Alla kategorier Trafikskola Stockholms län Stockholm Bromma Abrahamsberg Nockeby Trafikskola

Nockeby Trafikskola

Arkitektvägen 4, 168 32 Bromma — Visa karta

Välkommen till Nockeby Trafikskola - Brommas äldsta trafikskola!

Vi har utbildat trygga förare här sedan 1984 och vi har lärt oss ett och annat på vägen. Våra utbildningsplaner är individuella och vi sätter ihop utbildningen tillsammans med dig, på dina villkor. Du kan gå hela körkortsutbildningen här, från start till mål, eller välja att köra mycket privat och då ger vi gärna tips och råd.

I vårt arbetslag har vi positiva och trevliga trafiklärare som hjälper dig med både teori och praktik inför uppkörning och teoriprov. Vi erbjuder både Handledarutbildning och Riskutbildning 1, och du kan välja om du vill gå utbildning för personbil med manuell- eller automatisk växellåda.

Kontakta oss, eller se vår hemsida, för mer information!
Mån-Ons: 08:00-18:00
Tor: 08:00-15:00
Fre: 08:00-13:00
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 135 kunder tycker om Nockeby Trafikskola

• Amanda R
    Amanda R skrev om Riskettan en del av Nockeby Trafikskola
    Jag tycker att bemötandet var väldigt bra, alla var trevliga. Jag tycker dessutom att kursen gjordes på ett intressant sätt. Läs mer
  • Ebba H
    Ebba H skrev om Handledarutbildning en del av Nockeby Trafikskola
    Mycket trevligt bemötande och bra innehåll. Jättebra med konkreta tips och råd. Det är det jag tar med mig mest. Läs mer
  • Joseph L
    Joseph L skrev om Riskettan en del av Nockeby Trafikskola
    Jag tyckte alla var väldigt trevligt och läraren var mycket bra. Läs mer
  • Helena W
    Helena W skrev om Handledarutbildning en del av Nockeby Trafikskola
    Sirpa var en väldigt bra handledare och vår familj lärde sig väldigt mycket, både de som ska ta körkort och vi handledare. Det var värdefull information, och nu fick vi en tydlig plan på hur vi ska lägga upp körkortsträningen. Ungdomarna fick inspiration och förstod även vikten av att träna, lyssna och lära sig teorin. Läs mer
  • Mattias H
    Mattias H skrev om Riskettan en del av Nockeby Trafikskola
    Företaget är jätte bra, riskettan var lärorik och meddelandet som skulle förmedlas kom fram bra. Läraren Johan höll kursen jätte bra :) Läs mer
  • Theresia W
    Theresia W skrev om Handledarutbildning en del av Nockeby Trafikskola
    Det var superbra sirpa var fantastisk på att förklara och berätta Läs mer
  • Elvir V
    Elvir V skrev om Nockeby Trafikskola
    Jag rekommenderar starkt denna körskola! Peter har varit en stödjepelare till 100% och jag trodde aldrig att körkortet skulle vara så enkelt att fixa! Mycket erfarenhet.

Tack

Elvit Läs mer
  • Helena S
    Helena S skrev om Handledarutbildning en del av Nockeby Trafikskola
    Mycket lärorik utbildning. Kommer kunna använda den informationen som jag fick in min handledning. Läs mer
  • Emma E
    Emma E skrev om Handledarutbildning en del av Nockeby Trafikskola
    Det var en bra utbildning med kunnig lärare. Jag lärde mig mycket nytt även om det var väldigt mycket att ta in på samma gång. Läs mer
  • Julia G
    Julia G skrev om Nockeby Trafikskola
    När jag kom till Nockeby trafikskola hade jag aldrig kört bil. Jag har gått utbildningar samt tagit körlektioner via skolan. Mitt mål var att ta körkort på ca tre månader och det lyckades tack vare lärarna på trafikskolan och administration som hjälp till med bokningar av lektionstider på udda tider. Alla på trafikskolan har varit hjälpsamma och trevliga och jag har haft fullt förtroende för dem. Min enda invändning är att jag av olika anledningar kört med skolans alla tre lärare och att jag stundtals blivit lite förvirrad då de haft ganska olika åsikter kring vissa moment i bilkörningen/vad som krävs vid en uppkörning. På det stora hela är jag jättenöjd och skulle rekommendera trafikskolan! Läs mer
  • Mikael L
    Mikael L skrev om Handledarutbildning en del av Nockeby Trafikskola
    Det var en mycket bra kurs, mycket nytt för både mig och min vårdnadshavare. Långa pass med korta bensträckare var det enda problemet jag fann, då det var lite svårt att hänga med mot slutet. Läs mer
  • Johanna P
    Johanna P skrev om Handledarutbildning en del av Nockeby Trafikskola
    Trevlig kurs. Bra pedagogik.Lärorikt Läs mer
  • Anton D
    Anton D skrev om Handledarutbildning en del av Nockeby Trafikskola
    Uppmätte mina förväntningar, mycket väl genomgått och förklarat på det stora hela. Läs mer
  • Claes N
    Claes N skrev om Handledarutbildning en del av Nockeby Trafikskola
    Mycket bra och trevligt bemötande, lagom långt och väl genomtänkt kursplan. Läs mer
  • Adrienne D
    Adrienne D skrev om Handledarutbildning en del av Nockeby Trafikskola
    Sirpa som höll i kursen var jättebra! Jag tyckte det var bra att man fick pauser också eftersom det är en ganska lång kurs. Läs mer
  • Axel V
    Axel V skrev om Handledarutbildning en del av Nockeby Trafikskola
    En bra genomgång av en trevlig lärare. Lokalen var helt ok. Läs mer
  • Filippa L
    Filippa L skrev om Handledarutbildning en del av Nockeby Trafikskola
    Jag tyckte att dennaa kurs var väldigt rolig oxh lärorik, läraren var väldigt bra och pedagogisk:) Läs mer
  • Vilma T
    Vilma T skrev om Riskettan en del av Nockeby Trafikskola
    Jag tycker att läraren var skojfrisk och gjorde kursen rolig. Innehållet var bra och vissa saker visades för att skrämmas, vilket jag tror är effektivt och bra. Jag tycker att kursen levde upp till mina förväntningar! Läs mer
  • Astrid P
    Astrid P skrev om Riskettan en del av Nockeby Trafikskola
    Jag tycker att läraren inte lyckades särskilt bra med att förmedla allvaret och riskerna i trafiken. Han skrattade bort mycket och pratade om en del irrelevanta saker. Hans sätt att tilltala eleverna var inte heller passande. Som tjej kände jag mig både förminskad och förlöjligad. Jag tycker att Riskettan borde vara mer seriös och informerande för att verkligen följa sitt syfte. Jag fick inte ut något av att vara där i fyra timmar och det kändes som slöseri med tid. Jag vet flera tidigare elever som har klagat och det verkar inte som att de har skett någon förändring. Läs mer
  • Marc T
    Marc T skrev om Riskettan en del av Nockeby Trafikskola
    Riskettan med Johan var en perfekt balans mellan humor och allvar. Läs mer
  • Noah G
    Noah G skrev om Riskettan en del av Nockeby Trafikskola
    Jag fick ett mycket trevligt bemötande av läraren och läraren lyckades göra kursen rolig och intressant trots det rykte som säger att denna kurs inte är underhållande. Jag lärde mig mycket på kursen. Läs mer
  • Alexandra F
    Alexandra F skrev om Riskettan en del av Nockeby Trafikskola
    Johan var väldigt duktig med att göra kursen som innefattar väldigt allvarliga och lätt tröttsamma moment till något väldigt underhållande. Han inkluderade alla eleverna i konversationer/övningar och stämningen var bra. Jag uppskattar att han varje gång innan vi såg på ett klipp med olycka eller dödsfall sade till, så att vi som har trauma/är lite känsligare kunde titta bort. Väldigt bra! Läs mer
  • Emelie J
    Emelie J skrev om Nockeby Trafikskola
    Riktigt proffsig och engagerad personal. Vid minsta problem var det lätt att komma i kontakt och reda ut. Mycket stöttning och pepp. De visste hela tiden vad det var som fungerade bäst för mig och kunde anpassa sig väldigt bra efter ens egna behov och schema. Jag är mycket nöjd med Nockeby trafikskola och kommer rekommendera dem till alla. Extra plus till Jennifer och Peter som gjorde att jag tog mitt körkort så snabbt jag bara kunde. Läs mer
  • Madeleine S
    Madeleine S skrev om Nockeby Trafikskola
    Tack vare Nockeby Trafikskola har jag fått lära mig väldigt mycket på lite tid. Jag har fått ett trevligt och hjälpsamt bemötande på trafikskolan. Varje lektion har varit lärorik och har lett mig framåt mot mitt mål. Idag står jag glädjande med ett körkort i handen, tack! Läs mer
  • Selma F
    Selma F skrev om Nockeby Trafikskola
    Jag är jättenöjd med Nockeby Trafikskola. Lärarna var väldigt trevliga och roliga och de lade upp en planering efter mina behov som fungerade bra och jag lyckades med uppkörningen enkelt på första försöket! Läs mer
  • Mette P
    Mette P skrev om Nockeby Trafikskola
    Nockeby trafikskola hjälpte mig att ta körkort. Allt har funkat toppen. Bra bemötande, ordning på bokningar, anpassning till mina behov och så vidare. Läs mer
  • Kajsa P
    Kajsa P skrev om Riskettan en del av Nockeby Trafikskola
    Bra bemötande, trevlig och kunnig personal, bra blandning mellan humor och allvar. Engagerad handledare som involverade alla i diskussioner och samtal. Läs mer
  • Farida a
    Farida a skrev om Riskettan en del av Nockeby Trafikskola
    Tydlig lärare och försöker hålla upp stämningen vilket är enda pluset. men för personlig och stressade upp för mycket. Alla bilder kändes inte ok och pekade på alla i lokalen och gissade allas kön. Kändes oproffsigt. Sa även vid ett tillfälle "tattarbil" och rättade sen till husbil och skojade om att någons pojkvän kanske väntade ute för att skämta om att någon skulle vara homosexuell. Hade inte accepterats ifall någon annan var i lokalen men utnyttjade att sin roll som äldre bland unga deltagare.Borde vara någon annan som håller i kursen! Läs mer
    2017-12-15 Nockeby Trafikskola svarar Farida a
    Hej Farida!
    Det är en fruktansvärd klump i magen som växer efter att ha läst detta. Vi vill tacka dig för att du delar med dig så att utbildaren får en chans att förändra material och beteende i utbildningen.

Jag ber verkligen om ursäkt å utbildarens vägnar, ingen skall lämna kursen med detta intryck.

Vi kommer självklart att ha en dialog med den ansvarige om din upplevelse, och försäkra oss om att ingen annan skall behöva känna så som du gör.

Återigen - vi ber så hemskt mycket om ursäkt för det inträffade.
  • William C
    William C skrev om Riskettan en del av Nockeby Trafikskola
    Givande kurs med bra information och trevlig lärare som bemötte eleverna bra! Läs mer
  • Helena N
    Helena N skrev om Nockeby Trafikskola
    Vi tycker att Nockeby Trafikskola håller en fantastiskt hög servicenivå, Jennifer i bokningen är alltid glad, trevlig och fixar allt till det bästa. Alla körskolelärare är duktiga och trevliga. Får absolut högsta betyg gällande kvalitet och service.
    Med vänlig hälsning
    Familjen Nyström Läs mer
  • Maja S
    Maja S skrev om Nockeby Trafikskola
    Fantastisk receptionist, familjär stämning, superbra peppning, alla var väldigt kunniga. Hade noll förväntningar så blev en väldigt bra upplevelse!!! Läs mer
  • Sara E
    Sara E skrev om Handledarutbildning en del av Nockeby Trafikskola
    Bara toppen på alla sätt och vis!
    Tydlig struktur och bra upplägg. Rekommenderas. Läs mer
  • Klara L
    Klara L skrev om Nockeby Trafikskola
    Jag tyckte verkligen lärarna på nockeby trafikskola var alldeles utmärkta. Riktikt bra på att anpassa utbildningen efter elevens behov. Läs mer
  • Samuel B
    Samuel B skrev om Riskettan en del av Nockeby Trafikskola
    Intressanta diskussioner men obehagligt videomaterial ibland Läs mer
  • Greta P
    Greta P skrev om Riskettan en del av Nockeby Trafikskola
    Jag tycker att det var väldigt bra! Jag tycker att Johan var bra på att lägga på fokus på områdena som faktiskt behöver betonas, det som kanske inte är så självklart som med avstämning, trötthet osv. Och jag tycker att han var bra på att hålla energin uppe, det kändes inte som 3 och en halv timme! Läs mer
  • Viktoria K
    Viktoria K skrev om Riskettan en del av Nockeby Trafikskola
    Väldigt underhållande kurs, Johan gjorde det intressant, vilket få lyckas med som jag förstått. Kände att han kanske borde tona ner lite på skämten precis innan han visar videoklipp där en hel familj dör. Även om alla förstod hur allvarligt det faktiskt var så skulle det bli ännu slagkraftigare om även Johan var allvarlig. Samtidigt klarar vissa kanske inte av att se sådana klipp och behöver lite "comic-relief"? Men allt som allt, var kursen väl utförd och Johan fick alla att delta och diskutera. Läs mer
    2017-11-17 Nockeby Trafikskola svarar Viktoria K
    Hej Viktoria!
    Tack för dina synpunkter, dem är mycket viktiga för oss.

Informationen vidarebefordras direkt till Johan så att han kan anpassa utbildningen på bästa sätt.
  • Ebba K
    Ebba K skrev om Riskettan en del av Nockeby Trafikskola
    Jättebra! Intressant och inte långtråkigt Läs mer
  • Anna V
    Anna V skrev om Handledarutbildning en del av Nockeby Trafikskola
    Bra utbildning. Saklig och tänkvärd. Läs mer
  • Albin Ö
    Albin Ö skrev om Nockeby Trafikskola
    Väldigt bra. Bra service, bra och trevliga lärare, prisvärt och effektivt. Rekommenderas! Läs mer
  • Sara P
    Sara P skrev om Handledarutbildning en del av Nockeby Trafikskola
    Mycket bra kurs. Informativ och tydlig. Inspirerar till att vara handledare. Läs mer
  • Claes-Göran V
    Claes-Göran V skrev om Handledarutbildning en del av Nockeby Trafikskola
    En väldigt engagerad lärare med stort hjärta för trafikkunskap. Mycket trevlig och även förstående för elevernas ev. oro inför kommande prövningar. Läs mer
  • Klas N
    Klas N skrev om Riskettan en del av Nockeby Trafikskola
    Lärorikt och intressant! Även fast föreläsningen hade en väldigt allvarlig grund lyckades Johan få ämnet att kännas lättsamt. Han var mån om att hela gruppen skulle involveras och att alla hängde med. Helt enkelt ett mycket bra upplägg. Läs mer
  • Leo S
    Leo S skrev om Riskettan en del av Nockeby Trafikskola
    Hörde att riskettan skulle va tråkigt , men Johan(hanledarn) gjorde det riktigt roligt! Grymt Läs mer
  • Johan E
    Johan E skrev om Nockeby Trafikskola
    I den här skolan är de extremt kunniga och bryr sig verkligen om eleverna! Läs mer
  • Magnus Ö
    Magnus Ö skrev om Handledarutbildning en del av Nockeby Trafikskola
    Bemötandet var trevligt och professionellt. Läs mer
  • Michael B
    Michael B skrev om Handledarutbildning en del av Nockeby Trafikskola
    Bra bemötande och mötte förväntningarna Läs mer
  • Lennart A
    Lennart A skrev om Handledarutbildning en del av Nockeby Trafikskola
    Noggrant, seriöst och pedagogiskt.
    Trevligt bemötande. Läs mer
  • Matilda Ö
    Matilda Ö skrev om Nockeby Trafikskola
    Jag är väldigt nöjd med Nockeby Trafikskola som hjälp mig enormt mycket på vägen till ett körkort! Jag har tagit körlektioner hos de och de har utan tvekan levt upp till mina förväntningar. Jag har alltid känt mig trygg på skolan och de har alltid varit hjälpsamma. Läs mer
  • Amanda Ö
    Amanda Ö skrev om Handledarutbildning en del av Nockeby Trafikskola
    Bra bemötande, härlig trafiklärare, bra information. Tre timmar kändes som en! Läs mer
  • Adam S
    Adam S skrev om Nockeby Trafikskola
    Jättetrevlig personal som varit hjälpsamma och samarbetsvilliga genom hela övningskörningsperioden. Bra priser och har verkligen trivts! Läs mer

Arkitektvägen 4, 168 32 Bromma