Nockeby Trafikskola

Arkitektvägen 4, 168 32 Bromma — Visa karta

Välkommen till Nockeby Trafikskola - Brommas äldsta trafikskola!

Vi har utbildat trygga förare här sedan 1984 och vi har lärt oss ett och annat på vägen. Våra utbildningsplaner är individuella och vi sätter ihop utbildningen tillsammans med dig, på dina villkor. Du kan gå hela körkortsutbildningen här, från start till mål, eller välja att köra mycket privat och då ger vi gärna tips och råd.

I vårt arbetslag har vi positiva och trevliga trafiklärare som hjälper dig med både teori och praktik inför uppkörning och teoriprov. Vi erbjuder både Handledarutbildning och Riskutbildning 1, och du kan välja om du vill gå utbildning för personbil med manuell- eller automatisk växellåda.

Kontakta oss, eller se vår hemsida, för mer information!
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 448 kunder tycker om Nockeby Trafikskola

• 2020-03-09

Alice B skrev om Riskutbildning 1 en del av Nockeby Trafikskola
    Jag var på riskutbildning 1 inför att jag ska ta B-körkort. Bra information och trevlig personal. Läs mer

Marcus B skrev om Riskutbildning 1 en del av Nockeby Trafikskola
    Lärorik och instruktören var rolig Läs mer

Tove L skrev om Riskutbildning 1 en del av Nockeby Trafikskola
    Det var superhärligt och väldigt lärorikt. Härlig stämning och bra förklaringar på frågor vi hade sant ställde bra frågor till oss att fundera på. & självklart gott fika ;) Läs mer

Marcus W skrev om Riskutbildning 1 en del av Nockeby Trafikskola
    gick riskettan där, jävla rolig snubbe som höll i kursen. det var ju allt annat än monotont och tråkigt som alla säger att riskettan brukar vara Läs mer
  • 2020-03-05

Alde H skrev om Introduktionskurs en del av Nockeby Trafikskola
    Gick på en handledarkurs. Blev bemött bra och kursen var väldigt strukturerad och informerande, precis som jag tänkte mig Läs mer
  • 2020-03-05

Tor S skrev om Introduktionskurs en del av Nockeby Trafikskola
    Det var en intressant kurs och jag fick veta allt som jag behövde! Läs mer
  • Lin W

2020-03-05

Lin W skrev om Introduktionskurs en del av Nockeby Trafikskola
    Jättebra kursledare som har långerfarenhet, . Läs mer

Nils A skrev om Introduktionskurs en del av Nockeby Trafikskola
    Intressant kurs som kartlägger och summerar grunderna och smått över det hur man skall anpassa sig till både sin bil och trafiken Läs mer

Lisa L skrev om Introduktionskurs en del av Nockeby Trafikskola
    Jag var på introduktions kurs. Var väldigt bra och tydligt. Dock väldigt långt och själv har jag svårt att koncentrera mig så länge Läs mer

Josefine E skrev om Introduktionskurs en del av Nockeby Trafikskola
    Handledarkurs. Väldigt proffsigt och trevligt bemötande. Det var verkligen inte så tråkigt som jag trodde. Så jag är positiv 👍 Läs mer
  • 2020-02-27

Jennie L skrev om Riskutbildning 1 en del av Nockeby Trafikskola
    Allt var jättebra! Mycket lärorikt och informativt Läs mer

Adrian S skrev om Riskutbildning 1 en del av Nockeby Trafikskola
    Bra lärare med bra struktur på utbildningen Läs mer

Julia E skrev om Riskutbildning 1 en del av Nockeby Trafikskola
    Jag tycker att risk ettan på Nockebys trafikskola var jätte bra, det var bra och nyttig information och det fanns en aktiv diskussion när de flesta deltog. Läs mer

Hugo E skrev om Riskutbildning 1 en del av Nockeby Trafikskola
    Genomgången var tydlig och det som sas var relevant Läs mer
  • 2020-02-24

Jonathan S skrev om Riskutbildning 1 en del av Nockeby Trafikskola
    Riskutbildning 1:
    Väl bemött. Förstående och öppen atmosfär för dialog.
    Lärde mig om risker, statistik och konsekvenser både konkret och mer teoretiskt. Bra med regelbundna pauser. Bra balans Läs mer
  • 2020-02-15

Anders C skrev om Introduktionskurs en del av Nockeby Trafikskola
    Jag upplevde intei informatorn som ödmjuk, snarare lite raljerande. Talade gärna om hur bra hon var, retoriken tveksam! Hon har kört det här racet för många ggr utan relevant feedback Läs mer

Josefin E skrev om Introduktionskurs en del av Nockeby Trafikskola
    Allt var toppen, ibland pratades det lite för mycket om samma sak. Man kunde ha kortat ner lite! Annars var allting hur bra som helst, ska rekommendera till mina vänner. Läs mer

Karolina G skrev om Introduktionskurs en del av Nockeby Trafikskola
    Bra Introkurs för handledare😃 Läs mer

Lena M skrev om Introduktionskurs en del av Nockeby Trafikskola
    Matnyttigt, bra påminnelse. Mycket information. Kanske bättre för handledarna än för köreleverna. Läs mer
  • 2020-02-07

Viktor K skrev om Riskutbildning 1 en del av Nockeby Trafikskola
    Rolig och bra undervisning. Gick igenom sakerna på ett bra och roligt sätt, det var lagom långt och kändes inte som han gick igenom onödiga saker utan visste vad som va viktigt och va bra på att undervisa Läs mer
  • 2020-02-07

Ellen E skrev om Riskutbildning 1 en del av Nockeby Trafikskola
    Rolig, pedagogisk och lärorik kurs. Läs mer

Tom W skrev om Nockeby Trafikskola
    Köpte körlektioner vilka ledde till att jag klarade uppkörningen på första försöket. Otroligt kunniga och bemötande lärare som såg till att banka in grunderna så att man verkligen lär sig trafikbeteende. Skulle lätt rekommendera! Läs mer

Ingrid F skrev om Introduktionskurs en del av Nockeby Trafikskola
    Intressant, lärde mig mycket på ett pedagogiskt sätt! Läs mer

Mårten B skrev om Introduktionskurs en del av Nockeby Trafikskola
    Mycket bra innehåll. Tydligt presenterat av en entusiasmerande och kunnig lärare. Läs mer

Edith F skrev om Introduktionskurs en del av Nockeby Trafikskola
    Jag gick på introduktionskurs till körkort / handledarkurs.
    Jag blev superbra bemött, det var en väldigt bra o lärorik föreläsning.
    Jag är väldigt nöjd! Läs mer
  • 2020-01-27

Jenny A skrev om Introduktionskurs en del av Nockeby Trafikskola
    Mycket bra, !! Pedagogiskt mycket duktig lärare. Kul massor med bra info. Läs mer
  • 2020-01-27

Jacob H skrev om Introduktionskurs en del av Nockeby Trafikskola
    Man fick snabbt bra koll på vad som kommer krävas av elev samt handledaren och mot slutet av lektionen kände man sig redo att fortsätta sin utbildning Läs mer
  • 2020-01-25

Petrus B skrev om Introduktionskurs en del av Nockeby Trafikskola
    Introduktionskursen var mycket lärorik. Jag känner mig redo att ge mig ut och övningsköra efter den. Läs mer
  • 2020-01-23

Susanne L skrev om Introduktionskurs en del av Nockeby Trafikskola
    Väldigt bra utbildning!
    Jag har varit på två innan på annan ort, så denna utbildning var bra.
    / Susanne Läs mer
  • 2020-01-23

Josefin S skrev om Introduktionskurs en del av Nockeby Trafikskola
    Super bra och pedagogisk kursledare! Läs mer
  • 2020-01-12

Elias G skrev om Riskutbildning 1 en del av Nockeby Trafikskola
    Bra erfarenhet, bra lärare, bra information, bra mängd frågor Läs mer

Filippa P skrev om Riskutbildning 1 en del av Nockeby Trafikskola
    Var på risk1 på Abrahamsbergsskolan trafikskola. Jag blev mycket trevligt bemött när jag steg in. Läraren va jättebra och jag tappade inte fokus under under något tillfälle under kursen även fast kursen va 3 h. 5/5 !!! Läs mer

Lovisa N skrev om Riskutbildning 1 en del av Nockeby Trafikskola
    Jag tycker att riskutbildning 1 var väldigt lärorik. Dessutom var handledaren rolig. Läs mer

Julia N skrev om Riskutbildning 1 en del av Nockeby Trafikskola
    Tyckte att det var en mycket bra version av risk 1 som var bra underlag för att vara redo att ta sig ut i trafiken! Läraren, Johan, var väldigt bra på att hålla oss elever intresserade och aktiva under lektionstiden! Läs mer
  • 2020-01-09

Gustav M skrev om Riskutbildning 1 en del av Nockeby Trafikskola
    Jag betalade för riskutbildning 1. Jag blev väldigt bra bemött av killen som höll i lektionen, han var väldigt snäll, trevlig, pedagogisk och intressant att lyssna på. Lektionen var över mina förväntningar, det var mer intressant än vad jag kunde ana och en hel del information som gjorde mig ännu mer riskmedveten än innan. Jag är jättenöjd med upplevelsen. Läs mer

Astrid F skrev om Introduktionskurs en del av Nockeby Trafikskola
    Jag var på introduktionskurs för bil, och tyckte att det var en givande och bra kurs! Läs mer

Tilda Å skrev om Introduktionskurs en del av Nockeby Trafikskola
    bra pedagogik, lärde mig mycket! Läs mer

Theo B skrev om Introduktionskurs en del av Nockeby Trafikskola
    Jag blev bemött väldigt bra och mina förväntningar som jag hade levde ni upp till där ni förklarade allt väldigt bra. Läs mer

Gaia C skrev om Introduktionskurs en del av Nockeby Trafikskola
    Jag är mycket nöjd med kursen! Läs mer

Elsa W skrev om Introduktionskurs en del av Nockeby Trafikskola
    Det var bra info men lite för långt. Läs mer

Henrik Å skrev om Introduktionskurs en del av Nockeby Trafikskola
    Mycket bra innehåll och upplägg. Erfaren lärare som jobbat länge. Många aha-upplevelser som behövs när man kört bil länge. Läs mer

Clara F skrev om Introduktionskurs en del av Nockeby Trafikskola
    Jag trodde att introduktionskursen skulle vara väldigt tråkig - det var vad jag hade hört från vänner. Men jag tycker att Nockeby trafikskola och Sirpa Eng gjorde det absolut bästa av kursen och de 3 timmarna kändes inte så långa. Läs mer

Jonas P skrev om Introduktionskurs en del av Nockeby Trafikskola
    Mycket bra genomgång och lärorikt. Läs mer

Per-erik G skrev om Introduktionskurs en del av Nockeby Trafikskola
    Introduktion som handledare. En okej upplevelse men inte så mycket mer Läs mer
    2019-12-20 Nockeby Trafikskola svarar Per-erik G
    Hej Per-Erik!
    Så synd att du inte upplevde det bättre än så.
    Vi vore hemskt tacksamma om du ville utveckla vad vi kan förbättra för att höja upplevelsen! :)

Vi önskar dig en god jul och gott nytt år och lycka till med övningskörningen.

Thomas F skrev om Introduktionskurs en del av Nockeby Trafikskola
    Bra bemötande när vi behövde omboka pga förhinder några gånger. Kursledaren Var rutinerad och hade ett lugnande sätt inför handlederiet och för de blivande bilisterna. Bra från början till slut. Läs mer

Elsa H skrev om Riskutbildning 1 en del av Nockeby Trafikskola
    Riskettan var bra och utbildande men även rolig. Läs mer

Tura B skrev om Riskutbildning 1 en del av Nockeby Trafikskola
    Rolig, lärorikt och värt pengarna!!! Läs mer

Charles B skrev om Riskutbildning 1 en del av Nockeby Trafikskola
    Riktigt bra! Johan var riktigt kunnig i sitt ämne men samtidigt så var han underhållande Läs mer
  • 2019-12-05

ELIN L skrev om Nockeby Trafikskola
    Jag var elev hos Nockeby trafikskola under en period innan jag valde att byta. Anledningen till detta byte var på grund av antalet körlektioner jag tänktes behöva.

När jag började hos Nockeby hade jag kört en del, inte mycket, men jag hade koll på grunderna. Allt som jag testade under lektionerna blev jag godkänd på så inget behövde göras om. Trots detta ansåg min lärare att jag efter 5 dubbellektioner var ca 13 till ifrån en uppkörning. Detta utan att behöva göra om ett enda moment. Hela utbildningen verkar alltså vara planerad att kräva ca 15-20 dubbellektioner. Jag valde här att lita på min magkänsla som sa att jag var betydligt närmare ett körkort än 13 dubbellektioner till. Detta resulterade i att jag valde att testa en annan körskola. Efter en testlektion sa min körledare att jag kunde klara det på ca 3-6 dubbellektioner och jag tog det efter att ha använt 3 lektioner på den nya trafikskolan. Hade jag varit kvar hos nockeby trafikskola hade det kostat mig ungefär 14000 mer att ta körkort än det faktiskt krävdes.

Jag skriver detta för att jag tycker att det är viktigt att veta. Vi som elever har möjlighet att jämföra skolor med varandra och i mina ögon kändes det under all kritik att de rekommenderade 13 dubbellektioner till när det i själva verket krävdes 3. Läs mer
    2019-12-06 Nockeby Trafikskola svarar ELIN L
    Elin,
    Vi tackar för dina synpunkter även om det förstås är hemskt tråkigt att höra att du upplevt det på det sättet du beskriver. Men genom att du skriver detta kan vi utvecklas och arbeta på att vara tydligare vad gäller skolprov/privata prov.
    Vi anar att det är ett missförstånd gällande just detta som ligger till grund för det hela som vi kommer att förklara nedan:

Den rekommendationen vi ger när det talas om prov är för att gå igenom samtliga (15) moment som ingår i utbildningsplanen för körkort behörighet B. När läraren gör en bedömning beräknas nuvarande kunskaper, icke-påbörjade moment samt utbildningskontroll mm in i detta. Det är stor skillnad på att boka prov privat och via skola, där det senare innebär att vi måste få möjlighet att godkänna dig på samtliga moment och det kräver förstås lektioner därefter. Däremot hade vi kunnat vara tydligare i att förklara detta och att det privata alternativet hade passat dig bättre, där finns inga krav utan vi kör det du önskar och du är själv ansvarig för att ha genomgått alla moment, på hemmaplan eller via oss.

Självklart KAN man klara ett prov redan efter 1, 4 eller 24 lektioner. Men vi arbetar inte med chansningar, vi arbetar för att man skall ha en bra utbildning i samtliga moment och detta kräver tid. Men som sagt, vi är väl medvetna om att det finns en massa elever som väljer att chansa exempelvis på annan ort och kan ha tur. Det är ingenting vi vill stå bakom utan vi utbildar från 1-15 om man vill använda sig av vår bil vid prov. Vi har heller aldrig sagt att du inte skulle klara ett prov, men vi utbildar för lång sikt - för att alla ni elever och medtrafikanter skall ha hälsan i behåll.
    Så kortfattat: Man kan klara ett prov på mindre än vad vi rekommenderat, det är inte det som är syftet överhuvudtaget. Tråkigt att du tycket att vår bedömning är "under all kritik" men förklaringen är som tidigare nämnt att vi utbildar för en långsiktig, ansvarstagande, riskmedveten körning och utbildar inte för att ni enbart ska klara ett prov om 30-50min.

Du valde själv att avsluta utbildningen, men inte med de skäl du angivit här. Vi väljer att inte kommentera din enskilda utbildning i detta svar men önskar du få en utförligare förklaring får du gärna kontakta oss!

Vi hoppas att du förstår att de lektioner du tagit hos oss har lett något trots allt, att den andra skolan gav en lägre bedömning exempelvis då du utvecklat de kunskaperna hos oss sedan innan.

Grattis till körkortet, ta väl hand om det och dig själv!
  • 2019-12-04

Joakim K skrev om Riskutbildning 1 en del av Nockeby Trafikskola