Alla kategorier Trafikskola Stockholms län Stockholm Bromma Abrahamsberg Nockeby Trafikskola

Nockeby Trafikskola

Arkitektvägen 4, 168 32 Bromma — Visa karta

Välkommen till Nockeby Trafikskola - Brommas äldsta trafikskola!

Vi har utbildat trygga förare här sedan 1984 och vi har lärt oss ett och annat på vägen. Våra utbildningsplaner är individuella och vi sätter ihop utbildningen tillsammans med dig, på dina villkor. Du kan gå hela körkortsutbildningen här, från start till mål, eller välja att köra mycket privat och då ger vi gärna tips och råd.

I vårt arbetslag har vi positiva och trevliga trafiklärare som hjälper dig med både teori och praktik inför uppkörning och teoriprov. Vi erbjuder både Handledarutbildning och Riskutbildning 1, och du kan välja om du vill gå utbildning för personbil med manuell- eller automatisk växellåda.

Kontakta oss, eller se vår hemsida, för mer information!
Mån-Ons: 08:00-18:00
Tor: 08:00-15:00
Fre: 08:00-13:00
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 106 kunder tycker om Nockeby Trafikskola

• Helena N
    Helena N skrev om Nockeby Trafikskola
    Vi tycker att Nockeby Trafikskola håller en fantastiskt hög servicenivå, Jennifer i bokningen är alltid glad, trevlig och fixar allt till det bästa. Alla körskolelärare är duktiga och trevliga. Får absolut högsta betyg gällande kvalitet och service.
    Med vänlig hälsning
    Familjen Nyström Läs mer
  • Maja S
    Maja S skrev om Nockeby Trafikskola
    Fantastisk receptionist, familjär stämning, superbra peppning, alla var väldigt kunniga. Hade noll förväntningar så blev en väldigt bra upplevelse!!! Läs mer
  • Sara E
    Sara E skrev om Handledarutbildning en del av Nockeby Trafikskola
    Bara toppen på alla sätt och vis!
    Tydlig struktur och bra upplägg. Rekommenderas. Läs mer
  • Klara L
    Klara L skrev om Nockeby Trafikskola
    Jag tyckte verkligen lärarna på nockeby trafikskola var alldeles utmärkta. Riktikt bra på att anpassa utbildningen efter elevens behov. Läs mer
  • Samuel B
    Samuel B skrev om Riskettan en del av Nockeby Trafikskola
    Intressanta diskussioner men obehagligt videomaterial ibland Läs mer
  • Greta P
    Greta P skrev om Riskettan en del av Nockeby Trafikskola
    Jag tycker att det var väldigt bra! Jag tycker att Johan var bra på att lägga på fokus på områdena som faktiskt behöver betonas, det som kanske inte är så självklart som med avstämning, trötthet osv. Och jag tycker att han var bra på att hålla energin uppe, det kändes inte som 3 och en halv timme! Läs mer
  • Viktoria K
    Viktoria K skrev om Riskettan en del av Nockeby Trafikskola
    Väldigt underhållande kurs, Johan gjorde det intressant, vilket få lyckas med som jag förstått. Kände att han kanske borde tona ner lite på skämten precis innan han visar videoklipp där en hel familj dör. Även om alla förstod hur allvarligt det faktiskt var så skulle det bli ännu slagkraftigare om även Johan var allvarlig. Samtidigt klarar vissa kanske inte av att se sådana klipp och behöver lite "comic-relief"? Men allt som allt, var kursen väl utförd och Johan fick alla att delta och diskutera. Läs mer
    2017-11-17 Nockeby Trafikskola svarar Viktoria K
    Hej Viktoria!
    Tack för dina synpunkter, dem är mycket viktiga för oss.

Informationen vidarebefordras direkt till Johan så att han kan anpassa utbildningen på bästa sätt.
  • Ebba K
    Ebba K skrev om Riskettan en del av Nockeby Trafikskola
    Jättebra! Intressant och inte långtråkigt Läs mer
  • Anna V
    Anna V skrev om Handledarutbildning en del av Nockeby Trafikskola
    Bra utbildning. Saklig och tänkvärd. Läs mer
  • Albin Ö
    Albin Ö skrev om Nockeby Trafikskola
    Väldigt bra. Bra service, bra och trevliga lärare, prisvärt och effektivt. Rekommenderas! Läs mer
  • Sara P
    Sara P skrev om Handledarutbildning en del av Nockeby Trafikskola
    Mycket bra kurs. Informativ och tydlig. Inspirerar till att vara handledare. Läs mer
  • Claes-Göran V
    Claes-Göran V skrev om Handledarutbildning en del av Nockeby Trafikskola
    En väldigt engagerad lärare med stort hjärta för trafikkunskap. Mycket trevlig och även förstående för elevernas ev. oro inför kommande prövningar. Läs mer
  • Klas N
    Klas N skrev om Riskettan en del av Nockeby Trafikskola
    Lärorikt och intressant! Även fast föreläsningen hade en väldigt allvarlig grund lyckades Johan få ämnet att kännas lättsamt. Han var mån om att hela gruppen skulle involveras och att alla hängde med. Helt enkelt ett mycket bra upplägg. Läs mer
  • Leo S
    Leo S skrev om Riskettan en del av Nockeby Trafikskola
    Hörde att riskettan skulle va tråkigt , men Johan(hanledarn) gjorde det riktigt roligt! Grymt Läs mer
  • Johan E
    Johan E skrev om Nockeby Trafikskola
    I den här skolan är de extremt kunniga och bryr sig verkligen om eleverna! Läs mer
  • Magnus Ö
    Magnus Ö skrev om Handledarutbildning en del av Nockeby Trafikskola
    Bemötandet var trevligt och professionellt. Läs mer
  • Michael B
    Michael B skrev om Handledarutbildning en del av Nockeby Trafikskola
    Bra bemötande och mötte förväntningarna Läs mer
  • Lennart A
    Lennart A skrev om Handledarutbildning en del av Nockeby Trafikskola
    Noggrant, seriöst och pedagogiskt.
    Trevligt bemötande. Läs mer
  • Matilda Ö
    Matilda Ö skrev om Nockeby Trafikskola
    Jag är väldigt nöjd med Nockeby Trafikskola som hjälp mig enormt mycket på vägen till ett körkort! Jag har tagit körlektioner hos de och de har utan tvekan levt upp till mina förväntningar. Jag har alltid känt mig trygg på skolan och de har alltid varit hjälpsamma. Läs mer
  • Amanda Ö
    Amanda Ö skrev om Handledarutbildning en del av Nockeby Trafikskola
    Bra bemötande, härlig trafiklärare, bra information. Tre timmar kändes som en! Läs mer
  • Adam S
    Adam S skrev om Nockeby Trafikskola
    Jättetrevlig personal som varit hjälpsamma och samarbetsvilliga genom hela övningskörningsperioden. Bra priser och har verkligen trivts! Läs mer
  • Fredrik H
    Fredrik H skrev om Nockeby Trafikskola
    Peter och Jennifer, stort och varmt tack för en fantastiskt bra körskola från handledarkurs till lyckad uppkörning. Våra två ungdomar har nu mycket bra färdigheter när de ger sig ut i stockholmstrafiken vilket känns tryggt. Läs mer
  • Erik O
    Erik O skrev om Riskettan en del av Nockeby Trafikskola
    Det var mycket mer intressant och roligt än jag hade förväntat mig! Läs mer
  • Eugenie C
    Eugenie C skrev om Riskettan en del av Nockeby Trafikskola
    Jag tyckte att riskettan var roligare än förväntat, men Johan var ibland lite jobbig och skränig, speciellt mot tjejerna. Läs mer
    2017-09-25 Nockeby Trafikskola svarar Eugenie C
    Hej Eugenie!
    Tack för att du delar med dig av dina synpunkter - de är av stor vikt för oss för att vi skall kunna anordna en så bra riskutbildning som möjligt.

Vi anser att det är mycket tråkigt att du fått uppleva detta under kursen, vi kommer omedelbart att informera ansvarig utbildare om din upplevelse och tydliggöra att detta inte är ett acceptabelt beteende. Vi ber så hemskt mycket om ursäkt!

Återigen - tack. Och lycka till med din körkortsutbildning!
  • Theodor Å
    Theodor Å skrev om Nockeby Trafikskola
    jag upplevde att de var lätta att få kontakt med och lätta att ha och göra med då de erbjöd passande varor och det kändes genuint och pålitligt. köpte ett flertal lektioner samt utbildningsmaterial på nätet från trafikskolan och allt funkade bra(bevisligen), är nöjd med deras tjänster det ända är att jag tog lite fler lektioner än jag tänkt från början. Läs mer
  • Lisa A
    Lisa A skrev om Nockeby Trafikskola
    Jag kontaktade Nockeby Trafikskola för min dotters räkning. Hon hade blivit väldigt illa bemött på en tidigare trafikskola och kände ett stort obehag inför tanken att försöka igen.
    Redan vid första kontakten med Nockeby Trafikskola kände jag att detta kunde nog fungera. De förstod läget och bokade in en testlektion för min dotter. Denna första träff med trafikläraren Johan gjorde att min dotter ville ge körkortet en chans till.

Under de månader Johan coachat och utbildat dottern har det gått upp och ner med hennes självförtroende, men Johans förmåga att höja, peppa och möta henne har varit helt fantastisk. Jag upplevde också att han anpassade inlärningsstrategierna efter hennes behov på ett mycket proffsigt sätt.

Under pluggandet av den teoretiska delen använde hon "körkort on line" på rekomendation av trafikskolan. Förutom att det var ett väldigt bra utbildningsmaterial så har trafikläraren kunnat följa dotterns kunskapsnivåer digitalt och sedan följa upp detta på nästa körlektion och då koppla ihop teori och praktik. Hur bra som helst!

Att jag som privat handledare kunnat följa med på körlektionerna och ta till mig alla tips, tekniker och regler har varit till stor hjälp vid mängdträningen hemma.
    Vi rekommenderar stark Nockeby Trafikskola. Läs mer
  • Emma A
    Emma A skrev om Nockeby Trafikskola
    Bemötandet från Nockeby trafikskola har från första början varit fantastiskt. Vi hörde av oss till dem efter att ha fått ett negativt bemötande, och som följd av det en slags fobi för att köra bil, hos en annan trafikskola, och fick direkt förtroende för nockeby trafikskola eftersom de svarade bra och lyssnade in alla specifika frågor och funderingar vi hade. Under utbildningen hade jag turen att få en fantastisk trafiklärare som verkligen kände in vad jag behövde och pushade precis lagom för att jag skulle utvecklas men fortfarande behålla totalt förtroende för honom. Bemötandet av receptionisten har alltid varit både hjärtligt och väldigt hjälpsamt, det har alltid varit trevligt att komma till trafikskolan. Lokalerna är professionella och trevliga och det är mysigt att vara där. Kraven på eleverna är höga för att öka chanserna att lyckas, men trafikskolan erbjuder alla hjälpmedel möjliga för att ge eleverna stöd och hjälp. Nockeby trafikskola har överträffat alla mina förväntningar, och jag är oerhört glad över att jag sökte mig till dem och nu har mitt körkort! Läs mer
  • Alexandra B
    Alexandra B skrev om Riskettan en del av Nockeby Trafikskola
    Jag tyckte att det var informativt och lärorikt, dock tyckte jag att man var väldigt liberal när det kom till droger med tanke på att det är många ungdomar som sitter med på dessa utbildningar. Men trafikskolan tror jag är toppen, och utbildningen var annars väldigt bra.

PS: nu skriver att ni skänker pengar till barncancerfonden vilket är jätte bra men nu är det år 2017 så ni bör nog se över era utskick, ser rätt oproffsigt ut. Läs mer
    2017-09-07 Nockeby Trafikskola svarar Alexandra B
    Hej Alexandra!
    Tack för dina synpunkter. Vi ser mycket allvarligt på din upplevelse av kursen och kommer att vidta nödvändiga åtgärder med ansvarig utbildningsledare.
    Vår inställning är på intet sätt liberal - det är nolltolerans gentemot brukande av droger i trafiken, och detta skall inte kunna misstolkas.

Angående ditt P.S så kommer jag att vidarebefordra det till Reco, så att dem kan ta ställning till det då utskicket sker via dem och de är således ansvariga för innehållet!

Vänliga Hälsningar
    Nockeby trafikskola
  • Matilda B
    Matilda B skrev om Nockeby Trafikskola
    Jag kan starkt rekommendera Nockebytrafikskola! Alla som jobbar innanför de där 4 väggarna är hur underbara och snälla som helst! Jag hade inte så mycket möjlighet att köra hemma så jag har allt att tacka denna trafikskola för mitt körkort! Både teori och uppkörning klarat i första! Dom pressar en inte heller på pengar så som vissa körskolor kan göra. När du är redo så kör du upp helt enkelt, oavsett om det tar 2 eller 40 lektioner för just DIG! Läs mer
  • Alicia S
    Alicia S skrev om Riskettan en del av Nockeby Trafikskola
    Jag fick ett glatt och trevligt bemötande, och det gick smidigt att betala. Kursen var ganska lång men läraren var entusiastisk och involverade alla vilket gjorde att tiden flöt på ganska bra och man hängde med från början till slut. Läs mer
  • Maria K
    Maria K skrev om Handledarutbildning en del av Nockeby Trafikskola
    bra!
    Entusiasmerande! Kan rekommendera detta till andra Läs mer
  • Line H
    Line H skrev om Handledarutbildning en del av Nockeby Trafikskola
    Otroligt bra & trevlig tjej som höll i kursen!! Super! Jättegod fika & fräscht ställe Läs mer
  • Adele O
    Adele O skrev om Riskettan en del av Nockeby Trafikskola
    Jag tyckte det var en bra undervisning och en bra lärare. Han kunde lära ut så att man förstod. Om man hade frågor så kunde man ställa de och han försökte med gott som möjligt att svara på frågorna. Läs mer
  • Cecilia G
    Cecilia G skrev om Riskettan en del av Nockeby Trafikskola
    Jättebra, lärorik och givande. Bra variation av diskussion, föreläsning, filmer Läs mer
  • Harald F
    Harald F skrev om Riskettan en del av Nockeby Trafikskola
    Riskettan genomfördes med lättsam stämning men med ett allvarligt budskap, jag tyckte att det var värdefullt. Läs mer
  • Gustaf H
    Gustaf H skrev om Handledarutbildning en del av Nockeby Trafikskola
    Mycket bra och givande kurs,av en erfaren körkortslärare! Läs mer
  • Torbjörn E
    Torbjörn E skrev om Handledarutbildning en del av Nockeby Trafikskola
    Utbildningen var bra och utfördes av erfaren utbildare.
    Tycker dock att man i priset kunde erbjuda en extra backspegel eller sälja en för en struntsumma, allt för att praktiskt bidraga lite lite till 0-vision :-) Läs mer
  • Karolina P
    Karolina P skrev om Handledarutbildning en del av Nockeby Trafikskola
    Mycket bra handledarutbildning där man som handledare bland annat fick ta del av tips och råd inför framtida övningskörning! Läs mer
  • Sofia H
    Sofia H skrev om Handledarutbildning en del av Nockeby Trafikskola
    Vi hade låga förväntningar men hade en både rolig och lärorik kväll med Sirpa! Såväl handledare dom ungdom var jättenöjda! Tack! Läs mer
  • Gunnar H
    Gunnar H skrev om Handledarutbildning en del av Nockeby Trafikskola
    Allt fungerade perfekt vad gäller bokning och kursen. Läraren var väl insatt och duktig på att göra kursen intressant. Läs mer
  • Rafael K
    Rafael K skrev om Handledarutbildning en del av Nockeby Trafikskola
    Jättebra och läraren var toppen! Mycket kunnig och intressant att lyssna på. Läs mer
  • Uffe H
    Uffe H skrev om Handledarutbildning en del av Nockeby Trafikskola
    Det var en mycket bra introduktion till handledarskap. Läraren gick metodiskt och pedagogiskt - och med glimten i ögat - igenom förarutbildningens moment och hur utbildningen är upplagd. Vi fick insikt i svårigheter och utmaningar och en rejäl lista över viktiga saker som ofta missas av privatister. Jag kände mig hjälpt och styrkt i rollen som handledare och hur jag som privat handledare kan samarbeta med trafikskolan för att mitt barn ska få bästa möjliga utbildning. Läs mer
  • Erik W
    Erik W skrev om Handledarutbildning en del av Nockeby Trafikskola
    Babbligt, korvstoppning, opedagogiskt. Läs mer
    2017-08-21 Nockeby Trafikskola svarar Erik W
    Hej Erik!
    Vi beklagar att kursen inte var till er belåtenhet.
    Vi önskar dock något mer konstruktiv kritik för att finna förståelse för vad som inte upplevdes som fungerade för att vidare kunna åtgärda eventuella brister.

Ett stort lycka till till dig och din elev.

Vänliga hälsningar
    Nockeby Trafikskola
  • Hannibal B
    Hannibal B skrev om Handledarutbildning en del av Nockeby Trafikskola
    Jag tyckte det var en mycket bra introduktion och läraren var mycket tydlig. Läs mer
  • Lovisa B
    Lovisa B skrev om Riskettan en del av Nockeby Trafikskola
    Väldigt intressant att lyssna på. Jag tappade aldrig intresset eller kände att det var tråkigt. Hur bra information som helst som jag verkligen kommer bära med mig i framtiden! Läs mer
  • Mikaela B
    Mikaela B skrev om Riskettan en del av Nockeby Trafikskola
    Glatt och professionellt bemötande. Kursen var mer intressant och lärorik än jag trodde den skulle vara. Läs mer
  • Wes M
    Wes M skrev om Riskettan en del av Nockeby Trafikskola
    Informationen som lämnades var mycket informativ och väl presenterad. Gruppinteraktion var bra. Bra gjort Läs mer
  • Matilda N
    Matilda N skrev om Riskettan en del av Nockeby Trafikskola
    Tyckte det var lärorikt, underhållande och det gav mig väldigt mycket förståelse för riskerna i trafiken. Fick ett bra bemötande och kursen var över mina förväntningar. Läs mer
  • Johanna W
    Johanna W skrev om Riskettan en del av Nockeby Trafikskola
    Bemötandet var bra, kursen var väldigt skämtsam så man blev inte så uttråkad. Läs mer
  • Olivia Ö
    Olivia Ö skrev om Nockeby Trafikskola
    Mycket bra. Trevligt mottagande, kompetenta lärare och bra utbildning. Tack! Läs mer

Arkitektvägen 4, 168 32 Bromma