Rembjers Trafikskola

Centralvägen 17, 171 68 Solna — Visa karta

Rembjers Trafikskola ligger i Solna norr om Stockholm och är en av tre trafikskolor som ägs av familjen Rembjer. Vi erbjuder körkort till personbil både manuellt och automat, MC-kort, handledarutbildning för privatkörning med mera. Tack vare tre bilskolor i ett företag kan man som elev nyttja de andra skolornas resurser och sedan start 1954 har tusentals elever tagit körkort hos oss. Vi har en tydlig utbildningsplan i 16 steg som gör att vägen till körkort är effektiv både i kostnad och tid. Vi är flexibla och utformar inlärningsprocessen efter dina förutsättningar och tidigare erfarenheter. Varmt välkomna till oss!
Öppet just nu
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 148 kunder tycker om Rembjers Trafikskola

• 2020-05-25

HANNA T skrev om Rembjers Trafikskola
    Jag tyckte att Lars var pedagogisk under våra lektioner och jag uppskattade att han var lyhörd vilka önskemål och förväntningar som jag hade på lektionerna Läs mer
  • 2020-04-27

Esmat E skrev om Rembjers Trafikskola
    Köpte ett utbildningspaket. Köpte fler timmar efteråt. Bra bemötande i sin helhet. Jag var inte nöjd med en av lärarna och efter att jag motiverade skolan om lärarens arbetssätt fick jag kompensation. Utbildningen var bra med extrem dyrt. Läs mer
    Rembjers Trafikskola gillar detta
  • Dandan X

2020-04-27

Dandan X skrev om Rembjers Trafikskola
    Jag är mycket nöjd med denna trafikskola. Bra bemötande och bra trevliga handledare . Jag rekommenderar varmt denna skola . Läs mer
  • 2020-04-25

Ann L skrev om Rembjers Trafikskola
    Min trafiklärare Lars är kunnig, erfaren, trygg och pedagogisk. Kunde inte önskat mig någon bättre. Läs mer
  • 2020-04-25

Fredrik S skrev om Rembjers Trafikskola
    Allt bra - bra bemötande - tog ungefär den beräknade tiden som vi gemensamt planerade att det skulle ta. Läs mer
  • 2020-04-24

Eva O skrev om Rembjers Trafikskola
    Jag har körkort men inte kört under en mycket lång tid.
    Blev väldigt bra bemött och har haft ett mindre antal körlektioner vilket kändes betryggande att ha en lugn person med lång erfarenhet (Lars Rembjer) bredvid mig.

Mina förväntningar på mig själv var inte så stora men det gick bättre än vad jag trott. Körlektioner kändes för mig som en absolut nödvändigt.

Har inte haft möjlighet att träna själv sen i höstas, hade tänkt att ta flera lektioner i vår men coronaepidemin har gjort att jag måste skjuta på det, jag är också sambo med en högriskperson så vi tar det ganska försiktigt. Läs mer
  • 2020-04-24

Hildur Susanna Ö skrev om Rembjers Trafikskola
    Jag var med min dotter på handledarutbildning en kväll.
    Mycket gott bemötande och goda kanelbullar.
    Vi har gått en likadan utbildning på 90 talet så vi visste ungefär vad utbildningen skulle innehålla. Nytt var Eco-driving och bra situationsbilder som vi reflekterade kring. Lärarnas egna reflektioner var också lärorika.
    En bra informativ matnyttig utbildning. Minus var att filmerna/bilderna inte funkade så bra på datorn samt att utbildningen blev lång kl 18-21.30. Sista halvtimmen var seg. Läs mer
  • 2020-04-23

Eviane Y skrev om Rembjers Trafikskola
    Det är sällan man träffar en lärare som är som Lars, han var alltid lugn och pedagogisk. Bästa trafikskolan och skulle rekommendera den till alla som vill ha ett körkort med rätt kunskap från grunden. ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️ Läs mer
  • 2020-04-23

Anna M skrev om Rembjers Trafikskola
    Intressant och spännande föreläsare. Har gått introduktionskurs på annat ställe också och det var det såsigaste jag varit med om. MYCKET bättre på detta stället.
    Kör med handledare men tänker absolut boka in lektioner för att komplettera. Läs mer
  • JIE C

2020-04-01

JIE C skrev om Rembjers Trafikskola
    Very good teachers, strict and efficient. They provide very good plan for each student. They encourage you thinking about what’s good and bad when you drive every time, so the student could improve very fast if you listen to your teacher. Läs mer
  • 2019-11-06

Susanna W skrev om Rembjers Trafikskola
    Jag är så glad att jag valde just denna trafikskola!
    Allt har varit toppen från början till slut. Ali har varit den bästa läraren man hade kunnat önska sig.
    Väldigt proffsig men personlig med peppande ord när det behövts!
    Ina i receptionen har en fantastisk känsla för service och hjälp till med allt jag behövt hjälp med.
    Rekommenderar denna bilskola starkt för alla som vill komma igång och ta sitt körkort.
    Tack!!! Läs mer
  • 2019-03-12

Idah T skrev om Rembjers Trafikskola
    Extremt glad att jag valt just denna körskola. Utbildningen har varit så givande och rolig. Sokratis är Sveriges troligtvis bästa körlärare. Så pedagogisk och duktig. Det allra bästa är att ni verkligen månar om att eleven ska lyckas. Läs mer
  • Alex K

2019-01-03

Alex K skrev om Rembjers Trafikskola
    Vill du ha kul samtidigt som Du vill ta ditt körkort är detta rätt ställe. Jag var på 4 andra körskolor samma dag, när jag klev in här så kände man den familjära stämningen och erfarenheten hos lärarna. Vi gjorde ett eget schema för mig då jag behövde köra på helger ibland. Lasse är fantastisk och super pedagogisk och vet när du är redo. Tog mitt körkort tidigare än vad vi planerat och pengarna som blev över fick jag tillbaka. Vill du ta körkort och verkligen få lära dig alla steg tydligt är detta skolan för dig. Rekommenderas starkt! Läs mer
  • 2018-12-21

Filip J skrev om Rembjers Trafikskola
    Jättebra trafikskola. Bra upplägg, trevliga lärare och man får mycket för pengarna. Läs mer
  • 2018-11-01

Samuel E skrev om Rembjers Trafikskola
    Rekommenderar varmt, kompetenta lärare och en mycket trevlig och hjälpsam reception. Klarade både teori och uppkörning på första försöket, mycket tack vare de lärorika lektionerna som kombinerar både praktik och teori. Läs mer
  • 2018-10-19

anton n skrev om Rembjers Trafikskola
    Kan rekommendera. Klarade teori och uppkörning på första.
    Mycket bra och pedagogiska lärare.
    Lasse for president!!! Läs mer
  • MARIA S

2018-07-06

MARIA S skrev om Rembjers Trafikskola
    Varning!! Vi har blivit totalblåsta.
    Bland annat betalat för massa lektioner som inte var värda någonting vid utbildningskontroll på annan körskola. De bokar in uppkörning utan att grundläggande moment är godkända, saknar utbildningskort eller fyller i dem felaktigt. Här går du utan utbildningsplan och riskerar felaktig inlärning. Det är lite hipp som happ allting och ingen tar ansvar. De vill sälja lektioner och skiter i resultatet, akta er! Läs mer
  • 2017-12-04

Tove L skrev om Rembjers Trafikskola
    Kan rekommendera varmt - klarade uppkörningen på första försöket och tror att det berodde till störst del på den utomordentliga förberedelsen jag fått på Rembjers. TACK! Läs mer
  • 2017-11-19

Fanny T skrev om Rembjers Trafikskola
    Mycket bra och pedagogiskt upplägg! Läraren var påläst och kunnig och förklarade på ett bra sätt! Kan verkligen rekommendera! Läs mer
    2017-11-20 Rembjers Trafikskola svarar Fanny T
    Tackar för det fina betyget. Navid som läraren heter gillar att föreläsa och det märks tydligt på dom elever som går våra kurser
  • 2017-11-17

Alva E skrev om Rembjers Trafikskola
    Har haft Basta som lärare och allt har var jättebra, pedagogisk och lugn! Jättebra och trevliga lärare och annan personal som gör sitt bästa för sina elever! Läs mer
  • 2017-11-15

Svante K skrev om Rembjers Trafikskola
    Informativt och bra. Inget att tillägga eller klaga på. Blev mycket nöjd! Läs mer
    2017-11-20 Rembjers Trafikskola svarar Svante K
    Tackar för det fina betyget och hoppas du har nytta av all information när ni väl kommer igång med bilkörningen
  • 2017-11-11

Filip L skrev om Rembjers Trafikskola
    Jag kan varmt rekommendera denna skola. Min trafiklärare Basta var pedagogisk och noggrann vid mina körlektioner och såg till att jag kom väl förberedd till körprovet. Han inger ett lugn och förmedlar direktiv och tips i ett gott tempo. Receptionisten Sofie är också trevlig och hjälpsam.

Vänligen
    Filip Läs mer
    2017-11-13 Rembjers Trafikskola svarar Filip L
    Tack Filip för fina ord och lycka till
  • 2017-11-09

Alexander E skrev om Rembjers Trafikskola
    Den gjordes rolig och integrerade studenterna i undervisningen med övningar. Läs mer
    2017-11-13 Rembjers Trafikskola svarar Alexander E
    Tack så mycket för det fina betyget. Vi jobbar mycket på att våra kurser ska bli något man verkligen minns efteråt
  • William L

2017-11-07

William L skrev om Rembjers Trafikskola
    I went with Basta for two months learning from an American License to a Swedish one. They have online tests which helped greatly with getting the written test correct and patient instruction in English on how to drive in Sweden. I'd recommend it for any American trying to get their Swedish License. Läs mer
  • Maniel M

2017-10-13

Maniel M skrev om Rembjers Trafikskola
    Bemötandet jag upplevde vart väldigt bra!.
    Jag fick en ganska stark signal redan från dag ett med all personalen som jobbar där, SAMT en person som heter Michael Kappe, Den personen tog väldigt långa vägar för att få sin elev att lyckas med att ta sitt körkort, hans engagemang och motivation är alltid 100% oavsett hur han en mår eller hur han har haft det tidigare, i alla fall vad jag upplever. Jag känner då att detta är en person som verkligen lägger undan allting annat för att få sina elever att lyckas. Tummen upp för körskolan och 2 tummar upp för Micke! Läs mer
    2017-10-23 Rembjers Trafikskola svarar Maniel M
    Tackar Maniel för det fina omdömet. Det var ett nöje att få följa din utveckling ända fram till körkortet. Att skolan får totalt 3 tummar och en femma i betyg blir vi väldigt stolta över
  • 2017-10-09

Katarina P skrev om Rembjers Trafikskola
    Intressant och givande kväll med bra diskussioner! Bra och pedagogiskt upplägg! Läs mer
    2017-10-09 Rembjers Trafikskola svarar Katarina P
    Tackar för det fina betyget och det är ni elever som skapar diskussionerna och den kvällen du var på hörde jag var ett mycket bra gäng.
  • 2017-10-05

Alejandro H skrev om Rembjers Trafikskola
    👍👍👍.mycket bra och väldigt interesanta frågor som man inte tänker på förut. Läs mer
    2017-10-05 Rembjers Trafikskola svarar Alejandro H
    Tackar Alejandro för det fina betyget. Janne och Per som föreläste igår sa att det var en otroligt trevlig kurs med många intressanta diskussioner
  • 2017-09-28

Felicia F skrev om Rembjers Trafikskola
    En skola som har mycket erfarna lärare. Man får lära sig utmanade stadstrafik mycket snabbt vilket är bra för att få erfarenhet av det. Relativt dyra lektioner men de väger upp med kompetens. Läs mer
    2017-09-28 Rembjers Trafikskola svarar Felicia F
    Tack Felicia för det fina betyget och omdömet. Det var en glädje att få följa din utveckling och se din glädje efter ditt lyckade förarprov
  • 2017-09-22

Björn C skrev om Rembjers Trafikskola
    Kursen föreföll behandla de kunskaper som avsetts. Har fördjupat mina kunskaper kring olika risker. Kursen levde upp till mina förväntningar.
    Bemötande? Tja, det var vänlig stämning. Ok.

Företaget kunde snabbt tillgodose att jag fick de kurser jag behövde. Bra. De hade om de försökt, bara lite, kunnat sälja på mig några lektioner, som jag säkert behöver, men gjorde det ej.
    Analys:
    - Skapa kontakt och bygg upp förtroende-fasen saknades
    - Behovsanalys, otillräcklig
    - Kunden fick sköta avslutet
    Som kund vet jag fortfarande jag inte vad Trafiksskolan kan göra för mig - bevispresentation saknades.

Annars var det bra. MVH Björn Claesson , pensionerad försäljningschef Läs mer
    2017-09-28 Rembjers Trafikskola svarar Björn C
    Hej Björn. Vi finns mer än gärna som ett stöd om du behöver hjälp med mer i din utbildning. Tyvärr så valde vi att lyssna på dina önskemål när du talade om att det var just dina riskutbildningar du behövde göra om. Du är välkommen förbi skolan så kan vi se över dina behov och garanterat hjälpa till med det du behöver.
  • 2017-09-19

Joakim E skrev om Rembjers Trafikskola
    Jag fick bara en känsla av att utbildningen gick ut på att skrämma oss handledare , så att vi ska välja att köpa lektioner av körskolan i stället. Läs mer
    2017-09-19 Rembjers Trafikskola svarar Joakim E
    Oj så tråkigt att höra. Vi här på Odenplans trafikskola är otroligt vana vid att vägleda även privatister. Vi ska genast ta till oss av din upplevelse och se om det finns något vi kan ändra på. Vi tar även emot elever som väljer att bara ta några få lektioner och vid dom tillfällen så har dom även med sin handledare så att hen blir uppdaterad på vilka krav som ställs idag för att klara av sina prov.
  • 2017-09-14

Björn W skrev om Rembjers Trafikskola
    Vänligt och öppet mottagande, med noggrann genomgång och upplysande information.
    Koncentrerat och tankeställande för en äldre körkortsinnehavare! Uppfriskande för mig och inspirerande för min blivande elev! Läs mer
    2017-09-14 Rembjers Trafikskola svarar Björn W
    Tackar Björn för det fina betyget och dom värmande orden. Skönt att vi kan leverera en helhetsupplevelse för våra kunder
  • 2017-09-14

Bengt S skrev om Rembjers Trafikskola
    En mycket nyttig och bra kurs både för handledare och elev.
    Bra lärare då lektionstimmarna gick mycket fort. Läs mer
    2017-09-14 Rembjers Trafikskola svarar Bengt S
    Tack Bengt för ditt fina betyg. Navid som trafikläraren hette igår gillar att hålla kurser så han har stor vana att engagera grupperna.
  • 2017-09-09

Anne-cathrin H skrev om Rembjers Trafikskola
    Bra kurs som fick mig att tänka till extra på saker som borde vara självklara Läs mer
    2017-09-11 Rembjers Trafikskola svarar Anne-cathrin H
    Tack Anne-Cathrin för ditt fina betyg och vi skulle gärna höra mer om just vad du ansåg borde vara självklart. Det är våra kunders åsikter som får oss att utvecklas
  • Britta C

2017-09-08

Britta C skrev om Rembjers Trafikskola
    Väldig trevlig körskola med kompetenta lärare. Det kändes bra hela vägen från inskrivningen till körkortsprovet som var målet att klara utan omprov. Jag kan bara rekommendera denna körskola till alla som vill bli duktiga, säkra bilförare oavsett hur mycket erfarenhet ni har och oavsett era nerver. Det kommer bli bra - även om ni får en annan av de här duktiga lärarna än Basta som jag hade nöje att lära mig bilkörning av. Lycka till! Läs mer
    2017-09-11 Rembjers Trafikskola svarar Britta C
    Tack för dem uppskattade orden och lycka till
  • 2017-09-07

Miranda K skrev om Rembjers Trafikskola
    Jag tycker att det var en bra kurs där man fick delta aktivt. Läs mer
    2017-09-07 Rembjers Trafikskola svarar Miranda K
    Tack Miranda för ditt fina omdöme. Navid vår trafiklärare är duktig på att engagera eleverna så våra Riskutbildningar brukar vara väldigt aktiva
  • 2017-09-07

Tom S skrev om Rembjers Trafikskola
    Riskettan var mycket lärorikt och roligt. Det var mycket lärorikt att höra om olyckan som en ung man berättade om. Läs mer
    2017-09-07 Rembjers Trafikskola svarar Tom S
    Tack Tom för ditt fina omdöme. Vi är rätt så unika med att ha en gästföreläsare på våra Risketteutbildningar. David som han heter brukar vara ett uppskattat inslag.
  • 2017-09-03

Anna Viveca N skrev om Rembjers Trafikskola
    Hade hört att handledarutbildningen var urtrist men det här var ju både intressant, lärorikt och kul!
    Tack vare läraren:) Läs mer
    2017-09-04 Rembjers Trafikskola svarar Anna Viveca N
    Tackar så mycket för det värmande omdömet. Navid som föreläste på er kurs brinner verkligen för att föreläsa så det brukar märkas
  • Fredrik B

2017-08-29

Fredrik B skrev om Rembjers Trafikskola
    Nöjd med utbildning och bemötande. Läs mer
    2017-08-29 Rembjers Trafikskola svarar Fredrik B
    Tack för det fina betyget och hoppas ni får nytta av kunskapen när ni börjar övningsköra
  • 2017-08-28

Arvid J skrev om Rembjers Trafikskola
    Det va intressant och roligt men även väldigt lärorikt Läs mer
    2017-08-29 Rembjers Trafikskola svarar Arvid J
    Tack Arvid för det fina betyget. Navid jobbar alltid med att engagera eleverna
  • 2017-08-23

Niklas S skrev om Rembjers Trafikskola
    Utmärkt bemötande och utmärkt föreläsare. Gav goda idéer inför handledningen. Möjligen kan man förtydliga ordningen av ansökan körkortstillstånd, syntest mm som dock diskuterades Läs mer
    2017-08-28 Rembjers Trafikskola svarar Niklas S
    Tack för det fina betyget och jag ska försöka att förtydliga ordningen ytterligare en gång. Handledarutbildningen även kallad introduktionskurs är obligatorisk att göra om man ha för avsikt att övningsköra privat. Denna måste då även den med körkort och den blivande eleven gå innan handledaren ansöker om att få vara handledare. Ansökan om att vara handledare gör man direkt till Transportstyrelsen men på den kan man få avslag om den blivande eleven inte har ett körkortstillstånd trots om eleven har deltagit på en kurs. Körkortstillståndet måste alla som ska ta körkort. En ansökan om gör också till Transportstyrelsen och den är då uppdelad i dels en hälsodeklaration som man kan fylla i direkt på deras hemsida, ett syntest som kan göras på dom flesta trafikskolor eller optiker samt en betalning på 150:-
  • Irina W

2017-08-06

Irina W skrev om Rembjers Trafikskola
    Jag tyckte att det var en intressant och lärorikt kurs. Det var nyttigt att diskutera i grupper hur stress, trötthet och alkohol påverkar körbeteendet. Jag rekommenderar kursen☺ Läs mer
    2017-08-14 Rembjers Trafikskola svarar Irina W
    Tack Irina för ditt fina betyg. Det är ett tråkigt ämne att diskutera men så otroligt nödvändigt. Att jobba i grupper är ganska nytt på våra kurser men roligt att höra att det uppskattas
  • 2017-08-05

Evert P skrev om Rembjers Trafikskola
    Bra handledare som höll uppmärksmaheten uppe. Läs mer
    2017-08-14 Rembjers Trafikskola svarar Evert P
    Tackar Evert för ditt fina betyg. Vi jobbar på att göra våra kurser så intressanta det går med dom riktlinjer som finns. Skönt att få återkoppling på att vi verkar ha lyckats med det
  • 2017-08-03

Yvonne S skrev om Rembjers Trafikskola
    Bra utbildning helt enligt förväntningarna Läs mer
    2017-08-14 Rembjers Trafikskola svarar Yvonne S
    Tackar för ditt fina betyg. Vi jobbar på att göra våra kurser fängslande och intressanta efter dom riktlinjer vi har
  • Susanna E

2017-06-30

Susanna E skrev om Rembjers Trafikskola
    Fick en gedigen körutbildning på skolan. Kan verkligen rekommendera den till alla! Körde mest på Odenplan men även i Solna. Förtroendeingivande lärare som tar sin uppgift på allvar, har mycket kunskap och kan förmedla den. Har nu körkort och känner att jag kan hantera alla möjliga situationer. Stort tack för det!! Läs mer
    2017-08-14 Rembjers Trafikskola svarar Susanna E
    Tackar för det otroligt fina betyget och dom värmande orden. Hoppas du har haft stor glädje av ditt körkort

Michael A skrev om Rembjers Trafikskola
    Den var mycket bra och personen som höll i utbilningen var saklig och duktig. Det enda negativa var att det kunde ha varit lite bättre fika än det som erbjuds. Man behöver få lite energi när man sitter i 3 timmar. Läs mer
    2017-06-28 Rembjers Trafikskola svarar Michael A
    Tackar för det fina betyget och jag förstår att man behöver lite mer energi. Tråkigt att du upplevde vår fika som tråkig. Vi brukar få god respons på den och är en av få trafikskolor som bjuder på fika. Hoppas ni får nytta av informationen när ni övningskör

Edvard S skrev om Rembjers Trafikskola
    En mycket informationsrik kurs med en god och trevlig stämmning som bjöd in alla till samtal. Jag fick mina frågor besvarade och lärde mig mycket! Läs mer
    2017-06-28 Rembjers Trafikskola svarar Edvard S
    Tackar så otroligt mycket för ditt fina omdöme och betyg. Det är ni deltagare som skapar den trevliga stämningen vilket vi på skolan tackar för. Vi kan endast locka er till samtal med kursmaterialet. Hoppas ni får glädje av all information när ni övningskör

Pontus B skrev om Rembjers Trafikskola
    Det var bättre än väntat. Bra kursledare men lite tjatigt att hela presentationen motsvarade handledarboken. Läs mer
    2017-06-28 Rembjers Trafikskola svarar Pontus B
    Tackar för ditt fina betyg trots din upplevelse om att det blev lite tjatigt. Hoppas ni kommer ha nytta av informationen och boken när ni övningskör

Alexandra H skrev om Rembjers Trafikskola
    Bra utrymme för frågor. All info i denna utbildning går dock att läsa i boken som handledaren köper, därför hade jag önskat mer tips till mig som handledare som inte står där. Läs mer
    2017-06-27 Rembjers Trafikskola svarar Alexandra H
    Tråkigt att läsa om din upplevelse Alexandra. Jag ska genast framföra det till den trafikläraren som hade just din kurs för att se om han kan göra några förbättringar. Alla trafiklärare har vissa delar som måste finnas med enligt kursplanen men det finns utrymme för att ta fram egna bilder och på så vis nå ut med tips. Om din blivande elev även kommer att ta lektioner här på skolan så är du välkommen att följa med och sitta i baksätet för att få tips

Nadja J skrev om Rembjers Trafikskola
    Jag tyckte den var bra! Det var nice att man jobbade i grupper och fock prata+söka fakta själv först, då höll man sig alert och det kändes som att tiden gick lite fortare. Det blir ofta långtråkigt när man bara ska sitta och lyssna i tre timmar. Läs mer
    2017-06-27 Rembjers Trafikskola svarar Nadja J
    Tack för det fina betyget Nadja. Jag ska framföra det till Navid som föreläste på kursen. Riskettan är en kurs som brukar överraska våra elever på ett positivt sätt så det är kul att även du kände så

Bo L skrev om Rembjers Trafikskola
    Bra, fick matnyttiga tips och några konkreta råd Läs mer
    2017-06-27 Rembjers Trafikskola svarar Bo L
    Tackar för det fina betyget och hoppas att hela familjen får det trevligt när ni övningskör

Centralvägen 17, 171 68 Solna