Alla kategorier Trafikskola Stockholms län Stockholm Bromma Abrahamsberg Nockeby Trafikskola

Nockeby Trafikskola

Arkitektvägen 4, 168 32 Bromma — Visa karta

Välkommen till Nockeby Trafikskola - Brommas äldsta trafikskola!

Vi har utbildat trygga förare här sedan 1984 och vi har lärt oss ett och annat på vägen. Våra utbildningsplaner är individuella och vi sätter ihop utbildningen tillsammans med dig, på dina villkor. Du kan gå hela körkortsutbildningen här, från start till mål, eller välja att köra mycket privat och då ger vi gärna tips och råd.

I vårt arbetslag har vi positiva och trevliga trafiklärare som hjälper dig med både teori och praktik inför uppkörning och teoriprov. Vi erbjuder både Handledarutbildning och Riskutbildning 1, och du kan välja om du vill gå utbildning för personbil med manuell- eller automatisk växellåda.

Kontakta oss, eller se vår hemsida, för mer information!
Mån-Ons: 08:00-18:00
Tor: 08:00-15:00
Fre: 08:00-13:00
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 68 kunder tycker om Nockeby Trafikskola

• Sofia H
    Sofia H skrev om Handledarutbildning en del av Nockeby Trafikskola
    Vi hade låga förväntningar men hade en både rolig och lärorik kväll med Sirpa! Såväl handledare dom ungdom var jättenöjda! Tack!
  • Gunnar H
    Gunnar H skrev om Handledarutbildning en del av Nockeby Trafikskola
    Allt fungerade perfekt vad gäller bokning och kursen. Läraren var väl insatt och duktig på att göra kursen intressant.
  • Rafael K
    Rafael K skrev om Handledarutbildning en del av Nockeby Trafikskola
    Jättebra och läraren var toppen! Mycket kunnig och intressant att lyssna på.
  • Uffe H
    Uffe H skrev om Handledarutbildning en del av Nockeby Trafikskola
    Det var en mycket bra introduktion till handledarskap. Läraren gick metodiskt och pedagogiskt - och med glimten i ögat - igenom förarutbildningens moment och hur utbildningen är upplagd. Vi fick insikt i svårigheter och utmaningar och en rejäl lista över viktiga saker som ofta missas av privatister. Jag kände mig hjälpt och styrkt i rollen som handledare och hur jag som privat handledare kan samarbeta med trafikskolan för att mitt barn ska få bästa möjliga utbildning.
  • Erik W
    Erik W skrev om Handledarutbildning en del av Nockeby Trafikskola
    Babbligt, korvstoppning, opedagogiskt.
    2017-08-21 Nockeby Trafikskola svarar Erik W
    Hej Erik!
    Vi beklagar att kursen inte var till er belåtenhet.
    Vi önskar dock något mer konstruktiv kritik för att finna förståelse för vad som inte upplevdes som fungerade för att vidare kunna åtgärda eventuella brister.

Ett stort lycka till till dig och din elev.

Vänliga hälsningar
    Nockeby Trafikskola
  • Hannibal B
    Hannibal B skrev om Handledarutbildning en del av Nockeby Trafikskola
    Jag tyckte det var en mycket bra introduktion och läraren var mycket tydlig.
  • Lovisa B
    Lovisa B skrev om Riskettan en del av Nockeby Trafikskola
    Väldigt intressant att lyssna på. Jag tappade aldrig intresset eller kände att det var tråkigt. Hur bra information som helst som jag verkligen kommer bära med mig i framtiden!
  • Mikaela B
    Mikaela B skrev om Riskettan en del av Nockeby Trafikskola
    Glatt och professionellt bemötande. Kursen var mer intressant och lärorik än jag trodde den skulle vara.
  • Wes M
    Wes M skrev om Riskettan en del av Nockeby Trafikskola
    Informationen som lämnades var mycket informativ och väl presenterad. Gruppinteraktion var bra. Bra gjort
  • Matilda N
    Matilda N skrev om Riskettan en del av Nockeby Trafikskola
    Tyckte det var lärorikt, underhållande och det gav mig väldigt mycket förståelse för riskerna i trafiken. Fick ett bra bemötande och kursen var över mina förväntningar.
  • Johanna W
    Johanna W skrev om Riskettan en del av Nockeby Trafikskola
    Bemötandet var bra, kursen var väldigt skämtsam så man blev inte så uttråkad.
  • Olivia Ö
    Olivia Ö skrev om Nockeby Trafikskola
    Mycket bra. Trevligt mottagande, kompetenta lärare och bra utbildning. Tack!
  • Sofi W
    Sofi W skrev om Nockeby Trafikskola
    Trevligt bemötande, bra på att instruera och ge återkoppling på vad som eleven behöver träna mer på.
    Uppmuntrar att "handledare" deltar på körlektioner, vilket var jättebra.
    Riskettan (riskutbildning) uppskattades speciellt då det var exemple från verkligheten som togs upp.
  • Åsa
    Åsa skrev om Nockeby Trafikskola
    Helt fantastisk personal på denna skola. Har följt min dotter under vägen till det efterlängtade körkortet. Det finns ingenting att peka finger på hos denna skola, fräscha lokaler, lärare med god pedagogik och RECEPTIONISTEN?! Vilket lyft från den tidigare....

Otroligt serviceinriktad och underlättar kommunikationen mellan elev-lärare-förälder på ett sätt värt att berömma om och om igen.

Genialiskt att anställa en receptionist som kan relatera till elevernas vardag i kampen mot körkortet!

Jag är mållös. Tack Jennifer och alla andra på skolan, vi är så nöjda.
  • Helena W
    Helena W skrev om Nockeby Trafikskola
    Jättetrevlig personal och enormt hjälpsamma. Vi är jätte nöjda med denna trafik skola!
  • Viktor A
    Viktor A skrev om Nockeby Trafikskola
    Jag är oerhört nöjd med Nockeby Trafikskola och deras proffesionella bemötande. Väldigt lärorik och pedagogisk utbildning. Nockeby trafikskola lyckades även lägga upp en väldigt bra planering under en hektisk period med semestrar och många uppbokade tider som möjliggjorde en snabb utbildning utan onödiga uppehåll. Jag är väldigt nöjd med Nockeby trafikskola i sig och deras proffesionella och vänliga bemötande!
  • Adam S
    Adam S skrev om Riskettan en del av Nockeby Trafikskola
    Bemötandet var bra. I början av kursen fick vi ett tydligt upplägg om vad vi ska kunna efter kursens slut. Vissa delar läraren ansåg var självklara förklarande han grundligt och andra mer noggrant då de har en större betydelse i trafiken. För att se till att samtliga elever var närvarande ställde läraren frågor vilket också hjälpte eleverna att bättre komma ihåg innehållet av kursen.

Jag är nöjd med kursens upplägg.
  • Stina T
    Stina T skrev om Riskettan en del av Nockeby Trafikskola
    Mycket bra lärare som höll i utbildningen, och fina lokaler.
  • Susanna S
    Susanna S skrev om Handledarutbildning en del av Nockeby Trafikskola
    Bra upplägg, inspirerande. Ser framemot att lägga upp lexionerna och komma igång med min elev.
  • Kristina K
    Kristina K skrev om Handledarutbildning en del av Nockeby Trafikskola
    Jag blev mycket väl bemött och känner mig trygg med att använda deras tjänster.
  • Tobias W
    Tobias W skrev om Handledarutbildning en del av Nockeby Trafikskola
    Bra och välkomnande.
    Informativt och konkret.
    Lagom lång utbildningskväll
  • Patrik A
    Patrik A skrev om Handledarutbildning en del av Nockeby Trafikskola
    Handledarutbildningen var utmärkt. Den tog upp det jag förväntade mig och ytterligare lite bra saker att tänka på, både för handledare och elev.
  • Jan W
    Jan W skrev om Handledarutbildning en del av Nockeby Trafikskola
    Över förväntan många bra tips mm
  • Åsa L
    Åsa L skrev om Handledarutbildning en del av Nockeby Trafikskola
    Mycket bra bemötande, trevlig personal och smidig betalning med Swish. Engagerad kursledare, bra innehåll.
  • Albin H
    Albin H skrev om Nockeby Trafikskola
    Jag välkomnades med positiv energi och öppna armar. Jag är sjukt nöjd över att jag valde Nockeby trafikskola som hjälp för att ta körkort.
  • Mortimer H
    Mortimer H skrev om Riskettan en del av Nockeby Trafikskola
    När jag kom till riskettan hade jag inställningen att det här skulle va de tre tråkigaste timmarna i mitt liv! Men när jag kom dit så bemöttes jag och min kompis av Johan som var på superbra humör och verkligen gjorde lektionen roligare på nåt sätt där vi fick svara på frågor och kolla videos och lyssna. Johan och nockeby trafikskola gjorde riskettan intressant och rolig för mig!
  • Ulrika F
    Ulrika F skrev om Handledarutbildning en del av Nockeby Trafikskola
    Jättetrevlig, bra å proffsigt upplägg
    Saknade smörgåsen som utlovats...
    Bra studiematerial o tips fr coachen
  • Pepe L
    Pepe L skrev om Handledarutbildning en del av Nockeby Trafikskola
    Fantastiskt välkomnande och personligt
  • Hans H
    Hans H skrev om Handledarutbildning en del av Nockeby Trafikskola
    Väl bemött, trevligt, lite för forcerat tempo.
    Tyvärr fanns texten inte på ex. engelska vilket skulle varit en stor hjälp för min elev. Eleven fick inte ut något från det snabba tal tempot.
    2017-06-27 Nockeby Trafikskola svarar Hans H
    Vi hoppas att detta är något som STR har i åtanke för framtida elever.
    All lycka till er i trafiken!
  • Lina O
    Lina O skrev om Handledarutbildning en del av Nockeby Trafikskola
    Jättetrevlig personal! Och personen, som jag glömt namnet på, som höll i handledarkursen gjorde det mycket bra!
  • Fredrik G
    Fredrik G skrev om Nockeby Trafikskola
    Personalen var otroligt trevlig hela tiden samt gav mig mycket olika råd som fick mig att klara uppkörningen och provet på första försöket! Rekommenderar starkt Nockeby trafikskola för alla som är sugna på att ta körkort
  • Karin W
    Karin W skrev om Handledarutbildning en del av Nockeby Trafikskola
    Bra bemötande. Bra information.
  • Nathalie R
    Nathalie R skrev om Handledarutbildning en del av Nockeby Trafikskola
    Handlarkursen var utmärkt! Mycket bra och rik på information och man fick, eller iallafall jag, fack svar på alla mina frågor.
  • Khashayar F
    Khashayar F skrev om Handledarutbildning en del av Nockeby Trafikskola
    Det var proffsigt och lärorikt, tack!
  • Johanna Ö
    Johanna Ö skrev om Handledarutbildning en del av Nockeby Trafikskola
    Det var ett trevligt besök och personalen var trevlig!
  • Michael F
    Michael F skrev om Handledarutbildning en del av Nockeby Trafikskola
    Bra. Vältalig och entusiatisk utbildare.
  • Paulina E
    Paulina E skrev om Nockeby Trafikskola
    Tack till bästa Annelie och Nockeby trafikskola för att ni peppade mig och hjälpte mig på vägen till mitt körkort!
    2017-06-19 Nockeby Trafikskola svarar Paulina E
    Tack för dina fina ord!
    Kör försiktigt och ha det så himla bra!

Kram från oss på Nockeby Trafikskola
  • Karin A
    Karin A skrev om Nockeby Trafikskola
    Tagit körlektioner med Nockeby Trafikskola. Alla har varit otroligt trevliga, flexibla samt pedagogiska. Jag köpte ett flertal lektioner samt ett teoritest- program online.
  • Leonora L
    Leonora L skrev om Nockeby Trafikskola
    Mycketbra på alla sätt. Rekomenderas. Hjälpte mig att klara båda proven på första försöket
    2016-12-21 Nockeby Trafikskola svarar Leonora L
    Hej Leonora! Grattis igen till körkortet! Ja, du gjorde ett super jobb! :)
  • William L
    William L skrev om Nockeby Trafikskola
    Jääääääääääääääääääääääääääääääätte bra
    2016-12-21 Nockeby Trafikskola svarar William L
    Tack William! Och Grattis till körkortet! :)
  • Linda B
    Linda B skrev om Nockeby Trafikskola
    En riktigt bra körskola. Alla som jobbar där är väldigt duktiga och trevliga! Tog mitt körkort på en månad mycket tack vare min grymma lärare! Rekommenderar verkligen Nockeby trafikskola
    2016-09-12 Nockeby Trafikskola svarar Linda B
    Hej Linda! Tack, vad kul att höra att du är nöjd!
    Ha det gott och kör försiktigt! :)
  • Fabian R
    Fabian R skrev om Nockeby Trafikskola
    Grymt! Seriöst och proffsigt hela vägen!
    2016-09-07 Nockeby Trafikskola svarar Fabian R
    Tack Fabian! Du var också sjukt grym! Grattis igen till körkortet!
    Ha det gott och kör försiktigt nu :)
  • Anette W
    Anette W skrev om Nockeby Trafikskola
    Bästa bilskolan!!!!
    Lyhörda lärare, har full koll på vad jag som individ behöver öva på, inte bara en allmän bedömning - utan läser av mig som person och lägger upp en plan utifrån det. Berömmer och peppar på ett utomordentligt och proffsigt sätt. Även stränga när det behövs. Ger konstruktiv kritik.
    Bästa rekommendationerna ger jag!!!!! 10+ av 5 möjliga.
    Anette Wadensten
    2016-09-07 Nockeby Trafikskola svarar Anette W
    Tack Anette! Du var grym som kämpade på och det lönade sig! :)
    Kram från oss
  • Caroline B
    Caroline B skrev om Nockeby Trafikskola
    Nockeby Trafikskola har varit fantastiska! Min lärare, Annelie, har varit pedagogisk i alla situationer och har lärt mig mycket. Hon var dessutom fantastiskt trevlig :-)

Deras paket var toppen, det var allt man behövde till ett riktigt bra pris. Jag skulle verkligen rekommendera dem till alla som funderar på att ta körkort!
    2016-09-07 Nockeby Trafikskola svarar Caroline B
    Hej Carro!
    Vad härligt att höra! :)
    Ha det bra nu och kör försiktigt! Kram från oss
  • David P
    David P skrev om Nockeby Trafikskola
    Bra och serviceinriktat bemötande. Körkortet tog 7-8 månader att ta och under tiden var körskolan hela tiden behjälplig Lätt att boka tider samt mycket bra lärare (jag hade en lärare som hette Johan). Jag är mycket nöjd med hur företaget har skött allting och kommer att rekommendera dem till andra.
  • Andrea T
    Andrea T skrev om Riskettan en del av Nockeby Trafikskola
    Bra information men för lång. Hade varit roligt och givande att få diskutera frågor med de Andrea.
  • Sofie E
    Sofie E skrev om Nockeby Trafikskola
    Mycket bra trafikskola!
    Flexibla när det gäller körtider, härligt bemötande i receptionen från Isabell och Ozzy. :) kan varmt rekommendera! Är väldigt nöjd efter min tid med dem!
  • Jenny H
    Jenny H skrev om Riskettan en del av Nockeby Trafikskola
    Mycket professionella och kunniga och lärare, otroligt bra trafikskola med trevliga och pedagogiska lärare (jag har prövat andra trafikskolor också och denna är absolut mest professionell och seriös) riskettan gav även mycket som var till hjälp på teoriprovet :-)
  • Anna E
    Anna E skrev om Nockeby Trafikskola
    Nockeby trafikskola gjorde mig till en trygg chaufför. Blev godkänd efter både första teorin och uppkörningen. Har inte känt mej rädd någon gång efter de här första tre veckorna, många situationer jag möter har vi gått igenom med körskolan.
  • Ellinor D
    Ellinor D skrev om Nockeby Trafikskola
    Jättebra lärare med superinställning! Var verkligen skoj!

Arkitektvägen 4, 168 32 Bromma