Alla kategorier Trafikskola Stockholms län Stockholm Bromma Abrahamsberg Nockeby Trafikskola

Nockeby Trafikskola

Arkitektvägen 4, 168 32 Bromma — Visa karta

Välkommen till Nockeby Trafikskola - Brommas äldsta trafikskola!

Vi har utbildat trygga förare här sedan 1984 och vi har lärt oss ett och annat på vägen. Våra utbildningsplaner är individuella och vi sätter ihop utbildningen tillsammans med dig, på dina villkor. Du kan gå hela körkortsutbildningen här, från start till mål, eller välja att köra mycket privat och då ger vi gärna tips och råd.

I vårt arbetslag har vi positiva och trevliga trafiklärare som hjälper dig med både teori och praktik inför uppkörning och teoriprov. Vi erbjuder både Handledarutbildning och Riskutbildning 1, och du kan välja om du vill gå utbildning för personbil med manuell- eller automatisk växellåda.

Kontakta oss, eller se vår hemsida, för mer information!
Öppet just nu
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 245 kunder tycker om Nockeby Trafikskola

Lucas E skrev om Introduktionskurs en del av Nockeby Trafikskola
    Det var trots längden intressant, det var två raster som gjorde att man orkade hela tiden och vi blev väldigt bra bemötta! Läs mer

Helen R skrev om Introduktionskurs en del av Nockeby Trafikskola
    Jättebra, Sirpa var lättsam, informativ och trevlig! Vi känner oss trygga nu inför övningskörning med dottern! Läs mer

Maia N skrev om Introduktionskurs en del av Nockeby Trafikskola
    Trevlig personal, lärorik kväll. Läs mer

Elin A skrev om Nockeby Trafikskola
    Jag har köpt lite olika paket, vet inte riktigt exakt vad det blev i slutändan. Men något jag vet är att jag blev väldigt väl begärt av trafikskolan. Jag fick hjälp med allt som hade med körkortet att göra vilket gjorde resan väldigt enkel. Jag förväntade mig inte så mycket av företaget innan men när jag väl va där så tycker jag att allt va så mycket bättre hjälp än vad jag kunnat tro. Läs mer

Natalie D skrev om Riskutbildning 1 en del av Nockeby Trafikskola
    Gjorde riskettan på Nockeby Trafikskola tidigare i veckan och det var över förväntan! Johan fick fram budskapet och allvaret på ett roligt sätt och fick med hela gruppen. Rekommenderar starkt! Läs mer

Maja B skrev om Riskutbildning 1 en del av Nockeby Trafikskola
    Jag gick på riskutbildning 1 och blev bra bemött. Innehållet i kursen var någorlunda intressant och med pauser emellanåt kunde jag hålla mig fokuserad Läs mer
  • 2019-02-08

Samuel M skrev om Riskutbildning 1 en del av Nockeby Trafikskola
    Förväntningarna inför kursen var relativt låga då jag har hört att innehållet till stor del består av självklarheter. Jag lärde mig dock nya saker och även fast man kände igen en del var det nyttigt med repitition. Personen som höll i kursen lyckades även göra timmarna mer underhållande då han interagerade mycket med kursdeltagarna. Läs mer
  • Gustav Ö

2019-02-08

Gustav Ö skrev om Riskutbildning 1 en del av Nockeby Trafikskola
    Anmälde mig till riskettan och förväntade mig 3,5 långa trötta timmar. Hade helt fel förväntningar! Föreläsaren (Johan?) höll igång gruppen på ett föredömligt sätt! Intressant och inkluderande. Mycket nöjd! Läs mer
  • Michelle A

2019-01-31

Michelle A skrev om Nockeby Trafikskola
    Jag är så nöjd med min utbildning!! Jag hade Per som lärare som var väldigt pedagogisk trevlig och rolig. Jag hade aldrig kört en bil innan jag kom till Nockeby trafikskola. Den 25 januari tog jag körkort efter 4 månaders kämpande. Jag vill tacka er så mycket för alltid de trevliga bemötandet och Jennifer som alltid var så hjälpsam att hitta körtider samt prov. :)

Ha det bäst
    /Michelle Läs mer
  • 2019-01-30

Aylin G skrev om Introduktionskurs en del av Nockeby Trafikskola
    Min upplevelse var jättebra och jag lärde mig mycket nytt. Läs mer
  • 2019-01-28

Hugo M skrev om Introduktionskurs en del av Nockeby Trafikskola
    Köpte en handledarkurs
    Blev bemött väldigt bra
    Hade inte så mycket förväntningar då jag inte visste vad handledarkursen innebar. Men var nöjd
    Sirpa eng var trevlig och duktig Läs mer
  • 2019-01-28

Anders W skrev om Introduktionskurs en del av Nockeby Trafikskola
    Uppfyllde mina förväntningar! Läs mer
  • 2019-01-21

Lotta L skrev om Introduktionskurs en del av Nockeby Trafikskola
    Mycket bra upplägg med en engagerad o kunnig lärare! Rekommenderas! Läs mer
  • 2019-01-20

Doris B skrev om Introduktionskurs en del av Nockeby Trafikskola
    Allt var till belåtenhet, informativt och underhållande. Läs mer
  • 2019-01-18

Anna W skrev om Introduktionskurs en del av Nockeby Trafikskola
    Handledarutbildning . Mycket bra och pedagogiskt upplagt. Väldigt kunnig och engagerad lärare. Stor behållning av kursen! Läs mer
  • 2019-01-17

Ditte D skrev om Introduktionskurs en del av Nockeby Trafikskola
    Introduktionskurs, alla var trevliga Läs mer

Elin J skrev om Riskutbildning 1 en del av Nockeby Trafikskola
    Allt bra, dra inte ut på tiden bara.. vi älskar ju inte att vara där trots bra handledare! Läs mer
    2019-01-11 Nockeby Trafikskola svarar Elin J
    Hej Elin!
    Roligt att höra att kurstillfället var uppskattat.

Då vi tidigare fått en kommentar om detta önskar vi återigen förtydliga om det eventuellt skett ett missförstånd gällande tidsåtgången, 3h och 30min är vad som gäller inklusive raster och detta är även lagstadgat. Att det drog ut lite på tiden igår (ca. 10min) berodde delvis på en extra rast som gruppen gemensamt kommit överens om. Hoppas du förstår, vi tackar för din feedback!

Viktor L skrev om Riskutbildning 1 en del av Nockeby Trafikskola
    Johan var rolig som lärare och gjorde ett bra jobb att hålla det intressant. Dock drog han ut lite på det och vi satt där närmsre 4h när 3h är vad som behövs Läs mer
    2019-01-11 Nockeby Trafikskola svarar Viktor L
    Hej Viktor!
    Roligt att kursinnehållet uppskattades.

Vi vill bara be om att få förtydliga att 3h och 30min är vad som gäller inklusive raster och detta är även lagstadgat. Att det drog ut lite på tiden igår (ca. 10min) berodde delvis på en extra rast som gruppen gemensamt kommit överens om.

Ahmed S skrev om Riskutbildning 1 en del av Nockeby Trafikskola
    Min pappa rekommenderades Nockeby Trafikskola. Jag mötte en väldigt bra och trevlig lärare som fick mig känna trygghet som person. Läs mer
    Nockeby Trafikskola, Nockeby Trafikskola gillar detta
  • 2018-12-16

Wille W skrev om Riskutbildning 1 en del av Nockeby Trafikskola
    Trevlig lärare som fick alla i gruppen att delta i diskussioner. Läs mer
  • 2018-12-14

Lina M skrev om Nockeby Trafikskola
    Fantastisk körskola på alla sätt och vis! Läs mer
  • 2018-12-14

Karin H skrev om Riskutbildning 1 en del av Nockeby Trafikskola
    Roligt, intressant och givande Läs mer
  • 2018-12-13

Martina L skrev om Introduktionskurs en del av Nockeby Trafikskola
    Introduktionskurs handledare
    Informativt. Lite långt
    Mycket av informationen borde kunna ges i ett webinarium. Tre Tim tjugo min var onödigt långt Läs mer
    2018-12-14 Nockeby Trafikskola svarar Martina L
    Hej Martina!
    Det finns lagkrav på att kursen måste innefatta minst 3h exklusive raster, så tidsramen är dessvärre helt utom vår kontroll.
    Intressant idé med webbinarium - jag rekommenderar att du framför önskemålet till de ansvariga (Transportstyrelsen), även presentationssättet är alltså lagstadgat och ingenting som vi kan påverka.

Roligt att höra att du i övrigt fann kursen informativ :)

• 2018-12-07

Olivia K skrev om Nockeby Trafikskola
    Jag körde ca 10 lektioner med bilskolan och bemöttes väl under alla gånger. Efter varje lektion fick jag feedback på min körning och även tips på vad jag behövde öva på inför nästa gång. Upplägget inför uppkörningen var även den väldigt bra, men hade velat ha en tydligare bekräftelse på vad jag hade klarat av av de moment som finns. Jag tycker att alla på bilskolan var väldigt trevliga och jag skulle absolut rekommendera den till andra! Läs mer
  • 2018-12-03

Åsa L skrev om Nockeby Trafikskola
    Tagit körlektioner i sex månader innan körprov. Fått så mycket stöd och uppmuntran, otroligt bra bemötande och service. Är mycket nöjd. Läs mer
  • 2018-11-29

Leia L skrev om Introduktionskurs en del av Nockeby Trafikskola
    Tyckte att introduktionskursen på Nockeby trafikskolan var väldigt bra! Lärde mig väldigt mycket nytt och känner mig redo att börja övningsköra. Läs mer
  • 2018-11-19

Carina W skrev om Nockeby Trafikskola
    Otroligt trevliga, hjälpsamma och bemötande. All personal är verkligen kanon och de bästa förutsättningarna man kan ha för att ta sitt körkort. Läs mer
  • 2018-11-04

William B skrev om Riskutbildning 1 en del av Nockeby Trafikskola
    Jag tyckte riskutbildningen 1 var väldigt bra. Många av mina kompisar hade gjort den tidigare, och de sa att den kommer att vara väldigt långtråkig. Jag upplevde det verkligen inte på det sättet däremot. Läraren som undervisade oss i kursen var väldigt pedagogisk och underhållande. Läs mer

Carina W skrev om Riskutbildning 1 en del av Nockeby Trafikskola
    Väldigt pedagogiskt och lärorik. Samt väldigt rolig utbildning. Bara massa med plus! Läs mer

Josefin M skrev om Riskutbildning 1 en del av Nockeby Trafikskola
    Övningskör och gick riskettan här. Jätteduktiga och engagerade lärare men fin energi. Rekommenderar! Läs mer

Gustav B skrev om Riskutbildning 1 en del av Nockeby Trafikskola
    Det var bra med mycket inlärning och interaktion. Läs mer
  • 2018-10-29

Elena O skrev om Introduktionskurs en del av Nockeby Trafikskola
    Mycket bra instruktör! Informationen - bra strukturerad och mycker relevant för båda elever och handledare. Läs mer
  • 2018-10-24

Kalle S skrev om Nockeby Trafikskola
    Proffsig körskola. Lektioner på en godkänd nivå i allmänhet. Ibland alldeles för ostrukturerade körpass, ibland saknades lyhördhet och samförstånd med mig som elev. Jag fick en känsla av att körskolan ville att jag skulle ta fler lektioner på ett lite omotiverat sätt, som att de nästan har en strategi för sin egen vinnings skull. Ibland kunde jag undra vilka pedagogiska grunder undervisningen vilade på, jag hade faktiskt högre förväntningar. Önskvärt hade varit en större tydlighet i hur man bör köra bil. Läs mer
    2018-10-25 Nockeby Trafikskola svarar Kalle S
    Hej Kalle!
    Vad roligt att höra att delar av utbildningen är uppskattad.
    Det hade förstås underlättat om vi kunnat ha denna diskussion under din utbildning hos oss för att kunna besvara dina frågor utförligare gällande just din specifika körning och utbildningsplan.
    Det finns inget vinstintresse från vår sida att elever skall ta fler lektioner än vad som behövs, det tjänar vi förstås ingenting på då vi har väntelistor med andra elever som önskar påbörja utbildning/fortsätta utbildning.

Vi beklagar att du uppfattar utbildningsplanen som otydlig, denna hade vi gärna förklarat ytterligare med dig, förslagsvis under lektionstillfälle. Är du fortfarande intresserad så finns den tillgänglig hos oss i receptionen!

Stort grattis till körkortet hur som helst - vi hoppas att du förstår att lektionerna du genomfört har bidragit detta resultat :-)

• 2018-10-19

Sirpa E skrev om Introduktionskurs en del av Nockeby Trafikskola
    Introduktionskurs, utmärkt proffsigt och roligt samtidigt. Motsvarade mina förväntningar till 100 %. Läs mer

Elise H skrev om Nockeby Trafikskola
    Tack för all hjälp! Ni är bäst! Läs mer

Lars E skrev om Introduktionskurs en del av Nockeby Trafikskola
    Ringde ditt och fråga om handledarutbildning och fick veta vilka datum dom hade kurs väldigt trevliga bemötande Läs mer

Pernilla F skrev om Introduktionskurs en del av Nockeby Trafikskola
    Handledar utbildning Sirka var jättebra! Läs mer
  • 2018-10-12

Sara B skrev om Nockeby Trafikskola
    Jag hade en mycket trevlig upplevelse! Alla var mycket snälla och hjälpsamma, och allt kändes väldigt smidigt! Allt från betalningar och bokningar! Är jätte nöjd!!! <3 Läs mer
  • 2018-10-12

Julia B skrev om Nockeby Trafikskola
    Nockeby trafikskola hjälpte mig otroligt mycket och jag hade inte klarat körkortet utan deras och framförallt Johans hjälp! Jag är evigt tacksam för all hjälp och stöd och hur välbemött jag blivit av ALLA. Rekommenderar starkt både här och till mina vänner! Läs mer
  • 2018-10-08

Elin A skrev om Riskutbildning 1 en del av Nockeby Trafikskola
    Det var en utbildning på ett roligt sätt med en engagerad lärare som lärde ut på ett mycket bra sätt. Läs mer
  • Niklas E

2018-10-08

Niklas E skrev om Riskutbildning 1 en del av Nockeby Trafikskola
    Givande utbildning med mkt rolig och underhållande lärare Johan! Han gjorde verkligen hela utbildningen! Läs mer
  • Olof R

2018-10-07

Olof R skrev om Riskutbildning 1 en del av Nockeby Trafikskola
    Jag vart förvånad över hur viktigt det verkligen är med risk körning, något som jag verkligen kommer ha hjälp av i framtiden. Kursen gav mig en helt vidgad syn på körning. Tack! Läs mer
  • 2018-10-05

Lina M skrev om Riskutbildning 1 en del av Nockeby Trafikskola
    Jag gick riskutbildning 1 med Johan. Han är superduktig och fick de 3,5 timmarna att gå supersnabbt! Läs mer
  • 2018-10-04

Emilia Ö skrev om Riskutbildning 1 en del av Nockeby Trafikskola
    Riskettan på Nockeby trafikskola var kanon, mycket bra genomgång av olika risker av droger och alkoholens påverkan och konsekvenser i trafiken samt av grupptryck och oansvarigt beteende. De visade även klipp med förödande konsekvenser av de olika faktorerna som bidrar till olyckor. Stort plus att de varnade för könsligt innehåll för eleverna innan de visade klippen. I det stora hela är jag nöjd med riskettan på Nockeby! Läs mer
  • 2018-09-28

Myra H skrev om Nockeby Trafikskola
    Bemötandet och gemenskapen från de kvinnliga anställda (dock inte de av männen som är lagomt mysigt misogyna) Läs mer
    2018-10-24 Nockeby Trafikskola svarar Myra H
    Hej Myra!
    Grattis till ditt efterlängtade körkort.
    Jag väntar fortfarande på svar på det mail jag skickade ut till dig angående din reco, det är förstås roligt att höra att du delvis är nöjd med oss men extremt beklagligt kring din uppfattning av mina kollegor. Detta är på intet sätt min upplevelse av vår verksamhet men jag hoppas att vi kan reda ut detta med dig.

Jennifer, Nockeby Trafikskola
  • 2018-09-22

Amanda F skrev om Riskutbildning 1 en del av Nockeby Trafikskola
    Jag tycker att läraren var rolig men informerade ändå på ett bra sätt. Hade kunnat vara fler frågor, de var bra. Läs mer
  • 2018-09-20

Åsa R skrev om Nockeby Trafikskola
    Körkortsutbildning
    Alltid positivt bemötande, fint stöd.
    Trevliga samtal under körning Läs mer
  • 2018-09-16

Carl-Johan O skrev om Riskutbildning 1 en del av Nockeby Trafikskola
    Johan var otroligt bra. Informativt och sakligt men samtidigt framfört på ett sätt som fick en att lyssna, det blev aldrig torrt eller tråkigt. Läs mer
  • 2018-09-15

Gustav M skrev om Introduktionskurs en del av Nockeby Trafikskola
    Det var bra, intressant och lärorikt. Bra med raster med tanke på kursens längd. Läs mer
  • 2018-09-14

Erik O skrev om Nockeby Trafikskola
    Klarade ju uppkörningen så kan inte annat än ge full pott 👌🏼🎉 Läs mer

Arkitektvägen 4, 168 32 Bromma