JP´s Trafikskola

JP´s Trafikskola utanför Sundbyberg är STR-anslutna och väletablerade. Vi erbjuder förarutbildning till personbil både med automat och manuell växellåda, riskutbildningarna, handledarkurser, MC-kort, moped samt intensivkurser. Vi erbjuder även utökad behörighet med släpvagn. Vår personal är pedagogisk och hjälper våra elever till en trygg förarroll med en individuellt utformad körplan. Hos oss kör du i moderna, nya bilar ifrån Nissan. Vi strävar efter att ha nöjda kunder såväl under utbildningen som efter avklarad kurs. Välkomna till oss!

Läs vad 382 kunder tycker om JP´s Trafikskola 2

2022-01-13 Spontant omdöme
    Due to ice my driving lesson was cancelled. Now it’s radio silence from the school when the driving part will come again. Other schools are out driving. Company takes your money and disappears.
    2021-11-09 Spontant omdöme
    TL;DR: Körskola som verkar investera i eleverna. Mycket bra upplevelse, speciellt tack till Pernilla.

Efter att ha googlat lite kvickt och kikat på de närmsta trafikskolorna valde jag att promenera ner till JP's Trafikskola och kolla hur det såg ut med att boka lite körlektioner för att ta ett B-körkort. Personalen i receptionen välkomnade mig och förklarade hur de brukar jobba. I mitt fall hade jag en vilja att ta körkortet innan årets slut, vilket då gav mig cirka 4 månader att slutföra det hela på, jag visste redan då att det här kan komma att bli tight och svårt att genomföra. Vi kom fram till att en provlektion skulle vara passande då jag kört lite innan, men inte riktigt visste vart jag låg kunskapsmässigt. Trafikläraren Pernilla en ledig tid senare samma dag, så den bokades.

Fick köra runt i ett lugnt område i närheten och visa vad jag kunde. När vi kom tillbaka så förklarade Pernilla vad hon redan nu sett mig vara bra och mindre bra på, och ett förslag på hur vi kunde gå vidare. Ett paket med lektioner införskaffades som spreds ut över lite mer än en månad.

Bokade lektioner på alla möjliga tider på dagarna, men oavsett tidpunkt så var det god stämning i körskolelokalen. Trevliga hälsningar när man anlände, verkar som att personalen trivs att jobba tillsammans här. Men vad jag blev klart mest imponerad av under hela min tid på körskolan är det driv Pernilla visade i att få mig att lyckas.

Inte nog med att hon är en utmärkt trafiklärare vad det verkar, hon går ett steg längre. I mitt fall fastnade jag lite på cirkulationsplatser. Vi var tvungna att spendera ett par lektioner extra på området, och Pernilla fick tänka om min läroplan on-the-fly för att vi skulle få ihop det ordentligt innan uppkörning. Hon spenderade tid utanför lektionerna med att fundera på bästa upplägget. Med hjälp av Pernilla lyckades jag ta både teorin och körprovet på lite drygt en och en halv månad. Då med ganska intensiv körning med körskolan och några få gånger privat vid sidan om för mängdinlärning.

Skulle vilja ge några extra shout-outs utöver personalen i receptionen (Birgit!) som hanterade runtflyttande av bokningar och liknande med bravur. Jag körde mestadels med Pernilla, men bokade några lektioner med andra trafiklärare;

Simon: Man känner sig bekväm i bilen med Simon bredvid sig, stressen rinner av och Simon har ett bra lärosätt. Definitivt en kugg i hjulet som fick mig att komma förbi cirkulationsplatser.

Jolanta: Gav flertalet tanketips i utbildningen som jag tog med mig hela vägen till uppkörning.

Anna: Risk-ettan trodde jag skulle vara en ganska tråkig titta-på-powerpoint-utbildning. Anna fick den att bli så mycket bättre än så. Tack!

Markus: Cirkulationsplats-tips 2.0. Tips och trix mot slutet av utbildningen, och även en kugg i hjulet när jag fastnade på cirkulationsplatser. Kul diskussioner i bilen kring bilkörning generellt. Ett steg längre än utbildningen.

Pernilla; Hörnstenen i utbildningen. Kändes personligt investerad i min utbildning, tydlig med vad hon tycker ser bra ut och vad som behöver jobbas på mer - på ett sätt som verkligen fungerade för mig. Jag har ställt alldeles för många frågor under utbildningens gång som kanske går utanför vad trafikskolan normalt har som del av utbildningen - men Pernilla har rätta svaret, och har hon inte det nu så har hon det inför nästa körlektion.

I helhet kan man säga att mina förväntningar överträffades på i stort sett alla områden. De investerade i mig på ett personligt plan, och det var nog det som gjorde att jag lyckades. Stort tack!
    2021-10-21 Spontant omdöme
    Kan varmt rekommendera Pernilla som trafiklärare. Lugn, pedagogisk och framförallt vänlig :-) Tack för all hjälp!
    Tack Stina för att du valde oss och lycka till med allt i framtiden.
    ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️
  • MARTINA T
    2021-10-18 Spontant omdöme
    Kan VARMT rekommendera JP’s trafikskola. Har fått så fint bemötande från samtliga, både i repetionen och från olika lärare som jag kört med. JP’s har en långsiktig, pedagogisk filosofi och det gör att man verkligen känner sig trygg. Vill extra varmt rekommendera Pernilla som lärare som varit ett oerhört stöd i min process mot körkortet, så engagerad och pedagogiskt på alla sätt och vis.
    Tack för att du valde oss och lycka till med allt i framtiden ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️ JP´s Trafikskola
    2021-10-15 Spontant omdöme
    Världens bästa trafikskola!! Vill ge ett extra tack till Pernilla och Tony som har gett mig otroligt mycket stöd och hjälp med att ta mitt körkort.
    Tack för att du valde oss och lycka till med allt i framtiden. JP´s Trafikskola
  • ANNA H
    2021-08-13 Spontant omdöme
    GRYMMA! Jag tog mitt mc-kort genom denna skola. Körde både med Firas och Ilija, de gör ett fantastiskt jobb båda två! Har man ett eget driv att ta kortet, håller en öppen kommunikation så hjälper verkligen personalen en med allt de kan! Rekommenderar starkt denna körskola: proffsiga, inte giriga efter dina pengar, gemenskap, lyhördhet etc. Funderar du på att ta mc-kortet och funderar vilken skola, sluta fundera och välj JPs!
    2021-08-10 Spontant omdöme
    Haft mitt körkort i drygt tre veckor nu och rekommenderar verkligen JP's trafikskola!! Ett extra stort tack till Jolanta som jag körde med, verkligen stöttande och hjälpsam!!
    Tack för att du valde oss o lycka till med allt i framtiden. JP´s Trafikskola
    2021-07-13 Spontant omdöme
    Supernöjd! Klarade uppkörning på första försöket, känner mig trygg i trafiken. Alla jag kört med var proffsiga, super tack till Pernilla ❤
    Tack för att du valde oss och lycka till med allt i framtiden
    ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️
    2021-07-13 Spontant omdöme
    Supernöjd med körskolan och min körlärare Jolanta. Klarade både teori och praktik på första försöket. Kan helt klart rekommendera JP!
    2021-07-02 Spontant omdöme
    Trevlig personal i helhet men rekommenderar starkt Pernilla som lärare. Om du behöver någon som är lugn, trygg och pedagogisk samt anpassar sig efter vad du behöver så är hon ett självklart val!
    2021-06-22 Spontant omdöme
    Att få köra med Pernilla hos JP’s Trafikskola har varit mycket lärorikt men också kul. Hon har hjälpt mig hela vägen fram tills att jag klarade förarprovet i Järfälla. Jag är så nöjd och rekommenderar starkt denna trafikskola för er som velar!
    Grattis till körkortet och tack för att du valde oss.
    Önskar dig all lycka i framtiden.
    Med vänlig hälsning,
    JPs Trafikskola AB
    2021-06-17 Spontant omdöme
    Tog mitt körkort och teorin på första försöket med hjälp från Pernilla! Rekommenderar starkt!
    Bra och tydliga lektioner.
    Stort grattis och tack för att du valde oss.
    ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️🚙🚗🚙🎊🎉🎊🎊
    2021-06-16 Spontant omdöme
    Tog precis mitt körkort med hjälp av JP’s Trafikskola och är supernöjd. Jag klarade både teori och uppkörkning på första försöken tack vare min lärare Pernilla som verkligen är en superpedagog. Rekommenderar både henne och trafikskolan varmt.
    Stort grattis och tack för att du valde oss.
    🎉🎊⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️🚗🚙🚗🚙
    2021-05-06 Spontant omdöme
    Bästa trafikskolan med bra läge och väldigt pedagogiska lärare rekommenderas verkligen och speciellt Jolanta.
    Tusen tack
    Tack för att du valde oss och lycka till med allt i framtiden.
    🎊🎉🎊🚗🚙🚗🚙
    2021-04-01 Spontant omdöme
    Jag började köra med JPs i sep 2020 och tog körkortet april 2021. Min erfarenhet är positiv och jag känner att jag fick stöd hela vägen till körkortet.
    Ägaren Yosef är jätte snäll och hjälpsam. Jag fick hjälp med en delbetalning, var ibland sen med mina betalaningar men fick aldrig det tillsagt till mig. Jag kände hela tiden att skolan litade på mig.
    Jag har kört med nästan alla trafiklärare på körskolan, alla är otroligt duktiga & pedagogiska. Rekommenderar Pernilla, Simon, Mariett & Fais.

Tusen tack till er för mitt körkort!
    Tack för att du valde oss och lycka till. JP´s Trafikskola
  • MALIN R
    2021-03-25 Spontant omdöme
    Tog min första lektion i oktober 2020 och klarade uppkörningen i mars 2021.
    Körde enbart med bilskolan och det viktigaste för mig var att vara en trygg och säker förare.
    Körde huvudsakligen med Pernilla som hela tiden stöttade och peppade men samtidigt strukturerade upp min inlärning.
    Jag är väldigt nöjd att jag valde den här bilskolan och kan varmt rekommendera Pernilla, men också Mariette och Jolanta.
    Underbara trafiklärare alla tre!
    Stort grattis till körkortet och lycka till med allt i framtiden🚙🚗🚙🚗🎊🎉🎊 JP´s Trafikskola
    2021-03-16 Spontant omdöme
    Tog körkortet idag tackvare världens bästa trafiklärare Jolanta
    2021-02-18 Insamlad av företaget
    Jag har haft en mycket bra upplevelse av utbildningen och företaget i stort . Med pedagogisk utbildning som givit mycket. Trevlig personal både på utbildningar och körlektioner, som har hjälpt och givit bra tips.
    Stort Grattis till körkortet Maia!
    2021-02-09 Spontant omdöme
    En väldigt bra körskola som lär ut på en väldigt bra nivå, rekomenderar Markus jurdell som trafiklärare.
    Stort Grattis till körkortet Kacper!
    2021-02-08 Insamlad av företaget
    Fantastisk körskolan! En nybörjare som hade ca 20 körlektioner men manuell bil och klarade min uppkörning från första försök! Mariette min lärare var väldigt duktigt och trodde på mig mer än jag själv gjorde. Tack!
    Stort Grattis till körkortet Lieila!
    2021-01-27 Insamlad av företaget
    Jag köpte lite olika paket och enstaka lektioner och är väldigt nöjd. All personal va extremt trevlig, professionell och pedagogiska och jag kan starkt rekomendera JP’s trafikskola! Kommer troligtvis tillbaks för A kort.
    Stort Grattis till körkortet Ludvig!
  • Stella P
    2021-01-14 Insamlad av företaget
    Jag körde med flera lärare under min utbildning med JP. Alla lärare var extremt kunniga och professionella särskilt när jag blev väldigt nervös och stressad i början. Jag fick värdefulla tips som jag kommer att använda i hela mitt liv båkom ratten! Jag klarade både teorin och uppkörningen på första försöket! Tack JP!!!! 🤩😍
    Stort Grattis till körkortet!
    Tack för det fina omdömet och för att du valde Jp´s!
    2021-01-13 Insamlad av företaget
    Köpte paket på 12 körlektioner, risk 1 och risk 2. Fick lägga till några lektioner till. Jättenöjd klarade teori och uppkörning på första försöket. Anna var superbra trafiklärare!!

Tycker priserna är något höga och ibland ”petigt” med vissa moment vid körlektioner. Annars superbra! Tack för körkortet!
    Grattis till körkortet Johanna!
  • Anna Louise C
    2021-01-07 Spontant omdöme
    Jag klarade uppkörningen på första försöket tack vare den här körskolan! Tuffa, engagerade och pedagogiska trafiklärare som pushade mig hela vägen. Även fast jag körde upp privat, så ringde min trafiklärare och gratulerade vilket jag tycker tyder på trafikskolans engagemang. Extra tack till Jolanta och Classe!
    Stort Grattis till körkortet!
    Tack för det fina omdömet och för att du valde Jp´s!
    2020-12-25 Spontant omdöme
    Alltid trevlig och hjälpsam personal, de lärare jag hade va väldigt pedagogiska och hade tålamod med en.
    Rekommenderar starkt JP's till alla som planerar att ta körkort!
    Grattis till körkortet Max!
    Tack för du valde oss!
    2020-12-23 Insamlad av företaget
    en kompis som har också utbildat sig hos denna trafikskolan. Jag tycker det är en mycket bra skola med erfarna lärare som kan få en mycket rätt o bra bedömning om problem som elev har i sin körning. Lärare är noggrann med att anteckningar så att det är det är lättare för elev att kunna köra med vilken lärare som helst. Bra foto på vägskyltar och markeringar som lärare visar för elev. Mycket lärorikt!
    Grattis till körkortet Linn!
    2020-12-18 Insamlad av företaget
    Väldigt trevliga och pedagogiska, jag hade som mål att ta körkort innan årskiftet och fick kortet i december. Försökte aldrig sälja på mig mera lektion än jag själv kände att jag hade behov av.
    Stort Grattis till körkortet Tobias!
    Vi på Jps är stolta över dig och önskar dig all lycka!
    Tack för du valde oss :)
    2020-12-17 Insamlad av företaget
    Jag köpte 12 lektioner.
    På ett positivt sätt.
    Ville känna mig säker i trafiken och det har förskolan hjälpt mig med.
    Bra, ännu mer konkret feedback hade varit ännu bättre
    Grattis till körkortet Victoria!
    2020-12-17 Insamlad av företaget
    Körde med två lärare, var nöjd med min lärare som hette Mariette då jag fick lära mig mycket och då jag kört mycket privat så var jag redo för uppkörning efter 6 körningar med henne. Dock körde jag i början med annan körlärare och upplevde att den läraren ville sinka mig i att ta körkortet då han drog ut med varje moment extremt mycket. Bytte lärare som tur var. Jag är överlag nöjd med skolan men i slutet när dem insåg att jag inte kommer köpa mer körningar och inte kommer avboka min uppkörning så upplevde jag att dem blev irriterade och inte ens önskade mig lycka till genuint.
    Mvh Alicia
    Grattis till körkortet Alicia!
    2020-12-14 Insamlad av företaget
    Väldigt nöjd med min tid på JP's. Jobbar med flera lärare och alla var lätta att ha och göra med. Tiden med mina lärare hjälpte mig att klara körkortet på första försöket. Stort tack!
    Grattis till ditt körkort Johan!
    Vi är tacksamma att du valde att köra med oss och vi önskar dig all lycka :)
    2020-12-14 Insamlad av företaget
    Tack för hjälpsam och stöddande lärare, lyckade jag båda teorin och uppkörningen på första gång.
    Jag fick bra stöd och kan verkligen rekommendera JP trafikskola. Lärarna var tålmodiga och pedagogiska.
    Stort Grattis till körkortet Adeline!
    Vi på Jps är stolta över dig och önskar dig all lycka!
    2020-11-25 Insamlad av företaget
    Jag köpte först ett 10 paket och sedan 6 lektioner till på JP. Körde med två olika lärare och skulle verkligen rekommendera körskolan mycket! Väldigt trevliga och kunniga lärare allihopa!
    Grattis till ditt körkort Elin! Vi är tacksamma att du valde att köra med oss och vi önskar dig all lycka :) JP´s Trafikskola
    2020-11-24 Insamlad av företaget
    Jag köpte körlektioner med Anna och var väldigt nöjd med dessa, hon är en jätte duktig! Jag tyckte jag fick snabb och bra service! Bra företag! Den manliga receptionisten kunde bemöt lite bättre, men tjejen Marija var jätte snäll! Den enda kritik jag har är att det är lite dyrt, annars super bra!
    Stort grattis till ditt körkort Fiona! Vi på Jp´s är så stolta över din prestation och önskar dig all lycka. Tack för du valde att köra med oss! :) JP´s Trafikskola
    2020-11-18 Insamlad av företaget
    2 lektioner innan uppkörningen med Anna och Mariette räckte för att klara uppkörningen på första försöket! Dem är så fantastiska!! Lägger ner hjärta och själ för att man ska förstå och klara det!
    Stort grattis till ditt körkort Esraa!
    Vi önskar dig all lycka, tack för att du valde Jp´s :)
    2020-11-08 Insamlad av företaget
    Min totala upplevelse av trafikskolan är bra.
    Stort grattis till körkortet Sofia! JP´s Trafikskola
    2020-11-05 Insamlad av företaget
    Testade två andra trafikskolor men efter rekommendationer valde jag sedan att köra med JPs. Var redan klar med teorin men behövde strukturera upp körningen vilket man får säga att Markus gjorde med bravur, tog 6 lektioner och klarade körprovet på första försöket. Tack för bra pepp!
    Bra bemötande från övrig personal och lätt att komma fram på telefon för att boka tid. Välfungerande verksamhet.
    GRATTIS till körkortet Sanna!
    Tack för du valde att köra med Jp´s :)
    2020-11-05 Insamlad av företaget
    Oerhört professionellt och väldigt kompetenta lärare!
    Stort grattis till körkortet August,
    vi på Jp´s önskar dig all lycka!
    2020-10-28 Insamlad av företaget
    Jag köpte körlektioner, risk 1 & risk 2 och och även teori, blev bemött på ett väldigt bra sätt, jag trivdes väldigt bra mycket trevlig personal, klarade uppkörningen på första försöket. Rekommenderar verkligen!
    GRATTIS till körkortet Olivia!
    2020-10-21 Insamlad av företaget
    Bästa trafikskolan i Stockholm! Professionella, kunniga och flexibla Tack JP’s!
    Stort grattis till ditt körkort Andrea!
    Vi på Jp´s önskar dig all lycka :)
    2020-10-20 Insamlad av företaget
    Hos JPs Trafikskola fick jag all hjälp jag behövde för att klara av körkorts teorin och uppkörningen! Super skönt att man hade tillgång till teori lektioner samt långa körlektioner. Blev alltid bemött bra och med ärliga svar. Glad att jag körde upp med JPs:)
    Stort GRATTIS till körkortet Smilla!
  • LINN E
    2020-10-15 Spontant omdöme
    Klarade uppkörningen på första försöket med JP's trafikskola! Jag har kört med Anna Johansson och är så nöjd! Jag var rädd både för att köra och ta körlektioner men med Annas hjälp har jag alltid gått ifrån körlektionen med en bra känsla och självförtroende! De har verkligen inte mjölkat mig på pengar utan sagt när jag kan gå hem och öva och när jag ska boka fler lektioner.
    GRATTIS till körkortet Linn!
  • PERNILLA B
    2020-10-13 Spontant omdöme
    Tog mitt körkört A idag:)
    Jps Trafiskola med Firas i spetsen har varit helt fantastiska. Att få sådan engagerad och kompetent vägledning har varit över all förväntad. Tack snälla för att du/ ni verkligen bryr er:)
    Stort grattis till ditt A- kort Pernilla!
    Vi på Jp´s önskar dig all lycka :)
    2020-10-08 Insamlad av företaget
    JP's trafikskola var verkligen en jätte bra trafikskola! Man blir alltid bra bemött av alla lärare och får de hjälp som behövs!
    Jag tyckte JP's trafikskola bemötte mina förväntningar. Skulle starkt rekommendera skolan för vem som helst! Jag körde med en och samma lärare och gick samtidigt till teorilektionerna där jag lärde mig otroligt mycket. Tack vare detta klarade jag min teoriprov på första försöket!

Tack
    GRATTIS till körkortet Maide!
    2020-09-30 Insamlad av företaget
    Har idag tagit mitt körkort med J’PS trafikskola och vill tacka för allt jag lärt mig hos er. Jag har kört med Jolanta och Anna ni är så duktiga och pedagogiska trafiklärare, ett extra TACK till er.
    GRATTIS till körkortet Sofia!
    2020-09-16 Insamlad av företaget
    Tack Anna för allt!
    2020-08-21 Insamlad av företaget
    Jag har provat att köra med flera trafikskolor genom åren men JP trafikskola har utan tvekan varit den bästa skolan!

Min körlärare, Jolanta, har varit så extremt duktig, engagerad och lyhörd. Jolanta har sett till att jag varit väl förberedd inför mitt förarprov som möjligt, dels genom att ta mig till nya platser och miljöer, dels genom att få mig att förstå betydelsen av olika moment i trafiken. Men mest av allt har Jolanta funnits där som en mentor och ständigt pushat mig att våga tro på mig själv! För utan att tro på sig själv får man inget körkort i handen - det har jag verkligen fått insikt om.

Tack Jolanta och JP trafikskola för ALLT!

Jag kan inget annat än att ge mina allra bästa rekommendationer!
    2020-08-20 Insamlad av företaget
    Vägen till mitt B-körkort tillsammans med i 1:a hand Anna (men även Markus, Simon, Mariette, Jolanta och Marija) på JP:s har varit en av mina bästa, mest givande och viktigaste resor i mitt 66-åriga liv. De har varit pedagogiska, professionella, uppmuntrande och haft ett stort tålamod. Tack för sällskapet. Jag kommer sakna er och kommer med glädje rekommendera JP:s när jag får möjlighet. Lena Carlgren
    2020-08-17 Insamlad av företaget
    JP's trafikskola är verkligen en skola som bryr sig om sina elever och som låter eleverna köra MC.

Jag fick superbra hjälp med allt från information till planering av lektioner, risk 1 och risk 2 av Josef och Marija.

Två riktigt duktiga lärare som jobbar på JP's, Firas och Simon som hjälpte mig att ta MC-kortet på strax över en månad. Dagen jag klarade teorin så lyckades jag boka uppkörningen dagen därpå. Torts kortvarsel så löste Firas både extralektion och MC för att kunna genomföra provet. Världsklass!

Stort tack Firas, Simon, Josef, Marija och Fadi

Jag ger JP's trafikskola mina allra bästa rekommendationer. /Felipe V
    2020-08-17 Insamlad av företaget
    Perfekt. På alla sätt. Hjälpte mig exakt som de ska gör men de utförde det och mycket mer. De vill verkligen lära dig
    2020-07-23 Spontant omdöme
    Fick min A-behörighet idag tack vare eminenta JP Trafikskola. Med en verkligt engagerad trafiklärare Firas i spetsen ges man som elev på JP alla förutsättningar att lyckas. Hela skolan känns verkligen engagerad i att man ska lyckas och med Firas som leder utbildningarna får man en trevlig, kunnig, rak och tydlig lärare som ger det lilla extra för att man ska få den där extra bokstaven på körkortet. Kan verkligen rekommendera JP's trafikskola, STORT TACK!!
    Med vänliga hälsningar, Thomas