Alla kategorier Trafikskola Stockholms län Stockholm Bromma Abrahamsberg Nockeby Trafikskola

Nockeby Trafikskola

Arkitektvägen 4, 168 32 Bromma — Visa karta

Välkommen till Nockeby Trafikskola - Brommas äldsta trafikskola!

Vi har utbildat trygga förare här sedan 1984 och vi har lärt oss ett och annat på vägen. Våra utbildningsplaner är individuella och vi sätter ihop utbildningen tillsammans med dig, på dina villkor. Du kan gå hela körkortsutbildningen här, från start till mål, eller välja att köra mycket privat och då ger vi gärna tips och råd.

I vårt arbetslag har vi positiva och trevliga trafiklärare som hjälper dig med både teori och praktik inför uppkörning och teoriprov. Vi erbjuder både Handledarutbildning och Riskutbildning 1, och du kan välja om du vill gå utbildning för personbil med manuell- eller automatisk växellåda.

Kontakta oss, eller se vår hemsida, för mer information!
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 225 kunder tycker om Nockeby Trafikskola

• Lina M skrev om Nockeby Trafikskola
    Fantastisk körskola på alla sätt och vis! Läs mer
  • Karin H skrev om Riskutbildning 1 en del av Nockeby Trafikskola
    Roligt, intressant och givande Läs mer
  • Martina L skrev om Introduktionskurs en del av Nockeby Trafikskola
    Introduktionskurs handledare
    Informativt. Lite långt
    Mycket av informationen borde kunna ges i ett webinarium. Tre Tim tjugo min var onödigt långt Läs mer
    2018-12-14 Nockeby Trafikskola svarar Martina L
    Hej Martina!
    Det finns lagkrav på att kursen måste innefatta minst 3h exklusive raster, så tidsramen är dessvärre helt utom vår kontroll.
    Intressant idé med webbinarium - jag rekommenderar att du framför önskemålet till de ansvariga (Transportstyrelsen), även presentationssättet är alltså lagstadgat och ingenting som vi kan påverka.

Roligt att höra att du i övrigt fann kursen informativ :)

Personalen, Nockeby Trafikskola
  • Olivia K skrev om Nockeby Trafikskola
    Jag körde ca 10 lektioner med bilskolan och bemöttes väl under alla gånger. Efter varje lektion fick jag feedback på min körning och även tips på vad jag behövde öva på inför nästa gång. Upplägget inför uppkörningen var även den väldigt bra, men hade velat ha en tydligare bekräftelse på vad jag hade klarat av av de moment som finns. Jag tycker att alla på bilskolan var väldigt trevliga och jag skulle absolut rekommendera den till andra! Läs mer
  • Åsa L skrev om Nockeby Trafikskola
    Tagit körlektioner i sex månader innan körprov. Fått så mycket stöd och uppmuntran, otroligt bra bemötande och service. Är mycket nöjd. Läs mer
  • Leia L skrev om Introduktionskurs en del av Nockeby Trafikskola
    Tyckte att introduktionskursen på Nockeby trafikskolan var väldigt bra! Lärde mig väldigt mycket nytt och känner mig redo att börja övningsköra. Läs mer
  • Carina W skrev om Nockeby Trafikskola
    Otroligt trevliga, hjälpsamma och bemötande. All personal är verkligen kanon och de bästa förutsättningarna man kan ha för att ta sitt körkort. Läs mer
  • William B skrev om Riskutbildning 1 en del av Nockeby Trafikskola
    Jag tyckte riskutbildningen 1 var väldigt bra. Många av mina kompisar hade gjort den tidigare, och de sa att den kommer att vara väldigt långtråkig. Jag upplevde det verkligen inte på det sättet däremot. Läraren som undervisade oss i kursen var väldigt pedagogisk och underhållande. Läs mer
  • Carina W skrev om Riskutbildning 1 en del av Nockeby Trafikskola
    Väldigt pedagogiskt och lärorik. Samt väldigt rolig utbildning. Bara massa med plus! Läs mer
  • Josefin M skrev om Riskutbildning 1 en del av Nockeby Trafikskola
    Övningskör och gick riskettan här. Jätteduktiga och engagerade lärare men fin energi. Rekommenderar! Läs mer
  • Gustav B skrev om Riskutbildning 1 en del av Nockeby Trafikskola
    Det var bra med mycket inlärning och interaktion. Läs mer
  • Elena O skrev om Introduktionskurs en del av Nockeby Trafikskola
    Mycket bra instruktör! Informationen - bra strukturerad och mycker relevant för båda elever och handledare. Läs mer
  • Kalle S skrev om Nockeby Trafikskola
    Proffsig körskola. Lektioner på en godkänd nivå i allmänhet. Ibland alldeles för ostrukturerade körpass, ibland saknades lyhördhet och samförstånd med mig som elev. Jag fick en känsla av att körskolan ville att jag skulle ta fler lektioner på ett lite omotiverat sätt, som att de nästan har en strategi för sin egen vinnings skull. Ibland kunde jag undra vilka pedagogiska grunder undervisningen vilade på, jag hade faktiskt högre förväntningar. Önskvärt hade varit en större tydlighet i hur man bör köra bil. Läs mer
    2018-10-25 Nockeby Trafikskola svarar Kalle S
    Hej Kalle!
    Vad roligt att höra att delar av utbildningen är uppskattad.
    Det hade förstås underlättat om vi kunnat ha denna diskussion under din utbildning hos oss för att kunna besvara dina frågor utförligare gällande just din specifika körning och utbildningsplan.
    Det finns inget vinstintresse från vår sida att elever skall ta fler lektioner än vad som behövs, det tjänar vi förstås ingenting på då vi har väntelistor med andra elever som önskar påbörja utbildning/fortsätta utbildning.

Vi beklagar att du uppfattar utbildningsplanen som otydlig, denna hade vi gärna förklarat ytterligare med dig, förslagsvis under lektionstillfälle. Är du fortfarande intresserad så finns den tillgänglig hos oss i receptionen!

Stort grattis till körkortet hur som helst - vi hoppas att du förstår att lektionerna du genomfört har bidragit detta resultat :-)

Personalen, Nockeby Trafikskola
  • Sirpa E skrev om Introduktionskurs en del av Nockeby Trafikskola
    Introduktionskurs, utmärkt proffsigt och roligt samtidigt. Motsvarade mina förväntningar till 100 %. Läs mer
  • Elise H skrev om Nockeby Trafikskola
    Tack för all hjälp! Ni är bäst! Läs mer
  • Lars E skrev om Introduktionskurs en del av Nockeby Trafikskola
    Ringde ditt och fråga om handledarutbildning och fick veta vilka datum dom hade kurs väldigt trevliga bemötande Läs mer
  • Pernilla F skrev om Introduktionskurs en del av Nockeby Trafikskola
    Handledar utbildning Sirka var jättebra! Läs mer
  • Sara B skrev om Nockeby Trafikskola
    Jag hade en mycket trevlig upplevelse! Alla var mycket snälla och hjälpsamma, och allt kändes väldigt smidigt! Allt från betalningar och bokningar! Är jätte nöjd!!! <3 Läs mer
  • Julia B skrev om Nockeby Trafikskola
    Nockeby trafikskola hjälpte mig otroligt mycket och jag hade inte klarat körkortet utan deras och framförallt Johans hjälp! Jag är evigt tacksam för all hjälp och stöd och hur välbemött jag blivit av ALLA. Rekommenderar starkt både här och till mina vänner! Läs mer
  • Elin A skrev om Riskutbildning 1 en del av Nockeby Trafikskola
    Det var en utbildning på ett roligt sätt med en engagerad lärare som lärde ut på ett mycket bra sätt. Läs mer
  • Niklas E
    Niklas E skrev om Riskutbildning 1 en del av Nockeby Trafikskola
    Givande utbildning med mkt rolig och underhållande lärare Johan! Han gjorde verkligen hela utbildningen! Läs mer
  • Olof R
    Olof R skrev om Riskutbildning 1 en del av Nockeby Trafikskola
    Jag vart förvånad över hur viktigt det verkligen är med risk körning, något som jag verkligen kommer ha hjälp av i framtiden. Kursen gav mig en helt vidgad syn på körning. Tack! Läs mer
  • Lina M skrev om Riskutbildning 1 en del av Nockeby Trafikskola
    Jag gick riskutbildning 1 med Johan. Han är superduktig och fick de 3,5 timmarna att gå supersnabbt! Läs mer
  • Emilia Ö skrev om Riskutbildning 1 en del av Nockeby Trafikskola
    Riskettan på Nockeby trafikskola var kanon, mycket bra genomgång av olika risker av droger och alkoholens påverkan och konsekvenser i trafiken samt av grupptryck och oansvarigt beteende. De visade även klipp med förödande konsekvenser av de olika faktorerna som bidrar till olyckor. Stort plus att de varnade för könsligt innehåll för eleverna innan de visade klippen. I det stora hela är jag nöjd med riskettan på Nockeby! Läs mer
  • Myra H skrev om Nockeby Trafikskola
    Bemötandet och gemenskapen från de kvinnliga anställda (dock inte de av männen som är lagomt mysigt misogyna) Läs mer
    2018-10-24 Nockeby Trafikskola svarar Myra H
    Hej Myra!
    Grattis till ditt efterlängtade körkort.
    Jag väntar fortfarande på svar på det mail jag skickade ut till dig angående din reco, det är förstås roligt att höra att du delvis är nöjd med oss men extremt beklagligt kring din uppfattning av mina kollegor. Detta är på intet sätt min upplevelse av vår verksamhet men jag hoppas att vi kan reda ut detta med dig.

Jennifer, Nockeby Trafikskola
  • Amanda F skrev om Riskutbildning 1 en del av Nockeby Trafikskola
    Jag tycker att läraren var rolig men informerade ändå på ett bra sätt. Hade kunnat vara fler frågor, de var bra. Läs mer
  • Åsa R skrev om Nockeby Trafikskola
    Körkortsutbildning
    Alltid positivt bemötande, fint stöd.
    Trevliga samtal under körning Läs mer
  • Carl-Johan O skrev om Riskutbildning 1 en del av Nockeby Trafikskola
    Johan var otroligt bra. Informativt och sakligt men samtidigt framfört på ett sätt som fick en att lyssna, det blev aldrig torrt eller tråkigt. Läs mer
  • Gustav M skrev om Introduktionskurs en del av Nockeby Trafikskola
    Det var bra, intressant och lärorikt. Bra med raster med tanke på kursens längd. Läs mer
  • Erik O skrev om Nockeby Trafikskola
    Klarade ju uppkörningen så kan inte annat än ge full pott 👌🏼🎉 Läs mer
  • Karin S skrev om Introduktionskurs en del av Nockeby Trafikskola
    Bra och engagerad kursledare. Bra upplägg. Läs mer
  • Johanna M skrev om Introduktionskurs en del av Nockeby Trafikskola
    Läraren var jättebra och man förstod klart o tydligt. Läs mer
  • Linnea A
    Linnea A skrev om Introduktionskurs en del av Nockeby Trafikskola
    Bra och pedagogisk lärare som gav en bra introduktion både för handledare och körskoleelever Läs mer
  • Staffan E skrev om Introduktionskurs en del av Nockeby Trafikskola
    Kurs för körkortshandledare (privatpersoner).
    Trevlig och bra, nyttig genomgång. Läs mer
  • Niclas N
    Niclas N skrev om Introduktionskurs en del av Nockeby Trafikskola
    * Introduktionskurs för handledare och bilskoleelever.
    * Föreläsaren var väldig proffsig, erfaren och mycket intressant att lyssna på. Föreläsningen var dessutom rolig och 3,5 timmar gick fort.
    * Mina förväntningar var visserligen låga, efter att andra som gått motsvarande hos konkurrenter inte alls var lika nöjda. Jag blev positivt överraskad.
    * Sammanfattningsvis så är jag mycket nöjd med föreläsningen och kommer med största sannolikhet följa de råd som vi fick. Läs mer
  • Helin Y
    Helin Y skrev om Nockeby Trafikskola
    Fantastisk körskola! De är trevliga, lyhörda, informativa och genuint serviceinriktade och har en hjälpsam attityd gentemot elever. Jag körde mycket med Johan och han är en underbar trafiklärare. Jag gick även riskettan här och det var lärorikt, roligt och intressant. Bättre kan det inte bli! Jennifer i receptionen är jättetrevlig och tillmötesgående. Tack vare Nockeby trafikskola tog jag körkortet på första försöket! Rekommenderas starkt! Läs mer
  • Jessica M
    Jessica M skrev om Nockeby Trafikskola
    Mycket nöjd!
    Seriösa, noggranna och trevliga Läs mer
  • Agnes S
    Agnes S skrev om Nockeby Trafikskola
    Nockeby Trafikskola har varit helt fantastiska från första början till slutgiltigt körkort! Jag tog först kontakt via mail, men Jennifer i receptionen ringde upp mig direkt för att hitta tider som passade. Jag är så tacksam att jag fick köra med Peter under hela utbildningen som var uppmuntrande, pedagogisk och tydlig. Det fanns alltid tillgängliga tider och flexibilitet som gjorde att körningen kunde anpassas runt mitt schema. Jag fick jättefin hjälp med bokning av uppkörning, teoriprov och härligt pepp från Peter som stod och hejade på mig under min uppkörning.

Sen är det ett plus att de har så trevliga lokaler, med blommor, vatten och tackkort på väggen från de många som de hjälpt!

Tusen tack! Läs mer
  • Catherine S skrev om Nockeby Trafikskola
    Mycket nöjda, mina 2 ungdomar tog körlektioner och hade bra lärare.
    Klarade både båda teoriproven, och båda uppkörningarna på första försöket.

Var extra bra med att de själva kunde boka och se lektioner lätt på sina konton. Fick mail om påminnelser och vilka lektioner de tagit, hur många kvar osv Läs mer
  • Cecilia N skrev om Introduktionskurs en del av Nockeby Trafikskola
    Mycket bra! Gav bra information och tips. Läs mer
  • Elisabeth V skrev om Introduktionskurs en del av Nockeby Trafikskola
    Introduktionskursen.
    Visste inte vad jag kunde förvänta mig men timmarna gick fort och var informativa och givande. Utmärkt föreläsare. Läs mer
  • Ida L skrev om Introduktionskurs en del av Nockeby Trafikskola
    Jag gick handledarutbildningen som elev hos Sirpa Larsson.
    jag tycker att den var mycket bra och att man lärde sig mycket nyttigt inför övningskörningen. Både jag som elev och de som gick som handledare fick tips. Läs mer
  • Elsa C skrev om Introduktionskurs en del av Nockeby Trafikskola
    Jag var på introduktionskurs, väldigt lärorikt. Tiden gick relativt fort med en väldigt bra föreläsare och trevlig personal Läs mer
  • Filippa F skrev om Riskutbildning 1 en del av Nockeby Trafikskola
    Riskettan på Nockeby trafikskola var över förväntan! Det gick fort, och tack vare instruktören var det till och med lite kul! Min upplevelse av trafikskolan i helhet är att den är liten och genuin, vilket gör att man blir seds och hörd och utvecklas fort! Läs mer
  • Maximilia J skrev om Nockeby Trafikskola
    • Jag köpte körlektioner inkl. teoripaketet.
    • Företagets bemötande var mycket trevligt och man kände sig väldigt trygg.
    • Förväntingarna på företaget var att hjälpa till så pass bra att uppkörningen sedan skulle bli godkänd, och det levde företaget upp till!
    • Under de 2 åren jag har haft kontakt med företaget har de hjälpt mig på många sätt och vis, de både lyssnar på vad man har att säga och ger goda råd! Läs mer
  • Erik N skrev om Introduktionskurs en del av Nockeby Trafikskola
    Bra och handfast genomgång inför övningskörning. Läs mer
  • Jennie K skrev om Introduktionskurs en del av Nockeby Trafikskola
    Bra och lättsam utbildare. Vettigt upplägg som gav bra information om hur man bör lägga upp övningskörningen. Läs mer
  • Carola A skrev om Nockeby Trafikskola
    Jag köpte ett litet paket hos med körlektioner hos dem och jag upplevde att jag ficl ut mycket av mina lektioner. De lyssnar på ens önskemål och jag upplevde att de lyssnade till vad jag behövde. Jag fick ett supertrevligt bemötande! Jag rekommenderar verkligen denna bilskolan! Läs mer
  • Fredriksson N skrev om Introduktionskurs en del av Nockeby Trafikskola
    Har ej startat än, men mycket trevlig och kunnig personal !
    Sebastian Läs mer
  • Leif G skrev om Introduktionskurs en del av Nockeby Trafikskola
    1. Introduktion för handledare för körkortsutbildning
    2. Mycket bra
    3. Motsvarade till fullo mina förväntningar
    4. Engagerad föreläsare och mycket bra uppläggning av allt som man behöver tänka på för att bistå en körkortselev. Vi fick dessutom en handledarbok som hjälpmedel. Läs mer

Arkitektvägen 4, 168 32 Bromma