Nockeby Trafikskola

Arkitektvägen 4, 168 32 Bromma — Visa karta

Välkommen till Nockeby Trafikskola - Brommas äldsta trafikskola!

Vi har utbildat trygga förare här sedan 1984 och vi har lärt oss ett och annat på vägen. Våra utbildningsplaner är individuella och vi sätter ihop utbildningen tillsammans med dig, på dina villkor. Du kan gå hela körkortsutbildningen här, från start till mål, eller välja att köra mycket privat och då ger vi gärna tips och råd.

I vårt arbetslag har vi positiva och trevliga trafiklärare som hjälper dig med både teori och praktik inför uppkörning och teoriprov. Vi erbjuder både Handledarutbildning och Riskutbildning 1, och du kan välja om du vill gå utbildning för personbil med manuell- eller automatisk växellåda.

Kontakta oss, eller se vår hemsida, för mer information!
Öppet just nu
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 548 kunder tycker om Nockeby Trafikskola

• 2020-11-21

Teo T skrev om Riskutbildning 1 en del av Nockeby Trafikskola
    Jag gick på riskettan på Nockeby trafikskola och var nöjd med upplevelsen. Läraren var bra och fick gruppen engagerad och delta aktivt under lektionen. Läs mer
  • 2020-11-20

Gabriel T skrev om Riskutbildning 1 en del av Nockeby Trafikskola
    Köpte Risk 1
    Bra info
    Bra lärare
    Bra med fika Läs mer
  • 2020-11-09

Maja V skrev om Riskutbildning 1 en del av Nockeby Trafikskola
    Det var väldigt rikt på information och även super intressant. Jag lärde mig en massor av nytt och även fått en ännu bättre syn på hur man ska bete sig i trafiken för allas säkerhet. Riskettan var jätte bra och fick alla mina frågor besvarade! Läs mer

Elliot S skrev om Riskutbildning 1 en del av Nockeby Trafikskola
    Jag gick risk 1:an och först trodde jag det skulle vara 3 tråkiga och långa timmar men det var raka motsatsen. De fick något tråkigt till att bli något intressant. Chockladbollarna och läsken var även ett + :) Läs mer

Andrea N skrev om Riskutbildning 1 en del av Nockeby Trafikskola
    Jag tycker att Nockeby trafikskolas riskutbildning 1 var väldigt bra! Det var intressant att lyssna, samtidigt som man fick tänka själv och diskutera. Läs mer

Aylin G skrev om Riskutbildning 1 en del av Nockeby Trafikskola
    Riskutbildningen var bra, väldigt lärorikt! Läs mer

Mathilda L skrev om Riskutbildning 1 en del av Nockeby Trafikskola
    Bra och trevlig lärare på risk 1an och bra bemötande! Kul lärosätt då han mixade föreläsning, filmvisning, teorifrågor och diskussion Läs mer

Ingrid T skrev om Riskutbildning 1 en del av Nockeby Trafikskola
    Jättebra och Per var väldigt pedagogisk Läs mer

Matilda O skrev om Riskutbildning 1 en del av Nockeby Trafikskola
    Jag tycker att kursen var informationsrik och jag fick en ökad kompetens i just riskbeteenden. Grupp övningarna var bra, och pauserna lagom. Jag skulle rekommendera andra personer att ta sin risk etta på Nockebys trafik skola. Läs mer
  • 2020-11-02

Cecilia E skrev om Riskutbildning 1 en del av Nockeby Trafikskola
    Jag blev snällt bemött och handledaren var väldigt bra. Läs mer

Alice G skrev om Riskutbildning 1 en del av Nockeby Trafikskola
    Jag gick på riskettan och tycke ratt min upplevelse var väldigt bra. Bra upplägg med viktig och intressant fakta och en bra föreläsare som inkluderade alla Läs mer

Alva E skrev om Riskutbildning 1 en del av Nockeby Trafikskola
    Min upplevelse var bra, föreläsning, risk ettan var välstrukturerad och han som höll i föreläsningen gjorde det på ett bra och avslappnat sätt. Man ville lyssna och det blev intressant. Läs mer

Bianca P skrev om Riskutbildning 1 en del av Nockeby Trafikskola
    - riskutbildning 1
    - gott bemötande
    - att bli informerad om riskerna med körningen och företaget levde absolut upp till dem
    - Bra, lärorik och intressant Läs mer

Ebba E skrev om Riskutbildning 1 en del av Nockeby Trafikskola
    Jag har valt att köpa alla mina körlektioner samt utbildningar hos Nockeby trafikskola. Jag fick ett jättebra intryck utav av körskolan och blev väldigt bra bemött utav personalen.
    Riskutbildningen var inte alls så långtråkig som jag trodde, de var intressant och underhållande och jag lärde mig otroligt mycket. Läs mer

Alicia V skrev om Riskutbildning 1 en del av Nockeby Trafikskola
    Upplevelsen var väldigt bra, handledaren per var trevlig och fick med allting man behövde veta, det var dessutom bra att han ställde frågor efteråt för att checka att alla var med på de han gick igenom! Läs mer

Niklas D skrev om Riskutbildning 1 en del av Nockeby Trafikskola
    Rolig kurs och mycket lärorik! Super trevliga människor som jobbar på Nockeby Trafikskola! Läs mer

Elise W skrev om Riskutbildning 1 en del av Nockeby Trafikskola
    Jag var på riskettan, de var super trevliga och hjälpsamma, både i receptionen och läraren. Tyckte att det var mycket lärorikt och intressant på samma gång. :) Läs mer
  • 2020-10-28

Axel O skrev om Introduktionskurs en del av Nockeby Trafikskola
    Jag tog del av en introduktionskurs för bilkörkort. Dem var väldigt trevliga och lärorika. Läs mer

Marcus A skrev om Introduktionskurs en del av Nockeby Trafikskola
    Bra tydligt trevligt respektfullt men ändå tydligt på alla sätt. Purjo var lysande! Läs mer

Eva O skrev om Introduktionskurs en del av Nockeby Trafikskola
    Introduktionskurs
    Väl bemött av handledare som hade en gedigen erfarenhet som levde upp till förväntningarna. Läs mer

Joachim M skrev om Introduktionskurs en del av Nockeby Trafikskola
    Bra och tydlig föreläsare. .............,....... Läs mer

Greger K skrev om Introduktionskurs en del av Nockeby Trafikskola
    Mycket bra instruktör och trevlig introduktionskurs. Läs mer
  • 2020-10-19

Mats S skrev om Introduktionskurs en del av Nockeby Trafikskola
    Handledarutbildning för att få övningsköra.
    Bra bemötande från bokning till avslutad kurs.
    Bra lärare med både kunskap och humor. Läs mer
  • 2020-10-17

Dorine P skrev om Introduktionskurs en del av Nockeby Trafikskola
    Riktig trevlig introduktionskurs har lätt mig vad det innebär att skaffa körkort och vad som måste göras innan man kan skaffa körkortet. Läs mer
  • 2020-10-15

Daniella S skrev om Introduktionskurs en del av Nockeby Trafikskola
    Det var en informativ och intressant kurs. Bemötandet från bokning till kurdens slut var topp! Kursledaren var kunnig och intressant att lyssna på. Läs mer
  • 2020-10-11

Lukas N skrev om Riskutbildning 1 en del av Nockeby Trafikskola
    Jag hade beställt att göra risk ettan och allt gick bra. Det var som jag förväntade mig och Per gjorde ett bra jobb. Läs mer

Felix J skrev om Riskutbildning 1 en del av Nockeby Trafikskola
    Diskussionsmomenten kan göras bättre men överlag var det bra, du lyckades göra det lite roligare utan att tappa för mycket av seriösiteten Läs mer

Oscar Ö skrev om Riskutbildning 1 en del av Nockeby Trafikskola
    Bra information
    Gott fika
    Lagom raster Läs mer

Victoria B skrev om Riskutbildning 1 en del av Nockeby Trafikskola
    Risketta. Allvarlig men rolig kurskväll. Läraren hade en schysst attityd samt kunnig. Läs mer

Wilhelmina D skrev om Riskutbildning 1 en del av Nockeby Trafikskola
    Jag tycker att det var intressant utbildning som höll ett bra tempo. Överförväntan! Läs mer
  • 2020-10-01

Nils-petter T skrev om Introduktionskurs en del av Nockeby Trafikskola
    Introduktionskurs
    Mycket bra bemötande, presentation och upplägg. Gillade starkt att ni fokuserade på vägen mot körkortet mha praktiska trafik exempel och områden där handledaren måste tänka till (dvs användning av speglar, vanliga fel hos eleven etc).

Har gått denna kursen i maj hos Trafikskolan vid Brommaplan. Tyvärr schabblade de bort att jag var på plats därav ännu en gång nu hos er.

Om jag jämför er och de spelar ni i Allsvenskan och de i de lägra divisionen. Läs mer
  • 2020-10-01

Pia M skrev om Introduktionskurs en del av Nockeby Trafikskola
    Mycket bra handledarkurs med duktig lärare, supernöjd då jag gick därifrån med ny kunskap som kommer till användning inför övningskörningen. Så peppade nu 😀 Läs mer
  • 2020-09-30

Charlotta Å skrev om Introduktionskurs en del av Nockeby Trafikskola
    Introkurs för körkort. Informativt och lättsamt. Läs mer
  • 2020-09-30

Oscar K skrev om Introduktionskurs en del av Nockeby Trafikskola
    Jag tycker att det var bra, man lärde sig mycket och jag känner mig nu säker att dra ut och övningsköra. Dock var det lite långtråkigt, men det var fortfarande bra. Läs mer
  • 2020-09-28

Johanna V skrev om Introduktionskurs en del av Nockeby Trafikskola
    Kurs som var saklig men samtidigt lättsam att följa med. Lagom utmanande och väckte tankar om bilkörning och undervisning. Läs mer
  • 2020-09-28

Clara D skrev om Introduktionskurs en del av Nockeby Trafikskola
    Jag var på handledarkurs på Nockebytrafikskola. Jag blev bra bemött av företaget och fick lära mig det jag hade förväntat mig. Kursen var intressant och givande! Läs mer
  • 2020-09-19

Erik W skrev om Introduktionskurs en del av Nockeby Trafikskola
    Introduktionskurs för övningskörning. Bra bemötande vid bokning och betalning. Jag har gått motsvarande kurs på en annan trafikskola och tyckte att den var något bättre. Den hade mera fokus på attityder och inställningar, medan denna kursen uppehöll sig mera på körteknik. Dragläget är något man lär sig efter hand, men en från grunden felaktig attityd är viktigare att diskutera. Jag är dessutom obekväm med att prata inför grupper av människor och blir stressad när de ställer frågor till oss ”handledare”, och sedan lätt raljerande frågar ”har ni körkort, eller?” När man inte svarar.
    Ett medelbetyg på utbildningen. Läs mer
    2020-09-28 Nockeby Trafikskola svarar Erik W
    Hej Erik,
    Stort tack för att du tog dig tiden och skriva ett utförligt omdöme - detta ger oss möjlighet att utvecklas.

Vi lägger en del av fokuset på att diskutera just dragläget och övriga körspecifika detaljer just därför att erfarenheten är att elever som kommer efter lång tid av övning hemma (privat) visar på dessa felaktigheter i grunderna - som inte skulle godkännas vid ett förarprov, och vi behöver då "lära om" dessa delar. Poängen är ju självklart att förmedla att det kanske inte är så lätt som en kan tro!

I och med att du också har gått kursen tidigare, har ju du med dig en annan förförståelse än de övriga på tillfället.

Men hursomhelst tråkigt att du upplevde att det stal fokus från något annat du kanske hade funderingar kring, vi ger så pass många tillfällen att lyfta önskemål men är en inte bekväm att tala i grupp så är en inte det. Vi är ju alla olika men bedömningen är att ni som handledare och elever väcker mycket fler och mer intressanta tankar i grupp tillsammans snarare än individuellt.

Lycka till med övningskörningen nu!

/ Jennifer, Nockeby Trafikskola
  • 2020-09-19

Jim S skrev om Introduktionskurs en del av Nockeby Trafikskola
    Bra bemött med en pedagogisk kursledare. Kaffet var gott. Läs mer
  • 2020-09-17

Nikita U skrev om Introduktionskurs en del av Nockeby Trafikskola
    tyckte att introduktionskursen var mycket intressant och lärorik!!!! Läraren var mycket mycket duktig och pedagogisk och både berättade hur vi skulle gå till väga och lät oss tänka själva!!!! långt över förväntan!!! kändes som att jag gick där ifrån med mycket ny kunskap som kommer att komma till stor användning i framtiden!!!! jag kunde inte varit nöjdare med läraren och kursen! Läs mer
  • 2020-09-17

Nils W skrev om Introduktionskurs en del av Nockeby Trafikskola
    Väldigt bra och lärorikt! Lärde mig mycket och har blivit otroligt taggad till att börja övningsköra. Läs mer
  • 2020-09-13

Melker H skrev om Riskutbildning 1 en del av Nockeby Trafikskola
    Jag köpte föreläsningen Riskutbildning 1.
    Jag blev väl bemött av företaget både på plats och digitalt. Det kändes även som en trivsam miljö att vara i.
    Jag förväntade mig en stimulerande föreläsning och jag tycker trafikskolan kunde bemöta det kravet. Läs mer
  • 2020-09-13

Liv T skrev om Riskutbildning 1 en del av Nockeby Trafikskola
    Jag köpte riskutbildning 1 själv utan paket. Hade inga direkta förväntningar, men tyckte läraren var väldigt bra då han varvade föreläsning med egna exempel och små grupp diskussioner! Läs mer

Sanna C skrev om Riskutbildning 1 en del av Nockeby Trafikskola
    Det var bra men jag skulle hellre tagit fler pauser i slutet än att ha nästan alla i början Läs mer

Clas J skrev om Riskutbildning 1 en del av Nockeby Trafikskola
    Jättebra genomgång. Trodde det skulle vara trist men utbildningsledaren gjorde det intressant med relevanta exempel osc. Läs mer

Sixten L skrev om Riskutbildning 1 en del av Nockeby Trafikskola
    Risk 1. Handledaren Per var underhållande och gjorde innehållet intressant, det var bättre än vad jag hade förväntat mog Läs mer

Linn L skrev om Riskutbildning 1 en del av Nockeby Trafikskola
    Jag gick på riskutbikdning 1. Personalen var trevliga, fikat var gott och lektionen intressant Läs mer

Alma S skrev om Riskutbildning 1 en del av Nockeby Trafikskola
    Läraren var aktiv och ställde frågor till oss deltagare. Det var många pauser under utbildningen samt att det i varje paus erbjöds fika Läs mer

Viktor J skrev om Introduktionskurs en del av Nockeby Trafikskola
    Jag gick på en mycket bra handledare kurs med trevlig personal och härligt fika. Jag som övningskörande fick svar på alla frågor jag hade och mer än så! Läs mer

Ninna R skrev om Introduktionskurs en del av Nockeby Trafikskola
    Introduktionskursen för handledare och elev.
    Mycket värdefull och innehållsrik kurs. Sirpa Eng är kunnig och engagerad och brinner för ämnet. Min dotter, min man och jag är nu inspirerande och förväntansfulla inför övningskörningen. Läs mer

Ella R skrev om Introduktionskurs en del av Nockeby Trafikskola
    Jag gick en handledarkurs med mina föräldrar. En jättetrevlig kurs, läraren var engagerad och det märktes att hon verkligen tyckte om och var intresserad av vad hon pratade om. Vi fick ta pauser och blev bjudna på fika. Så positivt överraskad! Läs mer
    Nockeby Trafikskola gillar detta

Tjänsteföretag lever på sitt goda rykte