Riskutbildning 1

Arkitektvägen 4
168 32 Bromma — Visa karta

Läs vad 52 kunder tycker om Riskutbildning 1

• Elin A skrev om Riskutbildning 1 en del av Nockeby Trafikskola
    Det var en utbildning på ett roligt sätt med en engagerad lärare som lärde ut på ett mycket bra sätt. Läs mer
  • Niklas E
    Niklas E skrev om Riskutbildning 1 en del av Nockeby Trafikskola
    Givande utbildning med mkt rolig och underhållande lärare Johan! Han gjorde verkligen hela utbildningen! Läs mer
  • Olof R
    Olof R skrev om Riskutbildning 1 en del av Nockeby Trafikskola
    Jag vart förvånad över hur viktigt det verkligen är med risk körning, något som jag verkligen kommer ha hjälp av i framtiden. Kursen gav mig en helt vidgad syn på körning. Tack! Läs mer
  • Lina M skrev om Riskutbildning 1 en del av Nockeby Trafikskola
    Jag gick riskutbildning 1 med Johan. Han är superduktig och fick de 3,5 timmarna att gå supersnabbt! Läs mer
  • Emilia Ö skrev om Riskutbildning 1 en del av Nockeby Trafikskola
    Riskettan på Nockeby trafikskola var kanon, mycket bra genomgång av olika risker av droger och alkoholens påverkan och konsekvenser i trafiken samt av grupptryck och oansvarigt beteende. De visade även klipp med förödande konsekvenser av de olika faktorerna som bidrar till olyckor. Stort plus att de varnade för könsligt innehåll för eleverna innan de visade klippen. I det stora hela är jag nöjd med riskettan på Nockeby! Läs mer
  • Amanda F skrev om Riskutbildning 1 en del av Nockeby Trafikskola
    Jag tycker att läraren var rolig men informerade ändå på ett bra sätt. Hade kunnat vara fler frågor, de var bra. Läs mer
  • Carl-Johan O skrev om Riskutbildning 1 en del av Nockeby Trafikskola
    Johan var otroligt bra. Informativt och sakligt men samtidigt framfört på ett sätt som fick en att lyssna, det blev aldrig torrt eller tråkigt. Läs mer
  • Filippa F skrev om Riskutbildning 1 en del av Nockeby Trafikskola
    Riskettan på Nockeby trafikskola var över förväntan! Det gick fort, och tack vare instruktören var det till och med lite kul! Min upplevelse av trafikskolan i helhet är att den är liten och genuin, vilket gör att man blir seds och hörd och utvecklas fort! Läs mer
  • Åsa L skrev om Riskutbildning 1 en del av Nockeby Trafikskola
    Bra kurs för blivande bilförare. Läs mer
  • Adam W skrev om Riskutbildning 1 en del av Nockeby Trafikskola
    Den var väldigt intressant och även rolig Läs mer
  • Anna M skrev om Riskutbildning 1 en del av Nockeby Trafikskola
    Riskutbildning 1, ok bemötande men lite rörigt innan själva utbildningen kom igång. Mina förväntningar var att lära mig kusens innehåll på ett effektivt sätt, vilket också trafikskolan levde upp till.

Upplevde att språket som läraren använde ibland gick över gränsen, lite väl mycket generaliseringar, svordomar och språkbruk lånat från dagens tonåringar. Kanske gör att unga lyssnar bättre men stundtals blev det bara löjligt. Läs mer
    2018-06-11 Nockeby Trafikskola svarar Anna M
    Hej Anna!
    Det är fantastiskt roligt att höra att vår utbildning matchade dina förväntningar.

Gällande språkbruket kommer jag att framföra detta till utbildningsansvarig, utbildningen riktar sig till alla åldersgrupper och språket skall självfallet anpassas därefter.
    Tack för dina synpunkter - dem är viktiga för oss och vår utveckling!

Med vänlig hälsning
    Nockeby Trafikskola
  • Madeleine B skrev om Riskutbildning 1 en del av Nockeby Trafikskola
    Lärorikt på ett roligt och spännande sätt, med levande exempel för att öka förståelsen för budskapet. Läs mer
  • Ebba G skrev om Riskutbildning 1 en del av Nockeby Trafikskola
    Mycket bra riskutbildning, som både var mycket lärorik och underhållande! Läs mer
  • Sofia B skrev om Riskutbildning 1 en del av Nockeby Trafikskola
    Johan gjorde föreläsningen både underhållande och viktig. Många bra exempel och videos. Ibland gick det lite snabbt men annars var det toppen! Läs mer
  • Jenny E
    Jenny E skrev om Riskutbildning 1 en del av Nockeby Trafikskola
    Bra och saklig information med intressanta diskussioner! Många tunga ämnen att prata om (alkohol och droger), men läraren gjorde det på ett väldigt bra sätt och väl anpassat för de yngre eleverna på kursen. Läs mer
  • Marie R skrev om Riskutbildning 1 en del av Nockeby Trafikskola
    Hej!
    Jag tycker kursen var mycket intressant och lärorik. Bra att bli påmind om vilka risker som finns i trafiken. Läs mer
  • Ludwig L skrev om Riskutbildning 1 en del av Nockeby Trafikskola
    Mycket bra, jag lärde mig mer än vad jag trodde. Trevlig personal och bra genomgång Läs mer
  • Amanda R skrev om Riskutbildning 1 en del av Nockeby Trafikskola
    Jag tycker att bemötandet var väldigt bra, alla var trevliga. Jag tycker dessutom att kursen gjordes på ett intressant sätt. Läs mer
  • Joseph L skrev om Riskutbildning 1 en del av Nockeby Trafikskola
    Jag tyckte alla var väldigt trevligt och läraren var mycket bra. Läs mer
  • Mattias H skrev om Riskutbildning 1 en del av Nockeby Trafikskola
    Företaget är jätte bra, riskettan var lärorik och meddelandet som skulle förmedlas kom fram bra. Läraren Johan höll kursen jätte bra :) Läs mer
  • Vilma T skrev om Riskutbildning 1 en del av Nockeby Trafikskola
    Jag tycker att läraren var skojfrisk och gjorde kursen rolig. Innehållet var bra och vissa saker visades för att skrämmas, vilket jag tror är effektivt och bra. Jag tycker att kursen levde upp till mina förväntningar! Läs mer
  • Astrid P skrev om Riskutbildning 1 en del av Nockeby Trafikskola
    Jag tycker att läraren inte lyckades särskilt bra med att förmedla allvaret och riskerna i trafiken. Han skrattade bort mycket och pratade om en del irrelevanta saker. Hans sätt att tilltala eleverna var inte heller passande. Som tjej kände jag mig både förminskad och förlöjligad. Jag tycker att Riskettan borde vara mer seriös och informerande för att verkligen följa sitt syfte. Jag fick inte ut något av att vara där i fyra timmar och det kändes som slöseri med tid. Jag vet flera tidigare elever som har klagat och det verkar inte som att de har skett någon förändring. Läs mer
  • Marc T skrev om Riskutbildning 1 en del av Nockeby Trafikskola
    Riskettan med Johan var en perfekt balans mellan humor och allvar. Läs mer
  • Noah G skrev om Riskutbildning 1 en del av Nockeby Trafikskola
    Jag fick ett mycket trevligt bemötande av läraren och läraren lyckades göra kursen rolig och intressant trots det rykte som säger att denna kurs inte är underhållande. Jag lärde mig mycket på kursen. Läs mer
  • Alexandra F skrev om Riskutbildning 1 en del av Nockeby Trafikskola
    Johan var väldigt duktig med att göra kursen som innefattar väldigt allvarliga och lätt tröttsamma moment till något väldigt underhållande. Han inkluderade alla eleverna i konversationer/övningar och stämningen var bra. Jag uppskattar att han varje gång innan vi såg på ett klipp med olycka eller dödsfall sade till, så att vi som har trauma/är lite känsligare kunde titta bort. Väldigt bra! Läs mer
  • Kajsa P skrev om Riskutbildning 1 en del av Nockeby Trafikskola
    Bra bemötande, trevlig och kunnig personal, bra blandning mellan humor och allvar. Engagerad handledare som involverade alla i diskussioner och samtal. Läs mer
  • Farida a skrev om Riskutbildning 1 en del av Nockeby Trafikskola
    Tydlig lärare och försöker hålla upp stämningen vilket är enda pluset. men för personlig och stressade upp för mycket. Alla bilder kändes inte ok och pekade på alla i lokalen och gissade allas kön. Kändes oproffsigt. Sa även vid ett tillfälle "tattarbil" och rättade sen till husbil och skojade om att någons pojkvän kanske väntade ute för att skämta om att någon skulle vara homosexuell. Hade inte accepterats ifall någon annan var i lokalen men utnyttjade att sin roll som äldre bland unga deltagare.Borde vara någon annan som håller i kursen! Läs mer
    2017-12-15 Nockeby Trafikskola svarar Farida a
    Hej Farida!
    Det är en fruktansvärd klump i magen som växer efter att ha läst detta. Vi vill tacka dig för att du delar med dig så att utbildaren får en chans att förändra material och beteende i utbildningen.

Jag ber verkligen om ursäkt å utbildarens vägnar, ingen skall lämna kursen med detta intryck.

Vi kommer självklart att ha en dialog med den ansvarige om din upplevelse, och försäkra oss om att ingen annan skall behöva känna så som du gör.

Återigen - vi ber så hemskt mycket om ursäkt för det inträffade.
  • William C skrev om Riskutbildning 1 en del av Nockeby Trafikskola
    Givande kurs med bra information och trevlig lärare som bemötte eleverna bra! Läs mer
  • Samuel B skrev om Riskutbildning 1 en del av Nockeby Trafikskola
    Intressanta diskussioner men obehagligt videomaterial ibland Läs mer
  • Greta P skrev om Riskutbildning 1 en del av Nockeby Trafikskola
    Jag tycker att det var väldigt bra! Jag tycker att Johan var bra på att lägga på fokus på områdena som faktiskt behöver betonas, det som kanske inte är så självklart som med avstämning, trötthet osv. Och jag tycker att han var bra på att hålla energin uppe, det kändes inte som 3 och en halv timme! Läs mer
  • Viktoria K skrev om Riskutbildning 1 en del av Nockeby Trafikskola
    Väldigt underhållande kurs, Johan gjorde det intressant, vilket få lyckas med som jag förstått. Kände att han kanske borde tona ner lite på skämten precis innan han visar videoklipp där en hel familj dör. Även om alla förstod hur allvarligt det faktiskt var så skulle det bli ännu slagkraftigare om även Johan var allvarlig. Samtidigt klarar vissa kanske inte av att se sådana klipp och behöver lite "comic-relief"? Men allt som allt, var kursen väl utförd och Johan fick alla att delta och diskutera. Läs mer
    2017-11-17 Nockeby Trafikskola svarar Viktoria K
    Hej Viktoria!
    Tack för dina synpunkter, dem är mycket viktiga för oss.

Informationen vidarebefordras direkt till Johan så att han kan anpassa utbildningen på bästa sätt.
  • Ebba K skrev om Riskutbildning 1 en del av Nockeby Trafikskola
    Jättebra! Intressant och inte långtråkigt Läs mer
  • Klas N skrev om Riskutbildning 1 en del av Nockeby Trafikskola
    Lärorikt och intressant! Även fast föreläsningen hade en väldigt allvarlig grund lyckades Johan få ämnet att kännas lättsamt. Han var mån om att hela gruppen skulle involveras och att alla hängde med. Helt enkelt ett mycket bra upplägg. Läs mer
  • Leo S skrev om Riskutbildning 1 en del av Nockeby Trafikskola
    Hörde att riskettan skulle va tråkigt , men Johan(hanledarn) gjorde det riktigt roligt! Grymt Läs mer
  • Erik O skrev om Riskutbildning 1 en del av Nockeby Trafikskola
    Det var mycket mer intressant och roligt än jag hade förväntat mig! Läs mer
  • Eugenie C skrev om Riskutbildning 1 en del av Nockeby Trafikskola
    Jag tyckte att riskettan var roligare än förväntat, men Johan var ibland lite jobbig och skränig, speciellt mot tjejerna. Läs mer
    2017-09-25 Nockeby Trafikskola svarar Eugenie C
    Hej Eugenie!
    Tack för att du delar med dig av dina synpunkter - de är av stor vikt för oss för att vi skall kunna anordna en så bra riskutbildning som möjligt.

Vi anser att det är mycket tråkigt att du fått uppleva detta under kursen, vi kommer omedelbart att informera ansvarig utbildare om din upplevelse och tydliggöra att detta inte är ett acceptabelt beteende. Vi ber så hemskt mycket om ursäkt!

Återigen - tack. Och lycka till med din körkortsutbildning!
  • Alexandra B skrev om Riskutbildning 1 en del av Nockeby Trafikskola
    Jag tyckte att det var informativt och lärorikt, dock tyckte jag att man var väldigt liberal när det kom till droger med tanke på att det är många ungdomar som sitter med på dessa utbildningar. Men trafikskolan tror jag är toppen, och utbildningen var annars väldigt bra.

PS: nu skriver att ni skänker pengar till barncancerfonden vilket är jätte bra men nu är det år 2017 så ni bör nog se över era utskick, ser rätt oproffsigt ut. Läs mer
    2017-09-07 Nockeby Trafikskola svarar Alexandra B
    Hej Alexandra!
    Tack för dina synpunkter. Vi ser mycket allvarligt på din upplevelse av kursen och kommer att vidta nödvändiga åtgärder med ansvarig utbildningsledare.
    Vår inställning är på intet sätt liberal - det är nolltolerans gentemot brukande av droger i trafiken, och detta skall inte kunna misstolkas.

Angående ditt P.S så kommer jag att vidarebefordra det till Reco, så att dem kan ta ställning till det då utskicket sker via dem och de är således ansvariga för innehållet!

Vänliga Hälsningar
    Nockeby trafikskola
  • Alicia S
    Alicia S skrev om Riskutbildning 1 en del av Nockeby Trafikskola
    Jag fick ett glatt och trevligt bemötande, och det gick smidigt att betala. Kursen var ganska lång men läraren var entusiastisk och involverade alla vilket gjorde att tiden flöt på ganska bra och man hängde med från början till slut. Läs mer
  • Adele O skrev om Riskutbildning 1 en del av Nockeby Trafikskola
    Jag tyckte det var en bra undervisning och en bra lärare. Han kunde lära ut så att man förstod. Om man hade frågor så kunde man ställa de och han försökte med gott som möjligt att svara på frågorna. Läs mer
  • Cecilia G
    Cecilia G skrev om Riskutbildning 1 en del av Nockeby Trafikskola
    Jättebra, lärorik och givande. Bra variation av diskussion, föreläsning, filmer Läs mer
  • Harald F skrev om Riskutbildning 1 en del av Nockeby Trafikskola
    Riskettan genomfördes med lättsam stämning men med ett allvarligt budskap, jag tyckte att det var värdefullt. Läs mer
  • Lovisa B skrev om Riskutbildning 1 en del av Nockeby Trafikskola
    Väldigt intressant att lyssna på. Jag tappade aldrig intresset eller kände att det var tråkigt. Hur bra information som helst som jag verkligen kommer bära med mig i framtiden! Läs mer
  • Mikaela B skrev om Riskutbildning 1 en del av Nockeby Trafikskola
    Glatt och professionellt bemötande. Kursen var mer intressant och lärorik än jag trodde den skulle vara. Läs mer
  • Wes M
    Wes M skrev om Riskutbildning 1 en del av Nockeby Trafikskola
    Informationen som lämnades var mycket informativ och väl presenterad. Gruppinteraktion var bra. Bra gjort Läs mer
  • Matilda N skrev om Riskutbildning 1 en del av Nockeby Trafikskola
    Tyckte det var lärorikt, underhållande och det gav mig väldigt mycket förståelse för riskerna i trafiken. Fick ett bra bemötande och kursen var över mina förväntningar. Läs mer
  • Johanna W skrev om Riskutbildning 1 en del av Nockeby Trafikskola
    Bemötandet var bra, kursen var väldigt skämtsam så man blev inte så uttråkad. Läs mer
  • Adam S skrev om Riskutbildning 1 en del av Nockeby Trafikskola
    Bemötandet var bra. I början av kursen fick vi ett tydligt upplägg om vad vi ska kunna efter kursens slut. Vissa delar läraren ansåg var självklara förklarande han grundligt och andra mer noggrant då de har en större betydelse i trafiken. För att se till att samtliga elever var närvarande ställde läraren frågor vilket också hjälpte eleverna att bättre komma ihåg innehållet av kursen.

Jag är nöjd med kursens upplägg. Läs mer
  • Stina T skrev om Riskutbildning 1 en del av Nockeby Trafikskola
    Mycket bra lärare som höll i utbildningen, och fina lokaler. Läs mer
  • Mortimer H skrev om Riskutbildning 1 en del av Nockeby Trafikskola
    När jag kom till riskettan hade jag inställningen att det här skulle va de tre tråkigaste timmarna i mitt liv! Men när jag kom dit så bemöttes jag och min kompis av Johan som var på superbra humör och verkligen gjorde lektionen roligare på nåt sätt där vi fick svara på frågor och kolla videos och lyssna. Johan och nockeby trafikskola gjorde riskettan intressant och rolig för mig! Läs mer
  • Andrea T skrev om Riskutbildning 1 en del av Nockeby Trafikskola
    Bra information men för lång. Hade varit roligt och givande att få diskutera frågor med de Andrea. Läs mer

Arkitektvägen 4, 168 32 Bromma