Alla kategorier Trafikskola Stockholms län Stockholm Bromma Abrahamsberg Nockeby Trafikskola

Nockeby Trafikskola

Arkitektvägen 4, 168 32 Bromma — Visa karta

Välkommen till Nockeby Trafikskola - Brommas äldsta trafikskola!

Vi har utbildat trygga förare här sedan 1984 och vi har lärt oss ett och annat på vägen. Våra utbildningsplaner är individuella och vi sätter ihop utbildningen tillsammans med dig, på dina villkor. Du kan gå hela körkortsutbildningen här, från start till mål, eller välja att köra mycket privat och då ger vi gärna tips och råd.

I vårt arbetslag har vi positiva och trevliga trafiklärare som hjälper dig med både teori och praktik inför uppkörning och teoriprov. Vi erbjuder både Handledarutbildning och Riskutbildning 1, och du kan välja om du vill gå utbildning för personbil med manuell- eller automatisk växellåda.

Kontakta oss, eller se vår hemsida, för mer information!
Öppet just nu
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 212 kunder tycker om Nockeby Trafikskola

• Sirpa E skrev om Introduktionskurs en del av Nockeby Trafikskola
    Introduktionskurs, utmärkt proffsigt och roligt samtidigt. Motsvarade mina förväntningar till 100 %. Läs mer
  • Elise H skrev om Nockeby Trafikskola
    Tack för all hjälp! Ni är bäst! Läs mer
  • Lars E skrev om Introduktionskurs en del av Nockeby Trafikskola
    Ringde ditt och fråga om handledarutbildning och fick veta vilka datum dom hade kurs väldigt trevliga bemötande Läs mer
  • Pernilla F skrev om Introduktionskurs en del av Nockeby Trafikskola
    Handledar utbildning Sirka var jättebra! Läs mer
  • Sara B skrev om Nockeby Trafikskola
    Jag hade en mycket trevlig upplevelse! Alla var mycket snälla och hjälpsamma, och allt kändes väldigt smidigt! Allt från betalningar och bokningar! Är jätte nöjd!!! <3 Läs mer
  • Julia B skrev om Nockeby Trafikskola
    Nockeby trafikskola hjälpte mig otroligt mycket och jag hade inte klarat körkortet utan deras och framförallt Johans hjälp! Jag är evigt tacksam för all hjälp och stöd och hur välbemött jag blivit av ALLA. Rekommenderar starkt både här och till mina vänner! Läs mer
  • Elin A skrev om Riskutbildning 1 en del av Nockeby Trafikskola
    Det var en utbildning på ett roligt sätt med en engagerad lärare som lärde ut på ett mycket bra sätt. Läs mer
  • Niklas E
    Niklas E skrev om Riskutbildning 1 en del av Nockeby Trafikskola
    Givande utbildning med mkt rolig och underhållande lärare Johan! Han gjorde verkligen hela utbildningen! Läs mer
  • Olof R
    Olof R skrev om Riskutbildning 1 en del av Nockeby Trafikskola
    Jag vart förvånad över hur viktigt det verkligen är med risk körning, något som jag verkligen kommer ha hjälp av i framtiden. Kursen gav mig en helt vidgad syn på körning. Tack! Läs mer
  • Lina M skrev om Riskutbildning 1 en del av Nockeby Trafikskola
    Jag gick riskutbildning 1 med Johan. Han är superduktig och fick de 3,5 timmarna att gå supersnabbt! Läs mer
  • Emilia Ö skrev om Riskutbildning 1 en del av Nockeby Trafikskola
    Riskettan på Nockeby trafikskola var kanon, mycket bra genomgång av olika risker av droger och alkoholens påverkan och konsekvenser i trafiken samt av grupptryck och oansvarigt beteende. De visade även klipp med förödande konsekvenser av de olika faktorerna som bidrar till olyckor. Stort plus att de varnade för könsligt innehåll för eleverna innan de visade klippen. I det stora hela är jag nöjd med riskettan på Nockeby! Läs mer
  • Myra H skrev om Nockeby Trafikskola
    Bemötandet och gemenskapen från de kvinnliga anställda (dock inte de av männen som är lagomt mysigt misogyna) Läs mer
  • Amanda F skrev om Riskutbildning 1 en del av Nockeby Trafikskola
    Jag tycker att läraren var rolig men informerade ändå på ett bra sätt. Hade kunnat vara fler frågor, de var bra. Läs mer
  • Åsa R skrev om Nockeby Trafikskola
    Körkortsutbildning
    Alltid positivt bemötande, fint stöd.
    Trevliga samtal under körning Läs mer
  • Carl-Johan O skrev om Riskutbildning 1 en del av Nockeby Trafikskola
    Johan var otroligt bra. Informativt och sakligt men samtidigt framfört på ett sätt som fick en att lyssna, det blev aldrig torrt eller tråkigt. Läs mer
  • Gustav M skrev om Introduktionskurs en del av Nockeby Trafikskola
    Det var bra, intressant och lärorikt. Bra med raster med tanke på kursens längd. Läs mer
  • Erik O skrev om Nockeby Trafikskola
    Klarade ju uppkörningen så kan inte annat än ge full pott 👌🏼🎉 Läs mer
  • Karin S skrev om Introduktionskurs en del av Nockeby Trafikskola
    Bra och engagerad kursledare. Bra upplägg. Läs mer
  • Johanna M skrev om Introduktionskurs en del av Nockeby Trafikskola
    Läraren var jättebra och man förstod klart o tydligt. Läs mer
  • Linnea A
    Linnea A skrev om Introduktionskurs en del av Nockeby Trafikskola
    Bra och pedagogisk lärare som gav en bra introduktion både för handledare och körskoleelever Läs mer
  • Staffan E skrev om Introduktionskurs en del av Nockeby Trafikskola
    Kurs för körkortshandledare (privatpersoner).
    Trevlig och bra, nyttig genomgång. Läs mer
  • Niclas N
    Niclas N skrev om Introduktionskurs en del av Nockeby Trafikskola
    * Introduktionskurs för handledare och bilskoleelever.
    * Föreläsaren var väldig proffsig, erfaren och mycket intressant att lyssna på. Föreläsningen var dessutom rolig och 3,5 timmar gick fort.
    * Mina förväntningar var visserligen låga, efter att andra som gått motsvarande hos konkurrenter inte alls var lika nöjda. Jag blev positivt överraskad.
    * Sammanfattningsvis så är jag mycket nöjd med föreläsningen och kommer med största sannolikhet följa de råd som vi fick. Läs mer
  • Helin Y
    Helin Y skrev om Nockeby Trafikskola
    Fantastisk körskola! De är trevliga, lyhörda, informativa och genuint serviceinriktade och har en hjälpsam attityd gentemot elever. Jag körde mycket med Johan och han är en underbar trafiklärare. Jag gick även riskettan här och det var lärorikt, roligt och intressant. Bättre kan det inte bli! Jennifer i receptionen är jättetrevlig och tillmötesgående. Tack vare Nockeby trafikskola tog jag körkortet på första försöket! Rekommenderas starkt! Läs mer
  • Jessica M
    Jessica M skrev om Nockeby Trafikskola
    Mycket nöjd!
    Seriösa, noggranna och trevliga Läs mer
  • Agnes S
    Agnes S skrev om Nockeby Trafikskola
    Nockeby Trafikskola har varit helt fantastiska från första början till slutgiltigt körkort! Jag tog först kontakt via mail, men Jennifer i receptionen ringde upp mig direkt för att hitta tider som passade. Jag är så tacksam att jag fick köra med Peter under hela utbildningen som var uppmuntrande, pedagogisk och tydlig. Det fanns alltid tillgängliga tider och flexibilitet som gjorde att körningen kunde anpassas runt mitt schema. Jag fick jättefin hjälp med bokning av uppkörning, teoriprov och härligt pepp från Peter som stod och hejade på mig under min uppkörning.

Sen är det ett plus att de har så trevliga lokaler, med blommor, vatten och tackkort på väggen från de många som de hjälpt!

Tusen tack! Läs mer
  • Catherine S skrev om Nockeby Trafikskola
    Mycket nöjda, mina 2 ungdomar tog körlektioner och hade bra lärare.
    Klarade både båda teoriproven, och båda uppkörningarna på första försöket.

Var extra bra med att de själva kunde boka och se lektioner lätt på sina konton. Fick mail om påminnelser och vilka lektioner de tagit, hur många kvar osv Läs mer
  • Cecilia N skrev om Introduktionskurs en del av Nockeby Trafikskola
    Mycket bra! Gav bra information och tips. Läs mer
  • Elisabeth V skrev om Introduktionskurs en del av Nockeby Trafikskola
    Introduktionskursen.
    Visste inte vad jag kunde förvänta mig men timmarna gick fort och var informativa och givande. Utmärkt föreläsare. Läs mer
  • Ida L skrev om Introduktionskurs en del av Nockeby Trafikskola
    Jag gick handledarutbildningen som elev hos Sirpa Larsson.
    jag tycker att den var mycket bra och att man lärde sig mycket nyttigt inför övningskörningen. Både jag som elev och de som gick som handledare fick tips. Läs mer
  • Elsa C skrev om Introduktionskurs en del av Nockeby Trafikskola
    Jag var på introduktionskurs, väldigt lärorikt. Tiden gick relativt fort med en väldigt bra föreläsare och trevlig personal Läs mer
  • Filippa F skrev om Riskutbildning 1 en del av Nockeby Trafikskola
    Riskettan på Nockeby trafikskola var över förväntan! Det gick fort, och tack vare instruktören var det till och med lite kul! Min upplevelse av trafikskolan i helhet är att den är liten och genuin, vilket gör att man blir seds och hörd och utvecklas fort! Läs mer
  • Maximilia J skrev om Nockeby Trafikskola
    • Jag köpte körlektioner inkl. teoripaketet.
    • Företagets bemötande var mycket trevligt och man kände sig väldigt trygg.
    • Förväntingarna på företaget var att hjälpa till så pass bra att uppkörningen sedan skulle bli godkänd, och det levde företaget upp till!
    • Under de 2 åren jag har haft kontakt med företaget har de hjälpt mig på många sätt och vis, de både lyssnar på vad man har att säga och ger goda råd! Läs mer
  • Erik N skrev om Introduktionskurs en del av Nockeby Trafikskola
    Bra och handfast genomgång inför övningskörning. Läs mer
  • Jennie K skrev om Introduktionskurs en del av Nockeby Trafikskola
    Bra och lättsam utbildare. Vettigt upplägg som gav bra information om hur man bör lägga upp övningskörningen. Läs mer
  • Carola A skrev om Nockeby Trafikskola
    Jag köpte ett litet paket hos med körlektioner hos dem och jag upplevde att jag ficl ut mycket av mina lektioner. De lyssnar på ens önskemål och jag upplevde att de lyssnade till vad jag behövde. Jag fick ett supertrevligt bemötande! Jag rekommenderar verkligen denna bilskolan! Läs mer
  • Fredriksson N skrev om Introduktionskurs en del av Nockeby Trafikskola
    Har ej startat än, men mycket trevlig och kunnig personal !
    Med vänlig hälsning
    Sebastian Läs mer
  • Leif G skrev om Introduktionskurs en del av Nockeby Trafikskola
    1. Introduktion för handledare för körkortsutbildning
    2. Mycket bra
    3. Motsvarade till fullo mina förväntningar
    4. Engagerad föreläsare och mycket bra uppläggning av allt som man behöver tänka på för att bistå en körkortselev. Vi fick dessutom en handledarbok som hjälpmedel. Läs mer
  • Mickel G
    Mickel G skrev om Introduktionskurs en del av Nockeby Trafikskola
    Sirpa var mycket tydlig, pedagogisk, underhållande och bra. Läs mer
  • Helena S skrev om Introduktionskurs en del av Nockeby Trafikskola
    Bra lärare med tydliga instruktioner. Läs mer
  • Christina S skrev om Introduktionskurs en del av Nockeby Trafikskola
    Introduktionskurs för (2) handledare och (1) blivande körkortstagare.
    Föreläsaren höll en mycket informativ och stimulerande föreläsning på drygt 3 timmar.
    Hade inga stora förväntningar men blev positivt överraskad.

Sammanfattningsvis: En mycket bra kurs med informativt innehåll genomförd av en entusiastisk och kompetent föreläsare. Läs mer
  • Sara H skrev om Introduktionskurs en del av Nockeby Trafikskola
    Matnyttigt och uppfyllde väl förväntningarna Läs mer
  • Åsa L skrev om Riskutbildning 1 en del av Nockeby Trafikskola
    Bra kurs för blivande bilförare. Läs mer
  • Adam W skrev om Riskutbildning 1 en del av Nockeby Trafikskola
    Den var väldigt intressant och även rolig Läs mer
  • Johan T skrev om Introduktionskurs en del av Nockeby Trafikskola
    Introduktionskurs
    Sirpa var mycket kunnig och bra på att förmedla den. Läs mer
  • Åsa W skrev om Introduktionskurs en del av Nockeby Trafikskola
    Handledarutbildning - Sirpa mkt bra! Läs mer
  • Anna M skrev om Riskutbildning 1 en del av Nockeby Trafikskola
    Riskutbildning 1, ok bemötande men lite rörigt innan själva utbildningen kom igång. Mina förväntningar var att lära mig kusens innehåll på ett effektivt sätt, vilket också trafikskolan levde upp till.

Upplevde att språket som läraren använde ibland gick över gränsen, lite väl mycket generaliseringar, svordomar och språkbruk lånat från dagens tonåringar. Kanske gör att unga lyssnar bättre men stundtals blev det bara löjligt. Läs mer
    2018-06-11 Nockeby Trafikskola svarar Anna M
    Hej Anna!
    Det är fantastiskt roligt att höra att vår utbildning matchade dina förväntningar.

Gällande språkbruket kommer jag att framföra detta till utbildningsansvarig, utbildningen riktar sig till alla åldersgrupper och språket skall självfallet anpassas därefter.
    Tack för dina synpunkter - dem är viktiga för oss och vår utveckling!

Med vänlig hälsning
    Nockeby Trafikskola
  • Michael L skrev om Introduktionskurs en del av Nockeby Trafikskola
    Vi var på en handledarkurs och det var Sirpa som höll i den.
    Både Sirpa och kursen var bra.
    Micke Läs mer
  • Catherine K skrev om Nockeby Trafikskola
    De som jobbar på Nockeby Trafikskola är både trevliga och stöttande, en jättebra trafikskola helt enkelt! Läs mer
  • Anette B skrev om Introduktionskurs en del av Nockeby Trafikskola
    Jag tycker det var en bra kurs med bra uppdaterad information. Kursledaren var tydlig och det märktes att hon var påläst. Förstod dock inte varför vi inte fick sitta var vi ville i salen för det var ändå blandat med elever och handledare så det hade ingen betydelsen betydelse. Läs mer
    2018-05-24 Nockeby Trafikskola svarar Anette B
    Hej Anette!
    Vad roligt att höra att kursinnehållet var uppskattat.
    Kurstillfället som du deltog i var lite speciellt då vi hade sällskap av många ensamma elever, uppdelningen gjordes därmed för att enklare synliggöra och involvera dessa i diskussioner etc.
    Vi hoppas att du förstår :)

Ha en fortsatt fin dag.
    Mvh Nockeby Trafikskola
  • Madeleine B skrev om Riskutbildning 1 en del av Nockeby Trafikskola
    Lärorikt på ett roligt och spännande sätt, med levande exempel för att öka förståelsen för budskapet. Läs mer

Arkitektvägen 4, 168 32 Bromma