good structure to their coaching programme. It, however, took me longer to get the körkort than I expected. They are more expensive than certain other driving schools.

Special thanks to my special instructor (Kristina P) - she was extremely polite, patient and professional throughout my association with this company. Truly one of her kind and a gem of a person. Truly lucky to have had her as my coach.
    2020-08-26
    Köpte körlektioner för att få körkort B o fick ett varmt bemötande av alla på företaget. Det hjälpte med att känna mig trygg och lugn med att gå på lektionerna med trafikskolan. Hade inte några riktiga förväntningar då jag inte visste riktigt vad fn trafikskola gör men blev väldigt nöjd med utbildningen jag fick!
    2020-08-26
    trevlig personal med lång erfarenhet av
    utbildning av trafikskoleelever.
    Centralt och bra i Solna.
    2020-08-24
    Kunniga, pedagogiska körskolelärare.
    2020-05-25
    Jag tyckte att Lars var pedagogisk under våra lektioner och jag uppskattade att han var lyhörd vilka önskemål och förväntningar som jag hade på lektionerna
    2020-04-27
    Köpte ett utbildningspaket. Köpte fler timmar efteråt. Bra bemötande i sin helhet. Jag var inte nöjd med en av lärarna och efter att jag motiverade skolan om lärarens arbetssätt fick jag kompensation. Utbildningen var bra med extrem dyrt.
  • Dandan X
    2020-04-27
    Jag är mycket nöjd med denna trafikskola. Bra bemötande och bra trevliga handledare . Jag rekommenderar varmt denna skola .
    2020-04-25
    Min trafiklärare Lars är kunnig, erfaren, trygg och pedagogisk. Kunde inte önskat mig någon bättre.
    2020-04-25
    Allt bra - bra bemötande - tog ungefär den beräknade tiden som vi gemensamt planerade att det skulle ta.
    2020-04-24
    Jag har körkort men inte kört under en mycket lång tid.
    Blev väldigt bra bemött och har haft ett mindre antal körlektioner vilket kändes betryggande att ha en lugn person med lång erfarenhet (Lars Rembjer) bredvid mig.

Mina förväntningar på mig själv var inte så stora men det gick bättre än vad jag trott. Körlektioner kändes för mig som en absolut nödvändigt.

Har inte haft möjlighet att träna själv sen i höstas, hade tänkt att ta flera lektioner i vår men coronaepidemin har gjort att jag måste skjuta på det, jag är också sambo med en högriskperson så vi tar det ganska försiktigt.
    2020-04-24
    Jag var med min dotter på handledarutbildning en kväll.
    Mycket gott bemötande och goda kanelbullar.
    Vi har gått en likadan utbildning på 90 talet så vi visste ungefär vad utbildningen skulle innehålla. Nytt var Eco-driving och bra situationsbilder som vi reflekterade kring. Lärarnas egna reflektioner var också lärorika.
    En bra informativ matnyttig utbildning. Minus var att filmerna/bilderna inte funkade så bra på datorn samt att utbildningen blev lång kl 18-21.30. Sista halvtimmen var seg.
    2020-04-23
    Det är sällan man träffar en lärare som är som Lars, han var alltid lugn och pedagogisk. Bästa trafikskolan och skulle rekommendera den till alla som vill ha ett körkort med rätt kunskap från grunden. ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️
    2020-04-23
    Intressant och spännande föreläsare. Har gått introduktionskurs på annat ställe också och det var det såsigaste jag varit med om. MYCKET bättre på detta stället.
    Kör med handledare men tänker absolut boka in lektioner för att komplettera.
  • JIE C
    2020-04-01
    Very good teachers, strict and efficient. They provide very good plan for each student. They encourage you thinking about what’s good and bad when you drive every time, so the student could improve very fast if you listen to your teacher.
    2019-11-06
    Jag är så glad att jag valde just denna trafikskola!
    Allt har varit toppen från början till slut. Ali har varit den bästa läraren man hade kunnat önska sig.
    Väldigt proffsig men personlig med peppande ord när det behövts!
    Ina i receptionen har en fantastisk känsla för service och hjälp till med allt jag behövt hjälp med.
    Rekommenderar denna bilskola starkt för alla som vill komma igång och ta sitt körkort.
    Tack!!!
    2019-03-12
    Extremt glad att jag valt just denna körskola. Utbildningen har varit så givande och rolig. Sokratis är Sveriges troligtvis bästa körlärare. Så pedagogisk och duktig. Det allra bästa är att ni verkligen månar om att eleven ska lyckas.
  • Alex K
    2019-01-03
    Vill du ha kul samtidigt som Du vill ta ditt körkort är detta rätt ställe. Jag var på 4 andra körskolor samma dag, när jag klev in här så kände man den familjära stämningen och erfarenheten hos lärarna. Vi gjorde ett eget schema för mig då jag behövde köra på helger ibland. Lasse är fantastisk och super pedagogisk och vet när du är redo. Tog mitt körkort tidigare än vad vi planerat och pengarna som blev över fick jag tillbaka. Vill du ta körkort och verkligen få lära dig alla steg tydligt är detta skolan för dig. Rekommenderas starkt!
    2018-12-21
    Jättebra trafikskola. Bra upplägg, trevliga lärare och man får mycket för pengarna.
    2018-11-01
    Rekommenderar varmt, kompetenta lärare och en mycket trevlig och hjälpsam reception. Klarade både teori och uppkörning på första försöket, mycket tack vare de lärorika lektionerna som kombinerar både praktik och teori.
    2018-10-19
    Kan rekommendera. Klarade teori och uppkörning på första.
    Mycket bra och pedagogiska lärare.
    Lasse for president!!!
  • MARIA S
    2018-07-06
    Varning!! Vi har blivit totalblåsta.
    Bland annat betalat för massa lektioner som inte var värda någonting vid utbildningskontroll på annan körskola. De bokar in uppkörning utan att grundläggande moment är godkända, saknar utbildningskort eller fyller i dem felaktigt. Här går du utan utbildningsplan och riskerar felaktig inlärning. Det är lite hipp som happ allting och ingen tar ansvar. De vill sälja lektioner och skiter i resultatet, akta er!
    2017-12-04
    Kan rekommendera varmt - klarade uppkörningen på första försöket och tror att det berodde till störst del på den utomordentliga förberedelsen jag fått på Rembjers. TACK!
    2017-11-19
    Mycket bra och pedagogiskt upplägg! Läraren var påläst och kunnig och förklarade på ett bra sätt! Kan verkligen rekommendera!
    Tackar för det fina betyget. Navid som läraren heter gillar att föreläsa och det märks tydligt på dom elever som går våra kurser Rembjers Trafikskola
    2017-11-17
    Har haft Basta som lärare och allt har var jättebra, pedagogisk och lugn! Jättebra och trevliga lärare och annan personal som gör sitt bästa för sina elever!
    2017-11-15
    Informativt och bra. Inget att tillägga eller klaga på. Blev mycket nöjd!
    Tackar för det fina betyget och hoppas du har nytta av all information när ni väl kommer igång med bilkörningen Rembjers Trafikskola
    2017-11-11
    Jag kan varmt rekommendera denna skola. Min trafiklärare Basta var pedagogisk och noggrann vid mina körlektioner och såg till att jag kom väl förberedd till körprovet. Han inger ett lugn och förmedlar direktiv och tips i ett gott tempo. Receptionisten Sofie är också trevlig och hjälpsam.

Vänligen
    Filip
    Tack Filip för fina ord och lycka till Rembjers Trafikskola
    2017-11-09
    Den gjordes rolig och integrerade studenterna i undervisningen med övningar.
    Tack så mycket för det fina betyget. Vi jobbar mycket på att våra kurser ska bli något man verkligen minns efteråt Rembjers Trafikskola
  • William L
    2017-11-07
    I went with Basta for two months learning from an American License to a Swedish one. They have online tests which helped greatly with getting the written test correct and patient instruction in English on how to drive in Sweden. I'd recommend it for any American trying to get their Swedish License.
  • Maniel M
    2017-10-13
    Bemötandet jag upplevde vart väldigt bra!.
    Jag fick en ganska stark signal redan från dag ett med all personalen som jobbar där, SAMT en person som heter Michael Kappe, Den personen tog väldigt långa vägar för att få sin elev att lyckas med att ta sitt körkort, hans engagemang och motivation är alltid 100% oavsett hur han en mår eller hur han har haft det tidigare, i alla fall vad jag upplever. Jag känner då att detta är en person som verkligen lägger undan allting annat för att få sina elever att lyckas. Tummen upp för körskolan och 2 tummar upp för Micke!
    Tackar Maniel för det fina omdömet. Det var ett nöje att få följa din utveckling ända fram till körkortet. Att skolan får totalt 3 tummar och en femma i betyg blir vi väldigt stolta över Rembjers Trafikskola
    2017-10-09
    Intressant och givande kväll med bra diskussioner! Bra och pedagogiskt upplägg!
    Tackar för det fina betyget och det är ni elever som skapar diskussionerna och den kvällen du var på hörde jag var ett mycket bra gäng. Rembjers Trafikskola
    2017-10-05
    👍👍👍.mycket bra och väldigt interesanta frågor som man inte tänker på förut.
    Tackar Alejandro för det fina betyget. Janne och Per som föreläste igår sa att det var en otroligt trevlig kurs med många intressanta diskussioner Rembjers Trafikskola
    2017-09-28
    En skola som har mycket erfarna lärare. Man får lära sig utmanade stadstrafik mycket snabbt vilket är bra för att få erfarenhet av det. Relativt dyra lektioner men de väger upp med kompetens.
    Tack Felicia för det fina betyget och omdömet. Det var en glädje att få följa din utveckling och se din glädje efter ditt lyckade förarprov Rembjers Trafikskola
    2017-09-22
    Kursen föreföll behandla de kunskaper som avsetts. Har fördjupat mina kunskaper kring olika risker. Kursen levde upp till mina förväntningar.
    Bemötande? Tja, det var vänlig stämning. Ok.

Företaget kunde snabbt tillgodose att jag fick de kurser jag behövde. Bra. De hade om de försökt, bara lite, kunnat sälja på mig några lektioner, som jag säkert behöver, men gjorde det ej.
    Analys:
    - Skapa kontakt och bygg upp förtroende-fasen saknades
    - Behovsanalys, otillräcklig
    - Kunden fick sköta avslutet
    Som kund vet jag fortfarande jag inte vad Trafiksskolan kan göra för mig - bevispresentation saknades.

Annars var det bra. MVH Björn Claesson , pensionerad försäljningschef
    Hej Björn. Vi finns mer än gärna som ett stöd om du behöver hjälp med mer i din utbildning. Tyvärr så valde vi att lyssna på dina önskemål när du talade om att det var just dina riskutbildningar du behövde göra om. Du är välkommen förbi skolan så kan vi se över dina behov och garanterat hjälpa till med det du behöver. Rembjers Trafikskola
    2017-09-19
    Jag fick bara en känsla av att utbildningen gick ut på att skrämma oss handledare , så att vi ska välja att köpa lektioner av körskolan i stället.
    Oj så tråkigt att höra. Vi här på Odenplans trafikskola är otroligt vana vid att vägleda även privatister. Vi ska genast ta till oss av din upplevelse och se om det finns något vi kan ändra på. Vi tar även emot elever som väljer att bara ta några få lektioner och vid dom tillfällen så har dom även med sin handledare så att hen blir uppdaterad på vilka krav som ställs idag för att klara av sina prov. Rembjers Trafikskola
    2017-09-14
    Vänligt och öppet mottagande, med noggrann genomgång och upplysande information.
    Koncentrerat och tankeställande för en äldre körkortsinnehavare! Uppfriskande för mig och inspirerande för min blivande elev!
    Tackar Björn för det fina betyget och dom värmande orden. Skönt att vi kan leverera en helhetsupplevelse för våra kunder Rembjers Trafikskola
    2017-09-14
    En mycket nyttig och bra kurs både för handledare och elev.
    Bra lärare då lektionstimmarna gick mycket fort.
    Tack Bengt för ditt fina betyg. Navid som trafikläraren hette igår gillar att hålla kurser så han har stor vana att engagera grupperna. Rembjers Trafikskola
    2017-09-09
    Bra kurs som fick mig att tänka till extra på saker som borde vara självklara
    Tack Anne-Cathrin för ditt fina betyg och vi skulle gärna höra mer om just vad du ansåg borde vara självklart. Det är våra kunders åsikter som får oss att utvecklas Rembjers Trafikskola
  • Britta C
    2017-09-08
    Väldig trevlig körskola med kompetenta lärare. Det kändes bra hela vägen från inskrivningen till körkortsprovet som var målet att klara utan omprov. Jag kan bara rekommendera denna körskola till alla som vill bli duktiga, säkra bilförare oavsett hur mycket erfarenhet ni har och oavsett era nerver. Det kommer bli bra - även om ni får en annan av de här duktiga lärarna än Basta som jag hade nöje att lära mig bilkörning av. Lycka till!
    Tack för dem uppskattade orden och lycka till Rembjers Trafikskola
    2017-09-07
    Jag tycker att det var en bra kurs där man fick delta aktivt.
    Tack Miranda för ditt fina omdöme. Navid vår trafiklärare är duktig på att engagera eleverna så våra Riskutbildningar brukar vara väldigt aktiva Rembjers Trafikskola