Nockeby Trafikskola

Arkitektvägen 4, 168 32 Bromma — Visa karta

Välkommen till Nockeby Trafikskola - Brommas äldsta trafikskola!

Vi har utbildat trygga förare här sedan 1984 och vi har lärt oss ett och annat på vägen. Våra utbildningsplaner är individuella och vi sätter ihop utbildningen tillsammans med dig, på dina villkor. Du kan gå hela körkortsutbildningen här, från start till mål, eller välja att köra mycket privat och då ger vi gärna tips och råd.

I vårt arbetslag har vi positiva och trevliga trafiklärare som hjälper dig med både teori och praktik inför uppkörning och teoriprov. Vi erbjuder både Handledarutbildning och Riskutbildning 1, och du kan välja om du vill gå utbildning för personbil med manuell- eller automatisk växellåda.

Kontakta oss, eller se vår hemsida, för mer information!
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 418 kunder tycker om Nockeby Trafikskola

• 2020-01-12

Elias G skrev om Riskutbildning 1 en del av Nockeby Trafikskola
    Bra erfarenhet, bra lärare, bra information, bra mängd frågor Läs mer

Filippa P skrev om Riskutbildning 1 en del av Nockeby Trafikskola
    Var på risk1 på Abrahamsbergsskolan trafikskola. Jag blev mycket trevligt bemött när jag steg in. Läraren va jättebra och jag tappade inte fokus under under något tillfälle under kursen även fast kursen va 3 h. 5/5 !!! Läs mer

Lovisa N skrev om Riskutbildning 1 en del av Nockeby Trafikskola
    Jag tycker att riskutbildning 1 var väldigt lärorik. Dessutom var handledaren rolig. Läs mer

Julia N skrev om Riskutbildning 1 en del av Nockeby Trafikskola
    Tyckte att det var en mycket bra version av risk 1 som var bra underlag för att vara redo att ta sig ut i trafiken! Läraren, Johan, var väldigt bra på att hålla oss elever intresserade och aktiva under lektionstiden! Läs mer
  • 2020-01-09

Gustav M skrev om Riskutbildning 1 en del av Nockeby Trafikskola
    Jag betalade för riskutbildning 1. Jag blev väldigt bra bemött av killen som höll i lektionen, han var väldigt snäll, trevlig, pedagogisk och intressant att lyssna på. Lektionen var över mina förväntningar, det var mer intressant än vad jag kunde ana och en hel del information som gjorde mig ännu mer riskmedveten än innan. Jag är jättenöjd med upplevelsen. Läs mer

Astrid F skrev om Introduktionskurs en del av Nockeby Trafikskola
    Jag var på introduktionskurs för bil, och tyckte att det var en givande och bra kurs! Läs mer

Tilda Å skrev om Introduktionskurs en del av Nockeby Trafikskola
    bra pedagogik, lärde mig mycket! Läs mer

Theo B skrev om Introduktionskurs en del av Nockeby Trafikskola
    Jag blev bemött väldigt bra och mina förväntningar som jag hade levde ni upp till där ni förklarade allt väldigt bra. Läs mer

Gaia C skrev om Introduktionskurs en del av Nockeby Trafikskola
    Jag är mycket nöjd med kursen! Läs mer

Elsa W skrev om Introduktionskurs en del av Nockeby Trafikskola
    Det var bra info men lite för långt. Läs mer

Henrik Å skrev om Introduktionskurs en del av Nockeby Trafikskola
    Mycket bra innehåll och upplägg. Erfaren lärare som jobbat länge. Många aha-upplevelser som behövs när man kört bil länge. Läs mer

Clara F skrev om Introduktionskurs en del av Nockeby Trafikskola
    Jag trodde att introduktionskursen skulle vara väldigt tråkig - det var vad jag hade hört från vänner. Men jag tycker att Nockeby trafikskola och Sirpa Eng gjorde det absolut bästa av kursen och de 3 timmarna kändes inte så långa. Läs mer

Jonas P skrev om Introduktionskurs en del av Nockeby Trafikskola
    Mycket bra genomgång och lärorikt. Läs mer

Per-erik G skrev om Introduktionskurs en del av Nockeby Trafikskola
    Introduktion som handledare. En okej upplevelse men inte så mycket mer Läs mer
    2019-12-20 Nockeby Trafikskola svarar Per-erik G
    Hej Per-Erik!
    Så synd att du inte upplevde det bättre än så.
    Vi vore hemskt tacksamma om du ville utveckla vad vi kan förbättra för att höja upplevelsen! :)

Vi önskar dig en god jul och gott nytt år och lycka till med övningskörningen.

Thomas F skrev om Introduktionskurs en del av Nockeby Trafikskola
    Bra bemötande när vi behövde omboka pga förhinder några gånger. Kursledaren Var rutinerad och hade ett lugnande sätt inför handlederiet och för de blivande bilisterna. Bra från början till slut. Läs mer

Elsa H skrev om Riskutbildning 1 en del av Nockeby Trafikskola
    Riskettan var bra och utbildande men även rolig. Läs mer

Tura B skrev om Riskutbildning 1 en del av Nockeby Trafikskola
    Rolig, lärorikt och värt pengarna!!! Läs mer

Charles B skrev om Riskutbildning 1 en del av Nockeby Trafikskola
    Riktigt bra! Johan var riktigt kunnig i sitt ämne men samtidigt så var han underhållande Läs mer
  • 2019-12-05

ELIN L skrev om Nockeby Trafikskola
    Jag var elev hos Nockeby trafikskola under en period innan jag valde att byta. Anledningen till detta byte var på grund av antalet körlektioner jag tänktes behöva.

När jag började hos Nockeby hade jag kört en del, inte mycket, men jag hade koll på grunderna. Allt som jag testade under lektionerna blev jag godkänd på så inget behövde göras om. Trots detta ansåg min lärare att jag efter 5 dubbellektioner var ca 13 till ifrån en uppkörning. Detta utan att behöva göra om ett enda moment. Hela utbildningen verkar alltså vara planerad att kräva ca 15-20 dubbellektioner. Jag valde här att lita på min magkänsla som sa att jag var betydligt närmare ett körkort än 13 dubbellektioner till. Detta resulterade i att jag valde att testa en annan körskola. Efter en testlektion sa min körledare att jag kunde klara det på ca 3-6 dubbellektioner och jag tog det efter att ha använt 3 lektioner på den nya trafikskolan. Hade jag varit kvar hos nockeby trafikskola hade det kostat mig ungefär 14000 mer att ta körkort än det faktiskt krävdes.

Jag skriver detta för att jag tycker att det är viktigt att veta. Vi som elever har möjlighet att jämföra skolor med varandra och i mina ögon kändes det under all kritik att de rekommenderade 13 dubbellektioner till när det i själva verket krävdes 3. Läs mer
    2019-12-06 Nockeby Trafikskola svarar ELIN L
    Elin,
    Vi tackar för dina synpunkter även om det förstås är hemskt tråkigt att höra att du upplevt det på det sättet du beskriver. Men genom att du skriver detta kan vi utvecklas och arbeta på att vara tydligare vad gäller skolprov/privata prov.
    Vi anar att det är ett missförstånd gällande just detta som ligger till grund för det hela som vi kommer att förklara nedan:

Den rekommendationen vi ger när det talas om prov är för att gå igenom samtliga (15) moment som ingår i utbildningsplanen för körkort behörighet B. När läraren gör en bedömning beräknas nuvarande kunskaper, icke-påbörjade moment samt utbildningskontroll mm in i detta. Det är stor skillnad på att boka prov privat och via skola, där det senare innebär att vi måste få möjlighet att godkänna dig på samtliga moment och det kräver förstås lektioner därefter. Däremot hade vi kunnat vara tydligare i att förklara detta och att det privata alternativet hade passat dig bättre, där finns inga krav utan vi kör det du önskar och du är själv ansvarig för att ha genomgått alla moment, på hemmaplan eller via oss.

Självklart KAN man klara ett prov redan efter 1, 4 eller 24 lektioner. Men vi arbetar inte med chansningar, vi arbetar för att man skall ha en bra utbildning i samtliga moment och detta kräver tid. Men som sagt, vi är väl medvetna om att det finns en massa elever som väljer att chansa exempelvis på annan ort och kan ha tur. Det är ingenting vi vill stå bakom utan vi utbildar från 1-15 om man vill använda sig av vår bil vid prov. Vi har heller aldrig sagt att du inte skulle klara ett prov, men vi utbildar för lång sikt - för att alla ni elever och medtrafikanter skall ha hälsan i behåll.
    Så kortfattat: Man kan klara ett prov på mindre än vad vi rekommenderat, det är inte det som är syftet överhuvudtaget. Tråkigt att du tycket att vår bedömning är "under all kritik" men förklaringen är som tidigare nämnt att vi utbildar för en långsiktig, ansvarstagande, riskmedveten körning och utbildar inte för att ni enbart ska klara ett prov om 30-50min.

Du valde själv att avsluta utbildningen, men inte med de skäl du angivit här. Vi väljer att inte kommentera din enskilda utbildning i detta svar men önskar du få en utförligare förklaring får du gärna kontakta oss!

Vi hoppas att du förstår att de lektioner du tagit hos oss har lett något trots allt, att den andra skolan gav en lägre bedömning exempelvis då du utvecklat de kunskaperna hos oss sedan innan.

Grattis till körkortet, ta väl hand om det och dig själv!
  • 2019-12-04

Joakim K skrev om Riskutbildning 1 en del av Nockeby Trafikskola
    Bra utbildning. Informativt och utan att vara tråkigt. Läs mer
  • 2019-12-04

Oskar L skrev om Riskutbildning 1 en del av Nockeby Trafikskola
    Den var bra. Instruktören gjorde det roligt Läs mer
  • 2019-12-02

Pernilla linnea maria R skrev om Introduktionskurs en del av Nockeby Trafikskola
    Bra kurs och lärare med lång erfarenhet Läs mer

Sofia C skrev om Introduktionskurs en del av Nockeby Trafikskola
    Introduktionskursen var tydlig Läs mer

Per B skrev om Introduktionskurs en del av Nockeby Trafikskola
    Bra, tydligt och relevant! Bra att tillåta diskussioner Läs mer

Emma E skrev om Riskutbildning 1 en del av Nockeby Trafikskola
    Jag var på riskutbildning 1 och jag blev väldigt bra bemött. Jag hade inte så höga förväntningar innan jag kom dit men jag tycker att utbildningen var över förväntan och väldigt intressant Läs mer
  • 2019-11-20

Jingqiu L skrev om Nockeby Trafikskola
    Very good teacher and good planning according to your driving skill. Very patient and thoughtful all the time. Läs mer
  • 2019-11-14

Nadja K skrev om Introduktionskurs en del av Nockeby Trafikskola
    Jag var på introduktionskurs för körkort och jag tyckte att det var väldigt lärorikt och bra. Det ända var att jag tappade fokus(men det är något jag som person är dålig på att hålla) och att det gick lite snabbt i beskrivandet ibland. Läs mer
  • 2019-11-14

Claes H skrev om Introduktionskurs en del av Nockeby Trafikskola
    Jag deltog i en introduktionskurs för handledare vid privat övningskörning. Kursen gav intressanta inblickar i hur man på ett begripligt sätt skall förmedla kunskaper och erfarenheter av många års bilkörning. En del nya inslag i utbildningen gav anledning att fundera på det egna körsättet. Sammantaget var det en nyttig erfarenhet. Det finns nog anledning att fundera på någon slags fortbildning för äldre körkortsinnehavare. Läs mer
  • 2019-11-11

Kasper S skrev om Riskutbildning 1 en del av Nockeby Trafikskola
    Intressant, rolig och väldigt lärorik! Läs mer
  • 2019-11-10

Emma J skrev om Riskutbildning 1 en del av Nockeby Trafikskola
    Gick på riskettan. Kursen var så bra. Jag blev bemött väldigt bra. Johan höll kursen och han gjorde kursen väldigt intressant. Han fick alla i gruppen o känna sig bekväma och det var roligt att vi hela tiden hade en diskussion. Riskettan fick mig verkligen att vilja köra mer och framförallt börja ta körlektionen på körskolan! Läs mer

Svante B skrev om Riskutbildning 1 en del av Nockeby Trafikskola
    Jag förväntade mig en långtråkig utbildning eftersom alla mina vänner hade berättat sina upplevelser från riskutbildning 1 som långa och tråkiga. Till min förvåning flög tiden förbi rätt fort under utbildningen då Johan som var vår lärare hade hög energi och såg till att alla mådde bra och hade roligt samtidigt som han var väldigt seriös när vi pratade om allvarliga ämnen. Johan visade oss massor av videor som han varnade oss innan om det innehöll kännsliga bilder. Videorna tyckte jag gjorde utbildningen mer intressant och var också väldigt effektiva på att visa eleverna det allvarliga och skrämmande konsekvenserna från att köra bil full, trött eller okonsentrerad samt om man inte anpassar bilens däck efter klimatet. Läs mer

Fredrik S skrev om Riskutbildning 1 en del av Nockeby Trafikskola
    Jag gjorde riskettan på Nockeby trafikskola. Det var väldigt välkomnande och en överlag bra stämning! Jag fick lära mig mycket om riskerna som finns i trafiken och hur man kan förhindra dem.

Sammanfattningsvis så var det väldigt lärorikt och intressant. Läs mer

Ana H skrev om Riskutbildning 1 en del av Nockeby Trafikskola
    Det var en väldigt lärorik utbildning och roligt samtidigt! Har gått över mina förväntningar :) Läs mer

Clara B skrev om Riskutbildning 1 en del av Nockeby Trafikskola
    Johan gjorde riskettan väldigt rolig och intressant. Tiden gick undan och mycket lärdomar och skratt i resultat. Läs mer

Oscar P skrev om Nockeby Trafikskola
    Jag hade en riktigt stor hjälp av min lärare Johan. Jag att en raketsnabb utveckling och på bara ett par lektioner var jag redan en mycket bättre förare Läs mer

Axel K skrev om Nockeby Trafikskola
    Mycket bra rakt igenom
    Från risk 1 till uppkörningen har det varit bra service Läs mer

Sara S skrev om Nockeby Trafikskola
    Jag är jätte nöjd med allt. Läs mer

Karin J skrev om Introduktionskurs en del av Nockeby Trafikskola
    Värdefulla tips och en intresseväckande kurs som rekommenderas. Läs mer

Charles B skrev om Introduktionskurs en del av Nockeby Trafikskola
    Jag gick introduktionskursen för körkortet och det var väldigt professionellt utfört Läs mer

Alicia V skrev om Introduktionskurs en del av Nockeby Trafikskola
    Jag tycker att det var riktigt bra! Man fick reda på det mesta man behövde under väldigt kort tid! Läs mer
  • 2019-10-28

Lena T skrev om Introduktionskurs en del av Nockeby Trafikskola
    Hade förväntat mig en sömnig genomgång (har gått handledarkurs tidigare) men det var intressant och nyttigt i drygt tre timmar. Läs mer
  • 2019-10-21

Ludvig E skrev om Riskutbildning 1 en del av Nockeby Trafikskola
    Bra gjort, allt var klart och tydligt dock skulle man kunna sätta ihop rasterna så man skulle kunna springa och köpa nån lunch etc. Läs mer
  • Love H

2019-10-21

Love H skrev om Riskutbildning 1 en del av Nockeby Trafikskola
    Körlektioner och riskettan. Supertrevligt bemötande och bra utbildning Läs mer
  • 2019-10-21

Elin L skrev om Nockeby Trafikskola
    Allt var jättebra! Köpte både lektioner och studiematerialet. De som jobbar är supertrevliga. Läs mer
  • 2019-10-18

Andreas K skrev om Nockeby Trafikskola
    Genomförde hela min körutbildning med Per på Nockeby trafikskola och kan inte göra annat än att varmt rekommendera denna körskola. Lugnt och systematiskt gick vi från den inledande manövreringen till körkortet!

Välstrukturerad organisation som verkligen såg till att tillgodose ens önskemål genom att vara väldigt uppmärksamma på detaljerna. Snabb återkoppling på alla frågor man kunde tänkas ha.

Som tidigare nämnt, ska du ta körkort, gör det här. Läs mer
  • 2019-10-18

Agnes M skrev om Introduktionskurs en del av Nockeby Trafikskola
    Introduktionskurs, bra lärare, gott fika Läs mer
  • Johan M

2019-10-17

Johan M skrev om Introduktionskurs en del av Nockeby Trafikskola
    Informativ föreläsning. Gott kaffe. Goda bollar! Läs mer
  • 2019-10-17

Sven E skrev om Introduktionskurs en del av Nockeby Trafikskola
    Intressant introduktionskurs, mycket bra lärare Läs mer
  • 2019-10-17

Stefan G skrev om Introduktionskurs en del av Nockeby Trafikskola
    Rolig, nyttig och framförallt tydlig Handledarutbildning. För mig som ska vara Handledare och hjälpa mitt första ”körkortsbarn” så fick jag förståelse för hur körkortsutbildningen går till och hur vi ska lägga upp den. Läs mer
  • 2019-10-09

Frida L skrev om Introduktionskurs en del av Nockeby Trafikskola
    Mycket trevlig kurs, de nådde upp till min a förväntningar. Läs mer

Arkitektvägen 4, 168 32 Bromma